Ga eens in achterstandswijken kijken. Die bijsmaak wordt nog veel vervelender als je je eigen land niet meer herkent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Het woord deporteren heeft nogal een heel vervelende bijsmaak.
Maar gaat het om asielzoekers die woningen bezetten, of gaat het om de “cultuur”? Want dat is wel heel iets anders dan het issue wat in de OP staat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ga eens in achterstandswijken kijken. Die bijsmaak wordt nog veel vervelender als je je eigen land niet meer herkent.
Ik kom er regelmatig en herken nog steeds mijn eigen land.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ga eens in achterstandswijken kijken. Die bijsmaak wordt nog veel vervelender als je je eigen land niet meer herkent.
En wat levert een hoger BNP per capita op? Een sticker met "goed zo"?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
Ik heb niets tegen het verbeteren van achterstandswijken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Leg me eens uit wat ik dan allemaal zou zien terwijl ik in een grote stad over straat loop (zoals ik al 15 jaar vrijwel elke dag doe) om tot de conclusie te komen dat die mensen hier niet zouden moeten zijn, willen 'we' (wie is we?) nog normaal kunnen leven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er wordt altijd gegoocheld met de begrippen. Maar kijk gewoon om je heen in een grote stad, zie je gelijk wat er de laatste jaren binnenkomt. Dat is toch allemaal helemaal niet, willen we nog normaal kunnen leven?
... Woonde jij niet in de VS?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
“Kartelpartijen” laat in elk geval duidelijk jouw stemkeuze zien. Leg eens uit, waarom breekt het het land af?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:50 schreef InzolVC het volgende:
Ik lees de eerste 20 reacties en ik zie het alweer. Nederlanders zijn erg pienter in discussiėren, maar hun politieke keuzes breken dit land toch steeds verder af! Ze blijven maar hardnekkig op de gevstigde kartelpartijen stemmen die dit land steeds verder kapot maken. En ze kunnen dit ogenschijnlijk nog verdedigen met argumenten ook. Als allochtoon word ik hier echt Cynisch van!
Meer welvaart, want iedereen heeft meer te besteden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat levert een hoger BNP per capita op? Een sticker met "goed zo"?
Woonde.quote:
Dat is wel een heel simpele redenering, BNP zegt niets over verdeling van welvaart.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Meer welvaart, want iedereen heeft meer te besteden.
In sommige sectoren, zoals land- en tuinbouw, zijn veel mensenhanden nodig, relatief lage bijdrage aan economie maar wel belangrijk.quote:Een hoger BNP zegt helemaal niets als je er niet bij vertelt door hoe veel mensen het BNP verdiend is. Politici misbruiken het om domme kiezers om de tuin te leiden.
Om te beginnen met de Syrische vluchtelingen. Nu de situatie in hun thuisland veranderd is en de IS leider waar zij op hoopten aan de macht is, ligt terugkeer weer binnen hun mogelijkheden. Dit zou betekenen dat er 28266 woningen vrij kunnen komen. En die nu momenteel in AZC’s verblijven kunnen ook direkt terug. Niks ophoepelvergoeding, gewoon terugsturen. Aanpakken. Auf wiedersehen! (en liever niet wedersehen natuurlijk).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:55 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als ze op vakantie kunnen naar het land waar vandaan ze gevlucht zijn dan kunnen ze terug nietwaar?
En wiens kloon ben jij? Oh, onbekende FoK!-user met een expliciet benoemde migratieachtergrond, die in de bres komt springen voor de TS in zijn topic waarin hij voorstelt om alle Nederlanders met een migratieachtergrond die in een sociale huurwoning wonen gedwongen het land uit te zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:50 schreef InzolVC het volgende:
Ik lees de eerste 20 reacties en ik zie het alweer. Nederlanders zijn erg pienter in discussiėren, maar hun politieke keuzes breken dit land toch steeds verder af! Ze blijven maar hardnekkig op de gevstigde kartelpartijen stemmen die dit land steeds verder kapot maken. En ze kunnen dit ogenschijnlijk nog verdedigen met argumenten ook nog. Als allochtoon word ik hier Cynisch van!
Sowieso, alsof rechtse politici het werkelijk iets boeit hoe het in achterstandswijken gaat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig en herken nog steeds mijn eigen land.
Maar deporteren werk ik niet aan mee.
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zet die roze bril eens af. Het zijn geen ingenieurs en chirurgen die asiel komen zoeken. Het zijn vaak mensen die niets kunnen. Als ze wel iets konden, dan zouden ze geen asiel aanvragen, maar als arbeidsmigrant binnenkomen.
Omdat als je niet opkomt voor je eigen veiligheid je er gewoon aangaat op den duur.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?
Zet gewoon die "ikke, ikke, ikke" bril eens af, zou ik zeggen.
Ja het is wel een wonderlijk beeld wat sommigen van hun zolderkamer in boerenschijthol van de stad hebben.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg me eens uit wat ik dan allemaal zou zien terwijl ik in een grote stad over straat loop (zoals ik al 15 jaar vrijwel elke dag doe) om tot de conclusie te komen dat die mensen hier niet zouden moeten zijn, willen 'we' (wie is we?) nog normaal kunnen leven.
Ik vind het wat ironisch, die reddersmentaliteit over de rug van een thuisloze generatie heen en dan de ander de “ikke ikke ikke” mentaliteit in de maag splitsen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?
Zet gewoon die "ikke, ikke, ikke" bril eens af, zou ik zeggen.
De asielcrisis alleen al verhoogt de criminaliteit aanzienlijk. Hele wijken en winkelcentra hebben last van groepen asielzoekers. De leefbaarheid van Nederland lijdt hieronder. Buitenlandse uitvreters krijgen woningen toegewezen, terwijl werkende Nederlanders achter het net vissen, dankzij dit aanhoudende woke beleid. Timmermans leeft zelf in een hoogstaande, rustige wijk en liegt er moedwillig over. En mensen stemmen nogsteeds op hem? Het sociale vangnet komt ook enorm onder druk te staan. Hoe willen we alle single moeders met toeslagen onderhouden, én de asielzoekers én de asiel-industrie? Een persoon streek net 44 miljoen op als tussenperaoon tussen overheid en hotelketens. COA biedt miljoenen voor vastgoed. En dan nog de hobby’s van de overheid. oorlog voeren, klimaatonzin, en nog meer met geld smijten. Nederland redt dit niet. En om de haverklap wordt er weer een meisje verkracht door een Syriėr of Eritreeėr. Iedereen ziet dit. En jij durft met droge ogen te vragen wat er kapot gaat in dit land? Je vraagt er zeker om.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Kartelpartijen” laat in elk geval duidelijk jouw stemkeuze zien. Leg eens uit, waarom breekt het het land af?
Ik wil nu eigenlijk gewoon dat hij het benoemt. Wat is er aan die mensen (en wie zijn die mensen?) wat ik al langslopend kan zien, waardoor ik zou moeten vinden dat ze hier niet horen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is wel een wonderlijk beeld wat sommigen van hun zolderkamer in boerenschijthol van de stad hebben.
Je bedoelt een mooi dorp, waar je vrijstaand woont en makkelijk 3 auto’s op je oprit kwijt kunt, waar geen azc is en je fiets niet op slot hoeft te zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja het is wel een wonderlijk beeld wat sommigen van hun zolderkamer in boerenschijthol van de stad hebben.
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig. En als die er niet zijn, worden ze gedwongen om verder te mechaniseren, waardoor ze veel goedkoper worden en beter kunnen concurreren met het buitenland. Door al die goedkope arbeid hol je je eigen economie uit. Daar is in de VS een burgeroorlog om gevoerd, die werd gewonnen door het Noorden omdat ze meer fabrieken/mechanisatie hadden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
In sommige sectoren, zoals land- en tuinbouw, zijn veel mensenhanden nodig, relatief lage bijdrage aan economie maar wel belangrijk.
Wat stel je nu? Dat er in Nederland een oorlog komt omdat we Polen en Bulgaren in kassen hebben werken?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig. En als die er niet zijn, worden ze gedwongen om verder te mechaniseren, waardoor ze veel goedkoper worden en beter kunnen concurreren met het buitenland. Door al die goedkope arbeid hol je je eigen economie uit. Daar is in de VS een burgeroorlog om gevoerd, die werd gewonnen door het Noorden omdat ze meer fabrieken/mechanisatie hadden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |