abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2025 @ 13:12:34 #2
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219464457
President Poetin aan het woord, met bijval van buitenlandminister Sergej Lavrov:

Poetin 'begrijpt' dat Kyiv veiligheidsgaranties nodig heeft
© https://www.msn.com/nl-nl(...)739d66f9c861e6&ei=16

Wel.

Elk verhaal heeft in de regel twee kanten, dus laten we ook in deze het van de russische kant bekijken, want de woorden van Poetin suggereren dat hij dit nu toch ook doet m.b.t. veiligheidsgaranties.

Hoogstpersoonlijk zou ik willen zeggen: Rusland (Poetin) houd s.v.p. uw manschappen tenminste 'n beetje in toom en probeer oorlogsmisdaden tot een minimum te beperken! Beter nog, streven naar duurzame vrede zal nu óók van uw kant moeten komen. Maar Trump, de EU en Oekraïne zullen hiertoe eveneens een bijdrage moeten leveren in de zin van concessies richting uw land e.d.

Het artikel:

Artikel door Shane Croucher,John Feng • 1u •

Poetin ‘begrijpt’ dat Kyiv veiligheidsgaranties nodig heeft
© Picture Alliance

De Russische president Vladimir Poetin heeft tegen de twee Trump-gezanten met wie hij in Moskou sprak, gezegd dat hij begrijpt dat Oekraïne veiligheidsgaranties nodig heeft in het kader van een vredesregeling, aldus de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov tijdens een bijeenkomst met ambassadeurs in Moskou op donderdag.

Maar Lavrov zei dat er “veiligheidsgaranties voor alle betrokken partijen” moeten komen, inclusief Rusland, en dat het Kremlin bereid is hierover “een juridisch bindend verdrag te ondertekenen”, onder verwijzing naar voorstellen die Moskou in 2021 aan de NAVO heeft gedaan.

Lavrov: “Wij hebben aanvullende voorstellen naar de Verenigde Staten gestuurd met betrekking tot collectieve veiligheidsgaranties. Wij begrijpen dat we, wanneer we het hebben over veiligheidsgaranties, ons niet kunnen beperken tot alleen Oekraïne.” Maar Lavrov wees een voorstel af dat onder enkele NAVO-bondgenoten in de maak is, de zogeheten “Coalition of the Willing”, om vredestroepen naar Oekraïne te sturen onder een veiligheidswaarborg. Volgens hem “zouden zij onmiddellijk legitieme doelen worden voor de Russische strijdkrachten. De Europeanen moeten dat begrijpen.”

President Donald Trump zei woensdag dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky “realistisch moet zijn” over de oorlog met Rusland en zette vraagtekens bij de vraag wanneer Oekraïne opnieuw verkiezingen zal houden. Trump zei ook dat hij Oekraïne “in behoorlijk stevige bewoordingen” had besproken met de leiders van het VK, Frankrijk en Duitsland, inclusief “wat kleine meningsverschillen”.

Trump zei dat de Europeanen graag willen dat hij hen binnenkort bezoekt om over vrede te praten. Maar Trump zei dat hij geen “tijd wil verspillen” en dat de VS eerst “het een en ander willen weten” voordat er een bijeenkomst in Europa plaatsvindt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219464730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa.

Europa is niet de VS. De gemiddelde Amerikaan voelt zich inwoner van zijn staat, maar bovenal Amerikaan. Ik denk dat het gros hier zich vooral Nederlander voelt en op geen enkele manier Europeaan. Ik voel ook geen enkele binding met een Portugees of een Bulgaar.
Er is nog geen draagvlak. Een gezamenlijk vijandbeeld is altijd goed voor cohesie en versnelling van het proces.

Vergelijking met US is een beetje zinloos. Die staten zijn al generaties lid van hun unie. De eerste generaties hadden waarschijnlijk ook genoeg te klagen. Tegenwoordig weten ze niet beter. 5 generaties na de Europese Federalisatie zullen de Nederlanders ook wel anders kijken naar de federatie, en de relatie met de andere staten.

Er zat 16 jaar tussen het verdrag van Maastricht en die van Lissabon. En 35 tussen Lissabon en Rome. Zoiets heeft tijd nodig om te groeien, waar generaties over gaan.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 15:10:36 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219465187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 10:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteindelijk heb je gelijk. Maar Amerika kan in die tussentijd veel doen, wat voor ons ongelooflijk vervelend is.
ja maar waarom zouden ze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 december 2025 @ 15:15:02 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_219465215
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:
Maar Lavrov zei dat er “veiligheidsgaranties voor alle betrokken partijen” moeten komen, inclusief Rusland, en dat het Kremlin bereid is hierover “een juridisch bindend verdrag te ondertekenen”, onder verwijzing naar voorstellen die Moskou in 2021 aan de NAVO heeft gedaan.

Jaja. Net zoals al die andere verdragen die door het putje zijn gegaan. Hou toch op.
Tics van je petten.
  donderdag 11 december 2025 @ 15:20:41 #6
345631 Scjvb
pi_219465239
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja maar waarom zouden ze
Amerikanen hebben er (stiekem) heul geen zin in. Dat is reeds langer duidelijk. Trump doet alsof hij begaan is met Oekraïne, maar Eu en Oekraïne zouden in werkelijkheid de eigen boontjes moeten doppen.

Disclaimer: niet dat dit m.i. een positieve kwestie is hoor, want onderhandelen met een 'verongelijkt' Rusland als gevolg van dreigende 'omsluiting vanuit het westen' door de jaren heen is belangrijk zat en blijft immers toch ook in het belang van de VS zelf.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 15:22:27 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219465252
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Amerikanen hebben er (stiekem) heul geen zin in. Dat is reeds langer duidelijk. Trump doet alsof hij begaan is met Oekraïne, maar Eu en Oekraïne zouden in werkelijkheid de eigen boontjes moeten doppen.

Disclaimer: niet dat dit m.i. een positieve kwestie is hoor, want onderhandelen met een 'verongelijkt' Rusland als gevolg van dreigende 'omsluiting vanuit het westen' door de jaren heen is belangrijk zat en blijft immers toch ook in het belang van de VS zelf.
er is geen sprake van een dreigende ´omsluiting vanuit het westen´
  donderdag 11 december 2025 @ 15:23:15 #8
345631 Scjvb
pi_219465264
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
er is geen sprake van een dreigende ´omsluiting vanuit het westen´
Denk ook dat dit best meevalt, maar rus denkt er helaas anders over.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 15:27:04 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219465284
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]
die denken nog ouderweds in invloedssferen maar die wereld is voorbij
  donderdag 11 december 2025 @ 15:34:28 #10
345631 Scjvb
pi_219465343
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat klopt wel.
pi_219465387
quote:

[..]
VS denkt net zo goed zo. Recht van de sterkste geldt gewoon nog hoor. Mensenrechten niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 11 december 2025 @ 16:19:29 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219465631

Cover van Der Spiegel
pi_219465640
quote:

[..]
Die wereld was voorbij maar probeert men weer terug te brengen (met name de VS, China en Rusland). Die drie zitten op één lijn wat dat betreft.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 16:24:21 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219465651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Cover van Der Spiegel
Wat mij nog het meest verbaast is hoe timide of zelfs ondersteunend er vanuit de VS gereageerd wordt. Niet iedereen is maga, de conservatieven waren van oudsher anti Russische haviken.

Maar nu worden vriendschappen in de koelkast gezet en gedraagt de VS als een bakvis tov Rusland. Bizar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 december 2025 @ 16:33:09 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219465692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat mij nog het meest verbaast is hoe timide of zelfs ondersteunend er vanuit de VS gereageerd wordt. Niet iedereen is maga, de conservatieven waren van oudsher anti Russische haviken.

Maar nu worden vriendschappen in de koelkast gezet en gedraagt de VS als een bakvis tov Rusland. Bizar.
Denk dat de meeste van die conservatieven eigenlijk ook alleen boeit als het direct om hun eigen zaakjes gaat in de VS.
pi_219465740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je had nog niet meegekregen dat men binnen de voormalig havik-partij alles wat maar een beetje lijkt op een ruggengraat volledig is kwijtgeraakt? Het enige dat nog telt is op welke manier je de kont van de man in het WH het beste kan kussen. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 december 2025 @ 16:49:07 #17
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219465764
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je had nog niet meegekregen dat men binnen de voormalig havik-partij alles wat maar een beetje lijkt op een ruggengraat volledig is kwijtgeraakt? Het enige dat nog telt is op welke manier je de kont van de man in het WH het beste kan kussen. ;)
Soort van. Genoeg reps die het graag anders zien, maar oempa loempa voor het hoofd stoten, dat gaat ze ook weer te ver. Voor je het weet besteed hij een postje aan je op post-truth.social en kan je beveiliging inhuren.
pi_219465804
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Soort van. Genoeg reps die het graag anders zien, maar oempa loempa voor het hoofd stoten, dat gaat ze ook weer te ver. Voor je het weet besteed hij een postje aan je op post-truth.social en kan je beveiliging inhuren.
Wat ik zeg, geen ruggengraat.
pi_219465879
Bekijk deze YouTube-video

Uit 2018.

It ain't new.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219465930
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
De hele GOP is gekaapt door de Trumpisten. Met wat pech krijgen we hierna nog 4 jaar Vance. Trump is een randmongool maar is nog een soort van te beïnvloeden. Vance is echt zo’n engnek die dagelijks van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat op kantoor zit om z’n agenda uit te rollen.
pi_219465945
Het interessante is ook dat niemand aanvankelijk een stuiver gaf voor de kansen van Trump tijdens de voorverkiezingen in 2016. Zijn kandidatuur werd kansloos geacht. Een blaaskaak zonder enige politieke ervaring. Pas toen hij - geheel tegen de verwachtingen in - in staat bleek om daadwerkelijk staten te winnen, kantelde het razendsnel en liep iedereen ineens als een soort discipelen achter hem aan.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 17:45:58 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VS denkt net zo goed zo. Recht van de sterkste geldt gewoon nog hoor. Mensenrechten niet.
Whatabout ....
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 17:54:14 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Die wereld was voorbij maar probeert men weer terug te brengen (met name de VS, China en Rusland). Die drie zitten op één lijn wat dat betreft.
Krijg meer de indruk dat die wanhopig vast proberen te houden aan de pude wereld

Rualamd krijgt daar nu de delawl voor pp de neus

Hoeven wij noet aam mee te doen
pi_219466245
Niet alleen gas, ook voor zeldzame metalen en n andere delfstoffen kunnen we dit goed uit Rusland halen. Daar zit echt veel in de grond. En dat gaat ook gewoon gebeuren. EN is nog steeds de betere optie dan aankloppen bij India of China, of een straatarm Afrikaans land.
Australië heeft ook veel potentie in Uranium en zeldzaam metaal.
Maar goedkope energie kunnen we nog een tijdje uit Rusland trekken. Dat ze ondeugend zijn geweest kun je als volwassenen wel overheen stappen
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:01:34 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466302
Kan wel maar gaan we niet meer doen gok ik
pi_219466373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet alleen gas, ook voor zeldzame metalen en n andere delfstoffen kunnen we dit goed uit Rusland halen. Daar zit echt veel in de grond. En dat gaat ook gewoon gebeuren. EN is nog steeds de betere optie dan aankloppen bij India of China, of een straatarm Afrikaans land.
Australië heeft ook veel potentie in Uranium en zeldzaam metaal.
Maar goedkope energie kunnen we nog een tijdje uit Rusland trekken. Dat ze ondeugend zijn geweest kun je als volwassenen wel overheen stappen
Nah, Rusland heeft onze afhankelijkheid van gas als wapen gebruikt om Europa te destabiliseren in de aanloop naar de speciale militaire operatie.

Daarmee is het vertrouwen geschonden en dat komt voorlopig niet meer terug.
Dan moet er eerst een frisse wind door Rusland waaien.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219466376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Whatabout ....
Whatabout heeft betrekking op een argument. Ik beargumenteer niks. Ik stel alleen dat de VS ook zo denkt. Dat is geen whataboutism. Als ik zou zeggen VS dit, dus of daarom zo, dan is het een whataboutism.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:12:24 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef sp3c het volgende:
Kan wel maar gaan we niet meer doen gok ik
Over een tijdje - als de oorlog over is - worden de Russen gewoon weer geïntegreerd in economie en wereldhandel en andere instituties.
Dat duurt ook geen 7 jaar meer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 18:13:39 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466385
quote:

[..]

Iedereen die het ancien regime zat is ziet in Rusland een vijand van de vijand ;)
Heerlijk hoe Poetin een pain in the ass is voor de EU _O_
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:15:20 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466396
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Over een tijdje - als de oorlog over is - worden de Russen gewoon weer geïntegreerd in economie en wereldhandel en andere instituties.
Dat duurt ook geen 7 jaar meer.
sure maar de kans dat we onszelf nog eens afhankelijk maken van Russische energie is nihil en dat was het argument
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:16:51 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Whatabout heeft betrekking op een argument. Ik beargumenteer niks. Ik stel alleen dat de VS ook zo denkt. Dat is geen whataboutism. Als ik zou zeggen VS dit, dus of daarom zo, dan is het een whataboutism.
het is een whataboutism want het doet niets voor of tegen het argument

de VS is ook al een tijdje klaar met invloedssferen, dat Trump dat nu terug denkt te moeten brengen wil niet zeggen dat hij gelijk heeft of daar heel veel succes in gaat hebben
pi_219466404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het interessante is ook dat niemand aanvankelijk een stuiver gaf voor de kansen van Trump tijdens de voorverkiezingen in 2016. Zijn kandidatuur werd kansloos geacht. Een blaaskaak zonder enige politieke ervaring. Pas toen hij - geheel tegen de verwachtingen in - in staat bleek om daadwerkelijk staten te winnen, kantelde het razendsnel en liep iedereen ineens als een soort discipelen achter hem aan.
Grootste fout die ze gemaakt hebben.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:17:09 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466405
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
sure maar de kans dat we onszelf nog eens afhankelijk maken van Russische energie is nihil en dat was het argument
Echt helemaal afhankelijk zijn we nooit geweest, dat merken we nu ook. De kosten zijn omhoog gegaan, maar we leven nog.

De toekomst van energie is hybride natuurlijk. Olie, uranium, zonnepanelen. Overigens zal het er in de toekomst ook om gaan uit welke gebieden van de wereld wij onze grondstoffen kunnen en willen ontginnen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219466412
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Iedereen die het ancien regime zat is ziet in Rusland een vijand van de vijand ;)
Ik snap dat het soms twijfelen is voor de moderatie of iets trollen is, maar soms ligt het er lagen dik bovenop!
  donderdag 11 december 2025 @ 18:19:58 #35
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466424
quote:

[..]

Dit, hoeveel films, series, games en boeken zijn niet gebaseerd op dit langslepend verschil in ideologie.

Leek het beter te gaan toen de Sovjet Unie viel. Jazeker, onder Jeltsin ging het ook best oke en de goede kant op.

Onder Putin leek het goed te gaan (ondanks dat we als westen wel een waarschuwing of twee hebben genegeerd). Maar inmiddels laat Putin zijn ware aard al een tijdje zien..

In het War Museum in Bastogne staan wat quotes van WOII veteranen. Die pas bij het einde van de Koude Oorlog rust vonden. Want ze waren als de dood dat hun kleinkinderen naar Europa mochten om te vechten tegen de barbaarse Russen. Want ze hebben met eigen ogen kunnen aanschouwen dat die Russen nog zieker waren dan de hardste SS soldaten.
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 11 december 2025 @ 18:20:54 #36
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466433
quote:
7s.gif [b]Op donderdag 11 december 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:

Hoogstpersoonlijk zou ik willen zeggen: Rusland (Poetin) houd s.v.p. uw manschappen tenminste 'n beetje in toom en probeer oorlogsmisdaden tot een minimum te beperken!
|:( 8)7
Je leest het op het fokforum
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 11 december 2025 @ 18:22:10 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466443
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Beetje respect voor Scjvb. Een van de weinigen hier die consequent voor vrede pleit. En bovendien is de user een goed Katholiek!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219466445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 17:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Social media.....iedereen kan daar nalezen waar de wappies het over hebben, en ze precies nalullen voor financieel en politiek gewin. FOX news, Kirk, Alex Jones, Musk, MAGA en de republikeinen......

Mooie dag voor XR.

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 18:22:46 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466446
quote:
2s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik snap dat het soms twijfelen is voor de moderatie of iets trollen is, maar soms ligt het er lagen dik bovenop!
Er rust een copyright op mijn ideologie, posts, content en denkwijze ;)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:23:10 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466449
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Echt helemaal afhankelijk zijn we nooit geweest, dat merken we nu ook. De kosten zijn omhoog gegaan, maar we leven nog.

De toekomst van energie is hybride natuurlijk. Olie, uranium, zonnepanelen. Overigens zal het er in de toekomst ook om gaan uit welke gebieden van de wereld wij onze grondstoffen kunnen en willen ontginnen.
helemaal niet kan ook niet want we produceren zelf ook energie

we waren gewoon te afhankelijk en daardoor te chantabel door een schurkachtig regime, ik zie ons niet heel snel terug gaan tbh, zeker niet binnen die 7 jaar die je uit de lucht hebt gegrepen
  donderdag 11 december 2025 @ 18:25:25 #41
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466460
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Of de ontwikkelingen op gebied van groene stroom en daar reken ik kernenergie ook even bij, moeten ineens weer grote stappen maken.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:27:49 #42
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466474
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Beetje respect voor Scjvb. Een van de weinigen hier die consequent voor vrede pleit. En bovendien is de user een goed Katholiek!
Hij was een beetje ondeugend
  donderdag 11 december 2025 @ 18:28:02 #43
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466475
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Het begint wel extreem (lachwekkende) vormen aan te nemen zeg...
  donderdag 11 december 2025 @ 18:29:03 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466479
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:27 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Hij was een beetje ondeugend
Poetin of Scjvb?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 18:29:11 #45
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466481
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
  donderdag 11 december 2025 @ 18:31:48 #46
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466497
Defensie is overigens flink aan het testen/oefenen met drones. Wat gezien dit conflict me zeer wenselijk lijkt.

@AchJa heb jij daar toevallig iets meer info over?.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:31:53 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466498
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:28 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Het begint wel extreem (lachwekkende) vormen aan te nemen zeg...
Pijnlijk gênant. Met plaatsvervangende schaamte.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:34:03 #48
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466506
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Pijnlijk gênant. Met plaatsvervangende schaamte.
Het maakt het wel makkelijker om er minder heftig op te reageren. Dit is zo extreem doorzichtig
  donderdag 11 december 2025 @ 18:34:05 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219466507
Ja haal vooral mijn post weg maar niet die andere bagger in dit topic.
  donderdag 11 december 2025 @ 18:38:12 #50
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:34 schreef Momo het volgende:
Zouden we hier op truth sociale zitten zonder dat we het doorhebben? :@
  donderdag 11 december 2025 @ 18:40:59 #51
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466556
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:38 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zouden we hier op truth sociale zitten zonder dat we het doorhebben? :@
Mss heeft @Danny een tripje naar de USA in de planning. Dan moet je wel laten zien dat je iets tegen fake news over o.a. Trump doet.

geintje moet kunnen hoop ik.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:44:55 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:34 schreef Momo het volgende:
:')
  donderdag 11 december 2025 @ 18:49:19 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219466608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ok check, wel schijtlollige acts over oorlogsmisdaden, niet zeggen wat je daarvan vind.
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 18:49:55 #54
pi_219466612
quote:

[..]
Weet je wat is..je bent een anoniem internettrolletje dat hier van geniet. Ik moet hier eigenlijk ook niet op in gaan, maar toch.

Dat je zo van achter een toetsenbordje hele landen en volkeren voor de bus gooit voor engagement en omdat je een hekel hebt aan de EU zegt heel veel over wat voor soort mens jij bent. Ik hoop in ieder geval dat wij elkaar nooit in levende lijve ontmoeten. Vieze wezel.

Oh en voor de mensen die zich afvragen "beste straat, waarom ban je hem dan niet?:

Dat heb ik gedaan en dan gaat ie Danny rechtstreeks mailen, met alle respect naar Danny toe, die heeft geen flauw idee wat er speelt en dat zeker niet op basis van notes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:50:11 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:40 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Mss heeft @:Danny een tripje naar de USA in de planning. Dan moet je wel laten zien dat je iets tegen fake news over o.a. Trump doet.

geintje moet kunnen hoop ik.
nee ging het niet over, was gewoon weer de zoveelste bullshit wo2 vergelijking en daar is nu de laatste tijd zoveel over gezegd, hij wist toen hij op verstuurde drukte dat het weg zou gaan

kun je het alsnog proberen, want misschien zien we het niet en beat the system enzo maar als het dan weggaat moet je niet verongelijkt gaan zitten doen hoor

kleuterschool
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:50:40 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466620
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok check, wel schijtlollige acts over oorlogsmisdaden, niet zeggen wat je daarvan vind.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
  donderdag 11 december 2025 @ 18:53:47 #57
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet je wat is..je bent een anoniem internettrolletje dat hier van geniet. Ik moet hier eigenlijk ook niet op in gaan, maar toch.

Dat je zo van achter een toetsenbordje hele landen en volkeren voor de bus gooit voor engagement en omdat je een hekel hebt aan de EU zegt heel veel over wat voor soort mens jij bent. Ik hoop in ieder geval dat wij elkaar nooit in levende lijve ontmoeten. Vieze wezel.

Oh en voor de mensen die zich afvragen "beste straat, waarom ban je hem dan niet?:

Dat heb ik gedaan en dan gaat ie Danny rechtstreeks mailen, met alle respect naar Danny toe, die heeft geen flauw idee wat er speelt en dat zeker niet op basis van notes.
Straatcommando _O_

De enige met een beetje ballen op dit kutforum
  donderdag 11 december 2025 @ 18:54:36 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219466644
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ging het niet over, was gewoon weer de zoveelste bullshit wo2 vergelijking en daar is nu de laatste tijd zoveel over gezegd, hij wist toen hij op verstuurde drukte dat het weg zou gaan

kun je het alsnog proberen, want misschien zien we het niet en beat the system enzo maar als het dan weggaat moet je niet verongelijkt gaan zitten doen hoor

kleuterschool
Ik heb gewoon een kut hoor geen piemel. Maar gooi gewoon een vergelijking weg terwijl er allerlei trollen gewoon hun gang kunnen gaan.
pi_219466645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hear hear
  donderdag 11 december 2025 @ 18:56:16 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466656
quote:
quote:
Dus je doet het toch.
Ik vind FOK!ken leuk ja.

quote:
Dat je zo van achter een toetsenbordje hele landen en volkeren voor de bus gooit voor engagement en omdat je een hekel hebt aan de EU zegt heel veel over wat voor soort mens jij bent.
Ik gooi geen landen of volkeren voor de bus. Heb vaak gezegd dat wat mij betreft deze oorlog liever vandaag dan morgen stopt. Ik vind het alleen prima dat de hypocrisie en zwakte van de EU hierdoor wordt blootgelegd.

quote:
Ik hoop in ieder geval dat wij elkaar nooit in levende lijve ontmoeten. Vieze wezel.
Want je gaat slaan ofzo? Of spugen?
Ik denk niet dat je dat doet. Ik denk dat je best beschaafd bent, net zoals ik.
Ik denk dat een goed gesprek wel tot meer begrip kan leiden. Hoewel dat begrip van ver zal moeten komen als ik zie hoe je nu reageert.

quote:

Klopt. Omdat je bant op basis van jouw mening. En niet op basis van wat wel of niet wordt toegestaan. Klein verschil, grote impact.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 18:56:26 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219466659
quote:

[..]

Respect dat je hier nog geduld voor kan op brengen.
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 18:56:56 #62
pi_219466664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Respect dat je hier nog geduld voor kan op brengen.
Omdat het forum en haar users een zeer warm hart toedraag
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 18:57:01 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219466665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een kut hoor geen piemel. Maar gooi gewoon een vergelijking weg terwijl er allerlei trollen gewoon hun gang kunnen gaan.
Ik was niet van plan om je uit te vragen dus dat lijkt me allemaal niet relevant
  donderdag 11 december 2025 @ 18:58:49 #64
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466679
Hoe gaat het verder met jullie boys en girls? Nog last gehad van de F35's?
  donderdag 11 december 2025 @ 19:00:04 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat het forum en haar users een zeer warm hart toedraag
Heel knap dat je dat nog kan.
pi_219466687
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:58 schreef Parafernalia het volgende:
Geen last, wel veel straaljagergeluidsgenot _O_
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 19:02:19 #67
pi_219466706
quote:
Ik geniet er elke keer weer van als ik ze zie en hoor.

Meest indrukwekkende wat ik heb meegemaakt is een F22 die full chat en unrestricted opsteeg. En dat van erg dichtbij, je weet oprecht niet wat je meemaakt/ziet/voelt.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:02:36 #68
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466708
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:00 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Met een Php die zichzelf beschaafd noemt.
Met een scbjv die oproept om de ooogsmisdaden te beperken
Met die andere dwaas wiens naam me even ontschoten is die dacht dat Trump een echte vredesprijs had gewonnen.

8)7
  donderdag 11 december 2025 @ 19:04:54 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219466729
Ik denk dat als iemand zich hier onbeschaafd uitliet dat dat straatcommando zelf was.
Mag mij altijd dm'en voor excuses of voor een goed gesprek.

Mijn hemel wat kan iemand in de stress schieten van wat een ander op het internet zegt en vindt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 19:05:29 #70
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466736
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:00 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Met een Php die zichzelf beschaafd noemt.
Met een scbjv die oproept om de ooogsmisdaden te beperken
Met die andere dwaas wiens naam me even ontschoten is die dacht dat Trump een echte vredesprijs had gewonnen.

8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Meest indrukwekkende wat ik heb meegemaakt is een F22 die full chat en unrestricted opsteeg. En dat van erg dichtbij, je weet oprecht niet wat je meemaakt/ziet/voelt.
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen last, wel veel straaljagergeluidsgenot _O_
Dat ze zo praktisch boven m'n huis vliegen in het donker vind ik niet zoveel aan. Ook weer niet vervelend ofzo.
In de 90s op Gilze-Rijen wel eens F16's zien opstijgen of overvliegen ofzo. Dat was wel echt indrukwekkend _O_
  donderdag 11 december 2025 @ 19:06:13 #71
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466739
quote:

[..]

kleuterschool
Tbh geen idee waar het allemaal over ging. Maar over het algemeen zie ik posts die blijven staan die ik persoonlijk niet op mijn forum zou willen hebben. Vandaar het zwakke geintje ;). Ook omdat collega vandaag begon over een trip naar de USA en zijn social media.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:08:01 #72
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466755
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat als iemand zich hier onbeschaafd uitliet dat dat straatcommando zelf was.

Mijn hemel wat kan iemand in de stress schieten van wat een ander op het internet zegt en vindt.
Bij compleet geschifte klootzakken als jij kan het gebeuren dat je jezelf eens laat gaan.
Misschien geen echte commando, wél een straatcommando ^O^
  donderdag 11 december 2025 @ 19:09:16 #73
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466772
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:06 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Tbh geen idee waar het allemaal over ging.
Het gaat al jaren helemaal nergens over oO<
pi_219466776
quote:

:') :')
:') :') :')
:') :') :') :')
  donderdag 11 december 2025 @ 19:10:46 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466780
quote:
Niet veel tijd voor Fok! Maar per 1 Jan of eigenlijk nu al switch ik weer terug van data/software engineer naar een DevOps engineer. Had data van a naar b naar c brengen wel een beetje gezien na 2 jaar. En infra/applicatie en proces beheer ligt me toch iets teveel aan het hart.

Gelukkig blijf ik wel Python gebruiken, want daarvoor heb ik wel een passie voor ontwikkeld.

Dus zou minder moet bij studeren en dus meer tijd voor Fok!
  donderdag 11 december 2025 @ 19:11:44 #76
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466789
quote:

[..]

kleuterschool
Nou, dat klopt inderdaad
  donderdag 11 december 2025 @ 19:13:31 #77
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:10 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Niet veel tijd voor Fok! Maar per 1 Jan of eigenlijk nu al switch ik weer terug van data/software engineer naar een DevOps engineer. Had data van a naar b naar c brengen wel een beetje gezien na 2 jaar. En infra/applicatie en proces beheer ligt me toch iets teveel aan het hart.

Gelukkig blijf ik wel Python gebruiken, want daarvoor heb ik wel een passie voor ontwikkeld.

Dus zou minder moet bij studeren en dus meer tijd voor Fok!
Heb geen idee wat dit allemaal betekent, maar het ga je goed! Meer tijd voor normale users op Fok is ook meegenomen! >:O
  donderdag 11 december 2025 @ 19:13:49 #78
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nu de burgerluchtvaart een beetje een eenheidsworst aan het worden is qua kisten.. moet ik me mss toch ook maar is wat gaan kijken naar de militaire toestellen.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:14:15 #79
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466801
F35 op z'n staart trapt
  donderdag 11 december 2025 @ 19:14:25 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219466802
quote:

Nou wat heb je lol zeg dat de FA's niet kunnen ingrijpen.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:17:08 #81
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219466828
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:14 schreef Parafernalia het volgende:
F35 op z'n staart trapt
Heb één keer de F35 voor FlightSim in VR gevlogen. Ding was nog in ontwikkeling en ding ging ineens heel raar doen bij de nadering van de landingsbaan.. 360's enzo.. was toen wel ff misselijk van de motion sickness.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:22:35 #82
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219466879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:17 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Heb één keer de F35 voor FlightSim in VR gevlogen. Ding was nog in ontwikkeling en ding ging ineens heel raar doen bij de nadering van de landingsbaan.. 360's enzo.. was toen wel ff misselijk van de motion sickness.
De F35 als metafoor voor de Poetinpijpers
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 19:25:32 #83
pi_219466897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:17 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Oh dat doet me denken aan vroeger in Microsoft flight simulator, dan zat je in zo'n hyper realistische server vol met hobby/professionals die alles volgens het boekje deden en dan kwam ik schuin met mach Jezus over de start/landingsbaan schuiven omdat ik en crashes/collision uit had staan en ik sowieso geen flauw idee had wat ik aan het doen was.

Of midden in de vlucht (blijkbaar) door iemand heen vliegen die dus wel neerstortte en ik niet. Good times
pi_219466947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh dat doet me denken aan vroeger in Microsoft flight simulator, dan zat je in zo'n hyper realistische server vol met hobby/professionals die alles volgens het boekje deden en dan kwam ik schuin met mach Jezus over de start/landingsbaan schuiven omdat ik en crashes/collision uit had staan en ik sowieso geen flauw idee had wat ik aan het doen was.

Of midden in de vlucht (blijkbaar) door iemand heen vliegen die dus wel neerstortte en ik niet. Good times
Nerds
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:36:28 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467005
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:06 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Tbh geen idee waar het allemaal over ging. Maar over het algemeen zie ik posts die blijven staan die ik persoonlijk niet op mijn forum zou willen hebben. Vandaar het zwakke geintje ;). Ook omdat collega vandaag begon over een trip naar de USA en zijn social media.
Ow die zie ik ook, iedere dag

Die note ik dan, daarna haal ik het wrg, daarna ga ik de reacties af om te zien of het nog ergens in de quotes staan, dat haal ik dan ook weg, daarna check ik de notes en evt posthistorie om te zien of er sprake van een patroon is en als dat zo is ga ik daarmee naar de FA's die er dan mee verder gaan

Enige wat jij hoeft te doen is een tr zetten

Doe je niet

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 11-12-2025 19:47:30 ]
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:47:51 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467130
Momo ook niet
  donderdag 11 december 2025 @ 19:49:17 #87
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219467147
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik probeerde die shit niet eens, zaten echt teveel zwaar autistische lui die geen geduld hadden met amateurs.

Kon aardig vliegen met de autopilot incl automatische landingen want was te lui om dat voor elke kist te leren.

Flight Simulator zat en zit wel vol bugs, wat vroeger zorgde voor flinke scheldkanonnades vanuit mijn of mijn broertjes kamer.

Nu ging mijn broertje wel heel ver, die kon op een gegeven moment vliegen met een realistische Concorde. Ik had gelukkig ook tijd nodig voor uitgaan enzo.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:50:26 #88
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219467157
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ow die zie ik ook, iedere dag

Die note ik dan, daarna haal ik het wrg, daarna ga ik de reacties af om te zien of het nog ergens in de quotes staan, dat haal ik dan ook weg, daarna check ik de notes en evt posthistorie om te zien of er sprake van een patroon is en als dat zo is ga ik daarmee naar de FA's die er dan mee verder gaan

Enige wat jij hoeft te doen is een tr zetten

Doe je niet
Ik klaag nergens over btw. Maakte gewoon een grapje aan de hand van een post.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 19:53:26 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:50 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik klaag nergens over btw. Maakte gewoon een grapje aan de hand van een post.
Zeg ik toch ook niet

Je zegt dat je posts ziet staan die weg zouden moeten, ik klaagover hetfeit dat jegeen actie onderneemt
pi_219467180
quote:
Tijd voor weer eens een keer luchtmachtdagen, het geld en de jets zijn er.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219467186
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:53 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Straatcommando _O_

De enige met een beetje ballen op dit kutforum
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219467202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:31 schreef The-BFG het volgende:
Defensie is overigens flink aan het testen/oefenen met drones. Wat gezien dit conflict me zeer wenselijk lijkt.

@:AchJa heb jij daar toevallig iets meer info over?.
Ik zit oa meer aan de counterdrone kant... Maar idd, dit wordt steeds meer gemeengoed op alle niveaus.
  donderdag 11 december 2025 @ 19:56:38 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:54 schreef havanagila het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjah. Dan is dit het soort reacties wat je krijgt @Straatcommando.
Goed gedaan man.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219467240
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah. Dan is dit het soort reacties wat je krijgt @:straatcommando.
Goed gedaan man.
Als je zelf komt aanzetten met reacties als

quote:

[..]
Moet je niet meteen klagen.
  donderdag 11 december 2025 @ 20:06:04 #95
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219467355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeg ik toch ook niet

Je zegt dat je posts ziet staan die weg zouden moeten, ik klaagover hetfeit dat jegeen actie onderneemt
Ah zo, zal ik gaan doen nu ik als het goed is wat meer ga posten dan lurken.
  donderdag 11 december 2025 @ 20:09:26 #96
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219467418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zit oa meer aan de counterdrone kant... Maar idd, dit wordt steeds meer gemeengoed op alle niveaus.
Het viel ons iig op dat er ineens onbekende meuk op de radar met callsign test te zien was. Na wat zoeken bleek het om die drones te gaan.
pi_219467419
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

Want je gaat slaan ofzo? Of spugen?
Ik denk niet dat je dat doet. Ik denk dat je best beschaafd bent, net zoals ik.
Ik denk dat een goed gesprek wel tot meer begrip kan leiden. Hoewel dat begrip van ver zal moeten komen als ik zie hoe je nu reageert.
Geinig. Ik heb diverse users zien beweren dat je je, laten we zeggen, niet zo fatsoenlijk hebt gedragen tijdens een meet.
  donderdag 11 december 2025 @ 20:11:21 #98
6484 ExTec
pi_219467454
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik gooi geen landen of volkeren voor de bus.
Doe je wel natuurlijk.

quote:
Heb vaak gezegd dat wat mij betreft deze oorlog liever vandaag dan morgen stopt. oekraine zich gewoon eergisteren al had overgegeven.
FTFY.
  donderdag 11 december 2025 @ 20:12:02 #99
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219467467
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nerds
Rule the world (8>
  donderdag 11 december 2025 @ 20:13:27 #100
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 19:59 schreef havanagila het volgende:

[..]
Als je zelf komt aanzetten met reacties als
[..]
Moet je niet meteen klagen.
Het is toch ook wel weer grappig (en sneu tegelijk). Die volwassen kleuter die van geluk achter z'n eigen staart aan holt om dit soort gedachten.
En stampvoetend met Danny gaat zitten mailen als ie gepest wordt.

:z
  donderdag 11 december 2025 @ 20:14:56 #101
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Geinig. Ik heb diverse users zien beweren dat je je, laten we zeggen, niet zo fatsoenlijk hebt gedragen tijdens een meet.
Vertel! Vertel! O-) O-) })
  donderdag 11 december 2025 @ 20:15:24 #102
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467516
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:14 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Vertel! Vertel! O-) O-) })
* Parafernalia holt achter z'n eigen staart aan
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 20:15:28 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467519
Pesten mag nu eenmaal niet dus daar heeftie wel gelijk an
  donderdag 11 december 2025 @ 20:16:08 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat hardnekkige misverstand heb ik ook gelezen ja.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 20:17:00 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467557
Zou straatcommandant opgelucht zijn?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 december 2025 @ 20:17:16 #106
6484 ExTec
pi_219467565
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hardnekkige misverstand heb ik ook gelezen ja.
_O-
  donderdag 11 december 2025 @ 20:17:52 #107
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:15 schreef sp3c het volgende:
Pesten mag nu eenmaal niet dus daar heeftie wel gelijk an
De arme jongen!
pi_219467580
Is dit klas 2 VMBO zwakstroom gedram nou eens klaar??!

Mijn dochters klas kreeg van een boze leraar te horen dat ze zo vervelend en luidruchtig waren vandaag dat ze wel leken op scorum van het vakonderwijs.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 20:18:41 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467589
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
De arme jongen!
Dat niet
  donderdag 11 december 2025 @ 20:19:28 #110
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467602
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Is dit klas 2 VMBO zwakstroom gedram nou eens klaar??!

Mijn dochters klas kreeg van een boze leraar te horen dat ze zo vervelend en luidruchtig waren vandaag dat ze wel leken op scorum van het vakonderwijs.
geef jij maar eens het goede voorbeeld!
pi_219467618
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:19 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
geef jij maar eens het goede voorbeeld!
Als leider kun je je iets meer veroorloven.
Vakman pur sang
  donderdag 11 december 2025 @ 20:22:48 #112
6484 ExTec
pi_219467654
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als leider kun je je iets meer veroorloven.
Ga jij nou maar bier inslaan omdat zelensky niet per 31-12 weg is.
pi_219467665
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ga jij nou maar bier inslaan omdat zelensky niet per 31-12 weg is.
Het is nog geen 31-12 hè?
Vakman pur sang
  donderdag 11 december 2025 @ 20:25:06 #114
6484 ExTec
pi_219467681
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is nog geen 31-12 hè?
Nee, maar je moet wel op tijd zijn natuurlijk.

Ik denk met je mee, want die dagen voor oud en nieuw zijn altijd zo druk in de super.

Beter dat je er op tijd bij bent.
  donderdag 11 december 2025 @ 20:25:34 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219467687
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar je moet wel op tijd zijn natuurlijk.

Ik denk met je mee, want die dagen voor oud en nieuw zijn altijd zo druk in de super.

Beter dat je er op tijd bij bent.
Als je ná de 31e gaat heb je vaak afgeprijsde artikelen.
Just saying.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 20:26:54 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467712
Bier is altijd wel in de aanbieding weet ik can een vriebs

Mag alleen niet meer dan 25% dankzij #oprutte
  donderdag 11 december 2025 @ 20:28:16 #117
6484 ExTec
pi_219467735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:26 schreef sp3c het volgende:
Mag alleen niet meer dan 25% dankzij #oprutte
En terecht. Voor je het weet staan mensen in de lift te pissen, net als in rus.
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 20:32:26 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467809
Mijn lift
  donderdag 11 december 2025 @ 20:33:31 #119
6484 ExTec
pi_219467830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:32 schreef sp3c het volgende:
Mijn lift
Bv.

Moeten we toch niet willen, met z'n allen?
  Moderator donderdag 11 december 2025 @ 20:34:12 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219467841
Beetje mag wel
  donderdag 11 december 2025 @ 20:34:53 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467851
De lokale bieb hier heeft een lift van het merk Schindler _O_
  Forum Admin donderdag 11 december 2025 @ 20:41:07 #122
pi_219467941
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:34 schreef Parafernalia het volgende:
De lokale bieb hier heeft een lift van het merk Schindler _O_
Zeker naast Schrödingers trap?
  donderdag 11 december 2025 @ 20:45:22 #123
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219467989
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker naast Schrödingers trap?
En ik zat daar maar m'n mond te houden en te rekenen
  donderdag 11 december 2025 @ 20:45:28 #124
6484 ExTec
pi_219467991
Weer eentje?

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 20:47:18 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219468011
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Als we ze daadwerkelijk omsingelen of platbombarderen denken ze daar misschien anders over.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 20:53:55 #126
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468072
Je kunt parasieten zoals php en sjhvbxyz gewoon blokkeren, ze geilen op de negatieve aandacht, gun het ze niet, tis vrij simpel gewoon negeren...

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 20:55:42 #127
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468095
Oche hee

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 20:55:59 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219468102
quote:
7s.gif Op donderdag 11 december 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
Katholiek!
Dat verklaard alles. Die waren in WOII ook al fout.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 20:57:38 #129
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468128
Trump is weer eens teleurgesteld in Zelensky en (een beetje voor de Buhne Poetin)

twitter
pi_219468130
quote:
84s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:53 schreef cosmosis het volgende:
Je kunt parasieten zoals php en sjhvbxyz gewoon blokkeren, ze geilen op de negatieve aandacht, gun het ze niet, tis vrij simpel gewoon negeren...

[ x ]
Fikt niet echt lekker, waren de Cobra's op?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 20:59:45 #131
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468155
Gut

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 21:01:32 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219468182
quote:
84s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:53 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
hoi
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219468194
Jezus Syrskyi, Zelensky en de rest van de top zijn zulke teringdebielen.

In een nieuw wijs besluit van ze vandaag hebben ze besloten dat AWOL soldaten NIET meer terug mogen naar een eenheid van keuze op basis van een referentie. Via deze weg in de afgelopen maanden/jaren zijn meer dan de helft va nde deserteurs weer opnieuw naar het leger gegaan maar naar een eenheid van hun keuze. WEet je hoeveel nu terugkeren naar het leger als ze weten dat ze sowieso naar een assault unit gaan??? NUL.

Nog minder soldaten na al de bizarre keuze om 18--22 jarigen het land uit te laten gaan, nul straf voor draft dodgers, sowieso heel slechte omstandigheden in trainingskampen zodat bijna niemand meer wil gaan.

Er moeten echt een paar vatniks daar heel hoog in de beslissingstak zitten.
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:03:17 #134
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468196
Kalingrad terug in Polen zoals het hoort, zou een mooie geste zijn richting Poetin...Gewoon om eens aan te geven waar we als de EU voor staan

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 21:03:39 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219468204
Gewaagd dat Poetin zo openlijk zegt Maduro te helpen bij Amerikaanse agressie.
Zou hij een uitweg zoeken om juist in conflict te raken met de Amerikanen om maar geen deal te hoeven tekenen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219468217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:03 schreef skysherrif het volgende:

In een nieuw wijs besluit van ze vandaag hebben ze besloten dat AWOL soldaten NIET meer terug mogen naar een eenheid van keuze op basis van een referentie. Via deze weg in de afgelopen maanden/jaren zijn meer dan de helft va nde deserteurs weer opnieuw naar het leger gegaan maar naar een eenheid van hun keuze. WEet je hoeveel nu terugkeren naar het leger als ze weten dat ze sowieso naar een assault unit gaan??? NUL.

Nog minder soldaten na al de bizarre keuze om 18--22 jarigen het land uit te laten gaan, nul straf voor draft dodgers, sowieso heel slechte omstandigheden in trainingskampen zodat bijna niemand meer wil gaan.

pi_219468234
  donderdag 11 december 2025 @ 21:06:13 #138
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219468240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:03 schreef skysherrif het volgende:

Ga jij toch als je wel zin hebt
pi_219468253
quote:
80s.gif Op donderdag 11 december 2025 20:59 schreef cosmosis het volgende:
Gut

[ x ]
Waar heb je dit account vandaan getrokken _O-
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:07:07 #140
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468254
Er is maar 1 narratief voor Poetin, onderhandelen is totaal nutteloos....

twitter
pi_219468271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ga jij toch als je wel zin hebt
wat?
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:09:08 #142
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468279
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Waar heb je dit account vandaan getrokken _O-
Mooi account, interessante posts, vooral mbt China :D
pi_219468286
gerucht:

twitter
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:10:16 #144
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468292
Kwijlende Buldog Lavrov...

twitter
  donderdag 11 december 2025 @ 21:10:18 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219468295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]
wat?
Of je al in Oekraine zit of wanneer je daarheen gaat om de manschappen aan te vullen?
pi_219468304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:10 schreef the-eye het volgende:

[..]
Of je al in Oekraine zit of wanneer je daarheen gaat om de manschappen aan te vullen
Opkankeren debiel
  donderdag 11 december 2025 @ 21:12:27 #147
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219468333
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Opkankeren debiel
Je kan je agressie beter voor aan het front bewaren joh
pi_219468350

Was dit al gepost van vannacht? Helaas geen beelden van, beetje moeilijk op de kaspische zee ook. Hopelijk heeft Reuters er later bevestiging van, die hebben bij rafinaderijen iig altijd goeie bronnen.
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:15:05 #149
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468382
Helaas zijn dit soort potentiele natuurramp scenarios nodig :(

twitter
pi_219468402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:15 schreef cosmosis het volgende:
Helaas zijn dit soort potentiele natuurramp scenarios nodig :(

[ x ]
Van de 5 tankers die oekraiene heeft geraakt afgelopen dagen, waren het elke keer tankers op terugweg zonder lading.

Kiezen er heel bewust voor om te zorgen dat er geen natuurramp ontstaat.
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:17:55 #151
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468408
Pokrovsk nog steeds congested...Stay strong UKR helden...

twitter
pi_219468429
twitter

Benieuwd of dit groot nieuws gaat worden. Zal wel niet
  donderdag 11 december 2025 @ 21:22:03 #153
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219468447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Van de 5 tankers die oekraiene heeft geraakt afgelopen dagen, waren het elke keer tankers op terugweg zonder lading.

Kiezen er heel bewust voor om te zorgen dat er geen natuurramp ontstaat.
Wat zijn Oekraïners toch op alle fronten superieur aan de nazirussen _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Parafernalia op 11-12-2025 21:30:16 ]
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:29:02 #154
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468535
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:22 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Wat zijn Oekraïners toch op alle fronten suprieur aan de nazirussen _O_
Inderdaad, met inferieure aantallen toch maximaal Rusland pijn doen, tactisch superieur....
pi_219468547
twitter

weg met syrskyi

(de beslissing om nieuwe recruteren gelijk te verdelen over brigades, in plaats van dat Syrskyi alle recruten toe eigent aan zijn eigen assault units)
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:32:06 #156
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468589
Trump wordt echt op elk niveau outplayed.... En maar brullen als een low IQ bully...

twitter
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:33:47 #157
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468619
Mooi in April is Orban bijna gegarandeerd verdwenen, laatste stuiptrekkingen... Poetin heeft nog wel een kamer vrij naast Assad

twitter
pi_219468633

ER is een hele grote kans dat vandaag de meest bloedige dag is voor de Russen in deze oorlog tot dusver. De SBS droneline group (onder leiding van Robert Magyar) meldt in hun live update site dat ze vandaag 569 Russen hebben gedood of verwond.

Deze drone eenheden zijn overigens ongeveer verantwoordelijk voor rond de 25 a 30% van Russische casualties, zou me dus niets verbazen als Russen vandaag boven de 2000 gewonden/doden in zijn totaliteit zit.
--
Het gemiddelde is normaliter rodn de 250 voor SBS Group......

De russen pushen echt maximaal tijdens deze vredesonderhandelingen.
  donderdag 11 december 2025 @ 21:35:53 #159
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219468641
quote:
81s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:32 schreef cosmosis het volgende:
Trump wordt echt op elk niveau outplayed.... En maar brullen als een low IQ bully...

[ x ]
Ik geloof er niks van eigenlijk. Klinkt te mooi om waar te zijn
pi_219468667
Dat Putin zich rot lacht met de huidige Amerikaanse regering is onderhand wel duidelijk ja.
  VIVA donderdag 11 december 2025 @ 21:40:38 #161
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219468686
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van eigenlijk. Klinkt te mooi om waar te zijn
Het zal eenstemeer leverage zijn voor Poetin om Trump te forceren de EU en Zelensky te bullyen, Trump is overduidelijk de handpuppet van Poetin...Vingertje iets dieper steken als het westen weer aangepakt dient te worden
pi_219468732
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:34 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

ER is een hele grote kans dat vandaag de meest bloedige dag is voor de Russen in deze oorlog tot dusver. De SBS droneline group (onder leiding van Robert Magyar) meldt in hun live update site dat ze vandaag 569 Russen hebben gedood of verwond.

Deze drone eenheden zijn overigens ongeveer verantwoordelijk voor rond de 25 a 30% van Russische casualties, zou me dus niets verbazen als Russen vandaag boven de 2000 gewonden/doden in zijn totaliteit zit.
--
Het gemiddelde is normaliter rodn de 250 voor SBS Group......

De russen pushen echt maximaal tijdens deze vredesonderhandelingen.

twitter

Tering zo gaat het snel ja...
pi_219468842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ x ]

Tering zo gaat het snel ja...
twitter

ZO gaat het snel ja, ural truck aanvallen.
  donderdag 11 december 2025 @ 22:06:17 #164
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219469023
Mooie beelden weer heren
pi_219469351
twitter
pi_219470252
twitter
  vrijdag 12 december 2025 @ 01:30:00 #167
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219470766
De VS staan wederom voor wat weer een pijnlijk moment in de geschiedenis kan gaan worden. Hardleers
pi_219470830
Yaroslavl rafinaderij geraakt. Derde/vierde grootse in Rusland, naar mijn weten nog niet eerder geraakt door drones (op 1 oktober wel een explosie geweest, maar niet door Oekraiense drones, geen idee door wat wel)
pi_219470854
twitter

goed vuurtje

originele bron: https://t.me/supernova_plus/46369 (zocht alleen een twitteraccount om het hier te embedden)
pi_219471786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 23:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat zulke types betreft begint de tijd voor een nieuwe "Franse revolutie" maar dan in de VS aardig te dringen. Aan zulke mensen hebben we niks.
pi_219472043
quote:
[ x ]
Wat een walgelijke wereld leven we toch eigenlijk in. Hoe kunnen dit soort figuren toch vredig slapen 's nachts.
pi_219472134
quote:
Seven German journalism students tracked Russian-crewed freighters lurking off the Dutch and German coast—and connected them to drone swarms over military bases.

https://www.digitaldigging.org/p/they-droned-back
quote:
Duitse onderzoekers hebben duizenden onbekende drones die boven landen op het continent zijn waargenomen, in verband gebracht met schepen in de Oostzee.
https://www.israelnieuws.(...)-op-het-continent-zi

[ Bericht 45% gewijzigd door Aether op 12-12-2025 10:17:32 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:14:40 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219472163
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:11 schreef Aether het volgende:
Seven German journalism students tracked Russian-crewed freighters lurking off the Dutch and German coast—and connected them to drone swarms over military bases.

https://www.digitaldigging.org/p/they-droned-back
Chanant dat een paar studenten doen wat inlichtingendiensten blijkbaar nalaten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219472194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wie zegt dat inlichtingendiensten dat niet doen?
pi_219472222
"The HAV Dolphin has been inspected three times by German and Dutch authorities. Each time: nothing found.

But here’s what the team learned from security sources: those inspections were “superficial“ and “symbolic in nature.” Not all containers were opened. You can’t properly search a freighter like that without many investigators and more time, they were told.

Classified security documents reveal another detail: “During personnel inspection, an additional watch officer was found on board who behaved conspicuously during the inspection.” The captain claimed he was there for training purposes.

The crew? Entirely Russian."

Dit vind ik ook wel echt schrijnend hoor. De oorlogsmentaliteit mag bij dit soort onderzoeken ook wel wat meer omhoog.
pi_219472251
quote:

[..]
Die weten waarschijnlijk wel meer, maar dat komt niet naar buiten of we horen het pas over een aantal maanden/jaren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219472266
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:22 schreef Simmertje het volgende:
"The HAV Dolphin has been inspected three times by German and Dutch authorities. Each time: nothing found.

But here’s what the team learned from security sources: those inspections were “superficial“ and “symbolic in nature.” Not all containers were opened. You can’t properly search a freighter like that without many investigators and more time, they were told.

Classified security documents reveal another detail: “During personnel inspection, an additional watch officer was found on board who behaved conspicuously during the inspection.” The captain claimed he was there for training purposes.

The crew? Entirely Russian."

Dit vind ik ook wel echt schrijnend hoor. De oorlogsmentaliteit mag bij dit soort onderzoeken ook wel wat meer omhoog.
Het zou een goed siginaal afgeven zijn als zo'n schip ineens zou zinken.
pi_219472288
quote:
[ x ]
Blijft toch fascinerend hoe dit soort gewetenloze schoften altijd komen bovendrijven, al sinds de mensheid bestaat, altijd zijn ze er uiteindelijk en we leren er niets van.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 12 december 2025 @ 10:34:53 #180
6484 ExTec
pi_219472291
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Naar de haven slepen en schip binnenstebuiten keren.
pi_219472473
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 10:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is gewoon triest dat er geen tijd en geld is om dit soort schepen helemaal te doorzoeken.
pi_219472750
quote:

[..]
+1 voor chanant. Klassieker.
pi_219472850
Pokrovsk kraakt en piept, maar met de uitschakeling van die hele colonne hou je toch weer een sprankje hoop dat de Russen niet veel verder meer komen dit jaar.

Meer goed nieuws: Kupianks lijkt op het punt te staan weer heroverd te worden. De toegang is afgeknepen en de pockets met russen worden nu gezuiverd.
twitter
pi_219473181
quote:
88s.gif Op donderdag 11 december 2025 15:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja maar waarom zouden ze
Geen idee. Die vraag heb ik wel bij meer dingen die Trump (MAGA) doet.
pi_219473196
quote:

[..]
Probleem is dat MAGA ook zo denkt. Ze dreigen ook weer met uit de NAVO stappen.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 12:43:41 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219473239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Probleem is dat MAGA ook zo denkt. Ze dreigen ook weer met uit de NAVO stappen.
die twee zitten elkaar in de weg

je kunt niet en nog in invloedsferen denken EN denken dat uit de NAVO stappen een goed idee is
pi_219473247
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt niet en nog in invloedsferen denken EN denken dat uit de NAVO stappen een goed idee is
Nee, dat klopt. Maar MAGA ziet dat blijkbaar anders. Natuurlijk stappen ze niet uit de NAVO (al is dat alleen al omdat dat niet zomaar kan), maar we hebben op dit moment wel een Amerika die er niet zoveel trek meer in heeft. Die ons het qua handel lastig wil maken en eigenlijk niet zoveel meer doet dan op ons kankeren.

Uiteindelijk zou Europa het prima zonder Amerika moeten kunnen. Maar in die tussentijd kan het knap lastig worden gemaakt door Amerika.
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 12:49:43 #188
pi_219473270
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

Toch is dat wel hoe maga er tegen aan kijkt. Die denken dat Europa een onderdanig en te onderwerpen continent is zonder dat daar wat tegen over staat
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:50:00 #189
8781 crew  Frutsel
pi_219473977
quote:
Twijfels over Russische opmars, mogelijk honderden Russen omsingeld bij Kupiansk

Oekraïne zegt vrijdag dat het enkele dorpen in de omgeving van Kupiansk heeft bevrijd. Ook zouden honderden Russische troepen in de omgeving zijn omsingeld. Het bericht is een nieuw signaal dat Rusland de afgelopen weken valse claims heeft gedaan over overwinningen op het slagveld.
Onder meer het Institute for the Study of War (ISW) schrijft dat de Russische president Vladimir Poetin de situatie rooskleuriger heeft geschetst dan het geval is.

Het Kremlin meldde vorige maand dat het Russische leger meerdere dorpen had ingenomen nabij Kupiansk. Dat strategisch gelegen dorp geldt als belangrijk spoorwegknooppunt in het noordoosten van Oekraïne. Het Kremlin beweerde ook dat het leger de volledige controle had over Kupiansk, maar dat werd door Oekraïense soldaten weersproken.

Het ISW ziet ook dat andere claims van Poetin over overwinningen in andere delen van Oekraïne niet op waarheid lijken berust. Russische nationalistische bloggers spreken van "overdreven beweringen" die het Kremlin in veel vergaderingen herhaalt.

"Daarmee probeert het Kremlin een ineenstorting van de Oekraïense frontlinie te schetsen om het Westen en Oekraïne te laten buigen voor Russische eisen", vermoeden deskundigen van het ISW. "Maar het is niet zo dat de frontlinie op instorten staat."

Reuters kan zowel claims van Rusland als Oekraïne niet bevestigen
De beweringen van het Oekraïense leger konden niet direct worden geverifieerd door waarnemers van persbureau Reuters. Lokale Oekraïense media spraken met Oekraïense legercommandanten in de regio. "Russen in de stad zijn volledig afgesloten van de buitenwereld. Ze wisten niet wat hen overkwam", citeert Pravda.

Uit data van de Oekraïense overheid blijkt dat het leger nu de controle heeft over drie dorpen ten noorden en westen van Kupiansk. In het dorp zelf zou er gevochten worden om het centrum. Rusland heeft nog niet op de beweringen van het Oekraïense leger gereageerd.

Ook aan de onderhandelingstafel werden deze week meerdere ontwikkelingen gemeld. Zo lijkt de Oekraïense president Volodymyr Zelensky voor het eerst bereid om onder voorwaarden grondgebied op te geven. Rusland meldde vrijdag dat het alleen akkoord gaat met een wapenstilstand als Oekraïne zich terugtrekt uit de Donbas.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:50:16 #190
8781 crew  Frutsel
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:50:49 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219473983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch is dat wel hoe maga er tegen aan kijkt. Die denken dat Europa een onderdanig en te onderwerpen continent is zonder dat daar wat tegen over staat
ik zeg vliegdekschip
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:52:43 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219473997
daarna terug naar de gordel van smaragd O+
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 13:55:56 #193
pi_219474020
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg vliegdekschip
Ik zeg meer tankbataljons
pi_219474028
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg vliegdekschip
Meer duikboten.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:57:25 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219474029
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zeg meer tankbataljons
brigade sowieso

dus nog een stuk of 100, direct bestellen want de mensen zijn er ook nog niet
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 13:57:46 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219474034
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meer duikboten.
4 is zat

meer fregatten
pi_219474036
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
40 is zat
FTFY
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 14:00:58 #198
pi_219474054
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
brigade sowieso

dus nog een stuk of 100, direct bestellen want de mensen zijn er ook nog niet
Nog steeds #viesmad over.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 14:11:08 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219474115
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
FTFY
4 is zat

schien 2 kernonderzeeers erbij omdat het kan
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 14:15:23 #201
pi_219474146
quote:
"Europa zoekt conflict"
pi_219474164
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
"Europa zoekt conflict"
Tegen Rutte:
"You will be killed first. And the war will stop immediately."

Wat een enge mannetje die Alexander Dugin
  vrijdag 12 december 2025 @ 14:19:29 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219474175
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219474186
rUtTe Is EeN oOrLoGsHiTsEr11!!
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 14:24:16 #205
pi_219474207
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
rUtTe Is EeN oOrLoGsHiTsEr11!!
Ik ga niet met zulke mensen in gesprek in het echte leven, gelukkig. Maar mocht het zich weer voordoen is het heel simpel, stoïcijns de vraag "welk land is welk land binnen gevallen? blijven herhalen. Geen ja maar, gewoon. Antwoord geven.
pi_219474226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ga niet met zulke mensen in gesprek in het echte leven, gelukkig. Maar mocht het zich weer voordoen is het heel simpel, stoïcijns de vraag "welk land is welk land binnen gevallen? blijven herhalen. Geen ja maar, gewoon. Antwoord geven.
Of: "Wie bedriegt wie al een jaar of 4 bijna dagelijks met kernwapens?".
pi_219474258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:50 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Wat een baas is dit toch. En dan heb je aan de andere kant van de plas een president die niet eens waar 5G voor staat op zijn mobieltje.
  vrijdag 12 december 2025 @ 15:24:19 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219474792
quote:
Dugin moet toch weten dat Mark van pure teflon is. Rutte had als premier al een schijthekel aan het Kremlin. Nog voor dat de Russen De Krim binnen vielen was er toch al veel gedoe met diplomaten.
  vrijdag 12 december 2025 @ 15:27:18 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219474820
quote:
Op 5 oktober werd de Russische diplomaat Dmitri Borodin in Scheveningen gearresteerd. Hij zou zijn kinderen hebben mishandeld. Russische politici drongen erop aan dat de politiemensen die Borodin arresteerden, worden opgepakt. "Dat gaan we niet doen", zei Rutte daarover.
https://nos.nl/artikel/564074-rutte-koning-geen-pion-maken
Dit is ondertussen ook weer 12 jaar geleden
pi_219474946
twitter

Based.
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 15:41:51 #211
pi_219474958
En daarom roept hij zoveel weerstand op bij bepaalde lieden
  vrijdag 12 december 2025 @ 15:42:39 #212
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219474965
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2025 13:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meer duikboten.
Het Regiment Wielrijders in ere herstellen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 15:52:58 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219475041
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
En daarom roept hij zoveel weerstand op bij bepaalde lieden
Normaal houden dat soort lieden toch van stoere mannen die dingen durven.
pi_219475134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:42 schreef kibo het volgende:

[..]
Het Regiment Wielrijders in ere herstellen.
Je kan lacherig doen over wielrijders maar die hebben wel even zuid-oost azie veroverd voor de jappen in ww2 :P
  vrijdag 12 december 2025 @ 16:20:54 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219475370
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Based.
En nu?
Oekraïne is gered? Land is nog steeds een grote chaos, totaal afhankelijk van giften uit het Westen, en Amerika staat op het punt een deal te maken. Maar leuk dat ze ook weer een paar m2 hebben terugveroverd. Kunnen ze straks weer afwegen bij het sluiten van deal.

Sad but true.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219475544
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En nu?
Oekraïne is gered? Land is nog steeds een grote chaos, totaal afhankelijk van giften uit het Westen, en Amerika staat op het punt een deal te maken. Maar leuk dat ze ook weer een paar m2 hebben terugveroverd. Kunnen ze straks weer afwegen bij het sluiten van deal.

Sad but true.
En nu staan de russen weer voor joker.
  vrijdag 12 december 2025 @ 16:41:14 #217
6484 ExTec
pi_219475613
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Normaal houden dat soort lieden toch van stoere mannen die dingen durven.
Nee, definitie van stoer is op plateauzolen miljoen+ man de grinder in sturen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 16:46:42 #218
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219475666
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, definitie van stoer is op plateauzolen miljoen+ man de grinder in sturen.
Wie had dat ooit gedacht dat het stoer zou zijn om hyalaronzuur in je gezicht te injecten, hakken, en veel welness behandelingen te doen.
Je zou bijna denken dat de man woke is.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:05:36 #219
6484 ExTec
pi_219475882
Dat beaccentueert slechts wat een mietje het is.

Echte "stoerheid" zit em natuurlijk in de miljoen+ man naar de grinder.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:12:22 #220
345631 Scjvb
pi_219475952
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:05 schreef ExTec het volgende:
Dat beaccentueert slechts wat een mietje het is.

Echte "stoerheid" zit em natuurlijk in de miljoen+ man naar de grinder.
Waar het Poetin aangaat kan worden gezegd dat hij ziekelijk paranoia is en daarmede hij zijn land naar de afgrond stuurt.

Russen op zich zijn van origine heul zo verkeerd niet.
  Forum Admin vrijdag 12 december 2025 @ 17:14:44 #221
pi_219475986
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waar het Poetin aangaat kan worden gezegd dat hij ziekelijk paranoia is en daarmede hij zijn land naar de afgrond stuurt.
Hii is in dienst en tevens baas van een zelfverrijkende elite dat het land de afgrond induwt.

Iets waar ze al eeuwen last van hebben in meer of mindere mate daar.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:14:58 #222
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219475989
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:12 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Russen op zich zijn van origine heul zo verkeerd niet.
-O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:18:23 #223
345631 Scjvb
pi_219476037
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
-O-
Begrijp 'm ergens toch ook best met oog op 'oprukkende westerse invloeden' als voor hem een bedreiging voor Rusland.
Soort pijniging voor hem door de jaren heen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:21:03 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219476086
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Begrijp 'm ergens toch ook best met oog op 'oprukkende westerse invloeden' als voor hem een bedreiging voor Rusland.
Poetin heeft met autocratische invloeden Rusland behoedt voor verdere federale desintegratie.
Het is bewonderenswaardig wat hij heeft gedaan om het BBP op te krikken vanaf de 00's, er konden weer pensioenen betaald worden, rond 2005 zagen wij Europeanen hoe de eerste aso-Russen zich te goed deden aan eten en drinken in Turkse hotels. WK organiseren, de olympics in Sochi, etc etc. Deze man krijgt een standbeeld zoals het zich nu laat aanzien.

Rusland doet weer mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:22:49 #225
345631 Scjvb
pi_219476106
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin heeft met autocratische invloeden Rusland behoedt voor verdere federale desintegratie.
Het is bewonderenswaardig wat hij heeft gedaan om het BBP op te krikken vanaf de 00's, er konden weer pensioenen betaald worden, rond 2005 zagen wij Europeanen hoe de eerste aso-Russen zich te goed deden aan eten en drinken in Turkse hotels. WK organiseren, de olympics in Sochi, etc etc. Deze man krijgt een standbeeld zoals het zich nu laat aanzien.

Rusland doet weer mee.
Waarvan akte!

Deze kant van Poetin is zeer wel bewonderingswaardig te noemen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:29:51 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219476192
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:22 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waarvan akte!

Ja. Wij Westerlingen hebben alleen het beeld van Poetin hoe hij speelt met onze Westerse leiders en hen de loef afsteekt.
Dat het tevens ook een oorlogsmisdadiger dat weet ik ook wel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219476194
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 16:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En nu?

Sad but true.
Ja, successen van Oekraïne komen hard aan hè.
pi_219476214
quote:

[..]
Waarvan akte!

Ja, en Khadaffi had ook zijn goede kanten...

Wat kenmerkend is voor een dictatuur.

Vreemd om daarover in een jubelstemming te komen.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:33:35 #229
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219476225
quote:

[..]
Putin heeft dezelfde obsessie met de oude glorie van de SU als jij met Tata Steel.
pi_219476226
quote:

[..]
Daarom is het ook niet goed dat een land 25 jaar een dictator aan de macht heeft.

Uiteindelijk loopt dat slecht af.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:36:35 #231
345631 Scjvb
pi_219476247
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, en Khadaffi had ook zijn goede kanten...

Wat kenmerkend is voor een dictatuur.

Vreemd om daarover in een jubelstemming te komen.
Niemand heeft het over een 'jubelstemming', nergens voor nodig, maar het is minstens redelijk om beweegredenen van deze personen nader onder de loep te nemen en te kunnen erkennen.

En ja, de meeste mensen hebben ook goede kanten/invloeden naast mindere, hoe bizar het soms ook klinkt.
Dat geldt immers ook voor Poetin.
pi_219476262
quote:

[..]
Waarvan akte!

Je zal wel moeilijk uit je woorden komen lijkt me.
  vrijdag 12 december 2025 @ 17:39:40 #233
345631 Scjvb
pi_219476267
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:38 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je zal wel moeilijk uit je woorden komen lijkt me.
Hoe komt u daarbij?
pi_219476307
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Niemand heeft het over een 'jubelstemming', nergens voor nodig, maar het is minstens redelijk om beweegredenen van deze personen nader onder de loep te nemen en te kunnen erkennen.

En ja, de meeste mensen hebben ook goede kanten/invloeden naast mindere, hoe bizar het soms ook klinkt.
Mengele schijnt een heel aardige man te zijn geweest...

Maar dat ga je niet benoemen in een topic over de gevolgen van zijn misdaden.

Het is gewoon schofterig om in een topic over de oorlog in Oekraïne Poetin te prijzen hoe hij Rusland in een dictatuur heeft veranderd die deze oorlog mogelijk heeft gemaakt..

En dit is gewoon jubelen:

quote:
quote:

[..]
Waarvan akte!

vrijdag 12 december 2025 @ 17:53:27 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219476346
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mengele schijnt een heel aardige man te zijn geweest...

Maar dat ga je niet benoemen in een topic over de gevolgen van zijn misdaden.

Het is gewoon schofterig om in een topic over de oorlog in Oekraïne Poetin te prijzen hoe hij Rusland in een dictatuur heeft veranderd die deze oorlog mogelijk heeft gemaakt..

En dit is gewoon jubelen:
[..]
[/quote]
Poetin heeft autocratische trekken ja, zeker als het gaat om buitenlandbeleid. Maar het zijn uiteindelijk wel de Russen die op hem stemmen. Hallo? Wie heeft er op Von der Leyen gestemd?

Poetin heeft Rusland weer uit het slop getrokken en maakt van Rusland weer een supermacht. Maar ja: het is ook een (oorlogs) crimineel. Waar er overigens wel meer van zijn.

Wij zijn ook niet zonder zonden: een land als Oekraïne een oorlog in storten is alles behalve moreel juist.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219476402
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Poetin heeft autocratische trekken ja, zeker als het gaat om buitenlandbeleid. Maar het zijn uiteindelijk wel de Russen die op hem stemmen.
Ja, dus?

De Amerikanen hebben op Trump gestemd.

Is Trump daardoor heilig?

Los van dat verkiezingsfraude en het uitschakelen van de oppositie handelsmerken zijn van Poetin.

quote:
Hallo? Wie heeft er op Von der Leyen gestemd?
Oh, dat weet je wel.

quote:
Poetin heeft Rusland weer uit het slop getrokken
En duwt Rusland nu weer terug het slop in.

quote:
en maakt van Rusland weer een supermacht.
Nope.

Rusland weet niet eens Oekraïne er onder te krijgen en is de bitch van China geworden om te overleven.

Rusland had een economische supermacht kunnen worden.

Maar dat is vakkundig gesloopt door Poetin zijn imperialistische aspiraties.

quote:
Maar ja: het is ook een (oorlogs) crimineel. Waar er overigens wel meer van zijn.

Wij zijn ook niet zonder zorgen: een land als Oekraïne een oorlog in storten is alles behalve moreel juist.
Poetin is daar verantwoordelijk voor.

En jij vindt het nodig om goede punten van Poetin op te zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wantie op 12-12-2025 22:36:38 ]
pi_219476525
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:11 schreef TLC het volgende:
Ipv de rode loper uit te leggen voor putler en onzinnige sancties op te leggen schiet eens op die vent :r

https://nos.nl/l/2594263
Maar hij heeft ook goeie kanten :'(
pi_219476655
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:36 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Jammer dat Dark Mark weer roet in het eten komt gooien.

[ x ]
Nee, Poetin heeft roet in het eten gegooid.

Niet de zaken verdraaien.
pi_219476674
quote:

[..]

[ x ]
Ik denk dat deze Hongaarse, fascistoïde koekwaus in z'n broek schijt als de eerste Russische raketjes over zijn met corrupte gelden gekochte pied-à-terre zouden vliegen; so in Mark we trust.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 12 december 2025 @ 18:48:52 #240
345631 Scjvb
pi_219476694
quote:

[..]

[ x ]
Had Mark Rutte al die jaren best hoog zitten als langstzittende premier van NL.
Als NATO-topman echter scoort hij m.i. toch wat minder hoog.
pi_219476701
quote:

[..]

[ x ]
Over een paar maanden zijn we van dit stuk vuilnis en die corrupte pad waar hij aan rapporteert verlost.
pi_219476744
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Logisch, want hij gaat tegen Poetin in.
pi_219476885
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Geen kinderen, geen vrouw en geen familie. Niets. Die man is zijn CV. Het enige verlengstuk van Mark Rutte die ik mij kan bedenken is een fiets. Maar hij zit er natuurlijk niet voor niets. Ik denk dat dit is omdat men wel weet dat niemand beter is in draaien en bezuinigen of wegsnijden. Het is een intelligente en competente man, dat mag gezegd worden. Maar de zaken waar zijn competentie uitblinkt geeft mij niet veel hoop wetende dat hij vandaag aan het roer staat van de NAVO.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 19:41:00 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219477151
Hij is de woordvoerder van de NAVO

Soort Willem Alexander maar dan met minder macht
pi_219477206
quote:

[..]

[ x ]
Niet zo heel gek wat deze BalkanLord hier zegt.
Navo is verantwoordelijk voor de vrede en grensbewaking van de navolanden en niet Oekraïne.
Trouwens als we “ons” op moeten maken voor oorlog dan doet de navo zijn werk niet goed.
Tenzij dit pure afschrikking voor Rusland was.
Vakman pur sang
pi_219477222
quote:
Volgens het aangegeven punt van Balkan Mapper, moet Zelensky volgens mij aan de zuidwestingang van de stad aan de hoofdweg Kharkivskastraat of P07 hebben gestaan.
Dat zou betekenen dat de Oekraïense troepen ook de wijk met hoogbouw Yuvileinyi onder controle hebben, en daar hebben de troepen dan ook vrij uitzicht over de zuidelijke helft van de stad op de westoever..
pi_219477225
quote:
88s.gif Op vrijdag 12 december 2025 19:41 schreef sp3c het volgende:
Hij is de woordvoerder van de NAVO

Soort Willem Alexander maar dan met minder macht
Het PR kutje. ;(
  vrijdag 12 december 2025 @ 20:05:37 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219477423
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 18:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetin heeft autocratische trekken ja, zeker als het gaat om buitenlandbeleid. Maar het zijn uiteindelijk wel de Russen die op hem stemmen.
Ja, dus?

De Amerikanen hebben op Trump gestemd.

Is Trump daardoor heilig?

Los van dat verkiezingsfraude en het uitschakelen van de oppositie handelsmerken zijn van Poetin.
[..]
Oh, dat weet je wel.
[..]
En duwt Rusland nu weer terug het slop in.
[..]
Nope.

Rusland weet niet eens Oekraïne er onder te krijgen en is de bitch van China geworden om te overleven.

Rusland had een economische supermacht kunnen worden.

Maar dat is vakkundig gesloopt door Poetin zijn imperialistische aspiraties.
[..]
Poetin is daar verantwoordelijk voor.

En jij vindt het nodig om goede punten van Poetin op te zoeken.
[/quote]
Blijft vreemd dat in deze casus men niet kan accepteren dat Poetin veel goede dingen heeft betekent voor Rusland maar tegelijkertijd een illegale - uitgelokt door het Westen/navo- oorlog is begonnen. Het zijn gewoon 2 zaken die kunnen bestaan naast elkaar.

Poetin is een autocratische man ja, maar uiteindelijk nog steeds in 00 en 04 door het volk gekozen. In 2008 is Medvedev door het volk gekozen, waarna Poetin wederom president kon worden omdat het parlement tot 2 maal toe de grondwetswijziging heeft bekrachtigd/voorgestemd. Het is waar dat hij tegenwoordig het de oppositie lastig maakt of verdacht maakt. Maar ook dat zien wij ook gebeuren in het Westen. Recent nog bijv. de ongeldig verklaarde verkiezingsuitslag in Roemenie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219477425
twitter
  vrijdag 12 december 2025 @ 20:05:55 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219477427
Er gaat iets niet goed met quoten..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219477529
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben we al verloren dan? :{
Dat hangt af wie de vraag stelt. Jij of ik?

Of iemand die in 2125 geschiedenisles op school krijgt :'( :X
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 20:13:42 #252
236264 crew  capricia
pi_219477541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:12 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat hangt af wie de vraag stelt. Jij of ik?

Of iemand die in 2125 geschiedenisles op school krijgt :'( :X
En in welke taal die les dan is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219477603
Gisteren bij VI zat een “top diplomaat” die eerder ook namens NL bij Poetin op bezoek was. Die zei dat Poetin hem destijds vertelde dat hij een flink deel van de Baltische staten terug wou hebben inclusief Finland.
Na een vraag Gijp: “dat kan toch niet, Rusland faalt al in Oekraïne” gaf hij als antwoord: vergeet niet dat Rusland volop bezig is met een oorlogsindustrie, nog niet heeft gemobiliseerd, en nog niet eens de luchtmacht en zeevloot heeft ingezet. Het Russische leger is nog heel sterk.
Zeker als de VS de Europese Navo landen niet helpt wordt een totale confrontatie heel zwaar.

Of dit allemaal nou wat feiten bevat weet ik niet, maar wat duidelijk is is dat die diplomaten en andere EU adepten allemaal doodsbang zijn en je zo een idee krijgt dat het defensief stiekem niet zo strak voor elkaar is.
Vakman pur sang
pi_219477671
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
Er gaat iets niet goed met quoten..
Je bedoelt dat jij weer je gewone bagger aan het uitstorten bent, Er is niets democratisch aan de verkiezingen in Rusland en één grote schertsvertoning.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 12 december 2025 @ 20:28:48 #255
485843 crew  Jippie
pi_219477718
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Rusland doet weer mee.
Serieus?
Dat standbeeld zal snel van de sokkel worden getrokken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 12 december 2025 @ 20:37:59 #256
485843 crew  Jippie
pi_219477826
Naamsverbasteringen gaan weg, zelfs van zo'n smeerlap als Putin

Ook Nazi-vergelijkingen gaan weg.

Gelukkig konden er nog wat posts blijven staan *O*
pi_219477969
Heb vaak kritiek op Zelensky,

Maar dit is weer zo ontzettend baas van hem, Putin een maand geleden nog van de toren blazend dat Kupiansk "bevrijd" is, staat Zelensky daar nu zelf een maand later

twitter

Ammunition not a ride god _O_
pi_219477980
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 15:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Based.
twitter

Hij was ook gewoon echt heel erg dichtbij, weet niet of het slim was, maar wel baas.
pi_219478066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]

Hij was ook gewoon echt heel erg dichtbij, weet niet of het slim was, maar wel baas.
Dat was in Kiev blijven toen de Russen binnenrolde ook niet, maar de houding van de man zorgt wel voor eenheid.
Dit, dus.
  vrijdag 12 december 2025 @ 21:07:38 #260
6484 ExTec
pi_219478079
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
Blijft vreemd dat in deze casus men niet kan accepteren dat Poetin veel goede dingen heeft betekent voor Rusland maar tegelijkertijd een illegale - uitgelokt door het Westen/navo- oorlog is begonnen. Het zijn gewoon 2 zaken die kunnen bestaan naast elkaar.
Niemand heeft keuze in welke handelingen hem/haar defineren.

Als ik 9 jaar het vuur uit m'n sloffen ren op me werk, maar ik sla in jaar 10 de directeur op z'n gezicht, mag ik toch wegwezen en zal men zich mij herinneren als die gast die directeur op z'n gezicht sloeg.

Land gaat door het putje nu, dat is wat men zich achteraf zal herinneren, niet dat hij het "o zo goed deed" van '00 to aan '22.
  Moderator vrijdag 12 december 2025 @ 21:23:22 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219478213
pi_219478304
Je onderschat altijd de explosieve kracht van wat ze aan die dronens kunnen hangen:
twitter

Denk wel dat 'ie pepsi is.
  vrijdag 12 december 2025 @ 21:35:58 #263
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219478363
8)7
  vrijdag 12 december 2025 @ 21:37:10 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219478383
twitter

Its all about the money....
pi_219478413
pi_219478823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2025 21:09 schreef skysherrif het volgende:
gerucht:

[ x ]
Weet niet of het al gepost is, maar het gerucht was waar trouwens. Bemanning ook omgekomen (of deel ervan)

twitter
pi_219478851
twitter

Dikke BMW. Dikke BMW!
pi_219478869
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2025 17:36 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Beweegredenen? Die wil gewoon niet dood joh. Als dat propaganda circus tot halt komt weet Poetin verdomd goed dat ie a la Mussolini aan z'n einde komt.
pi_219478870
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 20:56 schreef skysherrif het volgende:
Heb vaak kritiek op Zelensky,

Maar dit is weer zo ontzettend baas van hem, Putin een maand geleden nog van de toren blazend dat Kupiansk "bevrijd" is, staat Zelensky daar nu zelf een maand later

[ x ]

Ammunition not a ride god _O_
Hij staat hier nog wel 600 meter van de eerste huizen van Koepjansk af,
en 850 meter van het begin van de wijk met hoogbouw..
pi_219478878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja....dat is toch ongelooflijk dichtbij voor de president van het land?
pi_219478884
twitter

Jezus christus, goes wrong is een understatement.
pi_219478917
Vrees dat de stad Hoeljajpole wel een kwestie van een paar dagen is voor die is ingenomen, veel te snel voor een stad van die grootte. ALs je niet oppast komen de russen wel heel dichtgbij zaporizha sta op een gegeven moment.
pi_219478931
Orikhiv voorlopig nog wel veilig, een groep russiche soldatne gaven zich daar onlangs over:

twitter

twitter
pi_219478948
Ron Kellerrr was dat.
Analyse graag.

Vakman pur sang
pi_219478975
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Ron Kellerrr was dat.
Analyse graag.

Hij gaat inderdaad niet stoppen, maar op een gegeven moment zijn de hulpbronnen op.
Rusland heeft steeds meer moeite om mensen te recruteren en te betalen.

En ze sneuvelen nog steeds met bosjes.
  vrijdag 12 december 2025 @ 22:45:40 #276
6484 ExTec
pi_219478978
quote:
Analyse graag.

Nou?
pi_219478988
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]
En anders was dit de klacht geweest:

Hij staat hier nog wel 600 centimeter van de eerste huizen van Koepjansk af,
en 850 centimeter van het begin van de wijk met hoogbouw..

[ Bericht 5% gewijzigd door Wantie op 12-12-2025 23:48:12 ]
pi_219478995
quote:
Ron Kellerrr was dat.
Analyse graag.

Even afgezien van de rest

Gigantische marine en luchtmacht niet gebruikt?

vrijdag 12 december 2025 @ 22:54:26 #279
6484 ExTec
pi_219479064
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

en 850 cebtimmeter van het begin van de wijk met hoogbouw..

Ja, of:

quote:
Ja, maar wat is dit :{ Hij staat helemaal niet voor de loop van een rus geweer :{
pi_219479133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:47 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Even afgezien van de rest

Gigantische marine en luchtmacht niet gebruikt?

[ afbeelding ]
Je vraagt je toch af welke nieuwsbronnen deze experts gebruiken
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219479254
De Saratov olieraffinaderij wordt voor de 100e keer deze oorlog weer eens bestookt, terwijl Dnipro en ODessa door de Russen geraakt worden.

Gisteren werd overigens een Turks schip in de haven van Odessa opgeblazen.

twitter
  vrijdag 12 december 2025 @ 23:30:33 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219479289
filmpje van voor de invasie dat de spijker opmerkelijk op zijn kop slaat over het verloop. Beter dan al het andere wat ik in die periode gezien heb.
The End Times are wild
pi_219479294
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

en 850 cebtimmeter van het begin van de wijk met hoogbouw..

Ik weet niet wat een cebtimmeter is, maar deze selfie houdt wel in dat de Oekraïense tegenoffensief in Koepjansk nu wel moet slagen, want anders keert het als een boemerang terug in het gezicht van Zelensky.
De plotselinge opvallende wijziging op de kaart van Deepstate vanmorgen is ook wat te toevallig. Normaal is hun update een dag later..
  vrijdag 12 december 2025 @ 23:43:44 #284
6484 ExTec
pi_219479335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 23:32 schreef Idisrom het volgende:
want anders keert het als een boemerang terug in het gezicht van Zelensky.
Ja, en dat het kremlin om de dag de verovering van hetzelfde gat :') , weer verkondigd, is natuurlijk no biggie.
pi_219479347
quote:

[..]
Ik weet niet wat een cebtimmeter is, maar deze selfie houdt wel in dat de Oekraïense tegenoffensief in Koepjansk nu wel moet slagen, want anders keert het als een boemerang terug in het gezicht van Zelensky.
De plotselinge opvallende wijziging op de kaart van Deepstate vanmorgen is ook wat te toevallig. Normaal is hun update een dag later..
Ik voel je pijn :*
pi_219479381
quote:

[..]
Opsec, deepstate werkt samen met ik vermoed de gur dus zullen niet hebben mogen aanpassen denk ik
pi_219479400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 23:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Opsec, deepstate werkt samen met ik vermoed de gur dus zullen niet hebben mogen aanpassen denk ik
Het is natuurlijk schandalig dat informatie wordt achtergehouden die in het voordeel van Rusland kan zijn.
  zaterdag 13 december 2025 @ 00:07:25 #288
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219479403
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219479416
  zaterdag 13 december 2025 @ 00:40:08 #290
6484 ExTec
pi_219479507
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 december 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
Weekend.

Ja geef het volk spelen. Brood wordt steeds duurder.
pi_219480059
Minister Van Weel deelt zorgen van Rutte: 'Moeten wakker worden'
Demissionair minister David van Weel (Buitenlandse Zaken) deelt de zorgen uit de alarmerende toespraak van NAVO-baas Mark Rutte over de dreiging van Rusland voor Europa. "Die boodschap van hem is reëel. We moeten nu echt fors opbouwen, we moeten wakker worden, we moeten investeren in onze defensie. Anders lopen we inderdaad het risico dat wij het volgende doelwit zijn", zei hij vrijdag voorafgaand aan de ministerraad.

De militaire dreiging die uitgaat van Rusland is in de loop van de oorlog met Oekraïne flink toegenomen, ziet Van Weel. Rusland heeft zich omgevormd naar een oorlogseconomie met een grote wapenindustrie, heeft op het slagveld in Oekraïne veel geleerd en beschikt bovendien over veel mensen.

"Daartegenover staan wij. Na decennialang van bezuinigen op krijgsmachten, met rotatieschema's dat mensen niet langer dan vier maanden ingezet mogen worden, waarbij we voorraden hebben voor weken in plaats van voor jaren. Ja, daar moet echt wat veranderen", vindt Van Weel.
Vakman pur sang
pi_219480114
Odessa heeft vannacht de meest zware aanval (op civiele infrastructuur iig) ondergaan tot nu toe. Hele gebied heeft geen gas/water/electra/internet meer.
pi_219480193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2025 23:30 schreef LXIV het volgende:
filmpje van voor de invasie dat de spijker opmerkelijk op zijn kop slaat over het verloop. Beter dan al het andere wat ik in die periode gezien heb.
Waarom is dit Nederlands autovertaal bagger? Of heb ik iets met m'n instellingen gedaan?
pi_219481073
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2025 08:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom is dit Nederlands autovertaal bagger? Of heb ik iets met m'n instellingen gedaan?
Nee, embedded youtube op Fok wordt automatisch vertaald.
Geen idee of dat is uit te zetten.
  zaterdag 13 december 2025 @ 11:46:40 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219481188
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2025 08:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Minister Van Weel deelt zorgen van Rutte: 'Moeten wakker worden'
Demissionair minister David van Weel (Buitenlandse Zaken) deelt de zorgen uit de alarmerende toespraak van NAVO-baas Mark Rutte over de dreiging van Rusland voor Europa. "Die boodschap van hem is reëel. We moeten nu echt fors opbouwen, we moeten wakker worden, we moeten investeren in onze defensie. Anders lopen we inderdaad het risico dat wij het volgende doelwit zijn", zei hij vrijdag voorafgaand aan de ministerraad.

De militaire dreiging die uitgaat van Rusland is in de loop van de oorlog met Oekraïne flink toegenomen, ziet Van Weel. Rusland heeft zich omgevormd naar een oorlogseconomie met een grote wapenindustrie, heeft op het slagveld in Oekraïne veel geleerd en beschikt bovendien over veel mensen.

"Daartegenover staan wij. Na decennialang van bezuinigen op krijgsmachten, met rotatieschema's dat mensen niet langer dan vier maanden ingezet mogen worden, waarbij we voorraden hebben voor weken in plaats van voor jaren. Ja, daar moet echt wat veranderen", vindt Van Weel.
Zou hen de moed niet in de schoenen zakken? Ze willen de burgers alarmeren en bereid krijgen tot offers om daarmee het conflict of andere conflicten tegen Rusland te kunnen voortzetten. Maar tegenwoordig haalt iedereen zijn schouders. Van Rossum maakte er van de week nog grapjes over.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 13 december 2025 @ 11:47:51 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219481193
Rusland besteedt lastig en gevaarlijk werk gewoon uit om eigen bevolking te sparen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijnen/113097087.html
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 13 december 2025 @ 11:48:37 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219481200
quote:
is wel muziek waar je een sicky bij moet roken :7
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219481208
laatste dagen van de navo imo
pi_219481265
twitter
  zaterdag 13 december 2025 @ 12:09:00 #300
6484 ExTec
pi_219481383
Website waar de drone afdelingen hun kills bijhouden:

https://sbs-group.army/en/subdivision/usf_grouping?period=daily
pi_219481414
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2025 22:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij gaat inderdaad niet stoppen, maar op een gegeven moment zijn de hulpbronnen op.
Rusland heeft steeds meer moeite om mensen te recruteren en te betalen.

En ze sneuvelen nog steeds met bosjes.
De Russische economische situatie is slecht. Aan de andere kant, ze kunnen het spel van 'minder boter en meer kanonnen' best nog wel even volhouden. Persoonlijk verwacht ik in 2026 geen volledige instorting van de Russische economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')