het is geen wedstrijdquote:Op zondag 14 december 2025 20:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1x terugvangen voor die 1.000'en keren dat ze uitdelen.
Die kaart gaat niet meer op, dat voorbeeld is inmiddels al zo vaak weer afgestoft.
In 6-sigma bijvoorbeeld wordt een hypothese aangenomen als de data leert dat die voor 95% of meer klopt.quote:Op zondag 14 december 2025 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen wedstrijd
de stelling was dat alleen moslims dit soort dingen kunnen doen, die is aantoonbaar niet juist
Theorie. De praktijk is dat joodse mensen buiten Israël een target zijn, al zijn ze nooit in dat land geweest. En dat is al decennia zo, want zolang ik me kan herinneren is er bewaking bij joodse scholen en instellingen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.
Voor Israël geldt, net zo goed als voor elk ander land, dat je best kritiek mag hebben op de regering ervan. Als we kritiek hebben op het regime in Iran is dat niet automatisch islamfobie en als we kritiek hebben op het regime in Israël is dat niet automatisch antisemitisme.
Nou, 1je iig niet.quote:Op zondag 14 december 2025 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Heftig dit. Ik heb nog niet alle details. Maar heftig.
Ik hoop niet dat alle Moslims hier weer op worden aangekeken.²
‘Weer’ is hier het kernwoord.quote:Op zondag 14 december 2025 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Heftig dit. Ik heb nog niet alle details. Maar heftig.
Ik hoop niet dat alle Moslims hier weer op worden aangekeken.²
https://www.nu.nl/buitenl(...)er-wie-een-kind.htmlquote:Het dodental van de terroristische aanslag zondag in de Australische stad Sydney is gestegen naar zestien. De plaatselijke gezondheidsminister Ryan Park meldt dat er een kind onder de dodelijke slachtoffers is.
Naast de dodelijke slachtoffers liggen er nog 38 mensen in het ziekenhuis, onder wie vier kinderen en twee agenten. Volgens Park zijn sommigen van hen zwaargewond.
Dat is prima te doen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:38 schreef GerryDV het volgende:
Hoe gaan we in godsnaam ooit nog het kankergezwel dat de islam heet de wereld uit helpen?
Op twitter kom ik de meest bizarre complottheorieën tegen. Voornamelijk van de pro pallie mensenquote:Op zondag 14 december 2025 20:43 schreef Toine51 het volgende:
Quote bij onze linkse buren..
[..]
Ja hoor, meteen Israël beschuldigen van deze aanslag...
Teringjantje, besef dat deze website met uw belastinggeld in leven wordt gehouden...
Ah de pogrom vandaag in Australië was gewoon Israël-kritiek.quote:Op zondag 14 december 2025 20:01 schreef hoppppppppaaaa het volgende:
[..]
Toch zijn het daadwerkelijk twee verschillende dingen. Stel je voor dat kritiek op de politiek van Israël echt hetzelfde zou zijn als antisemitisme. Dan zou je dus nooit kritisch kunnen zijn op de politiek in Israël, dan zou alles wat Israël doet per definitie goed en gerechtvaardigd zijn.
Voor Israël geldt, net zo goed als voor elk ander land, dat je best kritiek mag hebben op de regering ervan. Als we kritiek hebben op het regime in Iran is dat niet automatisch islamfobie en als we kritiek hebben op het regime in Israël is dat niet automatisch antisemitisme.
Verschrikkelijk.quote:Op zondag 14 december 2025 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
16 doden nu volgens nu.nl, onder wie een kind.
Het is een ideologie die niet te verenigen is met onze vrije westerse normen en waarden.quote:Op zondag 14 december 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uit de wereld helpen hoeft niet, uit het Westen wel en daar zou gewoon beleid voor kunnen worden gemaakt. Kijk ook naar landen zoals Polen en Hongarije en in mindere mate Denemarken, Tsjechië en ook Zweden doet het nu beter ook al is dat helaas veel te laat natuurlijk.
Het Palestijnse volk bestaat niet, Palestina bestaat niet. 'De Palestijnen' zijn zoals we weten een verzameling van Arabieren uit de regio, die nota bene zelf dit conflict (met name in de eerste helft van de 20e eeuw) zijn begonnen.quote:Op zondag 14 december 2025 20:43 schreef Toine51 het volgende:
Quote bij onze linkse buren..
[..]
Ja hoor, meteen Israël beschuldigen van deze aanslag...
Teringjantje, besef dat deze website met uw belastinggeld in leven wordt gehouden...
Wel de goeie dames ajb. Niet diegene die slaafs achter hun man blijven staan en zelfs hun bekken niet opentrekken als hun man aanslagen planned of de regelrechte haat uit van waar de mo's deathcult zo bekend om is.quote:Op zondag 14 december 2025 20:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat is prima te doen.
Emancipeer de vrouwen
En binnen paar generaties is het over
Daders vader en zoon?quote:
nee helemaal nietquote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Echt lang geleden zo'n "klassieke" aanslag. Heftig.²
Ik ben best oud, in mijn voorstelling zijn klassieke aanslagen toch vooral bommen en vliegtuigkapingen. Maar zulke shoot-outs zijn wel dingen van de recente tijd. Benieuwd hoe ze aan wapens kwamen, via handlangers lijkt me. In Australië koop je al die wapens niet ff bij een supermarkt.quote:Op zondag 14 december 2025 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Echt lang geleden zo'n "klassieke" aanslag. Heftig.²
https://www.telegraaf.nl/(...)rland/113324191.htmlquote:Op zondag 14 december 2025 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zal binnenkort hier ook wel weer eens misgaan.
quote:NCTV: ook in Nederland alertheid geboden na aanslag in Sydney
De Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid (NCTV) heeft met afschuw gereageerd op de dodelijke schietpartij op Bondi Beach in Sydney. "Ook in Nederland is alertheid geboden", zegt NCTV-baas Wieke Vink in een reactie.
Meerdere schutters openden zondag het vuur op het bekende strand, waar op dat moment een chanoekaviering was. Zeker twaalf mensen kwamen om het leven, onder wie een van de schutters. Volgens de autoriteiten ging het vermoedelijk om een terroristische daad.
"We leven mee met de slachtoffers en de nabestaanden", aldus Vink. In Nederland is het dreigingsniveau voor een terroristische aanslag eind 2023 opgeschaald naar niveau 4 op een schaal van 5. "Dat betekent dat de kans op een aanslag reëel is. Op specifieke locaties kunnen zichtbare en onzichtbare maatregelen zijn genomen naar aanleiding van het dreigingsniveau", meldt de NCTV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |