SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een prettige scheut door de pielemuis.
Er is nog geen draagvlak. Een gezamenlijk vijandbeeld is altijd goed voor cohesie en versnelling van het proces.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa.
Europa is niet de VS. De gemiddelde Amerikaan voelt zich inwoner van zijn staat, maar bovenal Amerikaan. Ik denk dat het gros hier zich vooral Nederlander voelt en op geen enkele manier Europeaan. Ik voel ook geen enkele binding met een Portugees of een Bulgaar.
ja maar waarom zouden zequote:Op donderdag 11 december 2025 10:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb je gelijk. Maar Amerika kan in die tussentijd veel doen, wat voor ons ongelooflijk vervelend is.
Jaja. Net zoals al die andere verdragen die door het putje zijn gegaan. Hou toch op.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:
Maar Lavrov zei dat er “veiligheidsgaranties voor alle betrokken partijen” moeten komen, inclusief Rusland, en dat het Kremlin bereid is hierover “een juridisch bindend verdrag te ondertekenen”, onder verwijzing naar voorstellen die Moskou in 2021 aan de NAVO heeft gedaan.
Amerikanen hebben er (stiekem) heul geen zin in. Dat is reeds langer duidelijk. Trump doet alsof hij begaan is met Oekraïne, maar Eu en Oekraïne zouden in werkelijkheid de eigen boontjes moeten doppen.quote:
er is geen sprake van een dreigende ´omsluiting vanuit het westen´quote:Op donderdag 11 december 2025 15:20 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Amerikanen hebben er (stiekem) heul geen zin in. Dat is reeds langer duidelijk. Trump doet alsof hij begaan is met Oekraïne, maar Eu en Oekraïne zouden in werkelijkheid de eigen boontjes moeten doppen.
Disclaimer: niet dat dit m.i. een positieve kwestie is hoor, want onderhandelen met een 'verongelijkt' Rusland als gevolg van dreigende 'omsluiting vanuit het westen' door de jaren heen is belangrijk zat en blijft immers toch ook in het belang van de VS zelf.
Denk ook dat dit best meevalt, maar rus denkt er helaas anders over.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is geen sprake van een dreigende ´omsluiting vanuit het westen´
die denken nog ouderweds in invloedssferen maar die wereld is voorbijquote:Op donderdag 11 december 2025 15:23 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Denk ook dat dit best meevalt, maar rus denkt er helaas anders over.
Dat klopt wel.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
die denken nog ouderweds in invloedssferen maar die wereld is voorbij
VS denkt net zo goed zo. Recht van de sterkste geldt gewoon nog hoor. Mensenrechten niet.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die wereld was voorbij maar probeert men weer terug te brengen (met name de VS, China en Rusland). Die drie zitten op één lijn wat dat betreft.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat mij nog het meest verbaast is hoe timide of zelfs ondersteunend er vanuit de VS gereageerd wordt. Niet iedereen is maga, de conservatieven waren van oudsher anti Russische haviken.quote:
Denk dat de meeste van die conservatieven eigenlijk ook alleen boeit als het direct om hun eigen zaakjes gaat in de VS.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat mij nog het meest verbaast is hoe timide of zelfs ondersteunend er vanuit de VS gereageerd wordt. Niet iedereen is maga, de conservatieven waren van oudsher anti Russische haviken.
Maar nu worden vriendschappen in de koelkast gezet en gedraagt de VS als een bakvis tov Rusland. Bizar.
Je had nog niet meegekregen dat men binnen de voormalig havik-partij alles wat maar een beetje lijkt op een ruggengraat volledig is kwijtgeraakt? Het enige dat nog telt is op welke manier je de kont van de man in het WH het beste kan kussen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat mij nog het meest verbaast is hoe timide of zelfs ondersteunend er vanuit de VS gereageerd wordt. Niet iedereen is maga, de conservatieven waren van oudsher anti Russische haviken.
Maar nu worden vriendschappen in de koelkast gezet en gedraagt de VS als een bakvis tov Rusland. Bizar.
Soort van. Genoeg reps die het graag anders zien, maar oempa loempa voor het hoofd stoten, dat gaat ze ook weer te ver. Voor je het weet besteed hij een postje aan je op post-truth.social en kan je beveiliging inhuren.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je had nog niet meegekregen dat men binnen de voormalig havik-partij alles wat maar een beetje lijkt op een ruggengraat volledig is kwijtgeraakt? Het enige dat nog telt is op welke manier je de kont van de man in het WH het beste kan kussen.
Wat ik zeg, geen ruggengraat.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Soort van. Genoeg reps die het graag anders zien, maar oempa loempa voor het hoofd stoten, dat gaat ze ook weer te ver. Voor je het weet besteed hij een postje aan je op post-truth.social en kan je beveiliging inhuren.
De hele GOP is gekaapt door de Trumpisten. Met wat pech krijgen we hierna nog 4 jaar Vance. Trump is een randmongool maar is nog een soort van te beïnvloeden. Vance is echt zo’n engnek die dagelijks van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat op kantoor zit om z’n agenda uit te rollen.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Soort van. Genoeg reps die het graag anders zien, maar oempa loempa voor het hoofd stoten, dat gaat ze ook weer te ver. Voor je het weet besteed hij een postje aan je op post-truth.social en kan je beveiliging inhuren.
Whatabout ....quote:Op donderdag 11 december 2025 15:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
VS denkt net zo goed zo. Recht van de sterkste geldt gewoon nog hoor. Mensenrechten niet.
Krijg meer de indruk dat die wanhopig vast proberen te houden aan de pude wereldquote:Op donderdag 11 december 2025 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die wereld was voorbij maar probeert men weer terug te brengen (met name de VS, China en Rusland). Die drie zitten op één lijn wat dat betreft.
Nah, Rusland heeft onze afhankelijkheid van gas als wapen gebruikt om Europa te destabiliseren in de aanloop naar de speciale militaire operatie.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet alleen gas, ook voor zeldzame metalen en n andere delfstoffen kunnen we dit goed uit Rusland halen. Daar zit echt veel in de grond. En dat gaat ook gewoon gebeuren. EN is nog steeds de betere optie dan aankloppen bij India of China, of een straatarm Afrikaans land.
Australië heeft ook veel potentie in Uranium en zeldzaam metaal.
Maar goedkope energie kunnen we nog een tijdje uit Rusland trekken. Dat ze ondeugend zijn geweest kun je als volwassenen wel overheen stappen
Whatabout heeft betrekking op een argument. Ik beargumenteer niks. Ik stel alleen dat de VS ook zo denkt. Dat is geen whataboutism. Als ik zou zeggen VS dit, dus of daarom zo, dan is het een whataboutism.quote:
Over een tijdje - als de oorlog over is - worden de Russen gewoon weer geïntegreerd in economie en wereldhandel en andere instituties.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef sp3c het volgende:
Kan wel maar gaan we niet meer doen gok ik
Iedereen die het ancien regime zat is ziet in Rusland een vijand van de vijandquote:Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
sure maar de kans dat we onszelf nog eens afhankelijk maken van Russische energie is nihil en dat was het argumentquote:Op donderdag 11 december 2025 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Over een tijdje - als de oorlog over is - worden de Russen gewoon weer geïntegreerd in economie en wereldhandel en andere instituties.
Dat duurt ook geen 7 jaar meer.
het is een whataboutism want het doet niets voor of tegen het argumentquote:Op donderdag 11 december 2025 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Whatabout heeft betrekking op een argument. Ik beargumenteer niks. Ik stel alleen dat de VS ook zo denkt. Dat is geen whataboutism. Als ik zou zeggen VS dit, dus of daarom zo, dan is het een whataboutism.
Grootste fout die ze gemaakt hebben.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het interessante is ook dat niemand aanvankelijk een stuiver gaf voor de kansen van Trump tijdens de voorverkiezingen in 2016. Zijn kandidatuur werd kansloos geacht. Een blaaskaak zonder enige politieke ervaring. Pas toen hij - geheel tegen de verwachtingen in - in staat bleek om daadwerkelijk staten te winnen, kantelde het razendsnel en liep iedereen ineens als een soort discipelen achter hem aan.
Echt helemaal afhankelijk zijn we nooit geweest, dat merken we nu ook. De kosten zijn omhoog gegaan, maar we leven nog.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
sure maar de kans dat we onszelf nog eens afhankelijk maken van Russische energie is nihil en dat was het argument
Ik snap dat het soms twijfelen is voor de moderatie of iets trollen is, maar soms ligt het er lagen dik bovenop!quote:Op donderdag 11 december 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen die het ancien regime zat is ziet in Rusland een vijand van de vijand![]()
Heerlijk hoe Poetin een pain in the ass is voor de EU
Dit, hoeveel films, series, games en boeken zijn niet gebaseerd op dit langslepend verschil in ideologie.quote:Op donderdag 11 december 2025 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
quote:[b]Op donderdag 11 december 2025 13:12 schreef Scjvb het volgende:
Hoogstpersoonlijk zou ik willen zeggen: Rusland (Poetin) houd s.v.p. uw manschappen tenminste 'n beetje in toom en probeer oorlogsmisdaden tot een minimum te beperken!
Beetje respect voor Scjvb. Een van de weinigen hier die consequent voor vrede pleit. En bovendien is de user een goed Katholiek!quote:Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]![]()
Je leest het op het fokforum
Social media.....iedereen kan daar nalezen waar de wappies het over hebben, en ze precies nalullen voor financieel en politiek gewin. FOX news, Kirk, Alex Jones, Musk, MAGA en de republikeinen......quote:Op donderdag 11 december 2025 17:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Het interessante is ook dat niemand aanvankelijk een stuiver gaf voor de kansen van Trump tijdens de voorverkiezingen in 2016. Zijn kandidatuur werd kansloos geacht. Een blaaskaak zonder enige politieke ervaring. Pas toen hij - geheel tegen de verwachtingen in - in staat bleek om daadwerkelijk staten te winnen, kantelde het razendsnel en liep iedereen ineens als een soort discipelen achter hem aan.
Er rust een copyright op mijn ideologie, posts, content en denkwijzequote:Op donderdag 11 december 2025 18:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap dat het soms twijfelen is voor de moderatie of iets trollen is, maar soms ligt het er lagen dik bovenop!
helemaal niet kan ook niet want we produceren zelf ook energiequote:Op donderdag 11 december 2025 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Echt helemaal afhankelijk zijn we nooit geweest, dat merken we nu ook. De kosten zijn omhoog gegaan, maar we leven nog.
De toekomst van energie is hybride natuurlijk. Olie, uranium, zonnepanelen. Overigens zal het er in de toekomst ook om gaan uit welke gebieden van de wereld wij onze grondstoffen kunnen en willen ontginnen.
Of de ontwikkelingen op gebied van groene stroom en daar reken ik kernenergie ook even bij, moeten ineens weer grote stappen maken.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
sure maar de kans dat we onszelf nog eens afhankelijk maken van Russische energie is nihil en dat was het argument
Hij was een beetje ondeugendquote:Op donderdag 11 december 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje respect voor Scjvb. Een van de weinigen hier die consequent voor vrede pleit. En bovendien is de user een goed Katholiek!
Het begint wel extreem (lachwekkende) vormen aan te nemen zeg...quote:Op donderdag 11 december 2025 18:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]![]()
Je leest het op het fokforum
Poetin of Scjvb?quote:Op donderdag 11 december 2025 18:27 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hij was een beetje ondeugend
Pijnlijk gênant. Met plaatsvervangende schaamte.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:28 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het begint wel extreem (lachwekkende) vormen aan te nemen zeg...
Het maakt het wel makkelijker om er minder heftig op te reageren. Dit is zo extreem doorzichtigquote:Op donderdag 11 december 2025 18:31 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Pijnlijk gênant. Met plaatsvervangende schaamte.
Zouden we hier op truth sociale zitten zonder dat we het doorhebben?quote:Op donderdag 11 december 2025 18:34 schreef Momo het volgende:
Ja haal vooral mijn post weg maar niet die andere bagger in dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |