Het is natuurlijk niet alleen Yesilgöz. Een groot deel van je campagne draaide om "geen GL/PvdA we willen een centrum rechts kabinet".quote:Op woensdag 5 november 2025 09:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb stiekem nog steeds de hoop dat het redelijke deel van de VVD'ers in actie komt en alsnog Yesilgöz eruit gooit zodat die partij weer enigszins normaal kan gaan doen.
Dan kunnen ze heel snel gewoon een breed middenkabinet hebben met zowel VVD als PvdA/GL.
Maar de grote massa zelfstandigen die nu jaarlijks 30.000 euro belastinggeld als uitgesteld loon, op hun spaarrekening mogen parkeren van de VVD en ook nog HRA hebben van de 100% hypotheek uit de eigen BV, die zijn zwaar op tegen dat hun VVD besmet gaat worden met kwalijke gedachten en voornemensquote:Op woensdag 5 november 2025 09:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Heeft Klaver zich er eigenlijk al over uitgelaten wat hij wilt?
CDA/D66 zijn er vast voor te porren.
Dat gaat de VVD niet doen dan komt de hele gooise matras in opstandquote:Op woensdag 5 november 2025 09:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet alleen Yesilgöz. Een groot deel van je campagne draaide om "geen GL/PvdA we willen een centrum rechts kabinet".
Beetje lastig om 2 weken na de uitslag dit hele uitgangspunt weg te gooien.
Het zal meer om mensen dan om het beschermen van torens met bergen aan geld gaan. Meer miljonairs, minder miljardairs. Meer regels en eerlijkere verdeling (compressie, geen communisme). Rechts is zn momentum aan het verliezen met de aanstaande val van Trump.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de grote massa zelfstandigen die nu jaarlijks 50.000 euro belastinggeld op hun spaarrekening mogen parkeren van de VVD en ook nog HRA hebben die zijn zwaar op tegen dat hun VVD besmet gaat worden met kwalijke gedachten en voormnemens
En een verstandige VVD die luistert naar de achterban, het gaat ier wel om geld he
De eerste kamer is een indirect gekozen orgaan waar oude mannen en vrouwen zitting hebben en dat tot taak heeft wetsvoorstellen te beoordelen op uitvoerbaarheid, noodzaak en grondwettelijkheid.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Komen vele zetels tekort in de Eerste Kamer.
Het zou kunnen. Brekelmans blijkt 300k voorkeursstemmen gehaald te hebben. Dat is vrij veel..quote:Op woensdag 5 november 2025 09:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb stiekem nog steeds de hoop dat het redelijke deel van de VVD'ers in actie komt en alsnog Yesilgöz eruit gooit zodat die partij weer enigszins normaal kan gaan doen.
Dan kunnen ze heel snel gewoon een breed middenkabinet hebben met zowel VVD als PvdA/GL.
Rutte had gewoon meegedaan, maar Yesilgoz moet even laten zien dat ze een sterke vrouw isquote:Op woensdag 5 november 2025 09:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dan de hele top er maar uit mikken.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet alleen Yesilgöz. Een groot deel van je campagne draaide om "geen GL/PvdA we willen een centrum rechts kabinet".
Beetje lastig om 2 weken na de uitslag dit hele uitgangspunt weg te gooien.
Het lijkt me aannemelijker dat de VVD richting de gemeenteraadsverkiezingen juist last gaat krijgen van een draai op dit moment.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie Yeşilgöz echt de bocht nog wel maken "in het belang van Nederland, de hardwerkende Nederlander en alle ondernemers die er last van hebben dat het land stil ligt". Hangt er ook vanaf hoe de stemming in het land gaat zijn, als VVD last gaat krijgen van het volledig blokkeren van het land richting de gemeenteraadsverkiezingen, dan komt die bocht er echt wel.
Leuk. Is er al een formatie?quote:Op woensdag 5 november 2025 09:28 schreef Alpha0 het volgende:
Prachtig dat links nu zelf ontdekt hoe het is om uitgesloten te worden.Wat zitten ze te janken allemaal.
ja dan een minderheidskabinet , dan stemt iedere keer de hele kamerquote:Op woensdag 5 november 2025 09:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Leuk. Is er al een formatie?
Ik hoorde na de val van het huidige kabinet dat een minderheidskabinet prima is volgens VVD, BBB en PVV. Dus dat biedt perspectief ook.
De VVD is al een tijd geleden overgenomen door de extreme/radicale vleugel, de redelijke tak is al buitengegooid of 'gesensibiliseerd'.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
De VVD maakt een ruk naar populistisch rechts om de kiezers aan het donkerbruine uiteinde van de rechterflank te lokken en zet daartoe een linkse middenpartij weg als het grote radicale kwaad waarmee ONMOGELIJK samen te werken valt (iets dat in het recente verleden prima bleek te lukkenquote:Op woensdag 5 november 2025 09:28 schreef Alpha0 het volgende:
Prachtig dat links nu zelf ontdekt hoe het is om uitgesloten te worden.Wat zitten ze te janken allemaal.
Brekelmans?quote:Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Brekelmans blijkt 300k voorkeursstemmen gehaald te hebben. Dat is vrij veel..
Volgens de bij GLPvdA meestal goed ingevoerde Volkskrant wil GLPvdA erg graag regeren: https://www.volkskrant.nl(...)-voorkomen~bc4d6e72/quote:Op woensdag 5 november 2025 09:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Heeft Klaver zich er eigenlijk al over uitgelaten wat hij wilt?
CDA/D66 zijn er vast voor te porren.
Lijkt me sterk, in de meeste gemeenteraden waar VVD in een coalitie zit is dat al met GL en/of PvdA. In de provincies trouwens ook. Ik denk dat het land plat leggen ze erger wordt aangerekend. En de VVD is lokaal altijd kwetsbaar, aangezien de meeste lokale partijen ook naar rechts leunende ondernemerspartijen zijn.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het lijkt me aannemelijker dat de VVD richting de gemeenteraadsverkiezingen juist last gaat krijgen van een draai op dit moment.
Ik zie geen 'gejank'. Pvda/GL staat er niet eens om te springen om in deze coalitie te stappen. Wel is het triest dat een partij de coalitieonderhandelingen kaapt zonder ook maar in gesprek te gaan zonder deugdelijke redenen.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:28 schreef Alpha0 het volgende:
Het is al minstens 30 jaar niet meer zo. Mag hopen dat dit geen nieuws voor je is.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
De eerste kamer is een indirect gekozen orgaan waar oude mannen en vrouwen zitting hebben en dat tot taak heeft wetsvoorstellen te beoordelen op uitvoerbaarheid, noodzaak en grondwettelijkheid.
Als dit clubje de vorming van een regering op basis van de samenstelling van de tweede kamer in de weg staat wordt het echt hoog tijd dat we daar mee stoppen.
Ja dat is de nummer 4 toch op de lijst? Of ben ik in de war?quote:
Dit staat nergens in de Grondwet.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:27 schreef quo_ het volgende:
De eerste kamer is een indirect gekozen orgaan waar oude mannen en vrouwen zitting hebben en dat tot taak heeft wetsvoorstellen te beoordelen op uitvoerbaarheid, noodzaak en grondwettelijkheid.
3quote:Op woensdag 5 november 2025 09:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja dat is de nummer 4 toch op de lijst? Of ben ik in de war?
Karremans had de meeste voorkeurstemmen (na de lijsttrekker). Niet Brekelmans. Misschien haal je ze per ongeluk door elkaar. Alle die -mannen.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja dat is de nummer 4 toch op de lijst? Of ben ik in de war?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |