SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2024, inclusief statistieken
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.
FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Terugluisteren kan via de site van Radio 2.
De Top 2000 in beeld
NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held!
De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000
De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:
(afbeelding volgt zodra de nieuwe lijst bekend is)
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2024
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Top 10 gezien. In huize Muis kan er vroeg naar bed gegaan worden. Mis ik niets aan.Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Eigenlijk best wel een prima top 10 en hopelijk staat Dermot op plekje 1489 ofzoFor you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.![]()
Het zijn 10 voorspelbare nummers, maar grosso modo is het niveau toch niet slecht?quote:Op maandag 8 december 2025 19:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Top 10 gezien. In huize Muis kan er vroeg naar bed gegaan worden. Mis ik niets aan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Einde tijdperk Kennedy Deads- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?![]()
Nou nou nou, pas als de perzikenoogst mislukt kunnen we daar zeker van zijn.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Had gehoopt of danny vera eruit, snap echt niet wat dat doet in de top10.quote:Op maandag 8 december 2025 19:15 schreef laxus13 het volgende:
Eigenlijk best wel een prima top 10 en hopelijk staat Dermot op plekje 1489 ofzo
[ Bericht 0% gewijzigd door cherrycoke op 08-12-2025 19:48:00 ]"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
Weemoed naar corona tijdquote:Op maandag 8 december 2025 19:25 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Had gehoopt of danny vera eruit, snap echt niet wat doet in de top10.
Same shit, different day
SC hopper present![]()
quote:Op maandag 8 december 2025 19:25 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Had gehoopt of danny vera eruit, snap echt niet wat doet in de top10.![]()
Bekijk deze YouTube-videoIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Jammer dat Annemieke er niet was, dat had leuk gestaan naast Tannazquote:Op maandag 8 december 2025 19:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ [url=https://ci3.googleusercontent.com/meips/ADKq_NbUySLjb5uO_3g6XLyQsk5SojlOkzmce87KWjeSZXWqh9R_uIOiqtWFfhcsQUGWRyV6FI9f15oniGdHuUX9Amy0BkL251GtjIzLsJmEE3M=s0-d-e1-ft#https://omroep.dmd.omroep(...)p10-1.jpg]afbeelding[/url] ]
Tim kan meteen door naar t WK Darts- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
![]()
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Aangenaam verrast dat Fix You niet op 1 staat. Eindigt het jaar in elk geval niet in mineurMy friends all drive horses![]()
Piano Man op 2 is anders ook geen feestquote:Op maandag 8 december 2025 20:06 schreef PippenScottie het volgende:
Aangenaam verrast dat Fix You niet op 1 staat. Eindigt het jaar in elk geval niet in mineurUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik moet misschien dit topic maar weer een beetje volgen, had geen idee dat de top 10 bekendgemaakt werd![]()
Coldplay naar 4 gezakt, das nog wel mooi meegenomen. De rest wel oké zo, verder niet zo veel op aan te merken van mijn kant"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Ach beter dan Fix Youquote:Op maandag 8 december 2025 20:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Piano Man op 2 is anders ook geen feest![]()
Fix You heeft de reis naar beneden ingezet.quote:Op maandag 8 december 2025 20:06 schreef PippenScottie het volgende:
Aangenaam verrast dat Fix You niet op 1 staat. Eindigt het jaar in elk geval niet in mineur![]()
Dat zal wel meevallen. Vorig jaar schrokken ze een beetje van de opmars van dermot capaldi en toen zijn ze de laatste dagen volgas Fix You gaan promoten op 2. Dat deel van de stemmen valt nu weer een beetje weg.quote:Op maandag 8 december 2025 20:20 schreef alopio het volgende:
[..]
Fix You heeft de reis naar beneden ingezet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Hoeveel zou het Boudewijn trouwens gekost hebben om nummer 8 voor 10 jaar vast te leggen?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik verveel me een beetje en ga kijken of het me deze week lukt om al jullie lijstjes om te toveren in een nieuwe FOK 2000My friends all drive horses![]()
Behoorlijk wat verschuivingen in de top 10. Meer dan dat ik verwacht had. En wel apart dat Hotel California weer voorbij gestreefd wordt door een andere uit de top 10. Ben wel blij dat van de liedjes die om redenen die met gebeurtenissen van dit jaar de top 10 in komen, het dan Radar Love is. Geen nieuwe Dermot. Dat de top tien daarvoor eenmalig was wel te verwachten. Wel benieuwd tot hoever die is weggezakt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Heeft wel de potentie om de grootste daler ooit te zijn ja. Ondanks dat het niet eens een onaardig nummer is. Maar ook niet heel veel meer dan dat.quote:Op maandag 8 december 2025 19:15 schreef laxus13 het volgende:
Eigenlijk best wel een prima top 10 en hopelijk staat Dermot op plekje 1489 ofzoBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Die kan vast gaan oefenen op het tijdstip dat hij mag uitzenden. Baal wel van die tijd. Precies het tijdstip wat ik in al die jaren nauwelijks heb beluisterd.quote:Op maandag 8 december 2025 19:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ [url=https://ci3.googleusercontent.com/meips/ADKq_NbUySLjb5uO_3g6XLyQsk5SojlOkzmce87KWjeSZXWqh9R_uIOiqtWFfhcsQUGWRyV6FI9f15oniGdHuUX9Amy0BkL251GtjIzLsJmEE3M=s0-d-e1-ft#https://omroep.dmd.omroep(...)p10-1.jpg]afbeelding[/url] ]
Tim kan meteen door naar t WK DartsBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Een mens mag hopen tochquote:Op maandag 8 december 2025 20:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Vorig jaar schrokken ze een beetje van de opmars van dermot capaldi en toen zijn ze de laatste dagen volgas Fix You gaan promoten op 2. Dat deel van de stemmen valt nu weer een beetje weg.![]()
![]()
Eigenlijk het minst hoopgevende van de hele dag vond ik die taartdiagram bij Emmely: 30% rock, 30% pop, alle andere genres 1%. Dat kan je natuurlijk zo ook wel zien, maar het gaat er allemaal niet breder op worden de komende jaren.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lees hier dat mensen verbaasd of verrast zijn door deze top 10 waar ik dus echt niks van snap. Het is weer dezelfde doodgedraaide, belegen muziek als alle voorgaande edities. Verder niet eens persé slechte muziek ofzo, maar al met al zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Niet dat ik het ook maar enigszins anders had verwacht natuurlijk.![]()
Ik ben blij dat van alle acties vanwege doden, zieken of andere nieuwszaken er alleen een nummer de top 10 binnenkomt wat ook echt een klassieker en een goed nummer is, in tegenstelling tot wat we wel eens eerder hebben meegemaakt.quote:Op maandag 8 december 2025 21:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
Lees hier dat mensen verbaasd of verrast zijn door deze top 10 waar ik dus echt niks van snap. Het is weer dezelfde doodgedraaide, belegen muziek als alle voorgaande edities. Verder niet eens persé slechte muziek ofzo, maar al met al zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Niet dat ik het ook maar enigszins anders had verwacht natuurlijk.
Verder herhaal ik het riedeltje nog maar weer eens dat als je de gemiddelde smaak van heel veel mensen bij elkaar optelt, je een gemiddelde van een gemiddelde krijgt, en dat nooit heel uitgesproken zal worden.![]()
De verrassing zit natuurlijk niet in de samenstelling, maar in de volgorde. Er springen twee platen 4 plekken omhoog zonder enige duidelijke aanleiding. Daar heb je behoorlijk wat stemmen voor nodig in die regionen. Wanneer je ook buiten december lijstjes leuk vindt, dan verrast zoiets je.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat had jij er dan in gehoopt /verwacht?quote:Op maandag 8 december 2025 21:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
Lees hier dat mensen verbaasd of verrast zijn door deze top 10 waar ik dus echt niks van snap. Het is weer dezelfde doodgedraaide, belegen muziek als alle voorgaande edities. Verder niet eens persé slechte muziek ofzo, maar al met al zo voorspelbaar als het maar zijn kan. Niet dat ik het ook maar enigszins anders had verwacht natuurlijk.Same shit, different day
SC hopper present![]()
Top 10 op zich niet heel spannend maar wel wat opvallende zaken, Radar Love staat er natuurlijk geheel terecht in. Die hele hype rondom Piano Man kan ik ook maar moeilijk begrijpen, dat nummer is van eenzelfde niveau als andere meezingers voor in de kroeg zoals Sweet Caroline en Bloed, Zweet en Tranen. Terwijl diezelfde man ook gewoon een paar echt goede nummers heeft zoals Goodnight Saigon en Leningrad..Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Een mashup van Piano Man met Silver Springs van FM is afgelopen tijd ook viraal gegaan op TikTok. Ben benieuwd of we die ook zo erg zullen zien stijgen na de hoge binnenkomst vorig jaar. (linkje)![]()
Dermot zal wel weer flink zakken, want niet meer het Eva-effect?"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma![]()
De vraag is alleen hoe veel. Normaal zakte 200 plekken volgens mijquote:Op dinsdag 9 december 2025 06:26 schreef Ferdo het volgende:
Dermot zal wel weer flink zakken, want niet meer het Eva-effect?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als ik een gok zou moeten doen. Dan zou ik zeggen dat die naar 361 zakt. Al kan ik het zomaar veel meer zijn
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Word-bestandje met de onderste 100 klaargezet, hele ochtend typoefeningen gedaan, kom maar op met die gifjes.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik moet mijn Excel nog even bijwerken.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:21 schreef Tussle266 het volgende:
Word-bestandje met de onderste 100 klaargezet, hele ochtend typoefeningen gedaan, kom maar op met die gifjes.
Zijn er nog mensen die zich willen storten op specifieke nieuwkomers? Ik vermoed dat @Cassa95 zijn lijst van 2023-24 nummers af zal gaan. Iemand die nog wil kijken naar de oudjes op de keuzelijst of potentiële re-entries?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ben morgen vrij. Ben er wel voor in om mogelijke nieuwkomers in te kloppenquote:Op dinsdag 9 december 2025 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die zich willen storten op specifieke nieuwkomers? Ik vermoed dat @:Cassa95 zijn lijst van 2023-24 nummers af zal gaan. Iemand die nog wil kijken naar de oudjes op de keuzelijst of potentiële re-entries?Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Ik vermoed dat ik mijn "liever lui dan moe"-methode weer aanzet tijdens het werken, een simpel script die achter elkaar random nummers checkt tot er 2000 verschillende keren JA uitrolt. Totaal niet verfijnd en ook niet heel snel, maar het werkt vaak wel prima.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik moet mijn Excel nog even bijwerken.
Zijn er nog mensen die zich willen storten op specifieke nieuwkomers? Ik vermoed dat @:Cassa95 zijn lijst van 2023-24 nummers af zal gaan. Iemand die nog wil kijken naar de oudjes op de keuzelijst of potentiële re-entries?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Altijd makkelijk, wel minder leuk.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik mijn "liever lui dan moe"-methode weer aanzet tijdens het werken, een simpel script die achter elkaar random nummers checkt tot er 2000 verschillende keren JA uitrolt. Totaal niet verfijnd en ook niet heel snel, maar het werkt vaak wel prima.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, maar ik laat jullie vooral eerst het leuke werk doen!quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Altijd makkelijk, wel minder leuk.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dan moeten we iemand anders hebben die dat doet:quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:12 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Ja, maar ik laat jullie vooral eerst het leuke werk doen!
We hebben nog mensen nodig voor:
Uitvallers 1-1600
Nieuwkomers 2023-24
Nieuwkomers uitbreiding keuzelijst
Nieuwkomers vrije keuze
Re-entries op basis recente uitvallers[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zoals ik in mijn laatste zin al zei: ik had er ook niks anders van verwacht. Ik vind het gewoon wel leuk om elk jaar een lijstje in te sturen en in de week zelf pik je altijd wel wat uurtjes luisteren mee. Het hele sfeertje erom heen heeft ook wel iets gezelligs. Verder ook niet te veel waarde hechten aan zo'n top 2000 (vind ik dan).quote:Op maandag 8 december 2025 22:52 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Wat had jij er dan in gehoopt /verwacht?![]()
Oh jongens, Piano Man is ook gewoon viral de afgelopen maanden. Over de hele globe opeens in de streaming-lijsten. Dat levert wel een duidelijk duwtje op. https://kworb.net/spotify/track/70C4NyhjD5OZUMzvWZ3njJ.htmlMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ja iemand noemde al dat er een tiktoktrend was. Verklaart een hoop jaquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:12 schreef Cassa95 het volgende:
Oh jongens, Piano Man is ook gewoon viral de afgelopen maanden. Over de hele globe opeens in de streaming-lijsten. Dat levert wel een duidelijk duwtje op. https://kworb.net/spotify/track/70C4NyhjD5OZUMzvWZ3njJ.html[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lekker man, de jeugd heeft de toekomst.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:12 schreef Cassa95 het volgende:
Oh jongens, Piano Man is ook gewoon viral de afgelopen maanden. Over de hele globe opeens in de streaming-lijsten. Dat levert wel een duidelijk duwtje op. https://kworb.net/spotify/track/70C4NyhjD5OZUMzvWZ3njJ.htmlAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Silver Springs was zonder Xi ook al omhoog gesprongen, maar die kunnen we nu helemaal wel voor de Top 300 opschrijven dan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
We ontsnappen aan een dodenbonus voor The Mavericks blijkbaar.
Wel jong weer, pas zestig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stel je voor dat dit 10 dagen geleden was gebeurd, dan hadden we mogelijk ook aan een extra Van Halen vast gezeten omdat Inkel die zo nodig 10x moest draaien dit jaar. Misschien moeten we vlinders maar verbieden met hun vleugels te slaan.quote:Op dinsdag 9 december 2025 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel jong weer, pas zestig.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zou dat niet per se ontsnappen noemen, had prima in de lijst gekund met Dance the Night Awayquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel jong weer, pas zestig.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, goede van Van Halenquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zou dat niet per se ontsnappen noemen, had prima in de lijst gekund met Dance the Night AwayUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Origineel van Dua Lipaquote:Op dinsdag 9 december 2025 15:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zou dat niet per se ontsnappen noemen, had prima in de lijst gekund met Dance the Night AwayMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Wel best jammer dat we niet meer mogen genieten van Maud op zaterdagavondquote:Remember the jester that showed you tears
Bohh die was geil jaquote:Op dinsdag 9 december 2025 17:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Wel best jammer dat we niet meer mogen genieten van Maud op zaterdagavondHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
People Watching en Starburster hadden gewoon op de keuzelijst moeten staan hè? Als die het niet halen nu, dan ligt dat echt aan 2.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik vind het jammer dat God Only Knows niet in de top 10 is geëindigd. Had ik opperbaas Brian wel gegund
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Oh dus het lag niet aan mijquote:
Damn
Had r al klaarstaan voor 1 van ok01s rondvragen, niet in de lijst, maarr- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Hebben jullie een ultieme Top 2000-plaat? Je hoeft er niet eens op te stemmen of in je Top 10 allertijden te hebben, maar zo'n nummer waarbij je onmiddelijk aan de Top 2000 denkt als je 'm hoort (waarschijnlijk 1 van de laatste 2 dagen)?
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
In m'n stemlijst staat er jaar na jaar een van Cuby & The Blizzards, die ooit uit de Top 2000 is geplukt.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hebben jullie een ultieme Top 2000-plaat? Je hoeft er niet eens op te stemmen of in je Top 10 allertijden te hebben, maar zo'n nummer waarbij je onmiddelijk aan de Top 2000 denkt als je 'm hoort (waarschijnlijk 1 van de laatste 2 dagen)?
Buiten die lijst en m'n eigen playlists, hoor ik het zelden tot nooit.
Bekijk deze YouTube-video2025-jaarlijst![]()
Bohemian Rhapsodyquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ligt erg voor de hand, jaquote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Worn down pianoquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Ik heb fijne herinneringen aan I’m Going Home en de DC9, daarom ben ik er ook zo vocaal over. Aangezien die eerste als enige (en mogelijk sinds gisteren niet meer) over is, is het die.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Nice, k denk dat ik een playlistje ga maken bij genoeg antwoorden- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
The House of the Rising Sun|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
(t Is ook ok als je eigenlijk het nummer best niks vindt, maar toch je Top 2000-gevoel aanzwengelt)- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Buiten die al genoemd zijn:
A Whiter Shade of PaleYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
En veel van de traditionele top 10 nummers natuurlijk.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Zondagmiddag Buitenveldert vind ik ook een typische, al staat het er al jaren niet meer in.
Ook dat vond ik ooit (2008 of 2009) in die lijst.2025-jaarlijst![]()
2 mentions, die gaat erinquote:Op dinsdag 9 december 2025 20:06 schreef Eightyone het volgende:
Zondagmiddag Buitenveldert vind ik ook een typische, al staat het er al jaren niet meer in.
Ook dat vond ik ooit (2008 of 2009) in die lijst.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik had dat altijd met Airport - the motorsquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ik ben morgen ook vrij en kan de gifjes langs gaan. Pak wel eerst de nieuwkomers van 2023-2024 op en ga dan door op de uitbreiding van de keuzelijst.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan moeten we iemand anders hebben die dat doet:
We hebben nog mensen nodig voor:
Uitvallers 1-1600
Nieuwkomers 2023-24
Nieuwkomers uitbreiding keuzelijst
Nieuwkomers vrije keuze
Re-entries op basis recente uitvallers![]()
Ik ga morgen de hoogste 100 van de Extra 500 wel langs- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Avond.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die waren we zonder Top 2000 waarschijnlijk toch wel redelijk vergeten ondertussen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Na elke editie vergeet ik het sowieso direct weer. Terwijl er toch weinig aan mankeert.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Avond.
Die waren we zonder Top 2000 waarschijnlijk toch wel redelijk vergeten ondertussen.2025-jaarlijst![]()
Overture van The Who natuurlijkquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
Echoes.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar dat is meer vanwege 'wat gaat de DJ doen?'.No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Ja voor mij ook wel denk ik.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:37 schreef Berkery het volgende:
[..]
Echoes.
Maar dat is meer vanwege 'wat gaat de DJ doen?'.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee dat is veel te niche gok ik.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:20 schreef ReibRekkel het volgende:
Wat denken jullie, komt Lotje erin? Ik heb daar van de zomer al een weddenschap over afgesloten![]()
Eloisequote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.My friends all drive horses![]()
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar het stond wel in de top 10 van Spotify. En als de studentenvereniging enigszins haar best doet dan kan ie er toch tegenaan gaan snurken ben ik bangquote:![]()
Neuh denk ik niet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 20:20 schreef ReibRekkel het volgende:
Wat denken jullie, komt Lotje erin? Ik heb daar van de zomer al een weddenschap over afgeslotenYour beauty never ever scared me.![]()
Oef, een ultieme Top 2000-plaat.
Toch wel gewoon Child In Time, leren kennen tijdens die allereerste editie in 1999 toen ik voor het eerst mocht opblijven met oud en nieuw.![]()
Ultieme top 2000 plaat?
Hmm, van andere jaren waren white soxx - Versailles, Charlie Daniels band- The devil went down to Georgia en clannad- theme from Harry’s game toch wel aangename ontdekkingen.![]()
Bij mij denk ik een nummer wat ik buiten de lijst echt niet zou horen. Dan kom ik denk ik op iets als Worn Down Piano, elk jaar even genieten en daarna weer vergeten dat dat nummer bestaatquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.Al besproken zie ik.
edit: Halo Of Flies is ook zo'n één.
[ Bericht 2% gewijzigd door MTheBassman op 09-12-2025 23:35:54 ]"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Mijn favoriete Cuby plaat in de lijst, goeie keuzequote:Op dinsdag 9 december 2025 19:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In m'n stemlijst staat er jaar na jaar een van Cuby & The Blizzards, die ooit uit de Top 2000 is geplukt.
Buiten die lijst en m'n eigen playlists, hoor ik het zelden tot nooit.
Bekijk deze YouTube-video
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Dit. En dan zodra de gong gaat.quote:
gelukkig nieuwjaar
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Room to Move en Turn to Stone denk ik. Qua hogere regionen Halo of Flies of Whole Lotta Rosie denk ikquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Even resumerend:
- B.B. King alleen met U2 in de lijst. Geen The Thrill is Gone.
- Geen Muddy Waters met Mannish Boy.
- Robert Cray op weg uit de lijst.
- I Put A Spell On You van C.C.R. i.p.v. Screamin' Jay Hawkins.
- Geen Little Richard, eenmaal Chuck Berry, en maar liefst negentien keer Elvis Presley.
- Etta James handhaaft zich nog wel.
- Stevie Ray Vaughan mag nog net aan meedoen met een nummertje.
- Wel een Joe Bonamassa en Beth met "I'll Take Care of You"![]()
- Driemaal Lynyrd Skynyrd (Yeah, Murica!!)
- 22 maal The Rolling Stones, en 7 maal Led Zeppelin.
Beetje karig allemaal.
Ik zie overigens dat ook Jimmy Cliff het dit jaar niet heeft gehaald. Dan moet je teruggaan naar '99 en '01.![]()
Ik vraag mij altijd af of Johan Derksen deze plaat wel eens opzet:quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In m'n stemlijst staat er jaar na jaar een van Cuby & The Blizzards, die ooit uit de Top 2000 is geplukt.
Bekijk deze YouTube-video![]()
Euhh??quote:Op woensdag 10 december 2025 00:06 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Even resumerend:
- Geen Little Richard, eenmaal Chuck Berry, en maar liefst negentien keer Elvis Presley.
Beetje karig allemaal.
Ik zie overigens dat ook Jimmy Cliff het dit jaar niet heeft gehaald. Dan moet je teruggaan naar '99 en '01.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja, wie roept dit?quote:Op woensdag 10 december 2025 00:06 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Even resumerend:
Beetje karig allemaal.
Ik zie overigens dat ook Jimmy Cliff het dit jaar niet heeft gehaald. Dan moet je teruggaan naar '99 en '01.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op woensdag 10 december 2025 00:06 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Even resumerend:
Beetje karig allemaal.
Ik zie overigens dat ook Jimmy Cliff het dit jaar niet heeft gehaald. Dan moet je teruggaan naar '99 en '01.quote:Dit gaat over de lijst van 2024 neem ik aan.quote:|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Kun je mooi morgen nog een keer ergeren.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Time in a bottle vind ik ook een echte top 2000 plaat.
Net als Nathalie.I love music |Ajax forever
Diaan geeft aan dat het voor haar Making plans voor Nigel is.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.I love music |Ajax forever
Nights in White Satin en toch ook Atemlos durch die nachtquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de mijne toch echt Mr Blue Sky is.![]()
Ja, kans op turbulentie in die DC neeheegen!quote:Op woensdag 10 december 2025 08:01 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb de riemen alvast vastgemaakt.
Ik heb helaas geen tijd om alles te volgen vandaag, ik zie het resultaat vanavond wel!![]()
Ik heb Suus & Freek in mijn 100. Denk je dat ik moet controleren of die er nog in staan?quote:Op woensdag 10 december 2025 08:05 schreef camilero het volgende:
[..]
Ja, kans op turbulentie in die DC neeheegen!
Ik heb helaas geen tijd om alles te volgen vandaag, ik zie het resultaat vanavond wel!All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zou het voor de zekerheid maar even checken, je weet maar nooit!quote:Op woensdag 10 december 2025 08:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik heb Suus & Freek in mijn 100. Denk je dat ik moet controleren of die er nog in staan?![]()
![]()
Tubular Bells. Je hoort hem nooit, ik zal hem zelf nooit draaien, ik zal er nooit op stemmen, maar het mag de Top2000 nooit verlaten. Mooi dat dit soort nummers het nog redden, en heerlijk dat ze hem de hele 25 minuten draaien.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Buiten dat is het een stukje topic traditie met al die gifjes.![]()
1300 meen ikquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oh dan al? Jeetje.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zet I'm Going Home op repeat en ik power zo door die onderste honderd heen. Ik reken op een bloedbad.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
104,94,104,92,107,98,160
Dat zijn het aantal nieuwkomers-uitvallers de afgelopen 7 edities. Ik verwacht niet zoveel als in 2018, het tijdperk van heel veel verloop. Maar ik denk wel net wat meer dan andere jaren. 115-120 is mijn aanname.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik geef Winning trouwens wel een redelijke kans om 1 van die 120 te zijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Met Winning en Lionel mogen we wel 2x kwaliteit bij noteren.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:37 schreef Tussle266 het volgende:
Ik geef Winning trouwens wel een redelijke kans om 1 van die 120 te zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Er zijn er nog wel een paar waar ik redelijk in geloof. In The Modern World lijkt me bijvoorbeeld ook zeker, niet perse de beste DC (want er staat geen 9 achter), maar in het grotere geheel een prima toevoeging. Ik hoop er een beetje op dat dat compenseert voor de Atje in de kist muziek.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met Winning en Lionel mogen we wel 2x kwaliteit bij noteren.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oh An Ocean In Between The Waves leek me ook aardig zeker trouwens. Dat zou betekenen dat de laatste avond van de 4851 3 maal verruimd zou worden.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:42 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er zijn er nog wel een paar waar ik redelijk in geloof. In The Modern World lijkt me bijvoorbeeld ook zeker, niet perse de beste DC (want er staat geen 9 achter), maar in het grotere geheel een prima toevoeging. Ik hoop er een beetje op dat dat compenseert voor de Atje in de kist muziek.
Ik vrees wel dat er ook minimaal 1 kwijtgespeeld wordt van die noteringen, For No One lijkt me vrijwel kansloos voor een nieuwe deelname. Enige hoop is dat de Beatles nog ergens een bonus hebben gepakt, getuige de vele extra kansen in de Evergreen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Richie? Die vent staat er al jaaaaren in hoor.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met Winning en Lionel mogen we wel 2x kwaliteit bij noteren.![]()
Toch maar even een nieuw account aangemaakt, lukte niet in m'n oude te komen. Maar ik wil de staatieindetop2000 dag hier niet missen
Deze heb ik alvast met potlood opgeschreven
Black Sabbath - Iron Man
Fontaines D.C. - In the Modern World
Lola Young - Messy
Ozzy Osbourne - Crazy Train
RAYE - Ice Cream Man
RAYE - Worth It
René Karst - Atje voor de sfeer
René Karst - Liever te dik in de kist
Suzan & Freek - Lichtje branden![]()
Van Raye is ook Where is My Husband wel zeker. Ik verwacht ook alle S&F's die we vorig jaar hadden geloosd, Winning, An Ocean In Between The Waves, die 2 nieuwe liedjes van S&F van dit jaar, Bente, Bente met Blof en Sophie Straat als 100% zekerheidjes. Claude's ESF-nummer lijkt me ook kansrijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:47 schreef BasBasBas3 het volgende:
Toch maar even een nieuw account aangemaakt, lukte niet in m'n oude te komen. Maar ik wil de staatieindetop2000 dag hier niet missen
Black Sabbath - Iron Man
Lola Young - Messy
RAYE - Ice Cream Man
RAYE - Worth It
Suzan & Freek - Lichtje branden[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik weet het zo net nog niet, als je zelfs de Radio 2 80s-lijst daar niet mee haalt terwijl je compleet Fok! en MuMe hebt gemobiliseerd zie ik het vrij somber in... en zo'n bekend nummer is het toch niet?quote:Op woensdag 10 december 2025 09:37 schreef Tussle266 het volgende:
Ik geef Winning trouwens wel een redelijke kans om 1 van die 120 te zijn.
TENZIJ dat nummer echt een Tiktokhype was in like 2023 ofzo want voordat het Fok!'s troetelplaatje werd kende ik het niet eens![]()
![]()
Winning stond voor het eerst op de keuzelijst. Maar oke 100% overtuigd ben ik niet ondanks dat ie ooit de SNOB won.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet, als je zelfs de Radio 2 80s-lijst daar niet mee haalt terwijl je compleet Fok! en MuMe hebt gemobiliseerd zie ik het vrij somber in... en zo'n bekend nummer is het toch niet?
TENZIJ dat nummer echt een Tiktokhype was in like 2023 ofzo want voordat het Fok!'s troetelplaatje werd kende ik het niet eens[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh ja, Ocean geloof ik ook wel in.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh An Ocean In Between The Waves leek me ook aardig zeker trouwens. Dat zou betekenen dat de laatste avond van de 4851 3 maal verruimd zou worden.
Ik vrees wel dat er ook minimaal 1 kwijtgespeeld wordt van die noteringen, For No One lijkt me vrijwel kansloos voor een nieuwe deelname. Enige hoop is dat de Beatles nog ergens een bonus hebben gepakt, getuige de vele extra kansen in de Evergreen.
Voor wat betreft Paul & Co vrees ik ook. Maar anderszijds krijgen we de komende jaren 35 biopics en alles erop en eraan, koffiemokken, dekbedden, dus de boel is nog niet verloren voor de lange termijn.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik verwacht die ook allemaal wel, maar zijn toch nog niet 100% zeker voor mijn gevoelquote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Raye is ook Where is My Husband wel zeker. Ik verwacht ook alle S&F's die we vorig jaar hadden geloosd, Winning, An Ocean In Between The Waves, die 2 nieuwe liedjes van S&F van dit jaar, Bente, Bente met Blof en Sophie Straat als 100% zekerheidjes. Claude's ESF-nummer lijkt me ook kansrijk.![]()
Winning niet, maar de rest is of al genoemd, of kwam goed uit de Facebooklijstjes, of is Suzan en Freek.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:50 schreef BasBasBas3 het volgende:
[..]
Ik verwacht die ook allemaal wel, maar zijn toch nog niet 100% zeker voor mijn gevoel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
het zou me ook redelijk verbazen als number of the beast het niet haalt, gezien dat nieuwe toevoegingen van Iron Maiden vrijwel altijd gelijk de bovenste helft halen![]()
Subtiele hint dat we The Fate of Ophelia niet hoeven invoeren. Die heeft het toch wel gehaaldquote:Op woensdag 10 december 2025 09:10 schreef Dagoduck het volgende:
Ik krijg het alweer helemaal warm van dat Taylor Swift-gifje.
[ afbeelding ]Remember the jester that showed you tears
Zin in om straks weer lekker allerlei random dingen te proberen en tot verrassingen te komenHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Die keuzelijsttoevoeging maakt wel een groot verschil hoor. Ik geloof er best in. Ook nog eens oud nummer 1 in de snob. Al die oud nummers 1 zijn overgestapt op het moment dat het kon. Maar wat je zegt is wel waar, dus misschien ijdele hoop.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet, als je zelfs de Radio 2 80s-lijst daar niet mee haalt terwijl je compleet Fok! en MuMe hebt gemobiliseerd zie ik het vrij somber in... en zo'n bekend nummer is het toch niet?
TENZIJ dat nummer echt een Tiktokhype was in like 2023 ofzo want voordat het Fok!'s troetelplaatje werd kende ik het niet eensAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja dat klopt, maar is het nummer/de band überhaupt bekend bij mensen die niet op Fok! en MuMe zitten?quote:Op woensdag 10 december 2025 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Winning stond voor het eerst op de keuzelijst.
Bij bands als The National en Porcupine Tree ofzo is er nog een grote fanbase buiten de vaste forumgasten, maar hier zou ik het echt niet weten wie buiten het internet is van "wajoo Winning, daar ga ik écht op stemmen".![]()
Nouja, het stond wel gewoon op 1 in de Snob 2000 toch? Fanbase is wel een stuk kleiner dan van die 2 ja, maar Porcupine Tree staat ook wel een stuk hoger. Top 2000 is natuurlijk wel erg 80s minded, dus dat is dan weer een voorsprong op The National. Ik vind Bloodbuzz relatief laag staan tegenover de Kink 1500 namelijk.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:52 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar is het nummer/de band überhaupt bekend bij mensen die niet op Fok! en MuMe zitten?
Bij bands als The National en Porcupine Tree ofzo is er nog een grote fanbase buiten de vaste forumgasten, maar hier zou ik het echt niet weten wie buiten het internet is van "wajoo Winning, daar ga ik écht op stemmen".[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja dat klopt, maar a) dat is natuurlijk niet zo'n grote groep stemmers als bij de Top en b) een aanzienlijk deel van díe mensen zal ook wel actief zijn op deze fora.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, het stond wel gewoon op 1 in de Snob 2000 toch?![]()
Zou bij de casual stemmer Porcupine Tree dichterbij National of bij Sound staan? Ik heb daar echt geen idee van eigenlijk.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik verwacht ook dat Winning het nu net gaat halen, maar dat het geen blijvende notering is voor de komende jaren![]()
Tim hep ook nog een klein beetje reclame gemaakt, dat is misschien net wat het verschil maken kan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
hebben we eigenlijk een idee van hoeveel stemmen je ongeveer nodig hebt om een nummer in de lijst te krijgen?![]()
Een aantal jaar geleden 200-250, ik kan me voorstellen dat dat nu net iets hoger ligt.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:59 schreef hihohaswessam het volgende:
hebben we eigenlijk een idee van hoeveel stemmen je ongeveer nodig hebt om een nummer in de lijst te krijgen?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik dacht een paar honderd, rond de 500 of zo. Maar ik weet niet of het totaal aantal stemmen de laatste jaren is gestegen of gedaald en of het dus makkelijker of moeilijker is geworden erin te komenquote:Op woensdag 10 december 2025 09:59 schreef hihohaswessam het volgende:
hebben we eigenlijk een idee van hoeveel stemmen je ongeveer nodig hebt om een nummer in de lijst te krijgen?![]()
Ben ik de enige die de Tylor Swift hype niet snapt. Prima popzangeres maar is het nou allemaal echt zo bijzonderquote:Op woensdag 10 december 2025 09:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Subtiele hint dat we The Fate of Ophelia niet hoeven invoeren. Die heeft het toch wel gehaald![]()
Ik vind het ook wat overdreven, maar het zijn wel een aantal puike songs. Folklore/Evermore zijn echt heel goed en verder zit er ook degelijk materiaal tussen. Maar ook het mindere materiaal hangt er tussen in deze lijst.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de Tylor Swift hype niet snapt. Prima popzangeres maar is het nou allemaal echt zo bijzonder[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is zeker waar maar andere pop zangeressen hebben net zo goed puike songs natuurlijkquote:Op woensdag 10 december 2025 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat overdreven, maar het zijn wel een aantal puike songs.![]()
Over The National gesproken, daar was er ook eentje op de keuzelijst bijgezet.
En relatief jonge bands als 1975 en Foals, voor het eerst erop, wat denken jullie daarvan?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
1975 sowieso.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En relatief jonge bands als 1975 en Foals, voor het eerst erop, wat denken jullie daarvan?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zou prima kunnen!quote:Op woensdag 10 december 2025 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En relatief jonge bands als 1975 en Foals, voor het eerst erop, wat denken jullie daarvan?Vaak is 'populaire artiest + slechts één nummertje op de keuzelijst' vaak al genoeg. Zie Kendrick Lamar, Suede, Porcupine Tree, vanaf 12 uur Fonteinen, Amerikaanse Hoofdstad etcetera.
![]()
Die nieuwe The National is volstrekt kansloos. Dat is weer zo'n vreemde R2 keuzequote:Op woensdag 10 december 2025 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En relatief jonge bands als 1975 en Foals, voor het eerst erop, wat denken jullie daarvan?Remember the jester that showed you tears
Hoevaak zou die volgens Last.fm op Radio 2 gedraaid zijn? 🤔quote:Op woensdag 10 december 2025 10:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Die nieuwe The National is volstrekt kansloos. Dat is weer zo'n vreemde R2 keuze![]()
Die eerste vier zijn op zich prima. Ik ken RAYE niet, maar ik denk dat ik zeker twee betere Ice Cream Men kenquote:Op woensdag 10 december 2025 09:47 schreef BasBasBas3 het volgende:
Black Sabbath - Iron Man
Lola Young - Messy
RAYE - Ice Cream Man
RAYE - Worth It
Suzan & Freek - Lichtje branden![]()
Op zich zou RAYE prima zijn, maar ja, dan wel andere dan deze. Maar dan nog kan het allemaal veel erger.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:13 schreef camilero het volgende:
[..]
Die eerste vier zijn op zich prima. Ik ken RAYE niet, maar ik denk dat ik zeker twee betere Ice Cream Men kenAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
RAYE is voor mij ook prima, maar ik vind Ice Cream Man van Blur ook leuker iddquote:Op woensdag 10 december 2025 10:13 schreef camilero het volgende:
[..]
Die eerste vier zijn op zich prima. Ik ken RAYE niet, maar ik denk dat ik zeker twee betere Ice Cream Men ken![]()
Oh, die was ik nog vergetenquote:Op woensdag 10 december 2025 10:17 schreef BasBasBas3 het volgende:
[..]
RAYE is voor mij ook prima, maar ik vind Ice Cream Man van Blur ook leuker idd![]()
![]()
Ben ook benieuwd of er nog iets uit K-Pop Demon Hunters in de Top komt te staan. Golden was een gigantische hit, maar natuurlijk niet op de keuzelijst (plus ook nauwelijks door R2 gedraaid, dacht ik).![]()
Niet keuzelijst is vanwege 2025, he. Ruud heeft hem wel een paar keer gedraaid. Tijdens de stemfinale dag zei Emmely dat 1% van de stemmers K-Pop als favoriete genre had ingevuld. Als die allemaal daarop stemmen, dan is het wel binnen. En Rosé komt natuurlijk sowieso binnen,K-Pop technisch. Maar dat staat los van Demon Hunters.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:19 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Ben ook benieuwd of er nog iets uit K-Pop Demon Hunters in de Top komt te staan. Golden was een gigantische hit, maar natuurlijk niet op de keuzelijst (plus ook nauwelijks door R2 gedraaid, dacht ik).All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als voor de hand liggende opties wil ik hier nog even More than a feeling, Keep on loving you en aanverwanten aan toevoegenquote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zag ook BTS online wel eens opduiken los van die draak met koudspel. Riemen vastquote:Op woensdag 10 december 2025 10:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Niet keuzelijst is vanwege 2025, he. Ruud heeft hem wel een paar keer gedraaid. Tijdens de stemfinale dag zei Emmely dat 1% van de stemmers K-Pop als favoriete genre had ingevuld. Als die allemaal daarop stemmen, dan is het wel binnen. En Rosé komt natuurlijk sowieso binnen,K-Pop technisch. Maar dat staat los van Demon Hunters.Remember the jester that showed you tears
Los van of ze t wel of niet halen: ik begin elk jaar steeds minder zin te krijgen in de top 2000 door al die actiesquote:Op woensdag 10 december 2025 10:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Zag ook BTS online wel eens opduiken los van die draak met koudspel. Riemen vastHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
dat worden er steeds mee ja, aan de andere kant, dat maakt ook maar een heel klein deel uit van de lijst natuurlijk. Het ene jaar boeren, het andere jaar SeF. En dan nog de losse acties voor platen die actueel of nieuwswaarde hebben zoals Dermot Kennedy of Soldier On. En het begon natuurlijk met Radio 2 zelf die Avond toen erg ging promoten als nieuwe nummer 1 plaat.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Los van of ze t wel of niet halen: ik begin elk jaar steeds minder zin te krijgen in de top 2000 door al die acties
En elk jaar heb je natuurlijk de onvermijdelijke dodenbonussen voor diverse artiesten.![]()
Als Dynamite of Butter in de Top 2000 zou komen, zou ik daar wel mee kunnen leven. Gewoon hits geweest in Nederland, op 2 gedraaid destijds ook. Ik heb meer moeite met Utreg of Bloemkole of meer van dat soort 3-man-en-een-paardekop-doelgroepenmuziek.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Los van of ze t wel of niet halen: ik begin elk jaar steeds minder zin te krijgen in de top 2000 door al die actiesAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ben zeker geen fan van Ruud de Wild maar zou het toejuichen als zijn oproep voor 12 to 12 in de lijst slaagtRemember the jester that showed you tears
Na elk jaar begint het natuurlijk wel een groter deel van de lijst te worden, want sommige dingen blijven hangen. Andere stemacties zijn na een jaar weg.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:38 schreef alopio het volgende:
[..]
dat worden er steeds mee ja, aan de andere kant, dat maakt ook maar een heel klein deel uit van de lijst natuurlijk. Het ene jaar boeren, het andere jaar SeF. En dan nog de losse acties voor platen die actueel of nieuwswaarde hebben zoals Dermot Kennedy of Soldier On. En het begon natuurlijk met Radio 2 zelf die Avond toen erg ging promoten als nieuwe nummer 1 plaat.
En elk jaar heb je natuurlijk de onvermijdelijke dodenbonussen voor diverse artiesten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We hadden al geteld dat m dat noet ging worden aangezien ie er 12/13 van zn lijstje de lijst hadden gehaald?quote:Op woensdag 10 december 2025 10:40 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Ik ben zeker geen fan van Ruud de Wild maar zou het toejuichen als zijn oproep voor 12 to 12 in de lijst slaagtHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Nog even vooraf, voor wie de nieuwkomers gaan zoeken, denken jullie eraan om een lijstje te maken, niet alles door elkaar, voor als ik na een uur uitvallers schrapen terugkom
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Aah sombr vooruitzichtquote:Op woensdag 10 december 2025 10:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
We hadden al geteld dat m dat noet ging worden aangezien ie er 12/13 van zn lijstje de lijst hadden gehaald?Remember the jester that showed you tears
geen Marquee Moon en geen Starless in de hele top 2000 valt wel een beetje tegen
oh dat is die van 2024 lol
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
forum@fok.nl mailen geloof ik.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:47 schreef BasBasBas3 het volgende:
Toch maar even een nieuw account aangemaakt, lukte niet in m'n oude te komen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Nee hoor, maak je geen zorgen. Wij gaan gewoon als kippen zonder koppen dingen neerplempen, en daarna juichen of koken over de smaakvolheid van Nederland.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even vooraf, voor wie de nieuwkomers gaan zoeken, denken jullie eraan om een lijstje te maken, niet alles door elkaar, voor als ik na een uur uitvallers schrapen terugkomDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Lekker man.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee hoor, maak je geen zorgen. Wij gaan gewoon als kippen zonder koppen dingen neerplempen, en daarna juichen of koken over de smaakvolheid van Nederland.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ze heeft iets heel goed gedaan qua ondernemen en qua fans aan zich (en aan elkaar) binden.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:01 schreef alopio het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de Tylor Swift hype niet snapt. Prima popzangeres maar is het nou allemaal echt zo bijzonder|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Zou het Béla Lugosi momentje van Kevin Parker kans maken? Vrees van niet heRemember the jester that showed you tears
Dus het is eigenlijk een soort Suzan van Freek?quote:Op woensdag 10 december 2025 10:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze heeft iets heel goed gedaan qua ondernemen en qua fans aan zich (en aan elkaar) binden.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Houden we dit nog aan?
1901-2000 @Tussle266
1801-1900 Dagoduck
1701-1800 @Mexicanobakker
1601-1700 @Felagund|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik had die als eerste mainstreamhit van Tame Impala eigenlijk wel met potlood staan. Of in ieder geval bij de bovenste 15 internationale vrije-keus-opties die kans maken.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Zou het Béla Lugosi momentje van Kevin Parker kans maken? Vrees van niet heMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Die twee ga ik zoveel mogelijk uit de weg dus ik weet er zo weinig mogelijk van maar ik neem aan dat zij geen miljardair zijn.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk een soort Suzan van Freek?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Zij binnen een jaar of 2 wel. Bohhhquote:Op woensdag 10 december 2025 10:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die twee ga ik zoveel mogelijk uit de weg dus ik weet er zo weinig mogelijk van maar ik neem aan dat zij geen miljardair zijn.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Oja, Jan Klaassen was ook al gespoild[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Om 12:01 weten we of dat zo is!quote:Op woensdag 10 december 2025 11:13 schreef Scorpion_17 het volgende:
Luke combs versie mag er wel uit[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tis niet mn eerste zoektermquote:Op woensdag 10 december 2025 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om 12:01 weten we of dat zo is!
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Bij mij wel, want het is de nummer 1800.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Stukje Den Helder in de lijst voor @Dagoduckquote:Op woensdag 10 december 2025 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oja, Jan Klaassen was ook al gespoildRemember the jester that showed you tears
Ik ga zo wel langs mijn lijstje aan vrije keuze mogelijkheden om 12:01, dan hebben we wat dat betreft een startMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik vul nooit vrije keuzes in, is er überhaupt een kans dat deze dan in de lijst komen?
Voorbeelden?[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?![]()
Jullie zijn te serieusquote:Op woensdag 10 december 2025 10:54 schreef Dagoduck het volgende:
Houden we dit nog aan?
1901-2000 @:Tussle266
1801-1900 Dagoduck
1701-1800 @:Mexicanobakker
1601-1700 @:Felagund
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik dacht er nog over na hoe opvallend het eigenlijk is dat die het 26 jaar heeft volgehouden. Als je bekijkt wat er voor die tijd allemaal al is uit gegaan wat je wel nog gewoon wekelijks op de radio hoort.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Jaarlijks.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:25 schreef mitt het volgende:
Ik vul nooit vrije keuzes in, is er überhaupt een kans dat deze dan in de lijst komen?
Voorbeelden?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik vind die uitvallers snel in kaart brengen wel echt fijn.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vind het een beetje puzzelen en niet alles meteen in kaart hebben ook wel leuk. :-)quote:Op woensdag 10 december 2025 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind die uitvallers snel in kaart brengen wel echt fijn.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja dat kan met de binnenkomers.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje puzzelen en niet alles meteen in kaart hebben ook wel leuk. :-)[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We moeten ook nog tijd overhouden om alles heel ellendig te vinden he? Een beetje tempo erin kan dan geen kwaad.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje puzzelen en niet alles meteen in kaart hebben ook wel leuk. :-)All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik heb een lijstje op mijn pc met nummers waarin Den Helder wordt genoemd.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:23 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Stukje Den Helder in de lijst voor @:Dagoduck
Helderziende - Drs. P
Jan Klaassen de trompetter - Rob de Nijs
Postbode - Maarten van Roozendaal
Den Helder - Voutlooz
Heel mijn leven wil ik zingen - Marianne Weber
Helemaal van Heerlen naar Den Helder - De Ministars
Den(k) Helder - De Alchemisten
Den Helder - Fred de Munk
Beverwijk - Andermans Veren
NL Door - Opgezwolle
Gottes Werk und Teufels Beitrag - Pascow
Geleen 2 Den Helder - $KEER&BOO$
Licht uit - Gotu Jim
Is er nog plaats in de schuilkelder voor een man met een gitaar? - Cornelis Vreeswijk
Haast (rust roest) - Frank Boeijen Groep
Supersoaker - Yung Herman
Volvo - Bob uit Zuid
Beppekelder - Liereliet
Waddup - Mertens
Prins-gemaal - Jasperina de Jong
Fijn met de trein - Lowland Trio
File - André van Duin
Carnaval met Rinus - Zanger Rinus
Een zomerdag in Nederland - Corry Konings
De leerschool van het leven - Jules de Corte
Thé Lau - We zijn wie we zijn
Jutter - Zijlstra
Tropisch Nederland - The Amazing Stroopwafels
Ik ben een poema, meneer - De Poema's
Oprechte liefde - Linda Wagenmakers, Gikkels
Al jaren truckchauffeur - Ronnie Ruysdael
Als ik geld zou hebben - Dorus
1 keer alles - Van Dik Hout
Lange Jaap - Michiel Tegelberg
Den Helder kust de zee - Adriaan Bais
Vaarwel lief Den Helder - Fred Piek
Bel de dokter op - Mitta
Liefde is het antwoord - Combo Arjo Boot
Peters Samba - Combo Arjo Boot
Beverwijk - Johan Hoogeboom
Fijnfisjenie in Waaienburg! - Lamme Frans (indirect, Waaienburg is carnavalsnaam van Den Helder)
Tru G - Delly (indirect, Delly is straattaalnaam van Den Helder)
Aanvullingen altijd welkom.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Was ik ook van planquote:Op woensdag 10 december 2025 11:36 schreef BasBasBas3 het volgende:
Ik ga in elk geval de nieuwe toevoegingen uit de keuzelijst langsRemember the jester that showed you tears
De een de oudjes en de ander de 2023/24 toevoegingenquote:Op woensdag 10 december 2025 11:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Gewoon in 2-en delen, het waren er zo'n 300.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op woensdag 10 december 2025 11:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje op mijn pc met nummers waarin Den Helder wordt genoemd.
Remember the jester that showed you tears
ik begin wel bij de oudjesquote:Op woensdag 10 december 2025 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De een de oudjes en de ander de 2023/24 toevoegingen![]()
De tering hoe ben ik die vergetenquote:Op woensdag 10 december 2025 08:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Tubular Bells. Je hoort hem nooit, ik zal hem zelf nooit draaien, ik zal er nooit op stemmen, maar het mag de Top2000 nooit verlaten. Mooi dat dit soort nummers het nog redden, en heerlijk dat ze hem de hele 25 minuten draaien.
Buiten dat is het een stukje topic traditie met al die gifjes.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Na mijn eigen inzendingen langs te zijn gegaan natuurlijkquote:Op woensdag 10 december 2025 11:41 schreef S9H het volgende:
[..]
Ik begin met de 2023/2024 toevoegingen![]()
Vooral deze van een Duitse punkbandquote:
Bekijk deze YouTube-videoZo specifiek, die bandleden moeten hier bijna wel jaarlijks op vakantie gaan.quote:Wir wissen ganz genau, wie viel die Gletscher schmelzen
Und wann das Meersalz dann das Grundwasser erreicht
Wann die Mangrovenwälder kleiner werden und verschwinden
Und Den Helder dann zum allerletzten Mal dem Wasser weicht|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik ben de Top2000 eeuwig dankbaar voor mijn ontdekking van Pink Floyd - Echoes. Even jaren niet op gestemd, maar de typering 'innerlijke schoonmaak' van Stasse zal ik nooit vergeten. Als ik even wat rotzooi op moet ruimen, of even een snelle rotvaart aan dingen in korte tijd erdoorheen moet jassen, zet ik het op mijn koptelefoon. Meesterwerk van begin tot eind, de opbouw vind ik mateloos fascinerend. Hoe je het kunt bedenken, schitterend.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
RAYE isquote:Op woensdag 10 december 2025 10:13 schreef camilero het volgende:
[..]
Die eerste vier zijn op zich prima. Ik ken RAYE niet, maar ik denk dat ik zeker twee betere Ice Cream Men ken
I love music |Ajax forever
RAYE zegt mij ook niets.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
RAYE is leuk behalve haar bijdragen op matige EDM-nummers[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Toen zat ze nog vast aan een groot label jaquote:Op woensdag 10 december 2025 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
RAYE is leuk behalve haar bijdragen op matige EDM-nummersMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
RAYE is dus een zangeres?
Kijk, ik leer al dingen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Zelfs die nummers zijn vaak minder matig dan ze zouden kunnen zijn, door haar.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
RAYE is leuk behalve haar bijdragen op matige EDM-nummersAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wel jammer dat Genesis (nee niet die van drumphil) niet is toegevoegd. Gewoon 15 keer gedraaid op 2 de afgelopen 15 maanden. Maar dat komt nog wel.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ook wel een hoop recentere ééndagsvliegen, denk (hoop) ikquote:Op woensdag 10 december 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
Meeste nummers die eruit vallen zullen wel jaren 60 en 70 zijn toch?![]()
En wat hypes van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 10 december 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
Meeste nummers die eruit vallen zullen wel jaren 60 en 70 zijn toch?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik ga sowieso alle nieuwe binnenkomers checken. Zo leer ik nog nieuwe muziek kennen dankzij deze boomerlijst!quote:![]()
![]()
De afgelopen jaren was dat redelijk verdeeld, omdat er ook wat hypes uit vallen en 80s/90s er meer in staanquote:Op woensdag 10 december 2025 11:56 schreef Momo het volgende:
Meeste nummers die eruit vallen zullen wel jaren 60 en 70 zijn toch?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jimi Hendrix aangeslingerd. Kom maar op met die gifjes.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Da's al een hele lijst!quote:Op woensdag 10 december 2025 11:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb een lijstje op mijn pc met nummers waarin Den Helder wordt genoemd.
Helderziende - Drs. P
Jan Klaassen de trompetter - Rob de Nijs
Postbode - Maarten van Roozendaal
Den Helder - Voutlooz
Heel mijn leven wil ik zingen - Marianne Weber
Helemaal van Heerlen naar Den Helder - De Ministars
Den(k) Helder - De Alchemisten
Den Helder - Fred de Munk
Beverwijk - Andermans Veren
NL Door - Opgezwolle
Gottes Werk und Teufels Beitrag - Pascow
Geleen 2 Den Helder - $KEER&BOO$
Licht uit - Gotu Jim
Is er nog plaats in de schuilkelder voor een man met een gitaar? - Cornelis Vreeswijk
Haast (rust roest) - Frank Boeijen Groep
Supersoaker - Yung Herman
Volvo - Bob uit Zuid
Beppekelder - Liereliet
Waddup - Mertens
Prins-gemaal - Jasperina de Jong
Fijn met de trein - Lowland Trio
File - André van Duin
Carnaval met Rinus - Zanger Rinus
Een zomerdag in Nederland - Corry Konings
De leerschool van het leven - Jules de Corte
Thé Lau - We zijn wie we zijn
Jutter - Zijlstra
Tropisch Nederland - The Amazing Stroopwafels
Ik ben een poema, meneer - De Poema's
Oprechte liefde - Linda Wagenmakers, Gikkels
Al jaren truckchauffeur - Ronnie Ruysdael
Als ik geld zou hebben - Dorus
1 keer alles - Van Dik Hout
Lange Jaap - Michiel Tegelberg
Den Helder kust de zee - Adriaan Bais
Vaarwel lief Den Helder - Fred Piek
Bel de dokter op - Mitta
Liefde is het antwoord - Combo Arjo Boot
Peters Samba - Combo Arjo Boot
Beverwijk - Johan Hoogeboom
Fijnfisjenie in Waaienburg! - Lamme Frans (indirect, Waaienburg is carnavalsnaam van Den Helder)
Tru G - Delly (indirect, Delly is straattaalnaam van Den Helder)
Aanvullingen altijd welkom.
Eén dingetje: dat nummer van Johan Hoogeboom en dat van Andermans Veren zijn precies hetzelfde. Just so you know 😊![]()
Nieuws is nog best laat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel!quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
1799 Marvin & Tammi
OUT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
We zijn live!Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Even aan mijn moeder vragen heeft t gehaald- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
1798 Sting & Cheb
Lana del Rey - Doin' Time ligt eruit!You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Wutquote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Heb ik een hype gemist? Voor het eerst sinds de compilatie-aflevering erinquote:Op woensdag 10 december 2025 12:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even aan mijn moeder vragen heeft t gehaald![]()
Tiktokhipequote:Op woensdag 10 december 2025 12:02 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Heb ik een hype gemist? Voor het eerst sinds de compilatie-aflevering erinHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
tiktok hitjequote:Op woensdag 10 december 2025 12:02 schreef VdB95 het volgende:
[..]
Heb ik een hype gemist? Voor het eerst sinds de compilatie-aflevering erin- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Golden Earring - Johnny Make Believe
Marco Borsato - vrij zijn
Billie Eilish - Lunch
Radiohead - Let Down
Bloem - Even aan mijn moeder vragen
Fontaines DC - In The Modern WorldHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
OUT 1900-1891:
1900 Willie Nelson On The Road Again
1899 Flemming Paracetamollen
1897 Otis Redding I've Got Dreams To Remember
1894 Crowded House Into Temptation
1891 Beyoncé ft. Jay-Z Crazy In Love|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Into Temptation was een immer presentquote:Op woensdag 10 december 2025 12:03 schreef Dagoduck het volgende:
OUT 1900-1891:
1900 Willie Nelson On The Road Again
1899 Flemming Paracetamollen
1897 Otis Redding I've Got Dreams To Remember
1894 Crowded House Into Temptation
1891 Beyoncé ft. Jay-Z Crazy In LoveHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Snollebollekes - Links Rechts staat er niet in
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Nice.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:02 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Fontaines DC - In The Modern World IN![]()
Dit weiger ik te gelovenquote:Op woensdag 10 december 2025 12:03 schreef Felagund het volgende:
Snollebollekes - Links Rechts staat er niet inHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Illusion en Training Season van Dua Lipa beide NIETRemember the jester that showed you tears
1787 Ronde Bright Eyes
Billie Eilish - Lunch
Radiohead - Let Down
Fontaines DC - In The Modern World
Eminem- Houdini
Roxy Dekker - Sugardaddy
Roxy Dekker - SatisfierHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Luisteraars hebben niet geluisterd dusquote:Op woensdag 10 december 2025 12:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Red Mij Niet redt het wederom wel![]()
![]()
Alvast een lijstje met binnenkomers
Billie Eilish - Lunch
Eminem - Houdini
Fontaines DC - In the Modern World
Marco Borsato - Vrij zijn
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De leven
Stef Ekkel & René Karst - Liever te dik in de kist dan weer een feestje gemist
Suzan & Freek - Lichtje branden
Suzan & Freek - Niemand
Taylor Swift ft. Post Malone - Fortnight![]()
Billie Eilish - Lunch
Radiohead - Let Down
Fontaines DC - In The Modern World
Eminem- Houdini
Roxy Dekker - Sugardaddy
Roxy Dekker - Satisfier
Taylor Swift ft. Post Malone - FortnightRemember the jester that showed you tears
Geen Claude met C'Est La Vie?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
OUT 1890-1881:
1888 The Doors Love Her Madly
1885 Beyoncé Love On Top
1883 The Beatles Here There And Everywhere
1881 Dan Hartman Relight My Fire|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
1776 The Script Breakeven OUT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Billie Eilish - Lunch
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Eminem - Houdini
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De leven
Suzan & Freek - Niemand![]()
1772 U2 - Angel of Harlem OUT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Billie Eilish - Lunch
Eminem - Houdini
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De leven
Suzan & Freek - Niemand
Roxy Dekker - Sugardaddy
Taylor Swift ft. Post Malone - Fortnight
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, TINI - We PrayRemember the jester that showed you tears
Billie Eilish - Lunch
Eminem - Houdini
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De leven
Suzan & Freek - Niemand'
Tina Turner - What's Love Got To Do With ItHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
gadverquote:Op woensdag 10 december 2025 12:08 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, TINI - We Pray![]()
1771 Elvis & JXL OUT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
OUT 1880-1871:
1880 Queen A Winter's Tale
1873 Vitesse Rosalyn|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Bij de Beatles had beter dat stompzinnige obla di eruit gemogen, maar nee die staat er nog in.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
OUT 1890-1881:
1888 The Doors Love Her Madly
1885 Beyoncé Love On Top
1883 The Beatles Here There And Everywhere
1881 Dan Hartman Relight My FireWell, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Billie Eililsh - Lunch
Black Sabbath - Iron Man
Dua Lipa - Houdini
Eminem - Houdini
Gorillaz - Dare
Iron Maiden - The Number of the Beast
Lola Young - Messy
Radiohead - Let Down
RAYE - Where Is My Husband
Rob de Nijs - Jan Klaassen de trompetter
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De Leven
Suzan & Freek - Niemand
Taylor Swift ft. Post Malone - Fortnight![]()
1770 Eminem My Name Is OUT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Billie Eilish - Lunch
Chic - Le Freak
Eminem - Houdini
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De leven
Suzan & Freek - Niemand'
Tina Turner - What's Love Got To Do With ItHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Alex Warren - Ordinary erin
Billie Eililsh - Lunch
Black Sabbath - Iron Man
Chic - Le Freak
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, TINI - We Pray
Dua Lipa - Houdini
Eminem - Houdini
Gorillaz - Dare
Lola Young - Messy
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De Leven
Suzan & Freek - Niemand
Tina Turner - What's Love Got To Do With It![]()
2 x Chappell Roan met Pink Pony Club en The Subway, 1 keer Sabrina Carpenter met Taste en 1 keer Frank Ocean met Pink + White![]()
Billie Eililsh - Lunch
Black Sabbath - Iron Man
Dua Lipa - Houdini
Eminem - Houdini
Gorillaz - Dare
Lola Young - Messy
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De Leven
Suzan & Freek - Niemand
Tina Turner - What's Love Got To Do With It
Acda en De Munnik - De Stad AmsterdamRemember the jester that showed you tears
Alex Warren - Ordinary erin
Billie Eililsh - Lunch
Black Sabbath - Iron Man
Chic - Le Freak
Dua Lipa - Houdini
Eagles - Take It To The Limit
Eminem - Houdini
Gorillaz - Dare
Lola Young - Messy
Radiohead - Let Down
Roxy Dekker - Satisfyer
Sef - De Leven
Suzan & Freek - Niemand
Wat kutquote:Op woensdag 10 december 2025 12:10 schreef Fred_B het volgende:
Lee Towers - Mijn Feyenoord NIEUW
LEENHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
OUT 1870-1861
1870 Sera Head Held High
1868 Boney M. Rivers Of Babylon
1867 Paul Simon Homeless|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
1758 Marvin Gaye - Sexual Healing OUT[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Roberta Flack - Killing me softly heeft het itt eerdere berichten niet gehaaldHet beste adres voor al uw primeurs!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: