Wat denk je van schuldgevoel over de holocaust. De geldt ook voor Oostenrijk.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef Pendora het volgende:
Terecht. Snap ook echt niet waarom Duitsland zich zo voor het karretje laat spannen door Israel.
Ja eens hoor maar ze doen al sinds jaar en dag mee.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
Hou het überhaupt dan ook gewoon bij landen die geografisch onder het Europese continent vallen.
Dus ook geen Australië en Canada.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)deelname-gesprekken/
Ja, die extreem linkse Avro-Tros.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het blijft toch verwonderlijk om te zien dat het extreemlinkse kliekje zoveel macht in dit land heeft. Van feestdagen tot songfestival.
Die gaat maar de hele dag rondhangen op FOK.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:36 schreef Pedroso het volgende:
Waar moet Cornald Maas nou zijn bestaansrecht vandaan halen?
De uitzending gaat gewoon door zo te lezen. Dus die gaat uren zeiken op de organisatie en Israel.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:36 schreef Pedroso het volgende:
Waar moet Cornald Maas nou zijn bestaansrecht vandaan halen?
Ik vind dat de AVRO zich had moeten terugtrekken. Ik sta en velen met mij helemaal niet achter deze beslissing. Ze hadden zelf moeten opstappen en een andere partij de organisatie moeten gunnen.quote:
Nog niet zeker of ze het gaan uitzenden, moet de NPO nog over beslissen. En de NPO kennende gaan ze dat niet uitzenden.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
De uitzending gaat gewoon door zo te lezen. Dus die gaat uren zeiken op de organisatie en Israel.
Gelukkig is er nog YouTube als je wil kijken.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nog niet zeker of ze het gaan uitzenden, moet de NPO nog over beslissen. En de NPO kennende gaan ze dat niet uitzenden.
Rusland ook laten meedoen?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Netjes. Mensen uitsluiten op basis van hun nationaliteit en dat over de rug van een heleboel mensen die het songfestival een warm hart toedragen.
Grappig dat "we" hier dan wel zo principieel in zijn. Die mensen hebben toch geen zak te maken met Netanyahu en zijn rampen kabinet.
Dat is dan een domme hersenkronkel van Israelquote:Op donderdag 4 december 2025 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Was op de radio vanmiddag dat Israël dit een grote belediging vind, en dat ze hun conclusie trekken dat deze landen aan de kant van Gaza staan.
Lekker bezig, AVROtros.Vreemd dat een “omroepje” dat namens ons land mag beslissen.
Die freakshow kun je missen als kiespijn. Maar dat er een paar debielen als Taco Zimmerman even popi jopi willen doen met hun Hamas sympathieën is niet goed voor imago van het land.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:40 schreef rutger05 het volgende:
AVROTROS meende er goed aan te doen om mee te surfen op de golfen van de Israëlhaat en dit is het resultaat. Nare misbaksels dat het zijn.
Zijn nog een paar landen, met Spanje daarbij als enig groot land. Die deden sowieso altijd al voor spek en bonen mee.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:42 schreef William_Papadin het volgende:
Boeiend. Benieuwd of er meer landen zijn die gaan boycotten anders staat Nederland weer eens flink voor lul zoals gewoonlijk.
Wat mij betreft wel ja. Zelfde geldt voor sport. Die zaken "verbinden" toch altijd zo?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Rusland ook laten meedoen?
Nou, dan is het dus een goede keuze geweest om terug te trekkenquote:Op donderdag 4 december 2025 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Was op de radio vanmiddag dat Israël dit een grote belediging vind, en dat ze hun conclusie trekken dat deze landen aan de kant van Gaza staan.
Ik vond het altijd leuk om het Songfestival te kijken. Iedereen zijn ding toch.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:47 schreef OllieA het volgende:
Nooit geweten dat het Songfestival Cultuur is.
Dacht altijd dat het iets was om de tijd door te komen voor mensen die echt niet weten hoe ze zich zouden kunnen vermaken.
maar "LiNks Is NoOit aAb dE MacHt GeWeesT!1"quote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het blijft toch verwonderlijk om te zien dat het extreemlinkse kliekje zoveel macht in dit land heeft. Van feestdagen tot songfestival.
Wordt gewoon op de Belgische, Duitse, Engelse TV etc, uitgezonden hoor dus je kunt nog steeds kijken.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om het Songfestival het te kijken. Iedereen zijn ding toch.
Het wordt wel gewoon uitgezonden door de NPO, hoor. Ze sturen alleen geen deelnemer.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wordt gewoon op de Belgische, Duitse, Engelse TV etc, uitgezonden hoor dus je kunt nog steeds kijken.
Ja ook gewoon op YouTube hoor dus dat is het probleem niet.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wordt gewoon op de Belgische, Duitse, Engelse TV etc, uitgezonden hoor dus je kunt nog steeds kijken.
Dit krijg je ervan als je een grote bek opzetquote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja, dit. En de oorlog is toch voorbij daar? Er is weer perspectief naar betere tijden.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:47 schreef OllieA het volgende:
Nooit geweten dat het Songfestival Cultuur is.
Dacht altijd dat het iets was om de tijd door te komen voor mensen die echt niet weten hoe ze zich zouden kunnen vermaken.
Rusland heeft zelf gekozen niet meer mee te doen.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Het voordeel is nu dat je geen wekenlang geouwehoer hoort over die kutplaat die Nederland heeft ingezonden.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt wel gewoon uitgezonden door de NPO, hoor. Ze sturen alleen geen deelnemer.
Het is maar waar je je druk over kan maken zeg.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het voordeel is nu dat je geen wekenlang geouwehoer hoort over die kutplaat die Nederland heeft ingezonden.
Mooi.
Als John de Mol het zou besluiten, dan zou ik het prima vinden. Nu vind ik het bijzonder dat een paar no bodies het morele geweten van Nederland spelen met publiek geld.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef thedeedster het volgende:
Ik ben oprecht verbaasd hoe veel aandacht dit gebeuren genereert. Het interesseert mij persoonlijk helemaal niks. Maar dat is gewoon mijn mening.
Wel vervelend voor de mensen die dit wél boeit.
Of, is de politiek tóch belangrijker?
Als je telkens zulke flutacts die kant opstuurt dan verwacht ik voor de rest überhaupt al geen zinnige besluitvormingquote:Op donderdag 4 december 2025 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het voordeel is nu dat je geen wekenlang geouwehoer hoort over die kutplaat die Nederland heeft ingezonden.
Mooi.
Dat hoeft nu dus niet meer.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk over kan maken zeg.
Die organiseren tegenwoordig hun eigen songfestival genaamd Intervision.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Lol echtquote:Op donderdag 4 december 2025 18:58 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
Die organiseren tegenwoordig hun eigen songfestival
Hoeven ze minder managers te ontslaan.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:54 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, hopelijk voorgoed geen rariteitenkabinet meer op de Nederlandse tv.
Scheelt ook weer voor de bezuinigingen die ze moeten doen.
O, zeker, ieder mag leuk vinden wat ie leuk vindt. Maar om het nou Cultuur te noemen...quote:Op donderdag 4 december 2025 18:49 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk om het Songfestival te kijken. Iedereen zijn ding toch.
Ja oke ik snap je.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
O, zeker, ieder mag leuk vinden wat ie leuk vindt. Maar om het nou Cultuur te noemen...
Dan kun je Heel Holland Bakt ook wel cultuur gaan noemen. Of VI een informerende docu.
quote:Universele waarden als menselijkheid en vrije pers zijn ernstig geschonden en voor ons niet onderhandelbaar."
Hier ben ik het mee oneens. Het onderscheid tussen Hoge Cultuur en Lage Cultuur is volstrekt triviaal en gekunsteld.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
O, zeker, ieder mag leuk vinden wat ie leuk vindt. Maar om het nou Cultuur te noemen...
Dan kun je Heel Holland Bakt ook wel cultuur gaan noemen. Of VI een informerende docu.
Tja, er zijn ook mensen die het goed vinden om in hun eigen poep te roeren.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee oneens. Het onderscheid tussen Hoge Cultuur en Lage Cultuur is volstrekt triviaal en gekunsteld.
Misschien is iets volstrekt debiel, dat betekent nog niet dat het geen cultuur is.
Sommige mensen vinden Ronnie Flex of Lill’ Kleine goed.
Ik lach me rot als Israël een Arabier instuurt, net zoals het O21 voetbalteam dat Nederland twee weken terug alle hoeken van het veld liet zien: voor de helft Arabische Israëli op een gegeven moment.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:03 schreef Saekerhett het volgende:
Wat een jankballen bij de avrotros.
Aan de andere kant, als je als land geen homoseksuele, genderneutrale, omgebouwde moslimvrouw in een rolstoel stuurt, ben je al kansloos om te winnen.
Je hebt gemist wat de afgelopen 2 jaar is gedaan door de Israëlische delegatie?quote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Netjes. Mensen uitsluiten op basis van hun nationaliteit en dat over de rug van een heleboel mensen die het songfestival een warm hart toedragen.
Grappig dat "we" hier dan wel zo principieel in zijn. Die mensen hebben toch geen zak te maken met Netanyahu en zijn rampen kabinet.
Moet jij eens kijken wat er soms in een museum te zien is.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, er zijn ook mensen die het goed vinden om in hun eigen poep te roeren.
Als alles cultuur is wordt de term betekenisloos.
Turkije deed tussen 1975 en 2002 ook vele jaren mee ondanks dat ze sinds 1974 Noord-Cyprus bezettenquote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Nou vertel, welke verschrikkelijke zaken hebben ze op het songfestival gedaan?quote:Op donderdag 4 december 2025 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je hebt gemist wat de afgelopen 2 jaar is gedaan door de Israëlische delegatie?
Maar dan vorm je een front met de andere landenquote:Op donderdag 4 december 2025 19:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je hebt gemist wat de afgelopen 2 jaar is gedaan door de Israëlische delegatie?
Alsof al die mensen überhaupt kijken naar het ESF joh. Laat gaan.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:15 schreef Momo het volgende:
Zeer bijzonder mensen graag zien dat we maar buigen voor een land dat de laatste 2 edities allerlei regels en fatsoen normen rond het songfestival heeft verbroken, dat is nog los van alles dat in Gaza is gebeurd.
Optreden?quote:Op donderdag 4 december 2025 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Nou vertel, welke verschrikkelijke zaken hebben ze op het songfestival gedaan?
Ja, dan hadden we een zangkoor van de F-side kunnen laten deelnemen. Dat is pas een culturele uiting van de stem des volks. Uitgedost in oranje onesies, zwaaiend met toortsen. Vuurwerk!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:12 schreef Kakadylo het volgende:
Sowieso is het compleet van de zotte dat één omroep in een failliet publiek stelsel dit even kan gaan bepalen
Laat dan tenminste het volk beslissen
Andere delegaties bewust lopen sarren en verstieren in 2024 en afgelopen editie hebben ze geïnvesteerd in de televoting, verkapt stemmen kopen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Genocidaal zingen!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:17 schreef Danny het volgende:
[..]
Wel leuk mensen met een mening over iets dat ze niet hebben gevolgd.quote:
Die zangeres lag onder de dode lichamen van haar vriendinnen te schuilen terwijl er een massaslachting bezig wasquote:
Sorry dat ik hier op een draad zit terwijl ik het volstrekt niet serieus neem.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wel leuk mensen met een mening over iets dat ze niet hebben gevolgd.
En dat zou van geen ander land ok zijn geweest, maar als het Israël is mag je daar niks over zeggen schijnbaar. Oekraine heeft ook niet dat soort rare dingen gedaan sinds de oorlog is begonnen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andere delegaties bewust lopen sarren en verstieren in 2024 en afgelopen editie hebben ze geïnvesteerd in de televoting, verkapt stemmen kopen.
In die contreien wel het enige land waar je openlijk homoseksueel kunt zijnquote:
T is wat.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andere delegaties bewust lopen sarren en verstieren in 2024 en afgelopen editie hebben ze geïnvesteerd in de televoting, verkapt stemmen kopen.
Based reactiequote:Op donderdag 4 december 2025 18:59 schreef Danny het volgende:
AVROTROS vindt Israël 'te politiek' en maakt zelf het songfestival volledig politiek. Wat een treurnis
Wel meer kans dat Israël wint zo
Ja en dat is gelijk alles.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:25 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
In die contreien wel het enige land waar je openlijk homoseksueel kunt zijn
Nu jij weer
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren. Maar je weet het dus zelf ook niet?quote:Op donderdag 4 december 2025 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja, jij kijkt zeker geen songfestival? dus het zal je dan aan je reet roesten. De liefhebbers zijn er volgens mij wel over uit dat dit gedrag is dat men niet zou moeten tolereren. Maar ja, een van de belangrijkste sponsoren en Duitsland is pro-Israel en Duitsland is volgens mij de grote betaler, dus de EBU knijpt even een oogje dicht want anders lijken ze misschien anti-Israel.quote:
Wel leuk zo'n oneliner zonder context. Doe je dat vaker?quote:Op donderdag 4 december 2025 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja. Geen oprecht antwoord.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Support je Hamas eigenlijk? Oprechte vraag.
Gelukkig hadden we geen palestijnse vlaggen en andersoortige politieke uitingen op het podium, demonstraties buiten de arena en andere intimidatietactieken gericht op de israelische kandidaat vorig jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, jij kijkt zeker geen songfestival? dus het zal je dan aan je reet roesten. De liefhebbers zijn er volgens mij wel over uit dat dit gedrag is dat men niet zou moeten tolereren. Maar ja, een van de belangrijkste sponsoren en Duitsland is pro-Israel en Duitsland is volgens mij de grote betaler, dus de EBU knijpt even een oogje dicht want anders lijken ze misschien anti-Israel.
Als dit door Griekenland was geflikt hadden ze allang op het strafbankje gezeten.
Zoals ik zeg, extreemlinkse lieden oefenen druk uit op AvroTros en zij hebben weer geen ruggengraat en dansen naar de pijpen van extreemlinks.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die extreem linkse Avro-Tros.
Als België Nederland aanvalt dan gaat België eraanquote:
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, jij kijkt zeker geen songfestival?
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren.
Maar je volgt het dus niet als hier helemaal niks van hebt meegekregen, je kijkt met een half oog op de TV, half oog op Fok! Net als dat 80% van Nederland voetbal kijkt.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren. Maar je weet het dus zelf ook niet?
Een editie organiseren met alle topacts van voorheenquote:Op donderdag 4 december 2025 19:23 schreef Den_Haag het volgende:
Mooi, en nu nooit meer geld beschikbaar stellen voor een Nederlandse inzending. Zijn we van die onzin af. En nu maar hopen dat Israël deze editie wint
https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.htmlquote:Op donderdag 4 december 2025 19:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je volgt het dus niet als hier helemaal niks van hebt meegekregen, je kijkt met een half oog op de TV, half oog op Fok! Net als dat 80% van Nederland voetbal kijkt.
Vind je het normaal dat een land stemmen koopt? Kunnen we toch ook gewoon wielrenners met doping laten meedoen of een extra speler met voetbal voor 1 team? Je doet toch mee onder het idee dat het voor een iedereen een gelijk speelveld is. Als het Malta was geweest waren er wel uitgezet.
En daarnaast getreiter achter de schermen, opmerkingen van mensen van de omroep zelf. Genoeg aanleiding geweest om Israël uit te sluiten, misschien vergelijkbaar met Belarus in 2021 voor 3 jaar een ban ofzo.
Ja, daar gaat het nu toch niet om? Het gaat er om waarom je de deelname van Israël kunt bekritiseren nog los van de Gaza-oorlog.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we geen palestijnse vlaggen en andersoortige politieke uitingen op het podium, demonstraties buiten de arena en andere intimidatietactieken gericht op de israelische kandidaat vorig jaar.
Bedankt weer voor het lachen
Oh ja, nu gaat het opeens niet meer om dat we alle landen hetzelfde moeten behandelen. Schande spreken doen we alleen over Israel, begrepen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het nu toch niet om?
Je kan toch in het topic zelf lezen wat er voor reden er allemaal zijn om Israël te bannen, je kunt niet doen alsof het helemaal uit het niks komt.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wel leuk zo'n oneliner zonder context. Doe je dat vaker?
Elk jaar weer die spanning: welk dertien-in-een-dozijn klote liedje zou er dit jaar gaan winnen. Chapeau!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren. Maar je weet het dus zelf ook niet?
Het is vooral hypocriete verontwaardiging van mensen met kilo's boter op hun hoofd. Diezelfde mensen waren muisstil tijdens de politieke protesten gericht tegen Israël tijdens afgelopen Songfestival.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan toch in het topic zelf lezen wat er voor reden er allemaal zijn om Israël te bannen, je kunt niet doen alsof het helemaal uit het niks komt.
Ik lees net dat de NPO het niet gaat uitzenden.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef timmmmm het volgende:
Op zich wel jammer, maar geen ramp. Het wordt gewoon uitgezonden hier op de NPO dus ik kan lekker kijken en een Nederlandse inzending mis ik niet echt, daar heb ik niet zo heel veel meer pret aan.
Vorige inzending was top, die daarvoor natuurlijk een aanfluiting, ik vind de show volgen gewoon vermakelijk, met of zonder Nederland.
De EBU kan je ook weinig kwalijk nemen, die zit in een onmogelijke positie. Evenveel landen als nu zouden afzeggen als Israel wel zou worden uitgezonden. Je kan het niet goed doen.
'We hoorden het liedje voor het eerst, en we wisten meteen, dit is een winnend liedje, wauw, vertrouw ons maar'quote:Op donderdag 4 december 2025 19:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Elk jaar weer die spanning: welk dertien-in-een-dozijn klote liedje zou er dit jaar gaan winnen. Chapeau!
Ik las net op de NOS app van wel.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik lees net dat de NPO het niet gaat uitzenden.
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.html
Ik heb je hier anders tijdens het songfestival niet over gehoord. Care to explain yourself?
Gast wat lul jij nou, ik heb daar ook gewoon over gepost. Acties specifiek tegen de artiest ben ik nooit voor geweest.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is vooral hypocriete verontwaardiging van mensen met kilo's boter op hun hoofd. Diezelfde mensen waren muisstil tijdens de politieke protesten tijdens afgelopen Songfestival.
Hypocriet, everybody.
Oh dan is dat niet waar wat ik las.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik las net op de NOS app van wel.
Laat maar zien.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Gast wat lul jij nou, ik heb daar ook gewoon over gepost. Acties specifiek tegen de artiest ben ik nooit voor geweest.
Hebben ze aan 1 halve finale straks genoeg.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef timmmmm het volgende:
Nederland niet naar Songfestival om Israël, ook andere landen zeggen af - https://nos.nl/l/2593199
Dat gedoe rondom Joost was natuurlijk gewoon kolder vanuit de EBU. Daar kan AVROTROS weinig aan doen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:
AVRO TROS lijkt me geen capabele partij meer om ons land te vertegenwoordigen bij het songfestival.
Nu dit weer en eerder die rel rond Joost Klein. En laten we die act van Mia en die flapdrol ook niet vergeten.
Drie keer ons land voor lul zetten…
Eens. Je kan vinden wat je wil over Joost Klein, terechte DQ of niet, wangedrag of niet, feit is dat als AVROTROS zijn belangen beter had vertegenwoordigd, dit niet geëscaleerd was tot het DQ incidentquote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:
AVRO TROS lijkt me geen capabele partij meer om ons land te vertegenwoordigen bij het songfestival.
Nu dit weer en eerder die rel rond Joost Klein. En laten we die act van Mia en die flapdrol ook niet vergeten.
Drie keer ons land voor lul zetten…
Dat was allemaal te volgen op het FOK! ESF subforum.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.html
Ik heb je hier anders tijdens het songfestival niet over gehoord. Care to explain yourself?
Blijkbaar mag diva gedrag wel als het een Nederlandse inzending is. Dan hebben de olijke Ollanders er totaal geen moeite mee, en gaan ze zelfs in de slachtofferrol kruipen als de EBU gewoon volgens protocol netjes de overlastgever eruit gooit.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eens. Je kan vinden wat je wil over Joost Klein, terechte DQ of niet, wangedrag of niet, feit is dat als AVROTROS zijn belangen beter had vertegenwoordigd, dit niet geëscaleerd was tot het DQ incident
Wangedrag is een heel begrijpelijke reden.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:45 schreef Kakadylo het volgende:
Maar toen wijzelf om onbegrijpelijke redenen werden gediskwalificeerd (!) gedroegen ''ze'' zich als koorknaapjes
Nee we stonden weer braaf in de rij voor de volgende deelname
Dat iedere delegatie wel eens een kutliedje kiest zegt juist heel veel. ESF gaat meer over vriendjespolitiek dan over zang. Over belangetjes. Met muziek heeft het bar weinig te maken. Theater van de wansmaak en ons kent ons.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gedoe rondom Joost was natuurlijk gewoon kolder vanuit de EBU. Daar kan AVROTROS weinig aan doen.
En een kutliedje kiezen doet iedere delegatie wel eens, dat zegt ook niets.
Dankjewelquote:Op donderdag 4 december 2025 19:52 schreef Kakadylo het volgende:
Heb vooral te doen met al die songfestivalnerds die het hele jaar uitkijken naar die ene week
En voor al de rest is het ook prima vermaak en de nodige reuring onder mekaar
De meeste nerds vermaken zich ook prima zonder Nederland. De echte voetbalfan is ook geen supporterquote:Op donderdag 4 december 2025 19:52 schreef Kakadylo het volgende:
Heb vooral te doen met al die songfestivalnerds die het hele jaar uitkijken naar die ene week
En voor al de rest is het ook prima vermaak en de nodige reuring onder mekaar
Het lieve karakter valt mij altijd opquote:
jawel, de ene keuze is moreel juist, de andere is moreel slecht.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef timmmmm het volgende:
De EBU kan je ook weinig kwalijk nemen, die zit in een onmogelijke positie. Evenveel landen als nu zouden afzeggen als Israel wel zou worden uitgezonden. Je kan het niet goed doen.
Je mist dan wel het chauvinistischequote:Op donderdag 4 december 2025 19:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De meeste nerds vermaken zich ook prima zonder Nederland. De echte voetbalfan is ook geen supporter
Verder niks aan de hand hoorquote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat zou echt de kers op de taart zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:59 schreef Danny het volgende:
AVROTROS vindt Israël 'te politiek' en maakt zelf het songfestival volledig politiek. Wat een treurnis
Heb jij een israel vlag gezien dan langs de kant en op de weg?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:16 schreef Durmada het volgende:
Goede beslissing. We hebben bij de wielerronde in Spanje gezien hoeveel tumult Israël hamas kan veroorzaken. Daar wil je niets meer mee te maken hebben.
Heb jij de vuelta überhaupt gevolgd?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb jij een israel vlag gezien dan langs de kant en op de weg?
Buigen voor de moslim ellende bedoel je dus.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:16 schreef Durmada het volgende:
Goede beslissing. We hebben bij de wielerronde in Spanje gezien hoeveel tumult Israël kan veroorzaken. Daar wil je niets meer mee te maken hebben.
Oehhh zijn het de enge moslims weer die het allemaal op hun geweten hebbenquote:Op donderdag 4 december 2025 20:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Buigen voor de moslim ellende bedoel je dus.
Niet zozeer. Gewoon passende maatregelen tegen een natie die vanwege geografische ligging überhaupt al een buitenbeentje is in Europa. Israël is niet heilig, Hamas is een terroristische organisatie. En beiden hebben niks te zoeken op een songfestival.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Buigen voor de moslim ellende bedoel je dus.
Het is dom en het is om je kapot te schamen.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Lekker bezig, AVROtros.Vreemd dat een “omroepje” dat namens ons land mag beslissen.
Hoezo eng ? Ze zijn niet eng en er is niks spookachtigs aan bruut geweld en onderdrukking. Maar blijf jij dat maar lekker ontkennen hoor.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oehhh zijn het de enge moslims weer die het allemaal op hun geweten hebben
[ afbeelding ]
Die respondenten zien hun kans schoon om eindelijk van die ESF shit af te komen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:10 schreef Momo het volgende:
Meerderheid nog altijd voor uitsluiten Israël van Songfestival
Eerder vandaag nog
Al jaren niet meer...quote:Op donderdag 4 december 2025 20:11 schreef DjVero het volgende:
En ik maar denken dat het één of ander liedjesfestival is
Zeker.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:18 schreef Durmada het volgende:
[..]
Heb jij de vuelta überhaupt gevolgd?
Als je door zoveel zogenaamd inclusieve mensen wordt buitengesloten van een leuk liedjesfeestje en wordt gepest mag je van mij winnen. Net als Zwarte Piet.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:28 schreef Fok-it het volgende:
Ik kan me hier echt dusdanig weinig druk om maken om een kant te kiezen. Wel erg bijzonder dat mensen nu gaan hopen dat Israel nu dan maar moet winnen. Geen idee waarom. Zijn vaak toch ook wel de geopolitieke experts van het forum ahum ahum die het hardst roepen dus die zullen omtrent Israël wel een hoop expertise hebben ahum ahum.
Je vergeet dat die zangeres tijdens de 7 oktobermoorden zich onder lijken moest verstoppen om het uberhaupt te overleven. Of was dat niet ernstig genoeg voor je?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:33 schreef TLC het volgende:
Ik ben het er wel mee eens, Israel dat een beetje hypocriet over love and peace gaan zingen terwijl ze een hele bevolkingsgroep uitmoorden
Zwarte Piet moet Eurovisie winnen?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je door zoveel zogenaamd inclusieve mensen wordt buitengesloten van een leuk liedjesfeestje en wordt gepest mag je van mij winnen. Net als Zwarte Piet.
Door wie worden ze buitengesloten dan? Ze doen toch gewoon meequote:Op donderdag 4 december 2025 20:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je door zoveel zogenaamd inclusieve mensen wordt buitengesloten van een leuk liedjesfeestje en wordt gepest mag je van mij winnen. Net als Zwarte Piet.
Dat geeft je nog niet het recht om daarna 365 dagen per jaar ook kinderen en vrouwen te vermoorden die ook totaal niks misdaan hebben.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Je vergeet dat die zangeres tijdens de 7 oktobermoorden zich onder lijken moest verstoppen om het uberhaupt te overleven. Of was dat niet ernstig genoeg voor je?
Dat heeft zij gedaan ja?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat geeft je nog niet het recht om daarna 365 dagen per jaar ook kinderen en vrouwen te vermoorden die ook totaal niks misdaan hebben.
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Je vergeet dat die zangeres tijdens de 7 oktobermoorden zich onder lijken moest verstoppen om het uberhaupt te overleven. Of was dat niet ernstig genoeg voor je?
Dus alleen Duitsland en Israël mogen van jou meedoen? Aangezien jouw definitie van antisemitisme nogal opgerekt is.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:49 schreef Ann-Lynn het volgende:
Lekker, geen antisemietische landen op ESF. Als men in Oostenrijk ook gelijk alle protesteurders (en die zullen er zeker zijn) bij de venue met een extra koud waterkanon tegen de stoep spuit en alle gekkies met watermeloenhoofden die watermeloenvlaggetjes wappereden de zaal uitknikkeren, dan hebben we eindelijk weer een leuk festival.
Er doen zat andere landen mee die zich niet terugtrekken, dus geen bs aub. Van mijn part doet Israël in zijn uppie mee, zolang al die jodenhatende strontvliegen die zich mensen noemen maar de letterlijke tyfus krijgen.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus alleen Duitsland en Israël mogen van jou meedoen? Aangezien jouw definitie van antisemitisme nogal opgerekt is.
Klopt inderdaad. Veel landen probeerden ze buiten te sluiten. Groepspesterij mislukt. Top. En alleen al vanwege dat wegpestgedrag mag de gepeste van mij winnen. Met groot puntenverschil. Mijn stemmen gaan naar israel. Hoewel we niet zullen mogen stemmen lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Door wie worden ze buitengesloten dan? Ze doen toch gewoon mee
Jodenhaters nog wel.. echt krankzinnig hoe dat te pas en te onpas voor iedereen wordt gebruikt. Bijzonder weinig historisch besef heb je dan.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:56 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Er doen zat andere landen mee die zich niet terugtrekken, dus geen bs aub. Van mijn part doet Israël in zijn uppie mee, zolang al die jodenhatende strontvliegen die zich mensen noemen maar de letterlijke tyfus krijgen.
Nouja, vrijwel alle deelnemende landen hebben zich ergens de afgelopen 2 jaar in meerdere of mindere mate tegen het gedrag van Israel uitgesproken. Dus zodoende. Want elk stukje kritiek op het handelen van de Israelische delegatie is zo te zien antisemitisme.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:56 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Er doen zat andere landen mee die zich niet terugtrekken, dus geen bs aub. Van mijn part doet Israël in zijn uppie mee, zolang al die jodenhatende strontvliegen die zich mensen noemen maar de letterlijke tyfus krijgen.
Ja, hoewel het beter past dan alles en iedereen een -ist of -foob noemen gaat jodenhaat wel wat ver. Het feit dat niemand over bv de situatie in Sudan valt maakt wel dat het feit dat er daar geen joden bij betrokken zijn erg 'toevallig'quote:Op donderdag 4 december 2025 20:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jodenhaters nog wel.. echt krankzinnig hoe dat te pas en te onpas voor iedereen wordt gebruikt. Bijzonder weinig historisch besef heb je dan.
Alleen via 'rest of the world' waarschijnlijk. Die stemmen gaan toch al wel naar Israel als ze hetzelfde doen als afgelopen editie, dus zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Veel landen probeerden ze buiten te sluiten. Groepspesterij mislukt. Top. En alleen al vanwege dat wegpestgedrag mag de gepeste van mij winnen. Met groot puntenverschil. Mijn stemmen gaan naar israel. Hoewel we niet zullen mogen stemmen lijkt me.
Die doen niet mee met het songfestival dus zijn hier niet echt relevant natuurlijk. In Afrika zijn een aantal landen waar het niet erg lekker gaat wat dat betreft trouwens. Toen de koning naar Kenia ging kwam dat ook al op de nodige kritiek te staan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, hoewel het beter past dan alles en iedereen een -ist of -foob noemen gaat jodenhaat wel wat ver. Het feit dat niemand over bv de situatie in Sudan valt maakt wel dat het feit dat er daar geen joden bij betrokken zijn erg 'toevallig'
Zo mooi dat het eerst over "hypocriet" gaat om als Israël over love and peace te zingen, er dan aan herinnerd worden dat de persoon die dat zong zichzelf juist daarvoor tussen de lijken moest verstoppen om niet vermoord te worden door een stel bloeddorstige barbaren en dan als reactie: "dat geeft je nog niet het recht om..."quote:Op donderdag 4 december 2025 20:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat geeft je nog niet het recht om daarna 365 dagen per jaar ook kinderen en vrouwen te vermoorden die ook totaal niks misdaan hebben.
Want al die landen hebben geen antisemieten ofzo? Ooit Oost-Europeanen of Grieken ontmoet? Of liften die niet gezellig mee op de woke-gekte waarbij joden pesten de norm is en een terroristenvlag zwaaien jou automatisch "the good guy" maakt. De delegatie maakte duidelijk dat het pesten en negeren en gewoon collectief bully-gedrag heb niet deert en dat zij het ook kunnen doen. Uiteraard wordt alleen 1 delegatie op kutgedrag aangesproken, want dat past allemaal prima in de "Israël-schurken" staat retoriek.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, vrijwel alle deelnemende landen hebben zich ergens de afgelopen 2 jaar in meerdere of mindere mate tegen het gedrag van Israel uitgesproken. Dus zodoende. Want elk stukje kritiek op het handelen van de Israelische delegatie is zo te zien antisemitisme.
Dat is ook een van de fundamentele problemen van het jarenlange conflict. De term antisemitisme wordt gebruikt om iedere vorm van kritiek de mond te snoeren. Zo excessief zelfs dat bepaalde joden/joodse organisaties zelfs als antisemiet worden weggezet. Je hoopt dat de mensen die emotioneel ver genoeg af staan van het midden oosten dat gebrek aan nuance nog wel blijven herkennen maar helaas is dat een utopie.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, vrijwel alle deelnemende landen hebben zich ergens de afgelopen 2 jaar in meerdere of mindere mate tegen het gedrag van Israel uitgesproken. Dus zodoende. Want elk stukje kritiek op het handelen van de Israelische delegatie is zo te zien antisemitisme.
Sudan is geen lid van de EBU en doet dus niet mee met het Eurovisie Songfestival.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:00 schreef Danny het volgende:
Ja, hoewel het beter past dan alles en iedereen een -ist of -foob noemen gaat jodenhaat wel wat ver. Het feit dat niemand over bv de situatie in Sudan valt maakt wel dat het feit dat er daar geen joden bij betrokken zijn erg 'toevallig'
Misschien heeft ze tijdens haar militaire dienst wel een heleboel Palestijnen doodgeschoten. Je weet het maar nooit.quote:
Klopt, maar het gaat hier over of er sprake is van antisemitisme en dan ga je de verschillen zoeken tussen gaza en landen waar daadwerkelijk genocide gaande is en bedenken wat de onderscheidende factor is die bepaalt dat het een wel voor verontwaardiging zorgt en het ander niet. En dan kom je uit op het ontbreken van joden in de sudankwestie. Wat imo veelzeggend is als reden waarom men zich wel druk maakt over de situatie in gaza, maar niet in sudan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Sudan is geen lid van de EBU en doet dus niet mee met het Eurovisie Songfestival.
Je gaat off-topic. Dit topic gaat over het Eurovisie Songfestival. En dan is de situatie in een land als Sudan niet relevant, want Sudan is geen lid van de EBU.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:10 schreef Danny het volgende:
Klopt, maar het gaat hier over of er sprake is van antisemitisme en dan ga je de verschillen zoeken tussen gaza en landen waar daadwerkelijk genocide gaande is en bedenken wat de onderscheidende factor is die bepaalt dat het een wel voor verontwaardiging zorgt en het ander niet. En dan kom je uit op het ontbreken van joden in de sudankwestie. Wat imo veelzeggend is als reden waarom men zich wel druk maakt over de situatie in gaza, maar niet in sudan.
Kun je volgend jaar ESF-deelname in 2027 in mijn schoentje stoppen?quote:
Wel fijn dat jij je kennelijk erg druk maakt om Sudan dan zo te horenquote:Op donderdag 4 december 2025 21:10 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat hier over of er sprake is van antisemitisme en dan ga je de verschillen zoeken tussen gaza en landen waar daadwerkelijk genocide gaande is en bedenken wat de onderscheidende factor is die bepaalt dat het een wel voor verontwaardiging zorgt en het ander niet. En dan kom je uit op het ontbreken van joden in de sudankwestie. Wat imo veelzeggend is als reden waarom men zich wel druk maakt over de situatie in gaza, maar niet in sudan.
Ja, want dat is natuurlijk het enige verschil met de Sudan kwestie. Heeft écht helemaal niets te maken met het gegeven dat nl sowieso altijd al weinig geeft om Sudan hoor. Nee, dat kan het onmogelijk zijn. Het móét het gebrek aan joden zijn.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:10 schreef Danny het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 04-12-2025 21:37:16 ]Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Rusland - deelnemende oproep is tevens grootste propagandakanaal van het land. Daarnaast verbod op LTTBQ propaganda, waardoor veel optredens gecensureerd moeten worden om aan de wetgeving te voldoen. EBU verbiedt weer het NIET uitzenden van alle deelnemers en legt daarvoor boetes op. Daarbij is Rusland de agressor.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je gaat off-topic. Dit topic gaat over het Eurovisie Songfestival. En dan is de situatie in een land als Sudan niet relevant, want Sudan is geen lid van de EBU.
Er zijn twee landen die wel lid zijn van de EBU, maar waarvan het lidmaatschap om politieke redenen sinds 2022 is opgeschort en sindsdien dus ook niet mee mogen doen met het Eurovisie Songfestival. Daar maak je je op een of andere manier niet druk over.
Het Eurovisie Songfestival was al volledig politiek met de uitsluiting van Rusland en Belarus.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:59 schreef Danny het volgende:
quote:Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het Eurovisie Songfestival was al volledig politiek met de uitsluiting van Rusland en Belarus.
Jodenhaat speelt anders wel een hele grote rol. Dat hebben we genoeg gezien daar, maar ook hier.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:23 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, want dat is natuurlijk het enige verschil met de Sudan kwestie. Heeft écht helemaal niets te maken met het gegeven dat nl sowieso altijd al weinig geeft om Sudan hoor. Nee, dat kan het onmogelijk zijn. Het móét het gebrek aan joden zijn.
Zal eens wat anders in je schoentje stoppen.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je volgend jaar ESF-deelname in 2027 in mijn schoentje stoppen?
Het verbod op die letterbak-propaganda bestaat in Rusland al langer, maar dat was kennelijk nooit reden om Rusland uit te sluiten, want tot 2021 deed Rusland gewoon mee.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef Ann-Lynn het volgende:
Rusland - deelnemende oproep is tevens grootste propagandakanaal van het land. Daarnaast verbod op LTTBQ propaganda, waardoor veel optredens gecensureerd moeten worden om aan de wetgeving te voldoen. EBU verbiedt weer het NIET uitzenden van alle deelnemers en legt daarvoor boetes op.
Die beseffen heel goed dat ze op die manier leden binnen kunnen harken. Er is nml. maar 1 snelgroeiende groep in Nederland en dat zijn wellicht de toekomstige abonnees. Ik moet trouwens zsm mijn lidmaatschap opzeggen van deze ruftclub.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niet dat juist AvroTros zo volledig in de Hamas propaganda trapt dat zelfs die wapenstilstand niks uitmaakt.
wellicht had het besluit dan ook vooral veel te maken met de stemmanipulatie?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niet dat juist AvroTros zo volledig in de Hamas propaganda trapt dat zelfs die wapenstilstand niks uitmaakt.
Het is sinds de oorlog alweer aangescherpt. En weet jij wat er vervolgens gezegd werd na bepaalde optredens? Wist je dat het winnende optreden van Conchita in 2014 niet eens werd uitgezonden, men ging terug naar de praatstudio zodra bekend werd dat zij won om gal te spuien.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het verbod op die letterbak-propaganda bestaat in Rusland al langer, maar dat was kennelijk nooit reden om Rusland uit te sluiten, want tot 2021 deed Rusland gewoon mee.
Je bent toch niet verplicht ernaar te kijken?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die respondenten zien hun kans schoon om eindelijk van die ESF shit af te komen.
Die hele palestina meuk interesseert me geen zier maar deze boycot vind ik fantastisch.
Dank EBU. Dank Avro/Tros. Dank Israel
Azerbaijan is wellicht een beter voorbeeld. Geen hond die moeite had met hun deelname aan het Songfestival na de etnische zuivering van Nagorno-Karabakh in 2023. Waar was AVROTROS toen?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Het ziet er eerder naar uit dat AVROTROS de mening van de andere omroepen heel goed heeft ingeschat, want geen enkele andere omroep heeft tot nu toe interesse getoond om de Nederlandse deelname aan het Eurovisie Songfestival te organiseren.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:35 schreef Faux. het volgende:
Tsjaaaa. Avrotros heeft de mening van de andere omroepen slecht ingeschat en zat zo met de hakken in het zand dat ze niet meer anders konden.
En daarvoor heeft Israel nog wapens geleverd aan Azerbaijan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:38 schreef NY_Giant het volgende:
Azerbaijan is wellicht een beter voorbeeld. Geen hond die moeite had met hun deelname aan het Songfestival na de etnische zuivering van Nagorno-Karabakh in 2023.
Dit verbaasd je!? Even goed nadenken, dan snap je het wel.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef Pendora het volgende:
Terecht. Snap ook echt niet waarom Duitsland zich zo voor het karretje laat spannen door Israel.
Gaat het even? Mensen die zich druk maken om een zorgelijke situatie in Gaza, waar letterlijk kinderen zijn vermoord, gaan liëren aan jodenhaat en antisemitisme vind ik echt not done.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:10 schreef Danny het volgende:
[..]
liëren*quote:
Er zijn 4-7 landen die zich terugtrekken, het is dus niet dat ze de enige zijn ofzo. Of heb je dat even gemist?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:35 schreef Faux. het volgende:
Tsjaaaa. Avrotros heeft de mening van de andere omroepen slecht ingeschat en zat zo met de hakken in het zand dat ze niet meer anders konden. Wel dom hoorWie is hier nou mee geholpen? Echt een spierbal of statement is het niet, behalve dat de eigen achterban van Avrotros er flink van zal balen en een andere omroep hier de uitzending mag verzorgen.
Jij hebt onder een steen geleefd?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:45 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
NPO maar opheffen als ze niet neutraal kunnen zijn
Geloof ik zijn het er nu nog vier. En als je telt hoeveel landen er meedoen aan het ESF zijn dat er erg weinig. Spanje is ook maar één van de Big Five, de anderen en het gastland lijkt het wel prima zo te vinden. Dus nee ik denk niet dat dit de storm was waar Avrotros op gehoopt had toen ze dit een paar maanden terug bedachten.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn 4-7 landen die zich terugtrekken, het is dus niet dat ze de enige zijn ofzo. Of heb je dat even gemist?
Ik bedoelde hier de buitenlandse omroepen, de EBU-leden.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het ziet er eerder naar uit dat AVROTROS de mening van de andere omroepen heel goed heeft ingeschat, want geen enkele andere omroep heeft tot nu toe interesse getoond om de Nederlandse deelname aan het Eurovisie Songfestival te organiseren.
Misschien kan Spanje zich het beste ook maar voorgoed terugtrekken uit het Eurovisie Songfestival en in plaats daarvan een eigen festival opzetten met de landen van Latijns-Amerika. Daar hebben ze veel meer aan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:57 schreef Faux. het volgende:
Spanje is ook maar één van de Big Five, de anderen en het gastland lijkt het wel prima zo te vinden.
Alle teruggetrokken landen kunnen gewoon meedoen aan Intervisie.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien kan Spanje zich het beste ook maar voorgoed terugtrekken uit het Eurovisie Songfestival en in plaats daarvan een eigen festival opzetten met de landen van Latijns-Amerika. Daar hebben ze veel meer aan.
Nederland heeft daar al een keer eerder aan meegedaan, in 1980.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:06 schreef Ann-Lynn het volgende:
Alle teruggetrokken landen kunnen gewoon meedoen aan Intervisie.
Nee, nee, je bent extreemrechts en had dus niet mogen kijken.......dat is niet eerlijkquote:Op donderdag 4 december 2025 19:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we geen palestijnse vlaggen en andersoortige politieke uitingen op het podium, demonstraties buiten de arena en andere intimidatietactieken gericht op de israelische kandidaat vorig jaar.
Bedankt weer voor het lachen
Dit kan toch nietquote:Op donderdag 4 december 2025 20:16 schreef Durmada het volgende:
Goede beslissing. We hebben bij de wielerronde in Spanje gezien hoeveel tumult Israël kan veroorzaken. Daar wil je niets meer mee te maken hebben.
Israel is volgens hen de vijand, maar had Palestina theoretisch dan wel mee mogen doen? Vallen zij onder goed of fout?quote:Op donderdag 4 december 2025 21:45 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
NPO maar opheffen als ze niet neutraal kunnen zijn
Ik vind het eigenlijk zeer amusant.quote:Op donderdag 4 december 2025 22:52 schreef Kakadylo het volgende:
Het feit dat deze discussies weer overal oplaaien terwijl het om een liedjesfestival gaat is eigenlijk te bezopen voor woorden
De EBU is zodanig in paniek dat ze landen onder lagere voorwaarden gingen terugvragen en Canada stond zelfs op de longlist. Dat er dus niets gaande is, is gewoon je eigen narratief om te doen alsof Nederland voor lul zou staan.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:57 schreef Faux. het volgende:
[..]
Geloof ik zijn het er nu nog vier. En als je telt hoeveel landen er meedoen aan het ESF zijn dat er erg weinig. Spanje is ook maar één van de Big Five, de anderen en het gastland lijkt het wel prima zo te vinden. Dus nee ik denk niet dat dit de storm was waar Avrotros op gehoopt had toen ze dit een paar maanden terug bedachten.
Duitsland zit wat moeilijker in de geschiedenis en is makkelijker chanteerbaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:33 schreef Pendora het volgende:
Is dat het?quote:Op donderdag 4 december 2025 23:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Duitsland zit wat moeilijker in de geschiedenis en is makkelijker chanteerbaar.
Je kunt extremisme trouwens makkelijk herkennen aan de complottheorietjes.quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat het?
Of zullen ze terecht denken om niet mee te gaan doen in deze hamassteunende poppenkast?
Ik ben toch wel benieuwd wat er in iemand zijn hoofd omgaat als hij zoiets schrijft.quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:08 schreef gwn_een_user het volgende:
NL boycot wel israël, maar deed in 2012 zonder protest mee aan het songfestival in azerbeidzjan
NL boycot wel israël, maar zweeg toen rusland in 2014 gwn mocht meedoen na de annexatie van de krim
NL boycot wel israël, maar nam in 2022 gwn deel aan het WK voetbal in quatar
NL boycot wel israël, maar onderhoudt stevige handelsrelaties met landen als china en saudi-arabië
"Universele waarden als menselijkheid en vrije pers zijn ernstig geschonden en voor ons niet onderhandelbaar.", aldus mr. Zimmerman van AVROTROS
Rutte kan wel inpakken nu Nederland niet meedoet aan het meest prestigieuze evenement in de wereld.quote:Op vrijdag 5 december 2025 02:26 schreef core2duo het volgende:
Nederland (lees: AVRO TROS) heeft weer de drang om aan de moreel juiste kant te willen staan en maakt het songfestival onnodig politiek. Nederland raakt zo geïsoleerd.
Koeman mag van AVROTROS aanblijven want dat is een rooie rakkerquote:Op vrijdag 5 december 2025 00:08 schreef gwn_een_user het volgende:
NL boycot wel israël, maar deed in 2012 zonder protest mee aan het songfestival in azerbeidzjan
NL boycot wel israël, maar zweeg toen rusland in 2014 gwn mocht meedoen na de annexatie van de krim
NL boycot wel israël, maar nam in 2022 gwn deel aan het WK voetbal in quatar
NL boycot wel israël, maar onderhoudt stevige handelsrelaties met landen als china en saudi-arabië
"Universele waarden als menselijkheid en vrije pers zijn ernstig geschonden en voor ons niet onderhandelbaar.", aldus mr. Zimmerman van AVROTROS
“Laat ons alsjeblieft selectief zijn in onze verontwaardiging”quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:43 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd wat er in iemand zijn hoofd omgaat als hij zoiets schrijft.
Roep jij ook wel eens maar Soedan, als het gaat om de genocide in Palestina?
Je vraagt je ook af wat de AVROTROS met het WK voetbal te maken heeft.quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:43 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ik ben toch wel benieuwd wat er in iemand zijn hoofd omgaat als hij zoiets schrijft.
Oh de AVROTROS is vandaag links? Geestig.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:39 schreef 3rr0r het volgende:
AVROTROS![]()
Beetje jammer dat velen in Europa/de wereld geheid gaan denken dat het Nederland z'n standpunt is ipv van dat linkse bolwerk.
Niet alleen vandaagquote:Op vrijdag 5 december 2025 07:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh de AVROTROS is vandaag links? Geestig.
Context.quote:Op vrijdag 5 december 2025 06:57 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
“Laat ons alsjeblieft selectief zijn in onze verontwaardiging”
Dan kijk ik naar de verkeerde programma’s van die omroep denk ik.quote:
Verachtelijke mensen, en dit geldt ook voor de afkeurenswaardige medeburgers die bij de 'Rode Lijn' demonstraties meeliepen met bordjes als 'Gaza = Holocaust' of 'Gaza = Warschau Ghetto'. Dergelijke individuen met een totaal gebrek aan historisch besef en kennis, die vanuit dan wel goedgelovigheid voor propaganda of simpelweg verdekte Jodenhaat, in de bres springen voor een ronduit verwerpelijke samenleving als de Palestijnse, staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:40 schreef rutger05 het volgende:
AVROTROS meende er goed aan te doen om mee te surfen op de golven van de Israëlhaat en dit is het resultaat. Nare misbaksels dat het zijn.
Rusland is de partij die een oorlog is begonnen, net zoals de Palestijnen. Daarom is het zo raar om Israël te willen uitsluiten.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:44 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Dat laat ook zien dat het niets met de oorlog te maken heeft, maar met het bestaan van Israël als land. En dat was binnen dat soort contreien (radicaal tot extreemlinks) altijd al het onderliggende probleem. Velen vinden daar dat Joden 'witte' mensen zijn die in Europa horen, en dit gebied eigenlijk toebehoort aan Arabische moslims. Dit terwijl net de Arabische moslims dit gebied ooit hebben veroverd en velen hier hun oorsprong ook helemaal niet kennen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Vrij bizar dat Nederland na het staakt-het-vuren nu alsnog het songfestival gaat boycotten.
Tja, dat ligt toch echt aan omroepen uit die landen zelf. Dan moet men de diepe antipathie jegens Israël maar in de kast zetten. Die landen zijn zelf het probleem, zij willen een ander land uitsluiten op basis van een ongefundeerde haat. Zij staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis, niet Israël.quote:Op donderdag 4 december 2025 20:06 schreef Momo het volgende:
Songfestival duurt ook geen week, maar begint eigenlijk nu al. Maar goed minder leuk nu een bult landen niet mee doen en de sfeer weg is.
SBS is een Australische omroep die lid is van de EBU, daaromquote:Op donderdag 4 december 2025 18:34 schreef Regilio_ het volgende:
![]()
Hou het überhaupt dan ook gewoon bij landen die geografisch onder het Europese continent vallen.
Dus ook geen Australië en Canada.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)deelname-gesprekken/
In ESF wordt het begrijpelijk toegejuicht. De EBU heeft blijkbaar goedkeuring gegeven aan sarren en valsspelen en op een paar flutmaatregelen na is het enige wat ze hebben gedaan Nederland een trap verkopen door Joost op basis van saus te diskwalificeren.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:48 schreef Hexagon het volgende:
Wat een treurige kamikaze actie dit.
Israel heeft een enorme kutregering. Maar hiermee tref je vooral jezelf.
Welk gedrag hebben we het dan precies over?quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In ESF wordt het begrijpelijk toegejuicht. De EBU heeft blijkbaar goedkeuring gegeven aan sarren en valsspelen en op een paar flutmaatregelen na is het enige wat ze hebben gedaan Nederland een trap verkopen door Joost op basis van saus te diskwalificeren.
Ik begrijp heel goed dat de AVROTROS dan geen zin heeft in het feestje van de EBU die geen maatregelen wil nemen omtrent het gedrag van Israël tijdens de songfestivals.
Het constante sarren en niet respecteren van wensen van andere delegaties in 2024 (meestal wel nadat ze enige kritiek hadden op de Israëlische regering), en effectief stemmen “kopen” bij de afgelopen editie door het land.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk gedrag hebben we het dan precies over?
Nou en?quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
SBS is een Australische omroep die lid is van de EBU, daarom
Heb je hier ook concrete voorbeelden van? Waar heeft de Israëlische delegate andere deelnemers zitten sarren of stemmen gekocht? Dit zijn nogal flinke aantijgingen natuurlijk. Wat we vooral hebben gezien is dat de nodige andere deelnemers geen respect hebben geuit voor Israël en zelfs openlijk hebben opgeroepen het land uit te sluiten. Jij lijkt dit gebrek aan respect te projecteren op Israël.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het constante sarren en niet respecteren van wensen van andere delegaties in 2024 (meestal wel nadat ze enige kritiek hadden op de Israëlische regering), en effectief stemmen “kopen” bij de afgelopen editie door het land.
Palestina bestaat niet. En welke genocide?quote:Op vrijdag 5 december 2025 00:43 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Dat het dus een feestje is van leden van de EBU, en die zijn niet specifiek Europees.quote:
Ik ga zonder naar het songfestival te kijken, gewoon op Israël stemmen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Dat Israel maar mag winnen...
Zonde voor Davina... was mooie kans geweest om te winnen
Ja, maar wij doen het elk jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gedoe rondom Joost was natuurlijk gewoon kolder vanuit de EBU. Daar kan AVROTROS weinig aan doen.
En een kutliedje kiezen doet iedere delegatie wel eens, dat zegt ook niets.
Wel bijzonder ook weer:quote:De EBU kreeg veel kritiek te verduren rond de stemprocedure. Bij de laatste editie van het songfestival eindigde de Israëlische zangeres Yuval Raphael op plek 2. Ze kreeg veel publieksstemmen, waarop andere landen Israël beschuldigden van valsspelen bij het televoten.
De Nederlandse songfestival-omroep AVROTROS zei dat is "bewezen" dat de Israëlische regering zich "inmengde" en dat daarmee het evenement is gepolitiseerd. "Dat druist in tegen het apolitieke karakter van het Songfestival", aldus de omroep.
De EBU zegt naast bovengenoemde maatregelen de beveiligingssystemen uit te breiden "waarmee frauduleuze of gecoördineerde stemactiviteiten worden gedetecteerd en voorkomen". Ook worden verdachte patronen beter in de gaten gehouden.
Bron
Gewonnen in 2019, tweede in 2014 en vaak zo rond of net onder de top 10 sinds 2013. En behalve misschien bij Joost (maar die mocht niet meedoen en anders was ie ook hoog geëindigd) nooit met schijtlol.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar wij doen het elk jaar.
De beschuldigingen waren zo ongefundeerd dat de EBU toch maar de regels heeft aangepast.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:16 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb zelf al even gezocht hoe het zit met het stemmen en het blijkt dat het om ongefundeerde beschuldigingen gaat:
[..]
Wel bijzonder ook weer:
Activisten en zelfs deelnemers en omroepen van landen proberen Israël uit te sluiten en maken het Songfestival hiermee dus openlijk politiek. Vervolgens gaan er heel veel kijkers als tegenreactie op Israël stemmen en beschuldigingen de aanstichters van het probleem Israël ervan het festival te politiseren. Je verzint het niet._!
Dit soort discussies hebben nooit echt zin, je ziet ook elk jaar commentaren op social media dat we maar een transgender of dragqueen moeten sturen omdat alleen die winnen. Terwijl de laatste drag of transgender deelnemer Conchita was in 2014 (die wel won).quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewonnen in 2019, tweede in 2014 en vaak zo rond of net onder de top 10 sinds 2013. En behalve misschien bij Joost (maar die mocht niet meedoen en anders was ie ook hoog geëindigd) nooit met schijtlol.
De jaren daarvoor hebben we het even niet over. Maar sinds 2013 alleen 2015, 2021 en 2023 niet best. De rest prima tot goed qua prestatie, hoewel ik die meuk van O'G3ne zelf ook heel slecht trok.
Wonderlijke post.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:56 schreef Kim-Holland het volgende:
Ja ach, ze hadden een grote mond door te zeggen dat NL na het gedoe met Joost het jaar erop niet mee zou doen..maar ze stonden er toch weer.![]()
Ons land heeft geen ballen staat niet achter hun eigen standpunten. Lachwekkend is het gewoon. Net als het songfestival zelf wat het is geworden.
Waarschijnlijk wel, maar tot nu toe heeft geen enkele andere omroep interesse getoond.quote:Op vrijdag 5 december 2025 03:11 schreef BlaZ het volgende:
Kan een andere omroep dit niet gewoon oppakken?
En daar heb ik alle begrip voor.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar tot nu toe heeft geen enkele andere omroep interesse getoond.
Men kon het simpelweg niet verkroppen dat Israël met zoveel macht de televote wist te winnen. Dit waar het oordeel van de jury een ander besluit liet zien. Als men dat niet kan hebben moeten ze de gehele uitdslag aan de jury overlaten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De beschuldigingen waren zo ongefundeerd dat de EBU toch maar de regels heeft aangepast.
Al eens overwogen naar Israël te verhuizen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men kon het simpelweg niet verkroppen dat Israël met zoveel macht de televote wist te winnen. Dit waar het oordeel van de jury een ander besluit liet zien. Als men dat niet kan hebben moeten ze de gehele uitdslag aan de jury overlaten.
Wederom: de massale televote voor Israël is een tegenreactie op de hetze jegens het land, waarbij nare landen zoals Ierland en Spanje voorop gaan. Zij doen dus volgend jaar niet mee, een uitstekende uitkomst. Degenen die willen uitsluiten worden nu zelf uitgesloten door nota bene hun eigen haatzaaier en pogingen tot chantage.
Ah, ik merk het alweer: de argumenten zijn op dus dan maar op de man.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Al eens overwogen naar Israël te verhuizen?
Jij bent echt helemaal de weg kwijt of niet dan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Men kon het simpelweg niet verkroppen dat Israël met zoveel macht de televote wist te winnen. Dit waar het oordeel van de jury een ander besluit liet zien. Als men dat niet kan hebben moeten ze de gehele uitdslag aan de jury overlaten.
Wederom: de massale televote voor Israël is een tegenreactie op de hetze jegens het land, waarbij nare landen zoals Ierland en Spanje voorop gaan. Zij doen dus volgend jaar niet mee, een uitstekende uitkomst. Degenen die willen uitsluiten worden nu zelf uitgesloten door nota bene hun eigen haatzaaier en pogingen tot chantage.
Ongefundeerd? Beschuldigingen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De beschuldigingen waren zo ongefundeerd dat de EBU toch maar de regels heeft aangepast.
Misschien even een kalmerend pilletje nemen en rustig lezen wat daar staat.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ongefundeerd? Beschuldigingen?
In welke grot heb jij de afgelopen 2 jaar geleefd?
Alle oorlogs en humanitaire misdaden van Israel gemist blijkbaar.
Is precies wat jij zegt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien even een kalmerend pilletje nemen en rustig lezen wat daar staat.
Israël über alles, de rest is stom.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, ik merk het alweer: de argumenten zijn op dus dan maar op de man.
Het pilletje heeft nog niet gewerkt zie ik.quote:
Dat was een heel terechte vraag.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, ik merk het alweer: de argumenten zijn op dus dan maar op de man.
Dit vind ik een terechte reden om even eens niet mee te doen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het constante sarren en niet respecteren van wensen van andere delegaties in 2024 (meestal wel nadat ze enige kritiek hadden op de Israëlische regering), en effectief stemmen “kopen” bij de afgelopen editie door het land.
En weer geen inhoudelijk argument. Poeh, een normale discussie blijkt echt lastig zo te zien.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Israël über alles, de rest is stom.
Uitstekende basis voor een discussie.
Voor een normale discussie moet je doorgaans niet bij fanboys zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En weer geen inhoudelijk argument. Poeh, een normale discussie blijkt echt lastig zo te zien.
Dus oorlogs en humanitaire misdaden moet je maar gewoon negeren?quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:31 schreef Montagui het volgende:
De reden van Israël/Gaza vind ik belachelijk.
Iedereen geeft jouw inhoudelijke argumenten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 10:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En weer geen inhoudelijk argument. Poeh, een normale discussie blijkt echt lastig zo te zien.
Lol, dikke middelvinger naar de AVROTROS.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:16 schreef Ama het volgende:
Songfestival toch te zien op NPO 1, NPO vraagt NOS Evenementen en NTR - https://nos.nl/l/2593262
Reageren op pestgedrag bedoel je? Dus andere delegaties mogen Israël collectief pesten, de deelneemster negeren en nare uitspraken doen naar mensen die allemaal iemand hebben verloren op 7-10? We leven echt in een omgekeerde wereld, waarbij je een verkracht kind nog de schuld zou geven dat het verkracht is en met het vlaggetje van de verkrachter gaat lopen wapperen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 08:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Palestijnen Yithzak Rabin hadden vermoord omdat hij een twee staten oplossing tekende.quote:Op vrijdag 5 december 2025 07:47 schreef HowardRoark het volgende:
Rusland is de partij die een oorlog is begonnen, net zoals de Palestijnen. Daarom is het zo raar om Israël te willen uitsluiten.
/url] het volgende:[/b]quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:33 schreef Caland[[quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2748855/1/999#p219414765]vrijdag 5 december 2025 11:33 schreef Caland het volgende:
Mooi dat wij niet meedoen aan zo’n links woke travestietenfestival.
Eeeeeeeeeeeeeen daar is @:caland, oh jonguh je gaat het zo missen!quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
/url] het volgende:[/b]
Mooi dat wij niet meedoen aan zo’n links woke travestietenfestival.
Alles aan dit festival is politiek. De Europese droom, het hoge camp/woke gehalte en het stemmen. Scandinavische landen die elkaar de punten toespelen bijvoorbeeld.quote:De Nederlandse songfestival-omroep AVROTROS zei dat is "bewezen" dat de Israëlische regering zich "inmengde" en dat daarmee het evenement is gepolitiseerd. "Dat druist in tegen het apolitieke karakter van het Songfestival", aldus de omroep.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alles aan dit festival is politiek. De Europese droom, het hoge camp/woke gehalte en het stemmen. Scandinavische landen die elkaar de punten toespelen bijvoorbeeld.
Of doen ze dat niet meer?
Lol wat een treurnis.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:26 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ik heb zelf expres heel veel op Israël gestemd
Ik vind het wel humor dat de mensen die vinden dat regenboogzebrapaden en woke onzin ons door de strot wordt geduwd nu opeens op de bres springen voor het songfestivalquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Alles aan dit festival is politiek. De Europese droom, het hoge camp/woke gehalte en het stemmen. Scandinavische landen die elkaar de punten toespelen bijvoorbeeld.
Of doen ze dat niet meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |