Nog meer fakenews.quote:Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.quote:Op zondag 14 december 2025 16:19 schreef Strijder_ het volgende:
Laten we niet praten over dat Israel elke dag nog steeds onschuldige kinderen bombardeert (oh ja, maar dat kan je natuurlijk niet terroristische aanslag noemen, Joden mogen onbeperkt kinderen afslachten). Jammer dat we in zo'n wereld leven dat je een ander moet doden ongeacht je geloof, vreselijk gewoon 🥀.
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naamquote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sidney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.
En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.quote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is een reden waarom hij dat er bij aan plakt Leandra. Dat is nudgen, het voorzetje geven..geef het een naam
Die mensen op het strand zijn onschuldig en hebben niks te maken met Gaza, punt.quote:Op zondag 14 december 2025 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, weet je.... ik snap je punt maar in een topic over deze aanslag is dat simpelweg niet gepast.
Dit gaat over de slachtoffers in Sydney, niet over de dagelijkse slachtoffers in Gaza.
En ja, dat is erg, en ja, wat Israël daar doet is schandalig, maar dat is niet het onderwerp van dit topic, en daar toch over beginnen is gewoon een whataboutism.
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6quote:Bondi Shooting Is Latest in Alarming Rise of Antisemitic Attacks in Australia
A string of incidents has targeted the Jewish community in recent months.
Australian Jews had gathered on Sunday on Sydney’s Bondi Beach to mark Hanukkah, one of the most joyful and family-friendly Jewish holidays, when two gunmen started firing into a crowd.
At least 11 people were killed in the mass shooting, according to the authorities. One of the shooters was also killed.
“This is a targeted attack on Jewish Australians on the first day of Hanukkah, which should be a day of joy,” Prime Minister Anthony Albanese said. “An attack on Jewish Australians is an attack on every Australian.”
The mass shooting came at a time when Australia’s Jewish community was already on edge, after enduring a series of alarming antisemitic attacks.
Some Jewish organizations say the episodes intensified after the Hamas-led attacks on Israel on Oct. 7, 2023, and the ensuing war in Gaza, which have also spurred Islamophobic episodes in Australia.
“Our figures for antisemitic incidents are off the scale — of a level that we’ve never seen in the more than 30 years that we’ve been monitoring and collecting data,” Daniel Aghion, the president of the Executive Council of Australian Jewry, told Sky News on Sunday, noting the recent spate of arson attacks.
“The last two years have been horrific for us,” he added, noting the rising instances of antisemitism around the world.
Australia is home to the largest proportion of Holocaust survivors outside Israel. Late last year, the Australian police formed a federal task force to investigate antisemitic violence and threats.
In August, Australia accused Iran of directing arson attacks against a Jewish business and a synagogue. It severed diplomatic ties with Iran and expelled Iranian diplomats from Australian soil.
And in the past 12 months, synagogues in Sydney and Melbourne have been targeted with attempted arson and graffiti. Other Jewish institutions, including a day care center and an Israeli restaurant, have also been attacked.
“How many times did we warn the Government?” the Australian Jewish Association said on Sunday in a post on Facebook. “We never felt once that they listened.”
https://www.nytimes.com/2(...)tacks-australia.html
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.quote:Op zondag 14 december 2025 16:29 schreef oblo het volgende:
[..]
Laatst nog een aanslag bij een synagoge in London, op yom kipur: https://apnews.com/articl(...)43f5f9667ec882f284d6
Meer context:
Europe facing 'wave of antisemitism', survey finds
https://www.bbc.com/news/articles/c147w9572dvo
According to a report by The European Union Agency for Fundamental Rights, since the October 7 attacks, there has been a 400% increase in antisemitic activities across Europe. Additionally, 96% of Jews in Europe face antisemitism in their everyday lives.[59]
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Europe
Daarom is het ook een handige strategie geweest om Israël aan te vallen (Iran, 7 oktober 2023).quote:Op zondag 14 december 2025 16:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup en het wordt allemaal goedgepraat want Israël, terwijl dat volkomen gelul is.
Laten we eens kijken of dat echt het geval is.quote:Op zondag 14 december 2025 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dan moet je je eigen ongelijk toegeven. Dat is stom en doen we niet aan.
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Laten we eens kijken of dat echt het geval is.
Laten we eerst eens wat dingen op een rijtje zetten over deze Edward Crabtree.
- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- De site van The Daily is vandaag geregistreerd, vanuit IJsland.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.
Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?
Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.quote:Op zondag 14 december 2025 16:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit een erg belangrijke discussie om te voeren?
Lolquote:Op zondag 14 december 2025 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
enige plek ter wereld waar Joden veilig zijn
Oké dan.quote:Op zondag 14 december 2025 16:57 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Er is niet zoveel discussie over te voeren, lijkt me. Het is echter wel een belangrijk punt. Als de ene na de andere user in dit topic zich klakkeloos schaart achter iets dat duidelijk nepnieuws blijkt, is het belangrijk dat dat aangestipt wordt.
Terreur verheerlijken lijkt me strafbaar, maar gezien het diversiteitsbeleid binnen de overheid zal een groot gedeelte wel achter deze boodschap staan.quote:Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:
De enablers van dit soort terreur lopen ook hier vrij rond.
[ x ]
Ik zie een hoop nepnieuws langskomen en als het ahmed is, dan heb ik daarover ook mijn duidelijke mening al geventileerd.quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
- De site van The Daily Aus is de enige die bericht over Edward Crabtree. Verder is er nergens iets over hem te vinden.
- Op die site is verder slechts één ander nieuwsartikel te vinden. De site wekt weliswaar de indruk dat er veel meer op te vinden is, maar elke link verwijst hetzij naar niks, hetzij naar een 404 error, hetzij naar een artikel over de klimaattop (het enige andere artikel op de site).
- Bij de koppen op de site (die dus nergens naar verwijzen) staan stockfoto's, die niks met het onderwerp te maken hebben.
- The Daily Aus bestaat wel daadwerkelijk, maar is met name actief op Insta. Op hun Insta vind je echter niks over Edward Crabtree. Ze hebben ook een website, maar die is een paar dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Dit is hun echte website.
Dus, nu we dit allemaal weten, ben ik wel benieuwd of je nog steeds denkt dat de held Edward Crabtree heet? Denk je dat de mensen die geloofden dat hij Ahmed Al Ahmed heet in nepnieuws zijn getrapt? Of ben je mogelijk zelf in nepnieuws getrapt?
Dezelfde vraag heb ik trouwens ook voor @:Weltschmerz @:TweedeKlum @:Red_85 @:HowardRoark @:Cockwhale @:FlippingCoin en @:Aether
Waarom mention je mij hier? Ik heb gereageerd op twee geruchten: de eerste dat het een moslim zou zijn, de tweede dat het een man zou zijn genaamd Edward Crabtree. En nu? Volgens mij weet nog niemand hoe het echt zit.quote:Op zondag 14 december 2025 16:50 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Tja, dit soort standpunten vindt je helaas in contreien van de 'Rode Lijn' goegemeente.quote:Op zondag 14 december 2025 16:31 schreef RotatoR het volgende:
De enablers van dit soort terreur lopen ook hier vrij rond.
[ x ]
'Allo 'Allo.quote:Op zondag 14 december 2025 17:01 schreef Tengano het volgende:
Ik vind Crabtree wel een beetje een verzonnen naam eerlijk gezegd. Komt wel wat trollerig over. Maar goed het wordt wellicht nog bekend gemaakt hoe hij heette. En in Amsterdam hadden we ook een Britse overmeesteraar van onze damsteker die ook geen behoefte aan bekendheid had.
En ik kan me dat goed voorstellen; ik zou zelf ook niet met al mijn heldendaden in het nieuws willen komen eigenlijk.
quote:Op zondag 14 december 2025 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom gelijk in de kiem smoren, en omdat ik niet bekend sta als hater of aanhanger van een van beide groepen leek het me wel prima om even te benadrukken dat dit over de slachtoffers in Australië gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |