abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219153511
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Er zijn door van Weel net nog een stel asielzoekers uit Afganistan op het vliegtuig gezet. Volkomen illegaal.

Je weet dat hun ouders dus in eenzelfde situatie zaten? Wellicht in een iets minder grote pauerbende van een AZC, dan nu het geval is.

Alles dus.
Aah op die manier.. nou ja, ik kijk iets anders aan tegen immigratie. Hartstikke goed dat de tweede en derde generatie het nu goed doet, maar dat is geen vrijbrief om alle economische vluchtelingen toe te laten. Nederland is het dichtbevolktste land van de EU op Malta na. We hebben te weinig huizen, ons wegennet slipt dicht, ons spoor zit op de maximale capaciteit, ons elektriciteitsnet zit vol, we hebben een stikstofprobleem etc. We kunnen het niet langer meer aan. En nogmaals, dat geldt niet alleen voor economische vluchtelingen. Dat geldt ook voor arbeidsmigranten en buitenlandse studenten die deze kant op komen. We moeten strenger gaan zijn op migratie want we gaan gigantisch vastlopen.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 21:42:00 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219153529
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toch heb ik het gevoel dat het eind december/halverwege januari wel rond is ongeacht wat de constellatie ook zal worden.

Hoe wordt de overwinning bij D66 gepercipieerd buiten de euforie om dat D66 naar alle waarschijnlijkheid de premier mag gaan leveren?
Nou in ieder geval dat we de juiste formule te pakken hebben om met een positief en verbeeldend verhaal ook te kunnen winnen en een brede groep mensen te verbinden.

Maar eigenlijk is deze campagne een herhalingsoefening van 2017 en 2021. Ook daar wist D66 van een zeteltje of 10 in de peilingen in korte tijd veel zwevende kiezers te pakken. Maar ze lijken het verder geperfectioneerd te hebben.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 21:43:38 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219153542
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook de loyaliteit aan het land (Rusland) en rechtsstaat (een minister kan de randen op zoeken - a la justitie minister Yesilgoz maar dan in het kwadraat).

D66 gaat dit natuurlijk wel gewoon doen hè. De donateurs willen het en de macht en het pluche lonken.

Alles wat kwetsbaar is gooien ze onder de bus (hoppa, miljarden weg bij gehandicaptenzorg).
Waarover ben je aan het leuteren man.
pi_219153573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bronnen als Jan van de Beek en Ruud Koopmans zijn inderdaad xenofoben (want daar heb je dat vandaan). Van de Beek vindt zelfs de zesde generatie nog een allochtoon.
Jij haalt er allerlei generaties bij. Ik heb het over mensen die hier naartoe komen met economische motieven en na een aantal jaar nog niet aan het werk zijn.

En nee, niet Jan van de Beek of Ruud Koopmans. Frans Timmermans heeft dit in 2016 nog gezegd: https://nos.nl/artikel/20(...)ft-economisch-motief

Dat is toch een enorme xenofoob hè, die Frans.

Maar je noemt me ook weer van alles wat ik echt verre van me werp.
pi_219153598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:40 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Aah op die manier.. nou ja, ik kijk iets anders aan tegen immigratie. Hartstikke goed dat de tweede en derde generatie het nu goed doet, maar dat is geen vrijbrief om alle economische vluchtelingen toe te laten. Nederland is het dichtbevolktste land van de EU op Malta na. We hebben te weinig huizen, ons wegennet slipt dicht, ons spoor zit op de maximale capaciteit, ons elektriciteitsnet zit vol, we hebben een stikstofprobleem etc. We kunnen het niet langer meer aan. En nogmaals, dat geldt niet alleen voor economische vluchtelingen. Dat geldt ook voor arbeidsmigranten en buitenlandse studenten die deze kant op komen. We moeten strenger gaan zijn op migratie want we gaan gigantisch vastlopen.
Je begon hiermee, he?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:11 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Ze mogen na een half jaar volgens mij gewoon aan de slag hoor. En ik geloof niet dat het ze verboden wordt om de taal te leren. Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen met de haren bij gesleept.

Ik ben blij dat de gemiddelde Afghaan die hier een paspoort krijgt ervoor zorgt dat hun kinderen wel goed onderwijs genieten om niet zo feitenvrij te bazelen als jij nu doet. We hebben ze nodig, als ik zo een blik werp op de verkiezingsuitslag.
pi_219153600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De hele wereld is de vijand.
Ik geef het op.
pi_219153608
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Je begon hiermee, he?
[..]
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen bij de haren bij gesleept.

Ik ben blij dat de gemiddelde Afghaan die hier een paspoort krijgt ervoor zorgt dat hun kinderen wel goed onderwijs genieten om niet zo feitenvrij te bazelen als jij nu doet. We hebben ze nodig, op basis van de verkiezingsuitslag.
Echt geen idee waar je het over hebt en wat dit nu voor een inhoudelijke weerlegging van mijn punt op het actuele migratiesaldo is, maar het zal wel.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 21:52:56 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219153620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou in ieder geval dat we de juiste formule te pakken hebben om met een positief en verbeeldend verhaal ook te kunnen winnen en een brede groep mensen te verbinden.

Maar eigenlijk is deze campagne een herhalingsoefening van 2017 en 2021. Ook daar wist D66 van een zeteltje of 10 in de peilingen in korte tijd veel zwevende kiezers te pakken. Maar ze lijken het verder geperfectioneerd te hebben.
Heb het gevoel dat Jetten op tijd (geraffineerd) heeft gemikt op een breed publiek. Nl vlaggetjes, wat schunnige grapjes, minder agressieve toon.

Merk het ook op mijn werk. Gewone mensen die op D66 hebben gestemd. Maar die kunnen de volgende keer ook PVV/CDA/of PvdA stemmen met een leider die wat centristische is.

Ze hebben in elk geval in hun "branding" de woke deken afgegooid.

Maar ik bedoelde trouwens meer hoe deze overwinning "strategisch" wordt bezien? Mijn eerste indruk is dat Nederland niet echt heeft gekozen voor uitgesproken progressief-liberale politiek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 30 oktober 2025 @ 21:53:29 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219153627
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook de loyaliteit aan het land (Rusland) en rechtsstaat (een minister kan de randen op zoeken - a la justitie minister Yesilgoz maar dan in het kwadraat).

D66 gaat dit natuurlijk wel gewoon doen hè. De donateurs willen het en de macht en het pluche lonken.

Alles wat kwetsbaar is gooien ze onder de bus (hoppa, miljarden weg bij gehandicaptenzorg).
Jájá. D66 die vóór Rusland is..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219153629
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Je begon hiermee, he?
[..]
Heel makkelijk de doelpalen verschoven en er volkomen fact-free wat dingen bij de haren bij gesleept.

Ik ben blij dat de gemiddelde Afghaan die hier een paspoort krijgt ervoor zorgt dat hun kinderen wel goed onderwijs genieten om niet zo feitenvrij te bazelen als jij nu doet. We hebben ze nodig, op basis van de verkiezingsuitslag.
En die opmerking over initiatief was een reactie op iemand die stelde dat asielzoekers (dus niet tweede of derde generatie waar jij ineens mee aan kwam zetten) de taal niet mogen leren.
pi_219153695
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:51 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Echt geen idee waar je het over hebt en wat dit nu voor een inhoudelijke weerlegging van mijn punt op het actuele migratiesaldo is, maar het zal wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:11 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.
Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken. De Afghanen en Iraniërs hebben al eerder het juiste voorbeeld gegeven.

Dan laat ik je nu weer rustig verder discussiëren over hoe ons migratiesaldo drukt op het stikstofprobleem.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 22:03:39 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219153707
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb het gevoel dat Jetten op tijd (geraffineerd) heeft gemikt op een breed publiek. Nl vlaggetjes, wat schunnige grapjes, minder agressieve toon.

Merk het ook op mijn werk. Gewone mensen die op D66 hebben gestemd. Maar die kunnen de volgende keer ook PVV/CDA/of PvdA stemmen met een leider die wat centristische is.

Maar ik bedoelde trouwens meer hoe deze overwinning "strategisch" wordt bezien? Mijn eerste indruk is dat Nederland niet echt heeft gekozen voor uitgesproken progressief-liberale politiek.
Jetten heeft qua stijl weer meer de Alexander Pechtold lijn opgepikt. Wat minder politiek correct inderdaad en wat meer op niet lullen maar poetsen.

Uitermate progressieve standpunten stonden ook niet echt in de etalage. De meeste plannen zijn juist vrij pragmatisch.
pi_219153727
Het centrumrechtse droomkabinet van de VVD staat nu op 76 zetels.

Nou, het is te hopen dat niemand zich afsplitst van JA21 (ook Joost zelf niet), want dan is de meerderheid foetsie.
pi_219153729
Ben benieuwd wie D66 als verkenner gaat vragen.
Pechtold?

Of is het al tijd?
pi_219153735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:02 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
[..]
Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken. De Afghanen en Iraniërs hebben al eerder het juiste voorbeeld gegeven.

Dan laat ik je nu weer rustig verder discussiëren over hoe ons migratiesaldo drukt op het stikstofprobleem.
‘Blij dat we het erover eens zijn dat niet elke AZC-er tuig van de richel is zonder enig zelfinitiatief om er ook maar iets van te maken.’

Daar zijn we het zeker over eens, want ik scheer niemand over één kam. De 45% die na 9 jaar nog steeds in de bijstand zit heb ik persoonlijk wel wat moeite mee.
pi_219153736
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gncqbjwk24

Timmermans kreeg de meeste online haat (Ouwehand en Jetten ook hoog)

Eerdmans helemaal onderaan, Wilders middenmoot.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 30 oktober 2025 @ 22:08:58 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219153755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ben benieuwd wie D66 als verkenner gaat vragen.
Pechtold?

Of is het al tijd?
[ afbeelding ]
Ik denk Winnie Sorgdrager of Wouter Koolmees.
pi_219153769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gncqbjwk24

Timmermans kreeg de meeste online haat (Ouwehand en Jetten ook hoog)

Eerdmans helemaal onderaan, Wilders middenmoot.
Joost Lasbril Eerdmans 0%
FOK! niet meegenomen in het onderzoek dus
pi_219153772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
Het centrumrechtse droomkabinet van de VVD staat nu op 76 zetels.

Nou, het is te hopen dat niemand zich afsplitst van JA21 (ook Joost zelf niet), want dan is de meerderheid foetsie.
Wie heeft er een zetel bij gekregen?
pi_219153773
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:47 schreef Hoekbank het volgende:

[..]
Jij haalt er allerlei generaties bij. Ik heb het over mensen die hier naartoe komen met economische motieven en na een aantal jaar nog niet aan het werk zijn.

En nee, niet Jan van de Beek of Ruud Koopmans. Frans Timmermans heeft dit in 2016 nog gezegd: https://nos.nl/artikel/20(...)ft-economisch-motief

Dat is toch een enorme xenofoob hè, die Frans.

Maar je noemt me ook weer van alles wat ik echt verre van me werp.
Dat was 2016 ja. Net na hoogtepunt vluchtelingencrisis. Onvergelijkbaar met situatie nu.

En nogmaals: de instroom is gedaald. Door EU beleid waar 'links' aan heeft meegewerkt en de rechtse hooligans niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219153776

https://x.com/geertwilderspvv/status/1983919383962341405
Het narcistisch slachtoffer met de grote bek spreekt: Ik ben onverslaanbaar !
Narcisme ? Ik denk ook aan Mussolini, Trump, Baudet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 30-10-2025 22:20:32 ]
pi_219153785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk Winnie Sorgdrager of Wouter Koolmees.
Voor Kaag is het nog veel te vroeg. Daar moet heel wat water eerst onder de brug.
pi_219153788
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22m

Op naar de volgende implosie! Het zal blijven bij Jetten-1. Daarna De Vos-1.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 30 oktober 2025 @ 22:13:25 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219153801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 22:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m4gm3exqn22m

Op naar de volgende implosie! Het zal blijven bij Jetten-1. Daarna De Vos-1.
Als het De Vos I wordt dan faalt links dus blijkbaar weer.
pi_219153805
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 21:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eerst werd er wat lacherig gedaan over Jetten die geen regenboog zebrapad meer kon zien, maar achteraf een stap in de campagne in precies die lijn.
Of de NL vlaggen.

En Wilders zal nog weleens terugdenken aan het afzeggen van het RTL debat waarbij Jetten de vervanger was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')