abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218946400

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:42:45 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946415
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2025 11:32 schreef damsco het volgende:
Uitschot komt weer bij elkaar. Je moet er maar bij willen horen.
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je het niet van de ander kan winnen met woorden geef je ze maar gewoon een label waarmee het eigenlijk geen mensen meer zijn.
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Enz.

Dit terwijl Israël de aangevallen partij is en de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:43:54 #3
108676 Aether
pi_218946425
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:48:05 #4
497025 Tjoent
pi_218946447
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:48:23 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946451
quote:
19s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:35 schreef Aether het volgende:
'Verzet met alle middelen'
Een standje op het Museumplein verkoopt stickers die gewapend verzet aanmoedigen, of verzet met alle middelen'. En een figuurtje met een Kalashnikov. De verkoper: ,,Het wapen geeft de steun aan het militaire verzet aan. Ja, zoals Hamas doet in feite. Dat valt daar ook onder. Ik ben natuurlijk niet fan van alle daden die Hamas heeft gemaakt natuurlijk.'' Een klant, een man met twee kleine kinderen, voegt toe: ,,Tactisch was het niet slim wat op 7 oktober is gebeurd, maar het is hun goed recht. Het Nederlandse verzet had toch ook het recht om geweld te gebruiken?''

[ afbeelding ]

Verkopers Arafatsjaals doen goede zaken
De keffiyeh's gaan als warme broodjes over de toonbank op het Museumplein. ,,Ik had al een rode maar de zwarte is natuurlijk de echte'', zegt een tevreden klant.

[ afbeelding ]

https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaza/95186496.html
Mja, bizar. En ondanks alle krampachtige pogingen het beeld te wekken dat men tegen Hamas zou zijn, blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen. Dat wisten we natuurlijk wel. Het zegt ook genoeg over het type mens dat hier komt.

Het zijn ofwel moslims, waardoor religieuze tribalisme en antisemitisme de doorslaggevende factor is of het Westerlingen die denken dat de kant van Islamitische terreur en antisemitisme kieze het juiste is. Moreel zijn deze mensen totaal failliet, zoveel mag duidelijk zijn.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:50:15 #6
497025 Tjoent
pi_218946463
Voor de Westerlingen hebben we dit plaatje:

zondag 5 oktober 2025 @ 17:50:26 #7
464060 recursief
pi_218946465
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
[..]
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".

En nee, ik ga hier ook niet over in discussie met je, want tot nu toe zijn dat geen discussies maar alleen steeds opnieuw geuite standpunten die je tot feit verheft.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:52:16 #8
464060 recursief
pi_218946483
De meeste mensen kunnen prima onderscheid maken tussen Nethanyahu + IDF en Israeliers in het algemeen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:52:48 #9
464060 recursief
pi_218946489
Of tussen Hamas en Palestijnen in het algemeen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:53:44 #10
326902 Glazenmaker
pi_218946495
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Ah verplaatsing is dus geen probleem. Dan maar naar Egypte en Jordanië, waar Palestijnen oorspronkelijk vandaan komen. Laat ze thuiskomen. Nederland is niet handig, gezien de veiligheid voor vrouwen hier.
Hebbe gij ooit gehoord van ene Mozes?
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:53:52 #11
359444 Ludachrist
pi_218946496
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:

blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen
Hoe aanzienlijk is dit deel? 20%? 40? 60? 90? Kun je dit ook wat concreter onderbouwen in plaats van met de algemeenheden die in jouw contreien gebruikelijk zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:54:22 #12
326902 Glazenmaker
pi_218946499
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
waarom?
Om PVV'ers boos te maken.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:54:29 #13
108676 Aether
pi_218946501
twitter
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:57:48 #14
326902 Glazenmaker
pi_218946529
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zie ik vooral steeds meer terug m.b.t. Joden en Israëli's.

En woorden hebben al een tijdje geen zin; dit pro-Palestina volkt roept, marcheert, drumt en overschreeuwt alles wat ze niet zint. Wat labelen betreft, ook daar zijn ze heel bedreven in: iedereen buiten de club is nazi, fascist, ultra-rechts, kolonist en/of islamofoob.

Toch?
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.

Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.

En dan ben je verbaasd dat dat soort gekkies een sterk label krijgen?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:00:32 #15
326902 Glazenmaker
pi_218946553
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Enz.

Dit terwijl Israël de aangevallen partij is en de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog zijn.
Duivels gebruik ik niet zo snel. Ben niet zo van religie.

Zijn mensen die rode kruis hulpverleners executeren dan geen oorlogsmisdadigers?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:04:11 #16
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218946582
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zijn Gate48, Erev Rav, Oy Vey 'Joden zeggen Nee' en Een Ander Joods Geluid, tegenwoordig ook al anti-Joods en pro-terrorisme?
Ze zijn iig van de welbekende westerse 'weg met ons!'-stroming.
Life is what you make it.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:07:01 #17
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946599
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:

[..]
Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?

Het enige voordeel van al deze marsen is dat we voorlopig geen aanslagen hoeven te verwachten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:08:59 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946613
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
De meeste mensen kunnen prima onderscheid maken tussen Nethanyahu + IDF en Israeliers in het algemeen.
Helaas is het tegendeel gebleken. Op talloze plekken in het Westen en Europa zijn Israëliërs en Joodse instellingen aangevallen of hebben met haat, intimidatie, vandalisme of geweld te maken gehad.
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:

[..]

En nee, ik ga hier ook niet over in discussie met je, want tot nu toe zijn dat geen discussies maar alleen steeds opnieuw geuite standpunten die je tot feit verheft.
De burgerbevolking in de Gazastrook stond euforisch juichend in de straten toen de de aanslagen van 7 oktober 2023 werden gepleegd en ook is een merendeel nog altijd tegen het neerleggen van de wapens door Hamas.

Zijn dit nu serieus de mensen waar je als Westerling voor in de bres wilt springen? Vooral ook wetende dat er geen haan kraait naar de slachtoffers in andere oorlogen. Dat maakt de claim dat dit komt door het lijden van burgers ook een slecht argument.

Als dit namelijk echt zo was, dan zouden we bij andere oorlogen eenzelfde mate van verontwaardiging en woede zien onder de bevolking. Die is dan echter totaal afwezig. Dat laat zien dat het niet om het lijden van burgers gaat, maar om Israël.

De reden waarom deze mensen de straat op trekken is vanwege een diepe aversie en haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Wat zeker bij moslims vanuit de al eerder benoemde religieuze overtuigingen de belangrijkste reden is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:09:20 #19
359444 Ludachrist
pi_218946615
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:11:49 #20
359444 Ludachrist
pi_218946634
Immers, we zien ook gewoon de verwijten dat je alle Joden dood wilt hebben als je kritiek durft te hebben op de aanpak van Israel, dus dan kan deze ook wel.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:11:57 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946635
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:12:39 #22
359444 Ludachrist
pi_218946641
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.
Welnee. Jij kan prima ook de moslims in Israel dood willen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:14:32 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946657
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Immers, we zien ook gewoon de verwijten dat je alle Joden dood wilt hebben als je kritiek durft te hebben op de aanpak van Israel, dus dan kan deze ook wel.
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.

Niet voor niets wordt de term 'zionisme' (betekenis: het streven voor (het behoud van) een Joods land) zo geproblematiseerd. Net iets te veel mensen vinden namelijk dat er geen Joods land zou mogen bestaan en zien liever het zoveelste Arabische en Islamitische land ervoor in de plaats komen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:04 #24
359444 Ludachrist
pi_218946661
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.

Niet voor niets wordt de term 'zionisme' (betekenis: het streven voor (het behoud van) een Joods land) zo geproblematiseerd. Net iets te veel mensen vinden namelijk dat er geen Joods land zou mogen bestaan en zien liever het zoveelste Arabische en Islamitische land ervoor in de plaats komen.
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:49 #25
326902 Glazenmaker
pi_218946668
Toch wel grappig hoe 250.000 enge "jodenhaters" bijeen kunnen komen zonder pogrom of heil snormans te roepen en een paar honderd PVV'ers niet.

Net alsof het wereldbeeld van een aantal users hier niet klopt.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:54 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946669
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
Integendeel, jouw gelijk wordt nergens bevestigd. Je bent aan het bazelen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:58 #27
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946670
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
Of tussen Hamas en Palestijnen in het algemeen.
Inderdaad, ben zelf zeker blij dat Hamas van die mooie uniformen heeft met hun naam erop. En dat ze zo duidelijk andere doelstellingen hebben dan de mensen in A'dam vandaag.

Stel je eens voor dat dit niet het geval was. Wat een sukkeltjes ook dat Hamas, die aanslagen heeft ze heel wat vijanden gebracht hier in het Westen.

(te subtiel?)
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:17:26 #28
326902 Glazenmaker
pi_218946678
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemt :')
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:03 #29
464060 recursief
pi_218946679
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?

Het enige voordeel van al deze marsen is dat we voorlopig geen aanslagen hoeven te verwachten.
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.

Je zult altijd radicaaltjes vinden die er anders over denken, maar de meesten vinden dat Israel het volste recht heeft zich tegen het terrorisme van Hamas te verdedigen, maar dat het geweld waarmee ze dat nu in Gaza doen excessief en buiten elke proportie is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:09 #30
359444 Ludachrist
pi_218946680
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kort verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:52 #31
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946685
quote:
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:24:26 #32
359444 Ludachrist
pi_218946736
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.

Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:27:56 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946772
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemt :')
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.

Zie bijvoorbeeld:
quote:
Irak:

Tussen 2003 en september 2007 zijn al 94 hulpverleners omgekomen in Irak, staat te lezen op de site van de NCCI. “Het gaat enkel om gevallen die ons werden gemeld. Het cijfer kan hoger liggen, vooral als het op personeel van lokale ngo’s aankomt.”

Bron
quote:
Jemen:

In Jemen zijn twee medewerkers van het Internationale Rode Kruis tijdens hun werk om het leven gekomen. De broers, die zelf uit Jemen komen, werden doodgeschoten toen ze gewonden evacueerden in de havenstad Aden.

Bron
quote:
Syrië:

In Syrië kwamen eerder 54 hulpverleners van de Syrische Rode Halve maan om het leven tijdens het verlenen van hulp. In september werd er een hulpkonvooi gebombardeerd. Ook meerdere ziekenhuizen zijn afgelopen maanden geraakt.

Bron
quote:
Afghanistan:

Volgens de Hulpverleners Veiligheidsdatabase zijn er dit jaar 73 verleners van humanitaire hulp omgekomen, ontvoerd of gewond geraakt in Afghanistan. Dat is het hoogste aantal sinds de oprichting van de database in 1997. Zeker 36 hulpverleners zijn gedood, lieten de VN weten.

Bron
quote:
Soedan:

Bij het conflict in Soedan zijn drie medewerkers van het VN-Wereldvoedselprogramma (WFP) om het leven gekomen. Dat heeft Volker Perthes, de speciale VN-gezant in het Afrikaanse land, zondag meegedeeld. De drie hulpverleners werden zaterdag gedood tijdens hun werk in de staat Noord-Darfoer, vlak bij de grens met Tsjaad.

Bron

In Zuid-Soedan zijn sinds het begin van de burgeroorlog in 2013 al meer dan honderd hulpverleners gedood. Dat meldden de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en de Vredes- en Veiligheidsraad van de Afrikaanse Unie (AUPSC) donderdag. Het Oost-Afrikaanse land is een van de gevaarlijkste ter wereld voor humanitaire medewerkers.

Bron
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?

En dat geldt voor wel meer mensen. Ook hier zien we weer een rare selectieve hysterie en verontwaardiging, waarbij alleen als Israël iets doet, dán pas is het hartstikke erg en moeten we ons er allemaal over uitspreken.

Dit laat zien dat Israël simpelweg voor een andere standaard worden gehouden dan andere partijen en landen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:29:09 #34
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946783
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.

Je zult altijd radicaaltjes vinden die er anders over denken, maar de meesten vinden dat Israel het volste recht heeft zich tegen het terrorisme van Hamas te verdedigen, maar dat het geweld waarmee ze dat nu in Gaza doen excessief en buiten elke proportie is.
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).

Joden en moslims hoef ik je niet uit te leggen, dus dat radicaaltjes is daarmee al qua aantal weg. Je zou dan wel weer een punt maken door alleen te verwijzen naar het Fok! forum. En van moslims kun je het ergens nog wel begrijpen vanwege de geschiedenis (net als dat wij met de Duitsers hebben), maar waarom al die kaaskoppen de straat op gaan is mij een aardig mysterie. Los van hoe ik in een situatie sta, tenzij het mijn familie betreft, zul je mij nooit op zo'n demonstratie zien.

En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @AIVD wel goed aan het opletten is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:29:27 #35
251427 Opnaarutrecht
pi_218946787
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.

Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.

Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:30:31 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946799
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.

Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger, dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge.

Waarom spring jij voor zulke mensen in de bres?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:37:33 #37
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946843
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:44:24 #38
464060 recursief
pi_218946891
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.

quote:
Joden en moslims hoef ik je niet uit te leggen, dus dat radicaaltjes is daarmee al qua aantal weg. Je zou dan wel weer een punt maken door alleen te verwijzen naar het Fok! forum. En van moslims kun je het ergens nog wel begrijpen vanwege de geschiedenis (net als dat wij met de Duitsers hebben), maar waarom al die kaaskoppen de straat op gaan is mij een aardig mysterie. Los van hoe ik in een situatie sta, tenzij het mijn familie betreft, zul je mij nooit op zo'n demonstratie zien.
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?

quote:
En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
Wat bedoel je hier mee?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:47:27 #39
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218946913
quote:
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:54:51 #40
494611 core2duo
pi_218946965
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
Dat is dus precies het beeld dat ik ook over (een deel van) deze groep heb. Dat ze de waarheid lijken te claimen en hun mening ook aan anderen opdringen. Van enkele politici heb ik het beeld dat ze de nieuwe messias proberen te zijn (denk aan de blouse met de Palestijnse vlag). Een deel van activisten heeft ook culturele zelfhaat: zij vinden dat het Westen zich schuldig heeft gemaakt aan alles wat los en vast zit en dat wij daar nu een prijs voor moeten betalen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:55:41 #41
1234 HiZ
Hiz
pi_218946981
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:25:47 #42
359444 Ludachrist
pi_218947204
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger, dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge.

Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:26:18 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947207
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:44 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Je bedoelt organisaties zoals Erev Rav? Dat zijn de absolute fringes van het progressieve Jodendom, zij zijn per definitie tegen het bestaan van Israël en daarom vormt men binnen de Joodse gemeenschappen een grote uitzondering.

Zo zijn er ook imams die Israël steunen, zoals bijvoorbeeld de bekende Franse imam Hassen Chalghoumi, maar dit is alles behalve emblematisch voor de rest van het sentiment binnen de Islamitische gemeenschappen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:27:44 #44
359444 Ludachrist
pi_218947221
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:47 schreef damsco het volgende:

[..]
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.
Waarvan akte.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:27:58 #45
359444 Ludachrist
pi_218947223
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.
Goed verhaal.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:29:45 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947235
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand wil moslims 'dood' (feit). Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen (feit) omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken (feit).

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger (feit), dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) (feit) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge (feit).

En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...

Tevens staat de vraag nog open waarom jij voor moslims in de bres springt. Als we iets hebben gezien is dat moslims in dit conflict, zowel direct als indirect, voornamelijk een rol van dader hebben. Waarom probeer je dat om te draaien en van daders slachtoffers te maken?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:34:00 #47
359444 Ludachrist
pi_218947259
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:
[..]
En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...

Tevens staat de vraag nog open waarom jij voor moslims in de bres springt. Als we iets hebben gezien is dat moslims in dit conflict, zowel direct als indirect, voornamelijk een rol van dader hebben. Waarom probeer je dat om te draaien en van daders slachtoffers te maken?
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:36:52 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947275
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:44:33 #49
359444 Ludachrist
pi_218947302
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.
En uiteraard zien we ook weer de emotionele reflex op het moment dat iemand een volwassen, in de objectieve realiteit gegrond weerwoord laat horen tegen het geldende narratief.

Probeer er een beetje realistisch naar te kijken Howard, zonder direct te vervallen in dit hysterische gekrijs.
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:10:16 #50
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218947481
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:06:02 #51
464060 recursief
pi_218948290
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:28:15 #52
326902 Glazenmaker
pi_218948423
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.

Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?

En dat geldt voor wel meer mensen. Ook hier zien we weer een rare selectieve hysterie en verontwaardiging, waarbij alleen als Israël iets doet, dán pas is het hartstikke erg en moeten we ons er allemaal over uitspreken.

Dit laat zien dat Israël simpelweg voor een andere standaard worden gehouden dan andere partijen en landen.
Als je het allemaal echt zo erg vindt, waarom was je dan net boos over het label oorlogsmisdadigers? Je "foutje" is trouwens een konvooi met zwaailichten beschieten en daarna nog van dichtbij de overlevenden afknallen. De enige reden dat we het weten is omdat later een mobieltje is teruggevonden, de helden die het deden lopen nog vrij.

Ik stel trouwens vast dat je de IDF weer moet vergelijken met islamitische terroristen. De reden dat ik die niet eindeloos blijf herhalen, is omdat die weinig fans op dit topic hebben. Iets wat je ook
al tot in den treuren is uitgelegd.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:30:27 #53
326902 Glazenmaker
pi_218948435
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Je bent een weinig sterk persoon als je je mening laat afhangen van anderen. Je staat nu trouwens aan de kant van mensen zoals Howard die keer op keer oorlogsmisdrijven verkleinen. Hierboven nog: oeps foutje! Is hij nou echt minder gek dan Chadi?
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:30:45 #54
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218948437
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?
[..]

Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.

De Europese branch is net wat te narcistisch om het aan zich voorbij te laten gaan.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:31:55 #55
326902 Glazenmaker
pi_218948445
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:55 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:34:49 #56
464060 recursief
pi_218948471
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.

De Europese branch is net wat te narcistisch om het aan zich voorbij te laten gaan.
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:38:43 #57
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218948494
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..
Misschien van die typetjes die in je gezicht gaan schreeuwen, maar verder gewoon echte marionetten.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:40:23 #58
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218948503
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.
Quotes van?

Dat is nl wel echt belachelijk
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:44:09 #59
326902 Glazenmaker
pi_218948514
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Quotes van?

Dat is nl wel echt belachelijk
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:57:31 #60
464060 recursief
pi_218948577
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 23:13:20 #61
494145 GerryDV
Gerry
pi_218948695
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.
Lijkt me fair. Geef me een reden waarom niet.
  maandag 6 oktober 2025 @ 07:28:38 #62
326902 Glazenmaker
pi_218949316
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 23:13 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Lijkt me fair. Geef me een reden waarom niet.
Ben jij verantwoordelijk voor andermans criminaliteit in jouw stad?
  maandag 6 oktober 2025 @ 07:49:54 #63
3542 Gia
User under construction
pi_218949373
quote:

[..]
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien. Enige wat ik, en velen met mij, willen is wederzijds respect, geloof binnen je eigen muren houden en niet opdringen aan anderen middels achterlijke eisen en je gewoon volledig houden aan de Nederlandse (westerse) wetten, normen en waardes. Kun je of wil je dat niet, dan hoor je hier m.i. niet thuis. Dan hoef je niet uitgeroeid te worden, maar misschien is vertrekken naar een land dat beter bij je past een optie.
  maandag 6 oktober 2025 @ 09:54:21 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_218950222
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 07:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien.
Gezien het inmiddels bijna common ground is geworden om de Islam sektarisch te noemen ipv een volwaardige religie zal die claim niet helemaal opgaan gok ik
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 6 oktober 2025 @ 11:02:39 #65
3542 Gia
User under construction
pi_218950758
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 09:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gezien het inmiddels bijna common ground is geworden om de Islam sektarisch te noemen ipv een volwaardige religie zal die claim niet helemaal opgaan gok ik
De islam uitroeien is niet hetzelfde als moslims uitroeien. In het ene geval heb je over het verwijderen/verbieden van een religie in het andere geval heb je het over uitroeien van mensen die een bepaalde religie aanhangen. Is gewoon niet hetzelfde.
  maandag 6 oktober 2025 @ 11:08:23 #66
251549 SpaceOddity
pi_218950793
quote:

[..]
Wat een gestoorde onzin.
En dat krijgt dan ook nog een like.

Bijzonder.
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:28:37 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218951353
Voor wat betreft die demonstratie van gisteren: 250.000 mensen die echt de moeite nemen om helemaal naar DH te komen is wel veel. Zeker in deze tijd waarin mensen liever gemakzuchtig posten op social media. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik in mijn omgeving niemand ken die gegaan is, terwijl dit toch best maatschappelijk betrokken mensen zijn. Ik zou er, met 1% van de bevolking aanwezig, toch altijd wel een stuk of 20 moeten kennen.
Wat was de samenstelling van deze demonstranten?
The End Times are wild
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:30:07 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218951359
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 09:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Elke nuance is uit het oog verloren wat dat betreft inderdaad. Blijkbaar moet je óf een islamknuffelaar zijn óf alles onder de noemer van het grootste gevaar sinds Hitler scharen. Het wil er dan niet meer in dat er meerdere feiten kunnen spelen. De meeste moslims willen gewoon normaal hun huisje boompje beestje net als iedereen kan net zo waar zijn als hoe systematisch en georkestreerd de groeiende invloed vanuit factoren zoals de Broederschap, de Golfstaten en radicale groeperingen kan zijn.

Maar nee, alles is zwart wit en iedereen is geweldig lief of compleet gehersenspoeld en past to-taal niet in onze samenleving.
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:30:38 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218951361
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 07:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien. Enige wat ik, en velen met mij, willen is wederzijds respect, geloof binnen je eigen muren houden en niet opdringen aan anderen middels achterlijke eisen en je gewoon volledig houden aan de Nederlandse (westerse) wetten, normen en waardes. Kun je of wil je dat niet, dan hoor je hier m.i. niet thuis. Dan hoef je niet uitgeroeid te worden, maar misschien is vertrekken naar een land dat beter bij je past een optie.
Probleem van islam als ideologie (en daarmee haar aanhangers) dat zij de beleving niet binnen de eigen muren wil houden maar anderen hoe dan ook - desnoods langzaam - te overtuigen van haar superioiteit om andersdenkenden te onderschikken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:41:18 #70
319979 Fok-it
All is well
pi_218951427
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Elke nuance is uit het oog verloren wat dat betreft inderdaad. Blijkbaar moet je óf een islamknuffelaar zijn óf alles onder de noemer van het grootste gevaar sinds Hitler scharen. Het wil er dan niet meer in dat er meerdere feiten kunnen spelen. De meeste moslims willen gewoon normaal hun huisje boompje beestje net als iedereen kan net zo waar zijn als hoe systematisch en georkestreerd de groeiende invloed vanuit factoren zoals de Broederschap, de Golfstaten en radicale groeperingen kan zijn.

Maar nee, alles is zwart wit en iedereen is geweldig lief of compleet gehersenspoeld en past to-taal niet in onze samenleving.
Mooi verwoord ja. Gaat verder ook alleen nog maar erger worden.

En net als ook met dit onderwerp dat het onmogelijk is om tegen Hamas en wel pro-Palestina te zijn. En wel tegen de regering Netanyahu maar niet tegen joden. Het klinkt allemaal ontzettend logisch maar kennelijk ben je dan hypocriet ofzo, of lieg je.

Of volgens Viktor Vlam een narcist.

Maargoed, Viktor Vlam :') :r die heeft zich in rap tempo omhoog gewerkt als een van de grootste engnekken binnen het medialandschap
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 6 oktober 2025 @ 12:47:59 #71
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218951483
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zou zelf nog een stapje verder gaan dat het moreel juist is om allereerst de eigen burgers te beschermen, ongeacht of daarvoor anderen - als hun eigen keuze tot besluit - daarvoor tot lijden worden gebracht.

Basaal gezien heeft de overheid van Gaza besloten dat het moreel juist was om Israël aan te vallen, 1200 mensen af te slachten en 250 personen te gijzelen.
Die bal terugkaatsen, door de reactie van Israëlische overheid op dat vergeldingsniveau te veroordelen, is een staaltje van de zaken sluw in beeldvorming te kantelen.

Ergens compleet van de pot gerukt hoe mensen menen op te komen voor een groep die er als staat zelf voor kozen om anderen tot kwaadaardig doel te willen vernietigen. En nee, Israël wil geen Gazanen vernietigen maar die simpelweg van zich afhouden en opnieuw tot inkeer brengen dat die haar niet (meer) gaat bedreigen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:13:02 #72
130201 viagraap
WWGD
pi_218951647
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mooi verwoord ja. Gaat verder ook alleen nog maar erger worden.

En net als ook met dit onderwerp dat het onmogelijk is om tegen Hamas en wel pro-Palestina te zijn. En wel tegen de regering Netanyahu maar niet tegen joden. Het klinkt allemaal ontzettend logisch maar kennelijk ben je dan hypocriet ofzo, of lieg je.

Of volgens Viktor Vlam een narcist.

Maargoed, Viktor Vlam :') :r die heeft zich in rap tempo omhoog gewerkt als een van de grootste engnekken binnen het medialandschap
Ik heb nog nooit van die gast gehoord moet ik zeggen, waar zei hij dat? In het kader van know your enemy.
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:28 schreef LXIV het volgende:
Voor wat betreft die demonstratie van gisteren: 250.000 mensen die echt de moeite nemen om helemaal naar DH te komen is wel veel. Zeker in deze tijd waarin mensen liever gemakzuchtig posten op social media. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik in mijn omgeving niemand ken die gegaan is, terwijl dit toch best maatschappelijk betrokken mensen zijn. Ik zou er, met 1% van de bevolking aanwezig, toch altijd wel een stuk of 20 moeten kennen.
Het was in Amsterdam :P
Maargoed, ik liep er ook, kan er wat over zeggen. De mensen waren van allerlei soorten en maten, een zeer gemiddelde afspiegeling van de bevolking zou ik zeggen. Ik neem aan dat er vrijwel geen SGP'ers of andere Vrienden van Israel rondliepen, dus in die zin was niet iedereen vertegenwoordigd, maar dat is een inkoppertje. En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug! :'( '-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
What Would Goku Do
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:17:28 #73
130201 viagraap
WWGD
pi_218951671
quote:
12s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zou zelf nog een stapje verder gaan dat het moreel juist is om allereerst de eigen burgers te beschermen, ongeacht of daarvoor anderen - als hun eigen keuze tot besluit - daarvoor tot lijden worden gebracht.

Basaal gezien heeft de overheid van Gaza besloten dat het moreel juist was om Israël aan te vallen, 1200 mensen af te slachten en 250 personen te gijzelen.
Die bal terugkaatsen, door de reactie van Israëlische overheid op dat vergeldingsniveau te veroordelen, is een staaltje van de zaken sluw in beeldvorming te kantelen.

Ergens compleet van de pot gerukt hoe mensen menen op te komen voor een groep die er als staat zelf voor kozen om anderen tot kwaadaardig doel te willen vernietigen. En nee, Israël wil geen Gazanen vernietigen maar die simpelweg van zich afhouden en opnieuw tot inkeer brengen dat die haar niet (meer) gaat bedreigen.
Jij denkt dat hamas bewust een genocide (of etnische zuivering als je een lafaard bent) uitlokt en dus niet moet zeuren? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord man, ga je schamen in een hoekje. 'Op dat vergeldingsniveau' zegt ie ook, waarmee je al te kennen geeft dat Israël al vanaf 8 oktober uiterst disproportioneel handelt, wat geen verrassing is aangezien ze dat al decennia doen. Sterker nog, met die woorden verklaar je het doodnormaal dat Israël tegenover 1200 doden en 250 gijzelaars een (voorzover we weten) 70k doden, complete verwoesting van Gaza, uithongering, en duizenden gijzelaars in martelkampen stelt. En dan mag ik je er zeker niet van betichten dat je Palestijnen minder waard vindt dan Israëli's?
What Would Goku Do
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:20:11 #74
442397 UitStraling
pi_218951688
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:17 schreef viagraap het volgende:

[..]
Jij denkt dat hamas bewust een genocide (of etnische zuivering als je een lafaard bent) uitlokt en dus niet moet zeuren? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord man, ga je schamen in een hoekje. 'Op dat vergeldingsniveau' zegt ie ook, waarmee je al te kennen geeft dat Israël al vanaf 8 oktober uiterst disproportioneel handelt, wat geen verrassing is aangezien ze dat al decennia doen. Sterker nog, met die woorden verklaar je het doodnormaal dat Israël tegenover 1200 doden en 250 gijzelaars een (voorzover we weten) 70k doden, complete verwoesting van Gaza, uithongering, en duizenden gijzelaars in martelkampen stelt. En dan mag ik je er zeker niet van betichten dat je Palestijnen minder waard vindt dan Israëli's?
Door dit soort gebazel gaan de grenzen wel erg snel dicht binnenkort.
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:31:13 #75
130201 viagraap
WWGD
pi_218951755
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:20 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Door dit soort gebazel gaan de grenzen wel erg snel dicht binnenkort.
Ik woon al mijn hele leven in Nederland, te laat :W

Vreemde pavlovreactie ook dit. 'Het zint me niet... grenzen dicht! :( ' Typisch doorkijkje in het domrechtse brein weer.
What Would Goku Do
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:36:30 #76
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218951790
quote:
Logisch dat je niemand kent. Het was namelijk in Amsterdam. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:37:29 #77
442397 UitStraling
pi_218951796
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik woon al mijn hele leven in Nederland, te laat :W

Vreemde pavlovreactie ook dit. 'Het zint me niet... grenzen dicht! :( ' Typisch doorkijkje in het domrechtse brein weer.
En je ouders?
  maandag 6 oktober 2025 @ 13:50:12 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218951857
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:13 schreef viagraap het volgende:

Maargoed, ik liep er ook, kan er wat over zeggen. De mensen waren van allerlei soorten en maten, een zeer gemiddelde afspiegeling van de bevolking zou ik zeggen. Ik neem aan dat er vrijwel geen SGP'ers of andere Vrienden van Israel rondliepen, dus in die zin was niet iedereen vertegenwoordigd, maar dat is een inkoppertje. En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug! :'( '-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
Het moeten wel mensen van alle soorten en maten zijn als het er zoveel waren.. Wat was jouw motivatie om mee te lopen (en dus deze 'moeite' te doen?
The End Times are wild
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:50:16 #79
130201 viagraap
WWGD
pi_218952169
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En je ouders?
Weer zo'n kortzichtige gedachte, ik ben niet verbaasd. Maar als je het echt wilt weten: voorzover ik weet moet je terug tot aan de Hugenoten om een voorouder te vinden die niet in Nederland geboren is.
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het moeten wel mensen van alle soorten en maten zijn als het er zoveel waren.. Wat was jouw motivatie om mee te lopen (en dus deze 'moeite' te doen?
Ik had de vorige twee geen tijd ;) Maar om er serieus op in te gaan: de houding van Nederland of het Westen in bredere zin jegens Israel en de Palestijnen is al heel lang volslagen belachelijk. De reactie van Israël op 7 oktober echter laat al helemáál niets aan de fantasie over. Ik schaam me kapot dat Nederland, bij monde van de regering dan, zich zo ontzettend laf opstelt. We hebben voor véél minder blauwhelmen gestuurd, en nu kan er niet eens een hartig woordje vanaf.
What Would Goku Do
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:52:14 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218952183
quote:

[..]
Jij weet niet wat ik denk en de rest van je haatzaaiende tirade aan mijn adres kan je stoppen waar de verlichting niet schijnt.

Puur feitelijk zijn dingen onvergelijkbaar.
Het onderscheid is dat de aanslag bewust door Gazanen vooropgezet gepland was om immens leed te veroorzaken en Israël in haar reactie zich te moeten beschermen, veel intens leed veroorzaakt.
Wanneer iemand slaat om te doden moet die niet verbaasd zijn dat die dodelijke klappen terugkrijgt.

Het trucje dat toegepast is een actie met een reactie te willen gaan vergelijken om hiermee onderliggende motieven te versluieren en die dan zelfs terug te spiegelen.
Niet Gaza, als bestuurd door hamas, was primair fout maar Israël die haar aangevallen burgers tracht te beschermen.

Ergens halverwege in de eigen navelgestaarde redenaties wordt dan de zaak in tijd of motief; tot doel om te verwarren, omgekeerd. Piet is waar verongelijkt Kees wil zijn en Piet krijgt dan de schuld dat die zielige Kees daar niet laat komen.

Niet willen (laat staan, kunnen) accepteren dat soeverein democratisch gevestigd Israël is waar zij voortaan zal zijn om te blijven, is dan kiezen om zich in verweer tot slachtoffer op te stellen.
Dit in de waanzin(nige) gedachte dat als het over zichzelf afgeroepen leed maar groot genoeg is gemaakt (victimisatie), een ander Israël wel zal gaan verdrijven of tenminste helpen die te verwerpen.
Een stap verder in dat proces is de beeldvorming zo ontmenselijkt te verbeelden dat een keuze bij bij voorbaat geen ander meer kan zijn, om elk daarin aangedaan leed af te laten wijzen. Israël is niet alleen schuldig aan leed van haar aanvallers maar ook het leed dat haar burgers daarvan ondervinden.
Zonder dat het een volger duidelijk is dat deze in die strategie wordt/is gemanipuleerd.

Wat voortdurend - begrijpelijk - gebeurd is spelen met oplopende (mensonterende) emoties wier oorzaak in de aanvang daarvan gemakshalve worden weggelaten.
En dan kan iemand zich (dat) in die verwarring, laten leiden welk zichtbaar lijden er in leed vanaf welk moment dan tot gemanipuleerd doel toedoet.
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:58:03 #81
130201 viagraap
WWGD
pi_218952219
quote:
18s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Jij weet niet wat ik denk en de rest van je haatzaaiende tirade aan mijn adres kan je stoppen waar de verlichting niet schijnt.

Puur feitelijk zijn dingen onvergelijkbaar.
Het onderscheid is dat de aanslag bewust door Gazanen vooropgezet gepland was om immens leed te veroorzaken en Israël in haar reactie zich te moeten beschermen, veel intens leed veroorzaakt.
Wanneer iemand slaat om te doden moet die niet verbaasd zijn dat die dodelijke klappen terugkrijgt.

Het trucje dat toegepast is een actie met een reactie te willen gaan vergelijken om hiermee onderliggende motieven te versluieren en die dan zelfs terug te spiegelen.
Niet Gaza, als bestuurd door hamas, was primair fout maar Israël die haar aangevallen burgers tracht te beschermen.

Ergens halverwege in de eigen navelgestaarde redenaties wordt dan de zaak in tijd of motief; tot doel om te verwarren, omgekeerd. Piet is waar verongelijkt Kees wil zijn en Piet krijgt dan de schuld dat die zielige Kees daar niet laat komen.

Niet willen (laat staan, kunnen) accepteren dat soeverein democratisch gevestigd Israël is waar zij voortaan zal zijn om te blijven, is dan kiezen om zich in verweer tot slachtoffer op te stellen.
Dit in de waanzin(nige) gedachte dat als het over zichzelf afgeroepen leed maar groot genoeg is gemaakt (victimisatie), een ander Israël wel zal gaan verdrijven of tenminste helpen die te verwerpen.
Een stap verder in dat proces is de beeldvorming zo ontmenselijkt te verbeelden dat een keuze bij bij voorbaat geen ander meer kan zijn, om elk daarin aangedaan leed af te laten wijzen. Israël is niet alleen schuldig aan leed van haar aanvallers maar ook het leed dat haar burgers daarvan ondervinden.
Zonder dat het een volger duidelijk is dat deze in die strategie wordt/is gemanipuleerd.

Wat voortdurend - begrijpelijk - gebeurd is spelen met oplopende (mensonterende) emoties wier oorzaak in de aanvang daarvan gemakshalve worden weggelaten.
En dan kan iemand zich (dat) in die verwarring, laten leiden welk zichtbaar lijden er in leed vanaf welk moment dan tot gemanipuleerd doel toedoet.
Niemand wordt een genocide in gemanipuleerd. Flikker toch op man. Voor mijn part zit Hitler er te klaverjassen met Karbonkel, je hoeft geen ziekenhuizen, tenten, of scholen te bombarderen. Je hoeft ook geen kinderen door het hoofd te schieten ter zelfbescherming. Je hele argument komt nu neer op uitlokking, gebruik je dat ook bij verkrachtingen?

Als men Israel oproept geen genocide te plegen, wat kennelijk een zeer onredelijke eis is tegenwoordig, houdt dat niet in dat Israel moet verdwijnen. Tenzij Israel vindt dat ze niet kunnen bestaan zonder zich schuldig te maken aan precies dat waar joden al millennia onder geleden hebben, want dan heeft het daar kennelijk helemaal niets van geleerd.
What Would Goku Do
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:07:32 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218952650
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:58 schreef viagraap het volgende:

[..]
Niemand wordt een genocide in gemanipuleerd. Flikker toch op man. Voor mijn part zit Hitler er te klaverjassen met Karbonkel, je hoeft geen ziekenhuizen, tenten, of scholen te bombarderen. Je hoeft ook geen kinderen door het hoofd te schieten ter zelfbescherming. Je hele argument komt nu neer op uitlokking, gebruik je dat ook bij verkrachtingen?

Als men Israel oproept geen genocide te plegen, wat kennelijk een zeer onredelijke eis is tegenwoordig, houdt dat niet in dat Israel moet verdwijnen. Tenzij Israel vindt dat ze niet kunnen bestaan zonder zich schuldig te maken aan precies dat waar joden al millennia onder geleden hebben, want dan heeft het daar kennelijk helemaal niets van geleerd.
Ik neem je aantijging maar niet persoonlijk want vermoed dat je nogal hoog in je vergelijkende emotie zit.

Los van wie iets moet aantonen, pleegt Israël allereerst geen genocide en kan men haar hooguit de nieuwe term toewerpen dat zij in Gaza met haar werkwijze 'genocidaal geweld' pleegt. Met die term is nl. alles dat ongewenst is, dat geweld sws altijd is, af te dekken. Zelfs puur de aanwezigheid van de Staat Israël is dan genocidaal te noemen voor hen die zich zich haar aanwezigheid niet willen kunnen tolereren.

Je tekent wat ik poog te verduidelijken. Men haalt argumentaties uit een bedacht verleden om een situatie in beeldvorming anders te doen laten verschijnen.
En ja, het gebeurd (helaas) dat een op het oog vermeend slachtoffer, een ongewenste situatie over zichzelf heeft laten veroorzaken. Dat maakt recht, als dat al mogelijk is, ook zo ingewikkeld.
Wat dan daarin van belang is niet alleen kijken naar een onweerlegbaar gevolg als geldend argument maar ook de aanleiding die daartoe heeft geleid.
NB: Israël zal dat ter plaatse niet veel anders doen door een vermeende "bedreiging" te zien als kans op aanval dat moeten worden voorkomen met als gevolg dat daarmee getroffen burgers zich weer zullen identificeren.

Je neemt aan dat Israël haar acties vrijblijvend als keuze doet om tot doel dat leed te willen veroorzaken want zij kan, in dat eenrichtingsdenken, immers "kiezen" om zich niet te beschermen.
Israël als soevereine staat - wen daar maar aan - kan echter niet "kiezen" om zich letterlijk en laat staan actief te laten bedreigen. Waar iemand zich wmb hooguit druk kan maken is de wijze waarop zaken plaatsvinden die sws bij aanvang niet zijn te overzien.

De Israëlische democratie als gecontroleerd oor haar parlement, staat haar (leger) een keuze - door aangevallen dan geen actie te laten nemen - niet toe. Omgekeerd zijn, en dat pleit in zekere zin weer, haar aanvallers weer ideologisch verplicht om het bestaan van Israël te ondermijnen.

Het verschil tussen die twee is dat de één kiest voor de aanval op andermans aanwezigheid die zich dat op haar beurt niet kan/zal/mag laten gebeuren.
Wie er dan (on)gelijk heeft is het tragisch lot in mensonterende gevolgen voor hen die dat niet willen (aanzien).
Hoe dan wel is voor die wat (nofi) beperkte kijkende toeschouwer geen (keuze)vraag want die kijkt alleen naar een gevolg zonder zich bewust te willen zijn van het ontstaan; en laat staan zich te branden aan hoe het anders moest.
Degene die het ergst (b)lijkt te zijn getroffen, zal in die afweging het slachtoffer zijn van een dader die dat immers had kunnen voorkomen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:16:06 #83
319979 Fok-it
All is well
pi_218952730
quote:

[..]
Ik heb nog nooit van die gast gehoord moet ik zeggen, waar zei hij dat? In het kader van know your enemy.
[..]
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:35:00 #84
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218952837

Deze is best interessant, de denkwijze van onze Pro-Pallies.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:51:22 #85
251427 Opnaarutrecht
pi_218952907
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent een weinig sterk persoon als je je mening laat afhangen van anderen. Je staat nu trouwens aan de kant van mensen zoals Howard die keer op keer oorlogsmisdrijven verkleinen. Hierboven nog: oeps foutje! Is hij nou echt minder gek dan Chadi?
Ik leg in mijn berichten hier de nadruk op de extreme pro-Palestina-aanhangers en Hamas als tegengeluid van het overdreven pro-Palestina geluid. De regering Netanyahu vind ik helemaal niks en ben voor een tweetstatenoplossing. Ik geloof overigens voor de goede orde wel dat Israel oorlogsmisdaden heeft gepleegd, maar niet in het genocide-verhaal.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:09:42 #86
332912 bianconeri
pi_218953131
quote:
12s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Vallon het volgende:

Los van wie iets moet aantonen, pleegt Israël allereerst geen genocide
Volgens mij heb jij de afgelopen 2 jaar uit je geheugen gewist.
Want wat Israël doet voldoet aan alle genocide kenmerken.

quote:
En ja, het gebeurd (helaas) dat een op het oog vermeend slachtoffer, een ongewenste situatie over zichzelf heeft laten veroorzaken.
Nee, Hamas heeft dat als terroristen.
Israël valt echter alles en iedereen aan. Vele onschuldigen daarbij.

quote:
Je neemt aan dat Israël haar acties vrijblijvend als keuze doet om tot doel dat leed te willen veroorzaken want zij kan, in dat eenrichtingsdenken, immers "kiezen" om zich niet te beschermen.
Genocide plegen en veel verder gaan dan Hamas aanvallen is een eigen keuze van Israël.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:12:22 #87
332912 bianconeri
pi_218953155
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:

maar niet in het genocide-verhaal.
Mss je wat verder verdiepen in wat genocide is en wat gebeurt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 13:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En je ouders?
Want Nederlanders kunnen niet anti-genocide en pro-vrede zijn?

Beetje gek.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:22:59 #88
326902 Glazenmaker
pi_218953221
quote:
Tot 30 seconden gekomen. Iedereen een narcist noemen, omdat ze tijdens de demonstratie geen vrijwilligers werk in het bejaardentehuis hebben gedaan. Man man man vrachtwagens.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:29:58 #89
326902 Glazenmaker
pi_218953252
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:35 schreef Zoddie het volgende:

Deze is best interessant, de denkwijze van onze Pro-Pallies.
Anderhalve minuut erin gekomen en ze doet eigenlijk precies wat de grootste debieltjes in deze topics doen.
1 Ontkennen dat Palestijnen onderdrukt worden door Israël. Ik zou niet weten hoe je dat kan volhouden na ook maar een halfuurtje inlezen. De enige valide vraag is nog of die onderdrukking terecht is of niet.
2 Steun voor Palestijnen gelijkstellen aan steun voor Hamas. Ook debiel want niet iedere Palestijn is een hamasser en een overgrote meerderheid van mensen die opkomen voor Palestijnen zijn niet voor terrorisme.

Een Grieks gezegde is dat grijze haren geen teken van wijsheid zijn, maar van ouderdom.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:32:16 #90
442397 UitStraling
pi_218953270
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Anderhalve minuut erin gekomen en ze doet eigenlijk precies wat de grootste debieltjes in deze topics doen.
1 Ontkennen dat Palestijnen onderdrukt worden door Israël. Ik zou niet weten hoe je dat kan volhouden na ook maar een halfuurtje inlezen. De enige valide vraag is nog of die onderdrukking terecht is of niet.
2 Steun voor Palestijnen gelijkstellen aan steun voor Hamas. Ook debiel want niet iedere Palestijn is een hamasser en een overgrote meerderheid van mensen die opkomen voor Palestijnen zijn niet voor terrorisme.

Een Grieks gezegde is dat grijze haren geen teken van wijsheid zijn, maar van ouderdom.
Je hoofd staat niet aan, Hamas onderdrukt de Palestijnen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:49:41 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218953353
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik leg in mijn berichten hier de nadruk op de extreme pro-Palestina-aanhangers en Hamas als tegengeluid van het overdreven pro-Palestina geluid. De regering Netanyahu vind ik helemaal niks en ben voor een tweetstatenoplossing. Ik geloof overigens voor de goede orde wel dat Israel oorlogsmisdaden heeft gepleegd, maar niet in het genocide-verhaal.
Ik zou daar ook voor zijn maar zoals het er nu uitziet, zijn de twee betrokken partijen daar beiden - met hun eigen weerstand - niet toe in staat.
Die Tweestatenoplossing is iets dat daarbuiten leeft maar geen deel uitmaakt als wens van "Palestijnen" of een wil van democratisch Israël.
Dit nog even los dat het papier een totaal andere is dan hoe dat in de praktijk in vooral oneindig veel blokkerende details, tot realiteit te brengen. Ik noem maar een dwarsstraat, status van Jeruzalem.

NB: "Palestijnen" zullen in beginsel voorstander zijn van een Tweestatenoplossing die hen daarmee een nieuw bruggenhoofd biedt om vanuit die ingenomen positie Israël verder te kunnen ondermijnen,
Men kan wel een staat willen erkennen die daarmee nog geen herkenning zal hebben.
"Palestijnen" zullen hun eigen toekomst blijven verknallen en Israël zal dat indirect steunen door bedreigingen af te knallen.

Genocide is sws een holle nietszeggende term geworden. Van oorlogsmisdaden kan sprake zijn waarbij het issue is dat die dat alleen zijn wanneer ze met die inzet tot afgewogen plan als beleid zijn gepleegd. Zaken kunnen in aanleg wel verwijtbaar zijn, dat zelf niets zegt over een schuld en het ook niet uitmaakt wat de andere redenen waren.
Ik twijfel ook niet dat her- en der door malloten misdaden zijn gepleegd maar zie niet hoe dat past in het mandaat dat Israël haar IDF geeft.
En dan nog, hier, is het allereerst aan de Israëlische rechter om daar een oordeel over te maken. Pas daarna, in gebreke zijnd, mag een internationale (mits) bevoegde rechtsorde daar een oordeel scheppen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 17:53:16 #92
442397 UitStraling
pi_218953374
1200 mensen barbaars afslachten en beloond worden met een eigen land, de wereld is gek geworden.
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:06:16 #93
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218953446
quote:
Bedoel, ik zou dat zelf ook niet bij het koffieapparaat gaan vertellen. Neem aan dat die mensen nog wel een beetje zelfreflectie hebben.

En denk ook dat de meerderheid niet (meer) werkt en dus zal je daar aan het begin van een nieuwe werkweek niet zoveel mee te maken hebben.
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:08:39 #94
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218953467
quote:

[..]
En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug! :'( '-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
En waarom denk je dat dit was (zit een licht addertje onder het gras)?
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:12:46 #95
191004 Accordtje
pi_218953496
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zou je zelf eens moeten doen.
Er is je in diverse topics al 48 keer verteld waarom het geen genocide betreft en het ook juridisch niet bestempeld zal gaan worden als genocide.
  maandag 6 oktober 2025 @ 18:19:43 #96
191004 Accordtje
pi_218953541
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tot 30 seconden gekomen. Iedereen een narcist noemen, omdat ze tijdens de demonstratie geen vrijwilligers werk in het bejaardentehuis hebben gedaan. Man man man vrachtwagens.
Dat zegt hij niet.
Hij stelt dat iedereen daar aanwezig een narcist is, omdat hij/zij daar vooral voor zichzelf staat.

Daarnaast zegt hij dat deze mensen hun tijd nuttiger kunnen besteden dan deelnemen aan een compleet zinloze demonstratie. Daar is ook niks aan gelogen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:04:59 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_218953773
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En denk ook dat de meerderheid niet (meer) werkt en dus zal je daar aan het begin van een nieuwe werkweek niet zoveel mee te maken hebben.
Laat me even de gemakkelijkste en best scorende take pakken. Oh ja, slinkse werkloze demonstranten
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:09:20 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_218953789
Percentueel zullen daar toch heel wat meer werkenden bij hebben gezeten dan die bruinhemden op het Malieveld.
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:11:49 #99
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218953798
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bedoel, ik zou dat zelf ook niet bij het koffieapparaat gaan vertellen. Neem aan dat die mensen nog wel een beetje zelfreflectie hebben.

En denk ook dat de meerderheid niet (meer) werkt
en dus zal je daar aan het begin van een nieuwe werkweek niet zoveel mee te maken hebben.
U werkt wel op zondag???
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:16:49 #100
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218953832
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Laat me even de gemakkelijkste en best scorende take pakken. Oh ja, slinkse werkloze demonstranten
Dat is de bekende mythische linkse. Die leeft van een uitkering maar toch in de meest dure wijken woont, waar ze uiteraard geen last hebben van gelukzoekers. Tevens de halfzachte lgbtqx'er met blauw haar die het grootste terroristische gevaar van het land is.
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:19:37 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_218953852
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is de bekende mythische linkse. Die leeft van een uitkering maar toch in de meest dure wijken woont, waar ze uiteraard geen last hebben van gelukzoekers. Tevens de halfzachte lgbtqx'er met blauw haar die het grootste terroristische gevaar van het land is.
En allemaal hoogopgeleid maar wel onverzorgde stinkende hippies _O_
  Forum Admin maandag 6 oktober 2025 @ 19:21:24 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218953866
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah de befaamde Schrödingers deugneus!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:23:23 #103
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218953878
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ah de befaamde Schrödingers deugneus!
:D
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:26:06 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218953891
quote:

[..]
Hamas is inderdaad uit op genocide; is het niet van Israël, dan wel de eigen bevolking.

Daarom is het ook zo'n demonische club.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:40:32 #105
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218954084
quote:
5s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U werkt wel op zondag???
Misschien handiger om die hele zin te pakken _O-
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:43:31 #106
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218954141
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:09 schreef Fok-it het volgende:
Percentueel zullen daar toch heel wat meer werkenden bij hebben gezeten dan die bruinhemden op het Malieveld.
Toegegeven dat ik ook wel wat grijze collega's heb, maar denk dat het gros van die lieden wel met pensioen is hoor. En dat is toch wel de helft ongeveer wat daar stond.

En meestal staan de werkenden dan met een sjaal voor het gezicht, vanwege schaamte (grapje ;) ).
  maandag 6 oktober 2025 @ 19:58:24 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954419
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:09 schreef Fok-it het volgende:
Dat betwijfel ik.

Of gesubsideerd/ambtenaar.

Dat geloof ik wel meteen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:01:02 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_218954460
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik.

Of gesubsideerd/ambtenaar.

Dat geloof ik wel meteen.
Met 250k aan demonstranten kan je wel voorzichtig concluderen dat het door meer rangen en standen bezocht werd dan de doelgroep waar je geobsedeerd mee bent.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:01:50 #109
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218954475
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met 250k aan demonstranten kan je wel voorzichtig concluderen dat het door meer rangen en standen bezocht werd dan de doelgroep waar je geobsedeerd mee bent.
door mensen als ik
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:04:00 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954515
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Get real.

Een kwart stond daar vanwege de Ummah.
Een tiende, hooguit, vanwege Marx.

De rest omdat het een hype en een trend is en vooral goed staat op social media omdat je een super goed mens bent anno 2025 als je met een Pallie-vlag wappert. Het gros kan het niet eens op een landkaart aanwijzen. Leuk dagje uit en deugpunten scoren.

Ofwel, een bijeenkomst van extreem-linkse studenten (goede hemel wat gingen ze weer tekeer op dat podium), de activitische achterban van GroenLinks-PvdA, D66 en DENK, boomer hippies die bij gebrek aan 'Nam iets van een hartslag wilden voelen en wat salafisten.

That's it.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:06:20 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_218954560
oke man
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:07:24 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_218954583
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:06 schreef Fok-it het volgende:
oke man
Uitgeluld?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:07:26 #113
319979 Fok-it
All is well
pi_218954584
Je bent echt op een punt gekomen dat je net zo vermoeiend bent als Howard. Misschien nog wel erger ondertussen. Gezien jij nog goed te pruimen was tot een tijd terug
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:08:59 #114
319979 Fok-it
All is well
pi_218954607
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Uitgeluld?
Oh nee hoor, de usuals hebben mijn reacties verder ook links laten liggen de laatste dagen dus laat ik daar vooral af en toe een voorbeeld aan nemen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:09:34 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954619
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:07 schreef Fok-it het volgende:
Je bent echt op een punt gekomen dat je net zo vermoeiend bent als Howard. Misschien nog wel erger ondertussen. Gezien jij nog goed te pruimen was tot een tijd terug
Nee, ik weiger ondergesneeuwd te worden door het volstrekt ongenuanceerd pro-Palestina narratief dat je moet en zal slikken omdat je anders erger dan Hitler bent.

Al stond er 5 miljoen man, ik ruik bullshit wanneer er bullshit is. En zondag rook ik bullshit. Net als de zondag daarvoor toen Elsje Fiederelsje besloot een bijeenkomst te organiseren.

Opzouten met dat zondagsactivisme.

Doe lekker je ding, maar val mij niet lastig met je narcivisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:10:02 #116
459912 FlippingCoin
pi_218954624
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Get real.

De rest omdat het een hype en een trend is en vooral goed staat op social media omdat je een super goed mens bent anno 2025 als je met een Pallie-vlag wappert. Het gros kan het niet eens op een landkaart aanwijzen. Leuk dagje uit en deugpunten scoren.

Ofwel, een bijeenkomst van extreem-linkse studenten (goede hemel wat gingen ze weer tekeer op dat podium), de activitische achterban van GroenLinks-PvdA, D66 en DENK, boomer hippies die bij gebrek aan 'Nam iets van een hartslag wilden voelen en wat salafisten.

That's it.
je weet absoluut niet waar je het over hebt in dit geval
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:10:42 #117
459912 FlippingCoin
pi_218954634
genocide is fout en dat is het einde van de discussie wmb
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:11:04 #118
442397 UitStraling
pi_218954643
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Get real.

That's it.
Een groot deel is ook simpelweg zwakbegaafd.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:11:32 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_218954645
quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Sinds wanneer zit jij in het moslimkamp?
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:12:06 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954654
quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Dank voor het bewijzen van mijn punt.

Niet meehossen met die hysterische massa = pro-genocide.

Dom volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:12:09 #121
459912 FlippingCoin
pi_218954655
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:11 schreef Hathor het volgende:

[..]
Sinds wanneer zit jij in het moslimkamp?
nooit!
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:12:59 #122
459912 FlippingCoin
pi_218954664
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt.

Niet meehossen met die hysterische massa = pro-genocide.

Dom volk.
zegt de man welke getallen uit zijn uitgelubberde anus trekt alsof het niet is
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:13:08 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_218954667
quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
nooit!
Zwijg dan over genocide, dat is namelijk niet aan de orde.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:15:04 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954692
quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
zegt de man welke getallen uit zijn uitgelubberde anus trekt alsof het niet is
Welke getallen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:15:04 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_218954693
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Een groot deel is ook simpelweg zwakbegaafd.
Hoe werkt dit precies? Meeste wat daar staat is extreem links toch? die stemmen toch vooral PVDA-GL en D66? Beetje de partijen waar objectief gezien meer mensen op stemmen die hoger opgeleid zijn?

Dit zal waarschijnlijk veel te zware materie voor ons zwakbegaafden zijn maar help ons toch maar met deze tegenstrijdigheid genie.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:16:07 #126
459912 FlippingCoin
pi_218954709
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke getallen?
een kwart

een tiende

etc etc
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:16:41 #127
117098 Hathor
Effe niet
pi_218954713
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe werkt dit precies? Meeste wat daar staat is extreem links toch? die stemmen toch vooral PVDA-GL en D66? Beetje de partijen waar objectief gezien meer mensen op stemmen die hoger opgeleid zijn?

Dit zal waarschijnlijk veel te zware materie voor ons zwakbegaafden zijn maar help ons toch maar met deze tegenstrijdigheid genie.
Hoe hoger opgeleid, hoe debieler het stemgedrag dus.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:18:11 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_218954725
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hoe hoger opgeleid, hoe debieler het stemgedrag dus.
Dan moeten FvD en DENK-stemmers wel allemaal gepromoveerde beta-academici zijn. Waarom is hier nooit onderzoek naar gedaan?

Wordt zeker in de doofpot gestopt door Soros.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:18:46 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_218954734
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dan moeten FvD en DENK-stemmers wel allemaal gepromoveerde beta-academici zijn. Waarom is hier nooit onderzoek naar gedaan?

Wordt zeker in de doofpot gestopt door Soros.
ja dat zal het zijn.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:19:29 #130
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218954745
20% moslims, 20% gen Z snowflakes en 60% grijze NPO kijkende boomers is mijn schatting.

Wat er afgelopen weekend liep zijn voor het merendeel de useful idiots. Met genoeg propaganda en conditionering zou je deze groep er van kunnen overtuigen om hun Joodse buurman aan te geven bij de Nazis voor een rijksdaalder, maar zo ver zijn we nog niet. Antifanten daarentegen zouden het liefst vandaag nog Auschwitz heropenen.

En dat was even de nuance.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:20:18 #131
459912 FlippingCoin
pi_218954755
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:13 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zwijg dan over genocide, dat is namelijk niet aan de orde.
handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:

het doden van leden van de groep
het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep
het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging
het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen
het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:20:42 #132
326902 Glazenmaker
pi_218954763
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:53 schreef UitStraling het volgende:
1200 mensen barbaars afslachten en beloond worden met een eigen land, de wereld is gek geworden.
Het is Israël 80 jaar geleden ook zo gelukt.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:22:00 #133
459912 FlippingCoin
pi_218954773
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef Cruzinats het volgende:
20% moslims, 20% gen Z snowflakes en 60% grijze NPO kijkende boomers is mijn schatting.

Wat er afgelopen weekend liep zijn voor het merendeel de useful idiots. Met genoeg propaganda en conditionering zou je deze groep er van kunnen overtuigen om hun Joodse buurman aan te geven bij de Nazis voor een rijksdaalder, maar zo ver zijn we nog niet. Antifanten daarentegen zouden het liefst vandaag nog Auschwitz heropenen.

En dat was even de nuance.
het was bibi welke uitsprak dat het belangrijkste front van de oorlog online is, maar gelukkig trappen jullie niet in propaganda :!
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:22:33 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954778
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat klopt.

Leuk sociologisch fenomeen: afstand tot macht.

De hogeropgeleiden leven in een bubbel, denken te weten wat goed is, hebben geen idee wat er 'onder' hen leeft en gebeurt, hebben daar ook geen interesse in, maar menen alsnog te weten wat het goede voor hen is. Daarom komen ze met ideeën en beleid waarvan ze denken dat het goed is, en dat zelfs universeel, terwij; ze enkel redeneren vanuit de boeken en statistieken waar ze toegang tot hebben, zonder ooit voet te hebben gezet in volkswijken.

quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:

het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep
het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging
Hamas dus?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:23:07 #135
326902 Glazenmaker
pi_218954783
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:19 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat zegt hij niet.
Hij stelt dat iedereen daar aanwezig een narcist is, omdat hij/zij daar vooral voor zichzelf staat.

Daarnaast zegt hij dat deze mensen hun tijd nuttiger kunnen besteden dan deelnemen aan een compleet zinloze demonstratie. Daar is ook niks aan gelogen.
Israel is zeer afhankelijk van het westen. Als de EU stopt met handelen is het snel voorbij met Israël als regionale macht. Onze eigen regering noemt het land nog steeds een bondgenoot.

Demonstreren is dus niet zinloos, misplaatst en ik vind het nogal wat om te zeggen dat je je tijd nuttiger kan besteden over mensen die samenkomen tegen mensen die aan het rotten voor de tv zijn.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:23:49 #136
459912 FlippingCoin
pi_218954792
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat klopt.

Leuk sociologisch fenomeen: afstand tot macht.

De hogeropgeleiden leven in een bubbel, denken te weten wat goed is, hebben geen idee wat er 'onder' hen leeft en gebeurt, hebben daar ook geen interesse in, maar menen alsnog te weten wat het goede voor hen is. Daarom komen ze met ideeën en beleid waarvan ze denken dat het goed is, en dat zelfs universeel, terwij; ze enkel redeneren vanuit de boeken en statistieken waar
[..]
Hamas dus?
ja hamas ook ja al zijn ze te zwak om het te praktiseren, wie gaat dat ontkennen
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:24:52 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954801
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel is zeer afhankelijk van het westen. Als de EU stopt met handelen is het snel voorbij met Israël als regionale macht. Onze eigen regering noemt het land nog steeds een bondgenoot.

Demonstreren is niet zinloos, misplaatst en ik vind het nogal wat om te zeggen dat je je tijd nuttiger kan besteden over mensen die samenkomen tegen mensen die aan het rotten voor de tv zijn.
En dan verdwijnt de enige regio daar waar je als onbedekte vrouw of homo niet kapot gaat...

Wie wil dat nu niet?

Krijgen we daarna een kwart miljoen mensen op de been om te demonstreren met regenboogvaandels?

FREE LGBTQ!

Zoiets?

Nee he?

Nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:28:29 #138
326902 Glazenmaker
pi_218954833
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan verdwijnt de enige regio daar waar je als onbedekte vrouw of homo niet kapot gaat...

Wie wil dat nu niet?

Krijgen we daarna een kwart miljoen mensen op de been om te demonstreren met regenboogvaandels?
Statistisch gezien heeft Israël meer onschuldige homo's vermoord in een jaartje dan hamas in zijn hele geschiedenis.

Verder overdrijf je een beetje.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:29:20 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954843
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Statistisch gezien heeft Israël meer onschuldige homo's vermoord in een jaartje dan hamas in zijn hele geschiedenis.

Verder overdrijf je een beetje.
:') _O-

Zijn er foto's van de Gaza Gay Pride?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:39:15 #140
473277 Astro_boy
Marvel
pi_218954930
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Genoeg foto’s van IDF soldaten in Gaza te vinden toch?
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:43:21 #141
326902 Glazenmaker
pi_218954957
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De kinderlijke reactie waarvan je wist dat hij komen zou.

Als ik zeg dat Israël nogal kut is, dan zeg ik niet dat Hamas tof is. Ik heb hem even opgezocht, de afgelopen decennia zijn er 41 executies geweest in Gaza en de West Bank. Lang niet allemaal voor het zijn van een homo. https://en.wikipedia.org/(...)nt_in_the_Gaza_Strip

Ondertussen wordt ongeveer 1 kind per uur vermoord door Israël: https://www.savethechildr(...)ld-killed-every-hour. Zo'n 2% daarvan is homoseksueel. Iedere 86 dagen worden meer homoseksuele kinderen vermoord door Israël dan er überhaupt executies zijn geweest in Palestina.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:44:18 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954960
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De kinderlijke reactie waarvan je wist dat hij komen zou.

Als ik zeg dat Israël nogal kut is, dan zeg ik niet dat Hamas tof is. Ik heb hem even opgezocht, de afgelopen decennia zijn er 41 executies geweest in Gaza en de West Bank. Lang niet allemaal voor het zijn van een homo. https://en.wikipedia.org/(...)nt_in_the_Gaza_Strip

Ondertussen wordt ongeveer 1 kind per uur vermoord door Israël: https://www.savethechildr(...)ld-killed-every-hour. Zo'n 2% daarvan is homoseksueel. Iedere 86 dagen worden meer homoseksuele kinderen vermoord door Israël dan er überhaupt executies zijn geweest in Palestina.
Hoeveel executies zijn er in Israël geweest?

Ik tel er 2.

Waarom zijn er zoveel doodstraffen in Palestina, Glazenmaker?

En nog meer, gezien je zó begaan bent met leed en mensenrechten, hoe denk je dat het justitieel systeem in Palestina dat, eenmaal zo vrij, eruit gaat zien?

Was je ook al zo fanatiek in je zorgen voor 7 oktober over wat er in Palestina met mensen gebeurde?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:50:26 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218954998
Let maar op want dit wordt het nieuwe narratief: het islamitische Palestina is éigenlijk meer pro-LGBTQ dan Israël.

Het domme studentenvolk slikt het wel weg.

Op naar dat walhalla van tolerantie, diversiteit en inclusie dat Free Palestine heet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:51:40 #144
510620 PieterDeRijcke
pi_218955012
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let maar op want dit wordt het nieuwe narratief: het islamitische Palestina is éigenlijk meer pro-LGBTQ dan Israël.

Op naar dat walhalla van tolerantie, diversiteit en inclusie dat Free Palestine heet.
Queers for Palestine.
Wat een feest gaat dat worden.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:52:15 #145
507368 RotatoR
pi_218955014
twitter

Ik neem aan de Timmermans en Jetten dit ook sterk veroordelen om de democratische rechtsstaat te beschermen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:09:06 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_218955155
quote:
16s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En het bevolkingsaantal gaat niet naar beneden? Goh....wat een bizarre genocide.
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:30:25 #147
459912 FlippingCoin
pi_218955375
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
En het bevolkingsaantal gaat niet naar beneden? Goh....wat een bizarre genocide.
wie zegt dat
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:41:52 #148
332912 bianconeri
pi_218955458
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat zou je zelf eens moeten doen.
Er is je in diverse topics al 48 keer verteld waarom het geen genocide betreft en het ook juridisch niet bestempeld zal gaan worden als genocide.
Ik heb nog nooit iemand enig argument zien geven waarom het geen genocide is.
Het enige argument wat figuren zoals Howard aandragen is dat een rechter het niet vastgelegd heeft.

Lekker boeiend. Als je kijkt naar de definitie van genocide (ongeacht welke definitie) dan voldoet Israel er volledig aan.
  maandag 6 oktober 2025 @ 21:42:20 #149
332912 bianconeri
pi_218955464
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Sinds wanneer is snelheid en aantal een definitie van genocide?
Niet inderdaad.
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:02:24 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218955614
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:58 schreef Fok-it het volgende:
Ah weer een meervoudig gehandicapt staatsmongooltje wat het verschil tussen pro Palestina en pro Hamas niet begrijpt
Onderscheid pro-Israël en pro-Netanyahu schijnt menigeen ook niet echt meer te kunnen maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:04:43 #151
319979 Fok-it
All is well
pi_218955631
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onderscheid pro-Israël en pro-Netanyahu schijnt menigeen ook niet echt meer te kunnen maken.
Oh jawel hoor
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:05:09 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218955635
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh jawel hoor
Bar weinig van meegekregen zondag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:11:17 #153
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218955680
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:58 schreef Fok-it het volgende:
Ah weer een meervoudig gehandicapt staatsmongooltje wat het verschil tussen pro Palestina en pro Hamas niet begrijpt
Wat een figuur _O-
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:12:05 #154
191004 Accordtje
pi_218955687
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb nog nooit iemand enig argument zien geven waarom het geen genocide is.
Omdat jij dat argument structureel negeert. Dat wil niet zeggen dat het er niet is.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Lekker boeiend. Als je kijkt naar de definitie van genocide (ongeacht welke definitie) dan voldoet Israel er volledig aan.
Nee hoor, maar zoals gezegd is dat je al met enige regelmaat duidelijk gemaakt.
Je blijft alleen steeds hangen in je "genocide" langspeelplaat.
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:25:41 #155
319979 Fok-it
All is well
pi_218955843
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bar weinig van meegekregen zondag.
Uiteraard. Jij doet dan ook geen enkele moeite meer om welke demonstrant dan ook niet onder pro-Hamas te scharen
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:26:02 #156
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218955846
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dit is nog wel de meeste bizarre spin die men eraan probeert te geven. Israël is niet Narnia of zo, mensen zijn er echt geweest. Wel ironisch trouwens dat een transgender voor Israël notabene het ESF heeft gewonnen (in het verleden) _O-
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 01:45:08 #157
507368 RotatoR
pi_218956526
twitter

Wat een gek. Fascistische praktijken dit.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 02:18:40 #158
191004 Accordtje
pi_218956549
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 01:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Vrijheid van meningsuiting is dan ook alleen een belangrijk recht als die mening in het straatje past van de pro-Palestina activist. Sta je niet achter Palestina dan moet er vooral geen ruimte gegeven worden dat kenbaar te maken.

Feit dat het strikt geheim was geeft aan dat vrij gemakkelijk te achterhalen moet zijn wie deze informatie heeft gelekt. Lijkt me wel een onderzoekje waard in het kader van ondermijning van de democratie.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:33:24 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218956775
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je het allemaal echt zo erg vindt, waarom was je dan net boos over het label oorlogsmisdadigers? Je "foutje" is trouwens een konvooi met zwaailichten beschieten en daarna nog van dichtbij de overlevenden afknallen. De enige reden dat we het weten is omdat later een mobieltje is teruggevonden, de helden die het deden lopen nog vrij.

Ik stel trouwens vast dat je de IDF weer moet vergelijken met islamitische terroristen. De reden dat ik die niet eindeloos blijf herhalen, is omdat die weinig fans op dit topic hebben. Iets wat je ook
al tot in den treuren is uitgelegd.
Nee hoor, men heeft daar simpelweg een fout gemaakt mede doordat de Palestijnen (de kant die jij steunt) zich geregeld vermommen als hulpverleners, journalisten of zelfs medewerkers van World Central Kitchen, erkent door het bedrijf zelf:
quote:
Earlier this week, a group of armed persons were seen in Gaza posing as World Central Kitchen team members. WCK was contacted by Israel's Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT), and confirmed the vehicle and persons of interest were not affiliated with WCK. We strongly condemn anyone posing as WCK or other humanitarians as this endangers civilians and aid workers. The safety and security of our teams are our top priority.

Bron
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bijzonder dat mensen dit nog altijd blijven aanhalen, dan kan er ook niets anders meer worden geconstateerd dan dat mensen doelbewust in een verdraaide versie van de realiteit willen geloven. The Atlantic heeft dit al lang en breed ontkracht.
quote:
What Did Top Israeli War Officials Really Say About Gaza?

Journalists and jurists point to damning quotes from Israel’s war cabinet as evidence of genocidal intent. But the citations are not what they seem.

In late November, the NPR reporter Leila Fadel interviewed the international-law scholar David Crane about a disquieting subject: potential genocide in Gaza. Crane was uniquely qualified to opine on this fraught topic, having served as the founding chief prosecutor for the UN’s Special Court for Sierra Leone, where he indicted the president of Liberia for war crimes. On air, he explained why he did not think Israel’s actions met the criteria.
“If I was charged with investigating and prosecuting genocide,”

Crane said, “I would have to have in large measure a smoking gun,” which he characterized as “a rebel group, a person, a head of state” explicitly directing those under their control to destroy a people in “whole or in part.” Precisely because genocide is the highest crime, proving it demands the highest standard of evidence. What is required, in relation to the current conflict, is not simply documentation of destruction or war crimes, and not just incendiary statements from individual soldiers or politicians with no role directing military operations, but rather a declaration of intent to eliminate Gazans—not just Hamas—by the top Israeli decision makers.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, Crane said, had not made such a statement, which meant that legal intent could not be established. By contrast, he added, “Hamas has clearly stated that they intend to destroy, in whole or in part, the Israeli people and the Israeli state. That is a declaration of a genocidal intent.” Fadel was not convinced, and deftly countered with several damning quotes from the Israeli defense minister, Yoav Gallant: “We are fighting human animals.” “Gaza won’t return to what it was before. We will eliminate everything.” The segment ended inconclusively.

Last week, a similar exchange unfolded on BBC radio, when an anchor pressed British Defense Secretary Grant Shapps about Israel’s conduct in Gaza. “The defense minister said, ‘We will eliminate everything,’ in relation to Gaza,” the host observed. Wasn’t this a clear call to violate international humanitarian law? Under repeated questioning, Shapps allowed that Gallant might have overstepped in the emotional aftermath of Hamas’s slaughter of more than 1,000 Israelis, but insisted that the quotation did not reflect the man he’d been regularly talking with about “trying to find ways to be precise and proportionate.”

As it turns out, there’s a reason the quote did not sound like Gallant: The Israeli defense minister never really said it. On October 10, as the charred remains of murdered Israelis were still being identified in their homes, Gallant spoke to a group of soldiers who had repelled the Hamas assault, in a statement that was captured on video. Translated from the original Hebrew, here is the relevant portion of what he said: “Gaza will not return to what it was before. There will be no Hamas. We will eliminate it all.”

This isn’t a matter of interpretation or translation. Gallant’s vow to “eliminate it all” was directed explicitly at Hamas, not Gaza. One doesn’t even need to speak Hebrew, as I do, to confirm this: The word Hamas is clearly audible in the video. The remainder of Gallant’s remarks also dealt with rooting out Hamas: “We understand that Hamas wanted to change the situation; it will change 180 degrees from what they thought. They will regret this moment.” It was not Gallant who conflated Hamas and Gaza, but rather those who mischaracterized his words. The smoking gun was filled with blanks.

Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zoals jij zo graag willen geloven in verknipte en verdraaide versies van de realiteit als die kunnen worden gebruikt om Israël, Israëliërs of soms zelfs Joden te demoniseren. En het is natuurlijk blinde haat en aversie tegen Israël en in sommige gevallen ook Joden, die mensen daartoe zet.

Dat leidt mensen immers ook YouTube kanaaltjes, waar er talloze complottheorieën worden verspreid over Israël met een antisemitisch randje. Maar blijf jezelf rustig voorhouden dat jij zogenaamd aan de goede kant staat, niets is minder waar.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:41:21 #160
13309 nostra
ask why
pi_218956811
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:43:11 #161
442397 UitStraling
pi_218956820
Twee jaar geleden was de slachting in volle gang nu.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:45:55 #162
442397 UitStraling
pi_218956827
De reactie van Ans met haar blauwe haren en IQ van 90, "dE slaCHtiNg iS nU dagElijKs noG aaN de GanG hOor"
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:47:19 #163
473987 hondonspain
Hallo
pi_218956835
Zie net weer een filmpje van POW demonstratie paar dagen geleden en simpelweg Hamas word verdedigd. Door mensen die zoveel van democratie houden dan vrees ik de dag dat ze de macht krijgen wat het einde van de democratie zou zijn want alleen hun verhaal klopt.
life is like a box of chocolates
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:27:23 #164
251427 Opnaarutrecht
pi_218956983
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 17:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Want Nederlanders kunnen niet anti-genocide en pro-vrede zijn?

Beetje gek.
Ik weet wat genocide is en de Israëlische reactie op 7 oktober 2023 is geen genocide.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:33:17 #165
326902 Glazenmaker
pi_218957087
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, men heeft daar simpelweg een fout gemaakt mede doordat de Palestijnen (de kant die jij steunt) zich geregeld vermommen als hulpverleners, journalisten of zelfs medewerkers van World Central Kitchen, erkent door het bedrijf zelf:
[..]
[..]
Bijzonder dat mensen dit nog altijd blijven aanhalen, dan kan er ook niets anders meer worden geconstateerd dan dat mensen doelbewust in een verdraaide versie van de realiteit willen geloven. The Atlantic heeft dit al lang en breed ontkracht.
[..]
Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zoals jij zo graag willen geloven in verknipte en verdraaide versies van de realiteit als die kunnen worden gebruikt om Israël, Israëliërs of soms zelfs Joden te demoniseren. En het is natuurlijk blinde haat en aversie tegen Israël en in sommige gevallen ook Joden, die mensen daartoe zet.

Dat leidt mensen immers ook YouTube kanaaltjes, waar er talloze complottheorieën worden verspreid over Israël met een antisemitisch randje. Maar blijf jezelf rustig voorhouden dat jij zogenaamd aan de goede kant staat, niets is minder waar.
Heb jij ook wel eens per ongeluk van dichtbij gewonde ongewapende mensen doodgeschoten?

Het overkomt mij niet zo vaak zeg maar.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:35:28 #166
251427 Opnaarutrecht
pi_218957103
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb jij ook wel eens per ongeluk van dichtbij gewonde ongewapende mensen doodgeschoten?

Het overkomt mij niet zo vaak zeg maar.
Het is oorlog, geen speelkwartier.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:38:16 #167
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218957121
quote:
[ x ]

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Dat die gast nog altijd onze jeugd mag vormgeven is mij echt een raadsel.
Die gast is gewoon krankzinnig en gevaarlijk.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:41:54 #168
326902 Glazenmaker
pi_218957152
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Het is oorlog, geen speelkwartier.
Zoek voor de grap eens wat tiktoks op van IDF soldaten en zeg dan nog eens dat ze niet bezig zijn met speelkwartier.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:54:29 #169
2905 Montagui
pi_218957214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:38 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[..]
Dat die gast nog altijd onze jeugd mag vormgeven is mij echt een raadsel.
Die gast is gewoon krankzinnig en gevaarlijk.
Met een Alexandra van Huffelen als voorzitter (bij het Radboud) dan weet je dat men het daar niet zo nauw neemt met de democratische waarden.

Wanneer een politica het publieke debat niet meer kan (en mag) aangaan als gevolg van intimidatie door totaal geradicaliseerde idioten dan lijkt mij dat een onderzoek naar de gang van zaken en leiding van deze uni een logisch gevolg.

Ongelofelijk dat die haat-mafkees van een Pettit nog steeds niet ontslagen is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:55:09 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218957219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 02:18 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is dan ook alleen een belangrijk recht als die mening in het straatje past van de pro-Palestina activist. Sta je niet achter Palestina dan moet er vooral geen ruimte gegeven worden dat kenbaar te maken.

...
Kenmerk van elk soort extremist. Gisteravond werd er een vreedzame tegendemonstrant in Zwolle plus journalisten aangevallen en bespuugd door demonstranten tegen het AZC (die met bedekt gezicht rondliepen want goede ervaringen doen natuurlijk volgen, ze zien nu al twee jaar dat er geen mensen opgepakt kunnen worden voor vernielingen en mishandelingen).

Je hoeft ook niet te proberen om discussie te gaan bij een demo van Wijzijnnederlanders of IS-fanboys.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:58:59 #171
108676 Aether
pi_218957245
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 07:41 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Die driehoeken in de naam :')
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:15:14 #172
277355 Homey
pi_218957328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:54 schreef Montagui het volgende:

[..]
Met een Alexandra van Huffelen als voorzitter (bij het Radboud) dan weet je dat men het daar niet zo nauw neemt met de democratische waarden.

Wanneer een politica het publieke debat niet meer kan (en mag) aangaan als gevolg van intimidatie door totaal geradicaliseerde idioten dan lijkt mij dat een onderzoek naar de gang van zaken en leiding van deze uni een logisch gevolg.

Ongelofelijk dat die haat-mafkees van een Pettit nog steeds niet ontslagen is.
Die van Huffelen weet dondersgoed hoe fout die Petit is, want daarover krijgen ze heel veel klachten. Alleen ze houdt zich stil want ze wil haar baantje behouden. Merk ook op hoe stil onze pers is over Petit.

Ik zeg het vaker: dat antisemitisme als een olievlek verspreidt in onze maatschappij is een weerspiegeling van het instorten van onze eigen instituten. Hoeveel mensen vertrouwen nog de politiek, de media, rechters en onderwijs? Je ziet de corruptie, het falen etc. En net zoals vorige eeuw hebben “de zionisten” het gedaan. Dat permanente vingerwijzen naar dat conflict is pure deflectie.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:48:52 #173
473987 hondonspain
Hallo
pi_218957609
Koninklijk Paleis op de Dam beklad met rode verf en leuzen: ‘Fuck Israël’

Vandaag dus en niemand ziet het
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:50:08 #174
473987 hondonspain
Hallo
pi_218957616
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kenmerk van elk soort extremist. Gisteravond werd er een vreedzame tegendemonstrant in Zwolle plus journalisten aangevallen en bespuugd door demonstranten tegen het AZC (die met bedekt gezicht rondliepen want goede ervaringen doen natuurlijk volgen, ze zien nu al twee jaar dat er geen mensen opgepakt kunnen worden voor vernielingen en mishandelingen).

Je hoeft ook niet te proberen om discussie te gaan bij een demo van Wijzijnnederlanders of IS-fanboys.
Malloten heb je altijd, de ene club wat meer dan de anders
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:56:08 #175
415025 Drxx
pi_218957649
quote:
[ x ]

Een politica die spreekt met studenten is toch helemaal niet shockerend? Waarom moest alles dan zo geheimzinnig? :?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:56:50 #176
277355 Homey
pi_218957652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:48 schreef hondonspain het volgende:
Koninklijk Paleis op de Dam beklad met rode verf en leuzen: ‘Fuck Israël’

Vandaag dus en niemand ziet het
Bizar hoe mak en stil de Nederlandse bestuurlijke elite en haar media is over wat er nu gebeurt.

De kongsi van radicaal-links en islamisten gaan gewoon lekker door met hun vandalisme, intimidatie en geweld.

Met opruiers als Harry Petit: https://x.com/wierdduk/status/1975446479545217357

Die relt er op los, hitst op, doet aan smaad en laster en kan doodleuk aanblijven als hoogleraar.

Is het nu een keer duidelijk hoe het dus ging in de jaren '30 vorige eeuw? Zo makkelijk gaat dat dus.

Ik snap nu haarfijn hoe supersnel en supermakkelijk de Duitsers Nederland innamen, met hun propaganda en jodenhaat.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:58:42 #177
191004 Accordtje
pi_218957663
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:55 schreef Qarrad het volgende:

Klopt. Het gebruik maken van het demonstratierecht slaat inmiddels om naar misbruik maken van het demonstratierecht. Trek een keer een grens en straf dan ook eens gewoon hard als mensen over die grens heen gaan.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:02:10 #178
191004 Accordtje
pi_218957675
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:56 schreef Drxx het volgende:
Een politica die spreekt met studenten is toch helemaal niet shockerend? Waarom moest alles dan zo geheimzinnig? :?
Misschien moet je de tweet waarop je reageert nog eens lezen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:03:18 #179
277355 Homey
pi_218957686
Israël wint wel de strijd tegen het islamitische terrorisme. Het land is beschadigd, maar wel een echte natiestaat. De regering Netanyahu zal wedra tot de geschiedenis behoren, de bevolking gewoon democratisch een andere regering kiezen, ongekend in het Midden-Oosten.

En dan West-Europa: wel overgeleverd aan de islamisten.

https://x.com/Eve_Barlow/status/1975192295814348963

De regering van Israël maakt het ook steeds duidelijk; waar wij mee dealen, hebben jullie zelf ook mee te dealen. Hoeveel Bataclans gaan er nog komen? Het is niet uit te sluiten dat op termijn ook 7 oktobers gaan volgen in onze contreien.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:07:58 #180
108676 Aether
pi_218957713
Radboud-docent Harry Pettit viert 7 oktober
https://www.geenstijl.nl/(...)ttit-viert-7-oktober
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:14:40 #181
108676 Aether
pi_218957754
twitter
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:19:04 #182
510593 DefKu
pi_218957784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:14 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Vermoeiend volk
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:25:24 #183
277355 Homey
pi_218957908
Het treurige is: best een groot deel van de Nederlandse bevolking is totaal gehersenspoeld door de NPO en DPG Media groep. En de geesten worden rijp gemaakt voor haat en geweld. De goedkeuring is er al.

Lees dit bericht eens op nu.nl:

https://www.nu.nl/politie(...)eid-boven-alles.html

Ga de reacties eens na, de meeste keuren de intimidatie gewoon goed met domme whataboutisms en haat reacties jegens mevrouw Plas. Allemaal zogenaamde 'keurige Nederlanders'. Plaatsen gewoon haat reacties tijdens hun kantoorbaantje.

Nou hoef je zeker geen fan te zijn van haar (ik ga er ook niet op stemmen), maar het is natuurlijk absurd dat de daders doodleuk een gekozen politicus kunnen bedreigen en er mee wegkomen. Nul ophef in de pers ook. Hoe anders zou dat zijn als rechtse figuren een Rob Jetten intimideren?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:28:36 #184
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218957963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:25 schreef Homey het volgende:
Het treurige is: best een groot deel van de Nederlandse bevolking is totaal gehersenspoeld door de NPO en DPG Media groep. En de geesten worden rijp gemaakt voor haat en geweld. De goedkeuring is er al.

Lees dit bericht eens op nu.nl:

https://www.nu.nl/politie(...)eid-boven-alles.html

Ga de reacties eens na, de meeste keuren de intimidatie gewoon goed met domme whataboutisms en haat reacties jegens mevrouw Plas. Allemaal zogenaamde 'keurige Nederlanders'. Plaatsen gewoon haat reacties tijdens hun kantoorbaantje.

Nou hoef je zeker geen fan te zijn van haar (ik ga er ook niet op stemmen), maar het is natuurlijk absurd dat de daders doodleuk een gekozen politicus kunnen bedreigen en er mee wegkomen. Nul ophef in de pers ook. Hoe anders zou dat zijn als rechtse figuren een Rob Jetten intimideren?
Tja, 78% van journalisten leunen links.
En die hebben decennia lang vrij spel gehad en om nieuws via hun ogen te filteren.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:29:00 #185
81410 NY_Giant
pi_218957968
-

[ Bericht 52% gewijzigd door NY_Giant op 07-10-2025 12:16:50 ]
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:35:10 #186
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218958081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:03 schreef Homey het volgende:
Israël wint wel de strijd tegen het islamitische terrorisme. Het land is beschadigd, maar wel een echte natiestaat. De regering Netanyahu zal wedra tot de geschiedenis behoren, de bevolking gewoon democratisch een andere regering kiezen, ongekend in het Midden-Oosten.

En dan West-Europa: wel overgeleverd aan de islamisten.

https://x.com/Eve_Barlow/status/1975192295814348963

De regering van Israël maakt het ook steeds duidelijk; waar wij mee dealen, hebben jullie zelf ook mee te dealen. Hoeveel Bataclans gaan er nog komen? Het is niet uit te sluiten dat op termijn ook 7 oktobers gaan volgen in onze contreien.
Waar pleit je voor? Gaza-treatment voor moslims in NL/europa? Aangezien Israel het goede voorbeeld geeft.
enkelband
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:38:38 #187
462459 Barlexus
pi_218958099
quote:
Koninklijk Paleis op de Dam beklad, 'Fuck Israël' op de gevel
Het Paleis op de Dam in Amsterdam is beklad met rode verf. Ook is er 'Fuck Israël op de gevel gespoten. Een pro-Palestijnse activistische groep heeft de actie opgeëist op sociale media. De activisten zeggen het hebben gedaan omdat burgemeester Halsema een "nationale herdenking voor Palestina" zou hebben verboden. De groep wilde die vandaag organiseren.

Een woordvoerder van Halsema meldt aan Het Parool dat er van een verbod geen sprake is. "Er was een andere demonstratie eerder aangemeld voor de Dam, waardoor deze pro-Palestijnse demonstratie vanmiddag niet tegelijkertijd kan plaatsvinden. Zij mogen uiteraard op een andere locatie demonstreren. Of op een later moment op de Dam."

Halsema noemt de bekladding in een reactie aan Het Parool "schandalig en onacceptabel". "Juist vandaag is dat ook een klap in het gezicht van al die mensen die rouwen om de gruwelijke aanslag van Hamas van twee jaar geleden", zegt ze.

Een woordvoerder van de politie zegt tegen de NOS dat het incident wordt onderzocht.
Halsema is een beetje tegenstrijdig in sommige zaken.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:43:08 #188
191004 Accordtje
pi_218958129
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Dat je als universiteit je naam laat besmeuren door een hoogleraar die een klap van de molen heeft gehad.
Blijft bijzonder.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:58:16 #189
326902 Glazenmaker
pi_218958255
quote:
Ik vind Harry niet zo'n tof persoon.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:01:34 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218958299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind Harry niet zo'n tof persoon.
Harry is een engnek, dat is op zich geen probleem, maar dat die nog aan een Nederlandse universiteit verbonden is en daar door intimidatie de boel bepaalt wel.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:12:26 #191
422690 Gizmogirl28
pi_218958365
quote:
Allemachtig. :|W

dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:13:27 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_218958373
quote:
Dat deze onvervalste nazi gewoon docent kan blijven is niet te bevatten.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:16:04 #193
473277 Astro_boy
Marvel
pi_218958397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:35 schreef recidivist het volgende:

[..]
Waar pleit je voor? Gaza-treatment voor moslims in NL/europa? Aangezien Israel het goede voorbeeld geeft.
Alle moslims op de trein zetten naar werkkampen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:16:33 #194
3542 Gia
User under construction
pi_218958399
quote:
18s.gif Op maandag 6 oktober 2025 12:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem van islam als ideologie (en daarmee haar aanhangers) dat zij de beleving niet binnen de eigen muren wil houden maar anderen hoe dan ook - desnoods langzaam - te overtuigen van haar superioiteit om andersdenkenden te onderschikken.
Maar in mijn omgeving zie ik juist dat het niet de moslims zelf zijn die de omgeving naar hun hand willen zetten, maar juist de 'woke' westerse (linkse?) burgers die vinden dat wij ons aan moeten passen om het hun naar de zin te maken.
Voorbeelden: Halal kantines, kinderen die geen ham op hun lunchbroodje mogen, schilderijtjes met varkentjes die weggehaald moeten worden, niet handhaven op het boerka-verbod door gemeenten en ga zo maar door.

Daar moeten we mee ophouden. Geloof hoort binnen de eigen muren. Wat je op straat draagt, moet je zelf weten, maar wel binnen de wet. En niemand hoeft zijn/haar gedrag aan te passen om het andersgelovigen naar de zin te maken. Een kantine hoeft niet halal te zijn, omdat iedereen dat mag eten. Als ik een karbonade wil, moet dat kunnen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:22:17 #195
277355 Homey
pi_218958443
We zien een cultureel fenomeen in Nederland wat buitenlanders als Petit heel goed aanvoelen en er handig misbruik van maken voor hun eigen agenda.

Namelijk het schrijnend gebrek aan zelfrespect. Anti-trots. De weg-met-ons mentaliteit. Nederland is schuldig aan van alles en nog wat. De Nederlandse vlag is zogenaamd een aanvallend symbool. Etcetera.

Sommige buitenlanders merken dat op, en denken hey wij kunnen hier de boel overnemen.

Dat kunnen ze niet in landen als Polen en Hongarije, waar ze nog een gezonde dosis nationalisme, trots en eigenwaarden kennen en bereid zijn die te verdedigen tegen buitenlands gespuis.

Die vallen niet zomaar in een raar SM-achtige relatie, waarbij je zelf de bitch bent tegen de meester die jou even de hoeken van de kamer laat zien.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:39:51 #196
277355 Homey
pi_218958591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar in mijn omgeving zie ik juist dat het niet de moslims zelf zijn die de omgeving naar hun hand willen zetten, maar juist de 'woke' westerse (linkse?) burgers die vinden dat wij ons aan moeten passen om het hun naar de zin te maken.
Voorbeelden: Halal kantines, kinderen die geen ham op hun lunchbroodje mogen, schilderijtjes met varkentjes die weggehaald moeten worden, niet handhaven op het boerka-verbod door gemeenten en ga zo maar door.

Daar moeten we mee ophouden. Geloof hoort binnen de eigen muren. Wat je op straat draagt, moet je zelf weten, maar wel binnen de wet. En niemand hoeft zijn/haar gedrag aan te passen om het andersgelovigen naar de zin te maken. Een kantine hoeft niet halal te zijn, omdat iedereen dat mag eten. Als ik een karbonade wil, moet dat kunnen.
Dat is waar, maar moslims maken er vervolgens wel gretig gebruik van. En hun standaard is opeens de standaard voor iedereen. Geen moslim die vraagt om de standaard halal terug te draaien.

Met andere woorden; de woke zelf-hater doet een prima voorzet, de moslim kopt 'm simpel in.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:47:50 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218958683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:50 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Malloten heb je altijd, de ene club wat meer dan de anders
Ja, in de zin dat hoe extremistischer een club is, hoe hoger het aandeel is dat het acceptabel vindt om anderen de mond te snoeren door middel van geweld en intimidatie.

Dat de lat inmiddels zo laag ligt voor deze praktijken wanneer een politicus komt spreken, zegt heel veel over het klimaat in die groep in Nijmegen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:49:56 #198
130201 viagraap
WWGD
pi_218958707
quote:
12s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik neem je aantijging maar niet persoonlijk want vermoed dat je nogal hoog in je vergelijkende emotie zit.

Los van wie iets moet aantonen, pleegt Israël allereerst geen genocide en kan men haar hooguit de nieuwe term toewerpen dat zij in Gaza met haar werkwijze 'genocidaal geweld' pleegt. Met die term is nl. alles dat ongewenst is, dat geweld sws altijd is, af te dekken. Zelfs puur de aanwezigheid van de Staat Israël is dan genocidaal te noemen voor hen die zich zich haar aanwezigheid niet willen kunnen tolereren.

Je tekent wat ik poog te verduidelijken. Men haalt argumentaties uit een bedacht verleden om een situatie in beeldvorming anders te doen laten verschijnen.
En ja, het gebeurd (helaas) dat een op het oog vermeend slachtoffer, een ongewenste situatie over zichzelf heeft laten veroorzaken. Dat maakt recht, als dat al mogelijk is, ook zo ingewikkeld.
Wat dan daarin van belang is niet alleen kijken naar een onweerlegbaar gevolg als geldend argument maar ook de aanleiding die daartoe heeft geleid.
NB: Israël zal dat ter plaatse niet veel anders doen door een vermeende "bedreiging" te zien als kans op aanval dat moeten worden voorkomen met als gevolg dat daarmee getroffen burgers zich weer zullen identificeren.

Israël als soevereine staat - wen daar maar aan - kan echter niet "kiezen" om zich letterlijk en laat staan actief te laten bedreigen. Waar iemand zich wmb hooguit druk kan maken is de wijze waarop zaken plaatsvinden die sws bij aanvang niet zijn te overzien.

De Israëlische democratie als gecontroleerd oor haar parlement, staat haar (leger) een keuze - door aangevallen dan geen actie te laten nemen - niet toe. Omgekeerd zijn, en dat pleit in zekere zin weer, haar aanvallers weer ideologisch verplicht om het bestaan van Israël te ondermijnen.

Het verschil tussen die twee is dat de één kiest voor de aanval op andermans aanwezigheid die zich dat op haar beurt niet kan/zal/mag laten gebeuren.
Wie er dan (on)gelijk heeft is het tragisch lot in mensonterende gevolgen voor hen die dat niet willen (aanzien).
Hoe dan wel is voor die wat (nofi) beperkte kijkende toeschouwer geen (keuze)vraag want die kijkt alleen naar een gevolg zonder zich bewust te willen zijn van het ontstaan; en laat staan zich te branden aan hoe het anders moest.
Degene die het ergst (b)lijkt te zijn getroffen, zal in die afweging het slachtoffer zijn van een dader die dat immers had kunnen voorkomen.
Kun je eens wat korter van stof zijn? Je ontkent de realiteit, daar heb je niet 1000 woorden voor nodig. Je hele epistel is gebaseerd op de premisse dat 7 oktober het startschot was, wat klinkklare bullshit is. Als je dat niet bedoelde, speel je het alsnog klaar om van één der partijen al het leed wat ze toebrengen goed te praten, wat ook klinkklare bullshit is, tenzij je Palestijnen minderwaardig vindt tov Israëli's. Probeer anders eens in 100 woorden duidelijk te maken dat je weldegelijk vindt dat we allemaal mensen zijn, anders ga ik je overdreven lange posts maar negeren.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:49:57 #199
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218958708
Nou dat wordt gezellig als je straks tussen de Nederlandse defence league aanhangers en Freedomfighters van Hamas de stembus mag proberen te bereiken :')
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:50:55 #200
497478 Toine51
pi_218958714
quote:
Dat dit figuur nog daar mag werken zeg..
:r
Je zal er maar les van hebben..

Vieze engnek..
En dat wordt betaald met belastinggeld...
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:51:42 #201
130201 viagraap
WWGD
pi_218958722
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
En waarom denk je dat dit was (zit een licht addertje onder het gras)?
We hebben hier democratisch afgesproken wie er wel en geen Nederlander is, als je dat wilt wijzigen ben je voor remigratie. En speciaal om jouw achterlijke brein te masseren: blank was de overgrote meerderheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 07-10-2025 12:01:45 ]
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:54:00 #202
497025 Tjoent
pi_218958734
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:22 schreef Homey het volgende:
We zien een cultureel fenomeen in Nederland wat buitenlanders als Petit heel goed aanvoelen en er handig misbruik van maken voor hun eigen agenda.

Namelijk het schrijnend gebrek aan zelfrespect. Anti-trots. De weg-met-ons mentaliteit. Nederland is schuldig aan van alles en nog wat. De Nederlandse vlag is zogenaamd een aanvallend symbool. Etcetera.

Sommige buitenlanders merken dat op, en denken hey wij kunnen hier de boel overnemen.

Dat kunnen ze niet in landen als Polen en Hongarije, waar ze nog een gezonde dosis nationalisme, trots en eigenwaarden kennen en bereid zijn die te verdedigen tegen buitenlands gespuis.

Die vallen niet zomaar in een raar SM-achtige relatie, waarbij je zelf de bitch bent tegen de meester die jou even de hoeken van de kamer laat zien.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:55:31 #203
130201 viagraap
WWGD
pi_218958753
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hamas is inderdaad uit op genocide; is het niet van Israël, dan wel de eigen bevolking.

Daarom is het ook zo'n demonische club.
Dus jij vindt dat Israël uitgelokt was om heel Gaza plat te bombarderen, inclusief dit soort plekken waar nog mensen aanwezig waren: ziekenhuizen, scholen, tentenkampen, ambulances, de woningen van journalisten? Vreemd, ik dacht dat Israël een bastion van beschaving was.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:57:54 #204
130201 viagraap
WWGD
pi_218958774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:54 schreef Tjoent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, we moeten intolerant zijn jegens intoleranten. Dus alle partijen die voor de antifa motie gestemd hebben verbieden graag.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:01:51 #205
332912 bianconeri
pi_218958803
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Omdat jij dat argument structureel negeert. Dat wil niet zeggen dat het er niet is.
[..]
Nee hoor, maar zoals gezegd is dat je al met enige regelmaat duidelijk gemaakt.
Je blijft alleen steeds hangen in je "genocide" langspeelplaat.
En weer geen argumenten.
Omdat die er niet zijn. Behalve de onzin dat Israël alles in 1 dag had moeten platgooien.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:02:45 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218958810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:54 schreef Tjoent het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Op dat vlak hebben fundamentalistische moslims en rechtsextremisten toch meer overeenkomsten dan ze willen toegeven.

Toch mooi hè, dat hoefijzermodelletje.
Huilen dan.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:02:47 #207
332912 bianconeri
pi_218958811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:22 schreef Homey het volgende:

Wow, jij zit wel heel diep in een rare vage wappie sekte.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:04:01 #208
332912 bianconeri
pi_218958828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 08:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik weet wat genocide is en de Israëlische reactie op 7 oktober 2023 is geen genocide.
Als doelbewust en systematisch alles en iedereen uitmoorden geen genocide is dan weet jij duidelijk niet wat genocide is.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:04:32 #209
179824 Arnhemunited
jaloers?
pi_218958836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:55 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat Israël uitgelokt was om heel Gaza plat te bombarderen, inclusief dit soort plekken waar nog mensen aanwezig waren: ziekenhuizen, scholen, tentenkampen, ambulances, de woningen van journalisten? Vreemd, ik dacht dat Israël een bastion van beschaving was.
Die arme ziekenhuizen en scholen die totaal geen schuilplaats van de hamas terroristen waren, :'(
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:07:45 #210
35771 Dutchguy
pi_218958859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als doelbewust en systematisch alles en iedereen uitmoorden geen genocide is dan weet jij duidelijk niet wat genocide is.
Het is niet verstanding om cijfers van Hamas en hun geallieerden voor waar aan te nemen. Dat deed de NOS ook en het leidde tot de ene rectificatie na de andere.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:07:52 #211
277355 Homey
pi_218958860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wow, jij zit wel heel diep in een rare vage wappie sekte.
Zegt een moslim. Wow.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:08:17 #212
130201 viagraap
WWGD
pi_218958863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:04 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Die arme ziekenhuizen en scholen die totaal geen schuilplaats van de hamas terroristen waren, :'(
Volgens de IDF, die nog zou liegen als je ze vraagt of ze twee oren hebben. En nogmaals: voor mijn part zitten Hitler en Karbonkel te klaverjassen in de kelder, niemand dwingt je een ziekenhuis te bombarderen.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:10:44 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218958879
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:49 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kun je eens wat korter van stof zijn? Je ontkent de realiteit, daar heb je niet 1000 woorden voor nodig. Je hele epistel is gebaseerd op de premisse dat 7 oktober het startschot was, wat klinkklare bullshit is. Als je dat niet bedoelde, speel je het alsnog klaar om van één der partijen al het leed wat ze toebrengen goed te praten, wat ook klinkklare bullshit is, tenzij je Palestijnen minderwaardig vindt tov Israëli's. Probeer anders eens in 100 woorden duidelijk te maken dat je weldegelijk vindt dat we allemaal mensen zijn, anders ga ik je overdreven lange posts maar negeren.
Hij noemt 7 oktober niet eens.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:11:32 #214
191004 Accordtje
pi_218958885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:01 schreef bianconeri het volgende:
En weer geen argumenten.
Omdat die er niet zijn. Behalve de onzin dat Israël alles in 1 dag had moeten platgooien.
Het argument is je al lang gegeven, meerdere malen zelfs.
Dat jouw brein een argument wat niet in je straatje past afblokt doet daar niets aan af.

En nee, ik ga niet keer op keer dat argument benoemen naar iemand dat het toch niet kan onthouden.
Je zoekt het maar terug. Of niet en je blijft geloven in genocide sprookje, op een optie.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:12:01 #215
130201 viagraap
WWGD
pi_218958886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het is niet verstanding om cijfers van Hamas en hun geallieerden voor waar aan te nemen. Dat deed de NOS ook en het leidde tot de ene rectificatie na de andere.
Leugenaar. 'De ene na de andere'? Laat maar zien. Daarbovenop: er is ons inderdaad constant ingepeperd dat de cijfers van hamas en diens gezondheidsafdeling (ministerie? maakt niet uit verder) afkomstig zijn. Nu hamas gedecimeerd is en er geen ziekenhuis meer werkt, stijgen de dodenaantallen al enige tijd veel minder hard. Dat is vast toeval. Net zoals het vast toeval is dat Israël zoveel mogelijk journalisten vermoord die in Gaza werkten. Net zoals het vast toeval is dat meerdere onderzoekers onafhankelijk van elkaar al vaker op minimaal 100k+ doden zijn gekomen op basis van schattingen en modellen die eerder bewezen zijn.

En oja voor als je schedel te dik is om dingen op te vangen, weet je wie ook zei dat de cijfers van hamas zeer betrouwbaar waren? DE IDF ZELF. Echt flikker een eind op met je leugens, wegkijker :r
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:13:11 #216
130201 viagraap
WWGD
pi_218958892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hij noemt 7 oktober niet eens.
Hij stelt de zaken voor alsof hamas of de Palestijnen begonnen, om het slachtoffer te kunnen spelen. Ik heb ook zelf al rekening gehouden met de mogelijkheid dat hij niet specifiek op 7 oktober doelt.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:14:00 #217
179824 Arnhemunited
jaloers?
pi_218958900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:08 schreef viagraap het volgende:

[..]
Volgens de IDF, die nog zou liegen als je ze vraagt of ze twee oren hebben. En nogmaals: voor mijn part zitten Hitler en Karbonkel te klaverjassen in de kelder, niemand dwingt je een ziekenhuis te bombarderen.
Maar ondertussen wel de hamas propaganda als zoete koek slikken :')

Misschien kan de IDF de volgende keer het netjes vragen of ze willen stoppen met het schieten vanuit de 'ziekenhuizen'. Want het is wel heul zielug dat de IDF terugschiet hoor, al die arme 'dokters' :'(
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:16:11 #218
130201 viagraap
WWGD
pi_218958921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:14 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel de hamas propaganda als zoete koek slikken :')

Misschien kan de IDF de volgende keer het netjes vragen of ze willen stoppen met het schieten vanuit de 'ziekenhuizen'. Want het is wel heul zielug dat de IDF terugschiet hoor, al die arme 'dokters' :'(
Welke hamas propaganda? Is de feitelijke werkelijkheid nu ook al propaganda? Jij bent hier degene die iemand ziet beweren dat het echt nodig is een ziekenhuis te bombarderen en dan denkt 'poeh nou dan zal het wel heel erg zijn' :') Ben je altijd zo goedgelovig?
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:23:37 #219
437581 -Deluzion-
pi_218958978
De "juiste kant van de geschiedenis" heeft zich weer eens doen gelden.
Graag verwijderen
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:25:57 #220
507368 RotatoR
pi_218959003
quote:
Het lijkt me verstandig dat de AIVD hem eens goed doorlicht. Het zou me niets verbazen als deze gek door Rusland wordt aangestuurd om hier de boel op te ruien.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:26:09 #221
332912 bianconeri
pi_218959006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het argument is je al lang gegeven, meerdere malen zelfs.
Dat jouw brein een argument wat niet in je straatje past afblokt doet daar niets aan af.

En nee, ik ga niet keer op keer dat argument benoemen naar iemand dat het toch niet kan onthouden.
Je zoekt het maar terug. Of niet en je blijft geloven in genocide sprookje, op een optie.
Nee, dat argument is nooit gegeven en dat jij dat ook niet kan zegt genoeg.

Volgens alle feiten is het genocide.
Dat jij, om wat voor rare reden dan ook, dit blijft negeren en kop in zand stopt doet niets af aan feiten.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:28:50 #222
332912 bianconeri
pi_218959024
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Meer dan genoeg wat al naar buiten gekomen is.

En Israëls eigen minister heeft toegeven dat het doel alles leeg vegen is.
Dus die ontkennen het zelf ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:07 schreef Homey het volgende:

[..]
Zegt een moslim. Wow.
Ik een moslim? Laat mij niet lachen.

Iedereen die pro-vrede is en anti-genocide is een moslim?
Wellicht zijn moslims dan toch beter dan ik dacht.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:29:39 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_218959033
Dit topic is wel gierend uit de bocht aan het vliegen, goeiedag zeg. :')
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:29:40 #224
332912 bianconeri
pi_218959034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En schoolvoorbeeld nummer 2 komt zich melden, als ze net zo achterlijk zijn als jij daar moeten ze niet miepen, dan is israel nog veels te mild.
Je kinderachtige manier van reageren zegt al genoeg over in wat voor rare hoeken mensen zich moeten bewegen om Israël nog te steunen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:29:47 #225
179824 Arnhemunited
jaloers?
pi_218959035
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:16 schreef viagraap het volgende:

[..]
Welke hamas propaganda? Is de feitelijke werkelijkheid nu ook al propaganda? Jij bent hier degene die iemand ziet beweren dat het echt nodig is een ziekenhuis te bombarderen en dan denkt 'poeh nou dan zal het wel heel erg zijn' :') Ben je altijd zo goedgelovig?
Dat die ziekenhuizen broeitnesten van terroristen waren. Of zijn die tunnels onder Al-Shifa daar door de kaboutertjes gegraven?

Maar goed, zet je feestmuts maar weer op en ga 7 oktober vieren
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:30:01 #226
332912 bianconeri
pi_218959040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Hathor het volgende:
Dit topic is wel gierend uit de bocht aan het vliegen, goeiedag zeg. :')
En zoals altijd door de Israël groep op FOK!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:30:14 #227
130201 viagraap
WWGD
pi_218959042
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:25 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het lijkt me verstandig dat de AIVD hem eens goed doorlicht. Het zou me niets verbazen als deze gek door Rusland wordt aangestuurd om hier de boel op te ruien.
Deze docent snapt inderdaad niet dat 'nooit meer geldt voor iedereen' letterlijk genomen moet worden.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:30:22 #228
332912 bianconeri
pi_218959043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Dat die ziekenhuizen broeitnesten van terroristen waren. Of zijn die tunnels onder Al-Shifa daar door de kaboutertjes gegraven?

Goeie IDF leugens
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:31:12 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218959048
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:28 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus jij vindt het verwerpelijk als mensen een slachting vieren, tenzij Israëli's dit doen?
Wat kan mij die israeli nou rotten? Ik heb het over rellend, Hamasverheerlijkend, paleisvernielend tuig HIER, mensen als jij en bianco.

Door jullie is mijn standpunt nog veel meer richting israel gegaan, goed gewerkt jongens!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:31:59 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218959054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je kinderachtige manier van reageren zegt al genoeg over in wat voor rare hoeken mensen zich moeten bewegen om Israël nog te steunen.
Ik steun niemand, ik heb alleen een hekel gekregen aan alles palestina, en ja, voornamelijk door mensen als jij hier.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:32:10 #231
130201 viagraap
WWGD
pi_218959056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]

Maar goed, zet je feestmuts maar weer op en ga 7 oktober vieren
Hamas loopt rond te bazuinen dat ze tunnels onder die ziekenhuizen hebben? Lijkt me onverstandig. Weet je wel wat de woorden die je gebruikt betekenen, want daar lijkt het nu niet op. En nee ik vier 7 oktober niet, als je zo tering simpel bent dat dat je conclusie is moet je misschien maar geen mening hebben over dit onderwerp.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:32:43 #232
179824 Arnhemunited
jaloers?
pi_218959063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goeie IDF leugens
Allemaal Jodenleugens!

https://www.nytimes.com/2(...)hospital-tunnel.html
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:33:03 #233
130201 viagraap
WWGD
pi_218959067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat kan mij die israeli nou rotten? Ik heb het over rellend, Hamasverheerlijkend, paleisvernielend tuig HIER, mensen als jij en bianco.

Door jullie is mijn standpunt nog veel meer richting israel gegaan, goed gewerkt jongens!
Dus je geeft pas om mensen als ze iemand anders doden? Waarom ben je dan niet blij met 7 oktober?
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:33:48 #234
332912 bianconeri
pi_218959079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niemand, maar dan ook niemand hier, steunt Hamas.

En beetje raar dat pro-vrede zijn jou naar het Israël kamp duwen.

Ook dat zegt genoeg over hoe ziek dat kamp is.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:34:08 #235
332912 bianconeri
pi_218959082
quote:
Wat hebben joden er nou mee te maken?
IDF.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:34:23 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218959086
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:33 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus je geeft pas om mensen als ze iemand anders doden? Waarom ben je dan niet blij met 7 oktober?
Dit klonk vast beter in je hoofd.

Ik haat mensen die hier in het westen menen alles te kunnen doen waar ze zin in hebben omdat er ergens een of ander kutconflict speelt.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:35:19 #237
130201 viagraap
WWGD
pi_218959091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit klonk vast beter in je hoofd.

Ik haat mensen die hier in het westen menen alles te kunnen doen waar ze zin in hebben omdat er ergens een of ander kutconflict speelt.
Dus er hoeft maar een klein beetje doorgevraagd te worden en je trekt je keutel alweer in? Goh, net of je maar wat roept en geen idee hebt wat je nou eigenlijk roept.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:46:42 #238
477710 Black_Baron
pi_218959179
Er komt gelukkig nooit een Palestijnse staat.
Terreur moet je niet belonen.

En hopelijk gaat alles was Hamas is er heel snel aan.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:47:02 #239
191004 Accordtje
pi_218959181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:
Nee, dat argument is nooit gegeven en dat jij dat ook niet kan zegt genoeg.

Volgens alle feiten is het genocide.
Dat jij, om wat voor rare reden dan ook, dit blijft negeren en kop in zand stopt doet niets af aan feiten.
Prima. Speciaal voor jou dan: wil je even aangeven waaruit blijkt dat het de intentie is van Israël om het Palestijnse volk te doden? Ik heb het woord waar het om draait bij een genocide even voor je onderstreept.

En nee, het feit dat ze bombarderen op plekken waar ook burgerdoden kunnen vallen heeft niks met die intentie te maken. Dan hoef je die dooddoener in ieder geval niet te gebruiken.

Het is namelijk precies dit woord, intentie, dat ervoor zorgt dat het juridisch niet als een genocide bestempeld gaat worden.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:49:17 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218959192
Mooi om te zien dat alles wat ik zeg over pro pallie tuig echt meteen bevestigd wordt hier.

Bedankt allen O+.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:50:15 #241
130201 viagraap
WWGD
pi_218959201
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Prima. Speciaal voor jou dan: wil je even aangeven waaruit blijkt dat het de intentie is van Israël om het Palestijnse volk te doden? Ik heb het woord waar het om draait bij een genocide even voor je onderstreept.

En nee, het feit dat ze bombarderen op plekken waar ook burgerdoden kunnen vallen heeft niks met die intentie te maken. Dan hoef je die dooddoener in ieder geval niet te gebruiken.

Het is namelijk precies dit woord, intentie, dat ervoor zorgt dat het juridisch niet als een genocide bestempeld gaat worden.
Dus je bent te lui om een minuutje te googlelen? De regering is al vele malen zeer duidelijk geweest over hun intenties. Waarom heb je zo'n sterke mening over dingen waarvan je overduidelijk niet genoeg op de hoogte bent?
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:52:43 #242
477710 Black_Baron
pi_218959216
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:50 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus je bent te lui om een minuutje te googlelen? De regering is al vele malen zeer duidelijk geweest over hun intenties. Waarom heb je zo'n sterke mening over dingen waarvan je overduidelijk niet genoeg op de hoogte bent?
Ik ben het hier wel mee eens.
En heb er geen problemen mee als heel Gaza as we know it van de kaart geveegd wordt.
Waarna het gebied eindelijk eens welvarend en zonder terroristen opgebouwd kan worden. O+
Make Gaza great again!
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:57:53 #243
477710 Black_Baron
pi_218959259
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
250.000 mensen aanwezig en twee dubieuze spandoeken gezien.

Wat was de verhouding bij Elsfest ook alweer?
Whose cares?

Gaza gaat gewoon gesloopt worden. Hadden ze maar geen terroristen moeten huisvesten.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:00:05 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_218959279
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Whose cares?
We weten dat de usuals niet bijzonder veel waarde hechten aan nuance inderdaad
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:00:32 #245
422690 Gizmogirl28
pi_218959286
Stelde net een vrouw van ongehoord Nederland een vraag aan pro pali demonstrant.
Waarom nou juist vandaag een demonstratie.
Man; Je bent aan het provoceren.

Wat doe jij daar dan.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:00:53 #246
477710 Black_Baron
pi_218959294
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
We weten dat de usuals niet bijzonder veel waarde hechten aan nuance inderdaad
Het is gewoon off topic.
What about... Is altijd zwak.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:02:34 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218959306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
250.000 mensen aanwezig en twee dubieuze spandoeken gezien.

Wat was de verhouding bij Elsfest ook alweer?
Grote verschil vind ik wel dat bij die Elsrechts gekkies het ook allemaal rechtse gekkies waren, bij de rode lijn is het extreem links, islamisten en andere hamasaanhangers aangevuld met goedbedoelende maar wel wat naïeve mensen, van die eerste 3 moet je afstand nemen als je het echt goed bedoelt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:02:47 #248
319979 Fok-it
All is well
pi_218959310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het is gewoon off topic.
What about... Is altijd zwak.
Het is helemaal niet off-topic. Het verschil is heel relevant. Afgelopen weekend waren er nog nooit zoveel demonstranten en nog steeds wordt er koortsachtig geprobeerd te framen alsof de meerderheid extremistisch is.

Als je dit doet bij de PVV-achterban staat iedereen op zijn achterste poten
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:03:38 #249
108676 Aether
pi_218959318
Studenten bezetten laboratorium Radboud Universiteit, eisen dat alle banden met Israël verbroken worden
https://www.geenstijl.nl/5186088/radboud-bezetting

twitter
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:03:56 #250
422690 Gizmogirl28
pi_218959319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het is helemaal niet off-topic. Het verschil is heel relevant. Afgelopen weekend waren er nog nooit zoveel demonstranten en nog steeds wordt er koortsachtig geprobeerd te framen alsof de meerderheid extremistisch is.

Als je dit doet bij de PVV-achterban staat iedereen op zijn achterste poten
En dit krijg je als ze hun zin niet krijgen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)rgemeester~a9ed989a/
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:04:36 #251
319979 Fok-it
All is well
pi_218959326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Een radicale beweging inderdaad. Maar fijn dat je mijn punt bevestigd
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:05:08 #252
448771 Nexum
pi_218959334
Tja dat deze mensen nu weg worden gezet als extremisten is een verhaal wat we al langer kennen. Mensen die tegen de Vietnamoorlog waren werden ook neergezet als dwazen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:05:29 #253
326902 Glazenmaker
pi_218959337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Grote verschil vind ik wel dat bij die Elsrechts gekkies het ook allemaal rechtse gekkies waren, bij de rode lijn is het extreem links, islamisten en andere hamasaanhangers aangevuld met goedbedoelende maar wel wat naïeve mensen, van die eerste 3 moet je afstand nemen als je het echt goed bedoelt.
Zie je de logische inconsistentie van je post nou echt niet?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:09:44 #254
422690 Gizmogirl28
pi_218959385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een radicale beweging inderdaad. Maar fijn dat je mijn punt bevestigd
Als met die rode lijn meuk de politie had gemeld dat ze moeten stoppen dan waren daar ook heel wat stoppen doorgeslagen.
Er zijn al zoveel protesten uit de hand gelopen omdat ze tegen gehouden werden. En dat waren niet altijd hele kleine groepen. En daar zijn ook agenten gewond geraakt.

Je hebt overal gekken tussen lopen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:10:34 #255
422690 Gizmogirl28
pi_218959393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Aether het volgende:
Studenten bezetten laboratorium Radboud Universiteit, eisen dat alle banden met Israël verbroken worden

[ x ]
Die lach. :X
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:10:42 #256
319979 Fok-it
All is well
pi_218959394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als met die rode lijn meuk de politie had gemeld dat ze moeten stoppen dan waren daar ook heel wat stoppen doorgeslagen.
Er zijn al zoveel protesten uit de hand gelopen omdat ze tegen gehouden werden. En dat waren niet altijd hele kleine groepen. En daar zijn ook agenten gewond geraakt.

Ja nogmaals, je bevestigt alleen maar meer mijn punt
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:13:19 #257
422690 Gizmogirl28
pi_218959435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja nogmaals, je bevestigd alleen maar meer mijn punt
Welk punt?

Dat alle demonstranten brave jongens zijn?

Alleen al meelopen met een groep waarvan een grote meerderheid de terroristen hamas steunt is al te idioot voor woorden.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:13:59 #258
319979 Fok-it
All is well
pi_218959463
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Alleen al meelopen met een groep waarvan een grote meerderheid de terroristen hamas steunt is al te idioot voor woorden.
Klopt. Net als dit soort leugenachtige beweringen de wereld uitgooien
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:15:41 #259
449765 Ann-Lynn
pi_218959488
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:05 schreef Nexum het volgende:
Mensen die tegen de Vietnamoorlog waren werden ook neergezet als dwazen.
Wordt iemand hier verscheept naar een nader werelddeel om daar te vechten? Nee, dus niet te vergelijken. Wat wel een vergelijking hier verdient, is dat dit weer een proxy-oorlog is.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:17:32 #260
422690 Gizmogirl28
pi_218959504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Klopt. Net als dit soort leugenachtige beweringen de wereld uitgooien
Ah daar hebben we het je liegt antwoord weer. :O
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:18:07 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_218959511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ah daar hebben we het je liegt antwoord weer. :O
Geef maar een bron dat de grote meerderheid van 250 duizend demonstranten Hamas steunt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:19:10 #262
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218959524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Aether het volgende:

[ x ]
Als Hamas word je toch ook niet vrolijk van zulke minkukels aan je zijde.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:20:13 #263
422690 Gizmogirl28
pi_218959534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Geef maar een bron dat de grote meerderheid van 250 duizend demonstranten Hamas steunt.
Dat is een kwestie van opletten.
Je ziet het of je ziet het niet, jij ziet het niet blijkbaar.

Helemaal prima ik ga geen welles nietes spelletje spelen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:20:36 #264
319979 Fok-it
All is well
pi_218959536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat is een kwestie van opletten.
Je ziet het of je ziet het niet, jij ziet het niet blijkbaar.

Helemaal prima ik ga geen welles nietes spelletje spelen.
Nee klopt. Feiten zijn niet heel belangrijk inderdaad
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:22:22 #265
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218959555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik moest lachen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:22:29 #266
251549 SpaceOddity
pi_218959557
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:19 schreef damsco het volgende:

[..]
Als Hamas word je toch ook niet vrolijk van zulke minkukels aan je zijde.
Integendeel.

Des te meer usefull idiots, des te beter.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:23:14 #267
277355 Homey
pi_218959573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:49 schreef HeatWave het volgende:
Mooi om te zien dat alles wat ik zeg over pro pallie tuig echt meteen bevestigd wordt hier.

Bedankt allen O+.
Ze zijn wel aan de winnende hand in Nederland.

Kunnen gewoon straffeloos alles blokkeren, vandaliseren, intimideren, en noem maar op.

Dat geeft hen zelfvertrouwen en bravoure.

Dat krijg je met een hele slappe bestuurlijke elite. De beruchte Dutch Courage.

Zo ging dat in de jaren '30 ook. Beetje druk van de Duitsers, en in no time stonden onze kranten vol met nazi-propaganda. Het land werd in 5 dagen overgegeven en Nederlanders werkten zeer gewillig mee met het nieuwe regime.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:24:01 #268
319979 Fok-it
All is well
pi_218959578
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:22 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik moest lachen.
Ik kan er eerder om janken dat dit soort idioten maar dagelijks hun diarree op internet kunnen verspreiden. En bij een hoop is het ook niet eens doelbewust zoals bij haar. Dat is nog wel het ergste, gewoon totaal geen idee hebben wat je zelf of een ander zegt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:25:24 #269
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218959601
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik kan er eerder om janken dat dit soort idioten maar dagelijks hun diarree op internet kunnen verspreiden. En bij een hoop is het ook niet eens doelbewust zoals bij haar. Dat is nog wel het ergste, gewoon totaal geen idee hebben wat je zelf of een ander zegt.
Het is sowieso om te janken maar ik kan er beter maar om lachen , al die onderbuikpraat ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:25:44 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218959605
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
wat bedoel je? Ich habe es nicht gewusst.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:27:00 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_218959621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat bedoel je? Ich habe es nicht gewusst.
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs wat er voor zorgt dat je niet zomaar alles ongefundeerd kan lopen blaten.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:27:57 #272
130201 viagraap
WWGD
pi_218959633
quote:

[..]

Nou poeh poeh het is wat :') Echt helemaal hetzelfde als de Els Rechts tokkies _O-
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:28:07 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_218959638
quote:

[..]

De groepering Palestine Action is in het VK al verboden en op de terreurlijst gezet. Waarom is dat hier niet gebeurt?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:28:12 #274
422690 Gizmogirl28
pi_218959641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Neuj daar heb je niet zo heel veel mee idd.

Als je al die reacties op die vele interviews gemist heb dan let je niet echt op.

En nee ik kan je geen cijfers geven omdat interviewers niet bij houden wie wat zegt om fok it een bewijs te leveren omdat ie niet oplet.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:29:02 #275
130201 viagraap
WWGD
pi_218959646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Ja stel je voor dat mensen voor hun demonstratierecht op zouden komen! Echt probeer op z'n minst je best te doen als je dit soort dingen wilt gaan vergelijken, je laat nu alleen maar zien dat je er echt geen reet van snapt.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:29:08 #276
35771 Dutchguy
pi_218959649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Kunnen gewoon straffeloos alles blokkeren, vandaliseren, intimideren, en noem maar op.

Zo ging dat in de jaren '30 ook. Beetje druk van de Duitsers, en in no time stonden onze kranten vol met nazi-propaganda. Het land werd in 5 dagen overgegeven en Nederlanders werkten zeer gewillig mee met het nieuwe regime.
Dat is wel een ding ja. Er lijken geen grenzen meer te zijn en niets heeft nog consequenties.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:29:12 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218959651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je met deze demonstratie meeloopt steun je hamas. Ongeacht watvoor mooie reden je er voor jezelf voor verzint
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:29:22 #278
449765 Ann-Lynn
pi_218959655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:27 schreef Fok-it het volgende:
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs
Wat is JOUW bron dan? Hoe weet je zo zeker dat al die gestoorde demonstranten niet gewoon Hamas-lovers en Jodenhaters zijn die er eigenlijk met een heel ander doel staan en heel die Palestina zal hun aan hun kont roesten? Waarom ben je er zo van overtuigt dat dat niet het geval is? Omdat je zelf ertussen staan en tegen jezelf liegt over je eigen beweegredenen?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:29:30 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218959657
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs wat er voor zorgt dat je niet zomaar alles ongefundeerd kan lopen blaten.
Ik blaat dat niet, denk ook niet dat de meerderheid van die demonstratie pro Hamas is, maar die lijn is natuurlijk wel dun want Hamas maakt van deze meerderheid goed gebruik/misbruik, het is maar net hoe je dat ziet.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:30:27 #280
422690 Gizmogirl28
pi_218959663
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
De groepering Palestine Action is in het VK al verboden en op de terreurlijst gezet. Waarom is dat hier niet gebeurt?
Om mij mag het.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:30:36 #281
130201 viagraap
WWGD
pi_218959665
quote:

[..]

Kijk anders nog eens goed om je heen wie er hier de nazi's zijn. Hint: ze stemden om antifa op de lijst met terroristische organisaties te zetten. Maar als jij beter kunt slapen door de realiteit door een 180 graden bril te bekijken, vooral doen.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:30:38 #282
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218959666
quote:

[..]

Ja zulke sentimenten lijken in golfbewegingen door onze maatschappij te gaan. Nu mooi verpakt in anti zionisme. Je merkt ook aan alles de woede die in zulke mensen zit, gefrustreerd over hun eigen leven en zoekende naar een zondebok. We staan een beetje aan de vooravond van wat lijkt wereldwijd geaccepteerd antisemitisme.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:31:07 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_218959672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als je al die reacties op die vele interviews gemist heb dan let je niet echt op.
De genuanceerde meerderheid zal nooit geïnterviewd worden want die groep is niet interessant voor kijkcijfers. Zoals je wederom laat zien in je reacties. Maargoed, zoals ik al zei, jij hebt totaal geen idee wat je allemaal aan het uitschijten bent
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:31:28 #284
130201 viagraap
WWGD
pi_218959676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Neuj daar heb je niet zo heel veel mee idd.

En nee ik kan je geen cijfers geven omdat interviewers niet bij houden wie wat zegt om fok it een bewijs te leveren omdat ie niet oplet.
Ah dus jij hebt van alles gezien maar kunt het niet bewijzen? Goh. Geen wonder dat je IDF gelooft.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:31:32 #285
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218959678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Hathor het volgende:

[..]
Omdat wat verf, hoewel uiteraard vervelend en ongewenst, nog lang geen terreur is?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:31:57 #286
130201 viagraap
WWGD
pi_218959681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat is wel een ding ja. Er lijken geen grenzen meer te zijn en niets heeft nog consequenties.
Heb je het nu over de genocide die Israël pleegt?
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:32:25 #287
422690 Gizmogirl28
pi_218959687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:29 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ja stel je voor dat mensen voor hun demonstratierecht op zouden komen! Echt probeer op z'n minst je best te doen als je dit soort dingen wilt gaan vergelijken, je laat nu alleen maar zien dat je er echt geen reet van snapt.
Els rechts tokkies, ProPali hebben het recht om te vernielen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:33:10 #288
117098 Hathor
Effe niet
pi_218959693
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat wat verf, hoewel uiteraard vervelend en ongewenst, nog lang geen terreur is?
In het VK gingen ze wel wat verder, daar zijn ze een militair vliegveld opgeslopen en hebben schade aangericht aan wat fighterjets.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:04 #289
130201 viagraap
WWGD
pi_218959697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:30 schreef damsco het volgende:

[..]
Ja zulke sentimenten lijken in golfbewegingen door onze maatschappij te gaan. Nu mooi verpakt in anti zionisme. Je merkt ook aan alles de woede die in zulke mensen zit, gefrustreerd over hun eigen leven en zoekende naar een zondebok. We staan een beetje aan de vooravond van wat lijkt wereldwijd geaccepteerd antisemitisme.
Daar heb je weer zo iemand die zo fucking dom is dat ie nog steeds denkt dat antizionisme hetzelfde is als antizionisme.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:23 #290
319979 Fok-it
All is well
pi_218959703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:29 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Wat is JOUW bron dan?
Ja zo werkt het niet. Iemand die iets beweert hoort dat ook te ondersteunen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:25 #291
130201 viagraap
WWGD
pi_218959705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Els rechts tokkies, ProPali hebben het recht om te vernielen.
Vreemde conclusie trek je hier.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:48 #292
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218959716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef viagraap het volgende:

[..]
Daar heb je weer zo iemand die zo fucking dom is dat ie nog steeds denkt dat antizionisme hetzelfde is als antizionisme.
Strooi een ander zand in de ogen aap.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:34:48 #293
130201 viagraap
WWGD
pi_218959717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
In het VK gingen ze wel wat verder, daar zijn ze een militair vliegveld opgeslopen en hebben schade aangericht aan wat fighterjets.
Het verzet in Nederland was ook een terroristische organisatie.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:35:13 #294
3542 Gia
User under construction
pi_218959719
Ik snap niet dat er zoveel aandacht is voor deze demonstraties! Ik denk dat je ze het meeste kwetst door er juist geen aandacht aan te schenken. Gewoon negeren.

Zitten ze op de straat en kun je er niet door, stapvoets doorrijden, of een bijrijder ze aan de kant laten sleuren. Het volk moet dit gewoon niet meer pikken.

En 250K lijkt heel veel, maar de rest van Nederland is daar niet! En hoeveel daarvan zijn tegen Hamas? Ik denk het grootste deel. Punt is dat rechts niet zozeer de neiging heeft om te gaan demonstreren pro-Israël of anti-Hamas. Omdat dat alleen maar leidt tot geweld door links.

Rechts protesteert liever voor het eigen volk, tegen voorrang op huurwoningen aan statushouders, tegen de asielinstroom. En die protesten worden steeds luider. Maar ook tegen gewerkt door agressief links.

Waar was afgelopen weekend het tegenprotest van rechts???
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:35:14 #295
191004 Accordtje
pi_218959720
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:50 schreef viagraap het volgende:
Aangezien jij doorgaans degene bent die te beroerd is om bronnen te delen: ik zie de bronnen waarin de Israëlische regering uitspreekt de vernietiging van het Palestijnse volk tot doel te hebben graag verschijnen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:35:18 #296
130201 viagraap
WWGD
pi_218959722
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef damsco het volgende:

[..]
Strooi een ander zand in de ogen aap.
Leg anders eens uit waarom je het denkt, kunnen we lachen.
What Would Goku Do
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:35:33 #297
35771 Dutchguy
pi_218959725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Heb je het nu over de genocide die Israël pleegt?
Er is een oorlog gaande en oorlog is ellendig. Vooral als een van de partijen de eigen bevolking als schild blijft gebruiken terwijl de top in weelde leeft in het buitenland.
Amnesty International die de definities aanpast om het binnen genocide te laten vallen is geen goede bron. Zoals er weinig goede bronnen zijn zoals de NOS ook gemerkt heeft omdat ze keer op keer moesten rectificeren.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:36:36 #298
117098 Hathor
Effe niet
pi_218959736
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het verzet in Nederland was ook een terroristische organisatie.
In de ogen van de Duitsers ja, maar wat voor boodschap heb ik daar aan?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:36:44 #299
130201 viagraap
WWGD
pi_218959740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Aangezien jij doorgaans degene bent die te beroerd is om bronnen te delen: ik zie de bronnen waarin de Israëlische regering uitspreekt de vernietiging van het Palestijnse volk tot doel te hebben graag verschijnen.
Ik ben te beroerd om luie mensen te helpen als ze zo stellig zijn over hun luie mening ja.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')