abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219493931
Op het bekende strand Bondi Beach in de Australische stad Sydney is geschoten. Er zouden meerdere slachtoffers zijn. Op onbevestigde beelden die rondgaan op sociale media is te zien dat meerdere slachtoffers op de grond liggen en worden gereanimeerd.

De Australische politie zegt dat twee mensen zijn aangehouden, maar dat de politieactie nog in volle gang is. Mensen worden opgeroepen weg te blijven van het strand. De politie meldt nog niets over slachtoffers.

Volgens Australische media hebben ooggetuigen gemeld dat twee mannen uit een voertuig stapten en rond 18.30 uur lokale tijd het vuur openden. Het was daar druk met strandgangers en met mensen die een joods festival bijwoonden in het kader van Chanoeka, melden lokale media.

twitter

twitter

Update 11.00 uur: De politie heeft het bericht van "Sky News Australia" bevestigd: er zijn minstens tien doden gevallen, onder wie één schutter. De andere schutter zou zijn aangehouden. De hulpdiensten meldden dat 18 mensen naar het ziekenhuis zijn gebracht, maar de ernst van hun verwondingen is nog niet bekend. Andere gewonden worden ter plaatse behandeld.

Update 12.40 uur: De premier van New South Wales, Chris Minns, bevestigt dat het dodental is opgelopen tot twaalf. Hij noemt de aanval een terroristische aanslag. Ook de politie, in de persoon van politiechef Mal Lanyon, het reeds vermoede verband met het Chanoekafeest bevestigd. De aanval was gericht tegen "de Joodse gemeenschap in Sydney". Lanyon meldt verder dat 29 mensen naar nabijgelegen ziekenhuizen zijn gebracht. Onder hen bevinden zich twee politieagenten.

twitter

Een video die op sociale media circuleert, toont een ongelooflijke heldendaad van een ooggetuige. Hij sluipt achter een van de aanvallers aan, overmeestert hem en pakt het wapen van hem af (de scène is te zien in de video hierboven). Belangrijke opmerking: De authenticiteit van de video is nog niet definitief bevestigd.

Bron NL:https://nos.nl/artikel/25(...)ey-twee-aanhoudingen
Bron AU:https://www.dailymail.co.(...)g-terror-attack.html

Bron DE - Focus.de https://www.focus.de/pano(...)2a-503441e1ab79.html
pi_219493939
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Nog meer fakenews. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 14 december 2025 @ 16:24:07 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219493956
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sydney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.

En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin zondag 14 december 2025 @ 16:24:59 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219493976
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sidney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.

En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naam
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 14 december 2025 @ 16:27:22 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219494020
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naam
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 december 2025 @ 16:28:25 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219494048
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit gaat over de slachtoffers in Sydney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.

Die mensen op het strand zijn onschuldig en hebben niks te maken met Gaza, punt.
Dus laten we daar maar over ophouden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219494067
quote:
Bondi Shooting Is Latest in Alarming Rise of Antisemitic Attacks in Australia

A string of incidents has targeted the Jewish community in recent months.

Australian Jews had gathered on Sunday on Sydney’s Bondi Beach to mark Hanukkah, one of the most joyful and family-friendly Jewish holidays, when two gunmen started firing into a crowd.

At least 11 people were killed in the mass shooting, according to the authorities. One of the shooters was also killed.

“This is a targeted attack on Jewish Australians on the first day of Hanukkah, which should be a day of joy,” Prime Minister Anthony Albanese said. “An attack on Jewish Australians is an attack on every Australian.”

The mass shooting came at a time when Australia’s Jewish community was already on edge, after enduring a series of alarming antisemitic attacks.

Some Jewish organizations say the episodes intensified after the Hamas-led attacks on Israel on Oct. 7, 2023, and the ensuing war in Gaza, which have also spurred Islamophobic episodes in Australia.

“Our figures for antisemitic incidents are off the scale — of a level that we’ve never seen in the more than 30 years that we’ve been monitoring and collecting data,” Daniel Aghion, the president of the Executive Council of Australian Jewry, told Sky News on Sunday, noting the recent spate of arson attacks.

“The last two years have been horrific for us,” he added, noting the rising instances of antisemitism around the world.

Australia is home to the largest proportion of Holocaust survivors outside Israel. Late last year, the Australian police formed a federal task force to investigate antisemitic violence and threats.

In August, Australia accused Iran of directing arson attacks against a Jewish business and a synagogue. It severed diplomatic ties with Iran and expelled Iranian diplomats from Australian soil.

And in the past 12 months, synagogues in Sydney and Melbourne have been targeted with attempted arson and graffiti. Other Jewish institutions, including a day care center and an Israeli restaurant, have also been attacked.

“How many times did we warn the Government?” the Australian Jewish Association said on Sunday in a post on Facebook. “We never felt once that they listened.”

https://www.nytimes.com/2(...)tacks-australia.html
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6

Meer context:

Europe facing 'wave of antisemitism', survey finds
https://www.bbc.com/news/articles/c147w9572dvo

According to a report by The European Union Agency for Fundamental Rights, since the October 7 attacks, there has been a 400% increase in antisemitic activities across Europe. Additionally, 96% of Jews in Europe face antisemitism in their everyday lives.[59]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe
pi_219494093
De enablers van dit soort terreur lopen ook hier vrij rond.

twitter
pi_219494104
🇦🇺🇮🇷🇮🇱⚡- "Our conviction has strengthened that Iran was behind the Sydney operation.

Iran has attempted to carry out operations against Jewish targets in Australia over the past few weeks," - Haaretz, citing an Israeli security source.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219494107
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:29 schreef oblo het volgende:

[..]
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6

Meer context:

Europe facing 'wave of antisemitism', survey finds
https://www.bbc.com/news/articles/c147w9572dvo

According to a report by The European Union Agency for Fundamental Rights, since the October 7 attacks, there has been a 400% increase in antisemitic activities across Europe. Additionally, 96% of Jews in Europe face antisemitism in their everyday lives.[59]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219494167
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:32 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.
Daarom is het ook een handige strategie geweest om Israël aan te vallen (Iran, 7 oktober 2023).

Je weet dat Israël keihard terug moet slaan om als land te kunnen blijven bestaan, enige plek ter wereld waar Joden veilig zijn en dan sla je zelf weer terug 'vanwege' het terugslaan door Israël. Tevens een mooie aangelegenheid om propaganda te verspreiden en je hebt een win-win situatie voor Iran en z'n vazallen.
  zondag 14 december 2025 @ 16:39:00 #12
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219494171
Misschien kan de Israël-Gaza discussie in dat topic?
Blaf me vol
pi_219494263
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 15:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Dan moet je je eigen ongelijk toegeven. Dat is stom en doen we niet aan.
Laten we eens kijken of dat echt het geval is.

Laten we eerst eens wat dingen op een rijtje zetten over deze Edward Crabtree.
- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- De site van The Daily is vandaag geregistreerd, vanuit IJsland.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.

Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?

Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @Weltschmerz @TweedeKlum @Red_85 @HowardRoark @Cockwhale @FlippingCoin en @Aether
  zondag 14 december 2025 @ 16:53:42 #14
438527 MissButterflyy
pi_219494290
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:

[..]

- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.

Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?

Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?
pi_219494331
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 16:58:12 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219494344
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:37 schreef Tjoent het volgende:

[..]
enige plek ter wereld waar Joden veilig zijn
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219494348
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 14 december 2025 @ 17:00:26 #18
438527 MissButterflyy
pi_219494380
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:57 schreef hoppppppppaaaa het volgende:

[..]
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.
Oké dan.
Voor de doden en de mensen die daar waren vandaag maakt het geen fuck uit in ieder geval, het maakt iets niet minder erg.
  zondag 14 december 2025 @ 17:01:06 #19
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219494392
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]
Terreur verheerlijken lijkt me strafbaar, maar gezien het diversiteitsbeleid binnen de overheid zal een groot gedeelte wel achter deze boodschap staan.
Please consider the environment before printing this post
  zondag 14 december 2025 @ 17:01:36 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219494398
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heet. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.

En ik kan me dat goed voorstellen; ik zou zelf ook niet met al mijn heldendaden in het nieuws willen komen eigenlijk.
pi_219494403
quote:

[..]

Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Ik zie een hoop nepnieuws langskomen en als het ahmed is, dan heb ik daarover ook mijn duidelijke mening al geventileerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219494408
quote:

[..]

Waarom mention je mij hier? Ik heb gereageerd op twee geruchten: de eerste dat het een moslim zou zijn, de tweede dat het een man zou zijn genaamd Edward Crabtree. En nu? Volgens mij weet nog niemand hoe het echt zit.
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]
Tja, dit soort standpunten vindt je helaas in contreien van de 'Rode Lijn' goegemeente.

Er zou een hele andere rode lijn moeten worden getrokken, eentje voor het waarborgen van de Westerse samenleving, de veiligheid van de Joodse gemeenschappen daarin en het aanpakken van mensen die Islamisme verspreiden of dit faciliteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219494411
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heette. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.

En ik kan me dat goed voorstellen; ik zou zelf ook niet met al mijn heldendaden in het nieuws willen komen eigenlijk.
'Allo 'Allo.

Officer Crabtree zat daar ook in.
1947-2016
pi_219494426
twitter

De onderste tweet, het interview met de neef, maakt wel duidelijk dat het Ahmed El Ahmed moet zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin zondag 14 december 2025 @ 17:08:55 #25
pi_219494463
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.
_O_ op de valreep een van de beste posts van dit jaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219494479
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2025 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom mention je mij hier?
Vooral vanwege de post die ik hieronder quote, waarin je eigenlijk klakkeloos meegaat in het verhaal dat de dader Edward Crabtree zou heten. Eén blik op de bron en je had gemerkt dat het nepnieuws betreft. Tussen het rijtje users dat ik noemde ben je wel degene die er het meest genuanceerd over gepost heeft en ook aangaf dat de man een held is, ongeacht wie hij precies is.

quote:
10s.gif Op zondag 14 december 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wacht, dit zou toch een moslim zijn? Die naam klinkt niet bepaald Islamitisch.
  Forum Admin zondag 14 december 2025 @ 17:11:23 #27
pi_219494480
quote:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heet. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.

Voor zover ik nu kan lezen was het een Australische moslim. Beetje sad dat we in zo'n tijd leven, want zijn afkomst of religie doen er niet toe, of zou er in ieder geval niet toe moeten doen, de man is een held.

Dat het toevallig een moslim is maakt het wel alleen maar mooier.
  Forum Admin zondag 14 december 2025 @ 17:12:43 #28
pi_219494492
quote:

Ook hier weer, in zo'n tijd leven we. Hij zal door het overgrote deel van ...eigenlijk iedereen, als held worden gezien, maar bekendheid maakt dat hij ook bekend staat bij mensen die hem (nu) liever dood hebben.
  zondag 14 december 2025 @ 17:13:03 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219494498
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
_O_ op de valreep een van de beste posts van dit jaar.
We hebben nog 17 dagen hè, het kan beter ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_219494650
Het gaat niet over het wel of geen moslim zijn maar over extremisten die Joden en ongelovige haten vanuit hun zieke extremistische standpunten. Helden komen in alle vormen en maten.
pi_219494669
Massale immigratie vanuit islamitische landen is een vorm van hybride oorlogvoering om Westerse, liberale landen te destabiliseren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219494711
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Massale immigratie vanuit islamitische landen is een vorm van hybride oorlogvoering om Westerse, liberale landen te destabiliseren.
Natuurlijk. Die landen willen zichzelf immers dolgraag destabiliseren, door oorlog te voeren tegen zichzelf. Vandaar dat de opeenvolgende regeringen consequent doorgaan met die destabilisatie en de bevolking daar ook trouw voor blijft stemmen.
pi_219494729
quote:

Ik plaatste die link met de vraag "is dat wel zo?" met betrekking tot de claim dat het Ahmed al Ahmed was, omdat het allemaal nog mistig was. Dat 3 media t.o.v. 1 Ahmed claimen waaronder 1 moslimsite was nou ook niet bepaald sterk bewijs omdat ze dat van elkaar of van de moslimsite over kunnen nemen. Dus wat betreft het verwijt van voorbarig voor feit aannemen moet je niet bij mij zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219494747
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja natuurlijk! Fake news wordt gemaakt met een doel, en dat doel is meestal niet heel nobel. Dus is het belangrijk om daar heel alert op te zijn.
pi_219494758
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tja, het wordt helaas toch echt grotendeels gefaciliteerd door Westerlingen zelf. Dáár ligt natuurlijk het grootste probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219494760
quote:

[..]

quote:
pi_219494790
quote:
15s.gif Op zondag 14 december 2025 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Reports of Islamists setting off fireworks in Sydney to celebrate the terrorist attack against the Hanukkah celebration at Bondi Beach

https://x.com/visegrad24/status/2000175099077599562
Om even verder te gaan op fake news:

quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[..]

Nou en? Maakt dat zijn (controleerbare) punt minder geldig ?
  zondag 14 december 2025 @ 17:52:49 #38
438527 MissButterflyy
pi_219494793
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:46 schreef recursief het volgende:

[..]
Ja natuurlijk! Fake news wordt gemaakt met een doel, en dat doel is meestal niet heel nobel. Dus is het belangrijk om daar heel alert op te zijn.
Eens, maar geen ellenlange discussie over of het nu een moslim was of niet, de held.
Het doet er eigenlijk niet toe, voor de doden en gewonden maakt het niks uit.
Het blijft voor de mensen die er mee te maken hebben daar even ellendig.
  zondag 14 december 2025 @ 17:53:19 #39
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219494796
De religie van de vrede
AZ
ALKMAAR
pi_219494798
Held, die Edward Crabtree.
pi_219494811
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:53 schreef TheJanitor het volgende:
Held, die Edward Crabtree.
Wat een vent hè. O+
pi_219494812
WIJ weten genoeg.

En de held van de dag heet geheel toevallig Hassan el Hassan, of zoiets :') (heb ik op AD geleese).

:')
U MAD?
pi_219494813
quote:
15s.gif Op zondag 14 december 2025 16:18 schreef Ali_boo het volgende:
Reports of Islamists setting off fireworks in Sydney to celebrate the terrorist attack against the Hanukkah celebration at Bondi Beach

https://x.com/visegrad24/status/2000175099077599562
Om even verder te gaan op fake news, dit X-account staat daar wel een beetje om bekend. En ja hoor:

https://www.cbcity.nsw.go(...)w-carols-candlelight

Hier blijkt maar weer eens dat je niet zo snel dingen klakkeloos voor waar moet aannemen als je het op de socials tegenkomt. En wat betreft Visegrad24: dat is wel een account met een zekere reputatie wat dat betreft.
pi_219494824
twitter

De zelfverklaarde kwaliteitsmedia.
pi_219494844
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:55 schreef recursief het volgende:

[..]
Om even verder te gaan op fake news, dit X-account staat daar wel een beetje om bekend. En ja hoor:

[ afbeelding ]

https://www.cbcity.nsw.go(...)w-carols-candlelight

Hier blijkt maar weer eens dat je niet zo snel dingen klakkeloos voor waar moet aannemen als je het op de socials tegenkomt. En wat betreft Visegrad24: dat is wel een account met een zekere reputatie wat dat betreft.
Thanks ik zal de medium van mijn x timeline verwijderen
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 18:00:24 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219494853
lol, ook echt doen alsof dit iets nieuws is _O-
pi_219494861
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

De zelfverklaarde kwaliteitsmedia.
Dat was denk ik toen dat nog niet duidelijk was, althans niet bij de autoriteiten. Intussen zijn de aanhalingstekens verdwenen. Zo een twitteraar legt kennelijk op elke slak zout als het hem beter uitkomt. Ik zou het toch wat sjieker vinden als de aandacht naar de (slachtoffers van de) aanslag zou gaan, en niet met een microscoop wordt gezocht naar iets waar "we de Volkskrant op kunnen pakken".

zondag 14 december 2025 @ 18:01:54 #48
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_219494863
De Islam is vrede, dat is wel duidelijk.
Heeft de Moslimgemeenschap deze daad massaal veroordeeld, of loopt men stiekem te juichen?
  zondag 14 december 2025 @ 18:03:43 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219494868
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:41 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
Natuurlijk. Die landen willen zichzelf immers dolgraag destabiliseren, door oorlog te voeren tegen zichzelf. Vandaar dat de opeenvolgende regeringen consequent doorgaan met die destabilisatie en de bevolking daar ook trouw voor blijft stemmen.
Nee, iemand als meneer Jetten en mevroij Ouwehand willen Nederland helemaal niet destabiliseren. Maar deze mensen zijn helaas te naief, en denken dat zij dit type mensen zonder problemen kunnen opvangen, en integreren in onze samenleving.

En als dat niet lukt dan komt dat door ons; dan zijn wij te islamofoob, dan geven wij ze te weinig ruimte, dan moeten wij meer rekening met deze mensen, hun cultuur en hun grondovertuigingen houden, want zoiets staat immers ook in onze grondwet; iedereen mag geloven wat hij wil; dan zijn we zuiver en goed bezig :s)

Maar voor de Islam kun je deze ruimte niet bieden omdat je daarmee dat hele stelsel voor vrijheid en deze beschermende uitgangspunten direct gaat ondermijnen. En dat is niet onverstandig, dat is dom en onnadenkend.

En daarnaast is iemand als meneer Jetten en meer van dit type mensen zo arrogant dat ze denken dat Islamisten zich uiteindelijk wel thuis zullen voelen in het fantastische vrije Nederland dat deze mensen voor ogen hebben in hun fantasie (aka het kan wel - homo, binair etc) en dat die islamisten dat uiteindelijk ook wel zullen zien ^O^ en toegeven _O_

En die gedachte komt voort uit de narcistische fantasiebubble waar dit type naieve leiders in leven.

En mensen die dit niet snappen, zijn dus eigenlijk net zo naief. Die kunnen deze gedachtegang gewoon niet pakken; die zitten nog helemaal in de bubble van de blue pill en geloven nog steeds dat we goed bezig zijn. Ondanks de feiten van iedere keer weer zo'n 7 oktober slachtfeestje wat elke keer weer voorbij komt.

"Ontkennen en blindheid betekent niet dat het niet bestaat."

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 14-12-2025 18:10:53 ]
pi_219494894
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik plaatste die link met de vraag "is dat wel zo?" met betrekking tot de claim dat het Ahmed al Ahmed was, omdat het allemaal nog mistig was. Dat 3 media t.o.v. 1 Ahmed claimen waaronder 1 moslimsite was nou ook niet bepaald sterk bewijs omdat ze dat van elkaar of van de moslimsite over kunnen nemen. Dus wat betreft het verwijt van voorbarig voor feit aannemen moet je niet bij mij zijn.
Los van de vraag of duidelijk was of de held Ahmed heette, was wel meteen duidelijk dat hij geen Edward heette. Die site waar jij inderdaad als eerste naar linkte, is (zoals ik hierboven liet zien) immers wel heel erg duidelijk fake. Ik kan me haast niet voorstellen dat je daar intrapt.
pi_219494905
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 17:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[..]

Het is mij niet duidelijk welk punt je probeert te maken.

Wat wil je aantonen met mijn registratiedatum? Dan kan ik er wellicht op reageren.
pi_219494940
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, iemand als meneer Jetten en mevroij Ouwehand willen Nederland helemaal niet destabiliseren. Maar deze mensen zijn helaas te naief, en denken dat zij dit type mensen zonder problemen kunnen opvangen, en integreren in onze samenleving.

En als dat niet lukt dan komt dat door ons; dan zijn wij te islamofoob, dan geven wij ze te weinig ruimte, dan moeten wij meer rekening met deze mensen, hun cultuur en hun grondovertuigingen houden, want zoiets staat immers ook in onze grondwet; iedereen mag geloven wat hij wil; dan zijn we zuiver en goed bezig :s)

Maar voor de Islam kun je deze ruimte niet bieden omdat je daarmee dat hele stelsel voor vrijheid en deze beschermende uitgangspunten direct gaat ondermijnen. En dat is niet onverstandig, dat is dom en onnadenkend.

En daarnaast is iemand als meneer Jetten en meer van dit type mensen zo arrogant dat ze denken dat Islamisten zich uiteindelijk wel thuis zullen voelen in het fantastische vrije Nederland dat deze mensen voor ogen hebben in hun fantasie (aka het kan wel - homo, binair etc) en dat die islamisten dat uiteindelijk ook wel zullen zien ^O^ en toegeven _O_

En die gedachte komt voort uit de narcistische fantasiebubble waar dit type naieve leiders in leven.

En mensen die dit niet snappen, zijn dus eigenlijk net zo naief. Die kunnen deze gedachtegang gewoon niet pakken; die zitten nog helemaal in de bubble van de blue pill en geloven nog steeds dat we goed bezig zijn. Ondanks de feiten van iedere keer weer zo'n 7 oktober slachtfeestje wat elke keer weer voorbij komt.

Dat mag je allemaal vinden, ik ga niets afdoen aan jouw mening. De betreffende user had het echter over 'hybride oorlogsvoering' tegen Westerse, liberale landen. Dat lijkt me meer iets voor BNW.
pi_219494966
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:14 schreef hoppppppppaaaa het volgende:

[..]
Dat mag je allemaal vinden, ik ga niets afdoen aan jouw mening. De betreffende user had het echter over 'hybride oorlogsvoering' tegen Westerse, liberale landen. Dat lijkt me meer iets voor BNW.
Moslims zijn hier niet om te participeren, ze zijn hier om te domineren. Als je dat nog steeds niet ziet ben je niet meer te helpen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219494970
Fine religie.
Moeten we respecteren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219494982
twitter

Mohammedaanse jongeren vieren feest.
pi_219494989
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Moslims zijn hier niet om te participeren, ze zijn hier om te domineren. Als je dat nog steeds niet ziet ben je niet meer te helpen.
Ook een mening die je gerust mag hebben, maar verder weinig te maken heeft met waar ik op reageerde.
pi_219495006
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Deze jongeren zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van Israël.
pi_219495015
quote:
7s.gif Op zondag 14 december 2025 18:20 schreef hoppppppppaaaa het volgende:

[..]
Ook een mening die je gerust mag hebben, maar verder weinig te maken heeft met waar ik op reageerde.
Dat is het dus juist wel, dat jij het niet wil zien is niet mijn probleem.
pi_219495038
quote:
[ x ]

Ik had niks anders verwacht dat dat ziek volk.
  zondag 14 december 2025 @ 18:27:23 #60
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219495042
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja ja links dit links dat. Laten we niet vergeten dat de kabinetten Van Agt I en Lubbers I (CDA en VVD) al zijn gewaarschuwd om iets aan de moslimimmigratie te doen, toen het zeg maar nog kon. Dat hebben ze toen totaal genegeerd. Maar nu gaan ze het zogenaamd oplossen met Dilan.
Blaf me vol
pi_219495047
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:22 schreef Specularium het volgende:

[..]
Deze jongeren zijn vooral kritisch op het buitenlandbeleid van Israël.
Ja zo vier ik ook altijd blij feest als er een schietpartij in de VS is, doodnormaal gedrag.
pi_219495105
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 18:01 schreef Gehakt_bal het volgende:
De Islam is vrede, dat is wel duidelijk.
Heeft de Moslimgemeenschap deze daad massaal veroordeeld, of loopt men stiekem te juichen?
Er zullen waarschijnlijk al voldoende kaaskoppen op dit forum zijn die (stiekem) aan het juichen zijn, wat denk je dat de reactie dan daar zal zijn :P

[ Bericht % gewijzigd door Jippie op 14-12-2025 22:32:57 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 14 december 2025 @ 18:38:27 #63
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219495121
Gisteren faalde Crabtree nog keihard, vandaag is hij wereldwijd een held. _O_
AZ
ALKMAAR
pi_219495122
quote:
[ x ]

Om mij allemaal opsporen en het land uit sodemieteren.
Tuig. :r
pi_219495167
quote:
Holocaust survivor Alex Kleytman was identified as one of at least 11 victims killed in today's attack.

His wife, Larisa Kleytman, also a Holocaust survivor, confirmed his death to The Australian, saying she heard loud "boom" sounds before seeing him fall to the ground.

"He came on Bondi Beach to celebrate Hanukkah, for us it was always a very, very good celebration, for many, many years," Larisa Kleytman told the outlet.

Alex Kleytman survived the Holocaust with his mother and younger brother in Siberia, The Australian reported. He and his wife later immigrated to Australia from Ukraine and had been married for nearly 60 years.

Larisa Kleytman said she's looking for answers after the attack.

“His body is still there and I am sitting there and don’t know what I have to do," she said.
https://www.nbcnews.com/w(...)2?canonicalCard=true
pi_219495176
quote:
Several major U.S. cities are deploying police officers to synagogues following today's shooting in Australia at a Hanukkah event.

Miami Beach police said there are no credible threats to the city, but out of caution, they're deploying resources to "synagogues, schools, and other key locations citywide" to help keep residents and visitors safe.

New York City Mayor Eric Adams said he was "horrified by the images coming out of Australia."

"Innocent souls were taken by vile antisemitism and hate. May their memories be a blessing," Adams said.

Adams confirmed that there is no credible threat to New York City's Jewish community, but out of an abundance of caution, he is deploying "additional resources to Hanukkah celebrations and to synagogues."

"We will continue to ensure the Jewish community can celebrate the holiday in safety — including at public Menorah lightings across the city," he said. "Let us pray for the injured and stand together against hatred."

The Los Angeles Police Department issued a similar statement on X, saying the force will provide "extra patrols at Jewish facilities, schools, synagogues, and at Hanukkah events throughout the city."
https://www.nbcnews.com/w(...)5?canonicalCard=true
Goede actie!
pi_219495197
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
UvA says no ;(
Ik begrijp niet hoe, wat jij zegt relevant is met wat ik zeg?
  zondag 14 december 2025 @ 18:52:15 #68
438527 MissButterflyy
pi_219495239
https://www.nu.nl/buitenl(...)nslag-in-sydney.html

Triest dat het nodig is, maar helaas noodzakelijk.
pi_219495249
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe, wat jij zegt relevant is met wat ik zeg?
Nee, dat had ik al begrepen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219495276
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nee, dat had ik al begrepen.
Jij doet dus liever geheimzinnig met onbegrijpelijk gebrabbel om interessant te kunnen doen tijdens feestjes?
  zondag 14 december 2025 @ 18:56:09 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219495277
quote:
Holocaust survivor Alex Kleytman was identified as one of at least 11 victims killed in today's attack.
Allahoe Akbarrrrrrrrrrrr!!!!!!! Joehoeeee!!!!!! *O* *O* *O*
pi_219495285
Hoe heeft onze Ahmed eigenlijk die schotwonden opgelopen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 december 2025 @ 18:57:22 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_219495290
is onze polygloth @Erasmus al langs geweest om de boel te nuanceren?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 14 december 2025 @ 19:00:00 #74
438527 MissButterflyy
pi_219495309
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Allahoe Akbarrrrrrrrrrrr!!!!!!! Joehoeeee!!!!!! *O* *O* *O*
Doe normaal. Je bent niet grappig.
  zondag 14 december 2025 @ 19:02:30 #75
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219495325
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe heeft onze Ahmed eigenlijk die schotwonden opgelopen?
Een dappere kerel pakte zijn wapen af en - toen Ahmed vluchtte - schoot hij daarmee op hem.
  zondag 14 december 2025 @ 19:13:49 #76
438527 MissButterflyy
pi_219495403
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:11 schreef Black_Baron het volgende:
Kijk zo fijn om hier langs te moeten na de deze aanslag.

[ x ]
Is dat echt nu? Als er 1 dag zou zijn om eens stil te zijn, is het deze. :(
pi_219495462
Er waren wat mensen die claimde dat hij geen ahmed heet, maar een famillielid van hem bevestigd gewoon dat hij ahmed heet, dus hopelijk stopt die onzin nu.

Het is begrijpelijk dat sommigen allergisch reacties krijgen dat een ''moslim klinkende naam'' als held wordt neergezet. Maar wat maakt het uit dat het een moslim is of niet? Hij heeft wat levens gered op dat moment van een barbaarse monster.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100139630_d62cdd98
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_219495470
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 18:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat is het dus juist wel, dat jij het niet wil zien is niet mijn probleem.
Ik wil het best zien, maar dan zul je het beter uit moeten leggen. Vooralsnog snap ik niet hoe er sprake zou zijn van 'hybride oorlogsvoering' of wat jouw uitspraak daarmee te maken heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoppppppppaaaa op 14-12-2025 23:25:37 ]
pi_219495479
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:22 schreef Bredemug het volgende:
Er waren wat mensen die claimde dat hij geen ahmed heet, maar een famillielid van hem bevestigd gewoon dat hij ahmed heet, dus hopelijk stopt die onzin nu.

Het is begrijpelijk dat sommigen allergisch reacties krijgen dat een ''moslim klinkende naam'' als held wordt neergezet. Maar wat maakt het uit dat het een moslim is of niet? Hij heeft wat levens gered op dat moment van een barbaarse monster.

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100139630_d62cdd98
Al besproken
pi_219495494
quote:

[ x ]
Lekker dan. Maar goed, pro palesta zijn gewoon mensen die niet tegen leed kunnen.
  zondag 14 december 2025 @ 19:26:12 #81
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219495498
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Sorry knul, ik vertoef niet de hele dag op X.
Heb nog een eigen leven. Is ook wel ontnuchterd.
Jij en een eigen leven? lol :D
pi_219495545
Laten we de echte slachtoffers niet vergeten

pi_219495589
quote:
82s.gif Op zondag 14 december 2025 19:32 schreef Ali_boo het volgende:
Laten we de echte slachtoffers niet vergeten

[ afbeelding ]
Ah ja, dit kennen we.

Islamisten plegen een aanslag, vervolgens komt de aandacht op hoe moslims de echte slachtoffers zijn en niet elke moslim zo is. Moslims zijn ook de enige denkbare groep waaruit daders komen die een aanslag kunnen plegen, waarna de bredere groep vervolgens het slachtofferschap opeist. Dit zagen we onder meer bij het antisemitische geweld in Amsterdam vorig jaar.
  Moderator zondag 14 december 2025 @ 19:39:46 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219495595
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2025 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, dit kennen we.

Islamisten plegen een aanslag, vervolgens komt de aandacht op hoe moslims de echte slachtoffers zijn en niet elke moslim zo is. Moslims zijn ook de enige denkbare groep waaruit daders komen die een aanslag kunnen plegen, waarna de bredere groep vervolgens het slachtofferschap opeist. Dit zagen we onder meer bij het antisemitische geweld in Amsterdam vorig jaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christchurch_mosque_shootings
pi_219495617
En nog steeds beweren mensen dat anti-Israël zijn of anti-zionistisch zijn niet hetzelfde is als tegen joden zijn. Als het na vandaag nog niet duidelijk is dat het voor het gros van de anti-brigade een pot nat is, dan wordt het zelfs na een 2e Holocaust niet duidelijk.
pi_219495642
quote:

[..]
Ah ja, dit kennen we.

Doodvermoeid is het
pi_219495662
🇦🇺🇮🇱⚡️- i24News reports that the Mossad has begun assisting Australian officials in their investigation of today's attack in Bondi Beach, Australia
pi_219495697
quote:

[..]
Ah ja, dit kennen we.

'Not all muslims'. Niet alle moslims zijn zo. Deze aanslag laat wel zien hoe waar dat is. Aan de ene kant de terroristen, aan de andere kant de held die er eentje overmeestert. En het lijkt erop dat het in beide gevallen om moslims gaat.
  zondag 14 december 2025 @ 19:54:49 #89
438527 MissButterflyy
pi_219495702
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij en een eigen leven? lol :D
Ik heb echt geen tijd om al die filmpjes van X op te zoeken en hier te plaatsen hoor.
  zondag 14 december 2025 @ 19:55:31 #90
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_219495706
quote:

[ x ]
"Sadisten", aldus degenen die staan te glunderen om de dood van minstens twaalf onschuldige mensen. :/
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 14 december 2025 @ 19:56:17 #91
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219495713
Het is ze dus toch om de Joden te doen en duidelijk niet om Israël.

Dat blijkt na vandaag wel weer.
  zondag 14 december 2025 @ 20:00:42 #92
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219495746
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef Mubassie het volgende:

De jodenhaat wordt er met de paplepel ingegoten bij dat soort volk. Die haat zit er ingebakken en komt nooit meer goed 🤯
"Hoka Hey!"
pi_219495755
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:42 schreef Ann-Lynn het volgende:
En nog steeds beweren mensen dat anti-Israël zijn of anti-zionistisch zijn niet hetzelfde is als tegen joden zijn. Als het na vandaag nog niet duidelijk is dat het voor het gros van de anti-brigade een pot nat is, dan wordt het zelfs na een 2e Holocaust niet duidelijk.
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.

Voor Israël geldt, net zo goed als voor elk ander land, dat je best kritiek mag hebben op de regering ervan. Als we kritiek hebben op het regime in Iran is dat niet automatisch islamfobie en als we kritiek hebben op het regime in Israël is dat niet automatisch antisemitisme.
pi_219495795
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 19:56 schreef Mubassie het volgende:

Dat ligt er nogal aan wie je met 'ze' bedoelt.
pi_219495806
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 20:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Deze boy noemt massamoord een event lmao
We snappen allemaal dat het een aanslag is en dat dat hard bestraft moet worden. Dat neemt echt niks weg van mijn originele punt. In dit draadje alleen al maken talloze users zich er schuldig aan. Alsof dat iets oplevert?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219495816
Incidentje kan gebeuren
  zondag 14 december 2025 @ 20:07:20 #97
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219495831
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2025 20:05 schreef Nexum het volgende:

[..]
We snappen allemaal dat het een aanslag is en dat dat hard bestraft moet worden. Dat neemt echt niks weg van mijn originele punt. In dit draadje alleen al maken talloze users zich er schuldig aan. Alsof dat iets oplevert?
Schuldig aan wat?
"Hoka Hey!"
pi_219495835
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 19:49 schreef hoppppppppaaaa het volgende:

[..]
Zelfs al zouden ze beleid verdedigen, ze maken het niet. Je komt dan toch echt uit bij onze regering en volksvertegenwoordiging. Die al decennia niet meer links geweest is.
Dat is niet waar, veel politieke beslissingen worden gewoon via de rechter afgedwongen.
  zondag 14 december 2025 @ 20:09:49 #99
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_219495868
Heftig dit. Ik heb nog niet alle details. Maar heftig.

Ik hoop niet dat alle Moslims hier weer op worden aangekeken.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 14 december 2025 @ 20:10:52 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219495886
quote:
1x terugvangen voor die 1.000'en keren dat ze uitdelen.
Die kaart gaat niet meer op, dat voorbeeld is inmiddels al zo vaak weer afgestoft.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')