Wat een fantastisch politiek inzicht weer hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid is nooit daadwerkelijk een serieus thema geweest. Dat gaat om armen die nauwelijks hun hoofd boven water konden houden. Rechts maakte daarvan "De slinksen willen ons de wintersport afpakken".
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat zullen de Duks vast gaan roepen. In werkelijkheid heeft CDA nogal wat van rechtse partijen gewonnen, en is CDA ook de grootste groep onder niet-stemmers van '23.
Maar beuk er lang genoeg op en het wordt vanzelf waarheid.
Best lastig he, dat verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze hier onze banen kwamen afpakken.
Dus zo kansloos zijn ze nou ook weer niet (allemaal).
Moet je ze laten werken en de taal leren. Wat VVD niet wil.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
De realiteit is dat er iedere week 1000 kanslozen aankloppen en ook gewoon binnen gelaten worden.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Duitsland zien we dat Syrische vluchtelingen veel beter integreren dan hier.
Het klopt gewoon. Rechts heeft dat succesvol weten te spinnen als "alles wordt duurder, de middenklasse heeft minder te besteden dan voor corona", maar dat heeft geen reet met bestaanszekerheid te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een fantastisch politiek inzicht weer hoor
Deze reactie gaat nergens over. We hebben het hier over de inhoudelijke koers van het CDA, meneer 'Musk met de Hitlergroet'.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.
Ik weet bij jou niet of je dat grappig bedoelt of serieus bent.
Haha natuurlijk welquote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het klopt gewoon. Rechts heeft dat succesvol weten te spinnen als "alles wordt duurder, de middenklasse heeft minder te besteden dan voor corona", maar dat heeft geen reet met bestaanszekerheid te maken.
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:27 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Eigenlijk bewijs je hier precies mijn punt door het anti-asiel-onzin te noemen.. 50.000 mensen ieder jaar die hier komen en voornamelijk geld kosten en een enorme druk op de verzorgingsstaat geven. Ik ben voor de opvang van mensen die vluchten voor oorlog, geweld en / of vervolging, maar ik ben er ook voor om heel kritisch te zijn om te kijken wie we binnenlaten. En ja, ik wil ook wat aan arbeidsmigratie en buitenlandse studenten doen voordat je me daar op aanvalt. We kunnen al die migratie als land op een gegeven moment niet meer aan.
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.quote:
Puur op asielmigrarie: Als ze alle tienduizend hun steentje bij zouden dragen wel ja. Het punt is dat ongeveer 70% na vijf jaar nog in de bijstand zit. En na 9 jaar is dat nog steeds 45%.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we die paar tienduizend aan, zeker bij een bevolking met meer doden dan geboorten. De enige reden dat we het niet aankunnen is doelbewust wanbeleid.
En zo dichtbevolkt is Nederland niet. Wanneer je het beperkt tot bebouwd gebied in bestemmingsplannen dan is Nederland per vierkante kilometer niet dichtbevolkt. Het mes moet in de 50-60% landbouwgrond. Tsjop, tsjop, kunnen daar door oorlog getraumatiseerde vluchtelingen wonen en werken.
Enfin, deze lulkoek gaat al 40 jaar zo.
Wat heeft dat met bestaanszekerheid te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha natuurlijk wel
De NOS deed z'n stinkende best om migratie te negeren destijds maar dat hielp niet.
Alweer pure onzin. Sinds de Ter Apel en Tubbergen crisis van zomer 2022 ging het nergens anders meer over. Vrijwel elke dag ging het over de opvangcrisis in Ter Apel. Het programma Op1 (van EO en WNL) was zelfs op locatie. De VVD managers bij de NPO zagen dat het goed was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha natuurlijk wel
De NOS deed z'n stinkende best om migratie te negeren destijds maar dat hielp niet.
Ik onderschrijf het leninisme niet en Klopkoek verwijt mij niet wat jij hem toeschrijft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.
Ik weet bij jou niet of je dat grappig bedoelt of serieus bent.
Omdat het waar is. GL wil niets doen aan migratie, sterker nog ze zien het niet als probleem. Het wordt steevast een 'opvangprobleem' genoemd. Ja, dan wil je dus niets doen tegen migratie. Heeft niets met framen te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.
Ik herken het hoor, in de praktijk hoor ik ook ontzettend vaak dat “links alle grenzen open wil zetten” en alles onbeperkt zou willen binnenlaten.
Ik kan nog zo vaak zeggen dat dat niet klopt en zelfs verkiezingsprogramma’s voorschotelen, maar het landt niet.
We hebben de afgelopen kabinetsperiode kunnen zien hoeveel rechts wil doen aan hun grote stokpaardje...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.
Ik herken het hoor, in de praktijk hoor ik ook ontzettend vaak dat “links alle grenzen open wil zetten” en alles onbeperkt zou willen binnenlaten.
Ik kan nog zo vaak zeggen dat dat niet klopt en zelfs verkiezingsprogramma’s voorschotelen, maar het landt niet.
We zullen zien hoeveel van die goed geintegreerden dit jaar de kerstmarkten komen opluisteren met snel rijdende auto's en snij- en steekgereedschap.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.
Nee nee, ik zeg nergens dat links niks doet, maar in mijn ogen wel veel en veel te weinig. Het probleem dat Nederland bijna uit zijn voegen barst wordt in mijn ogen niet serieus genoeg genomen. Dus ik ben ook niet alleen tegen asielmigratie, ik ben ook tegen de huidige vorm van arbeidsmigratie en instroom van buitenlandse studenten. En daar kijk ik rechts dan weer op aan dat ze daar te weinig aan doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met wat messteken hier en daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Duitsland zien we dat Syrische vluchtelingen veel beter integreren dan hier.
asielkampen bouwen bedoel jequote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen kabinetsperiode kunnen zien hoeveel rechts wil doen aan hun grote stokpaardje...
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:02 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Puur op asielmigrarie: Als ze alle tienduizend hun steentje bij zouden dragen wel ja. Het punt is dat ongeveer 70% na vijf jaar nog in de bijstand zit. En na 9 jaar is dat nog steeds 45%.
werk en woningbouw dat is er nodig, geen strafkampen met koranscholenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.
Laat ze maar terugkeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.
Ze mogen na een half jaar volgens mij gewoon aan de slag hoor. En ik geloof niet dat het ze verboden wordt om de taal te leren. Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.
Dat doen blanke boerenjongens nooit natuurlijk... precies hetzelfde PVV volk doet nu juist dat, laat hun ongeremde agressie en primitieve behoeftes los en iedereen met commentaar is 'woke'.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Met wat messteken hier en daar.
Wat vrouwen die betast of erger worden.
Mag wat kosten, maatschappelijk.
Het strafbladpercentage onder de PVV leden is zelfs nog hoger!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doen blanke boerenjongens nooit natuurlijk... precies hetzelfde PVV volk doet nu juist dat, laat hun ongeremde agressie en primitieve behoeftes los en iedereen met commentaar is 'woke'.
Jou is al vaker laten zien hoe het strafblad percentage onder de PVV volksvertegenwoordigers (~40%) zich verhoudt tot de Syrische asielzoeker. Daders zijn in de regel vooral jong en man, niet asielzoeker.
Je bedoelt het kabinet?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
@:Hexagon
Wat gaat het ->uiteindelijk<- worden?
Uhu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bedoelt het kabinet?
Ik heb geen idee. Het zou best eens een minderheidscoalitie kunnen worden met CDA/D66 als de kern en dan mogelijk VVD of PvdA/GL als derde erbij. En dan een wat breder akkoord over waar ze het allemaal over eens zijn.
Was jij eigenlijk in de D66-tent gisteravond?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bedoelt het kabinet?
Ik heb geen idee. Het zou best eens een minderheidscoalitie kunnen worden met CDA/D66 als de kern en dan mogelijk VVD of PvdA/GL als derde erbij. En dan een wat breder akkoord over waar ze het allemaal over eens zijn.
Mooi je zegt het zelf ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat doen blanke boerenjongens nooit natuurlijk... precies hetzelfde PVV volk doet nu juist dat, laat hun ongeremde agressie en primitieve behoeftes los en iedereen met commentaar is 'woke'.
Jou is al vaker laten zien hoe het strafblad percentage onder de PVV volksvertegenwoordigers (~40%) zich verhoudt tot de Syrische asielzoeker. Daders zijn in de regel vooral jong en man, niet asielzoeker.
Inhoudelijk gezien zou dat misschien nog wel kunnen lukken om er iets van te bakken. Maar ik zou gewoon niet vertrouwen op de stabiliteit van Ja21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uhu.
Je ziet geen brood in variant D66/VVD/CDA/JA21?
Als het mensen zijn die vluchten voor oorlog, geweld en / of vervolging is het natuurlijk een ander verhaal. Die moeten we opvangen en helpen. Het gaat hier nadrukkelijk over economische vluchtelingen. Er zijn geen exact cijfers, maar uit verschillende bronnen lijkt dit aantal rond de 60% te liggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je weet niet wat je zegt en je weet niet hoe makkelijk je oordeelt over oorlogstraumas (90% is opvang in de regio)
Het maakt ook niet uit bij types als jij. De onderbuik en pure xenofobie wint het altijd. Of ze nu in de bijstand zitten, of ze nu ondernemen (Eerdmans wilde dit beperken en indammen via vestigingwet), of overdag werken en 'het straatbeeld veranderen', het is gewoon nooit goed voor racisten. En ja, er zitten vele racisten met moordneigingen op dit forum. Er zitten vele racisten in de Bible Belt, opgevoed met de vloek van cham.
We krijgen wel Diederik Boomsmaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:25 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil toch nog even juichen dat Agnes Joseph het niet gered heeft.
Ja, wat een ontlading was dat zeg. En lekker schreeuwen "Het kan wel!!"quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Was jij eigenlijk in de D66-tent gisteravond?
Ok, Ik heb even het CPB erbij gepakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:11 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Ze mogen na een half jaar volgens mij gewoon aan de slag hoor. En ik geloof niet dat het ze verboden wordt om de taal te leren. Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.
Ja21 kan tricky zijn door het aantal oppertunisten. Maar zou daar niet zo bang voor zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inhoudelijk gezien zou dat misschien nog wel kunnen lukken om er iets van te bakken. Maar ik zou gewoon niet vertrouwen op de stabiliteit van Ja21.
Wat heeft dit in hemelsnaam met de huidige economische asielzoekers te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:28 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ok, Ik heb even het CPB erbij gepakt.
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
49% van de totale leerlingpopulatie in leerjaar 3 van het voortgezet onderwijs deed VWO of HAVO in 2023/2024.
Bij tweede generatie migranten van Afgaanse afkomst lag het percentage op 55%. Iraniërs 52%. Beiden boven het landelijke gemiddelde dus!
Die dan maar wel een cart-blanche geven? Of allemaal toch remigreren? Doen i.i.g. harder hun best dan de kinderen van de gemiddelde Nederlander.
Juist dat het in de 1e kamer ook geen meerderheid heeft zorgt er voor dat je toch al akkoorden moet maken met oppositiepartijen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja21 kan tricky zijn door het aantal oppertunisten. Maar zou daar niet zo bang voor zijn.
Je kan het ook zonder hen doen. En dan met wisselende meerderheden gaan werken. Maar dat werkt allemaal wel moeilijk en vertragend.
Maar het electoraat is zo partij onvast dat je er niet van op aan kunt dat bij de 1ekamer vk je de meerderheid houdt.
Nee joh,die krijgen van de linkse docenten makkelijkere vragen om de percentages te beïnvloedenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:28 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ok, Ik heb even het CPB erbij gepakt.
https://longreads.cbs.nl/integratie-en-samenleven-2024/onderwijs/
49% van de totale leerlingpopulatie in leerjaar 3 van het voortgezet onderwijs deed VWO of HAVO in 2023/2024.
Bij tweede generatie migranten van Afgaanse afkomst lag het percentage op 55%. Iraniërs 52%. Beiden boven het landelijke gemiddelde dus!
Die dan maar wel een cart-blanche geven? Of allemaal toch remigreren? Doen i.i.g. harder hun best dan de kinderen van de gemiddelde Nederlander.
Nice, en gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat het een fantastisch moment moet zijn geweest bij die exit-poll.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, wat een ontlading was dat zeg. En lekker schreeuwen "Het kan wel!!"
Het zou bijna niet uit maken. Daarvoor zijn de getallen van Syriërs te klein.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Mooi je zegt het zelf ook.
Dus zonder die Syriërs (die ons opgedrongen werden door mensen als Merkel, en waar geen Nederlander ooit om gevraagd heeft), zou er minder geweld en verkrachting zijn in onze landen.
Er zijn door van Weel net nog een stel asielzoekers uit Afganistan op het vliegtuig gezet. Volkomen illegaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:30 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Wat heeft dit in hemelsnaam met de huidige economische asielzoekers te maken?
Nee, ik zie de link echt niet. Tweede en derde generatie zijn ook gewoon Nederlanders. Dus wat dat met de huidige economische asielzoekers te maken heeft snap ik niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Er zijn door van Weel net nog een stel asielzoekers uit Afganistan op het vliegtuig gezet. Volkomen illegaal.
Alles dus.
Toch heb ik het gevoel dat het eind december/halverwege januari wel rond is ongeacht wat de constellatie ook zal worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Juist dat het in de 1e kamer ook geen meerderheid heeft zorgt er voor dat je toch al akkoorden moet maken met oppositiepartijen.
Waar je vooral naar moet kijken is het personeelsbeleid. In de zin dat ministers stevig in het zadel moeten blijven ondanks geen meerderheid.
Ja het was een van die dingen die ik nog eens hoopte mee te maken. Zeker ook samen met wat leden die ik al ken uit de tijd dat we 3 zetels hadden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nice, en gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat het een fantastisch moment moet zijn geweest bij die exit-poll.
Bronnen als Jan van de Beek en Ruud Koopmans zijn inderdaad xenofoben (want daar heb je dat vandaan). Van de Beek vindt zelfs de zesde generatie nog een allochtoon.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:27 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Als het mensen zijn die vluchten voor oorlog, geweld en / of vervolging is het natuurlijk een ander verhaal. Die moeten we opvangen en helpen. Het gaat hier nadrukkelijk over economische vluchtelingen. Er zijn geen exact cijfers, maar uit verschillende bronnen lijkt dit aantal rond de 60% te liggen.
Maar goed, je begint al weer met racisme en xenofobie te gooien, dus dan is een inhoudelijke discussie ook wel klaar.
Ja, en wat waren die ouders van de tweede generatie migranten?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:33 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Nee, ik zie de link echt niet. Tweede en derde generatie zijn ook gewoon Nederlanders. Dus wat dat met de huidige economische asielzoekers te maken heeft snap ik niet.
Ook de loyaliteit aan het land (Rusland) en rechtsstaat (een minister kan de randen op zoeken - a la justitie minister Yesilgoz maar dan in het kwadraat).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inhoudelijk gezien zou dat misschien nog wel kunnen lukken om er iets van te bakken. Maar ik zou gewoon niet vertrouwen op de stabiliteit van Ja21.
Aah op die manier.. nou ja, ik kijk iets anders aan tegen immigratie. Hartstikke goed dat de tweede en derde generatie het nu goed doet, maar dat is geen vrijbrief om alle economische vluchtelingen toe te laten. Nederland is het dichtbevolktste land van de EU op Malta na. We hebben te weinig huizen, ons wegennet slipt dicht, ons spoor zit op de maximale capaciteit, ons elektriciteitsnet zit vol, we hebben een stikstofprobleem etc. We kunnen het niet langer meer aan. En nogmaals, dat geldt niet alleen voor economische vluchtelingen. Dat geldt ook voor arbeidsmigranten en buitenlandse studenten die deze kant op komen. We moeten strenger gaan zijn op migratie want we gaan gigantisch vastlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Er zijn door van Weel net nog een stel asielzoekers uit Afganistan op het vliegtuig gezet. Volkomen illegaal.
Je weet dat hun ouders dus in eenzelfde situatie zaten? Wellicht in een iets minder grote pauerbende van een AZC, dan nu het geval is.
Alles dus.
Nou in ieder geval dat we de juiste formule te pakken hebben om met een positief en verbeeldend verhaal ook te kunnen winnen en een brede groep mensen te verbinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toch heb ik het gevoel dat het eind december/halverwege januari wel rond is ongeacht wat de constellatie ook zal worden.
Hoe wordt de overwinning bij D66 gepercipieerd buiten de euforie om dat D66 naar alle waarschijnlijkheid de premier mag gaan leveren?
Waarover ben je aan het leuteren man.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook de loyaliteit aan het land (Rusland) en rechtsstaat (een minister kan de randen op zoeken - a la justitie minister Yesilgoz maar dan in het kwadraat).
D66 gaat dit natuurlijk wel gewoon doen hè. De donateurs willen het en de macht en het pluche lonken.
Alles wat kwetsbaar is gooien ze onder de bus (hoppa, miljarden weg bij gehandicaptenzorg).
Jij haalt er allerlei generaties bij. Ik heb het over mensen die hier naartoe komen met economische motieven en na een aantal jaar nog niet aan het werk zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bronnen als Jan van de Beek en Ruud Koopmans zijn inderdaad xenofoben (want daar heb je dat vandaan). Van de Beek vindt zelfs de zesde generatie nog een allochtoon.
Je begon hiermee, he?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:40 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Aah op die manier.. nou ja, ik kijk iets anders aan tegen immigratie. Hartstikke goed dat de tweede en derde generatie het nu goed doet, maar dat is geen vrijbrief om alle economische vluchtelingen toe te laten. Nederland is het dichtbevolktste land van de EU op Malta na. We hebben te weinig huizen, ons wegennet slipt dicht, ons spoor zit op de maximale capaciteit, ons elektriciteitsnet zit vol, we hebben een stikstofprobleem etc. We kunnen het niet langer meer aan. En nogmaals, dat geldt niet alleen voor economische vluchtelingen. Dat geldt ook voor arbeidsmigranten en buitenlandse studenten die deze kant op komen. We moeten strenger gaan zijn op migratie want we gaan gigantisch vastlopen.
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen met de haren bij gesleept.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:11 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Ze mogen na een half jaar volgens mij gewoon aan de slag hoor. En ik geloof niet dat het ze verboden wordt om de taal te leren. Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.
De hele wereld is de vijand.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarover ben je aan het leuteren man.
Echt geen idee waar je het over hebt en wat dit nu voor een inhoudelijke weerlegging van mijn punt op het actuele migratiesaldo is, maar het zal wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Je begon hiermee, he?
[..]
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen bij de haren bij gesleept.
Ik ben blij dat de gemiddelde Afghaan die hier een paspoort krijgt ervoor zorgt dat hun kinderen wel goed onderwijs genieten om niet zo feitenvrij te bazelen als jij nu doet. We hebben ze nodig, op basis van de verkiezingsuitslag.
Heb het gevoel dat Jetten op tijd (geraffineerd) heeft gemikt op een breed publiek. Nl vlaggetjes, wat schunnige grapjes, minder agressieve toon.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou in ieder geval dat we de juiste formule te pakken hebben om met een positief en verbeeldend verhaal ook te kunnen winnen en een brede groep mensen te verbinden.
Maar eigenlijk is deze campagne een herhalingsoefening van 2017 en 2021. Ook daar wist D66 van een zeteltje of 10 in de peilingen in korte tijd veel zwevende kiezers te pakken. Maar ze lijken het verder geperfectioneerd te hebben.
Jájá. D66 die vóór Rusland is..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook de loyaliteit aan het land (Rusland) en rechtsstaat (een minister kan de randen op zoeken - a la justitie minister Yesilgoz maar dan in het kwadraat).
D66 gaat dit natuurlijk wel gewoon doen hè. De donateurs willen het en de macht en het pluche lonken.
Alles wat kwetsbaar is gooien ze onder de bus (hoppa, miljarden weg bij gehandicaptenzorg).
En die opmerking over initiatief was een reactie op iemand die stelde dat asielzoekers (dus niet tweede of derde generatie waar jij ineens mee aan kwam zetten) de taal niet mogen leren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Je begon hiermee, he?
[..]
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen bij de haren bij gesleept.
Ik ben blij dat de gemiddelde Afghaan die hier een paspoort krijgt ervoor zorgt dat hun kinderen wel goed onderwijs genieten om niet zo feitenvrij te bazelen als jij nu doet. We hebben ze nodig, op basis van de verkiezingsuitslag.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:51 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Echt geen idee waar je het over hebt en wat dit nu voor een inhoudelijke weerlegging van mijn punt op het actuele migratiesaldo is, maar het zal wel.
Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken. De Afghanen en Iraniërs hebben al eerder het juiste voorbeeld gegeven.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:11 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.
Jetten heeft qua stijl weer meer de Alexander Pechtold lijn opgepikt. Wat minder politiek correct inderdaad en wat meer op niet lullen maar poetsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat Jetten op tijd (geraffineerd) heeft gemikt op een breed publiek. Nl vlaggetjes, wat schunnige grapjes, minder agressieve toon.
Merk het ook op mijn werk. Gewone mensen die op D66 hebben gestemd. Maar die kunnen de volgende keer ook PVV/CDA/of PvdA stemmen met een leider die wat centristische is.
Ze hebben in elk geval in hun "branding" de woke deken afgegooid.
Maar ik bedoelde trouwens meer hoe deze overwinning "strategisch" wordt bezien? Mijn eerste indruk is dat Nederland niet echt heeft gekozen voor uitgesproken progressief-liberale politiek.
‘Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken.’quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:02 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[..]
Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken. De Afghanen en Iraniërs hebben al eerder het juiste voorbeeld gegeven.
Dan laat ik je nu weer rustig verder discussiëren over hoe ons migratiesaldo drukt op het stikstofprobleem.
Ik denk Winnie Sorgdrager of Wouter Koolmees.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben benieuwd wie D66 als verkenner gaat vragen.
Pechtold?
Of is het al tijd?
[ afbeelding ]
Joost Lasbril Eerdmans 0%quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gncqbjwk24
Timmermans kreeg de meeste online haat (Ouwehand en Jetten ook hoog)
Eerdmans helemaal onderaan, Wilders middenmoot.
Wie heeft er een zetel bij gekregen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
Het centrumrechtse droomkabinet van de VVD staat nu op 76 zetels.
Nou, het is te hopen dat niemand zich afsplitst van JA21 (ook Joost zelf niet), want dan is de meerderheid foetsie.
Dat was 2016 ja. Net na hoogtepunt vluchtelingencrisis. Onvergelijkbaar met situatie nu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:47 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Jij haalt er allerlei generaties bij. Ik heb het over mensen die hier naartoe komen met economische motieven en na een aantal jaar nog niet aan het werk zijn.
En nee, niet Jan van de Beek of Ruud Koopmans. Frans Timmermans heeft dit in 2016 nog gezegd: https://nos.nl/artikel/20(...)ft-economisch-motief
Dat is toch een enorme xenofoob hè, die Frans.
Maar je noemt me ook weer van alles wat ik echt verre van me werp.
Voor Kaag is het nog veel te vroeg. Daar moet heel wat water eerst onder de brug.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk Winnie Sorgdrager of Wouter Koolmees.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22mquote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarover ben je aan het leuteren man.
Als het De Vos I wordt dan faalt links dus blijkbaar weer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22m
Op naar de volgende implosie! Het zal blijven bij Jetten-1. Daarna De Vos-1.
Eerst werd er wat lacherig gedaan over Jetten die geen regenboog zebrapad meer kon zien, maar achteraf een stap in de campagne in precies die lijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat Jetten op tijd (geraffineerd) heeft gemikt op een breed publiek. Nl vlaggetjes, wat schunnige grapjes, minder agressieve toon.
Merk het ook op mijn werk. Gewone mensen die op D66 hebben gestemd. Maar die kunnen de volgende keer ook PVV/CDA/of PvdA stemmen met een leider die wat centristische is.
Ze hebben in elk geval in hun "branding" de woke deken afgegooid.
Goed initiatief wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22m
Op naar de volgende implosie! Het zal blijven bij Jetten-1. Daarna De Vos-1.
Ook de optredens bij SBS 6 waren deel van de strategie en duidelijk voorbereid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerst werd er wat lacherig gedaan over Jetten die geen regenboog zebrapad meer kon zien, maar achteraf een stap in de campagne in precies die lijn.
Of de NL vlaggen.
En Wilders zal nog weleens terugdenken aan het afzeggen van het RTL debat waarbij Jetten de vervanger was.
Nogmaals, er zijn geen exacte cijfers bekend en dat zei ik ook direct. Jij begon te strooien met bronnen waar ik mijn xenofobe informatie vandaan gehaald moest hebben. Op basis van afgewezen asielaanvragen concludeerde de NOS in 2021 dat het aandeel economisch vluchtelingen waarschijnlijk rond de 50% ligt. Nou, laat de waarheid in het midden liggen, dus rond de 55%. Sorry dat ik er 5% naast zat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was 2016 ja. Net na hoogtepunt vluchtelingencrisis. Onvergelijkbaar met situatie nu.
En nogmaals: de instroom is gedaald. Door EU beleid waar 'links' aan heeft meegewerkt en de rechtse hooligans niet.
Die afgewezen asielzoekers gaan gewoon weer weg hè? Die blijven niet. Dat wil 'links' ook helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:17 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn geen exacte cijfers bekend en dat zei ik ook direct. Jij begon te strooien met bronnen waar ik mijn xenofobe informatie vandaan gehaald moest hebben. Op basis van afgewezen asielaanvragen concludeerde de NOS in 2021 dat het aandeel economisch vluchtelingen waarschijnlijk rond de 50% ligt. Nou, laat de waarheid in het midden liggen, dus rond de 55%. Sorry dat ik er 5% naast zat.
En hartstikke mooi dat de asielinstroom omlaag is. Voor mij is het alleen nog niet voldoende. Dat heeft niks met xenofobie of racisme te maken, want het moet voor het gehele migratiesaldo gelden.
Ja joh, verkiezingen kopen zoals in Amerika. Wat tof! Waar de business party altijd wint.quote:
Het is nog wat vroeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat Sandra Phlippen wel minister gaat worden. Altijd goed een blikvanger te hebben.
Ik had eerder het idee dat D66 haar aan het positioneren was als een Sigrid Kaag 2.0. Maar daar zal een plan B moeten komen.
Je hebt het niet zo op met democratie begrijp ik?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja joh, verkiezingen kopen zoals in Amerika. Wat tof! Waar de business party altijd wint.
Nee, dan faalt centrum-rechts weer. Die zijn aan het stuur, inclusief het nep-progressieve D66 met hun vuige donateurs. Mensen worden dan boos en rennen nog verder naar populisten. Rinse and repeat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het De Vos I wordt dan faalt links dus blijkbaar weer.
Bron? Kan het nergens terugvinden. Alle zetelverdelingen geven nog steeds 75 aan en de laatste restzetel lijkt naar SP te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
Het centrumrechtse droomkabinet van de VVD staat nu op 76 zetels.
Nou, het is te hopen dat niemand zich afsplitst van JA21 (ook Joost zelf niet), want dan is de meerderheid foetsie.
Kees Verhoeven alsjeblieft niet. Die is echt ontzettend zuur en deprimerend geworden. Dan liever Marietje Schaake of Lousewies van der Laan op die plek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
😂😂 Prachtig dit. Woon niet in de bible belt en kan mezelf ook niet echt een christen noemen, maar verder een bijzonder fraaie analyse.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die afgewezen asielzoekers gaan gewoon weer weg hè? Die blijven niet. Dat wil 'links' ook helemaal niet.
Je zei zelf dat je een naar de SGP neigende Bible Belt christen bent. Gevoegd bij deze teksten, die toch weer vooral over asielzoekers gaan en niet illegale migratie en uitbuitingsmigratie an sich, lijkt me de conclusie van xenofobie duidelijk. Bible Belt xenofoben.
Als centrumrechts faalt en links profiteert er niet van, dan faalt links ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dan faalt centrum-rechts weer. Die zijn aan het stuur, inclusief het nep-progressieve D66 met hun vuige donateurs. Mensen worden dan boos en rennen nog verder naar populisten. Rinse and repeat.
Nederland = Amerika. Verkiezingen koop je. Miljardairsmedia sturen.
Misschien is New York een voorbeeld straks met Mamdani.
Lousewies van der Laan, die heeft echt zoveel drek over zich heen gekregen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kees Verhoeven alsjeblieft niet. Die is echt ontzettend zuur en deprimerend geworden. Dan liever Marietje Schaake of Lousewies van der Laan op die plek.
En ik denk dat het lijsduwerschap van Phlippen ook niet voor niets was. Die zal wel kandidaat zijn voor een post.
Lousewies was gewoon niet geschikt als partijleider en had onmin met Pechtold.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lousewies van der Laan, die heeft echt zoveel drek over zich heen gekregen.
Zo zonde. Hopelijk een tweede kans.
Ik zou het heerlijk vinden als er een snelle formatie mogelijk is en een slagvaardig kabinet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
Naar ik nu begrijp haalt D66 waarschijnlijk die 27e zetel wel, aangezien ze die restzetel al bijna binnen hebben? Dan komt de JA21 variant weer om de hoek kijken, dat zou echt enorm jammer zijn. Hoe staan D66 kiezers hier in? Hopen die nou op die 27e zetel, of is winnen met 26 en dan geen meerderheid met JA21 ook goed genoeg en misschien wel beter?
balkenende II wordt weer hip deze zomer:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
Dat zou strategisch inderdaad beter zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
Naar ik nu begrijp haalt D66 waarschijnlijk die 27e zetel wel, aangezien ze die restzetel al bijna binnen hebben? Dan komt de JA21 variant weer om de hoek kijken, dat zou echt enorm jammer zijn. Hoe staan D66 kiezers hier in? Hopen die nou op die 27e zetel, of is winnen met 26 en dan geen meerderheid met JA21 ook goed genoeg en misschien wel beter?
Ik neem aan dat de meeste D66 kiezers toch GLPvdA prefereren boven JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou het heerlijk vinden als er een snelle formatie mogelijk is en een slagvaardig kabinet.
Ik zet een fles brandy op Diederik Boomsma als minister van Cultuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben benieuwd wie D66 als verkenner gaat vragen.
Pechtold?
Of is het al tijd?
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook ja. Maar je kunt ook niet om de VVD heen. En de verschillen tussen VVD en GLPvdA zijn nog veel groter dan tussen D66 en JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meeste D66 kiezers toch GLPvdA prefereren boven JA21.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |