Ja. Geen oprecht antwoord.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Support je Hamas eigenlijk? Oprechte vraag.
Gelukkig hadden we geen palestijnse vlaggen en andersoortige politieke uitingen op het podium, demonstraties buiten de arena en andere intimidatietactieken gericht op de israelische kandidaat vorig jaar.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, jij kijkt zeker geen songfestival? dus het zal je dan aan je reet roesten. De liefhebbers zijn er volgens mij wel over uit dat dit gedrag is dat men niet zou moeten tolereren. Maar ja, een van de belangrijkste sponsoren en Duitsland is pro-Israel en Duitsland is volgens mij de grote betaler, dus de EBU knijpt even een oogje dicht want anders lijken ze misschien anti-Israel.
Als dit door Griekenland was geflikt hadden ze allang op het strafbankje gezeten.
Zoals ik zeg, extreemlinkse lieden oefenen druk uit op AvroTros en zij hebben weer geen ruggengraat en dansen naar de pijpen van extreemlinks.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, die extreem linkse Avro-Tros.
Als België Nederland aanvalt dan gaat België eraanquote:
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, jij kijkt zeker geen songfestival?
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren.
Maar je volgt het dus niet als hier helemaal niks van hebt meegekregen, je kijkt met een half oog op de TV, half oog op Fok! Net als dat 80% van Nederland voetbal kijkt.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren. Maar je weet het dus zelf ook niet?
Een editie organiseren met alle topacts van voorheenquote:Op donderdag 4 december 2025 19:23 schreef Den_Haag het volgende:
Mooi, en nu nooit meer geld beschikbaar stellen voor een Nederlandse inzending. Zijn we van die onzin af. En nu maar hopen dat Israël deze editie wint
https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.htmlquote:Op donderdag 4 december 2025 19:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je volgt het dus niet als hier helemaal niks van hebt meegekregen, je kijkt met een half oog op de TV, half oog op Fok! Net als dat 80% van Nederland voetbal kijkt.
Vind je het normaal dat een land stemmen koopt? Kunnen we toch ook gewoon wielrenners met doping laten meedoen of een extra speler met voetbal voor 1 team? Je doet toch mee onder het idee dat het voor een iedereen een gelijk speelveld is. Als het Malta was geweest waren er wel uitgezet.
En daarnaast getreiter achter de schermen, opmerkingen van mensen van de omroep zelf. Genoeg aanleiding geweest om Israël uit te sluiten, misschien vergelijkbaar met Belarus in 2021 voor 3 jaar een ban ofzo.
Ja, daar gaat het nu toch niet om? Het gaat er om waarom je de deelname van Israël kunt bekritiseren nog los van de Gaza-oorlog.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Gelukkig hadden we geen palestijnse vlaggen en andersoortige politieke uitingen op het podium, demonstraties buiten de arena en andere intimidatietactieken gericht op de israelische kandidaat vorig jaar.
Bedankt weer voor het lachen
Oh ja, nu gaat het opeens niet meer om dat we alle landen hetzelfde moeten behandelen. Schande spreken doen we alleen over Israel, begrepen.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het nu toch niet om?
Je kan toch in het topic zelf lezen wat er voor reden er allemaal zijn om Israël te bannen, je kunt niet doen alsof het helemaal uit het niks komt.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:28 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wel leuk zo'n oneliner zonder context. Doe je dat vaker?
Elk jaar weer die spanning: welk dertien-in-een-dozijn klote liedje zou er dit jaar gaan winnen. Chapeau!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:27 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk het songfestival al elk jaar sinds ik me kan herinneren. Maar je weet het dus zelf ook niet?
Het is vooral hypocriete verontwaardiging van mensen met kilo's boter op hun hoofd. Diezelfde mensen waren muisstil tijdens de politieke protesten gericht tegen Israël tijdens afgelopen Songfestival.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan toch in het topic zelf lezen wat er voor reden er allemaal zijn om Israël te bannen, je kunt niet doen alsof het helemaal uit het niks komt.
Ik lees net dat de NPO het niet gaat uitzenden.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef timmmmm het volgende:
Op zich wel jammer, maar geen ramp. Het wordt gewoon uitgezonden hier op de NPO dus ik kan lekker kijken en een Nederlandse inzending mis ik niet echt, daar heb ik niet zo heel veel meer pret aan.
Vorige inzending was top, die daarvoor natuurlijk een aanfluiting, ik vind de show volgen gewoon vermakelijk, met of zonder Nederland.
De EBU kan je ook weinig kwalijk nemen, die zit in een onmogelijke positie. Evenveel landen als nu zouden afzeggen als Israel wel zou worden uitgezonden. Je kan het niet goed doen.
'We hoorden het liedje voor het eerst, en we wisten meteen, dit is een winnend liedje, wauw, vertrouw ons maar'quote:Op donderdag 4 december 2025 19:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Elk jaar weer die spanning: welk dertien-in-een-dozijn klote liedje zou er dit jaar gaan winnen. Chapeau!
Ik las net op de NOS app van wel.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik lees net dat de NPO het niet gaat uitzenden.
quote:Op donderdag 4 december 2025 19:32 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.html
Ik heb je hier anders tijdens het songfestival niet over gehoord. Care to explain yourself?
Gast wat lul jij nou, ik heb daar ook gewoon over gepost. Acties specifiek tegen de artiest ben ik nooit voor geweest.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is vooral hypocriete verontwaardiging van mensen met kilo's boter op hun hoofd. Diezelfde mensen waren muisstil tijdens de politieke protesten tijdens afgelopen Songfestival.
Hypocriet, everybody.
Oh dan is dat niet waar wat ik las.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik las net op de NOS app van wel.
Laat maar zien.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Gast wat lul jij nou, ik heb daar ook gewoon over gepost. Acties specifiek tegen de artiest ben ik nooit voor geweest.
Hebben ze aan 1 halve finale straks genoeg.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:37 schreef timmmmm het volgende:
Nederland niet naar Songfestival om Israël, ook andere landen zeggen af - https://nos.nl/l/2593199
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |