abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219094736
En zelfs dat is nog geen 10% van de woningvoorraad is... Maarja jij maakt je liever druk om verzonnen getallen, dan zeg ik dat als er vandaag 20.000 woningen vrijkomen dat dit maar een druppel op een gloeiende plaat is
pi_219094804
Ik snap nooit zo goed waarom mensen statushouders, genaturaliseerden, asielzoekers etc met hand en tand verdedigen. Welk belang heb je er zelf bij? Per direct stoppen met die hele asielbusiness.
pi_219094807
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
En zelfs dat is nog geen 10% van de woningvoorraad is... Maarja jij maakt je liever druk om verzonnen getallen, dan zeg ik dat als er vandaag 20.000 woningen vrijkomen dat dit maar een druppel op een gloeiende plaat is
200k woningen? Daarmee is het tekort van 400k direct gehalveerd. Dat is geen druppel op een gloeiende plaat.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:31:41 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:11 schreef Alpha0 het volgende:

Het gaat er om hoeveel ex-asielzoekers, genaturaliseerden en statushouders sinds 1985 momenteel sociale huurwoningen bezetten. Dat zijn makkelijk 200k woningen.
En hoeveel Nederlanders met een inkomen waardoor een sociale huurwoning toe te wijzen was, 'bezetten' sinds 1995 een sociale huurwoning?
Kan je daar ook wat getallen bij fantaseren?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:32:58 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219094874
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:53 schreef opgebaarde het volgende:
Een asielzoeker komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
voor onderhuur wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219094881
quote:
81s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:31 schreef golfer het volgende:

[..]
En hoeveel Nederlanders met een inkomen waardoor een sociale huurwoning toe te wijzen was, 'bezetten' sinds 1995 een sociale huurwoning?
Kan je daar ook wat getallen bij fantaseren?
Toch niet relevant!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:34:20 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219094890
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
m,aakt ook niet uit , we gaan wel weer nieuwe jkoop woiningen bouwein de natuur weilandenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:34:42 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219094898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:33 schreef Alpha0 het volgende:

Toch niet relevant!
Natuurlijk wel. Want dan kan je jouw cijfers (voor zover ze zouden kloppen) in perspectief zetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 15:23 schreef Alpha0 het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen statushouders, genaturaliseerden, asielzoekers etc met hand en tand verdedigen. Welk belang heb je er zelf bij? Per direct stoppen met die hele asielbusiness.
- de status van "Asielzoeker" is een voorselectie, die selectie kan uiteraard beter.

- Statushouders zijn door die selectie, hebben tegenwoordig een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).

- Genaturaliseerden zijn voorbij die 5 of 10 jaar, mogen blijven en kunnen zich in heel de EU vestigen, dat geldt dus ook voor Duitsers of Fransen die zich hier willen vestigen.

Aan die laatste groep kan je sowieso niets meer doen, als je wettelijk al iets zou kunnen optuigen in Nederland om alles te heropenen, gaan die mensen de grens over, vragen een Duitse of Belgische identiteit aan en kunnen hier dan gewoon weer wonen. Besef ook dat die mensen vaak al een partner (al dan niet autochtoon), kinderen of zelfs kleinkinderen hebben.

Het topic is een hoop wensdeken van je en het zegt iets over hoe je over medemensen en mensenrechten denkt.
pi_219095125
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
- de status van "Asielzoeker" is een voorselectie, die selectie kan uiteraard beter.

- Statushouders zijn door die selectie, hebben tegenwoordig een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (meestal 5 jaar).

- Genaturaliseerden zijn voorbij die 5 of 10 jaar, mogen blijven en kunnen zich in heel de EU vestigen, dat geldt dus ook voor Duitsers of Fransen die zich hier willen vestigen.

Aan die laatste groep kan je sowieso niets meer doen, als je wettelijk al iets zou kunnen optuigen in Nederland om alles te heropenen, gaan die mensen de grens over, vragen een Duitse of Belgische identiteit aan en kunnen hier dan gewoon weer wonen.

Het is een hoop wensdeken van je en het zegt iets over hoe je over medemensen en mensenrechten denkt.
Wetten zijn allemaal aan te passen.
Wetten zijn bedacht om de grondleggers van ons continent te beschermen en een succesvol en veilig land en omgeving te bieden.
Werken die wetten dan tegen dan pas je ze aan zodat je mensen van ongewenste culturen kunt deporteren.
Vakman pur sang
pi_219095133
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wetten zijn allemaal aan te passen.
Wetten zijn bedacht om de grondleggers van ons continent te beschermen en een succesvol en veilig land en omgeving te bieden.
Werken die wetten dan tegen dan pas je ze aan zodat je mensen van ongewenste culturen kunt deporteren.
Als er ooit een wet in Nederland komt die grootschalige uitzet van genaturaliseerde Nederlanders en/of hun kinderen / kleinkinderen toestaat, dan bied ik een onderduikadres.
pi_219095142
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als er ooit een wet in Nederland komt die grootschalige uitzet van genaturaliseerde Nederlanders en/of hun kinderen / kleinkinderen toestaat, dan bied ik een onderduikadres.
Je kunt nu al statushouders opvangen hè?
Je hebt ruimte zat.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:08:23 #113
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219095167
In de periode 2014-2024 zijn er 260.7501 verblijfsvergunningen uitgegeven, gemiddeld wonen er 2,102 personen in 1 huishouden. Grofweg 130.000 huizen welke in 10 jaar verdwijnen voor de eigen bevolking.

De woningnood is nu 390.0003.

Met de meest recente 10 jaar opvang, met uitzondering van 2025 omdat daar nog geen cijfers van zijn, hebben we dus ongeveer 1/3e van de woningnood op laten lopen.

Als ik dit zo zie, denk ik wel dat dit een zeer grote invloed is geweest, en dat dit ook een zeer grote invloed blijft op de woningnood de komende jaren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219095174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou dat alleen doen als het om een leuke dame gaat.
pi_219095182
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:
In de periode 2014-2024 zijn er 260.7501 verblijfsvergunningen uitgegeven, gemiddeld wonen er 2,102 personen in 1 huishouden. Grofweg 130.000 huizen welke in 10 jaar verdwijnen voor de eigen bevolking.

De woningnood is nu 390.0003.

Met de meest recente 10 jaar opvang, met uitzondering van 2025 omdat daar nog geen cijfers van zijn, hebben we dus ongeveer 1/3e van de woningnood op laten lopen.

Als ik dit zo zie, denk ik wel dat dit een zeer grote invloed is geweest, en dat dit ook een zeer grote invloed blijft op de woningnood de komende jaren.
Als je weet dat de autonome nl bevolking is gekrompen naar <13miljoen en dat het aantal inwoners is gestegen naar 18 miljoen dan houd maar op met denken.
Vakman pur sang
pi_219095183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou dat alleen doen als het om een leuke dame gaat.
Gewoon een heel gezin.
Ik ga direct naar de Ikea voor een paar Billy boekenkasten.
pi_219095195
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je weet dat de autonome nl bevolking is gekrompen naar <13miljoen en dat het aantal inwoners is gestegen naar 18 miljoen dan houd maar op met denken.
Ik hoor Alpha0 nog niet over de 1.000.000 arbeidsmigranten in Nederland, mss is dat z'n volgende topic ;)

https://www.acture.nl/app/uploads/2024/07/Orange-Paper-Arbeidsmigranten-juni-2024-Acture.pdf
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:12:04 #118
459912 FlippingCoin
pi_219095204
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja maar goed die groep instromers is groter dan asielzoekers welke een vergunning krijgen, waar de OP het over had. In die zin is immigratie nog een veel grotere impact op de woningnood en de overbelasting van Nederland ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_219095208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 23:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De vraag is niet waar die statushouders hadden moeten wonen, de vraag is waar wij Nederlanders gaan wonen.
In een koophuis.

Afhankelijk zijn van sociale huur is zo 1960.
pi_219095211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gewoon een heel gezin.
Ik ga direct naar de Ikea voor een paar Billy boekenkasten.
Ik heb geen ruimte voor een heel gezin. Ik zou misschien hoogstens voor twee personen plaats hebben, al wordt het dan toch wel krap. Daarom zou ik het alleen doen als het om een leuke dame gaat. Maar als ze een leuke zus heeft, dan mag ze ook wel komen.
pi_219095223
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja maar goed die groep instromers is groter dan asielzoekers welke een vergunning krijgen, waar de OP het over had. In die zin is immigratie nog een veel grotere impact op de woningnood en de overbelasting van Nederland ja.
Er wordt altijd gegoocheld met de begrippen. Maar kijk gewoon om je heen in een grote stad, zie je gelijk wat er de laatste jaren binnenkomt. Dat is toch allemaal helemaal niet, willen we nog normaal kunnen leven?
Vakman pur sang
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:15:42 #122
459912 FlippingCoin
pi_219095232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er wordt altijd gegoocheld met de begrippen. Maar kijk gewoon om je heen in een grote stad, zie je gelijk wat er de laatste jaren binnenkomt. Dat is toch allemaal helemaal niet, willen we nog normaal kunnen leven?
Nouja ik woon in een groot dorp, daar zie ik dit in steeds meer wijken ook zo, het is niet meer voorbehouden aan grote steden.
pi_219095336
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Er is al vaker dan eens uitgelegd dat onze economie veel baat heeft bij migratie. Een vrij uitgebreide berekening van SEO Economisch Onderzoek uit 2019 gaf aan dat het al snel ging om minimaal 3% van je BBP. Omgerekend was is dat zo´n 34 miljard euro wat de economie jaarlijks bijschrijft aan de bijdragen van migranten. Dus niks raciaals en zeker niet afremmen want het maakt je als land rijker en welvarender.
Onzin.

Ja, migratie draagt bij aan het BNP. Die mensen moeten ook eten en een dak boven hun hoofd hebben. Maar het BNP per capita kachelt omlaag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:35:39 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219095368
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:

Het woord deporteren heeft nogal een heel vervelende bijsmaak. :X
Poef.....gone! ©golfer
pi_219095373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die statushouders zitten ook voor een heel deel in de AOW. Maar goed, laten we zeggen dat dat 10% is, dan heeft 19% een andere uitkering tov 10% gemiddeld in Nederland. Dat zijn nog steeds bepaald geen schokkende cijfers. Dat het gezien de traumatische achtergrond, de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat het meestal mensen zonder hier geldende opleiding zijn iets meer zijn dan gemiddeld is echt niet zo gek.

Die 50% van jou is in elk geval een volledig uit je duim gezogen leugen. En dat het schokkende cijfers zijn ook.
Zet die roze bril eens af. Het zijn geen ingenieurs en chirurgen die asiel komen zoeken. Het zijn vaak mensen die niets kunnen. Als ze wel iets konden, dan zouden ze geen asiel aanvragen, maar als arbeidsmigrant binnenkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')