Wat voor kaassmaak wil je?quote:Op donderdag 4 december 2025 12:04 schreef Blues het volgende:
Welke gerapste kaas zouden jullie gebruiken om kaasragoutbroodjes van de maken?
Ik had in de 1e versie italiaanse (nep..?) kaas maar je proefde meer de mosterd dan de kaas.
Ik zie in de picnic app 2 oude raspen, van hollands weidemelk en old amsterdam. en een geraspte pittige.quote:Op donderdag 4 december 2025 12:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat voor kaassmaak wil je?
Voor veel kaassauzen gebruik ik belegen kaas met cheddar. Maar blauwschimmel of wit schimmel kan ook.
Zit er een raspschijf op jullie keukenmachine? Dan zou je zelf een lekkere kaas kunnen raspenquote:Op donderdag 4 december 2025 12:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie in de picnic app 2 oude raspen, van hollands weidemelk en old amsterdam. en een geraspte pittige.
Blauwe kaas erin is ook een idee ja!
Ja dat kan ook nog, ik ga me eens verdiepen.quote:Op donderdag 4 december 2025 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zit er een raspschijf op jullie keukenmachine? Dan zou je zelf een lekkere kaas kunnen raspen
Had @Lonaa laatst niet een Italiaanse kaas die enorm goed was te smelten?quote:Op donderdag 4 december 2025 12:04 schreef Blues het volgende:
Welke gerapste kaas zouden jullie gebruiken om kaasragoutbroodjes van de maken?
Ik had in de 1e versie italiaanse (nep..?) kaas maar je proefde meer de mosterd dan de kaas.
Taleggio?quote:Op donderdag 4 december 2025 12:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Had @:Lonaa laatst niet een Italiaanse kaas die enorm goed was te smelten?
Gorgonzola dolce is vrij zacht van smaak, zou geen roquefort doen 😉quote:Op donderdag 4 december 2025 12:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat kan ook nog, ik ga me eens verdiepen.
Ze zijn vooral voor kleinzoonA die je niet blij maakt met de visschotel en de gehaktbroodjes, hij eet 't liefst vegetarisch, dus ik twijfel wel over de pittigheid van blauwschimmel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 december 2025 12:59 schreef AnneX het volgende:
Vanwege bezigheden en afspraken hier en daar , hij en ik, géén diner buiten de deur, ook géén lunch, dan doe ik feestelijk ontbijt![]()
Een likje blauwe kaas i.p.v. zout is altijd wel een toevoeging. Imho.MSGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Makes Shit Good
Nee maar het filmpje is wel een gids (voor hoe het niet moet).quote:Op donderdag 4 december 2025 13:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klaus is Fahrer geen Fuhrer
Formeel is het een Berufsgenossenschaftlichersicherheitslehrfilmquote:Op donderdag 4 december 2025 15:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee maar het filmpje is wel een gids (voor hoe het niet moet).
Voor de veiligheid lopen we hier ook in hele hesjes.
Die zijn minder handig als je gaat slijpen (brandbaar)
Euh..dat was een wapenstilstand toch!?quote:Op donderdag 4 december 2025 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nu maar weer normaal praten hoor. We hebben een oorlog gewonnen weet je nog
Capitulatie is geen wapenstilstand.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Euh..dat was een wapenstilstand toch!?
Eergisteren in de trein zaten "we" (ik en een Duitse en Oostenrijkse medepassagier) wat te praten. Uiteraard komt de chaos bij DB ter sprake. Merkt de Oostenrijker op dat er niet een Oostenrijker in Duitsland aan het roer stond.quote:Op donderdag 4 december 2025 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nu maar weer normaal praten hoor. We hebben een oorlog gewonnen weet je nog
Of smelt de kaas je roux in, zonder te raspen.quote:Op donderdag 4 december 2025 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zit er een raspschijf op jullie keukenmachine? Dan zou je zelf een lekkere kaas kunnen raspen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op donderdag 4 december 2025 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dag lieve kijkbuiskinderen!
Zijn jullie klaar voor een vers stervensverhaal van tante Cat?
Dit keer zijn écht geen sterkte-wensen aan mijn adres nodig.
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...WTF inderdaad!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow..ooit zo opgeslagen. Het was een ‘overgave’…in Wageningen.quote:Op donderdag 4 december 2025 17:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Capitulatie is geen wapenstilstand.
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...Da's wel de zorgvariant van de IT-WTFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...Is in ieder geval geen zelfverzonnen smoesjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zit je bij een theatershow over verhuizen?quote:Op donderdag 4 december 2025 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit naar (waarschijnlijk) @:tele6 broer te kijken maar geen idee wie hij is
Whaha blij dat dit geen theatervoorstelling is waar ik voor betaald hadquote:Op donderdag 4 december 2025 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zit je bij een theatershow over verhuizen?
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen...WTF inderdaad! Waarom is irl regelmatig vreemder dan fictieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Hier ook weer een flat nieuwjaarsborrel. Dit keer zit ik niet in de organisatie (net zo min als in de boomoptuig organisatie), jaren gedaan nu mogen anderen eens.quote:Op donderdag 4 december 2025 21:44 schreef AnneX het volgende:
Zo…kogel door de kerk: in de buurtapp een voorstel gezet mét poll voor een borrel in het weekend voor Kerst. I.o.m. andere bewoner en na al 2 positieve reacties. Wij gaan het meemaken…
Tja…een probeersel. Optie is 17 bewoners aanwezig. 😇quote:Op donderdag 4 december 2025 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook weer een flat nieuwjaarsborrel. Dit keer zit ik niet in de organisatie (net zo min als in de boomoptuig organisatie), jaren gedaan nu mogen anderen eens.
Hier zouden max 37 mensen kunnen komen, maar 15 zal al veel zijnquote:Op donderdag 4 december 2025 22:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…een probeersel. Optie is 17 bewoners aanwezig. 😇
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kind heeft vandaag Sinterklaas op school en we hebben surprise gemaakt. Plus gedicht van minimaal 8 regels. Vanavond mag hij nog een stapel cadeaus openen. Er zijn chocolade kruidnoten, gevulde speculaas, marsepein en Chocomel in huis voor vanavond.
School is om 12 uur uit, dus we gaan lekker de stad in voor lunch. Ben benieuwd wat hij wil, wellicht Japanse ramen of dimsum...
Maar wellicht doen jullie mee met de WTFs die vanmorgen door het kantoor vlogen..."Dossieronderzoek leverde op dat vanaf de dag van inschrijving beide personen omgewisseld waren in de administratie van de instelling."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ja ik heb dus nog steeds geen 50 minuten vrije tijd gehad om de aflevering te bekijkenquote:Op donderdag 4 december 2025 20:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja @:Tele6 had jij al gekeken of het echt afl 19 is? En niet 29 ofzo?
Je kan er ook doorheen scrollen. Ik kom niemand tegen bij de dame die je noemde die voldoet aan wat je zei.quote:Op vrijdag 5 december 2025 11:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja ik heb dus nog steeds geen 50 minuten vrije tijd gehad om de aflevering te bekijken
Ik heb broertje nog eens gevraagd. Voor hetzelfde geld komt hij helemaal niet meer in beeld. Zucht. Sorryquote:Op vrijdag 5 december 2025 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kan er ook doorheen scrollen. Ik kom niemand tegen bij de dame die je noemde die voldoet aan wat je zei.
Dan was hij wel heeeel snel weg 🤣quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb broertje nog eens gevraagd. Voor hetzelfde geld komt hij helemaal niet meer in beeld. Zucht. Sorry
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb broertje nog eens gevraagd. Voor hetzelfde geld komt hij helemaal niet meer in beeld. Zucht. Sorry
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Nou zegt hij dat hij verwacht in aflevering 20 te zien te zijn. Manmanman
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Ik ga hem nu kijkenquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:13 schreef Tele6 het volgende:
ChatGPT of CoPilot helpen je wel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:20 schreef Barreltje het volgende:
ugh, ik moet nog "even " een gedicht in elkaar flansen
in het engels
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]Ja hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leve de AIquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:20 schreef Barreltje het volgende:
ugh, ik moet nog "even " een gedicht in elkaar flansen
in het engels
Ai kent alleen niet echt die Nederlandse traditie kwa ondertoon in zo'n gedicht...quote:
Als het maar rijmt. Tien jaar geleden had je alleen maar van die generators. Gelukkig sindsdien niet meer hoeven doenquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ai kent alleen niet echt die Nederlandse traditie kwa ondertoon in zo'n gedicht...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Dus nog een keer kijkenquote:Op vrijdag 5 december 2025 12:13 schreef Tele6 het volgende:
vooruitkijken op npo. Anders maandag kijken voor aflevering 20.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:47 schreef AnneX het volgende:
Waar zien jullie dat? # nieuwsgierig
@:z80 Heb je al een oplossing voor droge handen?
Er kwamen allerlei tips voorbij, die jezelf ook wel hebt gevonden, vermoed ik zo.
Mijn oplossing was: voor het slapen gaan een berg vaseline op de handen en dan (o.k.) handschoenen aan. Volgende morgen![]()
Ook wel eens crème erop en dan 2 x dopen in een bad vloeibare paraffine.
Dat was dan in een salon. Die hebben daar een apparaat voor staan.
Edit: die met vaseline ga ik vannacht eens toepassen.
Prompt,Sinterklaas gedicht kluif voor de hondquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:14 schreef Barreltje het volgende:
tjet deed het toch best ok ...Turkse studente was ook - terecht - trots op de eerste surprise én 8-regelig gedicht met zoon voor groep 5.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:54 schreef Blues het volgende:
Telebroer gezien
Zag ik ook. Geen twee druppels water maar oogopslag en bewegen van de mond bij praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Precies datquote:Op vrijdag 5 december 2025 18:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zag ik ook. Geen twee druppels water maar oogopslag en bewegen van de mond bij praten.
Handen zijn niet hrt grootste probleem. geeft hooguit wat bloed uit de rug van de hand. Maar voor de rest is het voor nu al een stuk beter.quote:Op vrijdag 5 december 2025 15:47 schreef AnneX het volgende:
Waar zien jullie dat? # nieuwsgierig
@:z80 Heb je al een oplossing voor droge handen?
Er kwamen allerlei tips voorbij, die jezelf ook wel hebt gevonden, vermoed ik zo.
Mijn oplossing was: voor het slapen gaan een berg vaseline op de handen en dan (o.k.) handschoenen aan. Volgende morgen![]()
Ook wel eens crème erop en dan 2 x dopen in een bad vloeibare paraffine.
Dat was dan in een salon. Die hebben daar een apparaat voor staan.
Edit: die met vaseline ga ik vannacht eens toepassen.
Bloedworst, lekker. Goede bloedworst is helaas moeilijk te vinden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:16 schreef derLudolf het volgende:
"Gröstl von der hausgemachten Blunzn"
Twee onbekende dingen. Gröstl klonk wel goed. Blunzn werd ik iets minder enthousiast van: bloedworst
Dus wat is Gröstl nou?quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:16 schreef derLudolf het volgende:
"Gröstl von der hausgemachten Blunzn"
Twee onbekende dingen. Gröstl klonk wel goed. Blunzn werd ik iets minder enthousiast van: bloedworst
Vast erg lekker Ik eet vandaag: Tiroler Gröstl https://www.ah.nl/r/1197745quote:
Shoppen voor een RESTJESgerecht.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vast erg lekker Ik eet vandaag: Tiroler Gröstl https://www.ah.nl/r/1197745
Wat leuk om te zien!quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik dacht even dat dit ergens anders over gingquote:Op vrijdag 5 december 2025 21:32 schreef vlindertje89 het volgende:
En veel langer ook dan 2 minuten joh!
Welke mist? Heldere luchten bij vertrek en prachtig zich toen we over Parijs vlogen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:33 schreef AnneX het volgende:
Geen vertraging vanwege mist?
En jullie zoeken Spaanse kerstmarkten op!? En Gaudi ook?
Hier zien we veel 'logs'. Boomstronken cq drollen. Die kadootjes gevenquote:Op zaterdag 6 december 2025 07:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik werd wakker uit een rare droom over poep.
Straks gaan we naar Space Expo in Noordwijk. Zin in, het staat al een tijd op de verlanglijst. Ik loop alleen niet zo soepel, ben nog wat stijf van de Efteling gan donderdag blijkbaar. Dat trekt vast nog wel weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 6 december 2025 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo’n ochtend
Koffie apparaat stuk..paniek paniekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schrik.
@Cat-astrophe op de radio ging het over mist op Schiphol op de ochtend van jullie vertrek en landen in Duitsland. Vandaar de vraag.
Veel plezier nog in Barça.
Met drie vliegvelden binnen een uur reisafstand moet er heel wat gebeuren willen wij voor zo'n stedentripje voor ruim anderhalf uur rijden naar Schiphol kiezenquote:Op zaterdag 6 december 2025 09:21 schreef AnneX het volgende:
[..]Schrik.
@:Cat-astrophe op de radio ging het over mist op Schiphol op de ochtend van jullie vertrek en landen in Duitsland. Vandaar de vraag.
Veel plezier nog in Barça.
Wortelsoep met gember maken wij ook wel eens. Lekker pittigquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
Even lunchen bij het restaurant tegenover de klant. Rest van de week halen ze broodjes voor ons maar nu is er niemand. Dus heeft de eigenaar geregeld dat die toko open gaat. Geen kaart, gewoon eten wat de pot schaft. Altijd spannend voor mij - dacht al dat het verkeerd ging met pompoensoep.
Het was wortelsoep met gember. Bijzonder maar kreeg het wel weg, daarna een erg goede hamburger en apfelstrudel.
Straks nog weer lekker onder en over machines klauteren![]()
Zoon van deze mensen is al tien jaar chef catering van Red Bull F1 team.
Escaperooms! Hoe hebben jullie die bedacht? Is het een pakket dat je ergens kan kopen?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:03 schreef Blues het volgende:
g paar boodschappen doen, tanken en ik in die tussentijd was in de masjien, bed afgehaald, 1 verdieping gestofzuigd + 2 trappen en gestoft en even lekker doorgelucht.
Nu aan de koffie, mét cupje
Morgen haar verven, en nog een verdieping stofzuigen.
(vlg weekend komen de kinderen en hebben we door het hele huis escape-rooms dus het mot wel een beetje 'kuis' zijn overal)
En verder vanaaf hapje eten op het kopje hier in dorp
Oh en Barcelona
Gisteren vroegen mijn collega's én de doks wat ik wilde hebben als afscheidskado's![]()
![]()
![]()
Moeilijk maar ik ben er nu al uit.
Van mijn doks een mooie armband (een blijvend kado) en van mijn collega's een ticketmaster- of podiumkaart om samen met g een mooie voorstelling te gaan bekijken.
Wat fijn allemaal!quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:32 schreef vlindertje89 het volgende:
En veel langer ook dan 2 minuten joh! En in 21 ook nog!
Dapper van 'm dat hij mee deed, en jammer dat het zo snel weer voorbij was.
Hier nu weekendvanochtend met nicht in soesterduinen gewandeld en daarna nog een klein uur bij de auto's staan kletsen. Koud. Eenmaal thuis geluncht maar kreeg het ook daarna maar niet warm, dus met paarse vingers in warm bad gaan liggen. Daar uur in gelegen, toen met collega over artikel gebeld en volgende stappen besproken, een oefententamen afgemaakt, voor ander onderzoek een pagina voor het kennisplatform dat we maken geschreven en ergens tussendoor ook nog kip met paprika gemaakt en gegeten. En net een pakketje van de buren voor mn deur gevonden na kloppen, met een lief gedichtje en een chocoladeletter en twee paar zachte warme sokken
. Nu aan het kijken hoe vaak ik vandaag ga huilen bij het schaatsen
Deze bij bol gekocht voor 20 euro.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:48 schreef Tele6 het volgende:
Escaperooms! Hoe hebben jullie die bedacht? Is het een pakket dat je ergens kan kopen?
Interessant detail! Het seizoen is voorbij…misschien komt hij thuis cateren?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef derLudolf het volgende:
Even lunchen bij het restaurant tegenover de klant. Rest van de week halen ze broodjes voor ons maar nu is er niemand. Dus heeft de eigenaar geregeld dat die toko open gaat. Geen kaart, gewoon eten wat de pot schaft. Altijd spannend voor mij - dacht al dat het verkeerd ging met pompoensoep.
Het was wortelsoep met gember. Bijzonder maar kreeg het wel weg, daarna een erg goede hamburger en apfelstrudel.
Straks nog weer lekker onder en over machines klauteren![]()
Zoon van deze mensen is al tien jaar chef catering van Red Bull F1 team.
Zie de videoquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:29 schreef AnneX het volgende:
In eigen huis escape room spelen.?! Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Nee stuur de link niet, ze weten niet dat we dit gaan doenquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:36 schreef AnneX het volgende:
Escape video gezien. Stuur je de link ook naar Rw?
Wat een leuk idee trouwens. Echt iets voor de jongens ook. En voor de Grote Mensen![]()
Een verlate Sint surprisequote:Op zaterdag 6 december 2025 13:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee stuur de link niet, ze weten niet dat we dit gaan doen![]()
Was het ook, maar de soep was toch minder favorietquote:Op zaterdag 6 december 2025 14:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier @:Cat-astrophe!
Klinkt als prima maaltijd @:derLudolf! Ik maak wel eens soep van wortel, zoete aardappel, pompoen, wat sinaasappelsap van uitgeknepen sinaasappel en gember. Lekker!! Alleen de verhoudingen doe ik beetje op de gok, dus ene keer lekkerder dan andere.
Neem aan dat het citroenzuur bevat? En vitamine C, dan heb je al twee natuurlijke conserveringsmiddelen. Waarom nog extra toevoegen?quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kreeg gisteravond een kist limoenen cadeau, kakelvers, teveel ingekocht. Heb ze uitgeperst en er siroop van gemaakt, (wat moet je anders mee?), heb nu 6 Liter Limoensiroop waar Monin niets bij is. Niets aroma's, geen conserveermiddelen, vers rauw limoesap en suiker (verhouding 350cc sap, 500 gram suiker, dat blijft zelfs buiten de koeling vrijwel oneindig goed)
Cloudservices kan je hier opzoeken: https://european-alternatives.euquote:Op zaterdag 6 december 2025 15:12 schreef Blues het volgende:
Ik ben intussen op de Noorse Vivaldi browser aan het rondkijken en e.e.a. instellen om van dat Google Chrome af te komen.
Maar wat is een goeie Europese cloud om mijn Google foto's allemaal te verhuizen?
Limoncello !!!quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kreeg gisteravond een kist limoenen cadeau, kakelvers, teveel ingekocht. Heb ze uitgeperst en er siroop van gemaakt, (wat moet je anders mee?), heb nu 6 Liter Limoensiroop waar Monin niets bij is. Niets aroma's, geen conserveermiddelen, vers rauw limoesap en suiker (verhouding 350cc sap, 500 gram suiker, dat blijft zelfs buiten de koeling vrijwel oneindig goed)
Correctquote:Op zaterdag 6 december 2025 16:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Neem aan dat het citroenzuur bevat? En vitamine C, dan heb je al twee natuurlijke conserveringsmiddelen. Waarom nog extra toevoegen?
Wat is het?quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Nieuw woord geleerd. Vanlifer was helemaal nieuw voor mij
Mensen die als dagelijkse bezigheid in hun camper rondrijden.quote:
Nee, ze wonen echt in hun bus en hebben voor zover ik weet geen huis in Nederland. En de meesten van hen werken ook vanuit hun bus.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh, die mensen (zoals Marit) waren niet op vakantie?
Hebben ook geen vast adres. Alleen een postBUS hihi snapjumquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Nee, ze wonen echt in hun bus en hebben voor zover ik weet geen huis in Nederland. En de meesten van hen werken ook vanuit hun bus.
Ah, ik vroeg het me al af of die mensen gevraagd waren om rond te reizen en potentiële partners op bezoek te krijgen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Nee, ze wonen echt in hun bus en hebben voor zover ik weet geen huis in Nederland. En de meesten van hen werken ook vanuit hun bus.
Die heb ik in Duitsland ook wel es onder een viaduct zien staanquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..] En de meesten van hen werken ook vanuit hun bus.
Google foto's heb ik bijna binnen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 16:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Cloudservices kan je hier opzoeken: https://european-alternatives.eu
Alleen een cloud vind ik voor foto's niet gebruikersvriendelijk genoeg en ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Ente
Niet Europees.
Busje komt zo.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die heb ik in Duitsland ook wel es onder een viaduct zien staan
Gecondoleerd, wat een mooie leeftijd!quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hebben vandaag onze tante gegraven.
92 jaar: voor de GP van Las Vegas had ze de wekker om 5 uur nog gezet om te volgen op haar tablet
Wat een bazin!!
Veel neven en nichten gezien, allemaal boven de 50 jaar![]()
Tussen Rhede en Borken stond vroeger een camper langs de weg B8 was dat toen (is een nieuwe naast gelegd) waar een dame herenbezoek ontving. Ze was 20 jaar geleden al een oudere dame.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Vond t voor je broer wel sneu dat hij zo snel weg moest, maar voor mezelf (want ik was wel blijven kijken) vond ik het wel fijnquote:Op zaterdag 6 december 2025 21:30 schreef Tele6 het volgende:
Wij zitten nu Onderweg naar liefde te kijken maar ik kan echt niet hoe ongemakkelijk dit allemaal is. Wat een mafkezen allemaal
Ik vond het extreem lollig allemaal met jouw klusstruggleverhalen in het achterhoofdquote:Op zaterdag 6 december 2025 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Er komt ook geen enkel woord uit die jongen als Marit het hem niet vraagt he.
Herken je ‘m daarin of sloeg hij misschien helemaal dicht door al het nieuwe en anders dan normaal?quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Ja jongen zn ding nr 1 is dat hij nooit vragen stelt. Dus past helemaal dit.quote:Op zaterdag 6 december 2025 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Herken je ‘m daarin of sloeg hij misschien helemaal dicht door al het nieuwe en anders dan normaal?
Vind het eigenlijk best wel stoer om dit te doen
quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vond het extreem lollig allemaal met jouw klusstruggleverhalen in het achterhoofd
Vergeet die camera geluidsman, regie etc, ook niet hoor.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Tja, dat zou je het kunnen noemen. Sociaal incapabel iig. Je kan ook verlegen zijn en wel een gesprek aan de gang kunnen houden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 22:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Vergeet die camera geluidsman, regie etc, ook niet hoor.
Is ie verlegen en introvert?
Oh…daar kijk ik wel weer naar uit, dat de dagen lengen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, wat iedereen zegt
Vind Marit wel leuk, de rest is nogal zweefteef dit jaar![]()
Wisten jullie trouwens dat over 11 nachtjes slapen al de zon weer later onder begint te gaan in de avond, en dat over 30 nachtjes slapen de zon alweer eerder op begint te komen in de ochtend?en in de tussentijd is zonsondergang nog maar max een minuut eerder dan nu, en zonsopgang nog maar max een kwartier later dan nu! Dat is bijna niks!
Klinkt leukquote:Op zaterdag 6 december 2025 23:32 schreef AnneX het volgende:
Vanavond naar het theater waar Erik van Muiswinkel de teksten en liedjes van drs. P. besprak en zong. Dat deed hij - samen met de pianist/accordionist - bijzonder goed. En alle onzin teksten en light verse uit het hoofd hè
Wij hadden het er vanavond over!quote:Op zaterdag 6 december 2025 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, wat iedereen zegt
Wisten jullie trouwens dat over 11 nachtjes slapen al de zon weer later onder begint te gaan in de avond, en dat over 30 nachtjes slapen de zon alweer eerder op begint te komen in de ochtend?en in de tussentijd is zonsondergang nog maar max een minuut eerder dan nu, en zonsopgang nog maar max een kwartier later dan nu! Dat is bijna niks!
Zonsondergang 16:28 de Bilt vs 17:52 hier. Nooit een reden geweest te emigreren maar een gratis extra die ik graag aanneem.quote:Op zaterdag 6 december 2025 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, wat iedereen zegt
In dit geval werkt het niet zo. De kandidaten (en in sommige gevallen hun vrienden/familie) kiezen hun dates zelf uit n.a.v. een videoboodschap.quote:Op zondag 7 december 2025 10:30 schreef z80 het volgende:
Na aanleiding van alle post over tele broer even googel aangezwengeld.
Profiel van Marit bekeken. Belangrijk, praten. En dan iemand er tegen overzetten die niets zegt. Dan weet je dus als programmamaker dat dit niets gaat worden. Alles voor de kijkcijfers.
Als iemand die stil is, kiest voor een babelbox. Dan weet de programmamaker vooraf al dat dit niet gaat werken.quote:Op zondag 7 december 2025 10:37 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
In dit geval werkt het niet zo. De kandidaten (en in sommige gevallen hun vrienden/familie) kiezen hun dates zelf uit n.a.v. een videoboodschap.
Dat sowieso.quote:Op zondag 7 december 2025 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Dat kan ik me van jou met jullie buren wel voorstellen @:sarabi
Niemand verplicht toch iemand die stil of introvert is met zn snuit op tv een date te zoeken? Als je je aanmeldt voor een programma en schrijft naar iemand die graag "babelt" dan kun je verwachten dat er verschillen zijn in praatgraagheid. Het lijkt me vrij evident dat een programma voor de kijkcijfers gaat, het is een tv-programma en geen daling service.quote:Op zondag 7 december 2025 10:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Als iemand die stil is, kiest voor een babelbox. Dan weet de programmamaker vooraf al dat dit niet gaat werken.
Door die persoon toch in de uitzending te halen ga je niet voor een mogelijk koppel maar om de kijkcijfers.
1000 ditquote:Op zondag 7 december 2025 11:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was overigens als kind bijzonder verlegen en enorm socially awkward.
En dit ook.quote:Dat laatste ben ik nog wel internmaar ik heb flink wat skills bijgeleerd vanaf mijn puberteit, kan nu prima small talken, praten voor groepen en ook weleens op tv geweest
"stil" of "verlegen" is ook niet een in steen gebeitelde karaktereigenschap natuurlijk.
Herkenbaar. Geen viespeuk! Wij komen nog steeds zo af en toe na een paar jaar ergens een Xenahaartje terugquote:Op zondag 7 december 2025 14:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kwamen nog een geopend zakje liquid snack van Piep tegenVorige week ook al veel haren van haar toen we de bank weer eens uitgebreid schoonmaakte en kussens draaide. We zijn een stel viespeuken. Ze is op 19 juni overleden.
Nou, het was echt wel smerig hoor, vooral doe koelkastquote:Op zondag 7 december 2025 15:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Herkenbaar. Geen viespeuk! Wij komen nog steeds zo af en toe na een paar jaar ergens een Xenahaartje terug
Dankjewelquote:Op zondag 7 december 2025 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte en succes Vlindertje. Ik vind dat je een duidelijke en realistische afspraak met jezelf hebt gemaakt over het nog één keer gaan kijken
quote:Op zondag 7 december 2025 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Waar ik zei Vlondertje moet zijn vlindertje, stop de tijd.
Naar vlondertje stuur ik altijd m'n deckpics
die van 10/10 would sit on it?quote:Op zondag 7 december 2025 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Waar ik zei Vlondertje moet zijn vlindertje, stop de tijd.
Naar vlondertje stuur ik altijd m'n deckpics
oooh, waarom heb ik dit vannacht niet gezien, dan had ik met plezier op mijn werk gekeken (het was bijzonder rustig).Bedanktquote:Op zondag 7 december 2025 15:26 schreef Blues het volgende:
@:Isabeau ik kijk nu weer een interessant college: de Klassieke Oudheid:
Boks. Het zit er ook nog steeds wel in. Soms kom ik ineens iemand tegen of in een vibe terecht dit die kant ineens compleet triggert ofzo.quote:Op zondag 7 december 2025 11:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik was overigens als kind bijzonder verlegen en enorm socially awkward. Dat laatste ben ik nog wel internmaar ik heb flink wat skills bijgeleerd vanaf mijn puberteit, kan nu prima small talken, praten voor groepen en ook weleens op tv geweest
"stil" of "verlegen" is ook niet een in steen gebeitelde karaktereigenschap natuurlijk.
Lange dag zeg. En zaterdag vast taarten bakken en aanverwante zaken.quote:Op maandag 8 december 2025 09:38 schreef fietsie het volgende:
Mogge. Zwaar weekendje was dit, maar het was het waard. 01:00 gisteravond weer thuis
Mijn moeder wilde haar verjaardag niet vieren, maar deed het na enig overdenken toch. En de hele familie kwam opdagen; ik was er om 9:00 (7:00 van huis op zondag.. buh) en vanaf 9:30 tot 22:00 was het huis vol
Dat wel, alleen een aantal keren sloeg ze wel dicht door alle drukte / input / mensen die goedbedoeld wilden helpen maar daarbij haar 'systeem' niet in stand hielden. Zo staat alles in de koelkast op een voor haar logische ordening. Toen ff met dr naar buiten gelopen en uitgelegd dat ik de ordening savonds wel weer zou herstellen, en dat ze overdag gewoon ff met de flow moest meegaan.quote:Op maandag 8 december 2025 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lange dag zeg. En zaterdag vast taarten bakken en aanverwante zaken.
Was het succesvol voor haar?
Ach, toch. Oude moedertjes die gewend zijn aan hun eigen manier van doenquote:Op maandag 8 december 2025 10:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat wel, alleen een aantal keren sloeg ze wel dicht door alle drukte / input / mensen die goedbedoeld wilden helpen maar daarbij haar 'systeem' niet in stand hielden. Zo staat alles in de koelkast op een voor haar logische ordening. Toen ff met dr naar buiten gelopen en uitgelegd dat ik de ordening savonds wel weer zou herstellen, en dat ze overdag gewoon ff met de flow moest meegaan.
Dat, en "bederfelijk vooraan, zo dat je dat eerst pakt en opmaakt (ongedacht wat het is)"quote:Op maandag 8 december 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach, toch. Oude moedertjes die gewend zijn aan hun eigen manier van doen
quote:Op maandag 8 december 2025 12:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Trimmed the bushes so it looks bigger
Om 8.30 vastgoedmanager gebeld, die heeft werkbon gemaakt en uitgezet bij de aannemer. Om 8.35 heb ik de aannemer gebeld, die zijn heel chill. Om 10.30 is iemand komen kijken, vermoeden is dat er iets met de afvoer bij dakgoot of regenpijp niet goed is en daardoor het water bij ons naar binnen is gekomen. Hij zou snel mannetjes regelen en hierheen sturen, maar geen idee of dat vandaag is of niet. Ik hoop het wel. Bij mij is inmiddels de vloer rond de elektrabuizen waardoor de elektra van zolder naar meterkast gaat ook vochtig/nat, al kan ik alleen van foto's afgeleiden hoe nat want ik durf niet echt dichterbij te komen (mn zonnepaneel kabel ligt ertussen en ook al weet ik dat er heus niks gebeurt als ik die zou aanraken, doe ik het toch liever niet). Toen ik vroeg of daar nog iemand naar moest kijken was het 'als je geen kortsluiting hebt dan is er geen probleem' en hoewel ik het prettig zou vinden als er ook geen kortsluiting komt, zit daar wel wat in natuurlijk. Van wat ik nu kan zien lijkt daar ook niet echt water te staan maar meer het vocht heen getrokken te zijn, en is het dus wel vochtig maar niet echt plasje water. De buizen zijn verder ook of dicht of echt wel stuk boven grond opengemaakt, dus dat er geen water ín komt geloof ik wel. Vooral water dat langs de buis meterkast in druipt vind ik niet echt fijn. Ik heb het in mn vorige appartement gehad dat het in mijn meterkast regende omdat er lekkage was recht boven mij, en het water langs de leidingen door de vloer zo mijn meterkast in sijpelde. Maar dat is met deze mate van vocht en deze afstand tussen zolder en meterkast denk ik niet echt reëel.quote:Op maandag 8 december 2025 10:59 schreef AnneX het volgende:
Ben best benieuwd hoe het telefoontje van vlindertje is opgepakt!?
Een geslaagd weekend fietsie 👍🏼 Ook een soort van lang weekend.
“Rechts pakken en links aanvullen” is nog steeds vanaf de OK gebleven.
Straks de aanvullende voorraad Kerstboeken ophalen en de Bieb verder in Kerststemming brengen.
De amaryllis bollen zijn 16 cm en 10 cm nu in totaal.
Ik las Kerstkoeken. Was wel beter geweestquote:Op maandag 8 december 2025 10:59 schreef AnneX het volgende:
Straks de aanvullende voorraad Kerstboeken ophalen
Kerstbroeken.quote:Op maandag 8 december 2025 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las Kerstkoeken. Was wel beter geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Mijn appartement is altijd blinkend schoon, wat denk je wel van me?quote:Op maandag 8 december 2025 11:20 schreef fietsie het volgende:
@:Tele2 heb jij jouw pyramides met tandenpasta al wel netjes van de wastafel gepoetst?
Gaat in 1 bus. Want de helft van het meubilair gaat niet mee.quote:Op maandag 8 december 2025 11:03 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 nog twaluf nachtjes ….gaat alles in één bus?
Wil je daar wat meer over vertellen?quote:Op maandag 8 december 2025 13:47 schreef fietsie het volgende:
Is soms heel verrassend, het perspectief van verhuurders.
Mijn contract zegt zowelquote:Op maandag 8 december 2025 13:47 schreef fietsie het volgende:
Is soms heel verrassend, het perspectief van verhuurders.
Let even op hoeveel je mag ladenquote:Op maandag 8 december 2025 13:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gaat in 1 bus. Want de helft van het meubilair gaat niet mee.
Bus is al geboekt. Een elektrische want milieuzone. Ik ben benieuwd
Ruw beton dus?quote:Op maandag 8 december 2025 13:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik kreeg het appartement opgeleverd met "behangklare" muren
Ja we hebben laadgewicht en actieradius gecheckt. Komt goedquote:Op maandag 8 december 2025 14:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Let even op hoeveel je mag ladenModerne diesel mag wel gewoon naar binnen toch?
Dun en slordig laagje stuc op het beton wel.quote:Op maandag 8 december 2025 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ruw beton dus?
Ik denk dat de discussie dan eerder loopt richting 'ja maar -die- tint geel....' ofzo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |