quote:D66 is de grootste, maar met 26 of 27 zetels? Dat blijft spannend
D66 kan in stemmen niet meer worden ingehaald door de PVV, meldde persbureau ANP vandaag. Toch is het precieze zetelaantal van de partij nog niet duidelijk. De stemmen uit Venray en de briefstemmen worden nog geteld. Pas als alle stemmen geteld zijn, zal duidelijk worden bij welke partij de zogenoemde restzetels terechtkomen.
Er is een scenario waarin D66 nog een restzetel afsnoept van een andere partij. Dat zou gevolgen hebben voor de coalities die getalsmatig mogelijk zijn.
[..]
SP heeft op dit moment twee 'volle' zetels en maakt nog kans op een derde zetel. Mocht D66 in het aantal nog te tellen stemmen echter verder uitlopen op de SP dan krijgt de partij van Rob Jetten die zetel. D66 heeft op dit moment 25 'volle' zetels. Daarnaast zijn ze al zeker van een restzetel, waardoor ze nu op 26 zetels staan.
https://nos.nl/artikel/25(...)-dat-blijft-spannend
quote:Op zondag 2 november 2025 20:15 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over de verkiezingswinst van Rob Jetten en de gevolgen daarvan voor de formatie en ons land.
Game on 👇
50plusquote:Op zondag 2 november 2025 20:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op wie heb jij eigenlijk gestemd? Als we dat mogen weten.
Oprecht interesse naar.
Alright. En niet zonder resultaat, ze komen weer terug in de kamer.quote:
.quote:Op zondag 2 november 2025 20:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op wie heb jij eigenlijk gestemd? Als we dat mogen weten.
Oprecht interesse naar.
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Alright. En niet zonder resultaat, ze komen weer terug in de kamer.
Was pensioen voor jou de doorslag?
Dat denk ik ook idd. Ik vraag me wel af waar de zwaarste consessies komen te liggen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Er gaat in elk geval wel iets bereikt worden. Want in tegenstelling tot de geblondeerde sabotageclown en bitterballen mevrouw kan Jetten wel samenwerken en onderhandelen.
Het allerbelangrijkste is nog wel de basale kennis van staatsrecht.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Er gaat in elk geval wel iets bereikt worden. Want in tegenstelling tot de geblondeerde sabotageclown en bitterballen mevrouw kan Jetten wel samenwerken en onderhandelen.
Ze zijn wel ietsepiets links van het midden jaquote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.
Sowieso op de zorg.quote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd. Ik vraag me wel af waar de zwaarste consessies komen te liggen.
Heb mijzelf nog niet zover in hun verdiept. Ik ga eens kijken, ben wel benieuwd nuquote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.
Jongeren zijn niet belangrijk? Krijgen ook veel gebash over zich heen.quote:
Gekeken naar de BBB: Mona Keijzer heeft dan wel weer (basale) kennis van staatsrecht.quote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste is nog wel de basale kennis van staatsrecht.
quote:Op zondag 2 november 2025 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jongeren zijn niet belangrijk? Krijgen ook veel gebash over zich heen.
Ze hebben zich uitstekend kunnen camoufleren als 'centrumrechtse' partij. Er hebben zelfs op FOK! Een paar bekende zwakbegaafden topics geopend waarin ze zo werden genoemd.quote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ze zijn wel ietsepiets links van het midden ja
De uitslag is niet op basis van beleid.quote:Op zondag 2 november 2025 20:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze hebben zich uitstekend kunnen camoufleren als 'centrumrechtse' partij. Er hebben zelfs op FOK! Een paar bekende zwakbegaafden topics geopend waarin ze zo werden genoemd.
Geldt ook voor het CDA. Als PvDa-GL ook nog mee gaat regeren krijg je beleid wat haaks staat op de uitslag.
Daar ben ik het wel mee eens. Ken zijn verleden en zijn staat van dienst niet echt, maar misschien is ie wel een uitblinker. Wellicht wel een premier die zowaar jonger is dan ik, da's toch wel een grens dat wordt overschreden ...quote:Op zondag 2 november 2025 20:22 schreef Chadi het volgende:
Laten we Jetten gewoon de kans geven. En laat dat kabinet voor 4 jaar staan.
Gelukkig maar dat de gemeentes nu geen moeite meer hoeven doen om aan tellers en stembureauleden te komen over een paar maandenquote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe bepaalde zwakzinnige figuren nu beweren dat hun stem niet meegeteld is tijdens de verkiezingen.
Met foto's erbij van hun stembiljet, en linkjes naar uitslagen. Ah, ze doen zo lekker hun best.
Nederland krijgt links progressief beleid door de strot geduwd nu.quote:Op zondag 2 november 2025 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
De uitslag is niet op basis van beleid.
Ja ik ben bijna 20 jaar ouderquote:Op zondag 2 november 2025 20:25 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Ken zijn verleden en zijn staat van dienst niet echt, maar misschien is ie wel een uitblinker. Wellicht wel een premier die zowaar jonger is dan ik, da's toch wel een grens dat wordt overschreden ...
en hij is pro-Pallie, dat verzacht het feit dat Jetten tot het volk van Lot behoort.quote:
Er zijn tijden geweest dat we een blok CDA - VVD - D66 gewoon als centrumrechts zagen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nederland krijgt links progressief beleid door de strot geduwd nu.
Opgezweept door Wilders hè.quote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe bepaalde zwakzinnige figuren nu beweren dat hun stem niet meegeteld is tijdens de verkiezingen.
Met foto's erbij van hun stembiljet, en linkjes naar uitslagen. Ah, ze doen zo lekker hun best.
Het zou in de praktijk weleens kunnen uitpakken in de vorm van een beleid ergens in het midden. Meest realistisch lijkt mij momenteel een coalitie van D66-GLPvdA-VVD-CDA (86 zetels) ...quote:Op zondag 2 november 2025 20:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar hebben ze voor gekozen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lijkt me ook meteen het meest verstandige om voor een grotere meerderheid te kiezen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Het zou in de praktijk weleens kunnen uitpakken in de vorm van een beleid ergens in het midden. Meest realistisch lijkt mij momenteel een coalitie van D66-GLPdvdA-VVD-CDA (86 zetels) ...
Ok boomerquote:Op zondag 2 november 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en hij is pro-Pallie, dat verzacht het feit dat Jetten tot het volk van Lot behoort.
Useful idioot
Vooruitstrevend beleid is toch juist goed en wenselijk voor het welzijn van de inwoners van een land?quote:Op zondag 2 november 2025 20:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De enige die zijn geaardheid belangrijk vindt, ben jij. Ga niet weer de rechts extremistische calimero uithangen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en hij is pro-Pallie, dat verzacht het feit dat Jetten tot het volk van Lot behoort.
Useful idioot
Niet als het aan jou ligt.quote:Op zondag 2 november 2025 20:33 schreef torentje het volgende:
[..]
Vooruitstrevend beleid is toch juist goed en wenselijk voor het welzijn van de inwoners van een land?
Zijn geaardheid interesseert me geen zak; bij de 'religieuzen' in NL ligt dat heel waarschijnlijk wat anders.quote:Op zondag 2 november 2025 20:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
De enige die zijn geaardheid belangrijk vindt, ben jij. Ga niet weer de rechts extremistische calimero uithangen.
Je klinkt erg humanistischquote:Op zondag 2 november 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn geaardheid interesseert me geen zak; bij de 'religieuzen' in NL ligt dat heel waarschijnlijk wat anders.
Dat je me rechts extremistisch noemt omdat ik ook kritiek heb op de islam, dat in alles zo niet overvloediger conservatief is dan het christendom, is je gefaalde poging om daadwerkelijk verlichte mensen als ik die humanisme belijden te diskwalificeren.
De dag gaat nog komen dat al die 'linkse' deugkneuzen die je met je bullshit om de tuin hebt weten te leiden gaan zien waar je werkelijk voor staat, en hoe achterlijk conservatief het is.
Klopt. De SGP gaat hier over janken idd.quote:Op zondag 2 november 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn geaardheid interesseert me geen zak; bij de 'religieuzen' in NL ligt dat heel waarschijnlijk wat anders.
Dat je me rechts extremistisch noemt omdat ik ook kritiek heb op de islam, dat in alles zo niet overvloediger conservatief is dan het christendom, is je gefaalde poging om daadwerkelijk verlichte mensen als ik die humanisme belijden te diskwalificeren.
De dag gaat nog komen dat al die 'linkse' deugkneuzen die je met je bullshit om de tuin hebt weten te leiden gaan zien waar je werkelijk voor staat, en hoe achterlijk conservatief het is.
BELEZEN.quote:Op zondag 2 november 2025 20:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bezeten voor alles wat pro Palestijns is. Je hebt OCD ontwikkeld daarvoor.
Nee hoor, zie mijn post over mijn gereformeerde buren.quote:Op zondag 2 november 2025 20:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt. De SGP gaat hier over janken idd.
Dat gaat de SGP stemmen kostenquote:Op zondag 2 november 2025 20:43 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee hoor, zie mijn post over mijn gereformeerde buren.
quote:
Wat een hoop onzin bij elkaar. Houdoequote:Op zondag 2 november 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh ik ken types als jij. Daarom ageer ik er ook tegenquote:Op zondag 2 november 2025 20:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin bij elkaar. Houdoe
Zodra hij Palestijnen leest, gaat hij als een extreem rechtse tornado.quote:
Dan zal Jetten I daar wel een rechts antwoord op moeten (laten) formuleren.quote:Op zondag 2 november 2025 20:58 schreef Chadi het volgende:
Als we maar een kant op gaan en niet stil blijven staan in dat kinderachtige immigratie gedoe waardoor het land gegijzeld wordt.
Ja Wollah broer. Je kent types zoals mij. Hier heb je een donnie gozer. Ga fietsen jatten of knaken rapen achter de dom.quote:Op zondag 2 november 2025 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh ik ken types als jij. Daarom ageer ik er ook tegen
ja, tuurlijk.quote:Op zondag 2 november 2025 20:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zodra hij Palestijnen leest, gaat hij als een extreem rechtse tornado.
Nu moet hij weer afgeven op het feit dat Jetten homo is. Nou lekker belangrijk of hij binair, non binair of wat dan ook is. Is dat nou zo belangrijk voor zijn werk als politicus of als mens? Zoals we in Utrecht zeggen "het zal me aan mijn reet roesten" waar hij op valt, als hij maar zijn werk goed doet. Slechter dan dat zielige hoopje ongeletterde criminele PVV'ers kan hij het toch niet doen. Jetten is een verademing in vergelijking met hen. Mij iets te rechts, maar hij heeft mijn zegen. Als we maar een kant op gaan en niet stil blijven staan in dat kinderachtige immigratie gedoe waardoor het land gegijzeld wordt.
Laat hem vier jaar zijn werk doen en dan zien we het wel.
Het maakt in dit land niemand wat uit. Als het binnen de regels is, mag het. Iedereen is naarstig op zoek naar een oplossing. Dus als hij het heeft joh ga ervoor.quote:Op zondag 2 november 2025 21:00 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dan zal Jetten I daar wel een rechts antwoord op moeten (laten) formuleren.
Als dat inderdaad de toon gaat zijn dan heb ik al een heel stuk minder te klagen.quote:Op zondag 2 november 2025 21:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het maakt in dit land niemand wat uit. Als het binnen de regels is, mag het. Iedereen is naarstig op zoek naar een oplossing. Dus als hij het heeft joh ga ervoor.
nee, broer, ik heb het over de manier waarop je probeert de mores van een middeleeuwse religie salonfahig te maken, kritiek daarop in de nazi-hoek parkeert en het conflict in Gaza gebruikt om je tribalisme te etaleren.quote:Op zondag 2 november 2025 21:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja Wollah broer. Je kent types zoals mij. Hier heb je een donnie gozer. Ga fietsen jatten of knaken rapen achter de dom.
Heel Nederland wil wat doen aan het asiel probleem. Rechts (extreem) overschreeuwt de rest omdat zij denken dat zij de enigen zijn die het een probleem vinden worden.quote:Op zondag 2 november 2025 21:03 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Als dat inderdaad de toon gaat zijn dan heb ik al een heel stuk minder te klagen.
Ik vraag me wel af of dat beleid er zonder JA21 gaat komen. Maar we gaan het zien!
Wilders is zelf twee maal weg gelopen en heeft zijn eigen kansen voor die termijn om zeep geholpen. Hij heeft niemand anders nodig die zijn kansen om zeep helpt.quote:Op zondag 2 november 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, broer, ik heb het over de manier waarop je probeert de mores van een middeleeuwse religie salonfahig te maken, kritiek daarop in de nazi-hoek parkeert en het conflict in Gaza gebruikt om je tribalisme te etaleren.
Wilders kreeg van jou geen 'vier jaar tijd' om zich te bewijzen. Jetten wel.
Hoe zou dat nu komen
Mooie leugen.quote:
Nope, maar leuk geprobeerd.quote:
Laat ik het dan zo formuleren: dan hadden de meesten wel anders gestemd.quote:Op zondag 2 november 2025 21:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, maar leuk geprobeerd.
Als we een kabinet krijgen met een meerderheid in de kamer, dan is dus de meerderheid van de kiezers vertegenwoordigd.
Als dat een links progressief kabinet is, dan zij dat zo.
'de kiezer heeft daar niet voor gekozen' is een non argument.
Jij hebt daar misschien niet voor gekozen.
Maar dat staat niet synoniem voor 'de kiezer '.
Rechts heeft daarvoor 2 jaar de tijd gehad en compleet gefaald.quote:Op zondag 2 november 2025 21:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heel Nederland wil wat doen aan het asiel probleem. Rechts (extreem) overschreeuwt de rest omdat zij denken dat zij de enigen zijn die het een probleem vinden worden.
Als we een asielstop invoeren dan zij het maar zo. Als dan blijkt dat het woning tekort en de criminaliteit toch niet ligt aan de asielzoekers en sommigen de ogen openen, vind ik het de moeite waard om het te proberen. Als het dan toch blijkt dat ik er naast zit, ook prima.
Nou dan zouden jij en ik er op dat gebied heel snel uit zijn gelukkig.quote:Op zondag 2 november 2025 21:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heel Nederland wil wat doen aan het asiel probleem. Rechts (extreem) overschreeuwt de rest omdat zij denken dat zij de enigen zijn die het een probleem vinden worden.
Als we een asielstop invoeren dan zij het maar zo. Als dan blijkt dat het woning tekort en de criminaliteit toch niet ligt aan de asielzoekers en sommigen de ogen openen, vind ik het de moeite waard om het te proberen. Als het dan toch blijkt dat ik er naast zit, ook prima.
Tja, dat is hun eigen fout.quote:Op zondag 2 november 2025 21:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo formuleren: dan hadden de meesten wel anders gestemd.
Nu begrijp je het vast wel.
Nee dat is kiezersbedrog.quote:Op zondag 2 november 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dat is hun eigen fout.
Even los van dat progressief geen meerderheid heeft, dus komt dat kabinet er niet.
Nee, eigen fout.quote:
Sorry, ik begrijp alleen populistisch gelul. Dit is te lastig voor mij.quote:Op zondag 2 november 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, eigen fout.
Niks kiezersbedrog.
Je stemt op een volksvertegenwoordiger.
Je stemt niet op een beleid.
Stel, jij hebt gestemd op de PVV.
Die heeft geen meerderheid gehaald, dus het is niet vanzelfsprekend dat de PVV in het kabinet zit.
En dat geldt voor alle partijen.
Dus er zal moeten worden samengewerkt tussen een aantal partijen die samen wèl een meerderheid hebben.
En daarbij zal elke partij proberen om zoveel mogelijk hun standpunten ten uitvoer laten brengen in dat kabinet.
En als te weinig partijen verwachten dat samen met de PVV voor elkaar te kunnen krijgen dan komt die niet in het kabinet.
En dat geldt voor alle partijen.
Bijvoorbeeld een coalitie met GroenLinks en VVD is ook bijna uitgesloten.
En je stelt dat als de kiezer had geweten dat het kabinet links progressief was, dan had hij anders gestemd.
Maar hoezo dan?
Stel, iemand stemt VVD. En die gaat toch een coalitie aan met GroenLinks, CDA en D66. En dan zegt diegene dat als hij dat had geweten, dan had hij PVV gestemd.
Hoezo stemt die dan niet gelijk voor PVV?
Kiezersbedrog is de kiezer die zichzelf voor de gek houdt.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de VVD over links een coalitie aan gaat.
Als er maar beleid gemaakt en uitgevoerd wordt op de belangrijkste thema’s de komende 4 jaar. Binnen de kaders van wat mogelijk is. De afgelopen twee jaar was een regelrecht fiasco, twee jaar weggegooid.quote:Op zondag 2 november 2025 21:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nou dan zouden jij en ik er op dat gebied heel snel uit zijn gelukkig.
Hopelijk onze volksvertegenwoordigers ook!
Waarom zou ik dat opzoeken, ik weet gewoon dat jij evenals sommige andere users geprogrammeerde robots zijn van een patriarch/familiehoofd.quote:Op maandag 3 november 2025 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoek eens op wat een leeg vermoeden is
Ben ik vergeten. Niet zo belangrijk dus.quote:
Bewijs dat eens.quote:Op maandag 3 november 2025 09:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat opzoeken, ik weet gewoon dat jij evenals sommige andere users geprogrammeerde robots zijn van een patriarch/familiehoofd.
Jullie, evenals de patriarchen/familiehoofden gaan niet mee met een minderheid/ het goed volk.quote:
Nee hoor, ik vermoed dat dit langer gaat duren.quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef matspontius het volgende:
De paling gaat vooral zichzelf verbinden. Ik geef het een jaar, in dezelfde trend als Wilders en co.
De wens is de vader van de gedachtequote:Op maandag 3 november 2025 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vermoed dat dit langer gaat duren.
Veel korter en amateuristischer kan eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 3 november 2025 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vermoed dat dit langer gaat duren.
Gelukkig is dat bij jou niet zo?quote:Op maandag 3 november 2025 15:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
De wens is de vader van de gedachte
Klopt.quote:Op maandag 3 november 2025 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Veel korter en amateuristischer kan eigenlijk ook niet.
Dat heet realteitszin. Jetten gaat ook tegengewerkt worden ben ik bang. Dat is het huidige politiek klimaat in Nederland ....quote:Op maandag 3 november 2025 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig is dat bij jou niet zo?
Wel bij VVD gebleven, dus niet overgestapt naar D66. (Had VVD-logo onlangs nog in avatarquote:Op maandag 3 november 2025 09:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ben ik toch eigenlijk wel benieuwd naar @:scjvb . Ben je bij VVD gebleven of overgestapt naar D'66? Ikzelf ben al jaren bij D'66 en ben het zeker niet altijd eens.
Ah, het schuldcomplex van PVV wordt geprojecteerd op D66...quote:Op maandag 3 november 2025 15:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat heet realteitszin. Jetten gaat ook tegengewerkt worden ben ik bang. Dat is het huidige politiek klimaat in Nederland ....
Ja hoor, wat jij wil ...quote:Op maandag 3 november 2025 16:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, het schuldcomplex van PVV wordt geprojecteerd op D66...
Nog eentje die men niet zou moeten faciliteren.quote:Op maandag 3 november 2025 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tip: die stem in je hoofd ben je zelf hè.
Doe er je voordeel mee.
10.quote:Op maandag 3 november 2025 17:07 schreef RealistAtheist het volgende:
Iemand aan het roer die 6 compleet nieuwe steden uit de grond wil stampen
Leuk verzonnen.quote:om immigranten te huisvesten
De 10 steden komen er niet, dat was als metafoor bedoeld.quote:gaat ons mooie landje vast vooruithelpen. Het is hier gelukkig ook nog niet druk ofzo. Laat ze die shit dan wel lekker in de randstad bouwen. Ik moet af en toe voor mijn werk of opleiding wel eens in die buurt zijn en ik word er heel erg onrustig/ongemakkelijk van. Zo ontzettend, achterlijk veel mensen op elkaar. Persoonlijk denk ik ook dat een groot deel van de psychische problemen in Nederland ook komen van veel te veel mensen die bovenop elkaars lip zitten elke dag weer, 7 dagen per week, jaar in jaar uit.
Toch houd ik je bezig.quote:Op maandag 3 november 2025 18:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou neen, ik verspil mijn tijd niet met werken voor waanzinnige personen.
Tegengewerkt worden of concessies doen? En plannen presenteren die rechtstatelijk niet doorgevoerd kunnen worden of gewoon deugdelijk beleid?quote:Op maandag 3 november 2025 15:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat heet realteitszin. Jetten gaat ook tegengewerkt worden ben ik bang. Dat is het huidige politiek klimaat in Nederland ....
Haast continu is 'ie bezig zelfs!quote:
Dat roepen ze bij Ajax ook al een aantal jaar.quote:Op maandag 3 november 2025 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Veel korter en amateuristischer kan eigenlijk ook niet.
Er zijn wat updates van (waarschijnlijk voorlopige) uitslagen, nu lijkt het toch wat waarschijnlijker dat die restzetel gaat komen. D66 staat nu op 1.772.768 stemmen en SP op 197.899. Als ik het goed heb gerekend is het nuquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:56 schreef thabit het volgende:
Nu Venray eindelijk bekend is, staat D66 op 1767721 stemmen en SP op 197872, en is het tijd voor een herberekening aangaande de restzetel. Stel d briefstemmers stemmen op D66 en s briefstemmers op SP. Als D66 op 27 zetels wil komen moet (1767721 + d) / 27 > (197872 + s) / 3, wat neerkomt op
d > 13127 + 9s.
In 2023 haalde D66 7243 briefstemmen en SP haalde er 1284. In het uiterste geval dat D66 verdrievoudigt en SP halveert ten opzichte hiervan, zal D66 de 27 zetels pakken. Ook als D66 20000 stemmen pakt en SP 750, lukt het.
Het is dus nog altijd mogelijk, al zijn deze extreme gevallen natuurlijk niet heel waarschijnlijk. Briefstemmers zijn volgens mij wat constanter in hun stemgedrag, en bovendien is D66 altijd al populair bij briefstemmers, dus het is veel waarschijnlijker dat ze niet veel meer dan 15000 briefstemmen halen. En dat gaat natuurlijk niet genoeg zijn voor die 27ste zetel. Dus ook na Venray is mijn conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk 26 zetels blijven.
Sow koekoekquote:Op maandag 3 november 2025 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat roepen ze bij Ajax ook al een aantal jaar.
Bedankt voor deze update op je eerdere analysequote:Op maandag 3 november 2025 19:17 schreef thabit het volgende:
Na hertelling loopt D66 nog verder uit op de PVV. Niet heel verbazend uiteraard, maar dit kan natuurlijk wel invloed hebben op die 27ste zetel.
D66 nu op 1772768, SP nu op 197899. Als d het aantal briefstemmen op D66 is en s het aantal briefstemmen op SP, dan moet nu gelden d > 8323 + 9s. En waar ik voorheen dacht "wel mogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk", denk ik nu dat de mogelijkheid van 27 zetels zeer realistisch is. Omdat het stemgedrag van briefstemmers afwijkt van de rest, is het lastig om een goed kansmodel te geven en daarmee een wat exactere kans te bepalen, maar het wordt nu werkelijk spannend!
Een stad met een land vergelijken, dat gaat nogal mank natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2025 18:00 schreef Wantie het volgende:
Qua inwoneraantal zijn we 2 x London.
Qua land oppervlak zijn we ruim 20 x groter.
**Singapore left the building...quote:Op maandag 3 november 2025 20:12 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Een stad met een land vergelijken, dat gaat nogal mank natuurlijk.
Dat is inderdaad inherent aan de hoeveelheid mensen op een klein oppervlak en daarmee gepaarde stress, dat weer ten grondslag ligt aan veel psychische problemen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:07 schreef RealistAtheist het volgende:
Iemand aan het roer die 6 compleet nieuwe steden uit de grond wil stampen om immigranten te huisvesten gaat ons mooie landje vast vooruithelpen. Het is hier gelukkig ook nog niet druk ofzo. Laat ze die shit dan wel lekker in de randstad bouwen. Ik moet af en toe voor mijn werk of opleiding wel eens in die buurt zijn en ik word er heel erg onrustig/ongemakkelijk van. Zo ontzettend, achterlijk veel mensen op elkaar. Persoonlijk denk ik ook dat een groot deel van de psychische problemen in Nederland ook komen van veel te veel mensen die bovenop elkaars lip zitten elke dag weer, 7 dagen per week, jaar in jaar uit.
De vergelijking gaat niet op.quote:Op maandag 3 november 2025 20:18 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad inherent aan de hoeveelheid mensen op een klein oppervlak en daarmee gepaarde stress, dat weer ten grondslag ligt aan veel psychische problemen.
Dat zie je ook in de dierenwereld, bijvoorbeeld kippen, sociale dieren van nature maar teveel op elkaar en ze raken gestresst en ze beginnen naar elkaar te pikken.
Giet er een neoliberaal vvd/d66 sausje overheen met hun credo van alsmaar meer en groeien groeien want dat is toch zo goed voor de economie enzo, en je hebt een recept voor een overspannen samenleving.
Omdat dat betekent dat je hier met +300 miljoen inwoners zou leven. Dat is namelijk het aantal inwoners wat overeenkomt bij ons grondoppervlak met de bevolkingsdichtheid van Singapore.quote:
Jazeker gaat die vergelijking wel op. Mensen zijn sociale dieren maar een teveel op een kluitje dag in dag uit en stress, agressie en irritatie levels gaan fors omhoog. Dat is lang en breed bekend en dat zie je ook bij andere kuddedieren.quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vergelijking gaat niet op.
Mensen worden niet met zijn allen in 1 hok gepropt.
Yup.quote:Op maandag 3 november 2025 20:33 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat dat betekent dat je hier met +300 miljoen inwoners zou leven. Dat is namelijk het aantal inwoners wat overeenkomt bij ons grondoppervlak met de bevolkingsdichtheid van Singapore.
Nog steeds enthousiast?
Hoeveel mensen zijn op dit moment bij je?quote:Op maandag 3 november 2025 20:54 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Jazeker gaat die vergelijking wel op. Mensen zijn sociale dieren maar een teveel op een kluitje dag in dag uit en stress, agressie en irritatie levels gaan fors omhoog. Dat is lang en breed bekend en dat zie je ook bij andere kuddedieren.
Waarom wil je dat weten?quote:Op maandag 3 november 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn op dit moment bij je?
Omdat je de indruk wekt dat straks iedereen 24/7 leeft als een legbatterij kip.quote:
D66:quote:
Was het hele verkiezingsprogramma van D66 metaforisch bedoeld of stonden er ook serieuze dingen in?quote:[..]
De 10 steden komen er niet, dat was als metafoor bedoeld.
quote:Verder wonen er niet achterlijk veel mensen in Nederland.
Out of context quotes van 13 seconden zijn nietszeggend.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
D66:
Bekijk deze YouTube-video
"Elke woning erbij is een gezin extra dat naar Nederland kan komen"
[..]
Moet je mij niet vragen, ik ben niet van D66.quote:Was het hele verkiezingsprogramma van D66 metaforisch bedoeld of stonden er ook serieuze dingen in?
[..]
Volgens jouw zou daar een enorme geweldsexplosie moeten plaatsvinden, omdat er veel te veel mensen dicht op elkaar leven.quote:Nederland als land vergelijken met Londen. Londen is een uitermate achterlijk dichtbevolkte stad.
quote:Zweden is 10 keer zo groot als Nederland en heeft maar iets meer dan 10 miljoen inwoners. Denemarken is vergelijkbaar qua grootte en heeft nog geen 6 miljoen inwoners. Zwitserland is vergelijkbaar en heeft maar 9 miljoen inwoners. Moldavië is iets kleiner en heeft 2,4 miljoen inwoners.
Dus?
Het punt was dat het mis gaat als veel mensen dichtbij elkaar wonen.
En in dichtbevolkte gebieden zien we dat niet gebeuren.
We zijn veel dichter bevolkt dan de meeste landen. Probeer maar eens een groter land te zoeken met een grotere bevolkingsdichtheid dan Nederland. Dan kom je al snel bij Bangladesh uit. In feite het enige grotere land met meer bevolking per km2.
Lukt makkelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Probeer maar eens een groter land te zoeken
Enthousiast over een Nederland met meer dan 300 miljoen mensen!?quote:
Als je stadstaatjes en mini eilanden niet mee telt is NL één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld, top 10 zijn we. Er is echter geen enkele aanleiding waarom we dat zouden moeten zijn of hoe dat positief voor ons is. Helaas gaat hier, als het aan D66 ligt, geen verandering in komen en zal het hier eerder nog drukker worden dan rustiger.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lukt makkelijk.
En dat is ook gelijk het probleem met zinnetjes uit hun context trekken, zoals in je filmpje.
Dat is niet als metafoor bedoelt het is letterlijk bedoelt. Het staat ook zo in het D66 programma. En de ambitie om dit te realiseren is ook meermaals door Jetten zelf benadrukt. Er is nota bene zelfs een hele podcast over gemaakt.quote:Op maandag 3 november 2025 18:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
10.
[..]
Leuk verzonnen.
[..]
De 10 steden komen er niet, dat was als metafoor bedoeld.
Verder wonen er niet achterlijk veel mensen in Nederland.
Het is niet either or. Ik ben helemaal voor het inkrimpen van de agrarische sector en het stoppen van de uitbuiting daar. Dat laat niet onverlet dat het daarnaast een goed idee is om asiel aan banden te leggen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:36 schreef Ivo1985 het volgende:
@:TAmaru: volgens mij is de agrarische sector de sector met zo'n beetje het grootste aandeel aan arbeidsmigranten.
Wil je net als Lientje écht minder buitenlanders, dan is inkrimpen van de agrarische sector wel een belangrijk speerpunt. Komt er meteen ruimte vrij voor een paar van die nieuwe steden én heel veel natuur- en recreatiegebied.
Oh nee, wacht... Buitenlanders zijn natuurlijk wel goed als ze tegen een hongerloontje in weer en wind voor een miljonair werken.
Als we daar aan gaan beginnen heeft elk topic dezelfde tt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:24 schreef Sabata het volgende:
Kan iemand de TT veranderen in Tafeltennissen in het Welles Nietes Topic?
Niet letterlijk in een hok gepropt natuurlijk maar denk dat je dat zelf ook wel snapt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat je de indruk wekt dat straks iedereen 24/7 leeft als een legbatterij kip.
Maar dat is onzin..
Zoals tegenwoordig vrijwel elk topic hier in no time ontaard in een wedstrijdje gelijk hebben 👎quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:24 schreef Sabata het volgende:
Kan iemand de TT veranderen in Tafeltennissen in het Welles Nietes Topic?
Vroeger was zeker niet alles beter maar dat wel!!!quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:43 schreef DrDentz het volgende:
Wel een trieste bevolkingssamenstelling als je naar de grotere steden in NL kijkt hoor tegenwoordig. Ik mis het Nederland van Wim Sonneveld, Het Dorp, Slagerij J. van der Ven.
Ik ben een blij mensquote:Op dinsdag 4 november 2025 08:00 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Enthousiast over een Nederland met meer dan 300 miljoen mensen!?
Dat kun je toch niet serieus menen?
Er zijn nog gehuchten genoeg in Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:43 schreef DrDentz het volgende:
Wel een trieste bevolkingssamenstelling als je naar de grotere steden in NL kijkt hoor tegenwoordig. Ik mis het Nederland van Wim Sonneveld, Het Dorp, Slagerij J. van der Ven.
Ik heb nooit gezegd dat ik minder "buitenlanders" wil. Ten eerste is "buitenlanders" iets heel anders dan asielzoekers of vluchtelingen. Mensen die hier komen bijdragen aan de maatschappij zijn wat mij betreft welkom. Dus mensen die hier bijvoorbeeld al een baan aangeboden hebben gekregen of met geld komen om een bedrijf op te zetten.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:36 schreef Ivo1985 het volgende:
@:TAmaru: volgens mij is de agrarische sector de sector met zo'n beetje het grootste aandeel aan arbeidsmigranten.
Wil je net als Lientje écht minder buitenlanders, dan is inkrimpen van de agrarische sector wel een belangrijk speerpunt. Komt er meteen ruimte vrij voor een paar van die nieuwe steden én heel veel natuur- en recreatiegebied.
Oh nee, wacht... Buitenlanders zijn natuurlijk wel goed als ze tegen een hongerloontje in weer en wind voor een miljonair werken.
Ok, kun jij voor mij dan de context vinden? Ik kon het niet vinden, maar heb moeite een context te bedenken waarin deze uitspraak wél ok is.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Out of context quotes van 13 seconden zijn nietszeggend.
[..]
Nou, op z'n Amsterdams gezegd, wat lul je dan over D66 en hun 10 steden? Je weet er dus niks van af?quote:Moet je mij niet vragen, ik ben niet van D66.
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Jij citeerde iemand die beweerde dat de grote psychische problemen die sommige Nederlanders ervaren ook te maken hebben met het feit dat mensen zo dicht op elkaar wonen in dit land. Ik ben het daarmee eens. Er is in Nederland geen (adem)ruimte. De statistieken laten gewoon zien dat Nederland heel dichtbevolkt is. Natuurlijk kun je een groter land vinden dan Nederland, maar vind maar eens een groter land dat nog dichter bevolkt is. De meeste landen die dichter bevolkt zijn dan Nederland zijn eilandstaatjes of ministaatjes. Macau, Vaticaanstad, Hongkong, Singapore ... het enige land dat ik op de lijst kan vinden is Bangladesh en dat is een soort mierennest.quote:Volgens jouw zou daar een enorme geweldsexplosie moeten plaatsvinden, omdat er veel te veel mensen dicht op elkaar leven.
[..]
Dan bied de Nederlandse bijstandsgerechtigden ook een hoger loon en geen erbarmelijke omstandigheden om in te werken.quote:Op woensdag 5 november 2025 02:03 schreef TAmaru het volgende:
Verder vind ik het stuitend dat wij hier iets van 400.000 mensen in de bijstand hebben zitten terwijl we Oost-Europeanen in de agrarische sector hebben werken.
Dat is absurd. Daarom pleit ik voor afschaffing van de uitkeringen en van het minimumloon.
Ze zullen pas te dringen staan als ze geen uitkering meer krijgen en keihard 50 uur in de week moeten werken om een kamertje te kunnen betalenquote:Op woensdag 5 november 2025 08:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan bied de Nederlandse bijstandsgerechtigden ook een hoger loon en geen erbarmelijke omstandigheden om in te werken.
Dan staan de Nederlandse bijstandsgerechtigden gegarandeerd binnen korte tijd te dringen bij die sociale werkgevers.
Gewoon bijstand afschaffen.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan bied de Nederlandse bijstandsgerechtigden ook een hoger loon en geen erbarmelijke omstandigheden om in te werken.
Dan staan de Nederlandse bijstandsgerechtigden gegarandeerd binnen korte tijd te dringen bij die sociale werkgevers.
Dat zegt al genoeg he.quote:Op woensdag 5 november 2025 02:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok, kun jij voor mij dan de context vinden? Ik kon het niet vinden
Daarom is context belangrijk. Dan hoef je niet zelf iets erbij te bedenken.quote:, maar heb moeite een context te bedenken waarin deze uitspraak wél ok is.
[..]
Je kunt het gewoon nalezen hè.quote:Nou, op z'n Amsterdams gezegd, wat lul je dan over D66 en hun 10 steden? Je weet er dus niks van af?
[..]
Ik niet. Er zijn gebieden die veel dichter bevolkt zijn, waar mensen ook gewoon een normaal leven leiden.quote:Waar heb ik dat gezegd? Jij citeerde iemand die beweerde dat de grote psychische problemen die sommige Nederlanders ervaren ook te maken hebben met het feit dat mensen zo dicht op elkaar wonen in dit land. Ik ben het daarmee eens.
Er is zat ademruimte.quote:Er is in Nederland geen (adem)ruimte.
Waarom niet ik een groter land vinden dat dichter bevolkt is?quote:De statistieken laten gewoon zien dat Nederland heel dichtbevolkt is. Natuurlijk kun je een groter land vinden dan Nederland, maar vind maar eens een groter land dat nog dichter bevolkt is.
Alles wat je noemt betreft gebieden waar niet iedereen depressief is omdat veel mensen bij elkaar wonen.quote:De meeste landen die dichter bevolkt zijn dan Nederland zijn eilandstaatjes of ministaatjes. Macau, Vaticaanstad, Hongkong, Singapore ... het enige land dat ik op de lijst kan vinden is Bangladesh en dat is een soort mierennest.
Je hebt nooit iets gezegd over een geweldsexplosie, en vervolgens begin je over geweld in Londen.quote:Ik heb nooit iets gezegd over een geweldsexplosie. Overigens waren er afgelopen jaar circa 16.000 incidenten in Londen met messen. Maar liefst 44 per dag. Ik zou dat best een geweldsexplosie willen noemen. Ook werden er 80.000 phone snatches gemeld in Londen afgelopen jaar.
Ik zeg niet dat ik in Londen wil wonenquote:Als jij graag in een wereld wil wonen die eruitziet als Londen, dan veel plezier. Kun je net zo goed naar Bangladesh verhuizen.
Zeg dat nou niet te hard joh. Dat is eng.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon bijstand afschaffen.
Moet je zien hoe snel ze aan het werk gaan in onze schitterende agrarische sector die van heinde en ver mensen aantrekt.
Dan gaat het toch stinken als de bijstandsgerechtigden zichzelf en kleding niet meer kunnen wassen in schoon water? Dat moet men niet willen dat mensen en dus ook de omgevingen gaan stinken.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon bijstand afschaffen.
Moet je zien hoe snel ze aan het werk gaan in onze schitterende agrarische sector die van heinde en ver mensen aantrekt.
Wat lul jij nou weerquote:Op woensdag 5 november 2025 20:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan gaat het toch stinken als de bijstandsgerechtigden zichzelf en kleding niet meer kunnen wassen in schoon water? Dat moet men niet willen dat mensen en dus ook de omgevingen gaan stinken.
De bijstandsgerechten kunnen dan toch geen schoon water meer betalen als men hen geen bijstand geeft?quote:
Dan gaan ze maar bij de Aldi flessen schoon water halen.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan gaat het toch stinken als de bijstandsgerechtigden zichzelf en kleding niet meer kunnen wassen in schoon water? Dat moet men niet willen dat mensen en dus ook de omgevingen gaan stinken.
Je heb het allemaal echt niet op een rijtje he?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef torentje het volgende:
[..]
De bijstandsgerechten kunnen dan toch geen schoon water meer betalen als men hen geen bijstand geeft?
Daarvoor moet je tegenwoordig naar Polen. Daar hebben ze nog wel een fijne monocultuur.quote:Op dinsdag 4 november 2025 12:43 schreef DrDentz het volgende:
Die krijgen allemaal een AZC en dus opgedrongen diversiteit.quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn nog gehuchten genoeg in Nederland.
Het is de waarheid op het moment met domme Johnny en fake it until you dont make it TD Kroes aan het roer bij ons.quote:
Het hoeft geen monocultuur te zijn he. Een beetje minder mag alleen wel. Het is genoeg nu.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daarvoor moet je tegenwoordig naar Polen. Daar hebben ze nog wel een fijne monocultuur.
[..]
Die krijgen allemaal een AZC en dus opgedrongen diversiteit.
Ik heb de context al gevonden: https://www.tweedekamer.n(...)detail/2021-2022/106quote:Op woensdag 5 november 2025 20:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zegt al genoeg he.
[..]
Daarom is context belangrijk. Dan hoef je niet zelf iets erbij te bedenken.
Ik begon over "grotere landen dan Nederland" omdat het vrij normaal is dat stadstaatjes en eilandstaatjes met een heel klein oppervlak een hogere bevolkingsdichtheid hebben dan wij. Maar er zijn maar weinig landen met de afmetingen van Nederland of groter waar de bevolkingsdichtheid zo hoog ligt. In feite alleen Bangladesh volgens mij. Alle andere landen in de lijst met een hogere bevolkingsdichtheid zijn ministaatjes of in elk geval een stuk kleiner dan NL.quote:[..]
Je kunt het gewoon nalezen hè.
Het is geen hogere wiskunde.
[..]
Ik niet. Er zijn gebieden die veel dichter bevolkt zijn, waar mensen ook gewoon een normaal leven leiden.
[..]
Er is zat ademruimte.
[..]
Waarom niet ik een groter land vinden dat dichter bevolkt is?
Dat slaat nergens op. Verder staan er geen muren om Nederland heen.
Een uurtje rijden en ik zit in Duitsland.
[..]
Alles wat je noemt betreft gebieden waar niet iedereen depressief is omdat veel mensen bij elkaar wonen.
Verder blijkt uit de verstedelijking en de leegloop van het platteland dat mensen er juist voor kiezen om massaal op een kluitje te gaan wonen.
Kijk naar Nederland: in de randstad liggen de huizenprijzen veel hoger dan in Noordoost Groningen.
Vraag en aanbod.
[..]
Ik begin daarover omdat jij erover begon en ik maar wil zeggen: in Londen heb je dus wél een geweldsexplosie. Als jij 44 steekincidenten per dag niet veel vindt, dan is er iets mis met jou denk ik.quote:Je hebt nooit iets gezegd over een geweldsexplosie, en vervolgens begin je over geweld in Londen.
44 incidenten op een bevolking van 8 miljoen is natuurlijk niets.
[..]
Jij wilt blijkbaar een Nederland met net zo'n grote bevolkingsdichtheid als Londen. Dan woon je dus in een soort mierennest als Bangladesh.quote:Ik zeg niet dat ik in Londen wil wonen
En waarom zou ik naar Bangladesh moeten verhuizen in in Londen te kunnen wonen?
Ik woon hier prima in een grote stad in Nederland.
Polen is een heerlijk land, mede dankzij jaren van kneiterrechts en conservatief beleid.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daarvoor moet je tegenwoordig naar Polen. Daar hebben ze nog wel een fijne monocultuur.
[..]
Die krijgen allemaal een AZC en dus opgedrongen diversiteit.
Dat gaat te verquote:Op donderdag 6 november 2025 02:17 schreef TAmaru het volgende:
Maar zelfs in Rusland is het beter toeven dan bij ons inmiddels.
Ah, dit verklaart een hoop.quote:Op donderdag 6 november 2025 02:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Polen is een heerlijk land, mede dankzij jaren van kneiterrechts en conservatief beleid.
Als West-Europa straks uiteenvalt en ontaardt in totale chaos, zullen mogelijk alleen de oostbloklanden nog overeind blijven, al ligt Rusland natuurlijk op de loer. Maar zelfs in Rusland is het beter toeven dan bij ons inmiddels.
Wat dacht je van India?quote:Op donderdag 6 november 2025 02:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb de context al gevonden: https://www.tweedekamer.n(...)detail/2021-2022/106
Blijkbaar gaat het om het regelen van afdoende huisvesting voor statushouders, zodat het nareizen van gezinnen van vluchtelingen weer mogelijk of makkelijker kan worden gemaakt. Ik concludeer dat de uitspraak een klein beetje uit de context is gehaald, maar dat het in feite wel duidelijk maakt wat D66 wil: zoveel mogelijk woningen bouwen zodat er weer zoveel mogelijk vluchtelingen naar Nederland kunnen komen.
[..]
Ik begon over "grotere landen dan Nederland" omdat het vrij normaal is dat stadstaatjes en eilandstaatjes met een heel klein oppervlak een hogere bevolkingsdichtheid hebben dan wij. Maar er zijn maar weinig landen met de afmetingen van Nederland of groter waar de bevolkingsdichtheid zo hoog ligt. In feite alleen Bangladesh volgens mij. Alle andere landen in de lijst met een hogere bevolkingsdichtheid zijn ministaatjes of in elk geval een stuk kleiner dan NL.
[..]
Ik begin daarover omdat jij erover begon en ik maar wil zeggen: in Londen heb je dus wél een geweldsexplosie. Als jij 44 steekincidenten per dag niet veel vindt, dan is er iets mis met jou denk ik.
Overigens ligt het ook niet alleen aan de bevolkingsdichtheid maar ook aan de afkomst van de mensen, de cultuur en de strengheid van politie en justitie. Het VK is natuurlijk een soort bananenmonarchie waarin iedereen wordt binnengelaten en niemand hard wordt aangepakt.
[..]
Jij wilt blijkbaar een Nederland met net zo'n grote bevolkingsdichtheid als Londen. Dan woon je dus in een soort mierennest als Bangladesh.
Nou, onderhand komen we wel op dat punt. Ik denk dat het leven in Rusland zo slecht nog niet is (tenzij je homo bent misschien).quote:
Toch is dit soort gedrag typisch voor wat je krijgt als men doorschiet in conservatisme. Het is niet voor niets dat sterke mannen in die hoek nogal populair zijnquote:
Zoals gewoonlijk reageer jij niet inhoudelijk, maar uit weer een belediging tegen mij. Dat is typisch het gedrag van een labiele leider.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je heb het allemaal echt niet op een rijtje he?
Zie de post van Wantie na je.
Het conservatisme heeft verschillende smaken. In het Tucker Carlson conservatisme misschien wel, maar in het Buckley of Burke conservatisme helemaal niet. Daar gruwt men van mannetjes.quote:Op donderdag 6 november 2025 07:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch is dit soort gedrag typisch voor wat je krijgt als men doorschiet in conservatisme. Het is niet voor niets dat sterke mannen in die hoek nogal populair zijn.
Waarom ga je dan niet daar wonen ?quote:Op donderdag 6 november 2025 02:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Polen is een heerlijk land, mede dankzij jaren van kneiterrechts en conservatief beleid.
Als West-Europa straks uiteenvalt en ontaardt in totale chaos, zullen mogelijk alleen de oostbloklanden nog overeind blijven, al ligt Rusland natuurlijk op de loer. Maar zelfs in Rusland is het beter toeven dan bij ons inmiddels.
Je bent duidelijk nog nooit in Rusland geweest. Buiten de grote steden is het daar de kwaliteit van leven zeer armoedig. Houten huizen, buiten WCs en geen stromend water is de norm.quote:Op donderdag 6 november 2025 07:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, onderhand komen we wel op dat punt. Ik denk dat het leven in Rusland zo slecht nog niet is (tenzij je homo bent misschien).
Er zijn dan toch heel veel bijstandsgerechtigden die geen betaalde baan kunnen krijgen en dan het schone water van de Aldi niet kunnen betalen, met als gevolg dat hun kleding en zijzelf gaan stinken omdat zij van jou geen bijstand krijgen?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar bij de Aldi flessen schoon water halen.
Kan mooi op de terugweg van het werk.
Allicht. Maar dat type conservatisme is in de praktijk overvleugeld (en meegegaan) in het platte populistische conservatisme.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het conservatisme heeft verschillende smaken. In het Tucker Carlson conservatisme misschien wel, maar in het Buckley of Burke conservatisme helemaal niet. Daar gruwt men van mannetjes.
Waarom zijn het bijstandsmoeders? Waar is de vader? Waarom zijn ze niet in staat om samen te blijven?quote:Op donderdag 6 november 2025 08:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn dan toch heel veel bijstandsgerechtigden die geen betaalde baan kunnen krijgen en dan het schone water van de Aldi niet kunnen betalen, met als gevolg dat hun kleding en zijzelf gaan stinken omdat zij van jou geen bijstand krijgen?
De exen van de bijstandsmoeders zullen wel labiele leiders zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom zijn het bijstandsmoeders? Waar is de vader? Waarom zijn ze niet in staat om samen te blijven?
Klinkt als de hemel voor een willekeurige XR-demonstrant.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk nog nooit in Rusland geweest. Buiten de grote steden is het daar de kwaliteit van leven zeer armoedig. Houten huizen, buiten WCs en geen stromend water is de norm.
Misschien moet je verhuizen dan. Ik wil best het ticket betalen hoorquote:Op donderdag 6 november 2025 07:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, onderhand komen we wel op dat punt. Ik denk dat het leven in Rusland zo slecht nog niet is (tenzij je homo bent misschien).
Waarom zou ik iemand bijstand geven?quote:Op donderdag 6 november 2025 08:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn dan toch heel veel bijstandsgerechtigden die geen betaalde baan kunnen krijgen en dan het schone water van de Aldi niet kunnen betalen, met als gevolg dat hun kleding en zijzelf gaan stinken omdat zij van jou geen bijstand krijgen?
Raar beeld heb je van XR-demonstranten.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Klinkt als de hemel voor een willekeurige XR-demonstrant.
Jij wil je toch bemoeien met de taak van de gemeente?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou ik iemand bijstand geven?
Dat is de taak van de gemeente.
En in de grote stad wonen veel mensen op elkaarquote:Op donderdag 6 november 2025 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk nog nooit in Rusland geweest. Buiten de grote steden is het daar de kwaliteit van leven zeer armoedig. Houten huizen, buiten WCs en geen stromend water is de norm.
Nee, waarom?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij wil je toch bemoeien met de taak van de gemeente?
Ach ja laten we dat doenquote:Op dinsdag 4 november 2025 09:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet either or. Ik ben helemaal voor het inkrimpen van de agrarische sector en het stoppen van de uitbuiting daar. Dat laat niet onverlet dat het daarnaast een goed idee is om asiel aan banden te leggen.
Dat is wat anders dan bemoeien met de gemeente.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij pleit toch voor het afschaffen van de bijstand?
Het pleiten voor afschaffen van de bijstand is bemoeien met het beleid van een gemeente. Ik weet niet van wie jij een ex bent, maar die had ik toch graag gesproken.quote:Op donderdag 6 november 2025 09:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan bemoeien met de gemeente.
Anyway, hier in de stad zijn gratis waterpunten.
Hoe werkt dat precies?quote:Op donderdag 6 november 2025 10:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Het pleiten voor afschaffen van de bijstand is bemoeien met het beleid van een gemeente. Ik weet niet van wie jij een ex bent, maar die had ik toch graag gesproken.
Jij typt dat toch met een reden? Jij zou dat gemeentebeleid toch graag veranderd zien?quote:Op donderdag 6 november 2025 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?
Ik typ iets op Fok, en daarmee bemoei ik me met gemeentebeleid?
Dat is niet hetzelfde als bemoeien.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij typt dat toch met een reden? Jij zou dat gemeentebeleid toch graag veranderd zien?
Ik vind het bemoeizuchtige uitlatingen die jij doet over onfortuinlijke medemensen. Want over de rijken en de hogere inkomens heb ik jou hetzelfde soort uitlatingen niet zien doen.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als bemoeien.
Dus als ik nog wat uitlatingen doe over welgestelden, dan is het voor jou geen bemoeienis meer.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind het bemoeizuchtige uitlatingen die jij doet over onfortuinlijke medemensen. Want over de rijken en de hogere inkomens heb ik jou hetzelfde soort uitlatingen niet zien doen.
Precies, doe ook maar even vaak laatdunkende uitlatingen over welgestelden. Krijg je namelijk dezelfde bagger over je heen als ik krijg en kreeg.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als ik nog wat uitlatingen doe over welgestelden, dan is het voor jou geen bemoeienis meer.
Heel bijzonder...
Waarom zou ik laatdunkend doen over welgestelden?quote:Op donderdag 6 november 2025 14:16 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, doe ook maar even vaak laatdunkende uitlatingen over welgestelden. Krijg je namelijk dezelfde bagger over je heen als ik krijg en kreeg.
Je kunt hier wel heen verhuizen:quote:Op donderdag 6 november 2025 07:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Carlson moet elke conservatief individu zich keihard van distantiëren.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het conservatisme heeft verschillende smaken. In het Tucker Carlson conservatisme misschien wel, maar in het Buckley of Burke conservatisme helemaal niet. Daar gruwt men van mannetjes.
quote:Ouwehand: probleem ligt bij de VVD
Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren is aangeschoven bij Wouter Koolmees. Zij wil de verkenner erop wijzen dat één van de grote problemen bij de VVD ligt, omdat die partij "antidemocratische krachten de ruimte geeft".
Zij zegt dat de problemen in het land de afgelopen twee jaar, onder het kabinet-Schoof, alleen maar groter zijn geworden: "De haat is toegenomen, mensen zijn opgehitst, er is meer geweld". En wat haar betreft heeft de partij van Dilan Yesilgöz daaraan meegewerkt door met bepaalde partijen, die zij niet bij name noemt, samen te werken.
"Ik vind dat de VVD bij zichzelf te rade moet gaan. Die partij heeft veel huiswerk te doen."
Bron
Om dezelfde reden als dat jij laatdunkende uitlatingen doet over de bijstandsgerechtigden.quote:Op donderdag 6 november 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou ik laatdunkend doen over welgestelden?
Ze zetten steeds meer druk op de VVD om in een kabinet te stappen met PvdA/GL. Dit is echt een enorme lastige test voor Yesilgoz om haar rug recht te houden. Ze heeft eigenlijk ook weinig keus als ze de VVD nog enigszins geloofwaardig willen houden.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Carlson moet elke conservatief individu zich keihard van distantiëren.
En ondertussen gaat het autoritair en zeer radicaal linkse PvdD gaat lekker door met polariseren zo te zien:
[..]
En welke reden is dat?quote:Op donderdag 6 november 2025 17:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als dat jij laatdunkende uitlatingen doet over de bijstandsgerechtigden.
Ouwehand heeft wel een punt.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En ondertussen gaat het autoritair en zeer radicaal linkse PvdD gaat lekker door met polariseren zo te zien:
[..]
Dan is ze de laatste partijleider van de VVDquote:Op donderdag 6 november 2025 18:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze zetten steeds meer druk op de VVD om in een kabinet te stappen met PvdA/GL. Dit is echt een enorme lastige test voor Yesilgoz om haar rug recht te houden. Ze heeft eigenlijk ook weinig keus als ze de VVD nog enigszins geloofwaardig willen houden.
Als Dilan hiervoor niet buigt dan is het haar grootste politieke overwinning.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze zetten steeds meer druk op de VVD om in een kabinet te stappen met PvdA/GL. Dit is echt een enorme lastige test voor Yesilgoz om haar rug recht te houden. Ze heeft eigenlijk ook weinig keus als ze de VVD nog enigszins geloofwaardig willen houden.
Het is vooral pijnijk om te zien hoe deze vrouw bezig blijft met polariseren aan de hand van onwaarheden. De VVD geeft namelijk 'antidemocratische' krachten niet de ruimte.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ouwehand heeft wel een punt.
En dat is voor sommigen pijnlijk.
En waarom ligt het probleem bij de VVD volgens jou?quote:Op donderdag 6 november 2025 18:38 schreef Fok-it het volgende:
Het probleem ligt ook bij de VVD.
Je kan PvdD extreem vinden maar ze zijn wel duidelijk wat hun politieke kleur is. De VVD heeft geen kleur meer
Als je door een groot deel van het electoraat als linkse partij wordt gezien en je jongerentak zeer kritisch is dat de VVD zich leent voor meer racisme dan doe je iets niet goed en ben je in de loop der jaren beide kanten kwijtgeraakt.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waarom ligt het probleem bij de VVD volgens jou?
Ik vind dat ze toch erg goed uit de verkiezingen is gekomen. Nauwelijks iets verloren maar wel op basis van een belofte dat de VVD niet in een kabinet stapt met PvdA/GL combinatie.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als Dilan hiervoor niet buigt dan is het haar grootste politieke overwinning.
Meer racisme? Waar heb je het over?quote:Op donderdag 6 november 2025 18:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je door een groot deel van het electoraat als linkse partij wordt gezien en je jongerentak zeer kritisch is dat de VVD zich leent voor meer racisme dan doe je iets niet goed en ben je in de loop der jaren beide kanten kwijtgeraakt.
Dat niet, maar dan zal de linksige VVD definitief de machtsstrijd hebben gewonnen binnen de VVD.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan is ze de laatste partijleider van de VVD![]()
Dat er een Turkse vrouw aan het roer kan staan bij die racisten!1!1quote:Op donderdag 6 november 2025 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meer racisme? Waar heb je het over?
Als je toegeeft aan een kabinet met PVV dan draagt dat daar niet aan bij nee.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meer racisme? Waar heb je het over?
Kortom, je hebt geen concrete voorbeelden van al het vermeende racisme. Dat dacht ik al wel.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je toegeeft aan een kabinet met PVV dan draagt dat daar niet aan bij nee.
Het is dan ook tijd voor Geert Wilders om de politiek te verlaten. Er zijn nu voldoende partijen in de kamer die qua immigratie echt stappen willen zetten. Ik hoopte dat Lale Gul gelijk had en dat Wilders zou vertrekken naar de VS. Bosma de enige die nog toegevoegde waarde heeft kan zo bij Ja21 aan de slag.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je hebt geen concrete voorbeelden van al het vermeende racisme. Dat dacht ik al wel.
De PVV wil namelijk vooral de migratie en de Islam in Nederland beperken, daar is niets racistisch aan, dat is simpelweg goed beleid. Het probleem was natuurlijk dat de PVV dit zelf niet om wist te zetten in goede beleidsplannen om het waar te maken.
Oh, dan ben ik voor een kabinet GroenLinks, D66 en VVDquote:Op donderdag 6 november 2025 18:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat niet, maar dan zal de linksige VVD definitief de machtsstrijd hebben gewonnen binnen de VVD.
Laten we hopen dat het niet gebeurt, we hebben aan 1 D66 meer dan genoeg.
Je vergeet het CDA, maar het kan zomaar zijn dat je over een aantal maanden op je wenken bedient wordt.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, dan ben ik voor een kabinet GroenLinks, D66 en VVD
Ik zie niet in wat daar antidemocratisch aan is.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vooral pijnijk om te zien hoe deze vrouw bezig blijft met polariseren aan de hand van onwaarheden. De VVD geeft namelijk 'antidemocratische' krachten niet de ruimte.
Sterker nog, de PvdD is zelf een antidemocratische speler met hun autoritaire partijprogramma waar zij de overheid willen inzetten om het leven van burgers tot in de kleinst details te kunnen dicteren.
Zo wilde men zelfs een 'Ministerie voor Dieren' oprichten. Zouden Nederlanders geen leer of bont meer mogen kopen en moest plantaardig eten de norm worden in kantines van overheden, ziekenhuizen en scholen.
CDA heeft volgens mij geen moeite met over links of rechts regeren.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je vergeet het CDA, maar het kan zomaar zijn dat je over een aantal maanden op je wenken bedient wordt.
Nu komt Howard vast met een verhaal over dat dit niet letterlijk moet worden opgevat. En dat je inderdaad ziet dat de Turkse gemeenschap daar zo over denkt, en dat links dat heeft aangewakkerd blablablaquote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Alleen vanwege deze tweet zou je als VVD al nooit meer met deze idioot samen moeten willen werken.
Is gewoon een troll.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:21 schreef Fok-it het volgende:
Bijzonder dat FOK!-verkiezingen nooit een categorie hadden voor meest doodvermoeiende user want die had Howard glansrijk jaar op jaar gewonnen
Toch ging de VVD met hem in zee.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Alleen vanwege deze tweet zou je als VVD al nooit meer met deze idioot samen moeten willen werken.
Het is dan ook een partij zonder ideologie en zonder ruggengraat. Ik ben nog steeds verbaasd dat zo’n charlatan zoals Bontenbal nog zover heeft weten te komen.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
CDA heeft volgens mij geen moeite met over links of rechts regeren.
Jouw repertoire aan woorden om medemensen te beledigen is toch gelijkwaardig aan Wilders?quote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Als je het racisme van PVV ontkent. Dan is de kans dat je zelf racist bent wel bijzonder groot.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je hebt geen concrete voorbeelden van al het vermeende racisme. Dat dacht ik al wel.
De PVV wil namelijk vooral de migratie en de Islam in Nederland beperken, daar is niets racistisch aan, dat is simpelweg goed beleid. Het probleem was natuurlijk dat de PVV dit zelf niet om wist te zetten in goede beleidsplannen om het waar te maken.
Gelukkig is de VVD niet zo moeilijk…quote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Je weet het dus niet.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Om welke reden deed jij laatdunkend over bijstandsgerechtigden? Was dat niet om te vervelen?
Als iemand geen religieuzen wil, dan is dat zijn goed recht en dan is hij of zij geen racist.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je het racisme van PVV ontkent. Dan is de kans dat je zelf racist bent wel bijzonder groot.
Ouwehand moet zich lekker met haar eigen clubje bemoeien. Er lopen nog wat beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag aan haar adres.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor het bevestigen van zijn punt.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iemand geen religieuzen wil, dan is dat zijn goed recht en dan is hij of zij geen racist.
Misschien moet Dilan hier even aan herinnerd worden, want die lijkt nogal een verstoord beeld te hebben van extremisme in de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Dit zei je vast ook toen ze Wilders wel uitsloot consequente jongenquote:Op donderdag 6 november 2025 21:20 schreef RotatoR het volgende:
Misschien moet Dilan gewoon lekker zelf bepalen met wie ze wil samenwerken. Dat gejank steeds.
Wilders boeit mij niets.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit zei je vast ook toen ze Wilders wel uitsloot consequente jongen
Haha achquote:
Het ging hier over de VVD, niet de PVV.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je het racisme van PVV ontkent. Dan is de kans dat je zelf racist bent wel bijzonder groot.
Oh jullie zijn deze oneliner na 2 jaar nog niet zat? Hm. Nou is goed hoor. He, linkse traantjes hoe ha! Daar hebben ze!quote:
quote:Op donderdag 6 november 2025 21:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh jullie zijn deze oneliner na 2 jaar nog niet zat? Hm. Nou is goed hoor. He, linkse traantjes hoe ha! Daar hebben ze!
quote:Op donderdag 6 november 2025 21:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ging hier over de VVD, niet de PVV.
Daarnaast wil de PVV zoals aangegeven de migratie en de Islam verminderen. Daar is natuurlijk niets racistisch aan. Het zijn gewenste maatregelen om de autochtone en inheemse cultuur van Nederland te beschermen.
De grote aantallen migranten, voor een aanzienlijk deel uit Islamitische landen, hebben de demografie in immers al in een paar decennia flink weten te veranderen. Als dit trend niet wordt afgeremd is Nederland straks cultuur gezien onherkenbaar.
Heb jij de afgelopen verkiezingen eigenlijk VVD gestemd?quote:Op donderdag 6 november 2025 19:04 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Tja, dit is wat sommigen schijnbaar willen. De realiteit is echter dat er ook een groot deel van Nederland doet hier niet mee eens is en dit dus wil afremmen. En dat heeft helemaal niets met racisme te maken.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als we zo doorgaan met 150.000 netto immigratie wel ja.
Wat vond je van alle mooie raszuivere prompts van de PVV'ers?quote:Op donderdag 6 november 2025 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb jij de afgelopen verkiezingen eigenlijk VVD gestemd?
[..]
Tja, dit is wat sommigen schijnbaar willen. De realiteit is echter dat er ook een groot deel van Nederland doet hier niet mee eens is en dit dus wil afremmen. En dat heeft helemaal niets met racisme te maken.
quote:Op donderdag 6 november 2025 19:01 schreef Fok-it het volgende:
[ link | afbeelding ]
Allemaal beleid zonder greintje racisme
Ik zie hier niets staan over raszuiverheid? Nederlanders zijn dan ook geen ras. Nederlanders zijn een losse verzameling van voornamelijk Germaanse en Keltische stammen met wat Scandinavische invloeden, hier en daar een verdwaalde Romein en later ook nog aangevuld met bijvoorbeeld wat vluchtende Hugenoten uit Frankrijk.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat vond je van alle mooie raszuivere prompts van de PVV'ers?
[..]
Hoe kan iemand dan een `meer Nederlands' uiterlijk krijgen?quote:Op donderdag 6 november 2025 21:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nederlanders zijn een losse verzameling
Gossiequote:Op donderdag 6 november 2025 19:21 schreef Fok-it het volgende:
Bijzonder dat FOK!-verkiezingen nooit een categorie hadden voor meest doodvermoeiende user want die had Howard glansrijk jaar op jaar gewonnen
Omdat we stereotypes hebben bij nationaliteiten. Daar hebben we een beeld van hoe zulke mensen eruit zien. Als we aan een stereotype Portugees of Griek denken, dan denken we waarschijnlijk niet aan een vrij bleek individu met blond haar en blauwe ogen. Iets wat we wel weer zouden doen bij bijvoorbeeld een Noor of een Zweed en in mindere mate ook een Nederlander.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kan iemand dan een `meer Nederlands' uiterlijk krijgen?
Dat was uiteraard gewoon een stijlfiguur.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat we stereotypes hebben bij nationaliteiten. Daar hebben we een beeld van hoe zulke mensen eruit zien. Als we aan een stereotype Portugees of Griek denken, dan denken we waarschijnlijk niet aan een vrij bleek individu met blond haar en blauwe ogen. Iets wat we wel weer zouden doen bij bijvoorbeeld een Noor of een Zweed en in mindere mate ook een Nederlander.
En als we aan een Nigeriaan denken, dan zien we ook geen Chinees voor ons. Of je het nu wil of niet, die stereotypes zijn er en daar is verder niets racistisch aan. Laat staan dat het iets met 'raszuiverheid' te maken heeft.
Het is een beetje hysterisch romantiseren van het stereotype van een Nederlander, waarmee de PVV dus wil insteken op inheemsheid. Dat is ook hun mantra: 'Nederland voor de Nederlanders' (lees: Nederland voor autochtonen/inheemsen). Maar als je énorm gefocust bent op alles maar als 'racistisch' weg te zetten, dan ga je het hier ook snel achter zoeken natuurlijk.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat was uiteraard gewoon een stijlfiguur.
En wellicht dat het qua definitie niet volslagen gelijk staat aan racisme, maar als het gebruikt wordt om een bepaald beeld te schetsen en een bepaalde stemming te creëren ligt daar natuurlijk wel een racistische kwinkslag aan ten grondslag.
Proestquote:Op donderdag 6 november 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet zo van die dubbele standaarden.
Jawel hoor. Dat jij dat niet ziet zegt letterlijk alles over jou.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
Niemand zou er een probleem van maken als er zou worden gezegd dat 'Oekraïne voor de Oekraïners' moet zijn, met een paar stereotype Slavische koppen erbij met blond haar en blauwe ogen. Of denk eens aan al het gedweep met de Palestijnen, waarbij Israëliërs van Asjkenazische afkomst vaak nogal eens worden bekritiseerd om hun soms Europese uiterlijk en lange geschiedenis hier. Dat is dan allemaal ineens niet meer 'racistisch'.
Was jij nou eigenlijk stiekem zelf een migrant of niet? Ja hè?quote:Op donderdag 6 november 2025 21:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb jij de afgelopen verkiezingen eigenlijk VVD gestemd?
Goeie bron ook. Iedereen kan zo'n plaatje maken en op imgur zetten.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als we zo doorgaan met 150.000 netto immigratie wel ja.
Ok, DM!quote:Op donderdag 6 november 2025 09:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moet je verhuizen dan. Ik wil best het ticket betalen hoor
Prima toch. Zouden we hier ook naar terug moeten, zodat we de uitkeringen, toeslagen en sociale verhuur kunnen stoppen.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij verlangt naar meer criminaliteit in Nederland?quote:Op vrijdag 7 november 2025 02:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Prima toch. Zouden we hier ook naar terug moeten, zodat we de uitkeringen, toeslagen en sociale verhuur kunnen stoppen.
Dan verhuis je toch naar Oekraïne als je dat zo graag wilt?quote:Op donderdag 6 november 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een beetje hysterisch romantiseren van het stereotype van een Nederlander, waarmee de PVV dus wil insteken op inheemsheid. Dat is ook hun mantra: 'Nederland voor de Nederlanders' (lees: Nederland voor autochtonen/inheemsen). Maar als je énorm gefocust bent op alles maar als 'racistisch' weg te zetten, dan ga je het hier ook snel achter zoeken natuurlijk.
Niemand zou er een probleem van maken als er zou worden gezegd dat 'Oekraïne voor de Oekraïners' moet zijn, met een paar stereotype Slavische koppen erbij met blond haar en blauwe ogen. Of denk eens aan al het gedweep met de Palestijnen, waarbij Israëliërs van Asjkenazische afkomst vaak nogal eens worden bekritiseerd om hun soms Europese uiterlijk en lange geschiedenis hier. Dat is dan allemaal ineens niet meer 'racistisch'.
Maar oh jee als iemand iets over Nederland en Nederlanders zegt aan de hand van stereytopes. Tja, ik ben niet zo van die dubbele standaarden.
Je weet heus wel dat het woord ras bij de mens niet zo bedoeld wordt als bijvoorbeeld bij honden.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zie hier niets staan over raszuiverheid? Nederlanders zijn dan ook geen ras. Nederlanders zijn een losse verzameling van voornamelijk Germaanse en Keltische stammen met wat Scandinavische invloeden, hier en daar een verdwaalde Romein en later ook nog aangevuld met bijvoorbeeld wat vluchtende Hugenoten uit Frankrijk.
Criminaliteit? Wie heeft het daar nu over?quote:Op vrijdag 7 november 2025 05:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij verlangt naar meer criminaliteit in Nederland?
Bijzonder...
Wtf lees ik nu weer voor bagger.quote:Op vrijdag 7 november 2025 02:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Prima toch. Zouden we hier ook naar terug moeten, zodat we de uitkeringen, toeslagen en sociale verhuur kunnen stoppen.
Ik bevestig zijn punt toch niet? Als iemand kritisch is in het kiezen van vrienden, betekent dat toch niet dat die persoon een racist is?quote:Op donderdag 6 november 2025 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van zijn punt.
De video die ik postte.quote:Op vrijdag 7 november 2025 07:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Criminaliteit? Wie heeft het daar nu over?
Ik vind het een leuke manier van het verplaatsen van de doelpalen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 08:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bevestig zijn punt toch niet? Als iemand kritisch is in het kiezen van vrienden, betekent dat toch niet dat die persoon een racist is?
Welke doelpalen? Geef eens een clou, want van jouw antwoord snap ik zo niks.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het een leuke manier van het verplaatsen van de doelpalen.
Maar meer is het ook niet.
De uitdrukking "de doelpalen verplaatsen" (in het Engels: moving the goalposts) betekent dat de regels, criteria of vereisten worden veranderd (of "verzet") nadat een proces, discussie of poging is begonnen, en vaak wanneer iemand bijna aan de oorspronkelijke eisen voldeed.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Welke doelpalen? Geef eens een clou, want van jouw antwoord snap ik zo niks.
M.a.w. jij vindt mij een racist omdat ik Wilders verdedig? Of begrijp ik jou verkeerd ondanks dat jij stelde dat ik zijn punt bevestigde?quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
De uitdrukking "de doelpalen verplaatsen" (in het Engels: moving the goalposts) betekent dat de regels, criteria of vereisten worden veranderd (of "verzet") nadat een proces, discussie of poging is begonnen, en vaak wanneer iemand bijna aan de oorspronkelijke eisen voldeed.
Het is een handeling waarbij de voorwaarden voor succes constant veranderen, waardoor het vrijwel onmogelijk wordt om aan de eisen te voldoen of een discussie te winnen.
Nee, het gaat erom dat je de doelpalen verplaatste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:51 schreef torentje het volgende:
[..]
M.a.w. jij vindt mij een racist omdat ik Wilders verdedig? Of begrijp ik jou verkeerd ondanks dat jij stelde dat ik zijn punt bevestigde?
Vragen naar mijn etnische achtergrond vormt geen antwoord op de vraag of jij VVD hebt gestemd. Dat daar geen simpele 'ja' op volgt is natuurlijk veelzeggend. Waarschijnlijk toch niet zo VVD als je jezelf hier hebt proberen te presenteren. Wat natuurlijk allang duidelijk was uit al je bijdrages, waar iedereen uit kan opmaken dat jij een stuk linkser en vooral progressiever bent dan de gemiddelde VVD-stemmer.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Was jij nou eigenlijk stiekem zelf een migrant of niet? Ja hè?
Als je het racisme van PVV ontkent. Dan is de kans dat je zelf racist bent wel bijzonder groot.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat je de doelpalen verplaatste.
Citeer eens je exacte bewoording.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn reactie op voorgaande zin was: Als iemand geen religieuzen wil, dan is dat zijn goed recht en dan is hij of zij geen racist.
Jouw antwoord daarop was: Bedankt voor het bevestigen van zijn punt
Dat is nooit het verplaatsen van de doelpalen? Het is toch een inhoudelijke reactie op wat gesteld werd en een ontkenning dat iemand een racist kan zijn?
Als je het racisme van PVV ontkent. Dan is de kans dat je zelf racist bent wel bijzonder groot.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Citeer eens je exacte bewoording.
Je zegt nu weer iets anders.
Zinloze 'missie' om tot bepaalde personen door te dringen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Citeer eens je exacte bewoording.
Je zegt nu weer iets anders.
Je zou wel eens wat minder naar beneden mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Zinloze 'missie' om tot bepaalde personen door te dringen.
Respecteer zelf ook vrijwel iedereen, had 'm hier reeds vaker een helpende hand toegereikt.
Bewonder uw moed en uithoudingsvermogen met deze user in discussie te blijven. Serieus!
Weinig vermoeiender personen meegemaakt.
Hij spant wel de kroon!
Spijtig dat u alles zo negatief ervaart.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zou wel eens wat minder naar beneden mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf.
Je mag wel wat meer respect tonen voor beleidsmakers als Sjvb.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zou wel eens wat minder naar beneden mogen trappen, want mensen lager in de hiërarchie hebben geen invloed op het beleid van bovenaf.
In jouw antwoord naar mij verzet je de doelpalen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Daarop antwoorde ik:
Als iemand geen religieuzen wil, dan is dat zijn goed recht en dan is hij of zij geen racist.
Jij stelde toen:
Bedankt voor het bevestigen van zijn punt.
Waarop ik antwoorde:
Ik bevestig zijn punt toch niet? Als iemand kritisch is in het kiezen van vrienden, betekent dat toch niet dat die persoon een racist is?
Waar op jij stelde:
Ik vind het een leuke manier van het verplaatsen van de doelpalen.
Maar meer is het ook niet.
Mijn vraag is dus nog steeds:
Waar heb ik dan de doelpalen verplaatst?
Kreeg van hem al vaker stank voor dank.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je mag wel wat meer respect tonen voor beleidsmakers als Sjvb.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je mag wel wat meer respect tonen voor beleidsmakers als Sjvb.
In ieder geval, jullie krijgen binnen afzienbare tijd een harde boer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:10 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Spijtig dat u alles zo negatief ervaart.
Het volk heeft gesproken!quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Iedere andere partij moet zijn bek houden want D66 is de GROOTSTE. PVV is juist de GROOTSTE VERLIEZER dus die moeten gewoon netjes handjes opsteken als de goden van D66 ergens voorstemmen.
Las ik de vorige verkiezingen pagina's lang. Waar zijn die mensen nu?
Geil.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:26 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
In ieder geval, jullie krijgen binnen afzienbare tijd een harde boer.
Het is uiteindelijk allemaal heel simpel. Je stemt op een partij. En dat is het.quote:
Twee partijen even groot nu.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:
Iedere andere partij moet zijn bek houden want D66 is de GROOTSTE. PVV is juist de GROOTSTE VERLIEZER dus die moeten gewoon netjes handjes opsteken als de goden van D66 ergens voorstemmen.
Las ik de vorige verkiezingen pagina's lang. Waar zijn die mensen nu?
Ik zei twee maal dat er geen racisten kunnen bestaan. Waar verzet ik dan volgens jou de doelpalen?quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
In jouw antwoord naar mij verzet je de doelpalen.
Je hebt er iets aan toegevoegd dat de context verandert.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zei twee maal dat er geen racisten kunnen bestaan. Waar verzet ik dan volgens jou de doelpalen?
Vertel?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt er iets aan toegevoegd dat de context verandert.
Nu nog wel ja. Het verschil in stemmen was een dorpje. Over 4 jaar hebben we 10 nieuwe D66 stemmende steden en dan is het helemaal over voor de PVV. Die eenmans partij is trouwens ook de grootste verliezer in de geschiedenis van verkiezingen. Laat opa Geert maar lekker slapen terwijl de jonge virale Rob het stokje van die verliezer overneemt. In de tussentijd moet de PVv gewoon meewerken met wat de MEERDERHEID van het volk wil.quote:
Wat lul je allemaalquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nu nog wel ja. Het verschil in stemmen was een dorpje. Over 4 jaar hebben we 10 nieuwe D66 stemmende steden en dan is het helemaal over voor de PVV. Die eenmans partij is trouwens ook de grootste verliezer in de geschiedenis van verkiezingen. Laat opa Geert maar lekker slapen terwijl de jonge virale Rob het stokje van die verliezer overneemt. In de tussentijd moet de PVv gewoon meewerken met wat de MEERDERHEID van het volk wil.
Ja je lult onzin. Grootste verliezer in de geschiedenis lmaoquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zie de quote in je eigen post.
Ik presenteer gewoon wat alternatieve feiten op de manier die Geert en zijn voorbeeld uit Amerika ook graag doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja je lult onzin. Grootste verliezer in de geschiedenis lmao
Die 10 nieuwe steden moet ik nog maar zien.. leuke propaganda, maar ondertussen hebben in Amsterdam al moeite om 10 nieuwe huizen te bouwen, laat staan 10 nieuwe steden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik presenteer gewoon wat alternatieve feiten op de manier die Geert en zijn voorbeeld uit Amerika ook graag doen.
Maar dat is al aardig volgebouwd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die 10 nieuwe steden moet ik nog maar zien.. leuke propaganda, maar ondertussen hebben in Amsterdam al moeite om 10 nieuwe huizen te bouwen, laat staan 10 nieuwe steden.
Dan vertel eens wat ik niet zie? IK heb namelijk gewoon tweemaal in andere bewoordingen gezegd dat mensen geen racisten kunnen zijn. Niet meer en niet minder.quote:
De zorg is nog veel te goedkoop, daar kan nog veel meer aan verdiend worden. Dus een lagere overheidsbijdrage, maar een hogere eigen bijdrage en eigen risico. Maar ook een extra bijdrage per geneesmiddel / behandeling die niet onder het eigen risico valt. En minder dingen in het basispakket, zodat je eigen risico snel op is. Zo werkt het sinds kort al.quote:
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan vertel eens wat ik niet zie? IK heb namelijk gewoon tweemaal in andere bewoordingen gezegd dat mensen geen racisten kunnen zijn. Niet meer en niet minder.
In R'dam wordt er ook gewoon gebouwd. Het zijn die provincialen met hun megastallen die dwarsliggen. Daarom ook volzetten met prefab AZCs.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is al aardig volgebouwd.
Hier in het noorden worden in Groningen en Leeuwarden hele woonwijken gebouwd.
En daarnaast op braakliggende terreinen van onder andere scholen appartementencomplexen gerealiseerd.
Amsterdam gaat best aardig https://www.amsterdam.nl/(...)ningen-aanbouw-2025/ zal over een heel jaar uitkomen op 5.000-6.000.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die 10 nieuwe steden moet ik nog maar zien.. leuke propaganda, maar ondertussen hebben in Amsterdam al moeite om 10 nieuwe huizen te bouwen, laat staan 10 nieuwe steden.
Als iemand geen religieuzen wil, dan is dat zijn goed recht en dan is hij of zij geen racist.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Door andere bewoording te gebruiken verplaatste je de doelpalen.
Omdat daardoor ook de betekenis veranderde.
Bovendien sloot het niet meer aan op de politiek van Wilders.
Kunnen jij en @Wantie niet gaan dm'en of zoiets? Dat oeverloze gebazel is niet echt interessant. Of grappig.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iemand kritisch is in het kiezen van vrienden, betekent dat toch niet dat die persoon een racist is?
Ik zie niet waarom beide antwoorden niet relevant zijn en niet dezelfde eindconclusie hebben.
Dat is inderdaad de manier waarop je de doelpalen verplaatste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Als iemand kritisch is in het kiezen van vrienden, betekent dat toch niet dat die persoon een racist is?
Ik zie niet waarom beide antwoorden niet relevant zijn en niet dezelfde eindconclusie hebben.
Nou neen, ik wil dat iedereen ziet, dat van bovenaf slechts drek naar onderen wordt gegooid.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Kunnen jij en @:Wantie niet gaan dm'en of zoiets? Dat oeverloze gebazel is niet echt interessant. Of grappig.
Je kunt ook gewoon stoppen met die activiteit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou neen, ik wil dat iedereen ziet, dat van bovenaf slechts drek naar onderen wordt gegooid.
Het spijt me, maar over welke video heb je het precies?quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
De video die ik postte.
Die situatie wil jij graag hier hebben kennelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |