abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219193258
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat doen er wel meer.
https://www.removepaywall(...)sprogrammas-a4909565

Zo langzamerhand is de CPB gewoon selectief shoppen om een mooi plaatje te hebben ipv een betrouwbare neutrale doorrekening.
Je draait het om. Partijen shoppen in de berekeningen van het CPB. En geen partij doet dat zo omzichtig als JA21.
pi_219193267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze hebben aan het CPB hele andere dingen door gegeven dan hun programma en dan nog krijgen ze het voor elkaar om tot onhoudbare staatsschulden te komen (goed afgekeken van hun held Trump!)

Verder:
[ afbeelding ]
Ja maar ze flikkeren alle asielzoekers eruit dus ik stem toch maar op ze!!
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:50:02 #103
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219193285
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dus ja21 verhoogd de belastingen het minste met 5 miljard en Gl/PvdA het meest met 43 miljard.
Voor grote bedrijven en de hoogste inkomens. Lees jij je eigen bronnen wel? Of hebben we hier te maken met een user die een eigen onderneming heeft ter grote van een conglomeraat als Shell of Tata Steel en bijbehorend miljoenensalaris?

Dit is je overigens al 48 keer verteld, maar je blijft volharden in het ongelijk. Heel bijzonder.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219193304
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat doen er wel meer.
https://www.removepaywall(...)sprogrammas-a4909565

Zo langzamerhand is de CPB gewoon selectief shoppen om een mooi plaatje te hebben ipv een betrouwbare neutrale doorrekening.
Plaat voor de kop of zo
pi_219193341
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je draait het om. Partijen shoppen in de berekeningen van het CPB. En geen partij doet dat zo omzichtig als JA21.
Ja zo kan je het zien, eindconclusie blijft wel staan. Het is geen neutraal overzicht voor de kiezer.
pi_219193459
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 november 2025 17:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Wilders sluit links ook kneiterhard uit, maar dat benadrukt hij nooit. Hij vindt gewoon dat ie iets meer rechten hoort te hebben dan anderen:

-Hij mag iedereen uitsluiten, anderen hem niet.
-Zijn partij mag tegenstanders demoniseren, anderen hem niet.
-Als zijn partij zoals in 2023 de verkiezingen wint, dan heeft de democratie gesproken en moet men dat nu gewoon even accepteren en men niet alleen voor de democratie zijn als dat hen uitkomt. Zelfs mag ie ongefundeerd over fraude etc speculeren en doen of dat de waarheid is als ie niet wint.
-Als ie een rechtszaak zou winnen dan heeft vast het recht gesproken, maar als ie verliest dan komt het door een D66 rechter.

Als er niet zoveel mensen erin zouden trappen, omdat ze enkel oog hebben voor wie ze naar de mond praat en niet zelf willen nadeken, zou het nog komisch zijn. Nu is het gewoon letterlijk eng aan het worden.
Onzin natuurlijk. Wilders en PvdA / GL in een kabinet is echt water en vuur. Past totaal niet. Dus als deze 2 elkaar uitsluiten is dat totaal irrelevant. Gaat om uitsluiten van partijen die juist wel bij elkaar passen. VVD die PVV uitsluit bijvoorbeeld.
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:30:06 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219193493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:26 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk. Wilders en PvdA / GL in een kabinet is echt water en vuur. Past totaal niet. Dus als deze 2 elkaar uitsluiten is dat totaal irrelevant. Gaat om uitsluiten van partijen die juist wel bij elkaar passen. VVD die PVV uitsluit bijvoorbeeld.
Ooit zou je naar de GGZ zijn gestuurd met zo een opmerking maar het is helaas waar... wanneer wordt de VVD eindelijk uit Renew gezet? Verwijderd uit de Liberale Internationale? Hoog tijd.

Cynische uitbuiters en racistenpartij.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219193503
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ooit zou je naar de GGZ zijn gestuurd met zo een opmerking maar het is helaas waar... wanneer wordt de VVD eindelijk uit Renew gezet? Verwijderd uit de Liberale Internationale? Hoog tijd.

Cynische uitbuiters en racistenpartij.
Pardon?
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:33:14 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219193518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:31 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Pardon?
Het is compleet mesjokke dat Martin Bosma zijn wereldbeeld (Soros! Plaasmoorde! Mandela de terrorist!) beter bij de VVD past dan Jesse Klaver. Arm Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:36:01 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219193550
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is compleet mesjokke dat Martin Bosma zijn wereldbeeld (Soros! Plaasmoorde! Mandela de terrorist!) beter bij de VVD past dan Jesse Klaver. Arm Nederland.
Past goed bij het vollek, Klopkoek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219193673
D66/VVD/CDA meest realistische optie op dit moment?
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:46:53 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219193686
Heeft de VVD (en hun stemmers) eigenlijk main character syndroom. Lijkt me interessant om daar eens een stuk van een psychiater over te lezen. Niet met PVV, niet met PvdAGL, niet in een kabinet dat de hypotheekrenteaftrek afschaft...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2025 @ 19:50:00 #113
842 Zorro
Z
pi_219193726
Ik wil de PVV niet eens in een kabinet, maar dit soort gelul komt me ook de strot uit:

quote:
D66-leider Rob Jetten stelt dat een kabinet van D66, VVD, CDA én GroenLinks-PvdA een ‘logische variant’ zou zijn. „Eén kabinet ligt voor de hand, dat is met GroenLinks-PvdA. Dat is een logische variant, want dan heb je brede meerderheid in de Tweede Kamer.”
Dus GL.PvdA is logisch want dat is een meerderheid. Maar PVV is dan niet logisch. Argument van niks.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:51:51 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219193749
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:50 schreef Zorro het volgende:
Ik wil de PVV niet eens in een kabinet, maar dit soort gelul komt me ook de strot uit:
[..]
Dus GL.PvdA is logisch want dat is een meerderheid. Maar PVV is dan niet logisch. Argument van niks.
Niemand wil met de PVV in een kabinet dus dan ben je snel uitgeluld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2025 @ 19:52:43 #115
842 Zorro
Z
pi_219193758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niemand wil met de PVV in een kabinet dus dan ben je snel uitgeluld.
Ik wil ze daar ook niet maar het argument GL/PvdA wel want meerderheid slaat gewoon nergens op. met PVV is er ook een meerderheid.
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:54:06 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219193777
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:52 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik wil ze daar ook niet maar het argument GL/PvdA wel want meerderheid slaat gewoon nergens op. met PVV is er ook een meerderheid.
Dit slaat echt nergens op, de PVV is gewoon niet bestuursfähig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:55:42 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219193801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Krijgen we weer van die halve garen als Faber.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2025 @ 19:56:15 #118
842 Zorro
Z
pi_219193810
quote:

[..]
Maar wel een meerderheid. Dus het argument is kul. GLPvdA is logisch WANT meerderheid zegt ie. Dat is gelul. Hij doet alsof het feit DAT het een meererheid is betekent dat het een logische partij is. Dat argument geldt ook voor de PVV.

Het gaat me er niet om dat ik de PVV wil, hou op zeg, maar het argument klopt gewoon niet.
  dinsdag 4 november 2025 @ 19:57:16 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219193826
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:56 schreef Zorro het volgende:

[..]
Maar wel een meererheid. Dus het argument is kul. GLPvdais logisch WANT meerderheid. Dat is gelul. Hij oet alsof het feit DAT het een meererheid is betekent dat het een logische partij is. Dat argument geldt ook voor de PVV.

Het gaat me er niet om dat ik de PVV wil, hou op zeg, maar het argument klopt gewoon niet.
Wanneer er wordt gezegd "D66, VVD, CDA, PvdA want dan heb je een stevige meerderheid" wordt bedoeld dat je daarmee goed kunt besturen, dat kan niet met de PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219193838
Met die 4 partijen heb je 82 zetels, links/rechts/progressief/conservatief allemaal een beetje vertegenwoordigd.

Kan prima werken als je elkaar wat gunt. Over een deel van de onderwerpen zal vast relatief makkelijk onderhandeld kunnen worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 november 2025 @ 20:00:35 #121
842 Zorro
Z
pi_219193881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wanneer er wordt gezegd "D66, VVD, CDA, PvdA want dan heb je een stevige meerderheid" wordt bedoeld dat je daarmee goed kunt besturen, dat kan niet met de PVV.
Dat zegt ie niet. Hij zegt die partij is logisch want dan heb je een meererheid.
Ik weet het, het is slechts een taalkundig gepriegel, maar toch, Maar niet de moeite om verder moeilijk over te doen hier.

GL vind ik ook niks overigens

Wat mij betreft komt er gewoon D66/VVD/CDA, zoals ik eerder zei, die tegenstellingen in de oppositie zijn dan zodanig dat nooit iedereen tegen een voorstel is en je altijd wel een meerderheid vindt. Dat halsstarrig volhouden dat het een meerderheid moet zijn is onzin.
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:02:52 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219193914
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:00 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat zegt ie niet. Hij zegt die partij is logisch want dan heb je een meererheid.
Ik weet het, het is slechts een taalkundig gepriegel, maar toch, Maar niet de moeite om verder moeilijk over te doen hier.

GL vind ik ook niks overigens

Wat mij betreft komt er gewoon D66/VVD/CDA, zoals ik eerder zei, die tegenstellingen in de oppositie zijn dan zodanig dat nooit iedereen tegen een voorstel is en je altijd wel een meerderheid vindt. Dat halsstarrig volhouden dat het een meerderheid moet zijn is onzin.
Dat lijkt me dan weer een te kleine minderheid, met JA21 erbij en 75 zetels is dat goed werkbaar maar ik denk dat je onderschat hoevaak het voorkomt dat coalitie en oppositie tegengesteld stemmen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219194016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan weer een te kleine minderheid, met JA21 erbij en 75 zetels is dat goed werkbaar maar ik denk dat je onderschat hoevaak het voorkomt dat coalitie en oppositie tegengesteld stemmen.
En als Gl/PvdA of de PVV uit rancune of iets niet wil ondersteunen ben je al klaar.

Ergens begin dit jaar stemde gl/PvdA al met iets heel vanzelfsprekends niet mee vanwege de houding tov Gaza.
En voor hetzelfde geld is het niet streng genoeg voor Geert en doet hij niet mee.
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:12:56 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219194040
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:56 schreef Zorro het volgende:

[..]
Maar wel een meerderheid. Dus het argument is kul. GLPvdA is logisch WANT meerderheid zegt ie. Dat is gelul. Hij doet alsof het feit DAT het een meererheid is betekent dat het een logische partij is. Dat argument geldt ook voor de PVV.

Je bent enorm aan het zoeken zou ik zeggen. Je snapt zelf heus wel dat niemand met PVV wil regeren dus daar hoef je het ook helemaal niet over te hebben.
pi_219194055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:26 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wat dat ik zeg is nou weer precies onzin? Het gaat puur om het principe uitsluiten, dat doet ie net zo goed. Wat water en vuur is, dat bepalen jij of ik niet. Wellicht vinden de VVD, maar ook het CDA het niet op politieke punten, maar qua gedrag water en vuur met Wilders.
Een heer met stijl
pi_219194098
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En als Gl/PvdA of de PVV uit rancune of iets niet wil ondersteunen ben je al klaar.

Ergens begin dit jaar stemde gl/PvdA al met iets heel vanzelfsprekends niet mee vanwege de houding tov Gaza.
En voor hetzelfde geld is het niet streng genoeg voor Geert en doet hij niet mee.
Dat klopt, maar dat wil Yesilgöz niet. Die regeert straks puur om electoraal de volgende keer groter te worden en niet echt om het land vooruit te helpen denk ik.
Een heer met stijl
pi_219194101
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Wat dat ik zeg is nou weer precies onzin? Het gaat puur om het principe uitsluiten, dat doet ie net zo goed. Wat water en vuur is, dat bepalen jij of ik niet. Wellicht vinden de VVD, maar ook het CDA het niet op politieke punten, maar qua gedrag water en vuur met Wilders.
Nee het gaat niet om het puur uitsluiten. Het gaat om het uitsluiten van partijen die op basis van programma makkelijk met elkaar in een kabinet hadden gekund. 2 tegenpolen zullen nooit met elkaar in een kabinet gaan, dus of ze elkaar wel/niet uitsluiten is irrelevant.
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:17:54 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219194108
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat ga je dan inderdaad krijgen. Je zult wanneer je zoveel zetels tekort zou komen toch altijd wel naar een soort vaste gedoogconstructie moeten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219194118
Ik ben voor:

D66 - 26
PVV - 26
GL/PVDA - 20
FVD - 7

Dat is een mooie kleine meerderheid van 79 zetels. Gegarandeerd succes.
pi_219194128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee het gaat niet om het puur uitsluiten. Het gaat om het uitsluiten van partijen die op basis van programma makkelijk met elkaar in een kabinet hadden gekund. 2 tegenpolen zullen nooit met elkaar in een kabinet gaan, dus of ze elkaar wel/niet uitsluiten is irrelevant.
Het gaat mij om het feit dat de PVV de jankkaart trekt op dat ze worden uitgesloten. Terwijl ze dat zelf ook doen. Of het nou op politieke punten is zoals tussen PVV en GL-PvdA of op hoe een persoon is zoals bij CDA/VVD tov de PVV daar zie ik op zich geen verschil in. Jij kennelijk wel en dat mag.
Een heer met stijl
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:24:48 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219194167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:18 schreef Astro_boy het volgende:
Ik ben voor:

D66 - 26
PVV - 26
GL/PVDA - 20
FVD - 7

Dat is een mooie kleine meerderheid van 79 zetels. Gegarandeerd succes.
Benieuwd naar de compromissen hierin

-Alleen asielzoekers toelaten die in een oneven jaar zijn geboren
-Om de week wel en niet lid zijn van de EU
-Zowel wapens leveren aan Rusland als aan Oekraine
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:25:51 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194175
Tijdens de campagne schilderden Bontenbal en Jetten de VVD af als kinderachtig en weinig constructief omdat die partij GroenLinks-PvdA uitsluit. Yesilgöz zou het landsbestuur nodeloos ingewikkeld maken, voor eigen gewin. Nu de verkenningsfase daadwerkelijk is begonnen is achter de schermen te horen dat de partijen geen geduld hebben voor de houding van de VVD-leider.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-blok-gezet-a4911839

Wat zou het mooi zijn als de VVD buitenspel kan worden gezet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:29:48 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219194205
Bij SBS6/WNL is het trouwens de week van Sjak Monasj
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:34:30 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:29 schreef -XOR- het volgende:
Bij SBS6/WNL is het trouwens de week van Sjak Monasj
Heel erg dubieus hoe rancuneuze ex-leden zoals Monasch of Gerdi Verbeet (zonet weer bij Jinek) blijven worden uitgenodigd. Oud-leden zie je inmiddels vaker bij de talkshows dan de leden; net zoals er meer met asielzoekerhaters wordt gepraat dan asielzoekers (of hun behartigers) zelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219194253
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Tijdens de campagne schilderden Bontenbal en Jetten de VVD af als kinderachtig en weinig constructief omdat die partij GroenLinks-PvdA uitsluit. Yesilgöz zou het landsbestuur nodeloos ingewikkeld maken, voor eigen gewin. Nu de verkenningsfase daadwerkelijk is begonnen is achter de schermen te horen dat de partijen geen geduld hebben voor de houding van de VVD-leider.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-blok-gezet-a4911839

Wat zou het mooi zijn als de VVD buitenspel kan worden gezet.
Even uit interesse, wat is als ik vragen mag jouw politieke voorkeur eigenlijk? Ik dacht dat jij juist voor de VVD was :p
Een heer met stijl
pi_219194258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Even uit interesse, wat is als ik vragen mag jouw politieke voorkeur eigenlijk? Ik dacht dat jij juist voor de VVD was :p
_O-
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:42:19 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik stem nog liever PVV of FvD dan VVD. Heb al heel lang een teringhekel aan de VVD.

Mijn voorkeur zit ergens tussen D66 en GL-PvdA in. Uit strategische overwegingen heb ik GL-PvdA, nummer vijf, gestemd. Maar bij 50 zetels voor GL-PvdA in de peilingen zou ik het dan weer eerder bij D66 of CDA zoeken.

In algemene zin ben ik sterk vóór een gezonde afwisseling tussen links en rechts, zoals in de Scandinavische landen gewoon is. En dan wel graag een in meerderheid democratisch rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:44:54 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219194293
quote:

[..]
Ik denk dat Klopkoek eerder een sticker "Ik rem niet voor VVD'ers" op zijn auto heeft
pi_219194335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat Klopkoek eerder een sticker "Ik rem niet voor VVD'ers" op zijn auto heeft
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik stem nog liever PVV of FvD dan VVD. Heb al heel lang een teringhekel aan de VVD.

Mijn voorkeur zit ergens tussen D66 en GL-PvdA in. Uit strategische overwegingen heb ik GL-PvdA, nummer vijf, gestemd. Maar bij 50 zetels voor GL-PvdA in de peilingen zou ik het dan weer eerder bij D66 of CDA zoeken.

In algemene zin ben ik sterk vóór een gezonde afwisseling tussen links en rechts, zoals in de Scandinavische landen gewoon is. En dan wel graag een in meerderheid democratisch rechts.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
_O-
Haha ik denk dat ik je verward hebt met iemand anders. In het verleden heb ik op zowel PvdA als D66 gestemd, nu wel PvdA omdat ik de VVD zo min mogelijk invloed wilde laten hebben. D66 en het CDA vinden hun beleid meer prima dan de PvdA dat vond de afgelopen 8 jaar.
Een heer met stijl
pi_219194768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, een enorme hekel aan de VVD, het is de laatste partij waar ik op zou stemmen ook op de kieswijzers etc staan ze altijd strak onderaan hier
  dinsdag 4 november 2025 @ 21:41:22 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194931
Bekijk deze YouTube-video

"Ik ben geen Rutte!" zegt Ieniemienie van Sesamstraat.

(aangezien NPO toch moet bezuinigen en omroepen fuseren, is het geen idee om Ongehoord Nederland en Powned even samen te voegen?)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219195186
Je zou denken dat de VVD de buik nu toch wel vol heeft van onervaren partijen, maar als het hen uitkomt blijkt men hardnekkig vasthouden aan dit onstabiele gedoe.
Ik zou het bij voorbaat niet gek vinden als staatsecretaris Coenradi haar post voor het gevangeniswezen kan behouden, maar voor de rest is het natuurlijk wel beter om Ja21 eerst zich maar eens een periode van 4 jaar te laten settelen, ervaring laten opdoen en tonen dat bepaalde leden goede politiek bestuurlijke kwaliteiten hebben. Dan kan zo'n partij wel wat serieuzer genomen worden als ze ook bereid is om al te afwijkende partijstandpunten te laten varen en tot het sluiten van compromissen in staat is.
Hun standpunten kunnen voor zover mogelijk wel mee in overweging genomen worden in een regeerakkoord zodat ze hun invloed op die wijze toch hebben. Dat is eventueel ook in het voordeel van de VVD.
Verder lijkt me het niet erg gunstig als de VVD zichzelf buitensluit.
Maar ja, als ze dat perse wil is het niet anders.
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:19:43 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195255
quote:

[..]
Is dat koersloos PvdA/GL dan wel ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:21:10 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je bent enorm aan het zoeken zou ik zeggen. Je snapt zelf heus wel dat niemand met PVV wil regeren dus daar hoef je het ook helemaal niet over te hebben.
Ze vormen op diverse punten wel een prima (gedoog)steun voor een centrum-rechts kabinet.
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:21:30 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219195274
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ja hoor, PvdAGL is ook niet koersloos.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219195352
quote:

[..]
Je zit echt in het verkeerde subforum wanneer je hier iemand van de VVD zoekt :D

De helft van de users hier heeft een voodoopop van Dilan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219195387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je zit echt in het verkeerde subforum wanneer je hier iemand van de VVD zoekt :D

De helft van de users hier heeft een voodoopop van Dilan.
Lees post 75 en 139 anders even, overigens ben ik niet per se op zoek naar volledig gelijkgestemden of andersdenkenden. Ik reageer zowel hier als op de frontpage waar uiterst rechts de boventoon voert (en waar ik dus niet toe behoor voordat we dat weer krijgen).
Een heer met stijl
pi_219195406
Ergens is het toch wel vermakelijk dat Jetten een stabiel kabinet in één adem noemt met PvdA-GL.
Wellicht mis ik een typische D66 metafoor maar anders zou je toch zeggen dat je met een grote boog om deze partij heen moet lopen. Er is een fusieproces gaande dat nog niet uitgekristalliseerd is, de verkiezingsuitslag valt zwaar tegen en de leider is 'm gesmeerd.

Klaver mag dan een ervaren politicus zijn, het is maar de vraag of hij het meest linkse deel van de club in het gareel kan en wil houden.
Ik ga er ook van uit dat zowel Jetten als D66 ver willen gaan om een regering te leiden dus er zal maximaal mee bewogen worden met het activistische eisen en wensen lijstje.
Onderaan de streep betekent dat inleveren voor de VVD, het lijkt mij dat Yesilgoz hier never nooit de vingers aan gaat branden.
-
pi_219195409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Lees post 139 anders even, overigens ben ik niet per se op zoek naar volledig gelijkgestemden of andersdenkenden. Ik reageer zowel hier als op de frontpage waar uiterst rechts de boventoon voert (en waar ik dus niet toe behoor voordat we dat weer krijgen).
Ja, en nu?

Je kunt hier gewoon veilig zijn en gewoon Dilan een heks noemen of het over zionisten hebben. Dit is een safe space. De frontpage en NWS zijn pas de gevaarlijke plekken op Fok!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219195449
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als we kijken naar de afgelopen twee regeerperiodes met PVV of met PvdA, dan is het trackrecord van PvdA toch behoorlijk te noemen.
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:58:17 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195577
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:35 schreef quo_ het volgende:
Ergens is het toch wel vermakelijk dat Jetten een stabiel kabinet in één adem noemt met PvdA-GL.
Wellicht mis ik een typische D66 metafoor maar anders zou je toch zeggen dat je met een grote boog om deze partij heen moet lopen. Er is een fusieproces gaande dat nog niet uitgekristalliseerd is, de verkiezingsuitslag valt zwaar tegen en de leider is 'm gesmeerd.

Klaver mag dan een ervaren politicus zijn, het is maar de vraag of hij het meest linkse deel van de club in het gareel kan en wil houden.
Ik ga er ook van uit dat zowel Jetten als D66 ver willen gaan om een regering te leiden dus er zal maximaal mee bewogen worden met het activistische eisen en wensen lijstje.
Onderaan de streep betekent dat inleveren voor de VVD, het lijkt mij dat Yesilgoz hier never nooit de vingers aan gaat branden.
Dat is ook mijn gedachte en een VVD samenwerking met PvdA, laat staan GL; puur kiezersbedrog zal worden.
Men kan PvdA/GL Kamertechnisch wel als één partij(lijstverbinding) bezien maar ze zijn feitelijk twee coaliserende bloedgroepen in wording die elkaar intern nog tot verdere koersstabiliteit moeten zien gaan bewegen.

Zelf denk ik dat precies op 75 Kamerzetels afkoersen, de allerbeste garantie is voor beleid dat ook recht doet aan de kiezer.
Laten ze op heikele punten elkaar maar de tent uitvechten of meerderheden met resterende anderen zoeken.
Zowel links als rechts, hebben & krijgen de kleinere partijen dan ook hun verkozen invloed om het eventuele verschil uit te maken.
Hier ook fair en square zijn, dat op de hoofdthema's nauwelijks tegenstrijdigheden en die hooguit op welke wijze dat moet plaatsvinden.

Ik snap natuurlijk Jetten/D66 - buiten hun/zijn politiek voorkeur, want rechts is eng - graag de kat(er) in het eigen poepbakkie wil houden om zo hun plan voorwaarts uit te kunnen gaan voortrollen door in die coalitie van tegenstrijdige bloedgroepen dan de instemming bij de fracties te leggen.
pi_219195626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, en nu?
Daarin kun je zien dat ik in ieder geval niet op zoek ben naar VVD'ers.
quote:
Je kunt hier gewoon veilig zijn en gewoon Dilan een heks noemen of het over zionisten hebben. Dit is een safe space. De frontpage en NWS zijn pas de gevaarlijke plekken op Fok!
Jij zegt het, ik draai mijn hand voor beiden niet om.
Een heer met stijl
  dinsdag 4 november 2025 @ 23:17:22 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219195649
CDA, D66 en VVD: “Wij willen de uitvoering van de energietransitie bespoedigen.”

JA21: “Wij doen zon- en windenergie in de ban en willen voor 200 miljard aan kerncentrales bouwen.”

Ja waar praat je dan eigenlijk over tijdens zo’n formatie? Dat gaat toch nergens over…

https://twitter.com/BramvanG3ndt/status/1985794935191212391#m

Hele normale partij om erbij te nemen...
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 4 november 2025 @ 23:38:05 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
CDA, D66 en VVD: “Wij willen de uitvoering van de energietransitie bespoedigen.”

JA21: “Wij doen zon- en windenergie in de ban en willen voor 200 miljard aan kerncentrales bouwen.”

Ja waar praat je dan eigenlijk over tijdens zo’n formatie? Dat gaat toch nergens over…

https://twitter.com/BramvanG3ndt/status/1985794935191212391#m

Hele normale partij om erbij te nemen...
Men dan ook kan zeggen, weet je wat, ieder de helft en laten we dat zsm starten door bv stikstof, FF de stikstof te laten.
Voor 100 aan miljard kerncentrales die minimaal 40/50 jaar staan en voor 100 miljard aan die ander hobby die elke 25 jaar vervangen mag worden.
Voordeel lijk mij sws dat niet alles op één kanskaart staat, men dingen op middellange termijn kan bijsturen en ze hoe ook bezien, elkaar prima aanvullen.
Partijen verschillen doorgaans niet zo zeer op gekende doelen van algemeen nut maar vooral op de weg hoe daar te (willen) komen.
  dinsdag 4 november 2025 @ 23:39:45 #155
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219195701
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Men dan ook kan zeggen, weet je wat, ieder de helft en laten we dat zsm starten door bv stikstof, FF de stikstof te laten.
Voor 100 aan miljard kerncentrales die minimaal 40/50 jaar staan en voor 100 miljard aan die ander hobby die elke 25 jaar vervangen mag worden.
Voordeel lijk mij sws dat niet alles op één kanskaart staat, men dingen op middel lange termijn kan bijsturen en ze hoe ook bezien, elkaar aanvullen.
Partijen verschillen doorgaans niet zo zeer op gekende doelen van algemeen nut maar vooral op de weg daar te (willen) komen.
Dat is natuurlijk een waardeloos compromis.

Gaan we dan in Groningen ook een beetje gas oppompen en een beetje huizen verstevigen?
  dinsdag 4 november 2025 @ 23:52:07 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195722
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een waardeloos compromis.

Gaan we dan in Groningen ook een beetje gas oppompen en een beetje huizen verstevigen?
Waarom precies - ik neem aan inhoudelijk - waardeloos ?
Het zou sws al een betere insteek zijn (geweest) door schades en ongenoegens in Groningen serieus te nemen en niet een actief beleid te voeren met veronderstellen dat mensen ze daar ten eigen voordeel maar wat raaskallen.

Dit even los dat er altijd mensen zullen zijn die ongeacht ander belangen, hun omgeving niet wensen te (laten) veranderen omdat het niet strookt met hun onwrikbare overtuiging(en). Zo van, wonen hier al 200 jaar en willen geen gaswinning. Een beetje als in een VvE waar één lid kan voorkomen dat de andere 200 leden worden aangesloten op glasvezel of een warmtenet.

En ja, ik vind het onbestaanbaar dat we in tijden van energie(prijzen), willen besluiten om onze eigen bronnen definitief dicht te gooien en vervolgens elders "schade" te veroorzaken.
Nog even los dat ik het gasbeleid tot in de haarvaten daarvan schandelijk vind met dat we het in het verleden ongeveer, gratis hebben weggeschonken.
pi_219196066
quote:

[..]
Dat kan en mag dus niet en D66, CDA en VVD willen dat ook helemaal niet. Een zeer ruime meerderheid van de Kamer wil dat stikstof wordt aangepakt. Dus nee, zo gaan ze niet starten en een partij die dit voor stelt zit maar heel erg kort aan de onderhandelingstafel neem ik aan. Die heeft namelijk een hekel aan de rechtsstaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219196111
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

En ja, ik vind het onbestaanbaar dat we in tijden van energie(prijzen), willen besluiten om onze eigen bronnen definitief dicht te gooien en vervolgens elders "schade" te veroorzaken.

Ook hier: gaswinning kon niet eens meer volgens de rechters, omdat mensen in het gaswinningsgebied meer dan het maximaal aanvaardde risico liepen.

En als je denkt dat gaswinning op andere plekken dezelfde schade veroorzaakt heb je niets van het unieke van het Groninger gasveld begrepen. Het Groninger gas zat maar 2,5km diep in zandsteen, met daar boven klei en veen, zeer bevingsgevoelige lagen. En er bleken ook nog veel breuken in te zitten. En het gasveld was heel erg groot, wat de drukverschillen een stuk groter maakt. Nergens anders werd er gas gewonnen uit zo'n groot veld, met zulke instabiele lagen er boven, in bewoond gebied. De gasvelden van Rusland liggen in Siberië, daar woont praktisch niemand.

Er is trouwens geen enkel bedrijf meer dat gas wil winnen in Groningen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219196140
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja zo kan je het zien, eindconclusie blijft wel staan. Het is geen neutraal overzicht voor de kiezer.
Als doorrekenen van wat de partijen zelf aangeven niet neutraal is, wat dan wel?
pi_219196174
D66-VVD-CDA-JA21 met gedoogsteun van 50PLUS, Volt of SGP?
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219196191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:31 schreef TAmaru het volgende:
En waarom zou D66 dat doen?

Het is alsof je bij verkiezingswinst van VVD een kabinet VVD-GLPvdA-SP voor stelt met gedoogsteun van PvdD en Denk. Dan snap je even waarom het onaantrekkelijk is voor D66. En dan zou je nog prima kunnen betogen dat SP een stuk dichter bij VVD staat dan JA21 bij D66.

D66 wil niet in een puur conservatief-rechts kabinet, je zult er een progressieve partner voor D66 bij moeten zoeken. En dan is GLPvdA de enige optie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 05-11-2025 07:44:06 ]
pi_219196227
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
En waarom zou D66 dat doen?

Het is alsof je bij verkiezingswinst van VVD een kabinet VVD-GLPvdA-SP voor stelt met gedoogsteun van PvdD en Denk. Dan snap je even waarom het onaantrekkelijk is voor D66. En dan zou je nog prima kunnen betogen dat SP een stuk dichter bij VVD staat dan JA21 bij D66.

D66 wil niet in een puur conservatief-rechts kabinet, je zult er een progressieve partner voor D66 bij moeten zoeken. En dan is GLPvdA de enige optie.
Niet helemaal een 1-op-1 vergelijking, maar goed welk kabinet gaat er dan komen met D66 en GL-PvdA? VVD heeft al gezegd het niet te doen en het CDA staat ook niet te springen. Yesilgöz was er wel heel stellig over, dus ik zie het zo snel niet gebeuren.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219196238
quote:

[..]
Voordeel lijk mij sws dat niet alles op één kanskaart staat, men dingen op middellange termijn kan bijsturen en ze hoe ook bezien, elkaar prima aanvullen.
Partijen verschillen doorgaans niet zo zeer op gekende doelen van algemeen nut maar vooral op de weg hoe daar te (willen) komen.
Stikstof is juist het speerpunt van D66. Ze willen dat oplossen omdat de woonproblematiek verreweg het belangrijkste thema is voor hun achterban en stemmers.
pi_219196242
quote:
Komen vele zetels tekort in de Eerste Kamer.
pi_219196246
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Niet helemaal een 1-op-1 vergelijking, maar goed welk kabinet gaat er dan komen met D66 en GL-PvdA? VVD heeft al gezegd het niet te doen en het CDA staat ook niet te springen. Yesilgöz was er wel heel stellig over, dus ik zie het zo snel niet gebeuren.
Ik zie Yeşilgöz echt de bocht nog wel maken "in het belang van Nederland, de hardwerkende Nederlander en alle ondernemers die er last van hebben dat het land stil ligt". Hangt er ook vanaf hoe de stemming in het land gaat zijn, als VVD last gaat krijgen van het volledig blokkeren van het land richting de gemeenteraadsverkiezingen, dan komt die bocht er echt wel.

Maar anders zou je jouw variant met GLPvdA ipv VVD kunnen proberen, dat lijkt al een betere afspiegeling van de verkiezingsuitslag. Dan moet er nog iets bij, CU is daarvoor al 2 keer een betrouwbare partner gebleken. Ook voor D66 absoluut geen droomcoalitie, maar beter dan alleen met 3 keer conservatief.
pi_219196247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Toch gewoon weer met vvd.
pi_219196456
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 06:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan en mag dus niet en D66, CDA en VVD willen dat ook helemaal niet. Een zeer ruime meerderheid van de Kamer wil dat stikstof wordt aangepakt. Dus nee, zo gaan ze niet starten en een partij die dit voor stelt zit maar heel erg kort aan de onderhandelingstafel neem ik aan. Die heeft namelijk een hekel aan de rechtsstaat.
Er zijn inderdaad 101 zetels voor stikstofaanpak.
pi_219196561
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie Yeşilgöz echt de bocht nog wel maken "in het belang van Nederland, de hardwerkende Nederlander en alle ondernemers die er last van hebben dat het land stil ligt". Hangt er ook vanaf hoe de stemming in het land gaat zijn, als VVD last gaat krijgen van het volledig blokkeren van het land richting de gemeenteraadsverkiezingen, dan komt die bocht er echt wel.

Maar anders zou je jouw variant met GLPvdA ipv VVD kunnen proberen, dat lijkt al een betere afspiegeling van de verkiezingsuitslag. Dan moet er nog iets bij, CU is daarvoor al 2 keer een betrouwbare partner gebleken. Ook voor D66 absoluut geen droomcoalitie, maar beter dan alleen met 3 keer conservatief.
Gaat niet gebeuren, VVD wil niet met PvdA, gelukkig niet.
https://m.youtube.com/shorts/0pwRHs582mY
Graag verwijderen
pi_219196675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren, VVD wil niet met PvdA, gelukkig niet.
https://m.youtube.com/shorts/0pwRHs582mY
D66 wil niet met JA21, gelukkig niet. CDA wil niet alleen maar over rechts, gelukkig niet. De vraag is wie het eerste knippert en ik zie echt wel gebeuren dat VVD dat doet, met name omdat de ondernemersverenigingen om een middenkabinet vragen.
  woensdag 5 november 2025 @ 08:58:13 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219196680
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toch gewoon weer met vvd.
Als Bontenbal lef heeft dan maakt hij een minderheidskabinet met D66.

Zowel SP als PvdD hebben aangegeven constructief te willen zijn en sowieso heb je niet alle 'linkse' partijen nodig voor steun. Dus een Denk of CU of Volt mag soms best eens hun snor drukken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219196771
quote:
Alsof D66 op de knieën zou moeten bij de falende supporters van het miljarden aan persoonlijk hyperkapitalisme (PVVD / Ja21 / BBB/ SGP).

Ik denk dat al deze partijen behoorlijk in het duister aan het tasten zijn naar aarding na de huidige tekenen van linkse omslag in de VS.

Goede kans dat de VVD met de tijd mee Yesilgoz en anderen laat wieberen die niet lekker meer uitlijnen.

In dat drijfzand gaat Jetten echt niet meer mee.
pi_219196779
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als doorrekenen van wat de partijen zelf aangeven niet neutraal is, wat dan wel?
Het CPB is in zoverre wel neutraal, maar als "leek/kiezer" zou je verwachten dat het eindproduct een neutrale danwel complete weerspiegeling is van het verkiezingsprogramma.

Alleen doordat niet alles wordt aangeleverd krijg je dus ook geen volledig/compleet eindproduct meer.
Wat jammer is want het wordt wel gebruikt als "kijk eens hoe goed onze partij het doet en die van jou zo slecht" door alle lijsttrekkers.

Je zou er een grote disclaimer bij kunnen zetten, eisen dat partijen alles aanleveren of dat het CPB zelf de ontbrekende delen invult/aanvult.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kickinalfa op 05-11-2025 09:13:22 ]
pi_219196800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 wil niet met JA21, gelukkig niet. CDA wil niet alleen maar over rechts, gelukkig niet. De vraag is wie het eerste knippert en ik zie echt wel gebeuren dat VVD dat doet, met name omdat de ondernemersverenigingen om een middenkabinet vragen.
Heeft Klaver zich er eigenlijk al over uitgelaten wat hij wilt?
CDA/D66 zijn er vast voor te porren.
pi_219196814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb stiekem nog steeds de hoop dat het redelijke deel van de VVD'ers in actie komt en alsnog Yesilgöz eruit gooit zodat die partij weer enigszins normaal kan gaan doen.
Dan kunnen ze heel snel gewoon een breed middenkabinet hebben met zowel VVD als PvdA/GL.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 5 november 2025 @ 09:14:49 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219196831
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klaver heeft al laten weten dat hij graag in een D66 VVD CDA PvdAGL kabinet zou stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219196839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik heb stiekem nog steeds de hoop dat het redelijke deel van de VVD'ers in actie komt en alsnog Yesilgöz eruit gooit zodat die partij weer enigszins normaal kan gaan doen.
Dan kunnen ze heel snel gewoon een breed middenkabinet hebben met zowel VVD als PvdA/GL.
Het is natuurlijk niet alleen Yesilgöz. Een groot deel van je campagne draaide om "geen GL/PvdA we willen een centrum rechts kabinet".

Beetje lastig om 2 weken na de uitslag dit hele uitgangspunt weg te gooien.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:16:15 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219196848
quote:

[..]
Maar de grote massa zelfstandigen die nu jaarlijks 30.000 euro belastinggeld als uitgesteld loon, op hun spaarrekening mogen parkeren van de VVD en ook nog HRA hebben van de 100% hypotheek uit de eigen BV, die zijn zwaar op tegen dat hun VVD besmet gaat worden met kwalijke gedachten en voornemens

En een verstandige VVD die luistert naar de achterban, het gaat hier wel om geld he

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2025 09:30:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 november 2025 @ 09:17:15 #178
323876 michaelmoore
pi_219196855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:15 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet alleen Yesilgöz. Een groot deel van je campagne draaide om "geen GL/PvdA we willen een centrum rechts kabinet".

Dat gaat de VVD niet doen dan komt de hele gooise matras in opstand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219196894
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de grote massa zelfstandigen die nu jaarlijks 50.000 euro belastinggeld op hun spaarrekening mogen parkeren van de VVD en ook nog HRA hebben die zijn zwaar op tegen dat hun VVD besmet gaat worden met kwalijke gedachten en voormnemens

En een verstandige VVD die luistert naar de achterban, het gaat ier wel om geld he
Het zal meer om mensen dan om het beschermen van torens met bergen aan geld gaan. Meer miljonairs, minder miljardairs. Meer regels en eerlijkere verdeling (compressie, geen communisme). Rechts is zn momentum aan het verliezen met de aanstaande val van Trump.
pi_219196929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Komen vele zetels tekort in de Eerste Kamer.
De eerste kamer is een indirect gekozen orgaan waar oude mannen en vrouwen zitting hebben en dat tot taak heeft wetsvoorstellen te beoordelen op uitvoerbaarheid, noodzaak en grondwettelijkheid.

Als dit clubje de vorming van een regering op basis van de samenstelling van de tweede kamer in de weg staat wordt het echt hoog tijd dat we daar mee stoppen.
-
  woensdag 5 november 2025 @ 09:27:48 #181
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_219196932
quote:

[..]
Het zou kunnen. Brekelmans blijkt 300k voorkeursstemmen gehaald te hebben. Dat is vrij veel..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_219196938
Prachtig dat links nu zelf ontdekt hoe het is om uitgesloten te worden. _O- Wat zitten ze te janken allemaal.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:30:01 #183
323876 michaelmoore
pi_219196948
quote:

[..]
Rutte had gewoon meegedaan, maar Yesilgoz moet even laten zien dat ze een sterke vrouw is
pi_219196954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:15 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dan de hele top er maar uit mikken.
Iedere andere weldenkende lijsttrekker was zelf opgestapt na een verlies van 12 zetels in 2 jaar tijd.
A mind with a heart of it's own
pi_219196960
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het lijkt me aannemelijker dat de VVD richting de gemeenteraadsverkiezingen juist last gaat krijgen van een draai op dit moment.
-
pi_219196965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:28 schreef Alpha0 het volgende:
Prachtig dat links nu zelf ontdekt hoe het is om uitgesloten te worden. _O- Wat zitten ze te janken allemaal.
Leuk. Is er al een formatie?

Ik hoorde na de val van het huidige kabinet dat een minderheidskabinet prima is volgens VVD, BBB en PVV. Dus dat biedt perspectief ook.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:34:07 #187
323876 michaelmoore
pi_219196971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Leuk. Is er al een formatie?

Ik hoorde na de val van het huidige kabinet dat een minderheidskabinet prima is volgens VVD, BBB en PVV. Dus dat biedt perspectief ook.
ja dan een minderheidskabinet , dan stemt iedere keer de hele kamer
  woensdag 5 november 2025 @ 09:35:28 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219196978
quote:

[..]
De VVD is al een tijd geleden overgenomen door de extreme/radicale vleugel, de redelijke tak is al buitengegooid of 'gesensibiliseerd'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 november 2025 @ 09:36:57 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219196982
quote:
De VVD maakt een ruk naar populistisch rechts om de kiezers aan het donkerbruine uiteinde van de rechterflank te lokken en zet daartoe een linkse middenpartij weg als het grote radicale kwaad waarmee ONMOGELIJK samen te werken valt (iets dat in het recente verleden prima bleek te lukken :? ).

Ja, prachtig! Echt GENIETEN. Bohhhhh wat een smulpartij :9~ !!!!!111
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 09:39:18 #190
236264 crew  capricia
pi_219196989
Vincent Karremans van de VVD is het best scorende kandidaat-Kamerlid, buiten de lijsttrekkers. Met meer dan 300 duizend voorkeurstemmen.

Dat is echt heel veel.

https://www.volkskrant.nl(...)emmenkanon~bad13871/

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 09:40:02 #191
236264 crew  capricia
pi_219196993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het zou kunnen. Brekelmans blijkt 300k voorkeursstemmen gehaald te hebben. Dat is vrij veel..
Brekelmans?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219197008
quote:

[..]
Volgens de bij GLPvdA meestal goed ingevoerde Volkskrant wil GLPvdA erg graag regeren: https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~bc4d6e72/
pi_219197028
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het lijkt me aannemelijker dat de VVD richting de gemeenteraadsverkiezingen juist last gaat krijgen van een draai op dit moment.
Lijkt me sterk, in de meeste gemeenteraden waar VVD in een coalitie zit is dat al met GL en/of PvdA. In de provincies trouwens ook. Ik denk dat het land plat leggen ze erger wordt aangerekend. En de VVD is lokaal altijd kwetsbaar, aangezien de meeste lokale partijen ook naar rechts leunende ondernemerspartijen zijn.
pi_219197050
quote:
Ik zie geen 'gejank'. Pvda/GL staat er niet eens om te springen om in deze coalitie te stappen. Wel is het triest dat een partij de coalitieonderhandelingen kaapt zonder ook maar in gesprek te gaan zonder deugdelijke redenen.
pi_219197059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
De eerste kamer is een indirect gekozen orgaan waar oude mannen en vrouwen zitting hebben en dat tot taak heeft wetsvoorstellen te beoordelen op uitvoerbaarheid, noodzaak en grondwettelijkheid.

Als dit clubje de vorming van een regering op basis van de samenstelling van de tweede kamer in de weg staat wordt het echt hoog tijd dat we daar mee stoppen.
Het is al minstens 30 jaar niet meer zo. Mag hopen dat dit geen nieuws voor je is.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:54:18 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219197084
VVD is eigenlijk alleen maar bezig de Nederlandse politiek te slopen ten gunste van zichzelf. Gevaarlijke partij is het geworden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 november 2025 @ 09:55:05 #197
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_219197086
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Brekelmans?
Ja dat is de nummer 4 toch op de lijst? Of ben ik in de war?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_219197091
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef quo_ het volgende:
Dit staat nergens in de Grondwet.

Het toetsen van wetsvoorstellen op dergelijke zaken als uitvoerbaarheid en grondwettelijkheid is wel de taak van de Raad van State als die advies over een wetsvoorstel moeten uitbrengen.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:56:47 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219197094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
3

Yesilgoz
Heinen
Brekelmans
Karremans
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 09:57:22 #200
236264 crew  capricia
pi_219197098
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Karremans had de meeste voorkeurstemmen (na de lijsttrekker). Niet Brekelmans. Misschien haal je ze per ongeluk door elkaar. Alle die -mannen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')