Een open deur, maar het recht om te demonstreren heeft iedereen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Als ik fascistendemonstraties wil zien, ga ik wel naar het museum voor beeld en geluid om ‘Triumph der Willen’ te zien.
Ja, dat zijn de problemen in dit land - goede analyse professor 🤓quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nederland is bij uitstek een land dat delen van andere culturen omarmt. In taal, in wetgeving, in gedrag, vrijwel alles. Zonder immigratie had je geen pizzeria’s, geen Chinese restaurants, ga zo maar door. In de afgelopen 50, 100 en 150 jaar is er veel meer veranderd, grotendeels omdat we als land heel internationaal zijn. Grote internationale bedrijven brengen internationale medewerkers.
Ik wil ook graag dat mensen die naar Nederland komen de taal leren en van de cultuur hier leren, maar in dit topic lijkt het zo te zijn dat mensen hun eigen cultuur af moeten zweren. Nederlanders zijn internationaal zo gewenst omdat Nederlanders stukjes van hun eigen cultuur meenemen naar dat andere land. Één van de populairste internationale winkels in New York is een hagelslagshop, om maar even een gek voorbeeld te noemen.
En burgemeesters hebben de mogelijkheid om een demonstratie te verbieden als zij van mening zijn dat die een risico voor de openbare orde zijn. Dus alles keurig volgens de regeltjes.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een open deur, maar het recht om te demonstreren heeft iedereen.
Die een risico voor de openbare orde zijn omdat antifascisten voor onrust zorgen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En burgemeesters hebben de mogelijkheid om een demonstratie te verbieden als zij van mening zijn dat die een risico voor de openbare orde zijn. Dus alles keurig volgens de regeltjes.
M.a.w. een groot deel van de bevolking zit niet op dat Pegida gebral te wachten en komt ertegen op. Dat heb ik toch liever dan andersom.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die een risico voor de openbare orde zijn omdat antifascisten voor onrust zorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |