abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219539438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die 1e heb ik door google translate gehaald en bij de 2e staat de vertaling direct onder de foto.
Snap ook niet waarom je hieraan twijfelt of waarom dat uberhaupt zo belangrijk is.
nouja is prima toch?
ik eruit
ik zei alleen alleen ik snap cyrillisch niet. en jij hebt het door translatie gehaald.
Maar wat ik eruit haal (vertaling dus) is dat eigenlijk in Rusland ze ook niet op oorlog zitten te wachten, de bevolking dus.

Oke dan is de vraag wie willen het wel en waar gaat het dan om?

haat wereldleiders heb er mooi liedje over enzo en wel eens gedeeld maar niet hier. en denk ook gaat niet om dit topic. maar dat geeft aan van hoeveel "gewone" mensen niet zitten te wachten op deze oorlog en gedoe.
Do what you love, love what you do!
pi_219539467
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:30 schreef kree het volgende:
Maar wat ik eruit haal (vertaling dus) is dat eigenlijk in Rusland ze ook niet op oorlog zitten te wachten, de bevolking dus.

Oke dan is de vraag wie willen het wel en waar gaat het dan om?
Poetin en zijn vriendjes. En de Russen kunnen niet openlijk tegen de oorlog zijn.

Is dit nu wereldschokkend nieuws voor je? :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219539526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Poetin en zijn vriendjes. En de Russen kunnen niet openlijk tegen de oorlog zijn.

Is dit nu wereldschokkend nieuws voor je? :o
nee maar beetje jammer is het wel :)
pi_219539561
twitter

Goh, je verwacht het niet.
pi_219539569
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:43 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

nou idd...... zie mijn vorige punten. :{
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:45:33 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219539577
quote:
[ x ]

pi_219539585
we denken allemaal "ver van bed show". maar eigenlijk is dat het niet, die putin is gevaarlijk mannetje en trump ook.
  Forum Admin vrijdag 19 december 2025 @ 22:54:40 #208
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219539676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar dat heeft alleen een uitermate doortastend figuur als jij door.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, lees gewoon wat je schrijft.
Heren alsjeblieft...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:56:00 #209
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219539693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Heren alsjeblieft...
Geen zorgen. Het vreet niet in. Ik mag graag met wantie posten ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219539735
quote:
[ x ]

Dat zeggen we idd al jaren dat het niet stopt bij ukraine. Een vingernagel geven is je arm kwijt. Dus heel erg kort houden en blijven houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:59:22 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219539737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:04 schreef kree het volgende:

[..]
min of meer. niet dat België die tegoeden niet zou kunnen gebruiken. maar die zijn blijkbaar bang voor Rusland ook en waar ze daarna weer mee komen als ze dat doen.

mss is dat geld maar schijntje ook over het geheel hoewel het over miljarden gaat. Maar Belgie denkt ook..... staat bij ons in land en wij willen niet de gebeten hond zijn door Rusland.

Wat ik ook nog wel snap trouwens.
Ik snap dat niet echt omdat je je prima kunt borgen in het EU verband..... waar het imo ook een beetje erg mis ging. Wel iets verwachten maar daarvoor vervolgens geen backing wilde geven..

Maar goed, het doet mij denken aan die andere oorlogen waar allerlei landen en instituties, gedreven door angst, zich conformeerden aan de eisen van een agressor. Een agressor die zelf totaal geen regels volgt noch democratische waarden heeft maar wel verwacht dat anderen dat voor haar blijven navolgen. Vermakelijk ook dat Rusland dreig om een bj confiscatie een rechtszaak te starten..... een beetje als de dief in de nacht een claim indient dat die geen onbelemmerde toegang had,
Het blijft voor mij een schimmig gebeuren wanneer geld en belang om de hoek komt kijken.

Zelf zou ik als België de bank(tegoeden) - iets met sancties toch ? - uitwijzen, bv verhuizen naar Oekraïne en Rusland dan wel wat heeft om voor te vechten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219539779
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap dat niet echt omdat je je prima kunt borgen in het EU verband..... waar het imo ook een beetje erg mis ging. Wel iets verwachten maar daarvoor vervolgens geen backing wilde geven..

Maar goed, het doet mij denken aan die andere oorlogen waar allerlei landen en instituties, gedreven door angst, zich conformeerden aan de eisen van een agressor. Een agressor die zelf totaal geen regels volgt noch democratische waarden heeft maar wel verwacht dat anderen dat voor haar blijven navolgen. Vermakelijk ook dat Rusland dreig om een bj confiscatie een rechtszaak te starten..... een beetje als de dief in de nacht een claim indient dat die geen onbelemmerde toegang had,
Het blijft voor mij een schimmig gebeuren wanneer geld en belang om de hoek komt kijken.

Zelf zou ik als België de bank(tegoeden) - iets met sancties toch ? - uitwijzen, bv verhuizen naar Oekraïne en Rusland dan wel wat heeft om voor te vechten.
ja nou idd? het ruikt alweer naar dealtjes die wij niet horen in het nieuws.

en oke nu gaat EU dat betalen voor Oekraïne, hoeveel ik het ze gun,

als het aan mij lag dan had de EU veel harder statement moeten maken naar Rusland van oke zo gaan we niet verder.

alles bevriezen en naar Oekraïne en dat zijn onze grenzen van EU waar je min of meer aan komt met die droes enzo en steekjes om te pesten.

Maarja te laf is de EU ervoor en USA denkt alleen aan zich zelf.
pi_219539784
Het Russische geld had uitstekend gebruikt kunnen worden om de Russen naar de onderhandelingstafel te bewegen. Maar in plaats daarvan schijten de EU landen in hun broek, voor de rest ook weinig eenheid te bespeuren. Veel mooie woorden steeds hoor, maar weinig daden.
pi_219539791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:03 schreef Joppiez het volgende:
Het Russische geld had uitstekend gebruikt kunnen worden om de Russen naar de onderhandelingstafel te bewegen. Maar in plaats daarvan schijten de EU landen in hun broek, voor de rest ook weinig eenheid te bespeuren. Veel mooie woorden steeds hoor, maar weinig daden.
dit dus idd
pi_219539805
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

In geval van de tegoeden is het niet conformeren aan Rusland maar aan internationaal recht. Als we ons conformeerde aan Rusland dan hadden we die tegoeden wel vrij gegeven.

Het is een schimmige constructie en daardoor niet helemaal duidelijk of het binnen het recht valt, dat moet je niet willen, zeker niet als EU dat er constant op hamert dat andere zich aan dat recht moeten houden.
pi_219539831
ik zou haast nog een podcast filmpje maken he? om de mensen in USA uit te leggen voor wat voor keuze we staan en wat voor hun president dat voor ogen heeft.

Maar weet nu al, krijg er alleen maar negatief commentaar over.
En bovendien ben ik geen pro in filmpjes maken. :P
pi_219539909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:59 schreef kree het volgende:
ze hadden beter die medicijn fabrikant aan kunnen pakken. Du-pont was het, mooie serie en docu daarover.
Hoe de fuck politiek erin meeging en het halve land verslaafd maakten aan opiaten.

zou haast beetje zeggen eigen schuld dus.

het erge is, dat bedrijf bestaat nog steeds na alle eigenlijk misdaad zou je haast kunnen zeggen. maarja in USA kun je dat afkopen enzo.
Sterker nog. Die misdaden zijn nu gaande met andere producten van ze: pfas ed.

Met je teflon griep.
1947-2016
pi_219539938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sterker nog. Die misdaden zijn nu gaande met andere producten van ze: pfas ed.

Met je teflon griep.
idd al veel eerder dat met teflon ook en vervuiling en doofpot. zijn ze goed in daar, met hoop geld gaat het allemaal beetje weg, ..... of is dat wel zo, komen dingen aan het licht nu, teflon. medicatie, kerncentrale etc.
pi_219539969
wil ik nog steeds wel eens rondreis in USA. gewoon omdat het me qua land en natuur onwijs goed lijkt.

Daar willen wonen??? no fucking way, tis fucked up man als je het mij vraagt.
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:27:42 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219540008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:06 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
In geval van de tegoeden is het niet conformeren aan Rusland maar aan internationaal recht. Als we ons conformeerde aan Rusland dan hadden we die tegoeden wel vrij gegeven.

Het is een schimmige constructie en daardoor niet helemaal duidelijk of het binnen het recht valt, dat moet je niet willen, zeker niet als EU dat er constant op hamert dat andere zich aan dat recht moeten houden.
Hmmm... Rusland conformeert zich totaal niet aan internationaal recht en heeft dat wmb bij voorbaat al verspeeld door een ander land dat wel dat internationale recht volgt, te overvallen.

Maar goed, ik ben overduidelijk geen oligarch die rekening moet houden met twee maten zoals een eigen invulling van rechten om te houden wat je hebt en andermans rechten te kunnen negeren. Het is al vaker; waar een misdadiger wel een beroep doet op rechten maar nergens van zins is dat ook maar in beginsel zelf na te willen volgen.

Ik zou het zeer valide vinden dat Oekraïne beslag laat leggen op de Russische tegoeden om haar schade te betalen en de EU daar alle ruimte voor biedt.
pi_219540040
ik ook en zou het niet eens als lening zien eigenlijk. maar gewoon we gaan ff de kosten aftrekken van hoe jullie als russen bij onze eu grenzen kwamen.

dan maak je een statement.

niet dat dit ooit gaat gebeuren. maarja wat dat aan gaat is EU te lafjes in mijn mening.
pi_219540071
ik zeg het EU is te groot en altijd wat weer mee oneens. wmb hadden we het bij de BENELUX moeten houden. was beter geweest.

Maarja NL wil ook altijd best jongetje van de klas zijn he. en nu zijn we hier dus moeten we het daar maar mee doen.
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 23:52:10 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219540197
quote:
Dat geld is allang afgeschreven, daar krijg je ze echt niet meer mee aan tafel

Leuk wisselgeld maar niet meer dan dat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219540255
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm... Rusland conformeert zich totaal niet aan internationaal recht en heeft dat wmb bij voorbaat al verspeeld door een ander land dat wel dat internationale recht volgt, te overvallen.

Maar goed, ik ben overduidelijk geen oligarch die rekening moet houden met twee maten zoals een eigen invulling van rechten om te houden wat je hebt en andermans rechten te kunnen negeren. Het is al vaker; waar een misdadiger wel een beroep doet op rechten maar nergens van zins is dat ook maar in beginsel zelf na te willen volgen.

Ik zou het zeer valide vinden dat Oekraïne beslag laat leggen op de Russische tegoeden om haar schade te betalen en de EU daar alle ruimte voor biedt.
Alleen zo werkt het niet. Een crimineel behandelen we hier ook gewoon volgens de wet want ondanks dat hij zich er misschien niet aanhoudt kan je het recht op recht niet verspelen. Dat is een van de fundamenten van recht, het is er altijd, niet alleen wanneer het je uitkomt. Het is met internationaal recht alleen een probleem dat er geen autoriteit/overheid boven hangt die het ook afdwingt, daar is de VN veel te tandloos voor en de VS laat het op dat vlak afweten.

Kijk, ik lig er ook niet wakker van als de EU al het geld en de bedrijven van Rusland die hier nog zijn nationaliseren of dat ouders wiens kind is misbruikt even 20 minuten alleen krijgen met de dader in een kamertje, de wet denkt daar helaas anders over. ;(
  zaterdag 20 december 2025 @ 00:20:04 #225
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219540314
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 00:01 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is met internationaal recht alleen een probleem dat er geen autoriteit/overheid boven hangt die het ook afdwingt, daar is de VN veel te tandloos voor en de VS laat het op dat vlak afweten.
Eensch hoor. Helaas opnieuw dat recht kennelijk maar één kant op werkt en Rusland dan andermans recht(en) aan de laars lapt om vervolgens een ander verbandhoudend recht zoals het haar hier wel uitkomt, te kunnen opeisen.

Gek genoeg is de EU dan juridisch gezien op die wijze, ook niet zuiver door de Russische tegoeden te blokkeren. Kennelijk wel halfbakken iets doen maar dat als onderliggend doel helaas niet willen afmaken.
Probleem wat ik vooral heb dat Rusland, hier geen enkele reden heeft om zich wat van de EU aan te trekken.
Haar geld staat weliswaar vast maar heeft (en geeft haar) daarmee nog steeds de economische waarde(balans). Rusland kan zelfs die tegoeden onderhands dan aan een ander beschikbaar stellen als onderpand.

Terugkomend met hoe ik het hier zie; dat het meer dan rechtvaardig zou zijn wanneer de schade die Oekraïne ondervindt, betaald worden vanuit de tegoeden van de dader. Maar goed, er spelen onder water meer belangen dan men openlijk wil benoemen. Als gezegd, het zou een ultiem drukmiddel zijn dat meer spreekt dan wat loze woorden van afkeuring.
pi_219540333
precies, laten we wel even duidelijk wezen na alle politiek spel, Rusland viel Oekraïne binnen. dat dat nou toch ff stukje minder makkelijk was als dat de russen dachten??? so be it.

Maar het is natuurlijk onzin dat Oekraïne (zie het als stukje EU) moeten afgeven aan russen?

tis de wereld op zijn kop. niet onze schuld? Waarom wilde Rusland zo graag dat stukje bijna EU hebben he?

en waarom vecht USA er ook nog om met deal?

wmb is het gewoon invasie in bijna EU en zie niet in wat USA daar mee te maken heeft als hoofd onderhandelaar.

(owh wacht zijn ze altijd ook goed in, oorlog beginnen, of hun mening opleggen).

Sorry USA we gaan het wel zelf fixen als EU....
pi_219540342
ik persoonlijk he, en dat is mijn mening en maakt niet uit of jullie erover verschillen? hoor het graag.

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de USA dat ze helpen of iets van gezin zijn voor het gemeenschappelijk doel
het bericht was duidelijk he? "america first". en niks anders en daar hebben USA mensen op gestemd/.

nouja hij doet idd wel wat ie beloofd dat geef ik trump na, en zouden ze hier nog wat van kunnen leren.

Of dat slim is, totaal niet natuurlijk.

Wmb zonderen we ons af als eigen continent EU en sluiten wij deals met putin en China. en niet USA.
pi_219540348
twitter

Bizar.
pi_219540359
quote:
Je vergis je in de eventuele gevolgen. De ECB, IMF, VS, Japan etc etc waren tegen dat plan. De kans op een verlies is ontzettend hoog. En omdat Belgie totaal geen goede garanties kreeg van alle andere lidstaten zou bij verlies Belgie failliet gaan. En Euroclaer zou met die actie zowieso de lul zijn geweest. Werelwijd zou niemand meer ziin geld daar investeren en daarme dus ook de Euro. Bovendien zeggen mesnen die thuis zijn in dat recht dat Rusland dat proces zo goed als zou winnen.

Frankrijk heeft ook nog Russsiche tegoeden, maar die zijn zo laf dat ze de lokaties waar dat geld zit niet prijs geven zodat de EU niets kan opeisen.

Er zit dus niets anders op dat de EU zelf uit eigen zak Oekraine zal moeten steunen waarbij Duitsland het grootste deel zal ophoesten. Of de Duitse burger daar zo blij van word is nog maar de vraag.
pi_219540407
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2025 00:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Eensch hoor. Helaas opnieuw dat recht kennelijk maar één kant op werkt en Rusland dan andermans recht(en) aan de laars lapt om vervolgens een ander verbandhoudend recht zoals het haar hier wel uitkomt, te kunnen opeisen.

Gek genoeg is de EU dan juridisch gezien op die wijze, ook niet zuiver door de Russische tegoeden te blokkeren. Kennelijk wel halfbakken iets doen maar dat als onderliggend doel helaas niet willen afmaken.
Probleem wat ik vooral heb dat Rusland, hier geen enkele reden heeft om zich wat van de EU aan te trekken.
Haar geld staat weliswaar vast maar heeft (en geeft haar) daarmee nog steeds de economische waarde(balans). Rusland kan zelfs die tegoeden onderhands dan aan een ander beschikbaar stellen als onderpand.

Terugkomend met hoe ik het hier zie; dat het meer dan rechtvaardig zou zijn wanneer de schade die Oekraïne ondervindt, betaald worden vanuit de tegoeden van de dader. Maar goed, er spelen onder water meer belangen dan men openlijk wil benoemen. Als gezegd, het zou een ultiem drukmiddel zijn dat meer spreekt dan wat loze woorden van afkeuring.
Was het maar zo makkelijk. Als wij als westen en met name de VS nog de schade moeten betalen in Irak, Lybie, Vietnam etc ben je snel klaar. We zijn niet offcieel in oorlog met Rusland en dat maakt het moeilijk. Je moet deze zaak neutraal bekijken zonder je voorkeur mbt Oekraine te hebben. Uiteraard zou ik het ook anders zien en dat die tegoeden gebruikt konden worden. Maar zelfs in WW2 schijnt zoiets niet te ziin gebeurd. Het was trouwens een plan van mega talent Ursela en Merz. Het had al een weerstand binnen de EU. En zoals gezegd dan zullen we zelf die Euro`s moeten ophoesten willen we steun blijven geven.
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 01:18:28 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219540445
Zoveel geld is het nu ook weer niet

Zamel gewoon een paar landen samen en zet op papier dat dat geld op termijn, na de oorlog, in 10 jaar ofzo terug is in België zodat het terug kan naar Rusland

Moeilijk gedoe
pi_219540512
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 23:21 schreef kree het volgende:

[..]
idd al veel eerder dat met teflon ook en vervuiling en doofpot. zijn ze goed in daar, met hoop geld gaat het allemaal beetje weg, ..... of is dat wel zo, komen dingen aan het licht nu, teflon. medicatie, kerncentrale etc.
Dark Waters.
Goeie film, waar gebeurd en gaat over hun.

Dupont is een van de meest goorste bedrijven op aarde icm de grootste impact.
En goor op alle gebieden.
1947-2016
pi_219540522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 02:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dark Waters.
Goeie film, waar gebeurd en gaat over hun.

Dupont is een van de meest goorste bedrijven op aarde icm de grootste impact.
En goor op alle gebieden.
naja idd en ik ga beetje af op laatste stukje van je username. ik ven 2 jaar eerder geboren.\

Maar damn. de wereld is er niet makkelijker op he nu voor kinderen, dat weet ik wel zeker.

voor ons anders toen in jeugd, Maarn denk leuker.
pi_219540523
of simpler vooral moet ik zeggen, geen mobieltjes overal.
pi_219540563
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 00:58 schreef Cherni het volgende:

[..]
Was het maar zo makkelijk. Als wij als westen en met name de VS nog de schade moeten betalen in Irak, Lybie, Vietnam etc ben je snel klaar. We zijn niet offcieel in oorlog met Rusland en dat maakt het moeilijk. Je moet deze zaak neutraal bekijken zonder je voorkeur mbt Oekraine te hebben. Uiteraard zou ik het ook anders zien en dat die tegoeden gebruikt konden worden. Maar zelfs in WW2 schijnt zoiets niet te ziin gebeurd. Het was trouwens een plan van mega talent Ursela en Merz. Het had al een weerstand binnen de EU. En zoals gezegd dan zullen we zelf die Euro`s moeten ophoesten willen we steun blijven geven.
Goh je zegt wat verstandigs.
Vakman pur sang
  zaterdag 20 december 2025 @ 08:56:48 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219540884
quote:

[..]
Het gaat, mij sws *spoiler, niet om voorkeur van Oekraïne maar dat wanneer een de EU haar heeft omarmd, verwelkomd en geaccepteerd; je dan als EU (en VS) ook bereid moet zijn om dat land daarmee te (onder)steunen.
En dat iets niet appelleert aan de eigen utilaire overtuiging dient in een democratie volgens mij niet te resulteren dat iemand het dan daarin eenzijdig deelnemend, kan afwijzen of zelfs op grond van veto kan blokkeren.
Vrijheid is niet iets dat je naar believen kiest wanneer dat je goed uitkomt. Het is ook de verantwoording nemen en die hebben voor hen die dat wel willen maar niet kunnen verkrijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het voorbeeld van de WW2, los van tijdsgeest en situatie, is hier niet op zijn plaats. In die tijd waren "landen" vooral zelfstandige eenheden en hadden losvaste overeenkomsten die zich niet in de vereniging daarvan verplichtten.
Juist de samenbinding in o.a. een NATO en andere verdragen, werden daarna juist verkozen om ooit nog mee te maken met wat juist nu tragisch gaande is.
Dat een Rusland dan Oekraïne aanvalt is een flagrante schending van haar destijds gevoerde uitgangspunten. dat Rusland het niet eens is met andermans keuze moet te meer duidelijk maken dat Oekraïne verdedigt moet worden.
Een oorlog gestart door een agressor gestart die zonder enig mandaat, aan -en over grenzen; onze vrijheden wil vertrappen. Puur één en alleen omdat een stel criminelen aan de macht, dat uit een eigenbelang verkiezen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 08:58:33 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219540892
quote:

[..]
Het principe is ook dat zowel schulden als bezittingen gewoon op conto van het land blijven, ongeacht de uitslag van een oorlog. Anders ontstaat onoverzienbare chaos.
Zo bleef de BRD ook eigenaar van de schulden die nazi-Duitsland gemaakt had.
Dit staat wel los van herstelbetalingen die na de oorlog aan een land opgelegd kunnen worden.
Maar ook dan is de vraag hoe ver je daarmee moet gaan en wat wijsheid is. Zie Versailles.
The End Times are wild
  zaterdag 20 december 2025 @ 09:10:14 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219540939
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 08:58 schreef LXIV het volgende:
Het principe is ook dat zowel schulden als bezittingen gewoon op conto van het land blijven, ongeacht de uitslag van een oorlog.
Dus Rusland blijft verantwoordelijk voor de schade die zij hier (elders en daar) heeft gedaan ?

Klinkt leuk en lijkt mij onhoudbaar en onhaalbaar want waar leg je dan die grens ? Is dat van de afgelopen 2 weken, 2 jaar, eeuwen of millennia ? Ook wie, gaat dat verhalen ?
Punt hier is dat er geen overkoepelende organisatie is die daarover kan beslissen; en belangrijker handhaven.
Feit is wel dat de Russische tegoeden hier op de bank staan en op verzoek van Oekraïne daarop beslag kan worden gelegd. Zover deze theorie.

Wat in de imo achtergrond vooral meespeelt dat Rusland niet alleen hier een tegoed heeft vaststaan maar dat omgekeerd allerlei entiteiten (niet in de laatste plaats VS) nog veel grotere belangen hebben in -en bij de uitstaande zaken van Rusland.
Rusland kan dan in reactie van wat zij een beroving noemen, dan weer die belangen stelen en afpikken.
Plus en min gesproken heeft de EU gekozen het te houden bij een lening omdat confisqueren van Russische tegoeden zou betekenen dat Rusland elders, de EU tegoeden (of belangen) tot zich neemt. Liever een schuld op de balans dan dat de komende tijd het fragiele systeem ontwricht wordt.
  zaterdag 20 december 2025 @ 09:20:34 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219540965
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 december 2025 09:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dus Rusland blijft verantwoordelijk voor de schade die zij hier (elders en daar) heeft gedaan ?

Klinkt leuk en lijkt mij onhoudbaar en onhaalbaar want waar leg je dan die grens ? Is dat van de afgelopen 2 weken, 2 jaar, eeuwen of millennia ? Ook wie, gaat dat verhalen ?
Punt hier is dat er geen overkoepelende organisatie is die daarover kan beslissen; en belangrijker handhaven.
Feit is wel dat de Russische tegoeden hier op de bank staan en op verzoek van Oekraïne daarop beslag kan worden gelegd. Zover deze theorie.

Wat in de imo achtergrond vooral meespeelt dat Rusland niet alleen hier een tegoed heeft vaststaan maar dat omgekeerd allerlei entiteiten (niet in de laatste plaats VS) nog veel grotere belangen hebben in -en bij de uitstaande zaken van Rusland.
Rusland kan dan in reactie van wat zij een beroving noemen, dan weer die belangen stelen en afpikken.
Plus en min gesproken heeft de EU gekozen het te houden bij een lening omdat confisqueren van Russische tegoeden zou betekenen dat Rusland elders, de EU tegoeden (of belangen) tot zich neemt. Liever een schuld op de balans dan dat de komende tijd het fragiele systeem ontwricht wordt.
Je kunt gewoon herstelbetalingen opleggen. Maar zoals ik al zei: met wijsheud
The End Times are wild
pi_219541298
twitter

Echt bizar hoeveel er nu geraakt wordt

belangrijke note: stonden daar geparkeerd sinds oktober

[ Bericht 5% gewijzigd door skysherrif op 20-12-2025 10:50:34 ]
  zaterdag 20 december 2025 @ 10:42:36 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219541319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 09:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kunt gewoon herstelbetalingen opleggen. Maar zoals ik al zei: met wijsheud
Dat kan inderdaad, maar dan moeten wij dat Rusland opleggen in de hoedanigheid van winnaar.

Not gonna happen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 20 december 2025 @ 10:48:04 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219541347
Wat een mooie gedachte zou dit zijn. Europa en Rusland die juist samenwerken 💪

https://x.com/andreaskinnegi1/status/2002140344776069195?s=46
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219541355
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219541361
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:48 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een mooie gedachte zou dit zijn. Europa en Rusland die juist samenwerken 💪

https://x.com/andreaskinnegi1/status/2002140344776069195?s=46
Rusland is al 5 eeuwen een terreurstaat. Het wordt tijd dat Rusland wordt gereduceerd tot het gebied rond Moskou.
  zaterdag 20 december 2025 @ 10:59:23 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219541405
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Rusland is al 5 eeuwen een terreurstaat. Het wordt tijd dat Rusland wordt gereduceerd tot het gebied rond Moskou.
Een soort operatie Barbarossa ofzo?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:13:33 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219541486
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
gewoon helemaal bankrupt die Poetin
https://www.telegraaf.nl/(...)e-zee/116247073.html
quote:
Oekraïne meldt aanval op boorplatform en schip in Kaspische Zee

Oekraïne zegt een aanval te hebben uitgevoerd op een Russisch boorplatform en een militair patrouilleschip in de Kaspische Zee. Volgens het land maakt het deel uit van een reeks aanvallen in het gebied, maar het is de eerste die officieel door de Oekraïense krijgsmacht is erkend.

De omvang van de schade wordt nog onderzocht. Lukoil, een groot Russisch staatsoliebedrijf, was niet direct beschikbaar voor commentaar.

Het gebied waar de aanval plaatsvond, ligt op meer dan 1800 kilometer afstand van de Oekraïense kust.
Vrijdag viel Oekraïne voor het eerst een schip van de Russische schaduwvloot aan op de Middellandse Zee, meer dan 2000 kilometer bij het land vandaan.

Kiev heeft de aanvallen op Russische energie-installaties geïntensiveerd, in een poging de inkomsten te verminderen waarmee Moskou de oorlog financiert.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219541508
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De meeste staten zijn al 5 eeuwen terreurstaten. Na de 2e wereldoorlog is daar in het Westen eigenlijk verandering in gekomen, m.u.v. de VS natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219541531
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De meeste staten zijn al 5 eeuwen terreurstaten. Na de 2e wereldoorlog is daar in het Westen eigenlijk verandering in gekomen, m.u.v. de VS natuurlijk.
Het is allemaal nogal relatief, natuurlijk. Denk als je verschillende delen in het Midden-Oosten het vraagt, dat men niet heel positief is over 'het westen'.
pi_219541541
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Laten we hopen van niet. Kat in het nauw...
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:34:14 #251
323876 michaelmoore
pi_219541577
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
na de tweede wereldoorlog heeft Russia alle landen die het bevrijd had als Hongarije ,Roemenië, Tsjechoslowakije , Oost Duitsland en Polen bij de USSR gevoegd, dat staat ons ook te wachten als het aan Putin ligt

Hij is geen haar beter dan gekke Stalin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219541607
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
na de tweede wereldoorlog heeft Russia alle landen die het bevrijd had als Hongarije ,Roemenië, Tsjechoslowakije , Oost Duitsland en Polen bij de USSR gevoegd, dat staat ons ook te wachten als het aan Putin ligt

Ach, die bangmakerij kwam gister ook al langs. Rusland kan dat niet eens. Bovendien NAVO. Niemand wil zo'n oorlog, mede ook omdat het gelijk escaleert naar het allerergste aangezien ze niks anders kunnen. En wij ook niet echt zonder de VS. Gaat niet gebeuren, keep dreaming.
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:43:20 #253
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219541611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook wel ja.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219541655
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een speciale militaire operatie.
pi_219541856
Even een serieuze vraag.
Die drone operators schijnen hun leven niet veilig te zijn bij het front omdat ze elektronische sporen achter laten waardoor ze te traceren zijn.

Waarom lukt het dan niet om de operators van de drones die hier voor overlast zorgen te lokaliseren?

Hebben we de spullen niet of is de wetgeving een belemmering?
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:50:54 #256
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219541887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:43 schreef Candymannetje het volgende:
Even een serieuze vraag.
Die drone operators schijnen hun leven niet veilig te zijn bij het front omdat ze elektronische sporen achter laten waardoor ze te traceren zijn.

Drone operator hoeft niet te zitten op de plek waar de antenne staat.

Anno nu heb je een ploeg, met bewaping, en wat gear, maar geen operator.

Alle gear aansluiten, 1 soldaat legt de drone op de grond, seintje naar het achterland, en de drone operator neemt het over.

Dat is ook waarom ze recent een campagne zijn begonnen om wereldwijd operators te recruiteren. Jij komt niet in de buurt van het front.

[ Bericht 7% gewijzigd door ExTec op 20-12-2025 12:55:58 ]
pi_219541906
quote:
Even een serieuze vraag.

Waarom lukt het dan niet om de operators van de drones die hier voor overlast zorgen te lokaliseren?

De Russische artillerie zal sneller arriveren en van verder. Het ontbreekt Oekraïne aan alles van manschappen, drones tot artillerie. Het Russische overwicht is gewoon groter.
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:02:05 #258
6484 ExTec
pi_219541928
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:58 schreef Since2003 het volgende:

[..]
De Russische artillerie zal sneller arriveren en van verder. Het ontbreekt Oekraïne aan alles van manschappen, drones tot artillerie. Het Russische overwicht is gewoon groter.
Beetje whishcasting?
pi_219541935
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:58 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ok, en nu?
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219541940
Dit topic :') Weet je nog dat de grootste problemen hier waren dat mensen liepen te zeuren dat het te veel twitter dumps was _O_

Ik mis de twitter post met info
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219541947
Since2003 is misschien wel de meest vermoeiende troll tot dusver.
pi_219541952
twitter
pi_219541958
twitter
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:07:21 #264
6484 ExTec
pi_219541971
quote:
Niet genoeg.

Toen ik bij de radio zat hadden we zoiets als deze:

Pantserauto tot de nek toe gevuld met radio apperatuur.

Probleem: om iemand te vinden heb je er 3 nodig.

Weet niet of we die dingen nog hebben, zal wel niet, of civiele equivalenten zoals dit:

Maar je kunt moeilijk het land vol gaan zetten met.
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 13:16:56 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219542014
homohaat enzo mag op twitter
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:23:05 #266
323876 michaelmoore
pi_219542034
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat denk ik ook wel ja.
quote:
De langzame afbrokkeling van Poetins oliesector
Bekijk deze YouTube-video

het is tijd dat ie wat gaat inbinden en met pensioen gaat
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:24:28 #267
6484 ExTec
pi_219542045
Als deze dame het op je voorzien heeft, ja, verstandigere mensen doen het dan (iig spreekwoordelijk) in hun broek.

Magistrale wereld moet dat zijn, waar FPVs ineens niet werken als de bestuurder vrouw is. :')
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 13:26:45 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219542078
eerste Nederlander die een bom op iemand zijn hoofd gooide sinds de politionele acties was een vrouw

https://www.veteranendag.nl/verhaal/het-verhaal-van-manja-blok/

blond ook nog
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:55:43 #269
6484 ExTec
pi_219542313
Maar gelukkig gaat het rus economisch voor de wind.

twitter
pi_219542376
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 13:03 schreef over_hedge het volgende:
Dit topic :') Weet je nog dat de grootste problemen hier waren dat mensen liepen te zeuren dat het te veel twitter dumps was _O_

Ik mis de twitter post met info
Post gewoon fatsoenlijke info ipv niet te verifieren Twitter geneuzel. En als er niks te melden valt dan is er niks te melden.
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:05:37 #272
6484 ExTec
pi_219542413
Lastig. Sommige mensen zullen hun talking points bij moeten werken.

Van: maar het gaat economisch helemaal toppie daar! *)

Naar: ja, maar is een bewuste keuze! *)

pi_219542479
quote:
Even een serieuze vraag.
Hangt van de drone af natuurlijk, 60km glasvezel (passief dus) is al geen uitzondering meer.

quote:

Beide. We zijn hier in Nederland ook gebonden aan de WIV/AVG, je kunt niet zonder mandaat maar wat lukraak gaan peilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 20-12-2025 17:31:05 ]
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:11:28 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219542487
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:10 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hangt van de drone af natuurlijk, 60km glasvezel (passief dus) is al geen uitzondering meer.
[..]
Beide. We zijn hier in Nederland ook gebonden aan de WIV/AVG, je kunt niet zonder mandaat maar wat lukkraak gaan peilen.
Maar kun je dat enorme lange maar dunne draadje terug herleiden naar het basisstation?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:15:05 #275
6484 ExTec
pi_219542515
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar kun je dat enorme lange maar dunne draadje terug herleiden naar het basisstation?
Tuurlijk.

Doet yuri gewoon, neemt het draadje in z'n hand en volgt het terug, 60KM.
pi_219542553
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet genoeg.

Toen ik bij de radio zat hadden we zoiets als deze:

[ afbeelding ]

Pantserauto tot de nek toe gevuld met radio apperatuur.

Probleem: om iemand te vinden heb je er 3 nodig.

Weet niet of we die dingen nog hebben, zal wel niet, of civiele equivalenten zoals dit:

[ afbeelding ]

Maar je kunt moeilijk het land vol gaan zetten met.
Fuchs Sensor/Peil/Stoor

Deze gaan in 2027 vervangen worden, zijn ondertussen al sterk verouderd.
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:19:24 #277
6484 ExTec
pi_219542562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:18 schreef AchJa het volgende:

Deze gaan in 2027 vervangen worden, zijn ondertussen al sterk verouderd.
Enig idee wat er voor terugkomt?
pi_219542564

De boot die gisteren geraakt zou zijn van de Russen , zon type:

Was niet in de Krim of Novorossyik zoals gebruikelijk, maar werd geraakt in de Kaspische zee waar het een olieplatform beschermde, die ook zou zijn geraakt (bron: oekraiense SOF)

https://t.me/ukr_sof/2347
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:27:09 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219542646
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk.

Doet yuri gewoon, neemt het draadje in z'n hand en volgt het terug, 60KM.
Dat lijkt mij ook niet. Daarom vraag ik het ook aan Achja.
Achja lijkt te suggereren dat je door het volgen van de glasvezel kabel je uitkomt bij de operator. Dat is natuurlijk ook zo, maar het lijkt mij niet dat dat kan over zo'n lengte.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:30:23 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219542692
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Deze landen zijn nooit bij de ussr gevoegd.
The End Times are wild
pi_219542701
Kanalen van beide partijen hebben al wel eens gemeld dat ze op die manier de vijand hebben gevonden, of dat opschepperij of de waarheid is laat ik in het midden, maar ongetwijfeld is het wel eens gebeurd.

Zal ook steeds lastiger worden, naarmate er meer glasvezelkabels liggen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:32:40 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219542738
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:30 schreef skysherrif het volgende:
Kanalen van beide partijen hebben al wel eens gemeld dat ze op die manier de vijand hebben gevonden, of dat opschepperij of de waarheid is laat ik in het midden, maar ongetwijfeld is het wel eens gebeurd.

Maar hoe doe je dat? Met een drone de kabel volgen? Is dat uberhaubt wel te doen?
En dmv satelliet lijkt mij helemaal onmogelijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:35:10 #284
6484 ExTec
pi_219542801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:30 schreef skysherrif het volgende:

Kan zeker, maar is natuurlijk nogal risicovol.

Die afstand lopen, duurt 10-12 uur. En constructies als gemotoriseerd draad volgen riskeert dat je hem breekt en niet meer terugvind, zeker als er meerdere op de grond liggen.

Grotere kans dat als je draad volgt, de vogel al lang gevlogen is.
  zaterdag 20 december 2025 @ 14:36:59 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219542836
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Die afstand lopen, duurt 10-12 uur. En constructies als gemotoriseerd draad volgen riskeert dat je hem breekt en niet meer terugvind, zeker als er meerdere op de grond liggen.

Je zou een drone kunnen ontwikkelen die deze draad razendsnel afvliegt
The End Times are wild
pi_219542886
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar hoe doe je dat? Met een drone de kabel volgen? Is dat uberhaubt wel te doen?
En dmv satelliet lijkt mij helemaal onmogelijk.
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze die met hun eigen drone volgen ja. Daarnaast gaat dat inderdaad niet als het gaat om een drone die 60km heeft afgelegd, genoeg fibre optic drones die maar 5km vliegen. En die drone die 5km vliegt wordt na 2km al gespot door infanterie. Infanterie geeft het door aan een Mavic crew, die volgt met hun drone het draad (indien mogelijk) en dan is 2km best op te sporen om vervolgens een vampire drone er op af te sturen.
pi_219542909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Post gewoon fatsoenlijke info ipv niet te verifieren Twitter geneuzel. En als er niks te melden valt dan is er niks te melden.
niet te verifieren? Waar heb je het over
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_219543094
twitter
pi_219543254
twitter

Mad max ladas
pi_219543364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Deze landen zijn nooit bij de ussr gevoegd.
Misschien niet als "provincie" maar wel als vazal staat. Er was geen enkele regering die iets mocht beslissen te vinden in Oost Berlijn, Warschau of Sofia. Praag en Budapest wilden een eigen koers varen en boem, Moeder Rusland sloeg toe met paratroepers en tanks. En ook in die tijd waren er de gevaarlijke openstaande ramen waar zomaar mensen uitvielen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_219543897
pi_219543989
Budanov beweerd dat Rusland de Baltics gaat invallen rond 2027, maar levert uiteraard geen bewijs (net als hun grote broer Rusland).
pi_219544096
twitter

Ik snap wel dat Poetin eist dat Oekraïne heel de Donbas opgeeft. Deze linie doorbreken gaat ze nooit lukken.
pi_219544129
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik snap wel dat Poetin eist dat Oekraïne heel de Donbas opgeeft. Deze linie doorbreken gaat ze nooit lukken.
Hoop dat het ook vol ligt met mijnen want Oekraïne heeft niet de infanterie om dit te bemensen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 20 december 2025 @ 17:22:27 #295
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219544158
quote:
[ x ]

Dit is niet in de Donbas, dit is in Zaporizhia.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219544235
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook niet. Daarom vraag ik het ook aan Achja.
Achja lijkt te suggereren dat je door het volgen van de glasvezel kabel je uitkomt bij de operator. Dat is natuurlijk ook zo, maar het lijkt mij niet dat dat kan over zo'n lengte.
Dat suggereer ik dus net niet. Ik geef aan dat drones tegenwwordig vooral draadgeleid zijn en geen gebruik meer maken van een radioverbinding, dat maakt ze passief en dus lastig op te sporen.
pi_219544244
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 16:48 schreef Discombobulate het volgende:
Budanov beweerd dat Rusland de Baltics gaat invallen rond 2027, maar levert uiteraard geen bewijs (net als hun grote broer Rusland).
De Amerikanen beweren dat ook. En de Duitsers. En nog een paar landen. Gewoon vingers in de oren en lalala roepen.
pi_219544264
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 14:42 schreef over_hedge het volgende:

niet te verifieren? Waar heb je het over
Dat was mijn bezwaar niet zo lang geleden, op een gegeven ogenblik kwamen er alleen maar copy/pastes langs van vooral Twitter berichten zonder een link.
pi_219544271
quote:
[ x ]
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 17:18 schreef Mortaxx het volgende:
Hoop dat het ook vol ligt met mijnen want Oekraïne heeft niet de infanterie om dit te bemensen
Nou ja dit een beetje dus, een hindernis niet onder waarneming is geen hindernis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')