Hier ben ik het zeker mee eens.quote:Op maandag 1 september 2025 13:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog gaan horen wat ervan klopt en wat de aantallen zijn.
Maar ik begrijp dat je twijfelt aan de geloofwaardigheid.
Ik hoop dan ook dat dit niet verzonnen blijkt, want dan buitelt men meteen over elkaar heen om te roepen dat dat nu heel vaak zo gaat en dan is het einde van het liedje altijd dat er niet echt Nederlandse cijfers zijn over het aandeel onterechte aangiften, maar wel het feit dat het gros van de aangiften a) niet eens gedaan worden uit angst over de geloofwaardigheid, b) ontmoedigd worden omdat de bewijslast heel lastig is doordat het vaak een 1-op-1 verhaal is en c) er niet veel vertrouwen is in de politie, o.a. omdat die zelf ook aangeeft dat het merendeel van de aangiften op de plank blijven liggen. Oh en er zijn wel Amerikaanse cijfers dat daar 5% van de aangiften door de mand valt.
Maar goed, dan is dit topic zo 5, 6 pagina's verder en is het eigenlijke onderwerp, dat je als vrouw goddomme gewoon normaal over straat moet kunnen zonder dat dat "dom" of "naïef" genoemd wordt.
Als man kun je bepaalde gebieden ook beter mijden hoor.quote:Op maandag 1 september 2025 13:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar goed, dan is dit topic zo 5, 6 pagina's verder en is het eigenlijke onderwerp, dat je als vrouw goddomme gewoon normaal over straat moet kunnen zonder dat dat "dom" of "naïef" genoemd wordt.
Weet je wanneer je zoiets serieus kan nemen? Als blijkt dat wijken die b.v. onder leiding van Riek Bakker zijn ontwikkeld daadwerkelijk anders zijn (het is mij niet opgevallen) en ook daadwerkelijk veiliger zijn (haar bekendste projecten zijn Kop van Zuid en Leidsche Rijn en ik zie op de 'onveilige plekken kaart' genoeg rode punten op beide locaties).quote:Op maandag 1 september 2025 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Ja, dit soort kansloos gejank gaat echt niet tegen je werken hoor, we nemen dit allemaal super serieus.
Nou ja, ik denk dat die mensen het oprecht goed willen menen hoor, maar het is gewoon wederom alles en iedereen erbij betrekken en de daadwerkelijke probleemgroep pamperen.quote:Op maandag 1 september 2025 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je wanneer je zoiets serieus kan nemen? Als blijkt dat wijken die b.v. onder leiding van Riek Bakker zijn ontwikkeld daadwerkelijk anders zijn (het is mij niet opgevallen) en ook daadwerkelijk veiliger zijn (haar bekendste projecten zijn Kop van Zuid en Leidsche Rijn en ik zie op de 'onveilige plekken kaart' genoeg rode punten op beide locaties).
quote:
Schaakmat.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, humorloos. Jij stemt inderdaad links.
Overigens is dat onzin want ook mannen houden niet van gure steegjes en onverlichte doorgangen.quote:Op maandag 1 september 2025 14:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Weet je wanneer je zoiets serieus kan nemen? Als blijkt dat wijken die b.v. onder leiding van Riek Bakker zijn ontwikkeld daadwerkelijk anders zijn (het is mij niet opgevallen) en ook daadwerkelijk veiliger zijn (haar bekendste projecten zijn Kop van Zuid en Leidsche Rijn en ik zie op de 'onveilige plekken kaart' genoeg rode punten op beide locaties).
Wat mij steekt is dat men een bewering doet zonder die op enigerlei wijze te staven. Als journalist mag je best wel eens kijken of het klopt dat Nederland eigenlijk door mannen is bedacht (nee, Riek Bakker is echt een grote naam en zij is echt niet de enige vrouw) en om eens te vergelijken of er inderdaad een verschil is tussen wijken die onder haar leiding ontworpen zijn en die door mannen zijn ontworpen.quote:Op maandag 1 september 2025 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat die mensen het oprecht goed willen menen hoor, maar het is gewoon wederom alles en iedereen erbij betrekken en de daadwerkelijke probleemgroep pamperen.
Als je op zo'n manier actievoert krijg je gewoon te maken met terecht cynisme bij zulk naief gedrag.
Tuurlijk gozertje. Jij beweert wat. Ik vraag naar voorbeelden: niets concreets.quote:
Wat bozig. Ben je een linkse stemmer ofzo die zijn ook altijd zo boos?quote:Op maandag 1 september 2025 15:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tuurlijk gozertje. Jij beweert wat. Ik vraag naar voorbeelden: niets concreets.
Jij vraagt mij naar onderbouwing en als je die krijgt ga je als een klein, klein kleutertje TL;DR plaatsen.
Word gewoon eens volwassen.
QEDquote:Op maandag 1 september 2025 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat bozig. Ben je een linkse stemmer ofzo die zijn ook altijd zo boos?
Worden mannen ook dom genoemd als ze op zo'n weg als Lisa vermoord worden?quote:Op maandag 1 september 2025 14:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als man kun je bepaalde gebieden ook beter mijden hoor.
Mannen hebben nogal een oversterfte en een heel groot deel van die mannen wordt terecht dom genoemd.quote:Op maandag 1 september 2025 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Worden mannen ook dom genoemd als ze op zo'n weg als Lisa vermoord worden?
Dat mannen door domme dingen dood gaan is niks nieuws. Er is niet voor niks de: Why do woman live longer memes.quote:Op maandag 1 september 2025 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk van niemand slim gedrag om rond 4 uur alleen door de uitwassen van Amsterdam te fietsen.quote:Op maandag 1 september 2025 15:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, en wanneer tot wanneer geldt die Sperrzeit?quote:Op maandag 1 september 2025 15:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk van niemand slim gedrag om rond 4 uur alleen door de uitwassen van Amsterdam te fietsen.
Ongeacht man, vrouw of afkomst.
Nee precies, mannen halen vaak van allerlei malle dingen uit waar je klotsende oksels van krijgt. Maar ik heb nog nooit van een geval gehoord dat er een man ergens neergestoken werd door een idioot waarbij de eerste reacties meteen zijn van "wat deed hij daar dan ook alleen zo laat?".quote:Op maandag 1 september 2025 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mannen hebben nogal een oversterfte en een heel groot deel van die mannen wordt terecht dom genoemd.
Al zal dat niet snel voor gewoon fietsen op een fietspad gebeuren.
Na tienen tot zonsopgang als het normale maatschappelijke verkeer weer op gang komt. Factor twee vanaf middelgrote steden.quote:Op maandag 1 september 2025 15:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, en wanneer tot wanneer geldt die Sperrzeit?
quote:Op maandag 1 september 2025 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.oost.nl/nieuw(...)wenprotest-in-zwolle
Ik denk dat dit vooral bevestigt dat je er geen man/vrouw-discussie van moet maken maar moet spreken over personen die intimideren. Waar is het genderneutrale gebleven wanneer het juist wel nodig is?
Challenging the science is how you do science.quote:Op zondag 31 augustus 2025 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuke oneliner. Wat bedoel je ermee?
'Je moet eens goed geneukt worden' roepen naar vrouwen die vreedzaam demonstreren voor notabene hun lijfelijke/seksuele veiligheid is inderdaad minder erg dan zeggen dat er een mannen probleem is.quote:Op maandag 1 september 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig dat in dit artikel alleen wat is geroepen vanaf een terras, waar eerder nog gesproken werd over aanrandingen...
Overigens: natuurlijk een gebrek aan fatsoen om zoiets te roepen. Maar is het nou echt schadelijker dan de mannenhaat die toch gewoon de drijvende kracht is achter het bespottelijke narratief dat het een mannenprobleem zou zijn?
Nee, natuurlijk is dat niet beter, of netjes of wenselijk. Echter sta je gewoon zo voor lul met je acties tegen windmolens terwijl het echte probleem je dagelijks onder de zoden legt inmiddels.quote:Op maandag 1 september 2025 17:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
'Je moet eens goed geneukt worden' roepen naar vrouwen die vreedzaam demonstreren voor notabene hun lijfelijke/seksuele veiligheid is inderdaad minder erg dan zeggen dat er een mannen probleem is.
Ik wacht de berichten graag af over vrouwen die mannelijke voorbijgangers beschimpen, bespugen, aanranden als wraak.
Leuke oneliner weer, maar hoe extreem rechts de science challanged is niet hoe je wetenschap doet.quote:Op maandag 1 september 2025 17:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Challenging the science is how you do science.
Hoe links religieus volgzaam "wetenschap" volgt is onwetenschappelijk maar religieus.quote:Op maandag 1 september 2025 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuke oneliner weer, maar hoe extreem rechts de science challanged is niet hoe je wetenschap doet.
Ik ben benieuwd naar hun antwoordquote:Op maandag 1 september 2025 17:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Ik zal het even tegen de neerstekende en verkrachtende vrouwen gaan zeggen.
Je kunt het ook zelf opzoeken, tenzij je het niet wil zien natuurlijk. Eentje die direct in me op kwam, maar er is genoeg te vinden:quote:Op maandag 1 september 2025 17:09 schreef Lenny77 het volgende:
Ik wacht de berichten graag af over vrouwen die mannelijke voorbijgangers beschimpen, bespugen, aanranden als wraak.
Het lijkt mij evident dat er vrouwen zijn die mannen beschimpen (vaak zat lijkt mij, niet zelden terecht), bespugen en aanranden. Dat laatste zal niet snel als wraak zijn overigens.quote:Op maandag 1 september 2025 17:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
'Je moet eens goed geneukt worden' roepen naar vrouwen die vreedzaam demonstreren voor notabene hun lijfelijke/seksuele veiligheid is inderdaad minder erg dan zeggen dat er een mannen probleem is.
Ik durf er overigens geld op te zetten dat deze twee dachten dat ze daarmee de droom van iedere pizza bezorger uit zouden laten komen. Mooi voorbeeld van hoe belangrijk het is dat er op scholen geleerd wordt hoe met seksualiteit om te gaan. Want daarmee kun je dit soort voorvallen deels voorkomen.quote:Op maandag 1 september 2025 17:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf opzoeken, tenzij je het niet wil zien natuurlijk. Eentje die direct in me op kwam, maar er is genoeg te vinden:
NWS / Twee vrouwen (25) voor de rechter om aanranding 17-jarige pizzakoerier
Nu is het al extreem rechts. Denk je wel aan je rug man!quote:Op maandag 1 september 2025 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuke oneliner weer, maar hoe extreem rechts de science challanged is niet hoe je wetenschap doet.
Is VEM2012emtje niet meer boosieboos? Schattig hoor!quote:Op maandag 1 september 2025 17:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nu is het al extreem rechts. Denk je wel aan je rug man!
Neu.quote:Op maandag 1 september 2025 17:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe links religieus volgzaam "wetenschap" volgt is onwetenschappelijk maar religieus.
Ik zet er mijn vraagtekens bij omdat er 2 andere mannen bij waren en de aanranding gefilmd werd. Ik beschouw het eerder als provocatie met misschien de hoop dat hij toehapt en de beelden eventueel gebruikt kunnen worden als chantagemateriaal. Gezien de kennelijke staat van de daders is het vooral bezopen gedrag.quote:Op maandag 1 september 2025 17:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik durf er overigens geld op te zetten dat deze twee dachten dat ze daarmee de droom van iedere pizza bezorger uit zouden laten komen. Mooi voorbeeld van hoe belangrijk het is dat er op scholen geleerd wordt hoe met seksualiteit om te gaan. Want daarmee kun je dit soort voorvallen deels voorkomen.
Dit zien we juist bij links terug, waar men onder meer zegt dat het menselijk geslacht een keuze is. Wetenschap is binnen die contreien versmolten met radicaal activisme.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hele rechterflank doet tegenwoordig aan wetenschapsontkenning. Zelfs bij de VVD die daar nog redelijk subtiel in is heeft het ons al miljarden gekost.
Sowieso is het een beetje off topic hier.quote:Op maandag 1 september 2025 18:14 schreef Nober het volgende:
Er is niets aan de hand met het klimaat.
Dat zou in dit geval wel eens inderdaad kunnen kloppen. Nog meer steden volgen:quote:Op maandag 1 september 2025 18:13 schreef Joppiez het volgende:
Lees dus weer dat deelnemende vrouwen onder andere omringd, bespuugd en aangerand zijn. Klinkt weer als Jan Klaas en zijn vrienden. Typisch gedrag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntimidatie~ac4581bd/quote:Deelnemers demonstratie tegen onveiligheid vrouwen in Groningen slachtoffer van seksuele intimidatie
Tijdens de demonstratie zaterdagavond in Groningen tegen de onveiligheid van vrouwen zijn meerdere deelnemers slachtoffer geworden van seksuele intimidatie. Dit meldt Ilse Nevenzel van de Groningse afdeling van actiegroep Dolle Mina’s. Ook bij soortgelijke protesten elders in het land deden zich incidenten voor.
Volgens Nevenzel is een vrouw tijdens de demonstratie door een onbekende man zomaar op de mond gezoend. „Dat is gewoon aanranding. Daar zijn we erg van geschrokken.” Daarnaast zou een andere vrouw tijdens de mars geduwd zijn. De twee vrouwen zijn flink geschrokken door de incidenten.
Tegenreactie niet onverwacht
„Na de euforie van de geslaagde actie kwamen sinds zondag meldingen binnen van vervelende incidenten”, zegt Nynke van Zwol, woordvoerder van de landelijke Dolle Mina’s. Vooral in Eindhoven was sprake van veel verstoringen, waardoor de marsroute moest worden aangepast. Vrouwen werden onder meer aangeraakt en de stoet werd regelmatig tegengehouden door kwaadwillenden. „Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn”.
Volgens Van Zwol kwam deze tegenreactie niet als een verrassing. Toch is de actiegroep „geschrokken van de gorigheid bij een protest tegen onveiligheid van vrouwen”. „Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Tegelijkertijd laat het zien dat actie keihard nodig is.”
De Groningse Dolle Mina’s overwegen aangifte te doen. „We kijken ook landelijk wat we hiermee kunnen. We moeten er wel iets mee,” aldus Nevenzel.
Politie roept op tot melding
De politie kan op dit moment niet zeggen of er al aangifte is gedaan naar aanleiding van de incidenten tijdens de demonstratie. Wel roept de politie iedereen die iets heeft meegemaakt wat niet door de beugel kan op om daarvan melding te maken. „We nemen alle meldingen serieus en willen zorgen voor een veilige omgeving voor iedereen,” aldus een politiewoordvoerder.
We hebben dus een Europees mannenprobleem...quote:Op maandag 1 september 2025 12:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In Italië hebben ze hetzelfde soort mannenprobleem als hier.
Niks doen is ook niks natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2025 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk is dat niet beter, of netjes of wenselijk. Echter sta je gewoon zo voor lul met je acties tegen windmolens terwijl het echte probleem je dagelijks onder de zoden legt inmiddels.
Ik zou zoiets nooit roepen, wellicht zelfs iemand tot dimmen oproepen, maar komop zeg, die acties zijn zo nutteloos, zo bord voor de kop, struisvogel dat het ergens wel weer lachwekkend is.
Oh er zal wel wat te vinden zijn, daar twijfel ik niet aan.quote:Op maandag 1 september 2025 17:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt het ook zelf opzoeken, tenzij je het niet wil zien natuurlijk. Eentje die direct in me op kwam, maar er is genoeg te vinden:
NWS / Twee vrouwen (25) voor de rechter om aanranding 17-jarige pizzakoerier
Ik vind het persoonlijk geen mannen probleem. Als in: alle mannen.quote:Op maandag 1 september 2025 17:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij evident dat er vrouwen zijn die mannen beschimpen (vaak zat lijkt mij, niet zelden terecht), bespugen en aanranden. Dat laatste zal niet snel als wraak zijn overigens.
Maar voor de goede orde: ik praat niets goed. Ik vind het Tokkiegedrag. Maar wat ik wel denk is dat het frame dat er sprake is van een mannenprobleem, zeker omdat het ook nog vrij hardnekkig wordt uitgedragen door politici, de media, enz. veel meer schade doet dan de uitspraak van een idioot op een terras.
Maatschappelijke cohesie bevordert aantoonbaar de veiligheid. En met groepen tegenover elkaar zetten (en dat geldt ook voor asielzoekers als geheel de schuld geven!) erodeert de maatschappelijke cohesie.
"In nog zeker acht andere steden zijn meldingen binnengekomen van seksuele intimidatie en ander ongewenst gedrag door voornamelijk mannenquote:Op maandag 1 september 2025 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Vrouwen gaan aangifte doen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ele-intimidatie.html
Nou, als ze kwaad willen is dat juist de bedoeling lijkt me.quote:de stoet werd regelmatig tegengehouden door kwaadwillenden. „Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn”.
Sterker nog, ik betwijfel of er überhaupt één vrouw ongewenst gedrag heeft vertoond jegens die demonstratie. Wat een rare formulering...quote:Op maandag 1 september 2025 19:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"In nog zeker acht andere steden zijn meldingen binnengekomen van seksuele intimidatie en ander ongewenst gedrag door voornamelijk mannen
"
Hoe weten ze dat ze zich allemaal identificeren als man?
Misschien wat vrouwen die het gebrek aan doelmatigheid in de peiling hadden wegens de onjuiste formulering van de doelgroep.quote:Op maandag 1 september 2025 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterker nog, ik betwijfel of er überhaupt één vrouw ongewenst gedrag heeft vertoond jegens die demonstratie. Wat een rare formulering...
quote:Op maandag 1 september 2025 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even Apeldoorn bellen...
Bekijk deze YouTube-video
Geenstijlquote:Apeldoorn SCHOPT 'vluchtelingen' er alweer UIT
Hahaha hahaha rofl snif. Amper weken na dat starnakel naïeve Apeldoorners Jij bent welkom, welkom in mijn land zongen voor de vluchtelingen worden diezelfde vluchtelingen alweer met kop en kont buiten gewipt. Wegens overlast. Stelletje xenofobe racisten!!1!
quote:Op maandag 1 september 2025 19:36 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoe weten ze dat ze zich allemaal identificeren als man?
Je mag van mij best de ruwe data noemen, waarbij mannen bij seksuele misdrijven inderdaad veruit in de meerderheid zijn. Dat is echter iets anders dan het een mannenprobleem noemen. Marokkanen zijn ook oververtegenwoordigd in de statistieken, maar criminaliteit is geen Marokkanenprobleem. Dat is racisme als je dat zo zegt.quote:Op maandag 1 september 2025 19:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk geen mannen probleem. Als in: alle mannen.
Het gros van de daders is wel man.
Maar ik weet goed genoeg dat er voor elke creep 10 of meer degelijke en fatsoenlijke mannen bestaan.
En die mogen geen slachtoffer worden van deze ellende.
Maar ok, men mag de olifant niet benoemen... Dus wat moet je dan?
Oh en maatschappelijke cohesie? Die is er bijna niet meer he?
quote:Op maandag 1 september 2025 19:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En maatschappelijke cohesie is inderdaad verminderd, maar is er nog steeds. Laten we dat vooral koesteren. Een individualistische maatschappij is een maatschappij waar het recht van de sterkste geldt. Dat lijkt mij vooral voor vrouwen niet veiliger.
Eens natuurlijk met het eerste deel.quote:Op maandag 1 september 2025 19:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag van mij best de ruwe data noemen, waarbij mannen bij seksuele misdrijven inderdaad veruit in de meerderheid zijn. Dat is echter iets anders dan het een mannenprobleem noemen. Marokkanen zijn ook oververtegenwoordigd in de statistieken, maar criminaliteit is geen Marokkanenprobleem. Dat is racisme als je dat zo zegt.
Wat je vooral moet is kijken naar de diverse dadergroepen en daar beleid op maken.
En maatschappelijke cohesie is inderdaad verminderd, maar is er nog steeds. Laten we dat vooral koesteren. Een individualistische maatschappij is een maatschappij waar het recht van de sterkste geldt. Dat lijkt mij vooral voor vrouwen niet veiliger.
Hahaha het enige wat ik kan voorstellen is een vervelend dronken wief of anders iemand met mentale problemen maar echt niet iemand die haar onmin met "het gebrek aan doelmatigheid wegens de onjuiste formulering van de doelgroep" wilde uitenquote:Op maandag 1 september 2025 19:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien wat vrouwen die het gebrek aan doelmatigheid in de peiling hadden wegens de onjuiste formulering van de doelgroep.
Als percentages een rol gaan spelen legitimeer je generalisatie. Dan legitimeer je ook dat we een buitenlanderprobleem hebben omdat de criminaliteitscijfers bij een niet-Nederlandse afkomst hoger liggen. Heb het lef om nog de straat op te gaan terwijl je buitenlanderprobleem loopt te scanderen.quote:Op maandag 1 september 2025 19:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oh er zal wel wat te vinden zijn, daar twijfel ik niet aan.
Wat waren de percentages man vs vrouw ook alweer??
Oké, het is wel de enige reden dat het activisme mij enorm stoort.quote:Op maandag 1 september 2025 20:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hahaha het enige wat ik kan voorstellen is een vervelend dronken wief of anders iemand met mentale problemen maar echt niet iemand die haar onmin met "het gebrek aan doelmatigheid wegens de onjuiste formulering van de doelgroep" wilde uiten
Waarvan akte. Ik betwijfel echter of jij dat punt gaat maken door een demonstratie te blokkeren of door deelneemsters te bepotelen of bespugen. Ik denk namelijk dat dat vooral spontaan gebeurde door vervelende mannetjes, waardoor het probleem weer "mooi" zichtbaar werd ondanks die vermeende onjuiste formulering.quote:Op maandag 1 september 2025 21:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké, het is wel de enige reden dat het activisme mij enorm stoort.
In Eindhoven zullen ze wel door de Kruisstraat gefietst zijn :’)quote:Op maandag 1 september 2025 18:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou in dit geval wel eens inderdaad kunnen kloppen. Nog meer steden volgen:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntimidatie~ac4581bd/
Oh ik heb niemand ongewenst aangeraakt hoor dit weekend. Bespuugd of uitgescholden ook niet.quote:Op maandag 1 september 2025 21:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarvan akte. Ik betwijfel echter of jij dat punt gaat maken door een demonstratie te blokkeren of door deelneemsters te bepotelen of bespugen. Ik denk namelijk dat dat vooral spontaan gebeurde door vervelende mannetjes, waardoor het probleem weer "mooi" zichtbaar werd ondanks die vermeende onjuiste formulering.
Nee precies, zoiets doe jij niet, net als het overgrote deel van de mannen. Het punt is ook niet dat alle mannen er een onveilige zooi van maken, maar dat de kans hierop behoorlijk groot is op een flink aantal plekken en tijden door te veel mannen die zich onaantastbaar wanen in hun gedrag of eigenlijk weten dat ze ermee wegkomen.quote:Op maandag 1 september 2025 21:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh ik heb niemand ongewenst aangeraakt hoor dit weekend. Bespuugd of uitgescholden ook niet.
Als vrouwen lekker willen rondfietsen, prima joh. Mijn zegen hebben ze.
Sure thing, en kun je ook opmaken welke doelgroep de mannen uit jouw videovoorbeeld toe behoren?quote:Op maandag 1 september 2025 21:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee precies, zoiets doe jij niet, net als het overgrote deel van de mannen. Het punt is ook niet dat alle mannen er een onveilige zooi van maken, maar dat de kans hierop behoorlijk groot is op een flink aantal plekken en tijden door te veel mannen die zich onaantastbaar wanen in hun gedrag of eigenlijk weten dat ze ermee wegkomen.
Het is eigenlijk tegelijk om te janken en erg handig dat uitgerekend de deelnemers van de stoet overkomt waartegen ze daar stonden te protesteren.
Ja, dat is inderdaad één van de doelgroepen, zoals er meer zijn: vervelende dronkelappen, stiekemerds die in volle bussen, treinen, trams tegen je oprijden of even voelen, intimiderende idioten die je in een hoek drijven, engbekken die dingen in je drankje doen, stalkende griezels...quote:Op maandag 1 september 2025 21:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sure thing, en kun je ook opmaken welke doelgroep de mannen uit jouw videovoorbeeld toe behoren?
Dat is niet toevallig, maar het directe gevolg dat de demonstrerende groep spreekt over een 'mannenprobleem'. De man voelt zich de gebeten hond van een probleem waar het oorzakelijk verband niet in het geslacht zit. Je kunt erop wachten dat er binnen een groep mannen altijd minder intelligente soorten tussen zitten en dit op deze manier afreageren. Wat zij doen is niet goed te praten, maar een groepsbelediging gericht op de helft van de bevolking is dat evenmin.quote:Op maandag 1 september 2025 21:45 schreef Qarrad het volgende:
Het is eigenlijk tegelijk om te janken en erg handig dat uitgerekend de deelnemers van de stoet overkomt waartegen ze daar stonden te protesteren.
Als zij als gevolg van deze incidenten nog feller actie gaan voeren onder de noemer 'mannenprobleem' dan is het alsof je een brand probeert te blussen met benzine en vervolgens oprecht afvraagt waarom het vuur oplaait.quote:Tijdens de fietstocht van de Dolle Mina's om de nacht terug te eisen voor vrouwen werden de vrouwen afgelopen weekend in Zwolle juist vanaf een terras uitgescholden. "Precies dit gedrag laat zien waarom we actie voeren"
Dit is gewoon een vieze Turk of wat?quote:Op maandag 1 september 2025 21:49 schreef Qarrad het volgende:
Als voorbeeld van hoe sommige mannen openlijk en vol zelfvertrouwen dit gedrag vertonen:
https://www.nieuwnieuws.n(...)nodiging-ziet/189849
Deze galbak weet dat hij op beeld komt maar het boeit hem niet. Hij valt deze vrouw lastig, dreigt dat ze moet gaan uitkijken als ze hem vraagt of hij dit gedrag okay zou vinden bij zijn zussen of moeder, begint weer verlekkerd over haar billen en sluit af met "als je een dikke lul wilt, dan pakken we een hotelkamer, champagne, alles".
Er staan andere mannen omheen die dit allemaal prima vinden.
Of een vieze Marokkaan. Maar wat boeit de afkomst? Het gaat erom dat het een viezerik is. Dit soort conservatieve inteeltvolk moet je terugsturen naar hun stam.quote:Op maandag 1 september 2025 23:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is gewoon een vieze Turk of wat?
In bars kunnen vrouwen angel shots bestellen, we hebben beveiliging bij de metro, spoorwegpolitie, buschauffeurs en tegen misdaad hebben we politie.quote:Op maandag 1 september 2025 22:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad één van de doelgroepen, zoals er meer zijn: vervelende dronkelappen, stiekemerds die in volle bussen, treinen, trams tegen je oprijden of even voelen, intimiderende idioten die je in een hoek drijven, engbekken die dingen in je drankje doen, stalkende griezels...
Deze galbak weet dat hij niet herkenbaar in beeld mag staan.quote:Op maandag 1 september 2025 21:49 schreef Qarrad het volgende:
Als voorbeeld van hoe sommige mannen openlijk en vol zelfvertrouwen dit gedrag vertonen:
https://www.nieuwnieuws.n(...)nodiging-ziet/189849
Deze galbak weet dat hij op beeld komt maar het boeit hem niet. Hij valt deze vrouw lastig, dreigt dat ze moet gaan uitkijken als ze hem vraagt of hij dit gedrag okay zou vinden bij zijn zussen of moeder, begint weer verlekkerd over haar billen en sluit af met "als je een dikke lul wilt, dan pakken we een hotelkamer, champagne, alles".
Er staan andere mannen omheen die dit allemaal prima vinden.
Ach ga weg, er waren daar echt geen mannen die überhaupt op de hoogte waren van die betoging en die een inhoudelijk probleem hadden.quote:Op maandag 1 september 2025 22:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is niet toevallig, maar het directe gevolg dat de demonstrerende groep spreekt over een 'mannenprobleem'. De man voelt zich de gebeten hond van een probleem waar het oorzakelijk verband niet in het geslacht zit. Je kunt erop wachten dat er binnen een groep mannen altijd minder intelligente soorten tussen zitten en dit op deze manier afreageren. Wat zij doen is niet goed te praten, maar een groepsbelediging gericht op de helft van de bevolking is dat evenmin.
[..]
Als zij als gevolg van deze incidenten nog feller actie gaan voeren onder de noemer 'mannenprobleem' dan is het alsof je een brand probeert te blussen met benzine en vervolgens oprecht afvraagt waarom het vuur oplaait.
Klopt want er zijn meldingen van de “dolle Mina’s” over meerdere problemen bij die tocht.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ga dan met machettes en knuppels over straat 's nachts om dat aanrandende tuig aan te pakken, die gasten lachen zich namelijk dood om dit soort zinloze optochten.
Ik weet niet hoe vaak dat nog gezegd moet worden, maar links is niet de vriend van gewelddadige vrouwonvriendelijke mannen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:29 schreef Solispolar het volgende:
Wat ik wel grappig vind in dergelijke zaken: nu weet men feilloos het probleem te benoemen (mannen, the root of all evil). Er moet een avondklok komen, mannen moeten preventief binnen blijven en nog meer van dergelijke onzin.. maar als er andere mensen moeilijkheden veroorzaken (en de afkomst laat ik dan even in het midden) dan vinden diezelfde mensen (die nu moord en brand lopen te schreeuwen) het ineens ontzettend ongemakkelijk om man en paard te benoemen.
Dus mijn vraag, lieve linkse medemensen, vanwaar deze selectiviteit?
Links is wel 1 van de (zo niet de grootste) reden(en) dat mensen uit vrouwonvriendelijke culturen/met vrouwonvriendelijke gedachten hier zo hartelijk welkom worden geheten natuurlijk. Want we kunnen er lang en kort over praten, maar als jij mannen gaat binnenhalen die de vrouw op gelijke hoogte van een schaap zetten dan vraag je gewoon om problemen. Die vinden alle Nederlandse dames maar 'hoeren' omdat ze hun haar laten zien en een kort truitje dragen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak dat nog gezegd moet worden, maar links is niet de vriend van gewelddadige vrouwonvriendelijke mannen.
Jawel want die (azc-)mannen zijn volgens links ook slachtoffer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vaak dat nog gezegd moet worden, maar links is niet de vriend van gewelddadige vrouwonvriendelijke mannen.
Als een Nederlandse vrouw door haar Nederlandse ex wordt omgebracht, ben jij stil.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Links is wel 1 van de (zo niet de grootste) reden(en) dat mensen uit vrouwonvriendelijke culturen/met vrouwonvriendelijke gedachten hier zo hartelijk welkom worden geheten natuurlijk. Want we kunnen er lang en kort over praten, maar als jij mannen gaat binnenhalen die de vrouw op gelijke hoogte van een schaap zetten dan vraag je gewoon om problemen. Die vinden alle Nederlandse dames maar 'hoeren' omdat ze hun haar laten zien en een kort truitje dragen.
Surequote:Op dinsdag 2 september 2025 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als een Nederlandse vrouw door haar Nederlandse ex wordt omgebracht, ben jij stil.
Of het ligt aan de vrouwen die alle mannen de schuld geven.
Zogauw de dader van een andere afkomst is worden types als jij wakker en neem je ineens de Nederlandse vrouw in ‘bescherming’.
Ik vind het echt om te kotsen wat ik hier allemaal op fok lees de laatste tijd. Het gaat je helemaal niet om de vrouwen, daar staan types als jij diep van binnen ook boven.
Ik heb het niet over een avondklok, wat een onzin.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:16 schreef Solispolar het volgende:
[..]
SureDraai de rollen maar om. Zolang mensen niet naar de feiten durven te kijken dan houd het een beetje op natuurlijk.
Om te beginnen met je 1ste punt: wat wil je dat we precies doen dan? Ja, er zijn een paar psychopaten in Nederland waardoor dames niet veilig de straat op kunnen. Wat de fuck heeft dat te maken met de rest van de mannen in NederlandEen avondklok? Pardon? Omdat er 10 debielen rondlopen moet iedereen preventief achter slot en grendel?
Verleg die cijfers/verhouding eens naar het aantal vrouwen (en niet alleen vrouwen, maar zelfs gewoon mensen in de meest brede zin van het woord) zich onveilig voelen op plekken waar veel immigranten zijn. Of geldt dat onveilige gevoel alleen als de dader een heteroseksuele blanke Nederlander is?
Die mannen zeggen gewoon letterlijk: een vrouw moet luisteren, moet zich kleden zoals wij willen en mogen zich alleen mooi maken voor ons. Verder moeten ze gewoon koken en hun bek houden. En daar hoor je dan niks over![]()
Schiet mij maar lek.
Ik heb de woorden links en rechts niet gebruikt, dat haal jij er schijnbaar uit. Ik zeg alleen dat er sprake is van selectieve verontwaardiging in dit land. Als mensen echt zo begaan zouden zijn met het lot van de vrouwen dan zouden ze over bepaalde thema's automatisch ook anders gaan denken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een avondklok, wat een onzin.
Maar voordat bekend was dat Lisa door een asielzoeker was vermoord waren er heel wat mannen die het ook wel dom vonden dat ze alleen ‘s nachts over straat ging. Toe ging het vooral daarom. Victim blaming dus.
En dat geeft aan hoe veel types er diep van binnen over denken.
En hou je links rechts gereutel maar voor je.
Maar is het victim blaming of ergens wel logisch gezien alle malloten en psychoten die overal maar vrij rondlopen. Even buiten het feit om dat heel veel van dit soort mentaal zieken geïmporteerd zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar voordat bekend was dat Lisa door een asielzoeker was vermoord waren er heel wat mannen die het ook wel dom vonden dat ze alleen ‘s nachts over straat ging. Toe ging het vooral daarom. Victim blaming dus.
Aan wie zijn deze protesten gericht inderdaad? Want de mensen die leip in hun hoofd zijn gaan er niet minder leip door worden en richting de andere (gezonde) mensen heb je niks meer om ze van te overtuigen; die zijn al van mening dat je eigenlijk geen vrouwen mag verkrachten en vermoorden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:23 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Maar is het victim blaming of ergens wel logisch gezien alle malloten en psychoten die overal maar vrij rondlopen. Even buiten het feit om dat heel veel van dit soort mentaal zieken geïmporteerd zijn.
Dit zijn ook de personen die zich echt niks aan gaan trekken van dit soort zinloze acties denk ik.
Daarbij is het meerendeel aan mannen de laatste decennia al behoorlijk ontmant door de overheid en de samenleving. Die geven hun leven ook echt niet meer om een vrouw te beschermen.
Sterker nog, de gemiddelde persoon die goede normen en waarden hanteert begint steeds meer en meer zat te worden van dit soort geneuzel. Mede doordat er geen onderscheid word gemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Aan wie zijn deze protesten gericht inderdaad? Want de mensen die leip in hun hoofd zijn gaan er niet minder leip door worden en richting de andere (gezonde) mensen heb je niks meer om ze van te overtuigen; die zijn al van mening dat je eigenlijk geen vrouwen mag verkrachten en vermoorden.
Precies ditquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Sterker nog, de gemiddelde persoon die goede normen en waarden hanteert begint steeds meer en meer zat te worden van dit soort geneuzel. Mede doordat er geen onderscheid word gemaakt.
De gemiddelde man word zo onderhand voor alles uitgemaakt terwijl het veelal een specifiek persoon en volk betreft. Die zijn er ook klaar mee op den duur.
Mijn vriend is ook een gewone hollandse blanke man en die geeft ook vaak aan dat hij zich al ongemakkelijk voelt als hij achter een vrouw aanloopt een tijdje omdat hij dezelfde kant op moet...
Een collega had dat een paar jaar terug op een bungalowpark. Die liep naar zijn bungalow en voor hem liep een vrouw in bikini die ineens tegen hem uit begon te vallen omdat hij ‘haar aan het achtervolgen was en naar haar kont zou hebben gekeken’.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef GobSmacked- het volgende:
Mijn vriend is ook een gewone hollandse blanke man en die geeft ook vaak aan dat hij zich al ongemakkelijk voelt als hij achter een vrouw aanloopt een tijdje omdat hij dezelfde kant op moet...
En dat laatste is gewoon een groot probleem. Mannen worden doof hiervoor en halen hun schouders steeds vaker op want na 1000x beschuldigd worden van iets waar je een hekel aan hebt zet geen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een collega had dat een paar jaar terug op een bungalowpark. Die liep naar zijn bungalow en voor hem liep een vrouw in bikini die ineens tegen hem uit begon te vallen omdat hij ‘haar aan het achtervolgen was en naar haar kont zou hebben gekeken’.
Nou geloof ik dat laatste direct, als een schaarsgeklede vrouw in je blikveld komt dan ga je niet spastisch je blik afwenden…
Hoe dan ook, door mannen als geheel als verdacht te beschouwen krijg je dat sommige vrouwen ook normaal gedrag gaan vertalen naar fout gedrag. Daar is verder niemand mee geholpen lijkt mij zo.
Overigens: ja, er zijn mannen die met hun gedrag daaraan hebben bijgedragen, maar dat is geen reden om alle seksegenoten dan maar daarop aan te kijken.
Kun je dat aantonen of ben je aan het wensdenken?quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach ga weg, er waren daar echt geen mannen die überhaupt op de hoogte waren van die betoging en die een inhoudelijk probleem hadden.
In die cultuur horen vrouwen ook niet alleen over straat te gaan. Dus doe je dat wel, tja, "dan vraag je er toch om!"quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:58 schreef Nexum het volgende:
Ik zou het meer als een cultuurprobleem beschrijven imo dan puur een vluchtelingenprobleem. Deze (veeluit Afrikaanse mannen) groeien op in een cultuur waarbij de vrouw vaak al een tweederangs status heeft en waarbij masculiniteit heel hoog in het vaandel staat.
Dan zie je borden als "Femicide is geen asielprobleem". Want ze willen wel meedemonstreren voor vrouwenrechten, maar niet tegen moslims, want dat is een ander onderwerp om voor te demonstreren. Niet tegen, uiteraard.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:29 schreef Solispolar het volgende:
Wat ik wel grappig vind in dergelijke zaken: nu weet men feilloos het probleem te benoemen (mannen, the root of all evil). Er moet een avondklok komen, mannen moeten preventief binnen blijven en nog meer van dergelijke onzin.. maar als er andere mensen moeilijkheden veroorzaken (en de afkomst laat ik dan even in het midden) dan vinden diezelfde mensen (die nu moord en brand lopen te schreeuwen) het ineens ontzettend ongemakkelijk om man en paard te benoemen.
Dus mijn vraag, lieve linkse medemensen, vanwaar deze selectiviteit?
Ik vind een moord in de privesfeer wel wat anders dan het vermoorden van een willekeurige vrouw op straat. En niemand keurt het vermoorden van de eigen dan wel ex vrouw goed.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als een Nederlandse vrouw door haar Nederlandse ex wordt omgebracht, ben jij stil.
Zogauw de dader van een andere afkomst is worden types als jij wakker en neem je ineens de Nederlandse vrouw in ‘bescherming’.
Ik vind het echt om te kotsen wat ik hier allemaal op fok lees de laatste tijd. Het gaat je helemaal niet om de vrouwen, daar staan types als jij diep van binnen ook boven.
Nu al roepen universiteiten op om niet alleen over straat te lopen en zeker 's nachts niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:16 schreef Solispolar het volgende:
Die mannen zeggen gewoon letterlijk: een vrouw moet luisteren, moet zich kleden zoals wij willen en mogen zich alleen mooi maken voor ons. Verder moeten ze gewoon koken en hun bek houden. En daar hoor je dan niks over
Ik denk dat de meesten al wel dachten dat het om een islamitische dader zou gaan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als een vrouw door een Nederlands man iets is aangedaan dan is iedereen het erover eens dat die man slecht is en gestraft moet worden. Kort topic, klaar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Achter iedere domme vrouw zit een man, dus mannen zijn verdacht, doe dus eerst maar eens de daders ontmaskeren.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een collega had dat een paar jaar terug op een bungalowpark. Die liep naar zijn bungalow en voor hem liep een vrouw in bikini die ineens tegen hem uit begon te vallen omdat hij ‘haar aan het achtervolgen was en naar haar kont zou hebben gekeken’.
Nou geloof ik dat laatste direct, als een schaarsgeklede vrouw in je blikveld komt dan ga je niet spastisch je blik afwenden…
Hoe dan ook, door mannen als geheel als verdacht te beschouwen krijg je dat sommige vrouwen ook normaal gedrag gaan vertalen naar fout gedrag. Daar is verder niemand mee geholpen lijkt mij zo.
Overigens: ja, er zijn mannen die met hun gedrag daaraan hebben bijgedragen, maar dat is geen reden om alle seksegenoten dan maar daarop aan te kijken.
Reclame niet gezien, maar meiden van 10-11-12 jaar ook ongesteld. Het is geen ouwe wijvenziekte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Zijn er trouwens al klachten over die nieuwe reclame van Libresse waar een kind van een jaar of 10 a 12 op een wcpot te zien is?
Dat vind ik een hele vreemde reclame, overal word een heisa over gemaakt maar hier lees ik niks over.
Ja dat weet ik heb ik zelf ook meegemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Reclame niet gezien, maar meiden van 10-11-12 jaar ook ongesteld. Het is geen ouwe wijvenziekte.
Dat is gewoon een feit, oorzaak ligt imo in de vleesindustrie.
Waarom kan daar geen reclame voor zijn?
Als vrouw zou je toch moeten weten dat meiden van die leeftijd ook ongesteld worden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Zijn er trouwens al klachten over die nieuwe reclame van Libresse waar een kind van een jaar of 10 a 12 op een wcpot te zien is?
Dat vind ik een hele vreemde reclame, overal word een heisa over gemaakt maar hier lees ik niks over.
Moet je daarom een kind op de wc-pot filmen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als vrouw zou je toch moeten weten dat meiden van die leeftijd ook ongesteld worden.
Als het een durexreclame was had je wellicht een punt.
Je ziet verder niks neem ik aan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Moet je daarom een kind op de wc-pot filmen?
quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ziet verder niks neem ik aan.
En heb je ook een mening over reclame van luiers of billendoekjes waarbij je babies billen ziet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou mijn kind niet zo op de tv laten komen.
Sowieso vind ik die reclames niet te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |