Moderator
allround beunhaas
De heftrucks hebben gesloten cabines, dus dat vormt geen gevaar in een houtverwerkend bedrijf als je in de cabine rookt :+

Kranplätze müssen verdichtet sein

Welke gerapste kaas zouden jullie gebruiken om kaasragoutbroodjes van de maken?
Ik had in de 1e versie italiaanse (nep..?) kaas maar je proefde meer de mosterd dan de kaas.
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:04 schreef Blues het volgende:
Ik had in de 1e versie italiaanse (nep..?) kaas maar je proefde meer de mosterd dan de kaas.
Wat voor kaassmaak wil je? :+

Voor veel kaassauzen gebruik ik belegen kaas met cheddar. Maar blauwschimmel of wit schimmel kan ook.

La derecha oprime, la izquierda libera

Kaatje1
Dit kwam ik tegen op de site van delifrance, jaren geleden dat ik m at, maar heerlijk

“Dit overheerlijke kaasbroodje is met haar rijke vulling een ware traktatie! Dit bladerdeegproduct is gevuld met een romige Emmentaler-bechamelsaus en is op smaak gebracht met wat blauwe schimmelkaas. De bereiding is volgens traditioneel Franse receptuur.”

We have far more in common than that which devides us..

2s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Wat voor kaassmaak wil je? :+

Voor veel kaassauzen gebruik ik belegen kaas met cheddar. Maar blauwschimmel of wit schimmel kan ook.
Ik zie in de picnic app 2 oude raspen, van hollands weidemelk en old amsterdam. en een geraspte pittige.

Blauwe kaas erin is ook een idee ja!
Kaatje1
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie in de picnic app 2 oude raspen, van hollands weidemelk en old amsterdam. en een geraspte pittige.

Blauwe kaas erin is ook een idee ja!
Zit er een raspschijf op jullie keukenmachine? Dan zou je zelf een lekkere kaas kunnen raspen

0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zit er een raspschijf op jullie keukenmachine? Dan zou je zelf een lekkere kaas kunnen raspen
Ja dat kan ook nog, ik ga me eens verdiepen.
Ze zijn vooral voor kleinzoonA die je niet blij maakt met de visschotel en de gehaktbroodjes, hij eet 't liefst vegetarisch, dus ik twijfel wel over de pittigheid van blauwschimmel.
Culinair tegen Corona
Vorkheftruckgids?
Don't Panic.
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:04 schreef Blues het volgende:
Had @Lonaa laatst niet een Italiaanse kaas die enorm goed was te smelten?

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?

Kaatje1
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Had @:Lonaa laatst niet een Italiaanse kaas die enorm goed was te smelten?
Taleggio?

Kaatje1
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja dat kan ook nog, ik ga me eens verdiepen.
Ze zijn vooral voor kleinzoonA die je niet blij maakt met de visschotel en de gehaktbroodjes, hij eet 't liefst vegetarisch, dus ik twijfel wel over de pittigheid van blauwschimmel.
Gorgonzola dolce is vrij zacht van smaak, zou geen roquefort doen 😉

Vanwege bezigheden en afspraken hier en daar , hij en ik, géén diner buiten de deur, ook géén lunch, dan doe ik feestelijk ontbijt :Y)

Een likje blauwe kaas i.p.v. zout is altijd wel een toevoeging. Imho.

SPOILER
wentelteefjes van brioche broodje en oranjebloesemhoning uit Valencia IMG-0056.jpg
Culinair tegen Corona
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:59 schreef AnneX het volgende:
Vanwege bezigheden en afspraken hier en daar , hij en ik, géén diner buiten de deur, ook géén lunch, dan doe ik feestelijk ontbijt :Y)

Een likje blauwe kaas i.p.v. zout is altijd wel een toevoeging. Imho.

SPOILER
wentelteefjes van brioche broodje en oranjebloesemhoning uit Valencia [ link | afbeelding ]
MSG
Makes Shit Good
Moderator
allround beunhaas
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 13:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klaus is Fahrer geen Fuhrer
Nee maar het filmpje is wel een gids (voor hoe het niet moet).
Voor de veiligheid lopen we hier ook in hele hesjes.
Die zijn minder handig als je gaat slijpen (brandbaar :+ )

Culinair tegen Corona
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 15:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee maar het filmpje is wel een gids (voor hoe het niet moet).
Voor de veiligheid lopen we hier ook in hele hesjes.
Die zijn minder handig als je gaat slijpen (brandbaar :+ )
Formeel is het een Berufsgenossenschaftlichersicherheitslehrfilm
😄😁
CubeMeister
Ja nu maar weer normaal praten hoor. We hebben een oorlog gewonnen weet je nog :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen

6s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nu maar weer normaal praten hoor. We hebben een oorlog gewonnen weet je nog :P
Euh..dat was een wapenstilstand toch!?

De tournee verliep voorspoedig w/ met een leuke toevallige ontmoeting met de ouwe buurjongen annex tuinhulp en met een nieuwe bieb collega op een andere lokatie, die ‘even’ wat kerstboeken alvast regelde. ~:) via de informele weg.
Kaatje1
Zo, hulp heeft het huis schoongemaakt (en het keukenraam gelapt, is dat geen matglas meer) en ondertussen heb ik de voorgeschreven smeermiddelen bij de apotheek opgehaald en……de kleine kamer opgeruimd, strijkeerk dat daar lag opgeruimd, achter de naaimachine gezeten om binnenkort weer verder te kunnen (stom klusje wat eerst moest) en hopelijk weer lol in kleding maken krijgen

Veraan
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Euh..dat was een wapenstilstand toch!?

Capitulatie is geen wapenstilstand.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt

CubeMeister
Zo. Mexciaanse groenteschotel vandaag :+

Traybake van tomaat, courgette en paprika en als eiwitcomponent een mexicano in stukjes :+ :Y)

Bijna thuis *G*

Ik ben nu al aan het aftellen naar vakantie. Ik ben MOE en ik wil dat m'n verhuizing voorbij is en werk is onoverzichtelijk en waarom kunnen mannen hun benen niet bij elkaar houden als ze in de trein naast je zitten. :(
Moderator
allround beunhaas
Zo Feierabend, zometeen eten met de directeur/eigenaar. Schijnt nogal een figuur te zijn, ben benieuwd :D

Moderator
allround beunhaas
6s.gif Op donderdag 4 december 2025 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Eergisteren in de trein zaten "we" (ik en een Duitse en Oostenrijkse medepassagier) wat te praten. Uiteraard komt de chaos bij DB ter sprake. Merkt de Oostenrijker op dat er niet een Oostenrijker in Duitsland aan het roer stond.

Ik moest denken aan de vorige keer dat een Oostenrijker daar het voor het zeggen had :D

0s.gif Op donderdag 4 december 2025 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Of smelt de kaas je roux in, zonder te raspen.

La derecha oprime, la izquierda libera

wild wief
Dag lieve kijkbuiskinderen!

Zijn jullie klaar voor een vers stervensverhaal van tante Cat?
Dit keer zijn écht geen sterkte-wensen aan mijn adres nodig.
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...

SPOILER
Manager belde ivm collega die zich bij hem ziekgemeld had. De reden: ze kreeg laat op de avond een telefoontje dat haar moeder overleden was ;(
Zij in vliegende vaart richting verzorgingshuis, rit van een uur. Ter plekke moest ze even wachten, omdat moeder nog de laatste zorg kreeg.

Zij gaat zitten op de gang, kijkt rond... en ziet HAAR MOEDER :o
Geen hallucinatie, de dame was springlevend en deed een ommetje :o

Persoonsverwisseling dus die niemand in de instelling had opgemerkt in ruim een uur :X

Goed nieuws voor collega, maar wel zo schokkend dat hoofd niet naar werken staat nu.

En voor iedereen gaat vragen hoe dit kon gebeuren: we hebben (nog) geen idee. Omdat we het via manager hoorden.
Ik ga haar wel aanraden hier werk van te maken. Want dit mag nooit meer gebeuren. Of wellicht zijn zaken qua medicatie toediening etc daar al eerder misgegaan? :X

Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit

Kaatje1
Djeez met recht een nachtmerrie waar je met een enorm wtf uit komt

Honger!
IK HEB 3 DAGEN VRIJ.

Sterkheidsbaas van alles.

1s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...

SPOILER
Manager belde ivm collega die zich bij hem ziekgemeld had. De reden: ze kreeg laat op de avond een telefoontje dat haar moeder overleden was ;(
Zij in vliegende vaart richting verzorgingshuis, rit van een uur. Ter plekke moest ze even wachten, omdat moeder nog de laatste zorg kreeg.

Persoonsverwisseling dus die niemand in de instelling had opgemerkt in ruim een uur :X

Goed nieuws voor collega, maar wel zo schokkend dat hoofd niet naar werken staat nu.

En voor iedereen gaat vragen hoe dit kon gebeuren: we hebben (nog) geen idee. Omdat we het via manager hoorden.
Ik ga haar wel aanraden hier werk van te maken. Want dit mag nooit meer gebeuren. Of wellicht zijn zaken qua medicatie toediening etc daar al eerder misgegaan? :X
WTF inderdaad!
11s.gif Op donderdag 4 december 2025 17:45 schreef sigme het volgende:

[..]
Capitulatie is geen wapenstilstand.
Ow..ooit zo opgeslagen. Het was een ‘overgave’…in Wageningen.
Veraan

SPOILER

Da's wel de zorgvariant van de IT-WTF

wtf.png

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt

Cat :o
Kaatje1
Ik zit naar (waarschijnlijk) @Tele6 broer te kijken maar geen idee wie hij is :o

CubeMeister

SPOILER

Is in ieder geval geen zelfverzonnen smoesje 8)7 :X

CubeMeister
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit naar (waarschijnlijk) @:tele6 broer te kijken maar geen idee wie hij is :o
Zit je bij een theatershow over verhuizen? :P

Kaatje1
10s.gif Op donderdag 4 december 2025 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zit je bij een theatershow over verhuizen? :P
Whaha blij dat dit geen theatervoorstelling is waar ik voor betaald had ;)

Ja @Tele6 had jij al gekeken of het echt afl 19 is? En niet 29 ofzo? :D
wild wief
Rugzakje gepakt, afwas gedaan, nog even Air crash Investigation kijken voor ik ga slapen.

Op tijd naar bed want de wekker gaat om 3.30 uur :X
Vliegtuig vertrekt om 7.00 uur. Jongste neef vond het maar stom dat wij dan 'al' om 5 uur vanaf broer willen vertrekken (6 man in de auto, 2 op de fiets en waarschijnlijk zijn we allemaal 15 minuten later tegelijk bij de vertrekhal). Ik vond dat echter wel een strak plan.
Want 8 personen in de vroege ochtend regisseren wordt geheid vertraging en stressvolle gebeurtenissen _O-

quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit

ISFP

SPOILER
:o
WTF inderdaad! Waarom is irl regelmatig vreemder dan fictie _O-

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."

Zo…kogel door de kerk: in de buurtapp een voorstel gezet mét poll voor een borrel in het weekend voor Kerst. I.o.m. andere bewoner en na al 2 positieve reacties. Wij gaan het meemaken…
Oh goeie reis Cat!

Euh wat gaan jullie ook al weer doen met de familie?
#senior moment.
Kaatje1
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 21:44 schreef AnneX het volgende:
Zo…kogel door de kerk: in de buurtapp een voorstel gezet mét poll voor een borrel in het weekend voor Kerst. I.o.m. andere bewoner en na al 2 positieve reacties. Wij gaan het meemaken…
Hier ook weer een flat nieuwjaarsborrel. Dit keer zit ik niet in de organisatie (net zo min als in de boomoptuig organisatie), jaren gedaan nu mogen anderen eens.

0s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier ook weer een flat nieuwjaarsborrel. Dit keer zit ik niet in de organisatie (net zo min als in de boomoptuig organisatie), jaren gedaan nu mogen anderen eens.
Tja…een probeersel. Optie is 17 bewoners aanwezig. 😇
Kaatje1
1s.gif Op donderdag 4 december 2025 22:45 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja…een probeersel. Optie is 17 bewoners aanwezig. 😇
Hier zouden max 37 mensen kunnen komen, maar 15 zal al veel zijn :D

Moderator
allround beunhaas
Om jullie even op de hoogte te houden
Iets met gegrild rund, kalkoen en varken
IMG-20251204-200257235-AE.jpg

Pannenkoek met ijs en amandelschaafsel
IMG-20251204-205930146-AE.jpg

Ik wou kijken of ze online een menukaart hadden staan zodat ik de nemen kon geven. Kon ik niet vinden. Zie wel dat er blijkbaar een zwembad is in het hotel _O-

Heb je je spido mee?

En pas je op dat je niet dichtgroeit!
Ik zie een mini tomaat, champignon en takje rozemarijn.
Toet: blaadje munt en 3 blauwe bessen als fruit.
Laat het voedingsbureau het maar niet horen.
Net vandaag nieuwe adviezen.😎
Kaatje1
Ziet er niet verkeerd uit @derLudolf

Moderator
allround beunhaas
Als ik het Voedingscentrum op zou moeten volgen werd ik stok ongelukkig, dat is ook niet gezond.

Schaaltje sla was geen foto waard en ik ben de hele dag in beweging.

Oh vooraf nog een of andere deeg kussentje met een pittig stukje runderworst - lokale lekkernij volgens de klant. Dit bestelde dat voor ons allemaal. Toen ik bij de dessert kaart vroeg of Kaiserschmarrn eigenlijk nagerecht zijn/of dat iets lokaals was etc wenkte hij direct een ober. Als ik Kaiserschmarrn wil moet ik dat 's ochtends even aangeven en dan krijg ik ze 's avonds :D

Oh de klant kan goed zuipen. Deed een perfecte persiflage van onze baas en realiseerde maar al te goed dat wij al het werk deden en was erg tevreden :D Gezellige avond, nu slapen. Morgen 6:30 weer ontbijt.

Moderator
allround beunhaas
@AnneX je vergeet de framboos

Oh ja…ook de framboos >:O
wild wief
Mogguh! Vroeg :O

Barcelona @AnneX *O*

steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo