Als vrouwen meer veiligheid willen - en ik steunen vrouwen daarin - zullen zij moeten stemmen op partijen die niet meer maar minder immigratie wil uit landen waarvan bekend is dat mannen vaker vrouwen belagen/verkrachten. Zo eenvoudig is het.quote:Op maandag 1 september 2025 12:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, krijgen we dit weer.
"Omdat vrouwen gemiddeld vaker links stemmen, is het ergens hun eigen schuld dat ze lastiggevallen worden door buitenlanders".
Als het nou een origineel, zelfverzonnen argument was, dan was het nog iets waarvan je de moeite kon nemen om reactie op te geven, maar zelfs dat is hier niet aan de hand. Dit is een al jaren nagepapegaaide kreet die specifiek in topics over seksueel geweld tegen vrouwen door immigranten opduikt.
Heb je verder ook nog nagedacht over hoe dit helpend is voor wie dan ook? Denk je dat ik dit lees en denk: "Goh, de vorige 127 keer dat ik dit las zat ik nog op standje Groen Links, maar nu stap ik over naar de PVV" of "Even wat zelfreflectie toepassen hoor, heb ik dit misschien mede veroorzaakt met mijn stem?" of "Take that, aangerande vrouw! Had je maar niet in de praatjes van Timmermans moeten trappen!"
Of is jouw leven verbeterd nu je iets na hebt gezegd?
Ik vermoed dat het meer een niet bindend stemadvies is.quote:Op maandag 1 september 2025 12:40 schreef Qarrad het volgende:
Ah, krijgen we dit weer.
"Omdat vrouwen gemiddeld vaker links stemmen, is het ergens hun eigen schuld dat ze lastiggevallen worden door buitenlanders".
Als het nou een origineel, zelfverzonnen argument was, dan was het nog iets waarvan je de moeite kon nemen om reactie op te geven, maar zelfs dat is hier niet aan de hand. Dit is een al jaren nagepapegaaide kreet die specifiek in topics over seksueel geweld tegen vrouwen door immigranten opduikt.
Heb je verder ook nog nagedacht over hoe dit helpend is voor wie dan ook? Denk je dat ik dit lees en denk: "Goh, de vorige 127 keer dat ik dit las zat ik nog op standje Groen Links, maar nu stap ik over naar de PVV" of "Even wat zelfreflectie toepassen hoor, heb ik dit misschien mede veroorzaakt met mijn stem?" of "Take that, aangerande vrouw! Had je maar niet in de praatjes van Timmermans moeten trappen!"
Er zijn 2 zaken die spelen :quote:Op maandag 1 september 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als vrouwen meer veiligheid willen - en ik steunen vrouwen daarin - zullen zij moeten stemmen op partijen die niet meer maar minder immigratie wil uit landen waarvan bekend is dat mannen vaker vrouwen belagen/verkrachten. Zo eenvoudig is het.
Gewoon helemaal stoppen met dergelijke asielmigratie. Wij kiezen zelf uit welke mensen we willen opnemen in de samenleving.quote:Op maandag 1 september 2025 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zijn 2 zaken die spelen :
Autochtone Nederlanders die soms niet netjes zijn naar vrouwen, betasten, verkrachten, een deel geloof 0,1% heeft psychische problemen op gebied van sexuele omgang met vrouwen.
Daar helpt een campagne en goede zorg.
En dan heb je migranten, uit delen van de wereld waar een vrouw een onderdanige rol speelt of waar christenen, ateisten en joden minderwaardig geacht worden en soms uit dit in geweld. Veel meer procentueel gezien dan de autochtone bevolking.
Het zou verstandig zijn om die migranten te stoppen danwel terug te sturen.
Dat is vrij makkelijk te bedenken ja.
Ja, want de huidige situatie komt alleen door die linkse stemmen door vrouwen dus als dat verandert dan is alles opgelost.quote:Op maandag 1 september 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als vrouwen meer veiligheid willen - en ik steunen vrouwen daarin - zullen zij moeten stemmen op partijen die niet meer maar minder immigratie wil uit landen waarvan bekend is dat mannen vaker vrouwen belagen/verkrachten. Zo eenvoudig is het.
Leugenrechts strikes again. Van biomassa is superpopulair onder links jongens. Haha wat een sukkelpartijen!! Naar: ik heb een paar mensen die misschien GL stemden gesproken jongens! Geloof mij!!!!!!quote:Op maandag 1 september 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij vraagt mij naar voorbeelden om een stelling van jou te ontkrachten?
Grappig.
Begin eerst maar eens om een begin van bewijs van jouw stelling met bronvermelding te plaatsen.
Ik weet dat het onzin is, ik heb namelijk hierover gesprekken gehad met mensen van Groen Links die er echt in geloofden.
Verder wacht ik nog op voorbeelden van wetenschapsontkenning door rechts, aangezien voorrang geven aan goedkope energie gewoon een politieke keuze betreft.
Klinkt wel sinister in het Italiaans, beetje maffia-achtig. En dan beschermingsgeld eisen zodat de nacht ook veilig blijft natuurlijk.quote:
https://www.oost.nl/nieuw(...)wenprotest-in-zwollequote:Scheldpartijen vanaf terras bevestigen noodzaak vrouwenprotest in Zwolle
Tijdens de fietstocht van de Dolle Mina's om de nacht terug te eisen voor vrouwen werden de vrouwen afgelopen weekend in Zwolle juist vanaf een terras uitgescholden. "Precies dit gedrag laat zien waarom we actie voeren", zegt organisator Margriet Lok.
Tijdens de intimidatie kwamen vanaf het terras kreten zoals dat de vrouwen "goed geneukt moeten worden", zegt de organisator vanmorgen op Radio Oost. Volgens Margriet Lok van de Zwolse Dolle Mina’s is dat illustratief voor het probleem. "Als zulke opmerkingen al normaal gevonden worden, waar eindigt het dan? Dit is precies waartegen we protesteren. Het leidt tot onveiligheid bij vrouwen."
Afgelopen weekend fietsten zo’n 400 vrouwen en sympathisanten door Zwolle om de nacht terug te eisen. De actie maakte deel uit van landelijke protesten tegen geweld en intimidatie van vrouwen. Hoewel de sfeer overwegend positief was, werd de groep onderweg dus geconfronteerd met scheldpartijen vanaf een terras.
De actie trok veel steun van voorbijgangers en deelnemers, maar Lok benadrukt dat een fietstocht het probleem niet oplost. "Het doel is aandacht vragen en de discussie gaande houden. Iedereen moet verantwoordelijkheid nemen. Dit is een maatschappelijk probleem, niet alleen van vrouwen."
Straatintimidatie is strafbaar
De gemeenteraad van Zwolle sprak ook over geweld tegen vrouwen. Lok verwacht dat de stad het serieus neemt, maar waarschuwt dat blijvende inzet nodig is: "Straatintimidatie is strafbaar, maar je lost het niet alleen met regels op. Het gaat ook om cultuurverandering."
Nee. Het is geen links-rechts verhaal. Rechts heeft ook geen hol gedaan om dat tegen te drukken. Maar links verkeert in volledige ontkenning.quote:Op maandag 1 september 2025 12:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, want de huidige situatie komt alleen door die linkse stemmen door vrouwen dus als dat verandert dan is alles opgelost.
Ik denk dat we nog gaan horen wat ervan klopt en wat de aantallen zijn.quote:Op maandag 1 september 2025 12:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En hoe groot acht jij de kans dat 1:1 of in groepsverband tijdens zo'n demonstratie onopgemerkt blijft?
Nogmaals, we hebben het niet over tijdens het uitgaan dat iemand in het voorbijlopen je betast. Of dat je als groep vrouwen even wordt omsingeld. Dit is een heel specifieke situatie waarin het redelijk onvoorstelbaar is lijkt mij zo.
...
Straks worden alle fietspaden nog rozequote:Op maandag 1 september 2025 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Ja, dit soort kansloos gejank gaat echt niet tegen je werken hoor, we nemen dit allemaal super serieus.
quote:Op maandag 1 september 2025 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Ja, dit soort kansloos gejank gaat echt niet tegen je werken hoor, we nemen dit allemaal super serieus.
Moet zijn:quote:Volgens onderzoeker en ontwerper Eva James is dat geen toeval: "De openbare ruimte is ontworpen in een tijd waarin de meeste stedenbouwers, architecten en planologen mannen waren"
quote:Volgens onderzoeker en ontwerper Eva James is dat geen toeval: "De openbare ruimte is ontworpen in een tijd waarin de meeste stedenbouwers, architecten en planologen geen rekening hoefde te houden met onveilige straten door massamigratie"
Ik ben linkser dan een hippie in de jaren '70 op LSD en ik ben nu niet direct "in volledige ontkenning" hmz?quote:Op maandag 1 september 2025 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Het is geen links-rechts verhaal. Rechts heeft ook geen hol gedaan om dat tegen te drukken. Maar links verkeert in volledige ontkenning.
Inderdaad, door de uitspraken van deze ene vrouw, hoeven we het hele probleem niet meer serieus te nemen!quote:Op maandag 1 september 2025 13:09 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Alles en iedereen is schuldig aan de daden behalve de daders, typisch en hardnekkig.quote:Op maandag 1 september 2025 13:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Inderdaad, door de uitspraken van deze ene vrouw, hoeven we het hele probleem niet meer serieus te nemen!
Is dat een reactie op mijn post?quote:Op maandag 1 september 2025 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles en iedereen is schuldig aan de daden behalve de daders, typisch en hardnekkig.
Ik zag je eerste post, en idd, ik ben het gewoon met je eensquote:
Is een argument alleen geldig als je hem zelf verzonnen hebt dan? Wat een onzin.quote:Op maandag 1 september 2025 12:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ah, krijgen we dit weer.
Nee maar het is niet per definitie geldig als je het napraat. Kies dan of iets wat wel hout snijdt of verzin zelf iets. Op deze manier draag je niks bij.quote:Op maandag 1 september 2025 13:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Is een argument alleen geldig als je hem zelf verzonnen hebt dan? Wat een onzin.
Het is volkomen onzinnig en ook onnodig vilein om vrouwen nog even na zo'n misdaad aan te wrijven dat ze vaker links stemmen. Opnieuw: wat denk je ermee te bereiken? Bewustwording? Nadat het al 237 eerder is nagebauwd?quote:En nee, het is niet de eigen schuld van de vrouwen. Maar het staat wel met elkaar in verbinding uiteindelijk.
Wat zit je nou toch weer te bazelen? De personen die ik erover gesproken heb waren gewoon Groen Linksers, want als je in de politiek zit, dan spreek je elkaar wel eens om draagvlak te verkrijgen enzo.quote:Op maandag 1 september 2025 13:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leugenrechts strikes again. Van biomassa is superpopulair onder links jongens. Haha wat een sukkelpartijen!! Naar: ik heb een paar mensen die misschien GL stemden gesproken jongens! Geloof mij!!!!!!
Neuh.
Vaccinaties en het FvD.
Grappig dat in dit artikel alleen wat is geroepen vanaf een terras, waar eerder nog gesproken werd over aanrandingen...quote:Op maandag 1 september 2025 13:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://www.oost.nl/nieuw(...)wenprotest-in-zwolle
Ik denk dat dit vooral bevestigt dat je er geen man/vrouw-discussie van moet maken maar moet spreken over personen die intimideren. Waar is het genderneutrale gebleven wanneer het juist wel nodig is?
TL;DRquote:Op maandag 1 september 2025 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat zit je nou toch weer te bazelen? De personen die ik erover gesproken heb waren gewoon Groen Linksers, want als je in de politiek zit, dan spreek je elkaar wel eens om draagvlak te verkrijgen enzo.
Verder kun je gewoon opzoeken wie er voorstander was van biomassa. Timmermans heeft het op Europees niveau doorgedrukt tot het niet meer kon. GL is een bekende partij wiens vingerafdrukken op alle biomassacentrales staat. enz. Dat is gewoon een feit van algemene bekendheid. Dat ze inmiddels grotendeels gedraaid zijn is vers 2.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-vuur-over-biomassa
Voor CO2-reductie zag de partij lange tijd toekomst in onder meer biomassa. Omdat in de EU-richtlijn is afgesproken dat wie biomassa verbrandt, ook weer nieuwe bomen moet planten, telt biomassa daarom als 'CO2- of klimaatneutraal'.
Inmiddels ben je van 'de hele rechterflank' opgeschoven naar FVD (doelpalen!) en nog altijd kom je niet tot een concreet voorbeeld. Want ik sluit zeker niet uit dat de FVD daar iets onzinnigs over heeft gezegd, maar wat dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |