abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218881046
quote:
Voorafgaand aan de schietpartij, rond 16.30 uur, kwam er een melding binnen van een beroving aan het nabijgelegen Wisselspoor. De verdachte zouden daar hebben geprobeerd om iemand van zijn fatbike te beroven, en liet daarbij een vuurwapen zien.

Toen de politie ter plaatse kwam, vluchtte de verdachte richting de McDonalds. „Daar liet hij opnieuw het vuurwapen zien”, verklaart de woordvoerder. Agenten met getrokken wapens sommeerden de man om zich over te geven. Toen hij opeens wegvluchtte, schoten de agenten.

AD.nl
quote:
De verdachte van een beroving die zondagmiddag bij een McDonald's in Capelle aan den IJssel is doodgeschoten, is een vijftienjarige jongen. De burgemeester van de stad benadrukt dat het incident indruk heeft gemaakt. Veel jonge kinderen waren er getuige van.

"Voor de nabestaanden van de overleden jongen is dit een groot verlies", zegt burgemeester Joost Manusama van Capelle aan den IJssel. "Ook realiseer ik me dat dit incident diepe indruk heeft gemaakt op alle omstanders die het hebben gezien."

De politie kwam zondagmiddag af op een beroving van een fatbike op het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Een van de twee verdachten had een vuurwapen bij zich. Die vluchtte richting een vestiging van McDonald's aan de Hoofdweg, bijna 2 kilometer verderop.

Daar richtte de politie een vuurwapen op de verdachte en droeg hem op het wapen te laten vallen. De politie zei eerder tegen de NOS dat hij meerdere keren was gewaarschuwd. Toen de jongen zijn wapen niet liet vallen, schoot de politie. De verdachte overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De politie heeft een tweede verdachte van de beroving aangehouden. Over de identiteit van die persoon is nog niets bekendgemaakt. Het is ook niet duidelijk hoe het slachtoffer van de beroving eraan toe is.

Nu.nl
https://www.dumpert.nl/zoek/Capelle?selectedId=100133065_37b9b7cc
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218881266
Staat die boom nou in een bloempot?
pindazakje
pi_218881280
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 07:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Lijkt er wel op. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218881289
quote:
Nee, dat is een neppe bloempot die ze er omheen hebben gezet. Dat zie je aan de zwarte verticale lijn. Je moet toch iets doen om zo'n oerlelijk Capelle een beetje 'leuk' te maken he :P
  zaterdag 27 september 2025 @ 08:58:01 #5
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218881563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 07:46 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nee, dat is een neppe bloempot die ze er omheen hebben gezet. Dat zie je aan de zwarte verticale lijn. Je moet toch iets doen om zo'n oerlelijk Capelle een beetje 'leuk' te maken he :P

Leuk! :)
pi_218881577
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 08:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stelletje fakers daar :')
pindazakje
pi_218881951
quote:
Mensen die over huidskleur en leeftijd beginnen.
Ook al was het prinses Amalia die met een pistool in haar handen stond te zwaaien, als het een kwestie is van jij of die ander en je de kans krijgt om jezelf te verdedigen dan schiet je! Punt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 27-09-2025 13:46:57 ]
  zaterdag 27 september 2025 @ 09:52:14 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218881992
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 08:58 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Stukje pseudo-sfeer.
pi_218882535
Wat een "drama" rond deze crimineel zeg..

NL heeft nu ook zijn eigen George Floyd...

Bij die demo alweer spandoeken met nog net geen ACAB-teksten...
pi_218882624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:08 schreef Toine51 het volgende:
Wat een "drama" rond deze crimineel zeg..

NL heeft nu ook zijn eigen George Floyd...

Bij die demo alweer spandoeken met nog net geen ACAB-teksten...
Als je die 10 man die hier kwamen opdagen daarmee wil vergelijken ben je nog verder van het land padje dan die lui zelf denk ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218882671
Gister werd er toch ook opgeroepen te rellen in Rotterdam?
.
pi_218882739
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gister werd er toch ook opgeroepen te rellen in Rotterdam?
.
Volgens dit topic ja.

Maar dit topic vaart een beetje op de onderbuik.
pi_218882771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Volgens dit topic ja.

Maar dit topic vaart een beetje op de onderbuik.
Die gingen gewoon rond op social media hoor.

Maar de organisator zal daar wel in zijn eentje hebben gestaan in zijn Arafat sjaaltje
pi_218883275
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je die 10 man die hier kwamen opdagen daarmee wil vergelijken ben je nog verder van het land padje dan die lui zelf denk ik.
So it begins he?
pi_218883304
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:41 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
:o
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Miss 200.000.000! zaterdag 27 september 2025 @ 12:33:00 #16
367000 roos94
pi_218883340
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 09:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ook al was het prinsjes Amalia die met een pistool in haar handen stond te zwaaien, als het een kwestie is van jij of die ander en je de kans krijgt om jezelf te verdedigen dan schiet je! Punt!
Denk je werkelijk als Jerryson in precies dezelfde situatie Amalia was, dat ze Amalia hadden doodgeschoten? :') die hadden ze écht niet doodgeschoten. Ze zouden alles doen om dr uit te schakelen, maar niet dat.
pi_218883406
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 11:41 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Maar de organisator zal daar wel in zijn eentje hebben gestaan in zijn Arafat sjaaltje
Er gaat wel meer rond op social media.
pi_218883575
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:46 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Er gaat wel meer rond op social media.
Ach meisje, blijf lekker dat dwars en dat arme jongetje beschermen
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:27:57 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218883650
quote:
Misschien een fakkel bijplaatsen om te laten zien dat die voor eeuwig zal branden in de hel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 27 september 2025 @ 13:28:29 #20
459912 FlippingCoin
pi_218883653
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 12:33 schreef roos94 het volgende:

[..]
Denk je werkelijk als Jerryson in precies dezelfde situatie Amalia was, dat ze Amalia hadden doodgeschoten? :') die hadden ze écht niet doodgeschoten. Ze zouden alles doen om dr uit te schakelen, maar niet dat.
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218883783
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ach meisje, blijf lekker dat dwars en dat arme jongetje beschermen
Welk jongetje?

Die jongen die bijna onder de zoden ligt en niks van doen heeft met die mogelijke rellen die er zouden zijn? Die heb ik nog geen enkele keer beschermd. :)
pi_218883837
Lekker belangrijk. Een crimineel is kapot geschoten. Het boeit verder niemand wat.
pi_218883862
quote:

[..]
Als ze aan je leven komen interesseert je dat geen schijt meer.
pi_218883869
Triest voor de familie maar zag weer eens weinig zelf reflectie. Het ligt nu aan politie geweld volgens hun maar beter vragen ze zich af waarom Jerryson op die leeftijd al zo gewelddadig kon zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 14:06:15 #25
459912 FlippingCoin
pi_218884025
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 13:49 schreef Ericr het volgende:
Triest voor de familie maar zag weer eens weinig zelf reflectie. Het ligt nu aan politie geweld volgens hun maar beter vragen ze zich af waarom Jerryson op die leeftijd al zo gewelddadig kon zijn.
helemaal niet triest voor die familie, zij zadelen de hele samenleving op met hun slechte opvoeding. Als je 1 kind verliest aan de gevangenis en de ander aan een politiekogel zou je excuses moeten maken aan de Nederlandse samenleving.

En dan nog het gore lef hebben om over racisme te beginnen.
pi_218884146
quote:

[..]
Vergelijking gaat ook niet op.
Bij veel deugers rijst de vraag natuurlijk;

Als Jerryson blank was geweest, dan had de politie nóóit geschoten....

Wat totale onzin is, want genoeg zaken waar een blanke door de politie is doodgeschoten...

Maar hij is zwart, dus dan is het automatisch racisme...
Altijd volgens die deugers..

Media werkt daar ook lekker in mee.
In berichten altijd melden dat de agent blank is en de dader zwart..
:r
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:24:32 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218884632
Weet niet in hoeverre het klopt wat een zwarte buurman van mijn zoon die mensen kent ( familie geloof ik ) die Jerry bezig hebben gezien zegt :
Volgens die man zou hij met het wapen in de hand met zijn arm verschillende bewegingen hebben gemaakt als om te richten en voor het oog gedreigd hebben te schieten, zich juist hebben om willen draaien met pistool in de hand richting de agent die hem waarschuwde en toen hij werd neergeschoten.
Maar er is immers een filmpje geweest van dit voorval ? Daar moet dat toch ook te zien zijn geweest ?
Het is dus iig niet zo dat alle zwarte mensen hem een zielig slachtoffer vinden. Deze buurman dacht daar anders over.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 27 september 2025 @ 15:41:58 #28
459912 FlippingCoin
pi_218884770
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:24 schreef deedeetee het volgende:
Weet niet in hoeverre het klopt wat een zwarte buurman van mijn zoon die mensen kent ( familie geloof ik ) die Jerry bezig hebben gezien zegt :
Volgens die man zou hij met het wapen in de hand met zijn arm verschillende bewegingen hebben gemaakt als om te richten en voor het oog gedreigd hebben te schieten, zich juist hebben om willen draaien met pistool in de hand richting de agent die hem waarschuwde en toen hij werd neergeschoten.
Maar er is immers een filmpje geweest van dit voorval ? Daar moet dat toch ook te zien zijn geweest ?
Het is dus iig niet zo dat alle zwarte mensen hem een zielig slachtoffer vinden. Deze buurman dacht daar anders over.
Dat idee had ik ook niet. Wel dat er een groep is welke altijd de slachtofferkaart trekt.
pi_218885793
quote:
Het enige filmpje wat te zien is is nog geen 3 seconden, waarbij je alleen 3 schoten hoort en hem over een hekje zie klimmen (zie laatste link OP)

Maar de McDonald's zal vast wel camerabeelden hebben bij de ingang
pi_218885841
quote:
Geen idee, het filmpje van dumpert duurde welgeteld twee seconden.
Ze zullen er best wat camera’s hebben hangen bij de Mac Donalds.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:36:54 #31
78780 deedeetee
pi_218886043
Ik weet t verder ook niet, maar het verhaal dat hij zich aan t omdraaien was toen hij werd neergeschoten sluit wel aan bij de verklaring van de politie dat hij niet ( recht ) in zijn rug is geschoten.
  zaterdag 27 september 2025 @ 22:25:40 #32
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_218888208
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 09:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ook al was het prinses Amalia die met een pistool in haar handen stond te zwaaien, als het een kwestie is van jij of die ander en je de kans krijgt om jezelf te verdedigen dan schiet je! Punt!
Amalia was vermoedelijk niet weggerend na een bevel van de politie
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 27 september 2025 @ 22:52:37 #33
3647 B.R.Oekhoest
pi_218888410
Die tekst ook bij de crowdfunding:

Met pijn in ons hart delen we het verlies van Jerry Noor. Hij was pas 15 jaar en hij had nog een heel leven voor zich. Hij was een lieve, rustige en loyale jongen. Zijn zachte karakter maakte hem bijzonder voor iedereen die hem kende. Zijn gemis is nu al onbeschrijfelijk groot.

Jerry woonde in Gouda met zijn (pleeg)moeder Marian, maar hij kwam uit Capelle. Hij hield van muziek en dansen. Dan speelde hij muziek op z'n kamer, en daar danste hij dan op. Hij speelde ook graag op de PlayStation en hij had heel veel vrienden.

Marian, zijn vrienden, iedereen zag Jerry graag. Zijn moeder was alles voor hem en hij voor haar. Zij is actief in de gemeenschap als vrijwilliger. Hij was goud voor de mensen om hem heen, vooral voor zijn vrienden. Zijn trouw en vriendschap waren onvoorwaardelijk.

Thuis hadden ze het niet breed en Jerry had geen makkelijke start gehad in het leven. Hij heeft nooit een eerlijke kans gekregen in deze wereld. En nu is hij op een gruwelijke wijze weggenomen. De familie hoopt dat hij nu op een betere, rustige plek is. Dat verdient hij.

Deze inzameling is bedoeld voor Jerry's familie en andere nabestaanden. Voor een waardig afscheid, en om te helpen met de kosten van een advocaat.

Als je wat kunt missen, zijn we je daar heel dankbaar voor.

Groet,

Een groep mensen met een gebroken hart

*Alle opgehaalde donaties gaan rechtstreeks naar Jerry's familie. Het opgehaalde geld zal gestort worden op de rekening van Jerry's (pleegzus) Kimberly.

Het voorspelbare riedeltje van het was zo'n lieve jongen, dat doet ie anders nooit.
Ook en passant de maatschappij nog even de schuld geven van hij heeft nooit een echte kans gehad, alsof we het hier hebben over de favelas van Zuid Amerika. Hij had nota bene een fatbike (die blijkbaar daarna gejat of verpatst was) en een Playstation.
Ik vraag me dan wel af wat voor soort games hij daarop speelde.

Er heeft er 1 anoniem 1000 euro geschonken. Uit welke hoek moeten we dat nou zoeken?

[ Bericht 5% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 27-09-2025 23:03:02 ]
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_218888930
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Met pijn in ons hart delen we het verlies van Jerry Noor. Hij was pas 15 jaar en hij had nog een heel leven voor zich. Hij was een lieve, rustige en loyale jongen. Zijn zachte karakter maakte hem bijzonder voor iedereen die hem kende. Zijn gemis is nu al onbeschrijfelijk groot.

Jerry woonde in Gouda met zijn (pleeg)moeder Marian, maar hij kwam uit Capelle. Hij hield van muziek en dansen. Dan speelde hij muziek op z'n kamer, en daar danste hij dan op. Hij speelde ook graag op de PlayStation en hij had heel veel vrienden.

Marian, zijn vrienden, iedereen zag Jerry graag. Zijn moeder was alles voor hem en hij voor haar. Zij is actief in de gemeenschap als vrijwilliger. Hij was goud voor de mensen om hem heen, vooral voor zijn vrienden. Zijn trouw en vriendschap waren onvoorwaardelijk.

Thuis hadden ze het niet breed en Jerry had geen makkelijke start gehad in het leven. Hij heeft nooit een eerlijke kans gekregen in deze wereld. En nu is hij op een gruwelijke wijze weggenomen. De familie hoopt dat hij nu op een betere, rustige plek is. Dat verdient hij.

Deze inzameling is bedoeld voor Jerry's familie en andere nabestaanden. Voor een waardig afscheid, en om te helpen met de kosten van een advocaat.

Groet,

*Alle opgehaalde donaties gaan rechtstreeks naar Jerry's familie. Het opgehaalde geld zal gestort worden op de rekening van Jerry's (pleegzus) Kimberly.

Het voorspelbare riedeltje van het was zo'n lieve jongen, dat doet ie anders nooit.
Ook en passant de maatschappij nog even de schuld geven van hij heeft nooit een echte kans gehad, alsof we het hier hebben over de favelas van Zuid Amerika. Hij had nota bene een fatbike (die blijkbaar daarna gejat of verpatst was) en een Playstation.

Er heeft er 1 anoniem 1000 euro geschonken. Uit welke hoek moeten we dat nou zoeken?
quote:
Jeleesa Lynch organiseert deze inzamelingsactie namens Kimberly Jansen.
Zal deze Kimberly wel zijn: https://www.kitlv.nl/people/jansen-kimberly/ :')
quote:
she focused on African American history and U.S. politics, which deepened her understanding of the legacies of slavery, racialized language policies, and resistance—among other things—through language, themes that also inform her current research.
pi_218888995
We gaan racisme niet oplossen door een hele hoop heisa te maken om de dood van een jongen die met een vuurwapen misdrijven pleegde voor zijn dood.
  zondag 28 september 2025 @ 00:00:42 #36
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_218889044
Een crowdfunding vanwege de dood van een crimineel? Wat voor een ongelooflijke plaat heb je dan wel niet voor je harses? Om nog maar niet te beginnen over diegene die nog gaan doneren ook.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218889070
quote:
15s.gif Op zondag 28 september 2025 00:00 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Een crowdfunding vanwege de dood van een crimineel? Wat voor een ongelooflijke plaat heb je dan wel niet voor je harses? Om nog maar niet te beginnen over diegene die nog gaan doneren ook.
Maar snap je het niet? Het was racisme.
  Moderator zondag 28 september 2025 @ 00:10:48 #38
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218889104
quote:
Is ook gewoon een mens.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 28 september 2025 @ 01:12:51 #39
3647 B.R.Oekhoest
pi_218889455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 23:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]
Zal deze Kimberly wel zijn: https://www.kitlv.nl/people/jansen-kimberly/ :')
[..]

Nou die pleegzus heeft wel wat meer van haar leven gemaakt dan Jerry(son). Dus het kon wél.
pi_218889501
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 september 2025 14:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
helemaal niet triest voor die familie, zij zadelen de hele samenleving op met hun slechte opvoeding. Als je 1 kind verliest aan de gevangenis en de ander aan een politiekogel zou je excuses moeten maken aan de Nederlandse samenleving.

Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 september 2025 @ 01:53:16 #41
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218889543
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:36 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet t verder ook niet, maar het verhaal dat hij zich aan t omdraaien was toen hij werd neergeschoten sluit wel aan bij de verklaring van de politie dat hij niet ( recht ) in zijn rug is geschoten.
Wat maakt het uit? Al schoten ze hem in zijn voorhoofd. Hij heeft een gewapende beroving en mishandeling gepleegd. Dat is voldoende om hem neer te schieten. Als hij daarbij dood gaat is dat jammer.
Nooit meer slapen
pi_218889547
Moet je maar luisteren
pi_218889799
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 01:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat maakt het uit? Al schoten ze hem in zijn voorhoofd. Hij heeft een gewapende beroving en mishandeling gepleegd. Dat is voldoende om hem neer te schieten. Als hij daarbij dood gaat is dat jammer.
Dat is natuurlijk niet waar.

Ze zullen hem hebben proberen te benaderen zodat hij zich zou overgeven, dan was er nooit geschoten.

Kennelijk trok hij toen opnieuw zijn wapen, en ja, dan wordt ie voor zijn flikker geschoten.
pi_218890340
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 08:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar.

Ze zullen hem hebben proberen te benaderen zodat hij zich zou overgeven, dan was er nooit geschoten.

Kennelijk trok hij toen opnieuw zijn wapen, en ja, dan wordt ie voor zijn flikker geschoten.
In ieder geval geld dat als je te maken hebt met iemand met een vuurwapen tegenover je dat je wat mij betreft gerust mag schieten. Het speelt geen rol hoe oud of hoe verstandelijk begaafd diegene met het vuurwapen is, daar heb je geen tijd voor om dat allemaal in te calculeren voordat je zelf dood tegen de grond ligt.

Als je zelf een lijk bent heb je niet veel aan die hulde en lof dat je politiek correct, terughoudend en voorzichtig te werk bent gegaan.
pi_218891170
quote:

[..]

Maar ook echt. En dan de schaamteloosheid een herdenking te organiseren en het aller ergste vind ik nog wel de media die er bovenop duikt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218891281
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 10:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
In ieder geval geld dat als je te maken hebt met iemand met een vuurwapen tegenover je dat je wat mij betreft gerust mag schieten. Het speelt geen rol hoe oud of hoe verstandelijk begaafd diegene met het vuurwapen is, daar heb je geen tijd voor om dat allemaal in te calculeren voordat je zelf dood tegen de grond ligt.

Als je zelf een lijk bent heb je niet veel aan die hulde en lof dat je politiek correct, terughoudend en voorzichtig te werk bent gegaan.
Dat zeg ik, als het jochie gewoon had geluisterd, en braaf op zijn knieën was gaan zitten met zijn handen achter op zijn hoofd was een geen agent die had geschoten. Zelfs niet met een vuurwapen op zak.

Maar als je denkt net als in GTA je pistool er bij te moeten pakken is het...

pi_218892290
Het was ook een lieve lieve lieve zachtaardige jongen met het hart op de goede plek en zeau. Deed nooit een vlieg kwaad. Op gewapende overvallen na was ie vooral bezig met de blokfluit en teletubbies. Zulks een lieve lieve jongen.

Hij was zo lief. Zo enorm lief.
pi_218894744
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 00:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Is ook gewoon een mens.
was
  zondag 28 september 2025 @ 22:45:04 #49
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218895778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 22:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Groet,

Vol zelfmedelijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 28-09-2025 22:55:00 ]
  Moderator zondag 28 september 2025 @ 22:48:31 #50
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218895795
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 19:39 schreef Questular het volgende:

[..]
was
Nee is. Leeft alleen niet meer.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 28 september 2025 @ 23:27:44 #51
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218895968
quote:
Jerryson was geen crimineel. Jerryson is vooral een slachtoffer van zn huidskleur.

Kijk maar wat daarover gezegd wordt:

En wat me ook gelijk weer opvalt. De hoogte van de crowdfund is twee keer minimaal verhoogd. Was ie eerst 9000 euro, later werd dit 13000 en inmiddels is het 16000 euro.
pi_218896531
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:27 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Jerryson was geen crimineel. Jerryson is vooral een slachtoffer van zn huidskleur.

[ link | afbeelding ]
En wat me ook gelijk weer opvalt. De hoogte van de crowdfund is twee keer minimaal verhoogd. Was ie eerst 9000 euro, later werd dit 13000 en inmiddels is het 16000 euro.
De dood loont.

[Benieuwd of ze ook zoveel geld hadden binnengeharkt als ze een recente foto hadden gebruikt..]
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  Moderator / Redactie FP maandag 29 september 2025 @ 08:27:49 #53
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218896538
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Smaad en laster dit. Echt smerig.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_218896587
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
"Mensen met migratieachtergrond hebben 10x meer kans om te overlijden bij aanhouding dan blanke NLers.."

Eh, omdat ze váker betrokken zijn bij criminaliteit?
Zie statistieken en de bajes...

We mogen nooit accepteren dat kinderen worden doodgeschoten door politie

Eens, maar voed je kinderen dan fatsoenlijk op. Daarbij is deze maatschappij harder dan decennia geleden.
Kinderen die aanslagen plegen, met machetes elkaar te lijf gaan, elkaar doodsteken, overvallen plegen...

Logisch dat er dan ooit een kind een politiekogel kopt...

Tja,en wat is de gemeenschappelijke deler?
pi_218896593
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 08:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
"Mensen met migratieachtergrond hebben 10x meer kans om te overlijden bij aanhouding dan blanke NLers.."

We mogen nooit accepteren dat kinderen worden doodgeschoten door politie

Eens, maar voed je kinderen dan fatsoenlijk op. Daarbij is deze maatschappij harder dan decennia geleden.
Kinderen die aanslagen plegen, met machetes elkaar te lijf gaan, elkaar doodsteken, overvallen plegen...

Logisch dat er dan ooit een kind een politiekogel kopt...

Tja,en wat is de gemeenschappelijke deler?
Het zijn allemaal mannen
pi_218896622
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 08:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Dat is sowieso een feit, maar hier stond ook 'verhoudingsgewijs' nog tussen. Je kunt hier trouwens ook geen conclusies uit trekken, want misschien hebben onze allochtone crimineeltjes ook veel vaker een vuurwapen op zak waardoor de politie wel móét ingrijpen met een vuurwapen.

Kortom, dit zegt helemaal niks over zogenaamd etnisch profileren, want dat willen ze graag daar bij BIJ1, maar ze begrijpen statistiek niet. Dat is niet erg, maar dan moeten ze gewoon hun bek houden en het overlaten aan mensen die wel capabel zijn.
  maandag 29 september 2025 @ 10:45:28 #57
3647 B.R.Oekhoest
pi_218897177
Zucht, die Bij1 word je toch ook moe van.
Heel de club is weer bijeen, allemaal gekken, allemaal gekken...
  Moderator / Redactie FP maandag 29 september 2025 @ 10:55:23 #58
Brabo Bastard
pi_218897226
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 10:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zucht, die Bij1 word je toch ook moe van.
Heel de club is weer bijeen, allemaal gekken, allemaal gekken...
Racisme is hun speelkaart. Die is inmiddels ook zwart getrokken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 29 september 2025 @ 11:15:46 #59
3542 Gia
User under construction
pi_218897318
quote:

[..]

Het is ook wel lastig opvoeden, all the way from Curacao!
pi_218897376
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Over hoeveel doden hebben we het eigenlijk want Jaleesa doet alsof het honderden zijn en allemaal negers.
pi_218897821
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 11:26 schreef Nober het volgende:

[..]
Over hoeveel doden hebben we het eigenlijk want Jaleesa doet alsof het honderden zijn en allemaal negers.
Gemiddeld 2-3 per jaar :')
pi_218899353
"Ze" mogen vinden wat ze willen, maar "ze" helpen daar helemaal niemand mee en zeker niet hun eigen positie in de maatschappij. Die wordt er alleen maar moeilijker door.

Verenig je niet in een leugen. Jerryson is omgekomen als consequentie van zijn eigen daden; daden die hij nooit had mogen plegen. Niet op die leeftijd en idealiter überhaupt niet.
  Spellchecker maandag 29 september 2025 @ 17:35:39 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218899498
WEES NIET ALS JERRYSON
pi_218900307
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 17:35 schreef maily het volgende:
WEES NIET ALS JERRYSON
Jerrystom
pi_218901058
quote:
Thuis hadden ze het niet breed en Jerry had geen makkelijke start gehad in het leven. Hij heeft nooit een eerlijke kans gekregen in deze wereld.
Dit zeggen in een land waar je nota bene verplicht naar school moet.
Hoezo geen eerlijke kans gekregen? Pleur even gauw op joh.
pi_218901060
quote:

Ik zou me kapot schamen als ouder zijnde en er alles aan proberen te doen om buiten de publiciteit te blijven.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 september 2025 @ 21:49:33 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_218901369
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Ik houd me tbh niet zo bezig met deze zaak maar loer af en toe in het topic, maar wij mij dan weer opvalt is dat eerste stukje: ‘dit is geen incident’.

Volgens mij wel toch? Het is nou niet dat dit aan de lopende band gebeurt (zéker niet ten opzichte van hoe vaak men met wapens rondloopt).

En verhoudingsgewijs tien keer vaker kans op overlijden bij aanhouding? Hoe vaak overlijden er überhaupt mensen bij (poging tot) aanhouding in Nederland? Ik heb oprecht geen idee, dus serieuze vraag. Kan sowieso niet veel zijn, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 29-09-2025 21:58:47 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator / Redactie FP maandag 29 september 2025 @ 21:51:10 #68
Brabo Bastard
pi_218901381
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 21:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik houd me tbh niet zo bezig met deze zaak maar loer af en toe in het topic, maar wij mij dan weer opvalt is dat eerste stukje: ‘dit is geen incident’.

Volgens mij wel toch? Het is nou niet dat dit aan de lopende band gebeurd (zéker niet ten opzichte van hoe vaak men met wapens rondloopt).

En verhoudingsgewijs tien keer vaker kans op overlijden bij aanhouding? Hoe vaak overlijden er überhaupt mensen bij (poging tot) aanhouding in Nederland? Ik heb oprecht geen idee, dus serieuze vraag. Kan sowieso niet veel zijn, toch?
Het is ook een incident, maar BIJ1 wil ons laten geloven dat onze zwarte medemens constant kogels vangt van de politie.

Wat volstrekte onzin is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218901448
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 21:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Volgens mij wel toch? Het is nou niet dat dit aan de lopende band gebeurd (zéker niet ten opzichte van hoe vaak men met wapens rondloopt).

Komt weinig voor, zelfs als je naar de algemene cijfers (dus niet opgedeeld naar huidskleur, afkomst enzo) kijkt: Nota bene van actieklupje Control Alt Delete zelf:

https://controlealtdelete.nl/dossier-politiedoden#gsc.tab=0

quote:
Controle Alt Delete onderzoekt sinds 2016 hoeveel mensen overlijden onder verantwoordelijkheid van wetshandhavers. In 2016 waren dat 10 personen, ook 10 personen in 2017, 9 personen in 2018, 13 in 2019, 18 in 2020, 13 in 2021, 23 personen in 2022, 8 personen in 2023 en 17 personen in 2024.
Belangrijke noot: daarvan is een nog veel kleiner gedeelte om het leven gekomen door kogels:

quote:
24 van de 121 mensen (20%) zijn overleden door een politiekogel, 95 mensen (78%) zijn op een andere manier overleden. Van 3 mensen (2%) is het onbekend.
Daarom ook is het zo absurd om te doen alsof dit schering en inslag is. Normale agenten lopen hier niet rond met shotguns en semi-automatische geweren, agenten hier schieten niet hele magazijnen leeg op verdachten, suicide bij cop is hier nauwelijks een fenomeen, uitgebreide vuurgevechten tussen verdachten en agenten zijn hier nauwelijks een fenomeen.

Dit. Is. Niet. Amerika.

[ Bericht 1% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 29-09-2025 22:07:35 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 september 2025 @ 22:04:10 #70
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_218901474
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het is ook een incident, maar BIJ1 wil ons laten geloven dat onze zwarte medemens constant kogels vangt van de politie.

Wat volstrekte onzin is.
Ik heb ook het idee dat steeds meer van onze zwarte medemensen zich ergeren aan hun andere zwarte medemensen, of zelfs aan de ‘woke’ blanken die aan de BIJ1-kant van het spectrum staan (ik gebruik het woord ‘woke’ echt nooit maar ik weet even geen andere term). Of laat ik het zo zeggen; in Amerika, :'). Maar dat waait vaak vanzelf over naar hier. Zoals het hier ook gekomen is.

Ik denk dat bij sommige mensen het besef komt dat de maatschappij verhardt en waar vroeger men ‘geen kleur zag’ men dat nu juist alleen maar ziet. En dat is geen positief iets. Want ook ‘ik zie geen kleur’ is voor sommige mensen een belediging en microagressie. Juist door de hele tijd ‘kleur te zien’ polariseer je makkelijk, maak je onderscheid, wij vs jullie, etc.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 29 september 2025 @ 22:10:57 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_218901501
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Komt weinig voor, zelfs als je naar de algemene cijfers (dus niet opgedeeld naar huidskleur, afkomst enzo) kijkt: Nota bene van actieklupje Contral Alt Delete zelf:

https://controlealtdelete.nl/dossier-politiedoden#gsc.tab=0
[..]
Belangrijke noot: daarvan is een nog veel kleiner gedeelte om het leven gekomen door kogels:
[..]
Daarom ook is het zo absurd om te doen alsof dit schering en inslag is. Normale agenten lopen hier niet rond met shotguns en semi-automatische geweren, agenten hier schieten niet hele magazijnen leeg op verdachten, suicide bij cop is hier nauwelijks een fenomeen, uitgebreide vuurgevechten tussen verdachten en agenten zijn hier nauwelijks een fenomeen.

Dit. Is. Niet. Amerika.
Dat is inderdaad, zoals naar verwachting, erg weinig. Vraag me dan wel af wat ze bedoelen met die ‘andere manier van overlijden’. Ze hebben het over onder verantwoordelijkheid van een wetshandhaver. Kan dat dan ook niet gewoon een verdachte zijn die er al slecht aan toe was en in het arrestantenbusje overlijdt? Of zoiets? Er staat namelijk op dezelfde pagina dat het niet altijd betekent, zo’n overlijden, dat er nalatig is gehandeld, of verkeerd, etc.

Er staat op hun site trouwens ook dat hier in NL mensen met een migratieachtergrond verhoudingsgewijs 10x hogere kans hebben hierop en ‘ter vergelijking; in Amerika is dit 2,5 keer’.

:').

Sorry maar wordt hier nou geïmpliceerd dat het hier iets van drie tot vier keer zo erg is als in Amerika?
pi_218901580
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 22:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad, zoals naar verwachting, erg weinig. Vraag me dan wel af wat ze bedoelen met die ‘andere manier van overlijden’. Ze hebben het over onder verantwoordelijkheid van een wetshandhaver. Kan dat dan ook niet gewoon een verdachte zijn die er al slecht aan toe was en in het arrestantenbusje overlijdt? Of zoiets? Er staat namelijk op dezelfde pagina dat het niet altijd betekent, zo’n overlijden, dat er nalatig is gehandeld, of verkeerd, etc.

Er staat op hun site trouwens ook dat hier in NL mensen met een migratieachtergrond verhoudingsgewijs 10x hogere kans hebben hierop en ‘ter vergelijking; in Amerika is dit 2,5 keer’.

:').

Sorry maar wordt hier nou geïmpliceerd dat het hier iets van drie tot vier keer zo erg is als in Amerika?
Ja, onwel door een overdosis en dan sterven in de cel, bijvoorbeeld. Ook valt daar kennelijk jezelf te pletter rijden terwijl je voor de politie probeerde te vluchten onder. Ik heb maar eens een minder activistisch gemotiveerd rapport opgezocht met wat meer duiding:

quote:
Er is in Nederland nauwelijks onderzoek uitgevoerd naar fatale politie-incidenten. Thoonen, Kubat en Duijst hebben in 2015 voor het eerst een beschrijving gegeven van de context en slachtoffers van fatale politie-incidenten, waarbij zij zich uitsluitend richten op
incidenten die plaats vinden tijdens de aanhouding van een persoon en het vervoer naar
en detentie in een politiebureau. Het onderzoek van Thoonen en collega’s laat overeenkomsten zien met onderhavig onderzoek. Er wordt echter een andere methode gebruikt.
In het onderzoek van Thoonen en collega’s zijn 78 fatale politie-incidenten tussen 2005
tot en met 2010 geanalyseerd aan de hand van sectieverslagen van de NFI. In onderhavig
rapport wordt verslag gedaan van een onderzoek waarin Rijksrecherchedossiers zijn geanalyseerd, waarvan de sectieverslagen een onderdeel zijn

Uit het onderzoek van Thoonen, Kubat en Duijst (2015) blijkt dat het slachtoffer in
meer dan de helft (43 slachtoffers, 55 procent) van de 78 incidenten is overleden tijdens
het aanhouden of tijdens transport naar politiecel of ziekenhuis. De overige 35 slachtoffers (45 procent) is overleden in een politiebureau, ziekenhuis of ambulance.

Bij 64 van de 78 incidenten is bekend waaraan de slachtoffers zijn overleden. In de
meeste gevallen betreft het incident een ongeluk (n=27). Daarnaast komt een natuurlijke
oorzaak (n=15) of een dodelijk politioneel schietincident (n=15) veelvuldig voor. Verder
gaat het om 5 zelfmoorden en 2 geweldsfeiten.

Van de 78 incidenten hebben 52 slachtoffers (67 procent) een Nederlandse achtergrond, 15 (17 procent) een westerse migratieachtergrond en 14 (16 procent) een nietwesterse migratieachtergrond. Ten slotte zijn in 52 van de 78 incidenten (67 procent) indicaties gevonden dat het slachtoffer ten tijde van het incident onder invloed is van middelen.

De onderzoekers concluderen dat er in een relatief korte tijdspanne van het
politieoptreden, namelijk tijdens de aanhouding en transport, hoge risico’s ontstaan voor
fatale medische noodgevallen. Daarnaast zijn personen die onder invloed zijn van drugs
en/of alcohol kwetsbaarder voor fatale medische noodgevallen tijdens politieoptreden.
Wanneer de politie indicaties krijgt dat de persoon in kwestie onder invloed is, zou de
aanwezigheid van medische hulp er volgens de onderzoekers voor kunnen zorgen dat het
risico op een fataal politie-incident verkleind wordt.
pi_218901598
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Zo'n foto ook. Doet me denken aan de eerste foto van Axel Rudakubana die gedeeld werd. Bleek ook nog een andere foto van te bestaan.

Deze: https://news.sky.com/stor(...)fore-attack-13293070

Anyway, het sleutelwoord in dit hele verhaal is "vuurwapen". Dan gaan gelijk alarmbellen af en is het geen spelletje meer. Fuck around and find out.
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 30 september 2025 @ 15:43:07 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218904574
Haha: De 11-jarige is de vierde verdachte die de politie in beeld heeft.

Nog een verachte, zit niet vast want jonger dan 12.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218904595
11 jaar en dan al zo ondernemend

Respect.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218904638
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Zo rolt dat volk. Het is nooit genoeg, ze willen altijd meer (voor minder).
pi_218904654
Zou die elf jarige niet gewoon het broertje van een mededader zijn?
  Spellchecker dinsdag 30 september 2025 @ 15:59:29 #78
197773 crew  maily
pi_218904657
Jongen van 11 aangehouden voor roven fatbike Capelle waarna Jerryson werd doodgeschoten
quote:
De politie heeft een 11-jarige jongen verhoord als verdachte in het onderzoek naar de roof van een fatbike in Capelle vorig weekend. Kort na de beroving werd de 15-jarige Jerryson, die ook verdachte was, door de politie doodgeschoten.

De 11-jarige jongen zit niet vast omdat kinderen onder de 12 niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.

De roof vond plaats op zondag 21 september aan het Wisselspoor in Capelle aan den IJssel. Kort daarna werd een andere verdachte, de 15-jarige Jerryson, door de politie doodgeschoten bij de nabijgelegen McDonald’s.

De 11-jarige is de vierde verdachte die de politie in beeld heeft. Vorige week werden twee andere verdachten, een 15-jarige jongen uit Rotterdam en een 15-jarige jongen uit Gouda, voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die oordeelde dat de twee jongens nog veertien dagen langer vast blijven zitten.

Uit onderzoek is gebleken dat Jerryson op het moment dat hij door agenten werd doodgeschoten een omgebouwd gaspistool bij zich had. Volgens experts is zo’n wapen net zo dodelijk als een gewoon vuurwapen. Hoe Jerryson aan het gaspistool kwam, is niet bekend.

De 15-jarige jongen woonde bij zijn pleegmoeder. Sinds de dood van Jerryson heeft zij opgeroepen tot verbinding en om de vrede te bewaren. Ook liep ze mee in de stille tocht die op 25 september werd gehouden in Capelle.
  Miss 200.000.000! dinsdag 30 september 2025 @ 16:03:16 #79
367000 roos94
pi_218904679
De 11-jarige jongen zit niet vast omdat kinderen onder de 12 niet strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.

Gierennn
pi_218904693
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:03 schreef roos94 het volgende:

Gierennn
Nouja hij stond er bij waarschijnlijk, hij was niet degene met het vuurwapen..

Jeugdzorg, Halt ed. zal wel worden ingeschakeld, maar vrees dat dit jochie niet een nette toekomst tegemoet gaat.
pi_218904699
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 15:45 schreef Caland het volgende:
11 jaar en dan al zo ondernemend

Respect.
Echt actief bezig met zijn toekomst door middel van een zelf geregelde stage in de roofoverval business.
Hij had ook gewoon op de bank kunnen blijven zitten met zijn playstation.
-
  Spellchecker dinsdag 30 september 2025 @ 16:07:50 #82
197773 crew  maily
pi_218904705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:06 schreef quo_ het volgende:

[..]
Echt actief bezig met zijn toekomst door middel van een zelf geregelde stage in de roofoverval business.
Als hij die had :{w

OT

Te triest voor woorden, zo jong al zo bedorven.
pi_218904715
Verdachte dus zie het maar te bewijzen.

quote:

Gierennn
Goeie Amerikaanse film over, weet de titel niet meer.
pi_218904716
quote:

[..]
Praktijkervaring is een pré, natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218904721
quote:

Gierennn
En wat nou als een elfjarige iemand dood schiet? Zeker aangezien de boefjes steeds jonger worden.
pi_218904727
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:12 schreef -river- het volgende:

[..]
En wat nou als een elfjarige iemand dood schiet? Zeker aangezien de boefjes steeds jonger worden.
Dan kan hij niet vervolgd worden.
  Spellchecker dinsdag 30 september 2025 @ 16:14:22 #87
197773 crew  maily
pi_218904735
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:12 schreef -river- het volgende:

[..]
Wat als die agent dat kind had doodgeschoten ipv Jerryson ....

Bah bah

Willen die gasten niet een fatsoenlijk leven vraag ik me af ...
pi_218904737
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dan kan hij niet vervolgd worden.
Dat is toch wel heel slecht, straks gaan de uberboefjes elfjarige boefjes op stage nemen.
pi_218904758
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:15 schreef -river- het volgende:

[..]
Dat is toch wel heel slecht, straks gaan de uberboefjes elfjarige boefjes op stage nemen.
Daar lijkt het nu ook op. Ik denk dat een broertje is van een van de andere verdachten.
pi_218904763
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar lijkt het nu ook op. Ik denk dat een broertje is van een van de andere verdachten.
Ik hoop dat dit kind dan nog te redden is.
pi_218904773
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:14 schreef maily het volgende:

[..]

Bah bah

Gangsterlife, net als op tv...
pi_218904786
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:14 schreef maily het volgende:

[..]

Bah bah

Dat kennen ze niet ook al is dat wel het laagste uit het afvoerputje van Gouda. Korte Akkeren is geen fijne wijk maar niet echt een nogo wijk. Die gastjes komen daar vandaan.
pi_218904792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:20 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik hoop dat dit kind dan nog te redden is.
Neten worden luizen.
  dinsdag 30 september 2025 @ 16:32:02 #95
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_218904820
11 jaar. :') Een weekje geen PS5 als straf zeker.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 30 september 2025 @ 16:45:42 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218904893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:10 schreef Nober het volgende:
Verdachte dus zie het maar te bewijzen.
[..]
Goeie Amerikaanse film over, weet de titel niet meer.
Ik denk dat je Little Criminals bedoelt. Hele nare film.
pi_218905022
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 30 september 2025 @ 18:30:44 #98
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218905554
11 jaar? Man man, dan ben je als jongen nog niet eens aan je pubertijd begonnen vaak, je bent nog een "kind" kind.
pi_218905579
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:30 schreef Momo het volgende:
11 jaar? Man man, dan ben je als jongen nog niet eens aan je pubertijd begonnen vaak, je bent nog een "kind" kind.
In een achterstandswijk gelden andere normen. Ook op dat gebied.
  dinsdag 30 september 2025 @ 23:40:49 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218908776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 18:34 schreef Ericr het volgende:

[..]
In een achterstandswijk gelden andere normen. Ook op dat gebied.
Vandaag een stukje gefietst met een stuk tussen toevallig twee vmbo-locaties. Een stuk of 60, 70 leerlingen in totaal, dus diverse groepjes, meegemaakt en ik heb werkelijk nul normaal gedrag gezien. Het enige waar ze mee bezig waren was elkaar of andere mensen uitdagen, uitschelden, spugen, bedreigen of dingen toe gillen in wat voor Nederlands* doorging over plekken waar iets ging gebeuren. "Wollah iedereen gaat daar!"

Dus ja, als je als 11-jarige met niet zo'n sociaal sterk fundament daartussen terecht komt, dan is het niet gek dat je niet weet wat normaal is.

*Zo'n 50% van deze kinderen was wit trouwens.
pi_218908805
quote:
Hij was in opleiding bij Jerryson denk ik. Heeft ie nu in ieder geval gezien hoe het niet moet.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 09:22:08 #102
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218910021
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 23:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vandaag een stukje gefietst met een stuk tussen toevallig twee vmbo-locaties. Een stuk of 60, 70 leerlingen in totaal, dus diverse groepjes, meegemaakt en ik heb werkelijk nul normaal gedrag gezien. Het enige waar ze mee bezig waren was elkaar of andere mensen uitdagen, uitschelden, spugen, bedreigen of dingen toe gillen in wat voor Nederlands* doorging over plekken waar iets ging gebeuren. "Wollah iedereen gaat daar!"

Dus ja, als je als 11-jarige met niet zo'n sociaal sterk fundament daartussen terecht komt, dan is het niet gek dat je niet weet wat normaal is.

Pffff wat een drama.. het ergste is denk ik nog wel dat deze kinderen maar moeilijk te bereiken zijn en om het oude socialistische ideaal van stal te halen: moeilijk te verheffen zijn.

En als je als redelijk fatsoenlijk kind in zo’n groep komt, word je naar beneden getrokken en is er maar weinig kans dat je anderen omhoog trekt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Miss 200.000.000! woensdag 1 oktober 2025 @ 09:25:08 #103
367000 roos94
pi_218910035
quote:

[..]

Ik zat op precies zo'n school en ben toch aardig terecht gekomen. Dus het hoeft niet slecht af te lopen met iedereen :)
pi_218910270
quote:

[..]

*Zo'n 50% van deze kinderen was wit blank trouwens.
Fixed. Geen dank.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:38:12 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218910853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:25 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik zat op precies zo'n school en ben toch aardig terecht gekomen. Dus het hoeft niet slecht af te lopen met iedereen :)
Nee dat zeg ik ook niet. Ik denk dat de docenten er een harde kluif aan hebben om deze kinderen uit mijn verhaaltje een beetje richting normaal te krijgen en dat die kluif sindsdien best wat harder is geworden als ik zie wat er voor normen en voorbeelden doorgaan bij deze kinderen.
  woensdag 1 oktober 2025 @ 11:43:21 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218910881
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:22 schreef nixxx het volgende:

[..]
Pffff wat een drama.. het ergste is denk ik nog wel dat deze kinderen maar moeilijk te bereiken zijn en om het oude socialistische ideaal van stal te halen: moeilijk te verheffen zijn.

En als je als redelijk fatsoenlijk kind in zo’n groep komt, word je naar beneden getrokken en is er maar weinig kans dat je anderen omhoog trekt.
Ja, dat vind ik dus zo zorgelijk. Om in de context van dit topic te blijven: het lijkt mij heel waarschijnlijk dat dat joch van 11 dat meedeed aan de beroving in zo'n omgeving zit waar afglijden heel reëel is. 11 is echt nog een leeftijd waarop je iemand niet van alles aan kunt rekenen en waarop je niet kunt verwachten dat hij zelf de verantwoordelijkheid neemt om "zich te verheffen".

En dan denk ik ook meteen: hoe meer wijken, steden en buurten zo verloederen met een groep of meerdere jongeren met kutgedrag die geen tegengas krijgen (want: handhaving beloopt het allemaal niet meer en de tijd dat de rest van het dorp ingreep is echt wel voorbij met al die drillrap-machete-ellende), hoe meer kinderen zo verzuipen en hun eigen leven en dat van anderen gaan vergallen.

Dan lees ik in het NRC dat de jeugdcriminaliteit statistisch gezien daalt en denk ik: nee, de monitoring en de normering is al heel lang onder de maat.
pi_218910892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 16:15 schreef -river- het volgende:

[..]
In Zweden komt dat nu al heel veel voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 oktober 2025 @ 13:17:58 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218911397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik dus zo zorgelijk. Om in de context van dit topic te blijven: het lijkt mij heel waarschijnlijk dat dat joch van 11 dat meedeed aan de beroving in zo'n omgeving zit waar afglijden heel reëel is. 11 is echt nog een leeftijd waarop je iemand niet van alles aan kunt rekenen en waarop je niet kunt verwachten dat hij zelf de verantwoordelijkheid neemt om "zich te verheffen".

En dan denk ik ook meteen: hoe meer wijken, steden en buurten zo verloederen met een groep of meerdere jongeren met kutgedrag die geen tegengas krijgen (want: handhaving beloopt het allemaal niet meer en de tijd dat de rest van het dorp ingreep is echt wel voorbij met al die drillrap-machete-ellende), hoe meer kinderen zo verzuipen en hun eigen leven en dat van anderen gaan vergallen.

Dan lees ik in het NRC dat de jeugdcriminaliteit statistisch gezien daalt en denk ik: nee, de monitoring en de normering is al heel lang onder de maat.
Ik ben het 100% met je eens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218911399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 11:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In Zweden komt dat nu al heel veel voor.
Je bedoeld toen de oude vikings de jonge vikings meenamen op hun eerste rooftocht?

Ja, dat is al een tijdje geleden
pi_218915009
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 13:18 schreef Shotty het volgende:

[..]
Je bedoeld toen de oude vikings de jonge vikings meenamen op hun eerste rooftocht?

Ja, dat is al een tijdje geleden
Is dat soms grappig bedoeld?

https://nos.nl/artikel/25(...)isdaad-op-bestelling

quote:
Kindsoldaten worden ze in Zweden genoemd. Minderjarigen uit probleemwijken die door oudere bendeleden worden geronseld om zware misdrijven te plegen. Het gaat bijvoorbeeld om het plaatsen van explosieven, afpersing, mishandeling en zelfs moord.

Onder de 15 kunnen jongeren niet strafrechtelijk worden vervolgd. Maar sinds een paar jaar worden er voor deze groep wel steeds vaker strafzittingen achter gesloten deuren gehouden. Ook bij minderjarigen doet de rechter uitspraak over de schuldvraag. Vorig jaar werden in 176 gevallen kinderen onder de 15 verdacht van moord, poging tot moord of medeplichtigheid. Het jaar daarvoor was dat aantal 53.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:32:28 #111
Brabo Bastard
pi_218925384
https://www.ad.nl/binnenl(...)om-en-stom~ab43b24d/

Die pleegmoeder heeft nog wel het meeste verstand van iedereen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_218927183
Wat duidelijkheid over het opgehaalde geld:
https://www.ditjesendatje(...)lijvende-verandering
  Spellchecker vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:57:19 #113
197773 crew  maily
pi_218927203
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

Die is altijd correct gebleven. :Y
Respect hoor. ^O^ O+
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:40:38 #114
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218927512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

En uiteraard is galbakje roethof er weer als de kippen bij om dit walgelijke volkje bij te staan. Hoe verrassend. :')
pi_218927544
quote:

Daar was ik oprecht blij mee dat te lezen inderdaad.
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:15:06 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218927716
En dan te bedenken dat ze hier meedere malen is afgekraakt, uitgerekend zo iemand die keihard werkt om het daar leefbaar te houden. Ze ving niet alleen Jerryson op, maar meer kinderen en staat goed bekend in de wijk.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:16:09 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218927724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:
Ze ving niet alleen Jerryson op, maar meer kinderen en staat goed bekend in de wijk.
Zijn meer van haar pleegkinderen vuurwapengevaarlijk?
pi_218927859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:15 schreef Qarrad het volgende:
En dan te bedenken dat ze hier meedere malen is afgekraakt, uitgerekend zo iemand die keihard werkt om het daar leefbaar te houden. Ze ving niet alleen Jerryson op, maar meer kinderen en staat goed bekend in de wijk.
Nou ja, heel erg goed in haar werk/roeping is ze in ieder geval niet, het mijn en het dijn bijbrengen vind ik in de opvoeding toch wel cruciaal en de basis van alles, om het nog even niet te hebben dat haar pleegzoon op 15-jarige leeftijd al bewapend op straat rondliep.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 04:16:15 #119
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218932086
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja, heel erg goed in haar werk/roeping is ze in ieder geval niet, het mijn en het dijn bijbrengen vind ik in de opvoeding toch wel cruciaal en de basis van alles, om het nog even niet te hebben dat haar pleegzoon op 15-jarige leeftijd al bewapend op straat rondliep.
Je hebt maar tot een bepaalde hoogte invloed op wat je kinderen uitspoken
pi_218932173
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mwah, zij was in elk geval op de stille tocht redelijk en riep ook niet op tot rellen en gezeik.

In tegenstelling tot de echte moeder, die haar kind binnen 3 jaar al in de steek liet en nu de politie wil aanklagen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:55:41 #121
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218934051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 06:38 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Mwah, zij was in elk geval op de stille tocht redelijk en riep ook niet op tot rellen en gezeik.

In tegenstelling tot de echte moeder, die haar kind binnen 3 jaar al in de steek liet en nu de politie wil aanklagen.
Onder lichte druk van die Roethof misschien? Roethof, die zn mediaandacht en bekendheid weer wil vergroten met een walgelijke zaak?
pi_218934055
D
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:55 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Onder lichte druk van die Roethof misschien? Roethof, die zn mediaandacht en bekendheid weer wil vergroten met een walgelijke zaak?
Daar twijfel ik niet eens over.
pi_218934070
Zag gister ook nog 2 groepen (black vs arab) ruziën over een gestolen fatbike whehe
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:24:34 #124
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_218934662
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:00 schreef Cockwhale het volgende:
Zag gister ook nog 2 groepen (black vs arab) ruziën over een gestolen fatbike whehe
De vraag is dan: wie heeft welke fiets van welke groep gestolen?
pi_218934682
quote:

Lijkt mij zeker een prima mens!

Dat de pleegzoon met een wapen liep, wil nog niet zeggen dat ze hem niks fatsoenlijks heeft bijgebracht.
We weten niet hoe hij verder precies in elkaar stak of hoe hij met andere mensen omging.
Denk dat ze zelf ook wel geschrokken is van deze actie.
pi_218976868
quote:
Medeverdachte diefstal fatbike ‘in shock’ na overlijden Jerryson (15): ‘Hij heeft de schoten ook gehoord’
De 15-jarige Jerryson uit Gouda overleed afgelopen week na het beroven een fatbike, toen hij werd neergeschoten door een agent. Een 15-jarige medeverdachte van de beroving verkeert volgens zijn advocaat nog altijd in shock door dit nieuws. ‘Ze kenden elkaar goed, dus hij is erg verdrietig’, aldus Gökhan Özveren.

De advocaat laat weten dat zijn jonge cliënt volledig meewerkt aan het onderzoek van justitie. De jongen uit Capelle aan den IJssel zou samen met twee anderen een fatbike hebben geroofd onder bedreiging van een vuurwapen. Over de toedracht hiervan wil de advocaat niets delen. “Maar mijn client zal volledige openheid geven”, zegt hij.
De jongen is geschrokken van de gebeurtenissen. “Hij heeft de schoten ook gehoord tijdens zijn eigen arrestatie. Ik kan wel zeggen dat hij echt in shock verkeert”, aldus advocaat Özveren.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-schoten-ook-gehoord
pi_218976878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Arme ziel ;(
pi_218976884
Laten we ook een crowdfunding voor hem houden
  donderdag 9 oktober 2025 @ 18:16:15 #129
459912 FlippingCoin
pi_218976919
quote:

[..]

lekker voor hem
  donderdag 9 oktober 2025 @ 19:21:10 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218977366
quote:

[..]

Bedankt, Gökhan.
pi_218978170
quote:
Medeverdachte diefstal fatbike ‘in shock’ na overlijden Jerryson (15): ‘Hij heeft de schoten ook gehoord’
De 15-jarige Jerryson uit Gouda overleed afgelopen week na het beroven een fatbike, toen hij werd neergeschoten door een agent. Een 15-jarige medeverdachte van de beroving verkeert volgens zijn advocaat nog altijd in shock door dit nieuws. ‘Ze kenden elkaar goed, dus hij is erg verdrietig’, aldus Gökhan Özveren.

De advocaat laat weten dat zijn jonge cliënt volledig meewerkt aan het onderzoek van justitie. De jongen uit Capelle aan den IJssel zou samen met twee anderen een fatbike hebben geroofd onder bedreiging van een vuurwapen. Over de toedracht hiervan wil de advocaat niets delen. “Maar mijn client zal volledige openheid geven”, zegt hij.
De jongen is geschrokken van de gebeurtenissen. “Hij heeft de schoten ook gehoord tijdens zijn eigen arrestatie. Ik kan wel zeggen dat hij echt in shock verkeert”, aldus advocaat Özveren.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-schoten-ook-gehoord
Mooi!
Goede les dan voor deze "arme" jongen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:25:19 #132
78780 deedeetee
pi_218978356
Het is natuurlijk best lelijk schrikken dat als je mensen met een vuurwapen bedreigd een dergelijk wapen ook tegen jezelf gebruikt kan en mag worden.
pi_218978445
Als ik over een jaar of 10 heel erg ziek word missen we wel een hele goede arts :N
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_218978470
quote:

[..]

Deze negroïde medemens gaat nog wel vaker schoten horen in zijn leven. Tegenover de media doet hij zielig, tegenover zijn matties heeft hij straks de grootste verhalen.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')