Ik heb reumatoïde artritis sinds 2010 alweer en slik sindsdien op recept oa Naproxen, altijd in combinatie met Omeprazol als maagbeschermer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit, en je kan er om strijden of Naproxen niet gevaarlijker is, maar wat ik zo lees komt leverschade bij paracetamol heel vaak voor. Verbazingwekkend dat artsen en in het ziekenhuis men je altijd paracetamol aanraden. Ik slik ibuprofen, want dat doet tenminste wat qua pijnstilling.
Inmiddels gestopt met Ibuprofen regelmatig in te nemen hier, ivm te hoge bloeddrukquote:Op dinsdag 30 september 2025 01:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb reumatoïde artritis sinds 2010 alweer en slik sindsdien op recept oa Naproxen, altijd in combinatie met Omeprazol als maagbeschermer.
Jarenlang 2 keer 500 mg per dag, sinds een jaar 1 keer 500 mg per dag, indien nodig.
En ik merk dat als ik ook maar 1 keer vergeet Omeprazol te nemen, ik 's avonds enorm veel last heb van maagzuur, en dan helpt een heel pak Rennies niet meer.
Medicijnen is en blijft rotzooi.
Vroeger slikte ik zelfs geen paracetamol bij hoofdpijn, maar noodgedwongen gebruik ik nu dagelijks een zooi medicijnen om nog enigszins te kunnen functioneren.
Verschilt ook wel. Ik slik één medicijn en ik heb nul komma nul bijwerkingen. Geen verschil met als ik het niet slik.quote:Op dinsdag 30 september 2025 01:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb reumatoïde artritis sinds 2010 alweer en slik sindsdien op recept oa Naproxen, altijd in combinatie met Omeprazol als maagbeschermer.
Jarenlang 2 keer 500 mg per dag, sinds een jaar 1 keer 500 mg per dag, indien nodig.
En ik merk dat als ik ook maar 1 keer vergeet Omeprazol te nemen, ik 's avonds enorm veel last heb van maagzuur, en dan helpt een heel pak Rennies niet meer.
Medicijnen is en blijft rotzooi.
Vroeger slikte ik zelfs geen paracetamol bij hoofdpijn, maar noodgedwongen gebruik ik nu dagelijks een zooi medicijnen om nog enigszins te kunnen functioneren.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:17 schreef vencodark het volgende:
https://www.kabelshop.nl/(...)RzpIDJGgSKMa8m0ZjTjm
Dit zijn vogelverjagers. Ik dacht dat het gewoon dingen voor de sier waren voor in je tuin.
Dat is gelukkig ook het enige medicijn van de 5 voorgeschreven medicijnen die ik heb voor mijn reuma, plus de reguliere paracetamol natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verschilt ook wel. Ik slik één medicijn en ik heb nul komma nul bijwerkingen. Geen verschil met als ik het niet slik.
Wattttttt!quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit zijn vogelverjagers. Ik dacht dat het gewoon dingen voor de sier waren voor in je tuin.
Nooit gezien eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:17 schreef vencodark het volgende:
Ik alleen in het tuincentrum (en daar liet ik ze mooi hangenquote:
😱quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:00 schreef maily het volgende:
Ik was vandaag jaar oud toen ik erachter kwam hoe vunzig kinderliedjes zijn
rubriek op KINK-radio
Je kunt het item beluisteren.
Het gaat onder andere over Kortjakje.
Een paar jaar eerder door mij ook ontdekt in dit topicquote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:00 schreef maily het volgende:
Ik was vandaag jaar oud toen ik erachter kwam hoe vunzig kinderliedjes zijn
rubriek op KINK-radio
Je kunt het item beluisteren.
Het gaat onder andere over Kortjakje.
quote:Op maandag 15 februari 2021 15:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Kortjakje is ook zoiets. Dat zing je als kind maar blijkt over een dame van lichte zeden te gaan. Die de hele week op haar bed ligt.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Een paar jaar eerder door mij ook ontdekt in dit topic
[..]
Grappig die link van KINKquote:
Als je dit interessant vind denk ik dat je SIlicon Zoo ook wel leuk vindquote:Op maandag 27 oktober 2025 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
Dat computers in de jaren '60 (het Apollo programma bvb) ringkerngeheugen als RAM gebruikten (magnetic-core memory) was me al lang bekend, maar dat ook het ROM geheugen ferrietringen gebruikte ("Core rope memory"), wist ik niet.
Het werkte anders dan RAM, de data werd niet in de ferrietringen opgeslagen, maar was met "sense wires" handmatig erin "geweven": elke ring waar een sense draad door gaat stelde een 1 voor, elke ring die overgeslagen werd was een nul. Via een set/reset draad en inhibitor draden kon de magnetisatie van één specifieke ring (of één kolom van ringen) omgedraaid worden. Dit produceerde een puls in de sense draden die door de betreffende ring(en) gingen. De Apollo computer had 192 sense wires per ring, en kon dus 192 bits of 24 bytes per ring lezen.
Het totale ROM geheugen bedroeg 73728 bytes, wat neerkomt op 3072 ringen. Het RAM geheugen van slechts 4096 bytes bevatte 32768 ferrietringen, maar die ringen waren veel kleiner, omdat er slechts vier draden door liepen.
Detail van het ROM geheugen van de Apollo Guidance Computer:
[ afbeelding ]
Vb van 4 kb (0.5 kB) RAM ringkerngeheugen uit 1969 (niet van de Apollo)
[ afbeelding ]
Dit hoorde ik laatst ook ja. Maar ik twijfel nog of ik het geloof. Waarom hebben wegwijzerborden dan niet zulke rolletjes. Of straatnaambordtjes. Bij die zou het ook vervelend zijn als ze door vogels ondergescheten worden.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:23 schreef 215 het volgende:
Op hectometerpaaltjes zit soms een rol boven het bordje. In eerste instantie dacht ik dat het een tijdelijk iets was om kabels eenvoudiger langs de weg te kunnen trekken maar het bleek niet tijdelijk doch een echt mysterie.
Onlangs las ik ergens de werkelijke, enigszins niet zo mysterieuze reden: Op een rol kunnen vogels niet zitten dus worden de bordjes niet vervuilt met vogelpoep. Zelf gok ik dat door vogels te pesten bovendien het aantal aanrijdingen met die beesten ook wel zal afnemen.
Ik denk zomaar dat het niet laten zitten van (roof)vogels erg scheelt in het aantal aanrijdingen. Dat is binnen een woonwijk natuurlijk nauwelijks van toepassing. Maar goed, wie het echt weet mag het zeggen. Anders een leuke vraag voor de nachtzuster.quote:Op maandag 3 november 2025 15:37 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dit hoorde ik laatst ook ja. Maar ik twijfel nog of ik het geloof. Waarom hebben wegwijzerborden dan niet zulke rolletjes. Of straatnaambordtjes. Bij die zou het ook vervelend zijn als ze door vogels ondergescheten worden.
Laatstgenoemde borden staan meestal veel hoger ... dan kunnen de vogels normaal wegvliegen.quote:Op maandag 3 november 2025 15:37 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dit hoorde ik laatst ook ja. Maar ik twijfel nog of ik het geloof. Waarom hebben wegwijzerborden dan niet zulke rolletjes. Of straatnaambordtjes. Bij die zou het ook vervelend zijn als ze door vogels ondergescheten worden.
Ik doelde inderdaad op borden boven de (snel) weg en idd, dat wat je zegt is inderdaad wel een goede uitleg.quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Laatstgenoemde borden staan meestal veel hoger ... dan kunnen de vogels normaal wegvliegen.
Als ze op zo'n laag bordje zitten en wegvliegen kunnen ze makkelijker tegen een auto aan vliegen ...
Voetbal (koppen) is ook slecht voor je brein.quote:Op zondag 23 november 2025 19:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dat er de afgelopen twintig jaar het nodige te doen is geweest rond hersenschade bij (oud) NFL spelers was me wel bekend.
Maar dat de cijfers zo vernietigend zijn wist ik niet.
Uit een onderzoek uit 2018 van Boston University onder de 'normale' bevolking in de VS bleek 0,6% van de mensen CTE (chronische traumatische encefalopathie) te hebben, kort gezegd: een soort blijvende botsing-schade in de hersenen die ontstaat wanneer een persoon herhaaldelijk harde klappen op het hoofd krijgt.
Dat zelfde onderzoek werd ook uitgevoerd op de hersenen van 376 oud NFL spelers, onder hen lag dat percentage op 91,7%.
Zelfs corrigerend voor een mogelijke bias in het onderzoek zijn dat bizarre cijfers.
Ik snap wel dat hoog opgeleide ouders in de VS minder en minder geneigd zijn om hun zoons American Football te laten spelen als jeugdsport. Sinds 2006 is de instroom met 17% gedaald.
Klopt, maar er zit wel een enorm verschil in de kans op hersenschade tussen voetbal en american football.quote:Op zondag 23 november 2025 19:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Voetbal (koppen) is ook slecht voor je brein.
Ken je de Dinky ook?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Beathoven het volgende:
Dat yup(pie) staat voor Young Urban Professional, Bobo voor Bourgeois-Bohemian en Nozem zou afgeleid zijn van Nootsum wat bargoens voor Groentje is. 1. (Rott. barg.) Onwetend jongmensch, snotneus, groentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Waarom links?quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:51 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb ooit een keer een eigen wetenschappelijk onderzoek willen starten over inrichting van hersenen in verband met loopgedrag op een groot centraal Nederlands treinstation. Ik vermoedde namelijk dat hersenen er op ingesteld zijn dat verkeer links hoort te houden. Ik dacht dat een verklaring was dat mensen opvallend vaak aan de verkeerde kant lopen, tegen de stroom in.
Toen ik daar mensen erover begon te vragen kreeg ik alleen maar één unaniem antwoord: Het is puur om de weg af te snijden.![]()
Daar had ik nog nooit bij stil gestaan.
quote:Op woensdag 26 november 2025 00:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ken je de Dinky ook?Ik moet zeggen dat ik het nooit iemand heb horen gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nimby dan misschien?quote:Op woensdag 26 november 2025 08:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het nooit iemand heb horen gebruiken
Komt ‘bobo’ zoals we dat in het hedendaagse taalgebruik bezigen, niet van ‘bondsbonzen’ afgekort tot ‘bobo’s’? Het kwam in zwang nadat Ruud Gullit het gebruikte in 1988.quote:Op dinsdag 25 november 2025 23:15 schreef Beathoven het volgende:
Dat yup(pie) staat voor Young Urban Professional, Bobo voor Bourgeois-Bohemian en Nozem zou afgeleid zijn van Nootsum wat bargoens voor Groentje is. 1. (Rott. barg.) Onwetend jongmensch, snotneus, groentje.
quote:Op zondag 23 november 2025 19:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dat er de afgelopen twintig jaar het nodige te doen is geweest rond hersenschade bij (oud) NFL spelers was me wel bekend.
Maar dat de cijfers zo vernietigend zijn wist ik niet.
Uit een onderzoek uit 2018 van Boston University onder de 'normale' bevolking in de VS bleek 0,6% van de mensen CTE (chronische traumatische encefalopathie) te hebben, kort gezegd: een soort blijvende botsing-schade in de hersenen die ontstaat wanneer een persoon herhaaldelijk harde klappen op het hoofd krijgt.
Dat zelfde onderzoek werd ook uitgevoerd op de hersenen van 376 oud NFL spelers, onder hen lag dat percentage op 91,7%.
Zelfs corrigerend voor een mogelijke bias in het onderzoek zijn dat bizarre cijfers.
Ik snap wel dat hoog opgeleide ouders in de VS minder en minder geneigd zijn om hun zoons American Football te laten spelen als jeugdsport. Sinds 2006 is de instroom met 17% gedaald.
Afschaffen dat koppen met voetbal.quote:Op zondag 23 november 2025 19:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Voetbal (koppen) is ook slecht voor je brein.
Even pluizen.quote:Op woensdag 26 november 2025 09:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Komt ‘bobo’ zoals we dat in het hedendaagse taalgebruik bezigen, niet van ‘bondsbonzen’ afgekort tot ‘bobo’s’? Het kwam in zwang nadat Ruud Gullit het gebruikte in 1988.
Lijkt mij wat vergezocht om tussen het Vestdijkse bobo en bondsbons bobo nog een verband te willen leggen.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even pluizen.
In 1960 schijnt het woord Bourgeois-Boheme bedacht te zijn, maar de samentrekking' Bobo' daarvan schijnt in het Engels in 2000 pas te zijn toegepast en bestond nog niet daarvoor.
Gullit gebruikte de term in 1988, maar haalde precies hetgeen aan waar sportjournalist Joop Niezen de credits voor opeist.
Niezen zou dit voor het eerst mid- of laat jaren '70 in het blad Voetbal International voor het eerst hebben gebruikt. Zowel Bondsbons als Bobo. Gullit was toen jonger en las waarschijnlijk de VI.
Maar..
Een citaat uit het boek 'De Kellner en de levenden' van Vestdijk uit 1949
"Hij keek naar Emile, die eruit zag als een schildersbobo."
Dit zou dan weer een laat 19e eeuws modewoord zijn, waar later ook Karel Appel mee geassocieerd is en weer afstammen van het Franse beau-beau.
De kans dat Niesen het "buzzwoord" geleend heeft en nieuw leven heeft ingeblazen met een andere draai kan ook. Simon Vestdijk was een populaire auteur.
Waarom zouden de hersens erop ingesteld zijn om links aan te houden?quote:Op donderdag 27 november 2025 22:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag dus ook. Waarom doen die mensen dat?
Dat was een gok van me. Dat wilde ik onderzoeken.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zouden de hersens erop ingesteld zijn om links aan te houden?
Je bedoelt een hypothese?quote:Op donderdag 27 november 2025 22:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat was een gok van me. Dat wilde ik onderzoeken.
En was mensen vragen naar hun beweegredenen je enige onderzoeksmethode?quote:Op donderdag 27 november 2025 23:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als je het met deze wetenschappelijke term wil uitdrukken, ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |