Goed initiatief wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22m
Op naar de volgende implosie! Het zal blijven bij Jetten-1. Daarna De Vos-1.
Ook de optredens bij SBS 6 waren deel van de strategie en duidelijk voorbereid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eerst werd er wat lacherig gedaan over Jetten die geen regenboog zebrapad meer kon zien, maar achteraf een stap in de campagne in precies die lijn.
Of de NL vlaggen.
En Wilders zal nog weleens terugdenken aan het afzeggen van het RTL debat waarbij Jetten de vervanger was.
Nogmaals, er zijn geen exacte cijfers bekend en dat zei ik ook direct. Jij begon te strooien met bronnen waar ik mijn xenofobe informatie vandaan gehaald moest hebben. Op basis van afgewezen asielaanvragen concludeerde de NOS in 2021 dat het aandeel economisch vluchtelingen waarschijnlijk rond de 50% ligt. Nou, laat de waarheid in het midden liggen, dus rond de 55%. Sorry dat ik er 5% naast zat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was 2016 ja. Net na hoogtepunt vluchtelingencrisis. Onvergelijkbaar met situatie nu.
En nogmaals: de instroom is gedaald. Door EU beleid waar 'links' aan heeft meegewerkt en de rechtse hooligans niet.
Die afgewezen asielzoekers gaan gewoon weer weg hè? Die blijven niet. Dat wil 'links' ook helemaal niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:17 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Nogmaals, er zijn geen exacte cijfers bekend en dat zei ik ook direct. Jij begon te strooien met bronnen waar ik mijn xenofobe informatie vandaan gehaald moest hebben. Op basis van afgewezen asielaanvragen concludeerde de NOS in 2021 dat het aandeel economisch vluchtelingen waarschijnlijk rond de 50% ligt. Nou, laat de waarheid in het midden liggen, dus rond de 55%. Sorry dat ik er 5% naast zat.
En hartstikke mooi dat de asielinstroom omlaag is. Voor mij is het alleen nog niet voldoende. Dat heeft niks met xenofobie of racisme te maken, want het moet voor het gehele migratiesaldo gelden.
Ja joh, verkiezingen kopen zoals in Amerika. Wat tof! Waar de business party altijd wint.quote:
Het is nog wat vroeg.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat Sandra Phlippen wel minister gaat worden. Altijd goed een blikvanger te hebben.
Ik had eerder het idee dat D66 haar aan het positioneren was als een Sigrid Kaag 2.0. Maar daar zal een plan B moeten komen.
Je hebt het niet zo op met democratie begrijp ik?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja joh, verkiezingen kopen zoals in Amerika. Wat tof! Waar de business party altijd wint.
Nee, dan faalt centrum-rechts weer. Die zijn aan het stuur, inclusief het nep-progressieve D66 met hun vuige donateurs. Mensen worden dan boos en rennen nog verder naar populisten. Rinse and repeat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het De Vos I wordt dan faalt links dus blijkbaar weer.
Bron? Kan het nergens terugvinden. Alle zetelverdelingen geven nog steeds 75 aan en de laatste restzetel lijkt naar SP te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
Het centrumrechtse droomkabinet van de VVD staat nu op 76 zetels.
Nou, het is te hopen dat niemand zich afsplitst van JA21 (ook Joost zelf niet), want dan is de meerderheid foetsie.
Kees Verhoeven alsjeblieft niet. Die is echt ontzettend zuur en deprimerend geworden. Dan liever Marietje Schaake of Lousewies van der Laan op die plek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
😂😂 Prachtig dit. Woon niet in de bible belt en kan mezelf ook niet echt een christen noemen, maar verder een bijzonder fraaie analyse.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die afgewezen asielzoekers gaan gewoon weer weg hè? Die blijven niet. Dat wil 'links' ook helemaal niet.
Je zei zelf dat je een naar de SGP neigende Bible Belt christen bent. Gevoegd bij deze teksten, die toch weer vooral over asielzoekers gaan en niet illegale migratie en uitbuitingsmigratie an sich, lijkt me de conclusie van xenofobie duidelijk. Bible Belt xenofoben.
Als centrumrechts faalt en links profiteert er niet van, dan faalt links ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dan faalt centrum-rechts weer. Die zijn aan het stuur, inclusief het nep-progressieve D66 met hun vuige donateurs. Mensen worden dan boos en rennen nog verder naar populisten. Rinse and repeat.
Nederland = Amerika. Verkiezingen koop je. Miljardairsmedia sturen.
Misschien is New York een voorbeeld straks met Mamdani.
Lousewies van der Laan, die heeft echt zoveel drek over zich heen gekregen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kees Verhoeven alsjeblieft niet. Die is echt ontzettend zuur en deprimerend geworden. Dan liever Marietje Schaake of Lousewies van der Laan op die plek.
En ik denk dat het lijsduwerschap van Phlippen ook niet voor niets was. Die zal wel kandidaat zijn voor een post.
Lousewies was gewoon niet geschikt als partijleider en had onmin met Pechtold.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lousewies van der Laan, die heeft echt zoveel drek over zich heen gekregen.
Zo zonde. Hopelijk een tweede kans.
Ik zou het heerlijk vinden als er een snelle formatie mogelijk is en een slagvaardig kabinet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
Naar ik nu begrijp haalt D66 waarschijnlijk die 27e zetel wel, aangezien ze die restzetel al bijna binnen hebben? Dan komt de JA21 variant weer om de hoek kijken, dat zou echt enorm jammer zijn. Hoe staan D66 kiezers hier in? Hopen die nou op die 27e zetel, of is winnen met 26 en dan geen meerderheid met JA21 ook goed genoeg en misschien wel beter?
balkenende II wordt weer hip deze zomer:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
Dat zou strategisch inderdaad beter zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:43 schreef Hanca het volgende:
Naar ik nu begrijp haalt D66 waarschijnlijk die 27e zetel wel, aangezien ze die restzetel al bijna binnen hebben? Dan komt de JA21 variant weer om de hoek kijken, dat zou echt enorm jammer zijn. Hoe staan D66 kiezers hier in? Hopen die nou op die 27e zetel, of is winnen met 26 en dan geen meerderheid met JA21 ook goed genoeg en misschien wel beter?
Ik neem aan dat de meeste D66 kiezers toch GLPvdA prefereren boven JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou het heerlijk vinden als er een snelle formatie mogelijk is en een slagvaardig kabinet.
Ik zet een fles brandy op Diederik Boomsma als minister van Cultuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is nog wat vroeg.
Maar hier is er ook een.
Ik hou daar wel van.
[ X ]
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben benieuwd wie D66 als verkenner gaat vragen.
Pechtold?
Of is het al tijd?
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook ja. Maar je kunt ook niet om de VVD heen. En de verschillen tussen VVD en GLPvdA zijn nog veel groter dan tussen D66 en JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 22:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meeste D66 kiezers toch GLPvdA prefereren boven JA21.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |