Ja solidariteit vindt jij nu net niet prijzenswaardig. Typisch.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:52 schreef AgLarrr het volgende:
Zonder leitkultur is bijvoorbeeld ook de door jouw zo geprezen solidariteit onmogelijk
Een leitkultur hoeft niet persé die van "je moet een gezin hebben" - daarmee slaan sommige users hier bewust het hele fenomeen plat omdat het niet in hun eigen evangelie past. Dat neemt niet weg dat ze zelf ook een opvatting hebben over wat leitkultur moet zijn, dus de kilo's boter voor op het hoofd zijn niet aan te slepen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:56 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De gulden middenweg kan eventueel ook.
Die typische traditionele mal zoals hierboven ergens beschreven, daar pas ik niet helemaal in ('trouwen' en 'een gezinnetje' vallen sowieso al weg). Compleet langs elkaar heen leven hoeft tegelijkertijd ook weer niet.
Dat blijft ook een hardnekkige fantasie. Het gros van de 'stroom' blijft lekker in eigen land of in de regio. Landen als Polen en Hongarije zijn nooit populaire bestemmingen geweest voor vluchtelingen. Heeft weinig te maken met actief beleid, maar meer met het welvaartsniveau en de bijbehorende kansen die dat zou bieden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alleen die andere landen willen niet meewerken. Landen als Polen en Hongarije zeggen gewoon hardop “wij willen geen multiculturele samenleving”, wat zoveel betekent als “wij willen hier geen islam”. Doen ze ook niet geheimzinnig over.
En tot die tijd komt de hele stroom naar het westen omdat hier nu eenmaal de pot met geld staat.
Gelukszoekers dus.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat blijft ook een hardnekkige fantasie. Het gros van de 'stroom' blijft lekker in eigen land of in de regio. Landen als Polen en Hongarije zijn nooit populaire bestemmingen geweest voor vluchtelingen. Heeft weinig te maken met actief beleid, maar meer met het welvaartsniveau en de bijbehorende kansen die dat zou bieden.
Kap dan eens met al die speciale aandacht voor die debiele letterbak - die doet in de verste verte geen recht aan de veelkleurigheid van de menselijke natuur en marginaliseert deze. Laten het gewoon over mensen hebben; want dat zijn we allemaal. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Niets menselijks is ons vreemd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:03 schreef Klopkoek het volgende:
Wat je nodig hebt is meer universalisme en minder particularisme.
Jij hoort dat niet als het op school gebeurt. En het is geen 'vinden' en 'lastig vallen', die kinderen met twee moeders of twee vaders moeten ook welkom zijn op de school. Waarom zou je die kinderen 'lastig vallen' met het feit dat hun situatie gek is, dat ze er niet mogen zijn? Want dat is wat jij voor stelt, dat je alleen het gangbare vader+moeder mag aanleren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar val mijn kinderen hier niet mee lastig. En zodra ik hoor dat ze homo’s uitschelden neem ik wel gepaste maatregelen.
Je kan van alles opschrijven. Ben je wel eens in Oost-Europa geweest? Ik wel. Tientallen keren. Er bestaat daar geen multiculturele samenleving. Geen moskeeën, geen hoofddoekjes, zeer weinig tot geen “mensen van kleur”, niets. Zoek eens op hoeveel asielaanvragen deze landen in een jaar krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kent het nieuwe migratie- en asielpact, wat het kabinet Schoof weigerde voor te bereiden trouwens (we lopen het meest achter van alle Europese landen), dus helemaal niet.
Nogmaals, je kent het dus niet. Ga je eens inlezen, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan van alles opschrijven. Ben je wel eens in Oost-Europa geweest? Ik wel. Tientallen keren. Er bestaat daar geen multiculturele samenleving. Geen moskeeën, geen hoofddoekjes, zeer weinig tot geen “mensen van kleur”, niets. Zoek eens op hoeveel asielaanvragen deze landen in een jaar krijgen.
En die landen werken dat actief tegen. En daar is brede steun voor onder de bevolking. Dat kan je xenofoob en racistisch noemen maar het is wel de realiteit.
Ok dus je geeft toe dat het eigenlijk gelukszoekers zijn?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat blijft ook een hardnekkige fantasie. Het gros van de 'stroom' blijft lekker in eigen land of in de regio. Landen als Polen en Hongarije zijn nooit populaire bestemmingen geweest voor vluchtelingen. Heeft weinig te maken met actief beleid, maar meer met het welvaartsniveau en de bijbehorende kansen die dat zou bieden.
Ik beschrijf de realiteit grapjas. Ga er eens heen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals, je kent het dus niet. Ga je eens inlezen, zou ik zeggen.
Het heeft vooral te maken met het feit dat vluchtelingen ook wel weten dat ze zwaar gediscrimineerd zullen worden in Polen en Hongarije. Die mensen weten ook wel iets van de geschiedenis.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je niet wil inlezen over politiek, dan is dit misschien niet je ideale topic. Jij wil dat asielzoekers worden opgevangen buiten de EU of aan de grens, dat is het nieuwe pact wat GL-PvdA wel in wil voeren en waar VVD en PVV geen klap aan hebben gedaan. Jij wil dat asielzoekers worden verspreid over de EU. Daar gaat dat pact over. En ja, het biedt ook een andere mogelijkheid: je kunt ook betalen voor opvang in een ander land, zodat in elk geval de kosten verdeeld worden. Polen of Hongarije kan er voor kiezen om te betalen aan bijvoorbeeld Griekenland voor de opvang.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik beschrijf de realiteit grapjas. Ga er eens heen.
Deze "debiele letterbak" is jarenlang onderdrukt geweest. Dankzij een door het CDA geïntroduceerde wet (in 1985).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Kap dan eens met al die speciale aandacht voor die debiele letterbak - die doet in de verste verte geen recht aan de veelkleurigheid van de menselijke natuur en marginaliseert deze. Laten het gewoon over mensen hebben; want dat zijn we allemaal. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Niets menselijks is ons vreemd.
Gepaste leeftijd? Je kinderen van 4 en 5 hebben waarschijnlijk wel kinderen in de klas met 2 papa's of 2 mama's. Het is dus helemaal niet gek dat ze al leren over deze gezinsvorm, zodat ze niet raar staan te kijken als ze bij een kindje met ouders van hetzelfde geslacht gaan spelen. Of als de kinderen onderling praten, want dat doen ze ook op die leeftijd, en een klasgenootje praat over zijn mama's of papa Jan en papa Piet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.
En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
Geef die mensen eens ongelijk. Ik ben het zelf ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok dus je geeft toe dat het eigenlijk gelukszoekers zijn?
Bloemendaal ligt in het zuiden? 🤔quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:13 schreef Beathoven het volgende:
Wat Dijk van de SP etaleerde was dat men tussen de gemeentes in de noordelijke provincies goed samenwerkt om asielzoekers op te vangen en het in het zuiden nauwelijks gebeurd (Bloemendaal e.d.) Gek genoeg is de meeste weerstand juist uit de gebieden waar het niet gebeurd. Laten we dat even wat eerlijker verdelen.
Ok dus je kan gewoon als land gewoon de multiculturele samenleving en de islam afkopen als je daar geen zin in hebt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je niet wil inlezen over politiek, dan is dit misschien niet je ideale topic. Jij wil dat asielzoekers worden opgevangen buiten de EU of aan de grens, dat is het nieuwe pact wat GL-PvdA wel in wil voeren en waar VVD en PVV geen klap aan hebben gedaan. Jij wil dat asielzoekers worden verspreid over de EU. Daar gaat dat pact over. En ja, het biedt ook een andere mogelijkheid: je kunt ook betalen voor opvang in een ander land, zodat in elk geval de kosten verdeeld worden. Polen of Hongarije kan er voor kiezen om te betalen aan bijvoorbeeld Griekenland voor de opvang.
Eigenlijk ten westen, maar zuidelijker dan de Noordelijke provincies (Friesland, Groningen, Drenthe) Zo bedoelde ik het.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bloemendaal ligt in het zuiden? 🤔
Het is niet zo dat Nederland tot 1970 uit stilstaand water bestond en pas daarna de "vreemde elementen" massaal naar binnen kwamen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hoe meer vreemde elementen er binnen komen, hoe minder saamhorigheid en empathie er over blijft.
Hoe jonger je homoseksualiteit normaliseert, hoe beter inderdaad. Dat begrijpen kinderen ook gewoon, een papa en mama is net zo logisch voor hen als twee papa’s en twee mama’s. Het wordt pas raar als je het presenteert als iets raars of helemaal niet vertelt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gepaste leeftijd? Je kinderen van 4 en 5 hebben waarschijnlijk wel kinderen in de klas met 2 papa's of 2 mama's. Het is dus helemaal niet gek dat ze al leren over deze gezinsvorm, zodat ze niet raar staan te kijken als ze bij een kindje met ouders van hetzelfde geslacht gaan spelen. Of als de kinderen onderling praten, want dat doen ze ook op die leeftijd, en een klasgenootje praat over zijn mama's of papa Jan en papa Piet.
Nogmaals, lees je eens in. Dit is het allerbelangrijkste op asiel wat er momenteel gebeurt, als je dit niet kent kun je nauwelijk geïnformeerd stemmen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok dus je kan gewoon als land gewoon de multiculturele samenleving en de islam afkopen als je daar geen zin in hebt.
En dan zou Nederland racistisch zijn
Zigeuners ook niet te vergeten. In Spanje hebben ze het grootste culturele exponent, de flamenco, gebracht.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet zo dat Nederland tot 1970 uit stilstaand water bestond en pas daarna de "vreemde elementen" massaal naar binnen kwamen.
Al heel lang is het zo dat de Nederlandse bevolking in de moderne tijd weinig van doen heeft met de bevolking rond 1550. Dat zijn voor minimaal 95% niet dezelfde voorouders en hetzelfde 'volk'.
Tot deze "vreemde elementen" behoorden ooit ook de Katholieken en Joden... in de 19e eeuw veel Duitse migranten naar Nederland en zo verder. De Hugenoten en vele anderen.
Vind je dat ook van die 350.000 of meer mensen die uit Indonesië naar Nederland gingen 1945-1970?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hoe meer vreemde elementen er binnen komen, hoe minder saamhorigheid en empathie er over blijft.
Ik gun die mensen het beste, net als alle andere mensen. Waar ik tegen ageer is de identiteitspolitiek die onze samenleving aan het afbreken is - op de linkerflank samengevat als "debiele letterbak". Die vind ik dus om identaire redenen debiel, niet omdat ik mensen hun seksuele voorkeur of identieitsuitspattingen niet gun - laat staan dat ik ze wens te onderdrukken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Debiele letterbak" - wat ben je ook een triest figuur, een zieke denker.
Deze "debiele letterbak" is jarenlang onderdrukt geweest. Dankzij een door het CDA geïntroduceerde wet (in 1985).
Er gaat tijd overheen om deze schade ongedaan te maken en nog steeds doen mensen zoals jij moeilijk om een X in het paspoort.
Nederland kent van oudsher helemaal geen Leitkultur en geen Bismarck met deze agenda. Met de Verzuiling, lokale talen/dialecten en vóór Kuyper een losstaande koopmanselite. Tot 1920 was de enige krant in Limburg in het Frans. Punt uit.
Nog zo een fraai voorbeeld van hoe conservatieven hun eigen wensbeeld van het verleden maken en juist aan maakbaarheid willen doen.
Defensief zijn naar multiculturalisme past niet bij alle landen die overal naartoe ging om kolonies te stichten en een vlaggetje op alles plakten. De VOC heeft ons mede gemaakt wat we nu zijn. Wees er trots op en deal with itquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ook dit is een hardnekkig fenomeen die de rondte blijft gaan. Het zou je sieren om je daar eens in te verdiepen. Vraag het aan de leerkrachten wat zij daar zoal over leren... We moeten echt af van deze waardeloze frame dat zij geindoctrineerd worden met transideologie. Dat is gewoon niet zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Weet je wat het is? Het interesseert me niet. Ik vind die pride een onsmakelijk tafereel. Ik vraag me ook af in hoeverre het echt bijdraagt aan LGBT-acceptatie. Maar we hebben hier VVMU en als iemand met zijn blote snikkel in een achterlijk pak op een boot wil staan: prima, ga ik lekker wat anders doen.
Waar ik meer moeite mee heb is dat mijn kinderen in de kleuterleeftijd dit op school opgedrongen krijgen. Laat die kinderen lekker kind zijn en als ze 12 zijn en de wereld gaan ontdekken komen ze er vanzelf wel een keer achter dat dit soort mensen er ook zijn, en er ook mogen zijn.
Elke methode rondom dit onderwerp (er zijn er diverse, ook conservatief-christelijke) praat pas over transgenders in groep 7 en 8. Een prima moment om daar over te leren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook dit is een hardnekkig fenomeen die de rondte blijft gaan. Het zou je sieren om je daar eens in te verdiepen. Vraag het aan de leerkrachten wat zij daar zoal over leren... We moeten echt af van deze waardeloze frame dat zij geindoctrineerd worden met transideologie. Dat is gewoon niet zo.
Vertellen over twee papa's of mama's omdat er waarschijnlijk wel een kind zit op school die dat heeft. Nou poe poe. Als dat is waar je over valt dan vraag ik me zelf af of je het zelf wel accepteert dat het kan.
Jetten bovenaan, dat had ik niet verwacht. En VVD scoort oa omdat er ook ministers worden uitgenodigd, maar dan is de vraag of die er namens de VVD zitten of namens het kabinet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Dit is wel interessant om in de gaten te houden: https://schermtijdteller.groene.nl/
Ouwehand best wel laag tov het aantal zetels dat ze hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten bovenaan, dat had ik niet verwacht. En VVD scoort oa omdat er ook ministers worden uitgenodigd, maar dan is de vraag of die er namens de VVD zitten of namens het kabinet.
Jetten had ook schermtijd tijdens de Slimste Mens, maar dat was bepaald eit poitiek. Als het puur om 'getoond' gaat, kan hij inderdaad best bovenaan staan daardoor.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten bovenaan, dat had ik niet verwacht. En VVD scoort oa omdat er ook ministers worden uitgenodigd, maar dan is de vraag of die er namens de VVD zitten of namens het kabinet.
Ik gaf hier al eerder aan: ik denk dat Ouwehand best mediaschuw is momenteel. Haar partij dreigde te scheuren op defensie en dat speelt daar nog best veel. Elk interview zal daar over gaan. En dat is dan wel heel erg wrijven in een vlek.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ouwehand best wel laag tov van Caroline bijvoorbeeld.
Dat noemen we nu de kracht van de herhaling. Een onwaarheid heel vaak herhalen leidt er vanzelf toe dat alsnog veel mensen gaan geloven dat het waar is, en er vanwege de aantallen uiteindelijk nog getwijfeld wordt aan de onwaarheid ook. Of, in extreme gevallen, zelfs beleid wordt gemaakt op basis van de valse premisse.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook dit is een hardnekkig fenomeen die de rondte blijft gaan.
Ik vind de term 'gelukszoeker' sowieso onzinnig. Gelukszoekers in tegenstelling tot wat, ellendezoekers? Dat mensen die naar West-Europa vluchten in plaats van in de regio blijven hangen dat doen omdat ze het beeld hebben dat het hier veiliger en stabieler is en hier meer kansen liggen voor henzelf en hun kinderen lijkt me evident.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok dus je geeft toe dat het eigenlijk gelukszoekers zijn?
Het kan weinig anders als je je politieke keuzes laat afhangen van die paar Transgenders die er zijn, waar niemand last van heeft ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:07 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Volgens jouw frame zijn er veel blanke mannen bang voor transgenders wat natuurlijk onzin is.
Het probleem is dat het in de meeste gevallen totaal onduidelijk is waar men nou precies voor 'vlucht'. Als dat wel duidelijk is dan is de bereidheid tot opvang ook veel groter. Zie Oekraïners.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind de term 'gelukszoeker' sowieso onzinnig. Gelukszoekers in tegenstelling tot wat, ellendezoekers? Dat mensen die naar West-Europa vluchten in plaats van in de regio blijven hangen dat doen omdat ze het beeld hebben dat het hier veiliger en stabieler is en hier meer kansen liggen voor henzelf en hun kinderen lijkt me evident.
Tja, dat is dan ook grotendeels de waarheid. Mensensmokkelaars kunnen opereren omdat ze heel veel dingen kunnen beloven die ze ook waar kunnen maken.quote:De term gelukszoeker wordt natuurlijk vooral gebezigd om te impliceren dat mensen hierheen komen om in een hangmat te gaan liggen terwijl de overheid ze gratis woonruimte, geld en meer van dat soort zaken toestopt dat overschrijf ik natuurlijk niet met mijn post.
Ik ken er een vaag. Wel een tof iemand trouwens.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Afgezien daarvan..... ik kom in mijn dagelijks leven nooit transgenders tegen, net als vrouwen in boerka's. Begrijp dan ook niet waar al die angsten vandaan komen.
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde. Migranten betalen smokkelaars om hen naar het rijke West-Europa te brengen, naar welk land dat is wordt meestal door het smokkelnetwerk bepaald. Dat gebeurt op basis van een aantal factoren, één daarvan is aanwezige diaspora en inwillingspercentage. Dat is de reden dat er zoveel Syriërs naar Nederland gestuurd werden tot voor kort, de vicieuze cirkel van het uitdelen van onbeperkte verblijfsvergunningen voor Syriërs heeft er toe geleid dat er meer Syriërs hier zijn, wat ze ook meer aantrekt etcetera. De explosie van alleenstaande minderjarigen heeft hier ook mee te maken, die worden gestuurd omdat ze een 100% kans op verblijfsvergunning met gezinshereniging hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh, deze onzin weerquote:Op dinsdag 30 september 2025 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die terecht kunnen in hun thuisland worden al op het vliegtuig gezet, dat doen we al. Mensen die niet terecht kunnen in een ander land, omdat dat land weigert ze binnen te laten, kun je niet uitzetten. Zo simpel is het.
De meeste 'illegalen' zijn trouwens voormalig arbeidsmigranten en helemaal niet de asielzoekers.
Ik denk dat de linkerflank heel blij zou zijn als de rechterflank die debiele letterplank niet meer ter sprake brengt. Dan kunnen ze het over belangrijke zaken gaan hebben. Nu moeten ze telkens toch weer die discussie aangaan omdat die debiele letterplank telkens de media in wordt geslingerd door partijen als PVV en FVD. En dan denkt die linkerflank weer kut, we moeten toch weer reageren anders normaliseert het allemaal.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik gun die mensen het beste, net als alle andere mensen. Waar ik tegen ageer is de identiteitspolitiek die onze samenleving aan het afbreken is - op de linkerflank samengevat als "debiele letterbak". Die vind ik dus om identaire redenen debiel, niet omdat ik mensen hun seksuele voorkeur of identieitsuitspattingen niet gun - laat staan dat ik ze wens te onderdrukken.
Geeft wel het probleem mooi weer, mensen die vragen hebben over een orthodoxie worden weggezet als alleen maar willen scoren, terwijl dit culturele fenomeen prima op de argumenten beslecht kan worden. Het feit dat juist dat niet gebeurt is juist wat het kracht geeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat dit hele fenomeen nog in veel grotere mate opblaast is de tegenbeweging die hier vooral makkelijk wil scoren. Voor die ene persoon die op Fok rondloopt die dit een enorm belangrijk issue vindt zijn er 300 die het ene na het andere topic oplepelen met ophef over transgenders in de sport, genderneutrale toiletten of wat dan ook.
Wat? Nee man, dat hele gedoe komt overwaaien uit de VS en wordt letterlijk en kritiekloos overgenomen door instituten als media en academia in Nederland. Je zult in de mainstream in Nederland nooit maar dan ook nooit een kritisch artikel lezen over die hele letterbak.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik denk dat de linkerflank heel blij zou zijn als de rechterflank die debiele letterplank niet meer ter sprake brengt. Dan kunnen ze het over belangrijke zaken gaan hebben. Nu moeten ze telkens toch weer die discussie aangaan omdat elke die debiele letterplank telkens de media in wordt geslingerd door partijen als PVV en FVD.
Waarom kun je niet saamhorig zijn met transgenders?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Waarom raak je daar zo van in paniek? Kinderen kunnen dat op school te zien gaan krijgen. Dus is het goed als ze weten dat het bestaat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Mijn dochter kwam thuis met een verhaal over de juf die had verteld dat sommige mensen ook 2 papa’s of 2 mama’s hebben. Of meerdere papa’s en mama’s in hetzelfde huis.
En nogmaals, dat die mensen er zijn boeit me niet, sterker nog ik hoop van harte dat ze gelukkig zijn. Maar val hier geen kinderen van 4 en 5 mee lastig. Laat ze dit zelf ontdekken op een gepaste leeftijd.
Word je hier niet moe van? Altijd maar weer vechten tegen die stropoppen? Lijkt me zo vermoeiendquote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom raak je daar zo van in paniek?
Linkse politieke partijen reageren er alleen maar als rechts er over begint. Dat rechts er over meent te moeten beginnen omdat het erg speelt binnen universiteiten is niet de schuld van de linkerflank.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Nee man, dat hele gedoe komt overwaaien uit de VS en wordt letterlijk en kritiekloos overgenomen door instituten als media en academia in Nederland. Je zult in de mainstream in Nederland nooit maar dan ook nooit een kritisch artikel lezen over die hele letterbak.
Jij doet transgenders en transgenderrechten af als een "debiele letterbak", een "cultuurding", "jongeren steken elkaar aan" en "modeverschijnsel" ("over 20 jaar...")quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik gun die mensen het beste, net als alle andere mensen. Waar ik tegen ageer is de identiteitspolitiek die onze samenleving aan het afbreken is - op de linkerflank samengevat als "debiele letterbak". Die vind ik dus om identaire redenen debiel, niet omdat ik mensen hun seksuele voorkeur of identieitsuitspattingen niet gun - laat staan dat ik ze wens te onderdrukken.
Dat jij dat op basis van de talloze discussies nog steeds niet begrepen hebt -of niet wil begrijpen- omdat je niet verderkomt dan "AgLarrr is een canservatief" om me vervolgens allerlei willekeurige zogenaamde conservatieve shit in het schoot te werpen zegt meer over de loopgraaf waar jij jezelf -als zelfverklaarde superieure progressief - ingeworpen hebt dan over mijn opvattingen.
De vraag is enkel nog of het intellectueel onvermogen of blind geloof is wat je in je loopgraaf houdt. Voor het resultaat maakt het niets uit; ironisch genoeg ben je net zo inclusief als die fascisten waar je tegen ageert. Van dat soort ironie kan ik dan overigens wel weer genieten. Wat gegeven míjn opvattingen dan weer dubbel ironisch is.
Dat jij geen enkele interesse hebt in feiten is hier al wel bekend, hoor. Maar dan moet je een ander niet van leugens betichten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, deze onzin weer
Nee, het uitzetbeleid werkt voor geen meter. Er wordt vrijwel niemand op een vliegtuig gezet en een land dat eigen onderdanen niet binnen laat kan prima aangepakt worden.
Waarom je toch altijd weer dit soort leugens zomaar deponeert blijft me verbazen
Ik snap dat het fijn is om dat te denken ja. Hoef je ook nooit over enige argumenten na te denken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Linkse politieke partijen reageren er alleen maar als rechts er over begint. Dat rechts er over meent te moeten beginnen omdat het erg speelt binnen universiteiten is niet de schuld van de linkerflank.
Dat werkt 2 kanten uit natuurlijk. Heb je er wel eens over nagedacht waarom de extreme rechterflank continue de cultuuroorlog blijft aanwakkeren over de rug van 0.2% van de bevolking?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap dat het fijn is om dat te denken ja. Hoef je ook nooit over enige argumenten na te denken.
Ik kan er weinig anders van maken als je boos wordt van kinderen die horen dat andere kinderen meerdere vaders of moeders kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Word je hier niet moe van? Altijd maar weer vechten tegen die stropoppen? Lijkt me zo vermoeiend
Wie is er dan de onvolwassene, hè.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan er weinig anders van maken als je boos wordt van kinderen die horen dat andere kinderen meerdere vaders of moeders kunnen hebben.
Kinderen voelen zich niet lastig gevallen, nemen het ter kennisgeving aan en spelen verder.
Het zijn vooral volwassenen voor wie dat blijkbaar zeer beangstigend is.
Zal best, maar dit hele gedoe komt niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Vanuit de linkerkant (en de media en institituten) wordt iedereen met vragen weggezet als een of andere -foob. Die zullen er best tussen zitten maar je jaagt daarmee ook de mensen weg met legitieme vragen. Daarnaast helpt die hele letterbak niet met praktische argumenten, ik heb nul problemen met het bespreken van die onderwerpen door leraren maar heb wel veel problemen met het medische schandaal van wat euphemistisch 'transgenderzorg' genoemd wordt. (Daar heeft de politiek zeker een rol en de Gezondheidsraad is eindelijk ingeschakeld om er onderzoek naar te doen)quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat werkt 2 kanten uit natuurlijk.
Ga toch weg man, iedereen weet dat het terugkeerbeleid totaal niet werkt. Ook de EU weet dat en is gedwongen om er wat aan te doen omdat het migratiepact anders gedoemd tot mislukking is. Zie hier onder andere: https://www.volkskrant.nl(...)-de-eu-uit~bc73d3c7/quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat jij geen enkele interesse hebt in feiten is hier al wel bekend, hoor. Maar dan moet je een ander niet van leugens betichten.
Deze blijft actueel.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie is er dan de onvolwassene, hè.
De Indo's?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je dat ook van die 350.000 of meer mensen die uit Indonesië naar Nederland gingen 1945-1970?
Zie je hen ook als veroorzaker van minder saamhorigheid en minder empathie ?
Doet een biostabiel voor jou iets tegen vreemde elementen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De Indo's?
Nee. Zeker niet. Dat waren geen vreemde elementen. Die hadden veel beter opgevangen moeten worden.
Misschien had Faber er nog een paar over.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:56 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uitvretergenot.
En waarom de fuck kreeg ze een lintje? Voor welke maatschappelijke verdiensten?
Ik vond hem bij Eva Jinek ook al vrij sterk overkomen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit doet Timmermans goed tegen twee 'neoliberalen'. Hier komt hij goed over.
Het waren en zijn heuse mensen. Geen elementen !quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De Indo's?
Nee. Zeker niet. Dat waren geen vreemde elementen. Die hadden veel beter opgevangen moeten worden.
Na 10 jaar kamerlidmaatschap (Eerste en Tweede Kamer) krijg je altijd een lintje als je de Kamer verlaat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:56 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uitvretergenot.
Volgens mij lag het iets in de richting van het aantal jaren in Den Haag.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:56 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Uitvretergenot.
Faber is 12 jaar Eerste Kamerlid geweest en is dus ook gewoon geridderd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij lag het iets in de richting van het aantal jaren in Den Haag.
Hoorde toen Marjolein Faber eruit ging iemand die aangaf dat ze gelukking net niet voor zoiets in aanmerking kwam.
Hendrik Koekoek en Hans Janmaat kregen echter geen lintje.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na 10 jaar kamerlidmaatschap (Eerste en Tweede Kamer) krijg je altijd een lintje als je de Kamer verlaat.
https://www.lintjes.nl/ridders/politieke-ambtsdragers
Bij gemeenteraden en provincies is dat 12 jaar, ministers en staatssecretarissen al na een jaar.
Agema heeft hem, net als Faber, vanwege het kamerlidmaatschap.
Toen ging het via de voorzitter, die moest je voordragen. Dat is nu niet meer zo, misschien wel om die reden. Bij gemeenteraadsleden is het nog wel zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hendrik Koekoek en Hans Janmaat kregen echter geen lintje.
Ik heb het nu gezien.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vond hem bij Eva Jinek ook al vrij sterk overkomen.
Misschien heeft hij een goede campagne voeren toch wel in zich.
In die zin vind ik het wel degelijk een interessante vraag omdat ik ook benieuwd ben waarom Frans Timmermans bij veel mensen zoveel aversie oproept. Ik vind dat verwonderlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het nu gezien.
Jinek begint ook echt (weer) met de vraag 'waarom vinden mensen Bontenbal zo leuk en u zo stom?'
Dat is de eerste vraag.
Gewoonweg waardeloos, afgezaagd, voegt geen informatie toe. Of je nu fan bent van Timmermans of niet.
Vraag dan iets van "past het bij u om niet nader genoemde collegas een 'dronken oom' te noemen?".
Misschien heeft het campagnespotje van de SP met Hans Brusselmans op een of andere manier toch een zeker effect gehad.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
In die zin vind ik het wel degelijk een interessante vraag omdat ik ook benieuwd ben waarom Frans Timmermans bij veel mensen zoveel aversie oproept. Ik vind dat verwonderlijk.
Ik heb niet het idee dat die aversie nou zo erg uit de SP hoek komt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien heeft het campagnespotje van de SP met Hans Brusselmans op een of andere manier toch een zeker effect gehad.
Maar dat sluit niet uit dat het toch heeft bijgedragen aan de aversie tegen Frans Timmermans, ook bij mensen die niet in de SP hoek zitten. Het kreeg indertijd behoorlijk veel publiciteit, en heel veel mensen van verschillende politieke voorkeur hebben het gezien.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:58 schreef Monolith het volgende:
Ik heb niet het idee dat die aversie nou zo erg uit de SP hoek komt.
Gewoon ook over zijn houdbaarheid heen nu, natuurlijk. Vanaf 1998 kamerlid, vanaf 2007 al iets meer in de spotlights als staatssecretaris en vanaf 2012, dus al 13 jaar, al bijna onafgebroken in het nieuws. Dan is de houdbaarheid verstreken, dan gaat ook 'oude politiek' aan je kleven (hij zat al in de Kamer tijdens Kok II) en gaan mensen zich af vragen of jij nu echt wat nieuws gaat brengen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In die zin vind ik het wel degelijk een interessante vraag omdat ik ook benieuwd ben waarom Frans Timmermans bij veel mensen zoveel aversie oproept. Ik vind dat verwonderlijk.
Misschien heeft hij daar een eigen kijk op. Ik vond dat hij zich er redelijk goed uit wist te praten.
Ja oké alleen krijgt hij (is mijn indruk) nu elke keer deze vraag bij NPO en RTL.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien heeft hij daar een eigen kijk op. Ik vond dat hij zich er redelijk goed uit wist te praten.
Hij heeft 0 charisma, hij heeft ook geen humor. Ook niet echt identificeerbaar als betweterige bejaarde.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wilders zit ook vanaf 1998 in de Kamer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon ook over zijn houdbaarheid heen nu, natuurlijk. Vanaf 1998 kamerlid, vanaf 2007 al iets meer in de spotlights als staatssecretaris en vanaf 2012, dus al 13 jaar, al bijna onafgebroken in het nieuws. Dan is de houdbaarheid verstreken, dan gaat ook 'oude politiek' aan je kleven (hij zat al in de Kamer tijdens Kok II) en gaan mensen zich af vragen of jij nu echt wat nieuws gaat brengen.
Dat is even los van de afkeer van de rechterflank, natuurlijk. Maar op de linkerflank is er ook gewoon bijna niemand enthousiast over hem. Ze hadden de vorige verkiezingen, ook al gingen ze toen nog uit van premier Timmermans, al een troonopvolger klaar moeten zetten in de Kamer, dan had die het nu kunnen overnemen.
Wilders is inderdaad een uitzondering, maar alle andere politici verliezen na een jaar of 10 hun aantrekkingskracht. En zeker op links, waar heldenverering altijd al minder is geweest (wat positief is) en elkaar een mes in de rug steken gebruikelijker (ik ben echt verbaasd dat dat bij Timmermans niet is gebeurd, eigenlijk).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders zit ook vanaf 1998 in de Kamer.
Yesilgöz scoort sinds Douwe Bob slechter dan Timmermans en krijgt zo een persoonlijke vraag niet, heb ik niet gezien althans. Wel opmerkingen in de zin van "het gaat niet goed met de VVD". Geen opmerkingen van "waarom vinden mensen u zo onsympathiek?". Doen ze niet.
Goed om te lezen dat los van de ironie vandaag er ook echt goed gelachen mag worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gaf hier al eerder aan: ik denk dat Ouwehand best mediaschuw is momenteel.
Ze heeft al een tijd nauwelijks tot geen interviews gegeven. Ze doet natuurlijk haar best om in de media te komen (zie dat belachelijke vlag/shirt), maar ze voorkomt dat lastige vragen over de defensieuitgaven en de ruzie binnen PvdD gesteld kunnen worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat los van de ironie vandaag er ook echt goed gelachen mag worden.
Bedoel, die vlag/shirt is natuurlijk de ultieme manier om aandacht te vragen. Zelfs een kleuter zou dat nog subtieler aanpakken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze heeft al een tijd nauwelijks tot geen interviews gegeven. Ze doet natuurlijk haar best om in de media te komen (zie dat belachelijke vlag/shirt), maar ze voorkomt dat lastige vragen over de defensieuitgaven en de ruzie binnen PvdD gesteld kunnen worden.
Ze wil wel aandacht, ze wil geen vragen beantwoorden. Dat bedoel ik met mediaschuw, ze ontloopt vragen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bedoel, die vlag/shirt is natuurlijk de ultieme manier om aandacht te vragen. Zelfs een kleuter zou dat nog subtieler aanpakken.
Nee, dingen in een curriculum stoppen is niet tegen art 23. Zoals er ook verplicht les is over seksualiteit, maar elke school een methode mag kiezen. Maar niet bepaalde zaken mag negeren. Zo kan dit ook. Elke school bezoekt een holocaust locatie, maar mag zelf weten of dit Vught, Amersfoort, Westerbork, Bergen-Belsen, de Portugese Synagoge of misschien nog wel een aantal aan te wijzen plekken kan zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Eens. De usual suspects laten zich weer eens kennen.
Niet in strijd met art 23, maar op praktische gronden wel uiterst onwenselijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Eens. De usual suspects laten zich weer eens kennen.
https://youtube.com/shorts/VeoN5juV-VA?si=COGkjmH3H4AExoftquote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders zit ook vanaf 1998 in de Kamer.
Yesilgöz scoort sinds Douwe Bob slechter dan Timmermans en krijgt zo een persoonlijke vraag niet, heb ik niet gezien althans. Wel opmerkingen in de zin van "het gaat niet goed met de VVD". Geen opmerkingen van "waarom vinden mensen u zo onsympathiek?". Doen ze niet. Timmermans krijgt ze nu bijna elke keer op radio en tv, wat ik ervan zie.
Zou er op joodse scholen ook aandacht worden besteed aan de Nakba ?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:03 schreef Hanca het volgende:
Nee, dingen in een curriculum stoppen is niet tegen art 23. Zoals er ook verplicht les is over seksualiteit, maar elke school een methode mag kiezen. Maar niet bepaalde zaken mag negeren. Zo kan dit ook. Elke school bezoekt een holocaust locatie, maar mag zelf weten of dit Vught, Amersfoort, Westerbork, Bergen-Belsen, de Portugese Synagoge of misschien nog wel een aantal aan te wijzen plekken kan zijn.
Je kunt niet in Nederland opgroeien als je de holocaust niet snapt.
Verplicht een paar korfballessen en verspringen bij LO is ook niet tegen art 23.
Hoezo zou dat zo zijn? Elke school heeft wel een uitje per jaar. Als je dan vanaf groep 7 kijkt, heb je 6 tot 8 jaar. Dus of in de laatste 2 jaar van de basisschool moeten alle scholen een dagje vinden, of het moet ergens tijdens het VMBO, de Havo of het VWO. Kan soms zelfs gecombineerd worden met andere uitjes, Berlijn heeft bijvoorbeeld Sachsenhausen, in mijn ervaring indrukwekkender dan wat ook in Nederland. Parijs heeft het memorial de la shoah, inclusief indrukwekkend museum.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet in strijd met art 23, maar op praktische gronden wel uiterst onwenselijk.
Vond dat plaats in Nederland, met Nederlanders?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zou er op joodse scholen ook aandacht worden besteed aan de Nakba ?
Iedere school moet over Suikerfeest en Mohammed leren 😜quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:03 schreef Hanca het volgende:
Het wordt tijd dat jij een holocaustlocatie bezoekt. Of eigenlijk: bezoek alle die ik genoemd heb maar. Dan snap je dat wat jij zegt nogal onzinnig is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Iedere school moet over Suikerfeest en Mohammed leren 😜
Ik ga even wat fouts zeggen: inmiddels werkt specifiek iets over de holocaust leren, en doen alsof dit iets heel speciaals en bijzonders was in de historie, de Zonde aller Zonden, misschien wel averechts, tribalistisch en discriminatoir.
Te meer omdat veel van deze zelfde partijen tegen speciale/meer aandacht voor slavernij en kolonialisme zijn (zie uitleg Kieskompas). Nog steeds in Piet Emmer zijn zieke gedachtegoed hangen en dat aan ons opdringen.
Doodt gewoon geen mensen. Punt.
Waarom is dat van belang?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:
Vond dat plaats in Nederland, met Nederlanders?
Geschiedenis behandelt met name dat wat nodig is om Nederland te begrijpen. Dat is de holocaust.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom is dat van belang?
Geschiedenisonderwijs behandelt toch niet alleen de Nederlandse geschiedenis?
Ik vind dat @Klopkoek op een bepaalde manier wel gelijk heeft.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:16 schreef Hanca het volgende:
Het wordt tijd dat jij een holocaustlocatie bezoekt. Of eigenlijk: bezoek alle die ik genoemd heb maar. Dan snap je dat wat jij zegt nogal onzinnig is.
Wat ik eigenlijk wel bijzonder vindt is waarom dit specifiek een topic is. Mijn enige aanname is dat er obv holocaust ontkenning en/of de gebeurtenissen in Gaza dit verplicht gesteld moet worden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dingen in een curriculum stoppen is niet tegen art 23. Zoals er ook verplicht les is over seksualiteit, maar elke school een methode mag kiezen. Maar niet bepaalde zaken mag negeren. Zo kan dit ook. Elke school bezoekt een holocaust locatie, maar mag zelf weten of dit Vught, Amersfoort, Westerbork, Bergen-Belsen, de Portugese Synagoge of misschien nog wel een aantal aan te wijzen plekken kan zijn.
Verplicht een paar korfballessen en verspringen bij LO is ook niet tegen art 23.
Omdat holocaustontkenning een ding is en als er 1 moment is in de geschiedenis waar we wat van moeten leren is dat de holocaust. Niemand ontkent dat Rembrandt goed kon schilderen en de Koude Oorlog en 9/11 zijn toch meer een Amerikaanse zaak dan een Nederlandse.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk wel bijzonder vindt is waarom dit specifiek een topic is. Mijn enige aanname is dat er obv holocaust ontkenning en/of de gebeurtenissen een Gaza dit verplicht gesteld moet worden?
Want waarom anders wel verplicht naar Westerbork maar niet naar het Rijksmuseum om maar wat te noemen. Of waarom speciaal aandacht voor wel de holocaust maar niet de gouden eeuw, de koude oorlog, 9/11 of noem maar een ander moment in de geschiedenis.
Ik kreeg op mijn basisschool en middelbare school hier heel veel van mee. Toen waren nog generaties in leven die dit als volwassene hadden mee gemaakt en daar ook over vertelden. We hadden excursies, meer dan één (datzelfde kan ik niet zeggen over slavernij en kolonialisme!).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vind dat @:Klophoek op een bepaalde manier wel gelijk heeft.
Het gevaar van onderwijs over de holocaust is dat kinderen die op school over de holocaust leren maar verder geen interesse in geschiedenis hebben en zich daar ook niet in verdiepen, het idee krijgen dat de joden het enige volk zijn dat zoiets meegemaakt heeft.
Het zal niet meer zo heel lang duren of veel klassen gaan helemaal nergens meer naartoe, met dank aan de SP. Daarnaast is dit vanwege het beperkte aantal geschikte locaties een bijzonder beperkende verplichting.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo zou dat zo zijn? Elke school heeft wel een uitje per jaar. Als je dan vanaf groep 7 kijkt, heb je 6 tot 8 jaar. Dus of in de laatste 2 jaar van de basisschool moeten alle scholen een dagje vinden, of het moet ergens tijdens het VMBO, de Havo of het VWO. Kan soms zelfs gecombineerd worden met andere uitjes, Berlijn heeft bijvoorbeeld Sachsenhausen, in mijn ervaring indrukwekkender dan wat ook in Nederland. Parijs heeft het memorial de la shoah, inclusief indrukwekkend museum.
Wat mij betreft moet er extra aandacht zijn voor de homo's, gehandicapten en zigeuners, die gaat helemaal niet om het volgens jou 'Heilige Volk' (volgens mij bestaat er geen heilig volk, dus geen idee verder wat jij van me wil). Het is dé plek om te leren hoe het fout kan gaan als het echt mis gaat, ook in een democratie die Duitsland gewoon was.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het Heilige Volk zal en moet op een voetstuk staan!
Onze verzonnen 'Joods-Christelijke traditie' enzulks.
Kolonialisme en slavernij niet belangrijk... de wijze waarop Nederlanders massaal met Duitsers collaboreerden en laf waren niet belangrijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |