Ehm, sinds ingenieurs beter betaald worden dan schoonmakers.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?
Vooralsnog is het vooral door jouw ikke ikke ikke dat we honderdduizenden statushouders hebben, om jou een warm gevoel van binnen te geven.quote:Zet gewoon die "ikke, ikke, ikke" bril eens af, zou ik zeggen.
Zo belangrijk is die bloementeelt naar mijn idee helemaal niet, prima dat het er is maar niet dmv goedkope arbeidsimmigranten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel een heel simpele redenering, BNP zegt niets over verdeling van welvaart.
[..]
In sommige sectoren, zoals land- en tuinbouw, zijn veel mensenhanden nodig, relatief lage bijdrage aan economie maar wel belangrijk.
Het zegt niet alles.
In die burgeroorlog van Lyrebird kunnen we dan wel tulpenbollen eten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo belangrijk is die bloementeelt naar mijn idee helemaal niet, prima dat het er is maar niet dmv goedkope arbeidsimmigranten.
Ja, en zeker ook een tampeloeris van 20 cm zoals de gemiddelde fokker.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoelt een mooi dorp, waar je vrijstaand woont en makkelijk 3 auto’s op je oprit kwijt kunt, waar geen azc is en je fiets niet op slot hoeft te zetten.
Wie woont hier nu op een schijtplek?
Heyquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, en zeker ook een tampeloeris van 20 cm zoals de gemiddelde fokker.
Nee, dat stel ik niet. Ik stel dat goedkope arbeid niemand helpt. Het leidt tot een lager BNP/capita, verpaupering en armoede.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat stel je nu? Dat er in Nederland een oorlog komt omdat we Polen en Bulgaren in kassen hebben werken?
Woont Hexagon zelf vrijstaand in een dorp terwijl hij de rest multikul en meer onveiligheid blijft opdringen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoelt een mooi dorp, waar je vrijstaand woont en makkelijk 3 auto’s op je oprit kwijt kunt, waar geen azc is en je fiets niet op slot hoeft te zetten.
Wie woont hier nu op een schijtplek?
Ja, dat moet van Caroline.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De land en tuinbouw heeft goedkope mensenhanden nodig.
Oh ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In die burgeroorlog van Lyrebird kunnen we dan wel tulpenbollen eten.
Deden die migranten dat maar eens. Niemand die hier komt heeft zich afgevraagd of wij op hen zitten te wachten. Niemand.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn ingenieurs meer waard dan schoonmakers?
Zet gewoon die "ikke, ikke, ikke" bril eens af, zou ik zeggen.
Dus alle land-, tuinbouw, veeteelt en andere laagbetaalde beroepen uit Nederland verbannen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet. Ik stel dat goedkope arbeid niemand helpt. Het leidt tot een lager BNP/capita, verpaupering en armoede.
Iig alle constructies waarbij het echte salaris lager is dan waarvan je kan rondkomen in Nederland mi.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus alle land-, tuinbouw, veeteelt en andere laagbetaalde beroepen uit Nederland verbannen?
nee dat gaan we voortaan met AI doenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus alle land-, tuinbouw, veeteelt en andere laagbetaalde beroepen uit Nederland verbannen?
BNP per capita zelfs. En welke bron stelt dat?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onzin.
Ja, migratie draagt bij aan het BNP. Die mensen moeten ook eten en een dak boven hun hoofd hebben. Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
Die 7% van de sociale huur is echt totaal het probleem niet, verandert wachtrijen van 11 jaar naar 10 jaar en een paar maanden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind het wat ironisch, die reddersmentaliteit over de rug van een thuisloze generatie heen en dan de ander de “ikke ikke ikke” mentaliteit in de maag splitsen.
Ze vroegen of je vrijwillig wilde remigreren naar je eigen land?quote:
BPP vliegt iig omhoog.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
BNP per capita zelfs. En welke bron stelt dat?
De overheid denkt dat ze met de massale toestroom van goedkope arbeid de inflatie kan drukken, veroorzaakt door haar eigen geldprinterij (voor haar vele hobby's). Maar zo te zien werkt dit niet. Die asielzoekers werken niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet. Ik stel dat goedkope arbeid niemand helpt. Het leidt tot een lager BNP/capita, verpaupering en armoede.
Asielzoekers mochten inderdaad maar beperkt werken maar dat is nu anders.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:34 schreef InzolVC het volgende:
[..]
De overheid denkt dat ze met de massale toestroom van goedkope arbeid de inflatie kan drukken, veroorzaakt door haar eigen geldprinterij (voor haar vele hobby's). Maar zo te zien werkt dit niet. Die asielzoekers werken niet.
Bij asielzoekers gaat het dus juist wel vaak om hoogopgeleide mensen. Ze kunnen in de meeste gevallen echter niet in Nederland aan het werk in hetzelfde beroep dat ze in hun geboorteland uitoefenden, omdat hun diploma's meestal niet erkend worden en ze de Nederlandse taal niet beheersen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:36 schreef Lyrebird het volgende:
Zet die roze bril eens af. Het zijn geen ingenieurs en chirurgen die asiel komen zoeken. Het zijn vaak mensen die niets kunnen. Als ze wel iets konden, dan zouden ze geen asiel aanvragen, maar als arbeidsmigrant binnenkomen.
Nee, die zijn op de vlucht. En verreweg de meerderheid van Nederland vindt ook dat we hen gewoon moeten opvangen, dus de vraag van je was met 'ja' beantwoord.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:28 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Deden die migranten dat maar eens. Niemand die hier komt heeft zich afgevraagd of wij op hen zitten te wachten. Niemand.
Wonen 1 miljoen toegelaten asielzoekers onder de brug of zo?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 7% van de sociale huur is echt totaal het probleem niet, verandert wachtrijen van 11 jaar naar 10 jaar en een paar maanden.
Als je nu nog denkt dat asiel en woningtekort een significante relatie hebben, dan ben je echt wel totaal verstoken geweest van nieuws de laatste jaren.
welk land is dit?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
BPP vliegt iig omhoog.
[ afbeelding ]
wat is daar gek aan?quote:
Dit is gewoon niet waar natuurlijk. Dat heb ik in mijn eerdere onderbouwde post al laten zien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 7% van de sociale huur is echt totaal het probleem niet, verandert wachtrijen van 11 jaar naar 10 jaar en een paar maanden.
Als je nu nog denkt dat asiel en woningtekort een significante relatie hebben, dan ben je echt wel totaal verstoken geweest van nieuws de laatste jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |