quote:D66 is de grootste, maar met 26 of 27 zetels? Dat blijft spannend
D66 kan in stemmen niet meer worden ingehaald door de PVV, meldde persbureau ANP vandaag. Toch is het precieze zetelaantal van de partij nog niet duidelijk. De stemmen uit Venray en de briefstemmen worden nog geteld. Pas als alle stemmen geteld zijn, zal duidelijk worden bij welke partij de zogenoemde restzetels terechtkomen.
Er is een scenario waarin D66 nog een restzetel afsnoept van een andere partij. Dat zou gevolgen hebben voor de coalities die getalsmatig mogelijk zijn.
[..]
SP heeft op dit moment twee 'volle' zetels en maakt nog kans op een derde zetel. Mocht D66 in het aantal nog te tellen stemmen echter verder uitlopen op de SP dan krijgt de partij van Rob Jetten die zetel. D66 heeft op dit moment 25 'volle' zetels. Daarnaast zijn ze al zeker van een restzetel, waardoor ze nu op 26 zetels staan.
https://nos.nl/artikel/25(...)-dat-blijft-spannend
quote:Op zondag 2 november 2025 20:15 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over de verkiezingswinst van Rob Jetten en de gevolgen daarvan voor de formatie en ons land.
Game on 👇
50plusquote:Op zondag 2 november 2025 20:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op wie heb jij eigenlijk gestemd? Als we dat mogen weten.
Oprecht interesse naar.
Alright. En niet zonder resultaat, ze komen weer terug in de kamer.quote:
.quote:Op zondag 2 november 2025 20:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Op wie heb jij eigenlijk gestemd? Als we dat mogen weten.
Oprecht interesse naar.
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Alright. En niet zonder resultaat, ze komen weer terug in de kamer.
Was pensioen voor jou de doorslag?
Dat denk ik ook idd. Ik vraag me wel af waar de zwaarste consessies komen te liggen.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Er gaat in elk geval wel iets bereikt worden. Want in tegenstelling tot de geblondeerde sabotageclown en bitterballen mevrouw kan Jetten wel samenwerken en onderhandelen.
Het allerbelangrijkste is nog wel de basale kennis van staatsrecht.quote:Op zondag 2 november 2025 20:18 schreef Harvest89 het volgende:
Er gaat in elk geval wel iets bereikt worden. Want in tegenstelling tot de geblondeerde sabotageclown en bitterballen mevrouw kan Jetten wel samenwerken en onderhandelen.
Ze zijn wel ietsepiets links van het midden jaquote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.
Sowieso op de zorg.quote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook idd. Ik vraag me wel af waar de zwaarste consessies komen te liggen.
Heb mijzelf nog niet zover in hun verdiept. Ik ga eens kijken, ben wel benieuwd nuquote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, de boomerhaat die gaande is en het gebrek aan een sociaal-democratische partij met echte soc-dem waarden.
Jongeren zijn niet belangrijk? Krijgen ook veel gebash over zich heen.quote:
Gekeken naar de BBB: Mona Keijzer heeft dan wel weer (basale) kennis van staatsrecht.quote:Op zondag 2 november 2025 20:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste is nog wel de basale kennis van staatsrecht.
quote:Op zondag 2 november 2025 20:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jongeren zijn niet belangrijk? Krijgen ook veel gebash over zich heen.
Ze hebben zich uitstekend kunnen camoufleren als 'centrumrechtse' partij. Er hebben zelfs op FOK! Een paar bekende zwakbegaafden topics geopend waarin ze zo werden genoemd.quote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ze zijn wel ietsepiets links van het midden ja
De uitslag is niet op basis van beleid.quote:Op zondag 2 november 2025 20:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze hebben zich uitstekend kunnen camoufleren als 'centrumrechtse' partij. Er hebben zelfs op FOK! Een paar bekende zwakbegaafden topics geopend waarin ze zo werden genoemd.
Geldt ook voor het CDA. Als PvDa-GL ook nog mee gaat regeren krijg je beleid wat haaks staat op de uitslag.
Daar ben ik het wel mee eens. Ken zijn verleden en zijn staat van dienst niet echt, maar misschien is ie wel een uitblinker. Wellicht wel een premier die zowaar jonger is dan ik, da's toch wel een grens dat wordt overschreden ...quote:Op zondag 2 november 2025 20:22 schreef Chadi het volgende:
Laten we Jetten gewoon de kans geven. En laat dat kabinet voor 4 jaar staan.
Gelukkig maar dat de gemeentes nu geen moeite meer hoeven doen om aan tellers en stembureauleden te komen over een paar maandenquote:Op zondag 2 november 2025 20:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe bepaalde zwakzinnige figuren nu beweren dat hun stem niet meegeteld is tijdens de verkiezingen.
Met foto's erbij van hun stembiljet, en linkjes naar uitslagen. Ah, ze doen zo lekker hun best.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |