abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221366364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:09 schreef Soury het volgende:

[..]
Als je er mee gaat dreigen en zwaaien en de kans er is dat hij een omstander neerschiet was het een juiste beslissing. Dat hij dat met de dood heeft moeten bekopen is pech maar eigen schuld.
Oh, dat spreek ik niet tegen, de agent kon niet anders dat dit. Waar ik wel de kriebels van krijg dat er lui rondlopen die dit toejuichen en het liefst direct zo'n verdachte al een kogel door de kop willen schieten.
pi_221366369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, dat spreek ik niet tegen, de agent kon niet anders dat dit. Waar ik wel de kriebels van krijg dat er lui rondlopen die dit toejuichen en het liefst direct zo'n verdachte al een kogel door de kop willen schieten.
Dat zal niet de intentie zijn geweest, lijkt me al kut genoeg voor de agent.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 18 juli 2026 @ 01:15:26 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221366370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 00:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Uitgeschakeld? De jongen was psychisch niet in orde en doof. Maar goed, als het aan jou ligt lijkt het wel of je iedere verdachte een kogel door de kop gunt. En dat voor gedachtes zitten er een promotor van de geciviliseerde westerse samenleving. Heel weinig civilisatie te bekennen.
Reden genoeg als ouders om hem extra te beschermen en te helpen.
Waar was pa? Geen idee, nu wil die geld zien. Ja nu wel….
Waar was ma? Op Curaçao met een nieuw eigen gezin.

En over die pleegmoeder niks verkeerds, maar een dove geestelijk gehandicapte hoort niet zonder begeleiding op roverspad te gaan.

En dat zit diep in de Nederlandse cultuur, blijkbaar wat minder in die van onze ABC eilanden.
Wij lopen niet met wapens rond, en wij vertrouwen op onze zorg, onderwijs en veiligheidsmedewerkers.

Ik denk dat die jongen die memo even gemist had, van zijn vader, moeder en pleegmoeder.
In Nederland lopen dove geestelijk gehandicapten jongens van 15 niet rond met een pistool, dan ben je dus geen Nederlander en dus uitschot. Risico van het vak.

En geld vragen als verwekker en nooit aanwezig zijn geweest bij de opvoeding, :r
Wat een sujet is die man, en zijn advocaat ook.
pi_221366407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Reden genoeg als ouders om hem extra te beschermen en te helpen.
Waar was pa? Geen idee, nu wil die geld zien. Ja nu wel….
Waar was ma? Op Curaçao met een nieuw eigen gezin.

En over die pleegmoeder niks verkeerds, maar een dove geestelijk gehandicapte hoort niet zonder begeleiding op roverspad te gaan.

En dat zit diep in de Nederlandse cultuur, blijkbaar wat minder in die van onze ABC eilanden.
Wij lopen niet met wapens rond, en wij vertrouwen op onze zorg, onderwijs en veiligheidsmedewerkers.

Ik denk dat die jongen die memo even gemist had, van zijn vader, moeder en pleegmoeder.
In Nederland lopen dove geestelijk gehandicapten jongens van 15 niet rond met een pistool, dan ben je dus geen Nederlander en dus uitschot. Risico van het vak.

En geld vragen als verwekker en nooit aanwezig zijn geweest bij de opvoeding, :r
Wat een sujet is die man, en zijn advocaat ook.
Die pa kan naar zijn geld fluiten. Het gaat mij er om dat hier lui lopen te roepen dat dit een voorbeeld is en elke tasjesdief of wat dan ook voor crimineeltje een kogel door zijn kop verdient.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 01:38:37 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221366423
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die pa kan naar zijn geld fluiten. Het gaat mij er om dat hier lui lopen te roepen dat dit een voorbeeld is en elke tasjesdief of wat dan ook voor crimineeltje een kogel door zijn kop verdient.
Ja, daar is inderdaad wat van te zeggen. Maar laten we vooral gedrag als het jatten van een tas, fatbike of sieraad niet gaan goed praten.

En dat een dader minderjarig is en doof en geestelijk gehandicapt, ja leuk dat je dat benoemd maar het kind zet een 15 minuten eerder een geladen pistool op het hoofd van een kind van 11/12….

En deze gehandicapte stond al eerder in de politiedossiers, laten we elkaar geen mietje noemen.
pi_221366426
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, daar is inderdaad wat van te zeggen. Maar laten we vooral gedrag als het jatten van een tas, fatbike of sieraad niet gaan goed praten.

En dat een dader minderjarig is en doof en geestelijk gehandicapt, ja leuk dat je dat benoemd maar het kind zet een 15 minuten eerder een geladen pistool op het hoofd van een kind van 11/12….

En deze gehandicapte stond al eerder in de politiedossiers, laten we elkaar geen mietje noemen.
Eigen schuld, dikke bult, ja. Maar daarom had dit niet gehoeven, de jongen had (nog) geen moord gepleegd.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 01:51:12 #207
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_221366433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Eigen schuld, dikke bult, ja. Maar daarom had dit niet gehoeven, de jongen had (nog) geen moord gepleegd.
Nee, wel een doorgeladen pistool op de 11/12 jarige jongen gezet. Om er vervolgens mee om een terras van de MacDonalds op te rennen.

Ja en ik denk dat we het eens zijn dat een schot door zijn maag/longen ook effectief genoeg was. Een schot door de knie had die geestelijk gehandicapte nog in staat gesteld om zijn doorgeladen pistool te kunnen legen op onschuldige mensen, gewoon omdat het kon.

En vergeet niet hij bracht zichzelf in deze positie, niemand dwong hem.

Hij nam dat pistool mee, hij bedreigde een klein kind met dat wapen, hij besloot te vluchten en zich niet over te geven. Hij besloot naar de MacDonalds te gaan en zich zo tussen gezinnen te zetten met dat pistool.

Dus wat is je punt?
pi_221366453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, wel een doorgeladen pistool op de 11/12 jarige jongen gezet. Om er vervolgens mee om een terras van de MacDonalds op te rennen.

Ja en ik denk dat we het eens zijn dat een schot door zijn maag/longen ook effectief genoeg was. Een schot door de knie had die geestelijk gehandicapte nog in staat gesteld om zijn doorgeladen pistool te kunnen legen op onschuldige mensen, gewoon omdat het kon.

En vergeet niet hij bracht zichzelf in deze positie, niemand dwong hem.

Hij nam dat pistool mee, hij bedreigde een klein kind met dat wapen, hij besloot te vluchten en zich niet over te geven. Hij besloot naar de MacDonalds te gaan en zich zo tussen gezinnen te zetten met dat pistool.

Dus wat is je punt?
Huh, niks geen punt, heb al eerder duidelijk gemaakt wat wel mijn punt is. Het gillen om elke verdachte crimineel maar zo'n straf te geven. Schot door de kop.
pi_221366543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 02:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Huh, niks geen punt, heb al eerder duidelijk gemaakt wat wel mijn punt is. Het gillen om elke verdachte crimineel maar zo'n straf te geven. Schot door de kop.
Je gaat voorbij aan het feit dat dit geen verdachte meer was, maar een inmiddels doorgewinterde crimineel. En ik ben met je eens dat je niet iedere crimineel maar direct door de kop moet schieten. Maar als dit dan toch gebeurt, zoals hier ook veroorzaakt door het eigen gedrag, hoeft dat niet per sé iets negatiefs te zijn.
pi_221366582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, bijna dus. Het gaat er om dat ie gedreigd heeft. Daarom is het maar goed dat ie doodgeschoten is?
Nee 40 uur schoffelen had ie moeten krijgen! Dat had hem mores geleerd en dan zou hij in het vervolg wel 2x nadenken.

Hou jezelf voor de gek. Buiten familie en vrienden mist de samenleving hier compleet niets aan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 18 juli 2026 @ 06:45:23 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221366606
quote:
82s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 06:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee 40 uur schoffelen had ie moeten krijgen! Dat had hem mores geleerd en dan zou hij in het vervolg wel 2x nadenken.

Hou jezelf voor de gek. Buiten familie en vrienden mist de samenleving hier compleet niets aan.
Zijn familie miste hem ook al niet hoor, die waren nauwelijks in beeld :') en zijn vrienden waren waarschijnlijk niet meer dan meelopertjes. Werkelijk niemand mist deze gast.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 06:55:09 #212
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_221366613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 01:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, bijna dus. Het gaat er om dat ie gedreigd heeft. Daarom is het maar goed dat ie doodgeschoten is?
Ja. Pop-pop-pop
Fuck around find out.

Je gaat wel erg makkelijk voorbij aan dat geladen pistool op het hoofd van dat dove mongooltje z'n slachtoffer.
Die jongen zal wel een beste tijd bij een psycholoog lopen. En dat omdat die straatrat te lui was om vakken te vullen.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 08:28:38 #213
483584 incel
they/them
pi_221366770
Nog nooit zo terecht vuurwapen geweld geweest vanuit de politie _O_ Hulde voor deze agent dat hij onze samenleving heeft verlost van deze aidsvlek die vroeg of laat gegarandeerd nog meer vergrijpen op zijn kerfstok zou krijgen.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 08:39:58 #214
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221366801
Volwassen daden, volwassen straffen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221366890
Het zit em in de genen.
Kan geen andere conclusie meer eruit halen.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 09:23:38 #216
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221366934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 02:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies, opruimen deze stukken stront. Het is niks en het wordt niks.

Of moeten we hem op vlindersafari of kickbokskamp sturen?
  zaterdag 18 juli 2026 @ 14:38:56 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221368776
quote:

[..]
Uitgeschakeld? De jongen was psychisch niet in orde en doof. Maar goed, als het aan jou ligt lijkt het wel of je iedere verdachte een kogel door de kop gunt. En dat voor gedachtes zitten er een promotor van de geciviliseerde westerse samenleving. Heel weinig civilisatie te bekennen.
Integendeel. Deze crimineel was al bewapend bezig met bedreigingen, geweld en diefstal. Dat de politie zo iemand neerschiet omdat hij ook zijn wapen richting politie toont is uitstekend.
quote:

[..]
Probeer eens te onderbouwen wat hier mis mee is? Waarom is het niet goed om zo een crimineel uit te schakelen? Ik vind het eerder schrikbarend dat er wordt geprobeerd voor deze crimineel in de bres te springen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221369271
quote:

[..]
Dat komt omdat er teveel zijn die er met een taakstraf of korte gevangenisstraf vanaf komen of er helemaal mee weg komen na deëscaleren door de politie. Als de politie komt moet het gewoon afgelopen zijn, want die hebben een vuurwapen. Op je knietjes en handen omhoog.

Ik denk dat dat de norm is die wordt gezocht, tegen de normloosheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221369765
quote:

[..]
Afval buitenzetten hoort ook bij beschaving, deze agent heeft de maatschappij miljoenen aan weggegooid geld, tientallen jaren ellende en veertig kantjes strafblad bespaard.
  Spellchecker zaterdag 18 juli 2026 @ 16:12:48 #220
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221369769
WEES GEEN JERRYSON
pi_221369789
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 06:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Zijn familie miste hem ook al niet hoor
En de agent ook niet.
  zaterdag 18 juli 2026 @ 16:15:43 #222
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_221369792
quote:

[..]
Ja, inderdaad nitwit. Dit soort imbecielen die met een (nep) wapen lopen te zwaaien - daar gaat het om!
"Hoka Hey!"
pi_221370789
quote:

[..]
Ik blijf van mening dat het beste wapens van het nederlandse politiemens bestaan uit zijn/haar mensenkennis en sociale vaardigheden.
Triggerhappy figuren in een uniform die eerst schieten en dan vragen willen stellen moeten we hier niet willen hebben.

Echter in situaties waar onze wetsdienaars tegenover iemand met een vuurwapen staan mogen ze van mij best wat meer ruimte krijgen om het dienstwapen in te zetten. En dat dan zonder meteen daarna als verdachte behandeld te worden en maanden te moeten wachten op de uitslag van het onderzoek. Een grof schandaal vind ik een dergelijke behandeling.

(In ME-achtige situaties heb ik nog een heel andere mening maar die is in dit topic niet relevant.)
-
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 juli 2026 @ 18:02:59 #224
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221370807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:01 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik blijf van mening dat het beste wapens van het nederlandse politiemens bestaan uit zijn/haar mensenkennis en sociale vaardigheden.
Triggerhappy figuren in een uniform die eerst schieten en dan vragen willen stellen moeten we hier niet willen hebben.

Echter in situaties waar onze wetsdienaars tegenover iemand met een vuurwapen staan mogen ze van mij best wat meer ruimte krijgen om het dienstwapen in te zetten. En dat dan zonder meteen daarna als verdachte behandeld te worden en maanden te moeten wachten op de uitslag van het onderzoek. Een grof schandaal vind ik een dergelijke behandeling.

(In ME-achtige situaties heb ik nog een heel andere mening maar die is in dit topic niet relevant.)
Het begint wel vaker voor te komen dat mensenkennis en sociale vaardigheden niet meer toereikend zijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 18 juli 2026 @ 21:42:40 #225
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221372731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het begint wel vaker voor te komen dat mensenkennis en sociale vaardigheden niet meer toereikend zijn.
Komt omdat je tegenwoordig ook te maken hebt met onmenselijke asocialen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')