SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:32 schreef damsco het volgende:
Uitschot komt weer bij elkaar. Je moet er maar bij willen horen.
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je het niet van de ander kan winnen met woorden geef je ze maar gewoon een label waarmee het eigenlijk geen mensen meer zijn.
Mja, bizar. En ondanks alle krampachtige pogingen het beeld te wekken dat men tegen Hamas zou zijn, blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen. Dat wisten we natuurlijk wel. Het zegt ook genoeg over het type mens dat hier komt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:35 schreef Aether het volgende:
'Verzet met alle middelen'
Een standje op het Museumplein verkoopt stickers die gewapend verzet aanmoedigen, of verzet met alle middelen'. En een figuurtje met een Kalashnikov. De verkoper: ,,Het wapen geeft de steun aan het militaire verzet aan. Ja, zoals Hamas doet in feite. Dat valt daar ook onder. Ik ben natuurlijk niet fan van alle daden die Hamas heeft gemaakt natuurlijk.'' Een klant, een man met twee kleine kinderen, voegt toe: ,,Tactisch was het niet slim wat op 7 oktober is gebeurd, maar het is hun goed recht. Het Nederlandse verzet had toch ook het recht om geweld te gebruiken?''
[ afbeelding ]
Verkopers Arafatsjaals doen goede zaken
De keffiyeh's gaan als warme broodjes over de toonbank op het Museumplein. ,,Ik had al een rode maar de zwarte is natuurlijk de echte'', zegt een tevreden klant.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaza/95186496.html
Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
[..]
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.
'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'
Hebbe gij ooit gehoord van ene Mozes?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:01 schreef Homey het volgende:
[..]
Ah verplaatsing is dus geen probleem. Dan maar naar Egypte en Jordanië, waar Palestijnen oorspronkelijk vandaan komen. Laat ze thuiskomen. Nederland is niet handig, gezien de veiligheid voor vrouwen hier.
Hoe aanzienlijk is dit deel? 20%? 40? 60? 90? Kun je dit ook wat concreter onderbouwen in plaats van met de algemeenheden die in jouw contreien gebruikelijk zijn?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zie ik vooral steeds meer terug m.b.t. Joden en Israëli's.
En woorden hebben al een tijdje geen zin; dit pro-Palestina volkt roept, marcheert, drumt en overschreeuwt alles wat ze niet zint. Wat labelen betreft, ook daar zijn ze heel bedreven in: iedereen buiten de club is nazi, fascist, ultra-rechts, kolonist en/of islamofoob.
Toch?
Duivels gebruik ik niet zo snel. Ben niet zo van religie.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
[..]
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.
'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'
Enz.
Dit terwijl Israël de aangevallen partij is en de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog zijn.
Ze zijn iig van de welbekende westerse 'weg met ons!'-stroming.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zijn Gate48, Erev Rav, Oy Vey 'Joden zeggen Nee' en Een Ander Joods Geluid, tegenwoordig ook al anti-Joods en pro-terrorisme?
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".
Helaas is het tegendeel gebleken. Op talloze plekken in het Westen en Europa zijn Israëliërs en Joodse instellingen aangevallen of hebben met haat, intimidatie, vandalisme of geweld te maken gehad.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
De meeste mensen kunnen prima onderscheid maken tussen Nethanyahu + IDF en Israeliers in het algemeen.
De burgerbevolking in de Gazastrook stond euforisch juichend in de straten toen de de aanslagen van 7 oktober 2023 werden gepleegd en ook is een merendeel nog altijd tegen het neerleggen van de wapens door Hamas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".
En nee, ik ga hier ook niet over in discussie met je, want tot nu toe zijn dat geen discussies maar alleen steeds opnieuw geuite standpunten die je tot feit verheft.
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
Welnee. Jij kan prima ook de moslims in Israel dood willen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Immers, we zien ook gewoon de verwijten dat je alle Joden dood wilt hebben als je kritiek durft te hebben op de aanpak van Israel, dus dan kan deze ook wel.
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.
Niet voor niets wordt de term 'zionisme' (betekenis: het streven voor (het behoud van) een Joods land) zo geproblematiseerd. Net iets te veel mensen vinden namelijk dat er geen Joods land zou mogen bestaan en zien liever het zoveelste Arabische en Islamitische land ervoor in de plaats komen.
Integendeel, jouw gelijk wordt nergens bevestigd. Je bent aan het bazelen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
Inderdaad, ben zelf zeker blij dat Hamas van die mooie uniformen heeft met hun naam erop. En dat ze zo duidelijk andere doelstellingen hebben dan de mensen in A'dam vandaag.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
Of tussen Hamas en Palestijnen in het algemeen.
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemtquote:Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, jouw gelijk wordt nergens bevestigd. Je bent aan het bazelen.
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?
Het enige voordeel van al deze marsen is dat we voorlopig geen aanslagen hoeven te verwachten.
Kort verhaal om mijn gelijk te bevestigen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, jouw gelijk wordt nergens bevestigd. Je bent aan het bazelen.
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemt
quote:Irak:
Tussen 2003 en september 2007 zijn al 94 hulpverleners omgekomen in Irak, staat te lezen op de site van de NCCI. “Het gaat enkel om gevallen die ons werden gemeld. Het cijfer kan hoger liggen, vooral als het op personeel van lokale ngo’s aankomt.”
Bron
quote:Jemen:
In Jemen zijn twee medewerkers van het Internationale Rode Kruis tijdens hun werk om het leven gekomen. De broers, die zelf uit Jemen komen, werden doodgeschoten toen ze gewonden evacueerden in de havenstad Aden.
Bron
quote:Syrië:
In Syrië kwamen eerder 54 hulpverleners van de Syrische Rode Halve maan om het leven tijdens het verlenen van hulp. In september werd er een hulpkonvooi gebombardeerd. Ook meerdere ziekenhuizen zijn afgelopen maanden geraakt.
Bron
quote:Afghanistan:
Volgens de Hulpverleners Veiligheidsdatabase zijn er dit jaar 73 verleners van humanitaire hulp omgekomen, ontvoerd of gewond geraakt in Afghanistan. Dat is het hoogste aantal sinds de oprichting van de database in 1997. Zeker 36 hulpverleners zijn gedood, lieten de VN weten.
Bron
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?quote:Soedan:
Bij het conflict in Soedan zijn drie medewerkers van het VN-Wereldvoedselprogramma (WFP) om het leven gekomen. Dat heeft Volker Perthes, de speciale VN-gezant in het Afrikaanse land, zondag meegedeeld. De drie hulpverleners werden zaterdag gedood tijdens hun werk in de staat Noord-Darfoer, vlak bij de grens met Tsjaad.
Bron
In Zuid-Soedan zijn sinds het begin van de burgeroorlog in 2013 al meer dan honderd hulpverleners gedood. Dat meldden de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en de Vredes- en Veiligheidsraad van de Afrikaanse Unie (AUPSC) donderdag. Het Oost-Afrikaanse land is een van de gevaarlijkste ter wereld voor humanitaire medewerkers.
Bron
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.
Je zult altijd radicaaltjes vinden die er anders over denken, maar de meesten vinden dat Israel het volste recht heeft zich tegen het terrorisme van Hamas te verdedigen, maar dat het geweld waarmee ze dat nu in Gaza doen excessief en buiten elke proportie is.
Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.
Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.
En dan ben je verbaasd dat dat soort gekkies een sterk label krijgen?
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.
Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?quote:Joden en moslims hoef ik je niet uit te leggen, dus dat radicaaltjes is daarmee al qua aantal weg. Je zou dan wel weer een punt maken door alleen te verwijzen naar het Fok! forum. En van moslims kun je het ergens nog wel begrijpen vanwege de geschiedenis (net als dat wij met de Duitsers hebben), maar waarom al die kaaskoppen de straat op gaan is mij een aardig mysterie. Los van hoe ik in een situatie sta, tenzij het mijn familie betreft, zul je mij nooit op zo'n demonstratie zien.
Wat bedoel je hier mee?quote:En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is dus precies het beeld dat ik ook over (een deel van) deze groep heb. Dat ze de waarheid lijken te claimen en hun mening ook aan anderen opdringen. Van enkele politici heb ik het beeld dat ze de nieuwe messias proberen te zijn (denk aan de blouse met de Palestijnse vlag). Een deel van activisten heeft ook culturele zelfhaat: zij vinden dat het Westen zich schuldig heeft gemaakt aan alles wat los en vast zit en dat wij daar nu een prijs voor moeten betalen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.
Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.
En dan ben je verbaasd dat dat soort gekkies een sterk label krijgen?
Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.
Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger, dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge.
Waarom spring jij voor zulke mensen in de bres?
Je bedoelt organisaties zoals Erev Rav? Dat zijn de absolute fringes van het progressieve Jodendom, zij zijn per definitie tegen het bestaan van Israël en daarom vormt men binnen de Joodse gemeenschappen een grote uitzondering.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Waarvan akte.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:47 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.
Goed verhaal.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wil moslims 'dood' (feit). Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen (feit) omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken (feit).
Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger (feit), dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) (feit) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge (feit).
Waarom spring jij voor zulke mensen in de bres?
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:
[..]
En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...
Tevens staat de vraag nog open waarom jij voor moslims in de bres springt. Als we iets hebben gezien is dat moslims in dit conflict, zowel direct als indirect, voornamelijk een rol van dader hebben. Waarom probeer je dat om te draaien en van daders slachtoffers te maken?
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?
En uiteraard zien we ook weer de emotionele reflex op het moment dat iemand een volwassen, in de objectieve realiteit gegrond weerwoord laat horen tegen het geldende narratief.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.quote:
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
Als je het allemaal echt zo erg vindt, waarom was je dan net boos over het label oorlogsmisdadigers? Je "foutje" is trouwens een konvooi met zwaailichten beschieten en daarna nog van dichtbij de overlevenden afknallen. De enige reden dat we het weten is omdat later een mobieltje is teruggevonden, de helden die het deden lopen nog vrij.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.
Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?
En dat geldt voor wel meer mensen. Ook hier zien we weer een rare selectieve hysterie en verontwaardiging, waarbij alleen als Israël iets doet, dán pas is het hartstikke erg en moeten we ons er allemaal over uitspreken.
Dit laat zien dat Israël simpelweg voor een andere standaard worden gehouden dan andere partijen en landen.
Je bent een weinig sterk persoon als je je mening laat afhangen van anderen. Je staat nu trouwens aan de kant van mensen zoals Howard die keer op keer oorlogsmisdrijven verkleinen. Hierboven nog: oeps foutje! Is hij nou echt minder gek dan Chadi?quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?
[..]
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.
De Europese branch is net wat te narcistisch om het aan zich voorbij te laten gaan.
Misschien van die typetjes die in je gezicht gaan schreeuwen, maar verder gewoon echte marionetten.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..
Quotes van?quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 5 oktober 2025 22:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Quotes van?
Dat is nl wel echt belachelijk
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
Lijkt me fair. Geef me een reden waarom niet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.
Ben jij verantwoordelijk voor andermans criminaliteit in jouw stad?quote:Op zondag 5 oktober 2025 23:13 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Lijkt me fair. Geef me een reden waarom niet.
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien. Enige wat ik, en velen met mij, willen is wederzijds respect, geloof binnen je eigen muren houden en niet opdringen aan anderen middels achterlijke eisen en je gewoon volledig houden aan de Nederlandse (westerse) wetten, normen en waardes. Kun je of wil je dat niet, dan hoor je hier m.i. niet thuis. Dan hoef je niet uitgeroeid te worden, maar misschien is vertrekken naar een land dat beter bij je past een optie.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
Gezien het inmiddels bijna common ground is geworden om de Islam sektarisch te noemen ipv een volwaardige religie zal die claim niet helemaal opgaan gok ikquote:Op maandag 6 oktober 2025 07:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien.
De islam uitroeien is niet hetzelfde als moslims uitroeien. In het ene geval heb je over het verwijderen/verbieden van een religie in het andere geval heb je het over uitroeien van mensen die een bepaalde religie aanhangen. Is gewoon niet hetzelfde.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gezien het inmiddels bijna common ground is geworden om de Islam sektarisch te noemen ipv een volwaardige religie zal die claim niet helemaal opgaan gok ik
Wat een gestoorde onzin.quote:Op zondag 5 oktober 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Elke nuance is uit het oog verloren wat dat betreft inderdaad. Blijkbaar moet je óf een islamknuffelaar zijn óf alles onder de noemer van het grootste gevaar sinds Hitler scharen. Het wil er dan niet meer in dat er meerdere feiten kunnen spelen. De meeste moslims willen gewoon normaal hun huisje boompje beestje net als iedereen kan net zo waar zijn als hoe systematisch en georkestreerd de groeiende invloed vanuit factoren zoals de Broederschap, de Golfstaten en radicale groeperingen kan zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gezien het inmiddels bijna common ground is geworden om de Islam sektarisch te noemen ipv een volwaardige religie zal die claim niet helemaal opgaan gok ik
Probleem van islam als ideologie (en daarmee haar aanhangers) dat zij de beleving niet binnen de eigen muren wil houden maar anderen hoe dan ook - desnoods langzaam - te overtuigen van haar superioiteit om andersdenkenden te onderschikken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 07:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij? Niemand, echt niemand wil moslims uitroeien. Enige wat ik, en velen met mij, willen is wederzijds respect, geloof binnen je eigen muren houden en niet opdringen aan anderen middels achterlijke eisen en je gewoon volledig houden aan de Nederlandse (westerse) wetten, normen en waardes. Kun je of wil je dat niet, dan hoor je hier m.i. niet thuis. Dan hoef je niet uitgeroeid te worden, maar misschien is vertrekken naar een land dat beter bij je past een optie.
Mooi verwoord ja. Gaat verder ook alleen nog maar erger worden.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Elke nuance is uit het oog verloren wat dat betreft inderdaad. Blijkbaar moet je óf een islamknuffelaar zijn óf alles onder de noemer van het grootste gevaar sinds Hitler scharen. Het wil er dan niet meer in dat er meerdere feiten kunnen spelen. De meeste moslims willen gewoon normaal hun huisje boompje beestje net als iedereen kan net zo waar zijn als hoe systematisch en georkestreerd de groeiende invloed vanuit factoren zoals de Broederschap, de Golfstaten en radicale groeperingen kan zijn.
Maar nee, alles is zwart wit en iedereen is geweldig lief of compleet gehersenspoeld en past to-taal niet in onze samenleving.
Ik zou zelf nog een stapje verder gaan dat het moreel juist is om allereerst de eigen burgers te beschermen, ongeacht of daarvoor anderen - als hun eigen keuze tot besluit - daarvoor tot lijden worden gebracht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.
Ik heb nog nooit van die gast gehoord moet ik zeggen, waar zei hij dat? In het kader van know your enemy.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mooi verwoord ja. Gaat verder ook alleen nog maar erger worden.
En net als ook met dit onderwerp dat het onmogelijk is om tegen Hamas en wel pro-Palestina te zijn. En wel tegen de regering Netanyahu maar niet tegen joden. Het klinkt allemaal ontzettend logisch maar kennelijk ben je dan hypocriet ofzo, of lieg je.
Of volgens Viktor Vlam een narcist.
Maargoed, Viktor Vlam![]()
die heeft zich in rap tempo omhoog gewerkt als een van de grootste engnekken binnen het medialandschap
Het was in Amsterdamquote:Op maandag 6 oktober 2025 12:28 schreef LXIV het volgende:
Voor wat betreft die demonstratie van gisteren: 250.000 mensen die echt de moeite nemen om helemaal naar DH te komen is wel veel. Zeker in deze tijd waarin mensen liever gemakzuchtig posten op social media. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik in mijn omgeving niemand ken die gegaan is, terwijl dit toch best maatschappelijk betrokken mensen zijn. Ik zou er, met 1% van de bevolking aanwezig, toch altijd wel een stuk of 20 moeten kennen.
Wat was de samenstelling van deze demonstranten?
Jij denkt dat hamas bewust een genocide (of etnische zuivering als je een lafaard bent) uitlokt en dus niet moet zeuren?quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou zelf nog een stapje verder gaan dat het moreel juist is om allereerst de eigen burgers te beschermen, ongeacht of daarvoor anderen - als hun eigen keuze tot besluit - daarvoor tot lijden worden gebracht.
Basaal gezien heeft de overheid van Gaza besloten dat het moreel juist was om Israël aan te vallen, 1200 mensen af te slachten en 250 personen te gijzelen.
Die bal terugkaatsen, door de reactie van Israëlische overheid op dat vergeldingsniveau te veroordelen, is een staaltje van de zaken sluw in beeldvorming te kantelen.
Ergens compleet van de pot gerukt hoe mensen menen op te komen voor een groep die er als staat zelf voor kozen om anderen tot kwaadaardig doel te willen vernietigen. En nee, Israël wil geen Gazanen vernietigen maar die simpelweg van zich afhouden en opnieuw tot inkeer brengen dat die haar niet (meer) gaat bedreigen.
Door dit soort gebazel gaan de grenzen wel erg snel dicht binnenkort.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jij denkt dat hamas bewust een genocide (of etnische zuivering als je een lafaard bent) uitlokt en dus niet moet zeuren?Hoe krijg je het uit je toetsenbord man, ga je schamen in een hoekje. 'Op dat vergeldingsniveau' zegt ie ook, waarmee je al te kennen geeft dat Israël al vanaf 8 oktober uiterst disproportioneel handelt, wat geen verrassing is aangezien ze dat al decennia doen. Sterker nog, met die woorden verklaar je het doodnormaal dat Israël tegenover 1200 doden en 250 gijzelaars een (voorzover we weten) 70k doden, complete verwoesting van Gaza, uithongering, en duizenden gijzelaars in martelkampen stelt. En dan mag ik je er zeker niet van betichten dat je Palestijnen minder waard vindt dan Israëli's?
Ik woon al mijn hele leven in Nederland, te laatquote:Op maandag 6 oktober 2025 13:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Door dit soort gebazel gaan de grenzen wel erg snel dicht binnenkort.
Logisch dat je niemand kent. Het was namelijk in Amsterdam.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:28 schreef LXIV het volgende:
Voor wat betreft die demonstratie van gisteren: 250.000 mensen die echt de moeite nemen om helemaal naar DH te komen is wel veel. Zeker in deze tijd waarin mensen liever gemakzuchtig posten op social media. Wat ik opmerkelijk vind is dat ik in mijn omgeving niemand ken die gegaan is, terwijl dit toch best maatschappelijk betrokken mensen zijn. Ik zou er, met 1% van de bevolking aanwezig, toch altijd wel een stuk of 20 moeten kennen.
En je ouders?quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik woon al mijn hele leven in Nederland, te laat
Vreemde pavlovreactie ook dit. 'Het zint me niet... grenzen dicht!' Typisch doorkijkje in het domrechtse brein weer.
Het moeten wel mensen van alle soorten en maten zijn als het er zoveel waren.. Wat was jouw motivatie om mee te lopen (en dus deze 'moeite' te doen?quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:13 schreef viagraap het volgende:
Het was in Amsterdam![]()
Maargoed, ik liep er ook, kan er wat over zeggen. De mensen waren van allerlei soorten en maten, een zeer gemiddelde afspiegeling van de bevolking zou ik zeggen. Ik neem aan dat er vrijwel geen SGP'ers of andere Vrienden van Israel rondliepen, dus in die zin was niet iedereen vertegenwoordigd, maar dat is een inkoppertje. En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug!'-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
Weer zo'n kortzichtige gedachte, ik ben niet verbaasd. Maar als je het echt wilt weten: voorzover ik weet moet je terug tot aan de Hugenoten om een voorouder te vinden die niet in Nederland geboren is.quote:
Ik had de vorige twee geen tijdquote:Op maandag 6 oktober 2025 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het moeten wel mensen van alle soorten en maten zijn als het er zoveel waren.. Wat was jouw motivatie om mee te lopen (en dus deze 'moeite' te doen?
Jij weet niet wat ik denk en de rest van je haatzaaiende tirade aan mijn adres kan je stoppen waar de verlichting niet schijnt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Jij denkt dat hamas bewust een genocide (of etnische zuivering als je een lafaard bent) uitlokt en dus niet moet zeuren?Hoe krijg je het uit je toetsenbord man, ga je schamen in een hoekje. 'Op dat vergeldingsniveau' zegt ie ook, waarmee je al te kennen geeft dat Israël al vanaf 8 oktober uiterst disproportioneel handelt, wat geen verrassing is aangezien ze dat al decennia doen. Sterker nog, met die woorden verklaar je het doodnormaal dat Israël tegenover 1200 doden en 250 gijzelaars een (voorzover we weten) 70k doden, complete verwoesting van Gaza, uithongering, en duizenden gijzelaars in martelkampen stelt. En dan mag ik je er zeker niet van betichten dat je Palestijnen minder waard vindt dan Israëli's?
Niemand wordt een genocide in gemanipuleerd. Flikker toch op man. Voor mijn part zit Hitler er te klaverjassen met Karbonkel, je hoeft geen ziekenhuizen, tenten, of scholen te bombarderen. Je hoeft ook geen kinderen door het hoofd te schieten ter zelfbescherming. Je hele argument komt nu neer op uitlokking, gebruik je dat ook bij verkrachtingen?quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij weet niet wat ik denk en de rest van je haatzaaiende tirade aan mijn adres kan je stoppen waar de verlichting niet schijnt.
Puur feitelijk zijn dingen onvergelijkbaar.
Het onderscheid is dat de aanslag bewust door Gazanen vooropgezet gepland was om immens leed te veroorzaken en Israël in haar reactie zich te moeten beschermen, veel intens leed veroorzaakt.
Wanneer iemand slaat om te doden moet die niet verbaasd zijn dat die dodelijke klappen terugkrijgt.
Het trucje dat toegepast is een actie met een reactie te willen gaan vergelijken om hiermee onderliggende motieven te versluieren en die dan zelfs terug te spiegelen.
Niet Gaza, als bestuurd door hamas, was primair fout maar Israël die haar aangevallen burgers tracht te beschermen.
Ergens halverwege in de eigen navelgestaarde redenaties wordt dan de zaak in tijd of motief; tot doel om te verwarren, omgekeerd. Piet is waar verongelijkt Kees wil zijn en Piet krijgt dan de schuld dat die zielige Kees daar niet laat komen.
Niet willen (laat staan, kunnen) accepteren dat soeverein democratisch gevestigd Israël is waar zij voortaan zal zijn om te blijven, is dan kiezen om zich in verweer tot slachtoffer op te stellen.
Dit in de waanzin(nige) gedachte dat als het over zichzelf afgeroepen leed maar groot genoeg is gemaakt (victimisatie), een ander Israël wel zal gaan verdrijven of tenminste helpen die te verwerpen.
Een stap verder in dat proces is de beeldvorming zo ontmenselijkt te verbeelden dat een keuze bij bij voorbaat geen ander meer kan zijn, om elk daarin aangedaan leed af te laten wijzen. Israël is niet alleen schuldig aan leed van haar aanvallers maar ook het leed dat haar burgers daarvan ondervinden.
Zonder dat het een volger duidelijk is dat deze in die strategie wordt/is gemanipuleerd.
Wat voortdurend - begrijpelijk - gebeurd is spelen met oplopende (mensonterende) emoties wier oorzaak in de aanvang daarvan gemakshalve worden weggelaten.
En dan kan iemand zich (dat) in die verwarring, laten leiden welk zichtbaar lijden er in leed vanaf welk moment dan tot gemanipuleerd doel toedoet.
Ik neem je aantijging maar niet persoonlijk want vermoed dat je nogal hoog in je vergelijkende emotie zit.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Niemand wordt een genocide in gemanipuleerd. Flikker toch op man. Voor mijn part zit Hitler er te klaverjassen met Karbonkel, je hoeft geen ziekenhuizen, tenten, of scholen te bombarderen. Je hoeft ook geen kinderen door het hoofd te schieten ter zelfbescherming. Je hele argument komt nu neer op uitlokking, gebruik je dat ook bij verkrachtingen?
Als men Israel oproept geen genocide te plegen, wat kennelijk een zeer onredelijke eis is tegenwoordig, houdt dat niet in dat Israel moet verdwijnen. Tenzij Israel vindt dat ze niet kunnen bestaan zonder zich schuldig te maken aan precies dat waar joden al millennia onder geleden hebben, want dan heeft het daar kennelijk helemaal niets van geleerd.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 6 oktober 2025 13:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van die gast gehoord moet ik zeggen, waar zei hij dat? In het kader van know your enemy.
[..]
Het was in Amsterdam![]()
Maargoed, ik liep er ook, kan er wat over zeggen. De mensen waren van allerlei soorten en maten, een zeer gemiddelde afspiegeling van de bevolking zou ik zeggen. Ik neem aan dat er vrijwel geen SGP'ers of andere Vrienden van Israel rondliepen, dus in die zin was niet iedereen vertegenwoordigd, maar dat is een inkoppertje. En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug!'-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
Ik leg in mijn berichten hier de nadruk op de extreme pro-Palestina-aanhangers en Hamas als tegengeluid van het overdreven pro-Palestina geluid. De regering Netanyahu vind ik helemaal niks en ben voor een tweetstatenoplossing. Ik geloof overigens voor de goede orde wel dat Israel oorlogsmisdaden heeft gepleegd, maar niet in het genocide-verhaal.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent een weinig sterk persoon als je je mening laat afhangen van anderen. Je staat nu trouwens aan de kant van mensen zoals Howard die keer op keer oorlogsmisdrijven verkleinen. Hierboven nog: oeps foutje! Is hij nou echt minder gek dan Chadi?
Volgens mij heb jij de afgelopen 2 jaar uit je geheugen gewist.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Vallon het volgende:
Los van wie iets moet aantonen, pleegt Israël allereerst geen genocide
Nee, Hamas heeft dat als terroristen.quote:En ja, het gebeurd (helaas) dat een op het oog vermeend slachtoffer, een ongewenste situatie over zichzelf heeft laten veroorzaken.
Genocide plegen en veel verder gaan dan Hamas aanvallen is een eigen keuze van Israël.quote:Je neemt aan dat Israël haar acties vrijblijvend als keuze doet om tot doel dat leed te willen veroorzaken want zij kan, in dat eenrichtingsdenken, immers "kiezen" om zich niet te beschermen.
Mss je wat verder verdiepen in wat genocide is en wat gebeurt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
maar niet in het genocide-verhaal.
Want Nederlanders kunnen niet anti-genocide en pro-vrede zijn?quote:
Tot 30 seconden gekomen. Iedereen een narcist noemen, omdat ze tijdens de demonstratie geen vrijwilligers werk in het bejaardentehuis hebben gedaan. Man man man vrachtwagens.quote:
Anderhalve minuut erin gekomen en ze doet eigenlijk precies wat de grootste debieltjes in deze topics doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:35 schreef Zoddie het volgende:
Deze is best interessant, de denkwijze van onze Pro-Pallies.
Je hoofd staat niet aan, Hamas onderdrukt de Palestijnen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anderhalve minuut erin gekomen en ze doet eigenlijk precies wat de grootste debieltjes in deze topics doen.
1 Ontkennen dat Palestijnen onderdrukt worden door Israël. Ik zou niet weten hoe je dat kan volhouden na ook maar een halfuurtje inlezen. De enige valide vraag is nog of die onderdrukking terecht is of niet.
2 Steun voor Palestijnen gelijkstellen aan steun voor Hamas. Ook debiel want niet iedere Palestijn is een hamasser en een overgrote meerderheid van mensen die opkomen voor Palestijnen zijn niet voor terrorisme.
Een Grieks gezegde is dat grijze haren geen teken van wijsheid zijn, maar van ouderdom.
Ik zou daar ook voor zijn maar zoals het er nu uitziet, zijn de twee betrokken partijen daar beiden - met hun eigen weerstand - niet toe in staat.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:51 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik leg in mijn berichten hier de nadruk op de extreme pro-Palestina-aanhangers en Hamas als tegengeluid van het overdreven pro-Palestina geluid. De regering Netanyahu vind ik helemaal niks en ben voor een tweetstatenoplossing. Ik geloof overigens voor de goede orde wel dat Israel oorlogsmisdaden heeft gepleegd, maar niet in het genocide-verhaal.
Bedoel, ik zou dat zelf ook niet bij het koffieapparaat gaan vertellen. Neem aan dat die mensen nog wel een beetje zelfreflectie hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:28 schreef LXIV het volgende:
En waarom denk je dat dit was (zit een licht addertje onder het gras)?quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
En voor de lieden die hier in het 'je herkent je eigen land niet meer terug!'-kamp zitten: er heeft zich in decennia niet zo'n hoge concentratie Nederlanders op het Museumplein bevonden.
Dat zou je zelf eens moeten doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mss je wat verder verdiepen in wat genocide is en wat gebeurt.
Dat zegt hij niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tot 30 seconden gekomen. Iedereen een narcist noemen, omdat ze tijdens de demonstratie geen vrijwilligers werk in het bejaardentehuis hebben gedaan. Man man man vrachtwagens.
Laat me even de gemakkelijkste en best scorende take pakken. Oh ja, slinkse werkloze demonstrantenquote:Op maandag 6 oktober 2025 18:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En denk ook dat de meerderheid niet (meer) werkt en dus zal je daar aan het begin van een nieuwe werkweek niet zoveel mee te maken hebben.
U werkt wel op zondag???quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bedoel, ik zou dat zelf ook niet bij het koffieapparaat gaan vertellen. Neem aan dat die mensen nog wel een beetje zelfreflectie hebben.
En denk ook dat de meerderheid niet (meer) werkt en dus zal je daar aan het begin van een nieuwe werkweek niet zoveel mee te maken hebben.
Dat is de bekende mythische linkse. Die leeft van een uitkering maar toch in de meest dure wijken woont, waar ze uiteraard geen last hebben van gelukzoekers. Tevens de halfzachte lgbtqx'er met blauw haar die het grootste terroristische gevaar van het land is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laat me even de gemakkelijkste en best scorende take pakken. Oh ja, slinkse werkloze demonstranten
En allemaal hoogopgeleid maar wel onverzorgde stinkende hippiesquote:Op maandag 6 oktober 2025 19:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is de bekende mythische linkse. Die leeft van een uitkering maar toch in de meest dure wijken woont, waar ze uiteraard geen last hebben van gelukzoekers. Tevens de halfzachte lgbtqx'er met blauw haar die het grootste terroristische gevaar van het land is.
Ah de befaamde Schrödingers deugneus!quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is de bekende mythische linkse. Die leeft van een uitkering maar toch in de meest dure wijken woont, waar ze uiteraard geen last hebben van gelukzoekers. Tevens de halfzachte lgbtqx'er met blauw haar die het grootste terroristische gevaar van het land is.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah de befaamde Schrödingers deugneus!
Hamas is inderdaad uit op genocide; is het niet van Israël, dan wel de eigen bevolking.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Misschien handiger om die hele zin te pakkenquote:
Toegegeven dat ik ook wel wat grijze collega's heb, maar denk dat het gros van die lieden wel met pensioen is hoor. En dat is toch wel de helft ongeveer wat daar stond.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:09 schreef Fok-it het volgende:
Percentueel zullen daar toch heel wat meer werkenden bij hebben gezeten dan die bruinhemden op het Malieveld.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:09 schreef Fok-it het volgende:
Percentueel zullen daar toch heel wat meer werkenden bij hebben gezeten dan die bruinhemden op het Malieveld.
Met 250k aan demonstranten kan je wel voorzichtig concluderen dat het door meer rangen en standen bezocht werd dan de doelgroep waar je geobsedeerd mee bent.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Of gesubsideerd/ambtenaar.
Dat geloof ik wel meteen.
door mensen als ikquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met 250k aan demonstranten kan je wel voorzichtig concluderen dat het door meer rangen en standen bezocht werd dan de doelgroep waar je geobsedeerd mee bent.
Get real.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met 250k aan demonstranten kan je wel voorzichtig concluderen dat het door meer rangen en standen bezocht werd dan de doelgroep waar je geobsedeerd mee bent.
Uitgeluld?quote:
Oh nee hoor, de usuals hebben mijn reacties verder ook links laten liggen de laatste dagen dus laat ik daar vooral af en toe een voorbeeld aan nemen.quote:
Nee, ik weiger ondergesneeuwd te worden door het volstrekt ongenuanceerd pro-Palestina narratief dat je moet en zal slikken omdat je anders erger dan Hitler bent.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:07 schreef Fok-it het volgende:
Je bent echt op een punt gekomen dat je net zo vermoeiend bent als Howard. Misschien nog wel erger ondertussen. Gezien jij nog goed te pruimen was tot een tijd terug
je weet absoluut niet waar je het over hebt in dit gevalquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Get real.
Een kwart stond daar vanwege de Ummah.
Een tiende, hooguit, vanwege Marx.
De rest omdat het een hype en een trend is en vooral goed staat op social media omdat je een super goed mens bent anno 2025 als je met een Pallie-vlag wappert. Het gros kan het niet eens op een landkaart aanwijzen. Leuk dagje uit en deugpunten scoren.
Ofwel, een bijeenkomst van extreem-linkse studenten (goede hemel wat gingen ze weer tekeer op dat podium), de activitische achterban van GroenLinks-PvdA, D66 en DENK, boomer hippies die bij gebrek aan 'Nam iets van een hartslag wilden voelen en wat salafisten.
That's it.
Een groot deel is ook simpelweg zwakbegaafd.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Get real.
Een kwart stond daar vanwege de Ummah.
Een tiende, hooguit, vanwege Marx.
De rest omdat het een hype en een trend is en vooral goed staat op social media omdat je een super goed mens bent anno 2025 als je met een Pallie-vlag wappert. Het gros kan het niet eens op een landkaart aanwijzen. Leuk dagje uit en deugpunten scoren.
Ofwel, een bijeenkomst van extreem-linkse studenten (goede hemel wat gingen ze weer tekeer op dat podium), de activitische achterban van GroenLinks-PvdA, D66 en DENK, boomer hippies die bij gebrek aan 'Nam iets van een hartslag wilden voelen en wat salafisten.
That's it.
Sinds wanneer zit jij in het moslimkamp?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:
genocide is fout en dat is het einde van de discussie wmb
Dank voor het bewijzen van mijn punt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:
genocide is fout en dat is het einde van de discussie wmb
nooit!quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit jij in het moslimkamp?
zegt de man welke getallen uit zijn uitgelubberde anus trekt alsof het niet isquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt.
Niet meehossen met die hysterische massa = pro-genocide.
Dom volk.
Zwijg dan over genocide, dat is namelijk niet aan de orde.quote:
Welke getallen?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zegt de man welke getallen uit zijn uitgelubberde anus trekt alsof het niet is
Hoe werkt dit precies? Meeste wat daar staat is extreem links toch? die stemmen toch vooral PVDA-GL en D66? Beetje de partijen waar objectief gezien meer mensen op stemmen die hoger opgeleid zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een groot deel is ook simpelweg zwakbegaafd.
een kwartquote:
Hoe hoger opgeleid, hoe debieler het stemgedrag dus.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe werkt dit precies? Meeste wat daar staat is extreem links toch? die stemmen toch vooral PVDA-GL en D66? Beetje de partijen waar objectief gezien meer mensen op stemmen die hoger opgeleid zijn?
Dit zal waarschijnlijk veel te zware materie voor ons zwakbegaafden zijn maar help ons toch maar met deze tegenstrijdigheid genie.
Dan moeten FvD en DENK-stemmers wel allemaal gepromoveerde beta-academici zijn. Waarom is hier nooit onderzoek naar gedaan?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoe hoger opgeleid, hoe debieler het stemgedrag dus.
ja dat zal het zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan moeten FvD en DENK-stemmers wel allemaal gepromoveerde beta-academici zijn. Waarom is hier nooit onderzoek naar gedaan?
Wordt zeker in de doofpot gestopt door Soros.
handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zwijg dan over genocide, dat is namelijk niet aan de orde.
Het is Israël 80 jaar geleden ook zo gelukt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:53 schreef UitStraling het volgende:
1200 mensen barbaars afslachten en beloond worden met een eigen land, de wereld is gek geworden.
het was bibi welke uitsprak dat het belangrijkste front van de oorlog online is, maar gelukkig trappen jullie niet in propagandaquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:19 schreef Cruzinats het volgende:
20% moslims, 20% gen Z snowflakes en 60% grijze NPO kijkende boomers is mijn schatting.
Wat er afgelopen weekend liep zijn voor het merendeel de useful idiots. Met genoeg propaganda en conditionering zou je deze groep er van kunnen overtuigen om hun Joodse buurman aan te geven bij de Nazis voor een rijksdaalder, maar zo ver zijn we nog niet. Antifanten daarentegen zouden het liefst vandaag nog Auschwitz heropenen.
En dat was even de nuance.
Dat klopt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe werkt dit precies? Meeste wat daar staat is extreem links toch? die stemmen toch vooral PVDA-GL en D66? Beetje de partijen waar objectief gezien meer mensen op stemmen die hoger opgeleid zijn?
Dit zal waarschijnlijk veel te zware materie voor ons zwakbegaafden zijn maar help ons toch maar met deze tegenstrijdigheid genie.
Hamas dus?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
het doden van leden van de groep
het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep
het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging
het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen
het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep
Israel is zeer afhankelijk van het westen. Als de EU stopt met handelen is het snel voorbij met Israël als regionale macht. Onze eigen regering noemt het land nog steeds een bondgenoot.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Hij stelt dat iedereen daar aanwezig een narcist is, omdat hij/zij daar vooral voor zichzelf staat.
Daarnaast zegt hij dat deze mensen hun tijd nuttiger kunnen besteden dan deelnemen aan een compleet zinloze demonstratie. Daar is ook niks aan gelogen.
ja hamas ook ja al zijn ze te zwak om het te praktiseren, wie gaat dat ontkennenquote:Op maandag 6 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt.
Leuk sociologisch fenomeen: afstand tot macht.
De hogeropgeleiden leven in een bubbel, denken te weten wat goed is, hebben geen idee wat er 'onder' hen leeft en gebeurt, hebben daar ook geen interesse in, maar menen alsnog te weten wat het goede voor hen is. Daarom komen ze met ideeën en beleid waarvan ze denken dat het goed is, en dat zelfs universeel, terwij; ze enkel redeneren vanuit de boeken en statistieken waar
[..]
Hamas dus?
En dan verdwijnt de enige regio daar waar je als onbedekte vrouw of homo niet kapot gaat...quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israel is zeer afhankelijk van het westen. Als de EU stopt met handelen is het snel voorbij met Israël als regionale macht. Onze eigen regering noemt het land nog steeds een bondgenoot.
Demonstreren is niet zinloos, misplaatst en ik vind het nogal wat om te zeggen dat je je tijd nuttiger kan besteden over mensen die samenkomen tegen mensen die aan het rotten voor de tv zijn.
Statistisch gezien heeft Israël meer onschuldige homo's vermoord in een jaartje dan hamas in zijn hele geschiedenis.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan verdwijnt de enige regio daar waar je als onbedekte vrouw of homo niet kapot gaat...
Wie wil dat nu niet?
Krijgen we daarna een kwart miljoen mensen op de been om te demonstreren met regenboogvaandels?
quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Statistisch gezien heeft Israël meer onschuldige homo's vermoord in een jaartje dan hamas in zijn hele geschiedenis.
Verder overdrijf je een beetje.
Genoeg foto’s van IDF soldaten in Gaza te vinden toch?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Zijn er foto's van de Gaza Gay Pride?
De kinderlijke reactie waarvan je wist dat hij komen zou.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Zijn er foto's van de Gaza Gay Pride?
Hoeveel executies zijn er in Israël geweest?quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De kinderlijke reactie waarvan je wist dat hij komen zou.
Als ik zeg dat Israël nogal kut is, dan zeg ik niet dat Hamas tof is. Ik heb hem even opgezocht, de afgelopen decennia zijn er 41 executies geweest in Gaza en de West Bank. Lang niet allemaal voor het zijn van een homo. https://en.wikipedia.org/(...)nt_in_the_Gaza_Strip
Ondertussen wordt ongeveer 1 kind per uur vermoord door Israël: https://www.savethechildr(...)ld-killed-every-hour. Zo'n 2% daarvan is homoseksueel. Iedere 86 dagen worden meer homoseksuele kinderen vermoord door Israël dan er überhaupt executies zijn geweest in Palestina.
Queers for Palestine.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let maar op want dit wordt het nieuwe narratief: het islamitische Palestina is éigenlijk meer pro-LGBTQ dan Israël.
Het domme studentenvolk slikt het wel weg.
Op naar dat walhalla van tolerantie, diversiteit en inclusie dat Free Palestine heet.
En het bevolkingsaantal gaat niet naar beneden? Goh....wat een bizarre genocide.quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
handelingen gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen:
het doden van leden van de groep
het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep
het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging
het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen
het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep
wie zegt datquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het bevolkingsaantal gaat niet naar beneden? Goh....wat een bizarre genocide.
Ik heb nog nooit iemand enig argument zien geven waarom het geen genocide is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat zou je zelf eens moeten doen.
Er is je in diverse topics al 48 keer verteld waarom het geen genocide betreft en het ook juridisch niet bestempeld zal gaan worden als genocide.
Sinds wanneer is snelheid en aantal een definitie van genocide?quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het bevolkingsaantal gaat niet naar beneden? Goh....wat een bizarre genocide.
Onderscheid pro-Israël en pro-Netanyahu schijnt menigeen ook niet echt meer te kunnen maken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:58 schreef Fok-it het volgende:
Ah weer een meervoudig gehandicapt staatsmongooltje wat het verschil tussen pro Palestina en pro Hamas niet begrijpt
Oh jawel hoorquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Onderscheid pro-Israël en pro-Netanyahu schijnt menigeen ook niet echt meer te kunnen maken.
Wat een figuurquote:Op maandag 6 oktober 2025 21:58 schreef Fok-it het volgende:
Ah weer een meervoudig gehandicapt staatsmongooltje wat het verschil tussen pro Palestina en pro Hamas niet begrijpt
Omdat jij dat argument structureel negeert. Dat wil niet zeggen dat het er niet is.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb nog nooit iemand enig argument zien geven waarom het geen genocide is.
Nee hoor, maar zoals gezegd is dat je al met enige regelmaat duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Lekker boeiend. Als je kijkt naar de definitie van genocide (ongeacht welke definitie) dan voldoet Israel er volledig aan.
Uiteraard. Jij doet dan ook geen enkele moeite meer om welke demonstrant dan ook niet onder pro-Hamas te scharenquote:Op maandag 6 oktober 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bar weinig van meegekregen zondag.
Dit is nog wel de meeste bizarre spin die men eraan probeert te geven. Israël is niet Narnia of zo, mensen zijn er echt geweest. Wel ironisch trouwens dat een transgender voor Israël notabene het ESF heeft gewonnen (in het verleden)quote:Op maandag 6 oktober 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Let maar op want dit wordt het nieuwe narratief: het islamitische Palestina is éigenlijk meer pro-LGBTQ dan Israël.
Het domme studentenvolk slikt het wel weg.
Op naar dat walhalla van tolerantie, diversiteit en inclusie dat Free Palestine heet.
Vrijheid van meningsuiting is dan ook alleen een belangrijk recht als die mening in het straatje past van de pro-Palestina activist. Sta je niet achter Palestina dan moet er vooral geen ruimte gegeven worden dat kenbaar te maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 01:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat een gek. Fascistische praktijken dit.
Nee hoor, men heeft daar simpelweg een fout gemaakt mede doordat de Palestijnen (de kant die jij steunt) zich geregeld vermommen als hulpverleners, journalisten of zelfs medewerkers van World Central Kitchen, erkent door het bedrijf zelf:quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je het allemaal echt zo erg vindt, waarom was je dan net boos over het label oorlogsmisdadigers? Je "foutje" is trouwens een konvooi met zwaailichten beschieten en daarna nog van dichtbij de overlevenden afknallen. De enige reden dat we het weten is omdat later een mobieltje is teruggevonden, de helden die het deden lopen nog vrij.
Ik stel trouwens vast dat je de IDF weer moet vergelijken met islamitische terroristen. De reden dat ik die niet eindeloos blijf herhalen, is omdat die weinig fans op dit topic hebben. Iets wat je ook
al tot in den treuren is uitgelegd.
quote:Earlier this week, a group of armed persons were seen in Gaza posing as World Central Kitchen team members. WCK was contacted by Israel's Coordinator of Government Activities in the Territories (COGAT), and confirmed the vehicle and persons of interest were not affiliated with WCK. We strongly condemn anyone posing as WCK or other humanitarians as this endangers civilians and aid workers. The safety and security of our teams are our top priority.
Bron
Bijzonder dat mensen dit nog altijd blijven aanhalen, dan kan er ook niets anders meer worden geconstateerd dan dat mensen doelbewust in een verdraaide versie van de realiteit willen geloven. The Atlantic heeft dit al lang en breed ontkracht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zoals jij zo graag willen geloven in verknipte en verdraaide versies van de realiteit als die kunnen worden gebruikt om Israël, Israëliërs of soms zelfs Joden te demoniseren. En het is natuurlijk blinde haat en aversie tegen Israël en in sommige gevallen ook Joden, die mensen daartoe zet.quote:What Did Top Israeli War Officials Really Say About Gaza?
Journalists and jurists point to damning quotes from Israel’s war cabinet as evidence of genocidal intent. But the citations are not what they seem.
In late November, the NPR reporter Leila Fadel interviewed the international-law scholar David Crane about a disquieting subject: potential genocide in Gaza. Crane was uniquely qualified to opine on this fraught topic, having served as the founding chief prosecutor for the UN’s Special Court for Sierra Leone, where he indicted the president of Liberia for war crimes. On air, he explained why he did not think Israel’s actions met the criteria.
“If I was charged with investigating and prosecuting genocide,”
Crane said, “I would have to have in large measure a smoking gun,” which he characterized as “a rebel group, a person, a head of state” explicitly directing those under their control to destroy a people in “whole or in part.” Precisely because genocide is the highest crime, proving it demands the highest standard of evidence. What is required, in relation to the current conflict, is not simply documentation of destruction or war crimes, and not just incendiary statements from individual soldiers or politicians with no role directing military operations, but rather a declaration of intent to eliminate Gazans—not just Hamas—by the top Israeli decision makers.
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, Crane said, had not made such a statement, which meant that legal intent could not be established. By contrast, he added, “Hamas has clearly stated that they intend to destroy, in whole or in part, the Israeli people and the Israeli state. That is a declaration of a genocidal intent.” Fadel was not convinced, and deftly countered with several damning quotes from the Israeli defense minister, Yoav Gallant: “We are fighting human animals.” “Gaza won’t return to what it was before. We will eliminate everything.” The segment ended inconclusively.
Last week, a similar exchange unfolded on BBC radio, when an anchor pressed British Defense Secretary Grant Shapps about Israel’s conduct in Gaza. “The defense minister said, ‘We will eliminate everything,’ in relation to Gaza,” the host observed. Wasn’t this a clear call to violate international humanitarian law? Under repeated questioning, Shapps allowed that Gallant might have overstepped in the emotional aftermath of Hamas’s slaughter of more than 1,000 Israelis, but insisted that the quotation did not reflect the man he’d been regularly talking with about “trying to find ways to be precise and proportionate.”
As it turns out, there’s a reason the quote did not sound like Gallant: The Israeli defense minister never really said it. On October 10, as the charred remains of murdered Israelis were still being identified in their homes, Gallant spoke to a group of soldiers who had repelled the Hamas assault, in a statement that was captured on video. Translated from the original Hebrew, here is the relevant portion of what he said: “Gaza will not return to what it was before. There will be no Hamas. We will eliminate it all.”
This isn’t a matter of interpretation or translation. Gallant’s vow to “eliminate it all” was directed explicitly at Hamas, not Gaza. One doesn’t even need to speak Hebrew, as I do, to confirm this: The word Hamas is clearly audible in the video. The remainder of Gallant’s remarks also dealt with rooting out Hamas: “We understand that Hamas wanted to change the situation; it will change 180 degrees from what they thought. They will regret this moment.” It was not Gallant who conflated Hamas and Gaza, but rather those who mischaracterized his words. The smoking gun was filled with blanks.
Ik weet wat genocide is en de Israëlische reactie op 7 oktober 2023 is geen genocide.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mss je wat verder verdiepen in wat genocide is en wat gebeurt.
[..]
Want Nederlanders kunnen niet anti-genocide en pro-vrede zijn?
Beetje gek.
Heb jij ook wel eens per ongeluk van dichtbij gewonde ongewapende mensen doodgeschoten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, men heeft daar simpelweg een fout gemaakt mede doordat de Palestijnen (de kant die jij steunt) zich geregeld vermommen als hulpverleners, journalisten of zelfs medewerkers van World Central Kitchen, erkent door het bedrijf zelf:
[..]
[..]
Bijzonder dat mensen dit nog altijd blijven aanhalen, dan kan er ook niets anders meer worden geconstateerd dan dat mensen doelbewust in een verdraaide versie van de realiteit willen geloven. The Atlantic heeft dit al lang en breed ontkracht.
[..]
Dit wekt ook de vraag op hoe het komt dat mensen zoals jij zo graag willen geloven in verknipte en verdraaide versies van de realiteit als die kunnen worden gebruikt om Israël, Israëliërs of soms zelfs Joden te demoniseren. En het is natuurlijk blinde haat en aversie tegen Israël en in sommige gevallen ook Joden, die mensen daartoe zet.
Dat leidt mensen immers ook YouTube kanaaltjes, waar er talloze complottheorieën worden verspreid over Israël met een antisemitisch randje. Maar blijf jezelf rustig voorhouden dat jij zogenaamd aan de goede kant staat, niets is minder waar.
Het is oorlog, geen speelkwartier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij ook wel eens per ongeluk van dichtbij gewonde ongewapende mensen doodgeschoten?
Het overkomt mij niet zo vaak zeg maar.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 01:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat die gast nog altijd onze jeugd mag vormgeven is mij echt een raadsel.quote:
Zoek voor de grap eens wat tiktoks op van IDF soldaten en zeg dan nog eens dat ze niet bezig zijn met speelkwartier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:35 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het is oorlog, geen speelkwartier.
Met een Alexandra van Huffelen als voorzitter (bij het Radboud) dan weet je dat men het daar niet zo nauw neemt met de democratische waarden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
[..]
Dat die gast nog altijd onze jeugd mag vormgeven is mij echt een raadsel.
Die gast is gewoon krankzinnig en gevaarlijk.
Kenmerk van elk soort extremist. Gisteravond werd er een vreedzame tegendemonstrant in Zwolle plus journalisten aangevallen en bespuugd door demonstranten tegen het AZC (die met bedekt gezicht rondliepen want goede ervaringen doen natuurlijk volgen, ze zien nu al twee jaar dat er geen mensen opgepakt kunnen worden voor vernielingen en mishandelingen).quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 02:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is dan ook alleen een belangrijk recht als die mening in het straatje past van de pro-Palestina activist. Sta je niet achter Palestina dan moet er vooral geen ruimte gegeven worden dat kenbaar te maken.
...
Die driehoeken in de naamquote:
Die van Huffelen weet dondersgoed hoe fout die Petit is, want daarover krijgen ze heel veel klachten. Alleen ze houdt zich stil want ze wil haar baantje behouden. Merk ook op hoe stil onze pers is over Petit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Met een Alexandra van Huffelen als voorzitter (bij het Radboud) dan weet je dat men het daar niet zo nauw neemt met de democratische waarden.
Wanneer een politica het publieke debat niet meer kan (en mag) aangaan als gevolg van intimidatie door totaal geradicaliseerde idioten dan lijkt mij dat een onderzoek naar de gang van zaken en leiding van deze uni een logisch gevolg.
Ongelofelijk dat die haat-mafkees van een Pettit nog steeds niet ontslagen is.
Malloten heb je altijd, de ene club wat meer dan de andersquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kenmerk van elk soort extremist. Gisteravond werd er een vreedzame tegendemonstrant in Zwolle plus journalisten aangevallen en bespuugd door demonstranten tegen het AZC (die met bedekt gezicht rondliepen want goede ervaringen doen natuurlijk volgen, ze zien nu al twee jaar dat er geen mensen opgepakt kunnen worden voor vernielingen en mishandelingen).
Je hoeft ook niet te proberen om discussie te gaan bij een demo van Wijzijnnederlanders of IS-fanboys.
Een politica die spreekt met studenten is toch helemaal niet shockerend? Waarom moest alles dan zo geheimzinnig?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 01:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bizar hoe mak en stil de Nederlandse bestuurlijke elite en haar media is over wat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:48 schreef hondonspain het volgende:
Koninklijk Paleis op de Dam beklad met rode verf en leuzen: ‘Fuck Israël’
Vandaag dus en niemand ziet het
Klopt. Het gebruik maken van het demonstratierecht slaat inmiddels om naar misbruik maken van het demonstratierecht. Trek een keer een grens en straf dan ook eens gewoon hard als mensen over die grens heen gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:55 schreef Qarrad het volgende:
Kenmerk van elk soort extremist. Gisteravond werd er een vreedzame tegendemonstrant in Zwolle plus journalisten aangevallen en bespuugd door demonstranten tegen het AZC (die met bedekt gezicht rondliepen want goede ervaringen doen natuurlijk volgen, ze zien nu al twee jaar dat er geen mensen opgepakt kunnen worden voor vernielingen en mishandelingen).
Je hoeft ook niet te proberen om discussie te gaan bij een demo van Wijzijnnederlanders of IS-fanboys.
Misschien moet je de tweet waarop je reageert nog eens lezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:56 schreef Drxx het volgende:
Een politica die spreekt met studenten is toch helemaal niet shockerend? Waarom moest alles dan zo geheimzinnig?
Tja, 78% van journalisten leunen links.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:25 schreef Homey het volgende:
Het treurige is: best een groot deel van de Nederlandse bevolking is totaal gehersenspoeld door de NPO en DPG Media groep. En de geesten worden rijp gemaakt voor haat en geweld. De goedkeuring is er al.
Lees dit bericht eens op nu.nl:
https://www.nu.nl/politie(...)eid-boven-alles.html
Ga de reacties eens na, de meeste keuren de intimidatie gewoon goed met domme whataboutisms en haat reacties jegens mevrouw Plas. Allemaal zogenaamde 'keurige Nederlanders'. Plaatsen gewoon haat reacties tijdens hun kantoorbaantje.
Nou hoef je zeker geen fan te zijn van haar (ik ga er ook niet op stemmen), maar het is natuurlijk absurd dat de daders doodleuk een gekozen politicus kunnen bedreigen en er mee wegkomen. Nul ophef in de pers ook. Hoe anders zou dat zijn als rechtse figuren een Rob Jetten intimideren?
Waar pleit je voor? Gaza-treatment voor moslims in NL/europa? Aangezien Israel het goede voorbeeld geeft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:03 schreef Homey het volgende:
Israël wint wel de strijd tegen het islamitische terrorisme. Het land is beschadigd, maar wel een echte natiestaat. De regering Netanyahu zal wedra tot de geschiedenis behoren, de bevolking gewoon democratisch een andere regering kiezen, ongekend in het Midden-Oosten.
En dan West-Europa: wel overgeleverd aan de islamisten.
https://x.com/Eve_Barlow/status/1975192295814348963
De regering van Israël maakt het ook steeds duidelijk; waar wij mee dealen, hebben jullie zelf ook mee te dealen. Hoeveel Bataclans gaan er nog komen? Het is niet uit te sluiten dat op termijn ook 7 oktobers gaan volgen in onze contreien.
Halsema is een beetje tegenstrijdig in sommige zaken.quote:Koninklijk Paleis op de Dam beklad, 'Fuck Israël' op de gevel
Het Paleis op de Dam in Amsterdam is beklad met rode verf. Ook is er 'Fuck Israël op de gevel gespoten. Een pro-Palestijnse activistische groep heeft de actie opgeëist op sociale media. De activisten zeggen het hebben gedaan omdat burgemeester Halsema een "nationale herdenking voor Palestina" zou hebben verboden. De groep wilde die vandaag organiseren.
Een woordvoerder van Halsema meldt aan Het Parool dat er van een verbod geen sprake is. "Er was een andere demonstratie eerder aangemeld voor de Dam, waardoor deze pro-Palestijnse demonstratie vanmiddag niet tegelijkertijd kan plaatsvinden. Zij mogen uiteraard op een andere locatie demonstreren. Of op een later moment op de Dam."
Halsema noemt de bekladding in een reactie aan Het Parool "schandalig en onacceptabel". "Juist vandaag is dat ook een klap in het gezicht van al die mensen die rouwen om de gruwelijke aanslag van Hamas van twee jaar geleden", zegt ze.
Een woordvoerder van de politie zegt tegen de NOS dat het incident wordt onderzocht.
Dat je als universiteit je naam laat besmeuren door een hoogleraar die een klap van de molen heeft gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Radboud-docent Harry Pettit viert 7 oktober
https://www.geenstijl.nl/(...)ttit-viert-7-oktober
Ik vind Harry niet zo'n tof persoon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Harry is een engnek, dat is op zich geen probleem, maar dat die nog aan een Nederlandse universiteit verbonden is en daar door intimidatie de boel bepaalt wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind Harry niet zo'n tof persoon.
Allemachtig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Dat deze onvervalste nazi gewoon docent kan blijven is niet te bevatten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Alle moslims op de trein zetten naar werkkampen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:35 schreef recidivist het volgende:
[..]
Waar pleit je voor? Gaza-treatment voor moslims in NL/europa? Aangezien Israel het goede voorbeeld geeft.
Maar in mijn omgeving zie ik juist dat het niet de moslims zelf zijn die de omgeving naar hun hand willen zetten, maar juist de 'woke' westerse (linkse?) burgers die vinden dat wij ons aan moeten passen om het hun naar de zin te maken.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem van islam als ideologie (en daarmee haar aanhangers) dat zij de beleving niet binnen de eigen muren wil houden maar anderen hoe dan ook - desnoods langzaam - te overtuigen van haar superioiteit om andersdenkenden te onderschikken.
Dat is waar, maar moslims maken er vervolgens wel gretig gebruik van. En hun standaard is opeens de standaard voor iedereen. Geen moslim die vraagt om de standaard halal terug te draaien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in mijn omgeving zie ik juist dat het niet de moslims zelf zijn die de omgeving naar hun hand willen zetten, maar juist de 'woke' westerse (linkse?) burgers die vinden dat wij ons aan moeten passen om het hun naar de zin te maken.
Voorbeelden: Halal kantines, kinderen die geen ham op hun lunchbroodje mogen, schilderijtjes met varkentjes die weggehaald moeten worden, niet handhaven op het boerka-verbod door gemeenten en ga zo maar door.
Daar moeten we mee ophouden. Geloof hoort binnen de eigen muren. Wat je op straat draagt, moet je zelf weten, maar wel binnen de wet. En niemand hoeft zijn/haar gedrag aan te passen om het andersgelovigen naar de zin te maken. Een kantine hoeft niet halal te zijn, omdat iedereen dat mag eten. Als ik een karbonade wil, moet dat kunnen.
Ja, in de zin dat hoe extremistischer een club is, hoe hoger het aandeel is dat het acceptabel vindt om anderen de mond te snoeren door middel van geweld en intimidatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:50 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Malloten heb je altijd, de ene club wat meer dan de anders
Kun je eens wat korter van stof zijn? Je ontkent de realiteit, daar heb je niet 1000 woorden voor nodig. Je hele epistel is gebaseerd op de premisse dat 7 oktober het startschot was, wat klinkklare bullshit is. Als je dat niet bedoelde, speel je het alsnog klaar om van één der partijen al het leed wat ze toebrengen goed te praten, wat ook klinkklare bullshit is, tenzij je Palestijnen minderwaardig vindt tov Israëli's. Probeer anders eens in 100 woorden duidelijk te maken dat je weldegelijk vindt dat we allemaal mensen zijn, anders ga ik je overdreven lange posts maar negeren.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik neem je aantijging maar niet persoonlijk want vermoed dat je nogal hoog in je vergelijkende emotie zit.
Los van wie iets moet aantonen, pleegt Israël allereerst geen genocide en kan men haar hooguit de nieuwe term toewerpen dat zij in Gaza met haar werkwijze 'genocidaal geweld' pleegt. Met die term is nl. alles dat ongewenst is, dat geweld sws altijd is, af te dekken. Zelfs puur de aanwezigheid van de Staat Israël is dan genocidaal te noemen voor hen die zich zich haar aanwezigheid niet willen kunnen tolereren.
Je tekent wat ik poog te verduidelijken. Men haalt argumentaties uit een bedacht verleden om een situatie in beeldvorming anders te doen laten verschijnen.
En ja, het gebeurd (helaas) dat een op het oog vermeend slachtoffer, een ongewenste situatie over zichzelf heeft laten veroorzaken. Dat maakt recht, als dat al mogelijk is, ook zo ingewikkeld.
Wat dan daarin van belang is niet alleen kijken naar een onweerlegbaar gevolg als geldend argument maar ook de aanleiding die daartoe heeft geleid.
NB: Israël zal dat ter plaatse niet veel anders doen door een vermeende "bedreiging" te zien als kans op aanval dat moeten worden voorkomen met als gevolg dat daarmee getroffen burgers zich weer zullen identificeren.
Je neemt aan dat Israël haar acties vrijblijvend als keuze doet om tot doel dat leed te willen veroorzaken want zij kan, in dat eenrichtingsdenken, immers "kiezen" om zich niet te beschermen.
Israël als soevereine staat - wen daar maar aan - kan echter niet "kiezen" om zich letterlijk en laat staan actief te laten bedreigen. Waar iemand zich wmb hooguit druk kan maken is de wijze waarop zaken plaatsvinden die sws bij aanvang niet zijn te overzien.
De Israëlische democratie als gecontroleerd oor haar parlement, staat haar (leger) een keuze - door aangevallen dan geen actie te laten nemen - niet toe. Omgekeerd zijn, en dat pleit in zekere zin weer, haar aanvallers weer ideologisch verplicht om het bestaan van Israël te ondermijnen.
Het verschil tussen die twee is dat de één kiest voor de aanval op andermans aanwezigheid die zich dat op haar beurt niet kan/zal/mag laten gebeuren.
Wie er dan (on)gelijk heeft is het tragisch lot in mensonterende gevolgen voor hen die dat niet willen (aanzien).
Hoe dan wel is voor die wat (nofi) beperkte kijkende toeschouwer geen (keuze)vraag want die kijkt alleen naar een gevolg zonder zich bewust te willen zijn van het ontstaan; en laat staan zich te branden aan hoe het anders moest.
Degene die het ergst (b)lijkt te zijn getroffen, zal in die afweging het slachtoffer zijn van een dader die dat immers had kunnen voorkomen.
Dat dit figuur nog daar mag werken zeg..quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
We hebben hier democratisch afgesproken wie er wel en geen Nederlander is, als je dat wilt wijzigen ben je voor remigratie. En speciaal om jouw achterlijke brein te masseren: blank was de overgrote meerderheid.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En waarom denk je dat dit was (zit een licht addertje onder het gras)?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:22 schreef Homey het volgende:
We zien een cultureel fenomeen in Nederland wat buitenlanders als Petit heel goed aanvoelen en er handig misbruik van maken voor hun eigen agenda.
Namelijk het schrijnend gebrek aan zelfrespect. Anti-trots. De weg-met-ons mentaliteit. Nederland is schuldig aan van alles en nog wat. De Nederlandse vlag is zogenaamd een aanvallend symbool. Etcetera.
Sommige buitenlanders merken dat op, en denken hey wij kunnen hier de boel overnemen.
Dat kunnen ze niet in landen als Polen en Hongarije, waar ze nog een gezonde dosis nationalisme, trots en eigenwaarden kennen en bereid zijn die te verdedigen tegen buitenlands gespuis.
Die vallen niet zomaar in een raar SM-achtige relatie, waarbij je zelf de bitch bent tegen de meester die jou even de hoeken van de kamer laat zien.
Dus jij vindt dat Israël uitgelokt was om heel Gaza plat te bombarderen, inclusief dit soort plekken waar nog mensen aanwezig waren: ziekenhuizen, scholen, tentenkampen, ambulances, de woningen van journalisten? Vreemd, ik dacht dat Israël een bastion van beschaving was.quote:Op maandag 6 oktober 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hamas is inderdaad uit op genocide; is het niet van Israël, dan wel de eigen bevolking.
Daarom is het ook zo'n demonische club.
Je hebt gelijk, we moeten intolerant zijn jegens intoleranten. Dus alle partijen die voor de antifa motie gestemd hebben verbieden graag.quote:
En weer geen argumenten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 22:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Omdat jij dat argument structureel negeert. Dat wil niet zeggen dat het er niet is.
[..]
Nee hoor, maar zoals gezegd is dat je al met enige regelmaat duidelijk gemaakt.
Je blijft alleen steeds hangen in je "genocide" langspeelplaat.
Op dat vlak hebben fundamentalistische moslims en rechtsextremisten toch meer overeenkomsten dan ze willen toegeven.quote:
Wow, jij zit wel heel diep in een rare vage wappie sekte.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:22 schreef Homey het volgende:
We zien een cultureel fenomeen in Nederland wat buitenlanders als Petit heel goed aanvoelen en er handig misbruik van maken voor hun eigen agenda.
Namelijk het schrijnend gebrek aan zelfrespect. Anti-trots. De weg-met-ons mentaliteit. Nederland is schuldig aan van alles en nog wat. De Nederlandse vlag is zogenaamd een aanvallend symbool. Etcetera.
Sommige buitenlanders merken dat op, en denken hey wij kunnen hier de boel overnemen.
Dat kunnen ze niet in landen als Polen en Hongarije, waar ze nog een gezonde dosis nationalisme, trots en eigenwaarden kennen en bereid zijn die te verdedigen tegen buitenlands gespuis.
Die vallen niet zomaar in een raar SM-achtige relatie, waarbij je zelf de bitch bent tegen de meester die jou even de hoeken van de kamer laat zien.
Als doelbewust en systematisch alles en iedereen uitmoorden geen genocide is dan weet jij duidelijk niet wat genocide is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 08:27 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik weet wat genocide is en de Israëlische reactie op 7 oktober 2023 is geen genocide.
Die arme ziekenhuizen en scholen die totaal geen schuilplaats van de hamas terroristen waren,quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat Israël uitgelokt was om heel Gaza plat te bombarderen, inclusief dit soort plekken waar nog mensen aanwezig waren: ziekenhuizen, scholen, tentenkampen, ambulances, de woningen van journalisten? Vreemd, ik dacht dat Israël een bastion van beschaving was.
Het is niet verstanding om cijfers van Hamas en hun geallieerden voor waar aan te nemen. Dat deed de NOS ook en het leidde tot de ene rectificatie na de andere.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als doelbewust en systematisch alles en iedereen uitmoorden geen genocide is dan weet jij duidelijk niet wat genocide is.
Zegt een moslim. Wow.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wow, jij zit wel heel diep in een rare vage wappie sekte.
Volgens de IDF, die nog zou liegen als je ze vraagt of ze twee oren hebben. En nogmaals: voor mijn part zitten Hitler en Karbonkel te klaverjassen in de kelder, niemand dwingt je een ziekenhuis te bombarderen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:04 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Die arme ziekenhuizen en scholen die totaal geen schuilplaats van de hamas terroristen waren,
Hij noemt 7 oktober niet eens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kun je eens wat korter van stof zijn? Je ontkent de realiteit, daar heb je niet 1000 woorden voor nodig. Je hele epistel is gebaseerd op de premisse dat 7 oktober het startschot was, wat klinkklare bullshit is. Als je dat niet bedoelde, speel je het alsnog klaar om van één der partijen al het leed wat ze toebrengen goed te praten, wat ook klinkklare bullshit is, tenzij je Palestijnen minderwaardig vindt tov Israëli's. Probeer anders eens in 100 woorden duidelijk te maken dat je weldegelijk vindt dat we allemaal mensen zijn, anders ga ik je overdreven lange posts maar negeren.
Het argument is je al lang gegeven, meerdere malen zelfs.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:01 schreef bianconeri het volgende:
En weer geen argumenten.
Omdat die er niet zijn. Behalve de onzin dat Israël alles in 1 dag had moeten platgooien.
Leugenaar. 'De ene na de andere'? Laat maar zien. Daarbovenop: er is ons inderdaad constant ingepeperd dat de cijfers van hamas en diens gezondheidsafdeling (ministerie? maakt niet uit verder) afkomstig zijn. Nu hamas gedecimeerd is en er geen ziekenhuis meer werkt, stijgen de dodenaantallen al enige tijd veel minder hard. Dat is vast toeval. Net zoals het vast toeval is dat Israël zoveel mogelijk journalisten vermoord die in Gaza werkten. Net zoals het vast toeval is dat meerdere onderzoekers onafhankelijk van elkaar al vaker op minimaal 100k+ doden zijn gekomen op basis van schattingen en modellen die eerder bewezen zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is niet verstanding om cijfers van Hamas en hun geallieerden voor waar aan te nemen. Dat deed de NOS ook en het leidde tot de ene rectificatie na de andere.
Hij stelt de zaken voor alsof hamas of de Palestijnen begonnen, om het slachtoffer te kunnen spelen. Ik heb ook zelf al rekening gehouden met de mogelijkheid dat hij niet specifiek op 7 oktober doelt.quote:
Maar ondertussen wel de hamas propaganda als zoete koek slikkenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:08 schreef viagraap het volgende:
[..]
Volgens de IDF, die nog zou liegen als je ze vraagt of ze twee oren hebben. En nogmaals: voor mijn part zitten Hitler en Karbonkel te klaverjassen in de kelder, niemand dwingt je een ziekenhuis te bombarderen.
Welke hamas propaganda? Is de feitelijke werkelijkheid nu ook al propaganda? Jij bent hier degene die iemand ziet beweren dat het echt nodig is een ziekenhuis te bombarderen en dan denkt 'poeh nou dan zal het wel heel erg zijn'quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:14 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel de hamas propaganda als zoete koek slikken![]()
Misschien kan de IDF de volgende keer het netjes vragen of ze willen stoppen met het schieten vanuit de 'ziekenhuizen'. Want het is wel heul zielug dat de IDF terugschiet hoor, al die arme 'dokters'
Het lijkt me verstandig dat de AIVD hem eens goed doorlicht. Het zou me niets verbazen als deze gek door Rusland wordt aangestuurd om hier de boel op te ruien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:07 schreef Aether het volgende:
Nee, dat argument is nooit gegeven en dat jij dat ook niet kan zegt genoeg.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het argument is je al lang gegeven, meerdere malen zelfs.
Dat jouw brein een argument wat niet in je straatje past afblokt doet daar niets aan af.
En nee, ik ga niet keer op keer dat argument benoemen naar iemand dat het toch niet kan onthouden.
Je zoekt het maar terug. Of niet en je blijft geloven in genocide sprookje, op een optie.
Meer dan genoeg wat al naar buiten gekomen is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het is niet verstanding om cijfers van Hamas en hun geallieerden voor waar aan te nemen. Dat deed de NOS ook en het leidde tot de ene rectificatie na de andere.
Ik een moslim? Laat mij niet lachen.quote:
Je kinderachtige manier van reageren zegt al genoeg over in wat voor rare hoeken mensen zich moeten bewegen om Israël nog te steunen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En schoolvoorbeeld nummer 2 komt zich melden, als ze net zo achterlijk zijn als jij daar moeten ze niet miepen, dan is israel nog veels te mild.
Dat die ziekenhuizen broeitnesten van terroristen waren. Of zijn die tunnels onder Al-Shifa daar door de kaboutertjes gegraven?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Welke hamas propaganda? Is de feitelijke werkelijkheid nu ook al propaganda? Jij bent hier degene die iemand ziet beweren dat het echt nodig is een ziekenhuis te bombarderen en dan denkt 'poeh nou dan zal het wel heel erg zijn'Ben je altijd zo goedgelovig?
En zoals altijd door de Israël groep op FOK!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Hathor het volgende:
Dit topic is wel gierend uit de bocht aan het vliegen, goeiedag zeg.
Deze docent snapt inderdaad niet dat 'nooit meer geldt voor iedereen' letterlijk genomen moet worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het lijkt me verstandig dat de AIVD hem eens goed doorlicht. Het zou me niets verbazen als deze gek door Rusland wordt aangestuurd om hier de boel op te ruien.
Goeie IDF leugensquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Dat die ziekenhuizen broeitnesten van terroristen waren. Of zijn die tunnels onder Al-Shifa daar door de kaboutertjes gegraven?
Wat kan mij die israeli nou rotten? Ik heb het over rellend, Hamasverheerlijkend, paleisvernielend tuig HIER, mensen als jij en bianco.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus jij vindt het verwerpelijk als mensen een slachting vieren, tenzij Israëli's dit doen?
Ik steun niemand, ik heb alleen een hekel gekregen aan alles palestina, en ja, voornamelijk door mensen als jij hier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kinderachtige manier van reageren zegt al genoeg over in wat voor rare hoeken mensen zich moeten bewegen om Israël nog te steunen.
Hamas loopt rond te bazuinen dat ze tunnels onder die ziekenhuizen hebben? Lijkt me onverstandig. Weet je wel wat de woorden die je gebruikt betekenen, want daar lijkt het nu niet op. En nee ik vier 7 oktober niet, als je zo tering simpel bent dat dat je conclusie is moet je misschien maar geen mening hebben over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Dat die ziekenhuizen broeitnesten van terroristen waren. Of zijn die tunnels onder Al-Shifa daar door de kaboutertjes gegraven?
Maar goed, zet je feestmuts maar weer op en ga 7 oktober vieren
Dus je geeft pas om mensen als ze iemand anders doden? Waarom ben je dan niet blij met 7 oktober?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat kan mij die israeli nou rotten? Ik heb het over rellend, Hamasverheerlijkend, paleisvernielend tuig HIER, mensen als jij en bianco.
Door jullie is mijn standpunt nog veel meer richting israel gegaan, goed gewerkt jongens!
Niemand, maar dan ook niemand hier, steunt Hamas.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat kan mij die israeli nou rotten? Ik heb het over rellend, Hamasverheerlijkend, paleisvernielend tuig HIER, mensen als jij en bianco.
Door jullie is mijn standpunt nog veel meer richting israel gegaan, goed gewerkt jongens!
Wat hebben joden er nou mee te maken?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Allemaal Jodenleugens!
https://www.nytimes.com/2(...)hospital-tunnel.html
Dit klonk vast beter in je hoofd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:33 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus je geeft pas om mensen als ze iemand anders doden? Waarom ben je dan niet blij met 7 oktober?
Dus er hoeft maar een klein beetje doorgevraagd te worden en je trekt je keutel alweer in? Goh, net of je maar wat roept en geen idee hebt wat je nou eigenlijk roept.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit klonk vast beter in je hoofd.
Ik haat mensen die hier in het westen menen alles te kunnen doen waar ze zin in hebben omdat er ergens een of ander kutconflict speelt.
Prima. Speciaal voor jou dan: wil je even aangeven waaruit blijkt dat het de intentie is van Israël om het Palestijnse volk te doden? Ik heb het woord waar het om draait bij een genocide even voor je onderstreept.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:26 schreef bianconeri het volgende:
Nee, dat argument is nooit gegeven en dat jij dat ook niet kan zegt genoeg.
Volgens alle feiten is het genocide.
Dat jij, om wat voor rare reden dan ook, dit blijft negeren en kop in zand stopt doet niets af aan feiten.
Dus je bent te lui om een minuutje te googlelen? De regering is al vele malen zeer duidelijk geweest over hun intenties. Waarom heb je zo'n sterke mening over dingen waarvan je overduidelijk niet genoeg op de hoogte bent?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Prima. Speciaal voor jou dan: wil je even aangeven waaruit blijkt dat het de intentie is van Israël om het Palestijnse volk te doden? Ik heb het woord waar het om draait bij een genocide even voor je onderstreept.
En nee, het feit dat ze bombarderen op plekken waar ook burgerdoden kunnen vallen heeft niks met die intentie te maken. Dan hoef je die dooddoener in ieder geval niet te gebruiken.
Het is namelijk precies dit woord, intentie, dat ervoor zorgt dat het juridisch niet als een genocide bestempeld gaat worden.
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:50 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dus je bent te lui om een minuutje te googlelen? De regering is al vele malen zeer duidelijk geweest over hun intenties. Waarom heb je zo'n sterke mening over dingen waarvan je overduidelijk niet genoeg op de hoogte bent?
Whose cares?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
250.000 mensen aanwezig en twee dubieuze spandoeken gezien.
Wat was de verhouding bij Elsfest ook alweer?
We weten dat de usuals niet bijzonder veel waarde hechten aan nuance inderdaadquote:
Het is gewoon off topic.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We weten dat de usuals niet bijzonder veel waarde hechten aan nuance inderdaad
Grote verschil vind ik wel dat bij die Elsrechts gekkies het ook allemaal rechtse gekkies waren, bij de rode lijn is het extreem links, islamisten en andere hamasaanhangers aangevuld met goedbedoelende maar wel wat naïeve mensen, van die eerste 3 moet je afstand nemen als je het echt goed bedoelt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
250.000 mensen aanwezig en twee dubieuze spandoeken gezien.
Wat was de verhouding bij Elsfest ook alweer?
Het is helemaal niet off-topic. Het verschil is heel relevant. Afgelopen weekend waren er nog nooit zoveel demonstranten en nog steeds wordt er koortsachtig geprobeerd te framen alsof de meerderheid extremistisch is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het is gewoon off topic.
What about... Is altijd zwak.
En dit krijg je als ze hun zin niet krijgen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is helemaal niet off-topic. Het verschil is heel relevant. Afgelopen weekend waren er nog nooit zoveel demonstranten en nog steeds wordt er koortsachtig geprobeerd te framen alsof de meerderheid extremistisch is.
Als je dit doet bij de PVV-achterban staat iedereen op zijn achterste poten
Een radicale beweging inderdaad. Maar fijn dat je mijn punt bevestigdquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En dit krijg je als ze hun zin niet krijgen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rgemeester~a9ed989a/
Zie je de logische inconsistentie van je post nou echt niet?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grote verschil vind ik wel dat bij die Elsrechts gekkies het ook allemaal rechtse gekkies waren, bij de rode lijn is het extreem links, islamisten en andere hamasaanhangers aangevuld met goedbedoelende maar wel wat naïeve mensen, van die eerste 3 moet je afstand nemen als je het echt goed bedoelt.
Als met die rode lijn meuk de politie had gemeld dat ze moeten stoppen dan waren daar ook heel wat stoppen doorgeslagen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een radicale beweging inderdaad. Maar fijn dat je mijn punt bevestigd
Die lach.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Aether het volgende:
Studenten bezetten laboratorium Radboud Universiteit, eisen dat alle banden met Israël verbroken worden
https://www.geenstijl.nl/5186088/radboud-bezetting
[ x ]
Ja nogmaals, je bevestigt alleen maar meer mijn puntquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als met die rode lijn meuk de politie had gemeld dat ze moeten stoppen dan waren daar ook heel wat stoppen doorgeslagen.
Er zijn al zoveel protesten uit de hand gelopen omdat ze tegen gehouden werden. En dat waren niet altijd hele kleine groepen. En daar zijn ook agenten gewond geraakt.
Je hebt overal gekken tussen lopen.
Welk punt?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja nogmaals, je bevestigd alleen maar meer mijn punt
Klopt. Net als dit soort leugenachtige beweringen de wereld uitgooienquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Alleen al meelopen met een groep waarvan een grote meerderheid de terroristen hamas steunt is al te idioot voor woorden.
Wordt iemand hier verscheept naar een nader werelddeel om daar te vechten? Nee, dus niet te vergelijken. Wat wel een vergelijking hier verdient, is dat dit weer een proxy-oorlog is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:05 schreef Nexum het volgende:
Mensen die tegen de Vietnamoorlog waren werden ook neergezet als dwazen.
Ah daar hebben we het je liegt antwoord weer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Net als dit soort leugenachtige beweringen de wereld uitgooien
Geef maar een bron dat de grote meerderheid van 250 duizend demonstranten Hamas steunt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ah daar hebben we het je liegt antwoord weer.
Als Hamas word je toch ook niet vrolijk van zulke minkukels aan je zijde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Aether het volgende:
Studenten bezetten laboratorium Radboud Universiteit, eisen dat alle banden met Israël verbroken worden
https://www.geenstijl.nl/5186088/radboud-bezetting
[ x ]
Dat is een kwestie van opletten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef maar een bron dat de grote meerderheid van 250 duizend demonstranten Hamas steunt.
Nee klopt. Feiten zijn niet heel belangrijk inderdaadquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van opletten.
Je ziet het of je ziet het niet, jij ziet het niet blijkbaar.
Helemaal prima ik ga geen welles nietes spelletje spelen.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee klopt. Feiten zijn niet heel belangrijk inderdaad
Integendeel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:19 schreef damsco het volgende:
[..]
Als Hamas word je toch ook niet vrolijk van zulke minkukels aan je zijde.
Ze zijn wel aan de winnende hand in Nederland.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:49 schreef HeatWave het volgende:
Mooi om te zien dat alles wat ik zeg over pro pallie tuig echt meteen bevestigd wordt hier.
Bedankt allen.
Ik kan er eerder om janken dat dit soort idioten maar dagelijks hun diarree op internet kunnen verspreiden. En bij een hoop is het ook niet eens doelbewust zoals bij haar. Dat is nog wel het ergste, gewoon totaal geen idee hebben wat je zelf of een ander zegt.quote:
Het is sowieso om te janken maar ik kan er beter maar om lachen , al die onderbuikpraatquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kan er eerder om janken dat dit soort idioten maar dagelijks hun diarree op internet kunnen verspreiden. En bij een hoop is het ook niet eens doelbewust zoals bij haar. Dat is nog wel het ergste, gewoon totaal geen idee hebben wat je zelf of een ander zegt.
wat bedoel je? Ich habe es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef maar een bron dat de grote meerderheid van 250 duizend demonstranten Hamas steunt.
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs wat er voor zorgt dat je niet zomaar alles ongefundeerd kan lopen blaten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat bedoel je? Ich habe es nicht gewusst.
Nou poeh poeh het is watquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
De groepering Palestine Action is in het VK al verboden en op de terreurlijst gezet. Waarom is dat hier niet gebeurt?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:03 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Neuj daar heb je niet zo heel veel mee idd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee klopt. Feiten zijn niet heel belangrijk inderdaad
Ja stel je voor dat mensen voor hun demonstratierecht op zouden komen! Echt probeer op z'n minst je best te doen als je dit soort dingen wilt gaan vergelijken, je laat nu alleen maar zien dat je er echt geen reet van snapt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als met die rode lijn meuk de politie had gemeld dat ze moeten stoppen dan waren daar ook heel wat stoppen doorgeslagen.
Er zijn al zoveel protesten uit de hand gelopen omdat ze tegen gehouden werden. En dat waren niet altijd hele kleine groepen. En daar zijn ook agenten gewond geraakt.
Je hebt overal gekken tussen lopen.
Dat is wel een ding ja. Er lijken geen grenzen meer te zijn en niets heeft nog consequenties.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Ze zijn wel aan de winnende hand in Nederland.
Kunnen gewoon straffeloos alles blokkeren, vandaliseren, intimideren, en noem maar op.
Dat geeft hen zelfvertrouwen en bravoure.
Dat krijg je met een hele slappe bestuurlijke elite. De beruchte Dutch Courage.
Zo ging dat in de jaren '30 ook. Beetje druk van de Duitsers, en in no time stonden onze kranten vol met nazi-propaganda. Het land werd in 5 dagen overgegeven en Nederlanders werkten zeer gewillig mee met het nieuwe regime.
Als je met deze demonstratie meeloopt steun je hamas. Ongeacht watvoor mooie reden je er voor jezelf voor verzintquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kan er eerder om janken dat dit soort idioten maar dagelijks hun diarree op internet kunnen verspreiden. En bij een hoop is het ook niet eens doelbewust zoals bij haar. Dat is nog wel het ergste, gewoon totaal geen idee hebben wat je zelf of een ander zegt.
Wat is JOUW bron dan? Hoe weet je zo zeker dat al die gestoorde demonstranten niet gewoon Hamas-lovers en Jodenhaters zijn die er eigenlijk met een heel ander doel staan en heel die Palestina zal hun aan hun kont roesten? Waarom ben je er zo van overtuigt dat dat niet het geval is? Omdat je zelf ertussen staan en tegen jezelf liegt over je eigen beweegredenen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:27 schreef Fok-it het volgende:
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs
Ik blaat dat niet, denk ook niet dat de meerderheid van die demonstratie pro Hamas is, maar die lijn is natuurlijk wel dun want Hamas maakt van deze meerderheid goed gebruik/misbruik, het is maar net hoe je dat ziet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een bron, je weet wel, objectief ondersteunend bewijs wat er voor zorgt dat je niet zomaar alles ongefundeerd kan lopen blaten.
Om mij mag het.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
De groepering Palestine Action is in het VK al verboden en op de terreurlijst gezet. Waarom is dat hier niet gebeurt?
Kijk anders nog eens goed om je heen wie er hier de nazi's zijn. Hint: ze stemden om antifa op de lijst met terroristische organisaties te zetten. Maar als jij beter kunt slapen door de realiteit door een 180 graden bril te bekijken, vooral doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Kunnen gewoon straffeloos alles blokkeren, vandaliseren, intimideren, en noem maar op.
Zo ging dat in de jaren '30 ook. Beetje druk van de Duitsers, en in no time stonden onze kranten vol met nazi-propaganda. Het land werd in 5 dagen overgegeven en Nederlanders werkten zeer gewillig mee met het nieuwe regime.
Ja zulke sentimenten lijken in golfbewegingen door onze maatschappij te gaan. Nu mooi verpakt in anti zionisme. Je merkt ook aan alles de woede die in zulke mensen zit, gefrustreerd over hun eigen leven en zoekende naar een zondebok. We staan een beetje aan de vooravond van wat lijkt wereldwijd geaccepteerd antisemitisme.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:23 schreef Homey het volgende:
[..]
De genuanceerde meerderheid zal nooit geïnterviewd worden want die groep is niet interessant voor kijkcijfers. Zoals je wederom laat zien in je reacties. Maargoed, zoals ik al zei, jij hebt totaal geen idee wat je allemaal aan het uitschijten bentquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als je al die reacties op die vele interviews gemist heb dan let je niet echt op.
Ah dus jij hebt van alles gezien maar kunt het niet bewijzen? Goh. Geen wonder dat je IDF gelooft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Neuj daar heb je niet zo heel veel mee idd.
Als je al die reacties op die vele interviews gemist heb dan let je niet echt op.
En nee ik kan je geen cijfers geven omdat interviewers niet bij houden wie wat zegt om fok it een bewijs te leveren omdat ie niet oplet.
Omdat wat verf, hoewel uiteraard vervelend en ongewenst, nog lang geen terreur is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
De groepering Palestine Action is in het VK al verboden en op de terreurlijst gezet. Waarom is dat hier niet gebeurt?
Heb je het nu over de genocide die Israël pleegt?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is wel een ding ja. Er lijken geen grenzen meer te zijn en niets heeft nog consequenties.
Els rechts tokkies, ProPali hebben het recht om te vernielen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:29 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat mensen voor hun demonstratierecht op zouden komen! Echt probeer op z'n minst je best te doen als je dit soort dingen wilt gaan vergelijken, je laat nu alleen maar zien dat je er echt geen reet van snapt.
In het VK gingen ze wel wat verder, daar zijn ze een militair vliegveld opgeslopen en hebben schade aangericht aan wat fighterjets.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat wat verf, hoewel uiteraard vervelend en ongewenst, nog lang geen terreur is?
Daar heb je weer zo iemand die zo fucking dom is dat ie nog steeds denkt dat antizionisme hetzelfde is als antizionisme.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:30 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja zulke sentimenten lijken in golfbewegingen door onze maatschappij te gaan. Nu mooi verpakt in anti zionisme. Je merkt ook aan alles de woede die in zulke mensen zit, gefrustreerd over hun eigen leven en zoekende naar een zondebok. We staan een beetje aan de vooravond van wat lijkt wereldwijd geaccepteerd antisemitisme.
Ja zo werkt het niet. Iemand die iets beweert hoort dat ook te ondersteunen.quote:
Vreemde conclusie trek je hier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Els rechts tokkies, ProPali hebben het recht om te vernielen.
Strooi een ander zand in de ogen aap.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Daar heb je weer zo iemand die zo fucking dom is dat ie nog steeds denkt dat antizionisme hetzelfde is als antizionisme.
Het verzet in Nederland was ook een terroristische organisatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het VK gingen ze wel wat verder, daar zijn ze een militair vliegveld opgeslopen en hebben schade aangericht aan wat fighterjets.
Aangezien jij doorgaans degene bent die te beroerd is om bronnen te delen: ik zie de bronnen waarin de Israëlische regering uitspreekt de vernietiging van het Palestijnse volk tot doel te hebben graag verschijnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:50 schreef viagraap het volgende:
Dus je bent te lui om een minuutje te googlelen? De regering is al vele malen zeer duidelijk geweest over hun intenties. Waarom heb je zo'n sterke mening over dingen waarvan je overduidelijk niet genoeg op de hoogte bent?
Leg anders eens uit waarom je het denkt, kunnen we lachen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef damsco het volgende:
[..]
Strooi een ander zand in de ogen aap.
Er is een oorlog gaande en oorlog is ellendig. Vooral als een van de partijen de eigen bevolking als schild blijft gebruiken terwijl de top in weelde leeft in het buitenland.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Heb je het nu over de genocide die Israël pleegt?
In de ogen van de Duitsers ja, maar wat voor boodschap heb ik daar aan?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:34 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het verzet in Nederland was ook een terroristische organisatie.
Ik ben te beroerd om luie mensen te helpen als ze zo stellig zijn over hun luie mening ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aangezien jij doorgaans degene bent die te beroerd is om bronnen te delen: ik zie de bronnen waarin de Israëlische regering uitspreekt de vernietiging van het Palestijnse volk tot doel te hebben graag verschijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |