Nordin had een andere tactiek en probeerde de blokken van Churandy te beschermen door ze helemaal naar achteren te brengen maar zag daarmee een spelregel over het hoofd.quote:Op dinsdag 9 december 2025 08:10 schreef DefKu het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Nordin zoiets zou doen. Die zie ik daar meer voor aan met zijn fanatieke karakter.
Dat viel mij ook op. Kan ook zijn dat het wel is opgenomen maar besloten om het niet uit te zenden omdat hij kritiek had?quote:Op maandag 8 december 2025 18:34 schreef DefKu het volgende:
Wat me trouwens opviel, normaal maken ze nog een praatje met degene die weggestemd is. Nu liep Churandy weg en mocht de rest blijven zitten.
Waarom ineens? Bang voor kritiek vanuit Churandy?
Enige 'leuke' timing zou dan direct na de samensmelting zijn. Dan heb je nog meerdere opties. Of bij een mix. Maar in deze fase van het spel is het achterlijk. Ook al zouden de bondjes er niet zijn in deze mate.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:36 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag me echt af wie dit nou een leuke proef vond achter de schermen. Zelfs al was hij eerder geweest dan was het nog een kut proef geweest.
Niet elke proef pakt uit zoals gehoopt, als productie moet je ook ergens een planning maken. Het is niet zo dat de proeven exclusief voor NL zijn, we delen ze met meerdere landen. Dus je hebt ook met meerdere producties te maken én beschikbaarheid. Verschillende landen nemen op hetzelfde moment op.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:36 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag me echt af wie dit nou een leuke proef vond achter de schermen. Zelfs al was hij eerder geweest dan was het nog een kut proef geweest.
De proef had makkelijk anders gespeeld kunnen worden. Wie als eerste zijn blokken heeft verzameld, is de winnaar.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet elke proef pakt uit zoals gehoopt, als productie moet je ook ergens een planning maken. Het is niet zo dat de proeven exclusief voor NL zijn, we delen ze met meerdere landen. Dus je hebt ook met meerdere producties te maken én beschikbaarheid. Verschillende landen nemen op hetzelfde moment op.
Maar als je zo gaat kijken dan is er op elke proef wel iets aan te merken. Soms lopen dingen gewoon zo.
Dat kan. Maar dat zijn keuzes. En wij weten het hier allemaal beter op internet. Want stel je voor dat je een situatie gewoon accepteert als kijker.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
De proef had makkelijk anders gespeeld kunnen worden. Wie als eerste zijn blokken heeft verzameld, is de winnaar.
Met een puzzel.quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
De proef had makkelijk anders gespeeld kunnen worden. Wie als eerste zijn blokken heeft verzameld, is de winnaar.
Die proeven staan al vast, het format ook.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat zijn keuzes. En wij weten het hier allemaal beter op internet. Want stel je voor dat je een situatie gewoon accepteert als kijker.
Er wordt, naar mijn weten, wel eens wat gesleuteld aan het seizoen gaandeweg de dagen. Maar wat je zegt, ze gaan echt niet zomaar een proef omgooien. Dit soort dingen zijn gewoon voorbereid. Dat het nu een beetje ongelukkig uitpakt is vervelend. Je kan misschien wel stellen dat een proef als deze zo laat in het seizoen wellicht wat minder handig is, maar dat is makkelijk achteraf gezegd. Voor hetzelfde geld hadden we een hechte groep / bond gehad zonder 2 mensen die buiten de boot vielen, dan was de proef heel anders verlopen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die proeven staan al vast, het format ook.
Denk dat ze die echt niet zomaar ineens omgooien (STRESS!!!) als de proef ongelukkig uitkomt met een huidig bontje.
Er zouden toch juist alleen nog individuele proeven zijn?quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat zijn keuzes. En wij weten het hier allemaal beter op internet. Want stel je voor dat je een situatie gewoon accepteert als kijker.
Dit was toch overduidelijk een individuele proef? Dat de groep dit zelf invult door samen te spannen en er een soort van groepsproef van te maken, wat kan je daar als productie aan doen? Een groepsproef is een proef waarbij je samen móet werken om het doel te bereiken, dat was dit overduidelijk niet.quote:Op dinsdag 9 december 2025 13:33 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er zouden toch juist alleen nog individuele proeven zijn?
De keuze om die proef in deze fase van het spel zo te spelen strookt daar dus totaal niet mee.
Als je als groep het doel had Churandy eruit te werken dan moest je wel samenwerken hier. Wat ook gebeurde.quote:Op dinsdag 9 december 2025 14:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit was toch overduidelijk een individuele proef? Dat de groep dit zelf invult door samen te spannen en er een soort van groepsproef van te maken, wat kan je daar als productie aan doen? Een groepsproef is een proef waarbij je samen móet werken om het doel te bereiken, dat was dit overduidelijk niet.
Bertie was de laatste, geloof ik.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Als je als groep het doel had Churandy eruit te werken dan moest je wel samenwerken hier. Wat ook gebeurde.![]()
Verder zal het wel, het is wat het is. Ik hoop nu maar dat Lies wint want een vrouwelijke winnaar is volgens mij al even geleden.
Dat geloof ik echt niet. Je ziet te vaak dat de proef is afgestemd op de deelnemers. Een duel tussen een dikke vijftiger en een olympisch atleet is bv. bijna altijd een evenwichtsbalk of puzzel ofzo, terwijl ze bij twee atletische gasten wel vaak een fysieke proef doen.quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die proeven staan al vast, het format ook.
Denk dat ze die echt niet zomaar ineens omgooien (STRESS!!!) als de proef ongelukkig uitkomt met een huidig bontje.
Dat kan helemaal niet want t zijn algemene proeven gedeeld door verschillende landen die ER doen.quote:Op woensdag 10 december 2025 08:57 schreef Saboo het volgende:
[..]
Je ziet te vaak dat de proef is afgestemd op de deelnemers.
Dan kunnen ze toch wel die proeven op verschillende momenten inzetten, en/of verschillende spelregels hanteren?quote:Op woensdag 10 december 2025 09:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet want t zijn algemene proeven gedeeld door verschillende landen die ER doen.
Bij deze proef was puur de spelregels aanpassen al voldoende om er een individuele proef van te maken terwijl de opzet en spullen horend bij de proef hetzelfde kunnen blijven.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:12 schreef Saboo het volgende:
[..]
Dan kunnen ze toch wel die proeven op verschillende momenten inzetten, en/of verschillende spelregels hanteren?
Het loopt zoals het loopt.quote:Op woensdag 10 december 2025 09:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij deze proef was puur de spelregels aanpassen al voldoende om er een individuele proef van te maken terwijl de opzet en spullen horend bij de proef hetzelfde kunnen blijven.
Volgend jaar doe jij de productie?quote:Op woensdag 10 december 2025 09:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Bij deze proef was puur de spelregels aanpassen al voldoende om er een individuele proef van te maken terwijl de opzet en spullen horend bij de proef hetzelfde kunnen blijven.
Ik denk dat ze normaal gesproken de spelregels niet aanpassen vanwege bondjes. Maar TV-technisch zouden ze wel gek zijn als ze niet af en toe de spanning opvoeren door de spelregels en/of proeven zo aan te passen dat twee groepen meer aan elkaar gewaagd zijn; niemand vindt het interessante TV als bij voorbaat duidelijk is wie het spel/de proef gaat winnen.quote:Op woensdag 10 december 2025 10:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het loopt zoals het loopt.
Spelregels aanpassen omdat er bontjes zijn? Tja, is ook onderdeel van het spel he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |