abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219194098
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En als Gl/PvdA of de PVV uit rancune of iets niet wil ondersteunen ben je al klaar.

Ergens begin dit jaar stemde gl/PvdA al met iets heel vanzelfsprekends niet mee vanwege de houding tov Gaza.
En voor hetzelfde geld is het niet streng genoeg voor Geert en doet hij niet mee.
Dat klopt, maar dat wil Yesilgöz niet. Die regeert straks puur om electoraal de volgende keer groter te worden en niet echt om het land vooruit te helpen denk ik.
Een heer met stijl
pi_219194101
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Wat dat ik zeg is nou weer precies onzin? Het gaat puur om het principe uitsluiten, dat doet ie net zo goed. Wat water en vuur is, dat bepalen jij of ik niet. Wellicht vinden de VVD, maar ook het CDA het niet op politieke punten, maar qua gedrag water en vuur met Wilders.
Nee het gaat niet om het puur uitsluiten. Het gaat om het uitsluiten van partijen die op basis van programma makkelijk met elkaar in een kabinet hadden gekund. 2 tegenpolen zullen nooit met elkaar in een kabinet gaan, dus of ze elkaar wel/niet uitsluiten is irrelevant.
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:17:54 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219194108
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En als Gl/PvdA of de PVV uit rancune of iets niet wil ondersteunen ben je al klaar.

Ergens begin dit jaar stemde gl/PvdA al met iets heel vanzelfsprekends niet mee vanwege de houding tov Gaza.
En voor hetzelfde geld is het niet streng genoeg voor Geert en doet hij niet mee.
Dat ga je dan inderdaad krijgen. Je zult wanneer je zoveel zetels tekort zou komen toch altijd wel naar een soort vaste gedoogconstructie moeten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219194118
Ik ben voor:

D66 - 26
PVV - 26
GL/PVDA - 20
FVD - 7

Dat is een mooie kleine meerderheid van 79 zetels. Gegarandeerd succes.
pi_219194128
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nee het gaat niet om het puur uitsluiten. Het gaat om het uitsluiten van partijen die op basis van programma makkelijk met elkaar in een kabinet hadden gekund. 2 tegenpolen zullen nooit met elkaar in een kabinet gaan, dus of ze elkaar wel/niet uitsluiten is irrelevant.
Het gaat mij om het feit dat de PVV de jankkaart trekt op dat ze worden uitgesloten. Terwijl ze dat zelf ook doen. Of het nou op politieke punten is zoals tussen PVV en GL-PvdA of op hoe een persoon is zoals bij CDA/VVD tov de PVV daar zie ik op zich geen verschil in. Jij kennelijk wel en dat mag.
Een heer met stijl
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:24:48 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219194167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:18 schreef Astro_boy het volgende:
Ik ben voor:

D66 - 26
PVV - 26
GL/PVDA - 20
FVD - 7

Dat is een mooie kleine meerderheid van 79 zetels. Gegarandeerd succes.
Benieuwd naar de compromissen hierin

-Alleen asielzoekers toelaten die in een oneven jaar zijn geboren
-Om de week wel en niet lid zijn van de EU
-Zowel wapens leveren aan Rusland als aan Oekraine
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:25:51 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194175
Tijdens de campagne schilderden Bontenbal en Jetten de VVD af als kinderachtig en weinig constructief omdat die partij GroenLinks-PvdA uitsluit. Yesilgöz zou het landsbestuur nodeloos ingewikkeld maken, voor eigen gewin. Nu de verkenningsfase daadwerkelijk is begonnen is achter de schermen te horen dat de partijen geen geduld hebben voor de houding van de VVD-leider.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-blok-gezet-a4911839

Wat zou het mooi zijn als de VVD buitenspel kan worden gezet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:29:48 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219194205
Bij SBS6/WNL is het trouwens de week van Sjak Monasj
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:34:30 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:29 schreef -XOR- het volgende:
Bij SBS6/WNL is het trouwens de week van Sjak Monasj
Heel erg dubieus hoe rancuneuze ex-leden zoals Monasch of Gerdi Verbeet (zonet weer bij Jinek) blijven worden uitgenodigd. Oud-leden zie je inmiddels vaker bij de talkshows dan de leden; net zoals er meer met asielzoekerhaters wordt gepraat dan asielzoekers (of hun behartigers) zelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219194253
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Tijdens de campagne schilderden Bontenbal en Jetten de VVD af als kinderachtig en weinig constructief omdat die partij GroenLinks-PvdA uitsluit. Yesilgöz zou het landsbestuur nodeloos ingewikkeld maken, voor eigen gewin. Nu de verkenningsfase daadwerkelijk is begonnen is achter de schermen te horen dat de partijen geen geduld hebben voor de houding van de VVD-leider.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-blok-gezet-a4911839

Wat zou het mooi zijn als de VVD buitenspel kan worden gezet.
Even uit interesse, wat is als ik vragen mag jouw politieke voorkeur eigenlijk? Ik dacht dat jij juist voor de VVD was :p
Een heer met stijl
pi_219194258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Even uit interesse, wat is als ik vragen mag jouw politieke voorkeur eigenlijk? Ik dacht dat jij juist voor de VVD was :p
_O-
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:42:19 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik stem nog liever PVV of FvD dan VVD. Heb al heel lang een teringhekel aan de VVD.

Mijn voorkeur zit ergens tussen D66 en GL-PvdA in. Uit strategische overwegingen heb ik GL-PvdA, nummer vijf, gestemd. Maar bij 50 zetels voor GL-PvdA in de peilingen zou ik het dan weer eerder bij D66 of CDA zoeken.

In algemene zin ben ik sterk vóór een gezonde afwisseling tussen links en rechts, zoals in de Scandinavische landen gewoon is. En dan wel graag een in meerderheid democratisch rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 4 november 2025 @ 20:44:54 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219194293
quote:

[..]
Ik denk dat Klopkoek eerder een sticker "Ik rem niet voor VVD'ers" op zijn auto heeft
pi_219194335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat Klopkoek eerder een sticker "Ik rem niet voor VVD'ers" op zijn auto heeft
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik stem nog liever PVV of FvD dan VVD. Heb al heel lang een teringhekel aan de VVD.

Mijn voorkeur zit ergens tussen D66 en GL-PvdA in. Uit strategische overwegingen heb ik GL-PvdA, nummer vijf, gestemd. Maar bij 50 zetels voor GL-PvdA in de peilingen zou ik het dan weer eerder bij D66 of CDA zoeken.

In algemene zin ben ik sterk vóór een gezonde afwisseling tussen links en rechts, zoals in de Scandinavische landen gewoon is. En dan wel graag een in meerderheid democratisch rechts.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
_O-
Haha ik denk dat ik je verward hebt met iemand anders. In het verleden heb ik op zowel PvdA als D66 gestemd, nu wel PvdA omdat ik de VVD zo min mogelijk invloed wilde laten hebben. D66 en het CDA vinden hun beleid meer prima dan de PvdA dat vond de afgelopen 8 jaar.
Een heer met stijl
pi_219194768
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, een enorme hekel aan de VVD, het is de laatste partij waar ik op zou stemmen ook op de kieswijzers etc staan ze altijd strak onderaan hier
  dinsdag 4 november 2025 @ 21:41:22 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219194931
Bekijk deze YouTube-video

"Ik ben geen Rutte!" zegt Ieniemienie van Sesamstraat.

(aangezien NPO toch moet bezuinigen en omroepen fuseren, is het geen idee om Ongehoord Nederland en Powned even samen te voegen?)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219195186
Je zou denken dat de VVD de buik nu toch wel vol heeft van onervaren partijen, maar als het hen uitkomt blijkt men hardnekkig vasthouden aan dit onstabiele gedoe.
Ik zou het bij voorbaat niet gek vinden als staatsecretaris Coenradi haar post voor het gevangeniswezen kan behouden, maar voor de rest is het natuurlijk wel beter om Ja21 eerst zich maar eens een periode van 4 jaar te laten settelen, ervaring laten opdoen en tonen dat bepaalde leden goede politiek bestuurlijke kwaliteiten hebben. Dan kan zo'n partij wel wat serieuzer genomen worden als ze ook bereid is om al te afwijkende partijstandpunten te laten varen en tot het sluiten van compromissen in staat is.
Hun standpunten kunnen voor zover mogelijk wel mee in overweging genomen worden in een regeerakkoord zodat ze hun invloed op die wijze toch hebben. Dat is eventueel ook in het voordeel van de VVD.
Verder lijkt me het niet erg gunstig als de VVD zichzelf buitensluit.
Maar ja, als ze dat perse wil is het niet anders.
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:19:43 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit slaat echt nergens op, de PVV is gewoon niet bestuursfähig.
Is dat koersloos PvdA/GL dan wel ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:21:10 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je bent enorm aan het zoeken zou ik zeggen. Je snapt zelf heus wel dat niemand met PVV wil regeren dus daar hoef je het ook helemaal niet over te hebben.
Ze vormen op diverse punten wel een prima (gedoog)steun voor een centrum-rechts kabinet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 4 november 2025 @ 22:21:30 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219195274
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ja hoor, PvdAGL is ook niet koersloos.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219195352
quote:

[..]
Je zit echt in het verkeerde subforum wanneer je hier iemand van de VVD zoekt :D

De helft van de users hier heeft een voodoopop van Dilan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219195387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je zit echt in het verkeerde subforum wanneer je hier iemand van de VVD zoekt :D

De helft van de users hier heeft een voodoopop van Dilan.
Lees post 75 en 139 anders even, overigens ben ik niet per se op zoek naar volledig gelijkgestemden of andersdenkenden. Ik reageer zowel hier als op de frontpage waar uiterst rechts de boventoon voert (en waar ik dus niet toe behoor voordat we dat weer krijgen).
Een heer met stijl
pi_219195406
Ergens is het toch wel vermakelijk dat Jetten een stabiel kabinet in één adem noemt met PvdA-GL.
Wellicht mis ik een typische D66 metafoor maar anders zou je toch zeggen dat je met een grote boog om deze partij heen moet lopen. Er is een fusieproces gaande dat nog niet uitgekristalliseerd is, de verkiezingsuitslag valt zwaar tegen en de leider is 'm gesmeerd.

Klaver mag dan een ervaren politicus zijn, het is maar de vraag of hij het meest linkse deel van de club in het gareel kan en wil houden.
Ik ga er ook van uit dat zowel Jetten als D66 ver willen gaan om een regering te leiden dus er zal maximaal mee bewogen worden met het activistische eisen en wensen lijstje.
Onderaan de streep betekent dat inleveren voor de VVD, het lijkt mij dat Yesilgoz hier never nooit de vingers aan gaat branden.
-
pi_219195409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Lees post 139 anders even, overigens ben ik niet per se op zoek naar volledig gelijkgestemden of andersdenkenden. Ik reageer zowel hier als op de frontpage waar uiterst rechts de boventoon voert (en waar ik dus niet toe behoor voordat we dat weer krijgen).
Ja, en nu?

Je kunt hier gewoon veilig zijn en gewoon Dilan een heks noemen of het over zionisten hebben. Dit is een safe space. De frontpage en NWS zijn pas de gevaarlijke plekken op Fok!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219195449
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als we kijken naar de afgelopen twee regeerperiodes met PVV of met PvdA, dan is het trackrecord van PvdA toch behoorlijk te noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')