Uitslagenkaart:quote:Rob Trip gidst de kijker de hele avond door de uitslagen van de Tweede Kamerverkiezingen.
Marleen de Rooy en Arjan Noorlander zijn de duiders van dienst. Albert Bos bedient het grote uitslagenscherm.
Wie worden de winnaars en de verliezers, en wat zijn de gevolgen voor de politieke verhoudingen?
Om 21.00 zijn er de eerste exitpolls, het uitslagenscherm wordt continu bijgewerkt en er wordt uitgebreid tijd vrijgemaakt voor reacties vanop partijbijeenkomsten in heel Nederland.
Ergens tussen 21.15 en 22.00 uur druppelen de eerste uitslagen binnen via de verkiezingsdienst van persbureau ANP. De kleinste gemeenten van het land, met ieder niet meer dan zo'n duizend stemgerechtigde inwoners, doen bij iedere verkiezing hun uiterste best om de eerste te zijn. De afgelopen keren was het steeds Schiermonnikoog, doorgaans gevolgd door Vlieland of het Gelderse Rozendaal.
De eerste iets grotere gemeenten laten pas vanaf 22.30 van zich horen. Vanaf 23.00 uur komt er voorzichtig enig tempo in de uitslagenstroom, hoewel de tendens de afgelopen jaren is dat de gemeentelijke uitslagen steeds langer op zich laten wachten.
In de loop van de nacht komt het ANP met de eerste, "voorlopige" prognoses van de zetelverdeling in de Tweede Kamer. Omdat die gebaseerd zijn op daadwerkelijke uitslagen, zouden die nauwkeuriger moeten zijn dan de exitpoll.
Later donderdag, als alle uitslagen binnen zijn, hoopt het ANP de voorlopige prognose om te zetten naar een definitieve. Alleen als de uitslagen van grote steden dan bijvoorbeeld nog niet binnen zijn, lukt dat niet. Het bureau blijft van een prognose spreken omdat het de Kiesraad is die de uitslag formeel moet vaststellen.
Helmond en Venray komen nog, daar zal de PVV nog wat voordeel uit kunnen halen. Son en Breugel zal min of meer gelijkopgaand zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Na Renkum 600 in voordeel PVV
Dus Soest is ook al binnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:16 schreef Eightyone het volgende:
(NOS-site)
"Het wordt ongekend spannend welke partij de grootste wordt. Het verschil tussen D66 en PVV is met 96,8 procent van de stemmen geteld minder dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels."
Dat is oud nieuws, inmiddels staat PVV 600 voorrquote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:16 schreef Eightyone het volgende:
(NOS-site)
"Het wordt ongekend spannend welke partij de grootste wordt. Het verschil tussen D66 en PVV is met 96,8 procent van de stemmen geteld minder dan 2000, in het voordeel van D66. Beide partijen zouden dan uitkomen op 26 zetels."
Uiteindelijk wordt D66 wel de grootste, maar heel groot zal het verschil niet zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Helmond en Venray komen nog, daar zal de PVV nog wat voordeel uit kunnen halen. Son en Breugel zal min of meer gelijkopgaand zijn.
Beuningen, Oude IJsselstreek en Neder-Betuwe lijken me ook ten voordele van de PVV.
In Epe denk ik dat de D66 zal winnen.
Komen er nog poststemmen? Met de gemeenten die nu nog openstaan is het nek aan nek, Helmond zou wel eens de doorslag kunnen geven.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt D66 wel de grootste, maar heel groot zal het verschil niet zijn
Oh dan is het duidelijk wie zal winnen. Zijn de stemmen uit het buitenland ook al geteld eigenlijk?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Amsterdam komt volgens mij nog een hoop binnen.
Helmond en Venray, Amsterdam nog 20%quote:
Sint Michielsgestel, Oude IJsselstreek, Epe en Son en Breugel zijn de overige ontbrekenden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Helmond en Venray, Amsterdam nog 20%
Volgens mij worden de Briefstemmers pas bekend op moment dat kiesraad de definitieve uitslag bekend maakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:41 schreef asco het volgende:
[..]
Oh dan is het duidelijk wie zal winnen. Zijn de stemmen uit het buitenland ook al geteld eigenlijk?
Wordt echt nog spannend dusquote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:47 schreef BlaZ het volgende:
Son en Breugel wint D66.
1.720.578 stemmen D66
1.718.200 stemmen PVV
Overigens is 98,6% nu binnen, dan kan er aangezien Helmond, Venray, Oude IJsselstreek, Sint Michielsgestel en Epe nog moeten binnen komen nooit veel meer uit Amsterdam komen, zeker geen 20%. Of die 98,6% klopt niet.
Dan gaat de PVV toch winnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:47 schreef BlaZ het volgende:
Son en Breugel wint D66.
1.720.578 stemmen D66
1.718.200 stemmen PVV
Overigens is 98,6% nu binnen, dan kan er aangezien Helmond, Venray, Oude IJsselstreek, Sint Michielsgestel en Epe nog moeten binnen komen nooit veel meer uit Amsterdam komen, zeker geen 20%. Of die 98,6% klopt niet.
Amsterdam denk ik dat verhouding D66/PVV iets van 4:1 gaat zijn, dus daar zullen ze ruwweg wel iets van 7000 stemmen uitlopen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:47 schreef BlaZ het volgende:
Son en Breugel wint D66.
1.720.578 stemmen D66
1.718.200 stemmen PVV
Ik heb het even gagekeken en er zouden zo'n 75.000 stemmen in Amsterdam open moeten staan. Daarmee wint D66 zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Amsterdam denk ik dat verhouding D66/PVV iets van 4:1 gaat zijn, dus daar zullen ze ruwweg wel iets van 7000 stemmen uitlopen.
Helaasquote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:00 schreef Hallojo het volgende:
De opkomst blijkt toch groter te zijn dan vorige keer.
Dat zou wel eens een giftig cadeau blijken. Er is enkel een kabinet mogelijk met grote tegenstellingen D66-JA21, PvdA/GL-VVD waardoor instabiliteit waarschijnlijk is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maakt niet zoveel uit.... Rob Jetten mag gaan regeren, en Geert Wilders mag als eerste stoom afblazen tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. En volgens mij vinden beiden het wel goed zo.....
Ja21 ipv Cda?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zou wel eens een giftig cadeau blijken. Er is enkel een kabinet mogelijk met grote tegenstellingen D66-JA21, PvdA/GL-VVD waardoor instabiliteit waarschijnlijk is.
Geef ze een paar maanden en wat uitgevoerde plannen, en die partijen gaan afgeslacht worden in de volgende peilingen/verkiezingen. Ze gaan dan wel de rit uitzitten, maar dan wel als een stel in de koplampen van de PVV starende herten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maakt niet zoveel uit.... Rob Jetten mag gaan regeren, en Geert Wilders mag als eerste stoom afblazen tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. En volgens mij vinden beiden het wel goed zo.....
Wat bedoeld u?quote:
Wie dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:41 schreef asco het volgende:
[..]
Oh dan is het duidelijk wie zal winnen.
Dit ziet er niet gunstig uit voor D66, lijkt me.quote:Nog enkele gemeenten hadden op dat moment hun uitslag nog niet doorgegeven aan de ANP Verkiezingsdienst. Zo is er nog geen uitslag binnen uit Venray, vanwege een brand in het gemeentehuis. In deze Limburgse plaats scoort de PVV altijd goed. Ook Helmond, Epe, Sint Michielsgestel en Oude IJsselstreek zijn nog niet binnen. Onder meer in Helmond en Epe haalde de PVV bij de vorige verkiezingen veel stemmen binnen.
Een grotere PVV is juist slecht nieuws voor de mogelijkheid op een centrumrechts kabinet en in zekere zin goed nieuws voor D66.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit ziet er niet gunstig uit voor D66, lijkt me.
We feliciteren de PVV ja, dus dan hebben we eerst 3 maanden weggegooide tijd om alsnog bij het onvermijdelijke terecht te komenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit ziet er niet gunstig uit voor D66, lijkt me.
Met de huidige zetelverdeling is de JA21 oplossing inderdaad onmogelijkquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Een grotere PVV is juist slecht nieuws voor de mogelijkheid op een centrumrechts kabinet en in zekere zin goed nieuws voor D66.
CU kan daar zo bij qua partijprogramma met hun 3 zetels. Heb je er weer 78.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Met de huidige zetelverdeling is de JA21 oplossing inderdaad onmogelijk
D66, JA21 en CU liggen met z’n drieën wel ver uit elkaar hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
CU kan daar zo bij qua partijprogramma met hun 3 zetels. Heb je er weer 78.
Ik denk dat ze eerder kijken naar BBB vanwege 1e kamer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het werd gisteren eigenlijk al wel duidelijk dat een ruime coalitie van de vier bestuurspartijen de meest logische optie is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder kijken naar BBB vanwege 1e kamer.
Maar dat zal D66 dan wel weer niet willen.
Dit wordt nog wat
Dan kun je een streng migratiebeleid wel helemaal vergeten. Denk niet dat Ja21 daar trek heeft.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Welke optie zie jij dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:21 schreef halfway het volgende:
PvdA?
Nooit. De tegenstellingen zijn veel te groot.
In Nijmegen heeft D66 op een procentje na net niet PvdA/GL verslagen. Dat is ook best opvallendquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:36 schreef Nattekat het volgende:
Mijn VVD-bolwerk is ook helemaal omgeslagen naar D66. Gezellig.
"In Urk"quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:49 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Op Urk is alles gelukkig gewoon weer hoe het was
Ik ben er op zich wel voorstander van om dat weer af te drijven.quote:
Hoe komen die precies op 76?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef AmaninFull het volgende:
Even een simpele vraag met waarschijnlijk een ingewikkeld antwoord, waarom wordt het als vanzelfsprekend geacht dat een coalitie over links niet mogelijk is?
Wat let men om een coalitie te vormen van D66-CDA-GL/PvdA-PvdD-SP-CU, eventueel met die laatste drie partijen in de vorm van gedoogpartners zonder ministers te leveren. Die coalitie zou op 76 zetels uitkomen in de Tweede Kamer, en 32 zetels in de Eerste Kamer. Is dat omdat die coalitie instabiel zou zijn vanwege het hoge aantal partijen? Maar wie bepaalt hoeveel partijen 'te veel' is? Waarom zou vier partijen nog kunnen, maar vijf of zes partijen te veel zijn?
Excuus, je komt dan 3 zetels tekort. Maar goed, for argument's sake, dan zet je er DENK bij, ook een linkse partij, de vraag blijft hetzelfde. Het komt nogal arbitrair over om te zeggen dat vier partijen het maximum is voor een regering,quote:
Op het eiland, in de gemeente.quote:
Het is niet ingewikkeld, het is juist doodsimpel. Met zo'n minimale meerderheid, zoveel partijen en dus zoveel wensen.. dat is gewoon veel te instabiel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:14 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Excuus, je komt dan 3 zetels tekort. Maar goed, for argument's sake, dan zet je er DENK bij, ook een linkse partij, de vraag blijft hetzelfde. Het komt nogal arbitrair over om te zeggen dat vier partijen het maximum is voor een regering,
Liefste dan ook afslepen naar de oceaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben er op zich wel voorstander van om dat weer af te drijven.
Yup en zeker als bij partijen een afsplitsing gedurende de looptijd van een regering ook niet valt uit te sluiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is niet ingewikkeld, het is juist doodsimpel. Met zo'n minimale meerderheid, zoveel partijen en dus zoveel wensen.. dat is gewoon veel te instabiel.
Netjes, een absolute meerderheid voor de SGPquote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:49 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Op Urk is alles gelukkig gewoon weer hoe het was
Strategisch stemmen noemen ze dat..quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:31 schreef Nattekat het volgende:
Zou intens kut zijn als PVV straks toch de grootste is, maar tegelijkertijd vind ik het prachtig dat al die domme tactische PVV-stemmers ervoor hebben gezorgd dat de rechtse coalitie onmogelijk wordt
Ik ben al weer Twitter Wilders moe. En maar gelijk weer zeuren, boos doen, schreeuwen. Die kan de komende jaren weer lekker en in schreeuw rol zittenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:25 schreef TheVulture het volgende:
Als die 1,4% nog voornamelijk buitenlandstemmers en briefstemmers zijn heb ik er wel vertrouwen in dat D66 de grootste wordt in absoluut aantal stemmen. Hoeven we niet naar een Wilders-act te kijken die het proces even kaapt voor de buhne.
VVD gaat nooit met PVV in zee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef TAmaru het volgende:
Het is zeer jammer dat deze optie geen meerderheid heeft trouwens:
PVV-VVD-JA21-FvD-BBB-SGP-50PLUS
73 zetels zo te zien. Geen rechtse meerderheid meer dus in de kamer, maar een centrumlinkse meerderheid.
Ja lekker man een heel stabiel kabinet met 7 partijen waarvan er ook nog een paar zijn waarvan je nu al weet dat er afsplitsingen komen. Als je over een jaar weer wilt stemmen moet je dat zeker doenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef TAmaru het volgende:
73 zetels zo te zien. Geen rechtse meerderheid meer dus in de kamer, maar een centrumlinkse meerderheid.
Centrumlinks? Met die opties kom je op krap 55 zetels uit, in welke wereld is dat een meerderheid in een kamer van 150?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef TAmaru het volgende:
Ja, echt heel jammer dat een radicaalrechtse coalitie vol met marginale ruziepartijtjes geen meerderheid heeft. Dat zou mogelijk nog meer smullen opgeleverd hebben dan de clownerie die we net achter de rug hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef TAmaru het volgende:
De vraag is vooral wat er nog uit Amsterdam komt. Als dat substantieel is lijkt de eerste plaats voor D66 vrij zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:38 schreef heywoodu het volgende:
Oude IJsselstreek heeft de ochtend geopend, het verschil is nog 1195 stemmen
Venray gaat zeker naar de PVV, dus dan gaan ze over D66 heen. De buitenlandse stemmen is wel weer voor D66. En is Amsterdam al helemaal geteld?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:38 schreef heywoodu het volgende:
Oude IJsselstreek heeft de ochtend geopend, het verschil is nog 1195 stemmen
Nog 20% toch in Amsterdam?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:40 schreef alopio het volgende:
[..]
Venray gaat zeker naar de PVV, dus dan gaan ze over D66 heen. De buitenlandse stemmen is wel weer voor D66. En is Amsterdam al helemaal geteld?
Afgezien daarvan zit je dan met een probleem in de eerste kamer. Daar wordt een meerderheid voor een coalitie lastig tenzij je zowel BBB als GL/PvdA op gaat nemen, maar met een middenkabinet inclusief GL/PvdA heb je 35 zetels in de EK zo uit m'n hoofd en omdat je in het midden zit kun je wat makkelijker steun van respectievelijk de linkerzijde of rechterzijde van de coalitie krijgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef AmaninFull het volgende:
Even een simpele vraag met waarschijnlijk een ingewikkeld antwoord, waarom wordt het als vanzelfsprekend geacht dat een coalitie over links niet mogelijk is?
Wat let men om een coalitie te vormen van D66-CDA-GL/PvdA-PvdD-SP-CU, eventueel met die laatste drie partijen in de vorm van gedoogpartners zonder ministers te leveren. Die coalitie zou op 76 zetels uitkomen in de Tweede Kamer, en 32 zetels in de Eerste Kamer. Is dat omdat die coalitie instabiel zou zijn vanwege het hoge aantal partijen? Maar wie bepaalt hoeveel partijen 'te veel' is? Waarom zou vier partijen nog kunnen, maar vijf of zes partijen te veel zijn?
EDIT: zetelaantal is dan 73, dus je zou nog een kleine partij nodig hebben zoals DENK.
D66-GL-PvdA-CDA-SP-CU-PvdD-Volt-Denkquote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Centrumlinks? Met die opties kom je op krap 55 zetels uit, in welke wereld is dat een meerderheid in een kamer van 150?
Eens in de zoveel tijd zo'n clusterfuckkabinet is nog wel vermakelijk, maar het land moet ook geregeerd worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, echt heel jammer dat een radicaalrechtse coalitie vol met marginale ruziepartijtjes geen meerderheid heeft. Dat zou mogelijk nog meer smullen opgeleverd hebben dan de clownerie die we net achter de rug hebben
Daar trapt het CDA natuurlijk nooit in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
D66-GL-PvdA-CDA-SP-CU-PvdD-Volt-Denk
Klopt, maar dit is gewoon even om aan te geven dat deze partijen een meerderheid hebben. Is geen realistische coalitie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar trapt het CDA natuurlijk nooit in.
Ik zou willen dat ze verplicht 4 jaar vol moeten maken met de nieuwe kamer. En als het dan valt, dat ze maar een nieuwe meerderheid zoeken onderling.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat mij betreft gaan ze echt een max tijd zetten op het vormen van een coalitie, want met deze uitslag kan het goed maanden gaan duren. Nederland kan daar niet op wachten.
Plus een restzetel of zo. Ben daar wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
D66 nu weer op kop met +/- 1700 stemmen.
De PVV-stemmer is echt kanjerdom. Ze had beter op die judassen van 21 kunnen stemmen en via die route haar wensen (niet) behartigd zien worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:03 schreef TAmaru het volgende:
Het doet er in Nederland politiek gezien heel weinig toe wie de grootste wordt. Wilders gaat dan natuurlijk eisen dat hij er een PVV-verkenner komt, maar de PVV is politiek gezien eigenlijk wel uitgespeeld op het moment. De kans dat de PVV nog een keer in een coalitie komt is vrijwel nihil denk ik.
Zelfde geldt voor links. Daar had ook beter iedereen op D66 kunnen stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De PVV-stemmer is echt kanjerdom. Ze had beter op die judassen van 21 kunnen stemmen en via die route haar wensen (niet) behartigd zien worden.
of het mag weet ik niet maar het heeft niet zo veel zin. In Nederlands worden er een serie controles gedaan waardoor al op stembusniveau alle fouten eruit gehaald zouden moeten worden (en anders komen die op het PV te staan).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stel dat het verschil ~1.000 stemmen is, kan een partij dan om een hertelling vragen? Want dan zitten we nog dagen te wachten. Of mss weken?
Insert Mission Impossible tunequote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
D66-GL-PvdA-CDA-SP-CU-PvdD-Volt-Denk
JA21 en PVV wijken vrijwel niets van elkaar af op het onderwerp wat voor vermoed ik de meeste (zo niet alle) PVV-ers de reden is om op de PVV te stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor links. Daar had ook beter iedereen op D66 kunnen stemmen.
Als het van mij komt heeft dat meerwaarde.quote:
Ik ben het er op zich wel mee eens dat het mooi was geweest als JA21 veel groter was geworden. Een JA21 met 35 zetels kan echt iets uitrichten natuurlijk. En ze hebben niet dat extreemrechtse imago.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
JA21 en PVV wijken vrijwel niets van elkaar af op het onderwerp wat voor vermoed ik de meeste (zo niet alle) PVV-ers de reden is om op de PVV te stemmen.
D66 en GL-PvdA delen niet een soortgelijk opperonderwerp.
Gewoon the steal stoppen en wat stemmen laten vinden ergens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stel dat het verschil ~1.000 stemmen is, kan een partij dan om een hertelling vragen? Want dan zitten we nog dagen te wachten. Of mss weken?
Die buitenlandse stemmen waren toch al geteld?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
PVV loopt nu in, gaat er misschien nog even overheen. Maar het restant Amsterdam en de buitenlandse stemmen gaan bepalen dat D66 de grootste wordt.
En het torentje bestormen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon the steal stoppen en wat stemmen laten vinden ergens.
Nog even los van het gegeven dat de lijst van eerdmans en co vooral bestaat uit meer of minder leugenachtige opportunisten, met welke poppetjes zouden ze 35 stoeltjes gaan vullen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het er op zich wel mee eens dat het mooi was geweest als JA21 veel groter was geworden. Een JA21 met 35 zetels kan echt iets uitrichten natuurlijk. En ze hebben niet dat extreemrechtse imago.
Dat lijkt mij een fout:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend: opkomst in Bloemendaal 30% lager. Sinkhole?
Volgens de NOS opkomst 88% dus niets aan de handquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een fout:
https://www.heemsteder.nl/opkomst-bloemendaal-869/
Daarom wil D66 een vermogensbelasting voor miljonairs:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:15 schreef Faraday01 het volgende:
Bloemendaal naar D66, dat heb ik nog nooit gezien
Nanninga zou ik met uitspraken als "dobbernegers" toch niet echt salonfahig rechts willen noemenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben het er op zich wel mee eens dat het mooi was geweest als JA21 veel groter was geworden. Een JA21 met 35 zetels kan echt iets uitrichten natuurlijk. En ze hebben niet dat extreemrechtse imago.
Als dat zo is, ga ik mijn huis aflossen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Daarom wil D66 een vermogensbelasting voor miljonairs:
Deze geldt voor mensen met een vermogen boven de 1 miljoen euro in box 3 (de eigen woning telt dus niet mee).
Boven de 2 miljoen gaat een hoger tarief gelden.
Holy fuck lol, 29%? Dat is nog 4% meer dan Haarlemquote:
Wat is het tarief dat D66 wil hanteren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Daarom wil D66 een vermogensbelasting voor miljonairs:
Deze geldt voor mensen met een vermogen boven de 1 miljoen euro in box 3 (de eigen woning telt dus niet mee).
Boven de 2 miljoen gaat een hoger tarief gelden.
Geen idee, heb het van: https://d66.nl/nieuws/eerlijk-delen-om-samen-vooruit-te-komen/quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:21 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wat is het tarief dat D66 wil hanteren?
Mooi staaltje spindoctering hiero: "Daarom zegt D66: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. We zorgen dat vermogen op een eerlijke manier wordt belast."quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geen idee, heb het van: https://d66.nl/nieuws/eerlijk-delen-om-samen-vooruit-te-komen/
Ik heb ook weinig met de CU maar Ceder is een kwalitatief goed kamerlid net als Grinwis. Daar heb je inhoudelijk meer aan dan aan 25 PVV'ersquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:22 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn voor Mirjam Bikker en Don Ceder dat de CU op 3 blijft staan, vind dat toch ondanks dat ik weinig kan met hun kerkelijke standpunten toch een fijne partij om erbij te hebben
O ik las net bij de NOS:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die buitenlandse stemmen waren toch al geteld?
VVD is wel erg naar rechts geschoven de laatste jaren om kiezers bij de PVV weg te houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:22 schreef TAmaru het volgende:
Het is wel opvallend dat zoveel mensen blijkbaar heel makkelijk heen en weer bewegen tussen VVD en D66. Er werd wel eens beweerd dat die partijen dichtbij elkaar zitten op het spectrum, maar ik vind dat de verschillen toch erg groot zijn.
Daarmee is het totaal niet meer spannend want daar zal de verhouding D66-PVV zo maar 4 of 5 staat tot 1 zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
O ik las net bij de NOS:
"Ook het resultaat van de ruim 135.000 briefstemmers uit het buitenland die een stembiljet hebben aangevraagd volgt nog."
Voor veel mensen is minder islam en minder buitenlanders nu eenmaal het belangrijkst.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Revanches het volgende:
Toch triest om te zien dat er zoveel rechtse partijen zijn die stemmen hebben gekregen en ons land de afgrond in boren door te bezuinigen op zorg, onderwijs etc. En het is al zo verschrikkelijk in de zorg. En mensen maar juichen dat links verliest...
Ik vind het dan ook helemaal niet zo spannend (als dat klopt), aangezien er nog tienduizenden stemmen uit Amsterdam moeten binnenkomen én de briefstemmers uit het buitenland. Die gaan ruim over de paar duizend verschillen heen die we nog her en der binnenkrijgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daarmee is het totaal niet meer spannend want daar zal de verhouding D66-PVV zo maar 4 of 5 staat tot 1 zijn
Ja, maar buitenlanders…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Revanches het volgende:
Toch triest om te zien dat er zoveel rechtse partijen zijn die stemmen hebben gekregen en ons land de afgrond in boren door te bezuinigen op zorg, onderwijs etc. En het is al zo verschrikkelijk in de zorg. En mensen maar juichen dat links verliest...
De enige mogelijkheid om de problemen in de zorg op te lossen is om de kosten directer aan mensen door te berekenen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Revanches het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat er met dit kabinet eindelijk iets gedaan wordt aan slecht betaalde arbeidsmigratie met weinig toegevoegde waarde voor Nederland. Ik heb echt mensonterende zaken gezien in steden en vakantieparken van arbeidsmigranten die uitgebuit worden. Daar moeten we echt keuzes maken wat we wel en niet meer willen faciliteren in Nederland. En ja ik kijk naar jullie glastuinbouw en de slachthuizen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor veel mensen is minder islam en minder buitenlanders nu eenmaal het belangrijkst.
Absoluut. Ik blijf het bijzonder vinden. Voor een groot deel van Nederland is het ikke ikke ikke en de rest kan lekker stikke.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar buitenlanders…
Nee, met de huidige uitslag kunnen we bevriezing van het basispakket verwachten, grotendeels stoppen van huishoudelijke hulp voor ouderen, bezuinigingen op de WMO, bezuinigingen op langdurige zorg en gehandicaptenzorg en forse bezuinigingen op verzorgingshuizen (tot sluiting aan toe).
Zie de CPB doorrekeningen. Komt rechtstreeks uit de ingeleverde plannen van D66, VVD en CDA.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er geen kabinet gaat komen. In maart gaan we voor de gemeenteraadsverkiezingen naar de stembus. Verkeerde partnerkeuzes of teveel toegeven aan je idealen gaat je stemmen kosten in de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:30 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als er niet 1 restzetel bij D66, CDA, VVD of JA21 terecht komt kunnen we met zwaar aangrenzende zekerheid heel snel weer gaan stemmen.
Zelfs dan is het niet mogelijk om 1 op 3 mensen in de zorg te laten werken. Wat er moet gebeuren is de verhouding zorgenden en zorgvragenden meer in balans (of op een gezonde verhouding ) te krijgen. Dat zou kunnen door preventie maar dat is wel een lastige. Het grootste probleem dat nederland heeft, is een vergrijsde demografie. Wat daar zou helpen is meer jonge werkende immigranten maar daar zal ik maar niet over beginnen. Een andere optie is wachten tot de grijze golf voorbij is en hopen dat de boodschappen om meer kinderen te krijgen niet aanslaat anders hebben we over 40 jaar weer een grijze golf.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De enige mogelijkheid om de problemen in de zorg op te lossen is om de kosten directer aan mensen door te berekenen.
Dat staat qua bestuur best los van elkaar, gelukkig.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er geen kabinet gaat komen. In maart gaan we voor de gemeenteraadsverkiezingen naar de stembus. Verkeerde partnerkeuzes of teveel toegeven aan je idealen gaat je stemmen kosten in de gemeenteraadsverkiezingen.
Dit wordt niks
Dat is lastig als je niet weet welke stembureaus er nog niet geteld zijn in Amsterdam en Hilversum.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Laat nou even zien wat vorige keer is gestemd bij de resterende gemeenten...
Toch triest om te zien dat er zoveel linkse partijen zijn die stemmen hebben gekregen en ons land de afgrond in boren door migratie en criminaliteit niet aan te pakken. En het is al zo verschrikkelijk op veel plekken. En mensen maar juichen dat de PVV veel zetels verliest…quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Revanches het volgende:
Amsterdam, hilversum,almere en de BES eilanden zeiden ze net bij de NOSquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:38 schreef x3rius het volgende:
Alleen Epe en Venray nog? Beide zwaar PVV favoriet in 2023
Ja niet dus want er komen ook nog stemmen uit Amsterdam, Hilversum en van de briefstemmers. Alle 3 zwaar op de hand van D66quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:38 schreef x3rius het volgende:
Nee, D66 wordt de grootste. Kan niet anders als je kijkt wat er nog moet binnenkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:38 schreef x3rius het volgende:
Zelfs met een meerderheid aan die zijde is het inderdaal al ongekend lastig, of iemand moet ineens bloed geil van regeren worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er geen kabinet gaat komen. In maart gaan we voor de gemeenteraadsverkiezingen naar de stembus. Verkeerde partnerkeuzes of teveel toegeven aan je idealen gaat je stemmen kosten in de gemeenteraadsverkiezingen.
Dit wordt niks
Ik snap niet hoe dit niet op het conto van die linkse partijen zelf komt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Revanches het volgende:
Op zich is het maar beter ook, want dan kunnen we dat hele toneelstukje dat de PVV nog met een verkenner wil komen overslaanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, D66 wordt de grootste. Kan niet anders als je kijkt wat er nog moet binnenkomen.
Lijkt spannend, is het niet.
Daarom, dat is voor iedereen gewoon het beste.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich is het maar beter ook, want dan kunnen we dat hele toneelstukje dat de PVV nog met een verkenner wil komen overslaan
Dat kan ook als PVV wel de grootste is, er is nergens vastgelegd dat ze er recht op hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich is het maar beter ook, want dan kunnen we dat hele toneelstukje dat de PVV nog met een verkenner wil komen overslaan
Weet ik niet. Je hebt hele hordes idioten die strategisch PVV hebben gestemd zodat ze de grootsten worden. Laat hun maar zien dat het geen drol uitmaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die zorgen er weer voor dat coalitievorming zo goed als onmogelijk is en Nederland nauwelijks bestuurbaar. Lekker bezigquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet ik niet. Je hebt hele hordes idioten die strategisch PVV hebben gestemd zodat ze de grootsten worden. Laat hun maar zien dat het geen drol uitmaakt.
Misschien minderheidskabinet met gedoogdconstructie ofzo.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zelfs met een meerderheid aan die zijde is het inderdaal al ongekend lastig, of iemand moet ineens bloed geil van regeren worden.
Maar als dat op 75 blijft is het bij voorbaat al kansloos.
Ze zorgen ervoor dat de coalitie niet over rechts kan, dat vind ik persoonlijk dusdanig hilarisch dat ik het niet eens heel erg vind.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zorgen er weer voor dat coalitievorming zo goed als onmogelijk is en Nederland nauwelijks bestuurbaar. Lekker bezig
Heel veel mensen hebben net zo goed strategisch D66 gestemd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet ik niet. Je hebt hele hordes idioten die strategisch PVV hebben gestemd zodat ze de grootsten worden. Laat hun maar zien dat het geen drol uitmaakt.
Wat is dat voor faal stad. Serieusquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Op RTL4 werd net gemeld dat een woordvoerder uit Amsterdam heeft gezegd dat de definitieve uitslag pas morgenavond komt
Maar dat kan ECHT niet @Femkequote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Op RTL4 werd net gemeld dat een woordvoerder uit Amsterdam heeft gezegd dat de definitieve uitslag pas morgenavond komt
Werkschuw tuig daarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Ach, iemand is zuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Heel veel mensen hebben net zo goed strategisch D66 gestemd.
Het is niet alsof Nederlandse kiezers nou zo honk vast zijn
Altijd weer die buitenlanders die niet doorwerken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Shitholequote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef alopio het volgende:
[..]
Wat is dat voor faal stad. Serieus
Wat op zich ook weer een onduidelijk bericht van RTL is, want gaat dat om de uitslag op kandidatenniveau of op partijniveau. Dat eerste is niet vreemd, het tweede zou niet fraai zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar dat kan ECHT niet @:Femke
Knap dat je uit mijn post kan halen dat ik zogenaamd zuur zou zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, iemand is zuur.
"Ja maar hullie" doet het nooit goed.
Lasbril lijkt mij wel zo'n iemand, die zou zijn vrouw nog verkopen als hij daar mee zou kunnen regeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zelfs met een meerderheid aan die zijde is het inderdaal al ongekend lastig, of iemand moet ineens bloed geil van regeren worden.
Maar als dat op 75 blijft is het bij voorbaat al kansloos.
Ja hoi, zwevende D66 stemmer hier.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Knap dat je uit mijn post kan halen dat ik zogenaamd zuur zou zijn
Jij denkt dat D66 van 9 naar 26 zetels gaat puur op eigen kracht? Daar zitten geen hoop zwevende en strategische stemmers bij?
Dan denk jij dat niet joh, whateverquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja hoi, zwevende D66 stemmer hier.
Dat heeft toch niets met strategisch stemmen te maken
Beetje zoals in de VS, waar Trumpisten destijds helemaal van het padje waren dat bepaalde staten tóch naar Biden gingen ondanks dat urenlang duidelijk was dat er nog heel erg veel stemmen uit Democratische bolwerken moesten komenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, D66 wordt de grootste. Kan niet anders als je kijkt wat er nog moet binnenkomen.
Lijkt spannend, is het niet.
Makkelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:56 schreef xzaz het volgende:
Dat gaat D66 toch wel winnen met Amsterdam?
Ligt eraan hoeveel stemmen er in Amsterdam nog moeten worden geteld, die hebben al wel een voorlopige uitslag opgegeven toch?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:56 schreef xzaz het volgende:
Dat gaat D66 toch wel winnen met Amsterdam?
Het hangt natuurlijk af van de vraag of je 'constructieve oppositie' gaat krijgen of dat oppositiepartijen vooral nee gaan zeggen omdat een plan van de regering afkomt. En zeker ook als het zwaartepunt daarmee juist richting een flank uitvalt, kunnen respectievelijk D66 of VVD daar toch niet heel content mee zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:53 schreef Zorro het volgende:
Ik snap het probleem niet om D66/CDA/VVD te doen.
De kamer is dan dusdanig verdeeld verder dat je altijd wel een meerderheid voor je plannen vindt, onmogelijk dat iedereen tegen stemt.
En meteen geen gezeik met verkeerde combi's die de gemeenteraadsverkiezingen gaan kosten.
Las nog 20% ofzo.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel stemmen er in Amsterdam nog moeten worden geteld, die hebben al wel een voorlopige uitslag opgegeven toch?
Jepquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beetje zoals in de VS, waar Trumpisten destijds helemaal van het padje waren dat bepaalde staten tóch naar Biden gingen ondanks dat urenlang duidelijk was dat er nog heel erg veel stemmen uit Democratische bolwerken moesten komen
Buitenland komt ook nog. Zal ook ruim voor D66 zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel stemmen er in Amsterdam nog moeten worden geteld, die hebben al wel een voorlopige uitslag opgegeven toch?
Maakt wel uit voor het sentiment en voor de snelheid van de formatie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef Monolith het volgende:
Of D66 of de PVV nou de meeste stemmen haalt lijkt me niet zo relevant. Hooguit loopt je formatie wat vertraging op.
WierdEDquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Wierd Duk.
Laten we Gom van Strien weer tot formateur benoemen!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
PVV als partij die het voortouw mag nemen lijkt me voor Nederland allesbehalve goed. We moeten door!
Die kan niet genoeg klappen krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Wierd Duk.
Marjolein Faber want die is beleidquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Laten we Gom van Strien weer tot formateur benoemen!
Die paar dagen maken het verschil vast niet. Ik heb ook het idee dat Wilders helemaal niet zit te wachten om weer in een kabinet te stappen. Die voelt zich veel comfortabeler als beste stuurman aan wal zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Al was hij dat zelf onder Schoof de facto ook gewoon.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maakt wel uit voor het sentiment en voor de snelheid van de formatie.
De zure reacties zijn altijd genot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:58 schreef Monolith het volgende:
Of D66 of de PVV nou de meeste stemmen haalt lijkt me niet zo relevant. Hooguit loopt je formatie wat vertraging op.
Is die nog op vrije voeten?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hoezo ironisch?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is wel ironisch als de buitenlandse stemmers D66 boven PVV tillen komende dinsdag
Stad van Falende Femke.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef Faraday01 het volgende:
Welke wappies komen daar nu bij? Je had eerst alleen Thierry, Lidewij en Gideon toch?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:03 schreef -0- het volgende:
7 pro Rusland zetels is wel heel treurig weer
Dan heeft Geert toch gelijk dat het aan de buitenlanders ligtquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is wel ironisch als de buitenlandse stemmers D66 boven PVV tillen komende dinsdag
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:50 schreef TjjWester het volgende:
Jarenlang is Rutte verguist en nu hebben mensen opeens weer heimwee naar hem.
Het kan raar lopen.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet neonazi's Pepijn van Houwelingen en Freek Jansen niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Welke wappies komen daar nu bij? Je had eerst alleen Thierry, Lidewij en Gideon toch?
Nijmegen is dan ook onleefbaar geworden door dat linkse beleid daar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:39 schreef Caland het volgende:
[..]
In Nijmegen heeft D66 op een procentje na net niet PvdA/GL verslagen. Dat is ook best opvallend
De leukste en fijnste stad van het land <3quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Nijmegen is dan ook onleefbaar geworden door dat linkse beleid daar.
Ik lees overal berichten van stembiljetten waar de hele PVV-lijst rood is ingekleurd. Zal wel ergens een oproep op twitter voor gedaan zijn. Dát is ironisch bij de huidige tussenstand.quote:
Echt ontzettend onleefbaar, er is de afgelopen 10 jaar bijna een stad bijgebouwd aan de overkant van de Waal en de terrassen zitten elke dag ramvol.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Nijmegen is dan ook onleefbaar geworden door dat linkse beleid daar.
Die zaten niet meer in de kamer toch? Die komen er dus sowieso bij en dan hebben ze vast nog 2 idioten gevonden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vergeet neonazi's Pepijn van Houwelingen en Freek Jansen niet.
Bepaald geen sinecure.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef halfway het volgende:
Leuk voor Geert maar de kamer bepaald wie mag gaan formeren.
Die gaat sowieso een hertelling eisen jaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef xzaz het volgende:
Geert gaat een Trumpje doen. Mother fucker let maar op.
Ja ik bedoelde: die namen ken je iig wel als zijnde de idioten die er weer bij komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zaten niet meer in de kamer toch? Die komen er dus sowieso bij en dan hebben ze vast nog 2 idioten gevonden.
Dat lijkt me met een uitslag die zo dicht bij elkaar zit ook legitiem, hoezeer ik PVV ook haatquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die gaat sowieso een hertelling eisen ja
Faber! Je bedoelt denk ik informateur, of nog waarschijnlijker verkenner.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Stel dat PVV net de grootste wordt dan lijkt het mij het handigste dat Wilders zelf als verkenner wordt aangewezen om te gaan proberen een meerderheid bij elkaar te sprokkelen. Als dat lukt, OK so be it, en als het niet lukt is dat tenminste geen thema meer.quote:
Epe is gevallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:12 schreef Faraday01 het volgende:
Epe naar de PVV maar de marges zijn klein
Daar komt Marc Overmars vandaanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:12 schreef Faraday01 het volgende:
Epe naar de PVV maar de marges zijn klein
Eens aangezien Femke ineens meer tijd nodig heeft om te tellen. Dat riekt naar sjoemelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat lijkt me met een uitslag die zo dicht bij elkaar zit ook legitiem, hoezeer ik PVV ook haat
Mijn heidense buren, wat doe je.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:12 schreef Faraday01 het volgende:
Epe naar de PVV maar de marges zijn klein, PVV heeft nu 2340 stemmen meer.
Oh, ze telt zelfquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Eens aangezien Femke ineens meer tijd nodig heeft om te tellen. Dat riekt naar sjoemelen.
Zonde van de tijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Stel dat PVV net de grootste wordt dan lijkt het mij het handigste dat Wilders zelf als verkenner wordt aangevezen om te gaan proberen een meerderheid bij elkaar te sprokkelen. Als dat lukt, OK so be it, en als het niet lukt is dat tenminste geen thema meer.
Ja wappies zitten overalquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Eens aangezien Femke ineens meer tijd nodig heeft om te tellen. Dat riekt naar sjoemelen.
PVV of SGP, het is allebei niet bestquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mijn heidense buren, wat doe je.
Wilders zal liever zelf de rol van de weggepeste blijven houden. Dat klopt.quote:
Je mag gewoon bij het tellen zijn hoor, pak de auto of fiets als je de wappie uit wil hangen zou ik zeggenquote:
Dan gaat ie roepen dat het op een ander stembureau gebeurt dan waar hij bij aanwezig was. Wappies vinden altijd een drogredenering die hun punt doet kloppen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Je mag gewoon bij het tellen zijn hoor, pak de auto of fiets als je de wappie uit wil hangen zou ik zeggen
Ik vind dat als de PVV op 3 stemmen verliest, dat er een kabinet D66-VVD-GL/PvdA-CDA moet komen, maar ter compensatie wel met Marjolein Faber als minister-president!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:15 schreef Jojoke het volgende:
Geert gaat 4 jaar klagen dat hij de premier had moeten zijn als hij nipt de grootste wordt. Hoewel we volksvertegenwoordigers hebben gekozen en geen premier.
Net als Venray.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat we Faber weer een belangrijke post moeten gevenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat als de PVV op 3 stemmen verliest, dat er een kabinet D66-VVD-GL/PvdA-CDA moet komen, maar ter compensatie wel met Marjolein Faber als minister-president!
Jaaaaalalalalalalaaaa jaaaalalalaalaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:21 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Er was eens een meisje uit Epe,
Die had het voltooid deelwoord niet goed begrepen.
Ze vroeg na de daad,
Met haar mond nog vol zaad:
"Heb ik nu gepijpt of gepepen?"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen moet mee kunnen doen maar een kiesdrempel in de tweede kamer zou wel eens onvermijdelijk kunnen worden. We gaan richting de 150 partijen zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:21 schreef -0- het volgende:
De kleinste partij heeft op dit moment 141 stemmen. Gezien de overdaad aan deelnemende partijen zou daar nog wel eens iets op bedacht mogen worden waardoor dit niet mee kan doen.
Je hoeft geen Wappie te zijn om Femke niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Je mag gewoon bij het tellen zijn hoor, pak de auto of fiets als je de wappie uit wil hangen zou ik zeggen
Geen coalitie mogelijk met dit kippenhok.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iedereen moet mee kunnen doen maar een kiesdrempel in de tweede kamer zou wel eens onvermijdelijk kunnen worden. We gaan richting de 150 partijen zo.
Er moet nog een deel Almere begreep ikquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:25 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Wat een close call, nog nooit vertoond, mvg Maduc![]()
Sorry, ga niet alles bijlezen, wat moet er nu nog binnen komen? PVV-bolwerk Venray nog, Amsterdam waar D66 groter is morgenavond, briefstemmers volgende week? Welke andere gemeentes komen er nog aan vandaag?
Zijn er cijfers te vinden van die briefstemmers tijdens vorige verkiezingen? Ik kan me ergens niet voorstellen dat daar veel PVV tussen zit...
Almere is PVV vooral, toch? Plottwist??quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er moet nog een deel Almere begreep ik
Ligt er maar net aan welke wijken er nog geteld moeten worden maar dat zal ongetwijfeld ook voor Amsterdam gelden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Almere is PVV vooral, toch? Plottwist??
Er wordt hier dan ook wel met debiele takes gesmeten.quote:
Dat mag gewoon hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik lees overal berichten van stembiljetten waar de hele PVV-lijst rood is ingekleurd. Zal wel ergens een oproep op twitter voor gedaan zijn. Dát is ironisch bij de huidige tussenstand.
Ik ga gewoon rustig genieten van de Grote Formatie Show.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er wordt hier dan ook wel met debiele takes gesmeten.
Ja, je mag ook je stembiljet door de papierversnipperaar doen of door de plee spoelen.quote:
Gelukkig met rust in de portemonnee.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik ga gewoon rustig genieten van de Grote Formatie Show.
Yepquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, je mag ook je stembiljet door de papierversnipperaar doen of door de plee spoelen.
Bij door de plee spoelen zal er misschien wel de discussie ontstaan of je de WC niet verstopt hebt met dat enorme ding, dus misschien moet je dan wel betalen voor de loodgieter als ie niet van jezelf is.quote:
Zeker weer een lifehack van een of andere zoomer op TikTok: "Met deze truc telt je stem meerdere keren!".quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik lees overal berichten van stembiljetten waar de hele PVV-lijst rood is ingekleurd. Zal wel ergens een oproep op twitter voor gedaan zijn. Dát is ironisch bij de huidige tussenstand.
Als dat een contract is om zich de rest van zijn leven niet in een straal van 2 km van de ArenA te begeven, dan lijkt me dat prima.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een beetje alsof mensen vinden dat Heitinga een contract voor het leven verdient.
Daar ben ik het wel mee eens eigenlijkquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een beetje alsof mensen vinden dat Heitinga een contract voor het leven verdient.
Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke wijken er nog geteld moeten worden maar dat zal ongetwijfeld ook voor Amsterdam gelden.
Zolang het je 't betaalt... npquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij door de plee spoelen zal er misschien wel de discussie ontstaan of je de WC niet verstopt hebt met dat enorme ding, dus misschien moet je dan wel betalen voor de loodgieter als ie niet van jezelf is.
Dat weet ik nietquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?
Ik denk eerder dat de bedoeling was om hiermee te laten tonen hoe boos je op Dilan , Omzicht, Rutte, Gates, het WEF en de NPO bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker weer een lifehack van een of andere zoomer op TikTok: "Met deze truc telt je stem meerdere keren!".
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan PVVquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Typfoutje?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Waar vind je deze peiling?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zag gisteren een peiling van die briefstemmers en daar stond PVV niet ver achter D66.
Klopt die 120.000 van mij klopt niet dat was op basis van de kiesgerechtigden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-buitenland-a4911235quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Typfoutje?
[..]
Waar vind je deze peiling?
12.000 ondervraagden van de 136.272. Zeg 1 op de 10. Het is een indicatie ja...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-buitenland-a4911235
PVV stond zelfs iets voor D66.
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.
Dat hoeft ook weer niet zo lang te duren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
Nou ja, de kamer stelt de informateur aan natuurlijk. Je kunt een paar dagen een ritueel dansje gaan doen, maar nogmaals, volgens mij zit Wilders ook helemaal niet te wachten op weer zo'n fiasco als Schoof I. Die voelt zich veel comfortabeler zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Is voor hem bovendien ook electoraal veel handiger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat de respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
Cohen, 31-30.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Kleinste verschil sinds 2010. Was toen tussen Rutte (VVD) en Samsom (PvdA) meen ik me te herinneren...
Zoiets inderdaad. Als hiervan 23% naar d66 gaat en 7% naar pvv is het gedaanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.
Nee okay maar de kamer kijkt echt in eerste instantie naar wat Jetten en/of Wilders willen en zullen dan daarin meegaan, dat de kamer de informateur aanstelt is echt puur symbolisch, uiteindelijk beslist Jetten en/of Wilders al dan niet in een achterkamer wie de informateur wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de kamer stelt de informateur aan natuurlijk. Je kunt een paar dagen een ritueel dansje gaan doen, maar nogmaals, volgens mij zit Wilders ook helemaal niet te wachten op weer zo'n fiasco als Schoof I. Die voelt zich veel comfortabeler zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Is voor hem bovendien ook electoraal veel handiger.
Helemaal gelijk aan. Maar Wilders zat al te blazen dat hij gaat beginnen met formeren als ze de grootste worden(wat zijn goed recht is), maar dat is in de praktijk 2 maand weggegooide tijd en kansloze coalities onderzoeken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.
De sleutelrol ligt volgens mij bij de VVD. Die hebben tot nu toe alleen de combinatie met Ja21 als optie om een meerderheid te maken als GL/PVDA en PVV blijven uitsluiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
En FvD, jawel!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De sleutelrol ligt volgens mij bij de VVD. Die hebben tot nu toe alleen de combinatie met Ja21 als optie om een meerderheid te maken als GL/PVDA en PVV blijven uitsluiten.
https://onderzoek.amsterd(...)merverkiezingen-2023quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:49 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad. Als hiervan 23% naar d66 gaat en 7% naar pvv is het gedaan
Maar op dit moment is er dus geen meerderheid met JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De sleutelrol ligt volgens mij bij de VVD. Die hebben tot nu toe alleen de combinatie met Ja21 als optie om een meerderheid te maken als GL/PVDA en PVV blijven uitsluiten.
Twee jaar terug scoorde D66 niet zoveel natuurlijkquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
https://onderzoek.amsterd(...)merverkiezingen-2023
Vorige verkiezingen lagen ze dicht bij elkaar. Maar oke, denk dat dat verschil nu wel groter is. Wellicht zijn ook wat stemmers van GL/PvdA overgestapt naar D66...
Ik heb zo'n vermoeden dat als Wilders de grootste wordt hij dit volledig gaat uitmelken. Echt weken lang gezeur over hoe iedereen tegen hem is en weet ik veel wat allemaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Remco het volgende:
[..]
Helemaal gelijk aan. Maar Wilders zat al te blazen dat hij gaat beginnen met formeren als ze de grootste worden(wat zijn goed recht is), maar dat is in de praktijk 2 maand weggegooide tijd en kansloze coalities onderzoeken.
Vandaar is het zeker wel van belang wie de grootste wordt.
Daarom, verschil zal groter zijn. In 2021 wonnen ze met 23%, PVV had toen 5% van de stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Twee jaar terug scoorde D66 niet zoveel natuurlijk
Gom van Strien als informateurquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Wilders gaat de boel waarschijnlijk nog even frustreren voordat hij met pensioen gaat mocht hij de grootste worden, en dat is zijn goed recht.
Wilders kan niet met pensioen want dan moet ie zn beveiliging zelf gaan betalenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Wilders gaat de boel waarschijnlijk nog even frustreren voordat hij met pensioen gaat mocht hij de grootste worden, en dat is zijn goed recht.
Nou zo werkt dat gelukkig niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:02 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Wilders kan niet met pensioen want dan moet ie zn beveiliging zelf gaan betalen
Het is iemands goed recht om de boel te frustreren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:59 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik vraag me eerder af of dat altijd al zo was of alleen nu.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Amsterdam zegt morgenavond pas met een volledige uitslag te komen, dat kan toch niet
Het is de grootste partij zijn goed recht om te proberen een coalitie te maken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is iemands goed recht om de boel te frustreren?
Bijzondere kijk op zaken.
Je hebt gelijk. Is 75 nuquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar op dit moment is er dus geen meerderheid met JA21.
Het percentage is gewoon het percentage van de stemmen van het aantal getelde stemmen. Dus je zou die overgebleven 20% die nog niet geteld is op dezelfde manier kunnen verwerken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:13 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ik probeer een rekensommetje te maken hoeveel stemmen D66 en PVV obv 81% van de stemmen hebben in Amsterdam obv deze artikels:
https://www.amsterdam.nl/(...)e-kamerverkiezingen/
https://www.parool.nl/ver(...)te-winnaar~bba30c03/
Het Parool rept over 95.000 stemmers van GL/PvdA (27,4%). Waar baseren ze dat op? Obv het aantal inwoners, het opkomstpercentage en die 81% kom ik veel hoger uit. Maar ik zal zelf wel ergens een foutje maken.![]()
Stevie Wonder ook niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:14 schreef Felagund het volgende:
Floor Bremer kan helemaal niets zien.
Haha, ik had mijn post aangepast.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het percentage is gewoon het percentage van de stemmen van het aantal getelde stemmen. Dus je zou die overgebleven 20% op dezelfde manier kunnen verwerken.
Aldus rekenmachine AIquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het percentage is gewoon het percentage van de stemmen van het aantal getelde stemmen. Dus je zou die overgebleven 20% die nog niet geteld is op dezelfde manier kunnen verwerken.
Dus PVV 7.3% van de overgebleven 80-10.000 stemmen en D66 23.4%. Dat zal niet heel verschillend zijn van de uiteindelijke uitslag daar. Dus zo'n 10-15.000 stemmen gaat D66 daar pakken t.o.v. de PVV.
Nee, die 80% is al verwerkt in de cijfers die we nu zien. We wachten op de overgebleven 20%.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:18 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Obv 81% van de stemmen (in totaal 346.715) zou D66 dus ruim 81K stemmen halen en de PVV 25K. Dit lijkt beslist in het voordeel van D66. Wellicht ook weer terug naar 27 zetels dus dan heb je nog net meerderheid met JA21 erbij.
Maar oke, effe afwachten.
Het aantal boven de 18 jaar ook niet. Het gaat over het aantal ingeleverde stempassen. Dat aantal weten ze al lang en daar zijn de percentages van.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Haha, ik had mijn post aangepast.Het aantal inwoners is uiteraard geen graadmeter, want pas als je 18 bent mag je stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |