https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-goed-op-beeld.htmlquote:De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.
Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.
Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.
Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.
De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.
Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
Daarvoor moet je naar 4/4, maar ik houd een plekje voor vrij. Heb wel dibs op de top bunkquote:Op donderdag 11 september 2025 23:16 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Krijg ik dan kamertje naast jou?
quote:Op donderdag 11 september 2025 23:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van misschien?
Daar zou ik wel wat mensen mee om de oren willen slaan namelijk
Deze persoon heeft het wel opgeslagen, dit zijn de tweets die ik bedoelde:quote:Op donderdag 11 september 2025 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Logischerwijs post jij die hier dan, geen idee in welke krochten jij gisterenavond zat.
Nice, bedankt voor de moeitequote:Op donderdag 11 september 2025 23:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Deze persoon heeft het wel opgeslagen, dit zijn de tweets die ik bedoelde:
[ x ]
Wil natuurlijk niet zeggen dat hij dus onschuldig is, maar doet me wel denken aan een edgy persoon.
Internetgekkie denk ik.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Wil natuurlijk niet zeggen dat hij dus onschuldig is, maar doet me wel denken aan een edgy persoon.
Ze geven wanhopig $100.000 dollar wegquote:Op donderdag 11 september 2025 23:22 schreef Momo het volgende:
Net alsof FBI meteen alles zou delen met het grote publiek wat voor een hints ze gevonden hebben.
Als je niet te emotioneel wordtquote:Op donderdag 11 september 2025 23:23 schreef Viesdik het volgende:
Mag ik ook nog posten in dit draadje?
je bedoeld dat Volkert een vriend van wilders was ??quote:Op donderdag 11 september 2025 23:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer het mannetje niet gepakt wordt of zomaar doodgeschoten kan het zomaar een inside job zijn om extreme maatregelen tegen links te nemen. Dat is in dat geval een even waarschijnlijk scenario gezien de reacties van schuimbekkend rechts in de VS nu.
Een enigszins bekend, maar verder onbetekenend mannetje opofferen voor de grote zaak is een bekende extremistische tactiek tenslotte.
Alleen als het woord “trannie” of “joods complot” in je post terugkomt.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:23 schreef Viesdik het volgende:
Mag ik ook nog posten in dit draadje?
Dat ze hem nog niet hebben betekend niet dat ze alles gedeeld hebben met het publiek wat ze weten.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:24 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ze geven wanhopig $100.000 dollar weg
Die gasten hadden niets en het internet doet hun werk
Laat het verleden toch eens los ouwe dibbesquote:Op donderdag 11 september 2025 23:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bedoeld dat Volkert een vriend van wilders was ??
Transformers krie kroe koeee.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:02 schreef gbm het volgende:
[..]
Vrij tragisch idd.... Ik vroeg me trouwens af wat de geaccepteerde benamingen zijn m.b.t trans personen op FOK!
En dan ook nog de foto van iemand anders jatten om te gebruiken als je eigen profile pic, echt heel gek allemaal.quote:
Nogmaals, niet gekwetst want ik loop hier al rond sinds 2001 maar gewoon benieuwd wat wel of niet mag in 'deze tijden' gezien alle hypocrisie (en ook totaal niet aan jouw gericht, maar meer richting van deze site)quote:Op donderdag 11 september 2025 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je je gekwetst voelt kun je een melding doen, dan kunnen mods erna kijken.
vergeet nooit de geschiedenisquote:Op donderdag 11 september 2025 23:26 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Laat het verleden toch eens los ouwe dibbes
quote:Van der Graaf werd geboren als tweede kind van een Nederlandse vader, een natuur- en wiskundeleraar, die overleed toen Van der Graaf 17 jaar was, en een in Engeland geboren moeder.
Hij volgde het atheneum aan de Stedelijke Scholengemeenschap Middelburg, ging milieuhygiëne studeren aan de Landbouwuniversiteit Wageningen, werd veganist en startte in 1992 samen met Sjoerd van de Wouw de Vereniging Milieu-Offensief (VMO) die zich bezighield met juridische procesvoering tegen milieuovertredingen en dierenmishandeling.
Van der Graaf controleerde of veehouders en boeren over de vereiste milieuvergunningen beschikten en spande procedures aan bij de Raad van State.
In maart 1993 toonde TROS Aktua een confrontatie tussen Van der Graaf en een boer op de Veluwe tegen wie hij een bezwaarschrift had ingediend.
Ook was een schriftelijke doodsbedreiging van vermoedelijk enkele agrariërs tegen de medewerkers van VMO te zien.[1]
Omdat ze geen reet hebbenquote:Op donderdag 11 september 2025 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat ze hem nog niet hebben betekend niet dat ze alles gedeeld hebben met het publiek wat ze weten.
wacht ff, ze hebben een mogelijke arm afdruk!quote:Op donderdag 11 september 2025 23:28 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Omdat ze geen reet hebben
> Een ouwe witte cisman leidt de autoriteiten af waardoor dr schutter kan ontsnappen
> Pakken daarna nogmaals de verkeerde op
> Blijft bijna een dag stil
> Loven $100.000 dollar uit voor de gouden tip
binnen 30 minuten wordt door Anon informatie gevonden die te linken is aan de moordaanslag
Als je vertrouwt op je geheugen durf je het verleden los te latenquote:Op donderdag 11 september 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vergeet nooit de geschiedenis
[..]
ik dendk dat nu al bekend is wie het wasquote:Op donderdag 11 september 2025 23:28 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Omdat ze geen reet hebben
> Een ouwe witte cisman leidt de autoriteiten af waardoor dr schutter kan ontsnappen
> Pakken daarna nogmaals de verkeerde op
> Blijft bijna een dag stil
> Loven $100.000 dollar uit voor de gouden tip
binnen 30 minuten wordt door Anon informatie gevonden die te linken is aan de moordaanslag
quote:Op donderdag 11 september 2025 23:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wacht ff, ze hebben een mogelijke arm afdruk!
me behulp van wikipedia welquote:Op donderdag 11 september 2025 23:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Als je vertrouwt op je geheugen durf je het verleden los te laten
Fair enoughquote:Op donderdag 11 september 2025 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
me behulp van wikipedia wel
kan ik al met mijn complot theorie komen?/quote:
Dan is het zo klaar. Even door de wereldwijde "arm afdruk database" halen en er is geen ontsnappen meer aan.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wacht ff, ze hebben een mogelijke arm afdruk!
Nou, gezellig.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Echt Europees:
Bekijk deze YouTube-video
Ich freue mich auf meinen tod
Brand losquote:Op donderdag 11 september 2025 23:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan ik al met mijn complot theorie komen?/
Nee, vroeger gebeurde dat vaker.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:50 schreef NoCigar het volgende:
Ik vraag me overigens af of er nu meer politieke moorden zijn in de VS dan in het verleden. We kennen allemaal de bekende aanslagen, maar er waren er natuurlijk veel meer van Wallace tot Milk en daaronder ongetwijfeld nog meer, influencer uit andere tijden zoals Kirk die misschien alleen regionale bekendheid genoten.
De boodschap is min of meer hetzelfde, alleen werkt dat bij de meeste christenen niet meer zo vreemd genoeg.quote:
Clarkson denk niet, die is tegenwoordig boer. In Oxfordshire hebben ze geen wokecult.quote:Op donderdag 11 september 2025 23:44 schreef UitStraling het volgende:
JK Rowling zal nu ook niet rustig meer slapen, net als Jeremy Clarkson.
Durf ik mn nek niet voor uit te stekenquote:Op donderdag 11 september 2025 23:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das die transgender van zojuist?
Wel een extreem vaag figuur in ieder geval. Ik had zijn FB kunnen inzien voordat het op zwart ging. Hier een paar afdrukken:quote:Op donderdag 11 september 2025 23:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
TikTok is inmiddels ook op zwart. Schermafdrukken daarvan zijn inmiddels ook doorgegeven aan de FBIquote:Op donderdag 11 september 2025 23:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel een extreem vaag figuur in ieder geval. Ik had zijn FB kunnen inzien voordat het op zwart ging. Hier een paar afdrukken:
[ x ]
LinkedIn werkt nog:quote:Op donderdag 11 september 2025 23:59 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
TikTok is inmiddels ook op zwart. Schermafdrukken daarvan zijn inmiddels ook doorgegeven aan de FBI
Laat dat aan de autoriteiten.quote:
Niet de eerste keer. Je kan van 4chan zeggen wat je wil, maar als die gasten zich ergens in vastbijten is niemand veilig.quote:
Totdat er slachtoffers vallen.... al vinden sommigen dat waarschijnlijk collateral damage (niet richting jou overigens)quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:06 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Laat dat aan de autoriteiten.
De feds smijten uit pure wanhoop met 100K om
het internet het vuile werk op te laten knappen wat zij zelf niet legaal mogen doen
Tale old as time
Die adamsappel is toch veel te groot?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
LinkedIn werkt nog:
https://www.linkedin.com/in/skye-valadez-62908a2ab
Het beperkt zich voor zover ik weet meestal tot speurneus werk.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:09 schreef gbm het volgende:
[..]
Totdat er slachtoffer vallen.... al vinden sommigen dat waarschijnlijk collateral damage (niet richting jou overigens)
Vandaar Transformers:quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die adamsappel is toch veel te groot?
Zo radicaal is 4Chan nou ook weer niet. Er zitten geen huurmoordenaars klaar om op commando van retards iemand naar de zevende hemel te knallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:09 schreef gbm het volgende:
[..]
Totdat er slachtoffers vallen.... al vinden sommigen dat waarschijnlijk collateral damage (niet richting jou overigens)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze persoon wordt gezocht door de FBIquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:16 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wat moet iemand aan welke kant van het hek ook hier nu precies mee?
Check die site dan:quote:
Owh ja? Bron?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze persoon wordt gezocht door de FBI
https://luzreport.com/news/skye-valadez/quote:
Het is erg vaag inderdaad.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:21 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
https://luzreport.com/news/skye-valadez/
Een website waar verder niks op staat?
tja, wat triestquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Check die site dan:
https://luzreport.com/news/
https://luzreport.com/
Volgens mij probeert hij zijn eigen dood in scène te zetten
ik zou maar heel snel zelfmoord plegen dan , als ik hem was als i e nog leeftquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Check die site dan:
https://luzreport.com/news/
https://luzreport.com/
Volgens mij probeert hij zijn eigen dood in scène te zetten
je weet niet eens of dat...hun zijn. hen wezen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/in/skye-valadez-62908a2ab/
In een Amerikaans georienteerd topic? Moet ik het in een sig zetten ofzo?quote:
Moet jij wetenquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:33 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
In een Amerikaans georienteerd topic? Moet ik het in een sig zetten ofzo?
fuck hamas fuck israel, fuck die hele zandabk. Zo iets?
Serieus: ik begrijp dat besluit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die UvA kinderen mogen niet meer de VS in.
Hebben ze alle sociale media afgestruind en een database aangelegd met die paar ambtenaren die ze nog overhebben?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kijken of ze, net als met Schiphol, hier ook een rechtszaak tegen beginnen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef RotatoR het volgende:
1st amendmentquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Serieus: ik begrijp dat besluit.
Jij komt met je Mossad complot theorie de boel hier onderschijten. Alsof ik die rommel al niet in genoeg andere topics voorbij zie komen. Ongeacht welke kant. Ga lekker naar je gaza/israel topics om dit aan te halen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Moet jij weten
Vrij land enzo
Je had erbij moeten zijnquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Jij komt met je Mossad complot theorie de boel hier onderschijten. Alsof ik die rommel al niet in genoeg andere topics voorbij zie komen. Ongeacht welke kant. Ga lekker naar je gaza/israel topics om dit aan te halen.
Niks persoonlijks maar niemand zit hier op te wachten.
Terecht had ik van de democraten niet anders verwacht. Murricah gonna Murricah.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Is toch VVMU, het belangrijkste in Amerika?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Serieus: ik begrijp dat besluit.
Ik denk dat ze verheerlijking van (politieke) moordaanslagen daar niet vinden vallen onder de vvmuquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Is toch VVMU, het belangrijkste in Amerika?
Vraag meteen of ze Final fantasy 7 nog hebben.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:39 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Je had erbij moeten zijn
Ik neem het mee naar achteren
Als dit echt waar is ga ik janken. 😭quote:
quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Als dit echt waar is ga ik janken. 😭
Het lijkt wel alsof ze keer op keer expres fake news verspreiden? 🤨
[ x ]
Gewoon om compleet te zijn, ik lees nu ook een reactie dat TRN voor het merk TUran staat die niet het kaliber kogel maakt die zou zijn gevonden bij Kirk.quote:
Mja, als je een fan bent van VVMU absolutisme niet lijkt mequote:Op vrijdag 12 september 2025 00:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze verheerlijking van (politieke) moordaanslagen daar niet vinden vallen onder de vvmu
Net zoals wij dat van docenten hier ook niet tolereren.
Daar is wel iets bij voor te stellen toch?
quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vraag meteen of ze Final fantasy 7 nog hebben.
(sorry 2 jaar Toys r Us trauma)
Niet per se fake, ze trappen gewoon even op de rem om zorgvuldigheid te bevorderen. Lijkt me een goed idee.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ x ]
De hypocrisie zie ik ook en die deel ik nietquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:45 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, als je een fan bent van VVMU absolutisme niet lijkt meWat vaak het excuus is van onze rechtse vrinden....
Gast, er is een klopjacht gaandequote:Op vrijdag 12 september 2025 00:46 schreef vul_maar_in het volgende:
We worden weer eens besodemieterd en ik weet niet eens zeker door wie
EINDELIJK zegt iemand het!quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:48 schreef Interloper het volgende:
[..]
Gast, er is een klopjacht gaande
Het is logisch dat niet alles duidelijk is.
klopt, maar dat hele "trans message" kogel verhaal hangend op een standaard kogel merk.. kom op.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:48 schreef Interloper het volgende:
[..]
Daarom is het zo bizar dat Patel nu al een paar keer volmondig heeft geroepen dat de dader gepakt is en vervolgens die persoon ook met naam en foto wordt gelekt om vervolgens hem weer vri jte moeten laten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:48 schreef Interloper het volgende:
[..]
Pist ie ook stroperig?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij Steve net, een filmpje van de dader voor de aanslag. Hij loopt mank, trekt met zijn rechterbeen.
Daarom noem ik het liegen. Ze zaaien gewoon expres verwarring, een brugklasser had dit nog beter aangepakt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daarom is het zo bizar dat Patel nu al een paar keer volmondig heeft geroepen dat de dader gepakt is en vervolgens die persoon ook met naam en foto wordt gelekt om vervolgens hem weer vri jte moeten laten.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij Steve net, een filmpje van de dader voor de aanslag. Hij loopt mank, trekt met zijn rechterbeen.
Het is dus echt. Waarschijnlijk willen ze zo graag dat de dader een transgender is, dat ze overal informatie in zijn die daarop duid.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ x ]
Ben ik helemaal eens met je want ik bent van mening dat vrijheid van meningsuiting niet 'vrijheid van consequenties' betekent als mens in de samenleving die we met elkaar hebben bedacht.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:47 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De hypocrisie zie ik ook en die deel ik niet
Maar dat ze onze Nederlandse docent vanaf nu geen warm hart meer toedragen tijdens de paspoortcontrole begrijp ik wel.
De vraag is alleen waar straks de grens gaat liggen bij dat borderline-verdeelde land. Daar kunnen m.i. wel risico’s liggen.
Ja, dat gebeurt toch vaker? Bij die aanslag op Donald Trump werd er ook gespeculeerd dat de dader trans was, omdat hij er niet masculien genoeg uit zag.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is dus echt. Waarschijnlijk willen ze zo graag dat de dader een transgender is, dat ze overal informatie in zijn die daarop duid.
Dader Nieuwe verdachte heet Mohamet?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:57 schreef vul_maar_in het volgende:
iedereen benieuwd welke kant de false plant deze keer "is"
PLOT TWISTquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:58 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dader Nieuwe verdachte heet Mohamet?
Nee, David.quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:58 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dader Nieuwe verdachte heet Mohamet?
Gaat dit over die Jack? Is het nu wel echt?quote:Op vrijdag 12 september 2025 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
De naam is bekend, ff wachten tot die uitlekt.
Geen idee, Steve is weer ontzettend warrig en nog bezig met die tweede schietpartij vanavond.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:03 schreef Drxx het volgende:
[..]
Gaat dit over die Jack? Is het nu wel echt?
Helder benoemd onderscheidquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:53 schreef gbm het volgende:
[..]
Ben ik helemaal eens met je want ik bent van mening dat vrijheid van meningsuiting niet 'vrijheid van consequenties' betekent als mens in de samenleving die we met elkaar hebben bedacht.
Hij lijkt echter normaal weg te rennen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze zo'n kreupele zo gevonden hebben.
Is hij kreupel of heeft hij zijn geweer in zijn broekspijp gestopt?quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Op de heenweg wigger, op de terugweg Boltquote:Op vrijdag 12 september 2025 01:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:19 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hij lijkt echter normaal weg te rennen.
Je hebt dat filmpje gemist waar iemand in elkaar werd geslagen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Toch ander volk die rechtse mensen, geen BLM/antifa burn the city down taferelen.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:29 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Toch ander volk die rechtse mensen, geen BLM/antifa burn the city down taferelen.
Je zal maar getriggerd worden door twitter filmpje waarop studenten niet de boel slopen en samen het leed delen. Maar jan 6 hoax oneonon!one!!quote:
Mooie hoax wel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je zal maar getriggerd worden door twitter filmpje waarop studenten niet de boel slopen en samen het leed delen. Maar jan 6 hoax oneonon!one!!
Aardige rant, ik poste enkel een foto. Triggered?quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:39 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Je zal maar getriggerd worden door twitter filmpje waarop studenten niet de boel slopen en samen het leed delen. Maar jan 6 hoax oneonon!one!!
Genant voor wie? Het zijn voornamelijk de mediageile grifters die steeds steken laten vallen m.b.t de details en de tijdslijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:37 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Genant als dit waar is dat ze de naam toch weer niet hebben
Van beiden inderdaad. Maar het zijn wel de mensen binnen de politie/fbi die dat weer on the record verteld hebben aan nieuwszenders.quote:Op vrijdag 12 september 2025 01:45 schreef Interloper het volgende:
[..]
Genant voor wie? Het zijn voornamelijk de mediageile grifters die steeds steken laten vallen m.b.t de tijdslijn.
Ik hoop dat mensen het onderzoeksteam wel wat ruimte gunnen.
terechtquote:Op vrijdag 12 september 2025 00:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:
Schutters zien er niet echt hetzelfde uit, rare cartoon.quote:Op vrijdag 12 september 2025 02:15 schreef 3rr0r het volgende:
Nieuwe foto's vrijgegeven
[ x ]
https://x.com/UtahDPS/status/1966291959074738448
quote:Authorities are expected to hold a press conference tonight at 9:30 p.m. ET (7:30 p.m. local time), according to the Utah Department of Public Safety.
Here’s who is expected to speak:
Kash Patel, FBI director
Robert Bohls, FBI special agent in charge
Utah Gov. Spencer Cox
Beau Mason, commissioner of the Utah Department of Public Safety
Dat de islam in de radicaal-rechtse hoek zit, klopt niet. De politieke Islam zie je vooral terug bij GroenLinks en bij Denk, en dat zijn geen rechtse partijen. Dat 99% van de politieke moorden in Europa uit rechtse hoek zou komen, klopt niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 18:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Fortuijn was uit extreem-linkse hoek. Van Gogh en Charlie Hebdo uit islimistische hoek, wat een radicaal-rechtse stroming is, als je daarop dan toch per se een traditionele links-rechts verdeling op los wil laten.
Ziedend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 03:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat de islam in de radicaal-rechtse hoek zit, klopt niet. De politieke Islam zie je vooral terug bij GroenLinks en bij Denk, en dat zijn geen rechtse partijen. Dat 99% van de politieke moorden in Europa uit rechtse hoek zou komen, klopt niet.
Dat zal toch wel meevallen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Wtf patel ging weg zonder te spreken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:01 schreef 3rr0r het volgende:
'China and Russia met disinformation om extra gedoe te veroorzaken' - gov Spencer Cox
Helemaal daarheen en dan niet sprekenquote:Op vrijdag 12 september 2025 04:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wtf patel ging weg zonder te spreken.
Hmmm ja vreemd.quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:05 schreef 3rr0r het volgende:
Bij dat manke lopen op een huiscameravideo stond dat het van de heenweg was. Als je die sprong ziet lijkt het misschien eerder van het wegvluchten?
Als je dat nu zo zegt, death penalty, dan weet je zeker dat zijn ouders hem niet zullen aangevenquote:
Misschien herkent niemand hem omdat hij uit het buitenland komtquote:Op vrijdag 12 september 2025 04:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hmmm ja vreemd.
Overigens kan de theorie dat het een professioanl was wel een beetje weg nu toch? Dit zag er erg amateuristisch uit.
ja blijkbaar de techniek hoe hij naar beneden met 1 hand ging was geoefend las ik, maar ik vond de val egwoon slecht, puur met zn knieen opgevangen?quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:12 schreef 3rr0r het volgende:
Bij CNN zegt een former FBI Deputy Director adhv de sprong van het dak dat men langs klimverenigingen moet gaan. Hij ziet iemand met skills hoe hij zich eraf laat hangen en vallen. Valt wel mee vind ik maar het is geen kluns als je zonder te vallen (en iets te breken) zo eraf komt.
Dat hangen is juist voor de hand liggend want iedereen wil zo dicht mogelijk bij de grond zijn eer hij loslaat. Denk dat het dak 3 meter is ofzo?quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ja blijkbaar de techniek hoe hij naar beneden met 1 hand ging was geoefend las ik, maar ik vond de val egwoon slecht, puur met zn knieen opgevangen?
quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat hangen is juist voor de hand liggend want iedereen wil zo dicht mogelijk bij de grond zijn eer hij loslaat. Denk dat het dak 3 meter is ofzo?
Ja. Hij zal er wel aan gedacht hebben toen hij het plande, dat hij bij het wegkomen van een dak moet zien af te komen. Dus dan oefen je of denkt er op z'n minst over na, kijkt youtubefilmpjes. Iemand die goed plant tenminste en daar lijkt het hier wel op.quote:Op vrijdag 12 september 2025 04:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk dat ze deze houding bedoelen, wat je ook bij van die klimmers ziet die zich met 1 hand vasthouden, positie van benen
FBI heeft deze nog niet gelezen van de 7000 tips zeker, als men de camerabeelden van die dagen bekijkt ziet men z'n gezicht misschien beter, als het hem is die voorverkenning doet.quote:A Utah Valley University student told CNN on Thursday night he saw a man walking on or near the roof of the Losee Center twice in the last two weeks.
The student said he was not sure it was the same person depicted in photographs released by police in connection with Charlie Kirk’s killing, but that the individual “looked familiar.” The student said it was unusual to see someone on that part of the roof.
“It was weird,” he said.
The student said he last saw the person on the roof last Wednesday at noon, a week before the shooting.
He told CNN that he reported his observations to the FBI tipline after the shooting, but has not heard back.
The student described the man as a “tall, skinny-ish white dude [who] had dark hair. He had this backpack on and was wearing dark clothes.” He added that the man was looking down at the courtyard area where Kirk’s speaking engagement was later held.
At the time, the student said, he thought it unusual for a person to be near the roof, but he did not report it to authorities.
He said a professor also noticed the man on the roof and called out to him. According to the student, the professor asked, “Hey, man, are you doing all right?” and the man on the roof “just kind of dismissed what he said.”
Dat claimt niemand. De vraag is hoe je omgaat met meer dan 400 miljoen wapens die in particuliere handen zijn. Als we Zwitserland (waar ook veel mensen een (legaal) vuurwapen hebben) en de VS vergelijken, dan zijn er in Zwitserland veel minder uitwassen. In Zwitserland geven ze ze niet zo maar aan iedereen bij een pak koekjes en wordt er opgetreden bij misbruik. In de VS is er heel lang erg laks opgetreden tegen illegaal wapenbezit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 05:33 schreef roos94 het volgende:
Huh maar, wapens zijn toch helemaal geen probleem in Amerika? Het zijn prachtige objecten waar eenieder zorgvuldig mee omgaat.
Niet happen. Het is een impliciete uiting dat men de moord goedkeurt zonder dat ze dat in die woorden hoeven te zeggen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 06:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat claimt niemand. De vraag is hoe je omgaat met meer dan 400 miljoen wapens die in particuliere handen zijn. Als we Zwitserland (waar ook veel mensen een (legaal) vuurwapen hebben) en de VS vergelijken, dan zijn er in Zwitserland veel minder uitwassen. In Zwitserland geven ze ze niet zo maar aan iedereen bij een pak koekjes en wordt er opgetreden bij misbruik. In de VS is er heel lang erg laks opgetreden tegen illegaal wapenbezit.
Ik heb dat wel eens een Zwitserse collega gevraagd, en die vertelde dat kogels verkrijgen niet zo makkelijk is. Je mag ook niet zomaar met een wapen rondlopen, enkel op weg naar de schietclub, waarvan je lid moet zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 06:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat claimt niemand. De vraag is hoe je omgaat met meer dan 400 miljoen wapens die in particuliere handen zijn. Als we Zwitserland (waar ook veel mensen een (legaal) vuurwapen hebben) en de VS vergelijken, dan zijn er in Zwitserland veel minder uitwassen. In Zwitserland geven ze ze niet zo maar aan iedereen bij een pak koekjes en wordt er opgetreden bij misbruik. In de VS is er heel lang erg laks opgetreden tegen illegaal wapenbezit.
Zie het als een ongebruikelijk samenwerkingsverband. Beide extreme kanten hebben het voorzien op de joden zionisten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 03:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat de islam in de radicaal-rechtse hoek zit, klopt niet. De politieke Islam zie je vooral terug bij GroenLinks en bij Denk, en dat zijn geen rechtse partijen. Dat 99% van de politieke moorden in Europa uit rechtse hoek zou komen, klopt niet.
Okquote:Op vrijdag 12 september 2025 07:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hij jou waarschijnlijk ook niet
Een heel instituut opdoeken vanwege één of twee debielen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:55 schreef Toine51 het volgende:
Wat voor ziek volk komt daar van de UvA af zeg....
Heel snel opdoeken dat indoctrinatie-instituut...
https://www.geenstijl.nl/5185661/ziek-volk#comments
quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:55 schreef Toine51 het volgende:
Gek genoeg zeiden de republeiken bovendien zelf dat de meeste van die comments van Chinese/Russische bots komen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:57 schreef KoosVogels het volgende:
Treffende observatie van deze meneer:
[ x ]
Eh, die pro-gaza demonstraties van vorig jaar vergeten?quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dus omdat er een paar idioten rondlopen moet meteen de hele UvA worden opgedoekt?
Zie boven...quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dus omdat er een paar idioten rondlopen moet meteen de hele UvA worden opgedoekt?
Users met dergelijke reacties zijn dan ook in mijn persoonlijke boekje totaaldebiel terecht gekomen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:59 schreef UitStraling het volgende:
Het venijn en gevaar zit hem meer in de gedachte, "hij vroeg er zelf ook wel een beetje om", deze mentale handicap is zelfs een bedreiging voor de wereldvrede, dan geef je te weinig om de vrijheid van meningsuiting.
Klopt. Het grote verschil is dat de meeste Zwitsers pas een wapen kregen nadat ze volledig geschoold waren in het gebruik van een wapen. En er van bewust werden gemaakt dat zo'n wapen met een grote verantwoordelijkheid komt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens een Zwitserse collega gevraagd, en die vertelde dat kogels verkrijgen niet zo makkelijk is. Je mag ook niet zomaar met een wapen rondlopen, enkel op weg naar de schietclub, waarvan je lid moet zijn.
Ook is het zo dat iemand die in dienst is geweest zijn dienstwapen kan houden (kopen). Daarom is de hoeveelheid zo hoog.
Waarom komt dit Trump ´wel mooi uit´? Kirk leverde Trump juist stemmen opquote:Op vrijdag 12 september 2025 07:49 schreef Jed1Gam het volgende:
"Trump will award Charlie Kirk a Presidential Medal of Freedom."
Komt Trump wel mooi uit, als de man niet was doodgeschoten zou hij ook geen medaille hebben gekregen.
Nee, maar deden daar +/- 50.000 mensen aan mee?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:02 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eh, die pro-gaza demonstraties van vorig jaar vergeten?
Die kunnen zichzelf opheffen binnen een paar jaar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, het gaat veel verder. Het VK is daar een groot voorbeeld van. Islamisten en Marxisten zijn twee handen op een buik. Ze zijn uit op onderwerping van de samenleving.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zie het als een ongebruikelijk samenwerkingsverband. Beide extreme kanten hebben het voorzien op de joden zionisten.
Zulk soort reacties is nou net waar hij voor stond.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:59 schreef UitStraling het volgende:
Het venijn en gevaar zit hem meer in de gedachte, "hij vroeg er zelf ook wel een beetje om", deze mentale handicap is zelfs een bedreiging voor de wereldvrede, dan geef je te weinig om de vrijheid van meningsuiting.
Want?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:05 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nee, maar deden daar +/- 50.000 mensen aan mee?
Voor wat het waard is. Jij staat er (nog) niet in.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:04 schreef skysherrif het volgende:
Je zou maar in het debielenboekje van Inslagenreuring komen.
[ afbeelding ]
God given rightsquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zulk soort reacties is nou net waar hij voor stond.
En karma is a bitch.
Kirk on gun violence:
I think it’s worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the second amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.
– Event organized by TPUSA Faith, the religious arm of Kirk’s conservative group Turning Point USA, on 5 April 2023
Afleiding van Epstein enzo, die stemmen heeft Trump niet meer nodig trouwens.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom komt dit Trump ´wel mooi uit´? Kirk leverde Trump juist stemmen op
Als Max Verstappen verongelukt dan ook maar een gat in de lucht springen van plezier en blijdschap omdat hij met een gevaarlijke snelle auto speelt?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En karma is a bitch.
Kirk on gun violence:
I think it’s worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the second amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.
– Event organized by TPUSA Faith, the religious arm of Kirk’s conservative group Turning Point USA, on 5 April 2023
Ongeveer 44.000 studenten, en de rest medewerkers/hoogleraren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Want?
Zoveel zitten op het UvA ofwat?
Daar deden er 100en aan mee, met miljoenen aan schade tot gevolg..
Flikker op met dat vieze linkse bolwerk daar..
Joh, Epstein files. Die bestaan niet. En als die er zijn dan zijn er nog zoveel meer de lul dan alleen Trump. Het zou vreemd zijn om nog gekkere shit te doen om dat te verhullen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Afleiding van Epstein enzo, die stemmen heeft Trump niet meer nodig trouwens.
Mooi.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voor wat het waard is. Jij staat er (nog) niet in.
En ik!?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee.quote:
We hebben genoeg gehoord over hoe daar "les" wordt gegeven...quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:11 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ongeveer 44.000 studenten, en de rest medewerkers/hoogleraren.
Ja prima, die aanpakken en straffen. Maar om nou daarvoor de resterende +/- 49.000 personen daarvoor aansprakelijk/verantwoordelijk te houden, mehhh.
Maargoed, ik heb zo’n gevoel dat dit discussieren tegen de bierkaai is.
Het zal inderdaad in de buurt van die 50.000 zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Want?
Zoveel zitten op het UvA ofwat?
Daar deden er 100en aan mee, met miljoenen aan schade tot gevolg..
Flikker op met dat vieze linkse bolwerk daar..
Nou nee, ga gewoon de discussie aan door met die mensen te praten over publieke onderwerpen waar je het niet mee eens bent........ooh wacht.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
We hebben genoeg gehoord over hoe daar "les" wordt gegeven...
Dus de bezem erdoor...
quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En karma is a bitch.
Kirk on gun violence:
Dit is misplaatst. Dit is waarom deze moord veel meer impact heeft dan de poging op Trump. Door reacties zoals deze.quote:
Dat daar niet binnenkort de pleuris uitbreekt zal mij niks verbazen..quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:12 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/MrAndyNgo/status/1966348261943365779
Vertel? Vertel het dan even specifiek ook per faculteit, want Roeterseiland is maar een klein, specifiek deel (of eigenlijk twee delen) van de uva.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus de bezem erdoor...
Oh leg eens uit hoe het curriculum van theoretische natuurkunde of scheikunde eruit ziet op de UvA dan? Of van informatica? Of van quantum computer science?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:16 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus de bezem erdoor...
Ik heb het idee dat we met iemand aan het praten zijn die niet verder komt dan ‘hwuehhwueh universiteiten zijn slecht en links. Dat hep op facebook gestaan.’quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh leg eens uit hoe het curriculum van theoretische natuurkunde of scheikunde eruit ziet op de UvA dan? Of van informatica? Of van quantum computer science?
Nee hoor, alleen de Lts...quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het zal inderdaad in de buurt van die 50.000 zijn.
En heb je zelf wel eens een universiteit van binnen gezien eigenlijk?
Nou ja dat klopt dus niet. Debieltjes die politieke moord toejuichen, verkleinen of willen gebruiken zitten niet op een belangrijke plek vd democratische partij. Wel bij de republikeinen. Extreem linkse lui die moord gaaf vinden staan niet aan de kant van de democraten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mooi.
Overigens is het verder volledig logisch om mensen die deze moord toejuichen als debiel te bestempelen hoor.
Tegelijkertijd heb ik de afgelopen 24 uur een enorme enorme hetze gezien uit het niets tegen Transpersonen. Mensen die toevallig trans waren en naar die school zijn, zijn overal op het internet met naam en toenaam genoemd plus foto en hebben massaal doodsbedreigingen gekregen.
Ook in dit topic is het genoeg langsgekomen helaas.
Gevoed doort dit soort shit van Republikeinen in het congres:
[ x ]
Terwijl ik geen enkele democraat in een gekozen positie ook maar iets verzachtends over de moord heb horen zeggen, integendeel.
Dan heb ik toch het idee dat er aan beide kanten heel , heel veel debielen zijn en de haat er alleen maar erger op gaat worden.
Kan je ontopic blijven in plaats van dat gezwam over de Amsterdamse universiteit?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:22 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we met iemand aan het praten zijn die niet verder komt dan ‘hwuehhwueh universiteiten zijn slecht en links. Dat hep op facebook gestaan.’
Zo tr gezet, klaar met dit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh leg eens uit hoe het curriculum van theoretische natuurkunde of scheikunde eruit ziet op de UvA dan? Of van informatica? Of van quantum computer science?
Overdreven reactie op een grapje.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo tr gezet, klaar met dit.
Het is oorlog en beide kanten hebben besloten dat de handschoenen uit gaan.quote:Op vrijdag 12 september 2025 07:59 schreef UitStraling het volgende:
Dit is meer als een drunk driver die zichzelf dood rijdtquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als Max Verstappen verongelukt dan ook maar een gat in de lucht springen van plezier en blijdschap omdat hij met een gevaarlijke snelle auto speelt?
Blijf ontopic, dat is voor iedereen prettig.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Overdreven reactie op een grapje.
En ik danquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja maar om nu toe te geven aan zo'n rare neiging om iemand de mond te snoeren, lijkt me de kern van het hele probleem juist.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Blijf ontopic, dat is voor iedereen prettig.
Niemand is geïnteresseerd in dat UVA gezever hier.
De slechtste vergelijking van de dag is ook al gemaakt vandaag, teringquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als Max Verstappen verongelukt dan ook maar een gat in de lucht springen van plezier en blijdschap omdat hij met een gevaarlijke snelle auto speelt?
Tot eergisteren had ik dat niet, maar als we niet eens meer over politiek kunnen praten dan worden we in ons bestaan bedreigd.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is oorlog en beide kanten hebben besloten dat de handschoenen uit gaan.
is dat het links gedachtegoed, van volkert en zoquote:Op vrijdag 12 september 2025 07:55 schreef Toine51 het volgende:
Ik snoer je de mond niet, ik verwijs je naar andere topics waar je geneuzel wel op waarde ingeschat wordt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar om nu toe te geven aan zo'n rare neiging om iemand de mond te snoeren, lijkt me de kern van het hele probleem juist.
@ootjekatootje ik neem aan dat je wederom een tr gezet hebt?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is dat het links gedachtegoed, van volkert en zo
[ afbeelding ]
Zo raar is die uitspraak niet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En karma is a bitch.
Kirk on gun violence:
Ik vermoed zomaar dat haar hondje Blondi heet.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alles is een joods complotquote:Op donderdag 11 september 2025 23:25 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Alleen als het woord “trannie” of “joods complot” in je post terugkomt.
Nu is het ineens mijn geneuzel ook nog?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snoer je de mond niet, ik verwijs je naar andere topics waar je geneuzel wel op waarde ingeschat wordt.
Anders lees je de huisregels van Fok ff door.
Het klopt dat veel islamieten stemmen op linkse partijen, maar dat hangt meer samen met inclusiviteit (anti-discriminatie), sociaal-economische redenen en internationale politiek. Dat wil niet zeggen dat die partijen zelf een theocratische autoritaire maatschappij nastreven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 03:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, zoals gisteren al benadrukt: dit is het grote probleem op veel Westerse universiteit. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je voor die laatste bewering een bron of een daadwerkelijk aantal? Ik vind dit nogal een heftige bewering.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zoals gisteren al benadrukt: dit is het grote probleem op veel Westerse universiteit. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.
En we hebben het niet over de fringes hier, dit zijn random mensen bij wie je op het eerste ook totaal niet zou zeggen dat dit soort overtuigingen leven, zo ook deze studente die er toch niet uitziet als een woke antifa individu.
Nog erger: dit leeft ook bij een aanzienlijk aantal professoren en docenten.
Westerse vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting? Iets waar links steeds minder mee heeft? Autoritair, zoals in de staat die je van wieg tot graf vertelt wat je moet doen? Collectivistisch? Snap je uberhaubt waar links voor staat?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo wat kenmerken van islamisme:
- anti-liberaal: verwerpen van fundamentele westerse vrijheden
- reactionair: terugverlangen naar een geidealiseerd beeld van het verleden en strijden tegen moderniteit en seculariteit
- autoritair: de staat gebaseerd op de onveranderlijke religieuze wet
- collectivistisch: gemeenschap vanuit het gedeelde geloof boven individuele vrijheid
Ik dacht dat je het ondertussen wel begrepen had, maar nogmaals blijf gewoon ontopic met je gewauwel.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:37 schreef XSbig het volgende:
[..]
@:ootjekatootje ik neem aan dat je wederom een tr gezet hebt?
Op wat voor vreemde school heb je gezeten dan?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Omdat wij op school zijn opgevoed met het idee dat "Hitler vermoorden als baby, zou je dat doen" een goed idee is, dus iedereen die een beetje afwijkt van de woke ideologie tegenwoordig is fair game voor ze.
Dat is natuurlijk niet volledig waar.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het klopt dat veel islamieten stemmen op linkse partijen, maar dat hangt meer samen met inclusiviteit (anti-discriminatie), sociaal-economische redenen en internationale politiek. Dat wil niet zeggen dat die partijen zelf een theocratische autoritaire maatschappij nastreven.
Zo wat kenmerken van islamisme:
- anti-liberaal: verwerpen van fundamentele westerse vrijheden
- reactionair: terugverlangen naar een geidealiseerd beeld van het verleden en strijden tegen moderniteit en seculariteit
- autoritair: de staat gebaseerd op de onveranderlijke religieuze wet
- collectivistisch: gemeenschap boven het individuele vrijheid
Dat heeft dus echt niks te maken met waar linkse partijen voor staan.
Als er een islamistische partij opgericht zou worden, zou die dan ook simpelweg in het uiterst rechtse hoekje geplaatst worden. Of als er een soort van CDA voor islam opgericht zou worden ter rechter zijde en hoever hangt dan af van wie je het vraagt, maar zeker niet ter linker zijde.
En ja, ik zie de comments nu al voor me over waarom deze partijen dan zogenaamd heulen met politieke islam ofzo. Daar ben ik het niet mee eens, maar is voor mij een ander vraagstuk, dan de vraag of je islamisme of politieke islam zou indelen als radicaal-links of radicaal-rechts, als je dan toch een dergelijk label eraan zou willen hangen.
Schokkend toch dat er mensen zijn die denken dat geweld ok is en die blij zijn met de moord op iemand die een andere mening heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als het schadelijk is wat hij zegt dan is het geen recht op vrijheid van meningsuiting meer zegt ze![]()
![]()
LINKS heeft ALTIJD gelijk dus en anders mag er geschoten en gemoord worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar vertel eens predict radicaal rechts waar Kirk een significante rol in speelt geen haat intimidatie en geweld. Waarbij de legitiemiteit op dit moment zelfs geen rol meer speelt aangezien de huidige Amerikaanse regering zich weinig aantrekt van recht.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.
hetzelfde dat Volkert , er toe bracht om Fortuin te vermoorden en boeren het leven zuur te maken vanwege hun beestenquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schokkend toch dat er mensen zijn die denken dat geweld ok is en die blij zijn met de moord op iemand die een andere mening heeft.
En ook nog denken dat ze voor vrijheid van meningsuiting zijn. Die vrouwen in dat stukje zijn gewoon geconditioneerd tot fascisten…
Narcisten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hetzelfde dat Volkert , er toe bracht om Fortuin te vermoorden en boeren het leven zuur te maken vanwege hun beesten
En XR die snelwegen gaat blokkeren omdat ze het gelijk denken te hebben
Nee, dat is niet HET LINKSE gedachtengoed.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als het schadelijk is wat hij zegt dan is het geen recht op vrijheid van meningsuiting meer zegt ze![]()
![]()
LINKS heeft ALTIJD gelijk dus en anders mag er geschoten en gemoord worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ontzettend benieuwd naar je bron van de “veel linkse en progressieve contreien”.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Binnen veel linkse en progressieve contreien omarmt men ook anti-Westers gedachtegoed
De tijden zijn wel anders, weinig feestvreugde bij Links destijds, wel heeft onder andere Adje Melkert voor de moord alles op scherp gezet, die kenmerkende walging voor een afwijkende mening kwam zowat door het scherm heen ook.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hetzelfde dat Volkert , er toe bracht om Fortuin te vermoorden en boeren het leven zuur te maken vanwege hun beesten
maaar links heeft wel gelijk ,quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nee, dat is niet HET LINKSE gedachtengoed.
Net zo min als tribunalen voor linksen en deportatie van moslims HET RECHTSE gedachtengoed zijn.
Volgens mij stel je hier zaken gelijk die fundamenteel van elkaar verschillen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Westerse vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting? Iets waar links steeds minder mee heeft? Autoritair, zoals in de staat die je van wieg tot graf vertelt wat je moet doen? Collectivistisch? Snap je uberhaubt waar links voor staat?
Iedereen heeft gelijk, maar sommigen hebben meer gelijk dan anderen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maaar links heeft wel gelijk ,
XR heeft ook gelijk
In theorie ja, in de prakrijk komen links en de islam op vele vlakken samen. Zie o.a. alle Palestina protesten de laatste tijd.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij worden hier zaken gelijkgesteld die fundamenteel van elkaar verschillen.
Het debat binnen linkse kringen over de vrijheid van meningsuiting gaat over de grenzen daarvan, bijvoorbeeld als het om haatzaaien en desinformatie gaat. Het principe zelf, de vrijheid om kritiek te hebben op de overheid of er andere ideeën op na te houden, staat absoluut niet ter discussie.
Dit staat in schril contrast met het islamisme, waar het principe van vrije meningsuiting fundamenteel wordt verworpen. Kritiek op de religie of afvalligheid wordt daar niet getolereerd.
Je hebt gelijk dat de westerse verzorgingsstaat veel reguleert, maar dit gebeurt binnen het kader van een democratische rechtsstaat. Wetten kunnen worden aangepast en regeringen kunnen worden weggestemd. De macht komt uiteindelijk van het volk. Een islamistische theocratie daarentegen is gebaseerd op een onveranderlijke, goddelijke wet die zich aan elke democratische controle onttrekt.
Sterker nog, waar het op individuele vrijheden aankomt, staan linkse partijen en het islamisme lijnrecht tegenover elkaar. Linkse partijen zijn juist voorvechters van het homohuwelijk, een ruimer drugsbeleid en het recht op euthanasie. Dit zijn allemaal voorbeelden van het vergroten van de individuele autonomie, iets wat binnen het islamisme ondenkbaar is.
Tot slot het collectivisme: links streeft naar solidariteit om de ontplooiingskansen en het welzijn van het individu te verhogen. Islamisme verlangt onderwerping van het individu aan de religieuze gemeenschap.
De vergelijking gaat dus op alle fronten mank. Het blijven twee totaal verschillende systemen.
Ik denk dat het best ontopic is om op een constructieve manier het gesprek aan te gaan op de vraag of je een mening die je niet aan staat te censureren. Wat in het tragische geval van Kirk met geweld gebeurde, wat naar mijn mening al-tijd tien stappen te ver is.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het ondertussen wel begrepen had, maar nogmaals blijf gewoon ontopic met je gewauwel.
dus iemand vermoorden omdat hij geen kenmerkende extreem linkse mening heeft dat is niet goed , of wel ??quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:58 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik denk dat het best ontopic is om op een constructieve manier het gesprek aan te gaan op de vraag of je een mening die je niet aan staat te censureren. Wat in het tragische geval van Kirk met geweld gebeurde, wat naar mijn mening al-tijd tien stappen te ver is.
En als iemand dan wat ongefundeerde beweringen (die naar mijn mening overigens ook vrij polariserend zijn en een heel instituut over één kam scheren) de lucht in slingert mag ik daar toch op doorvragen? Want dat zou anders betekenen dat iedere mening/discussie/gesprek wat iemand niet aan staat dood zou moeten bloeden omdat het gesprek een zijweggetje inslaat van het daadwerkelijke onderwerp. En ik denk dat dat precies het onderwerp van gesprek zou moeten zijn in een topic als dit.
En natuurlijk de afloop van het onderzoek naar de dader.
Haha jij bent vatbaar voor propaganda! Lolquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Westerse vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting? Iets waar links steeds minder mee heeft? Autoritair, zoals in de staat die je van wieg tot graf vertelt wat je moet doen? Collectivistisch? Snap je uberhaubt waar links voor staat?
Wat mij betreft is het vermoorden van iemand om wat voor mening dan ook een verachtelijk idee.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dus iemand vermoorden omdat hij geen kenmerkende extreem linkse mening heeft dat is niet goed , of wel ??
formeel wel jaquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog steeds zijn dader noch motief bekend he mensen? Just saying..
Informeel niet? Vertel!quote:
Nee, maar in dat filmpje zie je hem wel veel beter ( dat wil niks zeggen over zijn motief, nee)quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog steeds zijn dader noch motief bekend he mensen? Just saying..
Twee eerder opgepakte maar onschuldige "persons of interest" krijgen inmiddels al wel doodsbedreigingen.quote:
quote:
quote:Charlie Kirk killer’s ammunition ‘engraved with pro-trans messages’
Ik ben inderdaad van mening dat er best iets gedaan mag worden aan het ontzien van vervuilende industrieën en dierenrechten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maaar links heeft wel gelijk ,
XR heeft ook gelijk, of niet?? Schiphol blokkeren voor een ander, maar wel zelf willen vliegen
En beesten zijn zielig in een hok, ook al zijn ze van een ander en niet van jou
dieren hebben geen rechtenquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:08 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik ben inderdaad van mening dat er best iets gedaan mag worden aan het ontzien van vervuilende industrieën en dierenrechten.
Daarnaast ben ik ook van mening dat de hoeveelheden migranten een erg zware druk leggen op de samenleving.
Dat bericht is inmiddels ingetrokken.quote:
ja en dan ??quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:09 schreef matspontius het volgende:
Ik zie toch voornamelijk een man die overtuigd van zijn eigen mening en dit uitdraagt
. Maar kijk de agressiviteit aan de andere kant, het niet tegen kritiek kunnen, de vooringenomenheid .
Vreemd dat je dit een heftige bewering vindt, dan ben je de afgelopen jaren niet in contact geweest met de academische wereld in het Westen. Zie onder meer:quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:41 schreef XSbig het volgende:
[..]
Heb je voor die laatste bewering een bron of een daadwerkelijk aantal? Ik vind dit nogal een heftige bewering.
Denk bijvoorbeeld ook aan het radicale pro-Palestijnse activisme, waar veel docenten bij zijn betrokken.quote:De universiteit denkt links, blijkt uit het boek van Andreas De Block
De geruchten kloppen: universiteiten zijn overwegend links, zo blijkt uit onderzoek van hoogleraar wijsbegeerte Andreas De Block. Wat nu? Onderzoek en onderwijs waardenvrij proberen te maken? Dat is een illusie, meent De Block.
Het is een hardnekkig gerucht dat al in de jaren 1950 circuleerde, in elk geval in kringen van conservatieve en politiek eerder rechts denkende mensen: de academische wereld zou politiek en ideologisch overwegend links zijn. Professoren en onderzoekers, zo vermoedt men, stemmen groen en socialist, of linkser nog. Een minderheid neigt naar het centrum en een enkeling bevindt zich aan de rechterzijde.
Wie opinies heeft die afwijken van de linkse orthodoxie komt academisch nauwelijks aan de bak. De rangen sluiten zich in commissies en faculteitsraden. Rechts denkende medemensen krijgen geen aanstelling, en als dat toch gebeurt, blokkeert men hun bevordering of verkrijgen ze geen onderzoekssubsidies. Hun onderzoek wordt eenzijdig fel bekritiseerd. Het is rechts, dus kan het wetenschappelijk niet deugen. Dat alles levert eenzijdig onderwijs op, om het woord indoctrinatie niet te gebruiken, klinkt het ter rechterzijde. Studenten horen alleen linkse interpretaties van de geschiedenis. Op de lijst van verplichte literatuur staan voornamelijk linkse auteurs, en mogelijke onderwerpen voor een eindverhandeling passen in een links discours.
Het zijn populaire meningen over de universiteit bij rechts denkenden, maar zijn ze ook juist? Andreas De Block, hoogleraar wijsbegeerte aan de KU Leuven, nam de wijze beslissing om zijn job als academicus ernstig te nemen en ging op onderzoek. Wat blijkt? De geruchten kloppen. Universiteiten zijn inderdaad overwegend links, al zijn er verschillen tussen de disciplines onderling.
...
quote:Kan een docent zomaar demonstreren tegen zijn eigen universiteit?
Niet alleen studenten, ook veel docenten doen mee aan de pro-Palestijnse protesten bij de Universiteit van Amsterdam (UvA). Mag dat zomaar? Kan een activistische docent nog wel fatsoenlijk college geven en hoe moeten Joodse studenten zich tot hen verhouden?
Nieuwsuur legt die vragen voor aan twee deskundigen. De een vindt het oké als universiteitsmedewerkers de barricaden opgaan, de ander pleit voor meer voorzichtigheid. "Want docenten hebben een enorme verantwoordelijkheid."
...
Misschien moet jij uitleggen waar hij wel een rol zou hebben gespeeld in haat, intimidatie en geweld? Dit betrof een man die juist altijd in discussie ging met anderen, waar de discussie juist iets is dat wordt gemeden door velen van progressief links.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar vertel eens predict radicaal rechts waar Kirk een significante rol in speelt geen haat intimidatie en geweld. Waarbij de legitiemiteit op dit moment zelfs geen rol meer speelt aangezien de huidige Amerikaanse regering zich weinig aantrekt van recht.
Ja, en alle 'trannies' (zoals dat hier genoemd werd) en anderen die op social media ten onrechte beschuldigd werden ook.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Twee eerder opgepakte maar onschuldige "persons of interest" krijgen inmiddels al wel doodsbedreigingen.
Ja, dat is precies mijn punt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en dan ??
het is zijn mening, dat mag hij vinden
praten mag
En dat klopt dus niet. Is inmiddels officieel ontkend.quote:
okquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dat is precies mijn punt.
Kun je een beetje normaal reageren of met het verkeerde been uit bed gestapt ouwe zemelaar?quote:
Ja, en zo denkt vrijwel iedereen aan de linkerkant zowel als de rechterkant van het politieke spectrum erover. Vervolgens heb je dan mensen die een paar geradicaliseerde idioten weten te vinden en dat vervolgens projecteren op hele politieke stromingen. En dan moet je je ineens gaan verantwoorden...quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:03 schreef XSbig het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het vermoorden van iemand om wat voor mening dan ook een verachtelijk idee.
Volkert was nog die ene gek. Kijk eens naar die meiden die geïnterviewd worden. Dat lijken mij zo op het eerste gezicht niet de meest radicale studentes (die krijg je doorgaans ook niet voor de microfoon, zeker niet met roze plopkap). Dit denken is dus veel meer mainstream geworden.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En XR die snelwegen gaat blokkeren omdat ze het gelijk denken te hebben
Wat is dit voor Nederlandse AI aids?quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:09 schreef matspontius het volgende:
Ik zie toch voornamelijk een man die overtuigd van zijn eigen mening en dit uitdraagt - daar kun en mag je het uiteraard niet mee eens zijn. Maar kijk de agressiviteit aan de andere kant, het niet tegen kritiek kunnen, de vooringenomenheid ......... En zo heb ik inmiddels vele filmpjes van deze man gezien ....
Omdat hij niet braaf thuis zit te wachten tot hij wordt opgepakt misschien?quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarschijnlijk spuit 11, maar dit houdt me wel bezig: ze kennen het uiterlijk én de naam van de dader. Zoveel getrainde mensen zijn naar deze persoon op zoek. Hoe kan het dat hij nog niet is gepakt?
Correct, zeker ook als het gaat over de genderideologie. Het wordt dan ook tijd om gigantisch hard op te treden tegen het toenemende radicalisme in een deel van de 'transgender gemeenschap'. De pijnlijke realiteit voor deze mensen blijft dat de mens het eigen geslacht nu eenmaal niet kan kiezen, hoe graag sommigen dit wellicht ook zouden willen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:09 schreef matspontius het volgende:
Ik zie toch voornamelijk een man die overtuigd van zijn eigen mening en dit uitdraagt - daar kun en mag je het uiteraard niet mee eens zijn. Maar kijk de agressiviteit aan de andere kant, het niet tegen kritiek kunnen, de vooringenomenheid ......... En zo heb ik inmiddels vele filmpjes van deze man gezien ....
Dat was een heel vroeg bericht dat inmiddels is teruggetrokken met een "het is nog niet bevestigd dat dit daadwerkelijk zo is." Er zijn meerdere berichten voorbij gekomen dat de standaard inscriptie 'TRN' van de kogelfabrikant Turan hier mogelijk voor aangezien zou zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Charlie Kirk killer’s ammunition ‘engraved with pro-trans messages’
Jij geilt wel op het woord trannie - opvallendquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en alle 'trannies' (zoals dat hier genoemd werd) en anderen die op social media ten onrechte beschuldigd werden ook.
Het is géén onschuldig spelletje, maar levensgevaarlijk gespeculeer.
Het is jou niet opgevallen dat onder progressieven het normaal is om het Westen te zien als de grote schuldige aan slavernij (terwijl het feitelijk het Westen was die het heeft afgeschaft)? Waarbij steeds maar klinkt dat alles de schuld is van de niet bestaande ‘witte man’ (de juiste term is blanke man)?quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend benieuwd naar je bron van de “veel linkse en progressieve contreien”.
Het is anderen tot stoppen brengen , tot zwijgen brengen , anderen blokkeren , de mond snoerenquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
En XR is natuurlijk ook een walgelijke bende, maar snelwegen blokkeren is toch nog wat anders dan moorden.
dat komt welquote:Op vrijdag 12 september 2025 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarschijnlijk spuit 11, maar dit houdt me wel bezig: ze kennen het uiterlijk én de naam van de dader. Zoveel getrainde mensen zijn naar deze persoon op zoek. Hoe kan het dat hij nog niet is gepakt?
‘Haatzaaien’ en ‘desinformatie’ zijn toverwoorden om onwelgevallige meningen te censureren. Ergo: afschaffen vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens mij stel je hier zaken gelijk die fundamenteel van elkaar verschillen.
Het debat binnen linkse kringen over de vrijheid van meningsuiting gaat over de grenzen daarvan, bijvoorbeeld als het om haatzaaien en desinformatie gaat. Het principe zelf, de vrijheid om kritiek te hebben op de overheid of er andere ideeën op na te houden, staat absoluut niet ter discussie.
Dit staat in schril contrast met het islamisme, waar het principe van vrije meningsuiting fundamenteel wordt verworpen. Kritiek op de religie of afvalligheid wordt daar niet getolereerd.
Je hebt gelijk dat de westerse verzorgingsstaat veel reguleert, maar dit gebeurt binnen het kader van een democratische rechtsstaat. Wetten kunnen worden aangepast en regeringen kunnen worden weggestemd. De macht komt uiteindelijk van het volk. Een islamistische theocratie daarentegen is gebaseerd op een onveranderlijke, goddelijke wet die zich aan elke democratische controle onttrekt.
Sterker nog, waar het op individuele vrijheden aankomt, staan linkse partijen en het islamisme lijnrecht tegenover elkaar. Linkse partijen zijn juist voorvechters van het homohuwelijk, een ruimer drugsbeleid en het recht op euthanasie. Dit zijn allemaal voorbeelden van het vergroten van de individuele autonomie, iets wat binnen het islamisme ondenkbaar is.
Tot slot het collectivisme: links streeft naar solidariteit om de ontplooiingskansen en het welzijn van het individu te verhogen. Islamisme verlangt onderwerping van het individu aan de religieuze gemeenschap.
De vergelijking gaat dus op alle fronten mank.
Met een platte aarde gelover kun je ook constant in discussie gaan. Tegen leugens die maar herhaald blijven worden en door de goed geïndoctrineerden nagepraat worden is het als vechten tegen de bierkaai.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet jij uitleggen waar hij wel een rol zou hebben gespeeld in haat, intimidatie en geweld? Dit betrof een man die juist altijd in discussie ging met anderen, waar de discussie juist iets is dat wordt gemeden door velen van progressief links.
Inderdaad dat is nog helemaal niet zeker maar 2 transvrouwen staan al overal op internet en worden enorm lastig gevallen.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat bericht is inmiddels ingetrokken.
Hou het ajb on-topicquote:Op vrijdag 12 september 2025 08:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mogelijk omdat het geen individu is maar een groepje. Het goed is voorbereid en deze man hulp krijgt.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hetzelfde als die Syrische man die zijn 24 jarige vrouw heeft vermoord. Door uit het zicht te blijven.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja dat snap ik. Maar je zou zeggen dat er wel iets van een aanknopingspunt moet zijn?quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat hij niet braaf thuis zit te wachten tot hij wordt opgepakt misschien?
Nee joh, die ene heeft zichzelf gisteren doodverklaard…quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:24 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Inderdaad dat is nog helemaal niet zeker maar 2 transvrouwen staan al overal op internet en worden enorm lastig gevallen.
Niet 'nog niet helemaal zeker'. Het klopt niet. Daarom is het ingetrokken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:24 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Inderdaad dat is nog helemaal niet zeker maar 2 transvrouwen staan al overal op internet en worden enorm lastig gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |