abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218747237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 07:59 schreef UitStraling het volgende:
Het venijn en gevaar zit hem meer in de gedachte, "hij vroeg er zelf ook wel een beetje om", deze mentale handicap is zelfs een bedreiging voor de wereldvrede, dan geef je te weinig om de vrijheid van meningsuiting.
Het is oorlog en beide kanten hebben besloten dat de handschoenen uit gaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218747238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als Max Verstappen verongelukt dan ook maar een gat in de lucht springen van plezier en blijdschap omdat hij met een gevaarlijke snelle auto speelt?
Dit is meer als een drunk driver die zichzelf dood rijdt
pi_218747239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Overdreven reactie op een grapje.
Blijf ontopic, dat is voor iedereen prettig.
Niemand is geïnteresseerd in dat UVA gezever hier.
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:31:34 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218747244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Voor wat het waard is. Jij staat er (nog) niet in.
En ik dan :@ ?
Huilen dan.
pi_218747248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Blijf ontopic, dat is voor iedereen prettig.
Niemand is geïnteresseerd in dat UVA gezever hier.
Ja maar om nu toe te geven aan zo'n rare neiging om iemand de mond te snoeren, lijkt me de kern van het hele probleem juist.
pi_218747257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als Max Verstappen verongelukt dan ook maar een gat in de lucht springen van plezier en blijdschap omdat hij met een gevaarlijke snelle auto speelt?
De slechtste vergelijking van de dag is ook al gemaakt vandaag, tering :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_218747260
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is oorlog en beide kanten hebben besloten dat de handschoenen uit gaan.
Tot eergisteren had ik dat niet, maar als we niet eens meer over politiek kunnen praten dan worden we in ons bestaan bedreigd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:35:52 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218747277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 07:55 schreef Toine51 het volgende:
Wat voor ziek volk komt daar van de UvA af zeg....
Heel snel opdoeken dat indoctrinatie-instituut...

https://www.geenstijl.nl/5185661/ziek-volk#comments
is dat het links gedachtegoed, van volkert en zo

Als het schadelijk is wat hij zegt dan is het geen recht op vrijheid van meningsuiting meer zegt ze -O- 8)7
LINKS heeft ALTIJD gelijk dus en anders mag er geschoten en gemoord worden

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 12-09-2025 08:44:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218747285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar om nu toe te geven aan zo'n rare neiging om iemand de mond te snoeren, lijkt me de kern van het hele probleem juist.
Ik snoer je de mond niet, ik verwijs je naar andere topics waar je geneuzel wel op waarde ingeschat wordt.
Anders lees je de huisregels van Fok ff door.
pi_218747289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
@ootjekatootje ik neem aan dat je wederom een tr gezet hebt?
pi_218747291
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zulk soort reacties is nou net waar hij voor stond.

En karma is a bitch.

Kirk on gun violence:
I think it’s worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the second amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational.

– Event organized by TPUSA Faith, the religious arm of Kirk’s conservative group Turning Point USA, on 5 April 2023
Zo raar is die uitspraak niet.

We kunnen het aantal verkeersdoden fors omlaag brengen door motorisch verkeer te verbieden. Doen we niet omdat veruit de meeste mensen die verkeersdoden een acceptabele kost vinden om gebruik te mogen blijven houden van gemotoriseerd verkeer.

Vrij onbewust, maar toch.
pi_218747292
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vermoed zomaar dat haar hondje Blondi heet.
pi_218747295
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 23:25 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Alleen als het woord “trannie” of “joods complot” in je post terugkomt.
Alles is een joods complot
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_218747297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik snoer je de mond niet, ik verwijs je naar andere topics waar je geneuzel wel op waarde ingeschat wordt.
Anders lees je de huisregels van Fok ff door.
Nu is het ineens mijn geneuzel ook nog?
pi_218747309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 03:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat de islam in de radicaal-rechtse hoek zit, klopt niet. De politieke Islam zie je vooral terug bij GroenLinks en bij Denk, en dat zijn geen rechtse partijen. Dat 99% van de politieke moorden in Europa uit rechtse hoek zou komen, klopt niet.
Het klopt dat veel islamieten stemmen op linkse partijen, maar dat hangt meer samen met inclusiviteit (anti-discriminatie), sociaal-economische redenen en internationale politiek. Dat wil niet zeggen dat die partijen zelf een theocratische autoritaire maatschappij nastreven.

Zo wat kenmerken van islamisme:
- anti-liberaal: verwerpen van fundamentele westerse vrijheden
- reactionair: terugverlangen naar een geidealiseerd beeld van het verleden en strijden tegen moderniteit en seculariteit
- autoritair: de staat gebaseerd op de onveranderlijke religieuze wet
- collectivistisch: gemeenschap vanuit het gedeelde geloof boven individuele vrijheid

Dat heeft dus echt niks te maken met waar linkse partijen voor staan.

Als er een islamistische partij opgericht zou worden, zou die dan ook simpelweg in het uiterst rechtse hoekje geplaatst worden. Of als er een soort van CDA voor islam opgericht zou worden ter rechter zijde en hoever hangt dan af van wie je het vraagt en wat ze precies voorstaan, maar zeker niet ter linker zijde.

En ja, ik zie de comments nu al voor me over waarom deze partijen dan zogenaamd heulen met politieke islam ofzo. Daar ben ik het niet mee eens, maar is voor mij een ander vraagstuk, dan de vraag of je islamisme of politieke islam zou indelen als radicaal-links of radicaal-rechts, als je dan toch een dergelijk label eraan zou willen hangen.
pi_218747315
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, zoals gisteren al benadrukt: dit is het grote probleem op veel Westerse universiteit. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.

En we hebben het niet over de fringes hier, dit zijn random mensen bij wie je op het eerste ook totaal niet zou zeggen dat dit soort overtuigingen leven, zo ook deze studente die er toch niet uitziet als een woke antifa individu.

Nog erger: dit leeft ook bij een aanzienlijk aantal professoren en docenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218747329
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, zoals gisteren al benadrukt: dit is het grote probleem op veel Westerse universiteit. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.

En we hebben het niet over de fringes hier, dit zijn random mensen bij wie je op het eerste ook totaal niet zou zeggen dat dit soort overtuigingen leven, zo ook deze studente die er toch niet uitziet als een woke antifa individu.

Nog erger: dit leeft ook bij een aanzienlijk aantal professoren en docenten.
Heb je voor die laatste bewering een bron of een daadwerkelijk aantal? Ik vind dit nogal een heftige bewering.
pi_218747341
Omdat wij op school zijn opgevoed met het idee dat "Hitler vermoorden als baby, zou je dat doen" een goed idee is, dus iedereen die een beetje afwijkt van de woke ideologie tegenwoordig is fair game voor ze.
pi_218747350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

- reactionair: terugverlangen naar een geidealiseerd beeld van het verleden en strijden tegen moderniteit en seculariteit
- collectivistisch: gemeenschap vanuit het gedeelde geloof boven individuele vrijheid
Westerse vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting? Iets waar links steeds minder mee heeft? Autoritair, zoals in de staat die je van wieg tot graf vertelt wat je moet doen? Collectivistisch? Snap je uberhaubt waar links voor staat?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218747360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:37 schreef XSbig het volgende:

[..]
@:ootjekatootje ik neem aan dat je wederom een tr gezet hebt?
Ik dacht dat je het ondertussen wel begrepen had, maar nogmaals blijf gewoon ontopic met je gewauwel.
pi_218747374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Omdat wij op school zijn opgevoed met het idee dat "Hitler vermoorden als baby, zou je dat doen" een goed idee is, dus iedereen die een beetje afwijkt van de woke ideologie tegenwoordig is fair game voor ze.
Op wat voor vreemde school heb je gezeten dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218747379
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het klopt dat veel islamieten stemmen op linkse partijen, maar dat hangt meer samen met inclusiviteit (anti-discriminatie), sociaal-economische redenen en internationale politiek. Dat wil niet zeggen dat die partijen zelf een theocratische autoritaire maatschappij nastreven.

- collectivistisch: gemeenschap boven het individuele vrijheid

Dat heeft dus echt niks te maken met waar linkse partijen voor staan.

Als er een islamistische partij opgericht zou worden, zou die dan ook simpelweg in het uiterst rechtse hoekje geplaatst worden. Of als er een soort van CDA voor islam opgericht zou worden ter rechter zijde en hoever hangt dan af van wie je het vraagt, maar zeker niet ter linker zijde.

En ja, ik zie de comments nu al voor me over waarom deze partijen dan zogenaamd heulen met politieke islam ofzo. Daar ben ik het niet mee eens, maar is voor mij een ander vraagstuk, dan de vraag of je islamisme of politieke islam zou indelen als radicaal-links of radicaal-rechts, als je dan toch een dergelijk label eraan zou willen hangen.
Dat is natuurlijk niet volledig waar.

Binnen veel linkse en progressieve contreien omarmt men ook anti-Westers gedachtegoed, is men zeer anti-liberaal jegens andersdenkenden daardoor ook autoritair (hun wil moet wet zijn) en velen voelen ook een groot verwantschap met niet-Westerse culturen, voornamelijk de Islamitische. Daarom schuift men graag aan bij iftars, wil de Islam alle vrijheid geven in de publieke ruimte en hebben we op verscheidene Westerse universiteiten zelfs volledige Islamitische gebedssessies gezien.

Het enige waar links en progressieve en Islamisten van verschillen is de progressieve identiteitspolitiek, hier hecht de eerste groep belang aan alles dat haaks staat op traditionele normen en waarden, waar de laatste groep juist zeer strikte en zelfs reactionaire normen en waarden nastreeft.

Maar we hebben helaas ook al gezien dat progressief links meer dan bereid is weg te kijken van een aanval op de vrijheden waarvoor men stelt te staan. Als er sprake is van homofobie, vrouwonvriendelijk of antisemitisch gedrag met moslims als dader dan is de eerste reactie om weg te kijken of te bagatelliseren. Dit waar men overal elkaar valt om van schande te spreken als de daders Westers zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218747381
quote:

[..]

Als het schadelijk is wat hij zegt dan is het geen recht op vrijheid van meningsuiting meer zegt ze -O- 8)7
LINKS heeft ALTIJD gelijk dus en anders mag er geschoten en gemoord worden

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schokkend toch dat er mensen zijn die denken dat geweld ok is en die blij zijn met de moord op iemand die een andere mening heeft.

En ook nog denken dat ze voor vrijheid van meningsuiting zijn. Die vrouwen in dat stukje zijn gewoon geconditioneerd tot fascisten…
pi_218747385
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:

. Jonge mensen die geïndoctrineerd zijn met radicaal links en progressief gedachtegoed, waarbij haat, intimidatie en geweld als een legitiem middel worden gezien.

Maar vertel eens predict radicaal rechts waar Kirk een significante rol in speelt geen haat intimidatie en geweld. Waarbij de legitiemiteit op dit moment zelfs geen rol meer speelt aangezien de huidige Amerikaanse regering zich weinig aantrekt van recht. :')
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:50:33 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218747393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Schokkend toch dat er mensen zijn die denken dat geweld ok is en die blij zijn met de moord op iemand die een andere mening heeft.

En ook nog denken dat ze voor vrijheid van meningsuiting zijn. Die vrouwen in dat stukje zijn gewoon geconditioneerd tot fascisten…
hetzelfde dat Volkert , er toe bracht om Fortuin te vermoorden en boeren het leven zuur te maken vanwege hun beesten

En XR die snelwegen gaat blokkeren omdat ze het gelijk denken te hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')