Nordin en C zoveel mogelijk stemmen op Amije en de munt naar Cquote:Op zondag 7 december 2025 20:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende: Churandy zijn munt kwijt en Nordin naar huis.
Ze hebben denk ik niet meer zoveelquote:Op zondag 7 december 2025 20:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Nordin en C zoveel mogelijk stemmen op Amije en de munt naar C
Hetzelfde als hier, belachelijke proef. Te productie gestuurd en ze laten pestgedrag zien.quote:
En een spa pakket als keuze ipv eten.quote:Op zondag 7 december 2025 20:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hetzelfde als hier, belachelijke proef. Te productie gestuurd en ze laten pestgedrag zien.
Halve finale is toch altijd met vijf deelnemers??quote:Op zondag 7 december 2025 20:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Volgende week halve finale?
Of is dat de week daarna?
Dat ze iets posten over respectvol zijnquote:Op zondag 7 december 2025 20:49 schreef Document1 het volgende:
Echt de slechtste proef die er ooit is geweest. Vandaar dat bericht 5 minuten voor de aflevering begon op insta.
Dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op zondag 7 december 2025 20:57 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat ze iets posten over respectvol zijn
Die reacties daarquote:Op zondag 7 december 2025 20:49 schreef Document1 het volgende:
Echt de slechtste proef die er ooit is geweest. Vandaar dat bericht 5 minuten voor de aflevering begon op insta.
2de proef van de halve finale?quote:Op zondag 7 december 2025 20:59 schreef Koen66 het volgende:
Zou er überhaupt nog een eetproef komen??
Misschien dat ze op beiden gaan stemmen? Weet niet precies verhouding van de stemmen. Maar C en Nordin hebben volgens mij vrijwel niks meer.quote:Op zondag 7 december 2025 21:06 schreef Oliver23 het volgende:
Een idee:
Als Churandy weet dat ze vol op Nordin gaan omdat hij de munt heeft, dan kan Churandy er toch voor kiezen om hem niet in te zetten??
Samensmelting en openingsproef programmaquote:Op zondag 7 december 2025 21:08 schreef AgnesGru het volgende:
Heeft Lies nog 2 munten? Stond net in beeld.
Maar ze had er toch een aan Amije gegeven?quote:Op zondag 7 december 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Samensmelting en openingsproef programma
Kloptquote:Op zondag 7 december 2025 21:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar ze had er toch een aan Amije gegeven?
quote:Op zondag 7 december 2025 20:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die reacties daarecht 99% backfire
Dat die post een afleidingsmanoeuvre is vanwege de oneerlijke proef enz.
Dan heeft ze er nog 1 over toch?quote:
Het vooropgezette droop van heel die proef. Daar werd echt een toneelstukje opgevoerd.quote:Op zondag 7 december 2025 21:13 schreef Verida het volgende:
en dan zit je te kijken naar een proef waarvan Lies al vindt dat Camiel die maar moet winnen, want zij heeft nog munten zat....
dat is toch geen Robinson meer, volgend jaar aub zonder munten, extra stemmen enz.
De proeven worden blijkbaar voor verschillende internationale Robinson versies klaargezet zodat ze na elkaar kunnen spelen, dus ik weet niet of het echt gestuurd is voor het plotquote:Op zondag 7 december 2025 20:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hetzelfde als hier, belachelijke proef. Te productie gestuurd en ze laten pestgedrag zien.
Ik vind ook dat ze die munten weg moeten doen. Of beperk het tot 1 munt in het spel. Vorig jaar waren er ook 3 of 4 munten waardoor bijna iedereen de laatste eilandraad makkelijk doorkwam.quote:Op zondag 7 december 2025 21:13 schreef Verida het volgende:
en dan zit je te kijken naar een proef waarvan Lies al vindt dat Camiel die maar moet winnen, want zij heeft nog munten zat....
dat is toch geen Robinson meer, volgend jaar aub zonder munten, extra stemmen enz.
Is de uitvoering van de spellen ook hetzelfde?quote:Op zondag 7 december 2025 21:20 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
De proeven worden blijkbaar voor verschillende internationale Robinson versies klaargezet zodat ze na elkaar kunnen spelen, dus ik weet niet of het echt gestuurd is voor het plot
Het was bij dit spel doodeenvoudig geweest om andere spelregels te hanterenquote:Op zondag 7 december 2025 21:20 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
De proeven worden blijkbaar voor verschillende internationale Robinson versies klaargezet zodat ze na elkaar kunnen spelen, dus ik weet niet of het echt gestuurd is voor het plot
Hij zei het weken geleden al. Hij heeft ook een gevoel en is ook een mens.quote:
Een van de weinige op het eiland.quote:Op zondag 7 december 2025 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hij zei het weken geleden al. Hij heeft ook een gevoel en is ook een mens.
Ook geen idee waar zij bekend van zou moeten zijn.quote:Op zondag 7 december 2025 21:29 schreef Kaatjepuk het volgende:
Wat is die Amije toch een verschrikkelijk mens. Zelden zo’n hekel aan iemand gehad tijdens ER.
Slappe hap die Tobias.quote:Op zondag 7 december 2025 21:30 schreef Verida het volgende:
en tobias maar afdwingen dat ze dan de volgende eilandraad op hem stemmen
vent, stap dan gewoon nu op, slap gedoe dit met zijn "eenmansbondje"
Ex van Donny Roelvink.quote:Op zondag 7 december 2025 21:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ook geen idee waar zij bekend van zou moeten zijn.
Tempation Island VIPSquote:Op zondag 7 december 2025 21:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ook geen idee waar zij bekend van zou moeten zijn.
Hij heeft altijd van die krengen.quote:Op zondag 7 december 2025 21:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het een ex is ja.
Neequote:
neequote:
quote:
Kan, maar hoe ben je daar zo zeker van? Zou wel dom zijn van de programmamakers want zo wordt de uitslag alleen maar voorspelbaarder.quote:Op zondag 7 december 2025 21:27 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het was bij dit spel doodeenvoudig geweest om andere spelregels te hanteren
Tijd voor Heel Holland Bakt.quote:
Precies. Hoef ik dat niet op een andere dag terug te kijken met het gevaar van spoilers.quote:
Zou wel lachen zijn als Tobias dan wint.quote:Op zondag 7 december 2025 21:40 schreef superniger het volgende:
Volgende eilandraad dus 3 munten + immuniteit.
Lies gaat een munt aan Amije geven.
boeit ook totaal niet meer wie er wint.quote:
Had ze al gedaan toch?quote:Op zondag 7 december 2025 21:40 schreef superniger het volgende:
Volgende eilandraad dus 3 munten + immuniteit.
Lies gaat een munt aan Amije geven.
Dat kan je toch ook niet toelaten eigenlijk. Wat een flapdrol.quote:Op zondag 7 december 2025 21:30 schreef Verida het volgende:
en tobias maar afdwingen dat ze dan de volgende eilandraad op hem stemmen
vent, stap dan gewoon nu op, slap gedoe dit met zijn "eenmansbondje"
Ja heeft ze al gedaan. Ik snap niet waarop Tobias er nu nog uit wil. Ga nog even 3 dagen door en je bent ook klaar…quote:Op zondag 7 december 2025 21:41 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Had ze al gedaan toch?
Saai en voorspelbaar zo. Camiel zit in de halve finale. Lies, Amije en Nordin zetten de munt in. Tobias wil naar huis dus Mattyas gaat door.
Idd.quote:Op zondag 7 december 2025 21:45 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja heeft ze al gedaan. Ik snap niet waarop Tobias er nu nog uit wil. Ga nog even 3 dagen door en je bent ook klaar…
Dat heeft het mijn inziens al jaren niets meer mee te maken.quote:Op zondag 7 december 2025 21:47 schreef Verida het volgende:
wat heeft dit allemaal eigenlijk nog te maken met "een Robinson zijn" ?
dus goed zijn in proeven, vuur maken, eten zoeken, overleven op een eiland enz.
vind ik niet, Verraders is een format op zich, daarbij moet je vanaf het begin proberen om de verrader te vindenquote:Op zondag 7 december 2025 21:54 schreef Koen66 het volgende:
Het is nu een aftreksel van De Verraders meets een slap seizoen ER
De Varraders heb ik één seizoen volgehouden. Is niet mijn soort programma.quote:Op zondag 7 december 2025 21:54 schreef Koen66 het volgende:
Het is nu een aftreksel van De Verraders meets een slap seizoen ER
Ik vermoed dat ze dat zelf anders zienquote:Op zondag 7 december 2025 22:01 schreef Document1 het volgende:
Het is niet eens zo dat er in vorige seizoen niet smerig werd gespeeld maar dan was er iig nog een soort zelfbewustzijn dat waar je mee bezig was niet normaal was. Dit seizoen hebben 6 mensen elkaar zo zitten opgeilen dat ze niet meer voorbij hun eigen gelijk kunnen kijken en totaal geen menselijkheid meer overhouden in hun doen en laten.
Een Amije, Kevin, Mathias etc mogen echt wel even bij een therapeut langs om uit te vogelen waar het met hun zelfreflectie zo fout is gegaan in hun leven.
Het is anders maar ik kijk er meestal toch ook wel naar. Net als WIDM en De Mol. ER keek ik eigenlijk tot een jaar of 4 terug nooit naar.quote:Op zondag 7 december 2025 22:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
De Varraders heb ik één seizoen volgehouden. Is niet mijn soort programma.
Lies, Amije en Nordin zitten sowieso in de halve finale vanwege hun munt. Sterker nog, als Mattias of Tobias de proef wint kun je die eilandraad gewoon schriftelijk afdoenquote:Op zondag 7 december 2025 22:05 schreef freaky40 het volgende:
Churandy exit had ik niet verwacht, zeker met het inclusiviteitgehalte wat RTL hanteert zou je verwachten dat Churandy minimaal finale zou gaan halen maar nee. Wel mooi hoe Nordin het speelt. Beetje een gok om zijn munt niet in te zetten en daar kan hij nog wel eens profijt van krijgen. Wel leuk dat Camiel een proef wint, en een proef van Lies van der Pies wint en daarbij halve finale haalt. En dan die grootspraak van Lies dat ze evengoed al halve finale gaat spelen mag in haar smoel backfire-en tevens bij Amije. Ik vind overigens de regel dat een afvaller van Winnaarseiland immuniteit heeft op de eilandraad ook afgeschaft moet worden. Je moet gelijk weer in de gevarenzone zitten als je terug komt. Wel lachen dat Tobias er nog steeds bij zit.
quote:Op zondag 7 december 2025 21:29 schreef Pisces29 het volgende:
Het presenteertalent van Nicolette is weer ongekend.
Dat was Churandy zijn eer te na... ik had dit wel verwacht. Blijft wel een enorme kutproef waar die 4 enorm bij gemazzeld hebben.quote:Op zondag 7 december 2025 22:08 schreef Koen66 het volgende:
Eigenlijk gezien de uitspraken vooraf had ik wel verwacht dat Nordin zich zou opofferen
Klassiekerquote:Op zondag 7 december 2025 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lies, Amije en Nordin zitten sowieso in de halve finale vanwege hun munt. Sterker nog, als Mattias of Tobias de proef wint kun je die eilandraad gewoon schriftelijk afdoen
Ze hebben die post ook een halfuurtje voordat de uitzending zou beginnen geplaatst. Hoe bedoel je dat ze dit al hadden verwacht hahaha. Gewoon doorgestoken kaart joh.quote:Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef superniger het volgende:
Ach
Makers Expeditie Robinson doen oproep na heftige haatreacties: ‘Het is een spel’
De makers van Expeditie Robinson vragen kijkers respectvol om te gaan met de kandidaten die in het huidige seizoen te zien zijn. Aanleiding daarvoor zijn haatreacties op de sociale media van het programma. ‘Laten we er samen voor zorgen dat het spannend, leuk en respectvol blijft’, schrijven ze op Instagram.
https://www.ad.nl/show/ma(...)s-een-spel~ac8bf0f5/
Wie haat zaait, zal haat oogsten.quote:Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef superniger het volgende:
Ach
Makers Expeditie Robinson doen oproep na heftige haatreacties: ‘Het is een spel’
De makers van Expeditie Robinson vragen kijkers respectvol om te gaan met de kandidaten die in het huidige seizoen te zien zijn. Aanleiding daarvoor zijn haatreacties op de sociale media van het programma. ‘Laten we er samen voor zorgen dat het spannend, leuk en respectvol blijft’, schrijven ze op Instagram.
Was inderdaad ook nogal een spoiler dat C eruit zou gaanquote:Op maandag 8 december 2025 08:35 schreef DefKu het volgende:
[..]
Ze hebben die post ook een halfuurtje voordat de uitzending zou beginnen geplaatst. Hoe bedoel je dat ze dit al hadden verwacht hahaha. Gewoon doorgestoken kaart joh.
Dit was een hele beroerde timing jaquote:Op maandag 8 december 2025 08:18 schreef DefKu het volgende:
Het is ook gewoon heel apart om deze proef in deze fase van het spel te doen. Want stel dat Kevin niet eruit was gegaan vorige week maar een Nordin, dan was C alsnog zwaar de lul. Het is gewoon een bizarre timing om zo'n proef in deze fase van het spel te doen.
Dit had je gelijk na de samensmelting als 1e proef moeten doen.
Maar toch was daar ook nog wel iets van zelfreflectie als in wat we doen kan eigenlijk niet. Dat mis ik hier helemaal.quote:Op maandag 8 december 2025 11:05 schreef GereDathan het volgende:
Allemaal nieuwe kijkertjes hier, leuk
Voor smerig spel vooral even seizoen 10 uit 2008 terugkijken, dan zie je pas echt wat smerig spelen is.
Ik heb dit seizoen nog niets gezien waarvan ik zeg "dat kan niet". Ik heb ook niet het idee dat er toen meer of minder zelfreflectie was. Hiukwam en Hans waren kei en keihard en gooiden Geert er zonder enig schroom uit.quote:Op maandag 8 december 2025 11:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Maar toch was daar ook nog wel iets van zelfreflectie als in wat we doen kan eigenlijk niet. Dat mis ik hier helemaal.
(En als ik het me verkeerd herinner verbeter me aub het is al ff geleden.)
Nou ik vind wat Kevin en Linda Twan aandeden wel vallen onder psychologisch geweld maar misschien zien we dat gewoon anders.quote:Op maandag 8 december 2025 11:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb dit seizoen nog niets gezien waarvan ik zeg "dat kan niet". Ik heb ook niet het idee dat er toen meer of minder zelfreflectie was. Hiukwam en Hans waren kei en keihard en gooiden Geert er zonder enig schroom uit.
De bondjes en maniertjes van wegspelen van concurrenten is al sinds jaar en dag (na de verandering van bepalen van de winnaar, dat liep vroeger anders) hetzelfde. Ik zie ook geen enkele reden waarom je daar als kandidaat schaamte voor zou moeten hebben of anders moet doen, het doel van het spel is de winnaar worden. Daarvoor moet je om te beginnen zoveel mogelijk sterke mensen wegspelen en daarna moet je in de finale nog van 2 (en soms 3) mensen winnen.
Zowel sommige kandidaten als sommige kijkers hebben simpelweg moeite om het spel te scheiden van de werkelijkheid. Hoe iemand het spel speelt zegt helemaal niks over hoe de persoon echt is. Dat geldt niet enkel voor ER, maar ook in WIDM en De Verraders geldt dat.
Zolang er geen fysiek of serieus psychologisch geweld wordt gebruikt (of mee wordt gedreigd, dat is al eens gebeurd door Frans in 2007) is nagenoeg alles toegestaan wat mij betreft. Het is onderdeel van de huidige opzet van het spel.
Vroeger verliep het kiezen van de winnaar anders, toen moesten de afvallers stemmen voor de winnaar. Het was toen dus een stuk minder handig om het spel smerig te spelen, er was een hele grote kans dat je daarvoor afgerekend werd door de mensen die je er smerig uit had gespeeld. Maar dat is geschrapt en daarmee is smerig spel in principe zonder gevolgen, al heeft Nordin er dit jaar wel met sportieve wraak Kevin eruit gewipt.
Een beetje toneelspelen is toch geen geweld?quote:Op maandag 8 december 2025 12:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Nou ik vind wat Kevin en Linda Twan aandeden wel vallen onder psychologisch geweld maar misschien zien we dat gewoon anders.
Ieder onbewoond eiland heeft drinkwater beschikbaar.quote:Op maandag 8 december 2025 12:06 schreef roos94 het volgende:
Toch wel bijzonder dat dit programma pretendeert een overlevingsshow te zijn maar ze krijgen ongelimiteerd waterflessen aangereikt?
Als ik nu strandt op een onbewoond eiland krijg ik die flessen dan ook? Voor je eigen drinken zorgen is een stap te ver?
Dit.quote:Op maandag 8 december 2025 12:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Een beetje toneelspelen is toch geen geweld?
Tuurlijk zouden ze dat niet uizenden als dat was gebeurd ivm zelfbescherming. Maar nogmaals alle spellen zijn vooraf opgezet omdat ze door meerdere internationale edities worden gebruikt na elkaar, daarom dat ze ook niemand wegstemmen als iemand vrijwillig stopt. Dus misschien waren zij daarvan op de hoogte. Of ze voor onze versie dingen in hebben aangepast dat weet niemand, dan zouden we moeten kijken hoe de proef van bijv. de Deense versie er die week uitzag.quote:Op maandag 8 december 2025 12:31 schreef DefKu het volgende:
Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of Churandy en Nordin zich niet hebben uitgelaten over de proef. Dat moet toch haast wel? Zeker gezien het fanatieke karakter van Nordin.
Die moeten toch achteraf bij de proef hebben gezegd van; joh is dit wel zo eerlijk?
Of zou dat expres eruit gelaten zijn door de regie?
Schoon, gefilterd, ligt het daar in flessen klaar. Net als op ER.quote:Op maandag 8 december 2025 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ieder onbewoond eiland heeft drinkwater beschikbaar.
Vorig jaar wilde iemand weg en werd er toch gestemd en kwam er een exit.quote:Op maandag 8 december 2025 12:35 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden ze dat niet uizenden als dat was gebeurd ivm zelfbescherming. Maar nogmaals alle spellen zijn vooraf opgezet omdat ze door meerdere internationale edities worden gebruikt na elkaar, daarom dat ze ook niemand wegstemmen als iemand vrijwillig stopt. Dus misschien waren zij daarvan op de hoogte. Of ze voor onze versie dingen in hebben aangepast dat weet niemand, dan zouden we moeten kijken hoe de proef van bijv. de Deense versie er die week uitzag.
Deugberichtje, je verwacht het niet. Zal echt gaan helpen, echt waar....quote:Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef superniger het volgende:
Ach
Wat een nonsens.quote:Op maandag 8 december 2025 13:50 schreef byah het volgende:
Ik vermoed dat Churandy verteld is dat hij de meeste stemmen zou krijgen, daarom weer de munt terug naar Nordin
Dat ze niemand wegsturen bij de Eilandraad na een opgever is iets van de laatste paar jaar. Dat komt omdat er de laatste jaren om de haverklap mensen huilie huilie naar huis wilden. In het verleden werd er minder opgegeven en als het gebeurde was het vaak medisch, bijvoorbeeld Brace / Loiza / Sipke Jan).quote:Op maandag 8 december 2025 12:35 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden ze dat niet uizenden als dat was gebeurd ivm zelfbescherming. Maar nogmaals alle spellen zijn vooraf opgezet omdat ze door meerdere internationale edities worden gebruikt na elkaar, daarom dat ze ook niemand wegstemmen als iemand vrijwillig stopt. Dus misschien waren zij daarvan op de hoogte. Of ze voor onze versie dingen in hebben aangepast dat weet niemand, dan zouden we moeten kijken hoe de proef van bijv. de Deense versie er die week uitzag.
Rondom Krista zou ik dan nog wel als serieus bestempelen, dat was wat mij betreft echt op (en soms over) de rand. Maar dat is over alle seizoenen genomen echt wel een uitzondering. In het algemeen wordt het spel hard gespeeld maar is er daarbuiten een redelijk normale sfeer. Natuurlijk even stoom afblazen na een eilandraad, de gebruikelijke bondjes en het feit dat sommige mensen elkaar wel en niet liggen. Maar echt gemeen wordt het buiten de spellen en eilandraad nooit.quote:Op maandag 8 december 2025 12:32 schreef Nectaro22 het volgende:
[..]
Dit.
Ik vond de actie van Ouassima vorig jaar trouwens minstens zo smerig. Broertje dit, zusje dat, wij forever, we gaan gelijkspel stemmen zodat we met een eerlijke battle kunnen strijden, en dan eindelijk Hamza naaien met een immuniteitsmunt. Het jaar daarvoor was ook veel persoonlijker toen iedereen op Krista ging en snerende aantekeningen op de stembriefjes schreef. Ik zie niet echt hoe dat minder heftig is dan de spelletjes van dit jaar.
Dan heb je gisteren niet goed opgelet, want bij Nordin was die zelfreflectie heel duidelijk. En ook bij Amije kwam dit heel duidelijk naar voren in het stukje waarin ze aangaf dat ze Nordin nu wel begreep.quote:Op maandag 8 december 2025 12:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat mij dit seizoen opvalt is dat de mensen totaal geen zelfreflectie hebben. Vroeger toen het gebeurde heb ik Fatima voor van alles en nog wat uitgemaakt maar die was er wel gewoon open over hoe ze het spel gespeeld heeft deze mensen van nu zien niet wat ze fout doen.
Ik heb hier wel eens over gesproken met de productie van ER. Zij gaven toen aan dat ze een marktonderzoek hadden gedaan en dat daaruit kwam dat de meeste kijkers afhaken als 6 van de 10 afleveringen enkel ontbindende kandidaten op een strand zouden tonen. En dat had dan weer invloed op de reclame inkomsten. Vandaar dat ze deze noodgreep hebben gedaan.quote:Op maandag 8 december 2025 12:06 schreef roos94 het volgende:
Toch wel bijzonder dat dit programma pretendeert een overlevingsshow te zijn maar ze krijgen ongelimiteerd waterflessen aangereikt?
Als ik nu strandt op een onbewoond eiland krijg ik die flessen dan ook? Voor je eigen drinken zorgen is een stap te ver?
Vooral die hoeveelheid spaghetti. Daar aten ze een hele week van.quote:Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Document1 het volgende:
Ik vind drinken geven wel normaal eerlijk gezegd, of wil je mensen dood zien gaan op tv? De hoeveelheid eten die ze dit jaar al sinds proef 2 kregen daarentegen…
Dit is voor mij ook het eerste jaar dat ik ze totaal geen moeite zie doen voor een onderkomen. Ze slapen maar op dat natte zand waar ze vervolgens over gaan zeiken tegen elkaar.quote:Op maandag 8 december 2025 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vooral die hoeveelheid spaghetti. Daar aten ze een hele week van.
Dus mensen die op een onbewoond eiland terecht komen hebben geen manier om vocht binnen te krijgen?quote:Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Document1 het volgende:
Ik vind drinken geven wel normaal eerlijk gezegd, of wil je mensen dood zien gaan op tv? De hoeveelheid eten die ze dit jaar al sinds proef 2 kregen daarentegen…
Ik denk je je er nog in vergist hoe moeilijk het is om aan schoon water te komen in een omgeving die je niet kent en waar je dan zonder vuursteen vuur moet gaan maken om het water dat je vindt schoon te koken. Ik vind het ook wel een beetje een rare take maar dat zal wel aan mij liggen. Mensen die hun medicijnen nodig hebben om te overleven krijgen die ook gewoon. Een medisch team is zeker ook maar overdreven luxe in jouw ogen?quote:Op maandag 8 december 2025 15:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus mensen die op een onbewoond eiland terecht komen hebben geen manier om vocht binnen te krijgen?
Naja als je zo denkt kan je ze net zo goed ook 3maal daags te eten geven. Waarom moeten ze wel honger lijden dan?quote:Op maandag 8 december 2025 16:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk je je er nog in vergist hoe moeilijk het is om aan schoon water te komen in een omgeving die je niet kent en waar je dan zonder vuursteen vuur moet gaan maken om het water dat je vindt schoon te koken. Ik vind het ook wel een beetje een rare take maar dat zal wel aan mij liggen. Mensen die hun medicijnen nodig hebben om te overleven krijgen die ook gewoon. Een medisch team is zeker ook maar overdreven luxe in jouw ogen?
Omdat je ten eerste zonder problemen 3 weken zonder eten kunt. Maar dat gebeurd niet, ze krijgen een minimum aan rijst en meel en met proeven kunnen ze extra eten verdienen.quote:Op maandag 8 december 2025 16:17 schreef roos94 het volgende:
[..]
Naja als je zo denkt kan je ze net zo goed ook 3maal daags te eten geven. Waarom moeten ze wel honger lijden dan?
Dat is ook wel opvallend inderdaad. En maar klagen dat ze nat geregend zijn. De laatste jaren wordt het ze ook wel makkelijk gemaakt met alle voor gebouwde daken, maar zelfs daar doen ze amper wat mee.quote:Op maandag 8 december 2025 15:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook het eerste jaar dat ik ze totaal geen moeite zie doen voor een onderkomen. Ze slapen maar op dat natte zand waar ze vervolgens over gaan zeiken tegen elkaar.
Ze schieten inderdaad wat door, al is het over het algemeen niet heel veel. De spaghetti was een beetje een uitschieter. Meestal is het een karig hapje voor 3 of 4 personen.quote:Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Document1 het volgende:
Lies wilde vanaf dag één al de mannen en specifiek Nordin eruit. Zij heeft Nordin samen met Oud-Zuid eruit gestemd zodra het kon. Wat dat betreft is zij niks veranderd.quote:Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef DefKu het volgende:
Lies is ook haar hele geloofwaardigheid kwijt. Die zat notabene juist met C en Nordin in Kamp Noord. En die geeft haar munt lekker weg aan Amije want vrouwen bla bla bla. Feministisch gedoe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |