Neon Genesis is legendarisch.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 07:59 schreef Beathoven het volgende:
1994
Bekijk deze YouTube-video
1995
Ik ken wel wat animatiewerk, alleen totaal niet bekend met het laatste. Het thema schijnt één van de meest populaire werken in anime te zijn.
Er is echter nog niemand die een jaartje eerder de hitlijsten lijkt te hebben bekeken.
The prodigy leenden de vocals uit het nummer 'You're no good for me' door Kelly Charles. Maar de ritmes en de instrumentale energie lijken meer overlap te hebben bij beide werken.
Bi-amping is met twee versterkers. En tussen bepaalde versterkers is wel meer dan een beetje verschil te horen. Niet te verwarren met bi-wiring.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Bi-amping hoor je wel degelijk verschil. Zelfs als je slechts 1 versterker gebruikt. Dus een aparte uitgang voor hoog en een aparte voor laag.
Maargoed, het gros vind een setje Sonos of een soundbar van een paar honderd euro fantastisch klinken. Vooral als er een "subwoofer" bij gebruikt wordt.
Wat dan een goedkope rammelkist is die vanaf 200Hz mee staat te dreunen en niets met een subwoofer van doen heeft.
Die mensen horen dat verschil niet.
Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die het verschil niet horen bij een speaker met of zonder grill ervoor.
Dat maakt allemaal niet zo veel uit verder, maar het verschil is er wel degelijk met bi-amping en ook gewoon hoorbaar voor een beetje getraind oor.
Ik bedoelde bi-wiring inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bi-amping is met twee versterkers. En tussen bepaalde versterkers is wel meer dan een beetje verschil te horen. Niet te verwarren met bi-wiring.
Het enige wat ik met bi-wiring ooit hoorde was dat er een beetje een v-vorm ontstond. Iets meer nadruk op het hoog en laag, waardoor de focus iets van het hoge midden afschoof. Een paar procent van een goede loudness schakelaar. Veel fabrikanten van luidsprekers hebben de dubbele sets aansluitpoorten overigens al verwijderd tov oudere versies.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 17:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoelde bi-wiring inderdaad.
Ook dat verschil hoor je.
In dezelfde categorie van quotes die diegene eigenlijk nooit gezegd heeft:quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:45 schreef Beathoven het volgende:
Dat Colijn de uitspraak 'gaat u maar rustig slapen, de regering waakt' nooit gedaan heeft. En ook niets uitgesproken heeft aan de vooravond van WW2, toen hij overigens ook al lang geen premier meer was.
Het kwam uit de koker van een cartoonist van de Groene Amsterdammer.
quote:“Tja, als we eens begonnen”, zei Pippi. “Allereerst zou ik een piano willen kopen.”
“Ja maar Pippi”, zei Tommy, “je kunt toch niet pianospelen?”
“Hoe kan ik dat nou weten, als ik het nog nooit geprobeerd heb”, antwoordde Pippi. “Ik heb nog nooit een piano gehad om het te proberen. En laat ik je zeggen, Tommy, pianospelen zonder piano, dat kost ontzettend veel moeite om te leren.”
Hij heeft natuurlijk wel een radiotoespraak gehouden met woorden van die strekking, alleen was dat in 1936.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:45 schreef Beathoven het volgende:
Dat Colijn de uitspraak 'gaat u maar rustig slapen, de regering waakt' nooit gedaan heeft. En ook niets uitgesproken heeft aan de vooravond van WW2, toen hij overigens ook al lang geen premier meer was.
Het kwam uit de koker van een cartoonist van de Groene Amsterdammer.
Ook in dezelfde categorie: de gevleugelde uitspraak "Beam me up, Scotty" is nooit zo gezegd in Star Trek. Wel "Scotty, beam us up", of "Beam me up" (zonder Scotty), of "Mr. Scott, beam us up". https://en.wikipedia.org/wiki/Beam_me_up%2C_Scottyquote:Op woensdag 25 maart 2026 13:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
In dezelfde categorie van quotes die diegene eigenlijk nooit gezegd heeft:
Je komt overal en nergens de zogenaamde quote tegen van Pippi Langkous; "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik dat wel kan" Je kan er zelfs muurstickers van kopen.
Maar dat komt dus nergens in de oorspronkelijke boeken voor! Hetgene wat er nog het dichtst bij in de buurt komt, is een stukje over pippi die een piano wil kopen.
[..]
[ afbeelding ]
In dezelfde categorie:quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ook in dezelfde categorie: de gevleugelde uitspraak "Beam me up, Scotty" is nooit zo gezegd in Star Trek. Wel "Scotty, beam us up", of "Beam me up" (zonder Scotty), of "Mr. Scott, beam us up". https://en.wikipedia.org/wiki/Beam_me_up%2C_Scotty
Dit staat zelfs op de muur van de bibliotheek in Tiel. Zij zouden toch beter moeten weten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
In dezelfde categorie van quotes die diegene eigenlijk nooit gezegd heeft:
Je komt overal en nergens de zogenaamde quote tegen van Pippi Langkous; "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik dat wel kan" Je kan er zelfs muurstickers van kopen.
Maar dat komt dus nergens in de oorspronkelijke boeken voor! Hetgene wat er nog het dichtst bij in de buurt komt, is een stukje over pippi die een piano wil kopen.
[..]
[ afbeelding ]
Dat doe ik met "meerendeel"quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:41 schreef StateOfMind het volgende:
Optisch is het gewoon onlogisch
Teneergeslagen ziet er veel logischer uit.
Klinkt ook logischer.
Ik blijf recalcitrant gewoon lekker teneergeslagen zeggen en schrijven![]()
Het is ook een mooie motiverende tekst, en past wel in de verhalen van Pippi Langkous. Maar ja, dat maakt het nog niet een echte quote.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit staat zelfs op de muur van de bibliotheek in Tiel. Zij zouden toch beter moeten weten.![]()
Zie boven het hoofd van deze mevrouw:
[ afbeelding ]
Bibliotheken zijn niet per se alleswetendquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit staat zelfs op de muur van de bibliotheek in Tiel. Zij zouden toch beter moeten weten.![]()
Zie boven het hoofd van deze mevrouw:
[ afbeelding ]
Ik welquote:Op donderdag 26 maart 2026 09:58 schreef maily het volgende:
[..]
Bibliotheken zijn niet per se alleswetend
https://jeugdjournaal.nl/(...)-spelfout-beetje-dom
Heb jij je toetsenbord schoongemaakt? Zo maar een vraagje.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 23:34 schreef kree het volgende:
het liedje vergeld verhaal over wereld leiders dus die de weg kwijt zijn, en dat is jaren terug al gemaakt.
niou zie nu? ook kan niet anders zwggwn van ja idd heb gelijk met het liedje.
Oei, da's niet best!quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:58 schreef maily het volgende:
[..]
Bibliotheken zijn niet per se alleswetend
https://jeugdjournaal.nl/(...)-spelfout-beetje-dom
Beetje in dezelfde categorie: "we are the champions" van Queen eindigt niet met de woorden "of the world" hoewel je dat iedereen altijd hoort zingen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:50 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
In dezelfde categorie:
- Luke, I’m your father
- me Tarzan, you Jane
Ja en nee.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Beetje in dezelfde categorie: "we are the champions" van Queen eindigt niet met de woorden "of the world" hoewel je dat iedereen altijd hoort zingen.
Waar eindigt het wel mee volgens jou?quote:Op maandag 30 maart 2026 08:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Beetje in dezelfde categorie: "we are the champions" van Queen eindigt niet met de woorden "of the world" hoewel je dat iedereen altijd hoort zingen.
quote:Op maandag 30 maart 2026 08:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Al een tijdje geleden achter gekomen, maar als op festivals de beat van "we will rock you" van Queen wordt gedraaid (of gesampled oid) , dan doen mensen altijd 2x in hun handen klappen en daarna hun handen in de lucht.
Dat is vrijwel altijd fout, want het is "boom boom clap" ipv "clap clap boom".
Sinds ik dat doorhebt erger ik me enorm aan iedereen die het fout doeten DJs doen er vrolijk aan mee, terwijl zij het samplen en dus beter zouden moeten weten.
Gelukkig doet Queen het wel goed in hun clip
quote:Op maandag 30 maart 2026 08:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Al een tijdje geleden achter gekomen, maar als op festivals de beat van "we will rock you" van Queen wordt gedraaid (of gesampled oid) , dan doen mensen altijd 2x in hun handen klappen en daarna hun handen in de lucht.
Sinds ik dat doorhebt erger ik me enorm aan iedereen die het fout doeten DJs doen er vrolijk aan mee, terwijl zij het samplen en dus beter zouden moeten weten.
Ik erger me vaak aan publiek dat op nummers verkeerd meeklapt, dat ze op de 1 en de 3 van elke maat meeklappen (op de bass drum), terwijl je eigenlijk op de 2 en de 4 (op de snare drum) mee moet klappen. Dat maakt het verschil tussen een klompendans en een goede groove.quote:Op maandag 30 maart 2026 08:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hehe, die video kende ik inderdaad alquote:Op maandag 30 maart 2026 15:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik erger me vaak aan publiek dat op nummers verkeerd meeklapt, dat ze op de 1 en de 3 van elke maat meeklappen (op de bass drum), terwijl je eigenlijk op de 2 en de 4 (op de snare drum) mee moet klappen. Dat maakt het verschil tussen een klompendans en een goede groove.
Een geniale video hierover waar Harry Connick Jr zich hier ook kapot aan ergert en dit oplost door in de solo er een extra tel tussen te sneaken om hiermee de beat om te draaien en het geklap opeens wel klopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |