Als iemand die erop heeft gestemd hoop ik dat ze het niet gaan doen, volgende verkiezingen zijn ze het pispaaltje van de 3 rechtsere partijen en krijgen ze weer de schuld, ook van het volk (ik bedoel dat krijgen ze nu al, terwijl ze niet eens mee hebben gedaan). Ik ben voor een minderheidskabinet van D66, CDA en VVD. Of desnoods van GL-PvdA, D66 en CDA, maar die kans acht ik echt heel erg klein.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de bij GLPvdA meestal goed ingevoerde Volkskrant wil GLPvdA erg graag regeren: https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~bc4d6e72/
Ze gingen ook niet in een kabinet dat aan de hypotheekrenteaftrek zou tornen dus met D66 en CDA gaat ook nog lastig worden.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:06 schreef Alpha0 het volgende:
Zou belachelijk zijn wanneer VVD terugkomt op haar verkiezingsbelofte en nu toch opeen wel met PvdA GL wilt regeren. Ik heb zelf PVV gestemd maar verlang ook niet dat de VVD haar belofte om niet met de PVV te regeren breekt. Eigenlijk heeft de VVD met hun beloftes dat ze noch met de PVV noch met PvdA GL willen regeren het formeren onmogelijk gemaakt. Je had vooraf wel kunnen bedenken dat het niet handig is om partijen rechts van je en links van je uit te sluiten.
Kortom: de VVD negeren is echt gewoon het makkelijkste.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze gingen ook niet in een kabinet dat aan de hypotheekrenteaftrek zou tornen dus met D66 en CDA gaat ook nog lastig worden.
https://nos.nl/collectie/(...)krenteaftrek-aanpast
Je bedoelt dat ze de infiltratie van D66 hebben weten te stoppen? Dijkstal achtige types worden niet gemist bij de VVD.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD is al een tijd geleden overgenomen door de extreme/radicale vleugel, de redelijke tak is al buitengegooid of 'gesensibiliseerd'.
Nee maar dat gaat over het programma, daar moet je altijd water bij de wijn doen. Dit is heel anders.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze gingen ook niet in een kabinet dat aan de hypotheekrenteaftrek zou tornen dus met D66 en CDA gaat ook nog lastig worden.
Doet het CDA ook. De PVV uitsluiten. Bedenk dat de PVV evenveel zetels heeft als D66.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:06 schreef Alpha0 het volgende:
Zou belachelijk zijn wanneer VVD terugkomt op haar verkiezingsbelofte en nu toch opeen wel met PvdA GL wilt regeren. Ik heb zelf PVV gestemd maar verlang ook niet dat de VVD haar belofte om niet met de PVV te regeren breekt. Eigenlijk heeft de VVD met hun beloftes dat ze noch met de PVV noch met PvdA GL willen regeren het formeren onmogelijk gemaakt. Je had vooraf wel kunnen bedenken dat het niet handig is om partijen rechts van je en links van je uit te sluiten.
Neequote:Op woensdag 5 november 2025 10:14 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Nee maar dat gaat over het programma, daar moet je altijd water bij de wijn doen. Dit is heel anders.
De VVD denkt ergens gewoon nog steeds dat ze net als in de Rutte jaren de grootste zijn en veel te eisen hebben en anderen zich maar naar hen toe moet bewegen.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ben ik mee eens. Echter het is nu een verkiezingsbelofte geweest aan je stemmers. Dus voor de volgende verkiezingen niet meer doen maar voor nu moeten ze zich er aan houden vind ik.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Doet het CDA ook. De PVV uitsluiten. Bedenk dat de PVV evenveel zetels heeft als D66.
Ik vind al dat uitsluiten want jullie zijn niet lief, maar vreemd.
Als je nou op standpunten niet bij elkaar kunt komen, prima. Maar uitsluiten om het uitsluiten, niet.
Ze sluiten partijen uit die de rechtsstaat niet respecteren, dat is er steeds bij gezegd door Bontenbal en Jetten. Dus dat is op basis van inhoud.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Doet het CDA ook. De PVV uitsluiten. Bedenk dat de PVV evenveel zetels heeft als D66.
Ik vind al dat uitsluiten want jullie zijn niet lief, maar vreemd.
Als je nou op standpunten niet bij elkaar kunt komen, prima. Maar uitsluiten om het uitsluiten, niet.
Hij viel bij de speld volledig samen met het typetje dat de lijstrekker van de partij tegen de burger speelde. Dat was uiteraard satirisch bedoeld, maar de VVD is wel enigszins de partij tegen de burger geworden qua beleid.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:39 schreef capricia het volgende:
Vincent Karremans van de VVD is het best scorende kandidaat-Kamerlid, buiten de lijsttrekkers. Met meer dan 300 duizend voorkeurstemmen.
Dat is echt heel veel.
https://www.volkskrant.nl(...)emmenkanon~bad13871/
[ afbeelding ]
Karremans en Brekelmans lijken me op zichzelf gewoon prima VVD'ers, maar dat lijkt niet de tak te zijn die de macht daar heeft, die moeten meedeinen. Datzelfde geldt lijkt me voor prima mensen als Van Campen, Martens-America en Michon-Derksen.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:13 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze de infiltratie van D66 hebben weten te stoppen? Dijkstal achtige types worden niet gemist bij de VVD.
Toch zou ik het niet erg vinden als juist zij eens goed in de oppositie zouden zitten in de toekomst. Ze hebben sinds 1982 op 2 uitzonderingen na continu geregeerd en gaan er regentesk vanuit dat ze toch wel weer in de regering komen en nodig zijn. Nu is het resultaat er helaas ook wel vaak naar, maar het maakt je hautain en arrogant, dat zie je nu ook weer en zag je vroeger ook bij het CDA.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Karremans en Brekelmans lijken me op zichzelf gewoon prima VVD'ers, maar dat lijkt niet de tak te zijn die de macht daar heeft, die moeten meedeinen. Datzelfde geldt lijkt me voor prima mensen als Van Campen, Martens-America en Michon-Derksen.
Dat is zo'n ruim begrip. Als je van de RvS af wilt respecteer je al de rechtsstaat niet, onzin natuurlijk. Het is de nieuwe discussie truuk van links om rechts weer te vloeren, net zoals ze heel vaak alles en iedereen van racisme en discriminatie hebben beschuldigd.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze sluiten partijen uit die de rechtsstaat niet respecteren
Michon ook? Dat lijkt me nu net zo een hardliner, en ook uiterst selectief wanneer de openbare orde (mogelijk) wordt geschonden.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Karremans en Brekelmans lijken me op zichzelf gewoon prima VVD'ers, maar dat lijkt niet de tak te zijn die de macht daar heeft, die moeten meedeinen. Datzelfde geldt lijkt me voor prima mensen als Van Campen, Martens-America en Michon-Derksen.
Nee, dat is geen onzin. Als je van de RvS af wil (en dan echt er vanaf, niet het splitsen wat wel eens wordt geadviseerd) ben je inderdaad gewoon een gevaar voor de rechtsstaat en valt er gewoon niet met je te regeren.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:24 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dat is zo'n ruim begrip. Als je van de RvS af wilt respecteer je al de rechtsstaat niet, onzin natuurlijk. Het is de nieuwe discussie truuk van links om rechts weer te vloeren, net zoals ze heel vaak alles en iedereen van racisme en discriminatie hebben beschuldigd.
Dat zie ik gewoon als een excuus.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze sluiten partijen uit die de rechtsstaat niet respecteren, dat is er steeds bij gezegd door Bontenbal en Jetten. Dus dat is op basis van inhoud.
Onzin. Genoeg landen hebben helemaal geen Raad van Staten en zijn ook gewoon rechtstatelijk en democratisch.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Als je van de RvS af wil (en dan echt er vanaf, niet het splitsen wat wel eens wordt geadviseerd) ben je inderdaad gewoon een gevaar voor de rechtsstaat en valt er gewoon niet met je te regeren.
Je bent een gevaar voor de rechtsstaat als je advocaten neerknalt (van Wiersum), niet waaneer je de RvS in twijfel trekt. Het is gaslichtingquote:Op woensdag 5 november 2025 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Als je van de RvS af wil (en dan echt er vanaf, niet het splitsen wat wel eens wordt geadviseerd) ben je inderdaad gewoon een gevaar voor de rechtsstaat en valt er gewoon niet met je te regeren.
Nee, een partij waarmee je altijd hebt samengewerkt plots extreem noemen, dat is een excuus. De rechtsstaat beschermen is gewoon een kernpunt van partijen als CDA en D66 en dat is dus geen excuus.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat zie ik gewoon als een excuus.
Dat begrip is veel te ruim gemaakt en wordt ondertussen gebruikt om andersdenkenden in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De rechtsstaat beschermen is gewoon een kernpunt van partijen als CDA en D66 en dat is dus geen excuus.
En ondertussen staat de VVD wel te popelen om met de kiezersbedriegers van JA21 (je weet wel, die op FVD en PVV na het slechtste scoren op gebied van de rechtsstaat) in bed te kruipen.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, een partij waarmee je altijd hebt samengewerkt plots extreem noemen, dat is een excuus. De rechtsstaat beschermen is gewoon een kernpunt van partijen als CDA en D66 en dat is dus geen excuus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |