Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welke wijken er nog geteld moeten worden maar dat zal ongetwijfeld ook voor Amsterdam gelden.
Zolang het je 't betaalt... npquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij door de plee spoelen zal er misschien wel de discussie ontstaan of je de WC niet verstopt hebt met dat enorme ding, dus misschien moet je dan wel betalen voor de loodgieter als ie niet van jezelf is.
Dat weet ik nietquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?
Ik denk eerder dat de bedoeling was om hiermee te laten tonen hoe boos je op Dilan , Omzicht, Rutte, Gates, het WEF en de NPO bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zeker weer een lifehack van een of andere zoomer op TikTok: "Met deze truc telt je stem meerdere keren!".
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Maar zijn die aantallen niet gewoon geextrapoleerd aan de hand van wat ze tot dan toe hadden geteld?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan PVVquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de voorlopige uitslag zoals die wordt gerapporteerd gewoon gebaseerd op de daadwerkelijk getelde stemmen.
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Typfoutje?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Waar vind je deze peiling?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zag gisteren een peiling van die briefstemmers en daar stond PVV niet ver achter D66.
Klopt die 120.000 van mij klopt niet dat was op basis van de kiesgerechtigden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-buitenland-a4911235quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:40 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Typfoutje?
[..]
Waar vind je deze peiling?
12.000 ondervraagden van de 136.272. Zeg 1 op de 10. Het is een indicatie ja...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-buitenland-a4911235
PVV stond zelfs iets voor D66.
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:37 schreef Remco het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten er nog 120.000 stemmen worden geteld en met de verhouding D66/PVV wordt het geeneens spannend. Dan pakt D66 zo 10.000 stemmen meer dan D66
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.
Dat hoeft ook weer niet zo lang te duren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
Nou ja, de kamer stelt de informateur aan natuurlijk. Je kunt een paar dagen een ritueel dansje gaan doen, maar nogmaals, volgens mij zit Wilders ook helemaal niet te wachten op weer zo'n fiasco als Schoof I. Die voelt zich veel comfortabeler zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Is voor hem bovendien ook electoraal veel handiger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat de respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
Cohen, 31-30.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[ afbeelding ]
Kleinste verschil sinds 2010. Was toen tussen Rutte (VVD) en Samsom (PvdA) meen ik me te herinneren...
Zoiets inderdaad. Als hiervan 23% naar d66 gaat en 7% naar pvv is het gedaanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik lees dat er nog 87.000 stemmen uit Amsterdam komen dan lijkt het me idd niet echt spannend meer te worden.
Nee okay maar de kamer kijkt echt in eerste instantie naar wat Jetten en/of Wilders willen en zullen dan daarin meegaan, dat de kamer de informateur aanstelt is echt puur symbolisch, uiteindelijk beslist Jetten en/of Wilders al dan niet in een achterkamer wie de informateur wordt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de kamer stelt de informateur aan natuurlijk. Je kunt een paar dagen een ritueel dansje gaan doen, maar nogmaals, volgens mij zit Wilders ook helemaal niet te wachten op weer zo'n fiasco als Schoof I. Die voelt zich veel comfortabeler zonder enige vorm van verantwoordelijkheid. Is voor hem bovendien ook electoraal veel handiger.
Helemaal gelijk aan. Maar Wilders zat al te blazen dat hij gaat beginnen met formeren als ze de grootste worden(wat zijn goed recht is), maar dat is in de praktijk 2 maand weggegooide tijd en kansloze coalities onderzoeken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar het boeit vrij weinig of een van die twee nu 10k stemmen meer heeft dan de ander. We hebben in Nederland geen systeem waarbij de partij met de meeste stemmen 'wint'. We hebben proportionele representatie en om een regering te vormen moet er ge(ïn)formeerd worden. En voor dat proces maakt het weinig uit of een van deze twee partijen een paar stemmen meer haalt. Er moet een coalitie gevormd worden en tenzij morgen partijen als D66, CDA en VVD radicaal draaien zal de PVV geen onderdeel uit maken van die coalitie.
De sleutelrol ligt volgens mij bij de VVD. Die hebben tot nu toe alleen de combinatie met Ja21 als optie om een meerderheid te maken als GL/PVDA en PVV blijven uitsluiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar het is goed gebruik in Nederland (en Jetten zei gisteren dat te respecteren) dat degene met de meeste stemmen het voortouw neemt in de formatie, dus het zorgt in ieder geval voor ruis en vertraging in de formatie mocht PVV de grootste worden.
En FvD, jawel!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De sleutelrol ligt volgens mij bij de VVD. Die hebben tot nu toe alleen de combinatie met Ja21 als optie om een meerderheid te maken als GL/PVDA en PVV blijven uitsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |