abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219155152
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het CDA liever de VVD heeft dan GL/PvdA. Op het gebied van Wonen en Arbeid is het makkelijker handelen met GL/PvdA dan met de VVD. Ik denk niet dat de VVD de hypotheekrenteaftrek zal willen offeren, zeker niet in zo'n minderheidsconstructie.
Bontenbal was toch vrij duidelijk. En met een D66-CDA-VVD coalitie zit CDA comfortabel in het midden, bij D66-CDA-GLPvdA zit CDA op de rechterflank. Dat is toch altijd een slechtere positie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:23:50 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155156
Ik snap niet dat Bontenbal zo enthousiast is over een wappiepartij waarmee eigenlijk niet goed te regeren valt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219155165
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:17 schreef -XOR- het volgende:
PvdAGL is voor de Eerste Kamer wel erg handig om erbij te hebben.
De EK wordt over iets meer dan een jaar herkozen. Als ze nu een half jaar gaan formeren, dan bezig met de begrotingen 2027 (die worden bijna nooit weggestemd in de EK), dan is tegen de tijd dat je echt met wetten door het hele traject van advies, inspraak, wetgevingsoverleggen, einddebat TK, stemmingen heen bent misschien die hele EK al wel vervangen. Zeker bij de wat meer controversiële wetten die je moeilijk door de EK krijgt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219155169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:23 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap niet dat Bontenbal zo enthousiast is over een wappiepartij waarmee eigenlijk niet goed te regeren valt.
CDA heeft hele andere ervaringen met VVD dan wat jij nu zegt.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:27:27 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155173
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
De EK wordt over iets meer dan een jaar herkozen. Als ze nu een half jaar gaan formeren, dan bezig met de begrotingen 2027 (die worden bijna nooit weggestemd in de EK), dan is tegen de tijd dat je echt met wetten door het hele traject van advies, inspraak, wetgevingsoverleggen, einddebat TK, stemmingen heen bent misschien die hele EK al wel vervangen. Zeker bij de wat meer controversiële wetten die je moeilijk door de EK krijgt.
Dan nog kun je er gevoeglijk van uitgaan dat PvdAGL in de eerste kamer een stuk meer zetels gaat halen VVD. Als ik Klaver was zou ik achter de schermen gaan dreigen de EK politiek te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:28:05 #256
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219155175
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bontenbal was toch vrij duidelijk. En met een D66-CDA-VVD coalitie zit CDA comfortabel in het midden, bij D66-CDA-GLPvdA zit CDA op de rechterflank. Dat is toch altijd een slechtere positie.
CDA zal net als D66 wel tevreden zijn met PvdA en VVD erbij. Als ze met ook JA21 erbij zitten zitten ze wel weer richting de linkerkant.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:29:42 #257
pi_219155182
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 07:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Misschien is een minderheidskabinet D66 - VVD - CDA een goed idee?

Dan kan die op het ene vlak meerderheden halen bij GroenLinks / Pvda (stikstof, woningbouw), en op andere vlakken meerderheden over rechts (asiel bijvoorbeeld).
Dit zal de oplossing wel worden lijkt me. In feiten denk ik gewoon dat het neerkomt op de PvdA en JA21 die wat met elkaar zullen moeten uitruilen.
pi_219155187
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
CDA zal net als D66 wel tevreden zijn met PvdA en VVD erbij. Als ze met ook JA21 erbij zitten zitten ze wel weer richting de linkerkant.
Ja, voor zowel D66 als CDA is een brede middencoalitie met zowel GLPvdA als VVD een droom, maar dat hangt toch echt af van de opstelling van de VVD.
pi_219155199
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, daar wil je niet afhankelijk van zijn, maar in praktijk zal een VVD meestal gewoon mee stemmen. Als de VVD teveel noten op haar zang heeft, kan het wel gewoon buiten de coalitie vallen. JA21 bleek afgelopen 2 jaar ook best constructief.

Natuurlijk is een minderheidskabinet nooit ideaal, maar VVD in dat motorblok plaatsen vind ik echt nog te vroeg. Dan geef je de VVD ook teveel een sleutelpositie.
Uiteindelijk is het beste misschien wel gl/PvdA/d66/cda/VVD. Duurt alleen nog even voordat dit verkocht kan worden aan de kiezers van de VVD.
pi_219155201
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan nog kun je er gevoeglijk van uitgaan dat PvdAGL in de eerste kamer een stuk meer zetels gaat halen VVD. Als ik Klaver was zou ik achter de schermen gaan dreigen de EK politiek te maken.
Ik ga nergens meer vanuit, voor hetzelfde geld haalt D66 straks maar 3 zetels in de Eerste Kamer. Zo wispelturig is de Nederlandse kiezer wel.
  Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:33:04 #261
pi_219155204
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ga nergens meer vanuit, voor hetzelfde geld haalt D66 straks maar 3 zetels in de Eerste Kamer. Zo wispelturig is de Nederlandse kiezer wel.
Het is lastig om te zeggen of de VVD bij moeilijk doen in de formatie gewaardeerd of afgestraft wordt door de kiezer.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:33:16 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit zal de oplossing wel worden lijkt me. In feiten denk ik gewoon dat het neerkomt op de PvdA en JA21 die wat met elkaar zullen moeten uitruilen.
Waarom zou PvdAGL hieraan meewerken. Die moeten zich helemaal niet constructief gaan zitten opstellen. Een oppositiezitje is geen cuckstoel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:34:12 #263
pi_219155217
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou PvdAGL hieraan meewerken. Die moeten zich helemaal niet constructief gaan zitten opstellen.
Die hebben nu niet echt een sterke positie. Als zij in de onderhandelingen moeilijk gaan doen is samenwerking helemaal ver weg. En oppositie voeren heeft GLPvdA niets opgeleverd.
pi_219155231
Misschien kun je inderdaad beter voor een minderheidskabinet gaan zonder VVD dan een middenkabinet mét. De VVD is een dermate onbetrouwbare coalitiepartner gebleken in het recente verleden dat ze bij enige geur van electorale winst de boel weer zullen laten klappen, zeker met figuren als Yesilgoz, Heinen en Karremans.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:36:01 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155237
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die hebben nu niet echt een sterke positie. Als zij in de onderhandelingen moeilijk gaan doen is samenwerking helemaal ver weg. En oppositie voeren heeft GLPvdA niets opgeleverd.
Samenwerking als oppositiepartij? Nogmaals, waarom zou PvdAGL dat doen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219155241
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom zou PvdAGL hieraan meewerken. Die moeten zich helemaal niet constructief gaan zitten opstellen.
Ze zitten daar niet in het partijbelang, maar in het landsbelang. Dat wordt helaas te vaak vergeten. Natuurlijk moet een serieuze partij letterlijk altijd constructief zijn. Je moet namelijk het land beter willen maken. En de huidige stilstand doorbreken.
  Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:36:19 #267
pi_219155242
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:35 schreef TheVulture het volgende:
Misschien kun je inderdaad beter voor een minderheidskabinet gaan zonder VVD dan een middenkabinet mét. De VVD is een dermate onbetrouwbare coalitiepartner gebleken in het recente verleden dat ze bij enige geur van electorale winst de boel weer zullen laten klappen, zeker met figuren als Yesilgoz, Heinen en Karremans.
Ja, en bij wie ga je je steun voor je plannen dan kopen? Bij de PVV? _O-
pi_219155247
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Samenwerking als oppositiepartij? Nogmaals, waarom zou PvdAGL dat doen?
Omdat ze volksvertegenwoordigers zijn.
pi_219155256
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, en bij wie ga je je steun voor je plannen dan kopen? Bij de PVV? _O-
Je kunt voor plannen toch best steun zoeken bij de VVD (of JA21), maar ze een machtspositie geven om te breken is misschien nog wel gevaarlijker.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:39:20 #270
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219155260
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 07:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wel knap dat je het zo ontzettend niet begrijpt.
Ik begrijp heel veel, ook cynisme.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:40:24 #271
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155264
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zitten daar niet in het partijbelang, maar in het landsbelang. Dat wordt helaas te vaak vergeten. Natuurlijk moet een serieuze partij letterlijk altijd constructief zijn. Je moet namelijk het land beter willen maken. En de huidige stilstand doorbreken.
Ja dahaag, dat is leuk. Politici moeten geen cucks zijn. Als je door de coalitie gezien wordt als Het Grote Gevaar voor Nederland hoef je niet constructief te gaan zitten doen, zo werken dingen niet.

De VVD is niet de baas van PvdAGL.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:44:04 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219155272
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het beste misschien wel gl/PvdA/d66/cda/VVD. Duurt alleen nog even voordat dit verkocht kan worden aan de kiezers van de VVD.
Nee hoor. Gewoon zeggen ‘Als we dit niet doen, moeten we van het pluche af.’ Moet jij eens kijken hoe snel het congres er dan mee instemt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219155281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, voor zowel D66 als CDA is een brede middencoalitie met zowel GLPvdA als VVD een droom, maar dat hangt toch echt af van de opstelling van de VVD.
Toch niet alleen de opstelling van de VVD? Lijkt me dat GLPvdA ook niet staat te springen om in zo’n coalitie te stappen.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:49:00 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219155289
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:46 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Toch niet alleen de opstelling van de VVD? Lijkt me dat GLPvdA ook niet staat te springen om in zo’n coalitie te stappen.
PvdAGL is prima voor zo'n coalitie te porren, het probleem is dat de VVD compleet van het padje af is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219155292
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja dahaag, dat is leuk. Politici moeten geen cucks zijn. Als je door de coalitie gezien wordt als Het Grote Gevaar voor Nederland hoef je niet constructief te gaan zitten doen, zo werken dingen niet.

De VVD is niet de baas van PvdAGL.
De VVD is niet de baas, nee. Dat zeg ik ook niet.

Maar je moet daar met 1 houding zitten, anders heb je er niks te zoeken: goede plannen steunen, minder goede plannen beter maken en alleen plannen die echt de verkeerde kant op gaan met Nederland wegstemmen. Zit je daar niet zo, dan ben je gewoon geen volksvertegenwoordiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')