abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219538384
ze hadden beter die medicijn fabrikant aan kunnen pakken. Du-pont was het, mooie serie en docu daarover.
Hoe de fuck politiek erin meeging en het halve land verslaafd maakten aan opiaten.

zou haast beetje zeggen eigen schuld dus.

het erge is, dat bedrijf bestaat nog steeds na alle eigenlijk misdaad zou je haast kunnen zeggen. maarja in USA kun je dat afkopen enzo.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:00:21 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219538397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:00 schreef kree het volgende:
USA schroomt niet he om oorlog te starten onder het mom van "we moeten vrede brengen in dat land voor de bevolking"

"gevecht tegen drugs" (zie recent dus weer Zuid-Amerika)

Als je terug kijkt in de geschiedenis van oorlogen die USA starte, wat kwam er uiteindelijk van en hoe is de situatie nu?
Is die doelstelling gelukt?

Zie
vietnam
Feitelijk begon die toen de Fransen zich terugtrokken uit Indochina.

quote:
Iran
Welke van de zoveel?

quote:
Irak
Saddam vond het nodig om Koeweit binnen te vallen.

quote:
Afghanistan
Had Bin-Laden maar geen vliegtuigen in de Twin Towers moeten laten vliegen.

quote:
Oekraïne
Wat heeft de VS hier mee te maken?

quote:
en zo zijn er nog meer, uiteindelijk kwam america ze verlossen??? zieden ze, althans belofte.
en gingen weg en lieten puinhoop achter.
Welke?
pi_219538409
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:46 schreef Vallon het volgende:

[..]
//--//
Best een lastige omdat het zich onthouden van een mening, daarmee de agressor die een soeverein onafhankelijk land is binnengevallen vrij baan geeft, daarmee dan wel een (voor)keuze is geworden.
Putin, net als elke ander onderdrukker of in geloof, accepteert maar twee soorten mensen: zij die hem volgen en zij die hem niet in de weg zitten.

Hoe ook (om)gedraaid zijn mensen die willen wegkijken van wat (imo) intrinsiek fout is, daarmee voorstander van wat Rusland hier Oekraïne aandoet. Ik hoor ook wel geluiden van diverse opportunisten dat Oekraïne niet onze zaak zou zijn en ik dat weerspreek met als dat niet zo is, wij geeneens een eigen zaak (meer) hoeven te hebben. Het volstaat dan het hoofd te buigen in de hoop dat de nek wordt gespaard.
Nee, niet op die manier.

Het posten van nieuws dat ook enigszins negatief is in de richting van Oekraïne, dat wordt met argusogen bekeken. Een mooi voorbeeld is de onderzeeër in Novorossiysk; Vanuit Oekraïense berichtgeving was het gelijk vernietigd, prima - dat is ook niet meer dan logisch - Echter toen bekend werd dat de schade mogelijk meeviel, in eerste instantie door satelliet beelden, daarna door een uitzending van ZvezdaTV, bleef men ontzettend stellig beweren dat de onderzeeër vernietigd was en punt uit - Alles wat het ontkent is Russische propaganda.

Evenwichtige verslaggeving van gebeurtenissen is niet mogelijk. Maar genoeg over dat forum, ik kwam eigenlijk hier kijken of de informatie voorziening een tikkel beter is.
pi_219538429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die karikatuur maak ik er niet van hè, dat doen we met zijn allen.
Je spreekt jezelf tegen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219538445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Feitelijk begon die toen de Fransen zich terugtrokken uit Indochina.
[..]
Welke van de zoveel?
[..]
[..]
[..]
Wat heeft de VS hier mee te maken?
[..]
Welke?
ja snap wat je zegt en je kunt het van andere kanten bekijken ook.

Ik zeg niet dat het Perce verkeerd was dus van USA, maar wat ze beloofde onder mom van oorlog klopt dus ook niet alles van?

Bedoel Irak was binnen gevallen omdat Saddam chemische wapens had etc etc.

Oke voor zover ik weet is dat nooit gevonden of bewezen?
Maar dan zijn wij de "simpele" bevolking die ze met een streep met een pen over order wegkrassen.

En als er doden vallen, het zal wel in het belang van het "volk" zijn, laat ik het algemeen noemen want schat Rusland of mss zelfs EU niet beter in.

Maar toch denk ik, van ja, is het allemaal in het belang van bevolking en simpele mensen, of is het meer hun eigen gewin als politiek belangrijke personen....

Ik denk echt dat er daar nog wel eens een ding in zit met dat ze mss te simpel gaan denken en niet meer zo denken over de "simpele" mens die er woont ofzo op boerderij die bv net naast een weg ligt waar ze met een drone een "high profile" target uit kunnen schakelen, beetje nevenschade enzo.

maar dat gaat allemaal weg of uitgestreept in dossiers.

Naja we zullen zien bv epstein en trump, benieuwd wat daar uitkomt. gok dat de helft verbrand is of weggewerkt.
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:08:05 #181
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219538472
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die worden in 2030 weer georganiseerd.
Ga jij ook stemmen? _O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:09:20 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219538493
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je spreekt jezelf tegen.
Maar dat heeft alleen een uitermate doortastend figuur als jij door.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219538494
soms denk ik, blij dat ik geen kinderen heb, die deze wereld aan moeten gaan de komende decennia.

naja. :)
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:12:27 #184
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219538539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:00 schreef AchJa het volgende:
Golf oorlog 2?

quote:
Die saudier die uiteindelijk in pakistan bleek te zitten?

En als vanouds hebben ze de boel weer picobello achtergelaten.

:')

Mogen hopen dat venezuela niet net zoiets wordt.

Ik ben niet bijzonder anti-VS ofzo, kan zelfs nog wel wat begrip voor hun geblunder opbrengen, maar we hoeven het niet te whitewashen.
pi_219538593
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Golf oorlog 2?
[..]

Ik ben niet bijzonder anti-VS ofzo, kan zelfs nog wel wat begrip voor hun geblunder opbrengen, maar we hoeven het niet te whitewashen.
nouja wat je zegt, ik ben het met je eens wel.

helaas dat het zo gaat trouwens, maarja wat doen wij eraan he? :')
  Forum Admin vrijdag 19 december 2025 @ 21:42:45 #186
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219538860
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Golf oorlog 2?
[..]

Dat was de eerste golfoorlog ;)

Maar die kaping was wel de casus belli voor de global war on terrorisme, Irak, Afghanistan. Zelfs daar was het eigenlijk nog met fluwelen werken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219539037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat was de eerste golfoorlog ;)

Maar die kaping was wel de casus belli voor de global war on terrorisme, Irak, Afghanistan. Zelfs daar was het eigenlijk nog met fluwelen werken.
je kunt je nog afvragen was dat een gevolg of een oorzaak van hoe USA handelde?

Ik laat dat ff in het midden enzo omdat ik niet de details genoeg weet. maarja het is wel altijd beetje oorlog zoeken of vinden wat USA doet ook. en die anderen ook, weet het.

Het nut ervan totaal voor ons als wereldbevolking, dat is ver te zoeken.
pi_219539151
quote:
Achter Poetin verschijnen plots sarcastische berichten: ‘Het is al vrijdag — mogen we de drank opentrekken?’:
Tijdens de jaarlijkse eindejaarspersconferentie van Vladimir Poetin zijn enkele kritische en sarcastische berichten verschenen op de grote schermen achter de Russische president. Zelf leek hij het niet te merken. Maar heel Rusland kon ze zien.

De persconferentie was nog maar een half uur bezig toen het eerste berichtje door de mazen van het net glipte. “Dit is geen directe lijn, maar een circus”, stond er opeens te lezen, een verwijzing naar de ‘directe lijn’ die de Russen tijdens het evenement hebben met hun president.

Een ander sarcastisch bericht, waarin Poetins voornaam en patroniem werden gebruikt, zei: ‘Vladimir Vladimirovitsj, het is al vrijdag — mogen we de drank opentrekken?’

Schermen
De ‘ongewenste’ berichten verschenen op schermen waarop normaal gezien inkomende vragen en boodschappen van ‘gewone’ Russen worden getoond, die voor Poetin zijn bestemd.

Het evenement is uiterst zorgvuldig gepland en gechoreografeerd en wordt door miljoenen mensen bekeken. Dat maakt het extra opmerkelijk dat de kritische boodschappen door de mazen van het net konden glippen.

Nog een ander bericht informeerde naar de staat van de Russische economie en vroeg waarom gewone Russen het slechter hebben dan mensen in Papoea‑Nieuw‑Guinea. En ook de partij van Poetin - Verenigd Rusland - kreeg ervan langs: “Kijkend naar het leven in ons land is het vreemd dat die partij een meerderheid wint bij verkiezingen! Misschien zijn de verkiezingen fictie?”

Komkommers
Nog opmerkelijke boodschappen die verschenen: “Waarom is Zelensky nog niet uitgeschakeld? Zijn al onze topagenten met pensioen?”, “Stop de waanzinnige prijsstijgingen voor alles”, “Waarom zijn komkommers uit de regio Moskou duurder dan bananen die van over de oceaan komen?” en “Blokkeer Roskomnadzor zelf” (een verwijzing naar het agentschap dat de media in Rusland controleert en censureert).

Het Kremlin gaf geen onmiddellijke commentaar op de ‘storing’. Poetin zelf leek het niet te merken en verwees er op geen enkel moment naar.
https://www.ad.nl/buitenl(...)pentrekken~aac382cd/
_O- _O_ _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 19-12-2025 22:15:20 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219539193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
_O- _O_ _O-
vertaling?
pi_219539218
En
quote:

[..]
_O- _O_ _O-
en dan denken we dat onze NOS partijdig is.
Vakman pur sang
pi_219539225
naja wat maakt het ook uit joh. lolletje tussen de grote heren van de EU en etc. hihihihi.

onderhand vallen er doden enzo, naja proost mensen op goeie onderhandelingen met glaasje champagne. :')

:{w :r
pi_219539250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:11 schreef kree het volgende:

[..]
vertaling?
van?
pi_219539259
ze zouden ze allemaal naar het front moeten sturen die juist enzo.

echt. ik ben blij dat er geen dienstplicht meer is, (hoewel mss ben ik nog oproepbaar) maar mij niet gezien daar aan het front in kanonnen vuur.

denk je zullen ze over geleerd hebben he na WW2 ofzo en rest, naja niet blijkbaar dus.
pi_219539270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
van?
na doelde op dat cyrillische, maar stond eronder al :)
pi_219539305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:17 schreef kree het volgende:

[..]
na doelde op dat cyrillische, maar stond eronder al :)
Oh, van de eerste foto: ''Dit is geen directe lijn, maar een circus”
En de 2e: “Waarom wordt brood duurder? Hebben we geen graan meer?”
pi_219539322
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh, van de eerste foto: ''Dit is geen directe lijn, maar een circus”
En de 2e: “Waarom wordt brood duurder? Hebben we geen graan meer?”
nou weet niet of dat de vertaling was, maar dat zegt toch weer wat anders als wat er dan aan uitleg in staat?

in het nieuws berichtje dus?

Denk die russen snappen het al helemaal niet meer omdat ze totaal buitengesloten zijn van wat de rest wereld denkt ook.
pi_219539355
ik vind de NOS hier terwijl ze onafhankelijk moeten zijn eigenlijk, toch gekleurd in berichtgeving, sorry dat ik het moet zeggen.

Vind ze niet echt onafhankelijk als pers vaak.

(Zembla/nova/nieuwsuur) geven dan vaak nog wel eeerlijke details, helaas, komen die vaak pas jaren later.
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:26:51 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219539389
quote:

[..]
_O- _O_ _O-
Tot zover de nietsontziende dictator mythe die iedereen doet sidderen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219539403
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:21 schreef kree het volgende:

[..]
nou weet niet of dat de vertaling was, maar dat zegt toch weer wat anders als wat er dan aan uitleg in staat?

in het nieuws berichtje dus?

Denk die russen snappen het al helemaal niet meer omdat ze totaal buitengesloten zijn van wat de rest wereld denkt ook.
Die 1e heb ik door google translate gehaald en bij de 2e staat de vertaling direct onder de foto.
Snap ook niet waarom je hieraan twijfelt of waarom dat uberhaupt zo belangrijk is.
pi_219539423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar dat heeft alleen een uitermate doortastend figuur als jij door.
Nee, lees gewoon wat je schrijft.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')