Wat een fantastisch politiek inzicht weer hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid is nooit daadwerkelijk een serieus thema geweest. Dat gaat om armen die nauwelijks hun hoofd boven water konden houden. Rechts maakte daarvan "De slinksen willen ons de wintersport afpakken".
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat zullen de Duks vast gaan roepen. In werkelijkheid heeft CDA nogal wat van rechtse partijen gewonnen, en is CDA ook de grootste groep onder niet-stemmers van '23.
Maar beuk er lang genoeg op en het wordt vanzelf waarheid.
Best lastig he, dat verschil tussen asielmigratie en arbeidsmigratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze hier onze banen kwamen afpakken.
Dus zo kansloos zijn ze nou ook weer niet (allemaal).
Moet je ze laten werken en de taal leren. Wat VVD niet wil.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
De realiteit is dat er iedere week 1000 kanslozen aankloppen en ook gewoon binnen gelaten worden.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Duitsland zien we dat Syrische vluchtelingen veel beter integreren dan hier.
Het klopt gewoon. Rechts heeft dat succesvol weten te spinnen als "alles wordt duurder, de middenklasse heeft minder te besteden dan voor corona", maar dat heeft geen reet met bestaanszekerheid te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een fantastisch politiek inzicht weer hoor
Deze reactie gaat nergens over. We hebben het hier over de inhoudelijke koers van het CDA, meneer 'Musk met de Hitlergroet'.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.
Ik weet bij jou niet of je dat grappig bedoelt of serieus bent.
Haha natuurlijk welquote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het klopt gewoon. Rechts heeft dat succesvol weten te spinnen als "alles wordt duurder, de middenklasse heeft minder te besteden dan voor corona", maar dat heeft geen reet met bestaanszekerheid te maken.
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:27 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Eigenlijk bewijs je hier precies mijn punt door het anti-asiel-onzin te noemen.. 50.000 mensen ieder jaar die hier komen en voornamelijk geld kosten en een enorme druk op de verzorgingsstaat geven. Ik ben voor de opvang van mensen die vluchten voor oorlog, geweld en / of vervolging, maar ik ben er ook voor om heel kritisch te zijn om te kijken wie we binnenlaten. En ja, ik wil ook wat aan arbeidsmigratie en buitenlandse studenten doen voordat je me daar op aanvalt. We kunnen al die migratie als land op een gegeven moment niet meer aan.
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.quote:
Puur op asielmigrarie: Als ze alle tienduizend hun steentje bij zouden dragen wel ja. Het punt is dat ongeveer 70% na vijf jaar nog in de bijstand zit. En na 9 jaar is dat nog steeds 45%.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we die paar tienduizend aan, zeker bij een bevolking met meer doden dan geboorten. De enige reden dat we het niet aankunnen is doelbewust wanbeleid.
En zo dichtbevolkt is Nederland niet. Wanneer je het beperkt tot bebouwd gebied in bestemmingsplannen dan is Nederland per vierkante kilometer niet dichtbevolkt. Het mes moet in de 50-60% landbouwgrond. Tsjop, tsjop, kunnen daar door oorlog getraumatiseerde vluchtelingen wonen en werken.
Enfin, deze lulkoek gaat al 40 jaar zo.
Wat heeft dat met bestaanszekerheid te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha natuurlijk wel
De NOS deed z'n stinkende best om migratie te negeren destijds maar dat hielp niet.
Alweer pure onzin. Sinds de Ter Apel en Tubbergen crisis van zomer 2022 ging het nergens anders meer over. Vrijwel elke dag ging het over de opvangcrisis in Ter Apel. Het programma Op1 (van EO en WNL) was zelfs op locatie. De VVD managers bij de NPO zagen dat het goed was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha natuurlijk wel
De NOS deed z'n stinkende best om migratie te negeren destijds maar dat hielp niet.
Ik onderschrijf het leninisme niet en Klopkoek verwijt mij niet wat jij hem toeschrijft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iedereen die niet het Leninisme onderschrijft vind jij een hardcore kapitalist met extreem conservatieve waarden.
Ik weet bij jou niet of je dat grappig bedoelt of serieus bent.
Omdat het waar is. GL wil niets doen aan migratie, sterker nog ze zien het niet als probleem. Het wordt steevast een 'opvangprobleem' genoemd. Ja, dan wil je dus niets doen tegen migratie. Heeft niets met framen te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.
Ik herken het hoor, in de praktijk hoor ik ook ontzettend vaak dat “links alle grenzen open wil zetten” en alles onbeperkt zou willen binnenlaten.
Ik kan nog zo vaak zeggen dat dat niet klopt en zelfs verkiezingsprogramma’s voorschotelen, maar het landt niet.
We hebben de afgelopen kabinetsperiode kunnen zien hoeveel rechts wil doen aan hun grote stokpaardje...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik vrees dan toch dat je ook met open ogen trapt in het rechtse frame dat links helemaal niks wil doen tegen migratie.
Ik herken het hoor, in de praktijk hoor ik ook ontzettend vaak dat “links alle grenzen open wil zetten” en alles onbeperkt zou willen binnenlaten.
Ik kan nog zo vaak zeggen dat dat niet klopt en zelfs verkiezingsprogramma’s voorschotelen, maar het landt niet.
We zullen zien hoeveel van die goed geintegreerden dit jaar de kerstmarkten komen opluisteren met snel rijdende auto's en snij- en steekgereedschap.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.
Nee nee, ik zeg nergens dat links niks doet, maar in mijn ogen wel veel en veel te weinig. Het probleem dat Nederland bijna uit zijn voegen barst wordt in mijn ogen niet serieus genoeg genomen. Dus ik ben ook niet alleen tegen asielmigratie, ik ben ook tegen de huidige vorm van arbeidsmigratie en instroom van buitenlandse studenten. En daar kijk ik rechts dan weer op aan dat ze daar te weinig aan doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Met wat messteken hier en daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Duitsland zien we dat Syrische vluchtelingen veel beter integreren dan hier.
asielkampen bouwen bedoel jequote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen kabinetsperiode kunnen zien hoeveel rechts wil doen aan hun grote stokpaardje...
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:02 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Puur op asielmigrarie: Als ze alle tienduizend hun steentje bij zouden dragen wel ja. Het punt is dat ongeveer 70% na vijf jaar nog in de bijstand zit. En na 9 jaar is dat nog steeds 45%.
werk en woningbouw dat is er nodig, geen strafkampen met koranscholenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan nu legio aan bewijs posten (gelijk aan jouw onzin over de NOS) maar laat maar zitten. Je neemt het toch niet aan. Ja, in Duitsland is de integratie beter.
Laat ze maar terugkeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.
Ze mogen na een half jaar volgens mij gewoon aan de slag hoor. En ik geloof niet dat het ze verboden wordt om de taal te leren. Maar enig zelfinitiatief om er wat van te maken mogen we niet verwachten natuurlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: leer ze de taal, laat ze werken. En niet pas na drie jaar. VVD wil dat niet. Deze plaat blijft sinds 2002 hangen. In heel veel landen gaat de integratie veel beter, waaronder Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |