abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2025 @ 21:54:29 #101
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219438486
Het is nu een aftreksel van De Verraders meets een slap seizoen ER
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219438516
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 21:54 schreef Koen66 het volgende:
vind ik niet, Verraders is een format op zich, daarbij moet je vanaf het begin proberen om de verrader te vinden

Hier worden gewoon vanaf het begin vieze spelletjes gespeeld om eigen groepje naar de finale te hijsen.

En dan nu ineens zeggen dat churandy eruit moet, omdat hij een sterke speler is...
  zondag 7 december 2025 @ 22:01:29 #103
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219438530
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 21:54 schreef Koen66 het volgende:
De Varraders heb ik één seizoen volgehouden. Is niet mijn soort programma.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_219438533
Het is niet eens zo dat er in vorige seizoen niet smerig werd gespeeld maar dan was er iig nog een soort zelfbewustzijn dat waar je mee bezig was niet normaal was. Dit seizoen hebben 6 mensen elkaar zo zitten opgeilen dat ze niet meer voorbij hun eigen gelijk kunnen kijken en totaal geen menselijkheid meer overhouden in hun doen en laten.

Een Amije, Kevin, Mathias etc mogen echt wel even bij een therapeut langs om uit te vogelen waar het met hun zelfreflectie zo fout is gegaan in hun leven.
  zondag 7 december 2025 @ 22:04:35 #105
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219438549
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 22:01 schreef Document1 het volgende:
Het is niet eens zo dat er in vorige seizoen niet smerig werd gespeeld maar dan was er iig nog een soort zelfbewustzijn dat waar je mee bezig was niet normaal was. Dit seizoen hebben 6 mensen elkaar zo zitten opgeilen dat ze niet meer voorbij hun eigen gelijk kunnen kijken en totaal geen menselijkheid meer overhouden in hun doen en laten.

Een Amije, Kevin, Mathias etc mogen echt wel even bij een therapeut langs om uit te vogelen waar het met hun zelfreflectie zo fout is gegaan in hun leven.
Ik vermoed dat ze dat zelf anders zien :D
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219438557
Churandy exit had ik niet verwacht, zeker met het inclusiviteitgehalte wat RTL hanteert zou je verwachten dat Churandy minimaal finale zou gaan halen maar nee. Wel mooi hoe Nordin het speelt. Beetje een gok om zijn munt niet in te zetten en daar kan hij nog wel eens profijt van krijgen. Wel leuk dat Camiel een proef wint, en een proef van Lies van der Pies wint en daarbij halve finale haalt. En dan die grootspraak van Lies dat ze evengoed al halve finale gaat spelen mag in haar smoel backfire-en tevens bij Amije. Ik vind overigens de regel dat een afvaller van Winnaarseiland immuniteit heeft op de eilandraad ook afgeschaft moet worden. Je moet gelijk weer in de gevarenzone zitten als je terug komt. Wel lachen dat Tobias er nog steeds bij zit.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 7 december 2025 @ 22:08:11 #107
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219438580
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 22:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
De Varraders heb ik één seizoen volgehouden. Is niet mijn soort programma.
Het is anders maar ik kijk er meestal toch ook wel naar. Net als WIDM en De Mol. ER keek ik eigenlijk tot een jaar of 4 terug nooit naar.
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 7 december 2025 @ 22:08:51 #108
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219438585
Eigenlijk gezien de uitspraken vooraf had ik wel verwacht dat Nordin zich zou opofferen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_219438757
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 22:05 schreef freaky40 het volgende:
Churandy exit had ik niet verwacht, zeker met het inclusiviteitgehalte wat RTL hanteert zou je verwachten dat Churandy minimaal finale zou gaan halen maar nee. Wel mooi hoe Nordin het speelt. Beetje een gok om zijn munt niet in te zetten en daar kan hij nog wel eens profijt van krijgen. Wel leuk dat Camiel een proef wint, en een proef van Lies van der Pies wint en daarbij halve finale haalt. En dan die grootspraak van Lies dat ze evengoed al halve finale gaat spelen mag in haar smoel backfire-en tevens bij Amije. Ik vind overigens de regel dat een afvaller van Winnaarseiland immuniteit heeft op de eilandraad ook afgeschaft moet worden. Je moet gelijk weer in de gevarenzone zitten als je terug komt. Wel lachen dat Tobias er nog steeds bij zit.
Lies, Amije en Nordin zitten sowieso in de halve finale vanwege hun munt. Sterker nog, als Mattias of Tobias de proef wint kun je die eilandraad gewoon schriftelijk afdoen _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 7 december 2025 @ 22:42:39 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219438769
quote:
10s.gif Op zondag 7 december 2025 21:29 schreef Pisces29 het volgende:
Het presenteertalent van Nicolette is weer ongekend.
_O_ *O* Jazz-hands!
pi_219438859
Aflevering uitgezet na het zien van die proef en nu even snel gespiekt, blij dat ik dat heb gedaan.

Wat een onzin, nog nooit hebben ze het een bondje zo makkelijk gemaakt. En wat een vervelend bondje ook vooral... Enige hoop is nog dat Nordin dan maar wint. of desnoods op een magische manier Tobias.
pi_219438863
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 22:08 schreef Koen66 het volgende:
Eigenlijk gezien de uitspraken vooraf had ik wel verwacht dat Nordin zich zou opofferen
Dat was Churandy zijn eer te na... ik had dit wel verwacht. Blijft wel een enorme kutproef waar die 4 enorm bij gemazzeld hebben.
pi_219438908
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 22:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Lies, Amije en Nordin zitten sowieso in de halve finale vanwege hun munt. Sterker nog, als Mattias of Tobias de proef wint kun je die eilandraad gewoon schriftelijk afdoen _O-
Klassieker
Bekijk deze YouTube-video
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219438951
Ze hebben wel mooi een olympier verslagen hoor!
  maandag 8 december 2025 @ 01:30:59 #115
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_219439113
Churandy de held van dit seizoen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_219439128
Ik stop met kijken. Jammer weer die laatste opdracht. De aristocraten worden nog even fijn extra gediend. :')
Hotapnyc
  maandag 8 december 2025 @ 01:54:50 #117
268260 Dr.Mikey
pi_219439132
Ik twijfel
R.I.P DTS.
pi_219439642
Het is ook gewoon heel apart om deze proef in deze fase van het spel te doen. Want stel dat Kevin niet eruit was gegaan vorige week maar een Nordin, dan was C alsnog zwaar de lul. Het is gewoon een bizarre timing om zo'n proef in deze fase van het spel te doen.

Dit had je gelijk na de samensmelting als 1e proef moeten doen.
pi_219439648
Lies is ook haar hele geloofwaardigheid kwijt. Die zat notabene juist met C en Nordin in Kamp Noord. En die geeft haar munt lekker weg aan Amije want vrouwen bla bla bla. Feministisch gedoe.

Tobias ook verloren hoor. Ineens geen eenmansbondje meer en volgende week lekker eruit gestemd worden omdat je al weken naar huis wilt
pi_219439649
Ach

Makers Expeditie Robinson doen oproep na heftige haatreacties: ‘Het is een spel’

De makers van Expeditie Robinson vragen kijkers respectvol om te gaan met de kandidaten die in het huidige seizoen te zien zijn. Aanleiding daarvoor zijn haatreacties op de sociale media van het programma. ‘Laten we er samen voor zorgen dat het spannend, leuk en respectvol blijft’, schrijven ze op Instagram.

https://www.ad.nl/show/ma(...)s-een-spel~ac8bf0f5/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_219439717
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef superniger het volgende:
Ach

Makers Expeditie Robinson doen oproep na heftige haatreacties: ‘Het is een spel’

De makers van Expeditie Robinson vragen kijkers respectvol om te gaan met de kandidaten die in het huidige seizoen te zien zijn. Aanleiding daarvoor zijn haatreacties op de sociale media van het programma. ‘Laten we er samen voor zorgen dat het spannend, leuk en respectvol blijft’, schrijven ze op Instagram.

Ze hebben die post ook een halfuurtje voordat de uitzending zou beginnen geplaatst. Hoe bedoel je dat ze dit al hadden verwacht hahaha. Gewoon doorgestoken kaart joh.
  maandag 8 december 2025 @ 08:48:08 #122
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219439794
quote:
Ach

Wie haat zaait, zal haat oogsten. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 08-12-2025 11:13:58 ]
Fuck the EBU.
pi_219439813
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 08:35 schreef DefKu het volgende:

[..]
Ze hebben die post ook een halfuurtje voordat de uitzending zou beginnen geplaatst. Hoe bedoel je dat ze dit al hadden verwacht hahaha. Gewoon doorgestoken kaart joh.
Was inderdaad ook nogal een spoiler dat C eruit zou gaan
pi_219440106
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 08:18 schreef DefKu het volgende:
Het is ook gewoon heel apart om deze proef in deze fase van het spel te doen. Want stel dat Kevin niet eruit was gegaan vorige week maar een Nordin, dan was C alsnog zwaar de lul. Het is gewoon een bizarre timing om zo'n proef in deze fase van het spel te doen.

Dit had je gelijk na de samensmelting als 1e proef moeten doen.
Dit was een hele beroerde timing ja
  maandag 8 december 2025 @ 09:33:52 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  maandag 8 december 2025 @ 10:20:28 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219440482
pi_219440708
Allemaal nieuwe kijkertjes hier, leuk O+
Voor smerig spel vooral even seizoen 10 uit 2008 terugkijken, dan zie je pas echt wat smerig spelen is.

Ontopic.

Het was helaas onvermijdelijk dat 1 van de 2 er uit zou gaan. Zonder immuniteit kan 1 munt niet 2 mensen redden tenslotte. En heel eerlijk, ik vind het een logische zet van de rest om Churandy eruit te werken. Zo vlak voor de halve en hele finale wil je liefst met zo veel zwakke mensen overblijven.

Het was wel ontzettend zuur dat precies deze proef kwam, ik weet niet in hoeverre ze hier over de productie bij nagedacht hebben. Het was voor Churandy en Nordin zoals hiervoor al gezegd onmogelijk om hier iets tegen te doen. Erg jammer. Maar soms is het ook voor de productie een onmogelijke opgave, de groepsproeven moet je nu eenmaal voorbereiden. Al zou ik zelf voor dit soort situaties een simpele evenwichtsbalk oid achter de hand houden, die kan je er dan ingooien als het nodig is.

Verder wel goed om te zien dat Nordin nu inziet waarom men boos op hem was (het onsportieve niet handen/boks geven). Niet omdat hij het spel speelde, dat kan iedereen goed los zien van de werkelijkheid naar mijn idee. Hij ligt weer iets beter in de groep, en dat is gewoon prettig. Je moet het menselijke en het spel altijd los van elkaar blijven zien en mensen ook in hun waarde laten verder.

Genoten van de shots van Lies natuurlijk, buiten dat ze ook best leuk presteert en in het verloop van de Expeditie ook best een leuk mens blijkt te zijn is het duidelijk dat de shots er heel bewust inzaten. En lekker vrouw onvriendelijk en vooral niet woke zeg ik als man dat ik daar gewoon van heb genoten. We zien te weinig mooie vrouwenbillen in de ER de laatste jaren, Gerrie was ook zo'n topper O+
pi_219440862
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 11:05 schreef GereDathan het volgende:
Allemaal nieuwe kijkertjes hier, leuk O+
Voor smerig spel vooral even seizoen 10 uit 2008 terugkijken, dan zie je pas echt wat smerig spelen is.

Maar toch was daar ook nog wel iets van zelfreflectie als in wat we doen kan eigenlijk niet. Dat mis ik hier helemaal.

(En als ik het me verkeerd herinner verbeter me aub het is al ff geleden. :D )
pi_219440966
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 11:30 schreef Document1 het volgende:

[..]
Maar toch was daar ook nog wel iets van zelfreflectie als in wat we doen kan eigenlijk niet. Dat mis ik hier helemaal.

(En als ik het me verkeerd herinner verbeter me aub het is al ff geleden. :D )
Ik heb dit seizoen nog niets gezien waarvan ik zeg "dat kan niet". Ik heb ook niet het idee dat er toen meer of minder zelfreflectie was. Hiukwam en Hans waren kei en keihard en gooiden Geert er zonder enig schroom uit.

De bondjes en maniertjes van wegspelen van concurrenten is al sinds jaar en dag (na de verandering van bepalen van de winnaar, dat liep vroeger anders) hetzelfde. Ik zie ook geen enkele reden waarom je daar als kandidaat schaamte voor zou moeten hebben of anders moet doen, het doel van het spel is de winnaar worden. Daarvoor moet je om te beginnen zoveel mogelijk sterke mensen wegspelen en daarna moet je in de finale nog van 2 (en soms 3) mensen winnen.

Zowel sommige kandidaten als sommige kijkers hebben simpelweg moeite om het spel te scheiden van de werkelijkheid. Hoe iemand het spel speelt zegt helemaal niks over hoe de persoon echt is. Dat geldt niet enkel voor ER, maar ook in WIDM en De Verraders geldt dat.

Zolang er geen fysiek of serieus psychologisch geweld wordt gebruikt (of mee wordt gedreigd, dat is al eens gebeurd door Frans in 2007) is nagenoeg alles toegestaan wat mij betreft. Het is onderdeel van de huidige opzet van het spel.

Vroeger verliep het kiezen van de winnaar anders, toen moesten de afvallers stemmen voor de winnaar. Het was toen dus een stuk minder handig om het spel smerig te spelen, er was een hele grote kans dat je daarvoor afgerekend werd door de mensen die je er smerig uit had gespeeld. Maar dat is geschrapt en daarmee is smerig spel in principe zonder gevolgen, al heeft Nordin er dit jaar wel met sportieve wraak Kevin eruit gewipt.
pi_219440978
Ik kan ook niet zeggen dat ik het perse allemaal smeriger vind dan andere jaren, op die acties van Kevin na die wel heel erg op het gevoel van mensen inspeelde.

Het is alleen jammer dat zo'n bondje van 4, 5 mensen dusdanig sterk stond dat er voor C en Nordin geen redden meer aan was.

Churandy is sowieso de morele winnaar van deze editie _O_

[ Bericht 22% gewijzigd door TheVulture op 08-12-2025 11:59:10 ]
pi_219441030
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 11:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb dit seizoen nog niets gezien waarvan ik zeg "dat kan niet". Ik heb ook niet het idee dat er toen meer of minder zelfreflectie was. Hiukwam en Hans waren kei en keihard en gooiden Geert er zonder enig schroom uit.

De bondjes en maniertjes van wegspelen van concurrenten is al sinds jaar en dag (na de verandering van bepalen van de winnaar, dat liep vroeger anders) hetzelfde. Ik zie ook geen enkele reden waarom je daar als kandidaat schaamte voor zou moeten hebben of anders moet doen, het doel van het spel is de winnaar worden. Daarvoor moet je om te beginnen zoveel mogelijk sterke mensen wegspelen en daarna moet je in de finale nog van 2 (en soms 3) mensen winnen.

Zowel sommige kandidaten als sommige kijkers hebben simpelweg moeite om het spel te scheiden van de werkelijkheid. Hoe iemand het spel speelt zegt helemaal niks over hoe de persoon echt is. Dat geldt niet enkel voor ER, maar ook in WIDM en De Verraders geldt dat.

Zolang er geen fysiek of serieus psychologisch geweld wordt gebruikt (of mee wordt gedreigd, dat is al eens gebeurd door Frans in 2007) is nagenoeg alles toegestaan wat mij betreft. Het is onderdeel van de huidige opzet van het spel.

Vroeger verliep het kiezen van de winnaar anders, toen moesten de afvallers stemmen voor de winnaar. Het was toen dus een stuk minder handig om het spel smerig te spelen, er was een hele grote kans dat je daarvoor afgerekend werd door de mensen die je er smerig uit had gespeeld. Maar dat is geschrapt en daarmee is smerig spel in principe zonder gevolgen, al heeft Nordin er dit jaar wel met sportieve wraak Kevin eruit gewipt.
Nou ik vind wat Kevin en Linda Twan aandeden wel vallen onder psychologisch geweld maar misschien zien we dat gewoon anders.
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 12:06:39 #132
367000 roos94
pi_219441073
Toch wel bijzonder dat dit programma pretendeert een overlevingsshow te zijn maar ze krijgen ongelimiteerd waterflessen aangereikt?

Als ik nu strandt op een onbewoond eiland krijg ik die flessen dan ook? Voor je eigen drinken zorgen is een stap te ver?
pi_219441118
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 12:01 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nou ik vind wat Kevin en Linda Twan aandeden wel vallen onder psychologisch geweld maar misschien zien we dat gewoon anders.
Een beetje toneelspelen is toch geen geweld?
  maandag 8 december 2025 @ 12:29:52 #134
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219441435
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 12:06 schreef roos94 het volgende:
Toch wel bijzonder dat dit programma pretendeert een overlevingsshow te zijn maar ze krijgen ongelimiteerd waterflessen aangereikt?

Als ik nu strandt op een onbewoond eiland krijg ik die flessen dan ook? Voor je eigen drinken zorgen is een stap te ver?
Ieder onbewoond eiland heeft drinkwater beschikbaar. :Y
Fuck the EBU.
pi_219441469
Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of Churandy en Nordin zich niet hebben uitgelaten over de proef. Dat moet toch haast wel? Zeker gezien het fanatieke karakter van Nordin.

Die moeten toch achteraf bij de proef hebben gezegd van; joh is dit wel zo eerlijk?

Of zou dat expres eruit gelaten zijn door de regie?
pi_219441483
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een beetje toneelspelen is toch geen geweld?
Dit.

Ik vond de actie van Ouassima vorig jaar trouwens minstens zo smerig. Broertje dit, zusje dat, wij forever, we gaan gelijkspel stemmen zodat we met een eerlijke battle kunnen strijden, en dan eindelijk Hamza naaien met een immuniteitsmunt. Het jaar daarvoor was ook veel persoonlijker toen iedereen op Krista ging en snerende aantekeningen op de stembriefjes schreef. Ik zie niet echt hoe dat minder heftig is dan de spelletjes van dit jaar.
/
  maandag 8 december 2025 @ 12:33:21 #137
268260 Dr.Mikey
pi_219441509
Wat mij dit seizoen opvalt is dat de mensen totaal geen zelfreflectie hebben. Vroeger toen het gebeurde heb ik Fatima voor van alles en nog wat uitgemaakt maar die was er wel gewoon open over hoe ze het spel gespeeld heeft deze mensen van nu zien niet wat ze fout doen.
R.I.P DTS.
pi_219441547
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:31 schreef DefKu het volgende:
Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of Churandy en Nordin zich niet hebben uitgelaten over de proef. Dat moet toch haast wel? Zeker gezien het fanatieke karakter van Nordin.

Die moeten toch achteraf bij de proef hebben gezegd van; joh is dit wel zo eerlijk?

Of zou dat expres eruit gelaten zijn door de regie?
Tuurlijk zouden ze dat niet uizenden als dat was gebeurd ivm zelfbescherming. Maar nogmaals alle spellen zijn vooraf opgezet omdat ze door meerdere internationale edities worden gebruikt na elkaar, daarom dat ze ook niemand wegstemmen als iemand vrijwillig stopt. Dus misschien waren zij daarvan op de hoogte. Of ze voor onze versie dingen in hebben aangepast dat weet niemand, dan zouden we moeten kijken hoe de proef van bijv. de Deense versie er die week uitzag.
/
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 12:38:44 #139
367000 roos94
pi_219441603
quote:
10s.gif Op maandag 8 december 2025 12:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ieder onbewoond eiland heeft drinkwater beschikbaar. :Y
Schoon, gefilterd, ligt het daar in flessen klaar. Net als op ER.
  maandag 8 december 2025 @ 12:47:12 #140
268260 Dr.Mikey
pi_219441648
Van alle shows nu is de beste de Vlaamse verraders.
R.I.P DTS.
pi_219441747
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:35 schreef Nectaro22 het volgende:

[..]
Tuurlijk zouden ze dat niet uizenden als dat was gebeurd ivm zelfbescherming. Maar nogmaals alle spellen zijn vooraf opgezet omdat ze door meerdere internationale edities worden gebruikt na elkaar, daarom dat ze ook niemand wegstemmen als iemand vrijwillig stopt. Dus misschien waren zij daarvan op de hoogte. Of ze voor onze versie dingen in hebben aangepast dat weet niemand, dan zouden we moeten kijken hoe de proef van bijv. de Deense versie er die week uitzag.
Vorig jaar wilde iemand weg en werd er toch gestemd en kwam er een exit.
Maar dat zal dan wel bij hoge uitzondering zijn geweest.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_219441846
quote:
Ach

Deugberichtje, je verwacht het niet. Zal echt gaan helpen, echt waar.... :N
Allemaal cabaretteketet!
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 13:36:04 #143
367000 roos94
pi_219442015
Tobias moet nu winnen. 8-)
pi_219442089
Ik vermoed dat Churandy verteld is dat hij de meeste stemmen zou krijgen, daarom weer de munt terug naar Nordin
pi_219442265
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:36 schreef roos94 het volgende:
Tobias moet nu winnen. 8-)
Ik ben altijd voor de underdog en dat is Tobias, dus ja.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219442556
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 13:50 schreef byah het volgende:
Ik vermoed dat Churandy verteld is dat hij de meeste stemmen zou krijgen, daarom weer de munt terug naar Nordin
Wat een nonsens.
pi_219442597
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:35 schreef Nectaro22 het volgende:

[..]
Dat ze niemand wegsturen bij de Eilandraad na een opgever is iets van de laatste paar jaar. Dat komt omdat er de laatste jaren om de haverklap mensen huilie huilie naar huis wilden. In het verleden werd er minder opgegeven en als het gebeurde was het vaak medisch, bijvoorbeeld Brace / Loiza / Sipke Jan).

Omdat het de spuigaten uitliep en er niet voldoende mensen overbleven is er schijnbaar besloten om na een opgever niemand weg te sturen.
pi_219442650
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:32 schreef Nectaro22 het volgende:

[..]
Dit.

Ik vond de actie van Ouassima vorig jaar trouwens minstens zo smerig. Broertje dit, zusje dat, wij forever, we gaan gelijkspel stemmen zodat we met een eerlijke battle kunnen strijden, en dan eindelijk Hamza naaien met een immuniteitsmunt. Het jaar daarvoor was ook veel persoonlijker toen iedereen op Krista ging en snerende aantekeningen op de stembriefjes schreef. Ik zie niet echt hoe dat minder heftig is dan de spelletjes van dit jaar.
Rondom Krista zou ik dan nog wel als serieus bestempelen, dat was wat mij betreft echt op (en soms over) de rand. Maar dat is over alle seizoenen genomen echt wel een uitzondering. In het algemeen wordt het spel hard gespeeld maar is er daarbuiten een redelijk normale sfeer. Natuurlijk even stoom afblazen na een eilandraad, de gebruikelijke bondjes en het feit dat sommige mensen elkaar wel en niet liggen. Maar echt gemeen wordt het buiten de spellen en eilandraad nooit.

En dat weet je ook als kandidaat, het gaat niet enkel om het overleven met weinig voedsel en water. Het andere spel is minstens zo belangrijk en moeilijk (zo niet moeilijker). En daar moet je mee om kunnen gaan, dat is niet makkelijk.
pi_219442678
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 12:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat mij dit seizoen opvalt is dat de mensen totaal geen zelfreflectie hebben. Vroeger toen het gebeurde heb ik Fatima voor van alles en nog wat uitgemaakt maar die was er wel gewoon open over hoe ze het spel gespeeld heeft deze mensen van nu zien niet wat ze fout doen.
Dan heb je gisteren niet goed opgelet, want bij Nordin was die zelfreflectie heel duidelijk. En ook bij Amije kwam dit heel duidelijk naar voren in het stukje waarin ze aangaf dat ze Nordin nu wel begreep.

Ja, Nordin was na de eilandraad niet sportief. Waar Kevin dat wel probeerde te zijn. Nu weten wij niet wat er allemaal is voorgevallen (we zien het meeste niet), maar dat heeft Nordin niet goed gedaan. Dat vond hij achteraf zelf ook, dat heeft hij netjes toegegeven en daarmee was de lucht geklaard volgens mij.

Maar eerlijk is eerlijk. Hoe zouden wij er aan toe zijn na 30 dagen op water en een beetje rijst, uitputtende proeven, een psychologisch spel rondom bondjes en eilandraden en het gemis van onze dierbaren? Wij zitten hier lekker gevoed, warm en droog op ons zolderkamertje commentaar te geven... Dat is natuurlijk wel lekker makkelijk.
pi_219442694
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 12:06 schreef roos94 het volgende:

Ik heb hier wel eens over gesproken met de productie van ER. Zij gaven toen aan dat ze een marktonderzoek hadden gedaan en dat daaruit kwam dat de meeste kijkers afhaken als 6 van de 10 afleveringen enkel ontbindende kandidaten op een strand zouden tonen. En dat had dan weer invloed op de reclame inkomsten. Vandaar dat ze deze noodgreep hebben gedaan.
pi_219442970
Ik vind drinken geven wel normaal eerlijk gezegd, of wil je mensen dood zien gaan op tv? De hoeveelheid eten die ze dit jaar al sinds proef 2 kregen daarentegen… :X
  maandag 8 december 2025 @ 15:46:48 #152
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219442996
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 15:43 schreef Document1 het volgende:
Ik vind drinken geven wel normaal eerlijk gezegd, of wil je mensen dood zien gaan op tv? De hoeveelheid eten die ze dit jaar al sinds proef 2 kregen daarentegen… :X
Vooral die hoeveelheid spaghetti. Daar aten ze een hele week van. :X
Fuck the EBU.
pi_219443008
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 15:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Vooral die hoeveelheid spaghetti. Daar aten ze een hele week van. :X
Dit is voor mij ook het eerste jaar dat ik ze totaal geen moeite zie doen voor een onderkomen. Ze slapen maar op dat natte zand waar ze vervolgens over gaan zeiken tegen elkaar. _O-
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 15:49:45 #154
367000 roos94
pi_219443013
quote:
Dus mensen die op een onbewoond eiland terecht komen hebben geen manier om vocht binnen te krijgen?
pi_219443184
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 15:49 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dus mensen die op een onbewoond eiland terecht komen hebben geen manier om vocht binnen te krijgen?
Ik denk je je er nog in vergist hoe moeilijk het is om aan schoon water te komen in een omgeving die je niet kent en waar je dan zonder vuursteen vuur moet gaan maken om het water dat je vindt schoon te koken. Ik vind het ook wel een beetje een rare take maar dat zal wel aan mij liggen. Mensen die hun medicijnen nodig hebben om te overleven krijgen die ook gewoon. Een medisch team is zeker ook maar overdreven luxe in jouw ogen? :D
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 16:17:08 #156
367000 roos94
pi_219443195
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 16:15 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik denk je je er nog in vergist hoe moeilijk het is om aan schoon water te komen in een omgeving die je niet kent en waar je dan zonder vuursteen vuur moet gaan maken om het water dat je vindt schoon te koken. Ik vind het ook wel een beetje een rare take maar dat zal wel aan mij liggen. Mensen die hun medicijnen nodig hebben om te overleven krijgen die ook gewoon. Een medisch team is zeker ook maar overdreven luxe in jouw ogen? :D
Naja als je zo denkt kan je ze net zo goed ook 3maal daags te eten geven. Waarom moeten ze wel honger lijden dan?
pi_219443221
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 16:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
Naja als je zo denkt kan je ze net zo goed ook 3maal daags te eten geven. Waarom moeten ze wel honger lijden dan?
Omdat je ten eerste zonder problemen 3 weken zonder eten kunt. Maar dat gebeurd niet, ze krijgen een minimum aan rijst en meel en met proeven kunnen ze extra eten verdienen.

Maar belangrijker, eten kan je relatief makkelijk zelf regelen. Er is geen enkele reden om echt honger te hebben. Er zit genoeg eten in de zee (vis en schelpdieren), er zijn bananen en kokosnoten en als je echt je best doet ook wild.
pi_219443229
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 15:48 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dit is voor mij ook het eerste jaar dat ik ze totaal geen moeite zie doen voor een onderkomen. Ze slapen maar op dat natte zand waar ze vervolgens over gaan zeiken tegen elkaar. _O-
Dat is ook wel opvallend inderdaad. En maar klagen dat ze nat geregend zijn. De laatste jaren wordt het ze ook wel makkelijk gemaakt met alle voor gebouwde daken, maar zelfs daar doen ze amper wat mee.
pi_219443258
quote:
Ze schieten inderdaad wat door, al is het over het algemeen niet heel veel. De spaghetti was een beetje een uitschieter. Meestal is het een karig hapje voor 3 of 4 personen.

In Kroatië in 2020 ging het juist helemaal mis. Daar kregen ze amper eten en was ook niks te vinden (kale rotsen). Dat sloeg ook nergens op, juist toen hadden ze makkelijker extra eten moeten kunnen winnen.

Maar zoals ik hierboven al aangeef, qua eten heb je veel invloed als persoon. Klaas ving meer dan honderd vissen bijvoorbeeld. Kwestie van instelling.

Helaas moeten we constateren dat tegenwoordig vaak het eten en onderkomen geen uitdaging meer zijn. Ik zag ze gisteren op winnaarseiland voor het eerst op expeditie gaan. In de vroegere jaren was dat iets wat ze dagelijks deden en wat ook gewoon bittere noodzaak was als je geen extreme honger wilde lijden.

Moet wel zeggen dat iets meer voedsel het wel allemaal iets leuker maakt, je merkt aan de kandidaten dat het echt wel uitmaakt of ze zich kunnen inzetten voor een proef. Een paar jaar geleden vielen er wat kandidaten flauw tijdens proeven, dat is ook niet de bedoeling lijkt mij. Maar dit jaar is de balans wel een beetje zoek, vandaar ook het wellness pakket gisteren denk ik :)

Zelf ben ik meer voorstander van een winnaarseiland met andere prijzen dan eten (of in ieder geval minder eten). De jaren dat ze een avond een bad of douche kregen waren leuk. En ze hebben ook wel eens een spiegel gehad, dat leverde ook leuke TV op :)
pi_219443586
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 08:21 schreef DefKu het volgende:
Lies is ook haar hele geloofwaardigheid kwijt. Die zat notabene juist met C en Nordin in Kamp Noord. En die geeft haar munt lekker weg aan Amije want vrouwen bla bla bla. Feministisch gedoe.

Lies wilde vanaf dag één al de mannen en specifiek Nordin eruit. Zij heeft Nordin samen met Oud-Zuid eruit gestemd zodra het kon. Wat dat betreft is zij niks veranderd.

Zij koos alleen maar vrouwen (+Nordin) in haar team, omdat zij dan als sterkste vrouw ook de sterkste speler zou zijn. Haar team was vrij zwak en ik denk dat daarom het team van Twan/geheel Kamp Noord veel heeft verloren in het begin.

Op zich heeft het gewerkt zoals zij dat wilde. In de finale met niet per se de allersterksten of allerslimsten
Hotapnyc
pi_219443711
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 11:05 schreef GereDathan het volgende:

Verder wel goed om te zien dat Nordin nu inziet waarom men boos op hem was (het onsportieve niet handen/boks geven).
Nope. Ze waren boos omdat hun plannetje is mislukt en zij niet tegen hun verlies kunnen.
quote:
Niet omdat hij het spel speelde, dat kan iedereen goed los zien van de werkelijkheid naar mijn idee.
Nope, dat kunnen ze niet.
quote:
Hij ligt weer iets beter in de groep, en dat is gewoon prettig.

Nope, dat ligt hij niet. Hij is nog altijd de pineut die zich moet schikken naar wat de bazen willen. Alleen dan wordt zijn aanwezigheid geduld.
Hotapnyc
  maandag 8 december 2025 @ 17:43:58 #162
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219443735
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 15:48 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ja, dat viel mij ook al op. Hoezo slapen ze nog op het zand.
Fuck the EBU.
pi_219444097
Wat me trouwens opviel, normaal maken ze nog een praatje met degene die weggestemd is. Nu liep Churandy weg en mocht de rest blijven zitten.

Waarom ineens? Bang voor kritiek vanuit Churandy?
pi_219444290
Ja, vreemd dat laatste deel. Normaal blijft een afvaller blijven zitten voor een eind een kort eind interviewtje met de presentatoren, dit keer niet.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 8 december 2025 @ 23:05:59 #165
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_219446027
Niet dat ik de Linda verder lees ofzo maar Churandy valt echt over die proef

https://www.linda.nl/nieu(...)robinson-exit-proef/
Same shit, different day
SC hopper present
  Miss 200.000.000! maandag 8 december 2025 @ 23:49:22 #166
367000 roos94
pi_219446144
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2025 23:05 schreef Koen66 het volgende:

He's right though
  dinsdag 9 december 2025 @ 01:32:21 #167
268260 Dr.Mikey
pi_219446270
quote:

Terecht
R.I.P DTS.
  dinsdag 9 december 2025 @ 07:44:25 #168
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219446849
quote:
Maar eerlijk gezegd wilde ik al gelijk naast Edson gaan staan. Ik wist toch al dat iedereen voor mijn blokken zou gaan.
Ik had het mooi gevonden als hij dat gedaan had.
Fuck the EBU.
pi_219446949
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2025 07:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ik had het mooi gevonden als hij dat gedaan had.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Nordin zoiets zou doen. Die zie ik daar meer voor aan met zijn fanatieke karakter.

Ben benieuwd of er trouwens een staartje komt voor Expeditie Robinson. De reacties op Instagram (4000 maarliefst) en Twitter zijn niet mals.
pi_219446988
quote:

Hij heeft gelijk, zo'n proef op dat moment in de expeditie was een grote productionele fout
  Miss 200.000.000! dinsdag 9 december 2025 @ 08:36:17 #171
367000 roos94
pi_219447056
Amije is erg stil op Instagram (volledig afwezig) de laatste week terwijl ze normaal dag en nacht post _O-
  dinsdag 9 december 2025 @ 08:38:11 #172
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219447067
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 08:36 schreef roos94 het volgende:
Amije is erg stil op Instagram (volledig afwezig) de laatste week terwijl ze normaal dag en nacht post _O-
Ze is vast teleurgesteld in het geschetse beeld zoals zij op tv is weergegeven.
Fuck the EBU.
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 08:40:21 #173
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219447080
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2025 08:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Daar gaat haar bedrogen vrouw van de Roelvink imago.

Zij speelt zo fanatiek. Daar heb ik geen problemen mee. De arrogantie en geen zelfreflectie bij haar is niet normaal. Meestal hebben andere deelnemers wel de zelfreflectie.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219447083
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2025 08:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Zou ze daar zelf niet een heel klein beetje een aandeel in hebben?

Kreeg echt kotsneigingen, vooral van die opmerking dat ze dan met Nordin en Churandy op een eiland zou moeten zitten. Kom op zeg, dat is gewoon pesten en heeft niks meer met een spel te maken.
  dinsdag 9 december 2025 @ 08:42:04 #175
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219447086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 08:41 schreef DefKu het volgende:

[..]
Zou ze daar zelf niet een heel klein beetje een aandeel in hebben?

Kreeg echt kotsneigingen, vooral van die opmerking dat ze dan met Nordin en Churandy op een eiland zou moeten zitten. Kom op zeg, dat is gewoon pesten en heeft niks meer met een spel te maken.
tuurlijk heeft ze daar in aandeel in, daarom schreef ik het ook op deze manier op, want zo zien ze dat zelf.
Fuck the EBU.
pi_219447098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 08:10 schreef DefKu het volgende:

[..]
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat Nordin zoiets zou doen. Die zie ik daar meer voor aan met zijn fanatieke karakter.
Nordin had een andere tactiek en probeerde de blokken van Churandy te beschermen door ze helemaal naar achteren te brengen maar zag daarmee een spelregel over het hoofd.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2025 18:34 schreef DefKu het volgende:
Wat me trouwens opviel, normaal maken ze nog een praatje met degene die weggestemd is. Nu liep Churandy weg en mocht de rest blijven zitten.

Waarom ineens? Bang voor kritiek vanuit Churandy?
Dat viel mij ook op. Kan ook zijn dat het wel is opgenomen maar besloten om het niet uit te zenden omdat hij kritiek had?
De productie mag zich ernstig achter de oren gaan krabben hoe ze met dit programma weer een waardige Robinson als winnaar kunnen bekronen. Tijd voor een stukje zelfreflectie ipv roepen dat anderen moeten inzien dat het een spel is. Een excuses voor de slecht gekozen proef was meer op zijn plek geweest.
pi_219447375
Ik vraag me echt af wie dit nou een leuke proef vond achter de schermen. Zelfs al was hij eerder geweest dan was het nog een kut proef geweest.
pi_219447441
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 09:36 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag me echt af wie dit nou een leuke proef vond achter de schermen. Zelfs al was hij eerder geweest dan was het nog een kut proef geweest.
Enige 'leuke' timing zou dan direct na de samensmelting zijn. Dan heb je nog meerdere opties. Of bij een mix. Maar in deze fase van het spel is het achterlijk. Ook al zouden de bondjes er niet zijn in deze mate.
pi_219447691
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 09:36 schreef Document1 het volgende:
Niet elke proef pakt uit zoals gehoopt, als productie moet je ook ergens een planning maken. Het is niet zo dat de proeven exclusief voor NL zijn, we delen ze met meerdere landen. Dus je hebt ook met meerdere producties te maken én beschikbaarheid. Verschillende landen nemen op hetzelfde moment op.

Maar als je zo gaat kijken dan is er op elke proef wel iets aan te merken. Soms lopen dingen gewoon zo.
  dinsdag 9 december 2025 @ 10:56:58 #180
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219447911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet elke proef pakt uit zoals gehoopt, als productie moet je ook ergens een planning maken. Het is niet zo dat de proeven exclusief voor NL zijn, we delen ze met meerdere landen. Dus je hebt ook met meerdere producties te maken én beschikbaarheid. Verschillende landen nemen op hetzelfde moment op.

Maar als je zo gaat kijken dan is er op elke proef wel iets aan te merken. Soms lopen dingen gewoon zo.
De proef had makkelijk anders gespeeld kunnen worden. Wie als eerste zijn blokken heeft verzameld, is de winnaar.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219448017
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
De proef had makkelijk anders gespeeld kunnen worden. Wie als eerste zijn blokken heeft verzameld, is de winnaar.
Dat kan. Maar dat zijn keuzes. En wij weten het hier allemaal beter op internet. Want stel je voor dat je een situatie gewoon accepteert als kijker.
  Moderator dinsdag 9 december 2025 @ 11:13:45 #182
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219448055
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2025 10:56 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Met een puzzel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:19:34 #183
268260 Dr.Mikey
pi_219448113
Als er voor zoveel landen tegelijk wordt opgenomen hadden ze ook een andere proef kunnen lenen op dat moment.
R.I.P DTS.
pi_219448142
Wat ik al zei, het is sowieso volkomen achterlijk om zo'n proef in deze fase van het spel te doen. Maakt niet uit hoe alle bondjes waren etc. Het is achterlijk met een halve finale op komst.

Dit had direct na de samensmelting gedaan moeten worden.
  dinsdag 9 december 2025 @ 11:36:45 #185
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_219448221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat kan. Maar dat zijn keuzes. En wij weten het hier allemaal beter op internet. Want stel je voor dat je een situatie gewoon accepteert als kijker.
Die proeven staan al vast, het format ook.
Denk dat ze die echt niet zomaar ineens omgooien (STRESS!!!) als de proef ongelukkig uitkomt met een huidig bontje.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_219448269
Ik heb nog nooit zo vlug een aflevering van ER gekeken, toen ik zag en hoorde wat de proef was meteen doorgespoeld naar de uitslag van de eilandraad.
pi_219449026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Die proeven staan al vast, het format ook.
Denk dat ze die echt niet zomaar ineens omgooien (STRESS!!!) als de proef ongelukkig uitkomt met een huidig bontje.
Er wordt, naar mijn weten, wel eens wat gesleuteld aan het seizoen gaandeweg de dagen. Maar wat je zegt, ze gaan echt niet zomaar een proef omgooien. Dit soort dingen zijn gewoon voorbereid. Dat het nu een beetje ongelukkig uitpakt is vervelend. Je kan misschien wel stellen dat een proef als deze zo laat in het seizoen wellicht wat minder handig is, maar dat is makkelijk achteraf gezegd. Voor hetzelfde geld hadden we een hechte groep / bond gehad zonder 2 mensen die buiten de boot vielen, dan was de proef heel anders verlopen.

Het is helaas wel altijd zo dat gaandeweg het seizoen de proeven veel minder fysiek worden. De kandidaten hebben de kracht niet meer voor die megaproeven en moeten in de halve en hele finale ook nog wel iets kunnen presteren natuurlijk.
  dinsdag 9 december 2025 @ 13:33:30 #188
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_219449092
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 11:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Er zouden toch juist alleen nog individuele proeven zijn?
De keuze om die proef in deze fase van het spel zo te spelen strookt daar dus totaal niet mee.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219449341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 13:33 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Er zouden toch juist alleen nog individuele proeven zijn?
De keuze om die proef in deze fase van het spel zo te spelen strookt daar dus totaal niet mee.
Dit was toch overduidelijk een individuele proef? Dat de groep dit zelf invult door samen te spannen en er een soort van groepsproef van te maken, wat kan je daar als productie aan doen? Een groepsproef is een proef waarbij je samen móet werken om het doel te bereiken, dat was dit overduidelijk niet.
pi_219451116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 14:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dit was toch overduidelijk een individuele proef? Dat de groep dit zelf invult door samen te spannen en er een soort van groepsproef van te maken, wat kan je daar als productie aan doen? Een groepsproef is een proef waarbij je samen móet werken om het doel te bereiken, dat was dit overduidelijk niet.
Als je als groep het doel had Churandy eruit te werken dan moest je wel samenwerken hier. Wat ook gebeurde. :+

Verder zal het wel, het is wat het is. Ik hoop nu maar dat Lies wint want een vrouwelijke winnaar is volgens mij al even geleden.
  dinsdag 9 december 2025 @ 23:16:54 #191
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_219453378
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 december 2025 19:17 schreef Document1 het volgende:

[..]
Als je als groep het doel had Churandy eruit te werken dan moest je wel samenwerken hier. Wat ook gebeurde. :+

Verder zal het wel, het is wat het is. Ik hoop nu maar dat Lies wint want een vrouwelijke winnaar is volgens mij al even geleden.
Bertie was de laatste, geloof ik.
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')