Voor elke minuut tussen de LAPO en de OP krijg je ook gewoon een punt.
Geldige Top 20 scores worden hieronder automatisch geupdate door Monitor.SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In MemoriamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar NovemberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.![]()
![]()
MED / Homijn || "Sjankebekkenkonijn" – Dotteke
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die roept dat iedereen die ouder dan 35 "oud" is?Dan ben ik maar oudSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
je bent zo als als jij je voeltquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
je bent zo als als jij je voeltVoel me idd nog geen 41SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
dan ben je 70+ en ingewikkeldquote:
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:05 schreef devzero het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die roept dat iedereen die ouder dan 35 "oud" is?Ik heb de grens zelfs al naar 30 jaar verlegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middelbare leeftijd begint pas bij 40 jaar, dus wellicht is dat de correcte grens
I've heard what they say, but I'm not here for trouble 🎶![]()
![]()
Don't follow me. I am lost too
.
verkwikkend ontwikkeldquote:Op woensdag 3 december 2025 19:27 schreef Lovely het volgende:
[..]
Maar daarna wel weer 40+ en ontwikkelend
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ontwikkeld! Dat klinkt wel positiefquote:Op woensdag 3 december 2025 19:27 schreef Lovely het volgende:
[..]
Maar daarna wel weer 40+ en ontwikkelend
En ik ben oud en wijs, dus ik kan het wetenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:29 schreef devzero het volgende:
[..]
En daar is niets mis mee. Vraag maar aan @:mizzezamy
En nu ga ik vissticks in de pan gooien, die heb ik voor het laatst in mn jeugd gehad
zou je 20 jaar terug in de tijd willen ?quote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
je bent zo als als jij je voeltHet hangt van je definitie af van wat "oud" betekend voor je. Als je bij oud denkt aan "slecht ter been zijn en iedereen van de sokken rijden in je scootmobiel in de supermarkt", dan zijn er maar weinig mensen oud hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja tochquote:Op woensdag 3 december 2025 19:29 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ontwikkeld! Dat klinkt wel positief
I have a therapist, her name is music. ♪![]()
Niet echt, geen leuke periodequote:Op woensdag 3 december 2025 19:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
zou je 20 jaar terug in de tijd willen ?
Tenzij ik het opnieuw mag belevenI have a therapist, her name is music. ♪![]()
ook slecht ter been is niet per definitie oudquote:Op woensdag 3 december 2025 19:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Het hangt van je definitie af van wat "oud" betekend voor je. Als je bij oud denkt aan "slecht ter been zijn en iedereen van de sokken rijden in je scootmobiel in de supermarkt", dan zijn er maar weinig mensen oud hier.Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:32 schreef Lovely het volgende:
[..]
Niet echt, geen leuke periode
Tenzij ik het opnieuw mag beleven![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ik zit hier midden tussen de studenten, dus allemaal tussen de 18 en 25, dat noem ik jongquote:Op woensdag 3 december 2025 19:28 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb de grens zelfs al naar 30 jaar verlegd
Middelbare leeftijd begint pas bij 40 jaar, dus wellicht is dat de correcte grensMaar kennelijk heerst er een soort van stigma op "oud" of "middelbare" leeftijd
Alsof een nummertje wat uitmaakt.
![]()
En dan alles opnieuw of gewoon een kijkje nemen?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
zou je 20 jaar terug in de tijd willen ?![]()
TU DU DU DU!Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3![]()
Lekker! Ik heb die ook al sinds mijn jeugd niet meer gehadquote:Op woensdag 3 december 2025 19:30 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
En ik ben oud en wijs, dus ik kan het weten
En nu ga ik vissticks in de pan gooien, die heb ik voor het laatst in mn jeugd gehad![]()
![]()
MAX VERSTAPPENIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
TU DU DU DU !!Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
zou op zittenquote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
alles opnieuwquote:Op woensdag 3 december 2025 19:34 schreef Wrapster het volgende:
[..]
En dan alles opnieuw of gewoon een kijkje nemen?Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Voelde je even oudquote:Op woensdag 3 december 2025 19:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
ook slecht ter been is niet per definitie oud![]()
![]()
Dat hoeft van mij niet, zeker als er geen weg terug is. Ik heb de jaren goed besteed vind ik en hoef niet per se dingen over te doen.quote:![]()
Strek je dan ook even helemaal uit?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:33 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Voelt soms wel beetje zo als ik zelf ingewikkeld ben geweest
Soms is dat ook wel fijn. Even goed uitrekken..I have a therapist, her name is music. ♪![]()
quote:
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
ik ben gelukkig niet slecht ter beenquote:
nog ben ik oudEen losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
![]()
Zeker, is fijn om weer te kunnen bewegen als je een tijd in dezelfde positie hebt gelegenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:36 schreef Lovely het volgende:
[..]
Strek je dan ook even helemaal uit?
Soms is dat ook wel fijn. Even goed uitrekken..![]()
En is zeker fijn, 's ochtends altijd weer een genot.![]()
quote:
Het is immers tien over half achtIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
@Wrapster kan ook heel goed koffie zetten!quote:Op woensdag 3 december 2025 19:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben net weer een heerlijk bakkie aan het zetten.
[ afbeelding ]Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
* gebrokenglas wil dat best eens beoordelen.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:43 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
@:wrapster kan ook heel goed koffie zetten!![]()
Noch? Of ben je nu nog wel oud, maar straks niet meer?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik ben gelukkig niet slecht ter been
nog ben ik oud
nochquote:Op woensdag 3 december 2025 19:43 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Noch? Of ben je nu nog wel oud, maar straks niet meer?
maar jonge mensen kennen dat woord niet
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ben je soms oud aan het wordenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er staat ook niets over in het schriftje![]()
![]()
Ja, de jeugd van tegenwoordig heeft moeite met correcte spelling.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
noch
maar jonge mensen kennen dat woord niet
Devzero wil dat wel graag verkondigen jaquote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Dankjequote:Op woensdag 3 december 2025 19:43 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
@:wrapster kan ook heel goed koffie zetten!
Plaatje of irl?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
* gebrokenglas wil dat best eens beoordelen.![]()
Als ik om me heen kijk, dan zijn ze allemaal uitermate slecht met nederlandse spellingquote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, de jeugd van tegenwoordig heeft moeite met correcte spelling.![]()
![]()
Ja, domme Amerikanenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Als ik om me heen kijk, dan zijn ze allemaal uitermate slecht met nederlandse spelling
Dat was mijn eerdere puntquote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik vind oud niet per definitie slechtMaar kennelijk rust er een negatieve klank op dat woord
![]()
Hoe is hun Engels?quote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef devzero het volgende:
[..]
Als ik om me heen kijk, dan zijn ze allemaal uitermate slecht met nederlandse spelling![]()
Ik ben ouder dan jijquote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik vind oud niet per definitie slecht
Terecht, welquote:Op woensdag 3 december 2025 19:48 schreef devzero het volgende:
FWIW, mijn 15-jarige dochter vindt iedereen die ouder is dan 20, oudIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ik weet nog dat ik 18 was en me afvroeg wat al die 30-jarigen nog op festivals en in de kroeg dedenquote:Op woensdag 3 december 2025 19:47 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat was mijn eerdere puntMaar kennelijk rust er een negatieve klank op dat woord
Engels. Ik heb wel geprobeerd om Nederlands te praten, maar op een gegeven moment opgegeven. Mijn dochter spreekt alleen Nederlands met mijn ouders en broers, maar Engels met mijquote:Op woensdag 3 december 2025 19:48 schreef gebrokenglas het volgende:
dev, spreken jullie Engels of Nederlands thuis?![]()
![]()
Daar is ze hoor!quote:Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Dat denken ze nu nog steedsquote:Op woensdag 3 december 2025 19:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik 18 was en me afvroeg wat al die 30-jarigen nog op festivals en in de kroeg dedenIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Moontjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:
Ja, maar nu weet ik dat hoe oud je ook bent, het nog steeds leuk blijftquote:
Toppieeeeequote:Op woensdag 3 december 2025 19:50 schreef MooieTop6 het volgende:
[..]
Moontjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee![]()
![]()
![]()
Ik word over het algemeen jonger ingeschat dan ik daadwerkelijk ben. Saillant detail; toen ik jonger was dacht bijna iedereen dat ik ouder wasquote:Op woensdag 3 december 2025 19:46 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik vind oud niet per definitie slecht![]()
![]()
Ik denk dat een hoop kinderen tieners/twintigers dat ook afvroegen van mij toen ik met mijn dochter bij concerten van oa Sabrina Carpenter of Beabadoobee was afgelopen jaarquote:Op woensdag 3 december 2025 19:49 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik 18 was en me afvroeg wat al die 30-jarigen nog op festivals en in de kroeg deden![]()
![]()
Ze kan het dus wel spreken. Maarja, wel logisch, overal is het Engels en Spaans, alleen thuis dus met paps zou het Nederlands zijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 19:49 schreef devzero het volgende:
[..]
Engels. Ik heb wel geprobeerd om Nederlands te praten, maar op een gegeven moment opgegeven. Mijn dochter spreekt alleen Nederlands met mijn ouders en broers, maar Engels met mij![]()
Owjeequote:Op woensdag 3 december 2025 19:55 schreef Wrapster het volgende:
Eens zien wat ik met dat kopje koffie van @:gebrokenglas kan![]()
![]()
Beabadoobeequote:Op woensdag 3 december 2025 19:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop kinderen tieners/twintigers dat ook afvroegen van mij toen ik met mijn dochter bij concerten van oa Sabrina Carpenter of Beabadoobee was afgelopen jaar![]()
![]()
Dat ken ik nietquote:Op woensdag 3 december 2025 19:53 schreef Wrapster het volgende:
@:moonlight doet me altijd denken aan Savage Daughter van Sarah Hester Ross![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 19:58 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Wow Ma1ly dat voelt als eeuwen geleden![]()
![]()
![]()
![]()
Zou goed kunnen dat laatstequote:Op woensdag 3 december 2025 20:01 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Ohhh toch wel, was jij dat niet die dat al eens had gezegd?![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 20:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, dinertime. Maar mijn avondeten is nog aan het ontdooien.![]()
heb je weer ping
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Nee, nasi in de wok.quote:
Ik kook gelijk voor twee dagen, gister ging de 2e helft dus in de vriezer. Ik laat het eerst rustig ontdooien en als het ontdooid is weer langzaam opwarmen.![]()
goed bezigggggquote:Op woensdag 3 december 2025 20:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, nasi in de wok.
Ik kook gelijk voor twee dagen, gister ging de 2e helft dus in de vriezer. Ik laat het eerst rustig ontdooien en als het ontdooid is weer langzaam opwarmen.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
heb je ze geverfd?quote:Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Ben je er tevreden over?quote:Op woensdag 3 december 2025 20:10 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Voor het eerst mijn wenkies laten doenwauw wat was ik zenuwachtig haha!! waxen en verven
No regrets!![]()
Ja ben er heel tevreden overquote:Op woensdag 3 december 2025 20:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ben je er tevreden over?
No regrets!Super blij!
![]()
ik ben allergisch voor de waxquote:Op woensdag 3 december 2025 20:10 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Voor het eerst mijn wenkies laten doenwauw wat was ik zenuwachtig haha!! waxen en verven
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
quote:Op woensdag 3 december 2025 20:15 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Owh dat is echt kud..doe je dan gewoon epileren?
![]()
![]()
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
@gebrokenglas
Zit helaas een fout in; ze zet de koffie terug en het is niet te zien dat eruit gedronken is. Zo jammer.
![]()
dus jouw wenkies zijn nu on fleekquote:Op woensdag 3 december 2025 20:16 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Kan ook. Ik ben daar zelf niet zo goed in
Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Jaquote:Op woensdag 3 december 2025 20:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus jouw wenkies zijn nu on fleek!!!!!
![]()
ik denk dat ze ook haar neus verbrand zou moeten hebbenquote:Op woensdag 3 december 2025 20:16 schreef Wrapster het volgende:
@:gebrokenglas
Zit helaas een fout in; ze zet de koffie terug en het is niet te zien dat eruit gedronken is. Zo jammer.
[ afbeelding ]Een losse opmerking
stilte wordt onrust![]()
Owjaquote:Op woensdag 3 december 2025 20:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik denk dat ze ook haar neus verbrand zou moeten hebben![]()
![]()
OlaDon't follow me. I am lost too
.
En de koffie heeft geen last van de zwaartekracht. Maar toch niet gek deze.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:16 schreef Wrapster het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig hoe die de setting van het cafe helemaal aanvult als de camera draait.![]()
Buiten de foutjes om is het best goed gelukt, vandaar ook dat het jammer is dat ze erin zijn geslopen. Maar het is idd knap hoe het model het er gewoon bij bedenkt zonder enige kennis ervan te hebben.quote:Op woensdag 3 december 2025 20:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En de koffie heeft geen last van de zwaartekracht. Maar toch niet gek deze.
Geweldig hoe die de setting van het cafe helemaal aanvult als de camera draait.![]()
En geen schuim op haar neusquote:Op woensdag 3 december 2025 20:16 schreef Wrapster het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
.
Lekker bakkieDon't follow me. I am lost too
.
![]()
.
![]()
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Hey Lovely.. Wat een rust hier zeg.
Ja ik kijk ook af en toe even. Vaak ook gelijk weer weg.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:01 schreef Lovely het volgende:
[..]
Zeg dat wel, keek ook net even weerWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Als het zo rustig us, is het niet veel aan neequote:Op woensdag 3 december 2025 21:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ik kijk ook af en toe even. Vaak ook gelijk weer weg.
Wel fijn punten pakken
Beter dan gisteravond
.
Trusten!quote:Op woensdag 3 december 2025 21:08 schreef Wrapster het volgende:
Helaas, filmpje bevat weer zelfde fout. Tijd om te gaan slapen, welterusten alvast![]()
![]()
.
welterustenquote:Op woensdag 3 december 2025 21:08 schreef Wrapster het volgende:
Helaas, filmpje bevat weer zelfde fout. Tijd om te gaan slapen, welterusten alvast![]()
![]()
![]()
Mini-ToT kwam naar beneden omdat hij een boterham wilde......precies toen ik bezig was met Sinterklaascadeaus in te pakken!
Alles is nog NÉT goed gegaan, behalve dat hij 1 klein cadeautje wel gezien heeft, maar die geef ik hem later wel een keer zo tussendoor; die kan ik niet meer als Sinterklaascadeau geven natuurlijk.![]()
De tekeningen en wortel had ik ook al uit de schoentjes gehaald en ik had 2 mega grote cadeaus op de schoenen gelegd, maar hij keek toevallig net niet die richting uit toen hij de trap af kwam!
Snel een willekeurige tekening gepakt en op een schoentje gelegd, cadeaus achter een gordijn verstopt en snel een wortel uit de keuken gegrist en sneaky in een schoen gepropt.![]()
Dattie eerst ff appt ofzoquote:Op woensdag 3 december 2025 21:23 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT kwam naar beneden omdat hij een boterham wilde......precies toen ik bezig was met Sinterklaascadeaus in te pakken!
Alles is nog NÉT goed gegaan, behalve dat hij 1 klein cadeautje wel gezien heeft, maar die geef ik hem later wel een keer zo tussendoor; die kan ik niet meer als Sinterklaascadeau geven natuurlijk.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 03-12-2025 21:30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
Hij had vanavond slecht gegeten omdat hij een nieuwe drinkbeker had gekregen en daar zat hij de hele tijd melk uit te drinken, dus zijn maag zat vol tijdens het avondeten!![]()
![]()
Ik zie het helemaal voor me.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:24 schreef ToT het volgende:
De tekeningen en wortel had ik ook al uit de schoentjes gehaald en ik had 2 mega grote cadeaus op de schoenen gelegd, maar hij keek toevallig net niet die richting uit toen hij de trap af kwam!
Snel een willekeurige tekening gepakt en op een schoentje gelegd, cadeaus achter een gordijn verstopt en snel een wortel uit de keuken gegrist en sneaky in een schoen gepropt.
Dat was het betere improviseerwerk.![]()
2e
.
Hoe lang zal dat nog duren
.
Op zo manier is het toch niet leuk spelen. Ze komen aangewaaid.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:03 schreef Lovely het volgende:
[..]
Als het zo rustig us, is het niet veel aan nee
Wel fijn punten pakkenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Oepsquote:Op woensdag 3 december 2025 21:23 schreef ToT het volgende:
Alles is nog NÉT goed gegaan, behalve dat hij 1 klein cadeautje wel gezien heeft, maar die geef ik hem later wel een keer zo tussendoor; die kan ik niet meer als Sinterklaascadeau geven natuurlijk.
Er komt vast wel verandering in. En een beetje punten pakken nu vind ik niet erg. Misschien haal ik Lovely nog in.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Op zo manier is het toch niet leuk spelen. Ze komen aangewaaid.![]()
![]()
Ik zie dat ik jou wel ingehaald hebquote:Op woensdag 3 december 2025 21:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er komt vast wel verandering in. En een beetje punten pakken nu vind ik niet erg. Misschien haal ik Lovely nog in.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Had verwacht dat deze maand wel iets drukker zou worden maar helaas.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er komt vast wel verandering in. En een beetje punten pakken nu vind ik niet erg. Misschien haal ik Lovely nog in.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Tsja, je kunt niet alles hebbenquote:Op woensdag 3 december 2025 21:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zie dat ik jou wel ingehaald heb![]()
![]()
Pu nthoofdDon't follow me. I am lost too
.
En ik er niet eens veel. Ben van 14.45 tot 19.00 wegeweest en vanmorgen ook een tijdje.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, je kunt niet alles hebbenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
![]()
.
![]()
![]()
.
ja bolk gvdIk heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
![]()
![]()
.
![]()
![]()
De punten heb je vooral gisteren gepakt, zo te zien.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:41 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En ik er niet eens veel. Ben van 14.45 tot 19.00 wegeweest en vanmorgen ook een tijdje.
Onee, ik kijk verkeerd, vandaag.![]()
ik ving gisteren aan tafel iets op over een sinterklaasbingo 5 december .... Ik denk zomaar dat ik dan ineens behoefte heb aan een wandeling![]()
ik zit gvd in een kliniek, niet in een bejaardensoos_!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Niks mis met bingo...Don't follow me. I am lost too
.
![]()
.
kom op zeg, ik participeer al genoeg door mee te doen in de groep voor zover dat in mijn vermogen ligt, je kunt echt niet van mij verlangen dat ik ook nog ga zitten bingo'en
Bingo is jeugdsentiment.Don't follow me. I am lost too
.
Gewoon bij ieder nummer keihard bingo gaan roepen. Voor je het weet mag je iets anders gaan doenquote:Op woensdag 3 december 2025 21:51 schreef DJMO het volgende:
kom op zeg, ik participeer al genoeg door mee te doen in de groep voor zover dat in mijn vermogen ligt, je kunt echt niet van mij verlangen dat ik ook nog ga zitten bingo'en![]()
![]()
En dan zingenquote:Op woensdag 3 december 2025 21:52 schreef devzero het volgende:
[..]
Gewoon bij ieder nummer keihard bingo gaan roepen. Voor je het weet mag je iets anders gaan doen
.
Denk je nou echt dat een prijs me ook maar iets kan schelen ?quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Met mosterd?quote:Op woensdag 3 december 2025 21:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Een extra plakje kaas bij de lunch!Don't follow me. I am lost too
.
Het gaat om het idee.quote:Op woensdag 3 december 2025 21:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat een prijs me ook maar iets kan schelen ?
Ontspanning
.
quote:
.
Zelfs daar maal ik niet om, want ik heb m'n eigen brood en beleg + roomboter liggen. Het mag al een wonder heten dat @Rob nog maar één keer avondeten heeft hoeven mee te nemen, en dat ik de rest van de warme maaltijden gewoon mee-eet op de groep (al dan niet in de stilte kamer).quote:Op woensdag 3 december 2025 21:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Een extra plakje kaas bij de lunch!Ik heb er één en ik ben er trots op
![]()
.
Dat is voor mij dus absoluut geen ontspannning, maar pure stress. Ik duik liever de duinen in.quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Wij gingen sjoelen in de kliniek
.
Zolang ze maar geen groenten bij het eten doen is het goed tochquote:Op woensdag 3 december 2025 22:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zelfs daar maal ik niet om, want ik heb m'n eigen brood en beleg + roomboter liggen. Het mag al een wonder heten dat @:Rob nog maar één keer avondeten heeft hoeven mee te nemen, en dat ik de rest van de warme maaltijden gewoon mee-eet op de groep (al dan niet in de stilte kamer).![]()
![]()
Op mijn unit staat een voetbaltafel, niemand die er gebruikt van maakt. Op de unit hiernaast staat een pingpong tafel, en voor wat ik hoor wordt die wel regelmatig gebruikt.quote:Ik heb er één en ik ben er trots op
Dat is pas jeugdsentiment!quote:
Ik vraag me nu af wat mijn ouders met de sjoelbak hebben gedaan. Waarschijnlijk ligt die nog ergens op de zolder![]()
Feli Justin
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta![]()
Ik verveelde me dood de halve dag.quote:Op woensdag 3 december 2025 22:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
Op mijn unit staat een voetbaltafel, niemand die er gebruikt van maakt. Op de unit hiernaast staat een pingpong tafel, en voor wat ik hoor wordt die wel regelmatig gebruikt.
Was ook nog geen internet toen.Don't follow me. I am lost too
.
Dat is dan wel erg lang geleden. Ik heb m'n e-reader, laptop en mobiel bij me, inmiddels vier keer per dag wandelen (twee keer met de groep, twee keer lekker in m'n uppie, Rob elke avond op bezoek, dus ik vermaak me wel. Al rook ik wel veel te veel op het momentquote:Op woensdag 3 december 2025 22:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik verveelde me dood de halve dag.
Was ook nog geen internet toen.
Ggquote:
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta![]()
Mag je nog binnen roken?quote:Op woensdag 3 december 2025 22:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dat is dan wel erg lang geleden. Ik heb m'n e-reader, laptop en mobiel bij me, inmiddels vier keer per dag wandelen (twee keer met de groep, twee keer lekker in m'n uppie, Rob elke avond op bezoek, dus ik vermaak me wel. Al rook ik wel veel te veel op het momentDon't follow me. I am lost too
.
Klinkt als dienstplicht. Gaat dat weer ingevoerd worden in nederland?quote:Op woensdag 3 december 2025 22:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik verveelde me dood de halve dag.
Was ook nog geen internet toen.![]()
quote:
Voorlopig niet. Misschien over een aantal jaar. Nederland heeft daar de middelen niet voor. Het overgrote deel van de kazernes is gesloopt, geen instructeurs etc etc...quote:Op woensdag 3 december 2025 22:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Klinkt als dienstplicht. Gaat dat weer ingevoerd worden in nederland?Don't follow me. I am lost too
.
In ieder geval droogquote:
.
Mjah. Kwart over tien. Tijd om me te gaan omkleden en m'n slaapmedicatie te gaan halen. Kijken of ik vannacht wat beter slaap
Droomland..Don't follow me. I am lost too
.
Hoop het voor jequote:Op woensdag 3 december 2025 22:17 schreef DJMO het volgende:
Mjah. Kwart over tien. Tijd om me te gaan omkleden en m'n slaapmedicatie te gaan halen. Kijken of ik vannacht wat beter slaap![]()
![]()
Lekker slipeDon't follow me. I am lost too
.
Nou zegquote:Op woensdag 3 december 2025 18:59 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja zo ben ik, heel jammer
Maar ja, gelukkig ben ik al oud, dus je zal niet heel lang meer last van me hebbendoes lief voor jezelf
![]()
Meds gehaald, tot vannacht
Me
.
![]()
![]()
.
GelukkigDon't follow me. I am lost too
.
wat een gedoe weer beoordelingsgesprek, certificeringen, vergaderingen. Lol helemaal klaar mee
iig heb ik mijn contract van 40 naar 36 uur per week door kunnen krijgen. Lol liever minder werk en minder geld maar meer vrije tijd.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
.
echt heb er gewoon een heel gestresste. maand over met werk en of het kan en etc.
Maarja dikke luk ik doe mijn werk oke en weten hun ook wel./. Maar heb gewoon geen zin meer in een 40 uur werkweek.Do what you love, love what you do!![]()
wmb zou het nog 4 uur korter kunnen. maarja laat ik het er ff rustig aan in komen voor ze.Do what you love, love what you do!![]()
ik maak afweging voor mezelf echt alleen maar financieel/werk.quote:
en ok financieel lukt het meer dan goed (want weet kan met 1000 rond komen)
Maar oke ik wil wel werken, maar liefst zo min mogelijk en dat het oke is voor leven enzo en uitjes. sparen ben ik niet zo van. wat moet je ermee he?
ben meer van gelijk geef het uit. aan iets leuks., Je zal de eerste niet zijn nl die heyeeeeeel leven gespaard hebt. en dood gaat, helft naar belasting of meer.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
.
je werkt om te leven en niet andersom tochquote:Op woensdag 3 december 2025 23:06 schreef kree het volgende:
[..]
ik maak afweging voor mezelf echt alleen maar financieel/werk.
Maar oke ik wil wel werken, maar liefst zo min mogelijk en dat het oke is voor leven enzo en uitjes. sparen ben ik niet zo van. wat moet je ermee he?
ben meer van gelijk geef het uit. aan iets leuks., Je zal de eerste niet zijn nl die heyeeeeeel leven gespaard hebt. en dood gaat, helft naar belasting of meer.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
exact en daar zet ik nu ff de dingen goed enzo voor mijn gevoelquote:Op woensdag 3 december 2025 23:08 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
je werkt om te leven en niet andersom toch
Do what you love, love what you do!![]()
ZeauxI'm surrounded by morons!
Maar heel eerlijk he? Je hebt nu een weekend vrij, wat doe je dan in die vrije tijd. En wat wil je meer willen doen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:06 schreef kree het volgende:
[..]
ik maak afweging voor mezelf echt alleen maar financieel/werk.
ben meer van gelijk geef het uit. aan iets leuks., Je zal de eerste niet zijn nl die heyeeeeeel leven gespaard hebt. en dood gaat, helft naar belasting of meer.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
mooie verhalen en gesprekken schrijven hierquote:Op woensdag 3 december 2025 23:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar heel eerlijk he? Je hebt nu een weekend vrij, wat doe je dan in die vrije tijd. En wat wil je meer willen doen.Uw ADH vitamine Worst
meer hobby's oppakken, want echt het put me uit dat full-time en zeker alleen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar heel eerlijk he? Je hebt nu een weekend vrij, wat doe je dan in die vrije tijd. En wat wil je meer willen doen.
Als ik thuis kom he, als ik al ga koken kost paar uur. En zeker in winter tijd. dan lig ik vroeg op bed en doe eigenlijk niks leuks, of zeg af?
Gewoon omdat ik weet dat de wekker weer gaat rond 6 uur.
Werk is btw wel leuk, maar weet gewoon dat is niet alles ook.Do what you love, love what you do!![]()
Nou ja dat dus, ik zie nooit (behalve de vakantie laatst) van een andere onderneming dan bijna 24 uur hier tikken en slapen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:21 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
mooie verhalen en gesprekken schrijven hierIedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
hoeveel werk jij dan gemiddeld per week soury ?quote:Op woensdag 3 december 2025 23:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja dat dus, ik zie nooit (behalve de vakantie laatst) van een andere onderneming dan bijna 24 uur hier tikken en slapen.Do what you love, love what you do!![]()
Je kan ook tijd maken om dingen te doen. Vrijdagavond normale tijd naar bed en zaterdag iets met je hobby's doen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:23 schreef kree het volgende:
naja daarom 36 uur. heb ik dag vrij in de week af ertoe.Iedereen is een kutlultrut
0 uren. Ik werk al jaren niet meer.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:24 schreef kree het volgende:
[..]
hoeveel werk jij dan gemiddeld per week soury ?Iedereen is een kutlultrut
waar maar ben te moe dan gewoon. zeker in winter.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:25 schreef Soury het volgende:
[..]
Je kan ook tijd maken om dingen te doen. Vrijdagavond normale tijd naar bed en zaterdag iets met je hobby's doen.Do what you love, love what you do!![]()
en wat doe jij dan in het dagelijks leven als ik vragen mag?quote:Op woensdag 3 december 2025 23:25 schreef Soury het volgende:
[..]
0 uren. Ik werk al jaren niet meer.Uw ADH vitamine Worst
Ja maar je bent dan hier de hele nacht, niet zo gek dat je moe bent.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar ben te moe dan gewoon. zeker in winter.Iedereen is een kutlultrut
oke dan snap je het niet, je werk oke doen is nl niet meer onwijs genoeg nu nl bij meeste bedrijven.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:25 schreef Soury het volgende:
[..]
0 uren. Ik werk al jaren niet meer.
Je moet uitputtende cursussen doen etc etc.
en dat kost meer tijd als effectief je vak uitoefenen, naja heb het lang genoeg gedaan, ze snappen ook wel dat ik minder uren wil contact dus.Do what you love, love what you do!![]()
Niks om heel eerlijk te zijn. Ik heb altijd in de IT gewerkt. Een gouden schop onder mijn kont gehad en mijn huis verkocht. Ik denk dat ik het wel uit kan zingen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
en wat doe jij dan in het dagelijks leven als ik vragen mag?Iedereen is een kutlultrut
hmm dat valt onwijs mee als je echt kijkt wanneer ik hier bent he souryquote:Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja maar je bent dan hier de hele nacht, niet zo gek dat je moe bent.
Do what you love, love what you do!![]()
geen hobby's, vrijwilligerswerk oid?quote:Op woensdag 3 december 2025 23:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Niks om heel eerlijk te zijn. Ik heb altijd in de IT gewerkt. Een gouden schop onder mijn kont gehad en mijn huis verkocht. Ik denk dat ik het wel uit kan zingen.Uw ADH vitamine Worst
1 min was hij 1quote:Op woensdag 3 december 2025 23:26 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
en wat doe jij dan in het dagelijks leven als ik vragen mag?![]()
Nee niet echt, ik vermaak me evengoed wel.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:29 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
geen hobby's, vrijwilligerswerk oid?Iedereen is een kutlultrut
ik merk bij mij gaat er een hoop (bijna) naar de klote die ik leuk vind.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:29 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
geen hobby's, vrijwilligerswerk oid?
door werk. en oke daarom wil ik minder werken.Do what you love, love what you do!![]()
Nou in het weekend best vaak en dan echt de hele nacht en ochtend. Prima hoor maar kan ook anders.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:29 schreef kree het volgende:
[..]
hmm dat valt onwijs mee als je echt kijkt wanneer ik hier bent he souryIedereen is een kutlultrut
ja maar gewoon omdat ik dan ff niks heb en al mijn frustratie eruit komtquote:Op woensdag 3 december 2025 23:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou in het weekend best vaak en dan echt de hele nacht en ochtend. Prima hoor maar kan ook anders.Do what you love, love what you do!![]()
Dat is een vicieuze cirkel.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:33 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar gewoon omdat ik dan ff niks heb en al mijn frustratie eruit komtIedereen is een kutlultrut
tis min of meer wat er gezegd werd. leef niet om te werken, maar te werken om te leven. enne dat wil ik iets meer nu onderhand;Do what you love, love what you do!![]()
ik doe ook maar wat ik denk wat goed is he voor mezelf.
tja. denk niet dat ik onwijze eisen stel daarover,
maar was werkgever het mee eens.Do what you love, love what you do!![]()
Mar als je een dag minder gaat werken is die frustratie er op donderdag en dan heb je drie nachten die je doorhaalt.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:34 schreef kree het volgende:
tis min of meer wat er gezegd werd. leef niet om te werken, maar te werken om te leven. enne dat wil ik iets meer nu onderhand;Iedereen is een kutlultrut
tis meer dat ik wat meer tijd heb? het is als alleenstaand best lastig nl. je kunt nl dan niks met zijn twee delen enzo.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Mar als je een dag minder gaat werken is die frustratie er op donderdag en dan heb je drie nachten die je doorhaalt.Do what you love, love what you do!![]()
Het is juist makkelijker. Begrijp me goed hoor ik deed het ook soms vaak 4 uur 5 uur naar bed. En dan om 14:00 half duf aan de koffie. Dan had ik echt totaal geen zin meer om iets te ondernemen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:37 schreef kree het volgende:
[..]
tis meer dat ik wat meer tijd heb? het is als alleenstaand best lastig nl. je kunt nl dan niks met zijn twee delen enzo.Iedereen is een kutlultrut
ik loop echt alle muzikale hobby's achter nl die ik wel leuk vind al is het amateur, maar kan er geen tijd voor vinden gewoon.
niet met full-time werk. en denk ook waarom moet ik dat doen. ???
die 400 p/m schelen me niet zoveel om mijn financiële verplichtingen te vullen?Do what you love, love what you do!![]()
Als het kan gewoon doen.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:40 schreef kree het volgende:
ik loop echt alle muzikale hobby's achter nl die ik wel leuk vind al is het amateur, maar kan er geen tijd voor vinden gewoon.
niet met full-time werk. en denk ook waarom moet ik dat doen. ???
die 400 p/m schelen me niet zoveel om mijn financiële verplichtingen te vullen?Iedereen is een kutlultrut
ja maar dan begrijp je me niet?quote:Op woensdag 3 december 2025 23:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is juist makkelijker. Begrijp me goed hoor ik deed het ook soms vaak 4 uur 5 uur naar bed. En dan om 14:00 half duf aan de koffie. Dan had ik echt totaal geen zin meer om iets te ondernemen.
ik moet 6 uur op en mag blij zijn als ik tussen 16:00 of17:00 terug ben
maakt niet uit he? want heb dat zelf getekend, maar ben blij dat ze dat willen wijzigen naar minder uren. en wat eer tijd enzo hobby en muziek.Do what you love, love what you do!![]()
ik vind elektro btw oke en ik kan veel en veel meer verdienen als ik zou switchen, maarja he ik vind werk leuk en hoe de fuck kun je in mooiere gebieden werken als wat ik nu heb?
neem de nadelen voor lief, veel meer als salaris. en leuke collega's natuurlijk.Do what you love, love what you do!![]()
6 uur op en 17:00 thuis is helemaal niet gek. Tijd zat, je hebt geen kinderen geen moer te maken met anderen. Je laat al regelmatig boodschappen en eten bezorgen. Eigenlijk heb je zeeën van tijd.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:44 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar dan begrijp je me niet?
ik moet 6 uur op en mag blij zijn als ik tussen 16:00 of17:00 terug ben
maakt niet uit he? want heb dat zelf getekend, maar ben blij dat ze dat willen wijzigen naar minder uren. en wat eer tijd enzo hobby en muziek.
Iedereen is een kutlultrut
te makkelijk gezegd, zeker nu uitgeput om wat te doen. en zeggen jullie tijd genoeg, nou dat is er neit.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:47 schreef Soury het volgende:
[..]
6 uur op en 17:00 thuis is helemaal niet gek. Tijd zat, je hebt geen kinderen geen moer te maken met anderen. Je laat al regelmatig boodschappen en eten bezorgen. Eigenlijk heb je zeeën van tijd.
ook niet als vrijgezel, denk veel makkelijker als je dat met twee doet.Do what you love, love what you do!![]()
Ga niet doen alsof alleenstaand een probleem is, dat ben ik ook maar ik zie al jouw zogenaamde problemen niet bij mijquote:Op woensdag 3 december 2025 23:49 schreef kree het volgende:
[..]
te makkelijk gezegd, zeker nu uitgeput om wat te doen. en zeggen jullie tijd genoeg, nou dat is er neit.
ook niet als vrijgezel, denk veel makkelijker als je dat met twee doet.Uw ADH vitamine Worst
probleem niet? dat het een hele andere uitdaging is wel.quote:Op woensdag 3 december 2025 23:51 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ga niet doen alsof alleenstaand een probleem is, dat ben ik ook maar ik zie al jouw zogenaamde problemen niet bij mijDo what you love, love what you do!![]()
![]()
.
![]()
![]()
.
Ik werk voltijds, maar ga er regelmatig op uit of ga thuis experimenteren met gerechten die voedzaam en lekker zijn in mijn vrije tijdquote:Op woensdag 3 december 2025 23:52 schreef kree het volgende:
[..]
probleem niet? dat het een hele andere uitdaging is wel.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: