abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218946400

Maandag 6 mei: Studenten slaan tentenkamp op uit protest tegen relaties UvA met Israelische instanties.

Bekijk deze YouTube-video

Dinsdag 7 mei: In de daarop volgende nacht wordt het tentenkamp ontruimd door de politie:

In de loop van dag volgt een protestmars naar UvA gebouwen in de binnenstad van Amsterdam, die bezet worden.

Woensdag 8 mei: In de middag worden door de politie de bezette UvA gebouwen ontruimd.
In de omliggende omgeving breken ongeregeldheden uit.

Donderdag 9 mei: Een protestmars vanaf de UvA gebouwen in Amsterdam Oost eindigt met 2 minuten stilte bij het Maagdenhuis aan het Spui.

Vrijdag 10 mei: Tijdens de ingelaste vergadering van de Amsterdamse gemeenteraad wordt buiten door studenten geprotesteerd.

Maandag 13 mei: Na een zgn. Walk Out worden gebouwen van de UvA bij Roeterseiland bezet.
De politie wordt ingezet om de ontruiming in gang te zetten.

SPOILER: Oorspronkelijke OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

twitter

twitter

quote:
Op maandag 6 mei 2024 22:48 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Verdient wel een eigen topic.
twitter

twitter

LIVESTREAM

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:42:45 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946415
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2025 11:32 schreef damsco het volgende:
Uitschot komt weer bij elkaar. Je moet er maar bij willen horen.
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 16:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je het niet van de ander kan winnen met woorden geef je ze maar gewoon een label waarmee het eigenlijk geen mensen meer zijn.
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Enz.

Dit terwijl Israël de aangevallen partij is en de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:43:54 #3
108676 Aether
pi_218946425
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:48:05 #4
497025 Tjoent
pi_218946447
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:48:23 #5
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946451
quote:
19s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:35 schreef Aether het volgende:
'Verzet met alle middelen'
Een standje op het Museumplein verkoopt stickers die gewapend verzet aanmoedigen, of verzet met alle middelen'. En een figuurtje met een Kalashnikov. De verkoper: ,,Het wapen geeft de steun aan het militaire verzet aan. Ja, zoals Hamas doet in feite. Dat valt daar ook onder. Ik ben natuurlijk niet fan van alle daden die Hamas heeft gemaakt natuurlijk.'' Een klant, een man met twee kleine kinderen, voegt toe: ,,Tactisch was het niet slim wat op 7 oktober is gebeurd, maar het is hun goed recht. Het Nederlandse verzet had toch ook het recht om geweld te gebruiken?''

[ afbeelding ]

Verkopers Arafatsjaals doen goede zaken
De keffiyeh's gaan als warme broodjes over de toonbank op het Museumplein. ,,Ik had al een rode maar de zwarte is natuurlijk de echte'', zegt een tevreden klant.

[ afbeelding ]

https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaza/95186496.html
Mja, bizar. En ondanks alle krampachtige pogingen het beeld te wekken dat men tegen Hamas zou zijn, blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen. Dat wisten we natuurlijk wel. Het zegt ook genoeg over het type mens dat hier komt.

Het zijn ofwel moslims, waardoor religieuze tribalisme en antisemitisme de doorslaggevende factor is of het Westerlingen die denken dat de kant van Islamitische terreur en antisemitisme kieze het juiste is. Moreel zijn deze mensen totaal failliet, zoveel mag duidelijk zijn.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:50:15 #6
497025 Tjoent
pi_218946463
Voor de Westerlingen hebben we dit plaatje:

zondag 5 oktober 2025 @ 17:50:26 #7
464060 recursief
pi_218946465
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze mensen zou ik niet graag gezien willen worden. Dan sta je immers aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
[..]
Je weet op mooie wijze te omschrijven wat er gaande is jegens Israëliërs en soms zelfs Joden.

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".

En nee, ik ga hier ook niet over in discussie met je, want tot nu toe zijn dat geen discussies maar alleen steeds opnieuw geuite standpunten die je tot feit verheft.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:52:16 #8
464060 recursief
pi_218946483
De meeste mensen kunnen prima onderscheid maken tussen Nethanyahu + IDF en Israeliers in het algemeen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:52:48 #9
464060 recursief
pi_218946489
Of tussen Hamas en Palestijnen in het algemeen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:53:44 #10
326902 Glazenmaker
pi_218946495
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Ah verplaatsing is dus geen probleem. Dan maar naar Egypte en Jordanië, waar Palestijnen oorspronkelijk vandaan komen. Laat ze thuiskomen. Nederland is niet handig, gezien de veiligheid voor vrouwen hier.
Hebbe gij ooit gehoord van ene Mozes?
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:53:52 #11
359444 Ludachrist
pi_218946496
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:48 schreef HowardRoark het volgende:

blijkt dat dus voor een aanzienlijk deel anders te liggen
Hoe aanzienlijk is dit deel? 20%? 40? 60? 90? Kun je dit ook wat concreter onderbouwen in plaats van met de algemeenheden die in jouw contreien gebruikelijk zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:54:22 #12
326902 Glazenmaker
pi_218946499
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
waarom?
Om PVV'ers boos te maken.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:54:29 #13
108676 Aether
pi_218946501
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 5 oktober 2025 @ 17:57:48 #14
326902 Glazenmaker
pi_218946529
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zie ik vooral steeds meer terug m.b.t. Joden en Israëli's.

En woorden hebben al een tijdje geen zin; dit pro-Palestina volkt roept, marcheert, drumt en overschreeuwt alles wat ze niet zint. Wat labelen betreft, ook daar zijn ze heel bedreven in: iedereen buiten de club is nazi, fascist, ultra-rechts, kolonist en/of islamofoob.

Toch?
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.

Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.

En dan ben je verbaasd dat dat soort gekkies een sterk label krijgen?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:00:32 #15
326902 Glazenmaker
pi_218946553
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

'Nazis'
'Genocideplegers'
'Kindermoordenaars'
'Duivels'
'Oorlogsmisdadigers'

Enz.

Dit terwijl Israël de aangevallen partij is en de Palestijnen de aanstichters van deze oorlog zijn.
Duivels gebruik ik niet zo snel. Ben niet zo van religie.

Zijn mensen die rode kruis hulpverleners executeren dan geen oorlogsmisdadigers?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:04:11 #16
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218946582
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zijn Gate48, Erev Rav, Oy Vey 'Joden zeggen Nee' en Een Ander Joods Geluid, tegenwoordig ook al anti-Joods en pro-terrorisme?
Ze zijn iig van de welbekende westerse 'weg met ons!'-stroming.
Life is what you make it.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:07:01 #17
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946599
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:

[..]
Dit soort nare frames vergiftigen het debat. Er zullen best mensen zijn die dat soort dingen roepen over Israeliers in het algemeen, maar het overgrote deel vraagt vooral aandacht voor het lijden van de burgervolking in Gaza en de vermeende oorlogsmisdaden door het IDF en Nethanyahu. Dus niet gegeneraliseerd "jegens Israeliers en soms zelfs Joden".
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?

Het enige voordeel van al deze marsen is dat we voorlopig geen aanslagen hoeven te verwachten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:08:59 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946613
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
De meeste mensen kunnen prima onderscheid maken tussen Nethanyahu + IDF en Israeliers in het algemeen.
Helaas is het tegendeel gebleken. Op talloze plekken in het Westen en Europa zijn Israëliërs en Joodse instellingen aangevallen of hebben met haat, intimidatie, vandalisme of geweld te maken gehad.
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:50 schreef recursief het volgende:

[..]

En nee, ik ga hier ook niet over in discussie met je, want tot nu toe zijn dat geen discussies maar alleen steeds opnieuw geuite standpunten die je tot feit verheft.
De burgerbevolking in de Gazastrook stond euforisch juichend in de straten toen de de aanslagen van 7 oktober 2023 werden gepleegd en ook is een merendeel nog altijd tegen het neerleggen van de wapens door Hamas.

Zijn dit nu serieus de mensen waar je als Westerling voor in de bres wilt springen? Vooral ook wetende dat er geen haan kraait naar de slachtoffers in andere oorlogen. Dat maakt de claim dat dit komt door het lijden van burgers ook een slecht argument.

Als dit namelijk echt zo was, dan zouden we bij andere oorlogen eenzelfde mate van verontwaardiging en woede zien onder de bevolking. Die is dan echter totaal afwezig. Dat laat zien dat het niet om het lijden van burgers gaat, maar om Israël.

De reden waarom deze mensen de straat op trekken is vanwege een diepe aversie en haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Wat zeker bij moslims vanuit de al eerder benoemde religieuze overtuigingen de belangrijkste reden is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:09:20 #19
359444 Ludachrist
pi_218946615
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:11:49 #20
359444 Ludachrist
pi_218946634
Immers, we zien ook gewoon de verwijten dat je alle Joden dood wilt hebben als je kritiek durft te hebben op de aanpak van Israel, dus dan kan deze ook wel.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:11:57 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946635
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:09 schreef Ludachrist het volgende:
We kunnen ook wel concluderen dat iedereen die pro-Israel is dat alleen maar is omdat ze moslims zien als minderwaardige wezens die het liefst allemaal stuk voor stuk doodgeschoten moeten worden.
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:12:39 #22
359444 Ludachrist
pi_218946641
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël bestaat voor pakweg 30% uit moslims. Sommigen dienen zelfs in het leger en door het hele land heen zijn moskeeën te vinden. Kortom, dit is echt een ontzettend slecht argument.
Welnee. Jij kan prima ook de moslims in Israel dood willen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:14:32 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946657
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:
Immers, we zien ook gewoon de verwijten dat je alle Joden dood wilt hebben als je kritiek durft te hebben op de aanpak van Israel, dus dan kan deze ook wel.
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.

Niet voor niets wordt de term 'zionisme' (betekenis: het streven voor (het behoud van) een Joods land) zo geproblematiseerd. Net iets te veel mensen vinden namelijk dat er geen Joods land zou mogen bestaan en zien liever het zoveelste Arabische en Islamitische land ervoor in de plaats komen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:04 #24
359444 Ludachrist
pi_218946661
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mensen zien vooral een selectieve verontwaardiging en een obsessieve haat jegens het enige Joodse land ter wereld. Die selectieve woede en hysterie zijn op een gegeven moment moeilijk anders meer te verklaren dan een haat jegens het land en waarschijnlijk ook het Joodse karakter van het land.

Niet voor niets wordt de term 'zionisme' (betekenis: het streven voor (het behoud van) een Joods land) zo geproblematiseerd. Net iets te veel mensen vinden namelijk dat er geen Joods land zou mogen bestaan en zien liever het zoveelste Arabische en Islamitische land ervoor in de plaats komen.
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:49 #25
326902 Glazenmaker
pi_218946668
Toch wel grappig hoe 250.000 enge "jodenhaters" bijeen kunnen komen zonder pogrom of heil snormans te roepen en een paar honderd PVV'ers niet.

Net alsof het wereldbeeld van een aantal users hier niet klopt.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:54 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946669
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Lang verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
Integendeel, jouw gelijk wordt nergens bevestigd. Je bent aan het bazelen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:15:58 #27
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946670
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef recursief het volgende:
Of tussen Hamas en Palestijnen in het algemeen.
Inderdaad, ben zelf zeker blij dat Hamas van die mooie uniformen heeft met hun naam erop. En dat ze zo duidelijk andere doelstellingen hebben dan de mensen in A'dam vandaag.

Stel je eens voor dat dit niet het geval was. Wat een sukkeltjes ook dat Hamas, die aanslagen heeft ze heel wat vijanden gebracht hier in het Westen.

(te subtiel?)
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:17:26 #28
326902 Glazenmaker
pi_218946678
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemt :')
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:03 #29
464060 recursief
pi_218946679
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je hebt hier zelfs een subforum aan polderboys die iedereen een zionist en GeNoCiDe liefhebber noemen die niet aan de kant van Palestina staat. Hoe denk je dat dit onder moslims ligt specifiek naar Joden toe?

Het enige voordeel van al deze marsen is dat we voorlopig geen aanslagen hoeven te verwachten.
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.

Je zult altijd radicaaltjes vinden die er anders over denken, maar de meesten vinden dat Israel het volste recht heeft zich tegen het terrorisme van Hamas te verdedigen, maar dat het geweld waarmee ze dat nu in Gaza doen excessief en buiten elke proportie is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:09 #30
359444 Ludachrist
pi_218946680
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kort verhaal om mijn gelijk te bevestigen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:18:52 #31
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946685
quote:
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:24:26 #32
359444 Ludachrist
pi_218946736
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat zou dan wel weer een verklaring zijn voor al het geweld richting moslims in Nederland. Al die moslims die extra beveiliging nodig hebben en de vrouwen in hoofddoekjes die verkracht worden en zo.
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.

Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:27:56 #33
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946772
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij durft weer eens het afschieten van Rode Kruis hulpverleners niet af te keuren terwijl je anderen moreel de maat neemt :')
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.

Zie bijvoorbeeld:
quote:
Irak:

Tussen 2003 en september 2007 zijn al 94 hulpverleners omgekomen in Irak, staat te lezen op de site van de NCCI. “Het gaat enkel om gevallen die ons werden gemeld. Het cijfer kan hoger liggen, vooral als het op personeel van lokale ngo’s aankomt.”

Bron
quote:
Jemen:

In Jemen zijn twee medewerkers van het Internationale Rode Kruis tijdens hun werk om het leven gekomen. De broers, die zelf uit Jemen komen, werden doodgeschoten toen ze gewonden evacueerden in de havenstad Aden.

Bron
quote:
Syrië:

In Syrië kwamen eerder 54 hulpverleners van de Syrische Rode Halve maan om het leven tijdens het verlenen van hulp. In september werd er een hulpkonvooi gebombardeerd. Ook meerdere ziekenhuizen zijn afgelopen maanden geraakt.

Bron
quote:
Afghanistan:

Volgens de Hulpverleners Veiligheidsdatabase zijn er dit jaar 73 verleners van humanitaire hulp omgekomen, ontvoerd of gewond geraakt in Afghanistan. Dat is het hoogste aantal sinds de oprichting van de database in 1997. Zeker 36 hulpverleners zijn gedood, lieten de VN weten.

Bron
quote:
Soedan:

Bij het conflict in Soedan zijn drie medewerkers van het VN-Wereldvoedselprogramma (WFP) om het leven gekomen. Dat heeft Volker Perthes, de speciale VN-gezant in het Afrikaanse land, zondag meegedeeld. De drie hulpverleners werden zaterdag gedood tijdens hun werk in de staat Noord-Darfoer, vlak bij de grens met Tsjaad.

Bron

In Zuid-Soedan zijn sinds het begin van de burgeroorlog in 2013 al meer dan honderd hulpverleners gedood. Dat meldden de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en de Vredes- en Veiligheidsraad van de Afrikaanse Unie (AUPSC) donderdag. Het Oost-Afrikaanse land is een van de gevaarlijkste ter wereld voor humanitaire medewerkers.

Bron
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?

En dat geldt voor wel meer mensen. Ook hier zien we weer een rare selectieve hysterie en verontwaardiging, waarbij alleen als Israël iets doet, dán pas is het hartstikke erg en moeten we ons er allemaal over uitspreken.

Dit laat zien dat Israël simpelweg voor een andere standaard worden gehouden dan andere partijen en landen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:29:09 #34
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946783
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Doe nou niet of iedereen die zich zorgen maakt over het excessieve geweld van Israel in de Gazastrook antisemiet is. Dat is wat ik zeg.

Je zult altijd radicaaltjes vinden die er anders over denken, maar de meesten vinden dat Israel het volste recht heeft zich tegen het terrorisme van Hamas te verdedigen, maar dat het geweld waarmee ze dat nu in Gaza doen excessief en buiten elke proportie is.
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).

Joden en moslims hoef ik je niet uit te leggen, dus dat radicaaltjes is daarmee al qua aantal weg. Je zou dan wel weer een punt maken door alleen te verwijzen naar het Fok! forum. En van moslims kun je het ergens nog wel begrijpen vanwege de geschiedenis (net als dat wij met de Duitsers hebben), maar waarom al die kaaskoppen de straat op gaan is mij een aardig mysterie. Los van hoe ik in een situatie sta, tenzij het mijn familie betreft, zul je mij nooit op zo'n demonstratie zien.

En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @AIVD wel goed aan het opletten is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:29:27 #35
251427 Opnaarutrecht
pi_218946787
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het enige wat ik in deze topics heb gezegd is dat genocide moet stoppen, oorlogsmisdrijven bestraft moeten worden van beide partijen en Palestijnen gelijke rechten moeten krijgen.

Ik ben vervolgens uitgemaakt voor moslim, terreursupporter, Hamasser, anti-westerse infiltrant, jodenhater enz enz.

Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:30:31 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218946799
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Kostelijk! Je maakt hier een mooie omdraaiing van de feiten om mij een retorische hak te zetten! We weten immers allemaal dat het Joden zijn die beveiligd moeten worden en moslims, of in ieder geval immigranten, die hier voor de ellende zoeken.

Die overlast is inderdaad een van de redenen dat men in rechtse contreien moslims graag dood wil.
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger, dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge.

Waarom spring jij voor zulke mensen in de bres?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:37:33 #37
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218946843
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:44:24 #38
464060 recursief
pi_218946891
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tussen deze 2 uitspraken zit natuurlijk enorm veel. Maar uiteraard begrijp ik dat je me de eerste uitspraak in de mond wil leggen (en Nazi vergelijkingen zijn dan ergens wel grappig, aangezien ik Duits ben? LOL).
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.

quote:
Joden en moslims hoef ik je niet uit te leggen, dus dat radicaaltjes is daarmee al qua aantal weg. Je zou dan wel weer een punt maken door alleen te verwijzen naar het Fok! forum. En van moslims kun je het ergens nog wel begrijpen vanwege de geschiedenis (net als dat wij met de Duitsers hebben), maar waarom al die kaaskoppen de straat op gaan is mij een aardig mysterie. Los van hoe ik in een situatie sta, tenzij het mijn familie betreft, zul je mij nooit op zo'n demonstratie zien.
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?

quote:
En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
Wat bedoel je hier mee?
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:47:27 #39
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218946913
quote:
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:54:51 #40
494611 core2duo
pi_218946965
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Het probleem dat ik met de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger heb, is de enorme hypocrisie en onwetendheid gecombineerd met een moreel superioriteitsgevoel. Het feit dat iedereen en zijn moeder zonder enig benul lult over een genocide is het veelzeggendst. Als er niet zo veel gekkies als Chadi en dergelijke zouden zijn, zou ik op Fok! veel meer ageren tegen de regering Netanyahu, omdat daar gevaarlijke lieden inzitten en de rechtstaat in gevaar is.
Dat is dus precies het beeld dat ik ook over (een deel van) deze groep heb. Dat ze de waarheid lijken te claimen en hun mening ook aan anderen opdringen. Van enkele politici heb ik het beeld dat ze de nieuwe messias proberen te zijn (denk aan de blouse met de Palestijnse vlag). Een deel van activisten heeft ook culturele zelfhaat: zij vinden dat het Westen zich schuldig heeft gemaakt aan alles wat los en vast zit en dat wij daar nu een prijs voor moeten betalen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  zondag 5 oktober 2025 @ 18:55:41 #41
1234 HiZ
Hiz
pi_218946981
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:25:47 #42
359444 Ludachrist
pi_218947204
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand wil moslims 'dood'. Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken.

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger, dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge.

Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:26:18 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947207
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:44 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee, dat was niet om jou iets in de mond te leggen, maar een verduidelijking van mijn reactie op de post van HowardRoark waar ik in eerste instantie op reageerde.
[..]
Prima, van mij hoef je je daar niet te vertonen. Maar wellicht is het je opgevallen dat er vandaag ook een aantal Joodse organisaties meeliepen?
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Je bedoelt organisaties zoals Erev Rav? Dat zijn de absolute fringes van het progressieve Jodendom, zij zijn per definitie tegen het bestaan van Israël en daarom vormt men binnen de Joodse gemeenschappen een grote uitzondering.

Zo zijn er ook imams die Israël steunen, zoals bijvoorbeeld de bekende Franse imam Hassen Chalghoumi, maar dit is alles behalve emblematisch voor de rest van het sentiment binnen de Islamitische gemeenschappen.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:27:44 #44
359444 Ludachrist
pi_218947221
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:47 schreef damsco het volgende:

[..]
Ah leuk, het bekende riedeltje weer vanuit de bekende hoek. Nu nog even de ander voor facist uitmaken en dan hebben we de bingokaart weer vol.
Waarvan akte.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:27:58 #45
359444 Ludachrist
pi_218947223
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ergens dan wel grappig dat links de moslims wilt beschermen tegen rechts. Denk dat je je als PVV stemmer er bijna door achtergesteld zou voelen.
Goed verhaal.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:29:45 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947235
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Onjuist. We weten dat een aanzienlijk deel van de usual suspects uit deze contreien het uitroeien van moslims toejuicht. De echte vraag is dus eigenlijk: waarom verdedig jij zulke mensen?
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand wil moslims 'dood' (feit). Wel willen mensen de onophoudelijke influx van migranten uit Islamitische landen stoppen (feit) omdat een te groot deel van deze mensen slecht integreren en de Westerse samenlevingen aantoonbaar onveilig maken (feit).

Bovendien maakt men ook het leven van Joden aantoonbaar onveiliger (feit), dat zagen we bijvoorbeeld vorig jaar in Amsterdam bij het antisemitische geweld tegen Joodse Israëliërs (alle daders waren moslimjongeren) (feit) en recent nog in het VK waar een radicale moslim een aanslag pleegde op een synagoge (feit).

En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...

Tevens staat de vraag nog open waarom jij voor moslims in de bres springt. Als we iets hebben gezien is dat moslims in dit conflict, zowel direct als indirect, voornamelijk een rol van dader hebben. Waarom probeer je dat om te draaien en van daders slachtoffers te maken?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:34:00 #47
359444 Ludachrist
pi_218947259
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, eigenlijk alles wat daar in mijn post staat is een feit:
[..]
En vervolgens besluit je dan jouw vorige leugen maar weer eens te herhalen: niemand pleit voor het uitroeien van moslims. En als jij denkt van wel, kom maar met de voorbeelden ...

Tevens staat de vraag nog open waarom jij voor moslims in de bres springt. Als we iets hebben gezien is dat moslims in dit conflict, zowel direct als indirect, voornamelijk een rol van dader hebben. Waarom probeer je dat om te draaien en van daders slachtoffers te maken?
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:36:52 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218947275
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, ik snap dat je je nu verschuilt achter het narratief dat gebruikelijk is in de bekende hoek. Deze frames kennen we wel, en niet geheel ontoevallig worden deze altijd gebezigd door dezelfde types mensen die jij nu loopt te verdedigen, waarmee jij ook deze contreien onderschrijft natuurlijk. De echte kwestie is dus waarom je dat eigenlijk doet?
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.
  zondag 5 oktober 2025 @ 19:44:33 #49
359444 Ludachrist
pi_218947302
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, geen frames, maar feiten. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, daar kom je verder mee dan wat gebazel over hoe zielig moslims wel niet zouden zijn. En een tegenvraag stellen vormt geen antwoord op een vraag.
En uiteraard zien we ook weer de emotionele reflex op het moment dat iemand een volwassen, in de objectieve realiteit gegrond weerwoord laat horen tegen het geldende narratief.

Probeer er een beetje realistisch naar te kijken Howard, zonder direct te vervallen in dit hysterische gekrijs.
  zondag 5 oktober 2025 @ 20:10:16 #50
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218947481
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Goed verhaal.
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:06:02 #51
464060 recursief
pi_218948290
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 20:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zou me als conversatieve stemmer wel wat achtergesteld voelen hoor.
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?

quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

En we kunnen er allemaal om lachen, maar ik hoop echt dat @:Aivd wel goed aan het opletten is.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:28:15 #52
326902 Glazenmaker
pi_218948423
quote:
14s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb dit allang een breed afgekeurd en erkent dat Israël daar een grote fout heeft gemaakt. Wat echter bijzonder is om te zien dat jij dit maar blijft uitlichten. We horen je in andere oorlogen nooit over doodgeschoten of omgekomen hulpverleners.

Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Vertel nu eens, hoe komt het dat je er maar niet over uit raakt gepraat als Israël een fout maakt waarbij hulpverleners om het leven komen en je simpelweg de schouders ophaalt als dit elders in oorlogen gebeurt?

En dat geldt voor wel meer mensen. Ook hier zien we weer een rare selectieve hysterie en verontwaardiging, waarbij alleen als Israël iets doet, dán pas is het hartstikke erg en moeten we ons er allemaal over uitspreken.

Dit laat zien dat Israël simpelweg voor een andere standaard worden gehouden dan andere partijen en landen.
Als je het allemaal echt zo erg vindt, waarom was je dan net boos over het label oorlogsmisdadigers? Je "foutje" is trouwens een konvooi met zwaailichten beschieten en daarna nog van dichtbij de overlevenden afknallen. De enige reden dat we het weten is omdat later een mobieltje is teruggevonden, de helden die het deden lopen nog vrij.

Ik stel trouwens vast dat je de IDF weer moet vergelijken met islamitische terroristen. De reden dat ik die niet eindeloos blijf herhalen, is omdat die weinig fans op dit topic hebben. Iets wat je ook
al tot in den treuren is uitgelegd.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:30:27 #53
326902 Glazenmaker
pi_218948435
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Je bent een weinig sterk persoon als je je mening laat afhangen van anderen. Je staat nu trouwens aan de kant van mensen zoals Howard die keer op keer oorlogsmisdrijven verkleinen. Hierboven nog: oeps foutje! Is hij nou echt minder gek dan Chadi?
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:30:45 #54
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218948437
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Wil je nog vertellen wat je hiermee bedoelde?
[..]

Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.

De Europese branch is net wat te narcistisch om het aan zich voorbij te laten gaan.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:31:55 #55
326902 Glazenmaker
pi_218948445
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 18:55 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je begint al met de leugen dat er een genocide plaatsvindt.
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:34:49 #56
464060 recursief
pi_218948471
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik durf wel te zeggen dat er (echte) extremisten hebben meegelopen in die demonstratie. Durf er zelfs wel geld op te zetten dat een familielid van me erbij zal zijn geweest.

De Europese branch is net wat te narcistisch om het aan zich voorbij te laten gaan.
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:38:43 #57
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218948494
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Ah duidelijk. Het ging hopelijk niet over de users die in dit topic posten..
Misschien van die typetjes die in je gezicht gaan schreeuwen, maar verder gewoon echte marionetten.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:40:23 #58
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218948503
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de "gematigde" leden van een kabinet roepen dat Palestijnen beesten zijn die geen water of voedsel gaan krijgen, dan is er op zijn minst een klein risico op.
Quotes van?

Dat is nl wel echt belachelijk
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:44:09 #59
326902 Glazenmaker
pi_218948514
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Quotes van?

Dat is nl wel echt belachelijk
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
  zondag 5 oktober 2025 @ 22:57:31 #60
464060 recursief
pi_218948577
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 22:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De voormalig minister van Defensie die werd gezien als gematigd. Er was daarom ophef over zijn ontslag.
Smotrich heeft gezegd dat het moreel juist is om 2 miljoen Gazanen te laten verhongeren om de gijzelaars terug te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')