Nog meer fakenews.quote:Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.quote:Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naamquote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sidney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.
En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.quote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naam
Die mensen op het strand zijn onschuldig en hebben niks te maken met Gaza, punt.quote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sydney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.
En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6quote:Bondi Shooting Is Latest in Alarming Rise of Antisemitic Attacks in Australia
A string of incidents has targeted the Jewish community in recent months.
Australian Jews had gathered on Sunday on Sydney’s Bondi Beach to mark Hanukkah, one of the most joyful and family-friendly Jewish holidays, when two gunmen started firing into a crowd.
At least 11 people were killed in the mass shooting, according to the authorities. One of the shooters was also killed.
“This is a targeted attack on Jewish Australians on the first day of Hanukkah, which should be a day of joy,” Prime Minister Anthony Albanese said. “An attack on Jewish Australians is an attack on every Australian.”
The mass shooting came at a time when Australia’s Jewish community was already on edge, after enduring a series of alarming antisemitic attacks.
Some Jewish organizations say the episodes intensified after the Hamas-led attacks on Israel on Oct. 7, 2023, and the ensuing war in Gaza, which have also spurred Islamophobic episodes in Australia.
“Our figures for antisemitic incidents are off the scale — of a level that we’ve never seen in the more than 30 years that we’ve been monitoring and collecting data,” Daniel Aghion, the president of the Executive Council of Australian Jewry, told Sky News on Sunday, noting the recent spate of arson attacks.
“The last two years have been horrific for us,” he added, noting the rising instances of antisemitism around the world.
Australia is home to the largest proportion of Holocaust survivors outside Israel. Late last year, the Australian police formed a federal task force to investigate antisemitic violence and threats.
In August, Australia accused Iran of directing arson attacks against a Jewish business and a synagogue. It severed diplomatic ties with Iran and expelled Iranian diplomats from Australian soil.
And in the past 12 months, synagogues in Sydney and Melbourne have been targeted with attempted arson and graffiti. Other Jewish institutions, including a day care center and an Israeli restaurant, have also been attacked.
“How many times did we warn the Government?” the Australian Jewish Association said on Sunday in a post on Facebook. “We never felt once that they listened.”
https://www.nytimes.com/2(...)tacks-australia.html
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.quote:Op zondag 14 december 2025 16:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6
Meer context:
Europe facing 'wave of antisemitism', survey finds
https://www.bbc.com/news/articles/c147w9572dvo
According to a report by The European Union Agency for Fundamental Rights, since the October 7 attacks, there has been a 400% increase in antisemitic activities across Europe. Additionally, 96% of Jews in Europe face antisemitism in their everyday lives.[59]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe
Daarom is het ook een handige strategie geweest om Israël aan te vallen (Iran, 7 oktober 2023).quote:Op zondag 14 december 2025 16:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.
Laten we eens kijken of dat echt het geval is.quote:Op zondag 14 december 2025 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dan moet je je eigen ongelijk toegeven. Dat is stom en doen we niet aan.
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of dat echt het geval is.
Laten we eerst eens wat dingen op een rijtje zetten over deze Edward Crabtree.
- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- De site van The Daily is vandaag geregistreerd, vanuit IJsland.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.
Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?
Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.quote:Op zondag 14 december 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?
Lolquote:Op zondag 14 december 2025 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
enige plek ter wereld waar Joden veilig zijn
Oké dan.quote:Op zondag 14 december 2025 16:57 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.
Terreur verheerlijken lijkt me strafbaar, maar gezien het diversiteitsbeleid binnen de overheid zal een groot gedeelte wel achter deze boodschap staan.quote:Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:
De enablers van dit soort terreur lopen ook hier vrij rond.
[ x ]
Ik zie een hoop nepnieuws langskomen en als het ahmed is, dan heb ik daarover ook mijn duidelijke mening al geventileerd.quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.
Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?
Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Waarom mention je mij hier? Ik heb gereageerd op twee geruchten: de eerste dat het een moslim zou zijn, de tweede dat het een man zou zijn genaamd Edward Crabtree. En nu? Volgens mij weet nog niemand hoe het echt zit.quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Tja, dit soort standpunten vindt je helaas in contreien van de 'Rode Lijn' goegemeente.quote:Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:
De enablers van dit soort terreur lopen ook hier vrij rond.
[ x ]
'Allo 'Allo.quote:Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heette. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.
En ik kan me dat goed voorstellen; ik zou zelf ook niet met al mijn heldendaden in het nieuws willen komen eigenlijk.
quote:Op zondag 14 december 2025 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.
Vooral vanwege de post die ik hieronder quote, waarin je eigenlijk klakkeloos meegaat in het verhaal dat de dader Edward Crabtree zou heten. Eén blik op de bron en je had gemerkt dat het nepnieuws betreft. Tussen het rijtje users dat ik noemde ben je wel degene die er het meest genuanceerd over gepost heeft en ook aangaf dat de man een held is, ongeacht wie hij precies is.quote:
quote:Op zondag 14 december 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wacht, dit zou toch een moslim zijn? Die naam klinkt niet bepaald Islamitisch.
Voor zover ik nu kan lezen was het een Australische moslim. Beetje sad dat we in zo'n tijd leven, want zijn afkomst of religie doen er niet toe, of zou er in ieder geval niet toe moeten doen, de man is een held.quote:Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heet. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.
En ik kan me dat goed voorstellen; ik zou zelf ook niet met al mijn heldendaden in het nieuws willen komen eigenlijk.
Ook hier weer, in zo'n tijd leven we. Hij zal door het overgrote deel van ...eigenlijk iedereen, als held worden gezien, maar bekendheid maakt dat hij ook bekend staat bij mensen die hem (nu) liever dood hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heet. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.
We hebben nog 17 dagen hè, het kan beterquote:Op zondag 14 december 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]op de valreep een van de beste posts van dit jaar.
Natuurlijk. Die landen willen zichzelf immers dolgraag destabiliseren, door oorlog te voeren tegen zichzelf. Vandaar dat de opeenvolgende regeringen consequent doorgaan met die destabilisatie en de bevolking daar ook trouw voor blijft stemmen.quote:Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Massale immigratie vanuit islamitische landen is een vorm van hybride oorlogvoering om Westerse, liberale landen te destabiliseren.
Ik plaatste die link met de vraag "is dat wel zo?" met betrekking tot de claim dat het Ahmed al Ahmed was, omdat het allemaal nog mistig was. Dat 3 media t.o.v. 1 Ahmed claimen waaronder 1 moslimsite was nou ook niet bepaald sterk bewijs omdat ze dat van elkaar of van de moslimsite over kunnen nemen. Dus wat betreft het verwijt van voorbarig voor feit aannemen moet je niet bij mij zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
Ja natuurlijk! Fake news wordt gemaakt met een doel, en dat doel is meestal niet heel nobel. Dus is het belangrijk om daar heel alert op te zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?
Tja, het wordt helaas toch echt grotendeels gefaciliteerd door Westerlingen zelf. Dáár ligt natuurlijk het grootste probleem.quote:Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Massale immigratie vanuit islamitische landen is een vorm van hybride oorlogvoering om Westerse, liberale landen te destabiliseren.
quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
quote:geregistreerd op: zondag 14 december 2025 @ 16:17
Om even verder te gaan op fake news:quote:Op zondag 14 december 2025 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Reports of Islamists setting off fireworks in Sydney to celebrate the terrorist attack against the Hanukkah celebration at Bondi Beach
https://x.com/visegrad24/status/2000175099077599562
Nou en? Maakt dat zijn (controleerbare) punt minder geldig ?quote:
Eens, maar geen ellenlange discussie over of het nu een moslim was of niet, de held.quote:Op zondag 14 december 2025 17:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Fake news wordt gemaakt met een doel, en dat doel is meestal niet heel nobel. Dus is het belangrijk om daar heel alert op te zijn.
Om even verder te gaan op fake news, dit X-account staat daar wel een beetje om bekend. En ja hoor:quote:Op zondag 14 december 2025 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Reports of Islamists setting off fireworks in Sydney to celebrate the terrorist attack against the Hanukkah celebration at Bondi Beach
https://x.com/visegrad24/status/2000175099077599562
Thanks ik zal de medium van mijn x timeline verwijderenquote:Op zondag 14 december 2025 17:55 schreef recursief het volgende:
[..]
Om even verder te gaan op fake news, dit X-account staat daar wel een beetje om bekend. En ja hoor:
[ afbeelding ]
https://www.cbcity.nsw.go(...)w-carols-candlelight
Hier blijkt maar weer eens dat je niet zo snel dingen klakkeloos voor waar moet aannemen als je het op de socials tegenkomt. En wat betreft Visegrad24: dat is wel een account met een zekere reputatie wat dat betreft.
Dat was denk ik toen dat nog niet duidelijk was, althans niet bij de autoriteiten. Intussen zijn de aanhalingstekens verdwenen. Zo een twitteraar legt kennelijk op elke slak zout als het hem beter uitkomt. Ik zou het toch wat sjieker vinden als de aandacht naar de (slachtoffers van de) aanslag zou gaan, en niet met een microscoop wordt gezocht naar iets waar "we de Volkskrant op kunnen pakken".quote:Op zondag 14 december 2025 17:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De zelfverklaarde kwaliteitsmedia.
Nee, iemand als meneer Jetten en mevroij Ouwehand willen Nederland helemaal niet destabiliseren. Maar deze mensen zijn helaas te naief, en denken dat zij dit type mensen zonder problemen kunnen opvangen, en integreren in onze samenleving.quote:Op zondag 14 december 2025 17:41 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
Natuurlijk. Die landen willen zichzelf immers dolgraag destabiliseren, door oorlog te voeren tegen zichzelf. Vandaar dat de opeenvolgende regeringen consequent doorgaan met die destabilisatie en de bevolking daar ook trouw voor blijft stemmen.
Los van de vraag of duidelijk was of de held Ahmed heette, was wel meteen duidelijk dat hij geen Edward heette. Die site waar jij inderdaad als eerste naar linkte, is (zoals ik hierboven liet zien) immers wel heel erg duidelijk fake. Ik kan me haast niet voorstellen dat je daar intrapt.quote:Op zondag 14 december 2025 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik plaatste die link met de vraag "is dat wel zo?" met betrekking tot de claim dat het Ahmed al Ahmed was, omdat het allemaal nog mistig was. Dat 3 media t.o.v. 1 Ahmed claimen waaronder 1 moslimsite was nou ook niet bepaald sterk bewijs omdat ze dat van elkaar of van de moslimsite over kunnen nemen. Dus wat betreft het verwijt van voorbarig voor feit aannemen moet je niet bij mij zijn.
Het is mij niet duidelijk welk punt je probeert te maken.quote:
Dat mag je allemaal vinden, ik ga niets afdoen aan jouw mening. De betreffende user had het echter over 'hybride oorlogsvoering' tegen Westerse, liberale landen. Dat lijkt me meer iets voor BNW.quote:Op zondag 14 december 2025 18:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, iemand als meneer Jetten en mevroij Ouwehand willen Nederland helemaal niet destabiliseren. Maar deze mensen zijn helaas te naief, en denken dat zij dit type mensen zonder problemen kunnen opvangen, en integreren in onze samenleving.
En als dat niet lukt dan komt dat door ons; dan zijn wij te islamofoob, dan geven wij ze te weinig ruimte, dan moeten wij meer rekening met deze mensen, hun cultuur en hun grondovertuigingen houden, want zoiets staat immers ook in onze grondwet; iedereen mag geloven wat hij wil; dan zijn we zuiver en goed bezig![]()
Maar voor de Islam kun je deze ruimte niet bieden omdat je daarmee dat hele stelsel voor vrijheid en deze beschermende uitgangspunten direct gaat ondermijnen. En dat is niet onverstandig, dat is dom en onnadenkend.
En daarnaast is iemand als meneer Jetten en meer van dit type mensen zo arrogant dat ze denken dat Islamisten zich uiteindelijk wel thuis zullen voelen in het fantastische vrije Nederland dat deze mensen voor ogen hebben in hun fantasie (aka het kan wel - homo, binair etc) en dat die islamisten dat uiteindelijk ook wel zullen zienen toegeven
![]()
En die gedachte komt voort uit de narcistische fantasiebubble waar dit type naieve leiders in leven.
En mensen die dit niet snappen, zijn dus eigenlijk net zo naief. Die kunnen deze gedachtegang gewoon niet pakken; die zitten nog helemaal in de bubble van de blue pill en geloven nog steeds dat we goed bezig zijn. Ondanks de feiten van iedere keer weer zo'n 7 oktober slachtfeestje wat elke keer weer voorbij komt.
"Ontkennen en blindheid betekent niet dat het niet bestaat."
Moslims zijn hier niet om te participeren, ze zijn hier om te domineren. Als je dat nog steeds niet ziet ben je niet meer te helpen.quote:Op zondag 14 december 2025 18:14 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Dat mag je allemaal vinden, ik ga niets afdoen aan jouw mening. De betreffende user had het echter over 'hybride oorlogsvoering' tegen Westerse, liberale landen. Dat lijkt me meer iets voor BNW.
Ook een mening die je gerust mag hebben, maar verder weinig te maken heeft met waar ik op reageerde.quote:Op zondag 14 december 2025 18:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moslims zijn hier niet om te participeren, ze zijn hier om te domineren. Als je dat nog steeds niet ziet ben je niet meer te helpen.
Deze jongeren zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van Israël.quote:Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mohammedaanse jongeren vieren feest.
Dat is het dus juist wel, dat jij het niet wil zien is niet mijn probleem.quote:Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Ook een mening die je gerust mag hebben, maar verder weinig te maken heeft met waar ik op reageerde.
Ik had niks anders verwacht dat dat ziek volk.quote:Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ja ja links dit links dat. Laten we niet vergeten dat de kabinetten Van Agt I en Lubbers I (CDA en VVD) al zijn gewaarschuwd om iets aan de moslimimmigratie te doen, toen het zeg maar nog kon. Dat hebben ze toen totaal genegeerd. Maar nu gaan ze het zogenaamd oplossen met Dilan.quote:Op zondag 14 december 2025 18:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, iemand als meneer Jetten en mevroij Ouwehand willen Nederland helemaal niet destabiliseren. Maar deze mensen zijn helaas te naief, en denken dat zij dit type mensen zonder problemen kunnen opvangen, en integreren in onze samenleving.
En als dat niet lukt dan komt dat door ons; dan zijn wij te islamofoob, dan geven wij ze te weinig ruimte, dan moeten wij meer rekening met deze mensen, hun cultuur en hun grondovertuigingen houden, want zoiets staat immers ook in onze grondwet; iedereen mag geloven wat hij wil; dan zijn we zuiver en goed bezig![]()
Maar voor de Islam kun je deze ruimte niet bieden omdat je daarmee dat hele stelsel voor vrijheid en deze beschermende uitgangspunten direct gaat ondermijnen. En dat is niet onverstandig, dat is dom en onnadenkend.
En daarnaast is iemand als meneer Jetten en meer van dit type mensen zo arrogant dat ze denken dat Islamisten zich uiteindelijk wel thuis zullen voelen in het fantastische vrije Nederland dat deze mensen voor ogen hebben in hun fantasie (aka het kan wel - homo, binair etc) en dat die islamisten dat uiteindelijk ook wel zullen zienen toegeven
![]()
En die gedachte komt voort uit de narcistische fantasiebubble waar dit type naieve leiders in leven.
En mensen die dit niet snappen, zijn dus eigenlijk net zo naief. Die kunnen deze gedachtegang gewoon niet pakken; die zitten nog helemaal in de bubble van de blue pill en geloven nog steeds dat we goed bezig zijn. Ondanks de feiten van iedere keer weer zo'n 7 oktober slachtfeestje wat elke keer weer voorbij komt.
"Ontkennen en blindheid betekent niet dat het niet bestaat."
Ja zo vier ik ook altijd blij feest als er een schietpartij in de VS is, doodnormaal gedrag.quote:Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze jongeren zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van Israël.
Er zullen waarschijnlijk al voldoende kaaskoppen op dit forum zijn die (stiekem) aan het juichen zijn, wat denk je dat de reactie dan daar zal zijnquote:Op zondag 14 december 2025 18:01 schreef Gehakt_bal het volgende:
De Islam is vrede, dat is wel duidelijk.
Heeft de Moslimgemeenschap deze daad massaal veroordeeld, of loopt men stiekem te juichen?
Om mij allemaal opsporen en het land uit sodemieteren.quote:Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:Holocaust survivor Alex Kleytman was identified as one of at least 11 victims killed in today's attack.
His wife, Larisa Kleytman, also a Holocaust survivor, confirmed his death to The Australian, saying she heard loud "boom" sounds before seeing him fall to the ground.
"He came on Bondi Beach to celebrate Hanukkah, for us it was always a very, very good celebration, for many, many years," Larisa Kleytman told the outlet.
Alex Kleytman survived the Holocaust with his mother and younger brother in Siberia, The Australian reported. He and his wife later immigrated to Australia from Ukraine and had been married for nearly 60 years.
Larisa Kleytman said she's looking for answers after the attack.
“His body is still there and I am sitting there and don’t know what I have to do," she said.
https://www.nbcnews.com/w(...)2?canonicalCard=true
Goede actie!quote:Several major U.S. cities are deploying police officers to synagogues following today's shooting in Australia at a Hanukkah event.
Miami Beach police said there are no credible threats to the city, but out of caution, they're deploying resources to "synagogues, schools, and other key locations citywide" to help keep residents and visitors safe.
New York City Mayor Eric Adams said he was "horrified by the images coming out of Australia."
"Innocent souls were taken by vile antisemitism and hate. May their memories be a blessing," Adams said.
Adams confirmed that there is no credible threat to New York City's Jewish community, but out of an abundance of caution, he is deploying "additional resources to Hanukkah celebrations and to synagogues."
"We will continue to ensure the Jewish community can celebrate the holiday in safety — including at public Menorah lightings across the city," he said. "Let us pray for the injured and stand together against hatred."
The Los Angeles Police Department issued a similar statement on X, saying the force will provide "extra patrols at Jewish facilities, schools, synagogues, and at Hanukkah events throughout the city."
https://www.nbcnews.com/w(...)5?canonicalCard=true
Nee, dat had ik al begrepen.quote:Op zondag 14 december 2025 18:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik begrijp niet hoe, wat jij zegt relevant is met wat ik zeg?
Jij doet dus liever geheimzinnig met onbegrijpelijk gebrabbel om interessant te kunnen doen tijdens feestjes?quote:Op zondag 14 december 2025 18:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, dat had ik al begrepen.
Allahoe Akbarrrrrrrrrrrr!!!!!!! Joehoeeee!!!!!!quote:Holocaust survivor Alex Kleytman was identified as one of at least 11 victims killed in today's attack.
Doe normaal. Je bent niet grappig.quote:Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Allahoe Akbarrrrrrrrrrrr!!!!!!! Joehoeeee!!!!!!![]()
![]()
Een dappere kerel pakte zijn wapen af en - toen Ahmed vluchtte - schoot hij daarmee op hem.quote:Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe heeft onze Ahmed eigenlijk die schotwonden opgelopen?
Is dat echt nu? Als er 1 dag zou zijn om eens stil te zijn, is het deze.quote:Op zondag 14 december 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
Kijk zo fijn om hier langs te moeten na de deze aanslag.
[ x ]
Ik wil het best zien, maar dan zul je het beter uit moeten leggen. Vooralsnog snap ik niet hoe er sprake zou zijn van 'hybride oorlogsvoering' of wat jouw uitspraak daarmee te maken heeft.quote:Op zondag 14 december 2025 18:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het dus juist wel, dat jij het niet wil zien is niet mijn probleem.
Al besprokenquote:Op zondag 14 december 2025 19:22 schreef Bredemug het volgende:
Er waren wat mensen die claimde dat hij geen ahmed heet, maar een famillielid van hem bevestigd gewoon dat hij ahmed heet, dus hopelijk stopt die onzin nu.
Het is begrijpelijk dat sommigen allergisch reacties krijgen dat een ''moslim klinkende naam'' als held wordt neergezet. Maar wat maakt het uit dat het een moslim is of niet? Hij heeft wat levens gered op dat moment van een barbaarse monster.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100139630_d62cdd98
Lekker dan. Maar goed, pro palesta zijn gewoon mensen die niet tegen leed kunnen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Jij en een eigen leven? lolquote:Op zondag 14 december 2025 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Sorry knul, ik vertoef niet de hele dag op X.
Heb nog een eigen leven. Is ook wel ontnuchterd.
Ah ja, dit kennen we.quote:Op zondag 14 december 2025 19:32 schreef Ali_boo het volgende:
Laten we de echte slachtoffers niet vergeten
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Christchurch_mosque_shootingsquote:Op zondag 14 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dit kennen we.
Islamisten plegen een aanslag, vervolgens komt de aandacht op hoe moslims de echte slachtoffers zijn en niet elke moslim zo is. Moslims zijn ook de enige denkbare groep waaruit daders komen die een aanslag kunnen plegen, waarna de bredere groep vervolgens het slachtofferschap opeist. Dit zagen we onder meer bij het antisemitische geweld in Amsterdam vorig jaar.
Doodvermoeid is hetquote:Op zondag 14 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dit kennen we.
Islamisten plegen een aanslag, vervolgens komt de aandacht op hoe moslims de echte slachtoffers zijn en niet elke moslim zo is. Moslims zijn ook de enige denkbare groep waaruit daders komen die een aanslag kunnen plegen, waarna de bredere groep vervolgens het slachtofferschap opeist. Dit zagen we onder meer bij het antisemitische geweld in Amsterdam vorig jaar.
'Not all muslims'. Niet alle moslims zijn zo. Deze aanslag laat wel zien hoe waar dat is. Aan de ene kant de terroristen, aan de andere kant de held die er eentje overmeestert. En het lijkt erop dat het in beide gevallen om moslims gaat.quote:Op zondag 14 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah ja, dit kennen we.
Ik heb echt geen tijd om al die filmpjes van X op te zoeken en hier te plaatsen hoor.quote:
"Sadisten", aldus degenen die staan te glunderen om de dood van minstens twaalf onschuldige mensen. :/quote:Op zondag 14 december 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
De jodenhaat wordt er met de paplepel ingegoten bij dat soort volk. Die haat zit er ingebakken en komt nooit meer goed 🤯quote:Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef Mubassie het volgende:
Het is ze dus toch om de Joden te doen en duidelijk niet om Israël.
Dat blijkt na vandaag wel weer.
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef Ann-Lynn het volgende:
En nog steeds beweren mensen dat anti-Israël zijn of anti-zionistisch zijn niet hetzelfde is als tegen joden zijn. Als het na vandaag nog niet duidelijk is dat het voor het gros van de anti-brigade een pot nat is, dan wordt het zelfs na een 2e Holocaust niet duidelijk.
Dat ligt er nogal aan wie je met 'ze' bedoelt.quote:Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef Mubassie het volgende:
Het is ze dus toch om de Joden te doen en duidelijk niet om Israël.
Dat blijkt na vandaag wel weer.
We snappen allemaal dat het een aanslag is en dat dat hard bestraft moet worden. Dat neemt echt niks weg van mijn originele punt. In dit draadje alleen al maken talloze users zich er schuldig aan. Alsof dat iets oplevert?quote:Op zondag 14 december 2025 20:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Deze boy noemt massamoord een event lmao
Schuldig aan wat?quote:Op zondag 14 december 2025 20:05 schreef Nexum het volgende:
[..]
We snappen allemaal dat het een aanslag is en dat dat hard bestraft moet worden. Dat neemt echt niks weg van mijn originele punt. In dit draadje alleen al maken talloze users zich er schuldig aan. Alsof dat iets oplevert?
Dat is niet waar, veel politieke beslissingen worden gewoon via de rechter afgedwongen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:49 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Zelfs al zouden ze beleid verdedigen, ze maken het niet. Je komt dan toch echt uit bij onze regering en volksvertegenwoordiging. Die al decennia niet meer links geweest is.
1x terugvangen voor die 1.000'en keren dat ze uitdelen.quote:Op zondag 14 december 2025 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Christchurch_mosque_shootings
het is geen wedstrijdquote:Op zondag 14 december 2025 20:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1x terugvangen voor die 1.000'en keren dat ze uitdelen.
Die kaart gaat niet meer op, dat voorbeeld is inmiddels al zo vaak weer afgestoft.
In 6-sigma bijvoorbeeld wordt een hypothese aangenomen als de data leert dat die voor 95% of meer klopt.quote:Op zondag 14 december 2025 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen wedstrijd
de stelling was dat alleen moslims dit soort dingen kunnen doen, die is aantoonbaar niet juist
Theorie. De praktijk is dat joodse mensen buiten Israël een target zijn, al zijn ze nooit in dat land geweest. En dat is al decennia zo, want zolang ik me kan herinneren is er bewaking bij joodse scholen en instellingen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.
Voor Israël geldt, net zo goed als voor elk ander land, dat je best kritiek mag hebben op de regering ervan. Als we kritiek hebben op het regime in Iran is dat niet automatisch islamfobie en als we kritiek hebben op het regime in Israël is dat niet automatisch antisemitisme.
Nou, 1je iig niet.quote:Op zondag 14 december 2025 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Heftig dit. Ik heb nog niet alle details. Maar heftig.
Ik hoop niet dat alle Moslims hier weer op worden aangekeken.²
‘Weer’ is hier het kernwoord.quote:Op zondag 14 december 2025 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Heftig dit. Ik heb nog niet alle details. Maar heftig.
Ik hoop niet dat alle Moslims hier weer op worden aangekeken.²
https://www.nu.nl/buitenl(...)er-wie-een-kind.htmlquote:Het dodental van de terroristische aanslag zondag in de Australische stad Sydney is gestegen naar zestien. De plaatselijke gezondheidsminister Ryan Park meldt dat er een kind onder de dodelijke slachtoffers is.
Naast de dodelijke slachtoffers liggen er nog 38 mensen in het ziekenhuis, onder wie vier kinderen en twee agenten. Volgens Park zijn sommigen van hen zwaargewond.
Dat is prima te doen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:38 schreef GerryDV het volgende:
Hoe gaan we in godsnaam ooit nog het kankergezwel dat de islam heet de wereld uit helpen?
Op twitter kom ik de meest bizarre complottheorieën tegen. Voornamelijk van de pro pallie mensenquote:Op zondag 14 december 2025 20:43 schreef Toine51 het volgende:
Quote bij onze linkse buren..
[..]
Ja hoor, meteen Israël beschuldigen van deze aanslag...
Teringjantje, besef dat deze website met uw belastinggeld in leven wordt gehouden...
Ah de pogrom vandaag in Australië was gewoon Israël-kritiek.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.
Voor Israël geldt, net zo goed als voor elk ander land, dat je best kritiek mag hebben op de regering ervan. Als we kritiek hebben op het regime in Iran is dat niet automatisch islamfobie en als we kritiek hebben op het regime in Israël is dat niet automatisch antisemitisme.
Verschrikkelijk.quote:Op zondag 14 december 2025 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
16 doden nu volgens nu.nl, onder wie een kind.
Het is een ideologie die niet te verenigen is met onze vrije westerse normen en waarden.quote:Op zondag 14 december 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uit de wereld helpen hoeft niet, uit het Westen wel en daar zou gewoon beleid voor kunnen worden gemaakt. Kijk ook naar landen zoals Polen en Hongarije en in mindere mate Denemarken, Tsjechië en ook Zweden doet het nu beter ook al is dat helaas veel te laat natuurlijk.
Het Palestijnse volk bestaat niet, Palestina bestaat niet. 'De Palestijnen' zijn zoals we weten een verzameling van Arabieren uit de regio, die nota bene zelf dit conflict (met name in de eerste helft van de 20e eeuw) zijn begonnen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:43 schreef Toine51 het volgende:
Quote bij onze linkse buren..
[..]
Ja hoor, meteen Israël beschuldigen van deze aanslag...
Teringjantje, besef dat deze website met uw belastinggeld in leven wordt gehouden...
Wel de goeie dames ajb. Niet diegene die slaafs achter hun man blijven staan en zelfs hun bekken niet opentrekken als hun man aanslagen planned of de regelrechte haat uit van waar de mo's deathcult zo bekend om is.quote:Op zondag 14 december 2025 20:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat is prima te doen.
Emancipeer de vrouwen
En binnen paar generaties is het over
Daders vader en zoon?quote:
nee helemaal nietquote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Echt lang geleden zo'n "klassieke" aanslag. Heftig.²
Ik ben best oud, in mijn voorstelling zijn klassieke aanslagen toch vooral bommen en vliegtuigkapingen. Maar zulke shoot-outs zijn wel dingen van de recente tijd. Benieuwd hoe ze aan wapens kwamen, via handlangers lijkt me. In Australië koop je al die wapens niet ff bij een supermarkt.quote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Echt lang geleden zo'n "klassieke" aanslag. Heftig.²
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/113324191.htmlquote:Op zondag 14 december 2025 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zal binnenkort hier ook wel weer eens misgaan.
quote:NCTV: ook in Nederland alertheid geboden na aanslag in Sydney
De Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid (NCTV) heeft met afschuw gereageerd op de dodelijke schietpartij op Bondi Beach in Sydney. "Ook in Nederland is alertheid geboden", zegt NCTV-baas Wieke Vink in een reactie.
Meerdere schutters openden zondag het vuur op het bekende strand, waar op dat moment een chanoekaviering was. Zeker twaalf mensen kwamen om het leven, onder wie een van de schutters. Volgens de autoriteiten ging het vermoedelijk om een terroristische daad.
"We leven mee met de slachtoffers en de nabestaanden", aldus Vink. In Nederland is het dreigingsniveau voor een terroristische aanslag eind 2023 opgeschaald naar niveau 4 op een schaal van 5. "Dat betekent dat de kans op een aanslag reëel is. Op specifieke locaties kunnen zichtbare en onzichtbare maatregelen zijn genomen naar aanleiding van het dreigingsniveau", meldt de NCTV.
Mossad heeft wat mij betreft carte blanche over de hele wereld. Als wij (het Westen) zelf door een soort zelfhaat of doorgeslagen woke/linkse tendens niet in staat zijn dit kwaad te stoppen dan mag de Mossad dat zeker doen!quote:Op zondag 14 december 2025 21:01 schreef Black_Baron het volgende:
De 7 oktober van Australië is dit gewoon.
Ik hoop dat de Mossad helpt met het pakken van iedere handlanger van dit terroristisch tuig.
16 al...niet te bevatten.quote:
Idem van de users die de hele tijd genocide roepen.quote:Op zondag 14 december 2025 21:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Van de users die in ieder topic vooraan staan om de geneugten van de diversiteit te verdedigen en zaken te bagatelliseren ontbreekt weer ieder spoor in dit topic.
Ja zonder de inlichtingendiensten was het hier al wekelijks een bloedbad, eng idee wel dat die mensen hier ook zijn of naartoe willen komen om ons te vermoorden.quote:Op zondag 14 december 2025 21:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/113324191.html
[..]
Nee hoor, hier ben ik.quote:Op zondag 14 december 2025 21:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Van de users die in ieder topic vooraan staan om de geneugten van de diversiteit te verdedigen en zaken te bagatelliseren ontbreekt weer ieder spoor in dit topic.
Die zichtbare en onzichtbare maatregelen zijn vandaag in Amsterdam in ieder geval niet genomen. Maar dat zal wel een uitzondering zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 21:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/113324191.html
[..]
Om mij vegen ze die hele groep een bus in en op het vliegtuig terug of naar een zandbak, net als de gasten die juichen en feesten op wat voor manier dan ook.quote:Op zondag 14 december 2025 21:07 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Lekker schizofreen. Ondertussen gaan de potentiele toekomstige daders vrij hun gang op het Museumplein. 😂
De jaarlijkse(n).quote:Op zondag 14 december 2025 21:08 schreef de_boswachter het volgende:
Het is wachten op de eerste kerstmarkt aanslag in Europa.
Ze doen er niet eens meer geheimzinnig over. Het westen moet ook allemaal Islam worden.quote:Op zondag 14 december 2025 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja zonder de inlichtingendiensten was het hier al wekelijks een bloedbad, eng idee wel dat die mensen hier ook zijn of naartoe willen komen om ons te vermoorden.
Alsof Joden in Nederland zonder beveiliging een feest op een openbare plek durven/kunnen houden... Eentje aankondigen zorgt wss al voor een protest groepsintimidatie.quote:Op zondag 14 december 2025 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zal binnenkort hier ook wel weer eens misgaan.
ja, dat prediken ze inmiddels in iedere gemeente in moskeeën gebouwd met geld vanuit de woestijn.quote:Op zondag 14 december 2025 21:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze doen er niet eens meer geheimzinnig over. Het westen moet ook allemaal Islam worden.
Ze moeten niet eens de kans krijgen om er maar te kunnen staan. Gelijk weg ermee.quote:Op zondag 14 december 2025 21:10 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die zichtbare en onzichtbare maatregelen zijn vandaag in Amsterdam in ieder geval niet genomen. Maar dat zal wel een uitzondering zijn.
Ik zou niet willen beweren dat jij onder die specifieke groep users valt, dus voel je vooral niet aangevallen. Verder volkomen met je eens, de goeden moeten niet onder de kwaden lijden en de extremisten moeten hard aangepakt worden (en naar mijn mening met remigratie).quote:Op zondag 14 december 2025 21:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, hier ben ik.
Ik denk dat we heel realistisch moeten zijn over het gevaar van de islamisten en heel snel en hard moeten afrekenen met het misplaatste respect en de privileges voor culturele en religieuze inmenging in het dagelijks leven. Dat kan me niet hard, respectloos en duidelijk genoeg.
Tegelijk zullen we ontzettend moeten uitkijken om niet te vergeten dat het grootste deel van onze islamitische medeburgers niet meer dan dat zijn, en geen politieke of demografische tijdbommen of zo en dat zij als eerste lijden als de extremisten meer voet aan wal krijgen. Dat leed is meer verborgen, maar niet minder pervasief.
Klopt en zelfs op straat word het al geroepen ook.quote:Op zondag 14 december 2025 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja, dat prediken ze inmiddels in iedere gemeente in moskeeën gebouwd met geld vanuit de woestijn.
Ik kan me wel vinden in die terminologie. Voorals je kijkt naar de uitkomst. Een heel volk wordt uitgeroeid. Dat is het netto resultaat.quote:Op zondag 14 december 2025 21:06 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Idem van de users die de hele tijd genocide roepen.
De goeden moeten niet onder de kwaden lijden? Dat is precies de situatie nu. Afgeslacht als dieren.quote:Op zondag 14 december 2025 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet willen beweren dat jij onder die specifieke groep users valt, dus voel je vooral niet aangevallen. Verder volkomen met je eens, de goeden moeten niet onder de kwaden lijden en de extremisten moeten hard aangepakt worden (en naar mijn mening met remigratie).
klopt, christenen en joden zijn de klos van de religie van de vrede.quote:Op zondag 14 december 2025 21:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me wel vinden in die terminologie. Voorals je kijkt naar de uitkomst. Een heel volk wordt uitgeroeid. Dat is het netto resultaat.
Overigens denk ik dat je de zaken niet los van elkaar kunt zien.²
Precies. Al het extreme en anti westers weg ermee. Dan is de drang van het overnemen van het westen ook snel over.quote:Op zondag 14 december 2025 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zou niet willen beweren dat jij onder die specifieke groep users valt, dus voel je vooral niet aangevallen. Verder volkomen met je eens, de goeden moeten niet onder de kwaden lijden en de extremisten moeten hard aangepakt worden (en naar mijn mening met remigratie).
Volgens mij zijn er triest genoeg al een aantal voorbeelden gepost hier daarvan. Ik kijk niet eens meer op Twitter nu, dat is nu een van domheid overkokende hersenpan.quote:Op zondag 14 december 2025 21:12 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof Joden in Nederland zonder beveiliging een feest op een openbare plek durven/kunnen houden... Eentje aankondigen zorgt wss al voor een protest groepsintimidatie.
Ben trouwens benieuwd hoe Israel hier, hoe dan ook, weer de schuld van gaat krijgen.
Matige poging.quote:Op zondag 14 december 2025 21:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me wel vinden in die terminologie. Voorals je kijkt naar de uitkomst. Een heel volk wordt uitgeroeid. Dat is het netto resultaat.
Nooit verwacht dat jij nog eens aan de (goede) kant van de Joden en Christenen zou gaan staan.quote:Op zondag 14 december 2025 21:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat wordt vaak nog als modieus, hip, en weldenkend gezien. Bagger.quote:Op zondag 14 december 2025 21:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er triest genoeg al een aantal voorbeelden gepost hier daarvan. Ik kijk niet eens meer op Twitter nu, dat is nu een van domheid overkokende hersenpan.
Dat klopt helemaal. Maar daar kunnen wij ook boven staan en alsnog gepaste maatregelen treffen tegen degenen die hier problemen veroorzaken. Ik hoef dat soort taferelen hier niet perse te zien. Er zijn ook heel veel moslims die wel er wat van proberen te maken, goed geïntegreerd zijn en hier niks mee te maken willen hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 21:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De goeden moeten niet onder de kwaden lijden? Dat is precies de situatie nu. Afgeslacht als dieren.
Als ik het feestgedrang zie na aanslagen waar je ook de vrouwen de straat op ziet gaan, ga ik me afvragen of die zogenoemde gematigde moslims niet stiekem diep van binnen ook gewoon feest vieren of het wel best vinden. Volgens mij is dat gevoel in die cultuur best hardnekkig.quote:Op zondag 14 december 2025 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar daar kunnen wij ook boven staan en alsnog gepaste maatregelen treffen tegen degenen die hier problemen veroorzaken. Ik hoef dat soort taferelen hier niet perse te zien. Er zijn ook heel veel moslims die wel er wat van proberen te maken, goed geïntegreerd zijn en hier niks mee te maken willen hebben.
Dus remigratie van extremisten en beter aan de slurf kijken van wat hier binnen komt zou al winst zijn.
Dan mag je wat mij betreft ook in aanmerking komen voor remigratie of andere gepaste maatregelen.quote:Op zondag 14 december 2025 21:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik het feestgedrang zie na aanslagen waar je ook de vrouwen de straat op ziet gaan, ga ik me afvragen of die zogenoemde gematigde moslims niet stiekem diep van binnen ook gewoon feest vieren of het wel best vinden. Volgens mij is dat gevoel in die cultuur best hardnekkig.
quote:Op zondag 14 december 2025 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Is al bekend uit welke hoek dit komt? Ik heb zelf niet alles kunnen volgen helaas.²
Twee homo's naar het schijnt.quote:Op zondag 14 december 2025 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Is al bekend uit welke hoek dit komt? Ik heb zelf niet alles kunnen volgen helaas.²
Leuk dat je je account weer afgestoft hebtquote:Op zondag 14 december 2025 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel reacties onder de artikelen hierover op nu.nl praten dit toch, vaak indirect wel, goed. In de trant van 'ja maar Israel'.quote:Op zondag 14 december 2025 21:12 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof Joden in Nederland zonder beveiliging een feest op een openbare plek durven/kunnen houden... Eentje aankondigen zorgt wss al voor een protest groepsintimidatie.
Ben trouwens benieuwd hoe Israel hier, hoe dan ook, weer de schuld van gaat krijgen.
Zijn ze ook. Intolerantie spat er vanaf bij ze, bij dat hypocriete klotevolk.quote:Op zondag 14 december 2025 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha. Hoezo haal je nu de racisten aan terwijl je ondertussen links verwijt de racisten te zijn![]()
Linkslinkslinkslinkslinkslinks
Ik ga je steeds grappiger vindenquote:Op zondag 14 december 2025 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Is al bekend uit welke hoek dit komt? Ik heb zelf niet alles kunnen volgen helaas.
Je weet nooit waar de loyaliteit ligt. Ook niet bij de gematigden die inmiddels gewoon een westers paspoort hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 21:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Maar daar kunnen wij ook boven staan en alsnog gepaste maatregelen treffen tegen degenen die hier problemen veroorzaken. Ik hoef dat soort taferelen hier niet perse te zien. Er zijn ook heel veel moslims die wel er wat van proberen te maken, goed geïntegreerd zijn en hier niks mee te maken willen hebben.
Dus remigratie van extremisten en beter aan de slurf kijken van wat hier binnen komt zou al winst zijn.
Klopt, maar toch valt het me steeds op. Op internet struin ik ook andere bronnen af, daar krijg je toch veel meer informatie over de daders. Geenstijl is ook een stuk beter dan nu.nlquote:Op zondag 14 december 2025 21:54 schreef GerryDV het volgende:
[..]
En daar kom je nu pas achter v.w.b. Nu.nl?
Er is voor zover ik weet ook geen onpartijdig of in ieder geval niet-woke-links alternatief. In de VS kun je nog naar Fox gaan maar in Nederland zijn vrijwel alle grotere nieuwsmedia zwaar links georienteerd.
Is nog onbekend, maar laten we in ieder geval hopen dat dit niet nog een keer gebeurtquote:Op zondag 14 december 2025 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
getuige de werkelijk waar totaal onbestaande demonstraties TEGEN hamas of soortgelijke clubjes weet je ook wel genoeg.quote:Op zondag 14 december 2025 21:58 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je weet nooit waar de loyaliteit ligt. Ook niet bij de gematigden die inmiddels gewoon een westers paspoort hebben.
Bij de umah, of bij het westen?
Geenstijl is inderdaad beter en neutraler maar wel weer minder overzichtelijk en wat langzamer met nieuwe gebeurtenissen. Het is in die zin niet echt een vergelijkbare newsfeed met pushberichten zoals NOS of Nu. Eigenlijk zou er zo iets moeten zijn maar dan ombevooroordeeld.quote:Op zondag 14 december 2025 21:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt, maar toch valt het me steeds op. Op internet struin ik ook andere bronnen af, daar krijg je toch veel meer informatie over de daders. Geenstijl is ook een stuk beter dan nu.nl
'Welkom in mijn land'quote:Op zondag 14 december 2025 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja zonder de inlichtingendiensten was het hier al wekelijks een bloedbad, eng idee wel dat die mensen hier ook zijn of naartoe willen komen om ons te vermoorden.
Deze jongen blijft de ijdele hoop houden dat het ooit eens een keer een blanke gozer is die massaal Joden afschiet of op een kerstmarkt inrijdt.quote:Op zondag 14 december 2025 21:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ga je steeds grappiger vinden
En ik ben wel (even) serieus nu![]()
'Welkom in mijn land'quote:Op zondag 14 december 2025 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 14 december 2025 21:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ze doen er niet eens meer geheimzinnig over. Het westen moet ook allemaal Islam worden.
Ik vond Geenstijl op 7 oktober veel sneller dan nos.nl of nu.nlquote:Op zondag 14 december 2025 22:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Geenstijl is inderdaad beter en neutraler maar wel weer minder overzichtelijk en wat langzamer met nieuwe gebeurtenissen. Het is in die zin niet echt een vergelijkbare newsfeed met pushberichten zoals NOS of Nu. Eigenlijk zou er zo iets moeten zijn maar dan ombevooroordeeld.
Wel als het eenmaal bekend is en er updates komen. Maar minder dat ze gelijk met het allerlaatste nieuws komen of een scoop hebben. Ook vaak onvolledig, alleen het nieuws wat zij willen delen en daar gaan ze dan dieper op in.quote:Op zondag 14 december 2025 22:11 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vond Geenstijl op 7 oktober veel sneller dan nos.nl of nu.nl
en veel informatiever
Idem hier.quote:Op zondag 14 december 2025 22:11 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vond Geenstijl op 7 oktober veel sneller dan nos.nl of nu.nl
en veel informatiever
Het budget van Geenstijl is ook maar een schijntje van nos.nl of nu.nlquote:Op zondag 14 december 2025 22:14 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Wel als het eenmaal bekend is en er updates komen. Maar minder dat ze gelijk met het allerlaatste nieuws komen of een scoop hebben. Ook vaak onvolledig, alleen het nieuws wat zij willen delen en daar gaan ze dan dieper op in.
denk ik niet maar het is verder niet zo relevantquote:Op zondag 14 december 2025 20:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In 6-sigma bijvoorbeeld wordt een hypothese aangenomen als de data leert dat die voor 95% of meer klopt.
De verhouding moslimslachtoffers en slachtoffers van moslimaanslagen geeft dat wel redelijk weer denk ik.
Niet alle moslims. Maar het zijn wel vaak moslims.quote:Op zondag 14 december 2025 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk ik niet maar het is verder niet zo relevant
de stelling was dat alleen moslims dit soort dingen kunnen doen, die is bewezen onjuist
Op de ene uitzondering.quote:Op zondag 14 december 2025 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk ik niet maar het is verder niet zo relevant
de stelling was dat alleen moslims dit soort dingen kunnen doen, die is bewezen onjuist
de vele mass shootings in de VS vertellen me wat andersquote:Op zondag 14 december 2025 22:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de ene uitzondering.
Zo kunnen we er wel meer vreten ja.
Haha dan issie toch echt 80 jaar te laatquote:Op zondag 14 december 2025 22:04 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Deze jongen blijft de ijdele hoop houden dat het ooit eens een keer een blanke gozer is die massaal Joden afschiet
We hadden het over moslims als slachtoffer volgens mij.quote:Op zondag 14 december 2025 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
de vele mass shootings in de VS vertellen me wat anders
Okay, je kunt nog steeds niet toegeven dat je gewoon fout zat toen je stelde dat ze toestemming had gegeven voor de demonstratie.quote:Op zondag 14 december 2025 22:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het veel te lang doorgaan onder illegale omstandigheden, dat is totaal aan haar te wijten.
nee we hadden het over dit soort schietpartijen, de stelling was dat alleen moslims dit kunnen doenquote:Op zondag 14 december 2025 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hadden het over moslims als slachtoffer volgens mij.
Wat hebben de us shootings daar mee te maken exact?
Die een dag voor de aanslag wordt gegoogled vanuit Tel Aviv?quote:
Wat Israël daar doet is puur lijfsbehoud. Fuck de terroristische islamquote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit gaat over de slachtoffers in Sydney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.
Ik begrijp dat ook echt niet.quote:Op zondag 14 december 2025 22:08 schreef Red_85 het volgende:
Dit.
Daarom is het ook zo raar dat bepaalde stromingen nog dat volk willen helpen ook.
Aan de ene kant onbeperkte tolerantie eisen en dan dit soort wezens die je maatschappij willen vernietigen nog steunen ook.
Dat doet toch helemaal niemand joh.quote:Op zondag 14 december 2025 22:08 schreef Red_85 het volgende:
dit soort wezens die je maatschappij willen vernietigen nog steunen ook.
Dat betekent nog steeds niet dat kritiek op het Israëlische beleid automatisch gelijk is aan antisemitisme. Dat er helaas ook mensen zijn die alle Joden haten, maakt nog niet dat iedereen zo denkt of dat die twee begrippen dezelfde betekenis hebben.quote:Op zondag 14 december 2025 20:22 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Theorie. De praktijk is dat joodse mensen buiten Israël een target zijn, al zijn ze nooit in dat land geweest. En dat is al decennia zo, want zolang ik me kan herinneren is er bewaking bij joodse scholen en instellingen.
Dat is (uiteraard) helemaal niet wat ik zei. De aanslag van vandaag is afschuwelijk terrorisme.quote:Op zondag 14 december 2025 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ah de pogrom vandaag in Australië was gewoon Israël-kritiek.
Echt, hoe krijg je het je strot uit op een dag als vandaag.
En Rutte maar piepen over Rusland terwijl de echte vijand met scheepsladingen binnen komt.quote:Op zondag 14 december 2025 22:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Welkom in mijn land'
En iets met 'is hysterie' dat er terroristen tussen de bootjes zitten.
Dat soort volk is hier net zo schuldig aan.
Dit klopt niet. Het advies is er vanwege verwachte mensenmassa's en het gebrek aan voldoende controle daarop om het in goede banen te leiden.quote:Op zondag 14 december 2025 23:15 schreef Black_Baron het volgende:
Submission
Wat doen we onszelf toch aan.
[ x ]
[ x ]
Vertel dat even aan de MSMquote:Op zondag 14 december 2025 23:42 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Als er zoveel echte multiculturele ellende is kun je je toch ook gewoon aan de feiten houden?
Die zijn in Amsterdam juist wel genomen. Daar was behoorlijk veel politie aanwezig.quote:Op zondag 14 december 2025 21:10 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die zichtbare en onzichtbare maatregelen zijn vandaag in Amsterdam in ieder geval niet genomen. Maar dat zal wel een uitzondering zijn.
De vijand is inderdaad in Nederland, in de vorm van desinformatie door buitenlandse diensten en mensen die zich er klakkeloos door laten beïnvloeden. In die zin niet anders dan moslimextremisten die zich wijs hebben laten maken dat Joden het grote kwaad zijn. Er is ook niet veel voor nodig om dat anti-moslim sentiment om te laten draaien naar antisemitisme, mocht het nodig zijn op een gegeven moment. Het is nogal naïef om te denken dat dat na de tweede wereldoorlog was verdwenen. Zoals ik zei, dezelfde kots in andere zakken.quote:Op zondag 14 december 2025 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En Rutte maar piepen over Rusland terwijl de echte vijand met scheepsladingen binnen komt.
Denk je niet dat Ahmed Al Ahmed - om maar iemand te noemen - ook gewoon een moslim is?quote:Op zondag 14 december 2025 21:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als ik het feestgedrang zie na aanslagen waar je ook de vrouwen de straat op ziet gaan, ga ik me afvragen of die zogenoemde gematigde moslims niet stiekem diep van binnen ook gewoon feest vieren of het wel best vinden. Volgens mij is dat gevoel in die cultuur best hardnekkig.
Wat is er inmiddels dan bekend geworden over hun ideologie? Want dat heb ik kennelijk dan ook gemist.quote:Op zondag 14 december 2025 21:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel reacties onder de artikelen hierover op nu.nl praten dit toch, vaak indirect wel, goed. In de trant van 'ja maar Israel'.
Verder valt het me op dat nu.nl niets zegt over wie exact de daders zijn, terwijl dat al lang bekend is. En zeker niets over hun ideologie. Dat is moedwillige censuur -> propaganda.
Je vindt het niet opvallend dat feiten verdraaid, aangedikt en zelfs verzonnen moeten worden om een punt te maken? Ik begrijp ook wel dat het gewoon hapklare brokken zijn die platrechts wordt toegeworpen op social media, maar dan nog.quote:
In the midst of horror, humanity shone through.quote:Op zondag 14 december 2025 23:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
Denk je niet dat Ahmed Al Ahmed - om maar iemand te noemen - ook gewoon een moslim is?
Sommige users hier blijven nepnieuws posten van accounts zoals Visegrad, ook al wordt keer op keer aangetoond dat het nepnieuws is. Kennelijk past het in hun straatje en is het te verleidelijk om het niet te posten.quote:Op zondag 14 december 2025 23:42 schreef perseus_of_greece het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Het advies is er vanwege verwachte mensenmassa's en het gebrek aan voldoende controle daarop om het in goede banen te leiden.
Als er zoveel echte multiculturele ellende is kun je je toch ook gewoon aan de feiten houden?
Ik las dat één van de daders lid was van een schietclub en een vergunning had voor zes wapens.quote:Op zondag 14 december 2025 21:05 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik ben best oud, in mijn voorstelling zijn klassieke aanslagen toch vooral bommen en vliegtuigkapingen. Maar zulke shoot-outs zijn wel dingen van de recente tijd. Benieuwd hoe ze aan wapens kwamen, via handlangers lijkt me. In Australië koop je al die wapens niet ff bij een supermarkt.
De eerste? We hebben er al enkele gehad in de voorgaande jaren.quote:Op zondag 14 december 2025 21:08 schreef de_boswachter het volgende:
Het is wachten op de eerste kerstmarkt aanslag in Europa.
Met de familie gezellig een dagje naar het strand.quote:
En alweer een account speciaal geregistreerd op 14 december om in dit topic even te komen trollen.quote:Op zondag 14 december 2025 23:54 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Wat is er inmiddels dan bekend geworden over hun ideologie? Want dat heb ik kennelijk dan ook gemist.
Na rusland is ook iets wat je moet verwijderen hoorquote:Op zondag 14 december 2025 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En Rutte maar piepen over Rusland terwijl de echte vijand met scheepsladingen binnen komt.
This is not the time for blame, racism or political point-scoring.quote:Op maandag 15 december 2025 00:03 schreef golfer het volgende:
[..]
In the midst of horror, humanity shone through.
Ahmad Al-Ahmad, a 43-year-old Muslim fruit shop owner, showed extraordinary bravery yesterday by confronting the attacker and saving lives. His actions remind us that courage, compassion and decency exist across all cultures and faiths.
This is not the time for blame, racism or political point-scoring. Over the past day, comments promoting hate and division have been removed — because they only cause further harm.
Our hearts are with the victims, their families, and everyone affected by this horrific tragedy. Australia grieves together.
Deze gebeurtenis brengt de hele wereld samen lijkt wel.quote:
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 14 december 2025 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft niks met trollen te maken. Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat één van de daders kennelijk eerder in beeld was vanwege mogelijke banden met IS. Dat was echter nog niet bekend toen ik gisteren vroeg naar hun ideologie.quote:Op maandag 15 december 2025 02:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
En alweer een account speciaal geregistreerd op 14 december om in dit topic even te komen trollen.
Daarom gewoon alle mannen preventief opsluiten.quote:Op maandag 15 december 2025 07:17 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ot-nu-toe~a429afd34/
En het bericht dat je wist dat zou komen: één van de daders was al in beeld geweest bij de veiligheidsdiensten wegens mogelijke banden met IS "maar er was toen geen directe dreiging".
Er zitten gewoon teveel jongemannen mogelijk te radicaliseren om ze allemaal op een acceptabel niveau te kunnen volgen.
Te beginnen met mannen met een connectie met terroristengroeperingen.quote:Op maandag 15 december 2025 07:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daarom gewoon alle mannen preventief opsluiten.
Kijk jij bent tenminste eerlijk over je extremistische gedachtegoed. Want dat is het.quote:Op maandag 15 december 2025 07:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daarom gewoon alle mannen preventief opsluiten.
Het grappigste is nog dat jij er zo serieus op gaat reageren ook...quote:Op maandag 15 december 2025 09:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk jij bent tenminste eerlijk over je extremistische gedachtegoed. Want dat is het.
Alle mannen bedoel je vast alle moslim mannen mee, in Nederland dus ongeveer een half miljoen, 400.000 wanneer we het beperken tot volwassenen. Ongetwijfeld zitten er onder de vrouwen ook nog de nodige verdachte figuren, dus voor de zekerheid er nog een 100.000 vrouwen bij doen lijkt mij het minimale.
Enorme kampen met mensen die opgesloten zijn vanwege een geloofsovertuiging. Oh ja en omdat ze per definitie verdacht zijn vanwege die geloofsovertuiging. Waar kennen we dat toch van? Is dat niet eerder gebeurd?
Het sneue is dat de samenleving vol zit met idioten die denken dat dit soort “oplossingen” kunnen bijdragen aan het voorkomen van dit soort verschrikkingen.
Vandaag alle lof voor die man op nu.nl, met zijn naam, foto en geloof expliciet genoemd.quote:Op maandag 15 december 2025 02:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
This is not the time for blame, racism or political point-scoring.
Terwijl je er als de kippen bij bent om te benadrukken dat de held een moslim was. Kan het nog doorzichtiger?
Van de daders weten we dat het over “vader en zoon” gaat. Kom op media, doe je werk eens. Waren vader en zoon Nazi’s of waren het doorsnee islamofascisten?
Dat was inderdaad bizar. Hoe krampachtig dat onder de pet werd gehouden. Maar DPG en nu.nl moeten dat vooral volhouden, want iedere keer als ze ons voorliegen zullen er meer mensen op zoek gaan naar alternatieven.quote:Op maandag 15 december 2025 10:13 schreef Homey het volgende:
Doen ze overigens ook bij schokkende moorden gepleegd door zwarte mannen. Enkele maanden geleden nog toen een blank meisje zomaar werd neergestoken in de metro van San Fransisco. Bizarre moord, doodgezwegen door nu.nl en nos.nl. Ging wel viral op twitter.
quote:Daders terreuraanval Bondi Beach (15 doden, 27 gewonden) waren Pakistaanse vader en zoon, eerder onderzocht wegens Islamitische Staat
https://www.geenstijl.nl/5187326/schutters-is
De twee daders waren vader Sajid Akram (50) en zoon (24) Naveed Akram. De vader werd ter plaatse gedood door de politie, zoon Naveed ligt in het ziekenhuis. CBS News schrijft dat volgens "U.S. intelligence officials briefed on the investigation" zoon Naveed een Pakistaanse nationaliteit had. Vader Sajid arriveerde in 1998 vanuit Pakistan in Australië op een studentenvisum dat in 2001 werd omgezet naar een 'partnervisum' en verblijft sindsdien op een zogeheten 'resident return visa', waarmee je dezelfde in- en uitreisrechten hebt als een staatsburger en als 'permanent inwoner' geldt. Zoon Naveed werd in Australië geboren en is daarmee naast zijn Pakistaanse nationaliteit ook Australisch staatsburger. Vader Sajid had een wapenvergunning voor zes wapens waaronder de gebruikte grendelgeweren en zoon Naveed was lid van plaatselijke schuttersclub Zastava Hunting Association, waar hij klaarblijkelijk een geoefende schutter werd.
De terreuraanval had natuurlijk niets met de islam te maken, maar zoon Naveed was een ijverige koranstudent aan het Al-Murad-instituut en werd zes jaar geleden nog onderzocht wegens betrokkenheid bij Islamitische Staat. Daarover schrijft ABC News: "Australia's domestic intelligence agency, ASIO, examined one of the Bondi Beach gunmen six years ago over his close ties to a Sydney-based Islamic State (IS) terrorism cell (...). The ABC understands investigators from the Joint Counter Terrorism Team (JCTT), a unit comprised of state and federal agencies, believe the gunmen had pledged allegiance to the IS terrorist group. (...) A senior JCTT official, speaking on condition of anonymity, said ASIO took an interest in Naveed Akram six years ago after police foiled plans for an IS terrorist attack." Gelukkig zit Australië er verder bovenop en is het land vastberaden *checks notes* wapenwetten drastisch aan te scherpen.
Een inzamelingsactie voor de heldhaftige fruitverkoper genaamd Ahmed al Ahmed die vader Sajid Akram tijdelijk overmeesterde en ontwapende, heeft inmiddels al bijna 600.000 euro opgehaald, waaronder 60.000 euro door Bill Ackman.
Ik begrijp het ongemak wanneer het gedachtegoed van velen hier een keer wordt uitgeschreven. Want het is uitermate eenvoudig, er zijn inmiddels erg veel mensen die inderdaad in dit soort lijnen denken. “Sluit ze allemaal maar op”, “gooi ze allemaal maar het land uit” en vergelijkbaar. Lekkere onderbuikgevoelens om niet schuldigen medeschuldig te maken.quote:Op maandag 15 december 2025 09:16 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Het grappigste is nog dat jij er zo serieus op gaat reageren ook...
Hoe weten we eigenlijk zijn geloofsovertuiging? Misschien is het wel een apostaat.quote:Op maandag 15 december 2025 10:09 schreef havanagila het volgende:
IEMANDS GELOOF DOET ER NIET TOE!!!
Ahmed was een moslim, een held, een moslimheld, hadden we al verteld dat ie moslim is, held. moslim.
Er is allicht een grens wanneer het "ons" probleem is geworden.quote:Op maandag 15 december 2025 10:36 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik begrijp het ongemak wanneer het gedachtegoed van velen hier een keer wordt uitgeschreven. Want het is uitermate eenvoudig, er zijn inmiddels erg veel mensen die inderdaad in dit soort lijnen denken. “Sluit ze allemaal maar op”, “gooi ze allemaal maar het land uit” en vergelijkbaar. Lekkere onderbuikgevoelens om niet schuldigen medeschuldig te maken.
Aha, en hoe moeten ze die "vuist maken" volgens jou? Als "de politiek" problemen heeft met de rechtspraak dan moeten zij dat aanpakken op de daarvoor aangewezen plek: de wetgeving.quote:Op maandag 15 december 2025 11:03 schreef ludovico het volgende:
De politiek moet ook eens een vuist durven te maken naar de rechterlijke instanties als zij buiten hun lijntjes kleuren. De politiek gaat over beleid, niet de rechter.
quote:Op maandag 15 december 2025 01:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
De eerste? We hebben er al enkele gehad in de voorgaande jaren.
Soms is niet de wetgeving fout, maar de interpretatie daarvan van de rechter, of geloof jij daar niet in?quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, en hoe moeten ze die "vuist maken" volgens jou? Als "de politiek" problemen heeft met de rechtspraak dan moeten zij dat aanpakken op de daarvoor aangewezen plek: de wetgeving.
En wie bepaalt dat?quote:Op maandag 15 december 2025 13:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Soms is niet de wetgeving fout, maar de interpretatie daarvan van de rechter
"Linksige uitspraken":quote:, of geloof jij daar niet in?
Tis allemaal wel opportuun ook als er wat linksige uitspraken zijn en je bent zelf ook van linksige signatuur.... En je doet alsof de rechter de waarheid in pacht heeft.
En de NOS redactie.quote:Op maandag 15 december 2025 14:28 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel een beetje de NOS doelgroep tegenwoordig.
Ach, gisteravond op het Museumplein waren ze de aanslag ook lekker aan het vieren. Kan allemaal.quote:Op maandag 15 december 2025 14:41 schreef Red_85 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)lag-bondi-beach#fold
Again: het is er niet 1 he. Het is geen uitzondering. Het is bijna de complete gemeenschappelijke groep die zo rot is als maar kan.
Ik sta hier helemaal niet van op te kijken aangezien die lui hier alles mogen als het om jodenhaat gaat, kijk na alle jodenhaat demonstraties die gewoon mogen doorgaan overal.quote:
quote:Op maandag 15 december 2025 14:48 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach, gisteravond op het Museumplein waren ze de aanslag ook lekker aan het vieren. Kan allemaal.
En iedere keer weer worden de grenzen opgeschoven.quote:Op maandag 15 december 2025 14:49 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik sta hier helemaal niet van op te kijken aangezien die lui hier alles mogen als het om jodenhaat gaat, kijk na alle jodenhaat demonstraties die gewoon mogen doorgaan overal.
En dan hebben ze het over de normalisering van Extreem-Rechts...quote:Op maandag 15 december 2025 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
En iedere keer weer worden de grenzen opgeschoven.
Ja en nee.quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, en hoe moeten ze die "vuist maken" volgens jou? Als "de politiek" problemen heeft met de rechtspraak dan moeten zij dat aanpakken op de daarvoor aangewezen plek: de wetgeving.
Correct.quote:Op maandag 15 december 2025 14:28 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit is dan ook wel een beetje de NOS doelgroep tegenwoordig.
Geef ze 1 vinger en ze pakken het hele land.quote:Op maandag 15 december 2025 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
En iedere keer weer worden de grenzen opgeschoven.
Bij de demo tegen die Joodse zanger die in het Concertgebouw zou optreden? Heb je daar ook bronnen van want daar lees ik inde verslagen over die demo en tegendemo helemaal niets over.quote:Op maandag 15 december 2025 14:48 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach, gisteravond op het Museumplein waren ze de aanslag ook lekker aan het vieren. Kan allemaal.
Dat was al lang bekend.quote:Op maandag 15 december 2025 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
Over de identiteit van de held. Is het nou Ahmed of Edward?
Doe er mee wat je niet laten kunt.
https://www.bbc.com/news/live/cq5qqq6gv6yt
quote:Op maandag 15 december 2025 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
Over de identiteit van de held. Is het nou Ahmed of Edward?
Doe er mee wat je niet laten kunt.
https://www.bbc.com/news/live/cq5qqq6gv6yt
Ja dit soort fake news mogen ze wel echt hard gaan aanpakken.quote:The claim was first published on a fake news site called the Daily. Public databases show the website’s internet domain was only registered yesterday.
Extreem rechts is altijd gevaarlijker. Ofso.quote:Op maandag 15 december 2025 15:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En dan hebben ze het over de normalisering van Extreem-Rechts...
https://www.nu.nl/binnenl(...)chts-extremisme.html
Ondertussen is niemand meer verrast dat er hele groepen zijn die aanslagen op Joden toejuichen.
Symboolpolitiek. Zachte heelmeesters.quote:Op zondag 14 december 2025 23:15 schreef Black_Baron het volgende:
Submission
Wat doen we onszelf toch aan.
[ x ]
[ x ]
En het is precies hetgene waarvan die klootzakken gaan profiteren: de maatschappelijke onrust tussen het volk wat het doorheeft en de struisvogelende goedpraters.quote:Op maandag 15 december 2025 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, zoals we weten vinden sommigen het veel belangrijk om niet te 'stigmatiseren' of 'discrimineren' in plaats van keihard zonder genade problemen aan te pakken. En val zulke mensen zitten er disproportioneel veel in de bepalende instituten in het Westen. Zo gaat een samenleving en cultuur natuurlijk op den duur ten onder.
Correct.quote:Op maandag 15 december 2025 17:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En het is precies hetgene waarvan die klootzakken gaan profiteren: de maatschappelijke onrust tussen het volk wat het doorheeft en de struisvogelende goedpraters.
Ik vind het allebei vreselijk om zo ongebreideld salonfähig te zien worden. Een jaar of tien volkomen nette, relaxte mensen die het ineens hebben over remigratie gedwongen deportatie van hele bevolkingsgroepen of over Joodse complotten (of vaccinatieschade of soevereiniteit of toffe peer Poetin/Trump/Tate of hoger onderwijs voor vrouwen of noem maar op).quote:Op maandag 15 december 2025 15:56 schreef Zoddie het volgende:
[..]
En dan hebben ze het over de normalisering van Extreem-Rechts...
https://www.nu.nl/binnenl(...)chts-extremisme.html
Ondertussen is niemand meer verrast dat er hele groepen zijn die aanslagen op Joden toejuichen.
Als je een keer zo'n filmpje op TikTok gezien hebt, zitten die theorieën grondig in je algoritme. Uit eigen ervaring.quote:Op maandag 15 december 2025 19:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het allebei vreselijk om zo ongebreideld salonfähig te zien worden. Een jaar of tien volkomen nette, relaxte mensen die het ineens hebben over remigratie gedwongen deportatie van hele bevolkingsgroepen of over Joodse complotten (of vaccinatieschade of soevereiniteit of toffe peer Poetin/Trump/Tate of hoger onderwijs voor vrouwen of noem maar op).
who owned the slave ships?quote:Op maandag 15 december 2025 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je een keer zo'n filmpje op TikTok gezien hebt, zitten die theorieën grondig in je algoritme. Uit eigen ervaring.
'The painter was right'
'Who owned the slave ships'
'I did 271 pushups, not 6 mln'
Klinkt allemaal niet zo extreem, tot je weet waar het over gaat. En daar gaat een wereld achter schuil, ongelooflijk veel vuiligheid.
Ja. Dat doen ze goed hè. Dat prikkelen. Dat je denkt 'hey, dat wil ik eigenlijk ook wel weten, wat bedoelen ze daar eigenlijk mee'.quote:
ah ja had het kunnen wetenquote:Op maandag 15 december 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat doen ze goed hè. Dat prikkelen. Dat je denkt 'hey, dat wil ik eigenlijk ook wel weten, wat bedoelen ze daar eigenlijk mee'.
Een keer daarop klikken is voor heel lang in je algoritme.
En dan kom je in dit konijnenhol uit, het hol van de anti joodse complotten:
[ x ]
(Ik geef expres een voorbeeld van X. Want ik wil je niet naar die ellende op TikTok dirigeren)
Terug naar de goede oude tijd, tot een paar jaar geleden. Toen het alleen die moslims warenquote:Op maandag 15 december 2025 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
De grootste eigenaren van Nederlandse slavenschepen waren christenen.
Slavernij, daar was en is de islam verder ook niet vies van. Wat heet, slavernij bestaat vooral nog in die contreien.
Maar dat Joden overal de schuld van krijgen is niet nieuw.
Nee, er waren drie argumenten vanuit die hoekquote:Op maandag 15 december 2025 20:07 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Tweet is deleted, maar neem aan dat ze dachten dat die foto AI was?
Ik zeg toch niet dat ik het er mee eens ben ?quote:
zou alleen interessant zijn met een veel langere tijdlijn qua search interest, van wat ik begrijp is het een typische islamitische naam welke die deelt met iig wat topsporters.quote:Op maandag 15 december 2025 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, er waren drie argumenten vanuit die hoek
1 Foto is AI
2 Christenen doen het ook!!!!!
A White CHRISTIAN who murdered 50 Muslims at Al Noor Mosque in Christchurch, New Zealand (2019).
No one blamed Christianity, nor was he labeled a terrorist by the mainstream media.
https://x.com/Partisan_12/status/2000415103729197093
3 Google trends in Israel
BREAKING: 🤯
One of the names of the Bondi shooter was spiked on Google. His name was searched in Australia and Israel hours before the incident. Also on 9-10 December, searches related to him occurred in Israel, possibly in the Tel Aviv area.
[ afbeelding ]
https://x.com/MasumR1187/status/2000167856353464607
Moslims hebben niet in de gaten dat de Israëliërs in een andere tijdzone leven.quote:Op maandag 15 december 2025 20:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zou alleen interessant zijn met een veel langere tijdlijn qua search interest, van wat ik begrijp is het een typische islamitische naam welke die deelt met iig wat topsporters.
Die zijn niet wel van gisterenquote:Op maandag 15 december 2025 21:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moslims hebben niet in de gaten dat de Israëliërs in een andere tijdzone leven.
Mysterie opgelost
Yes, antisemites are indeed this stupid
[ afbeelding ]
https://twitter.com/StopAntisemites/status/2000300865799025022022
ahquote:Op maandag 15 december 2025 21:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mysterie opgelost
Yes, antisemites are indeed this stupid
[ afbeelding ]
De held pakte het wapen van die moslimvader af waarop zijn moslimzoon hem vanaf het bruggetje in zijn schouder schoot toen hij de moslimvader onder schot had. Toen kon de moslimvader naar zijn zoon rennen op het bruggetje en gingen ze verder met afslachten tot de politie moslimvader doodschoot en moslimzoon in zijn been schoot.quote:Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe heeft onze Ahmed eigenlijk die schotwonden opgelopen?
Lijkt me handig als de politiek dat bepaald indien zij dat bij meerderheid van stemmen ook vinden.quote:
Wat zei ik nou net? Soms is de wetgeving niet het probleem maar de interpretatie ervan.quote:Op maandag 15 december 2025 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
"Linksige uitspraken":
Misschien moeten "rechtsige politici" dan maar met "rechtsige wetgeving" komen.
quote:Op maandag 15 december 2025 14:32 schreef Cruzinats het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo saai. Islamisten vegen daar hun reet mee af.quote:Op maandag 15 december 2025 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, dat zou dan de schuld zijn van de mensen die op die partijen stemmen. Ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor jouw stemgedrag, of omgekeerd.quote:Op maandag 15 december 2025 17:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er zullen vast en zeker nog nodige incidenten/aanslagen/rellen gaan plaatsvinden. En mijn verwachting is dat het ooit wel zal worden aangepakt, maar de vraag is hoeveel schade er dan al is berokkend en wie de partijen zijn die de macht gaan grijpen.
De kans is aanwezig dat je op een gegeven moment échte extreemrechtse partijen krijgt die macht gaan grijpen. Niet partijen zoals JA21, Vlaams Belang, Fratelli d'Italia, Vox of Reform UK die volledig ten onrechte worden geframed als 'extreemrechts', maar échte extreemrechtse partijen op het niveau van totaal uitschot zoals Golden Dawn (Griekenland), Kotlebovci (Slowakije) en Konfederacja (Polen).
En dit is dan allemaal de schuld van de mensen die het hebben nagelaten in te grijpen waar nodig en dat komt op het conto van zowel een groot aantal linkse en progressieve partijen als een groot aantal centrumrechtse partijen.
Wat een rare stropop.quote:Op dinsdag 16 december 2025 04:13 schreef sp3c het volgende:
In zijn wereld is zelfs het ondergaan van de zon de schuld van linkse pogressieve partijen ...
quote:... als een groot aantal centrumrechtse partijen.
Vreemd.quote:Op dinsdag 16 december 2025 04:13 schreef sp3c het volgende:
In zijn wereld is zelfs het ondergaan van de zon de schuld van linkse pogressieve partijen ...
Je zou wel kunnen betogen dat als het juist makkelijker was voor mensen om een wapen te krijgen in Australië, deze booslimfamilie allang binnen 1 minuut van die brug was geschoten door een voorbijganger.quote:
Die patriotic blonde kan haar naam beter veranderen naar typisch dom blondje. Sydney loopt 9 uur voor op Tel Aviv.quote:Op maandag 15 december 2025 21:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mysterie opgelost
[ afbeelding ]
Dat is al besproken, het wapen was waarschijnlijk gewoon leeg en Ahmed zal waarschijnlijk niet rondlopen met munitie voor shotguns te herladen. Dan kun je hem hooguit nog als honkbalknuppel gebruiken.quote:Op dinsdag 16 december 2025 07:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zou wel kunnen betogen dat als het juist makkelijker was voor mensen om een wapen te krijgen in Australië, deze booslimfamilie allang binnen 1 minuut van die brug was geschoten door een voorbijganger.
Zelfs Ahmed al Ahmed of hoe hij ook heet durfde zijn geloofsgenoot niet neer te schieten en liet hem daarna gewoon verder gaan met moorden.
Waarom zou het leeg zijn geweest?quote:Op dinsdag 16 december 2025 07:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is al besproken, het wapen was waarschijnlijk gewoon leeg en Ahmed zal waarschijnlijk niet rondlopen met munitie voor shotguns te herladen. Dan kun je hem hooguit nog als honkbalknuppel gebruiken.
Dat weet ik niet, maar dat gok ik gewoon. Met een single barrel shotgun kun je een keer vuren en dan moet je herladen, twee keer met een dubbelloops, en dan heb je nog een soort waar je 5 keer mee kan vuren voordat je weer moet herladen. Hoe dan ook, het duurt niet lang voor je moet herladen, en die gasten stonden in een vrij hoog tempo te knallen, dus de kans dat hij zonder munitie was is aannemelijk.quote:
Kijk, daar weet ik dus weer helemaal niks van af. Dat maakt het wel aannemelijk ja. Hoe dan ook, als meer mensen bewapend waren geweest, hadden ze iets kunnen beginnen tegen de daders.quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dat gok ik gewoon. Met een single barrel shotgun kun je een keer vuren en dan moet je herladen, twee keer met een dubbelloops, en dan heb je nog een soort waar je 5 keer mee kan vuren voordat je weer moet herladen. Hoe dan ook, het duurt niet lang voor je moet herladen, en die gasten stonden in een vrij hoog tempo te knallen, dus de kans dat hij zonder munitie was is aannemelijk.
Ja, want dat werkt in de VS ook zo goed...quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk, daar weet ik dus weer helemaal niks van af. Dat maakt het wel aannemelijk ja. Hoe dan ook, als meer mensen bewapend waren geweest, hadden ze iets kunnen beginnen tegen de daders.
Het zou me niet eens verbazen als die Ahmed heeft staan tellen en toen het moment daar was dat er herladen moest worden hij zijn kans greep.quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk, daar weet ik dus weer helemaal niks van af. Dat maakt het wel aannemelijk ja. Hoe dan ook, als meer mensen bewapend waren geweest, hadden ze iets kunnen beginnen tegen de daders.
en nog steeds niet:quote:Op zondag 14 december 2025 21:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel reacties onder de artikelen hierover op nu.nl praten dit toch, vaak indirect wel, goed. In de trant van 'ja maar Israel'.
Verder valt het me op dat nu.nl niets zegt over wie exact de daders zijn, terwijl dat al lang bekend is. En zeker niets over hun ideologie. Dat is moedwillige censuur -> propaganda.
Wat? Iets beginnen tegen daders van terrorisme?quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want dat werkt in de VS ook zo goed...
Jawel:quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:55 schreef Homey het volgende:
[..]
en nog steeds niet:
https://www.nu.nl/buitenl(...)nspireerd.html#nujij
Heel verhaal over 'de schutters'.
Geen namen genoemd.
quote:Naveed Akram raakte in coma nadat hij met zijn vader Sajid het vuur had geopend op Bondi Beach in Sydney, waar op dat moment een Chanoeka-viering gaande was.
Tegen welk vuurwapengeweld dan ook.quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat? Iets beginnen tegen daders van terrorisme?
Op het moment dat iemand een ander bedreigt met een vuurwapen en er anderen zijn die ook vuurwapens hebben, kan dat wel degelijk zorgen dat de dader onder controle wordt gebracht.quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tegen welk vuurwapengeweld dan ook.
quote:Op dinsdag 16 december 2025 08:55 schreef Homey het volgende:
[..]
en nog steeds niet:
https://www.nu.nl/buitenl(...)nspireerd.html#nujij
Heel verhaal over 'de schutters'.
Geen namen genoemd.
Waarom gebeurt het dan niet?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand een ander bedreigt met een vuurwapen en er anderen zijn die ook vuurwapens hebben, kan dat wel degelijk zorgen dat de dader onder controle wordt gebracht.
Dus op de Filipijnen zijn kampen waar jihadisten gevechtstraining krijgen? Lijkt me een goed doelwit voor een kruisraketje dan.quote:
Nukesquote:Op dinsdag 16 december 2025 09:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dus op de Filipijnen zijn kampen waar jihadisten gevechtstraining krijgen? Lijkt me een goed doelwit voor een kruisraketje dan.
Er zijn niet genoeg mensen met een vuurwapen.quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom gebeurt het dan niet?
In de VS niet?quote:Op dinsdag 16 december 2025 09:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn niet genoeg mensen met een vuurwapen.
Kan er ook voor zorgen dat in de chaos een hele troep gewapende burgers elkaar overhoop gaat staan knallenquote:Op dinsdag 16 december 2025 09:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand een ander bedreigt met een vuurwapen en er anderen zijn die ook vuurwapens hebben, kan dat wel degelijk zorgen dat de dader onder controle wordt gebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |