abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 4 december 2025 @ 21:01:45 #176
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219411278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:00 schreef Danny het volgende:

[..]
Ja, hoewel het beter past dan alles en iedereen een -ist of -foob noemen gaat jodenhaat wel wat ver. Het feit dat niemand over bv de situatie in Sudan valt maakt wel dat het feit dat er daar geen joden bij betrokken zijn erg 'toevallig'
Die doen niet mee met het songfestival dus zijn hier niet echt relevant natuurlijk. In Afrika zijn een aantal landen waar het niet erg lekker gaat wat dat betreft trouwens. Toen de koning naar Kenia ging kwam dat ook al op de nodige kritiek te staan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 december 2025 @ 21:02:54 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219411296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:48 schreef TLC het volgende:

[..]
Dat geeft je nog niet het recht om daarna 365 dagen per jaar ook kinderen en vrouwen te vermoorden die ook totaal niks misdaan hebben.
Zo mooi dat het eerst over "hypocriet" gaat om als Israël over love and peace te zingen, er dan aan herinnerd worden dat de persoon die dat zong zichzelf juist daarvoor tussen de lijken moest verstoppen om niet vermoord te worden door een stel bloeddorstige barbaren en dan als reactie: "dat geeft je nog niet het recht om..."

:') Dat beweert ook niemand.
pi_219411300
De AVRO was ook al fout in de oorlog dus dit is niet verbazingwekkend.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219411303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, vrijwel alle deelnemende landen hebben zich ergens de afgelopen 2 jaar in meerdere of mindere mate tegen het gedrag van Israel uitgesproken. Dus zodoende. Want elk stukje kritiek op het handelen van de Israelische delegatie is zo te zien antisemitisme.
Want al die landen hebben geen antisemieten ofzo? Ooit Oost-Europeanen of Grieken ontmoet? Of liften die niet gezellig mee op de woke-gekte waarbij joden pesten de norm is en een terroristenvlag zwaaien jou automatisch "the good guy" maakt. De delegatie maakte duidelijk dat het pesten en negeren en gewoon collectief bully-gedrag heb niet deert en dat zij het ook kunnen doen. Uiteraard wordt alleen 1 delegatie op kutgedrag aangesproken, want dat past allemaal prima in de "Israël-schurken" staat retoriek.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:03:38 #180
319979 Fok-it
All is well
pi_219411305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, vrijwel alle deelnemende landen hebben zich ergens de afgelopen 2 jaar in meerdere of mindere mate tegen het gedrag van Israel uitgesproken. Dus zodoende. Want elk stukje kritiek op het handelen van de Israelische delegatie is zo te zien antisemitisme.
Dat is ook een van de fundamentele problemen van het jarenlange conflict. De term antisemitisme wordt gebruikt om iedere vorm van kritiek de mond te snoeren. Zo excessief zelfs dat bepaalde joden/joodse organisaties zelfs als antisemiet worden weggezet. Je hoopt dat de mensen die emotioneel ver genoeg af staan van het midden oosten dat gebrek aan nuance nog wel blijven herkennen maar helaas is dat een utopie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219411321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:00 schreef Danny het volgende:
Ja, hoewel het beter past dan alles en iedereen een -ist of -foob noemen gaat jodenhaat wel wat ver. Het feit dat niemand over bv de situatie in Sudan valt maakt wel dat het feit dat er daar geen joden bij betrokken zijn erg 'toevallig'
Sudan is geen lid van de EBU en doet dus niet mee met het Eurovisie Songfestival.
pi_219411340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:51 schreef Danny het volgende:
Dat heeft zij gedaan ja?
Misschien heeft ze tijdens haar militaire dienst wel een heleboel Palestijnen doodgeschoten. Je weet het maar nooit.
  Admin donderdag 4 december 2025 @ 21:10:26 #183
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_219411345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Sudan is geen lid van de EBU en doet dus niet mee met het Eurovisie Songfestival.
Klopt, maar het gaat hier over of er sprake is van antisemitisme en dan ga je de verschillen zoeken tussen gaza en landen waar daadwerkelijk genocide gaande is en bedenken wat de onderscheidende factor is die bepaalt dat het een wel voor verontwaardiging zorgt en het ander niet. En dan kom je uit op het ontbreken van joden in de sudankwestie. Wat imo veelzeggend is als reden waarom men zich wel druk maakt over de situatie in gaza, maar niet in sudan.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_219411350
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:51 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat heeft zij gedaan ja?
Dat hebben zij gedaan ja ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 4 december 2025 @ 21:14:57 #185
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219411378
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:11 schreef TLC het volgende:

[..]
Dat hebben zij gedaan ja ?
Nee, dat beweert niemand.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:15:25 #186
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_219411382
Heftig.
pi_219411403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:10 schreef Danny het volgende:
Klopt, maar het gaat hier over of er sprake is van antisemitisme en dan ga je de verschillen zoeken tussen gaza en landen waar daadwerkelijk genocide gaande is en bedenken wat de onderscheidende factor is die bepaalt dat het een wel voor verontwaardiging zorgt en het ander niet. En dan kom je uit op het ontbreken van joden in de sudankwestie. Wat imo veelzeggend is als reden waarom men zich wel druk maakt over de situatie in gaza, maar niet in sudan.
Je gaat off-topic. Dit topic gaat over het Eurovisie Songfestival. En dan is de situatie in een land als Sudan niet relevant, want Sudan is geen lid van de EBU.

Er zijn twee landen die wel lid zijn van de EBU, maar waarvan het lidmaatschap om politieke redenen sinds 2022 is opgeschort en sindsdien dus ook niet mee mogen doen met het Eurovisie Songfestival. Daar maak je je op een of andere manier niet druk over.
  Redactie Sport donderdag 4 december 2025 @ 21:21:59 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219411424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:15 schreef SinterkIaas het volgende:
Heftig.
Kun je volgend jaar ESF-deelname in 2027 in mijn schoentje stoppen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 december 2025 @ 21:22:06 #189
319979 Fok-it
All is well
pi_219411427
quote:

[..]
Wel fijn dat jij je kennelijk erg druk maakt om Sudan dan zo te horen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 4 december 2025 @ 21:23:06 #190
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219411433
quote:

[..]
Ja, want dat is natuurlijk het enige verschil met de Sudan kwestie. Heeft écht helemaal niets te maken met het gegeven dat nl sowieso altijd al weinig geeft om Sudan hoor. Nee, dat kan het onmogelijk zijn. Het móét het gebrek aan joden zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 04-12-2025 21:37:16 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219411439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je gaat off-topic. Dit topic gaat over het Eurovisie Songfestival. En dan is de situatie in een land als Sudan niet relevant, want Sudan is geen lid van de EBU.

Er zijn twee landen die wel lid zijn van de EBU, maar waarvan het lidmaatschap om politieke redenen sinds 2022 is opgeschort en sindsdien dus ook niet mee mogen doen met het Eurovisie Songfestival. Daar maak je je op een of andere manier niet druk over.
Rusland - deelnemende oproep is tevens grootste propagandakanaal van het land. Daarnaast verbod op LTTBQ propaganda, waardoor veel optredens gecensureerd moeten worden om aan de wetgeving te voldoen. EBU verbiedt weer het NIET uitzenden van alle deelnemers en legt daarvoor boetes op. Daarbij is Rusland de agressor.
Belarus - ook hier is de omroep een propagandakanaal, andere zijn er in dat land sowieso niet. Heeft overigens zichzelf teruggetrokken, omdat ze het niet leuk vonden dat hun liedje herschreven moest worden en niet de engnek boodschap verder mocht verkondigen (de vertalingen die er zijn doen de echte tekst geen eer aan, als je begrijpt wat de boodschap is in de context van de gebeurtenissen in dat land, dan kots je heel even in je mond).
pi_219411440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:59 schreef Danny het volgende:
AVROTROS vindt Israël 'te politiek' en maakt zelf het songfestival volledig politiek. Wat een treurnis :')

Wel meer kans dat Israël wint zo *O*
Het Eurovisie Songfestival was al volledig politiek met de uitsluiting van Rusland en Belarus.
pi_219411453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het Eurovisie Songfestival was al volledig politiek met de uitsluiting van Rusland en Belarus.
pi_219411456
Knap dat zo'n nutteloze omroep zich nog nuttelozer weet te maken.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:26:58 #195
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219411463
quote:
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:23 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ja, want dat is natuurlijk het enige verschil met de Sudan kwestie. Heeft écht helemaal niets te maken met het gegeven dat nl sowieso altijd al weinig geeft om Sudan hoor. Nee, dat kan het onmogelijk zijn. Het móét het gebrek aan joden zijn.
Jodenhaat speelt anders wel een hele grote rol. Dat hebben we genoeg gezien daar, maar ook hier.
pi_219411469
Ik snap trouwens niet dat juist AvroTros zo volledig in de Hamas propaganda trapt dat zelfs die wapenstilstand niks uitmaakt.
  donderdag 4 december 2025 @ 21:30:04 #197
417386 SinterkIaas
Ik ben toch zeker Sinterklaas!
pi_219411479
quote:
11s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Kun je volgend jaar ESF-deelname in 2027 in mijn schoentje stoppen?
Zal eens wat anders in je schoentje stoppen.
pi_219411486
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:24 schreef Ann-Lynn het volgende:
Rusland - deelnemende oproep is tevens grootste propagandakanaal van het land. Daarnaast verbod op LTTBQ propaganda, waardoor veel optredens gecensureerd moeten worden om aan de wetgeving te voldoen. EBU verbiedt weer het NIET uitzenden van alle deelnemers en legt daarvoor boetes op.
Het verbod op die letterbak-propaganda bestaat in Rusland al langer, maar dat was kennelijk nooit reden om Rusland uit te sluiten, want tot 2021 deed Rusland gewoon mee.
pi_219411490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef HiZ het volgende:
Ik snap trouwens niet dat juist AvroTros zo volledig in de Hamas propaganda trapt dat zelfs die wapenstilstand niks uitmaakt.
Die beseffen heel goed dat ze op die manier leden binnen kunnen harken. Er is nml. maar 1 snelgroeiende groep in Nederland en dat zijn wellicht de toekomstige abonnees. Ik moet trouwens zsm mijn lidmaatschap opzeggen van deze ruftclub.
pi_219411505
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:28 schreef HiZ het volgende:
wellicht had het besluit dan ook vooral veel te maken met de stemmanipulatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')