quote:De prijsstijgingen gaan vandaag in, laat een woordvoerder van Netflix weten. Het basisabonnement is nu 1 euro duurder. In totaal betalen abonnees 9,99 euro per maand voor dat pakket, met de optie om films en series op één scherm tegelijk te kunnen kijken.
Wie op twee schermen tegelijk wil kunnen kijken, telt daar voortaan 15,99 euro in plaats van 13,99 euro voor neer. Het duurste abonnement, tot vier schermen tegelijk, gaat ook met 2 euro in prijs omhoog, naar 20,99 euro per maand. De maandelijkse kosten voor een extra gebruiker buiten het eigen huishouden gaan met een kwart omhoog, naar 4,99 euro.
"Omdat we de waarde die we onze leden bieden voortdurend vergroten, vragen we hen af en toe om iets meer te betalen", zegt de woordvoerder.
Netflix heeft eerder dit jaar al de prijzen verhoogd in andere landen, zoals de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De laatste prijsverhoging van Netflix in de Benelux dateerde van mei vorig jaar. Ook in België en Luxemburg verhoogt Netflix de prijzen.
In sommige landen biedt Netflix goedkopere abonnementen aan waarbij gebruikers ook reclames te zien krijgen. Dit is onder meer in de VS, Frankrijk en Duitsland het geval. In de Benelux bestaat die optie niet.
Ik deel het bedrag tot nu toe nog met 2 anderen en dan is het nog te doen, kost straks wel 31 euro bij elkaar maar goed.quote:Op maandag 10 november 2025 11:37 schreef Scuidward het volgende:
Wat zou voor mensen de bovengrens zijn? Ik denk dat het rond de 20 ligt (en dat men dan niet 3 diensten afneemt).
31 euro voor enkel films/series? Als je een beetje fanatiek kijkt (6 uur per week) dan vind ik het omgerekend de uur prijs wel waard. Ik reken weleens een losse film af bij Pathe en dat is 3 tot 4 euro. Streamingdiensten afwisselend aan- en uitzetten kan natuurlijk ook (maar lastig als je het deelt met anderen).quote:Op maandag 10 november 2025 11:48 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik deel het bedrag tot nu toe nog met 2 anderen en dan is het nog te doen, kost straks wel 31 euro bij elkaar maar goed.
En dit mag ook gewoon want ik betaal ook extra voor hun aanwezigheid op mijn account.
Wat is er mis met torrents, toch?quote:Op maandag 10 november 2025 11:30 schreef junkiesietze het volgende:
ik ben nooit gestopt met downloaden.
Ja 31 is dan het totaalbedrag voor het duurste abonnement en twee mensen die het account ook gebruiken.quote:Op maandag 10 november 2025 11:54 schreef Scuidward het volgende:
[..]
31 euro voor enkel films/series? Als je een beetje fanatiek kijkt (6 uur per week) dan vind ik het omgerekend de uur prijs wel waard. Ik reken weleens een losse film af bij Pathe en dat is 3 tot 4 euro. Streamingdiensten afwisselend aan- en uitzetten kan natuurlijk ook (maar lastig als je het deelt met anderen).
Ik heb een basic accountquote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
Het is dat ze 4K in het duurste abonnement stoppen anders was ik naar een goedkoper abonnement gegaan.
Eigenlijk bizar dat ze nog steeds 1080p aanbieden, wie heeft er nou nog een hdtv?
Nou ik ben de enige van ons drieën met een 4K TV.quote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
Het is dat ze 4K in het duurste abonnement stoppen anders was ik naar een goedkoper abonnement gegaan.
Eigenlijk bizar dat ze nog steeds 1080p aanbieden, wie heeft er nou nog een hdtv?
quote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
dat is natuurlijk ook de marketing truuk, het kost ze niets extras, de bandbreedte is te verwaarlozen omdat de meeste providers eigen caches in het netwerk hebben, de meeste mensen zullen die 4 euro extra bij leggen zodat ze op 4k kunnen kijken = extra winst voor netflixquote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
Neuh dat niet. Maar als de kans op betrapping nul was dan zou ik ook de supermarkt leegroven.quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het zo raar dat mensen dan gelijk weer roepen dat ze weer gaan downloaden, alsof je recht hebt op die content.
Natuurlijk heb je dat. Door het downloaden worden zij weer gedwongen normaal te gaan doen. Ze zijn van het alternatief op downloaden zelf de dief geworden.quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het zo raar dat mensen dan gelijk weer roepen dat ze weer gaan downloaden, alsof je recht hebt op die content.
Volgens mij blijft Netflix wel de populairste dienst. Volgens mij is dat nu ook nog steeds zo.quote:Op maandag 10 november 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je dat. Door het downloaden worden zij weer gedwongen normaal te gaan doen. Ze zijn van het alternatief op downloaden zelf de dief geworden.
Ik heb geen idee wat de resolutie van m’n tv isquote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
Netflix is zo populair omdat het veel content geeft voor een relatief laag bedrag, laag genoeg om niet illegaal te willen downloaden. De afgelopen jaren is de prijs behoorlijk gestegen en dan gaan mensen dus weer denken om illegaal te downloadenquote:Op maandag 10 november 2025 12:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Volgens mij blijft Netflix wel de populairste dienst. Volgens mij is dat nu ook nog steeds zo.
Ik merk wel dat ik van (bijna) alle streamingdiensten toch meestal weer bij Netflix uit kom als ik iets wil kijken.quote:Op maandag 10 november 2025 12:12 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Netflix is zo populair omdat het veel content geeft voor een relatief laag bedrag, laag genoeg om niet illegaal te willen downloaden. De afgelopen jaren is de prijs behoorlijk gestegen en dan gaan mensen dus weer denken om illegaal te downloaden
Kan me niet herinneren dat een dienst daardoor zijn prijzen weer heeft aangepast.quote:Op maandag 10 november 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je dat. Door het downloaden worden zij weer gedwongen normaal te gaan doen. Ze zijn van het alternatief op downloaden zelf de dief geworden.
De grootte van je TV is omgekeerd evenredig gelijk aan de grootte van je portemonnee.quote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
quote:Op maandag 10 november 2025 12:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ben ik de enige hier die geen (enkel) TV (abbo) heeft dan?
Zolang de thuiskopieheffing bestaat vind ik dat ik er al voor betaald heb ja.quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het zo raar dat mensen opkomen voor miljarden bedrijven die geld geven aan een president die openlijk vijandig tegen Nederland is.quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Aan mij ook niet, als ik iets wil zien lukt dat altijd.quote:Op maandag 10 november 2025 12:46 schreef Hathor het volgende:
Ze doen hun best maar, streamingdiensten zijn aan mij niet besteed.
Vanaf welk device heb je dit bericht getypt?quote:Op maandag 10 november 2025 12:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat mensen opkomen voor miljarden bedrijven die geld geven aan een president die openlijk vijandig tegen Nederland is.
Interessante invalshoek. En waar. Ik neem braaf die diensten af. Maar als ik nu kijk wat zo’n Viaplay levert voor dat geld…quote:Op maandag 10 november 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad, daar hebben we het internet voor.quote:Op maandag 10 november 2025 12:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Aan mij ook niet, als ik iets wil zien lukt dat altijd.
Bij mij blijkbaar 20 euro, ik heb zojuist mijn abbo opgezegd.quote:Op maandag 10 november 2025 11:37 schreef Scuidward het volgende:
Wat zou voor mensen de bovengrens zijn? Ik denk dat het rond de 20 ligt (en dat men dan niet 3 diensten afneemt).
Nee, me too. Ik wil ook niet te veel achter mijn scherm zitten. Heb wel een tijdje zo'n illegale dienst op internet kunnen volgen en toen keek ik allemaal van die Naked and afraid, en SAS Australia series dat vond ik wel leuk.quote:Op maandag 10 november 2025 12:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ben ik de enige hier die geen (enkel) TV (abbo) heeft dan?
quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Jij gunt mooie vrouwen dus geen royale inkomsten?quote:Op maandag 10 november 2025 13:17 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die anno 2025 nog betalen voor streamingdiensten die je ook gratis kan kijken
Tnxquote:Op maandag 10 november 2025 14:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt mooie vrouwen dus geen royale inkomsten?
Een vet Amerikaanse.quote:Op maandag 10 november 2025 13:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vanaf welk device heb je dit bericht getypt?
Had ik ook. Maar teveel tv-film-aids. Vond ik.quote:Op maandag 10 november 2025 17:34 schreef superniger het volgende:
Ik heb alleen HBO met 50% korting.
Voor de true crime liefhebber hebben ze wel interessante dingen gelukkig.quote:Op maandag 10 november 2025 17:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Had ik ook. Maar teveel tv-film-aids. Vond ik.
Hoe veel mensen doen dat eigenlijk? Ik doe nog steeds die andere variant daarvan. Mag volgens mij hier niet benoemen.quote:
Welke andere variant? Ik trek sinds er nog geheaderd moest worden al binaries van usenet... Het aanbod is nog steeds prima. En met Radarr en Sonarr heb je er geen omkijken naar.quote:Op maandag 10 november 2025 18:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel mensen doen dat eigenlijk? Ik doe nog steeds die andere variant daarvan. Mag volgens mij hier niet benoemen.
Naja, is niet hetzelfde maar torrents. Het was/is altijd één van die twee die mensen daarvoor gebruiken.quote:Op maandag 10 november 2025 19:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke andere variant? Ik trek sinds er nog geheaderd moest worden al binaries van usenet... Het aanbod is nog steeds prima. En met Radarr en Sonarr heb je er geen omkijken naar.
quote:Op maandag 10 november 2025 17:34 schreef superniger het volgende:
Ik heb alleen HBO met 50% korting.
Had ik ook maar de facto betekende het gewoon dat de prijsverhogingen voor de helft bij je binnenkomen.quote:Op maandag 10 november 2025 17:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Had ik ook. Maar teveel tv-film-aids. Vond ik.
Wat is daar raar aan?quote:Op maandag 10 november 2025 12:00 schreef Gunner het volgende:
Exact.quote:Op maandag 10 november 2025 20:15 schreef timmmmm het volgende:
................
Toen kwam Netflix die het aanbod centraliseerde en voor een redelijke prijs aanbood.
...............
Als Netflix niet oppast, gaan ze naar hetzelfde kerkhof als waar de DVD's liggen en prijzen ze zichzelf de markt uit.
Netflix is met opzet in 2010 blijven hangen.quote:Op maandag 10 november 2025 11:59 schreef Document1 het volgende:
Dit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 11:33 schreef kalinhos het volgende:
Ik zie de problemen nooit zo met zulke acties. Het AD had ook een bericht erover met een sausje eroverheen dat de burger uitgeknepen werd (trek de portemonnee maar, het wordt nog duurder etc etc) maar als je het niet wilt zeg je het toch gewoon op![]()
Zolang de wal het schip niet keert zal het af en toe verhoogd worden.
Ik klik bij HBO eens in de zoveel tijd aan dat ik wil opzeggen en dan komt er een scherm in beeld dat ik 6 maanden 50% korting krijg, of een andere aanbieding, om te blijven. Zo heb ik altijd HBO met korting.quote:Op maandag 10 november 2025 18:46 schreef Discombobulate het volgende:
HBO ook 2 euro omhoog gegaan. Op zich niet heel duur in vergelijking, want de kwaliteit van series is wel echt super. Netflix heb ik al lang niet meer.
Ik betaal nu iets van 15,99 voor 4K kwaliteit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom betalen mensen dan nu al zoveel eigenlijk, wij betalen maar ¤ 13,99. Of is dat met kinderen en zo en allemaal een eigen scherm?
Dit werkt/werkte ook zo bij Podimo. Ging het naar 8,99 ofzo, opzeggen>>>wil je 3 maanden voor ¤1,-?quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik klik bij HBO eens in de zoveel tijd aan dat ik wil opzeggen en dan komt er een scherm in beeld dat ik 6 maanden 50% korting krijg, of een andere aanbieding, om te blijven. Zo heb ik altijd HBO met korting.
Jij gunt mooie vrouwen dus geen royale inkomsten?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:35 schreef -Deluzion- het volgende:
Ze doen hun best maar, je kunt bijna alles gratis online kijken.
Ik gun iedereen alles, wie het geluk gunt voor een ander bezit een rijkdom zonder grenzen :-)quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt mooie vrouwen dus geen royale inkomsten?
Krijg meteen deze weer in m'n hoofd. Alweer 20 jaar oud.quote:
Hoe dan? Ik heb nog nooit zo'n aanbieding gehad. Mobiele pop up of op pc?quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik klik bij HBO eens in de zoveel tijd aan dat ik wil opzeggen en dan komt er een scherm in beeld dat ik 6 maanden 50% korting krijg, of een andere aanbieding, om te blijven. Zo heb ik altijd HBO met korting.
Op beide. Zowel mobiele website als op de desktop.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb nog nooit zo'n aanbieding gehad. Mobiele pop up of op pc?
/Carequote:Op dinsdag 11 november 2025 15:56 schreef Gunner het volgende:
Uiteindelijk is het allemaal een FWP. Je hebt geen recht om al deze content te kijken en als je de prijs je niet meer bevalt zeg je lekker op. Het kan allemaal zo simpel zijn. Het is geen eerste levensbehoefte.
Om het als argument gebruiken om het dan maar wel te downloaden.. tsjah.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:13 schreef Eightyone het volgende:
Eerst maak je mensen verslaafd, en als ze niet meer zonder kunnen laat je ze steeds meer betalen.
Nou is een prijsstijging zoals deze op zich niet zo erg, maar alles gaat stijgen en als mensen met een kleinere beurs moeten gaan snijden, zal deze maandlast als eerst verdwijnen. Very slim.quote:Op maandag 10 november 2025 11:28 schreef Moonversion het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)e-euros-duurder.html
[..]
[ link | afbeelding ]Dat wordt weer downloaden, die prijzen
Ik voor bijna ¤ 150. Er moet E5 (98) in. En dan ga ik nog waar het onder de ¤ 2 is, bij de grens.quote:
Ook eens geprobeerd maar wat blijkt, ik heb die korting al omdat ik sinds het begin lid ben. Dus de aanbieding die ik krijg is precies dezelfde prijs. Teleurstellend.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:26 schreef Donna het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |