abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219096227

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_219096326
Ik heb zo ontzettend de pest in, dat ik m'n post nog maar een keer herhaal:

Tja, als de GOP enkel voor de macht gaat, de SC politiek bedrijft, 'adults in the room' wegduiken, checks en balances niet meer werken, dan is het wel een beetje afgelopen met het Amerika zoals we dat kenden.

Het was nooit een sociaal-democratie, maar een asociale democratie. Nu wordt het een brute autocratie.

Insert vele vloeken ende tirades.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219096413
Er is iets heel erg mis met de 'checks and balances' . Een Amerikaanse trots.
Het werkt niet bij een foute president, een liegende corrupte wannabeedictator.
Te veel grondwettelijke macht voor de president en de supreme court.
Het congress roept hem niet tot de orde, laat staan afzetten.
Het supreme court is geinfiltreerd met zijn fans.... Loyaal aan hem, minder loyaal aan de wet.

Hij verbouwt een belangrijk historisch erfgoed drastisch. Plots.... zonder vooraf te melden of toestemming te vragen... ergens. bijv het Congress.. Zo doen we dat in Nederland wel bij verbouwingen bijv BInnenhof.
En nu dan verdachten van drugstranporten buiten Amerika vermoorden. Het congress kan niet ingrijpen, en/of wil niet een veto uitspreken.

Een heel belangrijke check is..... de kiezers. Die faalden en brachten staat en samenleving uit balans, door de man te kiezen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:44:20 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219096588
Iedereen die denkt dat dit zonder bloedvergieten gaat eindigen, houdt zichzelf voor de gek. Trump en zijn opvolgers gaan niet meer vanzelf weg. Ze worden nu al nauwelijks wat in de weg gelegd en ze slopen alles wat een tegenkracht zou kunnen vormen. Het wordt alleen maar erger.

Ondertussen doen onze regeringsleiders in Europa alsof hun neus bloedt en lopen kwispelend achter hem aan.

'Het Westen' is een karikatuur van zichzelf geworden. Schaamteloos, zonder normen of waarden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:50:15 #5
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219096662
Tsja, je zou inmiddels toch verwachten dat de bevolking het inmiddels spuugzat begint te worden en elke dag massaal de straat op gaat om z'n aftreden te eisen.

Nu is die 7 miljoen van vorig weekend op zich een mooi begin, maar ik las laatst een stuk over politieke omwentelingen die door de bevolking zijn bewerkstelligt, daar hadden ze het over het bereiken van een 'critical mass' en daarvoor moet je dus eerst minstens 3% van de bevolking mee zien te krijgen. Dat betekent voor de VS dat er eerst nog ruim 3 miljoen méér mensen de straat op moeten.
pi_219096708
https://apnews.com/articl(...)23e26c39dc701bba9d52

Ook een vliegdekschip (en bijbehorende schepen) op weg naar Venezuela voor Trump's speciale vredesmissie.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:58:17 #7
38496 Perrin
pi_219096750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:54 schreef Jojoke het volgende:
https://apnews.com/articl(...)23e26c39dc701bba9d52

Ook een vliegdekschip (en bijbehorende schepen) op weg naar Venezuela voor Trump's speciale vredesmissie.
Even wat olie veroveren, laten zien dat de VS nog steeds graag geweld gebruikt tegen iedereen die in de weg zit, de olieprijs laag houden en Russische/Chinese invloed in Zuid-Amerika wegmeppen. Win-win-win-win jatog?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:59:31 #8
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219096762
Die gek gaat gewoon een oorlog beginnen om Maduro te wippen en ik ga me niet eens meer afvragen hoe hij dat aan z'n MAGA supporters denkt te verkopen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:01:07 #9
38496 Perrin
pi_219096785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:59 schreef kladderadatsch het volgende:
Die gek gaat gewoon een oorlog beginnen om Maduro te wippen en ik ga me niet eens meer afvragen hoe hij dat aan z'n MAGA supporters denkt te verkopen.
Zeker. Stukje shock en awe komt er vast binnenkort aan.

De VS (en Europa) slikken alles van Trump. Hij kan elke dag van standpunt wisselen. Iedereen staat braaf te kwispelen en hoopt dat Trump hen genadig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 24-10-2025 20:06:15 ]
pi_219096822
quote:
Die gek gaat gewoon een oorlog beginnen om Maduro te wippen.
De ironie om uit je stekker te gaan over Canada die binnenlandse politiek “beïnvloedt” met een reclame en tegelijkertijd hardhandig een zittende president willen wippen is iets wat ik niet op m’n bingokaart had staan.
pi_219096849
quote:
Bush deed nog moeite om het congres en de VN te overtuigen van de noodzaak, maar ik verwacht niet dat Trump toestemming gaat vragen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:06:55 #12
38496 Perrin
pi_219096858
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Bush deed nog moeite om het congres en de VN te overtuigen van de noodzaak, maar ik verwacht niet dat Trump toestemming gaat vragen.
Nee, who cares. Verspilde moeite. :{w

Al die instituties kun je rustig negeren.
pi_219096927
Een maffiabaas die regelt dat hij en z'n familie miljoenen dollars verdienen aan de staatskas (= de Amerikaanse belastingbetalers).
Trump zelf betaalt uiteraard geen belasting. "That makes me smart."

Overigens, de verbouwing van het Witte Huis dient het grote doel.
Hij gaat daar nooit meer weg.
Zoals Steve Bannon onlangs al voorspelde: linksom of rechtsom, Trump krijgt een 3e termijn.

"What's the plan, man?"
"THAT's the plan."

Als Joe Biden net zo'n rotzak zou zijn als Trump, dan is de grote vraag in huize Biden momenteel: "Hey Hunter, why didn't we think of THAT?"
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:14:44 #14
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219096951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Congres, pffffff... Waarom zou een koning ook toestemming aan z'n onderdanen vragen? :{w

Toepasselijk nummer van Elvis Costello met Chet op trompet. Ging natuurlijk over de Falkland oorlog, maar past hier ook prima.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219096960
quote:
Hij hoeft niets meer te verkopen... van dien aard althans.
De bedoeling is dat kiezers helemaal niet meer nodig zijn om de Big Boss te blijven.
pi_219096962
quote:
De man is vreselijk impopulair, dus een oorlog beginnen zou een goed idee zijn om zijn populariteit een boost te geven ;)

Voordeel is ook nog dat Venezuela geen bondgenoot is zoals Groenland/ Denemarken, Canada en Panama dat wel zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219096976
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:50 schreef kladderadatsch het volgende:
Tsja, je zou inmiddels toch verwachten dat de bevolking het inmiddels spuugzat begint te worden en elke dag massaal de straat op gaat om z'n aftreden te eisen.

Nu is die 7 miljoen van vorig weekend op zich een mooi begin, maar ik las laatst een stuk over politieke omwentelingen die door de bevolking zijn bewerkstelligt, daar hadden ze het over het bereiken van een 'critical mass' en daarvoor moet je dus eerst minstens 3% van de bevolking mee zien te krijgen. Dat betekent voor de VS dat er eerst nog ruim 3 miljoen méér mensen de straat op moeten.
Een groot deel staat nog steeds achter Trump en vindt het allemaal prachtig. Die snappen ook niet waarom er zo'n poeha wordt gemaakt van de verbouwing van het Witte Huis.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219096994
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een groot deel staat nog steeds achter Trump en vindt het allemaal prachtig. Die snappen ook niet waarom er zo'n poeha wordt gemaakt van de verbouwing van het Witte Huis.
Als je het land en de rechtstaat niet respecteert zul je de symbolen daarvan ook niet respecteren denk ik. Dat is denk ik een nog groter issue.
pi_219097001
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, who cares. Verspilde moeite. :{w

Al die instituties kun je rustig negeren.
Ook een goed moment om de noodtoestand uit te roepen, vanwege de "enemy from within" :|W
pi_219097109
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier wordt door menigeen al zo'n 10 jaar gedacht dat het Amerikaanse volk Trump niet moet.
Omdat het onmogelijk lijkt om op zo'n zak te stemmen.

FOUT.
Wens. Vader. Gedachte.

Maar het zou kunnen veranderen. Alleen te laat, zo vrees ik.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:31:45 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219097163
De Republikeinen staan sinds Reagan de theocratie voor.

H.W. Bush heeft dat nog wat willen temmen, maar sinds Dole is het in een stroomversnelling gekomen.

Hilarisch wel dat het eindpunt, Trump, aan alle kenmerken van het Beest uit Openbaring voldoet.

Een nep-Christus, een pseudo-Messias, een valse Jezus die werkelijk alles doet en leert wat tegen de boodschap van Jezus ingaat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:35:56 #22
38496 Perrin
pi_219097221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Republikeinen staan sinds Reagan de theocratie voor.

H.W. Bush heeft dat nog wat willen temmen, maar sinds Dole is het in een stroomversnelling gekomen.

Hilarisch wel dat het eindpunt, Trump, aan alle kenmerken van het Beest uit Openbaring voldoet.

Een nep-Christus, een pseudo-Messias, een valse Jezus die werkelijk alles doet en leert wat tegen de boodschap van Jezus ingaat
Ik weet niet of 'hilarisch' de bijwoordelijke bepaling is die ik zou gebruiken. Eerder 'onheilspellend' ofzo.

In ieder geval erg markant en inderdaad treffend.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:37:22 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219097242
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik weet niet of 'hilarisch' de bijwoordelijke bepaling is die ik zou gebruiken. Eerder 'onheilspellend' ofzo.

In ieder geval erg markant en inderdaad treffend.
Ben dat station allang gepasseerd, als criticaster op religie in elke vorm kan ik enkel schaterlachen...

Suck it world. Dit is wat men wil.

Conservatieve haatmannetjes bepalen wat er gebeurt, en dat gaan we weten ook. Extreme joden, christenen en moslims dicteren het verhaal, en dat gaat superkut aflopen voor iedereen die gewoon normaal wil leven op deze aardbol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:49:24 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219097375
Ook mijn dijen enorm gekletst bij de propaganda van SGP.

'NEDERLAND WEER VEILIG'.

Veilig, SGP? Vertel dat aan homoseksuele jongeren in jullie met massieve wallen ommuurde bijbelbelt.

Vertel dat tegen meisjes en vrouwen in diezelfde calvinistische hellhole die de 'hoop voor Nederland' moet zijn en die door een roedel aan dominees en ouderlingen wijsgemaakt wordt dat ze als dochters van Eva extra riscio lopen ter helle te varen en zich vooral dienen te schikken naar de Paulinistische rol die ze is toebedeeld.

Stoffer die kritiek heeft op 'islamisering'... Natuurlijk heeft hij dat. Knechting van vrouwen, andersgelovigen en LGBTQ kan de ideologie van de SGP heel goed zelf, zoals het al eeuwen doet.

De SGP ziet vooral een bedreiging in concurrentie, niet in idealen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219097437
Achteraf gezien is 2015 een knikpunt geweest, omdat algoritmes engagement-gedreven werden en de bot farms grip kregen op de publieke opinie. Dat in combinatie met zwakke plekken in een land/volk heeft ons gebracht waar we nu zijn.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:05:40 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219097597
Je zit te ranten in het verkeerde topic Etto.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:22:32 #27
38496 Perrin
pi_219097735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:53 schreef Jojoke het volgende:
Achteraf gezien is 2015 een knikpunt geweest, omdat algoritmes engagement-gedreven werden en de bot farms grip kregen op de publieke opinie. Dat in combinatie met zwakke plekken in een land/volk heeft ons gebracht waar we nu zijn.
A whole new world. En zo'n beetje het einde van het inhoudelijke publieke debat.
pi_219098167
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219098276
Dus volgens de grote leider doet de Colombiaanse president aan drugshandel.... wat is het toch een gotspe wat deze man allemaal kan en mag roepen _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219098449
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Congres, pffffff... Waarom zou een koning ook toestemming aan z'n onderdanen vragen? :{w

Toepasselijk nummer van Elvis Costello met Chet op trompet. Ging natuurlijk over de Falkland oorlog, maar past hier ook prima.

JUIST omdat het over de Falklands ging past het prima. Generalissimus Galtieri probeerde die oorlog en de annexatie van de Falklands/Malvinas immers als laatste redmiddel tegen zijn teruglopende populariteit
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:35:29 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219098451

Best grote verandering zo
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:47:36 #32
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219098539
LOL, de hele East Wing is tegen de grond gegooid! Durf trouwens te wedden dat zodra Trump en MAGA echt verleden tijd zijn, het Witte Huis snel weer in de oude staat hersteld zal worden.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:07:03 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219098644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 22:47 schreef kladderadatsch het volgende:
LOL, de hele East Wing is tegen de grond gegooid! Durf trouwens te wedden dat zodra Trump en MAGA echt verleden tijd zijn, het Witte Huis snel weer in de oude staat hersteld zal worden.
Ik pleit ook voor een goeie ouderwetse damnatio memoriae als dat gebeurt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219098648
Trump Jr-linked drone company wins Pentagon contract

Unusual Machines secures deal as US military accelerates domestic production of unmanned aircraft

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_219098656
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik pleit ook voor een goeie ouderwetse damnatio memoriae als dat gebeurt.
Ik weet nog wel een familie waar een hoop onrechtmatig verkregen vermogen te halen is mochten ze geld zoeken voor het herstel.

quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

Unusual Machines secures deal as US military accelerates domestic production of unmanned aircraft

[ afbeelding ]
"Jamaar Hunter Biden!"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:13:26 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_219098679
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik weet nog wel een familie waar een hoop onrechtmatig verkregen vermogen te halen is mochten ze geld zoeken voor het herstel.
[..]
"Jamaar Hunter Biden!"
"En haar e-mails!"
pi_219098759
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:39:30 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_219098861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Zoek even op wat een 'damnatio memoriae' is.
pi_219098885
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Iets waar trumpie nu mee bezig is op landelijke schaal helaas...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219098921
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar dat moet je niet willen. #neverforget

Van geschiedenis moet je leren, die moet je niet wegpoetsen. Zoals @Barbusse zegt, dat is waar Trump 't al druk genoeg mee heeft als 't gaat over zaken als slavernij.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:50:08 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_219098925
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Iets waar trumpie nu mee bezig is op landelijke schaal helaas...
Nee dus.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:52:26 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_219098950

En Nero, Caracalla, een zwik Byzantijnse keizers, zo'n 80% van de Middeleeuwse koningen, Lodewijk XIV, XV en XVI, Napoleon
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:51:36 #43
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099462
quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Als men niet snel in gaat grijpen, wordt het een smerige bende, een soort Nazi's in het kwadraat. Een mening? Drone op je kanis!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219099506
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee dus.
Care to explain?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219099556
Greg Bovino (Commanding Border Patrol Chief) trekt zich ook niets aan gerechtelijke bevelen.

https://bsky.app/profile/djbyrnes1.bsky.social/post/3m3xnprzb222c

Federal judge orders Border Patrol commander Greg Bovino into her courtroom

The order came one day after Bovino was accused of tossing tear gas into a crowd in Little Village without justification.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 25-10-2025 01:18:03 ]
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:11:33 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219099560
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]

En Nero, Caracalla, een zwik Byzantijnse keizers, zo'n 80% van de Middeleeuwse koningen, Lodewijk XIV, XV en XVI, Napoleon
Een duidelijker plaatje:

Het lijkt trouwens meer op een enorm restaurant dan op een ballroom.

Deze is van buiten gezien:

Het ding lijkt onderhand nog groter te worden dan het Witte Huis zelf!
pi_219099588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:11 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Een duidelijker plaatje:

[ afbeelding ]

Eerlijk is eerlijk, het is wel een mooie grote ruimte voor Trump's opvolger om er een opvang voor dakloze veteranen of zo van te maken.

Of ehm.. 'ICE-slachtoffers' >:)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:19:28 #48
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219099594
Ondertussen lijkt Project 2025 stil te liggen, dat staat nu al maanden op 48% voltooiing.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:21:50 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:19 schreef kladderadatsch het volgende:
Ondertussen lijkt Project 2025 stil te liggen, dat staat al maanden op 48% voltooiing.
Het is wachten op een grotere opstand, dan kan men een crisis uitroepen en de laatste stenen gaan leggen zonder al te veel weerstand.

Vistradamus.
pi_219099631
Nog maar eens dreigen met het arresteren van Pritzker.

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3m3xzfsa2b22v

zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:42:18 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099633
Never forget:

(gepost door Homeland Security)

Ze doen wel heel erg hun best om bepaalde aantijgingen te voorkomen, he?

Zal vast wel door de aanhangers als onhandig omschreven worden, net als die andere heel toevallige onhandigheden, zoals die van Musk.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:51:28 #52
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219099654
quote:
86s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
Nog maar eens dreigen met het arresteren van Pritzker.

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3m3xzfsa2b22v

[ afbeelding ]
Miller, de grootste creep van allemaal, brrrr... er doen trouwens hardnekkige geruchten de ronde dat Miller veel meer is dan slechts een 'admin', maar eerder een soort schaduw president die verantwoordelijk is voor veel van het beleid.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:52:25 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:51 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Miller, de grootste creep van allemaal, brrrr... er doen trouwens hardnekkige geruchten de ronde dat Miller veel meer is dan slechts een 'admin', maar eerder een soort schaduw president die verantwoordelijk is voor veel van het beleid.
En verantwoordelijk voor de 'cruelty is the point'.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:54:02 #54
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219099660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:42 schreef Vis1980 het volgende:
Never forget:

[ afbeelding ]

(gepost door Homeland Security)

Ze doen wel heel erg hun best om bepaalde aantijgingen te voorkomen, he?

Zal vast wel door de aanhangers als onhandig omschreven worden, net als die andere heel toevallige onhandigheden, zoals die van Musk.
Moeten dit muzelmannen voorstellen of ridders uit de middeleeuwen? Ziet er wel onheilspellend uit in ieder geval, zou een poster kunnen zijn voor een enge film of serie.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 01:54:57 #55
38496 Perrin
pi_219099661
Grijp nu je kans!

pi_219099665
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:19 schreef kladderadatsch het volgende:
Ondertussen lijkt Project 2025 stil te liggen, dat staat nu al maanden op 48% voltooiing.
In zijn eerste termijn beloofde Trump een alomvattend, en uiteraard het allerbesterste van het besterste health care plan dat Obamacare moest vervangen. In een interview met Chris Wallace van Fox(!) wees Wallace hem erop dat er na 3,5 weinig schot in leek te zitten. Trump reageerde verontwaardigd. 'Excuse me?!' Wallace had hem een dag eerder toch horen zeggen dat dat plan binnen 2 weken ondertekend zou zijn?

Dat interview was in juli 2020, 5 Jaar later, 2e termijn, maar nog steeds geen concreet 'alomvattend plan'. Ironisch genoeg nu midden in een shutdown mede vanwege gedoe rond Obamacare en Medicare, dus die '2025' in de naam van dat project lijkt me eveneens een voorbarige 'schatting'. Maar hey, die ballroom lijkt er te komen ^O^
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_219099672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:51 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja las ik ook. Bemoeit zich met defensie oorlogszaken ook :')
pi_219099678
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:55 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
In zijn eerste termijn beloofde Trump een alomvattend, en uiteraard het allerbesterste van het besterste health care plan dat Obamacare moest vervangen. In een interview met Chris Wallace van Fox(!) wees Wallace hem erop dat er na 3,5 weinig schot in leek te zitten. Trump reageerde verontwaardigd. 'Excuse me?!' Wallace had hem een dag eerder toch horen zeggen dat dat plan binnen 2 weken ondertekend zou zijn?

Dat interview was in juli 2020, 5 Jaar later, 2e termijn, maar nog steeds geen concreet 'alomvattend plan'. Ironisch genoeg nu midden in een shutdown mede vanwege gedoe rond Obamacare en Medicare, dus die '2025' in de naam van dat project lijkt me eveneens een voorbarige 'schatting'. Maar hey, die ballroom lijkt er te komen ^O^
'In two weeks!'

zaterdag 25 oktober 2025 @ 02:10:59 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:54 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Moeten dit muzelmannen voorstellen of ridders uit de middeleeuwen? Ziet er wel onheilspellend uit in ieder geval, zou een poster kunnen zijn voor een enge film of serie.
Zo rekruteerden de Nazi's ook, met het idee dat je een strijdende ridder bent. Ook heel onhandig dat ze bijna een soort van kruis vormen op de foto. Nog een vleugje Enemy at the Gates.

Heel onhandig allemaal.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 02:11:34 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219099682
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:54 schreef Perrin het volgende:
Grijp nu je kans!

[ afbeelding ]
Nee, nee, nee, dit is satire, toch?

Toch?
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 02:52:32 #61
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219099738
quote:
84s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja las ik ook. Bemoeit zich met defensie oorlogszaken ook :')
Dát is nog eens een geruststellend bericht zo vlak voor het slapen gaan, thanks!

-O-
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 04:33:09 #62
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219099780
Gelukkig hebben we Raymond Mens die ons vertelt dat dit allemaal heel normaal en logisch is.
pi_219099919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook mijn dijen enorm gekletst bij de propaganda van SGP.

'NEDERLAND WEER VEILIG'.

Veilig, SGP? Vertel dat aan homoseksuele jongeren in jullie met massieve wallen ommuurde bijbelbelt.

Vertel dat tegen meisjes en vrouwen in diezelfde calvinistische hellhole die de 'hoop voor Nederland' moet zijn en die door een roedel aan dominees en ouderlingen wijsgemaakt wordt dat ze als dochters van Eva extra riscio lopen ter helle te varen en zich vooral dienen te schikken naar de Paulinistische rol die ze is toebedeeld.

Stoffer die kritiek heeft op 'islamisering'... Natuurlijk heeft hij dat. Knechting van vrouwen, andersgelovigen en LGBTQ kan de ideologie van de SGP heel goed zelf, zoals het al eeuwen doet.

De SGP ziet vooral een bedreiging in concurrentie, niet in idealen.
Stoffer met zn SGP is de Wilders van Christelijk Nederland. Die staat persoonlijk voor abortusklinieken te preken. Met Mirjam 'we staan medische abortussen toe, maar willen naar 0' Bikker van CU met de troepen er direct achteraan.

Dit bestrijden gaat ook doorwerken in maatschappijen. Je zult nieuwere vormen van abortusschaamte gaan krijgen onder degenen die een beetje geloven. Waarin het medisch noodzakelijk blijkt en men het laat uitvoeren (zolang het nog kan). Maar waarin het onderwerp abortus na uitvoering door het enorme toenemende gewicht van taboe erop wordt weggemoffeld en met een alternatief verhaal wordt vormgegeven.

Toestaan dat de Stoffers in de maatschappij steeds actiever pushen met religie, levert meer chaos en uitvluchten in waanzin op en drijft mensen uiteindelijk steeds verder uitelkaar. Wat ge-wel-dig is voor het creeeren van een maatschappij die volledig de weg kwijtraakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 25-10-2025 16:34:50 ]
pi_219100472
President Donald Trump wordt geconfronteerd met juridische stappen vanwege de sloop van de East Wing van het Witte Huis, onderdeel van een plan van $300 miljoen om een nieuwe balzaal te bouwen op het terrein van de ambtswoning.

Een echtpaar uit Virginia, Charles en Judith Voorhees, diende op 23 oktober een spoedverzoek in bij de federale rechtbank om het project te stoppen. Ze stellen dat het in strijd is met verschillende federale wetten inzake erfgoedbescherming en ruimtelijke ordening.

https://www.msn.com/nl-nl(...)060533380c21da4&ei=8
De gedaagden zijn Trump, in zijn officiële hoedanigheid, en Jessica Brown, de directeur van de National Park Service.

Advocaat Mark R. Denicore, die het echtpaar Voorhees vertegenwoordigt, zegt snel te hebben gehandeld om de zaak aanhangig te maken. "Ik heb dat zo snel mogelijk in elkaar gezet om het zo snel mogelijk ingediend te krijgen," aldus Denicore tegen Politico op donderdag.

Hij voegt toe dat zijn cliënten "gewone mensen zijn, Amerikaanse burgers, die het niet prettig vinden dat hun huis wordt afgebroken zonder dat de juiste procedures worden gevolgd."

https://www.politico.com/(...)-demolition-00620974
pi_219100492
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
President Donald Trump wordt geconfronteerd met juridische stappen vanwege de sloop van de East Wing van het Witte Huis, onderdeel van een plan van $300 miljoen om een nieuwe balzaal te bouwen op het terrein van de ambtswoning.

Als een lagere rechter oordeelt dat Trump weer eens onrechtmatig bezig is, dan vind hij een andere rechter.... of uitiendelijk zal Supreme Court hem in het gelijk stellen.
Maar wat kunnen ev de sancties zijn? De staat moet een boete betalen ?
En wat dan... herbouw zoals het oorspronkelijk was.
Alleen een impeachment kan deze wannabeedictator stoppen.... en dat zal niet gebeuren met dit congress.
De Amerikaanse kiezers kunnen bij tussentijdse congressverkiezingen de macht van de republikeinen breken.
Zal wel niet gebeuren, zodanig dat een impeachment in 2027 mogelijk is
pi_219100517
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 04:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Gelukkig hebben we Raymond Mens die ons vertelt dat dit allemaal heel normaal en logisch is.
Of @MoreDakka, die in januari zei dat checks en balances echt nog wel werkten en iedereen in dit topic veel te veel aan het doemdenken was. Nu zijn we vele onrechtmatige deportaties, kapotgeschoten 'drugs' boten zonder duidelijk bewijs, een gesloopt Witte huis, tarievenoorlogen, extreme corruptie aan de top, opgepakte politieke tegenstanders en 48% van project2025 verder. In pakweg een maandje of 8 (!).
Vraag me af of hij die mening nog steeds is toegedaan of zich ondertussen ook zorgen maakt. Kijk, dat we hier wat doemdenken, vooruit; we extrapoleren alles heerlijk immers. Maar in de praktijk lijkt het eigenlijk allemaal nog sneller te gaan (net als klimaatopwarming).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219100537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:23 schreef Knipoogje het volgende:
, kapotgeschoten 'drugs' boten zonder duidelijk bewijs
40 verdachten vermoord , zegt men. Dat zullen er meer worden.
Dit kun je fascistisch noemen

Overigens ... als Trump zich beroept op een oorlogsverklaring... die kan verboden worden door het congress.
Doen ze natuurlijk niet....ze marcheren gewoon mee
pi_219100613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
40 verdachten vermoord , zegt men. Dat zullen er meer worden.
Dit kun je fascistisch noemen

Overigens ... als Trump zich beroept op een oorlogsverklaring... die kan verboden worden door het congress.
Doen ze natuurlijk niet....ze marcheren gewoon mee
40 mensen vermoord. Ik hoorde dat de bootjes zo klein waren dat ze ongeveer 9 keer moesten bijtanken voor ze bij de kust van NoordAmerika waren, dat het dus onzin was dat ze daarheen op weg waren, dan hadden ze volgeladen met brandstof in plaats van drugs moeten zijn.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:09:12 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_219100839
pi_219100913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 01:11 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Een duidelijker plaatje:

[ afbeelding ]

Deze is van buiten gezien:

[ afbeelding ]

Het ding lijkt onderhand nog groter te worden dan het Witte Huis zelf!
Klopt, de balzaal wordt groter dan het hoofdgebouw van het Witte Huis.
Hoeveel groter is nog afwachten.
Trump sprak eerst van 650 zitplaatsen, nu noemt hij 999 zitplaatsen.

We gaan het zien.
Het duurt nog wel een aantal jaar voordat het af is.
pi_219100965
quote:
Ja, daar zijn trumpie en co dus druk mee bezig door bv prestaties door mensen van kleur te verwijderen van overheidswebsites ed.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:01:45 #72
38496 Perrin
pi_219101286
Even een pitstopje in Duitsland.

twitter
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:26:20 #73
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219101391
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:44:49 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219101513
En die balzaal is er alleen zodat er zoveel mogelijk rijke figuren langskomen voor 'deals' (lees: steekpenningen).
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:52:43 #75
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_219101627
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:01 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Opbokken met die gast...Ramstein is too close for comfort :)
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:54:13 #76
38496 Perrin
pi_219101645
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:52 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Hij is alweer op pad, onderweg naar de volgende tussenstop: Qatar.
pi_219101682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:44 schreef Vis1980 het volgende:
En die balzaal is er alleen zodat er zoveel mogelijk rijke figuren langskomen voor 'deals' (lees: steekpenningen).
Uiteraard, het gaat één grote marktplaats worden voor techbros en fossiele brandstof lobbyisten.
pi_219101686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:52 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
_O-
pi_219101786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 10:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Of @:MoreDakka, die in januari zei dat checks en balances echt nog wel werkten en iedereen in dit topic veel te veel aan het doemdenken was. Nu zijn we vele onrechtmatige deportaties, kapotgeschoten 'drugs' boten zonder duidelijk bewijs, een gesloopt Witte huis, tarievenoorlogen, extreme corruptie aan de top, opgepakte politieke tegenstanders en 48% van project2025 verder. In pakweg een maandje of 8 (!).
Vraag me af of hij die mening nog steeds is toegedaan of zich ondertussen ook zorgen maakt. Kijk, dat we hier wat doemdenken, vooruit; we extrapoleren alles heerlijk immers. Maar in de praktijk lijkt het eigenlijk allemaal nog sneller te gaan (net als klimaatopwarming).
Je denkt toch niet dat ik aan jou verantwoording af ga leggen ofzo _O-
pi_219102234
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 14:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je denkt toch niet dat ik aan jou verantwoording af ga leggen ofzo _O-
Waarom zou je :?
Was gewoon een serieuze vraag. Jij bent anti-Trump maar vond indertijd dat we veel te ver doorschoten. Ondertussen zijn ze een stapje verder gegaan dan wat ik zelf had verwacht op dit punt.
pi_219102309
At least 2 historic magnolia trees, Kennedy Garden appear to have been removed to make way for Trump's White House ballroom.
https://www.goodmorningam(...)-east-wing-126822108
Visible construction work on the new ballroom appears to have begun more than three weeks ago, according to satellite images of the White House complex taken over the last month. An image taken on Sept. 26 shows preparations for the construction, including the removal of multiple trees in President's Park.

The Jacqueline Kennedy Garden -- established by first lady Edith Roosevelt as the Colonial Garden in 1903 adjacent to the East Wing -- was also leveled during the demolition, according to satellite images. Earlier this year, Trump also paved over the Rose Garden, which was designed by the same architect who designed the Kennedy Garden.
At least six trees that once surrounded the East Wing appear to have been removed from the White House grounds, according to the images.

Two historic magnolia trees originally dating to the 1940s -- designated as commemorative trees for Presidents Warren G. Harding and Franklin D. Roosevelt -- appear to have been removed during the construction.

A magnolia tree commemorating Harding was originally planted by first lady Florence Harding in 1922 northeast of the entrance to the original 1902 East Wing, according to the National Park Service. The tree was replanted in 1947 and later re-designated as a commemorative tree in the 1950s, according to the park service.
pi_219102362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:01 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Vliegen ze over deze kant omdat Trump denkt dat de wereld plat is ofzo? De andere kant op lijkt me een stuk korter.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:49:19 #83
38496 Perrin
pi_219102371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 15:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Vliegen ze over deze kant omdat Trump denkt dat de wereld plat is ofzo? De andere kant op lijkt me een stuk korter.
Hij doet een tussenstopje in Qatar, en misschien vindt ie de Stille Zuidzee wat eng?
pi_219102768
quote:
Bannon Claims ‘There Is a Plan’ for Trump to Run for a Third Term
In an interview with The Economist, Mr. Bannon vaguely asserted that there was “a plan” to circumvent the 22nd Amendment, which states that “no person shall be elected to the office of the president more than twice,” regardless of whether the terms are consecutive. He also suggested that he was part of a team developing that plan.

“Trump is going to be president in ’28, and people ought to just get accommodated with that,” he said.

“At the appropriate time, we’ll lay out what the plan is,” said Mr. Bannon, without elaborating. “But there is a plan.” He added that Mr. Trump was an “instrument of divine will,” echoing, as Mr. Trump himself has, the language of the divine right of kings.
*kuch* cult
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:53:30 #85
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219102786
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
At least 2 historic magnolia trees, Kennedy Garden appear to have been removed to make way for Trump's White House ballroom.
https://www.goodmorningam(...)-east-wing-126822108
Visible construction work on the new ballroom appears to have begun more than three weeks ago, according to satellite images of the White House complex taken over the last month. An image taken on Sept. 26 shows preparations for the construction, including the removal of multiple trees in President's Park.

The Jacqueline Kennedy Garden -- established by first lady Edith Roosevelt as the Colonial Garden in 1903 adjacent to the East Wing -- was also leveled during the demolition, according to satellite images. Earlier this year, Trump also paved over the Rose Garden, which was designed by the same architect who designed the Kennedy Garden.
At least six trees that once surrounded the East Wing appear to have been removed from the White House grounds, according to the images.

Two historic magnolia trees originally dating to the 1940s -- designated as commemorative trees for Presidents Warren G. Harding and Franklin D. Roosevelt -- appear to have been removed during the construction.

A magnolia tree commemorating Harding was originally planted by first lady Florence Harding in 1922 northeast of the entrance to the original 1902 East Wing, according to the National Park Service. The tree was replanted in 1947 and later re-designated as a commemorative tree in the 1950s, according to the park service.
Trump maakt geschiedenis, door reeds bestaande geschiedenis uit te wissen. Die neiging hebben we in het verleden wel vaker gezien bij eenden. :P
pi_219102887
Hoe is het in godsnaam mogelijk, dat maanden geleden al gestart is met de voorbereidingen van het slopen.
En dat niemand helemaal niemand één kik geeft! |:(

Hé…de historische en magniefieke bomen zijn weg.
pi_219104448
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 17:15 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het in godsnaam mogelijk, dat maanden geleden al gestart is met de voorbereidingen van het slopen.

Hé…de historische en magniefieke bomen zijn weg.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:43:53 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_219104489
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
*kuch* cult
Om de NacMacFeegle te quoten:

Nae king! Nae quin! Nae laird! Nae master! We willna' be fooled again!
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:46:07 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_219104508
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 17:15 schreef AnneX het volgende:

WWGWDAWSGAY= What would Granny Weatherwax Do? and would she Glare at you ?
pi_219104788
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]

Nero deed zelf ook mee met uitvoeringen, toch?
Lijkt me wel leuk: Trump in een toga toga party aan het waltzen & baltsen voor zijn criminele vrinden.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:21:00 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219104795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nero deed zelf ook mee met uitvoeringen, toch?
Lijkt me wel leuk: Trump in een toga toga party aan het waltzen & baltsen voor zijn criminele vrinden.
Zolang hij maar in het middelpunt staat zal Trump het ook leuk vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219104856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:21 schreef livelink het volgende:

[..]
Zolang hij maar in het middelpunt staat zal Trump het ook leuk vinden.
Ik geef toe dat ik het woord 'leuk' vooral gebruikte omdat ik in ene John Belushi voor me zag.

Sorry, John.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:33:01 #93
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219104893
pi_219104942
En die minimaal 1000vergulde stoelen worden in de U.S. of A gefabriceerd?
Dream on.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:47:36 #96
37150 livelink
pi_219104997
quote:
quote:
Step 7
Completion
The White House Ballroom will be substantially separated from the main building of the White House,
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:48:21 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219105004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:47 schreef livelink het volgende:

[..]
[..]

that aged well.
De leugens staan gewoon publiek.
pi_219105179
quote:
Dit moet toch wel satire zijn? Is er echt niemand die denkt: “goh, misschien moeten we proberen onze geschiedenis in stand te houden”
pi_219105188
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 21:47 schreef livelink het volgende:

[..]
[..]

Dat klopt ook, de East Wing wordt ervoor gesloopt en er komt een hal naar de ballroom.

Ofzoiets
pi_219105507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 22:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat klopt ook, de East Wing wordt ervoor gesloopt en er komt een hal naar de ballroom.

Ofzoiets
Agh, een neoklassiek gebouw minder op de wereld is toch ook weer niet zo'n ramp? Je zet gewoon een neoklassieke bruidstaart tegen het Capitool en alles komt vanzelf wel weer op zijn pootjes terecht.

Baudet speelt nu waarschijnlijk wel Brahms Rhapsody in G Minor Op.79 #2...
  zondag 26 oktober 2025 @ 04:06:40 #101
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_219107052
quote:
Allemachtig, die major events timeline..

Eerst denk je nog, best interessant. Dan kom je aan bij de events vanaf 1998..

Twee keer de url gecheckt of het toch niet stiekem The Onion was.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_219107257
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 04:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Krijg je als je een president hebt die denkt als een klein kind.

Canada maakte een stom filmpje; nu ga ik Canada pesten.
pi_219107288
Valt me nog mee dat er niet een stukje geschreven is hoe Trump in 2025 eigenlijk een of meerdere Nobelprijzen gewonnen heeft
  zondag 26 oktober 2025 @ 07:56:26 #104
37150 livelink
pi_219107304
Het effect van straffen via importtarieven begint zijn (schok)effect wat te verliezen. Volgende keer maar gewoon wat willekeurige Canadezen executeren lijkt me. Dat zal ze leren!
pi_219107330
Hoe zit het nu met de 90 deals in 90 dagen is er nog steeds wat vertraging dat Trump en zijn circus weer eens naar Azië gaan. :D

Heeft China dan toch veel betere kaarten als de beste en meest geniale blufpoker spelers ooit gedacht hebben.

Blijkbaar weten de pokeraars nog steeds niet hoe men nu precies met halffabrikaten en chinese eigenaars in andere Aziatische landen willen omgaan.

Giftlink:

The ‘Sleeper Issue’ at the Heart of Trump’s Trade War on China
  zondag 26 oktober 2025 @ 09:16:57 #106
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219107626

Begint al ergens op te lijken die ballroom
Robert Moog died for our synths
pi_219107996
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 04:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Het is écht. Toch!? Eerder had ik niet door dat er naar links geswiped moest worden. Sic.
De tekstschrijver heeft goed gekeken naar Noord Korea.
Quote:
“ 2025
Oval Office Renovations
In March 2025, President Donald Trump initiated a privately funded renovation of the Oval Office, incorporating gold filigree, historic portraits, and custom carvings inspired by his Mar-a-Lago estate.
Completed by August 2025, the updates enhanced the room’s aesthetic with elegant gold-accented decor, creating a refined setting for high-level meetings and showcasing America as the greatest nation in history.”
Een woonwagenbewoner doet het met minder.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 26-10-2025 11:00:24 ]
pi_219108015
Ondertussen heeft de zelfverklaard winnaar van de Nobelprijs voor de vrede meerdere oorlogsschepen naar de kust van Venezuela gestuurd.

Wat voor groot bord voor zijn kop heeft zo iemand.

Hij wil die prijs alleen maar omdat Obama hem ook kreeg.

Een kleuter als president. Wat kan er mis gaan?
pi_219108056
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 10:58 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen heeft de zelfverklaard winnaar van de Nobelprijs voor de vrede meerdere oorlogsschepen naar de kust van Venezuela gestuurd.

Wat voor groot bord voor zijn kop heeft zo iemand.

Hij wil die prijs alleen maar omdat Obama hem ook kreeg.

Een kleuter als president. Wat kan er mis gaan?
Nog even los van de schepen die er al zijn:

quote:
The ships from the Gerald R. Ford Carrier Strike Group include the aircraft carrier USS Gerald R. Ford, the guided missile cruiser USS Normandy and the guided missile destroyers USS Ramage and USS Paul Ignatius.
Is dit gewoon een invasiemacht.

Wat er nu reeds ligt:

quote:
The Navy has eight warships in the region — three destroyers, three amphibious assault ships, a cruiser and a smaller littoral combat ship that's designed for coastal waters.

The three amphibious assault ships make up an amphibious readiness group and carry an expeditionary unit of Marines. As a result, those ships also have on board a variety of Marine helicopters, Osprey tilt rotor aircraft and Harrier jets that have the capability of either transporting large numbers of Marines or striking targets on land and sea.
pi_219108084
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 11:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nog even los van de schepen die er al zijn:
[..]
Is dit gewoon een invasiemacht.

Wat er nu reeds ligt:
[..]

Het is nu alleen nog wachten op 't moment en wat er precies gedaan gaat worden. Je zou toch verwachten dat de NAVO hier ook wel iets van vindt? Alleen al een grote oorlogsvloot voor de kust van een ander land leggen is iets dat de wenkbrauwen op zou moeten laten gaan.
  zondag 26 oktober 2025 @ 11:26:26 #111
38496 Perrin
pi_219108135
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 11:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is nu alleen nog wachten op 't moment en wat er precies gedaan gaat worden. Je zou toch verwachten dat de NAVO hier ook wel iets van vindt? Alleen al een grote oorlogsvloot voor de kust van een ander land leggen is iets dat de wenkbrauwen op zou moeten laten gaan.
Het is alsof de geschiedenis zich herhaalt zonder enige schaamte. Israël escaleert de oorlog met de buren, Rusland probeert Europa op de knieën te dwingen, Zuid-Amerika wordt bedreigd met een invasievloot en in Azië begint het vuur ook op te laaien.

De wereld is verdeeld. Alleen ons besef hinkt nog achter de feiten aan. De veenbrand die onder alles smeult, wacht slechts op de volgende windvlaag.
pi_219108139
quote:

[..]
Misschien vliegt Rutte nog snel naar Daddy en blijft aan zijn zijde.
# een mens mag hopen…
pi_219108153
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 11:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Misschien vliegt Rutte nog snel naar Daddy en blijft aan zijn zijde.
# een mens mag hopen…

Mark's daddies forever.
pi_219108329
quote:

[..]
Ja, de rest van de wereld is oorverdovend stil tot op heden :{
pi_219108359
De vraag is ook waar het ophoudt, aangezien Venezuala voornamelijk een transitland is voor drugs. Pakken ze het land aan schuiven de kartels gewoon door naar een ander land.

Het enige resultaat zal zijn dat Venezuala nòg politiek instabieler zal worden.
pi_219108365
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:02 schreef Barbusse het volgende:
De vraag is ook waar het ophoudt, aangezien Venezuala voornamelijk een transitland is voor drugs. Pakken ze het land aan schuiven de kartels gewoon door naar een ander land.

Het enige resultaat zal zijn dat Venezuala nòg politiek instabieler zal worden.
Venezuela bezit de oplossing tot alle financiële problemen van de VS: Een gigantische hoeveelheid olie. Dan worden zij maar de 51e staat zal Trump vast denken
pi_219108376
quote:

[..]
Heeft de NAVO ooit iets gevonden van de oorlogen die de VS heeft gestart?
pi_219108395
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft de NAVO ooit iets gevonden van de oorlogen die de VS heeft gestart?
Goed punt, dat was naïef van me.
pi_219108994
He cried like a dog, he cried like a coward.
Dit is dus de aankomende burgemeester van NYC die het niet droog houd omdat zijn oude lieve tante bang was om een hoofddoek te dragen na 9/11.
Erg hoor zo’n terreurdaad die heel de wereld heeft geschokt maar het was natuurlijk veel erger voor moeke die met een hoofddoek de metro in moest.

https://x.com/jdvance/sta(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Het gaan een paar leuke jaren worden in NYC, een prachtige test om te kijken of het socialisme in NYC een kans van slagen heeft.
pi_219109090
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:
Dit is dus de aankomende burgemeester van NYC die het niet droog houd omdat zijn oude lieve tante bang was om een hoofddoek te dragen na 9/11.
Erg hoor zo’n terreurdaad die heel de wereld heeft geschokt maar het was natuurlijk veel erger voor moeke die met een hoofddoek de metro in moest.

Het gaan een paar leuke jaren worden in NYC, een prachtige test om te kijken of het socialisme in NYC een kans van slagen heeft.
Dat is natuurlijk totaal niet wat hij zei. De haatcampagne die ‘t Witte Huis loslaat op Mamdani is alleen maar een bevestiging dat hij een kandidaat is die een duidelijk tegengeluid kan geven.
pi_219109094
The Stepford Wives…
https://archive.ph/VaTZU

Quote:…” Spiegelgladde voorhoofden, wapperwimpers, lange lokken, hoge jukbeenderen, volumineuze lippen, en vaak een zeer royale hoeveelheid make-up. Het zijn de belangrijkste kenmerken van het Maga-gezicht, naar Trumps Make America Great Again-beweging, of Mar-a-Lago-gezicht, naar het opulente huis van de president in Florida...”

En…”Patriarchale regering
“Wanneer vrouwen zich op die manier presenteren, worden ze acceptabeler als leiders binnen een zeer patriarchale regering”, zegt Schreiber over dit soort uiterlijke transformaties. “Het wordt gevalideerd door de regering en door Trump zelf.”
  zondag 26 oktober 2025 @ 13:37:16 #122
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219109408
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:08 schreef Chivaz het volgende:

Vertel, zal het echt slechter zijn dan Trump? Of zelfs maar in de buurt komen van de huidige ultieme fuck-up die nu in Washington plaatsvindt.

Een tip. Wijzen naar de mogelijke incompetentie van een tegenstander gaat zoveel beter vanuit een soort van eigen competentie. Gewoon een heel klein beetje maar.
pi_219109452
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk totaal niet wat hij zei. De haatcampagne die ‘t Witte Huis loslaat op Mamdani is alleen maar een bevestiging dat hij een kandidaat is die een duidelijk tegengeluid kan geven.
Het is natuurlijk een smerige vlek om de meest belangrijke stad vertegenwoordigt te zien worden door een socialist. De ironie dat uitgerekend NYC dit mag meemaken is mij niet ontgaan. Als democraat zijn dit uiteraard helemaal spannende tijden vooral voor de extreem linkse vleugel die hij vertegenwoordigt. Een succesvolle termijn van Mamdani kan de democraten landelijk dusdanig beïnvloeden dat een socialist mogelijk de nominatie pakt. Persoonlijk hoop ik dat de gematigden de partij terugveroveren op de extremisten maar dan moet Mamdani wel falen in NYC, faalt hij niet dan zit het land diep in de problemen.
pi_219109526
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een smerige vlek om de meest belangrijke stad vertegenwoordigt te zien worden door een socialist. De ironie dat uitgerekend NYC dit mag meemaken is mij niet ontgaan. Als democraat zijn dit uiteraard helemaal spannende tijden vooral voor de extreem linkse vleugel die hij vertegenwoordigt. Een succesvolle termijn van Mamdani kan de democraten landelijk dusdanig beïnvloeden dat een socialist mogelijk de nominatie pakt. Persoonlijk hoop ik dat de gematigden de partij terugveroveren op de extremisten maar dan moet Mamdani wel falen in NYC, faalt hij niet dan zit het land diep in de problemen.
Is hij nu een socialist, democraat, progressief of een extremist? Je bericht is doordrenkt van een irrationele afgunst tegen hem, dus hij is op ‘t juiste pad.
pi_219109565
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Is hij nu een socialist, democraat, progressief of een extremist? Je bericht is doordrenkt van een irrationele afgunst tegen hem, dus hij is op ‘t juiste pad.
Ik heb hem nooit anders genoemd dan een socialist, zo identificeert hij zich zelf dus heb ik geen andere reden om een ander label op hem te plakken.
pi_219109583
quote:
White House approves increased oil and gas drilling in Alaska’s national wildlife refuge
On Thursday, the interior secretary announced the opening of 1.56m acres across ANWR’s coastal plains, which is home to various wildlife including polar bears, caribou and moose, as well as whales and seals.

The interior department also announced an oil and gas lease sale with the National Petroleum Reserve in Alaska this winter, which is set to mark the first sale in the 23m-acre reserve since 2019. Thursday’s announcement comes as part of the Trump administration’s reversal of Joe Biden’s decision in 2024 to expand federal protections across the reserve.

In addition, the department reissued necessary permits to establish the Ambler Road Project, a controversial proposal for a 211-mile gravel road, part of which will be built through south-western Alaska’s Izembek national wildlife refuge.
Het lijkt wel alsof alles kapot moet.
pi_219109626
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb hem nooit anders genoemd dan een socialist, zo identificeert hij zich zelf dus heb ik geen andere reden om een ander label op hem te plakken.
Je noemt hem net ook een extremist. Ik vind ‘t komisch om te zien dat je Mamdani extreemlinks noemt maar zelf MAGA aanhangt, wat vrij extreem de andere kant op neigt.
pi_219109644
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het is geen fascist zoals Trump, dus moest hij gedemoniseerd worden.
pi_219109649
Voormalig vicepresi­dent Kamala Harris (61) zegt dat ze “mogelijk” opnieuw presidents­kan­di­daat is in 2028
pi_219109682
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:47 schreef Bluesdude het volgende:
Voormalig vicepresi­dent Kamala Harris (61) zegt dat ze “mogelijk” opnieuw presidents­kan­di­daat is in 2028
Lijkt me geen goed idee.
pi_219109687
racisme tijdens een razzia
was ze blank, dan werd ze niet gecontroleerd
https://x.com/krassenstein/status/1982144684278333463
https://x.com/i/status/1982144684278333463
pi_219109715
quote:
Gotdomme…en ik vloek zelden. Heel zelden.

Gelukkig zijn de voormalige buurmeisjes met hun gezinnen, die in Ca wonen, niét gekleurd. Wat een nachtmerrie.

quote:
Goeie bliksemafleider van Newsome.
pi_219109716
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:50 schreef Bluesdude het volgende:
racisme tijdens een razzia
was ze blank, dan werd ze niet gecontroleerd
https://x.com/krassenstein/status/1982144684278333463
https://x.com/i/status/1982144684278333463
Helemaal normaal dit. Zoals MAGA zou zeggen: Had ze maar geen kleurtje moeten hebben.

Bizarre taferelen daar. Wat een Bananenrepubliek is ‘t ook.
pi_219109722
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je noemt hem net ook een extremist. Ik vind ‘t komisch om te zien dat je Mamdani extreemlinks noemt maar zelf MAGA aanhangt, wat vrij extreem de andere kant op neigt.
Maga is op z’n best centrum rechts. Het is de stem van de rede en gezond verstand is wel gebleken met de vorige verkiezingen vooral als je zag wat er tegenover stond. Daar had je een vrouw die er van overtuigd was dat mannen vrouwen konden zijn.

Maar goed het is een extremist, defund the police, dreigen Netanyahu te arresteren ondanks het feit dat de VS het ICC niet eens erkend en dan heb ik het nog niet eens over zijn waanzinnige idee dat de overheid staatswinkels moet openen om zo direct de concurrentie aan te gaan met de kleine winkeliers die het al moeilijk genoeg hebben.
pi_219109737
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maga is op z’n best centrum rechts. Het is de stem van de rede en gezond verstand is wel gebleken met de vorige verkiezingen vooral als je zag wat er tegenover stond. Daar had je een vrouw die er van overtuigd was dat mannen vrouwen konden zijn.

Maar goed het is een extremist, defund the police, dreigen Netanyahu te arresteren ondanks het feit dat de VS het ICC niet eens erkend en dan heb ik het nog niet eens over zijn waanzinnige idee dat de overheid staatswinkels moet openen om zo direct de concurrentie aan te gaan met de kleine winkeliers die het al moeilijk genoeg hebben.
Centrum rechts.. hardop gelachen.

Nee, MAGA heeft ultra-nationalistische neigingen, gekoppeld aan een eindeloos verlangen tot zelfverrijking.
pi_219109747
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Centrum rechts.. hardop gelachen.

Nee, MAGA heeft ultra-nationalistische neigingen, gekoppeld aan een eindeloos verlangen tot zelfverrijking.
Al zou ik je gelijk geven, maakt dat Mamdani dan ineens een gematigd figuur? Ik neem aan dat dit de bedoeling was van je whataboutism.
pi_219109755
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Al zou ik je gelijk geven, maakt dat Mamdani dan ineens een gematigd figuur? Ik neem aan dat dit de bedoeling was van je whataboutism.
Nee hoor. De whataboutism is om je selectieve verontwaardiging te laten zien, je hypocrisie. Tot nu stel je niet teleur.
pi_219109786
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:00 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nee hoor. De whataboutism is om je selectieve verontwaardiging te laten zien, je hypocrisie. Tot nu stel je niet teleur.
Helder, dus met dezelfde logica is een ieder die nu sympathie heeft voor Mamdani een hypocriet als ze Maga bekritiseren?
pi_219110485
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Helder, dus met dezelfde logica is een ieder die nu sympathie heeft voor Mamdani een hypocriet als ze Maga bekritiseren?
Nee hoor, die logica gaat maar één kant op. Ik gebruik gewoon een pagina uit ‘t MAGA handboek
pi_219110539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 13:44 schreef Vis1980 het volgende:
Misschien wil Trump ter zijne ere manifestaties houden. Marsmuziek, vaandels hangend en zwaaiend.
Zoiets wat wannabeedictators doen
pi_219110656
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lijkt me geen goed idee.
Trump kan alleen maar van vrouwen winnen dus inderdaad slecht plan.
  zondag 26 oktober 2025 @ 15:20:57 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219110681
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 14:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom ben je altijd zo gefocussed op de mamdani? Waarom is die zo relevant voor jou?
pi_219110934
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als Maga centrum rechts is, dan is Mamdani dat ook.
  zondag 26 oktober 2025 @ 15:52:39 #144
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219110942
quote:
Zou het wat uitmaken?
  zondag 26 oktober 2025 @ 15:54:15 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_219110955
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 15:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als Maga centrum rechts is, dan is Mamdani dat ook.
Als MAGA centrum rechts is, is de uitbarsting van Vesuvius een hikje in de geologie. En WO2 een klein verschil van mening.
pi_219111023
Maga is dan ook helemaal niet centrum rechts, zelfs niet naar Amerikaanse politieke standaarden. Het is extreem nationalistisch theocratisch rechts en een cult. Zelfs de PVV en FvD hier zijn rationeler dan die magats. En dat zegt wat.
pi_219111095
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 15:57 schreef Barbusse het volgende:
Maga is dan ook helemaal niet centrum rechts, zelfs niet naar Amerikaanse politieke standaarden. Het is extreem nationalistisch theocratisch rechts en een cult. Zelfs de PVV en FvD hier zijn rationeler dan die magats. En dat zegt wat.
Daarom ziet Maga een andere politieke voorkeur al snel als extreem links.
pi_219111117
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 16:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarom ziet Maga een andere politieke voorkeur al snel als extreem links.
Wel opvallend dat een economische gelukszoeker als Chivaz dat weigert in te zien.
pi_219111726
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2025 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom ben je altijd zo gefocussed op de mamdani? Waarom is die zo relevant voor jou?
Omdat de ideologie/succes van Mamdani weleens bepalend kan zijn voor de toekomst van de democratische partij.
Mocht Mamdani in NYC succesvol zijn en dat is nog maar de vraag dan kan het zomaar zijn dat het socialisme door de partij volledig word omarmd en dat heeft dan weer gevolgen voor de verkiezingen in 2028.
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:38:10 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219111865
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Omdat de ideologie/succes van Mamdani weleens bepalend kan zijn voor de toekomst van de democratische partij.
Mocht Mamdani in NYC succesvol zijn en dat is nog maar de vraag dan kan het zomaar zijn dat het socialisme door de partij volledig word omarmd en dat heeft dan weer gevolgen voor de verkiezingen in 2028.
Welke verkiezingen in 2028?
Als het aan trump ligt komen die er niet. Toch?
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:38:38 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219111870
quote:

[..]
Nou dan hebben de Amerikanen tzt dus de keuze uit 'centrum links' en 'centrum rechts'. Heerlijk gebalanceerd land ^O^
pi_219112232
quote:

[..]
Dat is best gunstig.

quote:
Dan valt er tenminste iets te kiezen: fascisme of socialisme.
pi_219112522
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Nou dan hebben de Amerikanen tzt dus de keuze uit 'centrum links' en 'centrum rechts'. Heerlijk gebalanceerd land ^O^
Lol, ik denk dat op termijn beide partijen gaan pleitten voor meer bevoegdheden voor de staten als blijkt dat samenwerken op federaal niveau definitief is uitgesloten.
pi_219112541
quote:
2s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
Welke verkiezingen in 2028?
Als het aan trump ligt komen die er niet. Toch?
En als ze er wel komen, wat dan? Hoop je er soms stiekem op dat er in 2028 geen verkiezingen komen zodat je heel hard “zie je nou wel!!!” kan roepen?
pi_219113021
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol, ik denk dat op termijn beide partijen gaan pleitten voor meer bevoegdheden voor de staten als blijkt dat samenwerken op federaal niveau definitief is uitgesloten.
Grappig, Trump doet het tegenovergestelde.
Die stuurt gewoon het leger naar diverse steden, tegen de wens van de betreffende staten in...
pi_219113030
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En als ze er wel komen, wat dan? Hoop je er soms stiekem op dat er in 2028 geen verkiezingen komen zodat je heel hard “zie je nou wel!!!” kan roepen?
Wat boeit dat?
pi_219113179
https://www.thedailybeast(...)-white-house-design/

Zoals ik al een beetje vermoedde: Er is razendsnel een ontwerp in elkaar geflanst, bevriende bouwbedrijven van orders voorzien, geld verzameld bij donors (die er vast wat voor terug willen) en direct die hele wing gesloopt voor er goed en wel naar het ontwerp gekeken zou worden.

Normaal werk je een jaar aan zo'n ontwerp of langer. Dit gaat weer een eindeloze kostenpost worden waarin veel geld zomaar verdwijnt. Zal me niets verbazen als dat gewoon belastinggeld gaat worden als het donorgeld op is, want tja, het moet toch af.
pi_219113272
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat boeit dat?
Dat vraag je aan mij? Lol ik maakte die bewering niet.
pi_219113336
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grappig, Trump doet het tegenovergestelde.
Die stuurt gewoon het leger naar diverse steden, tegen de wens van de betreffende staten in...
In Tennessee zijn ze er toch best blij mee. Ik vind het vooral mooi voor die burgers die opmerken dat ze nu eindelijk weer hun kinderen buiten kunnen laten spelen zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze worden neergeschoten in een of andere bendeafrekening.
pi_219113545
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:59 schreef Knipoogje het volgende:

Zoals ik al een beetje vermoedde: Er is razendsnel een ontwerp in elkaar geflanst, bevriende bouwbedrijven van orders voorzien, geld verzameld bij donors (die er vast wat voor terug willen) en direct die hele wing gesloopt voor er goed en wel naar het ontwerp gekeken zou worden.

Normaal werk je een jaar aan zo'n ontwerp of langer. Dit gaat weer een eindeloze kostenpost worden waarin veel geld zomaar verdwijnt. Zal me niets verbazen als dat gewoon belastinggeld gaat worden als het donorgeld op is, want tja, het moet toch af.
Dat heeft hij geleerd van zijn corrupte vader. Gewoon beginnen met slopen voordat alles geregeld is/ er protesten komen. De rest zie je dan later wel 8)7

How Trump’s Crooked Dad Taught Him to Revel in Teardowns

pi_219113608
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat vraag je aan mij? Lol ik maakte die bewering niet.
Ik reageer op jouw reactie.
pi_219113620
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In Tennessee zijn ze er toch best blij mee. Ik vind het vooral mooi voor die burgers die opmerken dat ze nu eindelijk weer hun kinderen buiten kunnen laten spelen zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze worden neergeschoten in een of andere bendeafrekening.
Ik vind het leuk verzonnen
  zondag 26 oktober 2025 @ 20:36:12 #163
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219113628
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee. Ik geloof sterk in de democratie. Ongrondwettelijk jezelf een derde termijn gunnen is dat niet.
pi_219113832
quote:
This isn’t a renovation . It’s a Cognitive Demolition.

A funeral for democracy featured as a photo op.

Let’s be clear.

Truman gutted the White House to save it.
He restored the bones of a building restructured it from the inside out to preserve its place in history, to carry the weight of democracy’s future.

Trump guts it to sell the country.
He doesn’t just remove walls
he strips meaning.
He turns architecture into branding.
What Truman did for preservation, Trump does for self-glorification.

You can rebuild walls.
But you can’t reanimate democracy’s corpse once the grifters finish looting the body.

This isn’t renovation.
It’s embalming.

He polishes democracy’s corpse so it looks good on camera,;gold drapes, chandelier lighting, donor tables encircling the casket. A stage production with fascist set dressing.

And while he gilds the rooms of a house he doesn’t respect, something darker happens outside its walls.

He doesn’t just gut institutions he guts them.
The MAGA faithful.

He strips their mental architecture down to the studs.
Takes a wrecking ball to their reasoning.
Rips out the insulation of nuance and bricks over the exits.

What’s left flickers in his pattern.
The lights are on, but the wiring’s no longer theirs.

They shuffle through digital spaces like door-to-door evangelists, offering up algorithm-approved slogans with Jehovah’s Witness devotion and Hitler Youth zeal.
They don’t think.
They distribute.
They echo.

It’s not loyalty.
It’s cognitive captivity.

He moves into their minds.
Rearranges the furniture.
Changes the locks.

Now their thoughts exist as rented rooms in his ideological timeshare.
They don’t question him because they can’t.
Their lease expires the moment they stop thinking for themselves.

This isn’t patriotism.
It’s a parasitic occupation of the psyche.

He rewrites the blueprints of their identity guts their critical thinking and replaces it with drywall made of grievance, projection, and blind submission.

They’re not defending him out of conviction.
They’re acting out a possession.

And the worst part?
They don’t even realize what they’ve lost.

So no this isn’t about a ballroom.
It was never about walls.
This is a full-scale mental demolition, masquerading as political passion.

Truman restored a home.
Trump builds a tomb.
And they the MAGA movement are what’s buried inside.
Jill Jones - 23-10-2025
  zondag 26 oktober 2025 @ 20:52:50 #165
38496 Perrin
pi_219113848
Generale repetitie.

twitter
  zondag 26 oktober 2025 @ 20:54:29 #166
38496 Perrin
pi_219113872
Niet alles is slecht nieuws.
twitter
pi_219114911
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:54 schreef Perrin het volgende:
Niet alles is slecht nieuws.
[ x ]
Tja, morgen kan het weer anders zijn.
pi_219115386
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jill Jones - 23-10-2025
Ik ben erg benieuwd of een volgende president die wellicht een democraat is deze balzaal weer gaat afbreken en de evenementen zoals vanouds weer in een tent gaan organiseren. Je moet immers wel de democratie beschermen en het is een mooi gebaar om net zoals het volk feestjes te geven in een partytent.
pi_219115703
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 22:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben erg benieuwd of een volgende president die wellicht een democraat is deze balzaal weer gaat afbreken en de evenementen zoals vanouds weer in een tent gaan organiseren. Je moet immers wel de democratie beschermen en het is een mooi gebaar om net zoals het volk feestjes te geven in een partytent.
Ik heb het vermoeden dat je best begrijpt dat het niet gaat om een ballroom. Het gaat om 't feit dat het halve Witte Huis afgebroken wordt voor een prestigeproject waar Trump zijn naam wil kunnen verbinden, gefinancierd door mensen met verwachtingen, dat niet de juiste processen volgt en flinke stukken geschiedenis aan 't vernietigen is. Tel daarbij op dat hij -weer- tegen de bevolking liegt en ik kan me best voorstellen dat mensen niet blij zijn.

Maar inderdaad, in een partytent, dan zijn ze pas blij.
pi_219115870
quote:

[..]
Welke verkiezingen in 2028? Bannon heeft al aangekondigd dat Trump een derde termijn gaat draaien om het werk af te maken. Desnoods door een soft-crisis uit te roepen, maar gegeven we in 2025 al behoorlijk ver zijn, is 2028 mogelijk al een behoorlijke shitshow.

De republikeinse partij liep leeg in Maga en de democraten gaan deels over naar de socialistiche kant. Puur een reactie op een tijdsbeeld met verval van een oud systeem. Mamdani mag uitkijken dat Rusland en aipac (Maga) 'm niet uit een raam gooien.
pi_219115947
Er is niemand die de bouw van de ballroom stopt of wil stoppen. Ook geen congress die een veto uitspreekt.
Ik lees ook niks over een rechtszaak. Als wel, het supreme court wil ook wat van die pijporgie
Zijn rijke vriendjes doneren natuurlijk niet in het belang van de natie. Ze verwachten hen gunstige besluiten van Trump. De corruptie is duidelijk.

Het zal me niet verbazen als die narcist een patserige grote zaal wil hebben en manifestaties voor zichzelf organiseert. Grote shows....op kosten van het amerikaanse volk
pi_219116210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij doet een tussenstopje in Qatar, en misschien vindt ie de Stille Zuidzee wat eng?
Tussenstopje in Qatar:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m43vknijcc2t

maandag 27 oktober 2025 @ 02:32:05 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219116894
Ik blijf het ronduit hilarisch vinden dat er mensen zijn die socialisme een slecht iets vinden, alsof het kwaadaardig is. Het gaat om de kwaliteit van het leven van zoveel mogelijk mensen, tegenover: 'ikke, ikke, ikke'.
  maandag 27 oktober 2025 @ 02:35:24 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219116895
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
Generale repetitie.

[ x ]
Staan wij aan het einde van de simulatie nog overeind?
pi_219116990
Wat vreemd /s. Niemand die zich hier druk maakt om de Totenkopf tatoeage van Graham Platner?

quote:
The Media’s Nazi-Symbol Hunters Take a Holiday

By Becket Adams

October 26, 2025 6:30 AM

Outlets that have engaged in a decades-long moral panic over alleged Nazi symbols from the right suddenly decide to show grace in the case of Graham Platner’s tattoo.

You can tell a lot about a guy’s personal biases based on when he chooses to extend grace.

And when it comes to grace, there appeared to be an overabundance of it in the media last week for Graham Platner, the loony toon Democratic Maine Senate candidate, who, until last Tuesday, sported a sizeable Nazi tattoo on his chest.

“Maine Senate candidate Graham Platner tells AP he got a new tattoo to cover one seen as a Nazi symbol,” reads a news blurb from the Associated Press (emphasis my own).

Reported the Washington Post, “Maine Senate hopeful changed tattoo ex-aide calls antisemitic.”

CBS News, meanwhile, reported that “Maine Democratic Senate candidate Graham Platner says he covered up tattoo that resembles Nazi symbol.”

Politico and CNN likewise claimed the tattoo “resembles” a Nazi symbol.

The tattoo in question, which has been inked over, was the Totenkopf (“death’s head”), a very specific skull-and-crossbones image infamously sported by the Schutzstaffel (the Nazi SS). (The SS initially served as Adolf Hitler’s personal protection agency before expanding into the paramilitary organization responsible for the Holocaust.) There is even an internet-famous comedy sketch from 2006 by the duo Mitchell and Webb, in which the two comedians, dressed as Nazi SS officers, slowly realize that they are, in fact, the “baddies.” Here’s a snippet from that sketch (surely, you’ve seen this by now):

Erich: I’ve just noticed something. Have you looked at our caps recently?
Hans: Our caps?
Erich: The badges on our caps. Have you looked at them?
Hans: What? . . . No . . . A bit.
Erich: They’ve got skulls on them.
Hans: Hmm?
Erich: Have you noticed our caps have actually got little pictures of skulls on them?
Hans: Er . . . I don’t.
Erich: Hans . . . are we the baddies?

All of this is to say, we’re not talking about an obscure Nazi reference when we talk about the Totenkopf. The specific skull-and-crossbones image touted by SS officers was the central element of the comedy sketch. It’s a key feature in Nazi iconography. If you’ve watched Mitchell and Webb, or Indiana Jones, or the Dirty Dozen, or Schindler’s List, or the Boy in the Striped Pajamas, or Life is Beautiful, or Band of Brothers, or Inglourious Basterds, or dozens of other films set during World War II, you’ve almost certainly seen the Totenkopf. It’s nearly as prominent as the Iron Cross or the swastika itself.

So, you can imagine my amusement last week when the press — the same press that has engaged in a decades-long moral panic over alleged Nazi dog whistles from the right and adjacent political spaces — seemed to suggest that a tattoo that is very clearly the SS Totenkopf only “resembles” or “seems” like a Nazi image.

“A Jewish civil rights group said the tattoo resembled a Nazi symbol,” read a Washington Post subhead last week (emphasis my own).

Remember, it wasn’t so long ago that outlets such as the Washington Post worked to legitimize even the most insane Nazi-related conspiracy theories, including the one that suggested that the organizers of the annual Conservative Political Action Conference had arranged their stage design into the shape of an obscure Germanic rune associated now with the Third Reich. It wasn’t so long ago that newsrooms such as Politico gave credence to the idea that multibillionaire weirdo Elon Musk had given the Nazi Sieg Heil salute at a 2024 inauguration rally. It wasn’t so long ago that newsrooms such as the Associated Press and CNN warned that the “seemingly innocent” OK hand gesture was no longer an ironic inside joke for online trolls, but an official symbol of “hate.”

And it wasn’t so long ago that we faced a mountain of news stories sincerely questioning whether Defense Secretary Pete Hegseth’s Jerusalem cross tattoo is actually Christian or Nazi symbolism.

Now, however, we’re asked to consider that Platner’s Totenkopf merely “resembles” or “seems” like an image indelibly tied to the worst of the worst of Nazi Germany.

You know what? The story that a drunk Platner got the tattoo in 2007 while on shore leave with his fellow U.S. Marines in Croatia seems 100 percent believable. Maybe he thought it just looked neat. Great! This doesn’t address allegations that he bragged a few years back that the tattoo was definitely the Totenkopf, but that’s not the point. The point is that there’s nothing wrong with extending some amount of grace for the deeply stupid things we’ve done in the past. Grace is good! We’ve been begging for this for years, especially during the worst “woke” excesses of the first Trump term and the Biden era. We should encourage more grace and not fault members of the press for indulging their better angels.

That said, one can’t help but wonder where this grace was for the West Point cadets who were falsely accused of flashing “hate” symbols when they were very clearly playing the “circle game.” Where was this grace for the firefighters charged with the same?

One would think that a U.S. Senate candidate touting a popular SS tattoo would run afoul of the self-appointed Nazi hunters of the press, but one would be wrong.

Bias in media is neither new nor shocking. Everyone has some degree of bias. The problem lies in how reporters apply their biases. It’s when it’s applied selectively that we end up with sloppy and unreliable journalism, the kind that craters public trust.

Industry-killing bias like this is rarely more apparent than in the stories reporters choose not to cover — and in the subjects to whom they choose to extend grace.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219116993
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 02:32 schreef Vis1980 het volgende:
Ik blijf het ronduit hilarisch vinden dat er mensen zijn die socialisme een slecht iets vinden, alsof het kwaadaardig is. Het gaat om de kwaliteit van het leven van zoveel mogelijk mensen, tegenover: 'ikke, ikke, ikke'.
Op papier. In de praktijk werkt socialisme niet en zijn we allemaal slechter af.

Inderdaad, hilarisch.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219117024
quote:

[..]
De frustratie klinkt gewoon door in je reactie.
Het gaat hier niet om de balzaal. Dat Trump die wil is verder prima.
Het gaat om de wijze waarop.
Er wordt bijna 100 jaar aan geschiedenis uitgewist door de volledige oostelijke vleugel af te breken. Trump doet dat in een sneltreinvaart zonder de officiële procedures te doorlopen, zodat eventueel tegengas te laat is om in te grijpen. Personeel wordt verboden foto's te nemen, zodat het publiek niet alles meekrijgt.

En iedereen is door Trump op het verkeerde been gezet door zijn belofte dat de balzaal het Witte Huis ongeschonden zou laten.

Verder wordt het van private gelden betaald.
Dat is aan de ene kant mooi: het scheelt belastinggeld. Maar wat verwachten die sponsoren terug van Trump?

En zoals het zich nu laat aanzien zijn de plannen voor de balzaal niet volledig uitgewerkt. Het is kennelijk slechts een concept.

Trump zegt ook tegenstrijdige dingen over de balzaal.

Uiteindelijk is het afwachten of de balzaal in 2029 echt klaar zal zijn en of dat binnen het budget van 200 miljoen blijft. (Of was het 300 miljoen? Ook daarin is Trump tegenstrijdig).

Gaat een opvolger de zaal weer afbreken?
Ik denk het niet, tenzij dit 1 groot fiasco wordt en de balzaal er nog niet staat in 2029.
Wie weet draait dan de volgende president de plannen terug.

Feit blijft dat het Witte Huis onherstelbaar is aangetast.

Het is alsof vlucht UA 93 bijna 25 jaar later zijn doel alsnog heeft bereikt.
pi_219117026
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Op papier. In de praktijk werkt socialisme niet en zijn we allemaal slechter af.

Inderdaad, hilarisch.
Net zo goed als zuiver kapitalisme in de praktijk niet werkt en we allemaal slechter af zijn, op een kleine groep na.
pi_219117031
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:03 schreef Lyrebird het volgende:
Wat vreemd /s. Niemand die zich hier druk maakt om de Totenkopf tatoeage van Graham Platner?
[..]
Omdat het een mooi stukje whatsboutism is van Maga.

quote:
Graham Platner, a Democratic candidate for US Senate in Maine, said Wednesday that a tattoo on his chest has been covered to no longer reflect an image widely recognized as a Nazi symbol.

Platner said he got the skull and crossbones tattoo in 2007, when he was in his 20s and in the Marine Corps. It happened during a night of drinking while he was on leave in Croatia, he said, adding he was unaware until recently that the image has been associated with Nazi police.
https://edition.cnn.com/2(...)too-senate-candidate

[/quote]
pi_219117047
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat het een mooi stukje whatsboutism is van Maga.
Dat is geen whataboutism.
pi_219117052
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:55 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is geen whataboutism.
Het is heel duidelijk whatsboutism.
pi_219117059
Whataboutism: the technique or practice of responding to an accusation or difficult question by making a counter-accusation or raising a different issue.

Identify the accusation and counter-accusation please.
pi_219117068
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]

Ik wist er niet eens vanaf. Denk dat het inderdaad niet de bedoeling is en het afhangt van het doel waarmee hij die tatoeage genomen heeft. Indien hij ontslagen moet worden, zoals je lijkt te suggereren. Worden dan Hegseth, Vance en die hele club “young republicans” ook ontslagen?
pi_219117080
quote:

[..]
Hoe vaak geeft men zulke grote evenementen daar, heb je daar een overzicht van?

We hebben in de wereld 195 landen dus elke regeringsleider en partner konden al ontvangen worden. :D
pi_219117083
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 06:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik wist er niet eens vanaf. Denk dat het inderdaad niet de bedoeling is en het afhangt van het doel waarmee hij die tatoeage genomen heeft. Indien hij ontslagen moet worden, zoals je lijkt te suggereren. Worden dan Hegseth, Vance en die hele club “young republicans” ook ontslagen?
Er spelen twee dingen:
1) Journalisten zien achter iedere boom een Nazi, maar als iemand van hun eigen club een Nazi tatoeage heeft, durven ze de vinger niet op de zere plek te leggen.
2) Grace - geef je iemand het voordeel van de twijfel? Weet je nog wat er gebeurde toen Elon werd uitgemaakt voor een Nazi vanwege een Romeinse groet?

Dus nee, hij hoeft niet ontslagen te worden, omdat het duidelijk is dat hij nooit de intentie had om een Nazi te zijn (net zoals Elon nooit de intentie had om een Nazi te zijn). Het gaat hier - zoals wel vaker - om de dubbele standaard die door journalisten wordt toegepast.
pi_219117091
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Inderdaad, hilarisch.
Zo slecht leven in onze sociaal democratieën in West Europa dat we bij veel lijstjes bij de gelukkigste landen met de hoogste levensverwachting horen. :D

Juist door de neoliberalisten dogmatisch gepredikte kapitalistische vrije markt hebben we veel productiefaciliteiten verplaatst naar China waardoor we als westen een flinke afhankelijkheid gecreëerd hebben.
pi_219117171
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 06:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er spelen twee dingen:
1) Journalisten zien achter iedere boom een Nazi, maar als iemand van hun eigen club een Nazi tatoeage heeft, durven ze de vinger niet op de zere plek te leggen.
2) Grace - geef je iemand het voordeel van de twijfel? Weet je nog wat er gebeurde toen Elon werd uitgemaakt voor een Nazi vanwege een Romeinse groet?

Dus nee, hij hoeft niet ontslagen te worden, omdat het duidelijk is dat hij nooit de intentie had om een Nazi te zijn (net zoals Elon nooit de intentie had om een Nazi te zijn). Het gaat hier - zoals wel vaker - om de dubbele standaard die door journalisten wordt toegepast.
Diegene is in zijn denkbeelden en gedrag geen fascist. En toen er opspraak was over zijn tatoeage volgde een mea culpa en is de tatoeage verwijderd.

Elon steunt openlijk rechts extremisme en partijen met Nazi sympathieën.

Bij hem gaat het niet alleen om een ongemakkelijk saluut, maar om een optelsom van factoren.
pi_219117208
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 06:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er spelen twee dingen:

Ik heb hier wel moeite mee als ik je punt volg. Ik vind het persoonlijk niet sjiek en vind ‘t dom dat hij het gedaan heeft en moet daar (naar mijn mening) publiek afstand van nemen.

Tegelijkertijd heb je aan de “andere kant” republikeinen, Musk etc die zelf geen afstand ervan genomen hebben maar de media (en democraten) erover aanvielen.

Hoe de media erop reageert is zeker belangrijk, maar hoe je er zelf als persoon op reageert is nog veel belangrijker.
pi_219117434
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 07:23 schreef Wantie het volgende:

Bij hem gaat het niet alleen om een ongemakkelijk saluut, maar om een optelsom van factoren.
Inderdaad, achter iedere boom een Nazi zien.

Hoe staat het met je whataboutism?
  maandag 27 oktober 2025 @ 08:44:05 #190
38496 Perrin
pi_219117461
Ongelukkig toeval of is er meer aan de hand?

twitter
  maandag 27 oktober 2025 @ 08:46:37 #191
66444 Lord_Vetinari
pi_219117475
“Romeinse groet” _O-
  maandag 27 oktober 2025 @ 08:52:16 #192
38496 Perrin
pi_219117513
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 02:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Staan wij aan het einde van de simulatie nog overeind?
Dat moeten we aan deze heren vragen. Europa lijkt meer een toeschouwer op het wereldtoneel dan deelnemer.

twitter
pi_219117610
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:59 schreef Knipoogje het volgende:

AI-ontwerpje dat ze vervolgens door de 3d-printer hebben heengehaald. :')
  maandag 27 oktober 2025 @ 09:12:25 #194
38496 Perrin
pi_219117628
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

AI-ontwerpje dat ze vervolgens door de 3d-printer hebben heengehaald. :')
Het werkt wel goed als langdurige afleiding voor de Epstein-files.

Iedereen maakt zich vooral druk om dat gebouw nu blijkbaar.

Mensen :')
pi_219117666
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 08:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
“Romeinse groet” _O-
Inderdaad. Achter iedere boom een Nazi zien.

Heb je nog iets over Platner te zeggen?
pi_219117685
Oeh, is er eindelijk een Gotcha, Libz! gevonden?

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-10-2025 09:38:09 ]
pi_219117702
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het werkt wel goed als langdurige afleiding voor de Epstein-files.

Iedereen maakt zich vooral druk om dat gebouw nu blijkbaar.

Mensen :')
Had je het nog niet meegekregen? De ballroom gaat "The Jeffrey Epstein Memorial Ballroom" heten.
  maandag 27 oktober 2025 @ 09:27:18 #198
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219117709
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:
Generale repetitie.

[ x ]
Dit weekend is toevallig ook A House of Dynamite verschenen op Netflix, wat overigens een aanrader is als je geen traditionele rampenfilm verwacht.
Huiveringwekkend scenario.

En een verplichte vermelding van Nuclear War: A Scenario van Annie Jacobsen uit 2024, waar Kathryn Bigelow overduidelijk inspiratie vandaan haalt voor haar film.
pi_219117788
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In het geval van Musk ging het om een omstreden saluut tijdens een politieke speech. Tel daarbij zijn steun aan AFD en dat soort partijen op, en je hebt de schijn tegen.

Dit is hoe Musk reageerde op die aantijgingen:
quote:
The billionaire tech entrepreneur, who is leading Trump’s department of government efficiency, later responded to criticisms of his behaviour on X, tweeting: “Frankly, they need better dirty tricks. The ‘everyone is Hitler’ attack is soo tired.”
En dit was de reactie van de senator die je noemde:
quote:
Graham Platner, a Democratic candidate for US Senate in Maine, said Wednesday that a tattoo on his chest has been covered to no longer reflect an image widely recognized as a Nazi symbol.

Platner said he got the skull and crossbones tattoo in 2007, when he was in his 20s and in the Marine Corps. It happened during a night of drinking while he was on leave in Croatia, he said, adding he was unaware until recently that the image has been associated with Nazi police.
Musk: Haha jullie zijn stom en laat me met rust. Pwning the libz enzo
Platner: Dat had ik me niet zo gerealiseerd, ik heb het weggehaald om verdere associatie te voorkomen.

Zie je het verschil?
pi_219117802
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:37 schreef beefkeek het volgende:
Zie je het verschil?
Dat is een loaded question.

Zie jij het verschil tussen een Nazi tatoeage en een niet Nazi-groet?
pi_219117846
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat is een loaded question.

Zie jij de overeenkomst tussen een tatoeage die gelinkt kan worden aan nazi's en een groet die gelinkt kan worden aan nazi's?

Ik vind het grappig dat je mensen hier verwijt achter elke boom een nazi te zien, maar zelf situaties aan de rechterkant goedpraat en aan de linkerkant afkeurt. Je politieke kleur vertroebelt je objectiviteit.
pi_219117865
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zie jij de overeenkomst tussen een tatoeage die gelinkt kan worden aan nazi's en een groet die gelinkt kan worden aan nazi's?

Ik vind het grappig dat je mensen hier verwijt achter elke boom een nazi te zien, maar zelf situaties aan de rechterkant goedpraat en aan de linkerkant afkeurt. Je politieke kleur vertroebelt je objectiviteit.
Nope. Zie mijn eerdere post.
pi_219117963
quote:
Jouw reactie net:
quote:
Je kunt het een Romeinse groet noemen, maar op een politiek podium waar vooral (extreem)rechtsen aanwezig zijn zo'n groet doen is op zijn minst dom, hoogstwaarschijnlijk eerder opruiend, of het nu wel of geen nazi-saluut was.

Twee andere situaties die beiden niet goed te praten zijn, waar de één er afstand van heeft genomen en de ander degenen die het benoemen aanvalt. Dat je dat verschil niet herkent vind ik jammer.
pi_219117980
quote:

[..]
Ik denk eerder dat het zo gaat: Het ontwerp is ruk, want veel te snel in elkaar geflanst. Het gaat dus meer en meer kosten en weer wijzigen etc. Dat gaat over Trump's presidency heen. En die gaat vervolgens langs de zijlijn lopen miepen dat HIJ het al lang af zou hebben gehad en dat de democraten expres er zo'n zooitje van maken.
Het script schrijft zichzelf.

Als Trump de zaal niet binnen 4 jaar af krijgt, zal de uiteindelijke zaal wat kleiner zijn. De donoren trekken zich immers terug en de democratische president zal belastinggeld moeten gaan gebruiken. Ook hier schrijft het script zichzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knipoogje op 27-10-2025 10:02:18 ]
pi_219118028
Blijven toch grappige “discussies” waarbij partijen langs elkaar praten en niet aan dezelfde spelregels voldoen.
pi_219118098
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jouw reactie net:
[..]
Je kunt het een Romeinse groet noemen, maar op een politiek podium waar vooral (extreem)rechtsen aanwezig zijn zo'n groet doen is op zijn minst dom, hoogstwaarschijnlijk eerder opruiend, of het nu wel of geen nazi-saluut was.

Twee andere situaties die beiden niet goed te praten zijn, waar de één er afstand van heeft genomen en de ander degenen die het benoemen aanvalt. Dat je dat verschil niet herkent vind ik jammer.
Wat ik zeg, achter iedere boom een Nazi zien.
pi_219118613
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 13:55 schreef Chivaz het volgende:
Bij MAGA heb je toch een vent die ervan overtuigd is dat een embryo een baby is?
Incelfrikandel
pi_219119010
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:11 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat ik zeg, achter iedere boom een Nazi zien.
Je kwam er zelf mee hè, ik begon er niet over :D
pi_219119105
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Bij MAGA heb je toch een vent die ervan overtuigd is dat een embryo een baby is?
Maar wat is dit dan? Want gender affirming careschijnt maar iets kwalijks te zijn.
pi_219119727
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar wat is dit dan? Want gender affirming careschijnt maar iets kwalijks te zijn.
[ afbeelding ]
Laura Loomer..

Geinige is dat Maga en opinierijke fans altijd vrij mogen speculeren. Over de vrouw van Macron, over Michelle Obama etc.

Maar.. rechtsdraaiende vrij oordelende VS supporters, hoe zit het met Loomer?
pi_219119733
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht eerst dat het één van de poppen van Team America: World Police was :o
pi_219119836
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 06:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zo slecht leven in onze sociaal democratieën in West Europa dat we bij veel lijstjes bij de gelukkigste landen met de hoogste levensverwachting horen. :D

Juist door de neoliberalisten dogmatisch gepredikte kapitalistische vrije markt hebben we veel productiefaciliteiten verplaatst naar China waardoor we als westen een flinke afhankelijkheid gecreëerd hebben.
Altijd schattig die zielige poging om democratisch socialisme te verwarren met een sociale democratie. De DSA is heel duidelijk in wat ze aanhangen en figuren zoals AOC, Mamdani, en al die andere (ex) DSA leden streven ook naar een socialistische samenleving.
pi_219119858
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Altijd schattig die zielige poging om democratisch socialisme te verwarren met een sociale democratie. De DSA is heel duidelijk in wat ze aanhangen en figuren zoals AOC, Mamdani, en al die andere (ex) DSA leden streven ook naar een socialistische samenleving.
Leg vooral uit hoe je denkt dat meer socialisme mensen in Europa ongelukkiger zou maken.
What Would Goku Do
pi_219119889
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Laura Loomer..
[ afbeelding ]

Geinige is dat Maga en opinierijke fans altijd vrij mogen speculeren. Over de vrouw van Macron, over Michelle Obama etc.

Maar.. rechtsdraaiende vrij oordelende VS supporters, hoe zit het met Loomer?
Laura LoonieLoomer is al zo vaak verplicht opgenomen geweest dat ze niet eens een wapenvergunning kan krijgen. In de VS notabene.
pi_219119893
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 05:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
De frustratie klinkt gewoon door in je reactie.
Het gaat hier niet om de balzaal. Dat Trump die wil is verder prima.
Het gaat om de wijze waarop.
Er wordt bijna 100 jaar aan geschiedenis uitgewist door de volledige oostelijke vleugel af te breken. Trump doet dat in een sneltreinvaart zonder de officiële procedures te doorlopen, zodat eventueel tegengas te laat is om in te grijpen. Personeel wordt verboden foto's te nemen, zodat het publiek niet alles meekrijgt.

En iedereen is door Trump op het verkeerde been gezet door zijn belofte dat de balzaal het Witte Huis ongeschonden zou laten.

Verder wordt het van private gelden betaald.
Dat is aan de ene kant mooi: het scheelt belastinggeld. Maar wat verwachten die sponsoren terug van Trump?

En zoals het zich nu laat aanzien zijn de plannen voor de balzaal niet volledig uitgewerkt. Het is kennelijk slechts een concept.

Trump zegt ook tegenstrijdige dingen over de balzaal.

Uiteindelijk is het afwachten of de balzaal in 2029 echt klaar zal zijn en of dat binnen het budget van 200 miljoen blijft. (Of was het 300 miljoen? Ook daarin is Trump tegenstrijdig).

Gaat een opvolger de zaal weer afbreken?
Ik denk het niet, tenzij dit 1 groot fiasco wordt en de balzaal er nog niet staat in 2029.
Wie weet draait dan de volgende president de plannen terug.

Feit blijft dat het Witte Huis onherstelbaar is aangetast.

Het is alsof vlucht UA 93 bijna 25 jaar later zijn doel alsnog heeft bereikt.
100 jaar aan geschiedenis…….
De east wing was meer een kantoorgebouw dan wat anders.
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 07:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Diegene is in zijn denkbeelden en gedrag geen fascist. En toen er opspraak was over zijn tatoeage volgde een mea culpa en is de tatoeage verwijderd.

Dus pas toen hij was gepakt en zijn politieke carrière in gevaar kwam toen besloot hij om de tatoeage weg te halen. Hij zal het vast erg druk hebben gehad de voorgaande jaren toen hij besloot geen nazi meer te zijn.
Je weet heel goed dat als dit aan de andere zijde gebeurde dat de reactie toch heel anders was geweest.
Wederom een bevestiging dat je in een principeloze wereld geen principes kunt hebben.
pi_219119894
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
quote:
https://factually.co/fact(...)list-ideology-56ebdf
However, the relationship between AOC and socialist organizations appears increasingly strained. The DSA is reportedly considering censuring her due to her positions on Israel, which may not align with the organization's anti-Zionist stance [4]. Additionally, there are indications that AOC has transformed from a "radical outsider" into a "bridge" between establishment politicians and social movements, potentially drifting away from pure socialist principles [5].

Her policy positions consistently align with progressive ideologies that could be linked to socialist views, including fighting for economic justice, introducing the Green New Deal, advocating for student loan forgiveness, and addressing income inequality [6] [7] [8].

2. Missing context/alternative viewpoints

The original question lacks crucial context about the distinction between socialism and democratic socialism. The analyses reveal that AOC's vision is more aligned with Scandinavian nations that combine mixed-market economies with social benefits, rather than authoritarian socialist countries [3]. This represents a fundamentally different economic model than traditional socialism.
Goede poging wel. Het socialisme dat DSA voorstaat is niet hetzelfde als hoe AOC (als voorbeeld) het ziet.

Mooi stukje toevoeging erin wat ik niet kon laten hierin mee te nemen:
quote:
The question also benefits those who seek to oversimplify complex political positions for partisan advantage, whether to dismiss AOC's policies as "radical socialism" or to criticize her for not being "socialist enough" for purist movements.
pi_219119921
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 06:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
If you say so.

Het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn dat Europa op haar laatste benen loopt. Frankrijk kan de rekeningen niet meer betalen, zelfs Duitsland krijgt z’n begroting niet rond. Overal in Europa zijn kiezers de migratie spuugzat maar blijft men gelukszoekers binnen halen.
pi_219119957
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
If you say so.

Het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn dat Europa op haar laatste benen loopt. Frankrijk kan de rekeningen niet meer betalen, zelfs Duitsland krijgt z’n begroting niet rond. Overal in Europa zijn kiezers de migratie spuugzat maar blijft men gelukszoekers binnen halen.
Dat is toch iets anders dan een sociale democratie? Of koppel je de migratieproblemen die er zijn direct aan een sociaaldemocratisch bestel?

Één van de redenen dat die begrotingen niet rond komen is omdat de VS stampvoetend heeft staan eisen dat er veel meer geld naar defensie moest, en wel nu. Dat heeft nogal impact op je begroting.
pi_219119991
Doorgeschoten kapitalisme heeft overheden vleugellam en ondergeschikt gemaakt aan mensen die te egoïstisch zijn om welvaart te delen, maar ook dat is de schuld van links :')
What Would Goku Do
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:45:12 #220
38496 Perrin
pi_219120005
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:42 schreef viagraap het volgende:
Doorgeschoten kapitalisme heeft overheden vleugellam en ondergeschikt gemaakt aan mensen die te egoïstisch zijn om welvaart te delen, maar ook dat is de schuld van links :')
Ik zie dat je het een beetje begint te begrijpen.

De oplossing is natuurlijk méér markt en meer neoliberalisme en minder overheid en minder maatschappelijke coherentie en solidariteit.

Dat snap je dan vast ook wel?

Alles wat ons verenigt, alles wat voor samenhang zorgt, moet geofferd op het altaar van de hebzucht.
pi_219120028
quote:
10s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:42 schreef viagraap het volgende:
Als het aan jou lag, dan zouden die egoïstische mensen zwaarder belast worden, niet? Zo zwaar, dat het lonend wordt om naar het buitenland te verhuizen. Daar hebben de Fransen en nu de Britten ervaring mee. Zeg maar dag met het handje tegen hogere belastingopbrengsten.
pi_219120030
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Goede poging wel. Het socialisme dat DSA voorstaat is niet hetzelfde als hoe AOC (als voorbeeld) het ziet.

Mooi stukje toevoeging erin wat ik niet kon laten hierin mee te nemen:
[..]

Tja, als je landelijk verkozen wilt worden dan zul je toch enigszins je toon moeten matigen. Komen we weer terug op het punt dat ik al jaren maak dat een politicus niet verkozen kan worden zonder leugens en misleiding.
De vraag is eerder, als er voldoende DSA figuren verkozen worden bij de democratische partij, is er dan nog een reden voor haar om haar toon te matigen? Ik denk dat we allen het antwoord wel weten.
pi_219120056
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zie dat je het een beetje begint te begrijpen.

De oplossing is natuurlijk méér markt en meer neoliberalisme en minder overheid en minder maatschappelijke coherentie en solidariteit.

Dat snap je dan vast ook wel?
Minder overheid is wel lekker veel mensen van de persoonlijke KP van het regime op straat en natuurlijk een surveillance staat.
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:51:59 #224
38496 Perrin
pi_219120088
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Minder overheid is wel lekker veel mensen van de persoonlijke KP van het regime op straat en natuurlijk een surveillance staat.
Yup. Ook heerlijk voor de 0.01% die de touwtjes economisch in handen heeft. Al dat zelforganiserende volk en hun overheden zit je maar in de weg. Gewoon ongebreideld kapitalisme en niks zit je meer in de weg!

En het volk is dom genoeg om te manipuleren. Werken voor de baas zullen ze.
pi_219120101
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 08:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
“Romeinse groet” _O-
Ik moest hard lachen :@
pi_219120109
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tja, als je landelijk verkozen wilt worden dan zul je toch enigszins je toon moeten matigen. Komen we weer terug op het punt dat ik al jaren maak dat een politicus niet verkozen kan worden zonder leugens en misleiding.
De vraag is eerder, als er voldoende DSA figuren verkozen worden bij de democratische partij, is er dan nog een reden voor haar om haar toon te matigen? Ik denk dat we allen het antwoord wel weten.
Zoals de gematigde toon van MAGA en de dictator in chief?
pi_219120119
Wanneer is het eigenlijk Black Friday in Nederland?
De laatste keer dat ik daar iets over hoorde zaten we al op 5 maanden werken voor de overheid tot dat je uiteindelijk voor jezelf werkt.
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:59:27 #228
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219120150
Waar heb je het nu weer over en hoe is dat hier relevant?
pi_219120216
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als het aan jou lag, dan zouden die egoïstische mensen zwaarder belast worden, niet? Zo zwaar, dat het lonend wordt om naar het buitenland te verhuizen. Daar hebben de Fransen en nu de Britten ervaring mee. Zeg maar dag met het handje tegen hogere belastingopbrengsten.
Daarom moet je zulke dingen ook Europees fixen. De EU op dit moment echter is al net zo gegijzeld door lobby van grote bedrijven en te rijke mensen. Verder is je claim nog nooit echt uit gekomen. Heb je anders een bron die bewijst dat er nu minder belasting wordt opgehaald in Frankrijk en GB? Bovendien: je land is beter af zonder zulke mensen.
What Would Goku Do
pi_219120238
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:55 schreef Chivaz het volgende:
De laatste keer dat ik daar iets over hoorde zaten we al op 5 maanden werken voor de overheid tot dat je uiteindelijk voor jezelf werkt.
Werken voor de overheid vind ik geen probleem als de overheid werkt voor mij. Dus huisvesting, zorg, OV, banken, energie nationaliseren. We hebben de efficiëntie van de vrije markt genoeg voorbeelden laten geven van dingen die wel en niet werken, maar de vrije markt opzich is overduidelijk niet een mechanisme dat genoeg welvaart voor genoeg mensen oplevert.

Kan niet wachten tot jij en Lyrebird nu met The Road to Serfdom of fucking Atlas Shrugged aan gaan komen zetten :')
What Would Goku Do
pi_219120302
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:08 schreef viagraap het volgende:

[..]
Daarom moet je zulke dingen ook Europees fixen. De EU op dit moment echter is al net zo gegijzeld door lobby van grote bedrijven en te rijke mensen. Verder is je claim nog nooit echt uit gekomen. Heb je anders een bron die bewijst dat er nu minder belasting wordt opgehaald in Frankrijk en GB? Bovendien: je land is beter af zonder zulke mensen.
Het gaat om tienduizenden Fransen en Britten. Alleen al in 2024 hebben zo’n tienduizend Britse miljonairs hun land verlaten.

Nee, je land is niet beter af zonder. Dit zijn de movers en shakers die voor banen en belastinginkomsten zorgen. Maar dat zal de Partij van de Afgunst een zorg zijn. Weet je, ik heb een zwak voor socialisten die voor de armsten opkomen, maar ik heb een bloedhekel aan afgunst.
pi_219120308
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het gaat om tienduizenden Fransen en Britten. Alleen al in 2024 hebben zo’n tienduizend Britse miljonairs hun land verlaten.

Nee, je land is niet beter af zonder. Dit zijn de movers en shakers die voor banen en belastinginkomsten zorgen. Maar dat zal de Partij van de Afgunst een zorg zijn. Weet je, ik heb een zwak voor socialisten die voor de armsten opkomen, maar ik heb een bloedhekel aan afgunst.
Heb je bewijs voor misgelopen belastinginkomsten? Want of die 'movers and shakers' nou ter plekke of elders zo min mogelijk proberen te betalen maakt volgens mij weinig uit. En afgunst, really? :') Als de eerste reden is die je kunt bedenken moet je denk ik eens in de spiegel kijken.
What Would Goku Do
pi_219120311
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:55 schreef Chivaz het volgende:
Tax Freedom Day, Chivas. Dat is op 10 juni geloof ik. Meer dan de helft van het jaar als onbetaalde slaaf voor de overheid werken.
pi_219120330
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:22 schreef viagraap het volgende:
En afgunst, really? :') Als de eerste reden is die je kunt bedenken moet je denk ik eens in de spiegel kijken.
Natuurlijk is het afgunst. Je bent de verpersoonlijking van de Partij van de Afgunst. Je zegt het zelf: je land is beter af zonder zulke mensen.
pi_219120332
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Werken voor de overheid vind ik geen probleem als de overheid werkt voor mij. Dus huisvesting, zorg, OV, banken, energie nationaliseren. We hebben de efficiëntie van de vrije markt genoeg voorbeelden laten geven van dingen die wel en niet werken, maar de vrije markt opzich is overduidelijk niet een mechanisme dat genoeg welvaart voor genoeg mensen oplevert.

Kan niet wachten tot jij en Lyrebird nu met The Road to Serfdom of fucking Atlas Shrugged aan gaan komen zetten :')
Vind jij dat de overheid levert ondanks het feit dat de gemiddelde Nederlander een half jaar voor de overheid werkt? Huisvesting is ronduit kut, de zorg is voor velen onbetaalbaar, OV ook onbetaalbaar vooral nu ik in België woon merk ik het verschil, energie onbetaalbaar en dat is ondanks een enorme belastingdruk. Ik zie niet in hoe nog meer belasting betalen dit probleem gaat oplossen.
pi_219120338
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Tax Freedom Day, Chivas. Dat is op 10 juni geloof ik. Meer dan de helft van het jaar als onbetaalde slaaf voor de overheid werken.
Recht op mijn verjaardag lol, het zou goed zijn als bepaalde politieke partijen hier meer aandacht aan zouden geven. Dan daalt misschien eindelijk het besef eens in dat je in Nederland in dienst staat van de overheid ipv andersom.
pi_219120358
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Natuurlijk is het afgunst. Je bent de verpersoonlijking van de Partij van de Afgunst. Je zegt het zelf: je land is beter af zonder zulke mensen.
Nogmaals: als je denkt dat afgunst de voeding is voor die uitspraak zegt dat vooral veel over je eigen wereld.
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind jij dat de overheid levert ondanks het feit dat de gemiddelde Nederlander een half jaar voor de overheid werkt? Huisvesting is ronduit kut, de zorg is voor velen onbetaalbaar, OV ook onbetaalbaar vooral nu ik in België woon merk ik het verschil, energie onbetaalbaar en dat is ondanks een enorme belastingdruk. Ik zie niet in hoe nog meer belasting betalen dit probleem gaat oplossen.
De overheid levert niet, dat is mijn punt juist. Socialisme is niet alleen maar meer belasting betalen simpele ziel. Maargoed ik weet niet of dit topic het juiste is voor deze discussie. Al is de VS wel het lichtende voorbeeld voor het eindpunt van kapitalisme.
What Would Goku Do
pi_219120403
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nogmaals: als je denkt dat afgunst de voeding is voor die uitspraak zegt dat vooral veel over je eigen wereld.
[..]
Socialisme is niet alleen maar meer belasting betalen simpele ziel.
Er is er hier maar één die een simpele ziel is, en dat ben jij. En je bent afgunstig, want je wenst niet samen te leven met mensen die het beter hebben dan jezelf.
pi_219120460
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Er is er hier maar één die een simpele ziel is, en dat ben jij. En je bent afgunstig, want je wenst niet samen te leven met mensen die het beter hebben dan jezelf.
Je laat vooral zien dat je zelf ontzettend simpel bent. Kun je nou echt geen andere reden dan afgunst bedenken? Want ik blijf het herhalen: als dat zo is zegt dat vooral erg veel over hoe jij in elkaar steekt.
What Would Goku Do
pi_219120509
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Recht op mijn verjaardag lol, het zou goed zijn als bepaalde politieke partijen hier meer aandacht aan zouden geven. Dan daalt misschien eindelijk het besef eens in dat je in Nederland in dienst staat van de overheid ipv andersom.
Je bent niet in dienst van de overheid, je draagt bij aan een bepaalde kwaliteit van leven in Nederland. De VS is een mooi voorbeeld van hoe het anders is dan in NL. Waar je in NL een relatief hoge belastingdruk hebt, krijg je daar ook dingen voor terug. Denk aan WW als je werkloos raakt, of dat je zorgkosten boven je eigen risico betaalt worden, ga zo maar door.

Als je in de VS werkloos raakt heb je een probleem als je niet zelf vermogen opgebouwd hebt, of als je een keer in 't ziekenhuis terecht komt helemaal. De "socialistische staat" waar je je tegen afzet is dezelfde staat die ervoor zorgt dat je opgevangen wordt als je een probleem hebt.
pi_219120705
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
[..]
De overheid levert niet, dat is mijn punt juist. Socialisme is niet alleen maar meer belasting betalen simpele ziel. Maargoed ik weet niet of dit topic het juiste is voor deze discussie. Al is de VS wel het lichtende voorbeeld voor het eindpunt van kapitalisme.
Natuurlijk gaat het neerkomen op meer belasting betalen, wat ga je anders “eerlijk verdelen” buiten de belastingopbrengsten? Je pleit overigens zelf voor hogere belastingen lol.
pi_219120977
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe dit over AMV gaat, maar ik werk liever als « onbetaalde slaaf » voor de overheid dan dat ik zelf op de asfaltmachine klim of daar rechtstreeks mensen voor betaal.
pi_219121065
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Natuurlijk gaat het neerkomen op meer belasting betalen, wat ga je anders “eerlijk verdelen” buiten de belastingopbrengsten? Je pleit overigens zelf voor hogere belastingen lol.
Goed, speciaal voor de mensen achterin die (doen alsof) ze niet opletten: hogere belastingen zijn niet per definitie hogere belastingen voor iedereen. Wat ga je anders eerlijk verdelen? Wat denk je? :') Ik geloof ondertussen gewoon niet meer dat je dit echt niet snapt. Als dat wel zo is zou ik niet zo stellig zijn erover, want kennelijk heb je je er totaal niet in verdiept.
What Would Goku Do
pi_219121265
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
Goed, speciaal voor de mensen achterin die (doen alsof) ze niet opletten: hogere belastingen zijn niet per definitie hogere belastingen voor iedereen. Wat ga je anders eerlijk verdelen? Wat denk je? :') Ik geloof ondertussen gewoon niet meer dat je dit echt niet snapt. Als dat wel zo is zou ik niet zo stellig zijn erover, want kennelijk heb je je er totaal niet in verdiept.
Ik heb jaren geleden eens Het Belastingparadijs gelezen, en ik vond het behoorlijk schokkend hoeveel en in welke hoeveelheden zelfs Nederlanders asociaal hun belasting ontwijken. Jammer genoeg valt dat probleem niet makkelijk op te lossen, dus een belastingverhoging komt op het bordje van de (hogere) middenklasse.
Incelfrikandel
pi_219121335
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb jaren geleden eens Het Belastingparadijs gelezen, en ik vond het behoorlijk schokkend hoeveel en in welke hoeveelheden zelfs Nederlanders asociaal hun belasting ontwijken. Jammer genoeg valt dat probleem niet makkelijk op te lossen, dus een belastingverhoging komt op het bordje van de (hogere) middenklasse.
Het is niet makkelijk op te lossen binnen het huidige systeem nee. Maar om je er dan maar bij neer te leggen dat ofwel de verkeerde mensen belast worden, ofwel de juiste niet, lijkt me precies het probleem.
What Would Goku Do
pi_219121415
Ga dan lekker in de vs wonen waar zorg nog stukken duurder is en geen sociale vangnetten zijn en het OV buiten sommige urbane gebieden met metronetwerken zo goed als niet functioneert.

De huizenprijzen in de urbane gebieden hebben daar hetzelfde probleem met onbetaalbaarheid als hier.
  maandag 27 oktober 2025 @ 16:08:23 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_219121559
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een ‘Romeinse groet’ bestaat niet. De gestrekte arm is een verzinsel van Mussolini. Er is geen enkel iconoclastisch of literair bewijs dat de Romeinen de gestrekte arm gebruikten als groet. Er is daarentegen tonnen bewijs, dat de fascisten en later de nazi’s dat wel deden. Een betere naam is dus de ‘fascisten groet’.
pi_219121679
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 08:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Inderdaad, achter iedere boom een Nazi zien.

Hoe staat het met je whataboutism?
Ik lig in een deuk om die van jou _O-
pi_219121708
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
100 jaar aan geschiedenis…….
De east wing was meer een kantoorgebouw dan wat anders.
[..]
Het hele Witte Huis is een kantoorgebouw...

quote:
Dus pas toen hij was gepakt en zijn politieke carrière in gevaar kwam toen besloot hij om de tatoeage weg te halen. Hij zal het vast erg druk hebben gehad de voorgaande jaren toen hij besloot geen nazi meer te zijn.
Je weet heel goed dat als dit aan de andere zijde gebeurde dat de reactie toch heel anders was geweest.
Wederom een bevestiging dat je in een principeloze wereld geen principes kunt hebben.
Klopt, als een lid van een fascistische beweging daarmee gepakt wordt nis de reactie anders dan bij een beweging die jij als extreemlinks ziet.

Ik zie een fascist ook niet opkomen voor LGBTQwhatever, wat hij wel doet.
pi_219121807
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:59 schreef viagraap het volgende:

[..]
En eerder zat je nog te vertellen dat je de mensen die je dan het liefst nog hoger wil belasten wil zien vertrekken, volgens jou eigen woorden heb je daar niets aan.
Het gaat dan uiteindelijk uitkomen op een nog veel hogere belastingdruk voor de massa.
  maandag 27 oktober 2025 @ 16:32:11 #251
66444 Lord_Vetinari
pi_219121827
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En eerder zat je nog te vertellen dat je de mensen die je dan het liefst nog hoger wil belasten wil zien vertrekken, volgens jou eigen woorden heb je daar niets aan.
Het gaat dan uiteindelijk uitkomen op een nog veel hogere belastingdruk voor de massa.
Als dat ervoor zorgt dat mijn kleinkinderen op school weer het verschil leren tussen ‘jou’ en ‘jouw’ dan vind ik dat een offer dat we kunnen brengen.
pi_219121845
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je bent niet in dienst van de overheid, je draagt bij aan een bepaalde kwaliteit van leven in Nederland. De VS is een mooi voorbeeld van hoe het anders is dan in NL. Waar je in NL een relatief hoge belastingdruk hebt, krijg je daar ook dingen voor terug. Denk aan WW als je werkloos raakt, of dat je zorgkosten boven je eigen risico betaalt worden, ga zo maar door.

Als je in de VS werkloos raakt heb je een probleem als je niet zelf vermogen opgebouwd hebt, of als je een keer in 't ziekenhuis terecht komt helemaal. De "socialistische staat" waar je je tegen afzet is dezelfde staat die ervoor zorgt dat je opgevangen wordt als je een probleem hebt.
Voorzieningen en regelingen waar ik nooit van mijn leven gebruik van heb gemaakt. Leuk hoor dat het er is maar het mag wat mij betreft allemaal een stuk minder. Het onnodige rondpompen van geld en de bijbehorende ambtenarij die daar voor nodig is moet echt dringend op de schop.
pi_219121879
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Voorzieningen en regelingen waar ik nooit van mijn leven gebruik van heb gemaakt. Leuk hoor dat het er is maar het mag wat mij betreft allemaal een stuk minder. Het onnodige rondpompen van geld en de bijbehorende ambtenarij die daar voor nodig is moet echt dringend op de schop.
Gelukkig voor je dat je het nog nooit nodig hebt gehad, laten we hopen dat dat zo blijft. Dat is juist waar die voorzieningen voor zijn, voor als je in de situatie komt waarin je het wel nodig hebt.

Mijn vader kreeg kanker en in de tijd dat hij onder behandeling was is 't bedrijf waar hij werkte failliet gegaan. Als het zou werken zoals in de VS zou hij nu een schuld van ongeveer 2 miljoen hebben (medicijnen, geen verzekering, geen sociale voorzieningen).

Er zijn voldoende mensen die die voorzieningen wel nodig hebben. Daar betaal je voor, zo werkt dat in een samenleving waar je sociaal met elkaar om gaat.
pi_219121956
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat vertelde ik niet, ik maakte het punt dat áls die mensen vertrekken, het prima is. Zoals je terug kunt lezen vroeg ik Lyrebird nog om bewijs van die aanname, want volgens mij vertrekken er dus helemaal niet zoveel mensen. Maar als eerlijker bijdragen daadwerkelijk een reden is om te vertrekken zeg ik opgeruimd staat netjes. We hebben het hier dan namelijk over mensen die zoveel profiteren van een krom systeem die zelfs te beroerd zijn om mee te doen aan de financiering van dat systeem. Want zolang er mensen buiten moeten slapen is elke miljardair er één teveel. Ook bedrijven die zo min mogelijk belasting willen betalen maar die wel profiteren van onderwijs, infrastructuur, veiligheid ben ik liever kwijt dan rijk. Of vind jij een bedrijf dat hier alleen maar een brievenbus heeft veel toevoegen aan de samenleving?
What Would Goku Do
pi_219121969
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tja, je hebt er zelf voor gekozen in België te gaan wonen.
Dan had je beter een land kunnen kiezen zonder voorzieningen.
Rwanda bijvoorbeeld.
pi_219122036
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:44 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat vertelde ik niet, ik maakte het punt dat áls die mensen vertrekken, het prima is. Zoals je terug kunt lezen vroeg ik Lyrebird nog om bewijs van die aanname, want volgens mij vertrekken er dus helemaal niet zoveel mensen. Maar als eerlijker bijdragen daadwerkelijk een reden is om te vertrekken zeg ik opgeruimd staat netjes. We hebben het hier dan namelijk over mensen die zoveel profiteren van een krom systeem die zelfs te beroerd zijn om mee te doen aan de financiering van dat systeem. Want zolang er mensen buiten moeten slapen is elke miljardair er één teveel. Ook bedrijven die zo min mogelijk belasting willen betalen maar die wel profiteren van onderwijs, infrastructuur, veiligheid ben ik liever kwijt dan rijk. Of vind jij een bedrijf dat hier alleen maar een brievenbus heeft veel toevoegen aan de samenleving?
(in USD)
Elon Musk: 428 miljard
Larry Ellison: 276 miljard
Mark Zuckerberg: 253 miljard
Jeff Bezos: 241 miljad
Larry Page: 179 miljard
Sergey Brin: 166 miljard
Steve Ballmer: 153 miljard
Jensen Huang: 151 miljard
Warren Buffet: 150 miljard
Michael Dell: 129 miljard
Totaal: 2.1 biljoen bij de top 10 rijkste Amerikanen

quote:
HOW MUCH TAX DO US BILLIONAIRES PAY? EVIDENCE FROM ADMINISTRATIVE DATA
Our paper analyzes the results of a match of the Forbes 400 group to administrative data, including individual income, business, estate, and gift tax data. Top 400 individuals have a total effective tax rate of 23.8% in 2018-2020, down from about 30% earlier in the decade. This is lower than the average tax rate for the full US population and substantially lower than the total effective tax rate for top labor income earners. As shown in Figure 3(f), the United States is not unique in that respect: effective tax rates at the top of the wealth distribution are also lower than the average in other countries. In the Netherlands, a country where the macroeconomic tax rate is 45% of national income, Bruil et al. (2025) find an effective tax rate of less than 20% for the top 0.0002%
Dat onzinverhaal dat miljonairs/miljardairs weggaan als ze meer belasting moeten betalen kan ook wel de prullenbak in. Weet je, als ze maar net zo veel betalen ben je al een heel eind. Stel dat het landelijk gemiddelde 30% is, dan is het in het geval van de VS een paar miljard per jaar extra aan belastinginkomen. Ze hadden die 20 miljard aan Argentinië dan helemaal kunnen betalen uit die extra belastinginkomsten.

De ontwijkingstrucjes kunnen wat mij betreft echt aangepakt worden, of dat nu hier in NL of in de VS is. Als je gebruik wil maken van de sociale voorzieningen, of je medewerkers dat wil laten doen, draag je daar ook maar aan bij.
pi_219122088
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je hebt er zelf voor gekozen in België te gaan wonen.
Dan had je beter een land kunnen kiezen zonder voorzieningen.
Rwanda bijvoorbeeld.
Of Suriname, heb er nog sterk over na zitten denken maar ja de kinderen hè. Om die nu aan hun lot over te laten bij hun moeders is ook weer niet de bedoeling.
pi_219122323
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het is niet makkelijk op te lossen binnen het huidige systeem nee. Maar om je er dan maar bij neer te leggen dat ofwel de verkeerde mensen belast worden, ofwel de juiste niet, lijkt me precies het probleem.
Het punt is wat meer dat meer uitgeven als overheid moeilijk gaat omdat je een deel van de samenleving weigert (fatsoenlijk) bij te dragen.
Incelfrikandel
pi_219122400
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het punt is wat meer dat meer uitgeven als overheid moeilijk gaat omdat je een deel van de samenleving weigert (fatsoenlijk) bij te dragen.
True, dan moet daar wat aan gedaan worden.
What Would Goku Do
  maandag 27 oktober 2025 @ 18:14:19 #260
66444 Lord_Vetinari
pi_219122463
pi_219122595
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of Suriname, heb er nog sterk over na zitten denken maar ja de kinderen hè. Om die nu aan hun lot over te laten bij hun moeders is ook weer niet de bedoeling.
Waarom gaan moeders en de kinderen niet mee?
pi_219123054
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom gaan moeders en de kinderen niet mee?
Je vraagt waarom mijn exen niet mee willen gaan naar Suriname?
Het zijn niet voor niets exen van mij, we hebben een goede verstandhouding maar ik hoef echt niet te vragen om naar de andere kant van de wereld te verhuizen.
pi_219123193
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je vraagt waarom mijn exen niet mee willen gaan naar Suriname?
Het zijn niet voor niets exen van mij, we hebben een goede verstandhouding maar ik hoef echt niet te vragen om naar de andere kant van de wereld te verhuizen.
Oh, het is je ex...

Had ik kunnen verwachten...
  maandag 27 oktober 2025 @ 21:46:55 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_219124096
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, het is je ex...

Had ik kunnen verwachten...
Meerdere exen zelfs, lees ik.
pi_219124269

pi_219124804
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een ‘Romeinse groet’ bestaat niet. De gestrekte arm is een verzinsel van Mussolini. Er is geen enkel iconoclastisch of literair bewijs dat de Romeinen de gestrekte arm gebruikten als groet. Er is daarentegen tonnen bewijs, dat de fascisten en later de nazi’s dat wel deden. Een betere naam is dus de ‘fascisten groet’.
Want niets maakt het leven gemakkelijker dan bekend staan als een fascist. /s

Het moet niet veel gekker worden.
pi_219124805
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik lig in een deuk om die van jou _O-
Het is ondertussen voor de neutrale kijker duidelijk dat je geen idee hebt wat whataboutism is.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 05:13:07 #268
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219124839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 04:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het is ondertussen voor de neutrale kijker duidelijk dat je geen idee hebt wat whataboutism is.
Jij bent geen neutrale kijker in deze.
pi_219124885
En?

Whataboutism: the technique or practice of responding to an accusation or difficult question by making a counter-accusation or raising a different issue.

Kun je aangeven wie de aantijging maakte, en wie probeerde om de discussie over een andere boeg te gooien?
pi_219124925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 06:29 schreef Lyrebird het volgende:
En?

Kun je aangeven wie de aantijging maakte, en wie probeerde om de discussie over een andere boeg te gooien?
Jij, in je allereerste post, toen je ‘t stuk over die democraat postte of er nu ook op dezelfde manier gereageerd zou worden
pi_219124935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 06:29 schreef Lyrebird het volgende:
En?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 06:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jij, in je allereerste post, toen je ‘t stuk over die democraat postte of er nu ook op dezelfde manier gereageerd zou worden
Plus dat jij begon over Elon Musk, en ik slechts het verschil tussen beide situaties uitlegde.
pi_219124953
Terwijl de miljardairs rijker worden

pi_219124977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 06:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
:')

Kun jij me dan uitleggen wat een whataboutism is?
pi_219124987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 07:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
:')

Kun jij me dan uitleggen wat een whataboutism is?
“But what about this guy”

Dat is letterlijk wat je deed. Proberen hypocrisie aan te tonen omdat er in jouw ogen anders gereageerd wordt en nu dat niet lukt schermen met whataboutism.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:16:13 #276
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_219125011
quote:
18s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Meerdere exen zelfs, lees ik.
Ben Shapiro walgt van hem en Charlie Kirk draait zich om in z'n graf
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:19:36 #277
66444 Lord_Vetinari
pi_219125796
pi_219126639
Zaterdag 1 november vervalt de deadline voor het (willen, kunnen) verstrekken van de SNAP benefits.

Kort verhaal:
Vóór 1 november moet de shutdown opgeheven zijn. Anders wordt het SNAP noodfonds niet aangewend om de SNAP benefits over de maand november uit te keren.
Aantal behoeftigen van die benefits: 41,7 miljoen(!) (cq een op de acht Amerikanen).

Kan me voorstellen dat er nu in heel veel huishoudens enige spanning ontstaat zo vlak voor de deadline.

Hier past maar één gifje bij:

Excuses voor de misplaatste lolligheid.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_219126972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:19 schreef Salina het volgende:
Zaterdag 1 november vervalt de deadline voor het (willen, kunnen) verstrekken van de SNAP benefits.

Kort verhaal:
Vóór 1 november moet de shutdown opgeheven zijn. Anders wordt het SNAP noodfonds niet aangewend om de SNAP benefits over de maand november uit te keren.
Aantal behoeftigen van die benefits: 41,7 miljoen(!) (cq een op de acht Amerikanen).

Kan me voorstellen dat er nu in heel veel huishoudens enige spanning ontstaat zo vlak voor de deadline.

Hier past maar één gifje bij:

[ afbeelding ]

Excuses voor de misplaatste lolligheid.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er zoveel mensen in een rijk land als de VS zijn die afhankelijk zijn van voedselhulp, dan is er toch iets heel serieus mis in je land? 41 fucking miljoen mensen die zonder noodhulp niet voldoende eten hebben.

Dit vind ik trouwens wel iets heel smerigs "als jullie niet akkoord gaan hebben mensen niet voldoende te eten meer, had je de CR maar moeten tekenen":
quote:
There is between $5 billion and $6 billion currently in that fund, experts say. That's not enough to cover the estimated $8 billion in SNAP benefits due out next month, but it would allow for partial payments to help low-income Americans defray food costs.

On Friday, however, the USDA released guidance saying it won't use those funds to cover SNAP benefits if the government shutdown extends beyond Oct. 31 -- a move that appears designed to maximize the pressure on Senate Democrats to support a GOP spending bill to reopen the government.
Thanos kijkt tevreden toe :'(
pi_219127028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat er zoveel mensen in een rijk land als de VS zijn die afhankelijk zijn van voedselhulp, dan is er toch iets heel serieus mis in je land? 41 fucking miljoen mensen die zonder noodhulp niet voldoende eten hebben.

De natte droom voor de uber kapitalistische mensen hier die het asocialisme omarmen.

In dit woke socialistisch nederland waar wij wonen maakt nog niet eens 1% van de populatie gebruik van de voedselbank.
pi_219127051
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat de Shutdown onze Trump op meerdere fronten wel heeeeeeeel erg verdacht goed uitkomt. Het zal toch allemaal niet zo gepland zijn toch? Toch?!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:28:32 #282
38496 Perrin
pi_219127127
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat de Shutdown onze Trump op meerdere fronten wel heeeeeeeel erg verdacht goed uitkomt. Het zal toch allemaal niet zo gepland zijn toch? Toch?!
Je weet toch dat hij voorstander is van een kleine overheid.

dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:29:50 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_219127135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 12:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219127390
quote:
Hij maakt er ook geen geheim van. Onder het toeziend oog van meesterbrein Russell Vought is dat wel het doel, lijkt het. Zie hetzelfde artikel:

quote:
The fight over SNAP arrives as Trump and his budget director, Russell Vought, are leaning on the shutdown to accelerate their ongoing efforts to shrink the federal government, including the mass firing of federal workers. Trump has said the impasse provides him an “unprecedented opportunity” to slash programs, and he’s made clear that he’s targeting those initiatives favored by Democrats.

“We’re only cutting Democrat programs, I hate to tell you,” Trump said earlier in the month.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 12:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kleine overheid. _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_219127592
quote:
Maar dit maakt het nog geen Mars op Rome! Godzijdank!
pi_219127697
De Democraten moeten vooral naar hun linkse vleugel blijven luisteren. Op naar 0 zetels.
pi_219128005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 13:03 schreef Lyrebird het volgende:
De Democraten moeten vooral naar hun linkse vleugel blijven luisteren. Op naar 0 zetels.
Ik dacht dat jij wel een beetje bekend was met het Amerikaanse politieke systeem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219128143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De natte droom voor de uber kapitalistische mensen hier die het asocialisme omarmen.

In dit woke socialistisch nederland waar wij wonen maakt nog niet eens 1% van de populatie gebruik van de voedselbank.
Onze libertarische vrienden in dit topic vinden dit allemaal best. "IK maak er geen gebruik van, DUS waarom zou IK er dan voor moeten betalen :?"
pi_219128710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 13:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Onze libertarische vrienden in dit topic vinden dit allemaal best. "IK maak er geen gebruik van, DUS waarom zou IK er dan voor moeten betalen :?"
Maar deze egoïstische ikkes hebben natuurlijk wel voor een appel en een ei genoten van hun studie in Nederland met waarschijnlijk met nog gratis ov kaart. Hun ouders hebben kindertoeslag voor hun gehad enz ..

Maar nu voor de toekomst van Nederland wat belasting betalen is teveel gevraagd voor de hedonistische egoklasse.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:21:23 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_219129478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 04:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de VS onder Trump is dat inderdaad gemakkelijker. Je kunt dan bij de Gesta… sorry ICE gaan en een tekenbonus krijgen en kwijtschelding van je studieschuld.
pi_219129559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 04:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goeie omschrijving van Musk.
pi_219129632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 13:03 schreef Lyrebird het volgende:
Wanneer doen ze dat dan? Ze beginnen nu eindelijk mondjesmaat schoorvoetend AOC, Bernie en die New Yorker wat spotlights te gunnen, en dat was het ongeveer wel. Veel verder dan een hoop virtue signalling over vrouwen en minderheden heb ik ze niet zien gaan.
What Would Goku Do
pi_219129781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 16:38 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wanneer doen ze dat dan? Ze beginnen nu eindelijk mondjesmaat schoorvoetend AOC, Bernie en die New Yorker wat spotlights te gunnen, en dat was het ongeveer wel. Veel verder dan een hoop virtue signalling over vrouwen en minderheden heb ik ze niet zien gaan.
Mamdani zal straks voldoende aandacht krijgen als burgemeester van NYC. Die man is niet te benijden, de gehele toekomst van socialistisch links in de VS rust nu op zijn schouders evenals de toekomst/richting van de democraten in 2028.
pi_219130039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 16:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mamdani zal straks voldoende aandacht krijgen als burgemeester van NYC. Die man is niet te benijden, de gehele toekomst van socialistisch links in de VS rust nu op zijn schouders evenals de toekomst/richting van de democraten in 2028.
De VS keert dan eindelijk weer terug naar de Amerikaanse Eeuw.
pi_219130345
President Donald Trump urged American troops to buy cars from Japanese manufacturer Toyota after long complaining about the lack of American vehicles sold in Japan.

Trump, who has long promoted America First, told U.S. soldiers during his trip to Asia to buy the Japanese-made cars following his announcement that Toyota is set to invest $10 billion to build manufacturing plants “all over” the U.S.
They’re going to be putting auto plants all over the United States to the tune of $10 billion,” the president told troops Tuesday aboard the USS George Washington, docked at the Yokosuka naval base. “So that’s Toyota, so go out and buy a Toyota.”

Japan’s new prime minister, Sanae Takaichi, has only been in the post for a week but has rolled out the red carpet for Trump on a charm offensive.
pi_219130378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
President Donald Trump urged American troops to buy cars from Japanese manufacturer Toyota after long complaining about the lack of American vehicles sold in Japan.

Trump, who has long promoted America First, told U.S. soldiers during his trip to Asia to buy the Japanese-made cars following his announcement that Toyota is set to invest $10 billion to build manufacturing plants “all over” the U.S.
They’re going to be putting auto plants all over the United States to the tune of $10 billion,” the president told troops Tuesday aboard the USS George Washington, docked at the Yokosuka naval base. “So that’s Toyota, so go out and buy a Toyota.”

Japan’s new prime minister, Sanae Takaichi, has only been in the post for a week but has rolled out the red carpet for Trump on a charm offensive.
Ford, GM en Tesla op hun achterste benen in 3..2..1
pi_219130492
Toyota is objectief ook een superieur product tegenover die Amerikaanse rommel. Waar Amerikaanse auto’s en dan voornamelijk de musclecars wel veel meer ziel hebben zit een Toyota gewoon erg degelijk in elkaar. Ik dacht persoonlijk dat Toyota al een aantal fabrieken in de VS had staan. De Tacoma bijvoorbeeld is niet echt een auto voor de Europese en Japanse markt.
pi_219130521
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:59 schreef Chivaz het volgende:
Toyota is objectief ook een superieur product tegenover die Amerikaanse rommel. Waar Amerikaanse auto’s en dan voornamelijk de musclecars wel veel meer ziel hebben zit een Toyota gewoon erg degelijk in elkaar. Ik dacht persoonlijk dat Toyota al een aantal fabrieken in de VS had staan. De Tacoma bijvoorbeeld is niet echt een auto voor de Europese en Japanse markt.
Niet echt “America First” alleen. Veel van die kennis en materialen zullen niet Amerikaans zijn.
pi_219130554
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat men aan de zijde van het regime toch aardig benauwd wordt van Mamdani. Keek nog eens op twitter vandaag en er was goed te zien dat er een enorme haatcampagne tegen de man bezig is.
pi_219130861
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat men aan de zijde van het regime toch aardig benauwd wordt van Mamdani. Keek nog eens op twitter vandaag en er was goed te zien dat er een enorme haatcampagne tegen de man bezig is.
Ja, zelfs op NWS zijn er users die zich aardig druk om hem maken.

Een goed teken.
pi_219130937
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
Het is altijd erg tragisch als de rijke bevolking kiest voor socialisme en de arme bevolking daar de zure vruchten van moet plukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')