abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219094736
En zelfs dat is nog geen 10% van de woningvoorraad is... Maarja jij maakt je liever druk om verzonnen getallen, dan zeg ik dat als er vandaag 20.000 woningen vrijkomen dat dit maar een druppel op een gloeiende plaat is
pi_219094804
Ik snap nooit zo goed waarom mensen statushouders, genaturaliseerden, asielzoekers etc met hand en tand verdedigen. Welk belang heb je er zelf bij? Per direct stoppen met die hele asielbusiness.
pi_219094807
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
En zelfs dat is nog geen 10% van de woningvoorraad is... Maarja jij maakt je liever druk om verzonnen getallen, dan zeg ik dat als er vandaag 20.000 woningen vrijkomen dat dit maar een druppel op een gloeiende plaat is
200k woningen? Daarmee is het tekort van 400k direct gehalveerd. Dat is geen druppel op een gloeiende plaat.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:31:41 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:11 schreef Alpha0 het volgende:

Het gaat er om hoeveel ex-asielzoekers, genaturaliseerden en statushouders sinds 1985 momenteel sociale huurwoningen bezetten. Dat zijn makkelijk 200k woningen.
En hoeveel Nederlanders met een inkomen waardoor een sociale huurwoning toe te wijzen was, 'bezetten' sinds 1995 een sociale huurwoning?
Kan je daar ook wat getallen bij fantaseren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:32:58 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219094874
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
Een asielzoeker komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
voor onderhuur wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219094881
quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:31 schreef golfer het volgende:

[..]
En hoeveel Nederlanders met een inkomen waardoor een sociale huurwoning toe te wijzen was, 'bezetten' sinds 1995 een sociale huurwoning?
Kan je daar ook wat getallen bij fantaseren?
Toch niet relevant!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:34:20 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219094890
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
m,aakt ook niet uit , we gaan wel weer nieuwe jkoop woiningen bouwein de natuur weilandenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:34:42 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:33 schreef Alpha0 het volgende:

Toch niet relevant!
Natuurlijk wel. Want dan kan je jouw cijfers (voor zover ze zouden kloppen) in perspectief zetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:23 schreef Alpha0 het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen statushouders, genaturaliseerden, asielzoekers etc met hand en tand verdedigen. Welk belang heb je er zelf bij? Per direct stoppen met die hele asielbusiness.
- de status van "Asielzoeker" is een voorselectie, die selectie kan uiteraard beter.

- Statushouders zijn door die selectie, hebben tegenwoordig een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).

- Genaturaliseerden zijn voorbij die 5 of 10 jaar, mogen blijven en kunnen zich in heel de EU vestigen, dat geldt dus ook voor Duitsers of Fransen die zich hier willen vestigen.

Aan die laatste groep kan je sowieso niets meer doen, als je wettelijk al iets zou kunnen optuigen in Nederland om alles te heropenen, gaan die mensen de grens over, vragen een Duitse of Belgische identiteit aan en kunnen hier dan gewoon weer wonen. Besef ook dat die mensen vaak al een partner (al dan niet autochtoon), kinderen of zelfs kleinkinderen hebben.

Het topic is een hoop wensdeken van je en het zegt iets over hoe je over medemensen en mensenrechten denkt.
pi_219095125
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- de status van "Asielzoeker" is een voorselectie, die selectie kan uiteraard beter.

- Statushouders zijn door die selectie, hebben tegenwoordig een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).

- Genaturaliseerden zijn voorbij die 5 of 10 jaar, mogen blijven en kunnen zich in heel de EU vestigen, dat geldt dus ook voor Duitsers of Fransen die zich hier willen vestigen.

Aan die laatste groep kan je sowieso niets meer doen, als je wettelijk al iets zou kunnen optuigen in Nederland om alles te heropenen, gaan die mensen de grens over, vragen een Duitse of Belgische identiteit aan en kunnen hier dan gewoon weer wonen.

Het is een hoop wensdeken van je en het zegt iets over hoe je over medemensen en mensenrechten denkt.
Wetten zijn allemaal aan te passen.
Wetten zijn bedacht om de grondleggers van ons continent te beschermen en een succesvol en veilig land en omgeving te bieden.
Werken die wetten dan tegen dan pas je ze aan zodat je mensen van ongewenste culturen kunt deporteren.
Vakman pur sang
pi_219095133
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wetten zijn allemaal aan te passen.
Wetten zijn bedacht om de grondleggers van ons continent te beschermen en een succesvol en veilig land en omgeving te bieden.
Werken die wetten dan tegen dan pas je ze aan zodat je mensen van ongewenste culturen kunt deporteren.
Als er ooit een wet in Nederland komt die grootschalige uitzet van genaturaliseerde Nederlanders en/of hun kinderen / kleinkinderen toestaat, dan bied ik een onderduikadres.
pi_219095142
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als er ooit een wet in Nederland komt die grootschalige uitzet van genaturaliseerde Nederlanders en/of hun kinderen / kleinkinderen toestaat, dan bied ik een onderduikadres.
Je kunt nu al statushouders opvangen hè?
Je hebt ruimte zat.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:08:23 #113
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219095167
In de periode 2014-2024 zijn er 260.7501 verblijfsvergunningen uitgegeven, gemiddeld wonen er 2,102 personen in 1 huishouden. Grofweg 130.000 huizen welke in 10 jaar verdwijnen voor de eigen bevolking.

De woningnood is nu 390.0003.

Met de meest recente 10 jaar opvang, met uitzondering van 2025 omdat daar nog geen cijfers van zijn, hebben we dus ongeveer 1/3e van de woningnood op laten lopen.

Als ik dit zo zie, denk ik wel dat dit een zeer grote invloed is geweest, en dat dit ook een zeer grote invloed blijft op de woningnood de komende jaren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219095174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou dat alleen doen als het om een leuke dame gaat.
pi_219095182
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
In de periode 2014-2024 zijn er 260.7501 verblijfsvergunningen uitgegeven, gemiddeld wonen er 2,102 personen in 1 huishouden. Grofweg 130.000 huizen welke in 10 jaar verdwijnen voor de eigen bevolking.

De woningnood is nu 390.0003.

Met de meest recente 10 jaar opvang, met uitzondering van 2025 omdat daar nog geen cijfers van zijn, hebben we dus ongeveer 1/3e van de woningnood op laten lopen.

Als ik dit zo zie, denk ik wel dat dit een zeer grote invloed is geweest, en dat dit ook een zeer grote invloed blijft op de woningnood de komende jaren.
Als je weet dat de autonome nl bevolking is gekrompen naar <13miljoen en dat het aantal inwoners is gestegen naar 18 miljoen dan houd maar op met denken.
Vakman pur sang
pi_219095183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou dat alleen doen als het om een leuke dame gaat.
Gewoon een heel gezin.
Ik ga direct naar de Ikea voor een paar Billy boekenkasten.
pi_219095195
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je weet dat de autonome nl bevolking is gekrompen naar <13miljoen en dat het aantal inwoners is gestegen naar 18 miljoen dan houd maar op met denken.
Ik hoor Alpha0 nog niet over de 1.000.000 arbeidsmigranten in Nederland, mss is dat z'n volgende topic ;)

https://www.acture.nl/app/uploads/2024/07/Orange-Paper-Arbeidsmigranten-juni-2024-Acture.pdf
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:12:04 #118
459912 FlippingCoin
pi_219095204
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja maar goed die groep instromers is groter dan asielzoekers welke een vergunning krijgen, waar de OP het over had. In die zin is immigratie nog een veel grotere impact op de woningnood en de overbelasting van Nederland ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_219095208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De vraag is niet waar die statushouders hadden moeten wonen, de vraag is waar wij Nederlanders gaan wonen.
In een koophuis.

Afhankelijk zijn van sociale huur is zo 1960.
pi_219095211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gewoon een heel gezin.
Ik ga direct naar de Ikea voor een paar Billy boekenkasten.
Ik heb geen ruimte voor een heel gezin. Ik zou misschien hoogstens voor twee personen plaats hebben, al wordt het dan toch wel krap. Daarom zou ik het alleen doen als het om een leuke dame gaat. Maar als ze een leuke zus heeft, dan mag ze ook wel komen.
pi_219095223
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar goed die groep instromers is groter dan asielzoekers welke een vergunning krijgen, waar de OP het over had. In die zin is immigratie nog een veel grotere impact op de woningnood en de overbelasting van Nederland ja.
Er wordt altijd gegoocheld met de begrippen. Maar kijk gewoon om je heen in een grote stad, zie je gelijk wat er de laatste jaren binnenkomt. Dat is toch allemaal helemaal niet, willen we nog normaal kunnen leven?
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:15:42 #122
459912 FlippingCoin
pi_219095232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er wordt altijd gegoocheld met de begrippen. Maar kijk gewoon om je heen in een grote stad, zie je gelijk wat er de laatste jaren binnenkomt. Dat is toch allemaal helemaal niet, willen we nog normaal kunnen leven?
Nouja ik woon in een groot dorp, daar zie ik dit in steeds meer wijken ook zo, het is niet meer voorbehouden aan grote steden.
pi_219095336
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er is al vaker dan eens uitgelegd dat onze economie veel baat heeft bij migratie. Een vrij uitgebreide berekening van SEO Economisch Onderzoek uit 2019 gaf aan dat het al snel ging om minimaal 3% van je BBP. Omgerekend was is dat zo´n 34 miljard euro wat de economie jaarlijks bijschrijft aan de bijdragen van migranten. Dus niks raciaals en zeker niet afremmen want het maakt je als land rijker en welvarender.
Onzin.

Ja, migratie draagt bij aan het BNP. Die mensen moeten ook eten en een dak boven hun hoofd hebben. Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:35:39 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219095368
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:

Het woord deporteren heeft nogal een heel vervelende bijsmaak. :X
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die statushouders zitten ook voor een heel deel in de AOW. Maar goed, laten we zeggen dat dat 10% is, dan heeft 19% een andere uitkering tov 10% gemiddeld in Nederland. Dat zijn nog steeds bepaald geen schokkende cijfers. Dat het gezien de traumatische achtergrond, de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat het meestal mensen zonder hier geldende opleiding zijn iets meer zijn dan gemiddeld is echt niet zo gek.

Die 50% van jou is in elk geval een volledig uit je duim gezogen leugen. En dat het schokkende cijfers zijn ook.
Zet die roze bril eens af. Het zijn geen ingenieurs en chirurgen die asiel komen zoeken. Het zijn vaak mensen die niets kunnen. Als ze wel iets konden, dan zouden ze geen asiel aanvragen, maar als arbeidsmigrant binnenkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219095384
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Het woord deporteren heeft nogal een heel vervelende bijsmaak. :X
Ga eens in achterstandswijken kijken. Die bijsmaak wordt nog veel vervelender als je je eigen land niet meer herkent.
pi_219095408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ga eens in achterstandswijken kijken. Die bijsmaak wordt nog veel vervelender als je je eigen land niet meer herkent.
Maar gaat het om asielzoekers die woningen bezetten, of gaat het om de “cultuur”? Want dat is wel heel iets anders dan het issue wat in de OP staat.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:39:42 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219095410
quote:

Ik kom er regelmatig en herken nog steeds mijn eigen land.
Maar deporteren werk ik niet aan mee.
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095452
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
En wat levert een hoger BNP per capita op? Een sticker met "goed zo"?
pi_219095467
quote:

[..]
Ik heb niets tegen het verbeteren van achterstandswijken.
pi_219095471
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leg me eens uit wat ik dan allemaal zou zien terwijl ik in een grote stad over straat loop (zoals ik al 15 jaar vrijwel elke dag doe) om tot de conclusie te komen dat die mensen hier niet zouden moeten zijn, willen 'we' (wie is we?) nog normaal kunnen leven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219095510
quote:

[..]
... Woonde jij niet in de VS?
pi_219095516
Ik lees de eerste 20 reacties en ik zie het alweer. Nederlanders zijn erg pienter in discussiëren, maar hun politieke keuzes breken dit land toch steeds verder af! Ze blijven maar hardnekkig op de gevstigde kartelpartijen stemmen die dit land steeds verder kapot maken. En ze kunnen dit ogenschijnlijk nog verdedigen met argumenten ook nog. Als allochtoon word ik hier Cynisch van!
pi_219095528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:50 schreef InzolVC het volgende:
Ik lees de eerste 20 reacties en ik zie het alweer. Nederlanders zijn erg pienter in discussiëren, maar hun politieke keuzes breken dit land toch steeds verder af! Ze blijven maar hardnekkig op de gevstigde kartelpartijen stemmen die dit land steeds verder kapot maken. En ze kunnen dit ogenschijnlijk nog verdedigen met argumenten ook. Als allochtoon word ik hier echt Cynisch van!
“Kartelpartijen” laat in elk geval duidelijk jouw stemkeuze zien. Leg eens uit, waarom breekt het het land af?
pi_219095566
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wat levert een hoger BNP per capita op? Een sticker met "goed zo"?
Meer welvaart, want iedereen heeft meer te besteden.

Een hoger BNP zegt helemaal niets als je er niet bij vertelt door hoe veel mensen het BNP verdiend is. Politici misbruiken het om domme kiezers om de tuin te leiden.
pi_219095569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:49 schreef probeer het volgende:

[..]
... Woonde jij niet in de VS?
Woonde.
pi_219095579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Meer welvaart, want iedereen heeft meer te besteden.
Dat is wel een heel simpele redenering, BNP zegt niets over verdeling van welvaart.

quote:
Een hoger BNP zegt helemaal niets als je er niet bij vertelt door hoe veel mensen het BNP verdiend is. Politici misbruiken het om domme kiezers om de tuin te leiden.
In sommige sectoren, zoals land- en tuinbouw, zijn veel mensenhanden nodig, relatief lage bijdrage aan economie maar wel belangrijk.

Het zegt niet alles.
pi_219095581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als ze op vakantie kunnen naar het land waar vandaan ze gevlucht zijn dan kunnen ze terug nietwaar?
Om te beginnen met de Syrische vluchtelingen. Nu de situatie in hun thuisland veranderd is en de IS leider waar zij op hoopten aan de macht is, ligt terugkeer weer binnen hun mogelijkheden. Dit zou betekenen dat er 28266 woningen vrij kunnen komen. En die nu momenteel in AZC’s verblijven kunnen ook direkt terug. Niks ophoepelvergoeding, gewoon terugsturen. Aanpakken. Auf wiedersehen! (en liever niet wedersehen natuurlijk).
pi_219095591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:50 schreef InzolVC het volgende:
Ik lees de eerste 20 reacties en ik zie het alweer. Nederlanders zijn erg pienter in discussiëren, maar hun politieke keuzes breken dit land toch steeds verder af! Ze blijven maar hardnekkig op de gevstigde kartelpartijen stemmen die dit land steeds verder kapot maken. En ze kunnen dit ogenschijnlijk nog verdedigen met argumenten ook nog. Als allochtoon word ik hier Cynisch van!
En wiens kloon ben jij? Oh, onbekende FoK!-user met een expliciet benoemde migratieachtergrond, die in de bres komt springen voor de TS in zijn topic waarin hij voorstelt om alle Nederlanders met een migratieachtergrond die in een sociale huurwoning wonen gedwongen het land uit te zetten.

:')

Net iets te doorzichtig allemaal. Net.
pi_219095618
Maar OK, ik speel wel mee ... Als het jou (@InzolVC) lukt om, als Nederlander met een migratieachtergrond, vóór aanstaande woensdag te emigreren zoals TS voorstelt, zodat er een extra huis vrij komt voor 'ons Nederlanders' (nee, blijkbaar niet jij), dan stem ik PVV. Erewoord.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:13:09 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219095650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik kom er regelmatig en herken nog steeds mijn eigen land.
Maar deporteren werk ik niet aan mee.
Sowieso, alsof rechtse politici het werkelijk iets boeit hoe het in achterstandswijken gaat.
pi_219095653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zet die roze bril eens af. Het zijn geen ingenieurs en chirurgen die asiel komen zoeken. Het zijn vaak mensen die niets kunnen. Als ze wel iets konden, dan zouden ze geen asiel aanvragen, maar als arbeidsmigrant binnenkomen.
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?

Zet gewoon die "ikke, ikke, ikke" bril eens af, zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219095664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat als je niet opkomt voor je eigen veiligheid je er gewoon aangaat op den duur.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:17:24 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219095670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Leg me eens uit wat ik dan allemaal zou zien terwijl ik in een grote stad over straat loop (zoals ik al 15 jaar vrijwel elke dag doe) om tot de conclusie te komen dat die mensen hier niet zouden moeten zijn, willen 'we' (wie is we?) nog normaal kunnen leven.
Ja het is wel een wonderlijk beeld wat sommigen van hun zolderkamer in boerenschijthol van de stad hebben.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:17:25 #145
459912 FlippingCoin
pi_219095671
quote:

[..]

Ik vind het wat ironisch, die reddersmentaliteit over de rug van een thuisloze generatie heen en dan de ander de “ikke ikke ikke” mentaliteit in de maag splitsen.
pi_219095677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:51 schreef beefkeek het volgende:

[..]
“Kartelpartijen” laat in elk geval duidelijk jouw stemkeuze zien. Leg eens uit, waarom breekt het het land af?
De asielcrisis alleen al verhoogt de criminaliteit aanzienlijk. Hele wijken en winkelcentra hebben last van groepen asielzoekers. De leefbaarheid van Nederland lijdt hieronder. Buitenlandse uitvreters krijgen woningen toegewezen, terwijl werkende Nederlanders achter het net vissen, dankzij dit aanhoudende woke beleid. Timmermans leeft zelf in een hoogstaande, rustige wijk en liegt er moedwillig over. En mensen stemmen nogsteeds op hem? Het sociale vangnet komt ook enorm onder druk te staan. Hoe willen we alle single moeders met toeslagen onderhouden, én de asielzoekers én de asiel-industrie? Een persoon streek net 44 miljoen op als tussenperaoon tussen overheid en hotelketens. COA biedt miljoenen voor vastgoed. En dan nog de hobby’s van de overheid. oorlog voeren, klimaatonzin, en nog meer met geld smijten. Nederland redt dit niet. En om de haverklap wordt er weer een meisje verkracht door een Syriër of Eritreeër. Iedereen ziet dit. En jij durft met droge ogen te vragen wat er kapot gaat in dit land? Je vraagt er zeker om.

Hej als je een blanke nederlander bent. Dit is jouw land. Verdedig het dan..

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 24-10-2025 23:01:26 ]
pi_219095680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja het is wel een wonderlijk beeld wat sommigen van hun zolderkamer in boerenschijthol van de stad hebben.
Ik wil nu eigenlijk gewoon dat hij het benoemt. Wat is er aan die mensen (en wie zijn die mensen?) wat ik al langslopend kan zien, waardoor ik zou moeten vinden dat ze hier niet horen?

Dat laffe 'er om heen draaien' van die lui altijd.
pi_219095684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je bedoelt een mooi dorp, waar je vrijstaand woont en makkelijk 3 auto’s op je oprit kwijt kunt, waar geen azc is en je fiets niet op slot hoeft te zetten.
Wie woont hier nu op een schijtplek? :D
Vakman pur sang
pi_219095686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

In sommige sectoren, zoals land- en tuinbouw, zijn veel mensenhanden nodig, relatief lage bijdrage aan economie maar wel belangrijk.
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig. En als die er niet zijn, worden ze gedwongen om verder te mechaniseren, waardoor ze veel goedkoper worden en beter kunnen concurreren met het buitenland. Door al die goedkope arbeid hol je je eigen economie uit. Daar is in de VS een burgeroorlog om gevoerd, die werd gewonnen door het Noorden omdat ze meer fabrieken/mechanisatie hadden.
pi_219095694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig. En als die er niet zijn, worden ze gedwongen om verder te mechaniseren, waardoor ze veel goedkoper worden en beter kunnen concurreren met het buitenland. Door al die goedkope arbeid hol je je eigen economie uit. Daar is in de VS een burgeroorlog om gevoerd, die werd gewonnen door het Noorden omdat ze meer fabrieken/mechanisatie hadden.
Wat stel je nu? Dat er in Nederland een oorlog komt omdat we Polen en Bulgaren in kassen hebben werken?
pi_219095695
quote:

[..]
Ehm, sinds ingenieurs beter betaald worden dan schoonmakers.

quote:
Vooralsnog is het vooral door jouw ikke ikke ikke dat we honderdduizenden statushouders hebben, om jou een warm gevoel van binnen te geven.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:22:14 #152
459912 FlippingCoin
pi_219095696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is wel een heel simpele redenering, BNP zegt niets over verdeling van welvaart.
[..]

Het zegt niet alles.
Zo belangrijk is die bloementeelt naar mijn idee helemaal niet, prima dat het er is maar niet dmv goedkope arbeidsimmigranten.
pi_219095697
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zo belangrijk is die bloementeelt naar mijn idee helemaal niet, prima dat het er is maar niet dmv goedkope arbeidsimmigranten.
In die burgeroorlog van Lyrebird kunnen we dan wel tulpenbollen eten.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:23:25 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219095699
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je bedoelt een mooi dorp, waar je vrijstaand woont en makkelijk 3 auto’s op je oprit kwijt kunt, waar geen azc is en je fiets niet op slot hoeft te zetten.
Ja, en zeker ook een tampeloeris van 20 cm zoals de gemiddelde fokker.
pi_219095700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, en zeker ook een tampeloeris van 20 cm zoals de gemiddelde fokker.
Hey
pi_219095704
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat stel je nu? Dat er in Nederland een oorlog komt omdat we Polen en Bulgaren in kassen hebben werken?
Nee, dat stel ik niet. Ik stel dat goedkope arbeid niemand helpt. Het leidt tot een lager BNP/capita, verpaupering en armoede.
pi_219095705
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Woont Hexagon zelf vrijstaand in een dorp terwijl hij de rest multikul en meer onveiligheid blijft opdringen?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:24:37 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219095707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig.
Ja, dat moet van Caroline.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:25:01 #159
459912 FlippingCoin
pi_219095712
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In die burgeroorlog van Lyrebird kunnen we dan wel tulpenbollen eten.
Oh ja. ;(
pi_219095728
quote:

[..]

Deden die migranten dat maar eens. Niemand die hier komt heeft zich afgevraagd of wij op hen zitten te wachten. Niemand. :(
pi_219095729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, dat stel ik niet. Ik stel dat goedkope arbeid niemand helpt. Het leidt tot een lager BNP/capita, verpaupering en armoede.
Dus alle land-, tuinbouw, veeteelt en andere laagbetaalde beroepen uit Nederland verbannen?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:30:16 #162
459912 FlippingCoin
pi_219095740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus alle land-, tuinbouw, veeteelt en andere laagbetaalde beroepen uit Nederland verbannen?
Iig alle constructies waarbij het echte salaris lager is dan waarvan je kan rondkomen in Nederland mi.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:31:13 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219095746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
nee dat gaan we voortaan met AI doen

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:31:39 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219095748
quote:

[..]
Onzin.

Ja, migratie draagt bij aan het BNP. Die mensen moeten ook eten en een dak boven hun hoofd hebben. Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
BNP per capita zelfs. En welke bron stelt dat?
Dit, dus.
pi_219095760
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik vind het wat ironisch, die reddersmentaliteit over de rug van een thuisloze generatie heen en dan de ander de “ikke ikke ikke” mentaliteit in de maag splitsen.
Die 7% van de sociale huur is echt totaal het probleem niet, verandert wachtrijen van 11 jaar naar 10 jaar en een paar maanden.

Als je nu nog denkt dat asiel en woningtekort een significante relatie hebben, dan ben je echt wel totaal verstoken geweest van nieuws de laatste jaren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219095763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Woonde.
Ze vroegen of je vrijwillig wilde remigreren naar je eigen land?
pi_219095768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
BNP per capita zelfs. En welke bron stelt dat?
BPP vliegt iig omhoog.

pi_219095769
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:24 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De overheid denkt dat ze met de massale toestroom van goedkope arbeid de inflatie kan drukken, veroorzaakt door haar eigen geldprinterij (voor haar vele hobby's). Maar zo te zien werkt dit niet. Die asielzoekers werken niet.
pi_219095772
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:

[..]
De overheid denkt dat ze met de massale toestroom van goedkope arbeid de inflatie kan drukken, veroorzaakt door haar eigen geldprinterij (voor haar vele hobby's). Maar zo te zien werkt dit niet. Die asielzoekers werken niet.
Asielzoekers mochten inderdaad maar beperkt werken maar dat is nu anders.
Ze moeten nog wel minimaal 6 maanden in Nederland zijn.
pi_219095774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:36 schreef Lyrebird het volgende:
Bij asielzoekers gaat het dus juist wel vaak om hoogopgeleide mensen. Ze kunnen in de meeste gevallen echter niet in Nederland aan het werk in hetzelfde beroep dat ze in hun geboorteland uitoefenden, omdat hun diploma's meestal niet erkend worden en ze de Nederlandse taal niet beheersen.
pi_219095775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Deden die migranten dat maar eens. Niemand die hier komt heeft zich afgevraagd of wij op hen zitten te wachten. Niemand. :(
Nee, die zijn op de vlucht. En verreweg de meerderheid van Nederland vindt ook dat we hen gewoon moeten opvangen, dus de vraag van je was met 'ja' beantwoord.
pi_219095776
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 7% van de sociale huur is echt totaal het probleem niet, verandert wachtrijen van 11 jaar naar 10 jaar en een paar maanden.

Als je nu nog denkt dat asiel en woningtekort een significante relatie hebben, dan ben je echt wel totaal verstoken geweest van nieuws de laatste jaren.
Wonen 1 miljoen toegelaten asielzoekers onder de brug of zo?
pi_219095778
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
BPP vliegt iig omhoog.

[ afbeelding ]
welk land is dit?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:36:33 #174
459912 FlippingCoin
pi_219095780
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
BNP per capita zelfs.
wat is daar gek aan?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:37:43 #175
459912 FlippingCoin
pi_219095791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar natuurlijk. Dat heb ik in mijn eerdere onderbouwde post al laten zien.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:37:47 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219095793
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:18 schreef InzolVC het volgende:

En als je een gekleurde volbloed Nederlander bent?
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die zijn op de vlucht.
Ja ja, op de vlucht :') Ze komen met bussen in ter Appel aan. Die bus komt dus uit Duitsland of België, landen waar het veilig is. Niks vluchten dus.
pi_219095798
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dit is gewoon niet waar natuurlijk. Dat heb ik in mijn eerdere onderbouwde post al laten zien.
Dat is wel waar. En dat jouw post van geen kant klopt is inmiddels al wel door 10 users aangetoond in dit topic.
pi_219095802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wel waar. En dat jouw post van geen kant klopt is inmiddels al wel door 10 users aangetoond in dit topic.
En Arjan Lubach ;)
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:39:15 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219095804
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
wat is daar gek aan?
Omdat er zo veel variabelen zijn dat het me in het algemeen enorm interesseert welke bron zoiets zou stellen.
Dit, dus.
pi_219095807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En Arjan Lubach ;)
En allerlei journalisten, wetenschappers, politici e.d.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:40:15 #183
459912 FlippingCoin
pi_219095808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uh nee? Door wie dan? Citeer die posts eens dan.

Beetje flauw dit, een post onderbouwd met cijfers van het cbs, en dan niet op ingaan.
pi_219095851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:24 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Woont Hexagon zelf vrijstaand in een dorp terwijl hij de rest multikul en meer onveiligheid blijft opdringen?
Dat zie je ook veel inderdaad.
Als je in een volksbuurt of flatje als een van de weinigen tussen Afrikanen en andere moslims woont dan ben je snel eens genezen van de multiculturele droom.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:49:26 #185
459912 FlippingCoin
pi_219095857
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zie je ook veel inderdaad.
Als je in een volksbuurt of flatje als een van de weinigen tussen Afrikanen en andere moslims woont dan ben je snel eens genezen van de multiculturele droom.
daarom zouden ze de spreidingswet moeten inplementeren op basis van stemgedrag per woonplaats, links stemmen is links de lasten dragen.

in principe zou niemand hier tegen moeten zijn
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:51:33 #186
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219095875
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
daarom zouden ze de spreidingswet moeten inplementeren op basis van stemgedrag per woonplaats, links stemmen is links de lasten dragen.

:') :')
:') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:53:07 #187
459912 FlippingCoin
pi_219095882
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:') :')
:') :') :')
oh ja goed argument, vanuit dit perspectief had ik het nog niet bekeken!
pi_219095902
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Onze gemeente is centrum rechts dus voor!
Nee niet voor, de hele instroom moet naar nul. Dan kan je alle azc dichtdoen en enorm besparen. Is de huizencrisis een stuk kleiner en heel veel andere problemen worden ermee opgelost.
Het is bezopen eigenlijk om nog meer dan 1 asielzoeker toe te laten
Vakman pur sang
pi_219095909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
BPP vliegt iig omhoog.

[ afbeelding ]
Zo eenvoudig is het niet.

Maar ik kan het wel uitleggen. Als je 10 personen hebt die allemaal een halve ton verdienen, en je neemt twee asielzoekers op die niets verdienen, dan zakt het BNP/persoon van 50.000 naar 500000/12 = ~42.500.

Stel je nu een groep van gemiddelde asielzoekers voor. En een groep gemiddelde Nederlanders. Wie zal gemiddeld meer verdienen? Juist, de groep Nederlanders. Als je asielzoekers binnenhaalt, dan zal het BNP/capita afnemen.

Ok, nu geen domme vragen stellen zoals je altijd doet. Gewoon effe opletten en absorberen. Misschien leer je er iets van.
pi_219095934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 00:06 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Precies, en daar moeten we wat aan doen, want we hebben die huizen gewoon keihard voor onszelf nodig. Je kan niet huizen aan de halve wereld weggeven als je niet eerst je eigen bevolking een dak boven het hoofd kan bieden. We zouden bijvoorbeeld kijken of dat NL paspoort dat ze gekregen hebben wel op de juiste gronden verstrekt is, zo niet dan direct invorderen en op het vliegtuig terug.
Dat kan al, en doen we ook al. Artikel 14 Rijkswet op het Nederlanderschap

En dan? Als blijkt dat die mensen terecht genaturaliseerd zijn, moeten ze dan nog steeds weg omdat ze een migratieachtergrond hebben, "zodat er voor ons Nederlanders eindelijk weer woningen zijn"? Of mogen ze dan wel blijven?

Nogmaals, mensen met een migratieachtergrond die volledig legitiem het Nederlanderschap verkregen hebben. Vind je daarvan oprecht dat wanneer zij in een sociale huurwoning wonen, we hen terug moeten sturen naar hun land van afkomst wanneer dat nu veilig is?

En als ze daar dan met familie wonen? Mogelijk in Nederland geboren? Die Nederlanders moeten dan ook weg?

Tot slot .. Hoe vind je dat de overheid dat moet bewerkstelligen?
pi_219095947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zo eenvoudig is het niet.
Het vliegt omhoog. Ingewikkelder is het niet.
pi_219095955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het vliegt omhoog. Ingewikkelder is het niet.
Voor jou blijkbaar wel, zelfs met een eenvoudige uitleg.
pi_219095976
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:18 schreef InzolVC het volgende:

[..]
De asielcrisis alleen al verhoogt de criminaliteit aanzienlijk. Hele wijken en winkelcentra hebben last van groepen asielzoekers. De leefbaarheid van Nederland lijdt hieronder. Buitenlandse uitvreters krijgen woningen toegewezen, terwijl werkende Nederlanders achter het net vissen, dankzij dit aanhoudende woke beleid. Timmerfrans leeft zelf in een hoogstaande, rustige wijk en liegt er moedwillig over. En mensen stemmen nogsteeds op hem? Het sociale vangnet komt ook enorm onder druk te staan. Hoe willen we alle single moeders met toeslagen onderhouden, én de asielzoekers én de asiel-industrie? Een persoon streek net 44 miljoen op als tussenperaoon tussen overheid en hotelketens. COA biedt miljoenen voor vastgoed. En dan nog de hobby’s van de overheid. oorlog voeren, klimaatonzin, en nog meer met geld smijten. Nederland redt dit niet. En om de haverklap wordt er weer een meisje verkracht door een Syriër of Eritreeër. Iedereen ziet dit. En jij durft met droge ogen te vragen wat er kapot gaat in dit land? Je vraagt er zeker om.

Oh nee hoor, ik vroeg alleen aan je of je kunt uitleggen waarom je dat vindt in andere woorden dan hoe je het deed.

Je gooit nogal veel op een hoop en reageert nogal emotioneel, dus ik probeerde te begrijpen waar je je dan precies zorgen over maakt. Ik ben het met je eens dat lang niet alles goed gaat, en in de asielketen al helemaal niet.

Het frame wat je nu neergooit is alleen wat onnodig. Wat nu als ik geen blanke Nederlander ben? Moet ik dan ook weg?
pi_219095981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Voor jou blijkbaar wel, zelfs met een eenvoudige uitleg.
Je claimde dat het omlaag vloog. Dat doet het niet.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:10:12 #195
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219095984
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
oh ja goed argument, vanuit dit perspectief had ik het nog niet bekeken!
Ik vind eigenijk dat ik nog behoorlijk veel moeite heb gestoken in het bedenken van een antwoord op zo'n hoop nonsens.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:15:35 #196
459912 FlippingCoin
pi_219096008
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik vind eigenijk dat ik nog behoorlijk veel moeite heb gestoken in het bedenken van een antwoord op zo'n hoop nonsens.
we zijn niet allemaal zo onderlegd in nadenken als ikzelf, fijn dat je toch poogt mee te doen, van jou kan ik best zo’n reactie hebben als je dan ook lekker mee kan posten.
pi_219096010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je claimde dat het omlaag vloog. Dat doet het niet.
Dat doet het wel, maar jij hebt de kennis niet om te begrijpen waarom dat zo is.

Wat is je hoogste niveau wiskunde?
pi_219096012
Liever dit dan Afrikaans carnaval.

https://www.instagram.com/reel/DObeSMQEbYK/
Vakman pur sang
pi_219096040
quote:

[..]

Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
Eh, nee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat doet het wel

BNP / BBP per capita kachelt omhoog.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 18:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
maar jij hebt de kennis niet om te begrijpen waarom dat zo is.
_O-
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:21:57 #200
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219096043
Als we alle mensen die ooit op de BBB hebben gestemd nou in met z'n allen in de door hun zo geliefde varkensstallen laten wonen is het probleem ook opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')