Ik kan promoveren op het weerleggen van dit totale onzin verhaal. Misschien dat ik dat maar ga doen, alleen niet bij Saskia Bonjour (UvA). Ik laat het daarom maar bij dat ik ook een angststoornis heb voor loslopende beren en tijgers ..... en daar ben ik maar wat blij mee & dat ik arbeidsmigranten als buren heb, daar zeer unhappy mee ben, en regelmatig uitgedaagd wordt door groepjes Marokkaantjes van nog geen 12 jaar oud, dus ik weet wel wat ik stem komende verkiezingen.quote:Angst voor asielzoekers groeit: 'Maar heeft niets met feiten te maken'
Inwoners van onder meer Noordwijk, Amersfoort en Houten demonstreerden de afgelopen tijd tegen de komst van een asielzoekerscentrum (azc). Zij zeggen zich onder meer zorgen te maken over hun veiligheid. Wat maakt dat deze mensen bang zijn voor asielzoekers in hun wijk?
Betogers zeggen Nederland te willen verdedigen, de Nederlandse cultuur te willen beschermen en te demonstreren voor hun kinderen en kleinkinderen. De demonstraties laten een zekere onvrede en angst over migratie zien.
Dat er negatieve incidenten rond asielzoekers zijn, is een feit. En dat die incidenten angst zaaien, is begrijpelijk. Gebeurtenissen als de dood van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht, waar een asielzoeker voor is aangeklaagd, en die van een asielzoeker die een vrouw neerstak bij station Utrecht Overvecht voeden de angst. Maar experts zeggen tegen NU.nl dat die angst vaak overtrokken is.
Mensen hebben een angst voor het onbekende en het vreemde, zegt hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos. "Als dit soort centra met een groot aantal asielzoekers in relatief kleine leefgemeenschappen komen, kunnen mensen zich daar ongemakkelijk over voelen."
"Asielzoekers worden echt als 'de ander' gezien", zegt Peter Scholten, hoogleraar Migratie en Diversiteitsbeleid. Die angst voor het onbekende is de afgelopen jaren gevoed door bijvoorbeeld politiek en media, stelt hij. "We zijn geobsedeerd met migratie. Het wordt voortdurend geproblematiseerd en verbonden aan grote problemen, zoals de huizencrisis. Als je maar vaak genoeg hoort dat migratie het probleem is, dan ga je dat geloven."
'We hebben een angststoornis als het gaat om migratie'
Zo zet toenemende migratie wel druk op het woningtekort, maar is het niet dé oorzaak van de huizencrisis. Dat heeft te maken met meer zaken, zoals politiek beleid en beperkte bouwgrond. "Het idee dat asielzoekers schuld hebben aan de woningnood is zo wijdverspreid", zegt universitair hoofddocent politicologie Saskia Bonjour. "Het is het platslaan en simpel maken van een probleem. Het is zondebokpolitiek."
De huizencrisis en andere problemen zorgen voor onvrede in Nederland, die wordt versterkt door het idee dat migratie en een asielcrisis daar de oorzaak van zijn. "Maar er is geen asielcrisis, er is vooral een asielchaos die is gecreëerd door wanbeleid", zegt Scholten. Ook Bonjour erkent dat de opvang in Nederland momenteel een "ongelofelijk zooitje" is.
Maar dat heeft niet te maken met het aantal asielzoekers of de instroom, zeggen beiden. "Het is wanbeleid dat voor chaos zorgt. En die chaos zorgt voor de beeldvorming dat we migratie niet aankunnen", zegt Scholten. "Het is een vicieuze cirkel. Er is paniek, er wordt slecht beleid gevoerd, de opvang is moeilijker te regelen, de asielchaos wordt groter waardoor er negatieve beeldvorming ontstaat en dan is er weer paniek en angst."
Feiten en cijfers ondersteunen die angst niet. Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie. Ook is er geen sprake van uitzonderlijk hoge migratiecijfers, zegt Scholten. Uit een eerdere rondgang van NU.nl bleek ook dat in de meeste steden weinig tot geen overlast of criminaliteit is door azc's.
Maar voor het gevoel van angst maakt dat niet uit, zegt Scholten. "Het heeft niets meer met feiten te maken. Alles wordt gebouwd op emoties. We hebben een angststoornis als het gaat om migratie. De cijfers doen er niet meer toe. Als ergens één incident is met een azc, dan gaat het gelijk over alles en iedereen." Bonjour ziet dat ook. "Als een keer iemand uit een bepaalde groep iets doet, wordt het als eigenschap van die groep beschouwd. Dat speelt een grote rol bij asielzoekers."
'Politieke partijen maken gebruik van incidenten met asielzoekers'
En van die retoriek maken bepaalde politieke partijen graag gebruik, ziet Bonjour. "Ze maken gebruik van elk incident en vergroten dat uit om deze groep in een kwaad daglicht te zetten. Dat is vergif." Hoogleraar Van den Bos herkent ook dat dat soort negatieve uitlatingen door politici ervoor zorgen "dat mensen zich meer gelegitimeerd voelen", bijvoorbeeld in hun uitingen tegenover asielzoekers.
Dat wakkert angst aan, benadrukt Scholten nog maar eens. Hij vindt dat politiek leiders, bestuurders en media daartegen moeten ingaan. "Als je de moeite niet doet of het lef niet hebt, moet je ook niet klagen dat dit het enige verhaal is dat de mensen horen", zegt de hoogleraar. "Je bent dan net zo verantwoordelijk voor de chaos. Vertel een ander verhaal over migranten."
Je kan beter klagen bij de luie werkgevers, want die zoeken goedkope arbeidskrachten om het vuile werk te doen, want linkse partijen moeten ook naar die luie werkgevers om vrede te kunnen krijgen voor ieder mens.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:36 schreef Alpha0 het volgende:
dat ik arbeidsmigranten als buren heb, daar zeer unhappy mee ben, en regelmatig uitgedaagd wordt door groepjes Marokkaantjes van nog geen 12 jaar oud, dus ik weet wel wat ik stem komende verkiezingen.
Er zijn wel politieke partijen die vergaande plannen hebben om deze problemen op termijn nog veel erger te maken en als een inktvlek over Nederland willen laten verspreiden. Zoals PvdA/GL die de hoeveelheid AZC-locaties wil laten stijgen tot 200-300 en een ruimhartig en humaan asielbeleid uitdragen waardoor de instroom significant zal gaan stijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:46 schreef timmmmm het volgende:
Ben benieuwd wat je stem komende verkiezingen ermee te maken heeft, want geen enkele partij heeft concrete plannen die iets uithalen tegen dit geteisem.
Terwijl iedere gek kan uitrekenen dat met 1000 gelukszoekers per week, en dat jaren achtereen, de absorptiecapaciteit van de samenleving op is.quote:Maar er is geen asielcrisis, er is vooral een asielchaos die is gecreëerd door wanbeleid.
.................
Maar dat heeft niet te maken met het aantal asielzoekers of de instroom
Kleinere en dus beheersbare AZC's en betere COA en betere buitengrenzen bewaking zijn toch plannen van links om het nodige te doen aan de instroom van asielzoekers?quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:46 schreef timmmmm het volgende:
Ben benieuwd wat je stem komende verkiezingen ermee te maken heeft, want geen enkele partij heeft concrete plannen die iets uithalen tegen dit geteisem.
Het COA ontmoedigt slachtoffers van asielgeweld, asieldiefstal, asielaanranding en asielverkrachting ook om aangifte bij de politie te doen en zetten hier een schadeloosstelling tegenover om deze incidenten zo buiten de aandacht, het nieuws en de misdaadstatistieken te houden. Dan hebben deze charlatans van experts weer een stok om mee te slaan dat het allemaal wel meevalt met de asielzoekers.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat asielzoekers overal overlast veroorzaken, de hele teringbende leeg jatten, buschauffeurs in elkaar trappen en nog niet zo heel lang geleden twee vrouwen hebben verkracht, waarvan ééntje ook nog werd vermoord?
Oh nee, gek idee, zal vast aan de PVV liggen
Nee je hebt gewoon een angststoornis.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Zou het er mee te maken kunnen hebben dat asielzoekers overal overlast veroorzaken, de hele teringbende leeg jatten, buschauffeurs in elkaar trappen en nog niet zo heel lang geleden twee vrouwen hebben verkracht, waarvan ééntje ook nog werd vermoord?
Ff wat anders: die term “gelukszoekers” vind ik zo raar. Zoeken we niet allemaal geluk? Of is dat te filosofisch?quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
Totaal van de pot gerukt.
[..]
Terwijl iedere gek kan uitrekenen dat met 1000 gelukszoekers per week, en dat jaren achtereen, de absorptiecapaciteit van de samenleving op is.
En nu gooien ze het bij dat nepnieuws medium over de boeg van angst. Veruit de meeste mensen zijn helemaal niet bang voor asielzoekers maar zijn schijtziek van de kosten die dit voor de samenleving met zich mee brengt. Iedere week moet we een miljard euro apart leggen om deze ongewenste import te financieren.
En zet dat maar eens af tegen alle dingen waar we geen geld meer voor hebben.
Wel verfrissend om te zien dat de vaak toch wel erg volgzame nu.nl reageerder inmiddels toch ook wel wat kritisch is op dit artikel. Nu ja, daarom zal hij nu ook wel dicht zijn...quote:Je kan niet meer op dit artikel reageren. Er kwamen te veel reacties binnen die op diverse punten onze huisregels overtreden. Het filteren van deze reacties kost ons momenteel te veel tijd die we liever besteden aan andere discussies op NUjij. Onder die artikelen ben je meer dan welkom. Bedankt!
Mee eens, optyfen met die zogenaamde experts. Ik zie zelf heel wat anders om me heen gebeuren. Ben geboren en getogen in Houten en het is jammer om te zien hoe de stad naar de klote gaat.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef Twiitch het volgende:
"Experts zeggen"
"Uit onderzoek blijkt"
Ja die shit kennen we inmiddels wel. Ik blief ze niet. Gewoon oprotten. Ik stem weer extreemrechts komende maand.
"The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command."quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Terwijl iedere gek kan uitrekenen dat met 1000 gelukszoekers per week, en dat jaren achtereen, de absorptiecapaciteit van de samenleving op is.
En nu gooien ze het bij dat nepnieuws medium over de boeg van angst. Veruit de meeste mensen zijn helemaal niet bang voor asielzoekers maar zijn schijtziek van de kosten die dit voor de samenleving met zich mee brengt. Iedere week moet we een miljard euro apart leggen om deze ongewenste import te financieren.
En the Deedster is afgestudeerd in de economie. En als iets meer kost dan dat het opbrengt; dan ben je slechter af.quote:Peter Scholten, hoogleraar Migratie en Diversiteitsbeleid.
Hoe krijg je het je bek uitquote:Gebeurtenissen als de dood van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht, waar een asielzoeker voor is aangeklaagd, en die van een asielzoeker die een vrouw neerstak bij station Utrecht Overvecht voeden de angst. Maar experts zeggen tegen NU.nl dat die angst vaak overtrokken is Mensen hebben een angst voor het onbekende en het vreemde, zegt hoogleraar sociale psychologie Kees van den Bos.
Hoogleraar in kwestie heeft nog een eigen website ook waar hij het migratie evangelie verkondigtquote:
Kees vindt dat de mensen xenofoben zijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je bek uit![]()
Het onbekende als in dat er iemand gruwelijk wordt vermoord en we weken later nog niet weten wie het is en waar hij vandaan komt. Hoe kan je in godsnaam beweren dat de angst ongegrond is als je niet weet wat er binnenkomt
Stad? Dorp bedoel je?quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mee eens, optyfen met die zogenaamde experts. Ik zie zelf heel wat anders om me heen gebeuren. Ben geboren en getogen in Houten en het is jammer om te zien hoe de stad naar de klote gaat.
Ik gebruik de term gelukszoeker omdat ik er niet meer in geloof dat het voornamelijk politeke vluchtelingen en vervolgden zijn die zich hier melden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:24 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ff wat anders: die term “gelukszoekers” vind ik zo raar. Zoeken we niet allemaal geluk? Of is dat te filosofisch?
En wat is een gelukszoeker? Iemand die het geluk niet in een oorlog te zijn zoekt? Iemand die het geluk van een betere baan zoekt?
Wat is de definitie?
De Nederlandse bevolking krimp al jaren, de groei van afgelopen twintig jaar komt puur door de - werkelijk waar - ongekende migratie naar ons land. Er is jarenlang voorgesorteerd op bevolkingskrimp in grote delen van Nederland dus nu de schuld schuiven op het feit dat we dertig jaar geleden niet begonnen zijn met bouwen voor alle kansenparels uit Islamitische shitholes die in de toekomst met open armen zouden worden ontvangen door D66 is wel heel krom.quote:Zo zet toenemende migratie wel druk op het woningtekort, maar is het niet dé oorzaak van de huizencrisis. Dat heeft te maken met meer zaken, zoals politiek beleid en beperkte bouwgrond. "Het idee dat asielzoekers schuld hebben aan de woningnood is zo wijdverspreid",
Ik verwijt de mensen die hier komen helemaal niets. Als ik in hun positie was, dan zou ik hetzelfde doen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik gebruik de term gelukszoeker omdat ik er niet meer in geloof dat het voornamelijk politeke vluchtelingen en vervolgden zijn die zich hier melden.
En op zoek gaan naar een beter leven met meer welvaart is een legitime reden.
Maar het is net zo legitiem om te zeggen dat je je eigen welvaart niet wilt delen met hele hordes mensen die helemaal niets en 0,0 toevoegen aan onze maatschappij. Maar helaas word je die mening niet gegund.
Daarbij spelen nog twee andere dingen.
Als je je welvaart met vluchtelingen wilt delen doe je dat met de verkeerden. Zij die het halen zijn de rijksten, de sterksten en de jongsten. De echte behoeftigen komen hier niet.
En getalsmatig moet je je ook nog realiseren dat er misschien wel 6 miljard mensen op de wereld zijn die zich oneindig veel kunnen verbeteren door hier aan te sluiten aan de onderkant van de maatschappij. Hoeveel van die 6 miljard wil men hier hebben?
Hoe wil je het dan noemen? Officieel is Houten geen stad nee maar wordt het wel vaak zo genoemd. Een dorp is het ook niet meer. Toen ik er in de jaren 80 opgroeide lagen er vooral weilanden en woonden er amper 8000 mensen maar tegenwoordig is Houten uitgegroeid tot een stad met 50k inwoners ook al is dat officieel niet de juiste benaming.quote:
Buitenwijk van Utregquote:Op dinsdag 30 september 2025 21:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan noemen? Officieel is Houten geen stad nee maar wordt het wel vaak zo genoemd. Een dorp is het ook niet meer. Toen ik er in de jaren 80 opgroeide lagen er vooral weilanden en woonden er amper 8000 mensen maar tegenwoordig is Houten uitgegroeid tot een stad met 50k inwoners ook al is dat officieel niet de juiste benaming.
Het is inderdaad genieten met de reacties onder het arikel. Veel te veel belevenissen van mensen die niet passen bij de "weg met ons" mentaliteit van de achterlijk politiek correcte hoekje van het internet.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oei, de reacties waren toch niet helemaal zoals nu.nl ze graag ziet, snel de reactiemogelijkheid sluiten!
[..]
Wel verfrissend om te zien dat de vaak toch wel erg volgzame nu.nl reageerder inmiddels toch ook wel wat kritisch is op dit artikel. Nu ja, daarom zal hij nu ook wel dicht zijn...
Het zou veel beter zijn als die slimsten hun eigen land zouden opbouwen. Hadden ook veel meer mensen wat aan.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik gebruik de term gelukszoeker omdat ik er niet meer in geloof dat het voornamelijk politeke vluchtelingen en vervolgden zijn die zich hier melden.
En op zoek gaan naar een beter leven met meer welvaart is een legitime reden.
Maar het is net zo legitiem om te zeggen dat je je eigen welvaart niet wilt delen met hele hordes mensen die helemaal niets en 0,0 toevoegen aan onze maatschappij. Maar helaas word je die mening niet gegund.
Daarbij spelen nog twee andere dingen.
Als je je welvaart met vluchtelingen wilt delen doe je dat met de verkeerden. Zij die het halen zijn de rijksten, de sterksten en de jongsten. De echte behoeftigen komen hier niet.
En getalsmatig moet je je ook nog realiseren dat er misschien wel 6 miljard mensen op de wereld zijn die zich oneindig veel kunnen verbeteren door hier aan te sluiten aan de onderkant van de maatschappij. Hoeveel van die 6 miljard wil men hier hebben?
Vooraf (veel mensen die niet eens in het dorp woonden kwamen protesteren):quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:54 schreef popje het volgende:
Hier zit ook een AZC, daar heb ik totaal geen last van. Mensen zijn hier wel heel negatief over iedereen en alles...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Plaats'quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan noemen? Officieel is Houten geen stad nee maar wordt het wel vaak zo genoemd. Een dorp is het ook niet meer. Toen ik er in de jaren 80 opgroeide lagen er vooral weilanden en woonden er amper 8000 mensen maar tegenwoordig is Houten uitgegroeid tot een stad met 50k inwoners ook al is dat officieel niet de juiste benaming.
Dit.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:20 schreef Mubassie het volgende:
Laat maar komen deze nieuwsberichten. Die werken juist averechts. Alsof de Nederlander hier nog intrapt.
Met je "experts"
Door de NU.nl's van deze wereld komen debielen als Wilders en Trump aan de macht.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Wat een kutsite dat Nu.nl.
Eerst een artikel plaatsen met als conclusie 'het is gewoon maar een angststoornis, er is niks aan de hand jongens gewoon doorlopen!'
En vervolgens willen reageren en dan 'reacties op dit bericht zijn niet meer mogelijk'. En dat al na 40 reacties.
En dat net voor de verkiezingen. Wat een smerige, smerige praktijken.
Doe niet net of er geen probleem is Peter Scholten.quote:Asielzoekers worden echt als 'de ander' gezien", zegt Peter Scholten, hoogleraar Migratie en Diversiteitsbeleid. Die angst voor het onbekende is de afgelopen jaren gevoed door bijvoorbeeld politiek en media, stelt hij. "We zijn geobsedeerd met migratie. Het wordt voortdurend geproblematiseerd en verbonden aan grote problemen, zoals de huizencrisis. Als je maar vaak genoeg hoort dat migratie het probleem is, dan ga je dat geloven."
En niet onder ogen willen zien waarom het hier zo populair is.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik verwijt de mensen die hier komen helemaal niets. Als ik in hun positie was, dan zou ik hetzelfde doen.
Ik krijg alleen uitslag van al die naïeve wereldverbeteraars die niet kunnen rekenen en elke kritiek weer als xenofobie proberen kalt te stellen.
Nu is een linkse bemoeizuchtige janksite geworden sinds die 2 nieuwe hoofdredacteurtjes er zijn. Het was een prachtige site waar neutraal nieuws werd gedeeld. Totaal naar de klote.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef matigeuser het volgende:
Eerst een artikel plaatsen met als conclusie 'het is gewoon maar een angststoornis, er is niks aan de hand jongens gewoon doorlopen!'
En vervolgens willen reageren en dan 'reacties op dit bericht zijn niet meer mogelijk'. En dat al na 40 reacties.
Nee natuurlijk niet. Ze hebben doorgaans geen inkomen en de criminelen van Nederlandse komaf misschien wel. Zomaar een ideetje.quote:Feiten en cijfers ondersteunen die angst niet. Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie.
Dit soort volk is medeplichtig aan de moord op Lisa.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:17 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Hoogleraar in kwestie heeft nog een eigen website ook waar hij het migratie evangelie verkondigt
https://peterscholten.eu
Als het er 25.000 per jaar (incl nareizigers) zijn die je kunt selecteren op capaciteiten, de bereidheid om zich aan te passen, mogelijkheden om de eigen broek op te houden en de wil te integreren zouden we daar niet slechter van worden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:51 schreef Alpha0 het volgende:
Is er wel eens iemand onder de voorstanders van asiel die zich afvraagt hoe NL er over 100 jaar uitziet als je elk jaar 25k van dat volk importeert (+ het hele circus aan nareizigers)?
Vraag dat eens in Budel en omstreken.quote:Uit een eerdere rondgang van NU.nl bleek ook dat in de meeste steden weinig tot geen overlast of criminaliteit is door azc's.
Kulargument idd.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ze hebben doorgaans geen inkomen en de criminelen van Nederlandse komaf misschien wel. Zomaar een ideetje.
Nee dus.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En the Deedster is afgestudeerd in de economie. En als iets meer kost dan dat het opbrengt; dan ben je slechter af.
Het is sowieso een eersteklas denkfout te veronderstellen dat die mensen die bij de Universiteit blijven hangen, de beste van de klas waren.
Dit is een en al politiek.
Nee dus.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En the Deedster is afgestudeerd in de economie. En als iets meer kost dan dat het opbrengt; dan ben je slechter af.
Het is sowieso een eersteklas denkfout te veronderstellen dat die mensen die bij de Universiteit blijven hangen, de beste van de klas waren.
HeT iS ExtReEM rEchTsssSSSSSSS hurdurdurdur!quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:42 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad genieten met de reacties onder het arikel. Veel te veel belevenissen van mensen die niet passen bij de "weg met ons" mentaliteit van de achterlijk politiek correcte hoekje van het internet.
En dan die verkrampte reactie van de redactie. Smullen !!!
[..]
HeT iS ExtReEM rEchTsssSSSSSSS hurdurdurdur!quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:42 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad genieten met de reacties onder het arikel. Veel te veel belevenissen van mensen die niet passen bij de "weg met ons" mentaliteit van de achterlijk politiek correcte hoekje van het internet.
En dan die verkrampte reactie van de redactie. Smullen !!!
Let maar op. Dat is de mo van het coa.quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:44 schreef Cockwhale het volgende:
Toegegeven, in de buurt zit tegenwoordig ook een asielzoekerscentrum met zo'n 200 mensen, maar heb er geen last van. Totaal geen overlast tot dusver. Aan de andere kant, er zitten vooral gezinnen met jonge kinderen, weinig jongvolwassen mannen.
De multiculturele samenleving werkte tot de vroege jaren 00 nog prima. De Nederlandse cultuur was nog de dominante cultuur en de rest bleef bij kleine gemeenschappen. Hierna is het allemaal veel te verzadigd geraakt en vooral de vluchtelingenstroom na 2015 heeft heel veel rotzooi naar binnen gebracht.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:07 schreef Joppiez het volgende:
Alsof angst de enige gegronde reden is om asielzoekers niet te willen.
Nederland zit tegenwoordig bomvol mensen met buitenlandse roots. Er wordt ook steeds minder (fatsoenlijk) Nederlands gesproken.
Op een gegeven moment is het wel genoeg. Althans dat vind ik. En ook de rest van de wereld, want andere landen en haar bewoners zitten er ook niet op te wachten ondergelopen te worden.
Een kijk op de wereld vanuit binnen de a10. Of de bubbel die daar bij hoort.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:20 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik ben blij te lezen dat steeds meer mensen de politieke kleur van Nu.nl herkennen. Die hele redactie daar zit vol met blonde UvA-kutjes met nul algemene ontwikkeling en zeer beperkte kijk op de wereld
Ik kan me er precies een voorstelling bij maken van wat voor soort types dat zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:20 schreef SemperLibertas het volgende:
Ik ben blij te lezen dat steeds meer mensen de politieke kleur van Nu.nl herkennen. Die hele redactie daar zit vol met blonde UvA-kutjes met nul algemene ontwikkeling en zeer beperkte kijk op de wereld
Zelfde dat blijven ontkennen dat ze geen effect op de woningcrisis hebben. Hoe kan dat niét zo zijn als je zoveel asielzoekers toelaat die ook allemaal een woning toegewezen krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Eens, de grootste nieuwssite van Nederland en dat is gewoon een links propaganda luik. De NU.nl hoofdredacteur krijgt vast wat smeergeld van het COA.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:22 schreef matigeuser het volgende:
We hebben altijd immigratie gehad. Of het nu vluchtende Hugenoten waren of boeren uit het Rijnland. De bloedgroep was altijd vrij vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving werkte tot de vroege jaren 00 nog prima. De Nederlandse cultuur was nog de dominante cultuur en de rest bleef bij kleine gemeenschappen. Hierna is het allemaal veel te verzadigd geraakt en vooral de vluchtelingenstroom na 2015 heeft heel veel rotzooi naar binnen gebracht.
Dit dus. Het is compleet onhoudbaar op de middellange termijn. Niet eens op de lange termijn.quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:51 schreef Alpha0 het volgende:
Is er wel eens iemand onder de voorstanders van asiel die zich afvraagt hoe NL er over 100 jaar uitziet als je elk jaar 25k van dat volk importeert (+ het hele circus aan nareizigers)?
Links heeft de boel altijd al willen saboteren door groepen migranten een uitzonderingspositie aan te willen bieden, vaak door het narratief van een vermeend onrecht te pushen. Dat deed men al met de Molukkers en de PvdA die in de jaren '50 met het plan kwam om Molukse wijken te bouwen. Als je kijk naar de intergratie van Molukkers tegenover Indo's dan is de enige conclusie ook dat de Molukse wijken lange tijd een struikelblok zijn geweest.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben altijd immigratie gehad. Of het nu vluchtende Hugenoten waren of boeren uit het Rijnland. De bloedgroep was altijd vrij vergelijkbaar.
Met de Molukkers, Chinezen en vroege Turken hebben we harmonieus mee (leren) leven.
Maar de hoeveelheid mondiale diarree wat hier nu aankomt en het tempo waarin dit gebeurt, kun je met de beste wil van de wereld niet verwerken.
Heb je gelezen wat er staat?quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar feiten en cijfers doen er op een of andere manier niet meer toe bij veel mensen, vooral als het over asielzoekers gaat. De gebeurtenissen die je noemt zijn verschrikkelijk, maar het is een feit dat dit niet vaker voorkomt onder asielzoekers. De asielzoekers hier toch de schuld van geven lost dus helemaal niks op (en het leidt dus alleen maar af van de echte problemen). Maar als de feiten niet helemaal overeenkomen met het (begrijpelijke) onderbuikgevoel, dan is de makkelijkste oplossing natuurlijk om die feiten maar gewoon te negeren.quote:Feiten en cijfers ondersteunen die angst niet. Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie. Ook is er geen sprake van uitzonderlijk hoge migratiecijfers, zegt Scholten. Uit een eerdere rondgang van NU.nl bleek ook dat in de meeste steden weinig tot geen overlast of criminaliteit is door azc's.
Het zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor alle politici die iets met migratie te maken hebben en ook voor journalisten. Zeker in verkiezingstijd worden er zowel door links als rechts heel veel van de genoemde 'mythes' gebruikt om hun gelijk te halen en beleid te verdedigen. Het klinkt dan vaak ook nog best logisch, dus is het niet zo gek dat veel mensen er op stemmen. Met als gevolg dat we beleid krijgen waar gebaseerd is op mythes in plaats van iets wat echt werkt. En dat is toch best triest.quote:Op basis van 30 jaar onderzoek maakt hoogleraar Sociologie Hein de Haas korte metten met 22 hardnekkige linkse én rechtse migratiemythen, voorziet hij de lezer van essentiële kennis en confronteert ons met ontnuchterende lessen over migratie.
Molukkers hebben trouw voor Nederland gevochten en zijn daarna keihard genaaid door de Nederlandse overheid. Dat zij een uitzonderingspositie kregen is wel te verantwoorden in tegenstelling tot de schooiers die de halve wereld afreizen om hier hun handje op komen houden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 00:07 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Links heeft de boel altijd al willen saboteren door groepen migranten een uitzonderingspositie aan te willen bieden, vaak door het narratief van een vermeend onrecht te pushen. Dat deed men al met de Molukkers en de PvdA die in de jaren '50 met het plan kwam om Molukse wijken te bouwen. Als je kijk naar de intergratie van Molukkers tegenover Indo's dan is de enige conclusie ook dat de Molukse wijken lange tijd een struikelblok zijn geweest.
Het lijkt bijna of links juist wil dat mensen niet intergreren. Dat het dom stemvee moet blijven dat altijd afhankelijk moet zijn van de linkse partijen om bij te kunnen blijven in de samenleving.
Kleine kanttekening hierbij; die migranten van vroeger kregen niets voor niks, ze moesten keihard aan de slag. Nu is Nederland gewoon een Luilekkerland in de folder van de mensensmokkelaars.quote:Op dinsdag 30 september 2025 23:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We hebben altijd immigratie gehad. Of het nu vluchtende Hugenoten waren of boeren uit het Rijnland. De bloedgroep was altijd vrij vergelijkbaar.
Met de Molukkers, Chinezen en vroege Turken hebben we harmonieus mee (leren) leven.
Maar de hoeveelheid mondiale diarree wat hier nu aankomt en het tempo waarin dit gebeurt, kun je met de beste wil van de wereld niet verwerken.
25k?quote:Op dinsdag 30 september 2025 22:51 schreef Alpha0 het volgende:
Hier is toch ook helemaal geen maatschappelijk draagvlak voor. Voor zoveel mensen ieder jaar maar weer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:14 schreef matigeuser het volgende:
[..]
25k?
Er komen er 1000 per week binnen. Dat is dus al +-50.000 per jaar.
https://www.inlia.nl/nl/n(...)4-5-uit-asielzoekers
En de hele netto migratie (dus immigratie minus emigratie) is al jaren boven de 100.000 per jaar.
Dat is dus een stad zoals Tilburg erbij. Elk jaar!
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
In 2024 ook weer 103.000
En in 2025 liggen we alweer netjes op schema.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)olkingsgroei-in-2024
Hoe de fuck kan dit goed blijven gaan in de toekomst? Hoe de fuck kan iemand dit willen voor zijn land? Hier is toch ook niet tegen op te bouwen etc?
Iedereen die hier voorstander is is knettergek, supernaïef, extreem laf of negeert de feiten en negatieve invloeden op onze samenleving volledig.
GL-PvdA staat gewoon op zo’n 23 zetels in de peilingen. En die zien er geen probleem in.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier is toch ook helemaal geen maatschappelijk draagvlak voor. Voor zoveel mensen ieder jaar maar weer.
Ja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit allemaal prima vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
GL-PvdA staat gewoon op zo’n 23 zetels in de peilingen. En die zien er geen probleem in.
Is inderdaad gewoon heel goedkoop. Wat níet goedkoop is, is die hele immigratie.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit allemaal prima vinden.![]()
Maar die zijn niet in de meerderheid.
Maatschappelijk gezien is er steeds meer druk om te stoppen met deze aantallen. Kijk maar naar de hoeveelheid stemmen wat aan de rechterzijde terecht komt. Hoe groot de PVV steeds wordt.
En het hele frame dat je dan xenofobisch zou zijn, vind ik ook maar goedkope verdachtmaking.
Het is - maar beter gezegd was - met name een eenvoudige manier om mensen met onwelgevallige meningen de mond proberen te snoeren. Gelukkig ziet het gros van de samenleving inmiddels dat je kritiek mag hebben op immigratie zonder dat je een racist bent.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit allemaal prima vinden.![]()
Maar die zijn niet in de meerderheid.
Maatschappelijk gezien is er steeds meer druk om te stoppen met deze aantallen. Kijk maar naar de hoeveelheid stemmen wat aan de rechterzijde terecht komt. Hoe groot de PVV steeds wordt.
En het hele frame dat je dan xenofobisch zou zijn, vind ik ook maar goedkope verdachtmaking.
Dat klopt, maar rechts heeft in elk geval nog plannen tegen de instroom. Links heeft die plannen niet. Die willen de poort wagenwijd open zetten. Dus dan ga ik liever voor plannen van rechts, die waarschijnlijk gedwarsboomd worden door links en Europa, dan voor links, die Nederland en de rest van Europa wil verkwanselen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:46 schreef timmmmm het volgende:
En vooral veel blijven bleren over onderbuik enzo. Dat zijn ijzersterke argumenten, iedereen valt daar voor.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 01:53 schreef Middelpunt het volgende:
Mocht je eens de behoefte hebben om je echt te verdiepen in het onderwerp, in plaats van alleen te reageren op basis van onderbuikgevoelens, is het wel een goed idee om te beginnen met dit boek:
https://www.bol.com/nl/nl(...)kt/9300000144482312/
[..]
Het zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor alle politici die iets met migratie te maken hebben en ook voor journalisten. Zeker in verkiezingstijd worden er zowel door links als rechts heel veel van de genoemde 'mythes' gebruikt om hun gelijk te halen en beleid te verdedigen. Het klinkt dan vaak ook nog best logisch, dus is het niet zo gek dat veel mensen er op stemmen. Met als gevolg dat we beleid krijgen waar gebaseerd is op mythes in plaats van iets wat echt werkt. En dat is toch best triest.
De onderbuikjes tieren weer welig.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar rechts heeft in elk geval nog plannen tegen de instroom. Links heeft die plannen niet. Die willen de poort wagenwijd open zetten. Dus dan ga ik liever voor plannen van rechts, die waarschijnlijk gedwarsboomd worden door links en Europa, dan voor links, die Nederland en de rest van Europa wil verkwanselen.
D66 vooral. Meer centra, iedereen op de vlucht op willen vangen. En wel in het land waar de vluchteling voor kiest.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De onderbuikjes tieren weer welig.
Welke partijen willen "de poort wagenwijd open zetten"?
Vooral doordat NSC ineens linksaf geslagen is. Hierdoor was er geen meederheid meer.quote:Overigens hebben we net een rechts meerderheidskabinet gehad. Hoe heeft "links" de plannen dan precies gedwarsboomd.
"Als je tegen asiel bent ben je letterlijk hitler!!!!"quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:19 schreef Cupfighter het volgende:
Angst die aangewakkerd wordt door Wilders in de jaren 30 hadden we ook z'n man die dat deed
Graag ook een zelfstandig inkomen om voor alle nareizigers voldoende te kunnen voorzien. Net zoals een normale Nederlander die z'n partner uit Timboektoe haalt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:33 schreef Gia het volgende:
Geen nareizigers voordat de asielzoeker eigen woonruimte heeft
Alle partijen die voor het opvangen van meer Gazanen hier zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke partijen willen "de poort wagenwijd open zetten"? Overigens hebben we net een rechts meerderheidskabinet gehad. Hoe heeft "links" de plannen dan precies gedwarsboomd.
Hoe is doodzieke kindjes zorg bieden "de poort wagenwijd openzetten"quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Alle partijen die voor het opvangen van Gazanen hier zijn.
Dat is dus alles van het CDA naar links.
Meer meer meer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe is doodzieke kindjes zorg bieden "de poort wagenwijd openzetten". Dat gebeurt zelfs in Italië, met een regering onder Meloni. Niet bepaald een linkse bende, of wel?
Dat soort jankverhalen zijn altijd de voet tussen de deur van een nieuwe stroom.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe is doodzieke kindjes zorg bieden "de poort wagenwijd openzetten". Dat gebeurt zelfs in Italië, met een regering onder Meloni. Niet bepaald een linkse bende, of wel?
Hoe zeg ik dat ik het verkiezingsprogramma niet bekeken heb zonder te zeggen dat ik het verkiezingsprogramma niet bekeken heb. Nou, zo dus.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:33 schreef Gia het volgende:
[..]
D66 vooral. Meer centra, iedereen op de vlucht op willen vangen. En wel in het land waar de vluchteling voor kiest.
Hilarisch. De slechtste minister sinds mensenheugenis was niet in staat was om ook maar iets op papier te krijgen, en de grote blonde schreeuwlelijk blies de boel op door willens en wetens met onrealistische en onuitvoerbare eisen te komen, maar nu is het allemaal de schuld van NSC dat zogenaamd linksaf sloeg.quote:[..]
Vooral doordat NSC ineens linksaf geslagen is. Hierdoor was er geen meederheid meer.
Ik hoop dat die meerderheid er eind van de maand weer wel is en dat die plannen wel doorgaan.
Asielstop, althans zoveel mogelijk. Gelukzoekers direct eruit. Geen nareizigers voordat de asielzoeker eigen woonruimte heeft en geen voorrang op huurwoningen. Ze mogen gewoon op de wachtlijst.
Omdat ik mijn ogen open heb.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je uitleggen waarom je dat vindt?
Sterk argument, ga zo door !quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Twee dingen vooraf.quote:Welke partijen willen "de poort wagenwijd open zetten"?
Vragen naar de bekende weg.quote:Overigens hebben we net een rechts meerderheidskabinet gehad. Hoe heeft "links" de plannen dan precies gedwarsboomd.
Het rode potlood met gestrekte rechterarm aannemen? @Haagsquote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef Twiitch het volgende:
"Experts zeggen"
"Uit onderzoek blijkt"
Ja die shit kennen we inmiddels wel. Ik blief ze niet. Gewoon oprotten. Ik stem weer extreemrechts komende maand.
Blijkbaar wel. Toch straks Timmerfrans / Bontenbal aan het roer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier is toch ook helemaal geen maatschappelijk draagvlak voor. Voor zoveel mensen ieder jaar maar weer.
Dit soort bangmakerij horen we echt al minstens 20-30 jaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:02 schreef matigeuser het volgende:
Wat denk je wat er gebeurt als we nog een jaar of 20-30 zo doorgaan? Dan hebben we straks 20 miljoen mensen in dit land. Zit het bomvol. Armoede. Onveiligheid. Criminaliteit. No-go zones. Etc.
De afgelopen 30 jaar is de bevolkingssamenstelling van Nederland dan ook drastisch veranderd. Hele delen van de grote steden zijn volkomen onherkenbaar als Nederland geworden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit soort bangmakerij horen we echt al minstens 20-30 jaar.
Yup, al vind ik 'angststoornis' net wat te ver gaan. Problemen die er wel degelijk zijn worden vergroot door hard schreeuwende populisten, waar deze wetenschappers dat aan de andere dan weer vergroten door de term 'angststoornis' te gebruiken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:10 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het mooi dat dit topic toch weer een goed voorbeeld is waarom de wetenschappers in het artikel het bij het juiste eind hebben.
Dan had je in de jaren 90 maar eens in de Bijlmer of Rotterdam-Zuid moeten rondlopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
De afgelopen 30 jaar is de bevolkingssamenstelling van Nederland dan ook drastisch veranderd. Hele delen van de grote steden zijn volkomen onherkenbaar als Nederland geworden.
je voert een achterhoedegevecht. Het kantelpunt is bereikt. Iedereen ziet in dat de huidige gang van zaken niet langer houdbaar is. Alleen de meest verstokte deugers blijven de realiteit ontkennen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je gelijk hebt met dat kantelpunt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
je voert een achterhoedegevecht. Het kantelpunt is bereikt. Iedereen ziet in dat de huidige gang van zaken niet langer houdbaar is. Alleen de meest verstokte deugers blijven de realiteit ontkennen.
Als je het niet adresseert, maak je de PVV en de ontevredenheid alleen maar groter.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Toch straks Timmerfrans / Bontenbal aan het roer.
Daarentegen De Schilderswijk in Den Haag.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan had je in de jaren 90 maar eens in de Bijlmer of Rotterdam-Zuid moeten rondlopen.
Beetje een stokpaardje maar if anything is Rotterdam er in de laatste 30 jaar flink op vooruit gegaan met uiteraard de problemen van elke grote stad ter wereld.
Ja dat was 30 jaar geleden een wijk waar men gebroederlijk de bloemetjes water gaf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarentegen De Schilderswijk in Den Haag.
Kan je een boek over lezen.
"Het verdriet van de Schilderswijk".
Dat schetst exact het beeld wat leeft.
De huidige gang van zaken is inderdaad onhoudbaar. De oorzaak is echter niet de asielinstroom maar het gebrekkige landsbestuur. En als je denkt dat stemmen op populistische volksmenners daar iets aan gaat verbeteren dan hoef ik alleen maar naar de afgelopen regeerperiode te verwijzen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
je voert een achterhoedegevecht. Het kantelpunt is bereikt. Iedereen ziet in dat de huidige gang van zaken niet langer houdbaar is. Alleen de meest verstokte deugers blijven de realiteit ontkennen.
En elke voorspelling is uitgekomen of zelfs nog erger.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nederland (en de gemiddelde Nederlander) is flink welvarender geworden in die 20-30 jaar, criminaliteitscijfers gedaald, aantal moorden zelfs heel flink afgenomen ten opzichte van deze periode. We maken ons tegenwoordig vooral druk om vliegbelasting omdat die 3-4 vakanties per jaar dan in het geding komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En elke voorspelling is uitgekomen of zelfs nog erger.
Merk er niks van.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En elke voorspelling is uitgekomen of zelfs nog erger.
Toen wij nog buren warenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Merk er niks van.
Behalve hier in NWS natuurlijk. Maar ja, wat weet ik ervan... heb maar een paar jaar in Amsterdam nieuw-west gewoond, en daarna in Utrecht op een paar honderd meter van een opvanglocatie.
Wat moet er volgens jou dan gebeuren? Gewoon meer geld er tegen aan? Meer huizen bouwen? Meer opvanglocaties? Meer IND personeel? Ofwel meer dweilen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
De huidige gang van zaken is inderdaad onhoudbaar. De oorzaak is echter niet de asielinstroom maar het gebrekkige landsbestuu
De asielinstroom hangt direct samen met het gebrekkige landsbestuur. En dat gebrekkige landsbestuur is niet iets van de laatste jaren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De huidige gang van zaken is inderdaad onhoudbaar. De oorzaak is echter niet de asielinstroom maar het gebrekkige landsbestuur. En als je denkt dat stemmen op populistische volksmenners daar iets aan gaat verbeteren dan hoef ik alleen maar naar de afgelopen regeerperiode te verwijzen.
Dat worden er steeds minder. En de problemen gaan zonder drastische maatregelen niet opgelost worden of verminderen, dus steeds meer mensen gaan dat zien, omdat steeds meer mensen er mee worden geconfronteerd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je gelijk hebt met dat kantelpunt.
Maar in een eerdere post somde ik opwelke immigratiegetallen aan de linkerkant (incl. CDA) spelen.
Dat zijn toch nog ca. 60-70 zetels waar men volop de oogklepppen op heeft.
Als in: De keuken staat onder water maar het probleem is niet de lekkende kraan maar een gebrek aan dweilcapaciteit.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De oorzaak is echter niet de asielinstroom maar het gebrekkige landsbestuur.
Hoeveel incidenten waar asielzoekers bij betrokken zijn, zijn er ondertussen ook wel niet geweest?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar tegenover staat dat rechts geen plannen heeft met de stroom mensen die hier al zijn en nu problemen veroorzaken. Die plannen mbt een geslaagde integratie heeft links weer welquote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar rechts heeft in elk geval nog plannen tegen de instroom. Links heeft die plannen niet. Die willen de poort wagenwijd open zetten. Dus dan ga ik liever voor plannen van rechts, die waarschijnlijk gedwarsboomd worden door links en Europa, dan voor links, die Nederland en de rest van Europa wil verkwanselen.
Jij ontkent stelselmatig dat de instroom van Niet-Westerse allochtonen een probleem zou zijn. Dus met jouw redenatie zal alles wel goed komen als we maar genoeg opvang realiseren en we genoeg sociale huurwoningen bouwen om deze mensen te huisvesten. Dat is toch ontzettend naïef? Dat de instroom van asielzoekers niet puur een opvang- en integratievraagstuk is heeft Duitsland wel bewezen. Er is echt een maximum aan mensen dat je hier zou kunnen laten integreren zonder dat de dominante Nederlandse cultuur onder druk komt te staan, en dat niveau is al lang en breed bereikt met al die allochtonen die we inmiddels door de jaren heen al hebben gehuisvest (met opvang heeft het weinig meer te maken).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De huidige gang van zaken is inderdaad onhoudbaar. De oorzaak is echter niet de asielinstroom maar het gebrekkige landsbestuur. En als je denkt dat stemmen op populistische volksmenners daar iets aan gaat verbeteren dan hoef ik alleen maar naar de afgelopen regeerperiode te verwijzen.
Een aanzienlijk deel van die mensen zal terug moeten. Syriërs bijvoorbeeld, die zijn kort in Nederland, Syrië is grotendeels weer veilig, terug er mee. De tijd dat we hier paspoorten en verblijfsvergunningen uitdeelden als Sinterklaas is wat mij betreft voorbij.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar tegenover staat dat rechts geen plannen heeft met de stroom mensen die hier al zijn en nu problemen veroorzaken. Die plannen mbt een geslaagde integratie heeft links weer wel
Onder de streep gaat er van beiden niks terecht komen
Dit dus,quote:Op dinsdag 30 september 2025 21:56 schreef LXIV het volgende:
Ik denk ook dat het wel meevalt met de overlast en criminaliteit van asielzoekers. Het is in Nederland overal nog redelijk veilig.
Maar dat neemt niet weg dat wij als volk, evenals onze eigen identiteit, verdwijnen als de massa-immigratie in dit tempo doorgaat.
Al zouden we vervangen worden door hypertensie-efficiënte en uiterst gehoorzame Zuid-Oost Aziaten ten behoeve van het internationale bedrijfsleven, dan was ik nog tegen omdat ik de Nederlandse cultuur en identiteit waarde toeken en wil dat zij blijft bestaan.
Dus als je gevangenissen massaal sluit komt er op een gegeven moment een punt dat de gevangenissen die niet gesloten worden drukker worden? Mind=blown.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit dus,
Qua veiligheid gaat het nog wel best goed in Nederland al denk ik wel dat we op een kantelpunt staan.
Vroeger moesten er allermaal gevangenissen dicht omdat criminaliteit minder werd en taakstraffen massaal ingevoerd werden ipv gevangenis straffen, en nu puilen de gevangenissen weer uit ondanks alle taakstraffen die worden opgelegd.
Maar de Nederlandse cultuur en identiteit is wat me het meeste raakt, en dat is nou net waar met name de linkse progressieve kant zich de voeten aan af veegt en het juist lijken toe te juichen dat elke vorm van Nederlandse identiteit verwoest wordt.
En toch heb ik het idee dat deze man er meer verstand van heeft dan de meeste politici zowel op rechts als links.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
En vooral veel blijven bleren over onderbuik enzo. Dat zijn ijzersterke argumenten, iedereen valt daar voor.
En de auteur van dat geweldige boek is socioloog en komt van de UvA. Dan weet je al genoeg, niet kunnen rekenen en met de roze bril naar de wereld kijken.
Misschien voor jou een idee om iets te lezen van iemand die goed met cijfermateriaal om kan gaan en een echte opleiding gevolgd heeft.
https://www.bol.com/nl/nl(...)iddle.0.ProductTitle
Als je moet kiezen tussen het niveau van de politici van tegenwoordig die vooral zoveel mogelijk roepen wat 'het volk' wil horen, om stemmen te winnen, of een hoogleraar die er echt voor gestudeerd heeft (overigens niet alleen verbonden aan de UvA maar ook de universiteiten van Maastricht, Nijmegen en Oxford)?quote:Hein de Haas studeerde culturele antropologie en mens & omgevingsgeografie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij promoveerde vervolgens in de sociale wetenschappen aan de Radboud Universiteit.[1] De Haas werkte vervolgens als docent en postdoctor onderzoeker aan deze beide universiteiten. In 2006 ging hij als senior onderzoeker aan de slag bij de Universiteit van Oxford.
In 2023 kwam zijn boek Hoe migratie echt werkt: Het ware verhaal over migratie aan de hand van 22 mythen uit dat De Haas schreef om een bijdrage te leveren aan het migratiedebat. Met dit boek hoopte de schrijver om de lezers van kennis en informatie te voorzien zodat ze zelf "de misinformatie van politici en de propaganda rond dit onderwerp door kunnen prikken
Ik kom later nog wel verder inhoudelijk hierop terug, maar Hein de Haas is nu al zovaak ontmaskerd als ideologisch gedreven cijfermanipulerende charlatan... Je mag je echt schamen dat je daar nog mee aan komt zetten. Juist in een post over 'feiten en nuances'.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 01:53 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Heb je gelezen wat er staat?
[..]
Maar feiten en cijfers doen er op een of andere manier niet meer toe bij veel mensen, vooral als het over asielzoekers gaat. De gebeurtenissen die je noemt zijn verschrikkelijk, maar het is een feit dat dit niet vaker voorkomt onder asielzoekers. De asielzoekers hier toch de schuld van geven lost dus helemaal niks op (en het leidt dus alleen maar af van de echte problemen). Maar als de feiten niet helemaal overeenkomen met het (begrijpelijke) onderbuikgevoel, dan is de makkelijkste oplossing natuurlijk om die feiten maar gewoon te negeren.
Mocht je eens de behoefte hebben om je echt te verdiepen in het onderwerp, in plaats van alleen te reageren op basis van onderbuikgevoelens, is het wel een goed idee om te beginnen met dit boek:
https://www.bol.com/nl/nl(...)kt/9300000144482312/
[..]
Het zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor alle politici die iets met migratie te maken hebben en ook voor journalisten. Zeker in verkiezingstijd worden er zowel door links als rechts heel veel van de genoemde 'mythes' gebruikt om hun gelijk te halen en beleid te verdedigen. Het klinkt dan vaak ook nog best logisch, dus is het niet zo gek dat veel mensen er op stemmen. Met als gevolg dat we beleid krijgen waar gebaseerd is op mythes in plaats van iets wat echt werkt. En dat is toch best triest.
Dat doe ik helemaal niet. Waar heb je mij horen zeggen dat ik vind dat alles en iedereen binnengelaten moet worden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij ontkent stelselmatig dat de instroom van Niet-Westerse allochtonen een probleem zou zijn. Dus met jouw redenatie zal alles wel goed komen als we maar genoeg opvang realiseren en we genoeg sociale huurwoningen bouwen om deze mensen te huisvesten. Dat is toch ontzettend naïef? Dat de instroom van asielzoekers niet puur een opvang- en integratievraagstuk is heeft Duitsland wel bewezen. Er is echt een maximum aan mensen dat je hier zou kunnen laten integreren zonder dat de dominante Nederlandse cultuur onder druk komt te staan, en dat niveau is al lang en breed bereikt met al die allochtonen die we inmiddels door de jaren heen al hebben gehuisvest (met opvang heeft het weinig meer te maken).
Ik wacht in elk geval in spanning af !quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kom later nog wel verder inhoudelijk hierop terug, maar Hein de Haas is nu al zovaak ontmaskerd als ideologisch gedreven cijfermanipulerende charlatan... Je mag je echt schamen dat je daar nog mee aan komt zetten. Juist in een post over 'feiten en nuances'.
Als je zo'n sterke mening daarover hebt is het op zijn minst opmerkelijk dat je zelf met Jan van de Beek komt aanzetten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik kom later nog wel verder inhoudelijk hierop terug, maar Hein de Haas is nu al zovaak ontmaskerd als ideologisch gedreven cijfermanipulerende charlatan... Je mag je echt schamen dat je daar nog mee aan komt zetten. Juist in een post over 'feiten en nuances'.
Wat maakt het me uit wat het bpn van ‘Nederland’ is als hier over 100 jaar geen Nederlander over is?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:15 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit dus,
Qua veiligheid gaat het nog wel best goed in Nederland al denk ik wel dat we op een kantelpunt staan.
Vroeger moesten er allermaal gevangenissen dicht omdat criminaliteit minder werd en taakstraffen massaal ingevoerd werden ipv gevangenis straffen, en nu puilen de gevangenissen weer uit ondanks alle taakstraffen die worden opgelegd.
Maar de Nederlandse cultuur en identiteit is wat me het meeste raakt, en dat is nou net waar met name de linkse progressieve kant zich de voeten aan af veegt en het juist lijken toe te juichen dat elke vorm van Nederlandse identiteit verwoest wordt.
De aanhoudende asielinstroom hoort toch ook gewoon bij 'jarenlang gepruts'?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Waar heb je mij horen zeggen dat ik vind dat alles en iedereen binnengelaten moet worden?
De chaos die we nu zien moet je echter niet aan de asielinstroom toeschrijven maar aan jarenlang gepruts.
Maar goed dat jij er dan bent om de boel in het juiste perspectief te plaatsen - chapeau professor 🙏quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
En weer het zoveelste dagelijkse zeiktopic over asielzoekers. Want natuurlijk weten OP en derden het weer veel beter dan het nieuwsbericht en de daar in aangehaalde bronnen. Waarom dit bericht überhaupt nog posten dan?
Asielzoekers an sich zijn het probleem niet, het feit dat je de onderste laag uit die landen binnenkrijgt is probleem nummer 1. Probleem nummer 2 is dat bepaalde culturen ons regelrecht terugbrengen naar 1850. Weet u nog? Toen de vrouw gelijk stond aan de ezel? Mooie tijden waren dat maar guess what: we zijn verder gegaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
En weer het zoveelste dagelijkse zeiktopic over asielzoekers. Want natuurlijk weten OP en derden het weer veel beter dan het nieuwsbericht en de daar in aangehaalde bronnen. Waarom dit bericht überhaupt nog posten dan?
Ditquote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:26 schreef EnzoItaliano het volgende:
Angst wordt gecreeerd door Wilders en zijn rechtse vriendjes.
Ik hoor inderdaad vrijwel geen klachten over Oekraïners. Het is toch echt het primitieve volk uit de 3e wereld dat voor zoveel problemen zorgt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Asielzoekers an sich zijn het probleem niet, het feit dat je de onderste laag uit die landen binnenkrijgt is probleem nummer 1. Probleem nummer 2 is dat bepaalde culturen ons regelrecht terugbrengen naar 1850. Weet u nog? Toen de vrouw gelijk stond aan de ezel? Mooie tijden waren dat maar guess what: we zijn verder gegaan.
Het is het botsen van culturen. Woke links wil ons doen geloven (meer is het ook niet, want ze zien zelf uiteraard ook dat het niet werkt) dat alles maar 1 happy meltpot wordt. Guess what: dat werkt nietquote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik hoor inderdaad vrijwel geen klachten over Oekraïners. Het is toch echt het primitieve volk uit de 3e wereld dat voor zoveel problemen zorgt.
Welke partij is extreem rechts? PVV is gewoon een volkspartijquote:Op dinsdag 30 september 2025 19:42 schreef Twiitch het volgende:
"Experts zeggen"
"Uit onderzoek blijkt"
Inhoudelijk nog wat te melden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
Maak anders een algemeen asielzoekers-afzeik-topic aan. Dan hoef je er niet steeds weer nieuwsberichten bij te zoeken (die toch sowieso fout en slecht en propaganda zijn wanneer ze niet in het anti-migratie straatje passen, of standaard bejubeld worden wanneer ze dat wel doen).
Stop te pretenderen dat jullie gezeik ook nog maar iets met nieuws te maken heeft, want wat het nieuws ook is, het gezeik over asielzoekers volgt altijd. Hell, zelfs als het nieuws er geen ene fuck mee te maken heeft.
Ongezonde obsessies. Zoek psychologische hulp.
Nationaal socialisten sloten communisten op in concentratiekrampen, je hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:
Klopt. Een extreem rechtse volkspartij.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Welke partij is extreem rechts? PVV is gewoon een volkspartij
Volgens het kieskompas is de PVV minder rechts dan de VVD.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Klopt. Een extreem rechtse volkspartij.
Denken dat je de complexiteit van het politieke landschap kan platslaan in een figuur met twee assen en er dan conclusies aan verbindenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens het kieskompas is de PVV minder rechts dan de VVD.
Geinig detail is dat de PvdD verder van het midden afstaat dan FvD.
[ afbeelding ]
Gun die mensen ook hun afleiding van de dagelijkse sleur joh.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
Maak anders een algemeen asielzoekers-afzeik-topic aan. Dan hoef je er niet steeds weer nieuwsberichten bij te zoeken (die toch sowieso fout en slecht en propaganda zijn wanneer ze niet in het anti-migratie straatje passen, of standaard bejubeld worden wanneer ze dat wel doen).
Stop te pretenderen dat jullie gezeik ook nog maar iets met nieuws te maken heeft, want wat het nieuws ook is, het gezeik over asielzoekers volgt altijd. Hell, zelfs als het nieuws er geen ene fuck mee te maken heeft.
En als die twee assen zo sterk correleren is er geen sprake van 2 dimensies, maar komen conservatief-rechts en progressief-links overeenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denken dat je de complexiteit van het politieke landschap kan platslaan in een figuur met twee assen en er dan conclusies aan verbinden.
Dat jij ongeacht het bericht loopt te zeiken over asielzoekers.quote:
Dat doen Nederlanders ook. Kranten staan vol van mannen die vrouwen vermoorden of kindjes neuken. Of rottigheid uithalen bij azc demonstraties. Als je alle pedo's eruit wil blijft er geen vent over in NL.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Doe effe normaal zeg...quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:27 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat doen Nederlanders ook. Kranten staan vol van mannen die vrouwen vermoorden of kindjes neuken. Of rottigheid uithalen bij azc demonstraties. Als je alle pedo's eruit wil blijft er geen vent over in NL.
Jaren en jaren op toenemende plaatsen toenemende overlast van ''jongeren'' terwijl de bestuurlijke verantwoordelijken jaren op jaren suf, symbolisch en deugend wanbeleid uit blijven voeren, zonder dat men het ook maar durft te hebben over een max.quote:We wonen in een land waar Syriërs in Baarn elkaar terroriseren. Waar mensen in Grave de straat niet meer op durven. Waar asielzoekers in Den Bosch gebiedsverboden krijgen opgelegd omdat het uit de hand loopt. Waar ze in Ter Apel al járen gebukt gaan onder overlast. Waar het in Hardenberg elke dag raak is in het centrum. Waar Nieuw-Weerdinge het niet meer trekt. Waar ze in Utrecht niet meer weten wat ze met de asielzoekers aan moeten. Waar Arnhem het helemaal gehad heeft. Waar asielzoekers in Groningen met elkaar op de vuist gaan. Waar ze in Budel een burgerwacht nodig denken te hebben omdat het de spuigaten uit loopt. In Budel ook waar een homoseksuele asielzoeker in elkaar wordt geramd wegens 'te gay'. Waar er crisisberaad op crisisberaad is in Weert. Waar bewoners in Almere genoeg hebben van het gezuip en geschreeuw. Waar in Delfzijl tientallen diefstallen worden gepleegd door asielzoekers en ondernemers er knettergek van worden. Waar ze in Winterswijk al JAREN last hebben van het azc. Waar in Epe binnen drie weken voetbaltassen werden gegapt. Waar in Heesch een jongen is vermoord. Waar in Abcoude een vrouw is vermoord. Waar in Maashorst een vrouw is verkracht. Waar ze in Overloon over overlastgevende en inbrekende asielzoekers zeggen: koop maar gewoon een waakhond. Waar Dronten te maken heeft met talloze fiets- en winkeldiefstallen. Waar vrouwen in Kampen voortdurend worden nagefloten. Waar Aalden en Zweeloo 'zuchten' onder de overlast van veiligelanders. Waar Gilze gebukt gaat onder knokpartijen. Waar asielzoekers de boel verbouwen in Lochem. Waar de NS station Maarheeze voorbij wil rijden omdat er 3.150 (!) overlastmeldingen per jaar binnenkomen. Waar treinen worden geterroriseerd. Waar bussen worden geterroriseerd. Waar anti-homogeweld door asielzoekers de pan uit rijst. Zo'n land dus.
We wonen in een land waar de asielinstroom week in week uit torenhoog is, waar gemeenten gedwongen worden, waar mensen zich niet gehoord voelen, waar de wachttijd op een sociale huurwoning gemiddeld bijna 10 jaar (tot wel 22 jaar) is en waar mensen die er wat tegen willen doen voortdurend worden weggezet als racist of fascist of xenofoob of minderwaardig.
En nu wonen we in een land waar ze in Hoorn en Hoofddorp en Den Hoorn en Doetinchem en Uden en Amersfoort en op al die andere plekken met veel gedoe en gezeik (en met heel veel idioten) in actie komen tegen azc's.
Gek hè?
Is dat zo?quote:
Ja en echt elke asielzoeker doet hier aan mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Op GeenStijl een ''leuk'' opsommend stukkie tekst (op de site zelf alle linkjes);
[..]
Jaren en jaren op toenemende plaatsen toenemende overlast van ''jongeren'' terwijl de bestuurlijke verantwoordelijken jaren op jaren suf, symbolisch en deugend wanbeleid uit blijven voeren, zonder dat men het ook maar durft te hebben over een max.
Ja echt heel gek dat men al jaren en jaren ''zeurt'' over die ''asielzoekers''. En dat het zeuren niet alleen aanhoudt, maar ook toeneemt. Echt heel erg gek. En dat de PVV steeds beter scoort. Helemaal onbegrijpelijk.
Niet elke. Maar wel te veel.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Is dat zo?
[..]
Ja en echt elke asielzoeker doet hier aan mee.
Zegt niemand, maar iemand met een simplistische denkwijze zou dit zomaar kunnen denken nu.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:38 schreef Servieskast het volgende:
Ja en echt elke asielzoeker doet hier aan mee.
Het is toch veel onbegrijpelijker dat de personen die klagen over asielzoekers niet naar wens van links willen bouwen? Zodat ieder mens zichzelf aan een ruime woning zou kunnen helpen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Op GeenStijl een ''leuk'' opsommend stukkie tekst (op de site zelf alle linkjes);
Ja echt heel gek dat men al jaren en jaren ''zeurt'' over die ''asielzoekers''. En dat het zeuren niet alleen aanhoudt, maar ook toeneemt. Echt heel erg gek. En dat de PVV steeds beter scoort. Helemaal onbegrijpelijk.
bnn/vara = gl/pvda.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:51 schreef Alpha0 het volgende:
En BNN / Vara doet doodleuk mee met de propaganda. PVV wilde ze wegsaneren maar huilebalk Omtzigt en zijn NSC hebben dat tegengehouden. Hopelijk deze verkiezingen meer succes.
[ x ]
Tim gaat net zo lang 'fact'checken tot zijn eigen mening de conclusie wordt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:51 schreef Alpha0 het volgende:
En BNN / Vara doet doodleuk mee met de propaganda. PVV wilde ze wegsaneren maar huilebalk Omtzigt en zijn NSC hebben dat tegengehouden. Hopelijk deze verkiezingen meer succes.
[ x ]
Echt zo gek dat het een onderwerp is hier.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
Lachwekkend dit gewoon.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:51 schreef Alpha0 het volgende:
[ x ]
Het probleem is dat 'het gros' toch niet op PVV / Ja21 / FvD stemt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Lachwekkend dit gewoon.
Nee, dit gaat écht niet meer linkse stemmen opleveren. Want dat zit er natuurlijk achter.
Het gros is gewoon klaar met migratie. Kun je debunken tot je een ons weegt.
En wanneer is het te veel?quote:
Welk volk?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee hoor, heeft niets met de feiten te maken.![]()
Hoe vaak wij gezeik hebben met dat volk is niet meer te tellen. NIet willen betalen, collega's die bespuugd worden en vorige week heb ik nog eentje de bus uitgedonderd die een meisje lastig viel.
Er zitten echt wel een paar goede tussen, maar het gros is brandhout.
Super vervelend die Lisa, maar verkrachting en moord van vrouwen en meisjes is van alle tijden, hoor. Het land staat nu alleen op omdat het een neger zonder paspoort is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:28 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'het gros' toch niet op PVV / Ja21 / FvD stemt.
Want ja, die Bontenbal komt toch netter en betrouwbaarder over.
En de VVD, tja, die komen al jaren overal mee weg. Want 'zo slecht hebben we het nou ook weer niet'. Dus straks toch weer een 'midden-kabinet' met helemaal niks.
Ofwel, nog 4 jaar massa-immigratie. Over 4 jaar kijken we wel weer hoe de vlag erbij hangt.
Ooit komt 'het gros' tot inkeer, maar zo ver zijn we helaas nog niet. Er moeten eerst nog een stuk of 10-15 'Lisa's' plaats vinden. En het gros van de mensen, moet er de negatieve gevolgen zelf van gaan ondervinden.
Dat komt wel, maar blijkbaar is dat moment nog niet daar. Het enige wat we kunnen doen is mensen er bewust van maken.
Die neger, zoals je 'm noemt, had hier niet moeten zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Super vervelend die Lisa, maar verkrachting en moord van vrouwen en meisjes is van alle tijden, hoor. Het land staat nu alleen op omdat het een neger zonder paspoort is.
Er is absoluut een verband tussen migratie en toenemende incidenten van aanranding en verkrachting. Als je dat niet wil zien, dan heb je een plaat voor je kop.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Super vervelend die Lisa, maar verkrachting en moord van vrouwen en meisjes is van alle tijden, hoor. Het land staat nu alleen op omdat het een neger zonder paspoort is.
Toon mij het verband, ik heb niets aan zinnen zonder solide argumenten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:41 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er is absoluut een verband tussen migratie en toenemende incidenten van aanranding en verkrachting. Als je dat niet wil zien, dan heb je een plaat voor je kop.
En zeg nou eerlijk, als jij 's avonds met je korte rokje naar huis fietst, fiets je dan liever in een donkere straat met waar een groepje Ivo's, Hendrik-Jans en Tim's staat te chillen, of een groepje Marokkanen of Antilianen?
En dan heb ik het nog niet eens gehad over eerwraak, huiselijk geweld in huwelijken en relaties, 'psst meisje hoertje kom eens' en al dat soort vrouwenhaat.
Ja, gestoorde gekken heb je overal. Maar de Nederlandse cultuur is toch absoluut beter voor vrouwen dan de islamitische.
Dan wegsturen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:17 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Die neger, zoals je 'm noemt, had hier niet moeten zijn.
Als deze uitgeprocedeerde asielzoeker hier niet was geweest, maar gewoon uitgezet was, had Lisa nog geleefd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo achterlijk. Met een kopdoek op grootgebracht zat je nu echt niet op Fok! te janken hoe kut mannen zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:48 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Toon mij het verband, ik heb niets aan zinnen zonder solide argumenten.
De Nederlandse cultuur is zeker beter, de 1 wordt niet veroordeeld voor het stikken van een 21 jarig meissie, de ander krijgt 10 uurtjes zitten voor het neuken van een kleuter of helemaal niets voor het stalken van zijn ex, tenzij hij haar vermoordt, wat hier te vaak gebeurt.
Ik fiets liever langs geen enkele man id nacht. Heb Nederlandse mannen meegemaakt die zich aan het aftrekken waren in portiekjes, 1 achter zijn raam, ik ben lastig gevallen door getrouwde collega's en manager.
De Nederlandse cultuur is niet beter voor vrouwen, zo op het eerste gezicht lijkt dat zo, maar als het laagje beleefdheid wegvalt is er 1 overeenkomst: man.
Of ik ben lastig gevallen door buitenlanders? Zeer zeker ook.
Of er een verband is weet ik niet maar er zijn miljarden zwarten. Vermoedelijk meer dan blonden en bruine bij elkaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:48 schreef Servieskast het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is zeker beter, de 1 wordt niet veroordeeld voor het stikken van een 21 jarig meissie, de ander krijgt 10 uurtjes zitten voor het neuken van een kleuter of helemaal niets voor het stalken van zijn ex, tenzij hij haar vermoordt, wat hier te vaak gebeurt.
Ik fiets liever langs geen enkele man id nacht. Heb Nederlandse mannen meegemaakt die zich aan het aftrekken waren in portiekjes, 1 achter zijn raam, ik ben lastig gevallen door getrouwde collega's en manager.
De Nederlandse cultuur is niet beter voor vrouwen, zo op het eerste gezicht lijkt dat zo, maar als het laagje beleefdheid wegvalt is er 1 overeenkomst: man.
Je zou haast denken dat er 2 geslachten zijn, een man een een vrouw.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:48 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Cool. En alle andere zaken? Wat kunnen asielzoekers er aan doen dat NL het asielzoekers probleem groter laat worden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Als deze uitgeprocedeerde asielzoeker hier niet was geweest, maar gewoon uitgezet was, had Lisa nog geleefd.
Ik snap je reactie niet. Verhoog je niveau.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, lul niet zo achterlijk. Met een kopdoek op grootgebracht zat je nu echt niet op Fok! te janken hoe kut mannen zijn
Niet ras, maar economische klasse speelt een groot rol in delicten en zulks. Maar ja, leg dat maar uit op fok.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Of er een verband is weet ik niet maar er zijn miljarden zwarten. Vermoedelijk meer dan blonden en bruine bij elkaar.
Je reactie is zo ironisch, perfect 🤣quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat er 2 geslachten zijn, een man een een vrouw.
De een daarvan is dominant en het andere is zwakker in elk denkbaar opzicht, maar het verschil met andere dieren is intelligentie, maar niet in mindere mate instinct.
Als je serieus denkt dat de man je hier niet beschermd tegen het uitschot waar jij het over hebt, niet de boel draaiende houd, alles wat jij hebt van kleding tot je iphone, de straat gelegd waar jij de boel probeert te ontwijken, op die fiets gemaakt door een man.. alles door de man.. zelfs je stemrecht van de man.
Klinkt dat als haat van de man naar de vrouw toe? Dan is er iets mis met je.
"De Nederlandse cultuur is niet beter voor vrouwen, zo op het eerste gezicht lijkt dat zo, maar als het laagje beleefdheid wegvalt is er 1 overeenkomst: man."quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:59 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Cool. En alle andere zaken? Wat kunnen asielzoekers er aan doen dat NL het asielzoekers probleem groter laat worden?
[..]
Ik snap je reactie niet. Verhoog je niveau.
[..]
Niet ras, maar economische klasse speelt een groot rol in delicten en zulks. Maar ja, leg dat maar uit op fok.
Wegblijven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:59 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Cool. En alle andere zaken? Wat kunnen asielzoekers er aan doen dat NL het asielzoekers probleem groter laat worden?
[..]
Ik snap je reactie niet. Verhoog je niveau.
[..]
Niet ras, maar economische klasse speelt een groot rol in delicten en zulks. Maar ja, leg dat maar uit op fok.
Mijn ouders komen uit een dorp uit Turkije en zijn ook jong getrouwd, dat was cultuur.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"De Nederlandse cultuur is niet beter voor vrouwen, zo op het eerste gezicht lijkt dat zo, maar als het laagje beleefdheid wegvalt is er 1 overeenkomst: man."
Door dat 'laagje beleefdheid' mocht jij de basisschool afmaken en hoefde je niet te trouwen met 15.
En als dankbaarheid stel je jouw habitat even gelijk aan een middeleeuwse woenstijnreligie. Hoe dom kun je zijn zeg.
Okay nou je vindt het hier maar niks.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Mijn ouders komen uit een dorp uit Turkije en zijn ook jong getrouwd, dat was cultuur.
Mijn vader werkt trouwens al sinds zijn 19de. Rookt en drinkt ook. Maar is wel een immigrant. Hoe deel je hem in?
Tricky he deze.
Kritiek uiten is kennelijk alleen voor Nederlanders?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Okay nou je vindt het hier maar niks.
Remigratie.
Hoe deel ik hem in? Als hardwerkende man die zijn verantwoordelijkheid neemt en niet verzuipt in een sprookjesboek.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Mijn ouders komen uit een dorp uit Turkije en zijn ook jong getrouwd, dat was cultuur.
Mijn vader werkt trouwens al sinds zijn 19de. Rookt en drinkt ook. Maar is wel een immigrant. Hoe deel je hem in?
Tricky he deze.
Ik zou gaan voor übermensch maar whatever floats your boatquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:07 schreef Servieskast het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander in 1 woord.
En iemand die wel praktiseert kan dat kennelijk niet. Ok.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe deel ik hem in? Als hardwerkende man die zijn verantwoordelijkheid neemt en niet verzuipt in een sprookjesboek.
Hoe zou ik dat anders moeten doen?
Waar komt jouw drang vandaan om iedereen in een hokje te stoppen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:15 schreef Servieskast het volgende:
[..]
En iemand die wel praktiseert kan dat kennelijk niet. Ok.
Fok.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar komt jouw drang vandaan om iedereen in een hokje te stoppen?
Dan had je de liberale westerse waarden waarbinnen je bent opgegroeid wel wat meer gewaardeerd, lijkt me.quote:
Hoe je het noemt weet ik niet maar als ik zie wat het resultaat van dat huwelijk is was het in elk geval geen succes.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Tricky he deze.
Welke respecteer ik dan niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan had je de liberale westerse waarden waarbinnen je bent opgegroeid wel wat meer gewaardeerd, lijkt me.
Anyway, succes met het leed dat de man heet.
Ok.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hoe je het noemt weet ik niet maar als ik zie wat het resultaat van dat huwelijk is was het in elk geval geen succes.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
Achteraan gestaan bij het uitdelen van goed fatsoen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 16:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Je vadsige moeder is een compliment.
Fijne gozer waar ik graag een keer een sigaar en whiskey mee geniet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Tricky he deze.
Stil.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fijne gozer waar ik graag een keer een sigaar en whiskey mee geniet.
Vroeger of later, en ik denk vroeger, ga ook jij accepteren dat die kritiek op migratie niet zoveel van doen heeft met ordinaire xenofobie of plat racisme, maar met een absolute walging van DENKBEELDEN die mensen hier naar toe nemen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:22 schreef probeer het volgende:
Hij rookt en drinkt, waarom mag ik niet met hem samen genieten?quote:
Dat lijkt mij het type immigrant waar je nog gerust tig vliegtuigen vol van kunt gebruiken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:06 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Tricky he deze.
DAT IS MIJN PUNT!! Zo zijn er nog veel meer. Door all onzin die ik online lees begin ik zelfs te twijfelen als mensen niet terug glimlachen: hebben ze een off day of omdat ik een allochtoon ben. Rete vervelend.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij het type immigrant waar je nog gerust tig vliegtuigen vol van kunt gebruiken.
Online is niet de daadwerkelijke wereld, of dacht je dat de users die hier zo lopen te schreeuwen dat ook in het echt doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
DAT IS MIJN PUNT!! Zo zijn er nog veel meer. Door all onzin die ik online lees begin ik zelfs te twijfelen als mensen niet terug glimlachen: hebben ze een off day of omdat ik een allochtoon ben. Rete vervelend.
nee, ik heb gewoon geen behoefte aan religieus gewauwel.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
DAT IS MIJN PUNT!! Zo zijn er nog veel meer. Door all onzin die ik online lees begin ik zelfs te twijfelen als mensen niet terug glimlachen: hebben ze een off day of omdat ik een allochtoon ben. Rete vervelend.
Ik weet het niet. Ik hoop het niet. Maar er zijn mensen die zo praten en dan IRL met buitenlandse mensen werken. The horrorquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Online is niet de daadwerkelijke wereld, of dacht je dat de users die hier zo lopen te schreeuwen dat ook in het echt doen?
Hmmja, hoe zouden homo's en onkuise vrouwen zich voelen die met streng religieus volk werken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:50 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik hoop het niet. Maar er zijn mensen die zo praten en dan IRL met buitenlandse mensen werken. The horror
Mwah, ik stap zonder rijbewijs regelmatig een bus in, en er zijn talloze allochtoonse passagiers die zonder een groet of een handgebaar de bus weer uitstappen als ze hun bestemming hebben bereikt. Moet ik me dan ook afvragen of dat komt omdat ze een hekel aan Nederlanders hebben? Niet het sterkste argument tbhquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
In de regel niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Online is niet de daadwerkelijke wereld, of dacht je dat de users die hier zo lopen te schreeuwen dat ook in het echt doen?
Gozer, dit is geen argument. Dit is gevoel wat ik hier beschrijf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah, ik stap zonder rijbewijs regelmatig een bus in, en er zijn talloze allochtoonse passagiers die zonder een groet of een handgebaar de bus weer uitstappen als ze hun bestemming hebben bereikt. Moet ik me dan ook afvragen of dat komt omdat ze een hekel aan Nederlanders hebben? Niet het sterkste argument tbh
Op het moment dat zelfs mijn Egyptische stiefvader zelf zegt dat er teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt teveel. (of hij is te goed geintegreerd.)quote:
Ze bestaan. Ten tijde van 9/11 ben ik zo vaak uitgescholden. Ffs, alsof die lui mij zouden sparenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In de regel niet.
Maar er zijn wel degelijk lieden hier waarvan ik vermoed dat ze in het echt net zo zijn als online. En dan weet jij wel welke users en moderators ik bedoel en uit welk topic die komen.
Ik ben in het echte leven misschien zelfs grover dan onlinequote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word dagelijks uitgescholden voor (Kremlin) trol. Ik haal tegenwoordig mijn schouders erover op. Sommigen hier zijn gewoon erg onredelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ze bestaan. Ten tijde van 9/11 ben ik zo vaak uitgescholden. Ffs, alsof die lui mij zouden sparen
Hallo, zelfs ik zeg dit. Ik vind er ook iets van. Maar ik doe er niets mee. Ik discrimineer niet. Dat maakt ze niet minder mens. De overheid is daar schuldig aan (rechts beleid notabene).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op het moment dat zelfs mijn Egyptische stiefvader zelf zegt dat er teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt teveel. (of hij is te goed geintegreerd.)
Het is zelfs groter dan een gevoel, het is een slachtofferrol geboren uit een minderwaardigheidscomplex.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Gozer, dit is geen argument. Dit is gevoel wat ik hier beschrijf.
Ik neem jou niet zo serieus, dus doe jij daar maar iets mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is zelfs groter dan een gevoel, het is een slachtofferrol geboren uit een minderwaardigheidscomplex.
Doe daar wat mee.
Ik discrimineer ook niet op zaken waar mensen niets aan kunnen doen: ras, geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:55 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hallo, zelfs ik zeg dit. Ik vind er ook iets van. Maar ik doe er niets mee. Ik discrimineer niet. Dat maakt ze niet minder mens. De overheid is daar schuldig aan (rechts beleid notabene).
Je bent de oude jij vergeten kennelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik discrimineer ook niet op zaken waar mensen niets aan kunnen doen: ras, geslacht, seksuele voorkeur, leeftijd.
Ik discrimineer wel op wat mensen denken. En dat is mijn goed recht, ik heb niet zoveel op met calvinistische Carel of Islamitische Ishael. Rot op met je religie.
Maar je gebruikt je gevoel te nadrukkelijk in je redenatie. En je gevoel is onderbuik. Net zoveel onderbuik als de schreeuwers in dit topicquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:52 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Gozer, dit is geen argument. Dit is gevoel wat ik hier beschrijf.
Ook mijn oude jij had een tyfushekel aan 'heilige boeken' en religieuze haatbaarden die het leven van mensen hier op aarde al tot een hel maakten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je bent de oude jij vergeten kennelijk.
Als je mij vergelijkt met deze mensen zijn we uitgepraatquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar je gebruikt je gevoel te nadrukkelijk in je redenatie. En je gevoel is onderbuik. Net zoveel onderbuik als de schreeuwers in dit topic
Ja, prima. Ik praat niet tegen de hare majesteit verderquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:00 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Als je mij vergelijkt met deze mensen zijn we uitgepraat
Hah die zolderkamerfappers hier? Nooit. Maar dat die mensen bestaan ontken ik niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben in het echte leven misschien zelfs grover dan online
Mensen hebben onderbuikgevoelens. Soms denk ik hmmm, komt dat omdat?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:02 schreef Fok-it het volgende:
En ik vergelijk je niet met hun, ik zeg alleen dat beide manieren van redeneren vanuit een onderbuikgevoel komen.
Of wil je beweren dat jouw gedachte dat iedereen die niet naar jou lacht een hekel aan je heeft erg objectief is?
Welk verschil is dat dan? Ik stem niet rechts, maar bepaalde nieuwsberichten die ervoor zorgen dat Wilders meer zetels krijgt is toch geen nepnieuws ofzo? Dat zijn toch ook gewoon feiten?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:07 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met bepaalde nieuwsartikelen en sentiment. Ik lees en zoek naar feiten. Daar zit het verschil voor mij.
how about noquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:57 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik neem jou niet zo serieus, dus doe jij daar maar iets mee.
Ik doel op zaken als:quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welk verschil is dat dan? Ik stem niet rechts, maar bepaalde nieuwsberichten die ervoor zorgen dat Wilders meer zetels krijgt is toch geen nepnieuws ofzo? Dat zijn toch ook gewoon feiten?
Ik denk ook niet dat het met de inhoud van de berichten te maken heeft, maar meer met de frequentie en waar vooral veel aandacht aan besteed wordt. Artikelen over migratie zorgen gewoon voor meer clicks want het is een heel gevoelig onderwerp wat makkelijk voor opruiing zorgt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welk verschil is dat dan? Ik stem niet rechts, maar bepaalde nieuwsberichten die ervoor zorgen dat Wilders meer zetels krijgt is toch geen nepnieuws ofzo? Dat zijn toch ook gewoon feiten?
op basis van haar gevoelensquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:12 schreef Aberkullie het volgende:
Nice, een ‘discussie’ met stimotrol
[ afbeelding ]
Ik weet dat je mij wil. Hou maar gewoon op.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
op basis van haar gevoelens
[ afbeelding ]
Het verschil is dat je het in het echte leven niet tegen vreemden bent, die filter verdwijnt hierquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hah die zolderkamerfappers hier? Nooit. Maar dat die mensen bestaan ontken ik niet.
Media heeft altijd al veel invloed gehad op stemgedrag. Van pamfletten tot X. Ik denk niet dat dit nu significant meer is dan vroeger, het zorgt vergeleken met vroeger wel voor een veelvoud aan extremen en de onzichtbare gematigde stemmer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:12 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het met de inhoud van de berichten te maken heeft, maar meer met de frequentie en waar vooral veel aandacht aan besteed wordt. Artikelen over migratie zorgen gewoon voor meer clicks want het is een heel gevoelig onderwerp wat makkelijk voor opruiing zorgt.
Als je dat vergelijkt met het begin van vorig decennium waarin bijna elk nieuwsbericht alleen maar ging over de recessie en over de honderden geschrapten banen, en hoe dat er voor zorgde dat VVD en PvdA er met de winst vandoor ging, dan is het wel aannemelijk dat de media veels te veel invloed heeft op het stemgedrag van mensen. En dit staat even los van of migratie daadwerkelijk een probleem is of niet.
ja jij denkt dat iedere man jou wil maar ik kan je verzekeren dat ik nog eerder met fokkie in bed zou duiken dan met jouquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:14 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik weet dat je mij wil. Hou maar gewoon op.
Dat lijkt me dan ook een uiterst verstandige keuze voor een geweldige nacht makker.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja jij denkt dat iedere man jou wil maar ik kan je verzekeren dat ik nog eerder met fokkie in bed zou duiken dan met jou
Veel mannen die er een rondje op willen doen, hoor. Ook jij. Je blijft aandacht vragen. Aber ook, die wil mijn poenie kennelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja jij denkt dat iedere man jou wil maar ik kan je verzekeren dat ik nog eerder met fokkie in bed zou duiken dan met jou
Top of bottom.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook een uiterst verstandige keuze voor een geweldige nacht makker.
Jij vond het zelf nodig om elke man op een hoop te vegen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:08 schreef Servieskast het volgende:
Omdat ik tussen of in twee culturen leef weet ik dat dit wat in NL gebeurt niet een blanke issue is.
Ik heb dezelfde gesprekken met Turken die over het algemeen hetzelfde zeggen over Syriërs en andere Arabieren. Dat zien jullie dan weer niet.
Ze is geen trol.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:12 schreef Aberkullie het volgende:
Nice, een ‘discussie’ met stimotrol
[ afbeelding ]
holy shit, 51quote:Op dinsdag 30 september 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Angst?
Ik heb gewoon geen behoefte aan de influx van middeleeuws religieus aartsconservatief gedachtegoed.
Ras en afkomst interesseert me geen moer. Kom je naar hier en doe je mee en hang je de hier geldende normen en waarden aan? Welkom.
Dit soort hoogleraren en professoren.. mag ik even overgeven met hun politiek gekleurde 'research'
Wat zei ik?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij vond het zelf nodig om elke man op een hoop te vegen.
true, slecht voorbeeldquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook een uiterst verstandige keuze voor een geweldige nacht makker.
De Nederlandse cultuur is zeker beter, de 1 wordt niet veroordeeld voor het stikken van een 21 jarig meissie, de ander krijgt 10 uurtjes zitten voor het neuken van een kleuter of helemaal niets voor het stalken van zijn ex, tenzij hij haar vermoordt, wat hier te vaak gebeurt.quote:
Er is toch 1 overeenkomst bij dit soort zaken? Het zijn mannen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat gaat jou dat aan?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:32 schreef matthijst het volgende:
Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie.
Ah, het ligt aan de sociale status. Prima, waarom meer van die lui binnenhalen? Zijn er al genoeg, zie opsporing verzocht.
Elke stad met een Azc heeft gezeik met asielzoekers.
En waarom moet je überhaupt in Nederland zoveel van die allochtonen die hun eigen brabbeltaaltje spreken hebben? Wat is er mis met Nederlands.
Dus in je eerste zin weerleg je eigenlijk al je kwijluitspraken die je vervolgens deelt?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:32 schreef matthijst het volgende:
Volgens data van de Adviesraad Migratie zijn asielzoekers niet meer betrokken bij criminaliteit dan Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en inkomenspositie.
Ah, het ligt aan de sociale status. Prima, waarom meer van die lui binnenhalen? Zijn er al genoeg, zie opsporing verzocht.
Elke stad met een Azc heeft gezeik met asielzoekers.
En waarom moet je überhaupt in Nederland zoveel van die allochtonen die hun eigen brabbeltaaltje spreken hebben? Wat is er mis met Nederlands.
Hihi: überhaupt.![]()
Ja, het lastig om te leven als een constant (mogelijk) slachtoffer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:47 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dan had die misschien wel een ander meisje in een ander land vermoord.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Als deze uitgeprocedeerde asielzoeker hier niet was geweest, maar gewoon uitgezet was, had Lisa nog geleefd.
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, het lastig om te leven als een constant (mogelijk) slachtoffer.
Minder erg.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan had die misschien wel een ander meisje in een ander land vermoord.
(lol)quote:
Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de regering van dat andere land!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja, zo zie je dat niet elke allochtoon zich in die situatie zet.quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, zo zie je dat niet elke allochtoon zich in die situatie zet.
Ik betaal belasting.quote:
Oke. En nu.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik betaal belasting.
Mag liever naar wat anders gaan dan naar die gelukszoekers.
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geertjequote:
Ja want blanke Nederlandse mannen doen niet aan straatroven en verkrachtingenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geertje![]()
Of nog 4 jaar wachten tot de verkrachtingen en straatroven ook in de villawijkjes van GL/PvdA zijn aangekomen. Duurt zo te zien nog even.
Geertje kan niets. Dan moet hij uit de EU.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Geertje![]()
Of nog 4 jaar wachten tot de verkrachtingen en straatroven ook in de villawijkjes van GL/PvdA zijn aangekomen. Duurt zo te zien nog even.
Tuurlijk niet. Die ruiken thuis op porno van hun stiefmoeder.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:35 schreef EnzoItaliano het volgende:
[..]
Ja want blanke Nederlandse mannen doen niet aan straatroven en verkrachtingen
Niet in Opsporing Verzocht inderdaadquote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:35 schreef EnzoItaliano het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd naar je onderbouwing dat hij een cijfermanipulerende charlatan is. Ik heb er best wel wat naar gezocht naar heb het niet kunnen vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee ook niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
Anders dan Lisa. Daarvan weten we het wel.
Kunnen de PVV'ers weer 2 jaar lang als naïeve debieltjes elke tweet van Geertje linea recta voor waarheid aannemen dat hij tegengewerkt wordt. Geen voorbeelden nodigquote:
💯quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:05 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook wel hilarisch. In een paar decennia tijd is de Nederlandse bevolking van pakweg 100% autochtoon naar amper 75% autochtoon gegaan. Zijn verscheidene wijken in grote steden onherkenbaar geworden en lijkt het soms alsof je in Marrakech of Ankara rondloopt. Er zijn inmiddels honderden moskeeën in Nederland en meer dan de helft van alle nieuwe basisscholen is Islamitisch.
De mensen met een migratieachtergrond in Nederland zijn helaas op vele negatieve manieren (sterk) oververtegenwoordigd van tot criminaliteit, werkeloosheid tot leerachterstanden en ook verloopt de intergratie en assimilatie in veel te veel gevallen dramatisch (men wil simpelweg niet integreerden en assimileren maar de eigen cultuur stukje bij beetje dominant maken). En als klap op de vuurpijl is het dreigingsniveau voor aanslagen is het op een na hoogste, mede door het constante gevaar vanuit de Islamitische hoek.
En dan komen een paar 'experts' zeggen dat er niets aan de hand is en dit niet met feiten te maken heeft. Het ergste is nog dat ze dit zelf echt geloven. Deze conclusies zeggen dan ook vooral veel over deze mensen en de bubbels waarin zij zitten, niet over de rest van Nederland.
Ga jij als eerste dit topic voorbeelden van tegenwerking geven?quote:
Het begint toch ook wel te kloppen?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Proberen om alle PVV stemmers als ''naïeve debieltjes'' weg te zetten is nogal ''naïef debiel'' .quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ga jij als eerste dit topic voorbeelden van tegenwerking geven?![]()
![]()
![]()
Nah, denk het niet he?
Ah, jij hebt dus ook geen antwoorden?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Proberen om alle PVV stemmers als ''naïeve debieltjes'' weg te zetten is nogal ''naïef debiel'' .
Maar goed.
Nee ik zie alleen dat je alle PVV stemmers weg probeert te zetten als naieve debieltjes, hetgeen ik nogal dom vind.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah, jij hebt dus ook geen antwoorden?
Nou, ze zullen wel echt enorm tegengewerkt zijn met al die voorbeelden!
Uhm nou ja he,quote:
Omdat vvd ook links is!?!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uhm nou ja he,
al 364 topics de afgelopen 2 jaar aan PVV-coalitie waarin 365 keer gevraagd is wat precies redenen waren waarom de PVV tegengewerkt is.
Maar ik zou inderdaad vooral net doen alsof dit iets totaal nieuws is.
Volgens mij was het Gia of Ootje die claimde dat 1 van de redenen was dat NSC opeens naar links ging. Wat ze daarmee bedoelde geen idee. Maargoed, het is al iets beter dan extreem slinkse rechtersquote:
Overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:05 schreef HowardRoark het volgende:
Het is eigenlijk ook wel hilarisch. In een paar decennia tijd is de Nederlandse bevolking van pakweg 100% autochtoon naar amper 75% autochtoon gegaan. Zijn verscheidene wijken in grote steden onherkenbaar geworden en lijkt het soms alsof je in Marrakech of Ankara rondloopt. Er zijn inmiddels honderden moskeeën in Nederland en meer dan de helft van alle nieuwe basisscholen is Islamitisch.
De mensen met een migratieachtergrond in Nederland zijn helaas op vele negatieve manieren (sterk) oververtegenwoordigd van tot criminaliteit, werkeloosheid tot leerachterstanden en ook verloopt de intergratie en assimilatie in veel te veel gevallen dramatisch (men wil simpelweg niet integreerden en assimileren maar de eigen cultuur stukje bij beetje dominant maken). En als klap op de vuurpijl is het dreigingsniveau voor aanslagen is het op een na hoogste, mede door het constante gevaar vanuit de Islamitische hoek.
En dan komen een paar 'experts' zeggen dat er niets aan de hand is en dit niet met feiten te maken heeft. Het ergste is nog dat ze dit zelf echt geloven. Deze conclusies zeggen dan ook vooral veel over deze mensen en de bubbels waarin zij zitten, niet over de rest van Nederland.
Ik heb met mensen gesproken die mij aangaven dat VVD links isquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij was het Gia of Ootje die claimde dat 1 van de redenen was dat NSC opeens naar links ging. Wat ze daarmee bedoelde geen idee. Maargoed, het is al iets beter dan extreem slinkse rechters
2,5 miljoen naïeve debielen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee ik zie alleen dat je alle PVV stemmers weg probeert te zetten als naieve debieltjes, hetgeen ik nogal dom vind.
Oh dat is een vrij mainstream take tegenwoordigquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:23 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik heb met mensen gesproken die mij aangaven dat VVD links isStond met mijn bek vol tanden.
Ja, dat zeg ik dus niet he Henk.quote:
Nou ja sorry hoor. Zit hier PSV te volgen, kijk tegelijkertijd ook een youtube filmpje waarom 1984 een classic movie jaar is, ben Call of Duty aan het updaten en aan even tussendoor aan het fokken.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uhm nou ja he,
al 364 topics de afgelopen 2 jaar aan PVV-coalitie waarin 365 keer gevraagd is wat precies redenen waren waarom de PVV tegengewerkt is.
Maar ik zou inderdaad vooral net doen alsof dit iets totaal nieuws is.
Wat heeft dit met tegenwerken te maken?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar goed, betreffende jouw waarom vraag; omdat de PVV volhardend is in de politiek ongewenste boodschap waar veel mensen naar snakken?
Niet dat de NSC nu ineens gedecimeerd is tot nul punt nul, en 90% weer CDA gaat stemmen? Zal toch ergens aan liggen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij was het Gia of Ootje die claimde dat 1 van de redenen was dat NSC opeens naar links ging. Wat ze daarmee bedoelde geen idee. Maargoed, het is al iets beter dan extreem slinkse rechters
Ja, wees blij dat we in een land wonen waar er water bij de politieke wijn gedaan kan worden.. Compromissen sluiten en accepteren dat je je wensen niet voor de volle 100 procent kan uit laten komen staat ook niet gelijk aan tegenwerkenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet dat de NSC nu ineens gedecimeerd is tot nul punt nul, en 90% weer CDA gaat stemmen? Zal toch ergens aan liggen.
En je gaat me niet vertellen dat CDA'ers (dus ex-NSC'-ers) nou zo'n fan zijn van de PVV standpunten aangaande bv asielzoekers.
NSC is/was grotendeels CDA.
NSC ging niet ineens 'linkser', ze waren al linkser dan de rest van het kabinet. NSC is zeker de reden dat qua rechts beleid op asiel water bij de wijn gedaan moest worden, om een soort van kabinet te kunnen vormen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat heeft dit met tegenwerken te maken?
Er zijn al genoeg problemen met eigen volk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:35 schreef EnzoItaliano het volgende:
[..]
Bedankt voor de al 2 jaar lange bevestigingquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |